(صفحه(7(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


  شنبه 28 شهريور 1388- شماره 19466
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت شهادت ماموستا شيخ الاسلام در سنندج
خروش حماسي ملت بار ديگر اسرائيل را رسوا كرد روز جهاني قدس باشكوه تر از هميشه
شركت آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني در راهپيمايي روز قدس
در يك حادثه تروريستي نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري به شهادت رسيد
يك سوال ساده
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: عامل اصلي حوادث بعد از انتخابات عدم تنظيم رابطه با ولايت بود
امام جمعه قم: روز قدس ماهيت اسرائيل را در جهان افشا مي كند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درگفت وگو با العالم:جنگ قدرت در ايران تبليغات دشمن بيروني است
اخبار ادبي و هنري



پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت شهادت ماموستا شيخ الاسلام در سنندج

رهبر معظم انقلاب با صدور پيامي ضمن تسليت شهادت ماموستا شيخ الاسلام- نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبري- از مسئولان امنيت اين استان خواستند تا مقابله قدرتمندانه با آدمكشان محارب را در صدر برنامه هاي خود قرار دهند.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لوليه سلطانا
با تأسف و اندوه فراوان اطلاع يافتم كه دست جنايتكار و گنهكار مزدوران استكبار و ارتجاع به خون عالم مجاهد و روحاني خدمتگزار جناب ماموستا شيخ الاسلام نماينده مجلس خبرگان رهبري آلوده شده و آن مرد شريف و خدوم پس از دهها سال دفاع صريح از حق، بدست جنود باطل به شهادت رسيده است. در اين چند روز چند عنصر روحاني ارزشمند ديگر از جمله امام جمعه موقت سنندج و 2 تن از مسئولان قضائي محترم آن استان هم پيش از اين بزرگوار، مجروح و يا شربت شهادت نوشيده اند.
اين زنجيره شقاوت و خونخواري در ماه مبارك رمضان و در آستانه روز دفاع از ملت فلسطين، نشان دهنده آن است كه اين جنايتكاران با وجود ادعاي دينداري و تعصب مذهبي، نه فقط احترام شهر الله را هتك مي كنند، بلكه آماج حمله آنان در اصل، همان چيزي است كه دستگاه استكبار و برخي دولتهاي روسياه منطقه كمر دشمني با آن بسته اند.
دلبستگي به نظام جمهوري اسلامي و دفاع از آرمانهاي اسلامي و مسئله قدس شريف جرم نابخشودني اين شهيدان و مجروحان عزيز از نظر اين مزدوران جنايتكار و اربابان فرعون صفت و قارون منش آنهاست.
پس از ارديبهشت معطر امسال كردستان كه در آن نداي گوش و دل نواز وحدت اسلامي بيش از هميشه در آن ديار طنين افكند، دستگاه استكبار و استبداد اكنون درصدد انتقام گيري از مردم نجيب و مظلوم آن استانند. براي آن دشمنان سنگدل، كرد و فارس و شيعه و سني تفاوت نمي كند. دل پليد و پركينه آنان حتي به روحاني كهنسالي چون شهيد مظلوم ماموستا شيخ الاسلام نيز با قساوت و شقاوت دست ستم مي گشايد. لعنت خدا و رسول و مؤمنان بر آن خونخواران و مراكز اصلي پشتيباني و فرماندهي آنان باد.
مردم عزيز كردستان با بصيرت كامل، دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنيت استان مقابله قدرتمندانه با اين آدمكشان محارب را درصدر برنامه هاي خود قرار دهند.
اينجانب ضمن تسليت و تبريك به مردم استان كردستان به خصوص به خانواده هاي مصيبت ديده، ياد آن شهيدان بزرگوار بويژه شهيد عزيز جناب ماموستا شيخ الاسلام را گرامي مي دارم و از خداوند رضايت و مغفرت و علو درجات آنان را مسئلت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
26شهريور1388
رئيس جمهور دو روز عزاي عمومي اعلام كرد
رئيس جمهوري هم در پيامي شهادت «ماموستا حاج شيخ محمد شيخ الاسلام» نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري و «ماموستا ملا برهان عالي» را به پيشگاه مقام معظم رهبري، ملت شريف ايران به ويژه مردم مؤمن كردستان تسليت گفت و به همين مناسبت دو روز عزاي عمومي اعلام كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين پيام همچنين معاون اول رئيس جمهور را مامور كرد تا در راس هيئتي با حضور در جمع مردم كردستان مراتب همدردي خود و اعضاي دولت را ابلاغ نمايد.
در پيام رئيس جمهور همچنين آمده است: به يقين اين تحركات مذبوحانه نه تنها در عزم و اراده راسخ ملت متحد ايران براي پيشرفت و عدالت و نيل به احكام عاليه اسلام خللي وارد نخواهد كرد بلكه باروري و تنومندي درخت انقلاب اسلامي را شتاب خواهد بخشيد. دشمنان انقلاب بدانند و مردم شريف و غيور كردستان مطمئن باشند كه دستان پرتوان فرزندان اين سرزمين در اسرع وقت عوامل اين جنايات فجيع را شناسايي و معرفي خواهند نمود.
گفتني است ماموستا «ملا محمد شيخ الاسلام» نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبري شامگاه پنجشنبه پس از اقامه نمازمغرب در مسجد سيد قطب سنندج در يك حمله تروريستي توسط افراد مسلح ناشناس به شهادت رسيد.
ماموستا «برهان عالي» امام جمعه موقت سنندج كه امام جمعه مسجد قباي شهرك بهاران سنندج، عضو شوراي افتا و عضو روحانيت سنندج بود، نيز بامداد يكشنبه توسط تروريستها شهيد شد.

 



خروش حماسي ملت بار ديگر اسرائيل را رسوا كرد روز جهاني قدس باشكوه تر از هميشه

سرويس فرهنگ و معارف-
در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، ايران اسلامي همگام با كشورهاي مسلمان و ملت هاي آزاده در اقصي نقاط جهان در باشكوه ترين صف آرايي جهاني با مشت هايي گره كرده، فرياد عدالت طلبي و ظلم ستيزي خود را به گوش جهانيان رساندند تا دنيا بداند قدس و فلسطين تنها نيست.
به گزارش خبرنگار كيهان، راهپيمايي سراسري روزجهاني قدس در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان همزمان با سراسر كشور، در تهران و با حضور چشمگير راهپيمايان روزه دار تهراني در حمايت از ملت مظلوم فلسطين در حالي برگزار شد كه بسياري از رسانه هاي غربي و رسانه هاي وابسته به صهيونيست ها از ماه ها قبل با تبليغاتي همه جانبه سعي در تضعيف اين صف آرايي با شكوه ملت ايران در حمايت از آرمان فلسطين و آزادي قدس شريف داشتند.
در مراسم روز جهاني قدس خيل عظيمي از هم وطنان تهراني با حضور در خيابان هاي منتهي به دانشگاه تهران حمايت خود را از آرمان فلسطين با شعارهاي اصيل انقلاب يعني «مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل» اعلام كردند. حضور كودكان و نوجوانان همراه با خانواده هايشان در اين مراسم مشهود بود. همچنين راهپيمايان در گروه ها و دسته جات سياسي، فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در اين مراسم شركت كرده بودند و علاوه بر شعارهاي هميشگي تجمعات مردمي و راهپيمايي هاي ملي، شعارهايي چون «مرگ بر انگليس، مرگ بر منافق، واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، فلسطين پيروز است اسرائيل نابود است، حمايت از فلسطين حمايت از امام است، آزادي فلسطين آزادي اسلام است، هيهات من الذله، زنده باد فلسطين، يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا، فلسطين فلسطين حمايتت مي كنيم، پيام قرآن ما، وحدت مسلمين است، آزادي فلسطين، شعار مسلمين است و...» را سر مي دادند.
بنا بر گزارش خبرنگار ما، ديروز همچنين شعارهايي چون «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده و خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست» بارها از سوي راهپيمايان تكرار شد.
ديروز مسيرهاي راهپيمايي با پرچم هاي كشورمان و نيز كشور فلسطين و حزب الله لبنان آذين بندي شده بود. پارچه نوشته ها و پلاكاردهايي از بيانات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در دست مردم بود. راهپيمايان همچنين پرچم بزرگ فلسطين را بر روي دستانشان از ميدان فلسطين تا دانشگاه تهران حمل كردند. بنابراين گزارش، ديروز پرچم رژيم صهيونيستي به دفعات توسط راهپيمايان روزه دار به آتش كشيده شد. در برخي تقاطع هاي مسير راهپيمايي ايستگاه هايي از سوي رسانه ها و جمعيت هاي حامي مردم فلسطين ايجاد شده بود و امضاهايي در حمايت از مردم فلسطين جمع مي شد.
هم چنين در تقاطع خيابانهاي انقلاب و فلسطين نمايشگاه كوچكي با استفاده از تصاوير مبارزان انقلاب اسلامي كه در دوران رژيم شاهنشاهي از سوي ساواك شكنجه شده بودند برپا شده بود.
در ميدان فلسطين نيز سرودهايي در حمايت از مردم فلسطين اجرا شد. برخي از مردم ماكت هايي از مسجدالاقصي و بيت المقدس در دست داشتند و عروسك هايي نيز با لباس مبارزان فلسطيني در دست تعدادي از كودكان بود. همچنين غرفه هايي اقدام به توزيع پلاكارد، عكس، تصوير و كلاه هايي با مضامين حمايت از فلسطين مي كردند.
حضور شمار قابل توجهي از نمايندگان رسانه هاي مختلف داخلي و خارجي در اين مراسم قابل توجه بود كه مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس را به طور مستقيم گزارش مي كردند.
بيش از 104 خبرنگار و عكاس خارجي در راهپيمايي روز قدس امسال حضور يافته بودند تا از نزديك شاهد حضور مردم حماسه آفرين ايران اسلامي در صحنه دفاع از آرمانهاي انقلاب باشند. براساس اين گزارش، برخي از مردم كه در خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران جمع شده بودند، ضمن حمل علائم برخي شركت هاي صهيونيستي از جمله كوكاكولا، پپسي، فانتا، تيمبرلند، تامي هيلفايگر، نستله و... از دولت خواستند تا قاطعانه از ورود اين كالاها به كشور جلوگيري و با توليدكنندگانش برخورد داشته باشد.
همچنين در مسير راهپيمايي تعداد زيادي از صندوق هاي كميته امداد امام خميني(ره) بر سر راه راهپيمايان روز قدس تعبيه شده تا از اين طريق به ياري مردم فلسطين بپردازند. راهپيمايي عظيم روز جهاني قدس در تهران و ساير شهرستان ها با صدور قطعنامه اي به كار خود پايان داد. در قطعنامه پاياني ضمن تاكيد بر وحدت مسلمين تاكيد شده است: ملت مسلمان ايران قاطعانه اعلام مي نمايد كه سرزمين قدس متعلق به فلسطينيان است و تنها راهبرد آزادي قدس پايداري و ايستادگي و حمايت همه جانبه از وحدت در جبهه مقاومت و انتفاضه ملت مظلوم فلسطين است.
بنابراين گزارش، در اين قطعنامه هشت ماده اي كه در جمع انبوه عظيمي از راهپيمايان در تهران قرائت شد، آمده است: اكنون با گذشت سه دهه از ابتكار معجزه آساي امام راحل(ره) در نامگذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس ره آوردهاي ارجمند و توانمندساز اين همايش فراگير جهاني، گسترش امواج بيداري و استكبارستيزي را در سراسر جهان رقم زده است و با بر ملا شدن نقشه هاي شيطاني قدرتهاي استكباري و حاميان رژيم صهيونيستي، عزم و اراده انقلابي جهانيان براي حل مسئله فلسطين بيش از پيش شكل گرفته است.
در بخش ديگري از اين قطعنامه آمده است: بي ترديد تلاشهاي مشكوك منطقه اي و جهاني در تحميل طرحهاي يك جانبه براي حل سازشكارانه مسئله فلسطين و شناسايي كيان رژيم و دولت مجعول يهودي به صحنه رسوايي و شكست مفتضحانه ديگري براي آنان تبديل خواهد شد.
همچنين در اين قطعنامه تاكيد شده است: حضور پرشور و گسترده آحاد ملت سرزنده و با نشاط ايران اسلامي در راهپيمايي عظيم و سراسري روز جهاني قدس امسال و بر افراشتن پرچم قدس در آن نشانه وحدت و انسجام ملي در صيانت از انقلاب و نظام مقدس اسلامي و تحقق آرمانهاي امام بزرگوار(ره) به خصوص رهايي قدس شريف از چنگال رژيم صهيونيستي است و بي شك اين اراده و عزم راسخ در حفظ وحدت، تداوم خواهد يافت و بيگانگان و اذناب آنها هرگز نخواهند توانست با طرحهاي جنگ نرم و تهديدات مجازي و ديگر ترفندهاي شيطاني تفرقه و خللي در بين صفوف مستحكم ايرانيان و حمايت از مردم مظلوم فلسطين ايجاد نمايند.
در اين قطعنامه با اعلام انزجار از همراهي برخي سران عربي با رژيم صهيونيستي در استمرار جنگ افروزي و خشونت، از آنها خواسته شده هرچه سريعتر با تغيير رويكرد خود به احقاق حقوق ملت فلسطين انديشيده و با اتخاذ مواضع قاطع عليه غاصبان صهيونيستي زمينه هاي لازم را براي بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي خود فراهم آورند.
راهپيمايي روز قدس همزمان با ايران در كشورهاي تركيه، لبنان، پاكستان، مالزي، جمهوري آذربايجان و تعداد ديگر از كشورهاي اسلامي برگزار شد و طي آن راهپيمايان جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

 



شركت آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني در راهپيمايي روز قدس

دو تن از مراجع عظام تقليد همگام با اقشار مختلف مردم قم در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم با آغاز مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس آيت الله العظمي مكارم شيرازي و آيت الله العظمي حسين نوري همداني همراه با ديگر اقشار مردم قم در راهپيمايي اين روز بزرگ شركت كردند.
بر اساس اين گزارش علي لاريجاني نماينده مردم قم و رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز از ديگر شخصيت هاي حاضر در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس در قم بود.
بنابراين گزارش آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در حاشيه حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس در گفت وگو با خبرنگاران با تقدير از حضور گسترده مردم در اين راهپيمايي اظهار داشت: روز قدس يك روز تاريخي است و روزي است كه فرياد مظلومان به گوش جهانيان خواهد رسيد.
اين مرجع تقليد گفت: ما با حضور در راهپيمايي روز قدس نبايد اجازه دهيم مسئله فلسطين به فراموشي سپرده شود و اسرائيل هرگونه كه خواست به جنايات خود عليه اين مردم مظلوم ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله العظمي حسين نوري همداني در حاشيه حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس در گفت وگو با خبرنگاران حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس را ادامه فرهنگ خيزش و باعث بازگشت بيت المقدس به آغوش مسلمانان دانست و اظهار داشت: امروز شاهد هستيم كه در روز جهاني قدس در سراسر دنيا يك خيزش جهاني برپا شده است. آيت الله نوري همداني گفت: برخي ها در سياست، اقتصاد و فرهنگ از استكبار و صهيونيست تبعيت مي كنند، اين افراد بايد بدانند كه استكبار رو به سقوط است، بنابراين بايد به آغوش اسلام برگردند و ارتباط خود را با استكبار قطع كنند.

 



در يك حادثه تروريستي نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري به شهادت رسيد

سنندج- خبرنگار كيهان:
مفتي كردستان و نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان رهبري در اقدامي تروريستي به شهادت رسيد.
ماموستا حاج ملامحمد شيخ الاسلام نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري شامگاه روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب هنگام خروج از مسجد سيد قطب سنندج هدف حمله مسلحانه افراد تروريست قرار گرفت و به درجه شهادت نائل آمد.
شاهدان مي گويند ضاربان پس از شليك يك گلوله به سر اين روحاني جليل القدر سوار بر موتورسيكلت از صحنه گريخته اند.
تشييع پيكر شهيد شيخ الاسلام
پيكر مطهر شهيد ماموستا حاج ملامحمد شيخ الاسلام ديروز بعد از نمازجمعه در ميان حزن و اندوه مردم قدرشناس سنندج تشييع و در گورستان شيخ محمدباقر اين شهر به خاك سپرده شد.
در اين مراسم هيئتي از مسئولان كشوري از جمله معاون سياسي وزير كشور، جامعه روحانيت و مسئولان لشكري و كشوري و امامان جمعه و جماعات استان كردستان اقشار مختلف مردم عزادار سنندج را همراهي كردند.
ترور عالمان ديني با هدف ايجاد تفرقه صورت مي گيرد
امام جمعه سنندج گفت: ترور روحانيون و عالمان ديني در كشور با هدف ايجاد تفرقه و نفاق صورت مي گيرد.
ماموستا «حسام مجتهدي» اظهار داشت: دشمن از تمامي حربه ها و توطئه ها براي مقابله با ملت ايران سود جست و اينك باتوجه به ناكامي ها مختلف به ترور و حذف فيزيكي شخصيت هاي برجسته و روحانيون روي آورده است.
وي با اشاره به هوشياري مردم استان كردستان در مقابل دسيسه ها گفت؛ مردم استان كردستان ضمن هوشياري در مقابل دسيسه هاي دشمنان بايد با بصيرت هرچه بهتر همانند گذشته در تمامي صحنه ها حضور يابند و بار ديگر دسيسه هاي دشمنان را نقش بر آب كنند.
امام جمعه سنندج كه در مجلس ختم شهيد برهان عالي سخن مي گفت بر پيروي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ وحدت و يكدلي در جامعه تأكيد كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با رهنمودهاي خود راه درست و نادرست را براي مردم كشور ترسيم كردند و بر همگان لازم است كه براي حفظ انقلاب اسلامي و پيشرفت كشور در اين مسير گام بردارند.
تشكيل كميته ويژه پيگيري ترورهاي اخير سنندج
فرمانده نيروي انتظامي كردستان از تشكيل كميته ويژه پيگيري ترورهاي اخير سنندج خبر داد.
ابراهيم قائد رحمتي اظهار داشت: باتوجه به ترورهاي اخير كميته اي ويژه از نيروهاي پليس استان وظيفه پيگيري اين مهم را برعهده گرفته است.
وي گفت: باتوجه به اطلاعات موجود، ترورهاي صورت گرفته در روزهاي اخير در استان كردستان با هم مرتبط هستند. اما تاكنون هيچ گروه و جرياني مسئوليت اين ترورها را برعهده نگرفته است.
ظرف 10 روز گذشته چهار مورد ترور در كردستان روي داد كه طي آن دو روحاني والامقام به شهادت رسيدند و دو تن از قضات دادگستري سنندج نيز جان سالم به در بردند.
تأثير ترورها در راهپيمايي
روز قدس كردستان
مردم سلحشور و روزه دار كردستان همزمان با سراسر كشور با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس خشم و نفرت خود را از آمريكا و اسرائيل و عوامل وابسته به استكبار جهاني ابراز داشتند.
هزاران نفر از مردم سنندج از ساعت 10 صبح ديروز در ميدان آزادي تجمع كردند و با حمل پلاكاردهايي در محكوميت رژيم اشغالگر قدس و سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا» و شعار كردي «مرگ و نمان و نيستي بو آمريكاي فاشيستي» در خيابان هاي فردوسي و امام خميني به حركت درآمدند.
راهپيمايان ضمن اعلام انزجار از سياست هاي جنگ افروزانه رژيم صهيونيستي حمايت قاطع خود را از مبارزات حق طلبانه ملت فلسطين در سرزمين هاي اشغالي اعلام داشتند.
راهپيمايان همچنين حركت هاي مذبوحانه عوامل تفرقه در ترور ماموستا «شيخ الاسلام» و ماموستا «برهان عالي» را به شدت محكوم كرده و از دستگاه هاي انتظامي و امنيتي خواستند عوامل اين ترورها را در اسرع وقت دستگير و به مردم معرفي كنند.
فرمانده سپاه «بيت المقدس» كردستان در اجتماع راهپيمايان در خيابان امام خميني سنندج، با برشمردن جنايات رژيم اشغالگر قدس در سرزمين هاي اشغالي گفت: امروز مقاومت ملت مظلوم فلسطين عرصه را بر صهيونيست ها تنگ كرده و جاي تأسف است در چنين شرايطي برخي از سران كشورهاي عربي براي مشروعيت بخشيدن به اسرائيل با سردمداران اين رژيم جعلي بر سر ميز مذاكره مي نشينند.
سردار «الله نور نوراللهي» با اعلام اينكه امروز كردستان و روحانيت معزز آن خار چشم دشمنان است گفت؛ شهادت استاد عاليقدر ماموستا شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي در ماه مبارك رمضان سند افتخاري بر سازش ناپذيري علماي كردستان در برابر نظام سلطه جهاني است و اين شهادت ها برخلاف تصور دشمن موجب تقويت صفوف مسلمانان شيعه و سني خواهد شد.
گزارش خبرنگاران كيهان از شهرهاي مريوان، بانه، سقز، بيجار، قروه، ديواندره، كامياران و سروآباد حاكيست راهپيمائي روز جهاني قدس با حضور گسترده مردم اين شهرها برگزار شد و راهپيمايان حمايت خود را از مبارزات ملت مظلوم فلسطين در برابررژيم صهيونيستي اعلام كردند.
¤ روزنامه كيهان شهادت نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان مرحوم ماموستا محمدشيخ الاسلام و نيز شهادت دو قاضي مردمي اين ديار را كه طي دو هفته اخير به شهادت رسيدند و نيز مرحوم ماموستا برهان عالي از روحانيان برجسته و انقلابي اهل سنت كردستان را كه چند روز پيش ترور شد به رهبرمعظم انقلاب، مردم مسلمان و انقلابي كردستان بخصوص خانواده هاي محترم اين شهيدان تبريك و تسليت مي گويد.

 



يك سوال ساده

فكر مي كنيد سبزها و طرفداران آقايان موسوي و كروبي و خاتمي كه در راهپيمايي ديروز، شعارهاي مرگ بر اسرائيل را اينچنين حذف كرده و تغيير داده اند، در ازاي اين خوش خدمتي و خوش رقصي به صهيونيسم چه چيزي دريافت كرده اند؟! مي دانيد چرا اين سوال را مي پرسم؟ براي اينكه درست چند روز پيش، سايت فارسي وزارت امور خارجه اسرائيل از ايراني ها خواسته بود به جاي مرگ بر اسرائيل در اين روز شعار بدهند: نه غزه، نه لبنان؛جانم فداي ايران! توجه داريد ديگر: اسرائيل خواسته شعار بدهيم: جانم فداي ايران!

 



عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: عامل اصلي حوادث بعد از انتخابات عدم تنظيم رابطه با ولايت بود

اهواز- خبرنگاركيهان:
نشست سالانه اعضاي جامعه اسلامي مهندسين استان خوزستان با حضور
سيد مرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين برگزار شد.
در اين نشست مهندس سيدمرتضي نبوي با بيان اين كه ارتباط و جهت گيري جامعه اسلامي مهندسين همواره در مسير ايجاد ارتباط با ولايت فقيه بوده است افزود: انقلاب اسلامي ايران با داشتن نعمت ولايت فقيه به پيروزي رسيد و پس از آن نيز سه دهه پرافتخار را پشت سر گذاشت.
وي افزود: همه بايد اذعان داشته باشند ولي فقيه تمام نيازهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه را تأمين مي كند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به سابقه تشكيل دو جريان سياسي روحانيون مبارز و روحانيت مبارز در دهه اول انقلاب خاطرنشان كرد: در زمان امام خميني جريان سياسي روحانيون مبارز و طرفداران آن ها خود را طرفدار ولايت مطلقه فقيه مي دانستند و رقباي خود را به دليل مخالفت با آقاي موسوي، مخالف رهبري معرفي مي كردند. اما پس از رحلت امام خميني طيف روحانيون مبارز نتوانست رابطه خود را با ولايت فقيه تنظيم كند و پس از مدتي نام خود را به جريان چپ تغيير داد و رقباي خود يعني طيف روحانيت مبارز را جريان راست ناميد.
مهندس نبوي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه اميد آن مي رفت اين طيف سياسي باعبرت از گذشته رابطه خود را با ولايت فقيه تنظيم كند، گفت: ولي اين بار پس از روي كار آمدن آقاي خاتمي به عنوان رئيس جمهور نه تنها با رهبري مخالفت شد بلكه در خط امام نيز تجديدنظر كردند و روي بسياري از ارزش ها از جمله دفاع مقدس خط كشيدند و به جايي رسيدند كه عنوان كردند در جمهوري اسلامي، اسلاميت ضرورت نيست.
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: با بازنگري در اين وقايع خواهيم فهميد آن چه كه جمهوري اسلامي يعني ميراث گرانقدر امام خميني را به خطر مي اندازد عدم تنظيم رابطه با ولايت است.
نبوي با تأكيد بر اينكه حوادث اخير به دليل اتخاذ مواضع در مقابل ولايت رخ داد، افزود: نكته مهمي كه در جريان اغتشاشات اخير و پخش دادگاه متهمان اين حوادث رخ داد اين بود كه برخي از سران اصلاح طلب و شخصيت هاي كليدي اين جريان سياسي مانند آقاي سعيد حجاريان در راه رفته خود تجديدنظر كردند و به اصل انقلاب، انديشه هاي امام و ولايت بازگشتند و اين دادگاه ها براي نسل جوان مشخص كرد نقطه اصلي انحراف از كجا نشأت مي گيرد.

 



امام جمعه قم: روز قدس ماهيت اسرائيل را در جهان افشا مي كند

قم - خبرنگار كيهان:
هر توطئه اي كه در جهان اسلام به وجود مي آيد ردپاي اسرائيل بعنوان دست نشانده استكبار وجود دارد و روز قدس افشا كننده باطن اسرائيل در جهان است.
آيت الله ابراهيم اميني خطيب جمعه قم با اشاره به روز جهاني قدس و راهپيمايي عظيم جهان اسلام در اين روز اظهار داشت: انتخاب آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس يك ابتكار مهم و سرنوشت ساز براي امت اسلام بود.
وي افزود: امام خميني بارها فرمودند كه آزادي قدس شريف مخصوص به مردم فلسطين نيست بلكه مسئله اسلامي و مرتبط با پيامبراكرم(ص)، جهان اسلام و مستضعفين است.
آيت الله اميني تصريح كرد: روز قدس به فرموده حضرت امام روز قيام مستضعفان عليه مستكبران است و هشدار به مستكبران كه دست از ظلم خود بردارند.
خطيب جمعه قم با بيان اينكه همين حضور مردم در راهپيمايي روز قدس نشان دهنده مقاومت در برابر ظلم است گفت: علت نگراني استكبار و اسرائيل از روز جهاني قدس نيز همين اعلام مقاومت جهان اسلام است وي گفت: استكبار با ايجاد اسرائيل به دنبال اهداف خود در قلب جهان اسلام است و در هر توطئه اي در جهان اسلام ردپاي اسرائيل وجود دارد.
آيت الله اميني گفت: اگر امروز جهان اسلام با يك بيداري مواجه است اثرات راهپيمايي روز قدس است و مطمئن باشيم اين راهپيمايي روز قدس روزي منجر به آزادي قدس و عقب نشيني استكبار در برابر خواست دولت ها و ملت هاي اسلامي خواهد بود.
وي جنگ 33 روزه لبنان و عقب نشيني اسرائيل از غزه را حاكي از شكست پذيري رژيم صهيونيستي دانست و گفت: راهپيمايي شما براي مردم مقاوم فلسطين نقطه دلگرمي خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: اگر جهان اسلام تنها سه ماه ارتباط اقتصادي خود را با رژيم صهيونيستي قطع كند تل آويو سقوط خواهد كرد اما متاسفانه سران برخي كشورهاي اسلامي منافع جهان اسلام را به منافع خود و استكبار گره زده اند.خطيب نمازجمعه قم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: مقاومت هشت ساله ما امروز عزت و پايداري ملت ايران را در جهان به ارمغان آورده است.

 



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت وگو با العالم: جنگ قدرت در ايران تبليغات دشمن بيروني است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت تصريح كرد كه در طول 30 سال انقلاب اسلامي در ايران همواره قدرت هاي استكباري مسئله اختلاف و جنگ قدرت را مطرح كرده اند در حالي كه ما در ايران خودمان از اين مسئله خبر نداريم.
اكبر هاشمي رفسنجاني چهارشنبه گذشته در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم با تاكيد بر اهميت شركت گسترده مردم در روز جهاني قدس و حمايت از ملت مظلوم فلسطين گفت: بسياري از كينه ورزي ها، تحريم ها و مشكلاتي كه بر جمهوري اسلامي ايران تحميل شده است به دليل ايستادگي بر سر آرمان انقلاب از جمله حمايت از ملت فلسطين در برابر تجاوزگري رژيم صهيونيستي است.
وي گفت: تحميل جنگ عليه ايران و همچنين تبليغات فراواني كه هنوز عليه ما صورت مي گيرد عوامل و علل متعددي دارد كه يكي از آن پايبندي به اصول انقلاب و حمايت مستمر ما از فلسطين است.
وي افزود: البته اين تحريم ها و مشكلات عوامل ديگري هم دارد از جمله اين كه اين انقلاب ماهيتي دارد كه قدرت هاي صاحب نفوذ نمي خواهند اين انقلاب موفق باشد.
برنامه هسته اي ايران
صلح آميز است
آيت الله رفسنجاني در ادامه درباره موضوع هسته اي خاطرنشان كرد: مسئله دستيابي ايران به تكنولوژي صلح آميز هسته اي موضوعي است كه در دوران رژيم ديكتاتوري سابق اين اتفاق نزديك بود روي دهد و ما از آن برخوردار شويم به طوري كه چند نيروگاه در دست ساخت بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: همه اين اقدامات بعد از انقلاب متوقف شد و ما از صفر شروع كرديم و الان اينگونه با ما برخورد مي كنند و استدلالشان اين است كسي كه غني سازي داشته باشد قدرت بمب سازي هم دارد. اين سخن درست است ولي ما چنين قصدي نداريم.
وي تاكيد كرد كه سياست ما اصلا اين نيست كه دنبال سلاح هسته اي باشيم.
رفسنجاني اظهار داشت: سياست فعلي ما اين است كه سوخت نيروگاهمان را خودمان تهيه كنيم نيروگاه توليد برق را توسعه دهيم و از تكنولوژي هسته اي در كشاورزي و در صنايع ديگر استفاده كنيم.
وي تاكيد كرد كه ما مسير دستيابي كامل به تكنولوژي صلح آميز هسته اي را طي مي كنيم و فكر نمي كنيم كه ميدان رقابت نظامي تسليحاتي مناسب افكار اسلامي ما باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سالهاست كه ما درباره موضوع هسته اي در حال مذاكره هستيم و حتي فراتر از «ان پي تي» با آژانس همكاري كرده ايم ولي تا حالا نشده است كه طرف مقابل و از جمله (كشورهاي 1+5) حركت مثبتي در قبال ايران انجام دهند.
وي افزود: اخيرا قرار شده است كه در دو هفته آينده مذاكراتي با كشورهاي 1+5 شروع شود لذا بايد منتظر ماند و ديد كه آنها از تجربه گذشته درس گرفته اند و اين كه آيا حاضرند حق ايران را بپذيرند و البته ما هم همانطور كه بارها اعلام كرده ايم به آنها تضمين مي دهيم كه به دنبال اهداف غيرصلح آميز نيستيم.
اختلافي وجود ندارد
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه علل غيبت وي به عنوان خطيب نماز جمعه روز قدس امسال چيست؟ خاطرنشان كرد: حضور افراد خيلي تفاوت نمي كند بالاخره هر خطيبي كه به نماز جمعه بيايد و براي مردم صحبت بكند از حق مردم فلسطين دفاع خواهد كرد و با محكوم كردن ظلم هاي رژيم اسرائيل عليه ملت فلسطين خواسته هاي ملت ايران را نيز مطرح خواهد كرد.
وي گفت: فكر نمي كنم ضرورت داشته باشد كه هميشه بعد از 30 سال باز هم من آن روز خطبه بخوانم بالاخره من در ساير خطبه هاي نماز جمعه هم مي توانم حرف هاي فلسطيني ها را بزنم به نظر من خيلي نبايد به اين مسئله ابعاد سياسي داد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره اين كه رسانه هاي خارجي مي گويند عدم حضور شما بيانگر اختلافات است، اظهار داشت: ما هر كاري هم كه انجام بدهيم آنها مسئله اختلاف را مطرح مي كنند.
وي افزود: در طول 30 سال انقلاب اسلامي در ايران همواره قدرت هاي استكباري مسئله اختلاف و جنگ قدرت را مطرح كرده اند در حالي كه ما در ايران خودمان از اين مساله خبر نداريم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اتحاد ملت و مسئولان ايران گفت: ما با رفاقت و همدلي همواره در راستاي اداره هر چه بهتر كشور هستيم.

 



اخبار ادبي و هنري

يك كارگردان: مديريت خانه سينما
برخي صنوف را غير خودي مي داند
يك كارگردان و مدير توليد سينماي ايران با انتقاد از مديريت خانه سينما، اين مديريت را به خودي و غيرخودي دانستن صنوف متهم كرد.
مسعود اطيابي، رئيس انجمن مديران توليد و كارگردان فيلم هاي مصائب دوشيزه و خروس جنگي، در جشن سالانه اين انجمن گفت: «خانه سينما» صنوف را خودي و غيرخودي مي دانند و به دليل اين كه با مسعود اطيابي خوب نيستند، صنف مديران توليد را غيرخودي مي دانند.
وي از وزارت ارشاد خواستار رفع اين مسئله شده و تصريح كرد: از وزارت ارشاد خواهش مي كنم به درون هنرمندان بيايد تا ديگر خودي و غيرخودي و شهروند درجه دوم را در خانه سينما شاهد نباشيم.
گفتني است، هشتمين جشن سالانه انجمن مديران توليد سينماي ايران، به صورت مستقل از جشن خانه سينما، با حضور وزير ارشاد، معاون سينمايي و جمعي از اهالي سينما، چهارشنبه گذشته برگزار شد.
سخنراني شيخ فضل الله در مشروطه
به تصوير كشيده شد
سريال «سال هاي مشروطه» در حال حاضر در خيابان مولوي فيلمبرداري مي شود و از هفته آينده به كاخ گلستان مي رود.
به گزارش فارس، تاكنون 30 درصد از تصويربرداري سريال سپري شده و هم اكنون در آرامگاه سر قبر آقا در خيابان مولوي گروه مشغول ضبط صحنه هايي مربوط به مسجد ارگ تهران و صحبت هاي شيخ فضل الله نوري در رابطه با مشروطه است.
سريال «سال هاي مشروطه» در 15 قسمت 50 دقيقه اي براي پخش از شبكه دو سيما ساخته مي شود.
خلق 53 تابلو نقاشي با موضوع فلسطين
دبير اجرايي گردهمايي «غزه ارض العزه» اعلام كرد: بيش از 53 تابلو نقاشي توسط هنرمندان ايراني در راستاي حمايت از مردم فلسطين به تصوير كشيده شد.
مجيد رياضي به ايرنا گفت: اين تابلوها كه طي يك گردهمايي از دي ماه سال گذشته در تهران خلق شد، قرار است براي نمايش در موزه هاي كشورهاي اسلامي مثل سوريه، لبنان و ديگر كشورها ارسال شود كه عوايد حاصل از نمايشگاه اين تابلوها در سراسر جهان براي كمك به مردم فلسطين و آزادي قدس هزينه مي شود.
نردبام آسمان؛ بهترين سريال ماه رمضان از نگاه منتقدان
مجموعه تلويزيوني «نردبام آسمان» بهترين سريال ماه مبارك رمضان از نگاه منتقدان شد.
به گزارش شبكه خبر دانشجو، طي يك نظرسنجي، گروهي از نويسندگان و منتقدان، به سريال هاي در حال پخش سيما در ماه مبارك رمضان درجه دادند.
براين اساس، مجموعه تلويزيوني «نردبام آسمان» ساخته «محمدحسين لطيفي» با 50 ستاره، بيشترين راي را به خود اختصاص داد.
همچنين در اين نظرخواهي دو مجموعه تلويزيوني شبكه سه و دو سيما «پنجمين خورشيد» ساخته «عليرضا افخمي» و «عبور از پاييز» ساخته «مسعود شاه محمدي» به ترتيب با 36 و 18 ستاره دوم و سوم شدند.
رونمايي آثار خطي با حضور آيت الله مقتدايي
گنجينه جديدي از آثار خطي و فرهنگي متعلق به موزه محمد صادق محفوظي در مراسمي با حضور آيت الله مقتدايي (رئيس حوزه علميه قم) رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي مركز دايره المعارف انسان شناسي و موسسه پژوهشي ابن سينا، در اين مراسم مجموعه اي از كتب خطي و نسخه منحصر به فرد قرآني نمايش داده شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(7(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14