(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 مهر 1388- شماره 19489
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در آستانه اجلاس وين نيويورك تايمز: غرب آماده پذيرش غني سازي در ايران است
برگزاري 7500 برنامه در هفتمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)
هاآرتص ادعا كرد اوباما بودجه مقابله با ايران را كاهش داده است
چاوز خبر داد كمك ايران به اكتشاف اورانيوم در ونزوئلا
اخبار ادبي و هنري
عضو ارشد حزب اعتماد ملي: مهدي كروبي مدعي شكنجه در كهريزك نيست



در آستانه اجلاس وين نيويورك تايمز: غرب آماده پذيرش غني سازي در ايران است

سرويس سياسي -
در حالي كه زمان چنداني تا دور دوم مذاكرات اكتبر ميان ايران و گروه 6 باقي نمانده برخي از معتبرترين تحليلگران غربي تاكيد مي كنند غرب خود را براي پذيرش غني سازي داخل خاك ايران آماده كرده است.
روزنامه نيويورك تايمز كه عموما ديدگاه هاي نخبگان آمريكايي را منعكس مي كند روز شنبه در مقاله اي به قلم مايكل اسلاكمن بر اين نكته تاكيد كرد كه غرب مشكل خود را با ورود به معامله اي كه در آن غني سازي همراه با نظارت هاي بين المللي در ايران انجام شود حل كرده است.
اين روزنامه با اشاره به اينكه «در مذاكرات دشوار و خطير، امكان توافق زماني حاصل مي شود كه دو طرف بتوانند اعلام پيروزي كنند و ممكن است درباره ايران زمان آن رسيده باشد» از قول تريتا پارسي، رئيس شوراي ملي ايران نوشت: «اگر پايان بازي ايراني ها ادامه غني سازي و اگر پايان بازي آمريكا اطمينان از عدم وجود سلاح هسته اي در ايران باشد پس مي توان گفت در برابر موقعيت برنده - برنده قرار داريم.» پارسي اضافه كرد: «كساني كه دولت آمريكا را بخاطر مصالحه يا دادن امتياز به ايران مورد انتقاد قرار مي دادند اشتباه مي كنند. تطبيق يافتن با يك واقعيت تغيير نيافتني به معني دادن امتياز نيست. اين توافق از ديد ايران معني مصالحه - كه ميل چنداني هم به آن نشان نداده است - ندارد بلكه جنبه همكاري دارد. براي غرب نيز اين امر به معني امتيازگيري نيست بلكه به معني حصول اطمينان عملي از آن است كه ايران سلاح هسته اي توليد نمي كند.»
فلينت لورت، مدير پروژه ايران در بنياد آمريكايي جديد نيز در اين باره به نيويورك تايمز گفته است: «به نظر من ايراني ها در حال و هوايي نيستند كه محدوديت هاي جدي در توسعه برنامه خود را بپذيرند. از منظر آنان، آنان براي دو سال غني سازي اورانيوم را از سال 2003 تا 2005 تعليق كردند و از ديد خود چيزي در عوض آن بدست نياوردند و دوباره آن كار را تكرار نخواهند كرد». لورت تا چند سال قبل مسئول بخش خاورميانه در شوراي امنيت ملي آمريكا بوده است. او چندي پيش به همراه همسر خود مقاله اي نوشت و در آن به دولت آمريكا توصيه كرد يك بار براي هميشه سياست تغيير رژيم در ايران را كنار بگذارد و با ايران به همكاري بپردازد.
اسلاكمن در ادامه مقاله خود با اشاره به اينكه «مي توان پذيرفت ايران واقعا نمي خواهد سلاح هسته اي بسازد» نوشت: «تهران مي داند كه توسعه سلاح هسته اي مي تواند قدرت منطقه اي آن كشور را با به حركت انداختن همسايگان كوچك پر نفت خود براي فراهم آوردن چتر هسته اي به كمك آمريكا، تحليل برد. با اين وجود كارشناسان مي گويند، قصد ايران در تمام مدت اين بود كه دست خود را در مواجهه با غرب قوي كند تا مشروعيت، امنيت و به رسميت شناختن رهبري منطقه را بدست آورد. ديدار ايران با آمريكا و قدرت هاي غربي در ژنو اين اهداف را در دسترس قرار داده است».
وي در ادامه اين مقاله به صراحت تاكيد مي كند كه غرب غني سازي در ايران را پذيرفته است و ديگر آن را خط قرمز خود نمي داند: «آمريكا به صورت مستقيم با ايران مذاكره كرد و ايران اجازه تلويحي ادامه غني سازي را درخاك خود بدست آورد، كه براي آن كشور حق حاكميت ملي محسوب مي شود».
اين روزنامه در ادامه از قول يك كارشناس آمريكايي استدلالي در اين باره كه چرا ايران نمي خواهد بمب اتمي بسازد عرضه مي كند. به نوشته نيويورك تايمز، «جوان كول» كارشناس امور ايران و خاورميانه معاصر در وبلاگ خود هدف تهران را به عنوان سياست «هسته اي خفته» توصيف مي كند و مي گويد اين نشان مي دهد كه چرا رهبري ايران اصرار داشته كه سعي ندارد سلاح هسته اي بسازد اما همچنين سخت در جهت كسب مهارت گام برداشته است. كول مي نويسد: «سياست هسته اي خفته تمامي مزيت هاي داشتن يك بمب را بدون تبعات ناخوشايند آن، از نوعي كه كره شمالي از آن رنج مي برد، در خود دارد.»

 



در نخستين نشست خبري وزير ارشاد اعلام شد
برگزاري 7500 برنامه در هفتمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)

سرويس ادب و هنر-
هفتمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) همزمان با دهه كرامت، و با اجراي 7500 برنامه در داخل و 20 كشور، از 28 مهر ماه تا 8 آبان ماه برگزار مي شود.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه سيد جواد جعفري مديركل ارشاد استان خراسان رضوي و دبير هفتمين جشنواره امام رضا و محمدحسين استاد آقا مديركل ارشاد استان قم و دبير جشنواره كريمه اهل بيت در نشستي خبري برنامه هاي فرهنگي هنري دهه كرامت را اعلام كردند.
حسيني در اين نشست از افزايش 30 درصدي توليدات جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و گفت: هفتمين جشنواره امام رضا علاوه بر مراكز استان ها، در برخي شهرستان ها هم برگزار مي شود. اين جشنواره همچنين امسال در 20 كشور برنامه اجرا مي كند. وزير ارشاد، از برگزاري جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني و همايش «طب الرضا» براي نخستين بار در جشنواره امام رضا«ع» خبر داد و گفت: امسال حدود 6 هزار جشن مردمي در مساجد و امامزاده ها برگزار مي شود.
وي افزود: در مجموع 38 هزار و 285 اثر به دبيرخانه هفتمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) رسيد كه در نهايت 490 نفر برگزيده خواهند شد.
در ادامه اين نشست، سيدجواد جعفري، به جزئيات بيشتري از جشنواره امام رضا پرداخت و گفت: امسال در اين جشنواره 7500 فعاليت فرهنگي اجرا مي شود.
وي افزود: اين تعداد فعاليت فرهنگي در قالب 131 عنوان برنامه شامل 62 جشنواره، 15 همايش علمي پژوهشي، 54 نمايشگاه و شش هزار جشن مردمي در مساجد و امامزادگان سراسر كشور با موضوع فرهنگ رضوي برگزار خواهد شد.
جعفري ادامه داد: ويژه برنامه هاي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) شامل استقبال از اين جشنواره در خاك مقدس شلمچه، بزرگداشت امير احمد بن موسي(شاهچراغ) در شيراز، برگزاري مراسم نكوداشت قدمگاه امام رضا(ع) در اقليد فارس با عنوان نسيم ولايت، بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به ابركوه يزد، برگزاري نمايشگاه كاروان آفتاب سيري در معارف، فرهنگ و هنر رضوي و نمايشگاه بزرگ كتاب ناشران ايران- مشهد مقدس با رويكرد فرهنگ رضوي و جشن هاي مردمي است.
وي بيان داشت: امسال از 40 شخصيت برجسته علمي، فرهنگي و محقق از كشورهاي مختلف براي حضور در اين جشنواره دعوت شده و تلاش داريم تا اين افراد متناسب با علاقه و تخصص خود با فرهيختگان و هنرمندان كشور نشست هايي برگزار كنند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي به رويدادهاي مهم اين جشنواره اشاره كرد و ادامه داد: از جمله اين رويدادها مي توان به احياء جاده ولايت مسير تاريخي هجرت امام رضا(ع)، نامگذاري ميادين و اماكن عمومي و خيابان ها به نام امام رضا(ع)، برگزاري همايش طب الرضا و تشكيل شوراي هماهنگي جشن هاي عيد رضوي با مشاركت 18 دستگاه اصلي فرهنگي و اجرايي اشاره كرد.
جشنواره كريمه اهل بيت در قم
جشنواره فرهنگي هنري كريمه اهل بيت نيز به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در قم برگزار مي شود.
محمدحسين استاد آقا، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم كه در اين نشست حضور داشت نيز به معرفي اين رويداد پرداخت و گفت: جشنواره كريمه اهل بيت روز سه شنبه 28 مهرماه در حرم حضرت معصومه(س) گشايش مي يابد.
وي افزود: نمايشگاهي از 300 اثر منتخب اين جشنواره در شبستان نجمه خاتون حرم برگزار خواهد شد و جشنواره تا 5 آبانماه ادامه خواهد يافت.
استادآقا همچنين از برگزاري 7 نشست تخصصي در اين جشنواره خبر داد.
در حاشيه
با توجه به اين كه جلسه اعلام برنامه هاي هفتمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) اولين نشست خبري وزير ارشاد بود، خبرنگاران از فرصت استفاده كردند و سوالاتي را درباره سياست ها و برنامه هاي اين وزارتخانه پرسيدند.
حسيني در پاسخ به سوالي درباره مطبوعات گفت: برخي از افراد كه وارد اين حيطه مي شوند، از عنوان روزنامه نگاري براي اهداف خاص خودشان سوءاستفاده مي كنند كه چنين اقداماتي در شان روزنامه نگاران نيست.
وي افزود: بعضي از نشريات و روزنامه ها كه در حال ورشكست شدن هستند با زدن تيترهاي جنجالي، مي خواهند به عنوان يك قهرمان از صحنه خارج شوند.
وزير ارشاد بر حمايتي بودن نگاه اين وزارتخانه تاكيد كرد.
وي گفت: اين كه ما هيچ كار نظارتي نداشته باشيم را قبول ندارم. نمي توانيم بگوييم فقط يك اصل به نام آزادي بيان وجود دارد و ساير اصول را ناديده بگيريم.
او ادامه داد: اما در زمينه نظارت تنگ نظري و دخالت سليقه شخصي افراد بايدكنارگذاشته شود.
حسيني همچنين راه مقابله با آثار ناهنجار را حمايت از هنرمندان و افزايش توليدات هنري دانست و از كوتاه شدن مسير اعطاي مجوز به كتاب ها خبر داد.

 



هاآرتص ادعا كرد اوباما بودجه مقابله با ايران را كاهش داده است

يك روزنامه وابسته به رژيم صهيونيستي از كاهش بودجه برخي برنامه ها و پروژه هاي ضدايراني آمريكا توسط دولت اوباما انتقاد كرد.
روزنامه هاآرتص چاپ فلسطين اشغالي در مطلبي با طرح اين سؤال كه آيا اوباما تلاش براي برقراري دموكراسي در ايران را رها كرده است نوشت: گفته مي شود باراك اوباما بودجه يك برنامه را كه با هدف توسعه دموكراسي در ايران به اجرا گذاشته شده بود كاهش داده است. گفتني است اين برنامه ضدايراني كه تحت پوشش برنامه توسعه دموكراسي در ايران اجرا مي شود، تاكنون پول فراواني به جيب مخالفين نظام جمهوري اسلامي در داخل و خارج كشور سرازير كرده و به گفته مقام هاي آمريكايي سال ها از طريق وزارت خارجه آمريكا تامين مي شده است.
يك عضو ارشد سابق وزارت خارجه در گفت وگو با وب سايت نيوز ماكس اين تصميم دولت اوباما را شرم آور خوانده و گفته است كه چنين حركتي پيام روشني براي تهران دارد و آن اين كه ما رژيم ايران را تقويت مي كنيم تا به جنگ خود با ما ادامه بدهد. هاآرتص در ادامه اين مقاله از دولت اوباما خواسته است وضعيت اين بودجه را به زمان بوش بازگرداند.

 



چاوز خبر داد كمك ايران به اكتشاف اورانيوم در ونزوئلا

سرويس سياسي-
رئيس جمهوري ونزوئلا از كمك ايران به كشورش در اكتشاف معادن اورانيوم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز «هوگو چاوز» رئيس جمهوري ونزوئلا گفت: ايران به كشورش در اكتشاف معادن اورانيوم براي مصارف صلح آميز كمك مي كند.
چاوز كه در بوليوي سخن مي گفت همچنين با اشاره به همكاري روسيه و ونزوئلا براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي خاطرنشان كرد: كشورش به اكتشاف معادن اورانيوم به عنوان يك موضوع راهبردي نگاه مي كند و قصد ندارد به توليد سلاح هسته اي اقدام كند.
همكاري هسته اي ايران و ونزوئلا در حالي انجام مي شود كه آمريكا بارها نگراني خود را از تحكيم روابط اين دو كشور اعلام كرده است.
ايران همچنين در زمينه هاي مختلف صنعتي با ونزوئلا همكاري دارد و اين كشور نيز در زمينه صدور بنزين به تهران فعاليت مي كند.
چاوز در ادامه با اشاره به فعاليت هاي هسته اي كشورش عنوان كرد، نه ايران و نه ونزوئلا هيچكدام قصد ساخت بمب هسته اي را ندارند.
وي افزود: ونزوئلا پيشنهاد مي كند سلاح هاي هسته اي برچيده شوند و خود اين كشور نيز هيچگاه بمب اتم نخواهد ساخت.
هوگو چاوز ادامه داد: ونزوئلا به همكاري هسته اي خود با چند كشور مانند ايران و روسيه ادامه خواهد داد و هيچ كشوري در اين باره تصميم گيرنده نخواهد بود.
وزير معادن ونزوئلا نيز ماه گذشته اعلام كرده بود مقامات ايراني در حال كمك به اين كشور در زمينه كشف اورانيوم هستند و آزمايش هاي اوليه نشان مي دهد ذخاير عظيمي از اورانيوم در ونزوئلا وجود دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعضاي هيئت مديره و بازرسان جديد انجمن قلم ايران انتخاب شدند
در يازدهمين مجمع عمومي انجمن قلم ايران كه در تاريخ 25/7/1388، از ساعت 30/15تا 30/18در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، پس از قرائت قرآن، نواختن سرود جمهوري اسلامي، انتخاب پنج عضو هيئت مديره موقت براي اداره جلسه، قرائت گزارش عملكرد و گزارش مالي فعاليتهاي دوساله هيئت مديره، نامزدهاي دوره ششم هيئت مديره و دوره يازدهم بازرسان به معرفي خود و برنامه هايشان پرداختند. سپس براي انتخاب نامزدهاي مورد نظر، با برگه راي گيري به عمل آمد. در نتيجه:
دكتر علي اكبر ولايتي، محمدرضا سرشار، دكتر محسن پرويز، راضيه تجار، فيروز زنوزي جلالي، سميرا اصلانپور و رضا رسولي به عنوان اعضاي اصلي؛ مريم و مصطفي جمشيدي و منيژه جانقلي به عنوان اعضاي علي البدل هيئت مديره؛ عباسعلي براتي پور، مجيد عميق و سهيلا عبدالحسيني به عنوان اعضاي اصلي، و مجتبي حبيبي و مريم صباغ زاده به عنوان اعضاي علي البدل بازرسان انتخاب شدند.
قابل ذكر است: دوره هيئت مديره انجمن قلم ايران دو سال و دوره بازرسان آن يك سال است.
اعضاي اصلي هيئت مديره قبلي انجمن عبارت بودند از:ولايتي، سرشار، تجار، زنوزي، محقق، فردي و مجتبي رحماندوست.
ناكامي توطئه ضدانقلاب در نمايشگاه كتاب فرانكفورت
تعدادي از عناصر ضدانقلاب با حضور در نمايشگاه كتاب فرانكفورت، اقدام به جوسازي و جنجال نمودند.
اين تعداد كه حدود 10 تا 12نفر مي شدند، در نخستين روز بازديد عمومي از نمايشگاه كتاب فرانكفورت با حضور در نزديكي غرفه جمهوري اسلامي ايران هتاكي و سروصدا نمودند.مسئولان و گردانندگان غرفه ايران نيز با عدم توجه به آنها، توطئه شان را ناكام كردند.
به نوشته خبرگزاري كتاب، اين افراد با هدف جلب توجه و حمايت بيشتر مقامات آلماني اقدام به چنين رفتاري نمودند.
هفتمين جشنواره تئاتر رضوي امروز افتتاح مي شود
هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر رضوي طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولان و هنرمندان امروز ساعت 18در محل تالار شماره يك تماشاخانه ايرانشهر افتتاح مي شود.
به استثناء نمايش هاي بخش كودك و نوجوان و عروسكي كه از 27تا 30مهرماه در بندرعباس به اجرا درمي آيد، ساير بخش هاي اين جشنواره همراه با برنامه هاي جنبي از 28 مهر تا 2 آبان ماه در تالارهاي چهارسو، تالار قشقايي، تالار سايه، كارگاه نمايش، تالار هنر، خانه نمايش، اداره تئاتر، تالارهاي شماره يك و دو تماشاخانه ايرانشهر، فضاي باز مجموعه تئاتر شهر، خانه هنرمندان ايران، تالار استاد انتظامي و تالار كنفرانس مجموعه تئاتر شهر به اجرا درمي آيد.
همچنين در روزهاي 28 و 29مهرماه در تالار كنفرانس مجموعه تئاتر شهر نشست هاي تخصصي با حضور كارشناسان و صاحب نظران برگزار مي شود.
شاعران بسيجي در جشنواره رنگ خاك بوي سيب
جشنواره شعر «رنگ خاك، بوي سيب» با هدف توجه به استعداد شاعران جوان بسيجي، همزمان با كنگره سرداران و اميران شهيد استان همدان، 29 و 30مهرماه در شهر همدان برگزار مي شود.
اين جشنواره توسط سازمان بسيج هنرمندان و در دو موضوع «ايثار و پايداري» و «بسيج، ارزش ها و فضيلت ها» برگزار مي گردد.
برنامه هاي هفته كتاب در دانشگاهها
در هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران كه از 23 تا 30 آبان در سراسر كشور برگزار مي شود، 60 نمايشگاه تازه هاي كتاب در دانشگاهها برگزار مي شود.
برپايي نمايشگاه ناشران الكترونيك، اهداي كتاب به دانشگاهها، نصب استندهاي كارت كتاب، اهداي كتاب به دانشجويان نابينا، ارسال پيامك به دانشجويان با موضوع كتاب، بهره مندي از دانشجويان براي قصه گويي يا كتابخواني در فضاهاي عمومي مانند پارك ها، اختصاص 45 دقيقه مطالعه در روز 26 آبان (روز كتاب، حوزه، دانشگاه و توليد دانش) و... از جمله ديگر برنامه هايي است كه توسط وزارت علوم در هفته كتاب برگزار خواهد شد.
دوازدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان حوزه علميه قم
دوازدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم سه شنبه در سالن رشد دفتر برنامه ريزي و پژوهشي آموزش و پرورش در تهران برگزار مي شود.در اين رويداد كه عنوان آن «جشنواره سلام» است، آثار برتر ويژه دفاع مقدس، انقلاب اسلامي، امام خميني، طنز كودك و نوجوان، آييني، داستان كودك و نوجوان، اعم از تاليفي، ترجمه، شعر و تصوير معرفي مي شوند.
نمايش جلوه هاي رضوي در آيينه مطبوعات و خبرگزاري ها
جلوه هاي فرهنگ رضوي در آيينه مطبوعات و خبرگزاري ها از فردا، 28 مهرماه در مصلي امام خميني(ره) تهران به نمايش درمي آيد. در اين رويداد كه بخش خبرگزاري ها و مطبوعات جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) است، 180 اثر به نمايش گذاشته مي شود. همچنين نمايشگاهي شامل آثار تجسمي و صنايع دستي نيز با عنوان كاروان آفتاب در كنار اين نمايشگاه برگزار مي شود.

 



عضو ارشد حزب اعتماد ملي: مهدي كروبي مدعي شكنجه در كهريزك نيست

موضوع يعني توسعه و آباداني سيستان و بلوچستان اهتمام بيشتري شود.
وي با تاكيد بر توسعه شرق كشور گفت: طبعا مقدمه اين توسعه و آباداني ايجاد آرامش در اين منطقه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، اين اقدامات را برخلاف خواست مردم بلوچ عنوان كرد و افزود: اين اقدامات چوب لاي چرخ سيستان و بلوچستان است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.
وي با اشاره به اقدامات تروريستي كه پيش از اين در اين منطقه صورت گرفته است، گفت: در گذشته نيز خبرهاي زيادي وجود داشت مبني بر اين كه آمريكايي ها با گروههاي تروريستي در اين نوع اقدامات دخيل بوده اند.
لاريجاني با اشاره به اين سخن اوباما، رئيس جمهور آمريكا كه ما دستمان را به سمت ايران دراز مي كنيم، گفت: متاسفانه در اين اقدام اخير خلاف اين گفته را شاهد بوديم. آنها بايد به مردم ايران حق دهند كه حرف هايشان را قبول نكنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: البته اين اقدام به زيان خود آنهاست، چرا كه عمق فهم مردم با اين نوع اقدامات گسترش پيدا مي كند و قطعا مردم به درك بهتري از حوادثي كه رخ مي دهد خواهند رسيد.
وي با تاكيد بر اين كه آمريكايي ها اگر خواستار ارتباط با ايران هستند بايد صداقت داشته باشند و نه فريبكاري گفت: ما اين اقدام تروريستي را نتيجه اقدامات آمريكا مي دانيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين اقدامات حتما باعث مي شود كه اراده كشور ما براي ايجاد امنيت و ثبات و توسعه سيستان و بلوچستان بيشتر شود و البته بايد درك دقيقي نسبت به اين قضيه در كشور ما وجود داشته باشد.
رئيس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي از گفت وگويش با مهدي كروبي خبر داد و تصريح كرد كه دبير كل اين حزب مدعي شكنجه در كهريزك نيست.
حجت الاسلام علي ميرهادي در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: مهدي كروبي خودش در رابطه با انجام شكنجه در كهريزك هيچ ادعايي ندارد و حتي اين قضيه را نيز تاييد نمي كند منتهي به من گفت بعضي چنين ادعايي را پيش من مطرح كرده اند اما من در اين رابطه هيچ ادعا و نظري نداشته ام.
وي ادامه داد: اگر اثبات شود كه در كهريزك شكنجه اي انجام شده بايد با عوامل آن برخورد شود و اگر ادعاي مطرح شده اثبات نشود نيز بايد همه سياسيون كشور با يك كلمه مدعي ها را دروغگو خطاب كنند.
ميرهادي گفت: من با هرگونه رفتار و اعمالي كه به حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي خدشه و لطمه وارد كند مخالف هستم همه بايد تحت فرامين مقام معظم رهبري حركت كنيم.
رئيس شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي ادامه داد: كروبي نيز برخاسته از نظام جمهوري اسلامي است و تنها به فكر اعتلاي نظام است و در چارچوب نظام و رهبري حركت مي كند.
ميرهادي با بيان اينكه ما از اول گفتيم جمهوري اسلامي نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم گفت: سر دادن شعارهاي انحرافي مورد تاييد هيچ يك از چهره هاي متعلق به نظام و انقلاب نيست.
در همين حال، سيدمهدي موسوي عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي نيز تندروي هاي جبهه اصلاحات را منجر به فروپاشي و از هم گسيختگي اين جبهه دانست و افزود: بعيد است جبهه اصلاحات با بازسازي و ترميم به صحنه بازگردد و فعاليت كند.
وي كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو مي كرد اظهار داشت: حزب اعتماد ملي نيز ريزش هايي داشته و مثل قبل نمي تواند به فعاليت سياسي خود ادامه دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14