(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 آبان 1388- شماره 19495
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خاتمي: هر وحدتي مفيد نيست
پرسش و پاسخ داغ و چند ساعته با شريعتمداري در غرفه كيهان
سردار شريف: سپاه فرمانده اي شجاع همچون شوشتري براي سيستان منصوب خواهد كرد
عليرضا بهشتي با اعتراض شديد بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات را ترك كرد
حاشيه هاي حضور مديرمسئول كيهان در نمايشگاه مطبوعات
بيادي: تأخير در حركت قطارهاي مترو عمدي نيست
صدور كارت شناسايي ملي در كمتر از 15 روز
با حمايت كميته امداد امام خميني (ره) برگزار مي شود مراسم ازدواج 12هزار زوج و آزادي 320 زنداني
كارشناس بهداشت آموزش و پرورش خراسان رضوي:تعداد مدارس تعطيل شده مشهد را اعلام نمي كنيم
رويانيان از نظام جديد خارج كردن خودروهاي فرسوده خبر داد
استاندار: آب از 12 آبان در زاينده رود جاري مي شود
رئيس كل دادگستري استان تهران: نظام اسلامي فقط با رعايت قانون و احكام شرع توفيق مي يابد
معاون استاندار: تقسيم استان كرمان در دستور كار قرار دارد
برگزاري دومين دوره انتخاب كتاب سال رضوي در همدان
اخبار ادبي و هنري



آيت الله خاتمي: هر وحدتي مفيد نيست

آيت الله سيداحمد خاتمي گفت: هر وحدتي كه به سود دين و ولايت فقيه نباشد مفيد و موثر نيست.
عضو مجلس خبرگان رهبري در نشست اخلاق رسانه با بيان اين كه دشمن مي خواهد ستون عزت را آسيب بزند، تاكيد كرد: خبري كه خروجي آن ايجاد تفرقه باشد با زيركي يك مدير رسانه نمي سازد.
امام جمعه موقت تهران افزود: تفرقه به سبب اين كه به دين آسيب مي زند، زيانبار است، اگر وحدتي هم خروجي آن آسيب ديدن دين باشد اين هم مطلوب نيست، وحدتي مطلوب است كه به سود دين و ولايت فقيه باشد. عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين اضافه كرد: هر وحدتي كه در اين چارچوب نباشد وحدت مفيد و موثر نيست و وسيله اي براي سوءاستفاده كنندگان و تفرقه آفرينان است.
آيت الله خاتمي در ادامه با اشاره به اهميت مصلحت نظام اسلامي بيان داشت: هر خبر صادق هم قابل نشر نيست. بايد زيان ها و منافع يك خبر صادق نيز بررسي شود، اگر يك خبر صادق به حيثيت نظام آسيب بزند، انتشار اين خبر كار غير اخلاقي است.
وي افزود: امام راحل براي ما اصل و اساس و فرمايشات ايشان براي ما قانون است؛ چون ايشان فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است. پس تضعيف نظام نيز از بزرگ ترين گناهان است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه مدير رسانه موظف شرعي است در انتشار اخبار، مصلحت همه نظام را در نظر بگيرد، اضافه كرد: با تضعيف نظام دروني ها ناراحت و نگران مي شوند و بيروني ها و بدخواهان انقلاب و كشور خوشحال مي شوند.
وي ادامه داد: بيان صادقانه اشكالات و نقاط قوت و ضعف هرگز تضعيف نظام نيست، تقويت است، نظام اركاني دارد.
رسانه نظام نبايد تريبون ساختارشكنان و شعارهاي انحرافي شود
به گزارش رسا استاد حوزه علميه قم با اشاره به اين كه مهم ترين ركن و ستون نظام، ولايت فقيه است كه تمام تلاش دشمن آسيب ديدن اين ستون حتي در عرصه خبري است، تاكيد كرد: قرار نيست تريبون نظام، سخنان مخالفان ولايت فقيه را نشر دهد؛ چون هدف رسانه هاي بيگانه دشمني با اركان نظام و ولايت فقيه است.
وي اظهار داشت: رسانه نظام نبايد تريبون ساختارشكنان و شعارهاي انحرافي شود، مگر براي روشنگري و ترسيم چهره ساختارشكنان.
امام جمعه موقت تهران ويژگي ديگر مدير رسانه را زمان شناسي معرفي كرد و بيان داشت: بايد در انتشار خبر شرايط و مقتضيات و تلاش و انگيزه دشمن بررسي شود.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: بايد ببينيم دشمنان از چه خبري خوشحال مي شوند و اين خود يك ملاك است و نيازمند زمان شناسي و آگاهي به فضاي جامعه است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اين كه دشمن جامعه اي متشنج مي خواهد، خاطر نشان كرد: به خصوص در حوادث پس از انتخابات دشمن در پي آن بود كه فضا ناامن شود، رسانه بايد دقت كند به اين حوادث كمك نكند.

 



عصر ديروز در نمايشگاه مطبوعات صورت گرفت
پرسش و پاسخ داغ و چند ساعته با شريعتمداري در غرفه كيهان

مديرمسئول كيهان گفت :رخدادهاي بعد از انتخابات اخير يك موهبت بزرگ الهي بود كه چهره واقعي خط نفاق جديد، عوامل اصلي آن و سرپل هاي ارتباطي آنان با بيگانگان را برملا كرد. دستاوردي كه اگرچه با تنش و خساراتي همراه بود ولي خيلي ارزان تر از آنچه بايد تمام شد.
عصر ديروز حسين شريعتمداري در ميان انبوه بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات و خبرنگاران رسانه ها كه از ساعتي قبل به غرفه كيهان آمده بودند حضور يافت و در يك گفت وگوي چند ساعته به پرسش هاي گوناگون پاسخ داد.
يكي از حاضران گفت؛ اولين بار شما در مسجد سيداصفهان شال سبز موسوي كه به عنوان نماد حركت خود انتخاب كرده بود را با قرآن برنيزه كردن معاويه و عمرو عاص مقايسه كرديد، آيا اين مقايسه شما اهانت به سيادت نيست؟ و شريعتمداري در پاسخ گفت: مگر دستور حضرت اميرعليه السلام كه پاره هاي قرآن بر نيزه را نيرنگ معاويه دانسته و دستور ادامه حمله را صادر فرموده بود، اهانت به قرآن بود؟ بله، سيدها از نماد سبز استفاده مي كنند ولي هر سبزي كه نشانه سيادت نيست، كاخ معاويه هم سبز بود، يك حزب صهيونيستي به نام حزب سبز در آلمان هست كه از با اهميت ترين احزاب اروپايي است و اتفاقاً از موسوي و خاتمي هم حمايت كرده است. يكي ديگر از حاضران گفت؛ سبز نشانه حاميان موسوي است و شريعتمداري گفت بنابراين ديگر نگوئيد نماد سيادت است، چون اگر همه حاميان موسوي را سيد بدانيد بايد وزيرخارجه آمريكا را «هيلاري سادات» ! صدا كنيد و يا به رئيس رژيم صهيونيستي كه از موسوي حمايت كرده است آقاسيد نتانياهو!! بگوئيد!
مرد ميان سالي كه نوارسبز به مچ بسته بود گفت؛ مردم بيدارند و شريعتمداري در پاسخ گفت؛ اگر بيدار نبودند كه موسوي و خاتمي تاكنون دهها بار كشور را به آمريكا و اسرائيل تحويل داده بودند.
شريعتمداري در پاسخ اين سوال كه چگونه كيهان تمامي مراحل حركت كودتاگران را از قبل پيش بيني كرده بود؟ گفت؛ خيلي ساده است. چون آنها دقيقاً از فرمول ديكته شده جين شارپ و جرج سوروس و مايكل لدين پيروي مي كردند، بنابراين پيش بيني تمامي مراحل حركت آنها به آساني امكان پذير بود. مثلاً كيهان دو ماه قبل از انتخابات اعلام كرد كه موسوي و خاتمي بعد از شكست در انتخابات ادعاي تقلب مي كنند كه كردند و دو هفته قبل از انتخابات اعلام كرديم كه روز بعد از انتخابات برنامه آشوب خياباني دارند و حالا هم اعلام مي كنيم كه كارشان تمام است و چون نمي خواهند پايان تاريخ مصرف خود را باور كنند، عده اي را به فريب و يا به تطميع مامور برهم زدن و اخلال در اجتماعات كرده اند. يعني كه ما هنوز هستيم!!
شريعتمداري در پاسخ به شعار «بسيجي واقعي همت بود و باكري» گفت؛ البته اين سخن حقي است كه شما از آن اراده باطل كرده ايد. بديهي است كه اين دو شهيد بزرگوار بسيجي واقعي بودند. اما اين شعار از زبان كساني كه آشكارا در خدمت آمريكا و اسرائيل هستند و در روز قدس به نفع اسرائيل شعار مي دهند و فرياد توپ تانك بسيجي ديگر اثر ندارد، سرمي دهند، پذيرفته نيست، آشوبگران با اين شعار قصد دارند به شهيد همت و شهيد باكري اهانت كنند و آن دو شهيد عزيز كه جان خود را در راه مبارزه با آمريكا و اسرائيل گذاشتند را مانند خودشان طرفدار آمريكا و اسرائيل معرفي كنند كه اين نه فقط اهانت بلكه جنايت و خيانت در حق آن دو شهيد بزرگوار است. در اين هنگام سوال كننده به حمايت برخي از نزديكان اين دو شهيد از موسوي اشاره كرد و مديرمسئول كيهان در پاسخ گفت؛ اين ادعا اگر هم صحت داشته و مانند بقيه ادعاها دروغ نباشد كه معتقدم دروغ است، باز هم تغييري در مسأله ايجاد نمي كند، چرا كه ملاك قضاوت درباره اين شهداي عزيز، بينش و عملكرد خود آنهاست و نه نزديكانشان و افزود؛ قصد اهانت به كسي را ندارم ولي اين واقعيت قابل انكار نيست كه حضرت لوط عليه السلام را نمي توان از نگاه همسر او كه با وي مخالف بود ارزيابي كرد و يا فرزند حضرت نوح(ع) كه دشمن او بود ملاك قضاوت درباره آن پيامبر بزرگوار نيست. يكي از حاضران پرسيد نظرتان درباره بحران اخير و آينده كشور چيست؟ و مديرمسئول كيهان پاسخ داد؛ عزيزان جوان ما بحران نديده اند كه ماجراي اخير را بحران مي دانند و افزود، حوادث اخير از يك سو توده هاي مردم را با ميدان جنگ نرم آشنا كرد و از سوي ديگر دست خواص آلوده را رو كرد بنابراين بايد گفت مسائل بعد از انتخابات، راه پيش رو را هموارتر كرده است نه دشوارتر.
شريعتمداري در پاسخ به اين سوال كه چرا با مفسدان اقتصادي برخورد نمي شود گفت؛ اين سوال را بايد از دستگاه قضايي پرسيد نه از كيهان كه افشاي فساد اقتصادي و معرفي مفسدان را همواره در دستور كار خود داشته و دارد.
بازديدكننده اي كه نوارسبز به انگشتان خود بسته بود به مديرمسئول كيهان گفت؛ نگاه كنيد، خون من سبز است و شريعتمداري پاسخ داد؛ سبز بودن خون نشانه يك بيماري خطرناك است، حتماً به پزشك مراجعه كنيد!
يكي از حاضران درباره بيانيه اخير مجمع روحانيون مبارز كه در آن خود را خط امامي معرفي كرده اند سوال كرد و شريعتمداري گفت؛ متاسفانه برخي از اعضاي مجمع روحانيون در آزمون خط امام بدجوري رفوزه شدند و افزود خط امامي هاي واقعي آمريكا را دشمن مي دانند، رژيم صهيونيستي را جعلي مي دانند، در ائتلافي كه منافقين و سلطنت طلب ها و بهائيان و آمريكا و اسرائيل حضور دارند شركت نمي كنند از اين كه اسرائيل از آنها حمايت كند، خونشان به جوش مي آيد و.. و در يك كلمه با دشمن فالوده نمي خورند!
سوال كننده گفت؛ در بيانيه مجمع آمده است كه آقاي موسوي خوئيني ها رهبر فكري و معنوي دانشجويان پيرو خط امام در تسخير لانه جاسوسي بود و شريعتمداري گفت؛ اولا؛ بر فرض كه چنين باشد، به فرموده حضرت امام(ره) ميزان حال فعلي افراد است و ثانياً؛ « بيستون را عشق كند و شهرتش فرهاد برد»!
مدير مسئول كيهان، ضمناً ادعاي ارتباط آقاي موسوي خوئيني ها با شوروي سابق را يك دروغ بزرگ و مضحك دانست.
مشروح اين پرسش و پاسخ چند ساعته در شماره بعدي كيهان منتشر خواهد شد.

 



سردار شريف: سپاه فرمانده اي شجاع همچون شوشتري براي سيستان منصوب خواهد كرد

مسئول روابط عمومي كل سپاه تاكيد كرد سپاه مصمم است با انتصاب يك فرمانده شجاع و مدير مانند سردار شوشتري، راه اين شهيد بزرگوار را با قدرت ادامه دهد.
سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومي كل سپاه پاسداران در گفتگو با فارس، با اشاره به شهادت سردار نورعلي شوشتري و جمعي از فرماندهان سپاه و سران قبائل و عشاير جنوب شرق كشور در سيستان، اظهار داشت: اين شهادت در اين مقطع زماني كه دنيا شاهد يك ارتباط عاطفي و معنوي ميان شيعيان و برادران اهل تسنن در ايران بود، يك اهميت ويژه دارد چرا كه اين زندگي مسالمت آميز به عنوان يك الگو مي تواند سرمشقي براي اقشار مختلف جامعه باشد.
مسئول روابط عمومي كل سپاه با اشاره به تجارب اين سردار شهيد در ايام دفاع مقدس و نيز برقراري امنيت در شمال غرب كشور، اظهار داشت: در مدت 6 ماه گذشته كه سردار شوشتري ماموريت برقراري امنيت در جنوب شرق را برعهده داشت، ديديم اين منطقه به جايگاه مناسبي در افكارعمومي رسيد و بدون شك در اين 6 ماه مردم سيستان بيشتر از خانواده شوشتري او را در جمع خود مي ديدند.
وي با بيان اينكه اين حادثه نشان داد دشمن در برابر وحدت مردم و سپاه و نيز وحدت شيعه و سني در منطقه بسيار ضعيف است، تاكيد كرد: سپاه پاسداران مصمم است با انتصاب يك فرمانده شجاع و مديرمانند سردار شوشتري، راه اين شهيد بزرگوار را با قدرت ادامه دهد.
مسئول روابط عمومي كل سپاه در ادامه صحبت خود با اشاره به روند حضور گروهك تروريستي ريگي در جنوب شرق كشور گفت: در گذشته شاهد يارگيري اين تروريست ها در داخل و با حمايت دستگاه هاي حمايتي آمريكا و انگليس بوديم كه عليه امنيت مردم با دست زدن به اعمالي مانند راهزني، حمله به اتوبوس ها، پاسگاه هاي مرزي و گروگانگيري، عليه امنيت مردم اقدام مي كردند، اما از 6 ماه گذشته كه سپاه پاسداران مامور حفظ امنيت اين منطقه شد، يك تنگناي جدي براي حضور آنها در داخل مرزهاي كشورمان به وجود آمد كه به موجب آن ديگر نتوانستند دست به اقداماتي همچون حادثه تروريستي تاسوكي و گروگانگيري مردم بزنند.
شريف خاطر نشان كرد: به لحاظ نظامي وقتي دشمن دست به عمليات انتحاري مي زند اين امر ناشي از ضعف آنها در انجام عمليات هاي غيرانتحاري بوده و مي توان گفت كه اين عمليات آخرين تير تركش اين گروهك هاي تروريستي است.

 



عليرضا بهشتي با اعتراض شديد بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات را ترك كرد

عليرضا بهشتي در مقابل شعارهايي كه نشان دهنده تقابل وي با ديدگاه هاي شهيد مظلوم دكتر بهشتي بود، مجبور به ترك نمايشگاه مطبوعات شد .
عليرضا بهشتي ، عضو ستاد انتخاباتي موسوي ديروز ساعت 16:45 وارد شبستان مصلي تهران محل برگزاري نمايشگاه مطبوعات شدكه ابتدا تعداد اندكي از طرفداران سران فتنه با شعارهايي در حمايت از وي قصد بر هم زدن نظم نمايشگاه مطبوعات را داشتند. وي سپس به غرفه يكي از روزنامه هاي اصلاح طلب رفت و در حالي كه تعدادي از افراد در حمايت از وي شعار هاي ساختارشكنانه سر مي دادند، جمع زيادي از بازديدكنندگان با تجمع مقابل غرفه اين روزنامه با شعارهاي «موسوي وخاتمي ديكتاتور واقعي » «بي بي سي، موسوي، پيوندتان مبارك» و شعارهايي كه نشان دهنده تقابل وي با ديدگاه هاي شهيد مظلوم دكتر بهشتي بود، سردادند كه اين مسئله باعث شد وي به فاصله كمتر از 15 دقيقه پس از ورود به نمايشگاه در ميان حفاظت نيروهاي انتظامي مجبور به ترك نمايشگاه شود. در حالي كه عليرضا بهشتي از نمايشگاه خارج شده بود، تعداد زيادي از بازديدكنندگان به نشانه اعتراض به برهم زدن نظم نمايشگاه از سوي حاميان سران فتنه ، براي دقايقي شعارهاي «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد»، «ماشاءالله، حزب الله » در حمايت از انقلاب اسلامي و رهبري سر دادند.

 



حاشيه هاي حضور مديرمسئول كيهان در نمايشگاه مطبوعات

¤ از اتفاقات جالبي كه هنگام حضور مدير مسئول كيهان رخ داد، اين بود كه قبل از حضور شريعتمداري در نمايشگاه فردي كه خود را «اصلاح طلب» معرفي مي كرد با صداي بلند به مسئولان غرفه كيهان مي گفت كه اگر آقاي شريعتمداري شجاعت دارد به اينجا ]نمايشگاه مطبوعات[ بيايد و به انتقادات ما جواب بدهد! در حالي كه وي مشغول داد و فرياد بود ناگهان چشمش به شريعتمداري افتاد و به دوستش گفت كه «انگار ما خيلي پرتيم، طرف اينجاست!»
¤ عصر ديروز مدير مسئول روزنامه كيهان در حالي وارد نمايشگاه مطبوعات شد كه از يك ساعت پيش از حضور وي، جمع زيادي از مردم و اهالي مطبوعات انتظار حضور وي را مي كشيدند. وي در بدو ورود به محوطه نمايشگاه در گفتگويي با شبكه خبر صداوسيما هدف از حضور خود را بازديد از نمايشگاه، پاسخ به سؤالات مخاطبان موافق و مخالف روزنامه كيهان و تجديد ديدار با اهالي مطبوعات عنوان كرد.
¤ شريعتمداري هنگام ورود خود و در طول مسير رسيدن به غرفه روزنامه كيهان به سؤالات پرشمار خبرنگاران خبرگزاري هاي داخلي و خارجي و شماري از بازديدكنندگان پاسخ گفت. اين خبرنگاران كه از ساعت 13ظهر ديروز از حضور مدير مسئول كيهان در نمايشگاه مطلع شده بودند، شريعتمداري را تا غرفه كيهان همراهي كردند و سپس به انعكاس گفتگوهاي حسين شريعتمداري با مخاطبان روزنامه كيهان و مردم پرداختند.
¤ در طول چند ساعت حضور شريعتمداري در نمايشگاه مطبوعات وي به بيش از پنجاه سؤال پاسخ داد. بخشي از اين سؤالات شامل انتقاداتي بود كه بازديدكنندگان مطرح مي كردند و مدير مسئول كيهان به طور تفصيلي اين انتقادات را پاسخ گفت. چند تن از منتقدان پس از شنيدن پاسخ هاي شريعتمداري اعلام كردند كه با شنيدن سخنان وي قانع شده اند و ابهامات ذهني آنان رفع گشته است.
¤ تعدادي از بازديدكنندگان شهرستاني از نمايشگاه كه قبل از ظهر خبر حضور شريعتمداري در نمايشگاه را شنيده بودند، بيش از 5 ساعت به انتظار ايستادند تا مدير مسئول كيهان را حضورا ملاقات كنند. آنها هر يك در زماني خود را از ميان مردم به شريعتمداري رساندند و گفتند كه فقط براي تشكر از كيهان و مواضع انقلابي و خط امامي آن به انتظار ايستاده بودند.
¤ مدير مسئول كيهان در حال بازگشت از غرفه روزنامه تا پاركينگ نمايشگاه نيز به پرسش هاي انبوهي از بازديدكنندگان پاسخ داد. يكي از آنها با اشاره به يادداشت امروز- ديروز- شريعتمداري در كيهان، پيشاني او را بوسيده و گفت؛ با مطالعه اين يادداشت مستند تازه متوجه شدم كه چرا آمريكايي ها و كشورهاي اروپايي پشت سر هم به خاتمي و ساير اصلاح طلبان جايزه مي دهند.
¤ مديران و دست اندركاران برخي از مطبوعات و سايت هاي دوم خردادي در حال عبور شريعتمداري از مقابل غرفه هاي آنان با وي روبوسي و سلام و عليك گرمي كردند كه تعجب برخي از حاضران را در پي داشت.

 



بيادي: تأخير در حركت قطارهاي مترو عمدي نيست

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص تأخيرهاي پياپي در حركت قطار مترو تهران و استنباط عمومي از عمدي بودن اين تأخيرها گفت: مطمئناً اين تأخير و توقف ها عمدي نيست چرا كه مترو تهران با مشكلات فني عديده اي در بحث واگن هاي قطار مواجه است.
به گزارش ايرنا حسن بيادي روز سه شنبه افزود: كمبود تجهيزات در مترو به نقطه بحراني رسيده است و همچون بافت هاي فرسوده بايد براي آن فكري اساسي كرد.
وي با اشاره به جلساتي كه با معاون عمراني وزير كشور و رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت و با حضور نمايندگان شورا و شهرداري داشته اند، تأكيد كرد: وزير كشور قول رفع اين معضلات را داده است و اميدواريم تا در كوتاه ترين زمان ممكن به قول خودشان عمل كنند.
وي تأكيد كرد: قطعاً برگزاري جلسات و تصويب مصوبات به تنهايي مشكلات مترو را حل نمي كند، مترو پول مي خواهد و بايد براي كمبود تجهيزات در مترو و فشاري كه به مردم وارد مي شود، فكري اساسي كرد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه مجموعه مترو توان ساخت دو تا سه برابر خطوط فعلي موجود را دارد، گفت: حمل و نقل در شهر تهران با اولويت مترو يكي از بسترهاي اصلي براي بحث هدفمند كردن يارانه ها و عدالت اجتماعي براي مردم است.
بيادي ادامه داد: تا به حال هر چه به مترو پول داده شده، از حقوق و جيب مردم بوده است و دولت چه در سهم يارانه بليت و چه در سهم توسعه خطوط جديد، كم كاري زيادي داشته است و در حال حاضر هزينه استفاده از حمل و نقل ملي در شهر تهران را تهراني ها پرداخت مي كنند.وي در پاسخ به اين سؤال كه سه سال است جلسات مشترك دولت و شهرداري ادامه دارد، اما اتفاقي نمي افتد، توضيح داد: كساني كه بايد دولت را بازخواست كنند، نمايندگان مجلس هستند نه ما. اعضاي شوراي شهر تهران تنها مي توانند جلسات مشترك داشته و نمايندگان مجلس را ترغيب به پيگيري هاي بيشتر كنند، اما متأسفانه در طول سه سال گذشته اقدامات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به نتيجه قابل قبولي نرسيده و مصوبات نيز به بار ننشسته است.
نايب رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه شهرداري تهران تمام تلاش خود را كرده تا قطارهاي مترو از حركت نايستد، گفت: تا به حال از بخش هاي مختلفي كم كرده تا براي مترو محدوديتي به وجود نيايد، اما باز هم جاي خالي كمك دولت وجود دارد.

 



صدور كارت شناسايي ملي در كمتر از 15 روز

معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور از صدور كارت شناسايي ملي در كمتر از 15 روز خبر داد.
سعيد عبودي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه افرادي كه در گذشته واجد شرايط دريافت كارت بوده اند عمدتاً كارت هاي ملي خود را دريافت كرده اند، گفت: در حال حاضر بيشتر فقط واجدان شرايط جديد براي گرفتن كارت ملي اقدام مي كنند.
معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور همچنين افزود: از پايان سال جاري شناسنامه جديدي براي افراد بالاي 15 سال و افرادي كه شناسنامه هاي آنها مستعمل شده، صادر مي شود.
وي ادامه داد: چاپ اين شناسنامه ها در حال اجرا و تجهيزات آن در حال نصب است.
معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور اظهار داشت: افراد بالاي 15 سال كه براي عكسدار كردن شناسنامه مراجعه مي كنند، شناسنامه نمونه جديد دريافت مي كنند.
عبودي گفت: شناسنامه جديد از طراحي پيشرفته برخوردار است و تعدادي فيچرهاي امنيتي نيز دارد كه امكان جعل و سوء استفاده از آن را منتفي مي كند.
وي افزود: اين شناسنامه ها به صورت مكانيزه با دستگاه هاي چاپگر مخصوصي چاپ مي شود و مندرجات آن توسط يك روكش امنيتي پوشانده مي شود.
عبودي يادآور شد: فراخوان عمومي در اين زمينه براي همه وجود ندارد بلكه به تدريج افرادي كه به سازمان ثبت احوال براي خدمات جاري مراجعه مي كنند، شناسنامه آنها تعويض مي شود.

 



با حمايت كميته امداد امام خميني (ره) برگزار مي شود مراسم ازدواج 12هزار زوج و آزادي 320 زنداني

همزمان با ميلاد باسعادت امام علي بن موسي الرضا (ع) 12هزار زوج خانواده كميته امداد درسراسر كشور زندگي مشترك خود را آغاز مي كنند.
به گزارش كيهان به نقل از منصور قمشه، مشاور مديركل دفترسرپرستي كميته امداد مبلغ 75 ميليارد ريال توسط اين نهاد و نيكوكاران براي جهيزيه اين نوعروسان هزينه شده است.
وي افزود: به مناسبت اين ايام 40هزار سالمند تحت حمايت كميته امداد طي چند دوره در قالب كاروان هاي زيارتي از تمامي استانهاي كشور براي زيارت مرقد امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
قمشه درپايان اظهار داشت: همچنين به بركت اين ولادت با همت كميته امداد و نيكوكاران 320 زنداني نيازمند ديه آزاد خواهند شد.

 



كارشناس بهداشت آموزش و پرورش خراسان رضوي: تعداد مدارس تعطيل شده مشهد را اعلام نمي كنيم

در پي تعطيلي چند مدرسه در مشهد به دليل آنفلوآنزاي خوكي، كارشناس بهداشت آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: نمي توانيم تعداد مدارس تعطيل شده را اعلام كنيم.
به گزارش ايسنا در پي تعطيلي چند مدرسه در شهر مشهد بر اثر شيوع آنفلوآنزاي خوكي، علي ايرواني گفت: تعداد مدارس تعطيل شده در روزهاي مختلف متفاوت بوده و آموزش و پرورش نمي تواند آمار مربوط به اين مدارس را منتشر كند.
وي افزود: اگر آنفلوآنزاي نوع A در مدارس اپيدمي شود، براي اطلاع رساني در اين خصوص از رسانه ها كمك خواهيم گرفت.
ايرواني ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغي به تمام مدارس در صورتي كه 15 درصد دانش آموزان مدرسه به علت آنفلوآنزاي نوع A غيبت كنند، مدير مدرسه مراتب را به سازمان آموزش و پرورش اعلام مي كند و بعد از بررسي صحت و سقم آن توسط سازمان و تاييد مركز بهداشت، اجازه تعطيلي مدرسه صادر مي شود.
مديرگروه بيماري هاي مركز بهداشت استان خراسان رضوي نيز از موضوع تعطيلي مدارس مشهد بر اثر شيوع آنفلوآنزاي خوكي ابراز بي اطلاعي كرد.

 



رويانيان از نظام جديد خارج كردن خودروهاي فرسوده خبر داد

ساري- خبرنگار كيهان:
به زودي با ورود بخش خصوصي عمليات از رده خارج شدن خودروهاي فرسوده در كشور شتاب مي گيرد.
«محمد رويانيان» رئيس ستاد مديريت سوخت و حمل و نقل كشور با اعلام اين خبر در مازندران افزود: امسال با تلاش بخش خصوصي و شركت هاي ايران خودرو و سايپا جمعاً 500 هزار دستگاه خودروي فرسوده در كشور از رده خارج مي شود.
وي گفت: براساس قانون تا سال 91 بايد تمام خودروهاي فرسوده كشور از رده خارج شود.
مشاور رئيس جمهور يادآور شد: تاكنون بيش از 611 هزار دستگاه خودروي فرسوده در كشور از رده خارج شده است.
وي با تأكيد بر شناسايي مشكلات و تنگناهاي فرا روي اين طرح گفت: با شناسايي چالش ها و مشكلات اين طرح هم اكنون بسترهاي اجرايي براي شتاب بخشي آن فراهم شده است.
«رويانيان» گفت: با اتمام مراحل كنوني نظام جديدي براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده در كشور اجرايي خواهد شد.

 



استاندار: آب از 12 آبان در زاينده رود جاري مي شود

اصفهان-خبرنگاركيهان:
استاندار جديد اصفهان از جاري شدن آب در رودخانه زاينده رود از 12 آبان ماه خبر داد و گفت: كشاورزان مي توانند از 16آبان ماه جاري از اين آب بهره برداري كنند.
عليرضا ذاكراصفهاني كه در جلسه شوراي اداري استان سخن مي گفت، اظهار اميدواري كرد كه كشاورزان با نهايت صرفه جويي در مصرف آب، از آب رودخانه زاينده رود استفاده لازم را بكنند.
وي در ادامه گفت: در صورت بروز حادثه غيرمترقبه در تهران، علاوه بر امدادرساني توسط 5 استان معين، اصفهان جانشين استان تهران براي مديريت حوادث مي شود.
استاندار اصفهان با اعلام اينكه با حضور مسئولان اصفهان در چند روز گذشته عمليات امداد و نجات در تهران برگزار شده است، افزود: طرحي وجود دارد كه در صورت وقوع حوادث غيرمترقبه در پايتخت علاوه بر 5 استان معين، اصفهان جانشين استان تهران براي مديريت حوادث مي شود.

 



رئيس كل دادگستري استان تهران: نظام اسلامي فقط با رعايت قانون و احكام شرع توفيق مي يابد

رئيس كل دادگستري استان تهران با اشاره به حوادث كهريزك گفت: نظام اسلامي فقط با رعايت قانون و احكام شرع توفيق مي يابد و هر اقدام خلافي حتي اگر با هدف خدمت باشد، موجب كوتاهي عمر نظام مي شود.
به گزارش فارس، سيد علي رضا آوايي، در جلسه شوراي اسلامي استان تهران، افزود: يكي از مشكلات كشور بحران اخلاق و امنيت است. همه بايد براي رفع اين مشكل تلاش كنند. كشور دچار بحث هاي عديده سياسي شده كه بيش از اندازه در حال مطرح شدن است و اين مسئله به كشور لطمه مي زند.
آوايي اظهار داشت: رسيدگي قضايي به پرونده خاطيان اتفاقات كهريزك در جريان است و تا آن جايي كه اطلاع دارم بناي رسيدگي به اين پرونده بررسي دقيق قضايي است تا با خاطيان مطابق شرع و قانون برخورد شود.
رئيس كل دادگستري استان تهران تأكيد كرد: آن چه باعث حوادث كهريزك شد، غفلت عده اي از متخلفان بود، همه حكومت ها ممكن است در طول حيات خود مرتكب اشتباه شوند، اگر از اشتباهات گذشته عبرت بگيريم و از تكرار آن در آينده جلوگيري كنيم، مفيد خواهد بود.
وي اظهار داشت: نظام اسلامي ايران فقط با رعايت قانون و احكام شرع توفيق مي يابد و هر اقدامي خلافي حتي اگر با هدف خدمت باشد، موجب كوتاهي عمر نظام مي شود.
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: حادثه كهريزك در جريان حوادث پس از انتخابات يك غفلت و اشتباه بود، اقدام فكورانه مقام معظم رهبري در تعطيلي بازداشتگاه كهريزك نشان از حركت نظام در چارچوب شرع و قانون دارد و همه بايد در اين چارچوب فعاليت كنند.
آوايي اعلام كرد: ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي بالاست، در كشور هند با 800 ميليون جمعيت تعداد پرونده هاي ورودي به دستگاه قضايي بسيار كمتر از ايران است.
وي اظهار داشت: اگر همه چيز در دستگاه قضايي در سطح عالي و نمره 20 باشد، باز هم نيمي از مراجعه كنندگان ناراضي خواهند بود.
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: ازدحام پرونده ها و تعداد بالاي آن ها، مشكلات روحي و رواني و جسمي براي قضات ايجاد مي كند، در بسياري از كشورها، قضات روزانه 2 تا 3 پرونده را رسيدگي مي كنند.

 



معاون استاندار: تقسيم استان كرمان در دستور كار قرار دارد

معاون استاندار كرمان با اشاره به وسعت اين استان گفت: هر چند كه به صورت كارشناسي و دقيق طرحي براي تقسيم بندي استان كرمان ارائه نشده است اما اين نياز در كرمان احساس مي شود و اراده لازم در كشور نيز وجود دارد.
«جواد كمالي» در گفت وگو با خبرنگار مهر در كرمان اظهار داشت: استان كرمان به عنوان بزرگترين استان كشور، بيش از 11درصد مساحت كشور را با 20شهرستان به خود اختصاص داده است و به همين دليل، تقسيم استان كرمان به چند استان از سوي مسئولان استان و كشور در حال پيگيري است.
وي افزود: اين تقسيم بندي نياز به يك بررسي دقيق و مطالعه كارشناسي دارد اما در مجموع عزم تقسيم استان كرمان وجود دارد و ما نيز اميدواريم با توجه به وسعت اين استان و پراكندگي جمعيت آنچه مصلحت استان كرمان است انجام شود.
كمالي اظهار داشت: در راستاي كارهاي كارشناسي و منطقه اي و آنچه نياز است دولت در راستاي انجام اين طرح بداند از جمله اطلاعات جغرافيايي و جمعيت مرتب به مركز گزارش مي شود و اميدواريم نتيجه به نفع استان باشد.
وي افزود: در مجموع به نظر مي رسد مصلحت كشور و استان در اجراي اين طرح است و اگر اين كار انجام شود به نفع استان كرمان و مردم خواهد بود.

 



برگزاري دومين دوره انتخاب كتاب سال رضوي در همدان

همدان - خبرنگار كيهان:
دومين دوره انتخاب كتاب سال رضوي در همدان با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
در مراسم جشنواره و دومين دوره انتخاب كتاب سال رضوي، ابتدا حجت الاسلام سيدآقا حسيني مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان به قرائت پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به جشنواره سراسري فرهنگي و هنري امام رضا(ع) پرداخت.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين غياث الدين محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان نيز در سخناني وجود مبارك امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را مظهر اتم كرامت الله دانست و گفت: خداوند كريم در وجود دو بنده خود يعني از جنس بانوان حضرت معصومه (س) و از جنس مردان حضرت امام رضا(ع)، كرم خود را به تمامي به نمايش گذاشته و اين دو بزرگوار تجلي گاه كرامت حضرت حق هستند.
در ادامه سيد محمد كاظم حجازي نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به غربت اسلام واقعي و سيره اهل بيت در كشورهاي اسلامي گفت: دهها كشور به نام اسلام در مقابل اسلام واقعي ايستادگي مي كنند و در عربستان اساس و آداب دين يعني همان سيره اهل بيت عصمت و طهارت در غربت است.
وي افزود: كتب و آثار اين كنگره ها بايد نسل جوان و نوجوان جامعه را با تقيدات منتسب به سيره اهل بيت با استفاده از ويژگي هاي هنري آشنا كند.
نويسندگان تا سقف 2ميليون تومان تسهيلات دريافت مي كنند
وزارت فرهنگ و ا رشاد اسلامي جهت حمايت از نويسندگان تا سقف 2ميليون تومان تسهيلات مالي به آنها مي دهد.
به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد مسئول كميته امور فرهنگي يازدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب خراسان رضوي با بيان اين مطلب كه نويسندگان و ناشران مي توانند از تسهيلات مالي و بيمه استفاده نمايند تصريح كرد: نويسندگان براي عضويت در اين صندوق حمايتي بايد حداقل يك عنوان كتاب منتشر كرده باشند.
حميد صمدي درخصوص شرايط دريافت وام توسط نويسندگان نيز اظهار داشت: نويسندگاني كه حداقل دو عنوان كتاب در گروه سني بزرگسالان و يا سه عنوان كتاب در رده سني كودكان منتشر كرده باشند مي توانند از شرايط بيمه استفاده كنند.
وي با اشاره به طرح حمايت از ناشران و نويسندگان در زمينه خريد كتاب يادآور شد: طرح 57 كه ابلاغي از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است يك طرح حمايتي از نوقلمان و نويسندگان جوان است كه طي اين طرح 57 جلد از كتب آنها خريداري مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

گشايش نخستين نگارخانه دائمي هنر ايراني در اروپا
نگارخانه هنر ايران در شهر رتردام هلند گشايش يافت.
محمود شالويي مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استمرار توسعه حضور بين المللي هنر ايران را يك ضرورت دانست.
وي همچنين به بالندگي هنر ايراني طي سي سال گذشته اشاره كرد و گفت: طي سي سال اخير يعني پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، هنرمندان ايراني توانستند به اوج قله هاي ترقي در هنر نايل آيند و به چنان ظرفيتي برسند كه جهانيان را متحير سازند. هر كجاي دنيا كه رويداد هنري به وقوع بپيوندد، نام و نشان هنر ايراني را مي توان پيدا كرد كه با افتخار، هنري مبتني بر ارزش هاي ديني و ملي را به شيفتگان جهان معرفي كند.
وي گفت بعد از حضور موفق ايران در دو سالانه ونيز و گشايش نمايشگاه دائمي هنر ايران در آن شهر، تصميم گرفته شد كه با توجه به ظرفيت بالاي هنر ايران، به ويژه هنر متاثر از ارزش هاي انقلابي و ديني، با حضور بيشتر در عرصه هاي جهاني، بستر مناسب براي شناسايي هنر و هنرمندان كشورمان فراهم شود. محمود شالويي در پايان خاطرنشان كرد كه به زودي نگارخانه مشابه ديگري نيز در شهر پاريس گشايش خواهد يافت كه آثار هنرمندان ايراني در آن جا به نمايش گذاشته مي شود.
تاكيد معاونت سينمايي بر مبارزه با بازيگران پولي
معاون امور سينمايي گفت: ما سعي خواهيم كرد با همكاري انجمن بازيگران راهكارهاي منطقي را براي مقابله با بازيگراني كه با پشتوانه پولي وارد مقوله بازيگري مي شوند، پيدا كنيم. به گزارش پايگاه اطلاع رساني هيئت اسلامي هنرمندان، معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد ورود بازيگراني كه با پشتوانه مالي و زد و بند وارد عرصه بازيگري مي شوند، گفت: فيلمسازي كار آزادي است و اين كارگردانان و تهيه كنندگان هستند كه بازيگر فيلم هاي خود را انتخاب مي كنند. لذا ما محدوديتي نمي توانيم ايجاد كنيم. اما مي توانيم با كمك انجمن بازيگران راهكارهاي منطقي اين كار را پيدا نماييم.
معاونت سينمايي اضافه كرد: ما تلاش مي كنيم در مراحل بعدي و در راستاي فرهنگي و با ياري رسانه ها و همه اهالي سينما راهكاري منطقي براي جلوگيري از ورود بازيگراني كه صرفاً با پشتوانه مالي وارد بازار كار مي شوند و در فعاليت بازيگران تحصيلكرده و با تجربه مشكل ايجاد مي كنند، بيابيم.
بزرگان گرافيك جهان در دهمين دو سالانه پوستر تهران
هنرمندان 31 كشور جهان در دهمين دوسالانه جهاني پوستر تهران شركت كردند كه در ميان آنان پوسترسازان سرشناسي ديده مي شود.
هنرمنداني از 31 كشور در اين رويداد بين المللي حضور يافته اند كه از مشهورترين آنان مي توان به اين اسامي اشاره كرد: كاري پيپو(فنلاند)، الكساندر فلادين(روسيه)، تاكاشي آكياما و كيزو ماتسوئي(هر دو از ژاپن)، نوس تراويليوس (فرانسه)، زبروسكي و توماس كيپكا(هر دو از لهستان) و...
براساس اين گزارش، 136اثر خارجي در بخش اصلي دو سالانه و 52 اثر خارجي در بخش موضوعي (انسان معاصر و محيط زيست) به نمايش درآمده است.دهمين دو سالانه جهاني پوستر تهران تا 20 آبان ماه در موزه هنرهاي معاصر برپاست.
افشاي فعاليت هاي مخرب آمريكايي ها در بوسني در يك فيلم
با آغاز ساخت فيلم «افشاگر خطاكاران» براساس يك ماجراي واقعي در بوسني فساد سياسي آمريكايي ها افشا مي شود.
بنابر گزارش سوره سينما، لاريسا كوندراكي كه اصليتي روسي دارد، با اين فيلم اولين كار بلند سينمايي و داستاني خود را ارائه مي دهد. قصه فيلم درباره يك پليس زن است كه نقش او را ويز بازي مي كند. بخش مهمي از اين قصه در كشور بوسني در دوران پس از جنگ ويرانگر اين كشور رخ مي دهد. اين زن پليس زندگي و امنيت خود را به خطر مي اندازد، تا بتواند فعاليت هاي مخرب مسئولان چند كارخانه آمريكايي و تعدادي از عناصر فاسد حاضر در سازمان ملل را افشا كند. حاصل كار، يك افشاگري سخت بود كه باعث آبروريزي عوامل اصلي آن شد.
324 نمايشگاه كتاب در مراكز استان ها، دانشگاه ها و زندان ها
324 نمايشگاه كتاب در هفته كتاب توسط موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي برگزار مي شود.از اين تعداد، 60 نمايشگاه تازه هاي كتاب در 60 دانشگاه، 260 نمايشگاه كتاب هاي عمومي در 260 زندان و كانون هاي اصلاح تربيت كشور و مابقي در مراكز استان ها خواهد بود. هفته كتاب از 24 تا 30 آبان برگزار مي شود.
بردسكن و كاشمر صاحب سينماي كودك مي شوند
شهرستان هاي كاشمر و بردسكن در استان خراسان رضوي، به زودي صاحب سالن سينماي كودك مي شوند.
با بازسازي تنها مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شهر كاشمر، يك سالن سينما به اين مركز فرهنگي-هنري افزوده مي شود.
در بردسكن نيز جلسه اي با حضور مديركانون استان و رئيس آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد تا پيرامون راه اندازي يك مركز جديد در آن تصميم گيري شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14