(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 اسفند 1388- شماره 19604
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دلتنگي بيوه شاه مقبور براي پيوستن به شوي در گور
تازه ترين مصوبات مجلس درباره بودجه 89
اتحاديه اروپا : دود تحريم ايران به چشم ما مي رود
رئيس جمهور: مرزهاي تقابل با استكبار به مركز فرماندهي دشمن نزديك مي شود
معاون قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص):
سيستم هاي راداري كشور نقش مهمي در رهگيري هواپيماي حامل ريگي داشتند
مرندي: موسوي و كروبي از ابتدا با ولايت فقيه مشكل داشتند
مواظب پنجره هم باشيد!
مهمان پرست : وحدت ميان گروه هاي فلسطيني موضع اصلي ايران است
64 درصد املاك وقفي سند رسمي ندارد
خاطره خوش وزير صنايع بنگلادش از ديدار با رهبر معظم انقلاب



دلتنگي بيوه شاه مقبور براي پيوستن به شوي در گور

يكم-خداوند اين بي بي سي با بركت را براي ما نگاه دارد. من اگر بي بي سي نباشد گل طنزم خواهد افسرد. صادق صبا به طنزم آب حيات مي دهد و فرناز قاضي زاده كود.
دويم-مهندس مير اياد علاوي هنوز نتيجه انتخابات عراق اعلان نشده اعلان كرد در انتخابات خدعه (تقلب) شده است. وي در جمع خبرنگاران اعلان كرد بنابر راپورتهاي رسيده از اقصا نقاط عراق عرب و حتي عراق عجم ائتلاف ما فاتح انتخابات بوده و دولت كودتا به آراء مردم دست اندازي كرده است. قرار است تعدادي ندا آقاسلطان به همراه مقاديري آرش حجازي به انضمام چند كاسپين ماكان و تعداد معتنابهي گوشي موبايل يك غيغا پيكسل وارد عراق شوند تا كودتاي قهوه اي عراق به انجام برسد. راپورتها حاكيست نظر به تجربه ايران، كليه بانك هاي عربي و غيرعربي در عراق به حالت نيمه تعطيل درآمده اند، حافلات يا همان اتوبوس هاي واحد به پاركينگ رفته اند و عابر بانك ها برچيده شده اند و مردم براي پرهيز از هر رقم خشونت در خانه هايشان به شرب چاي عربي و استعمال قليان دوسيب و استماع عبدالحليم حافظ مشغولند.
سيم-شهبانوي سابق و خانوم ديباي فعلي كه به دليل نااميدي از بازگشت سلطنت ديگر كسي از او امضا نمي ستاند و شب را در روياي وان شير كاخ نياوران سر مي كند و صبح با كابوس بلبل تربيت شده فرانسوي از خواب مي جهد و به فكر سراشيبي گور است آرزو نمود مانند انور سادات معدوم بميرد. آگاهان مي گويند هزاران خالد اسلامبولي دلاور حاضرند در اين امر خداپسندانه شركت نمايند و در اسرع وقت مبادرت به الحاق بانوي مذكور به شاه مقبور و انور سادات معذوب نمايند ليكن روشن است كه هر كاري بايد از مبادي خود انجام شود و ماليات مربوطه نيز پرداخت شود. نصف آنچه پس از سي سال هاپولي نمودن اموال به يغما رفته ملت و محرومان و زاغه نشين ها هنوز در بانك هاي سوييس مانده كفايت مي كند. بقيه را بگذاريد براي وليعهد تا ايشان هم اگر آرزوي مشابهي داشتند به حاجت شان برسند.
چهارم- خاتون انديشمند عالم كه در فتنه اخير مشاوري امين و ناصحي مشفق براي همسر خود و مايه آرامش جامعه و القاي سلامت در انتخابات شد و در يك استدلال مدهوش كننده فلسفي در مصاحبه با بي بي سي مدعي شد شوهرش بدليل اينكه هم آذري است هم داماد لرستان، راي اكثريت را حائز شده است و در پي اين استدلال برق سه فاز خبرگزاري ها پريد و مدتي خاموشي فراگير شد در اظهارنظري جديد فرموده: «در چارشنبه سوري مقدس هر اتفاقي بيفتد گردن حاكميت است چون ماموران با گذاشتن كلاهخود و سپر و زانوبند موجب بيداري حس توحش زباله سوزان و در نتيجه پرتاب ناخواسته سنگ و ميلگرد و كوكتل مولوتوف به سمت نظميه مي شوند و نظميه نيز براي اين كه آتش به اموال عمومي نرسد آتش گيران را موقوف مي كند و در اين ميان عده اي ندا به قتل مي رسند و بي بي سي زنگ مي زند، خب من چي بگم به اينها؟ بگم تقصير مردم خداجو بوده؟» در پي اين اظهارنظر كاركنان خدوم شهرداري كه صبح 5 شنبه سوري مجبورند گنده كاريهاي طيف مذكور را جمع كنند، همچنين انترن هاي مريضخانه ها و پرستاران، كارمندان ثبت احوال، كارگران چيت سازي ري و سوزنبانان راه آهن در شكوائيه مشتركي اعلام كردند از آنجا كه همگي از عوامل حكومت اسلامي هستند و به اين امر افتخار مي كنند خواهان اعاده حيثيت بوده، عنقريب خاتون مذكوره را به همراه شوهرشان از پاي انترنت به عدليه خواهند كشاند.
پنجم- ادوار تحكيم وحدت كه گاهي تصادفاً تحكيم وحشت خوانده مي شود از عدليه خواست اين قليل آشوبگراني كه ته زندانها محبوس مانده اند آزاد شوند تا عيد را در كنار خانواده بگذرانند و در عين حال در 4شنبه آخر سال يك آتش مختصري روشن بفرمايند و يك اندكي جهش كنند و كمي هم جامعه را از گرماي آن بهره مند سازند و خيابان ها از گزند سرماي اسفندماه در امان بماند و مريضخانه ها بيكار نمانند و سطل هاي سابق زباله از حيز انتفاع خارج و آنهايي كه تازه خريداري شده است به مناسبت عيد نصب گردند تا شهر جلوه زرد نشاط آفرين به خود بگيرد و دود روح افزاي لاستيك و چوب فراگير شود و حس نوستالژك جنگل به آدم دست بدهد.
ششم- اجتماع منكران وجود خدا در ملبورن برگزار مي شود. از برگزاركنندگان خواهش مي شود اندكي صبر كنند تا زماني كه بشود فيلسوفان آوانگارد ايراني همچون حاج فرج دباغ و اكبرخان گنجي و اتباعشان هم در اين همايش شركت كنند. يحتمل نوشيدن 2 جرعه ديگر از مي ناب فلسفه اومانيزم در محضر پوپريزم كار را بدانجايي خواهد رساند كه پول اياب و ذهاب و اقامت آنها در ملبورن را هم خواهيد پرداخت و آنان را به جايگاه هيات رييسه خواهيد نشاند.
ميرزا قلي خان راپورتچي

 



تازه ترين مصوبات مجلس درباره بودجه 89

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبلغ 205 ميليارد ريال وام براي آزادي زندانيان مالي نيازمند تصويب كردند.
اين تصميم در جلسه علني ديروز خانه ملت و در ادامه بررسي بودجه 89 اتخاذ شد. براساس تصميم فوق مقرر شد مبلغ 205 ميليارد ريال به عنوان كمك به زندانيان نيازمندي كه به دليل بدهكاري ديه و ساير محكوميت هاي مالي غير كلاهبرداري مورد حمايت ستاد ديه كشور بوده و در زندان تحمل حبس مي كنند و از سويي هم تاكنون تحت هيچ شرايطي امكان بهره مندي از تسهيلات قرض الحسنه بانك هاي عامل به دليل عدم امكان سپردن وثيقه، ضامن و يا به علت بيكاري توان پرداخت اقساط را ندارند اختصاص يابد.
همچنين با مصوبه مجلس سيستم بانكي كشور موظف شد مبلغ 1500 ميليارد ريال از وجوه قرض الحسنه خود را با معرفي كميته امداد و بهزيستي براي مددجويان و محرومين پرداخت كند.
علاوه بر اين نمايندگان مجلس دولت را مكلف كردند بدهي خود به بانك هايي را كه حداقل 50درصد از سهام آنها به اشكال گوناگون از جمله سهام عدالت واگذار شده حداكثر تا پايان شهريورماه 1389 از محل سهام دولت در شركت ها به بانك طلبكار يا از محل وجوه اداره شده و يا تسهيلات پرداختي از محل حساب ذخيره ارزي با عامليت آن بانك تسويه كند.
پرداخت تمام مطالبات ايثارگران و خانواده هاي شهدا
نمايندگان مجلس در ادامه بررسي بودجه 89 دولت را موظف كردند بابت رد ديون و مطالبات ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا و تغييرات بعدي آنان و كاركنان نيروهاي مسلح اعم از شاغل و بازنشسته از محل واگذاري شركت هاي دولتي يا واگذاري آن يا از محل وجوه حاصل از فروش آنها اقدام كند.
براساس مصوب خانه ملتي ها فرزندان شهدا از همه امتيازات مقرر در قوانين مختلف براي جانبازان 50 درصد به استثناء معافيت از ماليات، حقوق، دستمزد، بيمه درمان و بازنشستگي، تسهيلات خودرو، حق پرستاري و كاهش ساعات اداري برخوردار مي شوند.
مجلس همچنين مقرر كرد جانبازاني كه شرح سانحه ندارند ولي از نظر كميسيون پزشكي جانبازي آنان مورد تائيد است، متناسب با ميزان جانبازيشان تحت پوشش بنياد شهيد قرار مي گيرند.
افزايش حقوق اعضاي
هيئت علمي با كاركنان دولت همسان مي شود
با تصميم مجلس شوراي اسلامي، حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاهها در سال 89 حداقل برابر با درصد افزايش حقوق ساير كاركنان دولت افزايش مي يابد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي بخش هاي هزينه اي لايحه بودجه كل كشور سال آينده، با پيشنهاد كميسيون آموزش و تحقيقات مبني بر افزايش حقوق اعضاي هيات علمي حداقل برابر با درصد افزايش حقوق ساير كاركنان دولت موافقت كردند.
همچنين در پيشنهاد اسماعيل كوثري كه به تصويب نمايندگان مجلس رسيد، دولت موظف شد به منظور برخورداري از تامين اجتماعي از نظر بازنشستگي، بيكاري، پيري، از كارافتادگي، بي سرپرستي، در راه ماندگي، حوادث و خدمات بهداشتي براي رزمندگان با بيش از 6ماه سابقه حضور در جبهه و بسيجيان فعال با بيش از 2 سال عضويت فاقد هرگونه پوشش خدمات نزد سازمان تامين اجتماعي تمهيدات زير را فراهم نمايند.
افزايش حقوق كاركنان دولت
وكلاي ملت در ادامه مصوبات خود مقرر كردند كه سقف افزايش حقوق و مزايا و ساير پرداختي هاي نقدي و غيرنقدي شركت هاي دولتي و موسسات عمومي غيردولتي، بانك ها و بيمه ها در سال 1389 توسط هيئت وزيران تعيين مي شود.
مجلس همچنين مقرر كرد از ابتداي سال 89، اجراي بودجه شركت هاي مذكور در سقف ياد شده ممكن است. در اصلاحيه بودجه 1389، افزايش پرداخت نقدي و غيرنقدي از قبيل حقوق و مزايا، پاداش تحت هر عنوان، عيدي و نظاير آن و همچنين كمك هاي نقدي و غيرنقدي به كاركنان و مديران نهادها و موسسات عمومي غيردولتي و شركت هاي دولتي و شركت هايي كه مشمول قانون در مورد آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام است، علاوه بر پرداخت هاي قانوني منظور شده در بودجه سال 1389 شركت هاي مزبور ممنوع است.
دريافت 50 ريال عوارض
از مشتركين گاز
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از لايحه بودجه 89 وزارت نفت را موظف كردند از طريق شركت دولتي تابعه، علاوه بر دريافت نرخ گاز، به ازاي مصرف هر مترمكعب گاز طبيعي 50 ريال به عنوان عوارض از مشتركين دريافت كند.
براساس اين مصوبه، مبلغ اضافه دريافتي عيناً براي طرح هاي گازرساني روستايي هزينه مي شود.

 



در واكنش به مصوبات اخير كنگره آمريكا
 اتحاديه اروپا : دود تحريم ايران به چشم ما مي رود

سرويس سياسي-
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا طي نامه اي به وزير امور خارجه آمريكا از احتمال تصويب قانوني در اين كشور براي تحريم بنزين ايران به شدت ابراز نگراني كرد.
منابع خبري ديروز گزارش دادند بار ديگر روابط بين اروپا و آمريكا مورد آزمون استقامت قرار گرفت. كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا براي هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا نامه اي نوشت كه در آن از امكان تصويب قانوني در آمريكا كه شركت هاي عرضه كننده بنزين به ايران را تحريم مي كند، شديدا ابراز نگراني كرد.
روز گذشته (شنبه) روزنامه آمريكايي واشنگتن پست از نامه اي كه اشتون روز 26 فوريه براي كلينتون نوشته بود، اطلاع داد. در اين نامه رئيس دستگاه ديپلماسي اروپا نگراني شديد اتحاديه اروپا از دو طرح قانوني كه به طور جداگانه در مجلس نمايندگان و سناي آمريكا تصويب شده بود را بيان كرد. اين اسناد مجازات شركت هايي كه به ايران بنزين پالايش شده عرضه مي كنند و همچنين شركت هاي بيمه كننده و ارائه دهنده خدمات جابجايي بار براي ايران را در نظر دارد.
اشتون در نامه اش خاطرنشان كرد كه اين طرح هاي قانوني استفاده از قانون آمريكا در خارج از اين كشور را در نظر دارند كه چنين چيزي مغاير با توافقنامه هاي اتحاديه اروپا و آمريكا مورخ سال 1998 مي باشد.
براساس اين سند، چنين تحريم هايي در رابطه با اتحاديه اروپا اعتبار ندارند، چرا كه اتحاديه اروپا متعهد به همكاري با آمريكا در مقابله با تهديد ايران براي جامعه جهاني شده است.
گفتني است؛ يك كارشناس انستيتو تحقيقات امنيتي در پاريس در مصاحبه اي با «روزنامه روسي نيزاويسيمايا گازيتا» تاكيد كرد كه مشكل استفاده از تحريم هاي آمريكايي در خارج از آمريكا به دفعات در روابط اروپا - آمريكا ايجاد شده است.
وي افزود كه آمريكايي ها بدون توجه به اينكه چه كشوري را تحريم مي كنند اگر ديگران به آن ملحق نشوند، دشواري هايي براي كاربرد اين قانون خواهند داشت. علاوه بر اين، شركت هاي آمريكايي نيز لطمه خواهند ديد. به اين ترتيب واكنش اتحاديه اروپا طبيعي است.
به عقيده وي تحريم در رابطه با ايران تنها در صورتي مفيد خواهد بود كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد آنها را تاييد كند و استفاده از آنها براي همگان الزامي باشد.
اين روزنامه ادامه داد: به نوبه خود الكساندر پيكايف، رئيس اداره خلع سلاح و حل و فصل مناقشات انستيتو اقتصاد جهاني و روابط بين الملل آكادمي علوم روسيه خاطر نشان كرد كه پيامد استفاده از چنين قانوني براي بخش تجاري اروپا به گونه اي است كه اتحاديه اروپا نمي توانست واكنشي از خود نشان ندهد. به عنوان مثال، براي يونان، ايران مهم ترين عرضه كننده سوخت است.
اين كارشناس مي گويد:علاوه بر اين، اتحاديه اروپا از اينكه آمريكايي ها تصميماتي يك سويه اتخاذ مي كنند، ناراضي است. مسئله تحريم عليه ايران در چارچوب 1+5 بررسي مي شود كه در آنجا هم رديف با روسيه، آمريكا و چين، سه كشور اتحاديه اروپا و خود اشتون به نمايندگي از اتحاديه اروپا حضور دارند. كاملا محتمل است كه تصويب قانون آمريكايي شانس تاييد قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران را تا حد بسياري از بين ببرد.
به عقيده پيكايف، اروپايي ها اميدوارند كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اين طرح قانوني را وتو كند. احتمالا اين اقدام اشتون نيز با همين هدف بوده است.
علاوه بر اين، روزنامه واشنگتن پست به موضوع تحريم بنزين ايران پرداخت و نوشت به ايران با قطع يارانه خريد محلي و ذخيره بنزين با تصميم كنگره و دولت آمريكا براي تحريم آن كشور به مقابله برخاسته و تحريم هاي آمريكا را بي اثر كرده است.
هر چند دولت و كنگره آمريكا فشار به كمپاني هاي خصوصي براي توقف معامله با ايران را تشديد كرده اند اما اين اقدام با مشكلاتي روبرو بوده است؛ از يكسو تحريم هاي آمريكا عليه ايران در سه دهه گذشته ناكارآمد بوده است و از سوي ديگر؛ همكاري نكردن اروپا براي تحريم ايران و اشتياق كمپاني هاي علاقه مند به فروش بنزين و ساير كالاها به ايران، اين تصميم آمريكا را با مشكل مواجه كرده است.

 



رئيس جمهور: مرزهاي تقابل با استكبار به مركز فرماندهي دشمن نزديك مي شود

محمود احمدي نژاد بر اهميت نزديكي به مرزهاي فرماندهي دشمن تاكيد كرد.
رئيس جمهور روز شنبه در مراسم تقدير از كارآفرينان برتر شاهد و ايثارگر گفت: حيات ما و فضاي تنفس ما به اين است كه برويم مرزهاي تقابل خود را با استكبار هر چه بيشتر به مرزهاي فرماندهي دشمن نزديك كنيم؛ چرا كه كسي بنشيند و بگذارد دشمن به مرزهاي او نزديك شود و فشار بياورد در طي زمان مجبور خواهد بود كه لباس ذلت بپوشد.
رئيس جمهور گفت: امروز ماموريت اصلي ما ساختن ايران است و فرزندان انقلاب نيز در خط مقدم آن قرار دارند، ما به وجود اين عزيزان كه اسم آنها را خانواده بزرگ ايثارگران گذاشته ايم افتخار مي كنيم و خداوند متعال را به خاطر وجود آنها سپاسگزاريم.
وي خطاب به ايثارگران و جانبازان كارآفرين گفت: راه همين است، ما بايد ايران را بسازيم و ساختن ايران با فكر كردن، ايستادن و مقاومت كردن حاصل مي شود. هيچ كس در ايران فكر نكند كه ساختن آسان تر از انقلاب كردن و حفظ انقلاب و حفظ استقلال كشور و دفاع مقدس است. ساختن نيز سخت است. ما براي ساختن نيازمند همت هاي بلند، دل هاي پاك و اراده هاي راسخ و دلسوز هستيم.
احمدي نژاد گفت: ما براي ساختن ايران نيازمند امكانات و لوازمي از جمله نيروي انساني، امكانات مادي، نقشه و راه هستيم. همه اينها لازم است اما كافي نيست، چه بسا افراد فراواني كه اين امكانات را به وفور در اختيار داشتند، ولي موفق به برداشتن قدمي در ساختن ايران نشدند. به خاطر اينكه آنچه كه ايران را مي سازد، انگيزه هاي الهي و انقلابي سازندگان آن است. اگر كسي خود را فداي اين كشور و اين انقلاب و آرمان هاي آن نداند و از عمق دل معتقد به عزت اين سرزمين نباشد و ايران را مال خود نداند، كمتر موفق به انجام خدمت مي شود. راه ساختن و سازندگي ما با ديگران متفاوت است؛ در دنيا اگر مي خواهند بسازند تمام تمركز را روي تقويت انگيزه هاي شخصي و سودآوري قرار مي دهند اما آيا ايران نيز اين گونه ساخته مي شود؟ هرگز.
وي در عين حال گفت: البته من نمي گويم كه انگيزه هاي سودآور نبايد در نظر گرفته شود ولي انگيزه اصلي بايد عشق به ايران، انقلاب و آرمان هاي آن باشد. كساني كه فقط با انگيزه هاي مادي حركت كردند، تبديل به دزدان سرگردنه و مستكبران و استعمارگران شده اند.
آنچه كه ايران را مي سازد انگيزه هاي انقلابي است
وي ادامه داد: ساختن ايران يك كار صددرصد انقلابي است، امروز استمرار انقلاب در گرو دو وظيفه است؛ وظيفه اول ساختن ايران است، ما بايد ايران را به الگو تبديل كنيم. اقتصاد، فرهنگ و صنعت مان را بايد بسازيم و الگو در دنيا شويم. ما بايد جامعه الگو را برپا كنيم و اين يك ماموريت بزرگ و كار انقلابي است و دشمنان نمي خواهند كه اين اتفاق بيفتد. همه امكانات دشمن بسيج است كه مسير پيشرفت ملت ايران را مسدود كنند. من يقين دارم كه تمام طراحي هاي آنها به دنبال اين هدفند كه ايران ساخته نشود. داستان هسته اي نيز يك بازي سياسي است. هدف آنها اين است كه در راه ساختن ايران دست انداز ايجاد كنند. انرژي ها را بگيرند تا ايران نتواند خود را بسازد.
احمدي نژاد گفت: وظيفه دوم ما حضور در عرصه هاي بين المللي و اثرگذاري تعيين كننده در مناسبات جهاني است و اين ضامن موفقيت وظيفه اول است. وظيفه اول نيز زمينه ساز وظيفه دوم است؛ اين دو با هم ارتباط دارند. مگر ما مي توانيم فارغ از مناسبات جهاني كار كنيم. مناسبات جهاني بر تمام ملت ها اثرگذار است. چه كساني آمده اند اين سيستم هاي جهاني را تنظيم كرده اند؟ آمده اند سيستم هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جهان را تنظيم كرد ه اند و تا آنجا به پيش آمده اند كه مي خواهند الگوي خانواده را نيز به ما ديكته كنند؟ مي گويند اگر فلان كار را نكنيد و اين گونه حركت نكنيد تحت فشار خواهيد بود و به شما فشار مي آوريم؟ معلوم است كه اين سيستم ها را براي بسط سلطه خود طراحي كرده اند.

 



معاون قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص):
سيستم هاي راداري كشور نقش مهمي در رهگيري هواپيماي حامل ريگي داشتند

معاون هماهنگ كننده
قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) گفت: سيستم هاي راداري كشور نقش مهمي دركشف، شناسايي و رهگيري هواپيماي حامل ريگي داشتند.
سردار منصوريان معاون هماهنگ كننده اين قرارگاه در مراسم صبحگاه مشترك قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص)، سال 1389 را سال تثبيت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران دانست.
وي با اشاره به تفكيك پدافند از نيروي هوايي در سال 87 و اهميت و حساسيت قرارگاه پدافند هوايي بيان داشت: اين تفكيك براي پدافند منشاء خير و بركت فراوان بود وبه طوريكه پدافند هوايي هويتي تازه پيدا كرد و در ساختار نظامي- دفاعي ما تعريفي تازه به خود اختصاص داد.
سردار منصوريان در ادامه با بيان اينكه هرچند اين تفكيك و هويت جديد مشغله زيادي را براي همه همكاران ما پيش آورد ولي ما همه اين سختي ها را به جان مي خريم اظهار داشت: از اين تفكيك با قوت وقدرت استقبال مي كنيم وتا جاييكه بتوانيم يك پدافند هوايي قوي، چالاك، قابل انعطاف و متحرك براي ميادين نبرد و روزهاي آزمايش تدارك ببينيم.
وي با تبيين نقش محوري پدافند درجنگ هاي امروزي تصريح كرد: درسال 88 رزمايش هاي بسياري را درسطوح يگاني، منطقه اي، چند منطقه اي و به خصوص رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت دو را درسطح ملي برگزاركرديم كه هدف از اين رزمايش ها اين بود كه شبكه يكپارچه پدافند هوايي تحت محوريت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) آجا تقويت شود.
معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص)افزود: حضوردرميادين عملياتي درجنگ هاي عمومي ويژگي هاي خاص خودش را دارد كه با فنون و ابزار قديمي ديگر نمي توان نقش اساسي و محوري را در جنگ هاي امروزي ايفا كرد و يكي از دلايل اصلي تفكيك پدافند از نيروي هوايي درهمين نكته نهفته است.
وي با تاكيد براينكه همه مي دانند درجنگ هاي امروزي پدافند هوايي نقش محوري و كليدي دارد اذعان داشت: بايد به اين موضوع به عنوان يك يگان مستقل و داراي هويت توجه كرد.ما بايد سال 89 را سال تثبيت پدافند قرار دهيم و پايه ها و يگان هاي عملياتي خود را متناسب با تهديدها و شرايط آينده تقويت كنيم تا بتوانيم با اين اقدامات منويات مسئولين بلند پايه نظام جمهوري اسلامي ايران را برآورده كنيم.
سردارمنصوريان دربخش ديگري از سخنان خود به ماجراي دستگيري ريگي اشاره كرد و گفت:گرچه دستگيري آن شرور يك موفقيت ملي به حساب مي آيد ولي نبايد دراين ميان از نقش محوري و اساسي پدافند هوايي دركشف، شناسايي و رهگيري هواپيماي حامل آن شرور به آساني گذشت، چرا كه اين متخصصان راداري پدافند بودند كه با هدايت هواپيماهاي خودي در دل تاريك شب و با تدابير فني و تكنيكي، هواپيماي حامل ريگي را بدون كمترين مشكل و آسيب در فرودگاه مدنظر مجبور به فرود كردند.
وي همچنين بيان داشت:موفقيت هاي پدافند درسال 88 حاصل تلاش و زحمات همه رزمندگان دريگان هاي عملياتي و ستادها مي باشد كه به نحو احسن به اجرا شد.

 



مرندي: موسوي و كروبي از ابتدا با ولايت فقيه مشكل داشتند

نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد موسوي و كروبي هرگز اصل ولايت فقيه را قبول نداشته اند.
وزير بهداشت دولت ميرحسين موسوي، درباره رابطه خود با او و نظري كه نسبت به او داشته است در گفت وگو با شبكه ايران، گفت: «من يك زماني شناخت درستي از افراد نداشتم. خيال مي كردم افراد مذهبي و انقلابي هستند. فكر مي كردم آدم هاي خوبي هستند. همان زمان هم برخي افراد مي گفتند كه اين آقايان با قانون اساسي و ولايت فقيه مشكل دارند ولي من قبول نمي كردم.
حوادث اخير نشان داد كه حق با آن افراد بوده است. مشخص شد كه اين آقايان به طور كامل با كل نظام مشكل دارند. اينها يك عمر ذهنيت من را از بين بردند و متوجه شدم كه در مورد آنها اشتباه مي كردم. هركس ديگري هم كه تفكري شبيه اين افراد دارد، بر طبق فرمايش صحيح و منطقي رهبر انقلاب، از نظام خارج است.»
وي به ميزان پايبندي اين افراد به اصل ولايت فقيه هم اشاره كرد و گفت: «دائما مي گويند كه ما ولايت فقيه را قبول داريم. اينكه درست نيست. بايد رسما و صريحا اعلام كنند كه ما حضرت آيت الله خامنه اي را ولي فقيه مي دانيم. اصلا اين چه منطق خنده داري است كه مي گويند ما ولايت فقيه را قبول داريم ولي ولي فقيه را بايد خودمان انتخاب كنيم؟! مگر ولايت فقيه دست آقايان است كه هركس را دوست داشتند قبول كنند و هركس را نخواستند، قبول نكنند، البته مشكل اين افراد اين نيست. مسئله اينجاست كه اين افراد نه تنها آيت الله خامنه اي را قبول ندارند، بلكه خود اصل ولايت فقيه را هم قبول ندارند.»
نماينده مردم تهران در مجلس درباره دوگانگي و تغيير رفتار سران اصلاحات نسبت به مواضع قبلي شان، گفت: «خود من شخصا شاهد بودم كه اين آقايان سر ماجراي عزل آقاي منتظري، عكس هاي ايشان را پايين مي آوردند و كلي عليه او برنامه ايجاد مي كردند. حالا منتظري شده است مرجع عاليقدر آقايان! حالا منتظري شده است مطلوب همين افراد و آقايان در مراسم ختمش شركت مي كنند و اشك هم مي ريزند.»
مرندي در ادامه مصاحبه به صحبت ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در ماه هاي اخير اشاره كرد و به شبكه ايران گفت: «رهبري تمام تلاششان را كردند تا اين افراد را از دروازه كشور وارد كنند ولي اين آقايان اصرار دارند كه از چارچوب نظام خارج شوند. من نمي دانم اسم اين را چه بگذارم. خودكشي سياسي؟ عناد؟ ديوانگي؟ من واقعا معناي اين رفتارها را نمي فهمم. آقايان ببينند چه كار كرده اند كه برخي افراد كه در طول اين 30 سال انقلاب، حتي يكبار هم در راهپيمايي ها شركت نكرده بودند، براي اعلام تنفر از آنها امسال در راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن شركت كردند و عليه آنها شعار دادند.»
نماينده مردم تهران در مجلس به ذكر خاطره اي از هفته بعد از انتخابات پرداخت و گفت: «يكي از همين آقايان قبل از انتخابات يك مصاحبه با «تايمز» انجام داده بود و مسائل ناروايي را نسبت به ولايت فقيه مطرح كرده بود. من و همسرم كه اين مطلب را در اينترنت خوانديم، براي ايشان نامه فرستاديم و انتقاد كرديم. چند روز بعد از اعلام نتايج، همين آقا به من زنگ زد و گفت تو واقعا من را ضد ولايت فقيه مي داني؟ من جواب دادم كه اگر واقعا اعتقادي به اين مصاحبه نداري، آن را تكذيب كن. بگو اينها آمريكايي هستند و دروغ نوشته اند. ولي اگر تكذيب نكني، حرف شما محسوب مي شود و مشخص مي كند كه شما با ولايت فقيه مشكل داري. همان موقع به او گفتم كه فقط يك ساعت با خداي خودت خلوت كن، به هر نتيجه اي رسيدي بيا به مردم اعلام كن. او به من گفت كه اگر به اين نتيجه رسيدم كه اشتباه كرده ام، اعلام مي كنم. حالا يا ايشان با خداي خودش خلوت نكرده كه واويلا؛ يا اين كار را انجام داده ولي تحت تاثير خانواده و اطرافيان است و از ترس اينكه طرد شود، به اشتباهش اعتراف نمي كند.»
مرندي اضافه كرد: «اين آقايان يك روزي چنان از حزب الله تعريف مي كردند كه آدم انگشت به دهان مي ماند. حالا همين حزب الله شده است يك مشت قمه كش و آدمكش! يا آن زمان دروغ مي گفتند و نفاق داشتند يا الان، در هر صورت مشخص مي شود كه اينها افراد سالم و صالحي نيستند و صلاحيت حضور در مناصب كشور اسلامي را ندارند، فقط خدا مي تواند به اينها رحم كند. آقايان به جايگاه خطرناكي رسيده اند كه براي نجاتشان، از هيچكس جز خداوند كاري برنمي آيد.»
وي همچنين به رفتارها و سخنان مقام معظم رهبري در ماه هاي اخير اشاره كرد و گفت: «رفتار رهبري در جريانات اخير، دقيقا عين رفتارهاي امام در مقابل بني صدر است.
امام هم با اينكه از اول مي دانست بني صدر آدم درستي نيست ولي با او مدارا كرد تا بقيه مردم هم متوجه خباثت او بشوند. امام آنقدر صبر كرد كه من و امثال من هم به واقعيت درون بني صدر پي برديم. سر اين قضيه حتي بسياري از خواص مثل شهيد بهشتي زير سوال رفتند ولي امام تحمل كرد تا اينكه خود مردم بني صدر را شناختند و تو دهنش زدند و بعد مظلوميت شهيد بهشتي مشخص شد. مقام معظم رهبري هم همينطور رفتار كردند. آن اوايل فضا شفاف نبود. برخي از مردم خيال مي كردند كه اينها آدم هاي خوبي هستند ولي با مداراي رهبري در ماه هاي بعد، كم كم مردم هم متوجه شدند كه اينها چه خيانتكاراني هستند. همان 13 ميليون نفري كه به اين آقايان راي دادند هم برايشان مشخص شد كه ديگر مسئله اعتراض به اصل نظام است، نه نتايج انتخابات.»
وزير بهداشت دولت ميرحسين موسوي درباره ريزش هواداران اين افراد هم گفت: «الان ديگر همه مردم متوجه خباثت اين افراد شده اند. اگر هم مي بينيد كه چند نفر هنوز دور و برشان هستند، سلطنت طلب ها و منافقين هستند. اصلا همين امثال عبدالمالك ريگي هستند. مگر ما فقط يك ريگي در ايران داريم؟ هستند امثال ريگي كه هنوز زير چتر اين آقايان حاضر شده اند. البته اين را بدانيد كه «حتي يك نفر» هم اينها را قبول ندارد؛ فقط در زير پوشش آنها و با استفاده ابزاري از آنها مي خواهند به نظام ضربه بزنند.» مرندي در پايان اين گفت وگو دعا كرد كه اين افراد متوجه اشتباهاتشان بشوند و به درگاه خداوند توبه كنند تا بيشتر از اين، آبروي خود را در ميان خلق خدا از بين نبرند.

 



مواظب پنجره هم باشيد!

احسان مهدوي خواه
چند روز پيش مطلبي نوشته آقاي حسن معصومي در روزنامه كيهان 18/12/88 خواندم كه حضور تهيه كننده يك فيلم ضد ارزشي نمايش داده شده در بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر را به چالش كشيده بود. تهيه كننده اي كه در يك برنامه تلويزيوني («دوم قدم مانده به صبح» از شبكه چهارم سيما) حاضر شده و از فيلم موهن خود دفاع كرده بود!
حقير نيز متاسفانه به هنگام نمايش فيلم مذكور (زمهرير) در سالن همايش هاي برج ميلاد حضور داشتم و جلسه جنجالي كارگردان فيلم را هم مشاهده كردم كه چگونه با تحقير نمودن حاضرين، سعي مي كرد از تشعشعات وهن آميز ذهنيتش در فيلم، كلاهي عرفاني ببافد و بر سر جماعت تماشاگر بگذارد. كلاهي كه با تمام ضرب و زور او و تهيه كننده اش به همت منتقدين حاضر در جلسه مزبور و افشاگري متعهدانه آنها، آن روي سكه پزهاي شبه روشنفكري سازندگان فيلم را لو داد.
نويسنده در مقاله دردمندانه خود، بسياري از نقاط ضد ارزشي فيلم «زمهرير» را ذكر كردند. خوشبختانه چند روز پيش نيز حضرت آيت الله العظمي آقاي نوري همداني (كه همواره موضع گيري هاي شجاعانه ايشان در قبال مسائل روز، ياري گر نظام اسلامي بوده است) به اين جسارت هاي فيلم ياد شده نسبت به ارزش ها و مقدسات اسلامي اعتراض كرده و هشدار دادند كه اينگونه فيلم هاي سينمايي نبايستي در نظام جمهوري اسلامي ساخته شوند.
اما در مقابل، تنها موضع گيري معاونت محترم سينمايي اين بود كه اين فيلم و فيلم ديگري به نام «پاداش» ( كه سازندگانش جسارت را بدانجا كشانده كه مناسك حج را زير علامت سوال برده اند!!) هرگز به نمايش در نخواهند آمد؟
اما اين سوال باقي است كه آيا فقط توقيف آثار ضد ارزشي و ضد اسلامي فوق الذكر كفايت مي كند؟ پس تكليف جسارت ها و گستاخي هاي سازندگانشان به مقدسات و باورهاي اسلامي و ديني چه مي شود؟ چه كسي پاسخگوي جريحه دار شدن احساسات مردم مسلمان و دلسوختگان اين آب و خاك در برابر توليد چنين فيلم هايي است؟ آيا ما تنها با برخورد توقيفي با سازندگان فيلم هاي موهني همچون «فتنه» قانع مي شديم؟ (فيلم «فتنه» نيز فرصت نمايش در هيچ سالن سينمايي را پيدا نكرد اما ساخت آن با چنان شدت و حدتي مورد اعتراض امت مسلمان قرار گرفت كه سازنده اش ديگر حتي جرات اظهارنظر را هم پيدا نكرد). آيا توقيف يك فيلم سياه كه امكان دارد مانند برخي فيلم هاي رفع توقيف شده اين دوره از معاونت سينمايي، در دوره معاون ديگري رفع توقيف گردد!! و علاوه بر آن سازندگانش بلافاصله به ساخت فيلم ديگري مشغول شوند، براي جبران وهن اعتقادات و باورهاي ديني و ملي يك ملت كافي است؟!! چگونه است فردي كه امتياز نشريه يا روزنامه اش به دليل انتشار مطالب خلاف عقايد مذهبي مردم، لغو گرديده و خودش نيز مجرم شناخته شده، حداقل تا مدت معيني حق داشتن امتياز انتشار نشريه ديگري را ندارد ولي اين قانون در مورد سينماگران به اجرا درنمي آيد؟ و اينگونه افراد وقتي از «در» رانده مي شوند، از پنجره وارد مي گردند!
اما سوال ديگر اينجاست كه چه فرد يا افراد و يا سازمان و نهاد، از پول بيت المال براي ساخت اين آثار ضد ديني و ضدانقلابي هزينه كرده اند؟ خبرها حاكي از آن است كه نهاد سرمايه گذار فيلم «زمهرير» كه حدود يك ميليارد و چهارصد ميليون دلار از كيسه ملت را خرج اين سياه كاري كرده به شدت به دنبال پس گرفتن پول خود است و مسئولينش اظهار داشته اند كه از محتواي فيلم ياد شده، اطلاعي نداشته اند. (جل الخالق!!!!)
آنچه كه شايد بتواند تا حدودي زخم هاي مردم را از اين اهانت ها به دين و اعتقاداتشان تسكين دهد، برخورد قاطع مسئولين فرهنگي و قضايي با اين گونه گستاخي ها و شناعت هاست و همچنين هشياري متوليان دستگاههاي فرهنگي و هنري كه آنقدر مفتون و شيفته روشنفكري و آوانگارديسم نشوند كه حساسيت خود را نسبت به محتواي آثار توليدي از دست داده و ناگهان به خود بيايند كه ديگر فرصت از دست رفته و بابت مسامحه هايي بايستي پاسخگو باشند كه پيش از اين ديگران را به خاطر مرتكب شدنشان، به شدت سرزنش مي كردند.

 



مهمان پرست : وحدت ميان گروه هاي فلسطيني موضع اصلي ايران است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان موضع جمهوري اسلامي در قبال مسئله فلسطين را در درجه اول وحدت و يكپارچگي ميان گروه هاي فلسطيني در مقابل رژيم اشغالگر قدس دانست.
«محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين روز شنبه طي اظهاراتي در تونس مدعي شد كه ايران مانع ايجاد وحدت و آشتي ميان گروه هاي فلسطيني فتح و حماس است.
«رامين مهمان پرست» در گفت وگو با ايرنا، تصريح كرد: موضع جمهوري اسلامي در قبال مسئله فلسطين در درجه اول تلاش براي ايجاد وحدت ميان گروه هاي فلسطيني و در درجه دوم تلاش و پيگيري جدي در جهت احقاق حقوق ملت فلسطين براي بدست آوردن سرزمين خود و بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي اصلي تحت يك حكومت فلسطيني است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر ضرورت وحدت ميان گروه هاي فلسطيني و بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي مادري، همواره اعلام كرده است كه برگزاري يك رفراندوم آزاد با شركت تمام ملت فلسطين و تصميم گيري فلسطيني ها براي سرنوشت و آينده خود تنها راه حل مسئله فلسطين است.
اين اظهارات مهمان پرست واكنشي است به سخنان ديروز محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين كه گفته بود ايران پس پرده اختلافات گروه هاي فلسطيني قرار دارد.

 



64 درصد املاك وقفي سند رسمي ندارد

سرويس فرهنگ و معارف -
نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف با بيان اينكه بيش از
50 درصد از موقوفات براي تبليغ معارف اهل بيت (ع) است، تاكيد كرد: هم اكنون 64 درصد از املاك وقفي فاقد اسناد رسمي است.
حجت الاسلام علي محمدي در همايش سراسري مديران و معاونان سازمان اوقاف و امور خيريه با انتقاد از كم توجهي به نقش علما در وقف اموال و املاك گفت: در شهر بزرگي مثل تهران، شيخ هادي نجم آبادي اولين عالمي است كه اموال خود را براي اولين بار صرف ساخت و ساز و تكميل و توسعه بيمارستان مي كند يا يكي از واقفان بزرگ تهران آيت الله حاج ملاعلي كني كه متاسفانه در اين زمينه اطلاعات لازم گردآوري و در اختيار مردم قرار داده نشده است.
محمدي در ادامه توجه به ثبت اسناد املاك وقفي را خوستار شد و گفت: هم اكنون 64 درصد از املاك وقفي فاقد اسناد رسمي است كه بايد در اين زمينه تلاش مضاعفي صورت بگيرد.
سرپرست سازمان اوقاف كشور در ادامه با اشاره به تنوع نيت واقفان خيرانديش در بيش از 50 موضوع خاطرنشان كرد: براساس گزارش هاي دريافتي بيش از 50 درصد از موقوفات براي تبليغ معارف اهل بيت(ع) است.
وي سازمان اوقاف را يكي از پرمخاطب ترين سازمان هاي كشور دانست و افزود: سازمان اوقاف هم اكنون با 15 هزار متولي، 12 هزار عضو هيئت امنا، بيش از 1 ميليون و 100 هزار مستاجر، ميليون ها نفر زائر در بقاع و اماكن متبركه، هيئت امناي مسجد و ادارات مختلف مرتبط و همكاري دارد. وي با اشاره به ضرورت حفاظت و حراست از موقوفات خاطرنشان كرد: براساس فتاواي تمامي مراجع عظام تقليد از گذشته تا امروز تصرف بدون اذن شرعي و قانوني در موقوفات غيرجايز و غيرقانوني و در صورت تلف شدن سرمايه، موجب ضمان و گناه است.

 



خاطره خوش وزير صنايع بنگلادش از ديدار با رهبر معظم انقلاب

وزير صنايع بنگلادش يكي از بهترين خاطراتش از سفر به تهران را ديدار بسيار صميمي و به يادماندني با رهبر معظم انقلاب دانست.
فيليپ داروا با اشاره به سفر اخيرش به تهران در قالب گروه دي هشت و ملاقات با رهبر معظم انقلاب گفت: ديدار گروه با رهبر ايران از اهميت ويژه اي برخوردار بود و من بسيار تحت تأثير شخصيت ايشان قرار گرفتم. بسيار مشعوف شدم كه با رهبر مسلمين جهان ديدار كردم. ايشان شخصيت بزرگي دارند و حس خاصي در ديدار با ايشان حكم فرما بود. شخصي آرام، كه مسلط به مسائل روز مسلمانان و نياز آنها است و انگيزه دوچنداني به من براي آشنا شدن با ايشان داد. اين ديدار يكي از بهترين خاطراتم بود.
وي تاكيد كرد: من براي اولين بار بود كه به ايران آمده بودم و مردم آن را مي ديدم. بنگلادش نيز مانند ايران از بحران اقتصادي به سلامت عبور كرده و رشد صنعتي خوبي داشته است. داروا تصريح كرد: من از رشد اقتصادي و صنعتي ايران بسيار متعجب شدم و وقتي با رهبر مسلمين جهان ديدار كردم، پي بردم كه ايشان در به دست آوردن اين رشد نقش اساسي داشته اند.
وي با مثبت خواندن گردهمايي گروه دي هشت در تهران گفت: اگر اين جلسات نباشد روابط توسعه نخواهد يافت و كشورهاي اسلامي با هم بيگانه مانده و استقلال سياسي و اقتصادي اين كشورها به خطر خواهد افتاد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14