(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 خرداد 1389- شماره 19658

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه: امام (ره) توانايي دين در اداره جامعه را ثابت كرد
رئيس جمهور در ديدار اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس:
براساس قوانين بالادستي امكان ابلاغ برخي قوانين وجود نداشت
ميقاني: هواپيماهاي رهگير و سامانه هاي پدافندي مانع بزرگي براي هر نيروي مهاجم است
منوچهر متكي: همگرايي در قاره آفريقا در حال افزايش است
حداد عادل: حجاب با كيان امت اسلامي گره خورده است
با حكم رئيس جمهور مهدي صفري سفير ايران در چين شد
افشاي اطلاعات محرمانه در قالب پايان نامه هاي آقازاده ها در خارج از كشور
تاكيد اتحاديه عرب بر اهميت ايران در تصميم گيري هاي منطقه
رئيس نهاد نمايندگي رهبر انقلاب در دانشگاه ها: انگيزه براي اجراي قانون عفاف و حجاب در دانشگاه ها را داريم
امام جمعه اهل سنت آق قلا: آيت الله خامنه اي تكيه گاه امين مردم است
مجلس بررسي قانون برنامه پنجم را هفته آينده آغاز مي كند
وزير مسكن و شهرسازي: وام مسكن مهر با كارمزد قرض الحسنه پرداخت مي شود
معاون اول رئيس جمهور: سرمايه گذاري 50 هزار ميليارد ريالي در پارس جنوبي پاسخ به تحريم ها است
يك فرمانده دفاع مقدس: پيكر 7300 شهيد دفاع مقدس هنوز مفقود است
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه: امام (ره) توانايي دين در اداره جامعه را ثابت كرد

رئيس قوه قضائيه گفت: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تحولي بزرگ در نظام بين الملل ايجاد و ثابت كرد ادعاي اينكه مباني ديني توانايي اداره حكومت را ندارند، باطل است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) افزود: انتخاب اين روز به عنوان روز زن و مادر بهترين و شايسته ترين انتخاب بوده است و اميدواريم كه همه با پيروي از اين نورعظيم الهي بتوانيم راه اتصال به معبود را سريعتر بپيمائيم.
رئيس قوه قضائيه وجود ائمه اطهار(ع) و قرآن كريم را توأم با يكديگر دانست و افزود: اين همراهي به صورتي است كه نمي توان هيچكدام را بدون ديگري تفسير كرد و لازمه اعتلاي انسان تمسك به كلمه حق است كه به صورت اعم، كلمه حق در زمين شامل ائمه اطهار و قرآن كريم است كه بدون توجه به اين دو ثقل پيشرفت بشر به عالم معنا و ملكوت غيرممكن است.
آيت الله لاريجاني در ادامه با توجه به نزديك بودن سالگرد ارتحال امام راحل گفت: بنيانگذار جمهوري اسلامي توانست با خلق معجزه اي چون انقلاب اسلامي ثابت كند كه مي توان با تمسك به حكومت اميرالمأمنين(ع) نظامي را ايجاد كرد كه با داشتن فلسفه اي خاص و نگرشي نو به جامعه، حاكميتي ديني را استوار كرد كه با اشراف كامل به همه نيازهاي بشر، توانايي الگو شدن را دارد.
وي با اشاره به فلسفه سياسي امام خميني(ره) در ايجاد جمهوري اسلامي براساس مباني اصيل اسلام اضافه كرد: بنيانگذار جمهوري اسلامي تحولي بزرگ در نظام بين الملل ايجاد و ثابت كرد ادعاي اينكه مباني ديني توانايي اداره حكومت را ندارند، باطل است.
آيت الله آملي لاريجاني حكومت برپايه ولايت فقيه و براساس راي مردم در مقام كارآمدي را مصداق كامل مردم سالاري ديني دانست و افزود: نظام ولايي براساس ولايت فقيه كه امام راحل آن را تبيين كردند نوعي حكومت است كه با رأي مردم به فعليت مي رسد و اساس آن حكومت، مستند به دين خدا و فعليت و كارآمدي آن براساس رأي مردم است و ايجاد اين حكومت از همه جوانب قابل دفاع و توجيه است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به استقبال ملتهاي مسلمان از انقلاب محصول فكر امام راحل تأكيد كرد: اين اقبال نسبت به شيوه فكري امام خميني(ره) در تشكيل حكومت، زماني اهميت پيدا كرد كه جمهوري اسلامي توانسته است بيش از سي سال مقتدرانه مواضع حق خود را در اداره حكومت ثابت كند و امروزه انديشه اداره و تشكيل حكومت ديني براساس آموزه هاي كتاب و سنت و با فعليت يافتن به رأي مردم در كل جهان اسلام مطرح است.
آيت الله لاريجاني با اشاره به تلاش مذبوحانه منتقدان سكولار از حكومت ديني گفت: استمرار جمهوري اسلامي ايران بعد از سه دهه و تأثيرگذاري بر نظام بين الملل نادرست بودن استدلال منع دخالت دين در حكومت را بيش از پيش اثبات كرد و شرق و غرب با همه مخالفتهاي خود در اين مدت، اقرار دارند كه انقلاب اسلامي ايران توانسته ضمن خنثي سازي همه توطئه هاي بدخواهان، به مسير كمالي خود ادامه دهد.
رئيس قوه قضائيه با آرزوي سربلندي روزافزون و اقتدار براي ملت شريف و مسلمان ايران، ابراز اميدواري كرد: روح ملكوتي امام راحل با روح نبي مكرم اسلام و ائمه اطهار (عليهم السلام) محشور باشد و همچنان از عالم علوي بر جريان و روند انقلاب اسلامي عنايت و توجه داشته باشند.
در ادامه مسئولان عالي قضايي به بحث و بررسي پيرامون تشكيل شوراي عالي نظارت و بازرسي در قوه قضائيه پرداختند.

 



رئيس جمهور در ديدار اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس: براساس قوانين بالادستي امكان ابلاغ برخي قوانين وجود نداشت

احمدي نژاد در ديدار اعضاي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس عنوان كرد كه براساس قوانين بالادستي و شرايط توافق شده در موضوعات اجرايي، امكان ابلاغ برخي قوانين وجود ندارد.
به گزارش فارس اعضاي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، هفته گذشته طي جلسه اي با برخي از مقامات اجرايي كشور كه رئيس جمهور نيز در آن جلسه حضور داشت، پرسش هايي را در خصوص عدم ابلاغ برخي قوانين مصوب مجلس جهت اجرا، از وي به عمل آوردند.
تاخير در ابلاغ قانون «2ميليارد تومان تسهيلات براي قطار شهري» و نيز «قانون حمايت از توليد مسكن» دو مورد قانون ابلاغ نشده از سوي دولت بوده كه هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 آن را ذكر كرده اند.
رئيس جمهور در اين جلسه و در توضيحات خود براي عدم ابلاغ اين دو قانون گفت كه براساس قوانين بالادستي و شرايط توافق شده در موضوعات اجرايي، امكان ابلاغ اين دو قانون نبوده است و خود مجلس نيز به عنوان مركز مصوب قانون به اين نتيجه رسيده كه اشتباه كرده لذا مجلس نيز به دنبال راه اصلاح مي گشت.
احمدي نژاد گفت كه قانون تسهيلات 2 ميلياردي قطار شهري داراي تبعات و خطرات بسيار نامناسبي بوده و قانون حمايت از توليد مسكن نيز در صورت ابلاغ، مشكلات فراواني را به وجود مي آورده است از جمله در قيمت مسكن و زمين اثر مي گذاشته و همچنين سوء استفاده در صدور سند زمين هاي روستايي را نيز در پي داشته است.
رئيس جمهور در اين جلسه تاكيد كرد كه خود مجلس بدون توجه به قوانين بالادستي موارد فراواني از قوانين را به تصويب رسانده كه همه آنها با مشكل مواجه است. اگر اشكال نا به جاي دولت عدم ابلاغ 2 قانون باشد، مجلس تاكنون بيش از 130قانون تصويب كرده كه مغاير با شرع و قانون اساسي است، اين راه ناصواب و نامناسبي است كه مجلس بگويد ما قانون خلاف شرع و خلاف قانون اساسي تصويب مي كنيم و مجمع تشخيص مصلحت نظام تكليف آن را روشن مي كند؛ مگر مجمع تشخيص مصلحت نظام، مافوق شرع و قانون اساسي است؟
براساس اين گزارش، مورد ديگر مطرح شده در اين جلسه بحث برداشت نامتوازن دولت از حساب ذخيره ارزي براي تامين واردات بنزين بود كه رئيس جمهور در اين باره نيز گفت: دولت به جهت اينكه آثار تورمي و سوء اجتماعي به وجود نيايد براي اين موضوع لايحه مجددي را به مجلس ارسال نكرد اما با «هماهنگي كامل»، اين برداشت از حساب ذخيره ارزي براي تامين واردات بنزين صورت گرفت، واردات اين بنزين نيز به 2 دليل عمده از روي ناچاري بوده يكي اينكه دولت بخشي از بنزين را كه «بنزين اوكتان» است بايد وارد مي كرد و دوم اينكه آيا مي شود به جايگاههاي پمپ بنزين گفته مي شد كه شما در ماه به عنوان مثال 20روز بنزين توزيع كنيد و 10روز توزيع نكنيد؟ چه بحراني در كشور ايجاد مي شد؟ كساني كه مرتب تذكر مي دهند و ادعا مي كنند كه دولت حق برداشت از حساب ذخيره ارزي را نداشته، به اين سؤال پاسخ دهند، آيا مي شود به مصرف كننده، بنزين نداد؟ ضمن اينكه موضوع برداشت از حساب ذخيره ارزي هم در بودجه 1388 تامين و در زمان تصويب آن مستهلك شد.
همچنين رئيس جمهور در اين جلسه گفت: از زماني كه بحث جابه جايي خلاف قانون يك ميليارد دلار در آستانه انتخابات دهم رياست جمهوري مطرح شد و ضربه اي را به دولت نهم وارد كرد، بعد از اينكه ثابت شد كه اين ادعا، اتهام و كذب محض است، چرا كميسيون اصل 90 در اين زمينه احقاق حق نكرد؟
برپايه اين گزارش، رئيس جمهور در اين جلسه از علي لاريجاني رئيس مجلس گلايه كرده و گفت بنده به عنوان يك دوست آقاي لاريجاني از او توقع نداشتم كه او بر موضوع جابه جايي يك ميليارد دلار صحه بگذارد.
احمدي نژاد ادامه داده حتي زماني كه اين موضوع ثابت شد، ديوان محاسبات كل كشور اتهام را درج نكرد؛ آيا در آنجا حق فرد و حق دولت مطرح نبود؟ چرا كميسيون اصل 90 به اين موضوع رسيدگي نكرد؟موضوعي طراحي شد و براي تخريب و اتهام زدن به دولت، در اختيار رقيب قرار گرفت، حتي پس از آنكه ثابت شد اين اتهام، كذب محض بوده، مدعيان راضي نشدند و كسي حاضر نشد كه حق يك مظلوم كه مورد تهاجم افراد و افكار قرار گرفت و در راي 24ميليوني او اثر گذاشت، احقاق حق كنند.

 



ميقاني: هواپيماهاي رهگير و سامانه هاي پدافندي مانع بزرگي براي هر نيروي مهاجم است

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) هشدار داد كه اين قرارگاه هرگونه تحرك مشكوك دشمن راكه قصد تعرض داشته باشد با هواپيماهاي رهگير و سامانه هاي مختلف پدافند هوايي جواب خواهد داد.
به گزارش روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) امير خلبان احمد ميقاني در صبحگاه مشترك اين قرارگاه با اشاره به ويژگي ها و توانمندي هاي سامانه ها و هواپيماهاي رهگير تصريح كرد: يكي از تجربه ها و درس هاي ارزنده هشت سال دفاع مقدس مي گويد كه امنيت ملي ما با توان رزم و آمادگي دفاعي مان بهم گره خورده است، لذا براي بدست آوردن امنيت ملي، بايد دائم آمادگي رزمي خود را ارتقاء دهيم تا به دشمن احساس گستاخي دست ندهد.
وي در اين ميان قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء را خط مقدم دفاع از كشور دانست و گفت: اگر حادثه اي براي كشور اتفاق بيافتد نخستين مركزي كه شروع به مقابله مي كند قرارگاه پدافند هوايي است، اگر به ما تعرضي شود هواپيماهاي رهگير و سامانه هاي مختلف پدافند هوايي مانع بزرگي براي دشمن خواهند بود.
ميقاني مهمترين مؤلفه آمادگي را نيروي نظامي متعهد، كارآمد و پرتلاش دانست و تأكيد كرد: ارتقاء توان رزمي بستگي به تلاش و همت نيروي انساني دارد و امسال در سال همت و تلاش مضاعف كاركنان پدافند مصمم هستند در هر جايي كه هستند گام هاي بلند و موثري بردارند و با همت بلند و كار و كششي مضاعف توان رزمي را ارتقاء دهند. وي اصل آموزش و سلامت نيروي انساني را از اولويت ها و مؤلفه هاي مهم در ارتقاء توان رزم دانست و تاكيد كرد: اولويت اول ما بايد آموزش و در كنار آن پيروي صحيح نيروها از آموزه هاي ديني و روش اولياء خدا است.

 



منوچهر متكي: همگرايي در قاره آفريقا در حال افزايش است

وزير امورخارجه كشورمان گفت: همگرايي در قاره آفريقا در حال افزايش است و سرمايه هاي عظيم اين قاره موجب خواهد شد آفريقا بتواند انتخاب هاي خود را در نظام بين الملل داشته باشد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، تعدادي از اعضاي گروه دوستي پارلماني جمهوري دموكراتيك كينشازا و جمهوري اسلامي ايران در پارلمان اين كشور كه به سرپرستي «موسي كاليما سانگولوزاكو» در تهران به سر مي برند، با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كردند.
متكي در اين ديدار با اشاره به ظرفيت هاي قاره آفريقا تصريح كرد: همگرايي در اين قاره در حال افزايش است و سرمايه هاي عظيم اين قاره موجب خواهد شد آفريقا بتواند انتخاب هاي خود را در نظام بين الملل داشته باشد.
وزير امور خارجه كشورمان، روابط جمهوري اسلامي ايران و جمهوري دموكراتيك كنگو را روابطي راهبردي خواند كه براساس احترام و منافع متقابل شكل گرفته است و افزود: زمينه هاي همكاري گسترده تري بين دو كشور وجود دارد و نمايندگان مجلس دو كشور مي توانند نقش موثرتري در اين توسعه روابط ايفاء كنند.
وي ديدگاه هاي مشترك ايران و كنگوي كينشازا در خصوص مسائل مختلف بين المللي را زمينه همكاري هاي دو كشور در مجامع بين المللي دانست.
«موسي كاليما سانگولوزاكو» نيز ديدار خود و همكارانش از جمهوري اسلامي ايران را بسيار مفيد ارزيابي و تصريح كرد: در حال حاضر يك گروه دوستي قوي در پارلمان كنگو براي توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران شكل گرفته و ديدار تعدادي از اعضاي اين گروه از ايران در آشنايي آنها با واقعيت هاي كشور شما موثر بوده است.
وي با اشاره به تبليغات رسانه هاي غربي و لابي هاي وابسته به آنها عليه جمهوري اسلامي ايران، خاطرنشان كرد: اين رسانه ها تلاش دارند با تبليغات مخرب افكار عمومي در مورد ايران را منحرف كرده و با روش هاي تخريبي و شيطاني اتهامات ناروايي را به جمهوري اسلامي ايران نسبت دهند.
اداي احترام هيئت پارلماني كنگو به امام راحل
گروه 9 نفره هيئت پارلماني كنگو شنبه شب با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) نسبت به مقام شامخ بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي اداي احترام كرد.
به گزارش ايرنا، گروه پارلماني كنگو در آستانه 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خميني(ره) از جماران و منزل امام راحل نيز ديدن كرد.
رئيس كنگويي گروه دوستي پارلماني كنگو و ايران با بيان اينكه امام راحل براي من يك اسوه است، گفت: امام خميني مردي خالص و خدايي بود و من كه اكنون فعاليت هاي سياسي دارم ايشان را به عنوان يك الگو در همه مراحل زندگي خود پذيرفته ام.
«موسي كاليما» افزود: انقلاب اسلامي نيز كه با رهبري امام خميني(ره) به پيروزي رسيد، يك انقلاب ايراني نيست بلكه براي همه دنيا است و ما هر چند با هدف بازديد و مذاكره با مسئولان به ايران آمده ايم ولي به مرقد مطهر امام خميني(ره) آمديم تا از نزديك مرقد ايشان را زيارت كنيم.
وي اظهار داشت: كشور كنگو نيز اكنون در حال جنگ با امپرياليسم و استعمارگران است و ما مي خواهيم آنان را از كشورمان بيرون كنيم و انقلاب اسلامي ايران الگوي بسيار خوبي براي ما مي تواند باشد.
كشور كنگو داراي 65 ميليون نفر جمعيت است كه هفت ميليون نفر آن مسلمان هستند.

 



حداد عادل: حجاب با كيان امت اسلامي گره خورده است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس تأكيد كرد كه مسئله حجاب با كيان امت اسلامي گره خورده است.
غلامعلي حداد عادل كه در همايش تخصصي «بهلول شگفتي روزگار» در دانشگاه امام صادق(ع) سخن مي گفت، با اشاره به خاطراتي از اين عارف مجاهد و ايستادگي او در مقابل كشف حجاب رضاخاني در مسجد گوهرشاد مشهد گفت: حجاب زن مسلمان در شرايط امروز نه گفتن به طرز فكر و فرهنگ غربي است كه اين براي غربيها غيرقابل تحمل است.
وي با بيان اينكه مسئله كشف حجاب فقط يك واقعه تاريخي نبوده و جرياني است كه شروع شده است و ادامه دارد گفت: امروز اين جنگ و مقاومت بيش از هر زمان ديگر اهميت پيدا كرده است.
حداد عادل افزود: امروز مسئله حجاب به طور كامل با مسئله خانواده مرتبط است و ضربه اي كه غربيها از جمهوري اسلامي ايران و ساير كشورهاي اسلامي خورده اند از ناحيه دينداري است.
وي اضافه كرد: آنها روي اين قضيه فكر كرده اند و به نتيجه رسيده اند كه بستر طبيعي تربيت ديني كانون خانواده، محل نشو و نماي دينداري است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: بر همين اساس دنياي غرب تلاش گسترده اي كرده است كه كانون خانواده را از درون متلاشي كند تا تربيت ديني از بين برود. حداد عادل افزود: مسئله حجاب با كيان امت اسلامي گره خورده و هر تلاشي كه در اين زمينه شود نتيجه آن موجب حفظ خانواده و حفظ تربيت ديني خواهد بود.
وي با بيان اينكه در فرانسه كه مدعي آزادي و انقلاب كبير است دولت فرانسه تحمل اينكه يك دانش آموز ده ساله با روسري به مدرسه برود ندارد گفت: اين موضوع براي آنها تا اين اندازه حائز اهميت است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در نهايت با اشاره به مسئله بدحجابي در اغتشاشات پس از انتخابات گفت: دوباره مي خواهند كشف حجاب اتفاق بيفتد و براي آن برنامه ريزي گسترده اي كرده اند.

 



با حكم رئيس جمهور مهدي صفري سفير ايران در چين شد

با حكم محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان، مهدي صفري به عنوان سفير جديد ايران در چين ديروز وارد پكن شد.
به گزارش فارس، «مهدي صفري» پيش از اين به عنوان معاون استانداري بوشهر، مديرعامل و رئيس هيئت مديره صنايع الكترونيك شيراز، معاون وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در آلمان، سفير جمهوري اسلامي ايران در اتريش و همچنين روسيه، نماينده ويژه در امور درياي خزر و مديركل مشترك المنافع، معاون آسيا، اقيانوسيه و مشترك المنافع و معاون اروپا و آمريكا وزارت امور خارجه مشغول به فعاليت بوده است.
صفري كه داراي مدرك دكتراي ارتباطات است به زبان هاي انگليسي، آلماني و روسي آشنايي دارد. جواد منصوري پيش از صفري عهده دار سفارت ايران در پكن بود و مهرماه سال گذشته بعد از پايان ماموريت به تهران بازگشت.
«رامين مهمان پرست»، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اسفندماه سال گذشته (1388) از انتصاب مهدي صفري به عنوان سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در چين خبر داده بود.
«مهدي صفري» ديروز در بدو ورود به چين در نشستي با اعضاي سفارت و مسئولان نهادها و دفاتر ايراني فعال در چين با اشاره به اهميت روابط ايران و چين گفت: در نظر داريم سطح مناسبات دو كشور در سال هاي آينده به طور چشمگيري افزايش يابد.
وي با اشاره به عزم و اراده مسئولان بلندپايه دو كشور بويژه تاكيد رئيسان جمهور ايران و چين بر گسترش مناسبات افزود: پيش بيني مي شود حجم روابط تجاري تهران-پكن در يك دوره 10 ساله تا حدود 200 ميليارد دلار افزايش يابد.
سفير ايران در چين با تاكيد بر منافع متقابل سياسي و اقتصادي دو كشور اظهار داشت: ايران سومين تامين كننده نفت وارداتي چين به شمار مي رود و بايد به روند سرمايه گذاري چيني در طرح هاي اقتصادي ايران شتاب بيشتري بخشيد.
صفري حجم فعلي روابط تجاري ايران و چين را كمتر از 30 ميليارد دلار دانست و خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده در نظر داريم كه ظرف چند سال آينده روابط تجاري دو كشور را به شكل تصاعدي به 50، 75 و 100 ميليارد دلار برسانيم.

 



عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خبر داد
افشاي اطلاعات محرمانه در قالب پايان نامه هاي آقازاده ها در خارج از كشور

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام كرد كه اطلاعات محرمانه كشور در قالب برخي پايان نامه هاي مسئولين و فرزندان آنان كه در خارج تحصيل مي كنند به آن كشورها منتقل مي شود.
حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي كه چندي پيش از حضور 3 هزار آقازاده براي تحصيل در خارج از كشور خبر داده بود با ابراز تأسف از موضوع پايان نامه برخي از مسئولان گفت كه موضوع برخي از پايان نامه هاي مسئولان و فرزندان آنها كه در خارج از كشور تحصيل مي كنند، مسائل امنيتي و محرمانه كشورمان است كه از سوي نهادهاي علمي كشورهاي مذكور به آنان ارجاع مي شود.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد، سپس تأكيد كرد: براساس اطلاعات موثقي كه داريم، بعضي از اطلاعات اين پايان نامه ها در خارج از كشور از مجلس، دولت و سازمان هاي پژوهشي وابسته به اين قوا همچون مركز پژوهش ها به بيرون از كشور منتقل شده كه ضربه سنگيني به نظام اسلامي وارد كرده و مي كند.
سليمي از پيگيري جدي مجلس در نظارت و محدودسازي تحصيلات مسئولان و آقازاده ها در خارج از كشور خبر داد و گفت: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از اين پس به موضوع پايان نامه هاي برخي از افراد در خارج از كشور ورود خواهد كرد.
اين نماينده مجلس از دستگاه قضا خواست تا با افرادي كه در موضوع پايان نامه هايشان چنين موضوعاتي را به بيگانگان ارائه كرده اند محاكمه كند.
وي افزود: انتظار از قوه قضائيه اين است كه در مقابل كساني كه اطلاعات كشور را در اختيار بيگانگان قرار مي دهند، بايستد و آنان را محاكمه كند چرا كه اين نوع خيانت قابل چشم پوشي نيست.
سليمي در ادامه به موضوع محدود كردن تحصيلات افراد در خارج از كشور به ويژه مسئولان و آقازاده ها اشاره كرد و گفت: پس از ورود مجلس به اين بحث دستگاه هاي امنيتي و وزارتخانه هاي خارجه و علوم در پي محدود كردن تحصيلات در خارج هستند.
وي در عين حال از مراجع ذي صلاح خواست تا مدارك برخي از آقازاده ها و مسئولان را كه با رانت و بدون چارچوب هاي علمي از خارج گرفته اند، معتبر نشناسد.

 



تاكيد اتحاديه عرب بر اهميت ايران در تصميم گيري هاي منطقه

مدير اداره روابط چند جانبه اتحاديه عرب با اشاره به تصويب سند پاياني كنفرانس بازنگري ان.پي.تي، بر اهميت مشاركت ايران در تصميم گيري هاي خاورميانه در مقام كشوري تاثيرگذار تاكيد كرد.
«وائل الاسد» در گفت وگو با شبكه خبري «العالم» گفت: هماهنگي و همكاري مستمري با ايران در اين كنفرانس وجود داشت، زيرا هنگامي كه درباره خاورميانه سخن گفته مي شود، بايد ايران را بخشي مهم از اين منطقه در تصميم گيري ها در نظر گرفت.
وي افزود: ما از همه تصميم هاي اتخاذ شده در كنفرانس راضي نيستيم، ولي دست كم توانستيم در اين كنفرانس از مرزهاي اساسي و خطوط قرمز عبور كنيم و از اسرائيل در سند نهايي نام ببريم.
الاسد افزود: هرچند همه تصميمات اتخاذ شده در اين كنفرانس آن چيزي نبود كه انتظار داشتيم، ولي در موقعيت فعلي همين مقدار نيز، دستاوردي براي جنبش عدم تعهد در اين كنفرانس تلقي مي شود.
در سند پاياني كنفرانس بازنگري ان.پي.تي درخواست شده است تا كنفرانسي بين المللي در سال 2012 براي عاري كردن منطقه خاورميانه از سلاح هسته اي تشكيل شود.
كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش سلاح هسته اي عصر روز جمعه در نيويورك با صدور سند پاياني به كار خود پايان داد.
شركت كنندگان در سند پاياني اين كنفرانس از رژيم صهيونيستي خواستند معاهده ان.پي.تي را امضا كند و درهاي تاسيسات هسته اي مخفي خود را به روي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بگشايد.

 



رئيس نهاد نمايندگي رهبر انقلاب در دانشگاه ها: انگيزه براي اجراي قانون عفاف و حجاب در دانشگاه ها را داريم

رئيس نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها گفت: مسئولان دانشگاه هاي كشور انگيزه لازم براي اجراي قانون عفاف و حجاب در كشور را دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان طرح عفاف و حجاب مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي را جامع ترين طرح در كشور به منظور اجرا و حفظ عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان كرد: آنچه اكنون مهم است اجراي اين طرح در تمام ابعاد آن است.
وي با بيان اينكه قانون عفاف و حجاب به صورت جامع و همه جانبه تمامي ابعاد عفاف و حجاب را مدنظر قرار داده است، خاطرنشان كرد: اگر خلأيي در زمينه عفاف و حجاب ديده مي شود به دليل كم توجهي به اين مصوبه است. رئيس نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها اجراي اين قانون را موجب برطرف شدن نگراني ها نسبت به عفاف و حجاب در جامعه دانست و خاطرنشان كرد: از جمله مخاطبان اين طرح دانشگاهيان هستند كه وظايفي براي آنها در اين قانون درنظر گرفته شده است.وي با بيان اينكه مسئولان دانشگاه ها انگيزه لازم براي اجراي اين قانون را دارند، يادآور شد: براي اجراي صحيح قانون عفاف و حجاب به هماهنگي بيشتر نياز داريم.
محمديان اضافه كرد: با هماهنگي بيشتر در ميان مسئولان مي توان محيطي در شأن دانشگاه هاي كشور در فضاهاي علمي ايجاد كرد.

 



امام جمعه اهل سنت آق قلا: آيت الله خامنه اي تكيه گاه امين مردم است

امام جمعه اهل سنت آق قلا گفت: آيت الله خامنه اي رهبري وزين و هوشيار براي نظام اسلامي و تكيه گاهي امين و صادق براي توده هاي مردم است.
به گزارش خبرگزاري فارس آخوند عبدالحي ميرزاعلي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از آغاز نهضت امام خميني(ره) به عنوان يار وفادار و پيرو راستين ايشان حضور داشت و امروز ادامه دهنده راه امام است.
وي تصريح كرد: رحلت امام خميني بنيان گذار نظام جمهوري اسلامي در چهاردهم خرداد سال 68 در شرايطي بسيار حساس اتفاق افتاد و تحليل هاي دشمنان بر اين بود كه با رحلت امام پايان كار انقلاب اسلامي نيز رقم مي خورد.
امام جمعه اهل سنت آق قلا ادامه داد: اما با الطاف الهي، مجلس خبرگان رهبري آيت الله خامنه اي را به عنوان رهبر جديد جمهوري اسلامي معرفي كرد.
آخوند ميرزاعلي با اشاره به حضور ميليوني مردم در مراسم تشييع پيكر مطهر حضرت امام خميني(ره) گفت: مردم در اين حضور با برآوردن فرياد اطاعت از خامنه اي، اطاعت از خميني است، حمايت قاطع خود را از انتخاب رهبر معظم انقلاب اعلام داشتند.
امام جمعه اهل سنت آق قلا با بيان اينكه در نظام جمهوري اسلامي رهبر از اركان نظام محسوب مي شود، اضافه كرد: توجه به عدالت اجتماعي، مبارزه با مفاسد اقتصادي، حفظ سرمايه هاي ملي، توجه به فرهنگ و سنت هاي اصيل و تلاش براي رشد علم از موارد مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است.
وي گفت: رهبر انقلاب اسلامي نيز همچون امام خميني همواره از استقلال و تماميت ارضي كشور دفاع مي كند و لحظه اي از مبارزه با قدرت هاي سلطه طلب و توطئه گر غافل نمي ماند.

 



مجلس بررسي قانون برنامه پنجم را هفته آينده آغاز مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
مجلس شوراي اسلامي روند بررسي برنامه پنجم توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي كشور را از هفته آينده آغاز مي كند.
نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر به خبرنگاران افزود: مجلس هشتم با ورود به بحث برنامه پنجم توسعه بزرگترين تصميم خود را در عرصه قانونگذاري عملياتي مي كند.
علي اصغر يوسف نژاد از تشكيل كميسيون تلفيق برنامه پنجم توسعه به همين نام در خانه ملت خبر داد و افزود: اين كميسيون در خصوص سياست ها، برنامه ها و راهكارهاي بخش هاي گوناگون مربوط به روند اجراي برنامه پنجم توسعه اظهارنظر مي كند.
وي با انتقاد از برخي بخشي نگري در اجراي طرح هاي توسعه خواستار توجه به جامعيت اجراي طرح ها در كشور شد.
عضو كميسيون تلفيق برنامه پنجم توسعه با تاكيد بر ظرفيت ها و قابليت هاي ممتاز توسعه در شمال كشور گفت: با توجه به خاص بودن محورهاي توسعه در شمال استانداران و اعضاي مجمع نمايندگان شمال بايد براي پيگيري و تحقق آن تلاش كنند.

 



وزير مسكن و شهرسازي: وام مسكن مهر با كارمزد قرض الحسنه پرداخت مي شود

وزير مسكن و شهرسازي گفت: وام مسكن مهر با نرخ كارمزد قرض الحسنه به متقاضيان اعطا مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، علي نيكزاد شنبه شب در جلسه شوراي وام مسكن و شهرسازي استان اصفهان با اشاره به اينكه وام مسكن مهر از 15 ميليون تومان به 20 ميليون و صنعتي سازي به 25 ميليون تومان افزايش يافته است افزود: در استان اصفهان حدود 300 هزار نفر متقاضي مسكن مهر هستند و در
سه شهر جديد مجلسي، بهارستان و فولادشهر 30 هزار واحد مسكوني در دست ساخت است.
وي افزود: 12 شهر بالاي 25 هزار نفر در استان اصفهان وجود دارد كه واجدان شرايط دريافت مسكن مهر در اين شهرها 26 هزار واحد برآورد شده است.
وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: 13 هزار و 300 واحد مسكوني طرح مسكن مهر براي شهرهاي زير 25 هزار نفر استان اصفهان پيش بيني شده است.
وي با بيان اينكه در استان اصفهان براي بيش از 61 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر زمين تهيه شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 27 هزار واحد مسكوني پروانه ساخت دريافت كرده اند و در 21 هزار واحد نيز فونداسيون پي ريزي شده است.
نيكزاد تصريح كرد: سهم استان اصفهان از اعتبارات اختصاص يافته ازسوي دولت براي ساخت و ساز مسكن مهر 700 ميليارد تومان است كه تاكنون 140 ميليارد از اين اعتبارات جذب شده است.
وي ادامه داد: سال گذشته شش هزار واحد روستايي در طرح مسكن مهر در اختيار استان اصفهان بود كه تقريبا 99درصد آن تاكنون جذب شده است.
وزير مسكن و شهرسازي افزود: از اين تعداد مسكن روستايي طرح مسكن مهر استان اصفهان، 2 هزار و 400 واحد آن عملياتي شده است.

 



معاون اول رئيس جمهور: سرمايه گذاري 50 هزار ميليارد ريالي در پارس جنوبي پاسخ به تحريم ها است

تبريز- خبرنگاركيهان:
عقد قرارداد 50 هزار ميليارد ريالي در پارس جنوبي با پيمانكار ايراني، پاسخ كوبنده اي به تحريم كنندگان جمهوري اسلامي ايران است.
معاون اول رئيس جمهور در سفر روز شنبه خود به منطقه كليبر آذربايجان شرقي براي شركت در سمينار «توسعه و سرمايه گذاري كليبر» كه در «خمارلوي» خداآفرين اين شهرستان ترتيب يافت، افزود: در منطقه پارس جنوبي 50 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت گرفته و قرارداد آن با پيمانكار داخلي نيز منعقد شده است تا تحريم كنندگان را سر جاي خود بنشانيم.
محمدرضا رحيمي در عين حال گفت: امسال دولت به دنبال ايجاد يك ميليون و100 هزار شغل در كشور است كه 40 هزار شغل آن، مربوط به آذربايجان شرقي مي باشد.
وي با بيان اين كه در دولت احمدي نژاد، «نه» وجود ندارد به حضور جمهوري اسلامي ايران در عرصه تسليحاتي دنيا اشاره كرد و گفت: امروزه سلاحهاي ساخت ايران، حرفهاي جدي در جهان مي زند.

 



يك فرمانده دفاع مقدس: پيكر 7300 شهيد دفاع مقدس هنوز مفقود است

يكي از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: هنوز پيكر 7 هزار و 300 شهيد دفاع مقدس مفقود است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حسين كاجي، شنبه شب درجمع دانشجويان و دانشگاهيان در مركز آموزشي الزهرا اظهار داشت: بازماندگان جنگ وظيفه انتقال پيام شهدا به ديگر قشرهاي جامعه را دارند.
وي با بيان اينكه طبق قوانين همه كشورهاي دنيا بايد براي هر شهيد 10 اثر باقي گذاشته شود، افزود: اگر براي هر شهيد حداقل 10 اثر ايجاد كنيم كه درجامعه مشهود باشد، نسل جديد نيز بيشتر با اهداف و افكار آنها آشنا مي شود.
كاجي خاطرنشان كرد: اگر تعداد شهداي جنگ تحميلي را بر عدد روزهاي جنگ تقسيم كنيم عدد 72 به دست مي آيد كه نشان دهنده حادثه كربلا است.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس، سفر راهيان نور را شهيدشناسي دانست و افزود: از فاطمه (س) و پيامبر اكرم (ص) آموختيم كه بايد براي شهدا گريه كنيم و يادواره بگيريم.
وي ادامه داد: تمام ائمه (ع) ما را در ارج گذاشتن از شهدا تشويق مي كنند و اين به دليل مقام شامخ شهيد است.
كاجي با بيان اينكه هنوز نتوانسته ايم شهدا را به خوبي بشناسيم و به نسل جديد معرفي كنيم، خاطرنشان كرد: شهدا بر ما حق دارند و درآخرت شفاعت ما را مي كنند.
فرمانده دوران دفاع مقدس با ذكر خاطراتي از راهيان نور اظهار داشت: هنوز مادراني هستند كه به دنبال فرزندان خود مي گردند و شب ها در منزل شان را به اميد بازگشت آنها بازمي گذارند.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش فيلم ضد اسلامي در آمريكا
صهيونيست ها با فيلمي جديد بار ديگر در برابر اسلام ايستادند.
فيلم «جنسيت و شهر 2» محصول كمپاني صهيونيستي «برادران وارنر» از چند روز پيش در حالي در آمريكاي شمالي اكران شده كه به عقيده خود مطبوعات غرب، اين فيلم به طرز غيرقابل انكاري ضد اسلامي است.
براساس گزارش فارس، هاليوود ريپورتر درباره اين فيلم مي نويسد: «فيلم «جنسيت و شهر 2» فيلمي كاملاً فمينيستي و به طرز غيرقابل انكاري ضداسلامي است.
نشريه كانادايي تورنتو استار نيز اين فيلم را مايه خشم مسلمانان و كشورهاي اسلامي دانست.
ادامه حبس خانگي خبرنگار صدا و سيما در ايتاليا
تصويربرداري مستند «ايران هراسي» به تهيه كنندگي و كارگرداني «عباس لاجوردي طوسي» در حالي در ايتاليا و فرانسه تمام شده كه مجوز تصويربرداري از «حميد معصومي نژاد» صادر نشد.
عباس لاجوردي طوسي تهيه كننده و كارگردان اين فيلم در گفت وگو با فارس گفت: تصويربرداري اين مستند در ايتاليا و فرانسه حدود 9 روز طول كشيد و تدوين آن هم آغاز شده و تا دو هفته آينده «ايران هراسي» آماده نمايش مي شود.وي در ادامه با بيان اينكه هزار دقيقه راش تهيه كرده ايم، اظهار داشت: در فرانسه از جشنواره فيلم كن تصويربرداري كرديم و در ايتاليا هم به سراغ «حميد معصومي نژاد» رفتيم ولي با توجه به اينكه ايشان حبس خانگي هستند، به ما اجازه تصويربرداري و عكس برداري ندادند. در واقع معصومي نژاد هنوز زنداني است.
اين مستندساز ادامه داد: معصومي نژاد مي توانست محوري براي بحث «ايران هراسي» باشد. البته در اين فيلم به اين موضوع و اين كه به ما اجازه تصويربرداري ندادند، خواهيم پرداخت.
تجديد پيمان هنرمندان بسيجي با امام خميني(ره)
مسئولين و اعضاي سازمان بسيج هنرمندان با مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد پيمان مي كنند.اين مراسم ظهر چهارشنبه 12 خرداد در مرقد مطهر امام خميني(ره) برگزار مي شود.
معرفي بخش هاي يازدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس
بخش هاي مختلف مسابقه سينماي ملي يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس اعلام شد.
عناوين بخش هاي مختلف سينماي ملي جشنواره به اين ترتيب اعلام شد: «مسابقه سينماي ايران»، «تصوير انقلاب»، «قلم طلايي»، «نگاه نو»، «بر بال سيمرغ»، «فانوس خيال»، «گستره حضور ملي» و «نشست هاي تخصصي».
بخش هاي مذكور زير مجموعه هاي سينماي ملي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس را تشكيل مي دهند.
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس پس از وقفه اي چند ساله امسال همزمان با هفته دفاع مقدس در ايران و چند كشور اسلامي برگزار مي شود.
بيعت شاعرانه با امام راحل
در مراسمي، جمعي از شاعران برجسته كشور، آخرين اشعار خود با موضوع امام خميني (ره) را قرائت مي كنند.اين مراسم به مناسبت سالگرد ارتحال امام امروز دوشنبه 10 خرداد ماه در فرهنگسراي ملل برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14