(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 مهر 1389- شماره 19760

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
 افزايش كمك آمريكا براي تشديد جنگ نرم عليه ايران
صبح ديروز آزادراه حرم تا حرم با حضور رئيس جمهور كليد خورد
يك روزنامه روسي: چين آماده تحويل سامانه موشكي شبيه اس300 به ايران است
با اعلام برنامه ها توسط وزير ارشاد: هشتمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) آغاز شد
سيدحسن نصرالله: حضور احمدي نژاد در عرصه قدرت سطح حمايت ايران از مقاومت را بالا برد
عزم جهاني براي خلع سلاح آمريكا و رژيم صهيونيستي
سخنگوي سازمان انرژي اتمي: گروگانگيري شيراني ارتباطي به انرژي اتمي ندارد
رئيس مجلس انحصار چاپ آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران را لغو كرد
فرزند شهيد حجت الاسلام مقدسيان: خانواده شهدا اجازه سوءاستفاده را به فتنه گران نمي دهند
معاون آموزشي وزير علوم: كسب مقام اولي علمي ايران در منطقه تا سال 1404 قطعي است
رويانيان قائم مقام وزير كشور شد



مسئول هيئت رسانه هاي آمريكا خواستار شد
 افزايش كمك آمريكا براي تشديد جنگ نرم عليه ايران

رئيس هيئت رئيسه رسانه هاي آمريكا (BBG) خواستار بودجه بيشتر از دولت اين كشور براي تشديد جنگ نرم عليه ايران، چين، روسيه و ونزوئلا شد.
به گزارش فارس به نقل از مجله آمريكايي «فارين پاليسي»، «والتر آيساكسون» رئيس جديد هيئت رئيسه رسانه هاي آمريكا (BBG) كه سابقا رياست شبكه هاي «سي ان ان» و مجله آمريكايي «تايم» را به عهده داشت از دولت آمريكا به منظور مبارزه با تلاش هاي ديپلماسي عمومي دشمنان اين كشور كه از آنها با عنوان «ايران»، «ونزوئلا»، «روسيه» و «چين» نامبرده است درخواست بودجه بيشتري كرده است.
«بي بي جي» كه سالانه نزديك به 700 ميليون دلار از بودجه آمريكا را صرف اداره سازمان هايي چون «صداي آمريكا»، «راديو آزاد اروپا» و «راديو آزاد آسيا» مي كند، گزارش هاي مهم در برخي از بخش هاي بسيار خطرناك جهان را تامين بودجه مي كند؛ اما در همان زمان با رقابت رو به رشدي از جانب رسانه هاي بين المللي تهاجمي ديگر دولت ها روبه رو است.
آيساكسون اعلام كرد كه كشورهاي ديگر جهان در حال افزايش تلاش هاي رسانه هاي بين المللي خود هستند و كنگره بايد به دولت آمريكا اجازه دهد كه همانند كشورهاي ديگر در زمينه رسانه اي عمل كند.
وي تصريح كرد: ما نمي توانيم به خود اجازه دهيم كه توسط دشمنان خود مغلوب شويم. ما در مقابل خود رسانه هايي چون «راشا تودي» روسيه، «پرس تي وي» ايران و «تلسور» ونزوئلا را داريم و بدون شك چين نيز در حال راه اندازي شبكه بين المللي كانال خبري 24 ساعته است كه اين شبكه خبرنگاراني در سراسر جهان دارد و بودجه اي بين 6 الي 10 ميليارد دلار هزينه آن خواهد كرد تا عملكرد فرامرزي رسانه اي خود را گسترش دهد.
ايران و چين اهداف اول بي بي جي
آيساكسون يكي از اهداف «بي بي جي» تحت رهبري خود را مبارزه با آنچه وي آن را سانسور اينترنتي ناميد، اعلام و تاكيد كرد كه درنظر دارد در راستاي پيشبرد اين هدف، در وهله اول چين و ايران را مورد هدف قرار دهد.
با پيشرفت كشورهاي جهان از جمله چين و پيشرفت هاي چشمگير ايران، ديري نيست كه ديگر آمريكا همانند گذشته نمي تواند قدرت نمايي كرده و از آنجايي كه نمي تواند با اعمال فشار كشورهاي ديگر را وادار به اطاعت از خود كند و به همين دليل جنگ نرم عليه كشورهاي مخالف خود را آغاز كرده است.
گفتني است؛ كميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا (HASK) در لايحه بودجه سال 2010 پنتاگون براي نفوذ در ايران، مقابله با فيلترينگ سايت هاي ضد ايراني، تحريك قربانيان سانسور در ايران، آموزش الكترونيكي ايرانيان مخالف نظام براي براندازي نرم و شبكه سازي اينترنتي براي اغتشاشگران بعد از انتخابات رياست جمهوري، ارائه آموزش هاي لازم رسانه اي و كامپيوتري براي راه اندازي سايت ها جهت اطلاع رساني، بودجه 55 ميليون دلاري تصويب كرد.
آيساكسون در راستاي مبارزه با ايران و چين از طريق جنگ نرم مدعي شد: چين، ايران و كشورهاي ديگر با استفاده از فناوري هاي جديدتر خود، جنبش هاي دموكراتيك را بلوكه مي كنند و پكن ارتش هاي شبه نظامي سايبري را به منظور تعقيب مخالفان سايبري خود به كار گرفته است و بي بي جي در جبهه مبارزه با اين اقدامات قدم برداشته است. مهندسان ما از طريق ابتكارات مداوم و تكامل فني، در حال گشايش مسيرهاي اينترنتي براي بينندگان و مخاطبان چين و ايران هستند.
اظهارات رئيس سابق مجله آمريكايي «تايم» در آخرين هفته از شصتمين سالگرد مراسم «راديو آزاد اروپا» كه وي معتقد بود در پايان يافتن جنگ سرد نقش عمده اي داشته است، مطرح شد.
آيساكسون علي رغم اظهارات خود در خصوص تلاش براي مبارزه با دشمنان آمريكا از طريق رسانه اي در جملاتي متناقض ادامه داد كه خروجي هاي «بي بي جي» به گزارش اخبار به صورت بي طرفانه تكيه دارد، حتي اگر اين اخبار بي طرف در تضاد با سياست خارجه دولت اوباما باشد.
وي در حالي اين ادعاي بي اساس را مطرح كرد كه به عنوان مثال شبكه «صداي آمريكا» كه تحت كنترل «بي بي جي» است تمامي تلاش خود را به كار گرفته است تا با انتشار اخبار دروغين، جمهوري اسلامي ايران را تخريب كند و با دولت ايران به مقابله بپردازد. رئيس جديد هيئت رئيسه رسانه هاي آمريكا اين گونه ادامه داد: برخي اوقات گفته مي شود كه پخش بين المللي رسانه هاي ما در جايگاه دشواري قرار گرفته است زيرا هم از نظر قانون و هم سنت دو ماموريت جداگانه دارد كه اين ماموريت ها ممكن است در تضاد با يكديگر باشند: اول آنكه پوشش خبري با بالاترين استانداردهاي روزنامه نگاري و دوم آنكه با القاي دقيق سياست ها و ارزش هاي آمريكا به جهان، بخشي از ديپلماسي عمومي آمريكا باشيم.
وي گفت: بگذاريد من به شما روزنامه نگاران عزيز خود بگويم كه من و ما بر برتري ماموريت اول تاكيد مي كنيم، كه آن ماموريت خبرنگاراني قابل باور بودن است زيرا در واقع اين امر تنها شيوه براي انجام ماموريت دوم است. شما نمي توانيد تا زماني كه قابل باور نباشيد و حقايق را نگوييد ماموريت دوم را انجام دهيد و در پايان نيز حقيقت در كنار ما قرار گرفته است.
وي در سخنان خود متعهد شد كه ترديدي براي پخش عقايدي كه در تضاد با سياست خارجي آمريكا است در ايستگاههاي «بي بي جي» ندارد.
آيساكسون اعلام كرد كه اهداف سياست خارجي آمريكا و اهداف روزنامه هاي معتبر در 90 درصد از مواقع با يكديگر هماهنگي و همپوشاني دارد و در 10درصد موارد بايد يك گزينه انتخاب و تصميم گيري شود.
وي در پايان تاكيد كرد: من احساس مي كنم كه وظيفه «بي بي جي» است كه هميشه در جهت روزنامه نگاري معتبر تصميم گيري كند، ما هيچ گاه نمي توانيم در زمينه اعتبار خود مصالحه كنيم و اين مسئله به منافع سياست خارجي آمريكا بيشتر كمك مي كند اما اگر واقعا يك نزاع و درگيري به وجود آيد، هدف اول ما حمايت از اعتبار (اخبار و روزنامه نگاري) خود است.
اظهارات و تاكيد آيساكسون در زمينه پايبندي بر اصول و ارزشهاي خبرنگاري و ژورناليسم در شرايطي است كه رسانه هاي آمريكايي و غربي در موارد متعددي اقدام به سانسور و تحريف حقايق درباره اقدامات داخلي و خارجي دولت آمريكا كرده اند.
پنهانكاري در زمينه جنگ عراق و افغانستان، زندان هاي ابوغريب و بگرام، ماجراي اعدام ترزا لويس و مواردي از اين قبيل تنها مواردي از نمونه هاي فراوان سانسور و پوشش رسانه اي جانبدارانه، محافل رسانه اي وابسته به دولت هاي غربي و آمريكا هستند.

 



صبح ديروز آزادراه حرم تا حرم با حضور رئيس جمهور كليد خورد

ورامين- خبرنگار كيهان:
با هزينه اي بالغ بر 3ميليارد تومان، آزادراه 1100كيلومتري حرم تا حرم(قم- تهران- مشهد) و راه آهن سريع السير تهران- مشهد با حضور رئيس جمهور در پيشواي ورامين آغاز شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم آغاز اين طرح اظهار داشت: ايران به 12 هزار كيلومتر خط ريلي نياز دارد كه امروز 4 هزار كيلومتر آن در دست اجراست كه در طول80 سال گذشته فقط 7 هزار كيلومتر آن ساخته شده است.
وي گفت هر ساله آزادراه حرم تا حرم بيش از 15 ميليون انسان عاشق ولايي را تامين خواهد كرد.
رئيس جمهور اسلامي ايران اظهار داشت: پروژه آزادراه حرم تا حرم بزرگترين پروژه در تاريخ كشور و منطقه است.
دكتر احمدي نژاد گفت: بزرگترين آزادراه و نيز مسير ريلي براي قطار سريع السير به طول1400كيلومتر از تهران تا مشهد امروز آغاز مي شود كه هر سال 10ميليون نفر را جابه جا مي كند و سرعت آن350كيلومتر در ساعت است كه اين مسير را 3 ساعته طي مي كند.
وي هزينه آزاد راه حرم تا حرم را به طول 1100 كيلومتر و قطار سريع السير را به طول 1400كيلومتر، 15هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت ما با رهنمودها و حمايت هاي بي دريغ و مدبرانه رهبر معظم انقلاب و دعاي شما مردم و لطف امام هشتم و حضرت فاطمه معصومه«س» تا سال 91 اين دو پروژه را افتتاح مي كنيم. وي ضمن تبريك روز بزرگ ميلاد حضرت فاطمه معصومه«س»، خطاب به وزير راه گفت: هر چه زودتر طرح و برنامه و نقشه آزادراه دور تا دور ايران را كه به آزادراه حرم تا حرم وصل شود تهيه و تنظيم كنيد تا آن را آغاز كنيم.
وي ضمن هشدار به شركت هايي كه گوش به زنگ آمريكا و دشمنان ملت ايران، ما را تحريم و در حادثه بنزين و غيره قهر كردند، گفت: ما قرار داريم روي پاي خود بايستيم لذا ديروز بنزين و امروز در پروژه هاي بزرگتر موفق بوده و هستيم و شما حالا دوباره براي همكاري التماس مي كنيد كه البته دير شده است!
وي درباره آزاد راه حرم تا حرم گفت: در اين آزادراه هيچ تقاطعي وجود ندارد و مردم مي توانند با بالاترين سرعت به مشهد برسند.
احمدي نژاد ويژگي هاي اين آزادراه را صرفه جويي در وقت، انرژي و امنيت ذكر كرد و با بيان اينكه طرح هاي بزرگي در دست اجراست، گفت: به لطف خداوند امروز كشور تبديل به كارگاه بزرگ شده است.
وي اضافه كرد: اگر طي 10 يا 15 سال با سرعتي بالاتر كارها پيش رود، زيربناها تكميل خواهد شد. رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: اميدواريم امسال بار هزينه اضافي بر دولت تحميل نشود تا بتوانيم همه بودجه هاي عمراني خود را در اختيار داشته باشيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه 30 هزار ميليارد تومان در بودجه پيش بيني كرده ايم ادامه داد: راهكارهايي در نظر گرفته شده تا بتوانيم تعهد كنيم كه اين رقم را حداقل به 40 هزار ميليارد تومان كار عمراني برسانيم.
وي با تأكيد بر اينكه ظرفيت كار در كشور بالا است گفت: طي دو سال و نيم كار فشرده تصميم گيري شد و امروز كار عمليات اجراي اين آزادراه و قطار سريع السير آغاز شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه در طول 17 سال بانك ها و شركت هاي غربي به طور متوسط سالانه حدود يك ميليارد دلار سرمايه وارد ايران كردند اضافه كرد: سرمايه گذاري آنها تحت شرايط بسيار سخت با منت گذاري سنگين و سودهاي بالا انجام مي شد.
وي افزود: آنها از پول خودمان با هزار منت به ما وام مي دادند و به همين سبب در دولت نهم به دنبال منابع جديد بوديم.
در آغاز عمليات ساخت آزادراه حرم تا حرم سرتيپ قاسمي فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا«ص»، سرتيپ عبداللهي فرمانده قرارگاه كربلا و دكتر بهبهاني وزير راه و ترابري طي سخناني، درباره پروژه آزاد راه حرم تا حرم و قطار سريع السير توضيحاتي دادند و در پايان حاجيه خانم جنيدي مادر 4 شهيد، كليد انفجار آغاز به كار آزاد راه حرم تا حرم را فشار داد.
گفتني است: آزادراه حرم تا حرم به طول يك هزار و 400 كيلومتر، 6 خطه و دو بانده است كه حرم حضرت معصومه«س» در قم را به تهران متصل مي كند و از تهران به سمت گرمسار، سمنان، سبزوار و مشهد مقدس ادامه مي يابد.
هزينه ساخت اين آزادراه با سرمايه گذاري 50درصد از سوي وزارت راه و ترابري، 30 درصد توسط قرارگاه خاتم الانبياء و 20درصد توسط بانك ملي ايران تامين مي شود.
همچنين عمليات اجرايي قطار برقي مشهد تهران كه شهرهاي اصفهان، قم، تهران و مشهد را به هم متصل مي كند همزمان با عمليات اجرايي آزادراه حرم تا حرم به دست رئيس جمهوري آغاز شد.

 



يك روزنامه روسي: چين آماده تحويل سامانه موشكي شبيه اس300 به ايران است

يك روزنامه روسي تأكيد كرد: كشورش با نقض يك طرفه قرارداد بسيار مهم فروش موشك اس300 به ايران بسياري از بازار تسليحاتي خود را در ايران و حتي كره شمالي از دست داد.
روزنامه «ترود» چاپ مسكو در گزارشي از اين ماجرا نوشت: بلافاصله با برهم زدن چنين معامله اي از سوي روسيه پكن جاي اين كشور را پر كرد و به تهران پيشنهاد كرد كه سامانه چيني شبيه به اس300 را بخرد.
به نوشته اين روزنامه، مسكو كه از صدور اس300 به ايران خودداري كرد، نه تنها بازار تسليحات بلكه بازارهاي ديگر اين كشور را از دست داد. اين گرايش در روابط نه تنها با ايران بلكه با كره شمالي هم شكل مي گيرد. روسيه هميشه يكي از شركاي اساسي اين كشورها بود ولي اكنون اين بازارها را از دست مي دهد.
به گفته كارشناسان، از اول انتظار مي رفت كه چين فوراً جاي خالي شده در بازار ايران را به خود اختصاص دهد.
رجب صفروف- رئيس مركز مطالعه ايران معاصر- در مصاحبه با «ترود» اظهار كرد: «تهران واقعاً به سامانه ضدهوايي احتياج دارد. چرا كه محمود احمدي نژاد تقريباً هر هفته تهديدهاي ايالات متحده و اسرائيل را مي شنود كه مي توانند به كشور متبوع وي ضربات موشكي وارد كنند.»
ترود به نقل از يك منبع در دولت ايران ادعا كرد: «چين مدت ها پيش حاضر بود سامانه هاي ضدهوايي خود را به ايران پيشنهاد كند ولي منتظر تصميم نهايي دميتري مدودف بود.»
به گفته او، پكن مي خواهد نه تنها موشك ها بلكه رادارها را هم بفروشد.
به گفته صفروف، جدال بين ايران و روسيه به نفع چين تمام شد آن ها با خوشحالي تمام بازار آزاد شده را مي گيرند و بعيد است كه از آن خارج شوند.
اين كارشناس توضيح داد كه روسيه مي توانست از محل فروش اسلحه به ايران تا 13ميليارد دلار به دست آورد و نيز از محل طرح هاي هواپيمايي مشترك با ايران يك ميليارد دلار كسب كند.
بنابراين گزارش در ماه هاي آينده در ايران مناقصه ساخت دو نيروگاه اتمي معادل 6 ميليارد دلار اعلام خواهد شد كه به گفته يك منبع نزديك به دولت ايران، روسيه را به شركت در آن راه نخواهند داد و از اين به بعد، چين است كه تسليحات و هواپيماها را فروخته و در ايران نيروگاه اتمي خواهد ساخت.
سرگئي ساناكويف، رئيس مركز همكاري هاي بازرگاني اقتصادي روسيه و چين هم در مصاحبه با «ترود» گفت: «محور ايراني براي پكن بيش از پيش اهميت پيدا مي كند. در حال حاضر بازار ايراني براي چين حتي از بازار روسي جذابيت بيشتري دارد و نكته ديگر اينكه پكن در عوض فن آوري هاي خود مايل است نفت و گاز ايراني بيشتري بخرد.»

 



با اعلام برنامه ها توسط وزير ارشاد: هشتمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) آغاز شد

گروه ادب و هنر-
هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) همزمان با دهه كرامت از ديروز آغاز شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته در نشستي خبري برنامه هاي اين جشنواره را اعلام كرد وگفت: سال گذشته 20 كشور در جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) حضور داشتند و جشنواره امسال، ميزبان 32كشور از سراسر جهان است.
سيدمحمد حسيني با بيان اينكه كانادا، انگلستان، آلمان، اتريش، هند و اندونزي از جمله كشورهاي حاضر در جشنواره هستند، افزود: به منظور معرفي فرهنگ رضوي بسته هاي فرهنگي به آنها ارسال شده است.
وي اضافه كرد: آثار شركت كننده در اين دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته به 82 درصد رشد يافته است. به اين ترتيب كه سال گذشته تعداد 38 هزار و 285اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه اين تعداد در جشنواره امسال به 69 هزار و 559 اثر افزايش يافته است.
وزير ارشاد آمار آثار جشنواره در بخش هاي مختلف را به اين شرح توضيح داد: هزار و 500 مقاله پژوهشي، 100 نمايشنامه و فيلمنامه، يك هزار و 250 اثر نمايشي، 857 قصه، شش هزار و 307 اثر هنرهاي تجسمي، 580 عنوان كتاب، 33 هزار و 750 متن ادبي، هشت هزار و 900 قطعه شعر، يك هزار و 880 اثر مطبوعاتي و ديجيتالي و 430 اثر راديويي و تلويزيوني در اين جشنواره رقابت مي كنند.
وي از برگزاري جشنواره فرهنگي هنري ورزشي جام ولايت براي نخستين بار در جشنواره امسال امام رضا(ع) خبر داد و افزود: در اين جشنواره از 10 مهر ورزشكاران دووميداني مسير شلمچه، كهگيلويه و بويراحمد، فارس و يزد را طي كرده و در مشهد، مراسم پاياني كه 26 مهر همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) برگزار مي شود، تجليل خواهند شد.
وي تصريح كرد: اين جشنواره ورزشي آغاز شده و در طول مسير ورزشكاران جابجا مي شوند و سرانجام يك گروه به مشهد مقدس مي رسد.
حسيني با اشاره به تجليل از برخي امامزاده هاي منسوب به امام رضا(ع) اظهار داشت: بزرگداشت احمدبن موسي (شاهچراغ) در فارس از جمله اين برنامه ها به شمار مي رود.
همچنين به تازگي بزرگداشت امامزاده صالح(ع) در تقويم رسمي كشور به ثبت رسيده و قرار است از سال آينده در قالب جشنواره رضوي برنامه اي به اين مناسبت برگزار شود. مراسم بزرگداشت قدمگاه امام رضا(ع) در فارس با عنوان نسيم ولايت، بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به ابركوه در يزد و بزرگداشت يحيي بن موسي كاظم برادر امام رضا(ع) در سمنان نيز از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.
هشتمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) 26 مهر به مناسبت سالروز ولادت امام هشتم و با حضور رئيس جمهور و جمعي از مقامات و هنرمندان در مشهد به پايان خواهد رسيد.

 



سيدحسن نصرالله: حضور احمدي نژاد در عرصه قدرت سطح حمايت ايران از مقاومت را بالا برد

دبيركل حزب الله لبنان انقلاب اسلامي را متحد راهبردي جنبش هاي مقاومت دانست و گفت: حضور احمدي نژاد در منصه قدرت و رياست جمهوري ايران به افزايش سطح حمايت ايران از مقاومت منجر شد.
به گزارش فارس، «سيد حسن نصرالله » ديروز در مراسم اختتاميه كاشت يك ميليون درخت در لبنان تاكيد كرد: برخي آتش سوزي جنگل هاي لبنان برنامه ريزي شده است و به ويژه در برخي مناطق بايد احتمال دست داشتن اسرائيل در آن را جستجو كرد.
دبيركل حزب الله تاكيد كرد : درباره موضوع دوم يعني سفر احمدي نژاد به لبنان حرفي است كه بايد قبل از اين سفر زده شود چون احمدي نژاد در جايگاه رئيس جمهور ايران و نماينده انقلاب اسلامي به لبنان مي آيد و وي نه براي بيان دوره رياست جمهوري خود بلكه براي بيان تاريخ انقلاب از زمان پيروزي بر نظام شاهنشاهي در لبنان خواهد بود.
سيد حسن نصرالله گفت: ما در لبنان و فلسطين و منطقه بايد برخي موضوعات را از زمان پيروزي انقلاب اسلامي مطرح كنيم، جمهوري اسلامي مواضع جدي و پيشرفته اي در ارتباط با مناقشه اعراب و اسرائيل در كنار دولت هاي عربي داشته است و انقلاب اسلامي قوي ترين متحد اسرائيل در منطقه يعني نظام شاهنشاهي را حذف كرد.
دبير كل حزب الله گفت : اين دستاوردها كافي است تا بگوييم هزاران بار از ايران متشكريم و اينجا لازم است كه از حافظ اسد، رئيس جمهور فقيد سوريه نيز كه موضع راهبردي پيشرفته اي در ارتباط با مناقشه خاورميانه داشته و به موازات خط انقلاب اسلامي حركت كرد نيز ياد كنيم.
وي افزود: انقلاب اسلامي به متحد راهبردي جنبش هاي مقاومت تبديل شده است و به رغم اينكه با اتهام ها و فشارهاي زيادي روبه رو است از هيچ تلاشي براي حمايت از مقاومت دست برنمي دارد.
سيد حسن نصرالله ادامه داد حتي اگر خطوط سياسي مختلفي در داخل ايران وجود دارد اما همه ايراني ها بر موضع حمايت از فلسطين، قدس و قضيه فلسطين اتفاق نظر دارند.
حضور احمدي نژاد در منصه قدرت و رياست جمهوري ايران به افزايش هر چه بيشتر سطح حمايت ايران از مقاومت كمك كرد.

 



جليلي خواستار شد
عزم جهاني براي خلع سلاح آمريكا و رژيم صهيونيستي

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بر عزم جهاني بر خلع سلاح آمريكا و رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «سعيد جليلي»، عصر ديروز در ديدار «برونو ادواردو پاريلا» وزير امور خارجه كوبا، با اشاره به اين كه كوبا نماد بيش از نيم قرن مقاومت نتيجه بخش در برابر استكبار آمريكاست، گفت: ايران و كوبا نشانه هاي روشن موفقيت ده ها سال مقاومت در برابر آمريكا هستند كه به عنوان اعضاي جنبش عدم تعهد نقش مهمي در فعال كردن اين جنبش دارند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به شكست سياست اعلام شده تغيير توسط دولت آمريكا تاكيد كرد اين ترفند نيز نتوانست اين كشور را از بن بست راهبردي رهايي بخشد.
سعيد جليلي با تاكيد بر سردرگمي آمريكا در ارائه يك سياست موثر در قبال مسايل منطقه اي و بين المللي تصريح كرد: ايران و كوبا بي تاثير بودن سلاح تحريم عليه ملت هاي آزاده را در عمل نشان دادند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به اين كه وجود زرادخانه هاي سلاح هسته اي در آمريكا و رژيم صهيونيستي خطري جدي عليه امنيت جهاني است، خواستار عزم جهاني براي خلع سلاح اين كشورها شد.
وزير امور خارجه كوبا نيز با اعلام حمايت كامل كوبا در برابر اقدامات سياسي و زورمدارانه اقتصادي آمريكا از ايران، بر تنزل چهره و جايگاه آمريكا در ميان ملت هاي جهان اشاره كرد.
پاريلا در اين ديدار با ناعادلانه خواندن نظم نوين جهاني تاكيد كرد در طول تاريخ هيچگاه اين تعداد دولت مخالف سياست هاي آمريكا در آمريكاي لاتين كه با همبستگي كامل با يكديگر در عرصه جهاني نقش آفريني كنند، وجود نداشته است.

 



سخنگوي سازمان انرژي اتمي: گروگانگيري شيراني ارتباطي به انرژي اتمي ندارد

سخنگو و مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان انرژي اتمي ايران شايعات رسانه اي درباره گروگانگيري اميرحسين شيراني را با مقوله هسته اي كشورمان، بي ارتباط دانست.
به گزارش ايسنا، حميد خادم قائمي با اشاره به اين كه « اميرحسين شيراني مدت كوتاهي به عنوان كارگر جوشكار و سپس راننده در يكي از شركت هاي طرف قرارداد سازمان مشغول به كار بوده است» افزود: پس از مدتي به جهت پاره اي اقدامات خارج از عرف اداري، عدم صلاحيت وي جهت كار در آن مجموعه احراز گشته اخراج مي گردد. لذا اولا ايشان هيچ گونه رابطه استخدامي با سازمان انرژي اتمي ايران ندارد و ثانيا گرفتاري وي در دام گروهك تروريستي مذكور جنبه شخصي داشته و ارتباطي به مقوله هسته اي كشور ندارد.
وي افزود: به نظر مي رسد اين موضوع ترفندي جهت اخاذي و يا احتمالا نوعي بهره برداري سياسي مي باشد كه از نظر سازمان انرژي اتمي فاقد ارزش مي باشد. لذا نامبرده هيچ گونه ارتباطي با سازمان انرژي اتمي ايران ندارد.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان نيز با تاييد خبر ربوده شدن فردي به نام «امير حسين شيراني»، ارتباط اين گروگانگيري با گروهك جندالله و اشتغال اين فرد را در سازمان انرژي اتمي تكذيب كرد.
غلامرضا انصاري با تكذيب ربوده شدن يكي از كارمندان هسته اي كشورمان كه گروهك تروريستي جندالله مدعي آن شده بود، اظهار كرد: به نظر مي رسد ربوده شدن امير حسين شيراني مربوط به اختلاف حساب شخصي در زمينه مسايل مالي با گروهي از قاچاقچيان مواد مخدر ساكن در سيستان و بلوچستان است و هيچ ارتباطي با گروهك جند الله ندارد.
وي همچنين با تكذيب اين كه وي كارمند هسته اي ايران است، افزود: امير حسين شيراني چند سال قبل به عنوان راننده در يكي از شركت هاي وابسته به انرژي اتمي مشغول به كار بوده و اينطور نيست كه كارمند انرژي هسته اي باشد.

 



طي نامه اي خطاب به رئيس جمهوري
رئيس مجلس انحصار چاپ آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران را لغو كرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي خطاب به رئيس جمهوري انحصار چاپ آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران را لغو كرد.
دكتر علي لاريجاني با ابلاغ نامه شماره 39244هـ/ب مورخه
16/6/1389 خطاب به رئيس جمهوري، لغو انحصار آگهي هاي دولتي از روزنامه ايران را ابلاغ كرد.
وي در اين نامه كه يك نسخه از آن در اختيار مطبوعات چهارمحال و بختياري هم قرار گرفته است، با استناد به ماده واحده و تبصره هاي 4 و 8 الحاقي به قانون نحوه اجراي اصول 85 و 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و صلاحيت بعدي آن در رابطه با مسئوليت هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي و ماده 10 آئين نامه اجرايي آن و متعاقب بررسي ها و اعلام نظر هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين ضوابط اجراي بودجه سال 89 كل كشور، تبصره 2 بند 18، ابلاغيه مذكور را به دليل مغايرت با ماده 52 قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم و همچنين سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و به دليل عدم اصلاح آن ظرف مدت مهلت قانوني(يك هفته از اعلام ايراد) بلااثر و ملغي دانسته است.
در ابلاغيه رئيس مجلس شوراي اسلامي با استناد به ماده 52 قانون اصلاح موادي از قانون چهارم دولت تصريح شده است: دولت حق اعطاي هرگونه كمك يا امتياز به يك يا چند دستگاه را ندارد و ضوابط اجراي بودجه مبني بر انحصار و درج و انتشار آگهي هاي دستگاه هاي دولتي از طريق روزنامه ايران مغاير قانون است.

 



فرزند شهيد حجت الاسلام مقدسيان: خانواده شهدا اجازه سوءاستفاده را به فتنه گران نمي دهند

فرزند شهيد حجت الاسلام محمد مقدسيان گفت خانواده معظم شهدا با بصيرت خود، اجازه سوءاستفاده را به جريان فتنه و گروه هاي معاند ولايت ندهند.
حجت الاسلام عبدالحميد مقدسيان فرزند شهيد «حجت الاسلام محمد مقدسيان» از مبارزان فدائيان اسلام و همرزم شهيد آيت الله محلاتي است. وي در گفت وگو با فارس در خصوص اعلام حمايت برخي خانواده شهدا از جريان فتنه اظهار داشت: ظرفيت اين خانواده ها با شهيدشان كاملاً متفاوت است، چرا كه ديدگاه و زمان حيات اين خانواده ها با ديدگاه شهيدان والامقام كاملاً متفاوت است؛ اما نكته مهم اين است كه جريان فتنه براي تطهير خود با هر ترفندي به دنبال جلب حمايت خانواده شهداست.
حجت الاسلام مقدسيان افزود: جريان فتنه براي اينكه ادعا كند خانواده شهدا و روحانيت و تشكيلات مورد حمايت مردم، حامي آنها هستند، از اين گونه رفتارهاي بي بصيرت طرفداري مي كند.
وي خاطرنشان كرد: به هر حال شيطان دستش قوي است و به دنبال اين است كه از هر جريان و تشكيلاتي بهره برداري خود را داشته باشد و خانواده معظم شهدا بايد آگاهي خود را نسبت به شرايط زمان و مكان بيشتر كنند و اجازه ندهند كه گروه ها و جريان هايي كه عناد آنها با ولايت و انقلاب محرز است، از آنها سوء استفاده كنند. حجت الاسلام مقدسيان گفت: خانواده هاي شهدا تا زماني كه در مسير آن شهيد و آرمان هاي انقلاب اسلامي باشند، مورد احترام مردم و جامعه هستند و وقتي از آن مسير دست كشيدند، ديگر جايگاهي ميان مردم ندارند.
وي بيان داشت: امروز علم اسلام به دست ولي فقيه؛ حضرت آيت الله خامنه اي است و هر كه به اين علم نگاه كند و به دنبال آن حركت كند، هيچ موقع دچار اشتباه نخواهد شد.
اين فرزند شهيد دفاع مقدس گفت: خانواده شهدا بايد نسبت به زمان و مكان خود آگاهي داشته باشند چرا كه به گفته اميرالمؤمنين(ع) هر كه نسبت به زمان خود آگاهي داشته باشد، هيچ گاه دچار اشتباه نخواهد شد؛ لذا همه مكلف هستيم نسبت به زمان خود بصيرت داشته باشيم تا خداي ناكرده به نام دوست، دست در دست دشمن نگذاريم.
گاهي خانواده شهيد
راه شهيد را نمي روند
معاون سياسي و فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها هم تأكيد كرد كه گاهي همسر و فرزند شهيد، راه شهيد را نمي روند.
حجت الاسلام قريشي در همايش دختران خميني كبير، با بيان اينكه امروز گاهي مي بينيد فردي همسر شهيد است اما برخلاف آرمان شهيد صحبت و مصاحبه مي كند، تصريح كرد: نسبت هاي نسبي و سببي كارساز نيست، بلكه نسبت هاي معنوي كارساز است و اين اساس كار ما در دين مداري و دين پروري است.
معاون سياسي و فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها ادامه داد: ممكن است كسي همسر شهيد نباشد ولي لحظه به لحظه آرمان هاي شهيد را در زندگي خود پياده كند. وي با بيان اينكه همه انسان ها قدرت اين را ندارند كه علم خميني(ره) را به دوش بكشند و راه خميني را طي كنند، كما اين كه بسياري از انسان ها لياقت اين را ندارند كه علم مهدي(عج) را به دوش بكشند و سرباز ويژه او شوند، اضافه كرد: اين علم راكسي بر نخواهد داشت الا آنهايي كه اهل صبرند و بصيرت.

 



معاون آموزشي وزير علوم: كسب مقام اولي علمي ايران در منطقه تا سال 1404 قطعي است

معاون آموزشي وزارت علوم كسب مقام اول علمي در منطقه خاورميانه تا سال 1404 را قطعي دانست.
حسين نادري منش در گفت وگو با فارس با اشاره به سند چشم انداز و ضرورت دستيابي كشورمان به رتبه اول در منطقه از لحاظ علمي آموزشي گفت: براساس اين سند بايد بتوانيم به اندازه 60 درصد جمعيت متقاضي ورود به دانشگاه، ايجاد ظرفيت كنيم.
وي با بيان اين كه در برنامه چهارم توسعه 30 درصد جمعيت متقاضيان ورود به دانشگاه ها وارد دانشگاه شده اند گفت: با پيش بيني هاي صورت پذيرفته ايران قطعا تا سال 1404 رتبه اول منطقه را كسب خواهد كرد.
معاون آموزشي وزارت علوم با اشاره به تحصيل 40 درصد از جمعيت دانشجويي در 5 رشته حسابداري، مهندسي كامپيوتر، مديريت، مهندسي برق و حقوق، گفت: تقاضاهاي فراواني كه براي اين رشته ها وجود داشته و همچنين راحتي تاسيس برخي رشته ها به ويژه در موسسات غيردولتي و غيرانتفاعي موجب شده تا برخي رشته ها بيش از اندازه رشد كنند كه اجراي طرح توسعه آموزش عالي براساس آمايش سرزمين اين مشكل را جبران مي كند.

 



رويانيان قائم مقام وزير كشور شد

مصطفي محمد نجار وزير كشور طي حكمي، محمد رويانيان را به سمت قائم مقام خود در بخش حمل و نقل كشور منصوب كرد .
به گزارش ايسنا متن حكم انتصاب محمد رويانيان به سمت قائم مقام وزير كشور در بخش حمل و نقل به شرح زير است :
نظر به تعهد و سوابق ارزنده جنابعالي در امور حمل و نقل و ترافيك و با اهتمام به تصميم دولت در راستاي اجرايي نمودن قانون هدفمند سازي يارانه ها، بدينوسيله جنابعالي به عنوان جانشين اينجانب در بخش حمل و نقل كشور منصوب مي گرديد.
انتظار دارد در چارچوب قوانين و مقررات موجود، ضمن هماهنگي با اينجانب و همكاري و تعامل با دستگاه هاي ذيربط و با اتكال به خداوند متعال، در انجام وظايف محوله موفق باشيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14