(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 مهر 1389- شماره 19764

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تحكيم مقاومت و تحقير اسرائيل احمدي نژاد دست پر بازگشت
تمجيد شخصيت ها و جناح هاي سياسي كشور از سفر احمدي نژاد به لبنان
اعطاي هديه ويژه از سوي سيدحسن نصرالله به احمدي نژاد
معاون سازمان بازرسي كل كشور: 70درصد معاملات دولتي شفاف نيست
مديركل ارتباطات مردمي رياست جمهوري: رئيس جمهوري هفته آينده به استان اردبيل سفر مي كند
لغو انحصار چاپ آگهي دولتي در روزنامه ايران
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني: عنوان سومين حرم اهل بيت حق شيراز بوده است
اخبار ادبي و هنري
آغاز فعاليت 40 نمايندگي جشنواره امام رضا(ع) در سطح جهان
امام جمعه موقت تهران: رهبري امروز پرچم ولايت را در دست گرفته اند
وزير صنايع و معادن: نگراني خاصي در صنعت با هدفمندسازي يارانه ها احساس نمي شود
معاون وزير بازرگاني: بزودي نرخ واحد گندم و آرد در كشور اعلام مي شود



گزارش خبري كيهان از بازتاب سفر رئيس جمهور در رسانه ها و محافل غربي
تحكيم مقاومت و تحقير اسرائيل احمدي نژاد دست پر بازگشت

سرويس سياسي-
در پي سفر تاريخي رئيس جمهور كشورمان به لبنان، رسانه ها و مطبوعات مختلف خارجي با بازتاب گسترده اين سفر تأكيد كردند كه سفر احمدي نژاد به لبنان نشانه شكست سياست هاي آمريكا و تحقير رژيم صهيونيستي بود.
در همين زمينه، روزنامه آمريكايي واشنگتن پست طي گزارشي نوشت: سفر احمدي نژاد به لبنان كفه ترازوي نفوذ سياسي را به نفع ايران و حزب الله و به زيان آمريكا و متحدانش برهم زده است.
واشنگتن تايمز ديگر روزنامه آمريكايي نيز سفر احمدي نژاد به لبنان را نشان دهنده يك نقطه تاريخي براي جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح كرد كه اين سفر از لحاظ سياسي نه تنها يك پيروزي براي دولت ايران بلكه پيروزي عليه رژيم صهيونيستي و غرب محسوب مي شود.
پايگاه خبري مغربي «هس پرس» هم در مقاله اي با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان تأكيد كرد: رئيس جمهور ايران مانند خار و استخواني در گلوي اسرائيل شده است.
هس پرس افزود: كه آمريكا و اسرائيل هيچ كدام در تلاش هاي ديپلماتيك و رسانه اي خود براي ممانعت از سفر احمدي نژاد به لبنان موفق نبودند.
شبكه تلويزيوني سي ان ان نيز در گزارشي با انعكاس سخنراني احمدي نژاد در منطقه بنت جبيل تاكيد كرد كه احمدي نژاد در مرز فلسطين اشغالي با سخنان آتشين خود دولت يهودي را محكوم كرد.
اما هافينگتون پست از منظر ديگري به سفر احمدي نژاد به لبنان پرداخت و در گزارشي با اشاره به حضور رئيس جمهور ايران در لبنان با تيتر «احمدي نژاد قدرت نرم را در لبنان بكار برد» نوشت: ايران قدرت نرم واقعي در خاورميانه را در اختيار دارد.
برخي از رسانه هاي غربي هم استقبال از احمدي نژاد در اين سفر را قهرمانانه توصيف كردند.
خبرگزاري رويترز نوشت: هواداران حزب الله مانند قهرمانان از احمدي نژاد استقبال كردند.
گاردين نيز بر استقبال از احمدي نژاد بصورت قهرمانان تصريح كرد. شبكه راديويي اي.بي.سي نيز خاطرنشان كرد:كه احمدي نژاد همانند يك قهرمان مورد استقبال مردم لبنان قرار گرفت.
اما روسيا اليوم در گزارش خود موضوع ترور احمدي نژاد را مطرح كرد و نوشت كه در داخل سرزمين هاي اشغالي برخي خواستار ترور رئيس جمهور ايران در لبنان بودند.
اين در حالي است كه فاكس نيوز با طرح موضوع ترور احمدي نژاد تصريح كرد كه موساد به صورت جدي در پي ترور احمدي نژاد نبود.
روزنامه فرانسوي لوفيگارو در تحليلي به قلم دلفين مينويي در بازتاب سفر احمدي نژاد به لبنان و انعكاس سخنان او در بنت جبيل تأكيد كرد، رئيس جمهور ايران اسرائيل را در مرز جنوبي با لبنان تحقير كرد.
در همين راستا، ديلي تلگراف از نگراني تأثير سفر احمدي نژاد بر سياست لبنان پرده برداشت و نوشت: مقامات اسرائيلي نگران تأثير سفر احمدي نژاد بر سياست بي ثبات داخلي لبنان هستند، اسرائيلي ها اين سفر را نشانه نفوذ فزاينده حزب الله در لبنان و همچنين نشانه قدرت ايران در منطقه مي دانند.
همچنين روزنامه اينديپندنت در بخشي از مقاله خود به مقايسه سفر احمدي نژاد به لبنان و سفر محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ايران به لبنان پرداخت و نوشت: خاتمي نيز از لبنان ديدن كرده بود اما او مورد استقبال حزب الله قرار نگرفت زيرا او يك مرد سكولار بود و خواستار نابودي اسرائيل نيز نبود اما احمدي نژاد مرد مردم است و سوار بر خودرو در خيابان ها به ميان مردم عادي مي رود.
اينديپندنت افزود: احمدي نژاد وقتي از كنار اردوگاه فلسطينيان عبور مي كرد برايشان دست تكان داد هيچ رئيس جمهوري حتي رئيس جمهور لبنان نيز اين كار را نمي كند همچنين نبايد فراموش كنيم كه احمدي نژاد كسي است كه وقتي به بغداد سفر كرد از سفر با بالگرد از يك مسير امن به منطقه سبز امتناع كرد شايد او فكر مي كند كه خدا از او محافظت مي كند.
نيويورك تايمز هم سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان را در جهت تقويت مناسبات دو كشور ارزيابي كرد.
كريستين ساينس مانيتور نيز در گزارشي با انعكاس تجمع هزاران شيعه در منطقه بنت جبيل افزود كه احمدي نژاد در مرز لبنان بار ديگر سخنان طعنه آميز خود عليه اسرائيل را مطرح كرد.
نشريه شيكاگو تريبون هم سفر احمدي نژاد به لبنان را سفر يك مقام عادي به اين كشور ندانست.
همچنان كه فارين پاليسي در همين زمينه نوشت: نبايد به استقبال ظاهري از احمدي نژاد در لبنان توجه شود چرا كه استقبال از احمدي نژاد براي اين ترتيب داده نشده است كه لبناني ها مي خواستند ميزباناني خوب باشند بلكه اين استقبال براي اين انجام شد تا حزب الله و امل قدرت سياسي خود را نشان دهند.
همچنين فاينشنال تايمز طي گزارشي تاكيد كرد كه سفر احمدي نژاد به لبنان رابطه ايران با حزب الله را مستحكم تر مي كند.
از سوي ديگر؛ شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي در گزارشي از بيروت خاطرنشان كرد كه سفر رئيس جمهور ايران بيش از حد پيش بيني موفقيت آميز بود.
قدرداني حزب الله و جنبش امل
در همين حال، حزب الله لبنان و جنبش امل در بيانيه اي ضمن تقدير از سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان استقبال گسترده مردمي از احمدي نژاد را نشانه تقدير ملت لبنان از مواضع ايران دانست.
به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، حزب الله لبنان و جنبش امل در بيانيه اي مشترك نسبت به سفر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان به لبنان ابراز خرسندي كرده و قدرداني خود را از اين سفر ابراز داشتند. اين بيانيه تاكيد كرد كه تمام مراسم اين سفر بر روابط برادرانه ميان دو طرف و ملتهاي برادر آن و همچنين بر محبت ايراني ها و رهبران آن نسبت به موسسات و ملت لبنان تاكيد كرد.
حزب الله و امل در ادامه به درايت بالاي رئيس جمهوري كشورمان در شناخت شرايط و ماهيت منطقه و خصوصيت لبنان تاكيد كرده و اعلام كردند كه وي در اين سفر بر حمايت از ثبات و بازدارندگي ملي و وحدت ملي تمام گروههاي مختلف سياسي و مذهبي لبنان در اين كشور براي مقابله با تهديدات تاكيد كرد.
براساس اين بيانيه احمدي نژاد همچنين در اين سفر آمادگي خود را براي تحكيم توانمندي هاي لبنان در تمامي زمينه ها و حمايت از مقاومت اعلام نمود و خواستار پايه گذاري مباني ثابتي براي روابط موسساتي ميان دو طرف بر مبناي توافقنامه هاي دوجانبه اي شد كه بين وزارتخانه هاي مربوطه دو كشور امضا شده است.
رهبران حزب الله و امل همچنين در اين بيانيه از مردم لبنان بويژه هواداران و دوستداران جمهوري اسلامي در پاسخ به دعوت آنها در استقبال گسترده از ميهمان بزرگشان قدرداني و تشكر كردند. اين بيانيه در پايان استقبال گسترده از احمدي نژاد در بيروت و ضاحيه و جنوب لبنان و بقاع را تعبير صادقانه اي از تقدير ملت لبنان در برابر مواضع شرافتمندانه ايران ارزيابي كرد.
ديپلماسي ايران فعال تر شده
از سوي ديگر؛ تحليلگران و ناظران سياسي بر موفقيت آميز بودن سفر احمدي نژاد به لبنان تاكيد كردند.
تحليلگر شبكه سي سي تي وي چين تاكيد كرد: سفر احمدي نژاد به مرز اسرائيل نشان مي دهد كه فشارهاي آمريكايي بي فايده است و ايران روز به روز فعال تر مي شود.
دكتر گائوژيكاي، تحليلگر تلويزيون چين نيز گفت: سفر رئيس جمهور ايران به لبنان موفقيت ديپلماتيك بزرگي براي ايران است.
مايكل مالوف از مقامات پيشين پنتاگون هم سفر احمدي نژاد به لبنان را نشانه شكست سياست هاي آمريكا دانست.
به گزارش پرس،تي، وي وي همچنين به اختلافات گروهها و جناح هاي مختلف لبنان و خلأ قدرت در اين كشور اشاره كرد و گفت: ايران وارد جريان شده و تركيه نيز شايد به دنبال ايران وارد صحنه شود و سوريه نيز از اين حركت حمايت كند. اين محور بسيار نيرومندي است كه مي تواند به نفع لبنان باشد. اين محور حضور آمريكا را كم رنگ كرده است و از سوي ديگر اسرائيل هم از اين جريان خوشحال نيست.
در همين ارتباط، سياستمداران و تحليلگران فلسطيني معتقدند كه سفر تاريخي محمود احمدي نژاد به لبنان برنامه هاي رژيم صهيونيستي در لبنان را در تمام سطوح سياسي و نظامي ناكام گذاشته است.
«جميل مزهر» دبيركل هيئت مركزي جبهه مردمي براي آزادي فلسطين در گفت وگو با فارس گفت: ديدار احمدي نژاد از لبنان در واقع نقش بر آب ساختن تمام تلاش ها و ستيزه جويي هاي صهيونيستي در برابر نيروهاي مقاومت در منطقه است.
«ناصر اللحام» كارشناس فلسطيني امور صهيونيسم نيز گفت: ديدار احمدي نژاد از لبنان داراي اهميت بسزايي است و ابعاد مثبت اين ديدار نه تنها ملت لبنان كه ملت فلسطيني را نيز دربر مي گيرد.
خشم عجزآلود كاخ سفيد و تل آويو
از سوي ديگر، در پي بازتاب موفقيت آميز رئيس جمهور كشورمان به لبنان كه رسانه هاي مختلف دنيا بر آن تاكيد كردند مقامات آمريكايي و صهيونيستي نتوانستند خشم عجزآلود خود را پنهان نگه دارند. در همين زمينه، خبرگزاري فرانسه در گزارشي بر، برآشفتگي رژيم صهيونيستي از سفر احمدي نژاد به لبنان تصريح كرد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز با اشاره به عصبانيت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي از سخنان احمدي نژاد در جمع مردم منطقه بنت جبيل گزارش داد: نتانياهو با عصبانيت از اين حرف احمدي نژاد كه «دنيا بداند صهيونيست ها رفتني هستند» گفت: اين اظهارات توهين آميز را با گسترش شهرك سازي و گسترش اسرائيل جواب خواهيم داد.
بنابراين گزارش نتانياهو مدعي شد: متاسفانه اين سفر و نتايج آن نشان داد كه لبنان تبديل به يكي از اقمار مصنوعي ايران شده است و اين براي اسرائيل خوشايند نيست.
همچنين به گزارش جروزالم پست، سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي مدعي شد كه احمدي نژاد در لبنان مانند صاحبخانه اي رفتار مي كند كه آمده است به ملك خود سر بزند.
همچنين به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي اوفرگندلمن سخنگوي كابينه رژيم صهيونيستي در واكنش به سفر احمدي نژاد به لبنان در گفت وگو با اين شبكه مدعي شد كه رئيس جمهور ايران در صدد بي ثبات كردن اوضاع داخلي لبنان و منطقه است.
اما استقبال بسيار پرشور و باشكوه مردم لبنان از رئيس جمهور ايران در سفر وي به بيروت خشم مقامات آمريكايي را هم برانگيخت.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي در اين باره نوشت: كاخ سفيد اواخر روز گذشته ديدار «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري ايران از بيروت را «تحريك آميز» قلمداد كرد.
بنابراين گزارش، كاخ سفيد همچنين مدعي شد كه استقبال گسترده از رئيس جمهوري ايران نشان داد كه «حزب الله بيشتر از آن كه به مردم لبنان اهميت دهد، به ايران اهميت مي دهد.»
«رابرت گيبس» سخنگوي كاخ سفيد مدعي شد: سفر احمدي نژاد نشان داد كه رئيس جمهور ايران به رفتار تحريك آميز خود همچنان ادامه مي دهد حتي در شرايطي كه كشورش تحت تحريم ها با مشكلات اقتصادي شديدي مواجه است. وي افزود: به اعتقاد من اين سفر همچنين نشان دهنده اين موضوع است كه حزب الله براي وفاداري خود به ايران بدليل وفاداري متقابل اين كشور به حزب الله ارزش ويژه اي قائل است.
كارشناسان و تحليلگران سياسي معتقدند اين ادعاهاي مقامات آمريكايي و صهيونيستي كه ناشي از خشم عجزآلود آنها نسبت به سفر موفقيت آميز رئيس جمهور كشورمان به لبنان بوده است بيش از پيش نشان دهنده شكست سياست هاي آمريكا در منطقه و تحقير رژيم صهيونيستي است.

 



تمجيد شخصيت ها و جناح هاي سياسي كشور از سفر احمدي نژاد به لبنان

سرويس سياسي-
سفر رئيس جمهوري كشورمان به لبنان علاوه بر انعكاس گسترده در محافل و رسانه هاي خارجي مورد استقبال و تمجيد منتقدان دولت در داخل كشور نيز قرار گرفت.
«احمد توكلي» رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: موضع آقاي احمدي نژاد موضع عزتمندانه اي بود كه هيمنه دشمن را در دل ها مي شكست و ضمناً در وحدت لبنان به رغم تلاش هاي تفرقه افكنانه موثر است.
وي افزود: هم گروه14 مارس از رئيس جمهور به خوبي استقبال كرد و هم حزب الله و هم پيمانانش؛ و اين مي تواند هم به ملت لبنان و هم به منافع بلندمدت اسلام و ايران خدمت كند.
اين نماينده مجلس، استقبال گسترده مردم لبنان از رئيس جمهور كشورمان را از يك سو نشان دهنده «نفوذ انقلاب اسلامي و نقشي كه امام راحل، شهداي انقلاب و رهبر معظم انقلاب براي اعتلاي مسلمانان ايفا كردند» و از سوي ديگر نشانه «احترام ملت لبنان به ايران وانقلاب اسلامي و نماد آن كه مهمان آنان بود» عنوان كرد.
توكلي در پايان از «تقويت نيروهاي انقلابي منطقه و افرادي كه صلح و عدالت را با هم دنبال مي كنند» و نيز «تضعيف كساني كه صلح ناعادلانه را تحميل مي كنند» به عنوان آثار سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان ياد كرد.
«علي مطهري» نماينده مردم تهران در مجلس نيز با بيان اينكه احمدي نژاد به همه گروه هاي لبناني اعم از شيعه، سني، مسيحي، دروزي و غيره توجه كردند، افزود: فكر مي كنم اين سفر كه مظهر اعلاي صدور انقلاب اسلامي بود در ايجاد وحدت در لبنان مؤثر باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: آنچه كه غربي ها نمي خواستند اتفاق بيفتد و به خاطر آن جنگ عراق عليه ايران را راه انداختند اكنون، در معرض ديد دنياست. حضور در ميان مردم لبنان و سخن گفتن با آنها و گفتن چند جمله عربي در پايان هر سخنراني تأثيرگذار بود، خصوصاً با توجه به نقشه صهيونيست ها و برخي حكام عرب براي جدا كردن ايران از جهان عرب. اين سفر راه را براي ارتباط بيشتر با دنياي عرب و تحقق اتحاد اسلامي باز كرد.
مطهري با بيان اينكه غربي ها مي خواهند با ترويج تعصبات نژادي ميان عرب ها، ايراني ها و ترك ها با ايجاد تفرقه بر دنياي اسلام حكومت كنند تا دنياي اسلام هيچگاه قدرت واقعي خود را پيدا نكند، گفت: سفر رئيس جمهور نقشه آنها راخنثي كرد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس بازديد احمدي نژاد از قانا و حضور بر مزار شهداي اين روستا را ابتكاري خوب براي ثبت بهتر جنايت بزرگ صهيونيست ها در اين روستا دانست. ابتكار ديگر ايشان قرار نگرفتن در محفظه ضد گلوله براي سخنراني در جمع مردم بيروت بود. طبيعي است كه اين كار روحيه مجاهدت را در آنها تقويت مي كند.
«محمدرضا باهنر» دبيركل جامعه اسلامي مهندسين نيز در اين باره اظهار داشت: سفر احمدي نژاد به لبنان بسيار مهم بود و آثار آن نيز قطعاً مثبت خواهد بود.
وي افزود: اين سفر در مناسبات ايران و كشورهاي منطقه تأثير مثبت خواهد گذاشت.
در همين رابطه، برخي چهره هاي طرفدار دولت و اصولگراي مجلس نيز به تمجيد از سفر احمدي نژاد به لبنان پرداختند.
«محمداسماعيل كوثري» نائب رئيس كميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه سفر رئيس جمهور داراي ويژگي هاي خاصي بود، اظهار كرد: ملت ها و بسياري از مسئولان آزادي خواه دنيا با ديدن اين سفر و استقبال باشكوه مردم از دكتر احمدي نژاد به اين باور رسيدند كه آنچه ايران مي گويد، حقيقت دارد و آنچه كه استكبار جهاني از طريق رسانه هاي گوش خراشش مطرح مي كند، دروغ هايي بيش نيست.
سيدشهاب الدين صدر، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در اين باره گفت: اين حضور نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي به تهديدات و چنگ و دندان هايي كه اسرائيل و آمريكا نشان مي دهند توجهي ندارد و بدون هيچ ترس و واهمه در مسير آرمان هاي انقلاب و امام در حمايت از ملت هاي مظلوم جهان حركت مي كند.

 



در ديدار دبيركل حزب الله با رئيس جمهور كشورمان صورت گرفت
اعطاي هديه ويژه از سوي سيدحسن نصرالله به احمدي نژاد

سيدحسن نصرالله ضمن ديدار با احمدي نژاد، يك قبضه سلاح را كه از نظاميان رژيم صهيونيستي به غنيمت گرفته شده بود، به وي اهدا كرد.
به گزارش پايگاه خبري شبكه تلويزيوني المنار، در جريان سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان، عصر پنجشنبه سيدحسن نصرالله در مقر سفارت ايران به ديدار محمود احمدي نژاد رفت و با وي گفت وگو كرد.
دبيركل حزب الله در اين ديدار مسائل مختلف منطقه و لبنان و همچنين نتايج سفر احمدي نژاد به اين كشور را كه موجب خشم صهيونيست ها گرديده، مورد بررسي قرار داد.
المنار نوشت: سيدحسن نصرالله در اين ديدار، يك تفنگ كه رزمندگان مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 از نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي غنيمت گرفته بودند، به نشانه تقدير و تشكر به احمدي نژاد اهدا كرد.
گفتني است پس از جنگ 33 روزه و محافظت شديد از نصرالله براي جلوگيري از سوء قصد عوامل رژيم صهيونيستي، حضور وي براي ملاقات با رئيس جمهور كشورمان، از جمله موارد نادري است كه موجب شد دبيركل حزب الله از محل استقرار خود خارج شود.
سفر دو روزه اما پركار احمدي نژاد به لبنان ضمن اينكه با استقبال پرشور مردم اين كشور همراه بود و از بدو ورود به فرودگاه بيروت تمامي رسانه هاي جهاني را مبهوت ساخت، با اين حال نتايج سياسي قابل توجهي را نيز به دنبال داشت كه تاثيرات چشم گيري در مناسبات منطقه اي خواهد گذاشت.
حضور وحدت آفرين كليه مقامات و سران احزاب و گروه هاي سياسي لبنان هم- در عين وجود اختلافات فراوان ميان آنها- براي استقبال از احمدي نژاد و گفت وگو با وي، از جمله جلوه هاي قابل تأمل اين سفر بود كه تاكنون در تاريخ اين كشور سابقه نداشته است. اين يكپارچگي گروه هاي لبناني در پذيرايي از احمدي نژاد همچنين شخصيت هايي را كه مخالفت خود با اين سفر را ابراز كرده بودند، با خود همراه ساخت.
اداي احترام به شهداي قانا
رئيس جمهور كشورمان پنجشنبه شب با حضور بر مزار شهداي روستاي قانا با اهداي تاج گل به مقام اين شهيدان اداي احترام كرد و در جوار مزار آنها، نماز مغرب و عشا را اقامه كرد.
احمدي نژاد در جمع مردم روستاي قانا گفت: آمده ام تا سلام ملت ايران و رهبر بزرگ ايران را به شما ابلاغ كنم. سلام خدا بر شما شجاعان و فرزندان مقاوم لبنان.
رئيس جمهور گفت: آمده ام تا بگويم ملت ايران و رهبري عزيز ايران تا آخر در كنار مردم قانا و لبنان خواهند ايستاد. شهيدان قانا زنده اند و دشمنان قانا مرده اند. راه شهيدان راه عدالت و پاكي و راه نبرد با ستمگران است و اين راه جاودانه است. آمده ام تا از شما، برادر عزيزم آقاي ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان، نبيه بري رئيس مجلس لبنان و سعد حريري رئيس الوزراي لبنان و از عزيز مجاهد و قهرمان لبنان سيدحسن نصرالله از همه طوايف لبنان و ارتش عزيز لبنان كه با قامتي بلند در برابر صهيونيست هاي جنايتكار ايستاده است تشكر كنم.
وي در ادامه سخنان خود به خواندن دعا پرداخت و گفت: خداي بزرگ دشمنان ملت لبنان و ملت هاي مظلوم را محو و نابود كن. دل مردم لبنان و ما آكنده از غم سيد موسي صدر است؛ با خبر خوشي از آن عزيز، دل مؤمنان را شاد كن.
حضور در منطقه بنت جبيل
احمدي نژاد همچنين عصر پنجشنبه به وقت محلي لبنان در منطقه بنت جبيل در جنوب لبنان و در جمع باشكوه مردم اين منطقه، به سخنراني پرداخت.
رئيس جمهور در جمع مردم اين منطقه اظهار داشت: رمز مقاومت و پيروزي، رمز ماندگاري و عزت وحدت است و من خدا را سپاسگزارم كه امروز مردم لبنان از طوايف و گروه هاي مختلف رمز ماندگاري و پيروزي را يافته اند و بر آن پافشاري مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: اين جا «بنت جبيل» است، بنت جبيل پايتخت آزادي و آزادگي است، بنت جبيل پايتخت مقاومت است، دنيا بداند كه صهيونيست ها روزي براي شكستن جبهه ملت ها به بنت جبيل هجوم آوردند، اما امروز آن ها كجا هستند و بنت جبيل كجاست، من اعلام مي كنم بنت جبيل زنده و ايستاده است. دنيا بداند بنت جبيل سرافراز است و تا آخر در برابر دشمنان خواهد ايستاد. دنيا بداند صهيونيست ها رفتني هستند.
وي خطاب به مردم تجمع كننده ادامه داد: عزيزان من فلسطين با قدرت مقاومت و ايمان مقاومت آزاد خواهد شد، عزيزان من عدالت، عشق و مقاومت خواهد آمد و مستضعفان نجات پيدا خواهند كرد.فرزند پيامبر(ص)، مهدي موعود(عج) خواهد آمد و حضرت عيسي(ع) او را همراهي خواهد كرد. ظلم و ستم محو خواهد شد و مستضعفان نجات خواهند يافت.
رئيس جمهور افزود: عزيزان من ملت ايران تا آخر در كنار شما و همه ملت هاي منطقه خواهد بود.
دريافت دكتراي افتخاري
از دانشگاه ملي لبنان
رئيس جمهور كشورمان ضمن اين سفر در دانشگاه ملي لبنان نيز حضور پيدا كرد و از اين دانشگاه، دكتراي افتخاري در علم سياست دريافت كرد.
احمدي نژاد در اين مراسم با ابراز خرسندي از توفيق حضور در دانشگاه لبنان و جمع اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه با بيان اين كه «فضاي دانشگاه همواره خاطره انگيز و اميدبخش است و فضاي علم و عالمان انسان را به حركت وامي دارد» اظهار كرد: در جمع شما سخن گفتن كار آساني نيست و اميدوارم كه سخنانم را بپذيريد؛ چرا كه نوعي درس پس دادن است.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اين كه «انرژي صلح آميز هسته اي مي تواند در زمينه هاي مختلف مثل پزشكي و غيره در عرصه خدمت به مردم باشد» گفت: انرژي صلح آميز هسته اي مي تواند رفاه را براي ملت ها ايجاد كند.
وي با بيان اين كه «بايد اين زمينه فراهم شود كه همه ملت ها بتوانند از انرژي صلح آميز هسته اي استفاده كنند و تبعيضي نبايد در اين زمينه باشد» گفت: غربي ها دانش هسته اي را در انحصار خود قرار دادند و روزانه صدها ميليارد دلار از طريق اين انحصار سود مي كنند.
وي با اشاره به تلاش غربي ها جهت تسلط بر خاورميانه گفت: آنها تلاش كردند به هر قيمتي كه شده بر خاورميانه مسلط شوند، مي بينيد كه آنها در افغانستان چه كردند، آنها اعلام كردند كه چند نفر تروريسم در افغانستان مخفي شدند و اگر از آنها بپرسيد كه اين تروريست ها كجا پنهان شدند و چه تعدادي هستند مي گويند نمي دانيم. آنها از طريق تبليغات خود را حق جلوه دادند و به اشغال افغانستان اقدام كردند. مي بينيد كه در طول اين 9 سال گذشته كه از اشغال افغانستان مي گذرد، آنها در اين كشور چه كردند، به مجلس عروسي حمله مي كنند، غيرنظامي ها را مي كشند و وقتي از آنها مي پرسيد چرا با انسانهاي غيرنظامي اين گونه برخورد مي كنيد؟ مي گويند، چون تروريست ها در جمع مردم غيرنظامي مخفي شدند و ما به دنبال آنها هستيم.
احمدي نژاد همچنين اعلام كرد: دانشگاه تهران و ساير دانشگاههاي ايران آماده همكاري همه جانبه با دانشگاههاي لبنان هستند و مطمئن هستم كه اين همكاري هاي سازنده بين دانشگاههاي ايران و لبنان، عدالت، آزادي و عشق را به وجود خواهد آورد و ما آن را تقديم به بشريت مي كنيم.
در اين مراسم نشان دكتراي افتخاري در علم سياست از سوي اين دانشگاه به دكتر محمود احمدي نژاد اهدا شد و از طرف وزراي علوم و آموزش و پرورش لبنان، لباس سنتي دانشگاه به وي تقديم شد.
ديداربا علما و شخصيت هاي مذهبي لبنان
احمدي نژاد در ديدار علما، روحانيون و شخصيت هاي مذهبي لبنان هم، آنان را به بررسي مشكلات اصلي جوامع بشري و ارائه راه حل هاي انساني و تلاش براي اصلاح وضع موجود جهان فرا خواند و گفت: علماي اديان الهي مي توانند موضوعات و مسائل اصلي جوامع بشري را در دستور كار قرار داده و براي آن راه حل هاي انساني و الهي پيدا كنند.
احمدي نژاد مشكل اصلي جوامع بشري را دور شدن از ماموريت اصلي انسان يعني يگانه پرستي و عدالت دانست و گفت: اينكه عده اي در جهان از پرستش خداي متعال سر باز زده و قدرت و ثروت و بت هاي مدرن در نظام سرمايه داري را مي پرستند علت اصلي درگيري و تنش در جهان است.
وي خاطرنشان كرد: اينكه اديان الهي معتقدند در آينده كسي خواهد آمد و عدالت و محبت را در جهان حاكم خواهد كرد مي تواند محور وحدت و حركت قرار گيرد.
رئيس جمهور گفت: وحدت نه تنها به معناي نفي هيچكس نيست بلكه احترام به همه قوميت ها و ملت ها است و اگر همگان بر محور توحيد، يگانه پرستي و عدالت اتحاد كنند هيچ اختلافي بين ملت ها و قوميت ها وجود نخواهد داشت.
صبحانه كاري با احزاب سياسي
رئيس جمهور همچنين پيش ازظهر پنجشنبه در صبحانه كاري با شخصيت هاي برجسته سياسي و سران احزاب و گروههاي سياسي لبنان با بيان اينكه براي مستكبران، قوميت هاي مختلف اعم از شيعه، سني، فارس، عرب و ترك تفاوتي با هم ندارند اظهار داشت: آنها با همه ملت هاي منطقه مخالف هستند چرا كه موجوديت واقعي ملت ها را مخالف رسيدن به اهداف شيطاني و پليد خود مي دانند، بنابراين همه بايد به صورت يكپارچه در كنار هم قرار بگيريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز به بركت استقامت ملت هاي منطقه نظام سرمايه داري در آستانه سقوط قرار دارد، اظهار كرد: نظام سرمايه داري همانند هواپيمايي است كه موتورهاي خود را از دست داده و هيچ كنترلي بر آن وجود ندارد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: ضعف نظام سرمايه داري، فرصتي تاريخي در اختيار ملت هاي منطقه قرار داده تا به سيطره آنها پايان دهد.
رئيس جمهور تصريح كرد: ملت ايران تا آخر در كنار ملت شجاع و مقاوم لبنان خواهد ايستاد و بي شك آينده از آن ملت هاي منطقه است.
شخصيت ها و سران احزاب سياسي نيز در اين ديدار با قدرداني از مواضع دكتر احمدي نژاد در حمايت از مقاومت منطقه اظهار كردند: ايجاد محور مقاومت بين كشورهاي منطقه دستاورد بزرگي است كه تاثير حملات رژيم صهيونيستي و آمريكا را كاهش داده است.
حضور در ضاحيه
احمدي نژاد همچنين چهارشنبه شب به وقت محلي در ورزشگاه الرايه ضاحيه، در جمع باشكوه مردمي كه در انتظار حضور وي تجمع كرده بودند، به ايراد سخنراني پرداخت.
احمدي نژاد گفت: حاميان رژيم صهيونيستي بدانند كه بهترين و تنها راه در برابر آنها، پايان دادن به سيطره صهيونيست هاست. آنها بايد بدانند همانطور كه اين رژيم را آورده اند و تحميل كرده اند، خودشان نيز آن را بايد ببرند و از ملت هاي منطقه عذرخواهي كنند و خسارت ها را جبران كنند. آنها اگر به صهيونيست ها احساس بدهكاري مي كنند، آن بدهكاري را از جيب خود بپردازند. بدون ترديد ملت فلسطين خود قادر است حاكميت ملي خود را اعمال كند.
وي افزود: به اركان رهبري سازمان ملل مي گويم كه كوتاهي بس است و اجازه دهند كه سازمان ملل حقيقتا سازمان ملل باشد، نه سازمان چند قدرت سلطه گر. و به جاي رسميت شناختن اشغالگري، حق حاكميت مردم فلسطين را به رسميت بشناسند. صهيونيستها را وادار به تسليم در برابر حق و قانون كنند و اين خواست ملت هاي منطقه است و مقاومت در برابر اين خواست، جز شكست نتيجه اي نخواهد داشت.
رئيس جمهور افزود: با صداي بلند اعلام مي كنم رژيمي كه ماموريت داشت از نيل تا فرات را به نفع نظام سرمايه داري اشغال كند، در پشت ديوارهاي خودساخته محبوس شده است جبهه مقاومت ملت ها در فلسطين، لبنان، سوريه، تركيه، عراق، ايران و همه منطقه شكل گرفته است.
بازگشت به تهران
رئيس جمهور كشورمان در پايان سفر خود به لبنان، حوالي ساعت 3 بامداد روز جمعه به وقت تهران، وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال محمدرضا رحيمي معاون اول و جمعي از دانشجويان قرار گرفت.
احمدي نژاد در جمع دانشجوياني كه از ساعتها پيش منتظر ورود وي بودند گفت: همه ما از مقاومت ملت لبنان حمايت مي كنيم و اميدوار به روزي هستيم كه منجي عالم بشريت ظهور كند و عدالت جهاني را گسترش دهد.

 



معاون سازمان بازرسي كل كشور: 70درصد معاملات دولتي شفاف نيست

معاون برنامه ريزي و مديريت منابع انساني سازمان بازرسي كل كشور گفت: 70درصد از معاملات دولتي شفاف نشده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين غلامحسين بلنديان در نشست خبري بيان داشت: سازمان بازرسي كشور در نظر دارد شبكه بازرسان افتخاري را در كشور راه اندازي كند كه اين شبكه براي نخستين بار در سطح استان قزوين راه اندازي مي شود و در اين زمينه افرادي كه مي توانند و شايستگي و صلاحيت لازم را دارند با اداره كل بازرسي استان همكاري خواهند كرد و به عنوان بازرسي افتخاري پذيرفته مي شوند.
وي اعلام كرد: بازرسان رسمي و افتخاري به كمك ما در سطح اداره كل مي آيند كه در اين زمينه كارهاي مقدماتي در سطح كشور انجام شده و بررسي هاي نرم افزاري نيز صورت گرفته و شبكه بازرسان افتخاري به تدريج در تمامي استان ها اجرا مي شود.
معاون برنامه ريزي و مديريت منابع انساني سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: همه گروههاي داراي صلاحيت از جمله بازنشستگان، خبرنگاران، عناصر متعهد دستگاه و... مي توانند به عنوان بازرس افتخاري سازمان بازرسي فعاليت داشته باشند و در اين ميان برابر گزارش هاي بازرسان تشويق هاي معنوي و مادي در نظر گرفته شده كه اين تشويق ها براساس مكانيزم طراحي شده اعطا خواهد شد و حتي اگر گزارش يك بازرس افتخاري به طور متعدد بر مبناي واقعيت نبود و يا سوءنيتي وجود داشت اين موضوع نيز با اتخاذ تدابيري قابل پيگيري است.
بلنديان يادآور شد: وظيفه ما تنها برخورد با افراد متخلف نيست بلكه از مديران خدمتگزار نيز تقدير و آنها را مورد تشويق قرار مي دهيم كه در اين راستا اداره كل بازرسي استان تا پايان سال مديران خدمتگزار را معرفي و از آنها تقدير خواهد شد.
بلنديان با اشاره به اهميت و حساسيت معاملات دولتي گفت: در معاملات دولتي فساد كمابيش وجود دارد و طبق قانون همه مناقصه ها و مزايده ها جهت اطلاع آحاد مردم در سايتي مشخص منتشر مي شود تا افراد بدون رانت در اين مناقصه يا مزايده شركت كنند اما در حال حاضر كمتر از 30درصد مناقصه و مزايده ها بر روي سايت منتشر مي شود و 70درصد از معاملات دولت شفاف نشده است.
وي افزود: سازمان بازرسي كل كشور سايتي را طراحي كرده است كه همه معاملات دولتي در آن متمركز شده و تمام مناقصه ها و مزايده ها در اين سايت براي اطلاع عموم منتشر مي شود. وي تخلف در شهرداري و زمين خواري را از بيشترين شكايت هاي مردم اعلام كرد و گفت: براي زمين هاي انفال قرار است شناسنامه و سند صادر شود.
بلنديان از انحرافات زياد در تسهيلات دريافتي بنگاه هاي زودبازده خبر داد و گفت: برخي از دريافت كنندگان اين گونه تسهيلات، وجوه را به خارج از كشور براي سرمايه گذاري انتقال داده اند.

 



مديركل ارتباطات مردمي رياست جمهوري: رئيس جمهوري هفته آينده به استان اردبيل سفر مي كند

مديركل ارتباطات مردمي و سفرهاي استاني رياست جمهوري گفت: هفتادوششمين سفر استاني رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان اردبيل انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، عادل محمديان در جمع مديران استان اردبيل گفت: رئيس جمهوري در اين سفر 2 روزه به استان اردبيل در جمع مردم اردبيل حضور يافته و از سوي رئيس جمهوري به هريك از 10 شهرستان استان اردبيل وزيران معين اعزام و با اختيار تام مسائل و مشكلات مردم را مورد بررسي قرار خواهند داد.
به گفته وي، در اين سفر مصوبات و نتايج دو سفر پيشين استان اردبيل مورد بررسي قرار گرفته و طرح ها و پيشنهادات كارشناسان و مسئولان استان در جلسه استاني هيئت دولت مورد بررسي قرار خواهند گرفت.
سومين دوره سفر استاني هيئت دولت در نخستين روزهاي هفته آتي به استان اردبيل انجام مي شود.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي نامه اي ابلاغ كرد
لغو انحصار چاپ آگهي دولتي در روزنامه ايران

يزد - خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي نامه اي انحصار چاپ آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران را لغو كرد.
سيد محمد حسيني كه براي شركت در مراسم معرفي برترين هاي هشتمين جشنواره خوشنويسي رضوي به يزد سفر كرده بود طي نامه اي به معاونت سياسي استانداري يزد از وي خواست كه لغو انحصار چاپ آگهي هاي دولتي را به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كند.
در اين نامه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد نيز موظف شد از 24 مهرماه 89 آگهي هاي دولتي را بصورت عادلانه در بين رسانه ها توزيع كند.
گزارش خبرنگار ما از يزد حاكي است وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم معرفي برترين هاي هشتمين جشنواره خوشنويسي رضوي در ميدان امير چخماق يزد گفت: استقبال تاريخي و باشكوه و بي سابقه از دكتر احمدي نژاد در لبنان، بار ديگر اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوري اسلامي را به جهانيان و منطقه به خوبي نشان داد و اين استقبال كم نظير به دليل صداقت و درستي نظام جمهوري اسلامي در عرصه هاي گوناگون است.
در پايان اين مراسم به 14 اثر برگزيده تنديس و از 18 اثر قابل تقدير نيز با لوح و هدايا تقدير شد.
شايان ذكر است تاكنون مسئولان مربوطه چندين بار از لغو انحصار آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران خبر دادند اما در مقام عمل هيچ اقدامي صورت نگرفته است و همچنان آگهي هاي دولتي به روزنامه ايران ارسال مي شود.

 



حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني: عنوان سومين حرم اهل بيت حق شيراز بوده است

رئيس دفتررهبر معظم انقلاب گفت: در جاي جاي شهر شيراز و استان فارس يادگاران اهل بيت(ع) و فرزندان پيغمبر با برخورداري از 800 امامزاده واجب التعظيم آراميده اند كه بدون شك عنوان سومين حرم اهل بيت حق شيراز بوده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني، پنجشنبه در بدو ورود به شهر شيراز در محل فرودگاه شهيد دستغيب در جمع خبرنگاران افزود: بدون شك و به حق نامگذاري شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) برازنده اين شهر و مردم استان فارس بود كه به درستي از سوي رهبرمعظم انقلاب در سفر خود به شيراز اعلام شد.
وي بيان كرد: استان فارس با دارا بودن بيش از 800 امامزاده واجب التعظيم و در راس اين امامزادگان حضرت احمدبن موسي شاهچراغ(ع) و برادران بزرگوارش را در خود جاي داده و از اين نظر در كشور ممتاز است.
محمدي گلپايگاني اظهار داشت: در جاي جاي اين شهر و استان يادگاران اهل بيت و فرزندان پيغمبر آراميده اند كه مورد احترام همه مردم مسلمان ايران و ساير كشورها است به طوري كه بسياري از علاقه مندان به ولايت و اهل بيت(ع) از كشورهاي ديگر نيز براي زيارت اين مراقد پاك به شهر شيراز سفر مي كنند.
وي اضافه كرد: از اين رو بايد ساز و كار جديدي براي خدمت بيشتر و بهتر به زائران اين حرم هاي مطهر در استان فارس انديشيده شود و اين مهم با تشكيل هيئت امناي اين آستان مطهر محقق مي شود.
محمدي گلپايگاني ادامه داد: توليت و هيئت امناي آستان مقدس بايد برنامه ريزي هايي مناسب، مطلوب و درخور شأن اين حرم مطهر در طول سال انجام دهند زيرا يكي از علت هاي تشكيل هيئت امناي آستان حضرت احمد بن موسي(ع) هم همين بوده است. وي گفت: هيئت امناي آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) بايد فعال باشد و مسائل كليدي اين آستان را بررسي كنند زيرا بعد از جمله تاريخي رهبرمعظم انقلاب كه شيراز سومين حرم اهل بيت در ايران است استقبال و اقبال روزافزون مردم و عاشقان اهل بيت به اين آستان بيش از پيش شده است. وي بيان كرد: امسال دومين سال است كه روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسي(ع) مصادف با روز مياني دهه كرامت گرامي داشته مي شود كه اين نام گذاري و برگزاري جشن بسيار ابتكار جالب و تاثيرگذاري بود.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش فيلم ضدايراني در جشنواره برهنگي ابوظبي
جشنواره سينمايي ابوظبي فيلم ضد ايراني يك فيلم ساز معاند را به نمايش گذاشت.
نمايش فيلم كوتاه ضد ايراني و ضدانقلابي جعفر پناهي در حالي بود كه جشنواره ياد شده به دليل برهنگي اعجاب آور شركت كنندگان بويژه هنرپيشگان مصري و نيز توزيع و مصرف گسترده مشروبات الكلي، انتقاد رسانه هاي اماراتي را برانگيخت. تا آنجا كه برخي از اين رسانه ها، سينماي عرب را يك سينماي «مريض» و «غيرقابل اصلاح» لقب دادند.
«عيسي سيف المزروعي» مدير برنامه هاي جشنواره سينمايي ابوظبي كه چهره اي كاملاً ضدايراني است، درباره نمايش فيلم كوتاه پناهي كه مضموني درباره حقوق زنان (!) دارد، گفت: نمايش اين فيلم، اقدامي در جهت حمايت از حق آزادي انديشه و تاكيد بر اهميت تبادل آراء است.
جالب اينكه در كشور امارات اساساً پديده اي به نام «انتخابات»، «حق رأي براي زنان» و... وجود و معنا ندارد. زمامداري نيز در اين كشور بسيار كوچك حاشيه خليج فارس بصورت موروثي است.
امارات متحده عربي، در سال 1971، با اتحاد هفت شيخ نشين اعلام استقلال كرد.
«فحشا» پس از صادرات نفت، يكي از اصلي ترين منابع درآمد اين شيخ نشين بسيار كوچك است.
استقبال از 30 سال دفاع مقدس در رسانه هاي ديجيتال
چهارمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال در حالي به آخرين روز فعاليت خود رسيد كه با افزايش استقبال نسبت به دوره هاي گذشته همراه شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، ايجاد بخش هاي جديد، به خصوص بخش «30 سال دفاع مقدس» از جمله عوامل پرشورتر شدن حضور بازديدكنندگان در اين گردهمايي فرهنگي است.
مهدي صرامي قائم مقام دبير چهارمين رسانه هاي ديجيتال در گفت وگو با خبرنگار ما، اعلام آمار بازديدكنندگان از اين نمايشگاه را به بعد از برگزاري آن موكول كرد و گفت: بررسي ميزان حضور بازديدكنندگان در اين جشنواره در هر روز، در مقايسه با همان روز در دوره قبلي، گوياي افزايش چشمگير مخاطبان است. به طوري كه روز هفتم نمايشگاه در مقايسه با روز هفتم دوره پيش، 80 درصد افزايش بازديدكننده داشته است.
بخش 30 سال دفاع مقدس كه مراحل مختلف تاريخ جمهوري اسلامي را از پيروزي انقلاب تا غلبه بر فتنه سبز در سال 88 روايت مي كند، با حضور گسترده نسل جوان حال و هواي متفاوتي يافت. از جمله جاذبه هاي اين بخش مي توان به درخت جمهوري اسلامي، كاريكاتورهاي فتنه و نماهنگ هايي درباره كودتاي مخملين سال 88 اشاره كرد. از ديگر قسمت هاي جالب توجه اين بخش، مقايسه وضعيت گذشته و حال فتنه گراني چون «كروبي»، «تاج زاده»، «كرباسچي»، «بهزاد نبوي» و... در قالب عكس است.
حضور افراد و گروه هاي فعال جهان اسلام و ضد استعمار در عرصه سايبري از ديگر بخش هاي جديد اين دوره از نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال است. به گفته صرامي، اين افراد و گروه ها در راستاي مقابله با جنگ طلبي آمريكا و اعمال تحريم هاي ناعادلانه عليه ايران فعال هستند.
گفتني است چهارمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال امروز از ساعت 9 تا 20، آخرين روز فعاليت خود را پشت سر خواهد گذاشت.
گزارش تفصيلي درباره اين نمايشگاه فردا در صفحه تصوير روز منتشر خواهد شد.
همزمان با ميلاد امام هشتم زنگ سينما به صدا درمي آيد
مراسم افتتاحيه زنگ سينما، 27 مهر همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) توسط جمعي از هنرمندان برجسته سينما و تلويزيون كشور در پرديس سينمايي ملت برگزار خواهد شد.
برنامه زنگ سينما در راستاي اهدافي چون حمايت از توليدات سينماي كودك و نوجوان، ايجاد اوقات فراغت سالم در فضايي امن براي دانش آموزان، رونق بخشي نوبت نمايش صبح سينماها، ترغيب فيلمسازان ژانر كودك و نوجوان به تداوم توليد در اين زمينه و حضور هرچه بيشتر خانواده ها به همراه فرزندان خود در سينما برگزار مي شود.
بنابه اين گزارش، اين طرح از تاريخ 27 مهر تا 15 اسفند سال جاري با نمايش فيلم هاي توليد شده در حوزه سينماي كودك و نوجوان در پرديس هاي ملت-تماشا-رازي-آزادي- فرهنگ و فرهنگسراها برگزار مي شود.

 



مسئول كميته بين الملل جشنواره امام رضا(ع) خبر داد
آغاز فعاليت 40 نمايندگي جشنواره امام رضا(ع) در سطح جهان

مسئول كميته بين الملل هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) از فعاليت 40 نمايندگي اين جشنواره در سطح بين الملل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد حسن فريبرزراد با بيان اينكه امسال ابتدا 31 كشور براي حضور در بخش بين الملل اين جشنواره اعلام آمادگي كردند، اظهار داشت: در برخي كشورها مثل افغانستان، پاكستان و هند براي حضور در جشنواره، آمادگي خود را توسط رايزن هاي فرهنگي اعلام و در حال حاضر 40 نمايندگي جشنواره در سطح بين الملل فعاليت خود را آغاز كرده اند.
مسئول امور بين الملل جشنواره امام رضا(ع) از راه اندازي كتابخانه تخصصي امام رضا(ع) در تمام كشورهاي مجري جشنواره در سال آتي خبر داد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر 800 عنوان كتاب با موضوع امام رضا(ع) شناسايي شده است ضمن اينكه خروجي هاي جشنواره را كه در قالب كتاب عرضه مي شود نمي توان ناديده گرفت.
فريبرزراد با بيان اينكه براي معرفي جشنواره در بخش بين الملل نيازمند يك نهضت ترجمه هستيم، ادامه داد: با ترجمه خروجي هاي جشنواره و كتاب هاي تخصصي با موضوع امام رضا(ع) به زبان هاي مختلف مي توانيم شاهد بازدهي بيشتر در اين بخش باشيم.وي خاطرنشان كرد: در هر كدام از كشورهاي مجري جشنواره نمايشگاهي از توليدات جشنواره، كتاب، نرم افزار، فيلم و نماهنگ و ساير اقلام فرهنگي داريم.
فريبرزراد حضور خادمان فرهنگ رضوي از 31كشور مجري جشنواره در مراسم اختتاميه را نقطه عطفي در آشنايي هرچه بيشتر با آن حضرت و معرفي آن در سطح بين الملل دانست و افزود: براي معرفي هرچه بهتر سيره و شخصيت حضرت رضا(ع) نيز چند تن از اعضاي هيئت علمي جشنواره به كشورها اعزام شدند.
مسئول دبيرخانه جشنواره بين المللي امام رضا(ع) نيز در مشهد گفت: مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره در شب ميلاد امام رضا(ع) 26 مهر ماه جاري به طور زنده از شبكه قرآن سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش مي شود.

 



امام جمعه موقت تهران: رهبري امروز پرچم ولايت را در دست گرفته اند

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز رهبري با تكيه بر معارف اهل بيت پرچم ولايت را در دست گرفته اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران برگزاري جشنواره امام رضا(ع) را فرصت و بهانه اي براي معرفي بيشتر امام رضا(ع) دانست و اظهار داشت: در اين جشنواره مبارك بايد ابعاد مختلف علمي و عرفاني و معنوي آن حضرت بيان شده و اين ابعاد تبيين شود تا زمينه آشنايي بيشتر جامعه را نسبت به ايشان فراهم كند.
امام جمعه موقت تهران گفت: اينكه مردم ما نسبت به امام رضا(ع) احساس علاقه و عشق مي كنند و ارتباط روحي و عاطفي با آن حضرت دارند نبايد مانع از شناخت ساير ابعاد امام شود و ما به عنوان علاقه مندان به آن حضرت بايد برجستگي هاي علمي سياسي اجتماعي كلامي فقهي و... ايشان را بشناسيم و نسبت به آن حضرت معرفت پيدا كنيم.
وي با بيان اينكه امام خميني با الگو گرفتن از مكتب اهل بيت(ع) از جمله سيره رضوي دست به قيام و برپايي انقلاب زد، گفت: امروز نيز رهبري با تكيه بر همين معارف پرچم ولايت اهل بيت را در دست گرفته اند.
صديقي به بركات حضور امام هشتم در ايران اشاره كرد و گفت: همچنان كه حضور امام در ايران موجب خير و بركات فراواني براي كشور ما شده است مردم ما هم بايد بكوشند فضاي زندگي شان را به حضور آن حضرت معطر كنند.

 



وزير صنايع و معادن: نگراني خاصي در صنعت با هدفمندسازي يارانه ها احساس نمي شود

وزير صنايع و معادن با اشاره به بسته هاي حمايتي خوبي كه براي بخش صنعت و معدن پس از هدفمند كردن يارانه ها در نظر گرفته شده است، گفت: نگراني خاصي در بخش صنعت با اجراي اين قانون احساس نمي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، علي اكبر محرابيان پنج شنبه شب در جمع صنعتگران استان يزد در اتاق بازرگاني اين استان اظهار داشت: بحران اقتصادي جهاني، هدفمند كردن يارانه ها و تحريم سه ويژگي است كه به ويژه در يك سال اخير بخش صنعت كشور را درگير كرده است اما به نظر مي رسد اين سه موضوع توانسته در كنار تهديدهاي خود، به فرصت هايي براي بخش صنعت تبديل شود.
وي خاطرنشان كرد: عدم توجه به توليدات داخلي و نگاه غيرمتعصبانه به توليدات داخلي، سبب شده سرمايه در گردش بسياري از واحدهاي توليدي دچار كاستي شود و همين امر به يك بحران تبديل شده و تمام سه ويژگي بحران اقتصادي جهان، تحريم و هدفمند كردن يارانه ها بر روي واحدهاي بحران زده تأثيرگذار است.
محرابيان همچنين با اشاره به بحث هدفمند كردن يارانه ها عنوان كرد: اگر بسته هاي حمايتي كه براي بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است، به خوبي اجرا شود، حتي يك واحد توليدي كوچك نيز آسيب نمي بيند.
وي با بيان اينكه قيمت انرژي قرار است تغيير كند، افزود: يارانه هاي انرژي به نوع ديگري به صنعتگران پرداخت مي شود كه اين نوع پرداخت سبب رقابت پذيري، ايجاد تحرك در بازار و انگيزه در توليد مي شود.
محرابيان با بيان اينكه پله نخست اين طرح در نيمه دوم امسال اجرا مي شود، افزود: براي واحدهاي انرژي بر، تفاوت قيمت انرژي در حال حاضر و بعد از هدفمندي يارانه ها، به صورت تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي شود و اين روند تا دو سال ادامه دارد.
وي يادآور شد: تسهيلاتي نيز براي مكانيزم هاي توليد در واحدهاي صنعتي كوچك و بزرگ به منظور ايجاد تغييرات كيفي در خطوط توليد ارائه مي شود كه اين تسهيلات در واحدهاي بزرگ، كوچك و متوسط متغير است و با روش هاي مختلف پرداخت مي شود.
محرابيان، كف اين تسهيلات را 40 ميليون تومان و سقف آن را 150 ميليون تومان اعلام كرد.
وزير صنايع و معادن خاطرنشان كرد: اين تسهيلات و بسته هاي حمايتي در بحث آموزش، نيروگاه ها و... نيز در نظر گرفته شده است.
وي همچنين از حل مشكل آب صنعت يزد در آينده اي نزديك خبر داد.وزير صنايع و معادن صبح ديروز نيز در تبريز در بازديد از شركت ايران خودروي آذربايجان گفت: توليد پژو 206 از 22 بهمن امسال در كارخانه ايران خودروي آذربايجان آغاز مي شود.

 



معاون وزير بازرگاني: بزودي نرخ واحد گندم و آرد در كشور اعلام مي شود

معاون وزير بازرگاني و مديرعامل شركت مادر تخصصي بازرگاني كشور گفت: با پرداخت مستقيم يارانه نان، حق انتخاب نوع نان توسط مردم افزايش مي يابد و پخت كيفي تر مي شود.
«حميد عليخاني» كه براي شركت در همايش «هدفمندسازي يارانه ها در حوزه گندم، آرد و نان» به اصفهان سفر كرده است، عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حمايت از توليدكنندگان گندم، آرد و نان راهبرد دولت است كه ادامه خواهد داشت.
وي ساماندهي يارانه نان را غيرقابل اجتناب برشمرد و گفت: براي اصلاح يارانه نان، يك بسته پيشنهادي براي انتخاب يك نرخ واحد گندم در سراسر كشور، بزودي اعلام مي شود.
معاون وزير بازرگاني گفت: اين نرخ سراسري در پرتو اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، قيمتهاي سه گانه فعلي گندم و آرد را حذف و به جاي آن سيستم تك نرخي اعمال مي شود كه حاصل آن ايجاد رقابت سالم و نيز جلوگيري از رانت خواري است.
عليخاني، از آثار ديگر اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در بخش نان را كاهش ضايعات و حذف تصدي گري دولت در چرخه توليد نان برشمرد و گفت: در عوض راه براي ورود هر چه قويتر بخش خصوصي در اين چرخه هموارتر مي شود.
وي گفت: امسال، نخستين بار يك ميليون تن از 11 ميليون و 200هزار تن خريد گندم از گندمكاران توسط بخش خصوصي انجام و فضاي آزادسازي در بخش نان استشمام شد. وي در زمينه توليد نان صنعتي در كشور گفت: اكنون روزانه 160 تن آرد در دو واحد توليد نان فانتزي صنعتي در تهران و دو واحد در شهرهاي آمل و تبريز توزيع مي شود كه تا پايان سال اين رقم با هدف مستعد كردن بازار رقابتي به يكهزار تن افزايش مي يابد.
وي تصريح كرد: فعاليت بخش خصوصي در توليد نان صنعتي كاملاً مورد حمايت وزارت بازرگاني است و به متقاضيان با آوردن يك سوم سرمايه، بقيه سرمايه مورد نياز در قالب تسهيلات بانكي پرداخت مي شود.
معاون وزير بازرگاني در اين گفت وگو از عملكرد سازمان تعاون روستايي و مركز خريد گندم اصفهان در سال جاري به دليل تاخير در پرداخت پول گندم خريداري شده از گندمكاران ابراز گلايه كرد و گفت: اگر اين وضع تغيير نكند سال آينده مركز خريد استان اصفهان از چرخه خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان حذف مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14