(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 فروردین 1390- شماره 19905

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رحيم صفوي:بدعت عربستان در حمله به بحرين ممكن است عليه خودش هم استفاده شود
بازگشايي سفارتخانه هاي ايران و مصردر آينده نزديك
عضو هيئت رئيسه مجلس : بودجه 90 دو شيفته در صحن مجلس بررسي مي شود
سخنگوي وزارت خارجه: حملات لفظي به ايران براي منحرف شدن توجهات از جنايات نظامي عربستان است
كمك نظامي 20 ميليارد دلاري آمريكا به رژيم صهيونيستي
نويسنده مشهور آمريكايي: اگر به جاي رهبران ايران بودم تلاش براي هسته اي شدن را دوچندان مي كردم
معاون بين الملل بعثه رهبر معظم انقلاب: مردم كشورهاي منطقه از دخالت آمريكايي ها جلوگيري كنند
كارگردان سي دي انحرافي «ظهور بسيار نزديك است» دستگير شد
رئيس بنياد علمي و فرهنگي شهيدمطهري(ره):
انديشه هاي شهيد مطهري بن مايه هاي فكري انقلاب اسلامي قرار گرفت
جليلي در ديدار مقامات عراقي: وقايع بحرين سند بزرگ دروغگويي آمريكا است
تجمع دانشگاهيان دانشگاه شهيد بهشتي در حمايت از مردم بحرين



رحيم صفوي:بدعت عربستان در حمله به بحرين ممكن است عليه خودش هم استفاده شود

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اقدام رژيم آل سعود در فرستادن نيروي نظامي به بحرين براي سركوب قيام مردم اين كشور را خلاف حقوق بين الملل دانست.
سرلشكر پاسدار «سيديحيي رحيم صفوي» در حاشيه مراسم رژه ديروز ارتش در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: از نظر حقوق بين الملل اين كار محكوم است و بدعتي كه عربستان در اين اتفاق انجام داد ممكن است عليه خودش نيز مورد استفاده قرار گيرد.
بيانيه ضد ايراني
شوراي همكاري خليج فارس
وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي انحراف افكار عمومي از جنايت ها در بحرين با تكرار اتهاماتشان عليه ايران، تهران را به دخالت در امور داخلي اين كشورها متهم كردند.
به گزارش روزنامه الاتحاد، چاپ امارات در سي وسومين نشست فوق العاده شوراي همكاري خليج فارس كه عصر يكشنبه به رياست شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان، وزير امور خارجه امارات در مقر دبيرخانه اين شورا در رياض برگزار شد، وزيران امور خارجه كشورهاي عضو براي سرپوش گذاشتن بر دخالت ها و جناياتشان در قتل عام مردم بحرين با صدور بيانيه اي از جامعه جهاني و شوراي امنيت سازمان ملل خواستند تا براي توقف آنچه «دخالتهاي آشكار ايران در امور داخلي كشورهاي عضو» ناميدند، وارد عمل شود.
اين شورا همچنين در ادعايي واهي از آنچه «تكرار تجاوز به هياتهاي ديپلماتيك عربستاني در ايران» ناميدند، ابراز ناخرسندي كرد.
وزيران خارجه كشورهاي عضو در ادامه با متن نامه وزير امور خارجه كشورمان به دبيركل سازمان ملل درباره اوضاع بحرين مخالفت كردند.
وزير امور خارجه كشورمان چند روز پيش در نامه به دبيركل سازمان ملل متحد انجام اقدامات جدي و عاجل شوراي امنيت براي توقف كشتار مردم بحرين را خواستار شد و گفت: جمهوري اسلامي ايران نمي تواند نسبت به اين تحولات و عواقب ناشي از آن بي تفاوت بماند؛ چرا كه ادامه روند جاري و حل نشدن بحران بحرين به گونه اي مردم پسندانه، عادلانه، منصفانه، منطقي و مبتني بر تامين مطالبات مردمي مي تواند اوضاع را از كنترل خارج و از اين طريق منطقه خليج فارس رابي ثبات كند، كه آثار و عواقب آن در كل جهان پديدار خواهد شد.

 



رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر خبر داد
 بازگشايي سفارتخانه هاي ايران و مصردر آينده نزديك

مجتبي اماني در گفت وگو با تلويزيون مصر از بازگشايي سفارتخانه هاي ايران و مصر ظرف چند ماه آينده در دو كشور خبر داد.
روز يكشنبه تلويزيون مصر در برنامه اي تحت عنوان «الحياه اليوم» با «مجتبي اماني» رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره مصاحبه و نظرات و ديدگاههاي وي را درباره آينده روابط ايران و مصر جويا شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الشروق چاپ مصر، اماني در ابتدا تاكيد كرد: انقلاب شكوهمند 52 ژانويه مصر بي شك صفحه جديدي در روابط دو كشور ايران و مصر خواهد گشود و تهران علاقمند است، روابط خود با مصر را پس از 03 سال قطعي رابطه دوباره از سر بگيرد و به سرعت توسعه و گسترش دهد.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره در ادامه افزود: تهران حسن نيت خود را با واكنش مثبت به سخنان نبيل العربي، وزير خارجه مصر كه اخيرا از تمايل قاهره در برقراري رابطه با تهران سخن گفته بود، نشان داد و از برقراري روابط مجدد ميان دو كشور استقبال كرد.
مجتبي اماني گفت: شخصا از العربي به عنوان اولين مقام مصري درخواست كردم كه به ديدار او بروم، وي اولين مقام مصري است كه تهران رسما از او دعوت كرد تا در اولين فرصت به ايران سفر كند.
اماني سخنراني آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي طي انقلاب مصر در يكي از نمازجمعه هاي تهران كه به زبان عربي ايراد گرديد، را بيانگر ميزان احترام آن مقام عاليقدر براي ملت مصر دانست و گفت: آيت الله خامنه اي در اين سخنراني از انقلاب مصر با عنوان انقلاب شكوهمند ياد و تجليل كردند.
در پاسخ به اين سؤال كه آيا تهران خواستار روابط دوجانبه و دوستانه ميان دو كشور است، مجتبي اماني گفت: در حال حاضر تهران هيچ گونه ملاحظاتي در برابر سياستهاي مصر در قبال ايران اعمال نمي كند، اما درباره طرف مصري بايد ديد قاهره آيا ملاحظاتي اعمال خواهد كرد يا خير و بر اين اساس تهران سياستهاي خود را اتخاذ و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
اماني افزود: مي دانيم كه آمريكا به شدت نگران برقراري چنين رابطه اي است و به هيچ عنوان خواهان برقراري چنين رابطه اي نيست، طي دوره زمامداري مبارك نيز كاخ سفيد سياستهاي خود را بر مبارك تحميل مي كرد اما هم اكنون و به لطف انقلاب شكوهمند مصر شرايط تغيير كرده است.
بر اين اساس، رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره ابراز اميدواري كرد، طي ماههاي آينده شاهد گشوده شدن سفارتخانه هاي مصر و ايران در تهران و قاهره باشيم.
در پاسخ به اين سؤال كه دولت مصر خواهان تغيير نام خيابان «خالد اسلامبولي» در تهران شده است، اماني گفت: به نظر نمي رسد، اين شرطي براي برقراري روابط يا به تعويق انداختن آن از سوي دو كشور باشد.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره درباره موضع رژيم صهيونيستي در برابر برقراري صلح در خاورميانه گفت: رژيم صهيونيستي هيچ گاه خواهان برقراري صلح و امنيت در خاورميانه نبوده و نيست.
وي درباره اختلافات اخير بروز كرده ميان ايران با عربستان سعودي گفت: تهران به دخالت نيروهاي نظامي عربستان در بحرين معترض است و آن را دخالت در امور داخلي بحرين مي داند.
اماني درباره برخي ادعاها مبني بر دخالت ايران در حوادث جاري در بحرين گفت: اين سخنان ادعاهايي بيش نيستند و همه مي دانند با اين كه اكثر ملت بحرين را شيعيان تشكيل مي دهند، اما آنها هيچ گونه رابطه اي با ايران ندارند.
بهبود مناسبات ايران و مصر به سود جهان اسلام
در همين حال، «اكمل الدين احسان اوغلو» دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با بيان اينكه مصر در زمان مبارك آتش اختلاف با ايران را براي اختلاف مذهبي در جهان اسلام روشن نگه داشته بود، تاكيد كرد كه اكنون بهبود مناسبات دو طرف به سود جهان اسلام خواهد بود.
وي با اعلام اين مطلب در كنفرانس خبري در قاهره اعلام كرد كه مصر درصدد است مناسبات خود را با ايران گسترش دهد.
احسان اوغلو كه در اين كنفرانس خبري با وزير خارجه مصر سخن مي گفت، از توسعه مناسبات تهران و قاهره استقبال كرد و آن را به سود جهان اسلام و به نفع تقريب مذاهب و دور كردن اختلافات مذهبي در جهان اسلام دانست.
به گزارش پايگاه خبري التوافق، احسان اوغلو افزود: همه امت اسلامي درك مي كند كه وجود مناسبات ممتاز مصر و ايران به سود همه مسلمانان است زيرا ايران و مصر بزرگترين كشورهاي اسلامي هستند.
از سوي ديگر؛ سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد كه نگراني هاي كشورهاي حوزه خليج فارس در قبال نزديكي روابط مصر و ايران توجيهي ندارد.
منحد باخوم با اشاره به اين كه قاهره اعلام كرده است كه بعد از 52 ژانويه صفحه جديدي از روابط را با تمامي كشورهاي جهان باز خواهد كرد، گفت كه نظام پيشين مصر ايران را يك دشمن تلقي مي كرد در حالي كه ما چنين عقيده اي نداريم.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه عربستاني المدينه باخوم بيان كرد كه كشورهاي حوزه خليج فارس روابط كامل ديپلماتيك با ايران دارند از جمله اين كشورها امارات است.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس : بودجه 90 دو شيفته در صحن مجلس بررسي مي شود

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: لايحه بودجه 90 در دو شيفت كاري حداقل 4 ساعته در صحن علني بررسي خواهد شد.
محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در خصوص جلسه اين هيئت به فارس گفت: در اين جلسه كه عصر يكشنبه برگزار شد، اعضاي هيئت رئيسه چند شيفته بودن كار مجلس هنگام بررسي لايحه بودجه 90 را در صحن پارلمان بررسي كردند.
وي افزود: براساس تصميم اين هيئت مقرر شد كه اين لايحه در دو شيفت كاري حداقل 4 ساعته صبح و بعد ازظهر در صحن علني مجلس بررسي شود.
به گفته فرهنگي شيفت اول مجلس هنگام بررسي لايحه بودجه از ساعت 8 الي 13 و شيفت دوم آن از ساعت 14 الي 20 برگزار خواهد شد. وي خاطرنشان كرد: با توجه به كار كميسيون تلفيق، بررسي لايحه بودجه از روز شنبه، طبق زمانبندي تعيين شده در هيئت رئيسه، در صحن مجلس آغاز مي شود.

 



سخنگوي وزارت خارجه: حملات لفظي به ايران براي منحرف شدن توجهات از جنايات نظامي عربستان است

سخنگوي وزارت امور خارجه ادعاهاي تكراري و اتهامات كذب عليه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس را مردود و بي اساس دانست و آن را اقدامي در جهت انحراف افكار عمومي جامعه بين المللي از اقدامات نظامي گرايانه و بحران ساز برخي كشورهاي منطقه توصيف كرد.
رامين مهمانپرست در خصوص بيانيه مورخ 28 فروردين ماه وزيران خارجه شوراي همكاري در رياض گفت: جاي تعجب است كه در بيانيه منتشره به اسم شوراي همكاري، ادعاي دخالت ايران در مسائل منطقه اي مطرح مي شود در حالي كه نيروهاي نظامي برخي از كشورهاي عضو اين شورا با زير پا گذاشتن تمامي قوانين و كنوانسيون هاي بين المللي، در امور داخلي كشور همسايه خود دخالت كرده و به سركوب مردان و زنان بي دفاع پرداخته اند.
وي افزود: نامه وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به دبيركل محترم سازمان ملل درباره اوضاع جاري بحرين نيز ناظر بر همين واقعيات و ناشي از نگراني ايران نسبت به اقدامات نظامي گرايانه اي است كه مخل امنيت و ثبات منطقه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه با مردود دانستن رويكرد سركوب در بحرين و تأكيد بر ضرورت تامين مطالبات مشروع مردم، اظهار كرد: اقتدار و حاكميت دولت ها نه با اينگونه روش ها و پاك كردن صورت مسئله، بلكه با همراهي با خواست مردم تبلور مي يابد.
مهمان پرست تصريح كرد: روند همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي همسايه در منطقه خليج فارس بيانگر آن است كه بيانيه صادره از سوي شوراي همكاري، ديدگاه تمامي اعضاي اين شورا نبوده و متاسفانه به نظر مي رسد برخي از اعضاي اين شورا از نام شوراي همكاري براي اجراي منويات و اهداف خاص خود در منطقه سوءاستفاده مي كنند.
وي تأكيد كرد كه اين رويه خواست دشمنان وحدت جهان اسلام است كه سال هاست اين هدف را دنبال مي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: روابط جمهوري اسلامي ايران با همسايگاني در منطقه خليج فارس كه از اصول مبتني بر احترام به حاكميت ملي، حسن همجواري، احترام متقابل و پاسخگويي به مطالبات مشروع مردمي پيروي مي كنند از روند مناسبي برخوردار است.

 



به بهانه اوضاع منطقه صورت مي گيرد
كمك نظامي 20 ميليارد دلاري آمريكا به رژيم صهيونيستي

اسرائيل با بهانه قرار دادن آنچه «بي ثباتي در منطقه» خوانده شده، تقاضاي 20 ميليارد دلار كمك نظامي اضافي از آمريكا كرده است.
در حالي كه آمريكايي ها نيز تحولات اخير منطقه را زمينه اي مساعد براي فروش هر چه بيشتر سلاح به كشورهاي منطقه ارزيابي مي كنند، صهيونيست ها تصميم گرفته اند با مغتنم شمردن فرصت كمك هاي نظامي بيشتري از آمريكا درخواست كنند.
با وجود اينكه آمريكا به اسرائيل تعهد داده است در بازه زماني 2007-2017 يك بسته 30 ميليارد دلاري كمك نظامي در اختيار اسرائيل قرار بدهد و هر ساله نيز بخشي از اين كمك ها به اسرائيل وارد مي شود، منابع غربي مي گويند اسرائيل اخيراً از آمريكا درخواست كرده ميلياردها دلار كمك اضافي در اختيار آن قرار دهد.
پايگاه اينترنتي روزنامه هاآرتص امارات روز 27 فروردين 1390 (16 آوريل 2011) در گزارشي نوشت: «اسرائيل تلاش مي كند براي مقابله با نتايج انقلابها در جهان عربي 20 ميليارد دلار كمك نظامي از آمريكا دريافت كند».
به نوشته اين پايگاه اينترنتي، ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل گفته است اسرائيل سعي مي كند تجهيزات نظامي آمريكايي به ارزش 20 ميليارد دلار از آمريكا دريافت كند.
وي افزوده است: «موضوع برتري هسته اي نظامي اسرائيل بر اعراب اهميتي اساسي دارد و به اعتقاد من براي طرف آمريكايي نيز بسيار با اهميت است. عاقلانه است كه آمريكا 20 ميليارد ديگر سرمايه گذاري كند تا حمايت بيشتري از اسرائيل انجام شود. اسرائيل قدرتمند و مسئوليت پذير است و مي تواند عامل ثبات در منطقه اي باشد كه شاهد ناآرامي هاي آشكار است».
در همين حال گزارش هايي نيز وجود دارد كه نشان مي دهد اسرائيل براي دريافت چند فروند ديگر از زيردريايي ها دلفين آلمان را تحت فشار گذاشته است.
خبرگزاري يونايتدپرس روز 27 فروردين از تل آويو گزارش داد كه بنيامين نتانياهو در ديدار روز 7 آوريل 2011 خود از آلمان اين درخواست را با آنگلا مركل صدراعظم آلمان در ميان گذاشته است.
اين خبرگزاري مي نويسد مركل اين درخواست را پذيرفته اما براي اجابت آن شرطي داشته است: «مركل نيز به طور متقابل از مخالفت اسرائيلي ها با توقف توسعه شهرك سازي ها در كرانه باختري رود اردن به عنوان مانع اصلي پيشرفت در تحقق صلح در منطقه خاورميانه انتقاد كرده و خواهان توقف آن شده است».
لازم به ذكر است صهيونيستها تقريباً همه واردات خود را از جمله نفت و مواد خام از طريق دريا تأمين مي كنند كه به همين منظور بر نياز فوري خود به اين نوع كشتي ها و شناورها با هدف بازگذاردن مسيرهاي حمل و نقل دريايي، مقابله با نيروهاي دريايي عربي در درياهاي مديترانه و سرخ و همچنين افزايش محاصره هاي دريايي نوار غزه و لبنان تأكيد دارند.
استقرار 2 فروند كشتي ايراني در درياي مديترانه از طريق كانال سوئز در ماه فوريه كه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاكنون براي نخستين بار رخ داده است از عوامل افزايش نگراني اسرائيلي ها بوده است.
اوراهام بوتزر فرمانده پيشين نيروي دريايي رژيم صهيونيستي نيز خاطرنشان كرد زيردريايي هاي دلفين راهي براي تضمين جلوگيري از حمله پيش دستانه با تسليحات غير متعارف به شمار مي روند.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا هم هفته گذشته در سفر به عربستان براي فروش سلاح هاي بيشتر به اين كشور لابي كرده بود.
در عين حال كارشناسان نظامي در تهران مي گويند افزايش تلاش اسرائيل براي دريافت تسليحات بيشتر از آمريكا احتمالاً دو دليل اصلي دارد.
دليل اول لابي احتمالي است كه ميان صهيونيست ها و صاحبان برخي كمپاني هاي اسلحه سازي در واشينگتن انجام شده و در طي آن صاحبان اين كمپاني ها اسرائيلي ها را ترغيب كرده اند كه در زمينه دريافت سلاح به دولت آمريكا فشار بيشتري بياورند. بيشترين سود اينگونه معاملات معمولاً به جيب اين كمپاني ها مي رود.
دليل دوم كه مهم تر نيز هست به مصر مربوط مي شود. در تمام 30 سال گذشته اسرائيلي ها راهبرد نظامي خود را بر اين مبنا استوار كرده بودند كه مصر ديگر يك خطر نظامي براي آنها نيست اما اين راهبرد اكنون به وضوح نادرست از آب درآمده است. به همين دليل اسرائيلي ها با نگراني در پي تقويت ارتش خود براي رويارويي احتمالي با مصر هستند.

 



نويسنده مشهور آمريكايي: اگر به جاي رهبران ايران بودم تلاش براي هسته اي شدن را دوچندان مي كردم

«جفري گلدبرگ» نويسنده و روزنامه نگار برجسته آمريكايي در مقاله اي در پاسخ به گزارش اخير روزنامه «واشنگتن پست» درباره برنامه هسته اي ايران، حمايت صريح خود را از ادامه پيشرفت هاي هسته اي ايران اعلام كرد.
«جفري گلدبرگ» نويسنده مشهور آمريكايي در مقاله اي در پاسخ به گزارش اخير واشنگتن پست درباره برنامه هسته اي و پيشرفت هاي هسته اي ايران كه در مجله «آتلانتيك» به چاپ رسيد، ضمن حمايت از برنامه هسته اي ايران نوشت: اگر من جاي يكي از رهبران ايران بودم و مي ديدم كه غرب چطور با «معمر قذافي» بدون سلاح هسته اي برخورد مي كند، به طور حتم تلاش هايم را براي عبور از آستانه هسته اي دوچندان مي كردم. در نهايت شما هيچ گاه شاهد وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز كره شمالي نيستيد، چرا كه دليلي براي آن وجود دارد. چنين منطقه اي به طور حتم بر فراز كشوري كه مشخص است به طور حتم تسليحات هسته اي توليد مي كند، وضع نمي شود.
«جابي وريك» نويسنده روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» پيشتر در مقاله اي درباره پيشرفت هاي هسته اي ايران نوشته بود: دانشمندان هسته اي ايران در اعلاميه اي كه در روزهاي گذشته منتشر شد، گفتند كه موفق شده اند سانتريفيوژهاي پيشرفته اي را براي غني سازي اورانيوم آزمايش كنند و كمتر از يك ماه آينده نخستين راكتور هسته اي تجاري ايران را راه اندازي مي كنند.
واشنگتن پست ادامه داد: اين بيانيه ها كه مرتبط با رويدادهاي روز «فناوري هسته اي» در تهران بود، ارزيابي هاي اخير كارشناسان هسته اي و مقامات اطلاعاتي غربي مبني بر اينكه ايران براي آفرينش سرعت توليد اورانيوم غني شده آماده مي شود، را تأييد كرد.
اين روزنامه آمريكايي همچنين نوشته بود: اگرچه بسياري از پيشرفت ها هنوز به طور كامل به مرحله اجرا درنيامده، اما پيشرفت ظاهري در برنامه هسته اي ايران باعث شده تا برخي كارشناسان پيش بيني هاي جديدي را مطرح كنند در رابطه با اينكه اين كشور در صورت تمايل چقدر سريع مي تواند يك زرادخانه اتمي بسازد.
در همين رابطه نيز «جفري گلدبرگ» نويسنده مشهور آمريكايي پاسخ خود را به اين مقاله اينگونه مي دهد كه چنانچه به جاي رهبران ايران بود و برخورد كنوني غرب را مي ديد به طور حتم تلاش هاي خود را براي عبور از آستانه هسته اي دوچندان مي كرد.

 



معاون بين الملل بعثه رهبر معظم انقلاب: مردم كشورهاي منطقه از دخالت آمريكايي ها جلوگيري كنند

معاون بين الملل بعثه مقام معظم رهبري نسبت به دخالت آمريكايي ها در تحولات منطقه و مصادره قيام هاي اسلامي مردم هشدار داد.
«محمدرضا باقري» ديروز در جمع كاركنان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ارتش با اشاره به اين كه معتقديم آنچه كه امروز در منطقه در حال رخ دادن است، اثرات انقلاب اسلامي است، بيان داشت: قبل از انقلاب شاه ژاندارم منطقه بود، ارتش شاه قوي بود و زماني كه قرار بود يكي از شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس به ايران سفر كنند، شاه يكي از فرمانداران شهرهاي جنوبي را به استقبال آنان مي فرستاد، چون ژاندارم منطقه بود، اما همين شاه چون پايبند به استقلال كشور و ملت نبود، قدرت ايستادگي در برابر دستورات قدرت هاي بزرگ مثل آمريكا را نداشت. بطوري كه حتي يكي از قايق هاي نظامي ارتش ايران اجازه عبور و مرور در درياي خزر را نداشت، چون شوروي اين اجازه را به او نمي داد، اما امروز ما در درياي خزر و خليج فارس و درياها ناوگان دريايي بسيار قدرتمندي داريم.
وي با اشاره به اعدام زودهنگام صدام به خاطر مطرح نشدن بعضي از اطلاعات توسط آمريكايي ها پس از اشغال عراق بيان داشت: امروز همان كاري را كه بر سر صدام پياده كردند مي خواهند با مبارك در مصر انجام دهند و او را محاكمه كنند ولي ما اميدواريم كه ملت مصر در محاكمه مبارك اجازه دخالت به آمريكايي ها را ندهند.
وي با بيان اين كه آمريكا قدرت زيادي دارد، ولي مي ترسد تا در منطقه خليج فارس اعمال قدرت كند، ادامه داد: دليل ترس آمريكا از اعمال فشار در منطقه خليج فارس به خاطر وجود اسرائيل در اين منطقه است، زيرا بزرگترين قدرت هاي اقتصادي را اسرائيلي ها تشكيل مي دهند.
باقري با اشاره به اين كه قيام مردم منطقه باعث وحشت صهيونيست ها شده است، گفت: وظيفه همه مسلمانان به خصوص مسلمانان مصر و تونس اقتضا مي كند، همانطور كه در قيام خود از انقلاب اسلامي الهام گرفتند در ادامه نيز انتظار مي رود از اعمال قدرت آمريكايي ها نيز جلوگيري كنند.

 



كارگردان سي دي انحرافي «ظهور بسيار نزديك است» دستگير شد

در پي تهيه مستند انحرافي «ظهور بسيار نزديك است» و انجام مصاحبه هاي گوناگون، كارگردان اين مجموعه دستگير شد.
به گزارش برنا، چندي پيش فيلمي با عنوان مستند «ظهور بسيار نزديك است» در كنار تشكيل سايتي به همين نام، به شكلي گسترده و وسيع ميان مردم راه يافت و عده اي مباحث التقاطي موجود در آن پيرامون ظهور منجي صاحب زمان حضرت مهدي(عج) را باور كرده و فريب اين گروه منحرف را خوردند.
با داغ شدن اين بحث در ميان مردم برنامه روشنگر « به سوي ظهور» همچون هميشه به رصد اين موضوعات پرداخته و با دعوت از حجت الاسلام كلباسي، مدير مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم در بخش استوديوي راديويي اين برنامه به نقد و بررسي لوح فشرده «ظهور بسيار نزديك است» پرداخت.
انتشار خبر پخش اين برنامه و تهيه گزارش ها و مصاحبه هايي از سوي ديگر رسانه ها توجه مراكز قانوني و قضايي را به اين مسئله معطوف كرد كه اين امر به دستگيري «علي اصغر سيجاني» سازنده اين مستند انحرافي انجاميد.
منابع آگاه خبر دادند علي اصغر سيجاني روز يكشنبه دستگير شده است.
روزنامه كيهان نيز هفته گذشته در يادداشتي با عنوان «ظهور نزديك است يا انتخابات» به قلم مديرمسئول روزنامه به دست هاي پشت پرده توليد اين سي دي انحرافي اشاره و اهداف پنهان حمايت كنندگان مالي از آن را افشا كرد.
لزوم برخورد جدي با تهيه كنندگان سي دي ظهور
در همين رابطه يك كارشناس مسائل فرهنگي و ديني گفت: كساني كه در مستند «ظهور بسيار نزديك است» براي ظهور منجي موعود زمان تعيين كرده اند، دروغگو هستند و بايد با آنها برخورد شود.
حجت الاسلام «علي ثمري» در گفت وگو با فارس، با رد آنچه تحت عنوان «مستند» در يك لوح فشرده با نام «ظهور بسيار نزديك است» منتشر شده، محتويات اين CD را «روايات غيرقابل اعتماد ممزوج با اراجيف و اكاذيب» دانست كه «منحرف كننده است.»
وي خاطرنشان كرد: نحوه ورود به بحث ظهور و برداشت هاي صورت گرفته از اين مسئله در مستند ظهور بسيار نزديك است، سوءاستفاده از احساسات لطيف و معنوي و نيات پاك مردم است و دستگاه هاي مسئول بايد با عوامل آن برخوردكنند.
اين كارشناس مسائل ديني و فرهنگي با اشاره به روايتي از معصوم كه مي فرمايد: «كذب الوقاتون»، متذكر شد: روايت داريم كساني كه براي ظهور وقت و محدوده تعيين مي كنند، كذاب و دروغگو هستند و آنچه از همه موضوعات مطرح شده در اين CD بدتر است، تعيين وقت ظهور است كه انحراف اساسي است.
حجت الاسلام ثمري كه پيش از اين مشاور فرهنگي محمود احمدي نژاد بوده است، با رد ادعاي كارگردان «ظهور بسيار نزديك است» درباره عدم تعيين زمان ظهور در اين مستند، گفت: اواخر مستند مصداق «شعيب بن صالح» به رئيس جمهور فعلي نسبت داده و ادعا شده بقيه الله الاعظم(عج) هفتاد و چند ماه پس از روي كار آمدن ايشان ظهور خواهند كرد كه نمونه بارز انحراف فكري است.
اين كارشناس مسائل ديني و فرهنگي در پايان با اظهار بي اطلاعي از نقش برخي چهره ها در توليد CD ظهور بسيار نزديك است، عوامل پشت پرده اين مستند را «افراد سودجو و فرصت طلبي» دانست كه «دنبال سوءاستفاده هاي گروهي، صنفي و فكري از احساسات مردم خصوصاً جوانان هستند.

 



رئيس بنياد علمي و فرهنگي شهيدمطهري(ره):
انديشه هاي شهيد مطهري بن مايه هاي فكري انقلاب اسلامي قرار گرفت

محمدرضا جعفري جلوه در نشست خبري كه به مناسبت سي ودومين سالگرد شهيدمرتضي مطهري و معرفي بنياد شهيد علامه مرتضي مطهري برگزار شد، اظهار كرد: علامه مطهري سهم بزرگي در بيداري ديني در سرزمين ما به ويژه در دهه هاي منتهي به انقلاب داشت و متفكري بود كه انديشه هاي او بن مايه هاي فكري انقلاب اسلامي قرار گرفت.
به گزارش ايسنا جعفري جلوه با بيان اين كه خون شهيد مطهري خيلي زود سند حقانيت انديشه هاي او شد، افزود: نياز زمان به انديشه هاي شهيدمطهري بيش از پيش احساس مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كارهاي بزرگي درمورد بزرگداشت شهيدمطهري انجام شده، اما در اين مقطع كار ويژه مورد انتظار است، كارهايي كه با هم افزايي و تكميل هم بيش از پيش بتواند حق مطلب را ادا كند.
جعفري جلوه ادامه داد: باتوجه به فضايي كه در جهان اسلام مي گذرد، پيونددهنده و روح حاكم بر آيين بزرگداشت اين شهيد در شعار «مطهري و بيداري اسلامي» متجلي خواهد شد.
رييس بنياد شهيد علامه مرتضي مطهري در ادامه، بنياد علمي فرهنگي شهيد مرتضي مطهري را يكي از مردمي ترين بنيادها خواند و گفت: بايد بكوشيم اين كميت زيادي كه براي آن درنظر گرفته شده با بهترين كيفيت انجام شود.
وي همچنين گفت: جريان ترجمه آثار شهيدمطهري به صورت فردي يا سازماني درحال انجام است و امور ترجمه با محوريت نهاد نيز تشكيل شده و افراد زبده درحال پي گيري آن هستند تا به زبان هاي مختلف آثار ايشان عرضه شود.
جعفري جلوه افزود: ارايه انديشه هاي استاد مطهري به صورت ديجيتالي نيز از برنامه هاي جدي و محوري ماست و سايت شهيدمطهري نيز به زودي ارايه خواهدشد.
رييس بنياد شهيد علامه مرتضي مطهري در پايان ابراز اميدواري كرد همان طور كه انديشه هاي ناب شهيدمطهري، جمهوري اسلامي را پشتيباني كرد، حركت هاي بزرگ در جهان اسلام نيز بتواند از انديشه هاي او سيراب شود و به سرمنزل مقصود نائل گردد.
در ادامه اين نشست، بهروز اثباتي دبير بنياد علمي فرهنگي علامه مطهري نيز گفت: تركيب اين بنياد، تركيبي فرهنگي متشكل از روحانيان، دانشگاهيان و عوامل فرهنگي نهادها و سازمان هايي چون صداوسيما، سپاه، حوزه علميه و مساجد است.
اثباتي در ادامه، همايش حكمت مطهر، جشنواره حكمت مطهر و جايزه حكمت مطهر، مصاحبه لاريجاني در گفت وگوي ويژه خبري، جشنواره شعر گل واژه هاي مطهر، همايش بيداري اسلامي و مقتضيات زمان، همايش الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت از منظر استاد مطهري را از برنامه هاي مهم بنياد خواند.
وي با بيان اين كه كشورهايي مانند اندونزي، هند و كشمير از فعالان درمورد شهيد مطهري هستند، افزود: يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين بنياد اين است كه نهادهاي بين المللي و برون مرزي نيز از آن استقبال مي كنند.
اثباتي با بيان اين كه چاپ بروشور به زبان هاي مختلف، توليد برنامه هاي سيمايي، توليد نرم افزارهاي چند زبانه، برگزاري نمايشگاه كتاب شهيد مطهري از برنامه هاي مهم اين بنياد است، درمورد جايزه شهيد مطهري افزود: اين جايزه به پيشنهاد رييس جمهور طراحي شد كه به 15تن از شخصيت هاي فرهنگي اهدا خواهد شد.

 



جليلي در ديدار مقامات عراقي: وقايع بحرين سند بزرگ دروغگويي آمريكا است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدارهاي جداگانه با مقامات عراقي به بررسي تحولات منطقه پرداخت.
احمد چلبي، رئيس كنگره ملي عراق - عادل عبدالمهدي- معاون دبيركل مجلس اعلاي انقلاب اسلامي - و ابراهيم جعفري - رئيس ائتلاف شيعيان و عضو مجلس عراق - صبح دوشنبه به طور جداگانه با سعيد جليلي ديدار كردند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدارها با انتقاد از سياست هاي دوگانه و مزورانه آمريكا، حمايت اين كشور از سركوب مردم بحرين را كه خواستار حقوق انساني و شهروندي خويش هستند، سند بزرگ دروغگويي و فريبكاري آمريكا در زمينه حقوق بشر دانست كه منجر به رسوايي آن در افكار عمومي جهان مي شود.
جليلي اظهار كرد: برخي حكومت ها بايد بدانند اگر به جاي شنيدن صداي مردم به آمريكا اتكا كنند سرنوشتي بهتر از حسني مبارك و بن علي نخواهند داشت.

 



تجمع دانشگاهيان دانشگاه شهيد بهشتي در حمايت از مردم بحرين

دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه شهيد بهشتي در حمايت از قيام هاي مردم منطقه و در اعتراض به كشتار مردم بحرين توسط آل سعود و آل خليفه در اين دانشگاه تجمع كردند.
دانشگاهيان دانشگاه شهيد بهشتي ديروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با اجتماع در مقابل مسجد اين دانشگاه و با سر دادن شعارهايي همچون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل »، «مرگ بر آل سعود » و «سكوت هر مسلمان، خيانت از است به قرآن»، «اباالفضل علمدار آل سعود و بردار»، «مرگ بر سعودي صهيونيست »، «مرگ بر آل سعود خائن »، «علي حيدر كرار آل سعود و بردار »، «شيوخ آمريكايي، خجالت خجالت » كشتار مردم بي دفاع منطقه را محكوم كردند و با در دست داشتن تصاوير شهداي بحريني از قيام مردم اين كشور حمايت كردند.
دانشگاهيان دانشگاه شهيد بهشتي با سينه زني و سر دادن اذكار «يا حسين(ع) » و «يا زهرا(س) » در محوطه اين دانشگاه حاضر شدند و بعد از آن به سمت دفتر كرسي حقوق بشر يونسكو رفته و در مقابل اين دفتر تجمع كردند.
در ادامه اين تجمع يكي از فعالان دانشجويي بيانيه اي را در حمايت از مردم بحرين قرائت كرد كه در بخشي از آن آمده است: «چندي است خبر بيداري ملت هاي اسلامي و به ويژه عربي منطقه و گرايش اين مردم به اسلام ناب محمدي (ص) ما را خوشحال و اميدوار كرده است؛ لكن خبر تلخ حمله وحشيانه حكام صهيونيستي به مردم مظلوم اين كشورها به ويژه حمله وحشيانه مزدوران وهابي-صهيونيستي آل سعود به مردم مظلوم و بي دفاع بحرين چشممان را اشكبار و قلبمان را جريحه دار كرده است. مزدوران گرگ صفت آل سعود به پشتيباني اربابان مستكبر و صهيونيستي خود با تعرض به خانه هاي انقلابيون بحريني و اذيت و آزار زنان و فرزندان اين جوانان غيور، آنان را ربوده و به خاك و خون كشيده اند. به راستي مناديان دروغين حقوق بشر كجا هستند تا اين فجايع را ببينند، آنان كه ادعاي پوچ و توخالي صلح و آزاديشان گوش فلك را كر كرده است، چرا سخني نمي گويند و حركتي انجام نمي دهند و متأسفانه مشاهده شد در ماجراي قيام مردم ليبي آنجا كه منافع نفتي آنها رو به خطر رفت وارد عمل شدند تا به بهانه ايجاد آرامش، چاه هاي نفتشان را نصف كنند و البته باز با كشتن مردم بي گناه و غيرنظامي ليبي».
اين بيانيه ادامه مي دهد: «ما دانشجويان هيأت فاطميون دانشگاه شهيد بهشتي به همه مردان و زنان، به ويژه جوانان غيور ملت هاي بحرين، تونس، يمن، مصر و ليبي اعلام مي كنيم كه چون ديگر دانشجويان و جوانان آزادي خواه ايران همواره حامي شما بوده و تمامي توان خود را در رساندن نداي مظلوميت شما به جهان به كار خواهيم گرفت.
همچنين از دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران مي خواهيم تا هرچه سريعتر اين موضوع را پيگيري كنند و قاطعانه به حمايت از مردم مظلوم بحرين و ديگر ملت ها برخيزند كه هم اكنون چشم جهانيان به ايران است و اين وظيفه خطير برگردن شما دولتمردان است».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14