(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23  آبان 1390- شماره 20073

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل سپاه از نقش برجسته شهيد مقدم در ساماندهي واحدهاي موشكي كشور
رئيس جمهور در آيين رونمايي از گنجينه تمدن جيرفت: نبايد درگذشته متوقف شويم
صالحي در گفت وگو با اشپيگل: مجالي براي دستيابي به راهكارهاي حد وسط وجود ندارد
راشد الغنوشي : دنيا از ايستادگي ايران در مقابل غرب درس گرفته است
احمدي نژاد فردا به قطر مي رود
منابع غربي: دليل جنجال تبليغاتي عليه ايران ترس از گسترش نفوذ منطقه اي آن است
دبير كل مقاومت مردم فلسطين:هرگونه تجاوز عليه ايران خشم عربي واسلامي را به دنبال خواهد داشت
فرانسه رهبري اقدامات عليه ايران در آژانس را به عهده مي گيرد
رئيسي در جمع خبرنگاران: انفجار در زاغه مهمات سپاه توسط نيروهاي مسلح در حال بررسي است
سفير ايران در لاهه: آمانو پيش از انتشار گزارش دستورهاي لازم را از واشنگتن دريافت كرد
ديدار رئيس ستاد ارتش عراق با فرمانده نيروي زميني سپاه در آستانه خروج آمريكا از اين كشور
سردار جلالي: ايران به راهي براي بي اثر كردن ويروس اينترنتي دوكو دست يافته است
سمينار بين المللي زلزله در تبريز برگزار مي شود
رئيس انجمن ديابت ايران: سالانه 200 هزار نفر به بيماري ديابت مبتلا مي شوند
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران: تمامي كالاهاي وارداتي به كشور مشمول استاندارد اجباري مي شوند
2 كشيش روسي از حرم حضرت معصومه(س) ديدن كردند
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: رشته هاي جديد پرستاري بايد با كاربرد باليني طراحي شوند
توزيع 4 هزار جلد كتاب با موضوع مهدويت بين كودكان كشور
استاندار: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در اصفهان قطعي است
اخبار ادبي و هنري
وزير جهاد كشاورزي خبر داد اختصاص 12 ميليارد ريال براي خشكسالي بخش كشاورزي
95 درصد مطالبات شاليكاران مازندراني پرداخت شد
آيت الله جوادي آملي: گزارش آژانس انرژي اتمي كذب است



تجليل سپاه از نقش برجسته شهيد مقدم در ساماندهي واحدهاي موشكي كشور

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه اي با تبريك شهادت سردار شهيد پاسدار حسن مقدم از نقش وي در راه اندازي و سازماندهي واحدهاي توپخانه و موشكي سپاه تجليل كرد.
در اين بيانيه آمده است: «ترديدي نيست راه مقدس سردار سرافراز سرلشكر پاسدار شهيد حسن مقدم مسئول سازمان خودكفايي و تحقيقات صنعتي سپاه، بنيانگذار توپخانه و موشكي سپاه در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس و ديگر شهداي اين حادثه ادامه خواهد يافت و همرزمان شجاع آنان مسير عزت، پيشرفت و تقويت روزافزون توان بازدارندگي نظام و ميهن اسلامي را با همان تعهد، همت و صلابت تداوم خواهند بخشيد.» اين اطلاعيه با اشاره به خدمات ارزشمند و تاثيرگذار سرلشكر پاسدار شهيد حسن مقدم طي سي سال خدمت صادقانه در سپاه تصريح كرده است: پاسداران انقلاب اسلامي، مجاهدت و تلاش هاي فاخر و ماندگار سردار شهيد حسن مقدم در جهت راه اندازي و سازماندهي واحدهاي توپخانه و موشكي سپاه و كمك به روند فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهش هاي دفاعي و نقش موثر آن شهيد ارجمند در توسعه صنعت و توان دفاعي كشور را هرگز فراموش نخواهد كرد و آموزه هاي به يادگار مانده از ايشان را راهنماي شايسته خود در پيگيري رسالت خطير پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي سترگ آن مي دانند.
مراسم تشييع شهدا
مسئول روابط عمومي سپاه از تشييع و به خاكسپاري 17 شهيد حادثه سازمان خودكفايي در صبح امروز خبر داد و گفت: پيكر پاك شهيدان حادثه سازمان خودكفايي 23 آبان ماه از مقابل حسينيه فاطمه زهرا(س) ستاد فرماندهي سپاه نيروي هوافضا برگزار مي شود.
شريف افزود: پيكر پاك سرلشكر شهيد حسن مقدم، مسئول سازمان خودكفايي و تحقيقات صنعتي سپاه به همراه 16 شهيد ديگر 30/8 صبح امروز از مقابل حسينيه فاطمه زهرا(س) ستاد فرماندهي سپاه هوافضا واقع در خيابان سپاه، خيابان پادگان وليعصر به سمت بهشت زهرا(س) تشييع خواهد شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پيام تسليت به مناسبت شهادت شهيد حسن مقدم نوشت: سردار سرلشكر حسن تهراني مقدم عمري را با مجاهدت و پايمردي در راه حق گذراند و در صراط مستقيمي كه يافته بود، هرگز سستي به خود راه نداد. او از بندگان مخلصي بود كه خدا را با همه وجود باور داشت و در راه او سر از پاي نمي شناخت و سرانجام نيز به آرزوي ديرين خود كه لقاي پروردگار با چهره اي خونين بود، رسيد. رضوان خدا بر او و ديگر جانباختگان اين حادثه باد.
در همين زمينه مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران با انتشار اطلاعيه از نقش سردار حسن مقدم در ترويج مذهب شيعه در حوزه هاي علميه تجليل كرد و نوشت: شهادت سردار حسن تهراني مقدم مسئول سازمان جهاد خودكفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و عضو هيئت امناي مدرسه علميه خواهران نورالزهرا سلام الله عليها در تهران كه عمر شريف خود را صرف پاسداري از ميهن اسلامي و ترويج مذهب حقه شيعه نمود، ثلمه اي است جبران ناپذير.
شهيد تهراني مقدم سرداري گمنام و بي ادعا بود
حميدرضا مقدم فر با بيان اينكه شهيد تهراني مقدم از عناصر شاخص، برجسته و خستگي ناپذير سپاه بود، گفت: اين شهيد سرداري گمنام، بي ادعا و مجاهدي عالم و دانشمند بود.
«حميدرضا مقدم فر» معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت وگو با فارس، با تاكيد بر اينكه شهيد تهراني مقدم يكي از عناصر شاخص و برجسته سپاه پاسداران و مجاهدي خستگي ناپذير در مسير تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي بود، گفت: او دانشمندي آگاه، محقق و پژوهشگري توانا بود كه چهره برجسته علمي اش در پس سادگي تواضع، صميميت و باني اش پنهان مانده بود.
مقدم فر كه از همرزمان و دوستان صميمي شهيد تهراني مقدم است در ادامه درباره ويژگي هاي مديريتي شهيد افزود: مديريت قوي او باعث شده بود كه با شايستگي و موفقيت ماموريت هاي بسيار حساس را به سرانجام برساند.
«جالب آنكه هيچگاه در دام موفقيت هاي خود نيز گرفتار نشد هرگز اسير ميز و دفتر و زرق و برق دنيا نشد دائما در تلاش و تكاپوي مجاهدانه بود تا خلأيي را در نظام اسلامي شناسايي كند و مردانه و با همت بلند خود براي برطرف كردن آن اهتمام ورزد».
وي افزود: او با عطر ولايت و شهادت پرورش يافته بود. در خانواده اي ولايي مذهبي و شهيدپرور متولد شده بود و يكي از برادرانش در آغاز دفاع مقدس در راه دفاع از اسلام عزيز و انقلاب اسلامي به افتخار شهادت نائل آمده بود.
معاون فرهنگي اجتماعي سپاه با اشاره به خصوصيات فردي شهيد گفت: اهتمام او به نماز اول وقت تقيد و احكام اسلامي پيوند مستحكم با روحانيت از ويژگي هاي ممتاز او بود. او در روز شهادت نيز توفيق نماز اول وقت را از دست نداد و پس از انجام فريضه ظهر و عصر به ديدار معبود شتافت.

 



رئيس جمهور در آيين رونمايي از گنجينه تمدن جيرفت: نبايد درگذشته متوقف شويم

رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه نبايد درگذشته متوقف شويم، كساني كه درگذشته متوقف شده اند را متحجر خواند.
به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد در آيين رونمايي از گنجينه تمدن جيرفت كه در موزه ملي برگزار شد، با تبريك فرا رسيدن عيد غديرخم گفت: من باور دارم كه بزرگترين عيد بشريت عيد غدير است و نقطه اوج و نهايي رسالت تمام انبياءالهي است.
احمدي نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به تاريخ 5 هزار ساله گنجينه تمدني جيرفت و با بيان اين كه ارتباطات اجتماعي و فرهنگي پيش رفته اي در آن زمان حاكم بوده است، گفت: كساني نمي خواهند تاريخ باز شود و پشت اين قضيه صهيونيست ها هستند. همان هايي كه به دروغ تاريخ 2500 ساله درست كردند و مي خواهند هويت ما را قيچي كنند؛ چرا كه مي دانند ملتي كه بي هويت است به راحتي تاثير مي پذيرد.
احمدي نژاد با بيان اين كه ميراث فرهنگي از اركان هويت يك ملت است گفت: دعواي اصلي در حوزه فرهنگ است، اسلحه و بمب ها و مسائل اين چنيني فرعي است و آينده را نمي سازند. آينده را انسان ها مي سازند و انسان ها را فرهنگ.
احمدي نژاد ادامه داد: ملتي كه آرزوهاي بزرگ دارد، اگر خط سير تاريخي خود را پيدا كند و آن را ادامه دهد، راحت تر و سريع تر و با اعتماد به نفس بيشتري به آن مي رسد.
وي ادامه داد: اگر برويم و ببينيم كه ملتي 5 هزار سال تمدن دارند و در آن دوران ارتباطات فرهنگي و اجتماعي قوي اي حاكم بوده است كه بسياري از مشكلات كنوني را حل مي كرد ديگر آن ملت در برابر تكنولوژي سرمايه داران مقهور نمي شود و اين تمدن خودباوري به وجود مي آورد و اين كه ما مي توانيم تمام قله ها را فتح كنيم. البته برخي آدم هاي ساده لوح و سطحي اين را نمي خواهند.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به تاريخ و تمدن ايران و تاثير آن در عرصه جهاني، گفت: در همين موزه ها اگر آثار ايران، مصر و عراق نبود، چيزي در آنجا به جز ويترين باقي نمي ماند.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شاعر بزرگ ايران زمين و تاثير آن در هويت ايران و حفظ زبان فارسي، افزود: متاسفانه وقتي اسم فردوسي و شاهنامه مي آيد، برخي مي گويند اين چيزها را بگذاريد كنار. به نظر من بايد فردوسي و امثال وي را در نقش تاريخي خود ديد و اين كه در مقطع خود چه كارهاي بزرگي انجام داده اند.
وي ادامه داد: فردوسي در مقطع خود كارهاي بزرگي كرد و در بازيابي هويت ايراني بسيار تاثيرگذار بود. ولي متاسفانه برخي متوجه اين موضوع نمي شوند.
رئيس جمهور با اشاره به تحريك غربي ها در سوزاندن كتابخانه هاي ايرانيان گفت: با هيچ ملتي به اندازه ملت ايران مخالفت نكردند و آن را مورد تعدي قرار ندادند. اگر يك ملت چيزي نداشته باشد كه مورد تجاوز قرار نمي گيرد، پس چيزي بوده كه اين اتفاق ها افتاده است.
احمدي نژاد بازگرداندن اشياء تاريخي جيرفت به كشور را اتفاقي مهم خواند و گفت: ما براي اولين بار از مسير حقوقي توانستيم در اين ارتباط حقانيت خود را حفظ كنيم.
گفتني است در اين مراسم با حضور رئيس جمهور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، معاون اجرايي رئيس جمهور و همچنين علي معلم رئيس فرهنگستان هنر از گنجينه تمدني جيرفت رونمايي شد.
رئيس جمهور
از دست دانش آموزان
لوح تقدير گرفت
ديروز با حضور رئيس جمهور، وزير آموزش و پرورش و وزير ورزش و جوانان، زنگ آغاز طرح آموزش طناب زني در مدارس و دومين دوره طرح سباح نواخته شد.
در اين مراسم كه در سالن قهرماني شناي مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد، دو دانش آموز به نمايندگي از دانش آموزان سراسر كشور با اهداي لوح تقدير از «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري به خاطر اجراي دو طرح ورزشي آموزش شنا و طناب زني تشكر كردند.
گفتني است نخستين دوره آموزش طناب زني (طناورز) ويژه دانش آموزان سال چهارم ابتدايي و دومين دوره طرح سباح (آموزش شنا) ويژه دانش آموزان سوم ابتدايي برگزار مي شود.
احمدي نژاد را در اين مراسم «محمد عباسي» وزير ورزش و جوانان، «حميدرضا حاجي بابايي» وزير آموزش و پرورش و «محمد علي آبادي» رئيس كميته ملي المپيك همراهي مي كردند.

 



صالحي در گفت وگو با اشپيگل: مجالي براي دستيابي به راهكارهاي حد وسط وجود ندارد

علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران گفت مجالي براي دستيابي به راهكارهاي حد وسط درباره برنامه هسته اي ايران وجود ندارد.
صالحي در مصاحبه نشريه آلماني دير اشپيگل با وي كه امروز منتشر خواهد شد، گفت : معتقدم امتيازهاي بيشتر بي فايده است زيرا مسئله هسته اي فقط بهانه اي است تا ايران با همه ابزارها تضعيف شود .
صالحي گفت آمانو روزهاي دشواري را پيش رو خواهد داشت زيرا ما از وي و آژانس به خاطر اين نتيجه گيري حساب كشي خواهيم كرد.

 



در ديدار با سفير ايران
 راشد الغنوشي : دنيا از ايستادگي ايران در مقابل غرب درس گرفته است

راشد الغنوشي با تجليل از نقش ايران در مقابل تهديدهاي غرب آن را آموزنده براي همه نيروهاي اسلامي در جهان خواند.
رئيس حزب النهضه تونس در ديدار سرپرست سفارت جمهوري اسلامي ايران در اين كشور ضمن تقدير از ايستادگي ايران در مقابل همه تهديدها و فشارهاي غرب بر ضرورت گسترش روابط تهران و تونس در همه سطوح و زمينه ها تاكيد كرد.
راشد الغنوشي در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام هاي گرم خود براي رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهوري و ديگر مسئولان ايران، از همراهي جمهوري اسلامي ايران با مردم و انقلاب تونس قدرداني كرد.
وي انقلاب اسلامي ايران را نخستين تجربه نظام سياسي اسلامي پس از صدر اسلام توصيف كرد و آن را ستود. الغنوشي به ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در برابر فشارها و تهديدهاي غرب اشاره كرد و آن را براي همه نيروهاي اسلامي در جهان آموزنده خواند.
رئيس حزب النهضه؛ پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف بويژه اقتصادي و صنعتي را چشمگير خواند و بر ضرورت استفاده تونس از تجربيات ايران تاكيد كرد.
وي؛ افزايش سرمايه گذاري همه كشورهاي دوست و برادر از جمله ايران را در تونس خواستار شد و تاكيد كرد كه همه زمينه ها براي گسترش روابط دو كشور آماده است.
الغنوشي گسترش بيش از پيش روابط ايران و تونس در همه زمينه ها و در تمامي سطوح را به مصلحت همه دانست.
در ابتداي اين ديدار سرپرست سفارت جمهوري اسلامي ايران در تونس برگزاري انتخابات اخير در تونس و پيروزي چشمگير حزب النهضه را به راشد الغنوشي اين حزب تبريك گفت:.
پيمان جبلي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار تونس و مردم بزرگ آن بوده است بر آمادگي ايران براي گسترش و تعميق مناسبات دو كشور در همه زمينه ها تاكيد كرد.

 



احمدي نژاد فردا به قطر مي رود

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور گفت: رئيس جمهور روز سه شنبه به منظور شركت در اجلاس كشورهاي صادر كننده گاز به قطر سفر مي كند.
محمد رضا فرقاني مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور با اشاره به برنامه سفرهاي خارجي رئيس جمهور گفت كه محمود احمدي نژاد روز سه شنبه به منظور شركت در اجلاس كشورهاي صادر كننده گاز به قطر دبيرخانه اين اجلاس سفر مي كند.
وي با بيان اينكه رئيس جمهور را در اين سفر وزير نفت همراهي مي كند، اظهار داشت: سفر احمدي نژاد به قطر يك روزه است كه صبح سه شنبه به اين كشور سفر كرده و پس از شركت در اجلاس كشورهاي صادر كننده گاز، به تهران باز مي گردد.
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور كه با فارس گفت وگو كرده درباره ديگر برنامه هاي احمدي نژاد در سفر به قطر تصريح كرد: رئيس جمهور در اين سفر علاوه بر ديدار با مقامات ارشد كشور قطر و گفت وگو با آنها، با سران كشورهاي شركت كننده در اجلاس كشورهاي صادر كننده گاز نيز ديدار و گفت وگو خواهد داشت.

 



منابع غربي: دليل جنجال تبليغاتي عليه ايران ترس از گسترش نفوذ منطقه اي آن است

گزارش جديد آژانس عليه ايران يك جنگ تبليغاتي است كه هدف آن مقابله با نفوذ ايران در منطقه است.
جمله فوق سرفصل مشترك تحليل هاي رسانه هاي غربي در تحليل جنگ رواني آژانس به نمايندگي از صهيونيستها عليه ايران است.
هانس بليكس رئيس پيشين بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه اي با هفته نامه پروفيل اتريش گفت: سخنان شيمون پرز در تهديد ايران اقدامي واقعا احمقانه است؛ زيرا كسي نمي داند كه همه تاسيسات هسته اي ايران در كجا قرار دارند.
وي گفت: ايران هنوز درباره ساخت بمب هسته اي تصميمي نگرفته است و حمله نظامي موجب خواهد شد ايران سريع تر در اين باره تصميم بگيرد.
در همين حال جف اشتاينبرگ سردبير نشريه اينتليجنس ريويو هم گزارش آژانس را يك جنگ تبليغاتي عليه ايران دانست كه چند روز پيش از انتشار گزارش شروع شده است.
وي افزود: ضميمه گزارش آژانس مملو از اطلاعات و گزارش هايي دريافت شده كه از كشورهاي عضو است كه حتي خود آژانس نيز قادر به تاييد آنها نيست. وي ادامه داد منابع اين گزارش عضوي مانند اسرائيل است كه خودش معاهده ان پي تي را امضاء نكرده اما عضو آژانس است. ديگري انگليس است كه بواسطه دروغ پردازي هايش درباره جنگ عراق معروف است. ديگر منابع نيز آمريكا و فرانسه هستند.
روزنامه اماراتي الخليج نيز نوشت: هدف اصلي فشارها به ايران در اين مقطع منحرف كردن تحولات اساسي منطقه است.
در ادامه اين گزارش آمده است: در حال حاضر منطقه خاورميانه شاهد تغييرات كيفي است كه براي آينده، تعيين موازنه قدرت و نفوذ در آن چه براي كشورهاي بانفوذ منطقه مثل ايران و چه براي ابرقدرت هايي مانند آمريكا پيامدهايي خواهد داشت. نويسنده در ادامه افزود: افزايش فشار كنوني آمريكا و رژيم صهيونيستي بر ضد ايران به دليل تحولات راهبردي به وجود آمده در منطقه است و اين مسئله باور ادعاي ارتباط اين افزايش فشار با پيشرفت ناگهاني فن آوري نظامي را در برنامه هسته اي ايران و نيز باور ارتباط اين مسئله با اتهام به ايران مبني بر تلاش براي ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن را دشوار مي كند. نويسنده ادامه داد: دليل اين افزايش فشار كه احتمال مي دهيم در آينده قابل پيش بيني سقف آن كاهش يابد مقابله با تحولات اساسي كنوني در منطقه است؛ در كل هدف اين سناريو اين است كه كشورهاي منطقه و جهان براي حمايت از تشديد تحريم ها بر ضد ايران تحت فشار قرار گيرند.
روزنامه استار چاپ تركيه هم در مطلبي با اشاره به جنگ رواني رژيم صهيونيستي و آمريكا عليه ايران آن را ناشي از انگيزه اين رژيم براي ترويج ايران هراسي دانست و نوشت: اسرائيل با هدف دامن زدن به ايران هراسي در ميان كشورهاي جهان و وادار كردن آنان به اجراي تحريم هاي شديد عليه ايران تبليغات مي كند.
اين روزنامه در ادامه با بيان اينكه طرفداران جنگ حتي جسارت سخن گفتن از اشغال ايران را ندارند، به نقل از مقامات آمريكايي نوشت: بي ترديد حملات هوايي به ايران آن اندازه كه طرفداران آن بيان مي كنند سريع و موفق نخواهد بود و ايران به بستن تنگه هرمز سوق پيدا خواهد كرد و تنها دستاورد حمله به ايران به تعويق انداختن تبديل ايران به يك قدرت هسته اي است.

 



دبير كل مقاومت مردم فلسطين: هرگونه تجاوز عليه ايران خشم عربي و اسلامي را به دنبال خواهد داشت

دبير كل جنبش مقاومت مردمي فلسطين با حمايت از مواضع ضدصهيونيستي و آمريكايي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه هرگونه تجاوز عليه ايران خشم شديد عربي و اسلامي را به دنبال خواهد داشت.
شيخ «ابوقاسم دغمش» گفت: اين حق ايران و هر كشور عربي و اسلامي است كه به ابزارهاي قدرت و بازدارندگي براي حفظ و حمايت كشور و شهروندان خود دست يابد.
وي كه با فارس در غزه گفت وگو كرده، تاكيد كرد كه تهديدات صهيونيست ها و آمريكا عليه كشورهاي اسلامي حامي مقاومت فلسطين در راستاي وحشي گري و دزدي دريايي محور شر به رهبري آمريكا عليه كشورهاي عربي و اسلامي صورت مي گيرد.
دغمش بر حمايت كميته هاي مقاومت مردمي و ملت فلسطين از مواضع ضداسرائيلي و آمريكايي ايران تاكيد كرد و افزود كه هرگونه تجاوز عليه ايران خشم شديد عربي و اسلامي را به دنبال خواهد داشت كه ممكن است آتش جنگ را در كل منطقه شعله ور كند.
وي تصريح كرد كه كشورهاي عربي و اسلامي عمق استراتژيك ملت فلسطين و مقاومت آن هستند و جنگ ما عليه دشمن صهيونيستي هرگز ما را از هم و غم امت مان و مساعدت آن براي دستيابي به خواسته هاي خود براي رسيدن به آينده اي بهتر غافل نخواهد كرد.
دبير كل كميته هاي مقاومت مردمي همچنين يادآور شد كه سياست هاي خارجي آمريكا كه همان سياست فئودالها و چپاول ثروت هاي ملت ها و عربده كشي عليه ملت هاي منطقه با استفاه از ابزارهاي مختلف است، شكست خورده است.
وي تاكيد كرد كه آمريكا هرگز از باتلاق بحران داخلي خود به واسطه تداوم جنگ و اقدامات خصمانه عليه اعراب و مسلمانان خارج نخواهد شد.
دغمش همچنين هشدار داد كه تحركات مثبت عربي و اسلامي كه منطقه در حال حاضر شاهد آن است، هرگز اجازه نخواهد داد سياست آمريكا در تفرقه افكني بين ملت هاي عربي و اسلامي و ايجاد فتنه و درگيري بين آنها موفق شود.

 



نامه عذرخواهي ساركوزي به نتانياهو
فرانسه رهبري اقدامات عليه ايران در آژانس را به عهده مي گيرد

نيكلا ساركوزي پس از آن كه بنيامين نتانياهو را يك «دروغگو» خواند، با ارسال نامه اي دوستانه همكاري نزديك درباره اعمال تحريم عليه ايران را به وي پيشنهاد كرد.
روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت: چند روز پس از آن كه نيكلا ساركوزي ـ رئيس جمهور فرانسه ـ در مكالمه خصوصي اش با باراك اوباما ـ رئيس جمهور آمريكا ـ، بنيامين نتانياهو ـ نخست وزير اسراييل ـ را «دروغگو» خطاب كرد، اكنون در تلاش است تا اين خسارت وارد شده را به حداقل برساند.
ساركوزي نامه اي را درباره چگونگي پرداختن به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي براي نتانياهو فرستاد.
اين نامه حاوي عباراتي تند عليه ايران است و با نوشتن عبارت «ارادتمند» به دست خط ساركوزي امضا شده است. شكل اين نامه در چارچوب مكاتبات ديپلماتيك شكلي كاملا غيرمعمول است.
اين نامه توسط كريستوف بيگو ـ سفير فرانسه در اراضي اشغالي ـ به نتانياهو تقديم شده است.
فرانسه از زمان انتشار خبرها درباره دروغگو خواندن نتانياهو از سوي ساركوزي در نشست گروه بيست درصدد يافتن راهي براي تسكين دادن نتانياهو بوده است.
كاخ سفيد روز چهارشنبه اعلام كرد كه روابط كاري ميان اوباما و نتانياهو به خوبي پيش مي رود و اوباما بيش از هر رئيس جمهور ديگري با نتانياهو گفت وگو مي كند.
اين كار راه را براي عذرخواهي فرانسه باز كرد. ساركوزي در نامه اش به نتانياهو به شدت تهران را مورد هجمه قرار مي دهد و به «دروغ پراكني» متهم مي كند و قول مي دهد كه پاريس رهبري تحريم هايي بي سابقه را عليه ايران در نشست آتي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي دنبال خواهد كرد.
در عين حال روزنامه فيگارو گزارش داد كه والري هوفنبرگ ـ نماينده پيشين ساركوزي در خاورميانه ـ از ساركوزي درخواست كرده است كه در سفري ويژه به اسراييل كه ممكن است در ژانويه انجام شود درصدد رفع «سوءتفاهمات» برآيد.
هوفنبرگ گفته است كه ساركوزي «اين ايده را پذيرفته است» با اين حال كاخ اليزه هنوز اين گزارش را تاييد نكرده است.

 



رئيسي در جمع خبرنگاران: انفجار در زاغه مهمات سپاه توسط نيروهاي مسلح در حال بررسي است

معاون اول قوه قضائيه از انجام بررسي ها پيرامون حادثه انفجار در يكي از زاغه هاي مهمات سپاه توسط نيروهاي مسلح خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در حاشيه مراسم جشن غدير كه در سازمان پزشكي قانوني برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال كه دستگاه قضايي در مورد انفجار در زاغه مهمات سپاه چه اقداماتي انجام خواهد داد؟ به ارائه اين پاسخ اكتفا كرد كه «نيروهاي مسلح در حال بررسي موضوع هستند و بايد منتظر انجام اين بررسي ها بود.»
وي در پاسخ به سوالي ديگر در مورد گفتمان روحانيت در جامعه امروز اظهار كرد: مهم ترين نكته اي كه در سلوك روحانيت وجود دارد، مساله ضديت با ظلم و ستم و ايستادن در مقابل آن است. مظهر طغيان امروز، نظام سلطه است كه جريان روحانيت، ضد نظام سلطه و پرچمدار مقابله با آن است.
وي ادامه داد: مساله بعدي پياده كردن عدالت اجتماعي و فراخواندن مردم جامعه به برقراري روابطشان بر اساس عدالت است. در واقع مي توان گفت محور دعوت روحانيت، يكي دعوت به خدا و ديگري اجراي عدالت اجتماعي در جامعه است.
معاون اول قوه قضائيه خاطرنشان كرد: گفتمان امامت، خواندن مردم به خدا و بندگي خدا و در نهايت اجراي عدالت اجتماعي در بين مردم است كه مي توان گفت اينها محورهايي است كه گفتمان روحانيت در جامعه امروز دارد.

 



سفير ايران در لاهه: آمانو پيش از انتشار گزارش دستورهاي لازم را از واشنگتن دريافت كرد

سفير جمهوري اسلامي ايران در لاهه در خصوص گزارش اخير آژانس و طرح اتهامات تازه عليه جمهوري اسلامي ايران، خاطر نشان كرد: برنامه هسته اي ايران كاملاً صلح آميز است. ساليان طولاني است كه آمريكا و برخي متحدان آن از بمب اتمي خيالي ايران صحبت مي كنند، اما تاكنون اين روياي آنان محقق نشده است.
كاظم غريب آبادي، در مصاحبه با برنامه ساعت خبر از شبكه دوم تلويزيون هلند، در ادامه افزود: گزارش اخير آژانس يك اشتباه عمدي تاريخي است كه حيثيت و اعتبار آژانس را به مخاطره انداخته و بر مبناي تحريك سياسي و ادعاهاي غلط مبتني بر اطلاعات جعلي توسط آمريكا تهيه شده است. ايران نيز چند سال قبل به اين ادعاها به طور مفصل پاسخ داده و مطلب جديدي به شمار نمي آيد.
وي افزود: احتمالاً شما مي دانيد كه آقاي آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش از انتشار اين گزارش، از آمريكا بازديد كرد و دستورهاي لازم را از واشنگتن دريافت نموده است. همچنين مي دانيد كه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و چين و روسيه مكرراً به مديركل آژانس از روزهاي قبل هشدار دادند كه اين ادعاهاي ثابت نشده را منتشر نكند، اما وي به اين نظرات كه ديدگاه اكثريت كشورهاست توجهي نكرد.
نماينده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميائي اظهار داشت: ايران نيازي به سلاح هاي كشتار جمعي ندارد و خود قرباني اين سلاح هاست. ايران عضو تمامي معاهدات بين المللي خلع سلاح و كنترل تسليحات مي باشد و سلاح هسته اي در دكترين دفاعي و امنيتي ايران هيچ جايگاهي ندارد. اين اتهام نيز مانند ديگر اتهامات وارده به ايران مبناي سياسي دارد. اصولاً آمريكا كه خود هزاران كلاهك هسته اي دارد، صلاحيت ندارد درخصوص تعهدات كشورهاي ديگر ابراز نظر نمايد.
غريب آبادي در پاسخ به سوالي درخصوص تهديد رژيم صهيونيستي به حمله عليه تأسيسات صلح آميز هسته اي ايران اظهار داشت: رژيم صهيونيستي اسرائيل عضو هيچ يك از معاهدات بين المللي خلع سلاح و كنترل تسليحات نيست و بيش از 200 بمب اتمي دارد. اين رژيم مكرراً به همسايگان خود و مردم مظلوم فلسطين تعرض كرده است. اين رژيم تنها خطر عليه صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي است و هيچ مشروعيتي نيز ندارد، علاوه بر اين كه فاقد صلاحيت براي اظهار نظر درخصوص تعهدات بين المللي كشورهاست.
وي افزود: رژيم صهيونيستي اسرائيل در برابر حزب الله و حماس متحمل شكست سنگيني شده و اصولا اين رژيم در حد و اندازه اي نيست كه بخواهد به تأسيسات هسته اي صلح آميز ايران حمله كند، چرا كه در آن صورت پاسخي محكم، قوي و پشيمان كننده دريافت خواهد كرد كه در تاريخ ثبت شود.
سفير جمهوري اسلامي ايران در لاهه درباره سخنان وزير امور خارجه فرانسه كه خواستار افزايش تحريم ها عليه ايران شده، ابراز داشت: موضوع تحريم ها موضوع جديدي نيست و بيش از سه دهه است كه كشور ما به صورت يكجانبه از سوي آمريكا و متحدانش تحريم شده است. اين تحريم ها نه تنها تأثيري بر كشور ما نداشته، بلكه ما توانسته ايم با پشت سر گذاشتن اين تحريم ها به پيشرفت و توسعه خود ادامه دهيم.

 



ديدار رئيس ستاد ارتش عراق با فرمانده نيروي زميني سپاه در آستانه خروج آمريكا از اين كشور

سردار پاكپور از آمادگي سپاه پاسداران براي كمك به تامين امنيت عراق خبر داد.
وي اين مطلب را در ديدار ارتشبد زيباري رئيس ستاد ارتش عراق و همراهان وي بيان كرد.
سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور در اين ديدار گفت: از اين كه ميزبان شما هستيم خرسنديم و اميدواريم اين سفر پايه و اساس تحكيم همكاريهاي دو جانبه باشد و بتوانيم به منظور همكاري هاي مختلف از حضور شما استفاده كنيم.
وي با اشاره به مشكلاتي كه در چندين سال گذشته بر كشور عراق تحميل شده بود، تصريح كرد: در ده سال گذشته مشكلات و سختي هاي زيادي بر مردم عراق تحميل شده بود و با خروج بيگانگان از اين كشور عراق وارد مرحله جديدي شده كه بحمدالله مسووليت اداره كشور به دست مردم و نيروهاي عراقي افتاده است.
وي افزود: از اين كه در فرآيند تشكيل دولت عراق تمام جريان هاي سياسي مشاركت دارند و كسي از اين جريانات بيرون از دولت نيست كه بعنوان معارض محسوب شود خرسنديم.
همچنين در اين ديدار ارتشبد زيباري در خصوص تاثيرات سفر و همكاري هاي دو جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و عراق بيان كرد: ما اين سفر را به منظور گسترش روابط دو جانبه به كشور ايران انجام داديم و از آن جا كه ايران و عراق دو كشور دوست و همسايه هستند بايد روابط نزديكي ميان اين دو كشور وجود داشته باشد.
وي افزود: وضعيت امنيت عراق در حال حاضر وضعيت خوبي است، اما چالش هاي زيادي در اين خصوص وجود دارد كه اميدواريم نيروهاي ارتش عراق با تاكيدي كه بر حل مشكلات دارند بتوانند بر آن ها فائق آيند.
رئيس ستاد ارتش عراق در پايان گفت: از آن جا كه جمهوري اسلامي ايران كشوري توانمند در بسياري از زمينه هاست با هدف تبادل نظر بين طرفين و گسترش همكاري هاي دو جانبه ديدار با فرمانده نيروي زميني سپاه انجام شد.
اين ديدار در آستانه واگذاري كامل مسئوليت امنيتي عراق به نيروي هاي عراقي و خروج امريكا از اين كشور اهميت ويژه اي دارد.

 



سردار جلالي: ايران به راهي براي بي اثر كردن ويروس اينترنتي دوكو دست يافته است

ايران به راهي براي بي اثر كردن ويروس اينترنتي دوكو دست يافته است.
سردار غلامرضا جلالي فرمانده پدافند غير عامل ايران اعلام كرد: نرم افزار بي اثر كردن اين ويروس توليد و در اختيار سازمان ها و شركت هاي مختلف قرار گرفته است.
وي كه با ايرنا گفت وگو كرده افزود : اين ويروس تحت كنترل قرار گرفته است و در شركت هايي كه وارد شده بود، نابود شده است . واحد دفاع سايبري به طور شبانه روزي براي مقابله با حملات و ويروس هاي اينترنتي كار مي كند.
شركت امنيت اينترنتي سيمانتك اواسط اكتبر درباره وجود يك ويروس اينترنتي شبيه به استاكس نت هشدار داده و اعلام كرده بود دوكو حمله اي شبيه به استاكس نت انجام مي دهد. سيمانتك در توضيحاتي اعلام كرد هدف از انتشار اين ويروس جمع آوري داده ها و اطلاعات از واحدهايي مانند توليد كنندگان سامانه هاي كنترل درباره صنايع به منظور انجام دادن حملات آسان تر عليه طرف هاي ثالث است.
شمار زيادي از كارشناسان اعلام كردند بخش هاي اطلاعاتي اسرائيل و آمريكا با همكاري يكديگر ويروس استاكس نت را براي نابود كردن برنامه هسته اي ايران ساخته بودند.

 



سمينار بين المللي زلزله در تبريز برگزار مي شود

تبريز - خبرنگار كيهان:
با حضور متخصصاني از ايران، تركيه، ژاپن و نيوزلند و سفير ژاپن در ايران، همايش بين المللي زلزله تبريز 6 آذرماه در اين شهر برگزار مي شود.
در اين همايش بين المللي سازه هاي پيش ساخته و مهندسي زلزله، يكي از پيش برنامه هاي چهارمين كنفرانس بين المللي مقاوم سازي لرزه اي است كه توسط دبيرخانه دايمي كنفرانس هاي مقاوم سازي كشور، در تبريز برگزار مي شود.
كارگاه هاي آموزشي سمينار توسط متخصصان كشورهاي فوق برپا خواهد شد و پيش بيني مي شود تفاهم نامه هاي همكاري بين تبريز و ژاپن در مدت حضور «كين ايچي كومانو» سفير ژاپن در تهران، به امضا برسد.

 



رئيس انجمن ديابت ايران: سالانه 200 هزار نفر به بيماري ديابت مبتلا مي شوند

شمار مبتلايان به ديابت در جهان رو به افزايش است و در ايران نيز سالانه 200 هزار نفر به اين بيماري مبتلا مي شوند.
رئيس انجمن ديابت ايران ديروز در آستانه روز جهاني اين بيماري در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: هم اكنون در ايران حدود 6 ميليون نفر مبتلا به ديابت هستند.
وي اضافه كرد: هم اكنون حدود 366 ميليون نفر در دنيا مبتلا به بيماري قند خون هستند كه سال گذشته اين رقم كمتر از 100 ميليون نفر بوده است.
اسدالله رجب در پاسخ به دليل افزايش شيوع ديابت گفت: شيوه زندگي جديد كه با كاهش فعاليت بدني، تغذيه نامناسب و استرس مداوم توام شده از مهم ترين دلايل افزايش شيوع ديابت است.
دكتر رجب افزود: بي تحركي و كاهش فعاليت جسماني، استرس مداوم، چاقي و اضافه وزن، داشتن زمينه ژنتيك ابتلا به ديابت در پدر و مادر، فشار خون و چربي خون بالا، سقط مكرر و به دنيا آوردن نوزادان بالاي چهار كيلو و مصرف دخانيات از فاكتورهاي مهم ابتلاي ديابت است.
وي گفت: عوامل محيطي باعث مي شود افراد مستعد و افرادي كه زمينه ابتلا به ديابت را دارند بيشتر در معرض خطر ابتلا قرار بگيرند.
به گفته وي، با اصلاح شيوه زندگي و كنترل عوامل محيطي تا 80 درصد مي توان موارد ابتلا به ديابت را پيشگيري كرد.
رئيس انجمن ديابت ايران يادآور شد: به منظور پيشگيري به موقع از ديابت و دچار نشدن به عوارض آن، افراد بايد به آموزش و اصول تغذيه صحيح و اصلاح شيوه زندگي توجه ويژه اي داشته باشند.

 



رئيس سازمان ملي استاندارد ايران: تمامي كالاهاي وارداتي به كشور مشمول استاندارد اجباري مي شوند

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران، گفت: تا پايان سال جاري تمامي اقلام وارداتي كشور مشمول استاندارد اجباري مي شوند.
«نظام الدين برزگري» درگفت وگو با ايرنا، با اشاره به امضاي تفاهم نامه بين گمرك، سازمان توسعه تجارت، سازمان حمايت از مصرف كنندگان و استاندارد براي استاندارد اجباري كالاها افزود: در زمان حاضر يك هزار و 530قلم كالا مشمول استاندارد اجباري و كنترل قرار دارند.
وي با تاكيد به سياست اصلي سازمان ملي استاندارد براي مقابله با ورود كالاهاي بي كيفيت به كشور يادآور شد: در زمان حاضر از ورود كالاهاي بي كيفيت به كشور ممانعت مي شود.
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران، با اشاره به اينكه با فعاليت هاي انجام گرفته دو هزار و 400سازنده مصنوعات طلا در سطح كشور شناسايي شده است، خاطر نشان كرد: كدگذاري واحدها و انگ گذاري مصنوعات با جديت بيشتري در كشور درحال انجام است.
وي اضافه كرد: جمع آوري سكه هاي غيراستاندارد از جمله پارسيان در راستاي مقابله با كالاهاي بي كيفيت و تقلبي انجام مي گيرد.
برزگري، بر لزوم حركت به سوي توليد كالاهاي با كيفيت ايراني دركشور تاكيد كرد.

 



2 كشيش روسي از حرم حضرت معصومه(س) ديدن كردند

دو تن از كشيش هاي ارتدكس كشور روسيه عصر روز شنبه از حرم حضرت معصومه(س) ديدن كردند.
به گزارش ايرنا، گئورگي گلوپارلو مديرعامل انتشارات كليساهاي ارتدكس و ميخائيل تيورن كف سردبير پرتال ارتدكس كشور روسيه از بخش هاي مختلف حرم حضرت معصومه(س) ديدن كردند.
مديرعامل انتشارات كليساهاي ارتدكس روسيه در ديدار با مدير امور بين الملل آستان مقدس قم، با اشاره به اينكه پس از فروپاشي شوروي و نابودي رژيم كمونيسم، مردم اين كشور از آزادي بيشتري برخوردارند، ابراز داشت: اين آزادي از يك جهت فعاليت گسترده اديان را فراهم آورده و از جهتي موجب رشد سريع سكولاريسم در روسيه شده است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل آستان مقدس حضرت معصومه(ع) گئورگي گلوپارلو با بيان اينكه گسترش سكولاريسم باعث فاصله گرفتن مردم از دين مي شود، خاطرنشان كرد: تاكيد بر اصول و مباني اديان الهي و هدايت فرهنگي اجتماعي به سمت دين، راهكاري مناسب براي مقابله با سكولاريسم است.
وي افزود: پيرايش اديان از خرافات و ناآراستگي ها، ايجاد تفاهم بين اديان مختلف الهي، تعامل و همفكري و استفاده از راهكارهاي مناسب در نقاط مشترك اديان الهي از ديگر شيوه هاي مقابله با سكولاريسم است.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: رشته هاي جديد پرستاري بايد با كاربرد باليني طراحي شوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: رشته هاي جديد پرستاري بايد با كاربرد باليني طراحي شوند.
به گزارش ايسنا، مرضيه وحيد دستجردي در ديدار با اعضاي علمي، مديران و كاركنان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، افزود: برخي دانشگاه ها به دنبال راه اندازي و توسعه رشته هاي پرستاري در مقاطع تحصيلات تكميلي مثل كارشناسي ارشد و Phd هستند، هرچند اين توسعه ها خوبست ولي نبايد مانع از كار اصلي پرستاران و منفك شدن آن ها از بالين بيمار شود.
وي افزود: بسياري از برنامه هاي توسعه اي رشته هاي پرستاري در مقطع كارشناسي ارشد كه براي تصويب به دست ما مي رسد از لحاظ كردن اين مورد در آن ها غفلت شده است.
وزير بهداشت با اشاره به اينكه نبود ارتباط بين اعضاي هيئت علمي دانشكده هاي پرستاري با مترون ها، سوپروايزرها و سوپر نرس ها در بيمارستان ها يكي از مشكلات دانشكده هاي پرستاري است، اضافه كرد: طولاني شدن اين عدم ارتباط در نهايت منجر به نارضايتي مردم مي شود و رشته هاي توسعه اي پرستاري بايد با كاربرد باليني طراحي شوند.
دستجردي در خاتمه در پاسخ به درخواستي ديگر مبني بر فراهم كردن امكان ادامه تحصيل كاركنان، گفت: ادامه تحصيل كاركنان منع قانوني دارد ولي چنانچه هيئت امناي دانشگاه در اين خصوص تصميمي بگيرد، اين ادامه تحصيل به لحاظ قانوني امكانپذير مي شود.

 



همزمان با عيد غدير خم انجام مي شود
توزيع 4 هزار جلد كتاب با موضوع مهدويت بين كودكان كشور

مسئول مركز مديريت حوزه هاي علميه منطقه كاشان گفت: همزمان با فرا رسيدن عيد سعيد غدير خم، چهار هزار جلد كتاب با موضوع مهدويت بين كودكان سراسر كشور توزيع مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين «ابوالفضل اسماعيلي» روز شنبه به ايرنا افزود: اين كتاب ها به عنوان هديه براي كودكاني كه در عيد نوروز امسال در مسابقه نقاشي «مهربان ترين بابا» شركت كرده بودند ارسال مي شود.
وي افزود: در اين كتاب ها سيره و زندگي امام عصر(عج) به زبان داستان و قصه براي كودكان تشريح و تبيين شده است.
حجت الاسلام اسماعيلي تاكيد كرد: نهادينه كردن فرهنگ امام شناسي، آشنايي هرچه بيشتر كودكان با امام زمان(عج) و پيوند آنها با اهل بيت عترت و طهارت(ع) مهمترين اهداف در اجراي اين طرح است.
وي تصريح كرد: اجراي چنين طرح هايي به صورت جهت دار در آشناسازي كودكان با فرهنگ مهدويت موثر است.
اسماعيلي برگزاري نمايشگاه «از غدير تا عاشورا، از عاشورا تا ظهور» را از ديگر برنامه هاي اين مركز به منظور گراميداشت عيد سعيد غدير ذكر كرد.

 



استاندار: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در اصفهان قطعي است

استاندار اصفهان گفت: برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در اصفهان قطعي است.
«عليرضا ذاكر اصفهاني» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه مذاكراتي در اين زمينه با وزير راه، مسكن و شهرسازي صورت گرفته است، افزود: گزارش پيمانكار و مجري احداث سالن اجلاس سران در سفر هفته گذشته وزير راه به اصفهان ارائه شد.
وي با تاكيد بر اينكه وزير راه از پيشرفت فيزيكي اين پروژه ابراز رضايت كرد ادامه داد: مقرر شد جزييات پروژه توسط پيمانكار در جلسه ديگري بصورت كامل به وزير ارائه شود.
استاندار اصفهان تصريح كرد: با توجه به روند رو به رشد پروژه، انگيزه مردم، دانش فني و امكانات مناسبي كه در استان وجود دارد مي توانيم شاهد برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در اين شهر باشيم.
رئيس شوراي تامين امنيت استان به فضاي مناسب امنيتي در اصفهان اشاره كرد و افزود: مسير فرودگاه « شهيد بهشتي» تا محل برگزاري اجلاس به لحاظ امنيتي هيچگونه مشكلي ندارد.
قرار است اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد سال آينده با حضور نمايندگان 120كشور به ميزباني ايران در شهر اصفهان برگزار شود.

 



اخبار ادبي و هنري

جشنواره فيلم بسيج با رويكرد بيداري اسلامي برگزار مي شود
دبير دومين جشنواره بسيج با اشاره به رويكرد و اهميت برگزاري جشنواره بسيج گفت: امسال با توجه به تحولات و اتفاقات بزرگي كه در منطقه شاهد آن هستيم جشنواره را با محوريت جنبش بيداري اسلامي برگزار خواهيم كرد.
جمال شورجه دبير دومين جشنواره فيلم بسيج در گفت وگو با فارس درباره جزئيات و اهداف برگزاري جشنواره گفت: اين دوره از جشنواره بسيج به مديريت دكتر قناديان با رويكرد بيداري اسلامي برگزار مي شود، فيلم هاي مختلف كوتاه و داستاني در گونه هاي مختلف تصويري از جمله ويدئويي، انيميشن، داستاني و كوتاه (تا حداكثر 40 دقيقه) توليد بسيجيان مناطق مختلف در اين جشنواره حاضر خواهد شد. وي درباره هدف برگزاري جشنواره توضيح داد: اين جشنواره با هدف شناسايي و كشف استعدادهاي جوان، متعهد و معتقد به انقلاب اسلامي برگزار مي شود. دومين جشنواره بسيج از 29 آبان ماه تا سوم آذرماه در مجتمع زيباكنار برگزار خواهد شد.
حمايت «براد پيت» از قيام مردمي وال استريت
سرمايه داري در آمريكا باعث سرخوردگي مردم شده است
برادپيت در افتتاحيه آخرين فيلمش، «ماني بال»، در ژاپن، ضمن اعلام حمايت از قيام مردمي وال استريت گفت: سيستم سرمايه داري در آمريكا با نقايص زياد خود باعث سرخوردگي مردم شده است. به گزارش فارس به نقل از روزنامه فايننشيال تايمز، «براد پيت» كه هم اكنون براي تبليغ فيلم جديدش «ماني بال» در ژاپن به سر مي برد، در جمع رسانه هاي داخلي و خارجي و همچنين مردم ژاپن، ضمن اعلام حمايت از قيام مردمي وال استريت، معترضان وال استريت را نمايندگان ايجاد تغيير و تحول در آمريكا ناميد. برادپيت گفت: به نظر من، آنچه كه امروز شما شاهد وقوع آن در آمريكا هستيد، اعتراض به سيستمي است كه نتوانسته به ما (مردم آمريكا) به خوبي خدمات ارائه دهد، سيستمي كه به عنوان مثال به جاي برآورده كردن نيازهاي مردم، در خدمت مبلغان پارلماني است و به همين جهت مردم دچار سرخوردگي شده اند. پيت افزود: آنچه كه در اين ميان بيش از همه اهميت دارد، حقيقت است نه اينكه شما در تب و تاب يك مبارزه جوگير شويد اگرچه زماني كه شما احساس سرخوردگي و نااميدي مي كنيد، گاهي شركت در يك ستيزه و مبارزه مي تواند شما را براي مدتي آرام كند.
وي در ادامه گفت: ولي وراي همه اينها، درك جزئيات و فهم درست مشكلات سيستماتيك است، نمي شود كه شما هيچ حركتي از خود نشان ندهيد و انتظار داشته باشيد كه مشكلات حل شود، زماني كه شما از صفات منفي يك فرد مي گوييد بايد پس از آن از راه حل هاي برطرف كردن اين نقايص نيز بگوييد.
جشنواره پروين اعتصامي با رويكرد حجاب و نقش زن
در تحكيم خانواده برگزار مي شود
دومين دوره از جشنواره بين المللي «پروين اعتصامي» ضمن تجليل از زنان هنرمند با رويكرد حجاب و نقش زن در تحكيم خانواده برگزار مي شود. به گزارش فارس، نشست خبري ششمين جشنواره ملي و دومين جشنواره بين المللي پروين اعتصامي يكشنبه 22 آبان با حضور مازيار رضاخاني دبير جشنواره، فرناز قيصري پور مدير اجرايي و نمايندگان رسانه هاي جمعي در ايوان شمس برگزار شد. بنابراين گزارش، رضاخاني گفت: ششمين دوره از جشنواره پروين اعتصامي با رويكرد حجاب و نقش زن در تحكيم خانواده از 2 تا 5 دي ماه سال جاري برگزار مي شود كه داراي دو بخش مسابقه سينماي ايران و مسابقه سينماي بين الملل است. دبير جشنواره پروين اعتصامي عنوان كرد: تاكنون بيش از 900 فيلم به دبيرخانه جشنواره رسيده كه از اين ميان 76 اثر از فيلمسازان 16 كشور جهان در بخش بين الملل جشنواره با رويكرد تأثير نقش زن در ارائه هنر جهاني با هم به رقابت خواهند پرداخت. ضمن اينكه خوشبختانه جشنواره امسال با استقبال بسيار خوبي از سوي فيلمسازان مواجه شده و امسال با افزايش يك و نيم برابري تعداد شركت كنندگان با افزايش ارسال آثار مرتبط با اشعار و انديشه هاي پروين اعتصامي بوده ايم.
دبير علمي جايزه ادبي يوسف:
بعضي از نويسندگان ما دچار پزهاي غربي ضد جنگ شده اند
نشست خبري پنجمين جايزه ادبي داستان كوتاه دفاع مقدس (جايزه ادبي يوسف) با حضور حسن رسولي معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و عباسعلي جعفري مقدم دبير علمي اين جايزه يكشنبه 22 آبان برگزار شد. در ادامه اين نشست عباسعلي جعفري مقدم با اشاره به اينكه ايران در داستان كوتاه حرف هاي جدي دارد كه بسياري از آنها جهاني است، بيان كرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس ايثارگري هاي زيادي داشته است كه مي تواند در قاب داستان بنشيند اما بعضي از نويسندگان ما دچار پزهاي غربي ضد جنگ شده اند كه مال ما نيست و جشنواره ما درصدد ارائه الگويي است كه اين واقعيت را به درستي ارائه كند.
دبير علمي پنجمين جايزه ادبي يوسف در ادامه از انتشار همزمان كتاب مجموعه مقالات داستان كوتاه دفاع مقدس همزمان با اختتاميه اين جشنواره خبر داد و گفت: در اين كتاب 20 مقاله درباره مباحث نظري داستان كوتاه دفاع مقدس منتشر خواهد شد. وي همچنين با اشاره به انتخاب داستان سال دفاع مقدس در سال جاري و همزمان با اختتاميه اين جايزه ادبي گفت: كتاب هاي منتشر شده در حوزه داستان كوتاه دفاع مقدس خريداري شده و برخي هم در دست تهيه است. اين داستان ها در دو مرحله داوري خواهند شد و در نهايت برترين داستان كوتاه سال دفاع مقدس انتخاب خواهد شد.

 



وزير جهاد كشاورزي خبر داد اختصاص 12 ميليارد ريال براي خشكسالي بخش كشاورزي

وزير جهاد كشاورزي گفت: 12 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار براي خشكسالي بخش كشاورزي در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايسنا منطقه چهارمحال و بختياري، وزير جهاد كشاورزي با اشاره به خشكسالي هاي اخير در كشور، گفت: دولت با توسعه زيرساخت هاي آب و خاك، 12 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار براي خشكسالي در بخش كشاورزي در نظر گرفته است.
صادق خليليان درباره سهم چهارمحال و بختياري از اعتبارات خشكسالي افزود: سهم استان چهارمحال و بختياري در بخش خشكسالي سه و نيم برابر نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه يكي از نيازهاي بخش كشاورزي توسعه صنايع تبديلي و تكميلي است، افزود: سرمايه گذاران بخش خصوصي كه در قطب توليد محصولات كشاورزي فعاليت مي كنند؛ با دريافت اعتبار يارانه اي مي توانند كارخانه هاي صنايع تبديلي بسازند.
خليليان با اشاره به سخت گيري هاي نظام بانكي براي تأمين وثيقه اظهار داشت: مقرر شده است تا بانك هاي عامل مدارك قانوني مالكيت زمين را به عنوان وثيقه بانكي تلقي كنند.
وي با اشاره به توزيع 12 ميليون ليتر سوخت در بخش هاي كشاورزي، افزود: توزيع سوخت بخش كشاورزي در كشور را وزارت كشور و توزيع سوخت استاني را استانداري هر استان برعهده دارد.
خليليان با اشاره به اين كه خريد تضميني محصولات كشاورزي به نفع توليدكننده نيست، گفت: وزارتخانه تلاش مي كند تا توليدكنندگان با قيمت بالا محصولات خود را بفروشند.
وزير جهاد كشاورزي توزيع يارانه و اعطاي جوايز صادراتي را از اقدامات وزارتخانه براي صادرات آبزيان دانست.

 



95 درصد مطالبات شاليكاران مازندراني پرداخت شد

مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 گفت: تاكنون حدود 95 درصد از مطالبات كشاورزان مازندراني پرداخت شده است.
«رضا افرازه» در گفت وگو با ايرنا در ساري، افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته 90 ميليارد ريال ديگر از مطالبات كشاورزان مازندراني بابت تحويل برنج پرمحصول پرداخت شد.
وي، مجموع پرداخت مبالغ به شاليكاران استان را در سال جاري بيش از 561 ميليارد ريال اعلام كرد.
افرازه با اشاره به مبلغ پرداختي به كشاورزان استان گلستان، بيان داشت: تاكنون بيش از 38 ميليارد و هفتاد و يك ميليون ريال نيز به شاليكاران گلستاني بابت تحويل برنج پرمحصول به مراكز خريد تضميني شركت غله پرداخت شده است.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 گفت: بقيه مطالبات كشاورزان بابت خريد برنج پرمحصول تضميني به كشاورزان پرداخت خواهد شد.
وي اظهار داشت: از ابتداي اجراي طرح خريد تضميني (اواخر مرداد ماه سال جاري) تا روز سه شنبه هفته گذشته، قريب به 40 هزار تن برنج پرمحصول از كشاورزان مازندراني خريداري شده است.

 



آيت الله جوادي آملي: گزارش آژانس انرژي اتمي كذب است

آيت الله عبدالله جوادي آملي از اساتيد برجسته حوزه علميه گفت: آگاه باشيم كه استكبار و صهيونيسم درصدد تضعيف نظام اسلامي اند و گزارش سراسر كذب آژانس نشانه همين توطئه است.
به گزارش ايرنا، وي در پيامي به مناسبت «بزرگداشت مازندران» كه نسخه اي از آن روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، افزود: اگر كسي نداند فتنه چيست، بصيرت چيست، بيگانه چيست، دوست كدام است، دشمن كدام است، او ممكن است از گزارش سوء و سراسر كذب استكبار و صهيونيسم فريب بخورد.
آيت الله جوادي آملي با بيان اين كه اين سرزمين چند هزار شهيد تقديم اسلام كرده است، گفت: اگر روزي بيگانه اي طمع كرد و در صدد آسيب رساندن به فضاي ديني ما بود، بكوشيم عالمانه و محققانه از دينمان حمايت و دفاع كنيم.
وي در پيام خود تاكيد كرد: خانواده هاي معزز و معظم شهيدان و مسئولان قدر اين شهدا را بدانند كه خون شهيد هميشه جوشان است.
وي افزوده است: سر عظمت مازندران و طبرستان و شريف شدن اين منطقه وسيع نه براي آب و هوا، نه براي دريا و سلسله جبال البرز، بلكه بوسيله داشتن مردان ولايتمدار، حكما، فقها، بزرگان، فرهنگيان، اديبان، عالمان فرهيخته اين سرزمين بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14