(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 بهمن 1390- شماره 20146

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي:
ستادهاي نمازجمعه بايد از اقشار مختلف مردم در برگزاري نمازهاي جمعه استفاده كنند
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي جمعه تهران ملت ايران در 22 بهمن ارزش هاي انقلاب را به نمايش گذاشت
مدير مسئول كيهان: انقلاب اسلامي فرزندان خود را نمي خورد بلكه فرزندان ناخلف را طرد مي كند
حجت الاسلام خاتمي نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان شد
امام جمعه قم : با انتخاب اصلح ، دل امام زمان(عج) را شاد كنيد
استقبال گسترده از امام جمعه جديد زنجان
رؤساي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا: ايران مي تواند تنگه هرمز را ببندد حمله به ايران نفعي براي آمريكا ندارد
توضيح ضروري
سي ان ان: ايران مهارت خود در چرخه سوخت هسته اي را به رخ كشيد
اذعان صهيونيست ها به بي تاثير بودن تحريم ها عليه ايران
جوايز صادركنندگان اردبيلي پرداخت مي شود
نماينده ولي فقيه در استان همدان: ايجاد دلسردي از اهداف دشمن در آستانه انتخابات است
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور: نخبگان قرآني در ترويج زندگي ايماني در جامعه مسئول هستند
خاخام هاي ضد صهيونيسم شلمچه را زيارت كردند
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران: شهدا رمز جاودانگي ملت ما هستند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نبردي تمام عيار با دشمنان در فضاي مجازي داريم
ذوالنوري در جمع طلاب و روحانيون كهگيلويه و بويراحمد:تومور بدخيم جريان انحرافي نيازمند شيمي درماني است
قدرشناسي همداني ها از استاندار سابق
رايزني دولت با مجلس براي افزايش بودجه مطبوعات
اخبار ادبي و هنري



حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي:
ستادهاي نمازجمعه بايد از اقشار مختلف مردم در برگزاري نمازهاي جمعه استفاده كنند

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي- رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه- در همايش مسئولان ستاد نمازجمعه سراسر كشور كه در مجتمع آدينه برپا شده بود ضمن سخناني بر لزوم بهره گيري از ظرفيت هاي نمازجمعه تاكيد كرد و گفت: ما هر جمعه مجموعه اي با عنوان نمازجمعه تشكيل مي دهيم كه مومنان در آن جمع مي شوند و اين تشكيلات به ولي امر متصل است. وي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت بهره گيري هر چه بيشتر از ظرفيت نمازهاي جمعه تاكيد كرد. حجت الاسلام والمسلمين تقوي با اشاره به خاطره اي از رهبرمعظم انقلاب درباره انتخاب امام جمعه يكي از شهرستان ها گفت؛ در حالي كه حضرت آقا، آن برادر عزيز، را خيلي بهتر از بنده مي شناختند ولي تصميم را بر عهده من گذاشتند و افزود؛ مقام معظم رهبري فردي هستند كه همواره سعي مي كنند نيروها را رشد دهند و در عين حال از حداكثر ظرفيت آنان استفاده كنند.
تقوي از مسئولان ستادهاي نمازجمعه خواست در فعاليت هاي خود ابتكار عمل داشته باشند و يادآور شد: هر ستادي مي تواند به مناسبت هاي مختلف از اقشار مختلف در برگزاري نمازجمعه بهره ببرد و فضا را براي رشد ظرفيت هاي موجود در اقشار مختلف مردم و مخصوصا جوانان فراهم آورد و تاكيد كرد كه اين خواسته مقام معظم رهبري از ما مي باشد.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه همچنين خطاب به جمع حاضر تاكيد كرد: از افراد خوشنام، متدين و متعهد در ستادهاي نمازجمعه استفاده كنيد؛ افرادي كه حسن خلق داشته باشند و مردم به آنان اعتماد كنند.
براساس اين گزارش، در پايان اين مراسم به تعدادي از برگزيدگان ستادهاي نمازجمعه لوح تقدير اهدا شد.
به گزارش ايسنا، بعد از سخنان رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان براي حاضران به ايراد سخن پرداخت.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي جمعه تهران ملت ايران در 22 بهمن ارزش هاي انقلاب را به نمايش گذاشت

نمازجمعه تهران به امامت آيت الله امامي كاشاني و با حضور انبوه امت حزب الله در دانشگاه تهران اقامه شد.
به گزارش فارس آيت الله امامي كاشاني در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به خطبه هاي رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: در نمازي كه رهبر معظم انقلاب امامت داشتند، كلماتي محكم و راهگشا بيان فرمودند كه در رسانه هاي دنيا بازتاب گسترده اي داشت.
وي به عظمت راهپيمايي 22 بهمن امسال اشاره كرد و درباره انتخابات 12 اسفند گفت: فيض و رحمت الهي زماني جاري مي شود كه تقاضاي آن از سوي مردم صورت گيرد و اين تقاضاي ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن به نمايش درآمد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رسانه ها و خبرگزاري هاي دشمن به خصوص صهيونيست ها، حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن را به درستي منعكس نكردند و سعي كردند موضوع را به حاشيه ببرند و نخواستند ملت ايران را مطرح كنند زيرا رگ اصلي هيكل انقلاب اسلامي همين امت بودن و وحدت مردم است و به همين دليل سعي كردند آن را به حاشيه بكشانند.
وي ادامه داد: اين عظمت و شور و هيجاني كه در 22 بهمن مشاهده كرديد، سه نكته مهم بر آن نهفته است كه اول دموكراسي است. بيگانگان مي گويند: در ايران انتخابات زياد است و حضور گسترده مردم موجب مي شود كه وحدت ملي در ميان آنها افزايش يابد و اين يكي از مزاياي ملت ايران است.
امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: نكته دوم اينكه، ملت ايران ارزش هاي انقلاب را مانند ايثار، فداكاري، صفا و صميميت حفظ كرده است و سوم اينكه رهبري ايران براساس دين و عقيده حكومت مي كند بنابراين كار ما به درستي پيش مي رود، به همين جهت سرمايه گذاري دشمن نيز در همين راستاست.
آيت الله امامي كاشاني به تمركز كشورهاي خارجي بر انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اشاره و خاطر نشان كرد: دشمنان در اين انتخابات هم سرمايه گذاري كرده اند تا مانع وحدت و حضور يكپارچه مردم در آن شوند.
وي با اشاره به بيانات اميرالمومنين در خطبه 127 نهج البلاغه خاطر نشان كرد: توجه به ملت و با هم بودن خيلي مهم است. بايد از تفرقه و غر زدن پرهيز كنيد. ملت ايران عليرغم گراني، خستگي، حرف ها و سخن ها، متحد و با هم هستند.
خطيب موقت نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: نكته ديگر اينكه اين فشارهاي سياسي است. 33 سال است كه آنها ما را از لحاظ سياسي و اقتصادي تحريم كرده اند ولي مقام معظم رهبري بارها تاكيد كرده اند و مسئولان نيز مرتب اين مساله را تكرار مي كنند كه اين تحريم ها ملت ايران را بيدار كرده است و در پايان هم به ضرر خود تحريم كنندگان خواهد شد و همين مساله تحريم نفت هم به ضرر آنها تمام خواهد شد.
آيت الله امامي كاشاني گفت: ملت ايران و بسياري از ملت هاي جهان اسلام پشت صحنه ها را مي بينند و حقايق را مي دانند، دشمنان به دنبال شكستن وحدت و حضور مردم در صحنه هستند. قدرت با جماعت اسلامي است و آن چيزي كه در اين مقطع لازم است، وحدت، اتحاد و توجه به رهبري است. بايد از تفرقه دوري كرد كه در اين صورت ملت ما روز به روز سرافرازتر خواهد بود.

 



در همايش سراسري مسئولان ستادهاي نماز جمعه
مدير مسئول كيهان: انقلاب اسلامي فرزندان خود را نمي خورد بلكه فرزندان ناخلف را طرد مي كند

سرويس سياسي-
دومين گردهمايي سراسري مسئولان ستادهاي اقامه نماز جمعه با سخنراني حسين شريعتمداري- مديرمسئول روزنامه كيهان- و حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي- رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه- برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين شريعتمداري در اين مراسم، به ترسيم فضاي كشور در آستانه انتخابات و مقايسه امروز با دوران پيش از پيروزي انقلاب پرداخت و تصريح كرد: قبل از پيروزي انقلاب دوره اي ظلماني بر كشور حاكم بود؛ دوره اي كه در آن دهان ها بسته، دست ها شكسته و جسم ها و روح ها خسته بود.
وي با بيان اينكه «داستان از آنجا شروع شد كه حضرت امام(ره) اسلام ناب را به عنوان نسخه حكومتي ارائه كرد»، گفت: امام(ره) توانسته بود غبار قرن ها بدعت، تحريف و بدانديشي را از اسلام بزدايد و آن را احيا كند. اسلام ناب محمدي(ص) يك باور است و نمي توان به دور آن حصار كشيد يا به آن ويزاي عبور نداد و امروز پس از سه دهه شاهد حضور آن در كشورهاي ديگر هستيم و بيداري اسلامي در منطقه نشأت گرفته از اسلام ناب است.
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسأله مردم سالاري ديني خاطرنشان كرد: ايران اسلامي تنها كشوري است كه در آن، نوع نظام حكومتي با رأي مردم تعيين شده و حتي قانون اساسي آن هم با رأي مردم به تصويب رسيده است.
وي با تأكيد بر لزوم حفظ نسخه حكومتي اسلام ناب محمدي(ص) تصريح كرد: انقلاب ما بر باورهاي مردمي تكيه دارد و اين از رموز پايداري آن است. به همين دليل است كه مي بينيم مردم در 22 بهمن در راهپيمايي به صورت گسترده شركت مي كنند و ان شاءالله در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي نيز شاهد حضور گسترده مردم خواهيم بود، چرا كه مردم نشان داده اند هرگاه اسلام و نظام را مورد حمله دشمن ببينند با همه وجود به دفاع از آن برمي خيزند.
مدير مسئول روزنامه كيهان، اسلام ناب را مكتب ريشه داري دانست كه براي مردم ما شناخته شده بود و تصريح كرد: مكتبي كه انقلاب ما براساس آن پايه ريزي شد، براي مردم ما مكتبي شناخته شده بود؛ و معيارها و ملاك هاي تعريف شده اي داشت و دارد. از سوي ديگر نسخه آن فقط در اختيار مسئولان نبود، برخلاف انقلاب هاي ديگر نظير انقلاب اكتبر 1917 شوروي سابق كه نسخه ماركسيسم فقط در اختيار حكومتگران بود و معيارهاي تعريف شده اي نيز نداشت. شريعتمداري افزود: به همين علت انقلاب اسلامي برخلاف ساير انقلاب ها فرزندان خود را به اصطلاح نمي خورد بلكه با توجه به معيار و ملاكي كه براي همگان شناخته شده است، فرزندان ناخلف خود را طرد مي كند.
مدير مسئول روزنامه كيهان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات آتي مجلس يادآور شد: براي دشمن مهم تر از هر چيزي آن است كه حضور مردم كاهش يابد و حضرت آقا هوشمندانه اين مساله را گوشزد فرموده اند. البته تركيب مجلس آينده نيز براي آنها مهم است اما مهم تر از آن كاستن از مشاركت مردم است.

 



با حكم رهبر معظم انقلاب
حجت الاسلام خاتمي نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان شد

حضرت آيت الله خامنه اي طي حكمي حجت الاسلام حاج شيخ علي خاتمي را به عنوان امام جمعه زنجان و نماينده ولي فقيه در آن استان منصوب كرد.
متن حكم مقام معظم رهبري بدين شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام حاج شيخ علي خاتمي دامت افاضاته
با تشكر و تقدير از جناب حجت الاسلام آقاي واعظي دامت افاضاته كه سال هايي در زنجان در سنگر امامت جمعه خدمت كردند، جنابعالي را به عنوان امام جمعه و نماينده خود در آن شهر و استان منصوب مي كنم.
مردم شريف و متدين و انقلابي و وفادار آن استان در همه دوران هاي نظام جمهوري اسلامي نقش آفرين خدمات ماندگار و برجسته بوده و همواره حضور نمايان در همه عرصه هاي مهم داشته اند.
از جنابعالي كه بحمدالله مزين به علم و عمل مي باشيد انتظار مي رود كه در اين سنگر مهم از همه ظرفيت هاي علمي و انقلابي و اجتماعي براي خدمت به آن مردم شريف به خصوص جوانان عزيز استفاده نموده به وظايف خطير عالمان متعهد و بصير عمل نماييد.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيدعلي خامنه اي
52 بهمن 1390»

 



امام جمعه قم : با انتخاب اصلح ، دل امام زمان(عج) را شاد كنيد

امام جمعه قم گفت: دشمنان مي خواهند حضور حداكثري مردم در انتخابات را شكسته و سپس تركيب مجلس آينده را از عناصر وابسته به غرب، فتنه گران و افراد وابسته به جريان انحرافي شكل دهند.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اين كه ملت با حضور حداكثري در پاي صندوق هاي راي و انتخاب اصلح جلوي اين توطئه دشمنان را مي گيرد، بيان داشت: نماينده عصاره ملت است و موضع گيري نمايندگان در مسائل سياسي و بين المللي به معني موضع گيري ملت ايران است. گاهي اين موضع گيري ها دشمن را براي دخالت در نظام به طمع مي اندازد و گاهي هم موضع گيري ها دشمن را به حالت انفعال بازمي دارد.
سعيدي تصريح كرد: ملت باايمان، فهيم وموقع شناس با انتخاب اصلح، دل امام عصر و امام امت و رهبر معظم انقلاب و شهدا را شاد خواهد كرد و كفر جهاني را وادار به عقب نشيني خواهد كرد.
امام جمعه قم با اشاره به سخنان امام خميني و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهميت و جايگاه مجلس تاكيد كرد: يك چهارم اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به قوه مقننه اختصاص دارد و اين مسئله حاكي از جايگاه خاص مجلس است.
وي گفت: از نظر شرايط داخلي انقلاب در دهه چهارم خود به سر برده و در اين عرصه بايد گام هاي بلندي برداشته شود و نظام نيازمند قوه مقننه زمان شناس و دقيق است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي خاطرنشان كرد: 33 سال حكومت ديني در كشور اسلامي ايران در طول تاريخ زندگي شيعه يك ركورد محسوب مي شود و در طول اين سال ها دشمنان اسلام شوك هاي فراواني به انگيزه براندازي نظام و نابودي انقلاب اسلامي وارد كردند كه هر يك از اين شوك ها براي نابود كردن يك انقلاب نوپا يا متزلزل كردن اركان جامعه كافي بود.
امام جمعه قم با اشاره به حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: حضور گسترده مردم در هر سال خنثي كننده توطئه هاي دشمن است و از ايران هر روز خبرهاي خوش به دنيا مخابره شده و هر سال ايران قوي تر شده و در مقابل، آمريكا كه روزي در جهان ابرقدرت بود هر روز ضعيف تر مي شود.
امام جمعه قم با اشاره به اين كه دلبستگي مفرط به مال ممكن است از علائم و آثار نفاق و بي ايماني باشد، بيان داشت: در آستانه سال جديد از اموال خود براي گره گشايي در راه كمك به مظلومان هزينه كنيم.
وي توجه خيرين نسبت به آزادسازي زندانيان را مورد تاكيد قرار داد و يادآور شد: كساني كه اهل خير هستند بايد از مال خود در اين راه و ديگر راه هاي خير هزينه كنند.
سعيدي تاكيد كرد: بخش عظيمي از مشكلات فرهنگي ما در پرتو ازدواج هاي صحيح و آسان حل مي شود و مومنين و بندگان خوب خدا براي مهيا شدن شرايط ازدواج جوانان بايد از اموال خود انفاق كنند.
امام جمعه قم با اشاره به اين كه مرقد دختر امام هفتم امروز مورد توجه مسلمانان جهان است، تاكيد كرد: از بركات اين حضور و شهر مقدس تاسيس حوزه علميه است كه به بركت بانوي آفتاب اين حوزه شكل گرفته است و پيروزي انقلاب اسلامي از بركات ديگر اين بانوي معصومه است.

 



استقبال گسترده از امام جمعه جديد زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان صبح روز جمعه وارد اين شهر شد.
آيت الله علي خاتمي در بدو ورود به شهر زنجان ابتدا با حضور در گلزار شهداي اين شهر، نسبت به مقام والاي شهيدان اداي احترام كرد و سپس در نشست شوراي اداري استان حضور يافت.
وي در جمع خبرنگاران خود را پيرو ولايت خواند و گفت: خوشحالم كه هنوز از پا نيفتاده ام و مي توانم به عنوان سرباز ولايت تحت فرمان و خدمت باشم.
امام جمعه زنجان اهل همين شهر، و فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين «بيوك آقا خاتمي» امام جمعه موقت پيشين زنجان است.
در جلسه شوراي اداري استان زنجان، رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب نيز طي سخناني گفت: استان زنجان علماي برجسته اي را تقديم عالم تشيع كرده و نظام جمهوري اسلامي از خدمات اين دانشمندان بهره ها برده است.
آيت الله «محمدي گلپايگاني» خاطرنشان كرد: آيت الله شبيري به عنوان يكي از علماي بزرگ استان زنجان در حال حاضر در حوزه علميه قم حضور داشته و در مقام مرجعيت از وجود وي استفاده مي شود.
وي افزود: نظام جمهوري اسلامي نه تنها مسئوليت ارتقاي زندگي مردم را برعهده دارد، بلكه از همه مهمتر مسئوليت دين مردم نيز برعهده نظام است.
پس از پايان جلسه شوراي اداري استان، آيت الله خاتمي در ميدان انقلاب شهر، مورد استقبال صميمي اقشار مختلف مردم و نمازگزاران زنجاني قرار گرفت و با همراهي استقبال كنندگان به امامزاده سيدابراهيم(ع) محل برگزاري نمازجمعه رفت.

 



رؤساي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا: ايران مي تواند تنگه هرمز را ببندد حمله به ايران نفعي براي آمريكا ندارد

رؤساي دو سازمان اطلاعاتي آمريكا ضمن بي فايده دانستن حمله به ايران براي واشنگتن، بر توان ايران در بستن تنگه هرمز تأكيد كردند.
به گزارش روزنامه آمريكايي «لس آنجلس تايمز»، جيمز كلاپر رئيس سازمان اطلاعات ملي آمريكا كه در برابر كميته هاي مختلف سناي آمريكا صحبت مي كرد گفت: حمله نظامي به ايران فقط مي تواند يك تا دو سال برنامه هسته اي ايران را به تأخير بياندازد اين مسئله نشان مي دهد كه گزينه نظامي مؤثر نيست و نفعي براي آمريكا نخواهد داشت.
كلاپر تأكيد كرد: همه جامعه اطلاعاتي آمريكا معتقدند كه ايران هيچ تصميمي براي ساخت سلاح هسته اي ندارد و فقط به دنبال دستيابي به تكنولوژي انرژي هسته اي است.
وي همچنين بر نگراني واشنگتن نسبت به حمله به تأسيسات هسته اي ايران همانند آنچه كه در عراق و سوريه اتفاق افتاد صحه گذاشت.
كلاپر به كميته نيروهاي مسلح سنا گفت: سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا نمي توانند ميزان دقيق آسيب ها و يا تاريخ دقيق حمله به ايران، يا به تاخير افتادن آن را پيش بيني كنند. اما اين حمله ممكن است در بهار رخ دهد.
به گزارش رويترز، ژنرال «رونالد برگس» رئيس سازمان اطلاعات دفاعي آمريكا هم در نشست كميته سرويس هاي مسلح سناي آمريكا هشدار داد در صورتي كه به ايران حمله شود، اين كشور به اين حملات پاسخ خواهد داد اما غيرمحتمل است كه ايران آغازگر جنگ يا آنكه تحريك كننده آن باشد.
وي همچنين گفت كه معتقد است اسرائيل هيچگونه تصميمي براي حمله به ايران به دليل برنامه هسته اي اين كشور اتخاذ نكرده است.
اين مقام نظامي آمريكا ادامه داد: ايران دست كم به طور موقت مي تواند تنگه هرمز را مسدود كند و در صورتي كه مورد هجوم قرار گيرد، ممكن است حملات موشكي را عليه نيروهاي آمريكايي و متحدانمان در منطقه انجام دهد.
وي در ادامه سخنان خود مدعي شد كه ايران مي تواند عواملي را در سرتاسر جهان به كار گيرد تا به منافع آمريكا ضربه بزند.

 



توضيح ضروري

چهارشنبه شب هفته گذشته مديرمسئول كيهان ميهمان برنامه پارك ملت بود. شريعتمداري در اين برنامه نكته هاي ناگفته اي از گفت وگوي خود با احسان طبري يكي از 5 تئوريسين برجسته ماركسيسم و نيز خاطراتي از دوران زنداني بودن خويش در رژيم ستمشاهي را بازگو كرد كه بازتاب گسترده اي داشت و طي دو روز گذشته بسياري از خوانندگان خواستار انعكاس متن كامل آن در روزنامه و تهيه و انتشار «سي دي» برنامه بوده اند كه اميدواريم در آينده نزديك به آن جامه عمل بپوشانيم، ضمن آن كه «سي دي» برنامه از طريق مركز «سروش سيما» وابسته به صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران قابل تهيه مي باشد.

 



واكنش جهاني به دستاوردهاي هسته اي تهران
سي ان ان: ايران مهارت خود در چرخه سوخت هسته اي را به رخ كشيد

اعلام جديدترين دستاوردهاي هسته اي ايران، نه تنها بازتاب گسترده اي را در سطح رسانه هاي جهان به دنبال داشت بلكه از سوي مقامات كشورهاي مختلف نيز با واكنش هاي متفاوتي همراه بود.
مراسم بارگذاري سوخت اورانيومي 20 درصدي توليد ايران در راكتور تحقيقاتي 5 مگاواتي تهران بعدازظهر چهارشنبه با حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران، سفراي كشورهاي خارجي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و خانواده هاي شهداي هسته اي برگزار شد.
رئيس جمهور در اين مراسم با اعلام 3 دستاورد هسته اي جمهوري اسلامي گفت: ايران آماده انتقال دستاوردهاي هسته اي خود طبق ضوابط آژانس به كشورهاي عضو آژانس است.
در پي اعلام اين خبر رسانه هاي غربي و منطقه اي به انتشار گزارشهايي از اين رويداد مهم پرداختند. در همين رابطه خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: ايران به دو پيشرفت ديگر در زمينه توليد سوخت هسته اي نايل شده است. براين اساس اين پيشرفتها پاسخ ايران به افزايش فشارهاي غرب به اين كشور از طريق اعمال تحريمهاي اقتصادي و نفتي است.
خبرگزاري رويترز نيز ضمن انتشار خبر پيشرفتهاي هسته اي ايران اين اقدام را به منزله رويارويي اين كشور با غرب ارزيابي كرد. به نوشته اين خبرگزاري، دستاوردهاي هسته اي ايران در مقابل ادعاهاي غرب مبني بر نظامي بودن ماهيت برنامه هسته اي اين كشور قرار مي گيرد.
همچنين روزنامه ها و شبكه هاي تلويزيوني آمريكا از جمله واشنگتن پست، سي ان ان، ABC و هافينگتون پست با اعلام خبرهاي هسته اي در ايران و در ادامه سياستهاي منفي خود در قبال ايران به ترديدافكني در مورد دستاوردهاي اين كشور پرداختند.
شبكه خبري سي.ان.ان نيز در گزارشي با عنوان «اولين ميله هاي سوختي ساخت ايران در راكتور تهران بارگذاري شد» نوشت: ايران روز چهارشنبه مهارتش در چرخه سوخت هسته اي را در حالي كه محمود احمدي نژاد با روپوش سفيد آزمايشگاهي در حال بارگذاري ميله هاي سوخت هسته اي در قلب راكتور تهران بود، به رخ كشيد.
شبكه خبري «اي.بي.سي» نيز در گزارشي با عنوان «ايران سوخت هسته اي را در راكتور تحقيقاتي قرار داد» اين گونه عنوان كرد: «ايران مي گويد بارگذاري سوخت داخلي در راكتور تحقيقاتي تهران را در اقدامي سركشانه در پاسخ به تشديد تحريم هاي غرب آغاز كرده است.»
خبرگزاري نووستي هم در گزارشي با عنوان «ايران سوخت توليد داخلي را در قلب راكتور تهران قرار داد»، افزود: «متخصصان هسته اي ايران روز چهارشنبه استفاده از صفحات سوخت هسته اي توليد داخلي در راكتور تحقيقاتي تهران را آغاز كردند.»
روزنامه «هافينگتون پست» نيز گزارش داد: ايران روز چهارشنبه مدعي برداشتن دو گام مهم به سمت مهارت بر توليد سوخت هسته اي در اقدامي متمردانه در پاسخ به تشديد تحريم هاي غرب عليه برنامه هسته اي ايران شد.»
همچنين در حالي كه پيش از اين آمريكا و هم پيمانانش ساخت صفحه سوخت از سوي ايران را غيرممكن مي دانستند و توانايي دانشمندان ايراني را زير سوال مي بردند، پس از اعلام خبر دستيابي ايران به اين فن آوري، آمريكا دستاوردهاي جديد هسته اي ايران را كم اهميت شمرد و گفت كه اين دستاوردها چندان جديد و قابل توجه نبودند.
ويكتوريا نولند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري گفت كه واشنگتن انتظار دارد اطلاعات بيشتري درباره آن چه ايران روز چهارشنبه اعلام كرد از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به دست آورد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، نولند مدعي شد كه در حالي كه تحريم هاي «بي سابقه» عليه ايران هم چنان در حال گسترش است، اين اقدام ايران فشار جامعه بين المللي و انزواي ديپلماتيك اش را به نمايش مي گذارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: من نمي توانم بيشتر از اين درباره انگيزه هاي ايران از برخي اقدامات مختلفش گمانه زني كنم، اما ديدگاه ما اين است كه اين مساله چندان جديد و قابل توجه نبود و به عقيده من مخاطبان اصلي آن مردم ايران بودند.
لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا نيز در بيانيه اي جداگانه اظهارات مشابهي را بيان كرد و گفت: ما همواره تاكيد كرده ايم كه به نفع مان است براي از سرگيري مذاكرات با ايران تلاش كنيم، به شرطي كه چنين مذاكراتي سازنده باشند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا اعلام كرد كه با وجود اينكه اطلاعات نشان مي دهد كه ايران به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد اما تهران هنوز تصميمي براي توليد تسليحات هسته اي نگرفته است.
رئيس سابق سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا (سيا) اعلام كرد كه آمريكا آماده مذاكره براي پيدا كردن راه حلي ديپلماتيك ( در برابر برنامه هسته اي ايران) است اما در عين حال تمام گزينه ها را روي ميز خود حفظ مي كند.
آسوشيتدپرس در ادامه خبر خود نوشت: ايران اخيرا از دو دستاورد بزرگ خود در زمينه برنامه هسته اي پرده برداشته است و اخيرا نيز با احضار سفراي 6 كشور اروپايي به وزارت خارجه درباره تحريم صادرات نفتي ايران به اين كشورها در صورت حمايت آنها از تحريم هاي يك جانبه غرب عليه ايران هشدار داده است.
ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي هم روز پنج شنبه پس از ملاقات با نائوكي تاناكا وزير دفاع ژاپن در توكيو در جمع خبرنگاران گفت: تحريم هاي فعلي ممكن است براي تاثيرگذاري روي تصميمات دولت ايران كافي نباشد و به همين دليل ما احساس مي كنيم به تحريم هاي تاثيرگذارتر و فلج كننده تري عليه ايران نياز است.
به گزارش خبرگزاري كيودو، باراك اين اظهارات را يك روز پس از آن بيان كرد كه ايران اعلام كرد به سانتريفيوژهاي جديدي كه قابليت غني سازي اورانيوم را با سرعت بيشتري دارند دست يافته است.

 



اذعان صهيونيست ها به بي تاثير بودن تحريم ها عليه ايران

در پي اعلام توانمندي هاي جديد هسته اي ايران، نخست وزير رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه تحريم هاي مالي و اقتصادي آمريكا و غرب هيچ تاثيري بر ايران نداشته است.
به گزارش فارس به نقل از عربي پرس، «بنيامين نتانياهو» در سفر به قبرس اذعان كرد كه تحريم هاي اقتصادي و مالي عليه ايران بي فايده بوده است.
وي كه يك روز بعد از اعلام پيشرفت هاي گسترده ايران در زمينه فن آوري هسته اي در قبرس سخن مي گفت، ابراز اميدواري كرد كه تحريم ها عليه ايران فايده اي داشته باشد، اما اذعان كرد كه تاكنون اين تحريم ها هيچ تاثيري به همراه نداشته است.
نتانياهو كه رژيم متبوعش بيشترين تعداد جنگ هاي منطقه اي را در دهه اخير باعث شده است، ايران را بزرگترين قدرت غيرمسئول در روي زمين خواند و گفت كه آمريكا و هر كشور مسئول ديگري بايد نسبت به ادامه «برنامه تسليحاتي اتمي» ايران نگران باشد.
به رغم تحريم ها
افزايش صادرات نفت ايران به چين
شركت اتحاديه ملي نفت و پتروشيمي چين معروف به «يونيپك» يك قرارداد بلندمدت جديد براي خريد نفت از ايران در سال 2012 امضا كرد و ميزان صادرات نفت ايران به چين در هفته هاي آينده به 500 هزار بشكه در روز مي رسد.
به گزارش روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال»، شركت اتحاديه ملي نفت و پتروشيمي چين معروف به «يونيپك» با شركت ملي نفت ايران در مورد يك قرارداد بلندمدت تامين نفت خام و ميعانات گازي در سال 2012 به توافق رسيدند. اگرچه دوره دقيق قرارداد جديد كاملا مشخص نيست اما توافق شركت ملي نفت ايران با يونيپك در سال گذشته 220000 بشكه نفت خام و 60000 بشكه ميعانات گازي در روز بوده است.
طبق اين گزارش، اگرچه صادرات نفت ايران در اوايل سال 2012 كاهش يافت و به 250000 بشكه در روز رسيد اما طبق توافق جديد اين ميزان در هفته هاي آينده به 500000 بشكه در روز خواهد رسيد.
براساس اين گزارش، برخلاف فشار آمريكا و اتحاديه اروپا و تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران، دولت چين قويا از روابط تجاري خود با ايران كه سومين صادركننده بزرگ نفت به چين است حمايت مي كند.

 



جوايز صادركنندگان اردبيلي پرداخت مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
معوقات جوايز صادراتي ويژه صادركنندگان استان اردبيل پرداخت مي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: پرداخت معوقات جوايز صادراتي در راستاي حمايت از صادرات غيرنفتي و به منظور تشويق صادركنندگان انجام مي پذيرد.
«محمد جعفر عظمايي» افزود: اين سازمان همه معوقات جوايز صادراتي سال 88 پيش از آن را كه 17 ميليارد ريال بود پرداخت كرده است.
وي گفت: مابه التفاوت يارانه سيب زميني سال 87 صادركنندگان كه از 22 آبان سال 87 تا اسفند ماه را شامل مي شود نيز با جذب اعتباري حدود 18 ميليارد ريال به زودي پرداخت خواهد شد.
«عظمايي» در پايان گفت: معوقات صادراتي سال 89 با جذب مرحله اول اعتبارات كه حدود 7 ميليارد ريال است به محض اعلام ضرايب حمايتي از سوي سازمان توسعه تجارت ايران پرداخت خواهد شد.

 



نماينده ولي فقيه در استان همدان: ايجاد دلسردي از اهداف دشمن در آستانه انتخابات است

همدان- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در استان گفت: يكي از اهداف دشمن در آستانه انتخابات، ايجاد دلسردي بين مردم است.
آيت الله «غياث الدين محمدي» در ديدار اعضاي شوراي هيئت رزمندگان ثارالله همدان با وي، افزود: دشمن از مدتها پيش در كمين نشسته است تا فضاي انتخابات را خراب كند و لذا آسيب شناسي انتخابات و آسيب زدايي از توطئه هاي دشمن، بزرگترين رسالت دلسوزان انقلاب و نظام است.
وي ادامه داد: حضور در انتخابات تكليف است اما بايد تلاش شود كه آراي مردم خرد نشده و انتخابات به دور دوم كشيده نشود تا مردم و نظام متحمل هزينه هاي بعدي نشوند.
وي خاطرنشان ساخت: لازم است مردم در مورد نامزدها تحقيق و تفحص كنند، چرا كه شايد بين نامزدها كساني باشند كه شايستگي بيشتري براي حضور در مجلس شوراي اسلامي داشته باشند.
آيت الله محمدي با قدرداني از احساس مسئوليت هيئت رزمندگان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: هيئت رزمندگان مي تواند در گرم نگه داشتن تنور انتخابات و حضور حداكثري مردم، در عرصه سياسي فعاليت كند. نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان تصريح كرد: نامزدهايي كه به تاييد شوراي نگهبان رسيده اند همه مورد احترام هستند و وظيفه داريم آنها را مورد تكريم قرار دهيم.

 



معاون علمي و فناوري رئيس جمهور: نخبگان قرآني در ترويج زندگي ايماني در جامعه مسئول هستند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون جذب و شناسايي و امور فرهنگي بنياد ملي نخبگان كشور گفت: يك نخبه قرآني اگر ميراث دار هدف هاي انبيا باشد، آنگاه مي توان او را با توجه به محتواي قرآني عالم گفت، اما اگر در اين مسير نباشد، علم او واقعي نيست.
«سيدحسن حسيني» در مراسم افتتاح نخستين گردهمايي نخبگان كشور در اصفهان با بيان اينكه يك نخبه قرآني از ديدگاه آيات و روايات داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است، افزود: تعريف علم و عالم مانند ساير موضوعات نيست كه با مراجعه به فرهنگ لغت بتوان فهميد كه به چه كسي عالم و به چه امري علم گفته مي شود و تنها با مراجعه به ويژگي هايي كه در آيات و روايات آمده است، اين مهم امكان دارد.
وي افزود: اگر به دنبال نخبگي هستيم، بايد علاوه بر اين نكات به خشيت يعني ترس همراه با آگاهي نيز همراه باشيم تا در مسير علم حقيقي قدم برداريم.
همچنين به گزارش فارس، معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور نيز در دومين روز از اين همايش گفت: جريان عمومي در راه صحيح هدايت نمي شود و رشد آن شتاب نمي گيرد، مگر با قافله سالاراني چون نخبگان كه استعدادهاي برترند و ديگران را به اين سمت هدايت مي كنند.
نسرين سلطانخواه افزود: در يك نگاه در مورد استعدادهاي برتر و نخبه اين تلقي مي شود كه نخبگان حقي دارند و به واسطه برخورداري از اين استعداد تكليف بيشتري را به گردن دارند و بنيادها مكلف به كمك به آنهاست.
وي با بيان اين مطلب افزود: براي رسيدن مردم به سعادت و خوشبختي بايد اعتقادات ديني آنها را نيز مد نظر قرار داد و از دين براي اين امر كمك گرفت.
سلطانخواه با اشاره به نخبگان قرآني ادامه داد: اين نخبگان از زبان قرآن ياد مي گيرند كه چگونه زندگي كنند و در تحقق اين امر بزرگ مسئول هستند.
به گزارش خبرنگار ما، هادي اكبرزادگان رئيس بنياد نخبگان استان اصفهان نيز در حاشيه اين گردهمايي جذب، شناسايي و حمايت از نخبگان قرآني توسط بنياد و انتقال فضاي نخبگان قرآني به ديگر نخبگان رشته هاي ديگر را از اهداف اولين گردهمايي نخبگان كشور در اصفهان عنوان كرد و گفت: در اين همايش گروهي را مشخص كرده ايم تا در راستاي ارتباط نزديك با نخبگان در خصوص شناسايي بيشتر و بهتر نخبگان گام بردارند و آنها را تحت حمايت بنياد قرار دهند تا در آينده در مسير اصلي خود قرار گيرند.

 



خاخام هاي ضد صهيونيسم شلمچه را زيارت كردند

2 نفر از خاخام هاي ضدصهيونيسم و يك خانم فرانسوي كه به مذهب تشيع گرويده است در قالب اردوي دو روزه براي ديدار از مناطق جنگي اعزام شدند.
به گزارش فارس، مسئول روابط عمومي سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري سازمان بسيج مستضعفين درباره زمينه حضور ميهمانان خارجي و زائر مناطق جنگي گفت: اردويي كه الان در حال انجام است حضور چند ميهمان خارجي كه برابر هماهنگي كه با وزارت ارشاد اسلامي داشتيم، تعدادي از ميهمانان خارجي به ما معرفي شدند كه به قصد شركت در همايش ضدصهيونيستي هاليووديسم در تهران گردهم آمده بودند و برابر درخواستي كه ارشاد داشت اين هماهنگي به عمل آمد و به همراه دو نفر از خاخام هاي ضدصهيونيسم يعني يهودي هاي مخالف صهيونيسم و اسرائيل، و همچنين خانم فرانسوي را كه به دين اسلام مشرف و به مذهب تشيع گرويدند، در قالب اردوي دو روزه براي ديدار از مناطق جنگي، عازم شده ايم.
سيدمحمد ياشار نادري در معرفي سه ميهمان مذكور گفت: خانم زهرا گيوم، استاد دانشگاه هستند و آقايان خاخام به ترتيب ديويد وايز از كشور كانادا و يوسف روزنبرگ از كشور آمريكا هستند.
وي هدف از برگزاري اين برنامه را آشنا كردن اين ميهمانان با مقوله راهيان نور عنوان كرد و ادامه داد: چون اينها سفيران فرهنگي ما هستند همان طوري كه در كشور ما، تبليغ ضدصهيونيسم مي كنند، قطعا مفاهيم و ارزش هاي ما را مي توانند در كشور خودشان تبليغ كنند و سفيران خوبي خواهند بود.
وي خاطر نشان كرد: ما هر سال، شاهد حضور زائران خارجي در منطقه هستيم و افزود: در آخرين پيشنهادهايي كه سردار سليماني رئيس سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج، در قرارگاه مركزي راهيان نور داشته اند، آمده است كه بايد بستري فراهم شود تا مردم عراق به عنوان گردشگر بتوانند بيايند و از مناطق بازديد داشته باشند. اين وسيله خيلي خوبي است براي اثبات حقانيت جمهوري اسلامي در جنگ هشت ساله. شايد برخي از مردم عراق باشند كه هنوز بر اين باورند كه جمهوري اسلامي، مقصر در جنگ بوده است. ما نياز داريم كه حقانيت مان را به دنيا ثابت كنيم.
مدير روابط عمومي سازمان راهيان نور در تكميل سخنانش بيان داشت. اين آقايان در واقع خار چشم دولت اوباما و حكومت ناحق اسرائيل هستند چرا كه با دقت به آرم دولت اسرائيل و ضربدر قرمزي كه روي آن كشيده اند، بر روي سينه شان نصب كرده اند و اينها به اين شكل در كشور خودشان تردد مي كنند و با جسارت كامل دشمني شان را با صهيونيسم و اسرائيل اعلام مي كنند و اين نقطه مشترك ما و موحدان و آزادانديشان جهان است.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران: شهدا رمز جاودانگي ملت ما هستند

اهواز- خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در همايش گراميداشت شهيد اسماعيل دقايقي گفت: شهدا مثل ستاره، هدايتگر ما در شب ظلماني هستند تا ما راه درست و راه حق را از باطل تشخيص دهيم.
سرتيپ حسين سلامي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد دقايقي بر رسالت و مسئوليت بزرگ مادر و همسر آن شهيد بزرگوار تاكيد كرد و افزود: هر شهيدي همانند يك ستاره است و تا ابد خواهد درخشيد و فروغ اين ستاره هرگز كم نخواهد شد. اين يك اثر جاودانه است كه شهيدان ما هرگز از صفحه ذهن مردم و خاطرات ما جدا نمي شوند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اگر وجود و جسم فيزيكي آنها ميان ما نيست ولي شخصيت باطني و گوهر حقيقي روح بزرگ آنها هميشه در تمام فضاهاي زندگي، با ما هستند اين حيات جاودانه است.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران در ادامه افزود: شهادت روح ماندگاري و جاودانگي در كالبد يك ملت است و تجمع در اين همايش در حقيقت به مفهوم تجليل از همه فضيلت ها، تكريم عظمت ها و ستايش فداكاري هاست و اگر شهيدان ما نبودند درخت فضيلت ها مي خشكيد و از استقلال ما خبري نبود. در واقع شهدا رمز جاودانگي ملت ما هستند.
سرتيپ حسين سلامي با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي شهيد دقايقي گفت: شهيد اسماعيل دقايقي سرشار از احساس، عاطفه، مهرباني و وفاداري، ايمان و تواضع بود. اما در كنار اين تواضع روح بخش و ستايش انگيز، او انساني مدبر و صاحب عقل و تدبير و يك فرمانده ممتاز و بااعتماد به نفس عالي بود.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نبردي تمام عيار با دشمنان در فضاي مجازي داريم

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نبردي تمام عيار با دشمنان در فضاي مجازي داريم. به همين دليل بايد توليد محتواي بيشتري در اين فضا داشته باشيم.
به گزارش ايرنا، «سيد محمد حسيني»، روز جمعه در آيين اختتاميه جشنواره ملي «كوثر پرفروغ» در قم، بر توليد فيلم هاي سينمايي، تئاتر و موسيقي توسط نيروهاي دلسوز و متعهد تاكيد كرد و خواستار تشويق توليداتي شد كه بر فرهنگ و آموزه هاي ديني منطبق باشند.
وي اضافه كرد: هم اكنون دشمن همه توانش را براي تاثيرگذاري بر افكار و انديشه هاي نوجوانان و جوانان ما به كار گرفته است.
حسيني گفت: تربيت نيروهاي مؤمن و توانمند در عرصه فرهنگ و هنر و مبارزه با جنگ نرم، حداقل انتظار ما از كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مسلمان شدن فرزند يك كارگردان آمريكايي در ايران افزود: هركسي كه عدالتخواه و ظلم ستيز باشد جذب اسلام مي شود.
حسيني ادامه داد: اسلام مكتبي فراگير و جهاني است و مرزهاي جغرافيايي و تعصبات نمي تواند مانع از گسترش آن شود و اگر بتوانيم اسلام را بخوبي معرفي كنيم افرادي كه دنبال گمشده اي هستند، مسلمان مي شوند.

 



ذوالنوري در جمع طلاب و روحانيون كهگيلويه و بويراحمد:تومور بدخيم جريان انحرافي نيازمند شيمي درماني است

يك كارشناس مسائل سياسي گفت: جريان انحرافي توموري بدخيم با ذاتي پليد است كه بايد با شيمي درماني مانع رشد آن شويم و ضمن جلوگيري از تحقق اهداف اين جريان انحرافي، عقبه و پشتيبان آن را نيز از بين ببريم.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنوري در جمع طلاب و روحانيان استان كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه جامعه شناسان هر جامعه را به سه لايه رهبري، خواص و توده مردم تقسيم مي كنند، اظهار داشت: بر اين اساس معتقدند اگر خواص به عنوان حلقه مياني به درستي به وظيفه خود عمل نكنند آن جامعه دچار فروپاشي، از هم گسيختگي و سقوط نظامي و سياسي خواهد شد.
وي در ادامه به نقش خواص در جامعه ولايي ايران پرداخت و خاطرنشان كرد: خواص در جامعه ما ابتدا بايد مواضع، تدابير و سياست هاي رهبري را به خوبي درك كنند، سپس اين مواضع را به لايه سوم جامعه كه مردم هستند انتقال دهند و در مرحله بعدي تدابير و مواضع رهبري را در جامعه نهادينه كنند.
حجت الاسلام ذوالنوري با بيان اينكه مردم رهبري را در فتنه 88 تنها نگذاشتند، خاطرنشان كرد: اگر اتفاقي كه در كربلا رخ داد در فتنه 88 روي مي داد و مردم به جاي رهبري به دنبال خواص مي رفتند، حسين ديگري به مسلخ مي رفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود جريان انحرافي را جرياني غيرقابل انكار دانست و گفت: البته جريان انحرافي مساوي با دولت نيست بلكه وزن اين جريان به اندازه يك غده چند گرمي است.
ذوالنوري در عين حال جريان انحرافي را توموري بدخيم با ذاتي پليد معرفي كرد و يادآور شد: متأسفانه اين تومور بدخيم به مغز و نخاع چسبيده است و عمل جراحي آن كار آساني نيست و هزينه سنگيني به دنبال خواهد داشت.

 



قدرشناسي همداني ها از استاندار سابق

همدان- خبرنگاركيهان:
منتخبان اقشار مختلف مردم همدان به صورت خودجوش از دكتر مرادي استاندار سابق تقدير كردند.
به گزارش خبرنگار ما، نمايندگان اقشار مختلف مردم از جمله خانواده هاي شهدا و ايثارگران، بازاريان، هيئت هاي مذهبي، رسانه ها، ورزشكاران، اصحاب فرهنگ و هنر با حضور در سازمان هدفمندسازي يارانه ها در تهران از خدمات و زحمات شايسته مرادي در دوران تصدي مديريت ارشد استان تجليل كردند.
نماينده رئيس سازمان اوقاف در حوزه هاي علميه كشور در اين ديدار گفت: مرادي در محورهاي بهداشت و درمان، زيرساخت ها شامل آزادراه، راه آهن، راه هاي روستايي، احداث سد، ساخت ورزشگاه ها و تكميل پروژه هاي ناتمام خدمات فراموش نشدني را به جاي گذاشته است.
«سيدجلال رضوي» افزود: آيات عظام نوري همداني و حائري شيرازي از خدمات دكتر مرادي تقدير كردند و مردم قدرشناس همدان نيز مراتب تشكر خود را از زحمات مخلصانه وي به انحاي مختلف اعلام داشته اند.
بهروز مرادي استاندار سابق همدان و مديرعامل فعلي سازمان هدفمندسازي يارانه ها نيز از ابراز محبت همداني ها تشكر كرد و گفت: من اسير محبت همداني ها هستم و هرچه به كارنامه ام نگاه مي كنم چيزي در آن براي دفاع نمي بينم.
در پايان اين ديدار نمايندگان و منتخبان مردم همدان با اهداي تابلوفرشي از زحمات وي تجليل كردند.

 



معاون مطبوعاتي وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي خبر داد
رايزني دولت با مجلس براي افزايش بودجه مطبوعات

معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد از تلاش دولت براي رايزني با مجلس با هدف افزايش بودجه هاي فرهنگي به ويژه مطبوعات خبر داد.
به گزارش فارس از ساري محمدجعفر محمدزاده پيش از آغاز مراسم اختتاميه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري هاي مازندران در جمع خبرنگاران، از مازندران به عنوان بزرگترين قطب مطبوعاتي كشور ياد كرد كه از لحاظ آمار كمي و كيفي در موقعيت مناسبي قرار دارد.
معاون وزير ارشاد درباره درخواست هاي مجوز نشريه افزود: تمام پرونده ها ظرف يكي، دو ماه آينده مورد بررسي قرار مي گيرد و به متقاضيان پاسخ داده مي شود.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با تأكيد بر اينكه ظرف يك سال اخير حدود 900 مجوز نشريه صادر شده است، گفت: تعداد مجوزهاي صادر شده در يك سال اخير برابر يك سوم نشريات كشور طي سال هاي گذشته است.
وي با اعلام اينكه هيچ استان كشور بدون روزنامه محلي و منطقه اي نيست يادآور شد: در نظر داريم براي تمامي شهرستان ها نيز مجوز روزنامه محلي صادر كنيم.
محمدزاده برنامه چشم انداز مطبوعات را ارتقاي كيفي نشريات دانست و اضافه كرد: سالانه 40 ميليارد تومان به عنوان يارانه مطبوعات در نظر گرفته مي شود كه كمك كار فعاليت هاي فرهنگي است.
وي با تأكيد بر اينكه بايد به روزنامه نگاري و روزنامه داري تواماً توجه شود از تلاش دولت براي رايزني با مجلس و افزايش بودجه هاي فرهنگي به ويژه مطبوعات خبر داد.
محمدزاده تعداد فعالان خبرگزاري هاي رسمي كشور را 16خبرگزاري اعلام كرد و افزود: تاكنون 30 هزار پايگاه اينترنتي خبري ساماندهي شده است.
وي با اعلام اينكه ساماندهي صورت گرفته فقط درج مشخصات بوده است درباره ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي و خبري گفت: طرح ديگري را در اختيار داريم كه قرار است كه تمام پايگاه هاي اينترنتي و اطلاع رساني شناسنامه دار شوند.
معاون وزير ارشاد از انتشار كتابي در زمينه آثار خبرنگاران خبر داد و يادآور شد: آثار منتخب خبرنگاران در بخش هاي مختلف خبري به صورت كتاب منتشر مي شود.
وي درباره پرداخت هديه رياست جمهوري به خبرنگاران گفت: ليست خبرنگاران هديه گيرنده به نهاد رياست جمهوري اعلام شده است ولي زمان پرداخت آن را نمي دانم.
محمدزاده در پايان گفت: درباره مشكلات سايت سمان (سايت ساماندهي فعاليت خبرنگاران) در آينده نزديك برطرف مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

توصيه وزير ارشاد به فيلمساز تازه مسلمان هاليوود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اسلام آوردن علي شان استون گفت: اميدوارم او در راهي كه انتخاب كرده استقامت داشته و در برابر هجمه احتمالي رسانه هاي غربي و گروه هاي مخالف، اين صبر استمرار داشته باشد.
سيدمحمد حسيني در مراسم تقدير از برگزيدگان بخش تجلي اراده ملي سي امين جشنواره فيلم فجر با اشاره به مسلمان شدن «شان استون» گفت: گرايش اين فيلمساز و بازيگر به دين اسلام نشان داد چنانچه اين دين مبين كه مظهر زيبايي است به درستي به مردم دنيا معرفي شود بدون شك همه جذب آن خواهند شد.
به گزارش مهر، وي يادآور شد: امروز فيلم هاي بسياري عليه اسلام و مسلمانان در هاليوود ساخته مي شود و اميدوارم سينماگران ما با توليد فيلم هاي سينمايي، تعريف صحيحي از دين مبين اسلام به جهانيان ارائه داده و پاسخ فيلم هاي ضداسلامي را اينگونه بدهند.
در اين مراسم علي استون نيز حضور داشت كه پس از دريافت جايزه اي از وزير ارشاد گفت: من در دانشگاه پرينستون تاريخ خواندم و در مورد مسيحيت و اسلام مطالعه زيادي كردم و به انتخاب شخصي خودم به دين اسلام روي آوردم كه يك دين بسيار خوب و فوق العاده است.
گفتني است در آئين تقدير از برگزيدگان بخش تجلي اراده ملي جشنواره فيلم فجر امسال، بيشتر جوايز به آثار سينماي دفاع مقدس اختصاص يافت. فيلم هايي چون «شور شيرين» به كارگرداني جواد اردكاني، «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ طادي، «ملكه» به كارگرداني محمدعلي باشه آهنگر، «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي بيشترين جايزه را دريافت كردند.
عصبانيت رئيس مجلس جمهوري آذربايجان از روشنگري هاي شبكه سحر
در پي اعتراض رسمي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران به سفير جمهوري آذربايجان در تهران، يك مقام رسمي اين كشور، در اقدامي فرافكنانه شبكه جهاني سحر را عامل سوق دادن اعتراض هاي دستگاه ديپلماسي ايران به جمهوري آذربايجان در خصوص همكاري با عوامل ترور دانشمندان هسته اي ايران، دانست.
اكتاي اسداف رئيس مجلس ملي جمهوري آذربايجان با توجيه تشديد اقدامات ضدايراني باكو به تبعيت از حركت هاي ضدايراني آمريكا و رژيم صهيونيستي مدعي شد: جواب نيروهاي سوق داده شده عليه آذربايجان توسط شبكه سحر و ساير سازمان ها، داده مي شود و داده خواهد شد.
اسداف در سخناني در پارلمان جمهوري آذربايجان ادعا كرد: نيروهاي زيادي وجود دارند كه در ايران به تهديد عليه جمهوري آذربايجان مشغولند. اگر ريشه اين امر را جست وجو كنيم باز هم به برخي سازمان ها مي رسيم.
همچنين غنيره پاشايئوا يكي از نمايندگان حزب حاكم آذربايجان نوين در مجلس اين كشور نيز با موضع گيري عليه روشنگري هاي شبكه جهاني سحر گفت: شبكه سحر از صبح تا شب برنامه هاي مخرب در مورد آذربايجان پخش و براي سوق دادن انسان ها عليه حاكميت تلاش مي كند. حكومت ايران اين شبكه را حمايت مي كند. مقامات ايراني را فرا مي خوانيم كه چشم هايشان را بازكنند و آذربايجان را كه يك همسايه عادي است به دشمن تبديل نكنند.
سخنگويان عليه جمهوري اسلامي ايران و شبكه سحر به اقدامات روشن جمهوري آذربايجان در جاي دادن منافقين در اين كشور و همكاري با عاملان ترور دانشمندان هسته اي كشورمان اشاره نكرده اند.
چارلي چاپلين تحت نظر اداره اطلاعات داخلي انگليس بود
به تازگي مداركي از اداره اطلاعات داخلي انگليس منتشر شده كه نشان مي دهد چارلي چاپلين در دوره اي توسط اين اداره تحت نظر و بازرسي قرار داشته است. اين اسناد همچنين نشان مي دهد كه اين سرويس در تعيين محل تولد چارلي چاپلين ناكام مانده است.
به گزارش ايسنا، اين بازجويي به درخواست آمريكا در سال 1952 ميلادي و زماني كه اين كشور تلاش مي كرد تا چاپلين را حامي كمونيسم نشان دهد، صورت گرفت. در آن زمان، چاپلين درخواست بازگشت به آمريكا را پس از حضور در مراسم يك فيلم در لندن رد كرد. MI5 وي را يك خطر امنيتي براي انگليس ندانست اما موفق نشد گواهي تولد وي مربوط به سال 1889 ميلادي مبني بر تولد در لندن را بيابد و نتيجه گرفت كه اين هنرمند فيلم هاي صامت در لندن متولد نشده است. در سال 1953 ميلادي چاپلين عضويت يا حمايت از كمونيسم را رد كرد اما اين امر باعث شد تا وي نتواند به آمريكا بازگردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14