(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 خرداد 1391 - شماره 20217

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان: آمريكا حق دارد ابرحريفي به نام خامنه اي را بزرگترين مانع خود بداند
فرمانده كل قوا در مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري دانشگاه امام حسين(ع) :
افق آينده به ملت ايران لبخند مي زند
زورآزمايي دور ميز بغداد همه در انتظار دود سفيد
فعالان ضدجنگ در نامه به نخست وزير انگليس:تنها راه حل مواجهه باايران ديپلماسي بر پايه احترام است
با اشاره به مذاكرات بغداد روسيه خواستار كاهش تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران شد
ايرانيان مقيم خارج كمتر از يك ميليون نفرند
تلاش صهيونيست ها براي به بن بست كشاندن مذاكرات بغداد
پيكرهاي پاك 96 شهيد دفاع مقدس در خرمشهر تشييع شد
تجديد پيمان فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح با آرمان هاي امام راحل(ره)
فرمانده تيپ 65 نيروي مخصوص هوابرد:
نخستين بار عمليات چتربازي بدون شناسايي اوليه محل فرود انجام شد
به گفته مديرعامل جمعيت هلال احمر ناوگان امدادي كشور تا پايان سال نوسازي مي شود
معاون وزير جهاد كشاورزي: كشت داربستي با آب دريا توسعه مي يابد
برگزاري جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي در همدان
تا پايان امسال كليه اسناد هويتي در كشور آرشيو الكترونيكي مي شود
وزير دفاع: شهرهاي جنگي بايد نماد پيشرفت كشور باشند
وزير امورخارجه اكوادور: تبليغات آمريكا درباره ايران دروغ است
با پيام رئيس جمهوري يادواره 8 هزار شهيد شيميايي كشور در بروجرد برگزار شد
وزير راه و شهرسازي: مصوبه وام مسكن براي خبرنگاران ابلاغ شد
اخبار ادبي و هنري



در يادواره سرداران و يكهزار شهيد شهرستان خمين
مدير مسئول كيهان: آمريكا حق دارد ابرحريفي به نام خامنه اي را بزرگترين مانع خود بداند

خمين- خبرنگار كيهان:
در دنياي امروز هر يك از كشورها متناسب با ميزان قدرت و اقتداري كه دارند از معادلات جهاني سهم مي گيرند، نه به اندازه تواني كه در چانه زني ها و پشت ميزهاي مذاكره از خود نشان مي دهند. اقتدار تيم هسته اي كشورمان در اجلاس اسلامبول2 و ادامه آن در نشست بغداد برخاسته از همين فرمول شناخته شده است.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان سه شنبه شب در يادواره سرداران و يكهزار شهيد شهرستان خمين و بزرگداشت شهداي هسته اي كه در مصلاي بزرگ زادگاه امام خميني(ره) و با حضور انبوه خانواده هاي معظم شهدا، مردم و مسئولان اين شهر برپا شده بود، طي سخناني كه با ارائه شواهد مستند همراه بود به تشريح جايگاه بلند جمهوري اسلامي ايران در جهان امروز و نقش شهدا در عبور از عقبه هاي سخت پرداخت و گفت: جنگ تحميلي اگرچه به ظاهر در مرزهاي جنوبي و غربي كشورمان با عراق جريان داشت ولي به اعتراف دشمنان، تقريبا همه قدرت هاي ريز و درشت درعقبه تسليحاتي، مالي، سياسي و تداركاتي صدام به حمايت از رژيم بعثي عراق ايستاده بودند و اين در حالي بود كه ايران اسلامي به تازگي يك انقلاب پيروز را پشت سر گذاشته و هنوز آنگونه كه بايد سرپا نايستاده بود و به قول امام راحلمان(ره)، تنهاي تنها بود. شريعتمداري با اشاره به نمونه هايي از غربت و تنهايي ايران اسلامي در آن روزها گفت؛ جوانان و مردان و زنان اين مرز و بوم كه نداي امام راحل(ره) را پژواك «هل من ناصر» مولايمان حضرت اباعبدالله(ع) در عصر عاشورا مي دانستند، اجازه ندادند بار ديگر اين ندا بي لبيك بماند و چنين بود كه ياران به كربلا نرسيده آن روز امام حسين(ع) لبيك گويان به جبهه ها شتافتند، خون دادند و جان باختند تا آنجا كه سقف تاريك نظام سلطه را شكافتند و طرحي نو درانداختند. وي در ادامه با بيان اينكه، شهدا را از دست نداده بلكه آنان را به عنوان ذخيره هاي الهي به دست آورده ايم گفت؛ اقتدار امروز ما و پرچمداري ايران در تحولات و انقلاب هاي اسلامي منطقه، مديون خون عزيزاني است كه امروز شما در زادگاه خميني كبير، به گراميداشت ياد و خاطره هزارتن از آنها نشسته ايد.
مدير مسئول كيهان سپس به مقايسه پلكاني سه دوره قبل از انقلاب، سال هاي اوليه بعد از پيروزي انقلاب و امروز پرداخت و گفت؛ قبل از پيروزي انقلاب اسلامي با وجود آن كه ايران به طور كامل در اختيار آمريكا بود و در ميان كشورهاي منطقه نزديكترين روابط را با آمريكا داشت، ظالمانه ترين فشارها، غارتگري ها و برخوردهاي ارباب گونه از سوي آمريكا و متحدانش به مردم تحميل مي شد. وي در ادامه به نمونه هايي از اين تحميل هاي ظالمانه، اشاره كرد و گفت؛ آن روزها، جوانان اين مرز و بوم را براي شركت در جنگي كه هيچ ربطي به ايران نداشت به ظفار مي بردند، هواپيماهاي سي130 ارتش تحت مديريت مستقيم اسرائيل به منظور حمل تداركات براي شورشيان يمن به كار گرفته مي شد. هر صدايي را با گلوله يا زير شكنجه هاي وحشيانه خفه مي كردند و تازه اين اواخر، در پي تحميل كاپيتولاسيون هم بودند. شريعتمداري با برشمردن نمونه هايي از اين دست، پرسيد؛ حالا آقاياني كه طرفدار مذاكره و رابطه با آمريكا هستند بايد بفرمايند كه غير از نوكري براي آمريكا و اسرائيل چه دستاورد ديگري را پيشنهاد مي كنند؟!
مدير مسئول كيهان گفت؛ «امام راحل ما(ره) مي فرمودند ما در جريان جنگ تحميلي انقلاب اسلامي را به جهان صادر كرده ايم» و پرسيد؛ آيا آنچه در اطرافمان مي گذرد، دقيقا همان نيست كه حضرت امام(ره) پيش بيني كرده بود؟ و گفت؛ آيا به نتانياهو حق نمي دهيد كه با عصبانيت در پارلمان رژيم صهيونيستي فرياد برآورد به هر طرف كه نگاه مي كنم خميني و خامنه اي را مي بينم؟ شريعتمداري در بخش ديگري از سخنانش گفت؛ همين آقاي نتانياهو كه در جريان فتنه 88 فتنه گران را بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران مي دانست و به آن افتخار مي كرد، روز 5 خرداد 1390 طي سخناني در كنگره آمريكا مي گويد؛ «شش ماه قبل درباره خطر هسته اي ايران هشدار دادم، اما امروز مي خواهم خطر پيچش تاريخ به نفع ايران را گوشزد كنم و بگويم خامنه اي از تنگه خيبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراكش را به لرزه انداخته و ملت ها را به سوي خود جلب كرده است. اشتباه نكنيد، اين ارتعاش از نوع ارتعاش هاي سال 1989 پراگ و برلن نيست كه خوشايند باشد، اين زلزله از نوع انقلاب خميني(ره) در سال 1979 ايران است. كساني كه خطر ايران امروز را براي آمريكا و دنياي غرب ناديده مي گيرند، سر خود را در شن فرو كرده اند». مدير مسئول كيهان با اشاره به نمونه هاي ديگري از اين دست و ارائه آدرس هاي اينترنتي اين نمونه ها پرسيد؛ آيا اكنون به مركز استراتژيك امريكن اينترپرايز حق نمي دهيد كه در گزارش خود به كاخ سفيد بنويسد؛ مشكل اصلي ما با ايران قرائت شيعي از اسلام است كه هر روز فراگيرتر مي شود و حضور ابرحريفي به نام خامنه اي است كه نقشه راه ما را مي داند و در همان حال از اعتماد توام با اعتقاد مردم برخوردار است.
شريعتمداري بعد از مقايسه دوره هاي سه گانه و تشريح مختصات امروز ايران اسلامي به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب اشاره كرد كه دوران كنوني را درخشان ترين دوران حيات و تاريخ ايران ناميده بودند و گفت؛ امروز، همه تلاش دشمن آن است كه با هياهو، عمليات رواني و تفرقه افكني و بزرگنمايي برخي از ناهنجاري ها از يكسو درباره آينده نظام در ميان مردم توهم پراكني كند و از سوي ديگر، اين الگوي حيات آفرين را از نگاه ملت هاي مسلمان منطقه دور سازد كه حماسه هايي نظير 22 بهمن و 12 اسفند و شتاب روزافزون انقلاب هاي اسلامي در منطقه نشان داد كه آمريكا و متحدانش در اين عرصه نيز مانند گذشته، بازنده بوده اند.
گفتني است در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي حسيني امام جمعه خمين طي سخنان كوتاهي ضمن خيرمقدم به مدعوين و گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت؛ مردم شهرستان خمين با وجود جمعيت كم آن روزها يكهزار شهيد و بيش از دوهزار ايثارگر را تقديم انقلاب اسلامي كرده اند و پيش از پيروزي انقلاب نيز در دفاع از ولايت پيشتاز بوده و چندين شهيد داده اند. امام جمعه خمين افزود؛ بالاترين و ارزنده ترين اعمال براي انسان، شهادت است و رهروان راه شهيدان و همسران و خانواده شهدا بايد به خود ببالند كه مقام والايي نصيب آنان شده است.
همچنين در اين مراسم آقاي ابراهيم رضايي منتخب مردم خمين براي مجلس نهم طي سخناني آزادي خرمشهر را ناشي از ايمان و اخلاص مردم و جوانان رزمنده و نشانه اي از وعده الهي غلبه مومنان بر نيروهاي كثير و پرشمار دشمنان خدا دانست.

 



فرمانده كل قوا در مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري دانشگاه امام حسين(ع) :
افق آينده به ملت ايران لبخند مي زند

روز گذشته همزمان با اولين روز از ماه رجب و سالروز ميلاد حضرت امام محمدباقر(ع) و همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده كل قوا در ابتداي ورود به دانشگاه امام حسين(ع)، با حضور در مزار شهداي گمنام و قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند. رهبر انقلاب اسلامي سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند. حضرت آيت الله خامنه اي در سخناني در اين مراسم، عزت و اقتدار روزافزون ملت ايران را نتيجه پايداري و ايستادگي در مسير بيعت الهي دانستند و تاكيد كردند: ملت پيشگام ايران در دهه پيشرفت و عدالت حركت پرشتاب خود را به سوي پيشرفت هاي بيشتر و تحقق عدالت ادامه مي دهد و جبهه ظلم و استكبار و زورگويي برخلاف هياهوي ظاهري، رو به ضعف و اضمحلال است. ايشان با تاكيد بر اينكه ملت ايران به آينده اميدوار است و افق آينده به او لبخند مي زند، افزودند: جوانان سرافراز كه كشور متعلق به آنان است بايد مسير پيشگامي ملت ايران را روزافزون ادامه دهد تا تعالي امت اسلامي تحقق يابد.
رهبر انقلاب اسلامي مسير حركت به سمت قله هاي سعادت را به بركت مجاهدت نسل گذشته هموار خواندند و خاطرنشان كردند: البته هموار بودن مسير به معناي نبود سختي و زحمت نيست بلكه ادامه مسير همچنان نيازمند پايداري و استقامت است.
فرمانده كل قوا همچنين با تجليل از پايداري نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسيج در بيعت الهي تاكيد كردند: نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس تجربه هاي ماندگاري از خود بر جاي گذاشتند كه بايد همواره از آنها استفاده شود و چراغ راه آينده باشد. در اين مراسم سردار سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با ارائه گزارشي از آمادگي هاي نيروهاي چهارگانه سپاه و سازمان بسيج و ارتقاي سطح توانمنديهاي آنها در چارچوب دكترين دفاعي نظام اسلامي، به برنامه هاي آموزشي سپاه در قالب نظام جامع تربيت و آموزش اشاره كرد.
دريادار پاسدار مرتضي صفاري فرمانده دانشگاه افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) نيز گزارشي از برنامه هاي علمي، آموزشي و رزمي اين دانشگاه ارائه كرد.
در اين مراسم همچنين جمعي از فرماندهان، اساتيد، دانشجويان، ايثارگران و خانواده هاي شهداي سپاه هداياي خود را از دست رهبر معظم انقلاب اسلامي دريافت كردند و نمايندگان دانش آموختگان و دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند. در پايان اين مراسم يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

 



زورآزمايي دور ميز بغداد همه در انتظار دود سفيد

سرويس سياسي-
مذاكرات ايران و گروه 1+5 ديروز ساعت 30:12 دقيقه به وقت بغداد در ساختمان دارالضيافه نخست وزيري اين كشور آغاز و قرار است عصر پنجشنبه (امروز) به پايان برسد.
دكتر سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد ايران در اين مذاكرات را «عباس عراقچي» معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه، «علي باقري» معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي، «حميدرضا عسگري» مشاور وزارت خارجه و «مصطفي دولتيار» سرپرست سابق دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت خارجه همراهي مي كنند.
نمايندگان گروه 1+5 متشكل از «ما ژائوشو» معاون وزير خارجه چين، «ژاك اوديبر» مدير كل سياسي وزارت خارجه فرانسه، «سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه، «وندي شرمن» معاون وزير خارجه آمريكا، «جفري آدامز» سفير سابق انگليس در تهران، «هانس ديتر لوكاس» معاون وزير خارجه آلمان به همراه «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديروز با جليلي بر سر يك ميز به گفت وگو نشستند.
بيش از 200 خبرنگار، تصويربردار و عكاس خبري از ساعات اوليه صبح ديروز در دارالضيافه بغداد حضور يافته اند تا از روند برگزاري اين مذاكرات گزارش هاي خبري و تصويري تهيه كنند.
دولت عراق نيز تمامي تلاش خود را بكار گرفته است تا اين نشست در امنيت كامل و به صورت كاملا منظم برگزار شود و ميزبان شايسته اي براي اين دور از مذاكرات ايران و گروه 1+5 باشد.
پيش از آغاز دور اول مذاكرات، دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در محل مجلس اعلاي اسلامي عراق با سيد عماد حكيم رئيس و جمعي ديگر از اعضاي اين مجلس ملاقات كرد.
وي در اين ديدار تاكيد كرد: ما حس مي كنيم اكنون غربي ها خودشان هم دريافته اند كه زمان براي راهبرد فشار به پايان رسيده است، چرا كه در تمام سال هاي گذشته كاري نمانده كه آنها بتوانند عليه ملت ايران انجام دهند و از انجام آن خودداري كرده باشند.
جليلي با اشاره به برگزاري مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد، اين امر را نشانه قرار گرفتن عراق در مرحله اي كاملا جديد دانست كه در اين مرحله اين كشور مي تواند نقشي مهم در حل مسائل منطقه اي و بين المللي ايفا كند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان دستور كار مذاكرات با 1+5 را «گفت وگو براي همكاري» اعلام كرد و گفت: از آنجا كه بناي اين گفت وگوها بر همكاري است مذاكرات هفت كشور موضوعات منطقه اي، بين المللي و هسته اي را در بر خواهد گرفت و اميدواريم شروعي براي يك دوره جديد باشد.
جليلي ابراز اميدواري كرد مذاكرات بغداد نقطه آغازي براي كنار گذاشته شدن برخي راهبردهاي بي نتيجه از سوي 1+5 باشد.
ديروز با آغاز مذاكرات بغداد، اظهارات سخنگوي كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، خبرساز شد.
«مايكل مان» در جمع خبرنگاران گفت: موضوع غني سازي 20 درصد اورانيوم و توقف آن توسط ايران بحث كليدي اشتون و جليلي است. بسته پيشنهادي جديد امروز به ايران ارائه مي شود.
وي بدون اشاره به محتواي بسته پيشنهادي و با هدف ايجاد فضا عليه ايران در جمع خبرنگاران افزود: اميدواريم كه ايران به اين پيشنهاد جواب مثبت دهد.
سخنگوي اشتون همچنين سوال خبرنگاري را درخصوص اينكه اقدام متقابل 1+5 در قبال توقف غني سازي 20 درصد توسط ايران چيست، بي پاسخ گذاشت و گفت: براي پنجمين بار اعلام مي كنم كه نمي دانم.
ديپلمات ها مي گويند اگر پيشنهادي كه سخنگوي اشتون از آن صحبت كرده، درست باشد عقب نشيني مهمي در رفتار 1+5 رخ داده است، چرا كه تا اين لحظه، اين گروه به طور رسمي بر توقف همه انواع غني سازي طبق قطعنامه هاي 1737، 1747، 1803، 1835 و 1929 شوراي امنيت تاكيد داشت.
نشست ديروز از زمزمه ها و شايعات برخي رسانه ها نيز بي بهره نبود، به نحوي كه زمزمه هايي بين خبرنگاران شنيده شد مبني بر اينكه «وندي شرمن» رئيس هيئت آمريكايي شركت كننده در نشست جلسه را ترك كرده است.
در حالي كه هيئت آمريكايي شركت كننده در اين نشست به رياست وندي شرمن اولين هيئتي بود كه در دارالضيافه محل برگزاري اين نشست حضور يافت و به همراه ساير اعضاي گروه 1+5 مشغول گفت وگو با هيئت ايراني است.
قضيه از اين قرار بود كه سفير آمريكا در بغداد كه جزو هيئت شركت كننده در نشست نبود، بعد از آغاز نشست جلسه را ترك كرد و برخي خبرنگاران به اشتباه اخباري را مبني بر ترك جلسه توسط رئيس هيئت آمريكايي مخابره كردند.
در همين رابطه، ديروز اكثر رسانه هاي خبري دنيا تيتر اول خود را به مذاكرات بغداد اختصاص دادند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي توافق ايران با رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي را اولين گام براي موفقيت ايران در مذاكرات 1+5 عنوان كرد.
اين گزارش نوشت ايران از اين توافق با سازمان انرژي اتمي به عنوان «اهرمي براي امتيازگيري از غرب بر سر تحريم ها» استفاده خواهد كرد.
آسوشيتدپرس در ادامه افزود اين اقدام ايران، فشارها بر طرف غربي در مذاكرات 1+5 را افزايش مي دهد.
اين گزارش، تأكيد مي كند انتخاب بغداد به عنوان محل مذاكرات، نوعي پيروزي نمادين براي ايران و نمايشي از نفوذ عميق اين كشور در عراق است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز ديروز در سرمقاله خود اذعان كرد كه غربي هاي حاضر در نشست بغداد در اين مسئله كه آنها تمايل يا قدرتي براي نابودي توانمندي هسته اي ايران را ندارند، توافق نظر دارند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس هم در اين باره گزارش داد: ايران از گروه 1+5 خواسته است كه برنامه زمانبندي و گام هاي رو به جلوي خود را در مورد پرونده هسته اي ايران ارائه كند.
اين گزارش افزود: فشارها از جانب ايران بازتاب دهنده تلاش هاي اين كشور براي گرفتن امتياز از غرب در مورد تحريم ها در مقابل كاستن از فعاليت هاي هسته اي خود به ويژه در مورد غني سازي اورانيوم است.
بنابراين گزارش، تهران اميدوار است بغداد را با يك چارچوب مشخص براي توافق سازي در آينده ترك كند. ديپلمات هاي غربي نيز دغدغه هاي مشابهي دارند. عده اي نيز معتقدند كه مذاكرات بغداد پيشرفت رو به جلو خواهد بود.
روزنامه روسي «ايزوستيا» هم با اشاره به دست برتر ايران در مذاكرات بغداد نوشت: شواهد نشان مي دهد كه غرب آماده دادن امتياز به ايران است مذاكرات بغداد امروز در حالي به پايان مي رسد كه ايران و گروه 1+5، 26 فروردين گذشته در استانبول تركيه توافق كردند كه مذاكرات بر مبناي معاهده NPT و به صورت گام به گام و مبتني بر عمل متقابل ادامه يابد.
از ديد تحليلگران سياسي مذاكرات بغداد آزموني است براي فهم اين كه آيا گروه 1+5 مي تواند به اين توافقات پايبند باشد يا نه. لازمه پايبندي نيز اين است كه 1+5 گام هاي عملي مشخصي را در بغداد پيشنهاد كند. همچنان كه جمهوري اسلامي ايران ديروز در دور نخست مذاكرات بسته اي جامع شامل 5 محور با موارد متنوع از موضوعات هسته اي و غيرهسته اي به 1+5 ارائه كرد.
با اين وجود به دليل اختلافات دروني 1+5 و فشار لابي هاي صهيونيست به نظر مي رسد اين گروه در پيشنهاد گام هاي عملي به ايران دچار مشكل است، موضوعي كه تا ساعاتي ديگر و با پايان مذاكرات روشن خواهد شد.

 



فعالان ضد جنگ در نامه به نخست وزير انگليس: تنها راه حل مواجهه با ايران ديپلماسي بر پايه احترام است

فعالان ضد جنگ و وكلاي حقوقي انگليس طي نامه اي به ديويد كامرون درباره موضع گيري هاي تهاجمي آمريكا و اسرائيل عليه ايران هشدار داده و جنگ عليه ايران را غيرقانوني خواندند و بر رويكرد ديپلماسي بر پايه احترام تاكيد كردند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي «مورنينگ استار»، وكلا و فعالان ضد جنگ و صلح طلب انگليسي در قالب نامه اي به «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس، درباره «موضع گيري هاي تهاجمي غيرقانوني» در برابر ايران هشدار دادند.
كمپين «مبارزه براي خلع سلاح هسته اي» در آستانه برگزاري دور دوم مذاكرات ميان كشورهاي «آمريكا»، «انگليس»، «فرانسه»، «روسيه»، «چين» و «آلمان» با ايران پيرامون اهداف هسته اي تهران در بغداد، در نامه اي به نخست وزير انگليس، درباره ارعاب و تهديدات توخالي آمريكا و اسرائيل عليه ايران ابراز نگراني كردند؛ «كيت هادسون» دبير كل اين كمپين نيز در اين نامه نوشته است كه براي رسيدگي به مشكلات پيچيده منطقه اي، راه حل نظامي نمي تواند مطرح باشد.
براساس خبر منتشر شده در «مورنينگ استار»، دبير كل كمپين «مبارزه براي خلع سلاح هسته اي»، در ادامه اين نامه نوشته است كه «مرگ و تخريب» راه حل مسئه نيست، هادسون در اين نامه نوشته است: پيامدهاي اقدام نظامي عليه ايران نه تنها براي اين كشور بلكه براي كل منطقه «فاجعه آميز» خواهد بود؛ عبرت هاي جنگ هاي عراق و افغانستان نشان مي دهد كه نمي توان براي مشكلات پيچيده منطقه اي، راه حلي نظامي طرح كرد؛ مرگ و تخريب راه حل مسئله نيست.
دبير كل كمپين «مبارزه براي خلع سلاح هسته اي» نوشت: گفت وگوي واقعي و ديپلماسي بر پايه برابري و احترام تنها راه حركت رو به جلو است.
«فيل شينر» از وكلاي منافع عمومي نيز در اين نامه اضافه كرده است: جامعه بين المللي در همه زمان ها، به راه حلي مسالمت آميز از سوي تمام كشورها براي رسيدگي به عدم توافق ها و ناسازگاري ها نياز دارد؛ تمام مفسران حقوقي مربوطه باور دارند كه تهاجم به عراق غيرقانوني بود، به خاطر دلايل مشابه، استفاده از زور عليه ايران نيز در شرايط فعلي «غيرقانوني» است.
شينر در ادامه نامه آورده است: انگليس نبايدكاري به اين موضع گيري هاي تهاجمي غيرقانوني عليه ايران داشته باشد.
هرچند نامه نوشته شده از سوي وكلا و كمپين هاي ضد جنگ به كامرون به دولت لندن درباره دخالت و يا حمايت از حمله غيرقانوني عليه ايران هشدار داده است اما كارشناسان و ناظران خارجي معتقدند اساسا طرح جنگ احتمالي عليه ايران يك بلوف است.

 



با اشاره به مذاكرات بغداد روسيه خواستار كاهش تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران شد

در حالي كه مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد در حال برگزاري است، وزيرخارجه روسيه ابراز اميدواري كرد كه دولت آمريكا اقدامات يكجانبه عليه ايران را كاهش داد.
به گزارش شبكه راشاتودي، «سرگئي لاوروف» ديروز با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) در بغداد اعلام كرد روسيه انتظار دارد كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا تحريم هاي يكجانبه عليه ايران كه توسط كنگره اين كشور به تصويب رسيده است را كاهش مي دهد.
وي تصريح كرد: اميدوارم كه دولت آمريكا مسئولانه به اين زياده روي و افراط قانونگذاران آمريكايي (عليه ايران) واكنش نشان دهد.
لاوروف در خصوص تشديد تحريم هاي آمريكا عليه ايران گفت: اين اقدامات يكجانبه كمكي به اقدامات 6 قدرت جهان كه بر برنامه هسته اي ايران متمركز هستند، نمي كند.
سناي آمريكا روز دوشنبه هفته جاري تحريم هاي جديدي را عليه بخش انرژي ايران تصويب كرد. اين اقدام به زعم آمريكايي ها براي فشار بر ايران در خصوص مسئله هسته اي اين كشور انجام مي شود.
وزيرخارجه روسيه ابراز اميدواري كرد كه مذاكرات بغداد به ايجاد الگوريتمي براي اقدامات بيشتر كمك كند.

 



وقتي آمار شوراي ايرانيان خارج از كشور رنگ مي بازد
ايرانيان مقيم خارج كمتر از يك ميليون نفرند

در حالي كه مسئولين شوراي ايرانيان خارج از كشور مدعي هستند 3 تا 6 ميليون ايراني در خارج مقيم هستند، آمارهاي منتشره از سوي مراجع رسمي خارجي نشان مي دهد اين تعداد كمتر از يك ميليون نفر است.
چندي پيش علي اصغر شعردوست دبير شوراي ايرانيان خارج از كشور در مصاحبه اي تعداد شهروندان ايراني كه در كشور ديگر زندگي مي كنند را بين 3 تا 6 ميليون نفر تخمين زد و در توضيح نبود آماري مشخص و دقيق گفت: به دلايل مختلف اين آمار ثابت، رسمي و مشخص نيست ولي گفته مي شود اين تعداد بين سه تا شش ميليون نفر هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اخيرا مراجع رسمي در كشورهايي همچون آمريكا، كشورهاي حوزه بريتانيا و كانادا آماري از تعداد ايرانيان شهروند در كشورهايشان را ارائه كرده اند كه جاي بسي تأمل دارد و لازم است نهادهاي مربوط در داخل كشور از جمله شوراي ايرانيان خارج از كشور آمارهايي رسمي از تعداد ايرانيان خارج از كشور را منتشر كنند.
براساس آمار منتشر شده از سوي مركز آمار ايرانيان حاضر در آمريكا، تعداد ايرانيان مقيم آمريكا كه از پدر و مادري ايراني متولد شده اند در سراسر خاك آمريكا 215 هزار و 640 نفر اعلام شده است. در ادامه همين آمار تعداد ايرانياني كه پدر و مادر آنها ايراني است و مقيم آمريكا هستند با در نظر گرفتن عدد قبل و جمع با آن عدد 289 هزار و 465نفر عنوان شده است.
كشور كانادا هم كه به نوعي كشور مقصد دوم ايرانيان در قاره آمريكاست شمارشي كاملا شبيه و نزديك به آمريكا را منتشر كرده است و از جمعيت 243 هزار و 210 نفري ايرانيان مقيم كانادا خبر مي دهد.
اداره امور اتباع خارجي كشورهاي حوزه بريتانيا هم با ارائه آماري از ايرانيان مقيم اين كشور جمعيت اين گروه از اتباع خارجي را حدود 90 هزار نفر اعلام كرده است.
پيش از اين نيز آمار ايرانيان حاضر در كشور تركيه جمعيتي بالغ بر 30 هزار نفر عنوان شده بود.
با اين اوصاف در صورتي كه معيار را آمارهاي منتشر شده از سوي ادارات دولتي كشورهاي مورد اشاره بخواهيم در نظر بگيريم و تعميم اين آمار به كشورهاي ديگر و ايرانيان حاضر در آن، تعداد كل ايرانياني كه در كشورهايي غير از ايران زندگي مي كنند با ارفاق به عدد يك ميليون هم نمي رسد.
نكته قابل توجه خالي بودن صفحه اطلاعات مربوط به جمعيت ايرانيان مقيم خارج در صفحه شوراي ايرانيان است.
گفتني است شوراي ايرانيان خارج از كشور در اواخر سال 1383 تشكيل و در دولت نهم با نظر رئيس جمهور با ارتقاي سطح به نهاد رياست جمهوري منتقل شد.

 



تلاش صهيونيست ها براي به بن بست كشاندن مذاكرات بغداد

مذاكرات دوروزه بغداد ميان ايران و گروه1+5 در حالي از ديروز آغاز شده است كه صهيونيست ها تلاش هاي خود را براي به بن بست كشاندن اين مذاكرات تشديد كرده اند.
در همين زمينه، روزنامه صهيونيستي جروزالم پست به نقل از ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي گزارش داد: 1+5 نبايد از پيش شرط تعليق غني سازي اورانيوم در ايران در جريان مذاكرات بغداد كوتاه بيايد.
وي مدعي شد: تل آويو بر موضع خود مبني بر توقف كامل فعاليت هاي غني سازي اورانيوم در ايران و انتقال ذخاير موجود اورانيوم به كشور سوم ايستادگي مي كند.
بر اساس اين گزارش، وزير جنگ رژيم صهيونيستي در ادامه اعلام كرد كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا و ساير سران غربي انسان هاي ساده اي نيستند، اما از آنجائي كه درصدد پيشرفت در مذاكرات هسته اي با ايران هستند، بنابراين به مصالحه با ايران تمايل دارند.
باراك همچنين با ابراز بدبيني نسبت به اظهارات ديروز مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر توافق با تهران در مورد حل مسائل باقيمانده، مدعي شد: توافق اوليه ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص بازرسي از تأسيسات هسته اي ايران، مانع حمله اين رژيم به تأسيسات هسته اي ايران نخواهد بود.
روزنامه صهيونيستي معاريو نيز در اين باره نوشت: اسرائيل از توافق اعلام شده ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي به شدت نگران است.
با شروع مذاكرات رسانه هاي وابسته به لابي صهيونيستي در خط خبري ديگري مدعي شدند كه ايران اورانيوم غني سازي شده خود را در عراق ذخيره كرده است.
«علي الدباغ» سخنگوي دولت عراق در جمع خبرنگاران در محل برگزاري نشست1+5 با ايران در بغداد گفت: خبر ذخيره سازي اورانيوم غني سازي شده ايران در عراق صحت ندارد.
وي افزود: عراق فقط ميزباني برگزاري گفت وگوهاي ايران با 1+5 را بر عهده دارد و هيچ دخالتي در اين مذاكرات ندارد.

 



در سالروز فتح خرمشهر صورت گرفت
پيكرهاي پاك 96 شهيد دفاع مقدس در خرمشهر تشييع شد

سوم خرداد، سالروز فتح خونين شهر، پيكرهاي پاك 96 شهيد گلگون كفن دفاع مقدس صبح ديروز در خرمشهر تشييع شد.
به گزارش ايرنا از خرمشهر پيكرهاي پاك اين شهدا رأس ساعت 30/7 دقيقه ديروز از ميدان مقاومت به سمت مسجد جامع خرمشهر با حضور مردم شريف خرمشهر و تني چند از مسئولان كشوري، استاني و محلي اين شهر تشييع شد.
براساس گزارش كميته جست وجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح، شهداي مذكور در مرحله چهارم تفحص در خاك عراق از مناطق عملياتي «مجنون» و «فاو» كشف و از طريق منطقه مرزي شلمچه به آغوش ميهن اسلامي بازگشتند.
كاروان «فرزندان روح الله در آغوش روح الله» بعد از خرمشهر از شهرهاي اهواز، شوش، دزفول، انديمشك و پادگان دوكوهه، پلدختر، معمولان، خرم آباد، دورود، بروجرد، شازند، اراك، خمين، محلات، دليجان، كاشان، قم و تهران، عبور خواهند كرد.

 



همزمان با سوم خرداد انجام شد
تجديد پيمان فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح با آرمان هاي امام راحل(ره)

جمعي از فرماندهان، كاركنان و پرسنل نيروهاي مسلح، همزمان با روز آزادسازي خرمشهر با حضور در حرم امام خميني(ره) با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي تجديد پيمان كردند.
در اين مراسم كه با حضور امير دريادار بيغم جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش، امير دره باغي جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش، امير محمودي معاون اجرايي ارتش و سردار عابدي فرمانده دژبان سپاه برگزار شد، امير سيدعبدالرحيم موسوي جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران به ايراد سخن پرداخت.
امير موسوي با بيان اين كه آزادسازي خرمشهر نماد ذلت بعثي هاي عراقي و حاميان آنها در منطقه و ابرقدرت هاي غربي بود، گفت: نقطه عطف تاريخ دفاع مقدس ما فتح خرمشهر بود كه كمر صداميان و حاميان آنها را شكست. عمليات آزادسازي خرمشهر الگوي تمام عيار يك نيروي مسلح اسلامي بود.
جانشين فرمانده كل ارتش در ادامه تصريح كرد: تجلي وحدت نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسيج، ژاندارمري و نيروهاي مردمي را در اين عمليات به صورت تام و تمام ديديم. اين عمليات نماد عزم و اراده براي پيروزي بود و ثابت كرد كه مي شود دشمن را هر چقدر كه قوي باشد خرد كرد.
موسوي تاكيد كرد: دشمنان بايد بدانند اين ملت در هر شرايطي هم كه باشد تجاوز و اشغال را برنخواهد تابيد و سرنوشت متجاوزان آن خواهد شد كه بر سر صداميان آمد.
جانشين فرمانده كل ارتش در پايان اظهار داشت: با ايمان و اعتقاد و علم و پيشرفت هر مانعي را پشت سر بگذاريم و حق خود را از حلقوم دشمنان بيرون بكشيم و ايران اسلامي را به اوج عزت و افتخار برسانيم.

 



فرمانده تيپ 65 نيروي مخصوص هوابرد:
نخستين بار عمليات چتربازي بدون شناسايي اوليه محل فرود انجام شد

فرمانده تيپ 65 نيروهاي ويژه هوابرد (نوهد) نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي اعلام كرد: براي نخستين بار در اقدامي موفقيت آميز عمليات چتربازي از ارتفاع هشت هزار پايي بدون شناسايي اوليه محل فرود، انجام شد.
سرهنگ «خسرو خسروي» با اعلام اين خبر افزود: نيروهاي مخصوص تيپ 65 نوهد در رزمايش اخير «جعفر طيار» كه در منطقه عمومي بيرجند در استان خراسان جنوبي انجام شد، اين پرش موفقيت آميز را انجام دادند.
سرهنگ خسروي افزود: در رزمايش اخير جعفر طيار كه با موفقيت به اجرا درآمد، ابتدا به ساكن به نيروهاي ما خبر دادند تا عازم منطقه رزمايش شويم و عمليات پرش از ارتفاع انجام دهيم. وي به ايرنا گفت: نيروهاي تيپ 65 مخصوص نوهد نيروي زميني ارتش براي نخستين بار در منطقه رزمايش مبادرت به پرش سقوط آزاد از ارتفاع هشت هزار پايي كردند. سرهنگ خسروي خاطرنشان كرد: اين موفقيت فقط بر اثر تمرينات مداوم و زياد نيروهاي اين تيپ بود كه توانستيم در همان لحظه كه زمين را شناسايي كرديم، نفرات چترباز ما هم از طريق هوا در محل فرود بيايند.

 



به گفته مديرعامل جمعيت هلال احمر ناوگان امدادي كشور تا پايان سال نوسازي مي شود

مديرعامل جمعيت هلال احمر گفت: تا پايان امسال ناوگان امدادي كشور نوسازي و تجهيز مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس ، «ابوالحسن فقيه» سه شنبه شب در اردبيل اظهار داشت: سال گذشته امكانات خوبي از لحاظ تجهيزاتي و خودرويي به استان هاي مختلف به ويژه اردبيل داده ايم كه امسال نيز اين روند ادامه پيدا مي كند.
وي با اعلام اينكه 50 درصد ناوگان امدادي كشور نوسازي شده است تصريح كرد: تا آخر امسال اين برنامه به صورت كامل و 100 درصد عملياتي مي شود. اين مسئول در مورد برگزاري دوره هاي آموزشي امدادگران نيز خاطرنشان كرد: آموزش هاي ما در چند بعد اجرايي مي شود كه يك بخش آن مربوط به آموزش هاي تخصصي است.
«فقيه» از افزايش مركز آموزش عالي هلال احمر كشور به دو مركز در سال جاري خبر داد و اضافه كرد: شعبات اين مراكز آموزشي در سراسر كشور داير شده به طوري كه ما 6 مركز آموزش تخصصي ميداني را نيز راه اندازي كرده ايم تا تعداد دانشجويان جذب شده به اين مراكز آموزشي چندين برابر شود.
وي آموزش هاي عمومي همگاني را نيز يادآور شد و بيان داشت: آموزش همگاني يكي از اولويت ها و برنامه هاي اصلي ما در سال 91 است كه با همراهي خوب رسانه ها اقدام لازم راانجام مي دهيم.
عضو ستاد بحران كشور در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري 900 مانور امداد و نجات در سال گذشته در كشور اشاره كرد و گفت: امسال نيز در دوره هاي مختلف برنامه مانور سنجش آمادگي نيروها برگزار مي شود كه استان اردبيل ميزبان اولين مانور زندگي در شرايط سخت در جنگل و كوهستان است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر در مورد تجهيز استان ها به ناوگان هوايي امداد نيز افزود: اگر استان ها اقدام به احداث و تجهيز آشيانه كنند به يقين مي توان توانمندي ها را در اين حوزه تقويت كرد چرا كه در كنار امدادزميني به عنوان اولويت اصلي توجه به امدادهوايي نيز جزو برنامه هاست.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: كشت داربستي با آب دريا توسعه مي يابد

كشت داربستي با استفاده از آب شور «دريا» در استان هاي ساحلي جنوبي كشور با حمايت مالي و تسهيلاتي دولت توسعه مي يابد.
گزارش ايرنا از بندرعباس، معاون امور توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اين مطلب افزود: اين هزينه ها در قالب تسهيلات ارزان قيمت به بهره برداران پرداخت مي شود.
مهندس مجيد خليلي خشنود سه شنبه در حاشيه برگزاري نشست هماهنگي با رؤساي سازمان هاي جهاد كشاورزي استان هاي ساحلي خليج فارس و درياي عمان اظهار داشت: طرح كشت داربستي با استفاده از آب شور دريا اولين بار در هرمزگان عملياتي شده و مقدمات لازم براي توسعه آن در سطح استان هاي سيستان و بلوچستان و بوشهر نيز فراهم شده است.
وي با اشاره به محدوديت منابع آبي در كشور گفت: استفاده از آب شور به عنوان يك منبع جديد مي تواند در زمينه احياي صدها هكتار زمين مستعد در مناطق ساحلي اين استان ها و همچنين ايجاد اشتغال پايدار مؤثر باشد.
خليلي استفاده بهينه از اراضي، اصلاح روش كاشت و ترويج كشت هاي متراكم را از مهم ترين اهداف و مزيت هاي طرح كاشت داربستي با استفاده از آب شور (دريا) ذكر كرد.
كشت داربستي با استفاده از آب شور (دريا) براي اولين بار سال گذشته در سطحي حدود 10 هكتار از اراضي كشاورزي شهرهاي ساحلي هرمزگان به خصوص بندرلنگه با موفقيت اجرا شد.
در اجراي اين طرح با حفر چاه در نوار ساحلي آب مورد نياز براي كشت انواع محصولات جاليزي به ويژه خيار و گوجه فرنگي و طالبي به روش داربستي تأمين و پس از تصفيه به مصرف گياهان مي رسد.

 



برگزاري جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي در همدان

همدان-خبرنگار كيهان:
معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بايد مقتضيات زمان حال به آموزه هاي ديني افزوده شود.
دكتر «محمدحسين آيتي» در مراسم افتتاحيه هفدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور در همدان افزود: در دنياي امروز علم و دانش كليد پيشرفت و قدرت است بنابراين در نظام و جامعه ديني ما بايد مقتضيات زمان نيز به آموزه هاي ديني اضافه شود.
وي ادامه داد: خوشبختانه، آموزه هاي قرآني امروزه در جامعه و در دانشگاه هاي ما جاري و ساري است و دانشجويان علوم پزشكي ما نيز مقتضيات و وظيفه خود را به درستي شناسايي كرده اند، از جمله اينكه سنت پروردگار در نظام خلقت بر اين قرار گرفته كه مشيت خود را به دست عوامل علّي و معلولي دنيا به منصه ظهور مي رساند.
معاون دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان ساخت: اگر فرد درك درستي از موقعيت زماني و مكاني خود داشته و براساس آن و با تمسك به آموزه هاي الهي، قرآني و رهنمودهاي رهبري، فعاليت و كار كند، قطعا تاريخ ساز بوده و به قله هاي موفقيت صعود مي كند.
آيت ا «غياث الدين محمدي» نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان نيز گفت: يك دانشجوي پزشكي قادر است خدا را چنان لمس كند كه يك طلبه پس از 70 سال حضور در حوزه نمي تواند به چنين شناختي دست يابد وي دانشجويان پزشكي را پيامبران سلامت جامعه دانست و افزود: دانشجويان پزشكي بايد در عرصه رسيدن به عمق حقايق قرآني و عمل به آن حقايق، يك انقلاب راه بيندازند.
دانشجويان پزشكي طبيب هستند و بايد از هر آيه قرآن دواي دردها را استخراج كنند.
همچنين دكتر «رضا صفي آريان» رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان در اين مراسم اظهار داشت: دانشجويان پزشكي به علت آشنايي با عملكرد دستگاه هاي بدن راه صد ساله را يك شبه مي پيمايند و به وجود خدا يقين پيدا مي كنند.
بنابر همين گزارش، مرحله نهايي هفدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور از 3 تا 5 خرداد ماه به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي همدان در حال برگزاري است و در آن 500 نفر از دانشجويان علوم پزشكي شامل 270 نفر دختر و 230 نفر پسر از 56 دانشگاه ايران حضور دارند كه در رشته هاي قرائت، حفظ و ترتيل، ترجمه، تفسير و مفاهيم و نيز در بخش هاي هنري و پژوهشي در حال رقابت هستند.

 



تا پايان امسال كليه اسناد هويتي در كشور آرشيو الكترونيكي مي شود

تاكنون 50 ميليون سند هويتي در كشور در شبكه الكترونيكي ثبت و ضبط شده و اطلاعات آن در دسترس است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، رئيس سازمان ثبت احوال كشور شامگاه سه شنبه در بدو ورود به اردبيل براي شركت در گردهمايي روساي ثبت احوال شمالغرب كشور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ثبت احوال فصل نوين سازي خود را سپري مي كند و در اين زمينه برنامه هاي متنوع در دست اقدام است.
«محمد ناظمي اردكاني» يكي از اين اقدامات را اجراي طرح آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي اعلام كرد و بيان داشت: در اين زمينه بيش از 120 ميليون سند گردآوري شده كه به تدريج در قالب اجراي طرح آرشيو الكترونيكي به روزرساني مي شود.
معاون وزير كشور در بخش ديگري از سخنان خود پيش بيني كرد؛ تا آخر امسال كليه اسناد هويتي در كشور در شبكه الكترونيكي قرار گيرد و با الكترونيكي شدن اسناد مي توان گفت: سازمان ما يك سازمان الكترونيك است و ديگر نيازي به مراجعه حضوري براي دريافت اسناد اطلاعاتي وجود نخواهد داشت.
«ناظمي اردكاني» اذعان داشت: بر همين اساس متقاضيان ارائه خدمات از ثبت احوال مي توانند از طريق پرتال ها در شهرستان ها و مركز استان از خدمات سازمان ثبت احوال بهره مند شوند.
وي در مورد آخرين اطلاعات جمعيتي كشور نيز گفت: براساس آخرين سرشماري مركز آمار جمعيت ايران در حال حاضر 75 ميليون نفر است كه با افزودن تعداد ولادت و فوت آمار جمعيت كشور به صورت به روز از طريق سايت سازمان ثبت احوال انتشار مي يابد.
رئيس سازمان ثبت احوال در پاسخ به سوالي در مورد صدور كارت ملي نيز اظهار داشت: كارت هاي ملي موجود در دست مردم به زودي با كارت هاي هوشمند جايگزين مي شود اما اعتبار كارت ملي فعلي تا پايان سال 92 تمديد شده است.
وي ادامه داد: براي صدور كارت هوشمند زيرساخت هاي آن در 8 سامانه مهيا و قراردادهاي لازم نيز در اين زمينه بسته شده و تجهيزات آن در دست خريد و ورود به كشور است.

 



وزير دفاع: شهرهاي جنگي بايد نماد پيشرفت كشور باشند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: شهرهاي جنگي بايد نماد پيشرفت و توسعه كشور باشند.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» روز سه شنبه در حاشيه برگزاري دومين روز كنگره سرداران ملي، اميران شهيد و شهداي خرمشهر، توجه به اين مناطق را از راهبردهاي اصلي دولت برشمرد و افزود: به خرمشهر بايد به عنوان سمبل پيروزي ملت ايران نگاه كرد.
وي اضافه كرد: رزمندگان سلحشور و جان بركف اسلام و فرزندان معنوي روح الله با اتكا به خدا و تحت فرماندهي امام زمان(عج) در عمليات پيروز بيت المقدس با فتح خرمشهر، همه معادلات متجاوزان بعثي و حاميان اين رژيم را برهم زدند و اردوگاه استكبار را دچار حيرت و سردرگمي كردند.
وزير دفاع، پيروزي رزمندگان اسلام و ملت شريف ايران در آن دوران حماسي را توكل به خدا، وحدت كلمه، پيروي از ولايت فقيه، اتكا به توانمندي هاي ذاتي و تاسي به فرهنگ عاشورا عنوان كرد و افزود: با حفظ اين روند مي توانيم راه شهيدان و امام شهيدان را، ظفرمندانه ادامه دهيم.

 



وزير امورخارجه اكوادور: تبليغات آمريكا درباره ايران دروغ است

وزير امورخارجه اكوادور گفت: ما تبليغات آمريكا را درباره ايران قبول نداريم و مي دانيم كه اكثر مطالبي كه آمريكا عليه ايران مي گويد دروغ است.
به گزارش ايرنا، «ريكاردو پاتينيو» هنگام ديدار از آثار تاريخي اصفهان افزود: برخلاف مطالبي كه آمريكا مي گويد، ايران اصلا كشور جنگ طلبي نيست و آمريكا اغلب درباره كشورهاي ما دروغ مي گويد.
وي با اشاره به گفته هاي مقامات آمريكايي مبني بر اينكه «ايران براي جنگ با دنيا مي خواهد بمب اتم بسازد»، گفت: اين موضوع واقعيت ندارد بلكه برعكس، اين آمريكاست كه علاقه مند به جنگ و فتح ديگر كشورهاست.
وي خاطرنشان كرد: تنها چيزي كه در دومين سفرم به ايران مي بينم، صلح، دوستي و زندگي در كمال آرامش مردم اين كشور است. وزير امورخارجه اكوادور گفت: زندگي در ايران خيلي راحت تر از جاهاي ديگري است كه تاكنون به آنها سفر كرده ام و هيچ نشانه اي از جنگ طلبي در ايراني ها ديده نمي شود.
پاتينيو همچنين در حاشيه بازديد از ميدان «نقش جهان» اصفهان اظهار داشت: اصفهان، شهري است كه ظرفيت صنعتي با فن آوري بسيار بالا دارد.
وي افزود: اين ظرفيت در خريد و فروش و صادرات و واردات كالاهاي ايراني و اكوادوري بسيار تأثيرگذار و مهم است.
وي اظهار داشت: در اصفهان بدليل استفاده از فناوري هاي بالا كالاهايي توليد مي شود كه اكوادور به آنها احتياج دارد.
پاتينيو در مدت اقامت در اصفهان به همراه هيئت همراه با دوچرخه از آثار تاريخي اين شهر شامل «عمارت چهل ستون»، «ميدان نقش جهان»، «مسجد امام» و «مسجد شيخ لطف الله» ديدن كرد.

 



با پيام رئيس جمهوري يادواره 8 هزار شهيد شيميايي كشور در بروجرد برگزار شد

بروجرد- خبرنگار كيهان:
يادواره 8 هزار شهيد شيميايي كشور و 700 شهيد منتسب به گروه 24 بعثت نيروي زميني سپاه پاسداران مستقر در بروجرد با پيام رئيس جمهوري در سالن ورزشي ولايت اين شهر برگزار شد.
در بخشي از پيام رئيس جمهوردر اين يادواره كه توسط معاون بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران قرائت شد آمده است:
ما به جانبازان و خانواده معظم شهداي شيميايي اطمينان مي دهيم كه دفاع از حقوق آنان همچنان سرلوحه برنامه هاي مقدس جمهوري اسلامي بوده است و دولت خدمتگذار از هيچگونه كوششي در اين زمينه دريغ نخواهد كرد.
در قسمتي ديگر از پيام رئيس جمهور آمده است:در جنگ تحميلي جهان شاهد نمايش سياه ترين پرده هاي تاريخ يعني تجاوز رژيم بعث عراق به خاك مقدس جمهوري اسلامي بود كه با حمايت استكبار جهاني هزاران بمب شيميايي بر سر مردم بي دفاع شهرها و روستاهاي مرزي ايران فرو ريخت و باعث شهادت 100 هزار شهيد و جانباز شيميايي شد. در اين مراسم سرتيپ عبدالله عراقي جانشين فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران در سخناني با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: همان كساني كه سلاح هاي شيميايي را در اختيار رژيم بعث عراق قرار دادند تا عليه ملت ايران بكار گيرند امروز داعيه حقوق بشر شده و فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران را زير سؤال برده و عليه ملت ما بسيج شده اند.

 



وزير راه و شهرسازي: مصوبه وام مسكن براي خبرنگاران ابلاغ شد

وزير راه و شهرسازي گفت: وام احداث مسكن خبرنگاران به 450 ميليون ريال و خريد 200 ميليون ريال افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري ها، «علي نيكزاد» روز سه شنبه در بازديد از پروژه مسكن مهر شهرستان تاكستان اظهار داشت: تسهيلات خريد و احداث مسكن براي 7 هزار نفر از خبرنگاران به بانك مركزي ابلاغ شده كه در صورت پيگيري و تاييد اسامي خبرنگاران از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين تسهيلات به افراد متقاضي پرداخت مي شود.
وي همچنين از اختصاص 800 ميليارد ريال براي اجراي ادامه متروي كرج به هشتگرد خبر داد و يادآور شد: اين اعتبار براي احداث 50 كيلومتر مسير رفت و برگشت اختصاص يافته و 50 ميليارد تومان هم براي روسازي مسير پيش بيني شده است.
«نيكزاد» بيان كرد: با برنامه ريزي انجام شده مصمم هستيم به تمام نيازهاي مسكن مهر در كشور پاسخ دهيم و با آغاز ثبت نام هاي جديد در سراسر كشور به ويژه استان تهران قيمت مسكن و اجاره بها در كشور را كنترل كنيم.
وي گفت: در استان قزوين 88 هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت است كه بخشي از آن تا پايان امسال و بخشي نيز در سال آينده تكميل و به مردم واگذار مي شود.
وزير راه و شهرسازي همچنين در ادامه سفر يك روزه خود به استان قزوين از طرح هاي بيمارستان 64 تختخوابي و مسكن تاكستان، پل غيرهمسطح محمديه و مسكن مهر مهرگان قزوين بازديد كرد.
براساس اين گزارش، وي در بازديد طرح مسكن مهر يك هزار و 132 واحدي تاكستان با اختصاص يك ميليارد و 500 ميليون ريال براي احداث 10 باب مغازه به منظور ارائه خدمات، 600 ميليون ريال براي تكميل مسجد و 800 ميليون ريال اعتبار براي ديوار و نرده كشي اين پروژه اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاري ها «علي نيكزاد» عصر سه شنبه نيز در قزوين گفت: با موافقت رئيس جمهور وام 22 ميليون ريالي متقاضيان مسكن مهر به 250 ميليون ريال افزايش يافت.
وزير راه و شهرسازي در سفر يك روزه به قزوين از پروژه مسكن مهر بوئين زهرا و شهرك مهرگان قزوين و در ادامه ضمن بازديد از تقاطع غير همسطح شهر محمديه به شهرك مهرگان واقع در تقاطع آزاد راه قزوين به كرج و ورودي شهر محمديه از شهرك 27 هزار واحدي مسكن مهرگان قزوين هم ديدن كرد.
پل غير همسطح مهرگان با 90 ميليارد ريال اعتبار توسط شهرداري محمديه احداث شده و 24 متر عرض و 68 متر طول عرشه دارد و اولين پل بتني فلزي از نوع LRB در كشور بشمار مي رود. با ساخت اين پل دسترسي شمال و جنوب شهر محمديه به آزادراه قزوين - كرج و شهرك مهرگان به سهولت صورت مي گيرد.
در اين مراسم «احمد عجم» استاندار قزوين «حبيبي» معاون عمراني استانداري قزوين، حجت الاسلام والمسلمين «مرتضي حسيني» و «داوود محمدي» منتخبان مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي و مديران دستگاه هاي اجرايي استان هم حضور داشتند.

 



اخبار ادبي و هنري

تأكيد مجدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛
انحلال خانه سينما به قوت خود باقي است
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بار ديگر بر انحلال خانه سينما تأكيد كرد.
دبير هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ديروز اعلام كرد كه هيچ گونه مجوزي از سوي اين هيئت براي آغاز به كار تشكل موسوم به خانه سينما صادر نشده است.
علي اسماعيلي با اشاره به اظهارات رئيس حوزه رياست ديوان عدالت اداري مبني بر اينكه راي ديوان عدالت اداري مجوزي براي برقراري مجدد خانه سينما نيست، بر منحل بودن خانه سينما تأكيد نمود.
از ديگر سو برخي آگاهان حوزه قضايي نيز رأي ديوان عدالت اداري را مجوز فعاليت مجدد خانه سينما ندانستند و آن را ايراد شكلي ديوان بر موضوع انحلال خانه سينما تفسير كردند.
اين در حالي است كه برخي از اعضاي هيئت مديره خانه سينما، بوسيله پيامك از بازگشايي قريب الوقوع خانه سينما خبر مي دهند. شايد در پاسخ به اين پيامك ها بود كه سيدعليرضا سجادپور در گفت وگو با يك روزنامه صبح، شروع به كار خانه سينما را محال توصيف كرد.
رسانه هايي چون تلويزيون بهايي بي بي سي و روزنامه هاي ليبرالي چون شرق، به استقبال از بازگشايي خانه سينما شتافتند و نسبت به ديدگاه هاي موافقان خانه سينما اقدام به پوشش خبري كردند.
روز گذشته اما، تعدادي از اهالي فرهنگ و هنر با تجمع در برابر خانه سينما، نسبت به عملكرد گذشته اين تشكل منحله اعتراض نمودند.
اين افراد نمايندگان كانون مستندسازان جهادي، هيئت هنرمندان حزب ا...، بسيج هنرمندان و جمعي از خبرنگاران خبرگزاري هنر بودند.
در اين تجمع سهيل كريمي- مستندساز- گفت: اين مجموعه- خانه سينما- هميشه آب به آسياب دشمن ريخته است و در تجمع هاي ا خير خود نظير جشن خانه سينما اقدام به كري خواندن عليه نظام كرده است.
تلاش لابي هاي صهيونيستي براي اخراج كارگردان مصري از كن
پس از آنكه كارگردان مصري با اكران فيلمش در سرزمين هاي اشغالي مخالفت كرد، لابي هاي صهيونيستي تلاش خود را براي اخراج اين كارگردان مصري از كن آغاز كرده اند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره پس از نشست خبري «يسري نصرالله» كارگردان مصري فيلم «بعد از معركه» در كن و مخالفت او با نمايش فيلم اش در سرزمين هاي اشغالي لابي هاي صهيونيستي به دنبال اخراج وي از اين جشنواره برآمده اند.
اين تلاش ها كه همچون اتفاق سال گذشته در اخراج «لارس فون تريه» از كن است، پس از آن صورت گرفت كه وي از انقلاب مصر و «معركه جمل» مهمترين اتفاق انقلاب 18روزه مردم مصر سخن گفت. يسري نصرالله تأكيد كرد: هرگز اجازه نخواهد داد كه فيلم اش در سرزمين هاي اشغالي به نمايش درآيد. اين باعث تشويق همه حضار از جمله بازيگران فيلم شد. اين پاسخ كارگردان مصري باعث شد روزنامه نگاران اسرائيلي تالار نشست خبري را ترك كنند و تلاش خود را براي حذف اين فيلم از كن آغاز كنند.
اعلام انزجار گروه هاي اسلامي مالزي از نويسنده همجنس باز
37 انجمن غيردولتي مالزي خشم خود را نسبت به حضور ارشاد مانجي، نويسنده همجنس باز مالزيايي تبار ساكن نيويورك، اعلام كردند. وي در كتاب هاي خود به ترويج مواردي خلاف اسلام به تبليغ اسلام هراسي مي پرداخت.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه تمالژين اينسايدر، 37 انجمن غيردولتي مالزي خشم خود را نسبت به حضور ارشاد مانجي، نويسنده همجنس باز مالزيايي تبار ساكن نيويورك، در اين كشور اعلام كردند. اين نويسنده مالزيايي در كتاب هاي خود به ترويج مواردي خلاف اسلام پرداخته بود و از مضامين اسلام هراسي استفاده مي كرد.
گردهمايي اصحاب فرهنگ و هنر
به مناسبت سالروز شهادت امام هادي(ع)
همزمان با سالروز شهادت امام هادي(ع) اصحاب فرهنگ و هنر در تالار بزرگ كشور گردهم مي آيند.
امير خوراكيان، رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ضمن دعوت از اصحاب قلم، هنر، رسانه و نيز شهروندان تهراني براي شركت در اين برنامه گفت: جمعه پنج خرداد و به مناسبت سالروز شهادت اين امام همام، ويژه برنامه «سلسله موي دوست» در قالبي متفاوت و با حضور پررنگ اصحاب فرهنگ و هنر در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار مي شود.
وي سخنراني مذهبي، روايتگري و چند اجراي هنري را از جمله بخش هاي اين برنامه اعلام كرد و ادامه داد: از تمامي هنرمندان و شهروندان دعوت مي شود در اين مراسم شركت كنند.
سوگواره فرهنگي هنري «سلسله موي دوست» فردا پنج خرداد از ساعت 18 تا 20 در تالار بزرگ كشور برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14