(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 تير 1391 - شماره 20244

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا يك گام ديگر عقب نشيني كرد چين و سنگاپور هم از تحريم نفتي ايران معاف شدند
حجت الاسلام صديقي: دنياي سلطه در برخورد با منطق و عقل كم مي آورد
درپرتو وحي
هاآرتص: دولت و مردم ايران غرب را از تأثير تحريم ها نااميد كرده اند
مهمانپرست حمله تروريستي به شبكه الاخباريه سوريه را محكوم كرد
بروجردي : تحريم نفتي ايران مسئله سياسي و غيرقابل اجرا است
انواري: كميته امداد امسال 500 هزار فرصت شغلي فراهم مي كند
ترقي : نامزد انتخاباتي اصولگرايان بايد بر اساس «برنامه مدون» انتخاب شود
دبير كميسيون اقتصادي خبر داد
بررسي وضعيت گراني و تورم در دستور كار كميسيون اقتصادي
رايزني وزراي خارجه ايران و آلمان درباره مذاكرات هسته اي و تحولات منطقه
جوسازي رسانه هاي خارجي عليه وزير خارجه ايران در فرودگاه قبرس
وزير خارجه تونس: كل منطقه مشتاق مشاركت ايران در مسائل مختلف است
لاريجاني در كنگره جامعه اسلامي مهندسين: بازنگري در قانون احزاب در مجلس نهم پيگيري مي شود
معاون نخست وزير عراق: بستن تنگه هرمز بهاي جهاني نفت را به 150 دلار در هر بشكه مي رساند
مخالفت با تغييراستاندار قم
رئيس كميته نظامي ناتو: ناتو برنامه اي براي انجام عمليات نظامي در سوريه يا ايران ندارد
2 شهيد گمنام در يادمان شهداي هفتم تير به خاك سپرده شدند


آمريكا يك گام ديگر عقب نشيني كرد چين و سنگاپور هم از تحريم نفتي ايران معاف شدند

دولت آمريكا در يك عقب نشيني ديگر، دو كشور چين و سنگاپور را هم از تحريم هاي نفتي ايران معاف كرد.
كاخ سفيد، چين را از تحريم هاي مالي عليه ايران معاف كرد، تا از بروز تنش ديپلماتيك با كشوري كه به حمايتش در بحران هاي سوريه و ايران نياز دارد، جلوگيري كند.
براساس گزارش رويترز با توجه به تصميم روز پنجشنبه آمريكا به معاف ساختن چين از اين تحريم ها، كه مشتري حدود يك پنجم نفت ايران است، و سنگاپور كه از مشتريان نفت كوره توليد ايران محسوب مي شود، دولت اوباما در حال حاضر تمام 20 مشتري عمده نفت ايران را از تحريم هاي مالي معاف ساخته است.
در حالي چين از تحريم نفتي ايران معاف شده است كه واردات نفت خود از ايران را كاهش نداده است. براساس قانوني كه رئيس جمهور آمريكا در آخرين ساعات سال ميلادي گذشته آن را به امضا رساند، دولت آمريكا مي تواند بانك هاي خارجي اي كه اقدام به انجام مبادلات مالي مربوط به خريد نفت با بانك مركزي ايران بنمايند را از دسترسي به سيستم مالي آمريكا محروم سازد. اين قانون به دولت اوباما اجازه مي دهد معافيتي 180 روزه را براي كشورهايي كه به ميزان قابل توجهي از واردات نفت خود از ايران بكاهند، اختصاص دهد.
به گزارش فارس دولت آمريكا دقيقاً مشخص نكرده كه منظور از كاهش قابل توجه خريد نفت از ايران دقيقاً چه ميزان است. همچنين بندي در اين قانون وجود دارد كه به واشنگتن اجازه مي دهد بنا به مصالح ملي و امنيتي هر كشور ديگر را از تحريم ها معاف كند كه به نظر مي رسد چين و سنگاپور براساس اين بند از تحريم نفت ايران معاف شده اند.
واردات نفت چين از ايران نيز در ماه هاي ابتدايي سال جاري حدود 25 درصد كاهش يافته بود. اما واردات نفت چين از ايران در ماه مي مجدداً به ميزان قبلي خود بازگشت و پيش بيني مي شود كه اين روند در ماه هاي ژوئن و جولاي نيز ادامه يابد.
اوايل ماه جاري ميلادي دولت آمريكا، هند و شش كشور ديگر را از تحريم ها عليه ايران معاف ساخته بود. ژاپن و ده كشور عضو اتحاديه اروپا نيز در ماه مارس از اين تحريم ها معاف شده بودند.
در همين حال روزنامه انگليسي گاردين در گزارشي نوشت بعيد است كه اين تحريم ها كارآمد و موفق باشد.
گاردين از قول يك كارشناس مسائل بين الملل نوشت: براي فلج كردن اقتصاد ايران راه زيادي بايد طي كرد و غرب بايد در استفاده از ابزار تحريم براي توقف فعاليت هسته اي ايران، ديد واقع گرايانه اي داشته باشد.
به نوشته اين روزنامه انگليسي، قدرتهاي غربي از مطرح كردن تحريم هاي جديد بر سر ميز مذاكرات و چانه زني بر سر ميزان آن هراس دارند زيرا با اين اقدام از هدف اصلي خود يعني تعليق تمام غني سازي، دور مي شوند.
در همين حال خبرگزاري رويترز از نگراني رياض نسبت به تبعات منفي مسدود شدن تنگه هرمز از سوي ايران خبر داد.
به گزارش اين خبرگزاري در حالي كه ايران تهديد به مسدود كردن تنگه هرمز در صورت اعمال تحريم هاي جديد از سوي آمريكا و اروپا كرده است، عربستان قصد دارد بخش بيشتري از نفت خود را از طريق ترمينال هاي درياي سرخ و بدون عبور از تنگه هرمز به بازارهاي بين المللي صادر كند.
براساس اين گزارش، اين خط لوله قديمي در دهه 1980 ميلادي توسط عراق در عربستان زماني احداث شد كه جنگ نفتكش ها در خليج فارس تشديد شده بود.
 


حجت الاسلام صديقي: دنياي سلطه در برخورد با منطق و عقل كم مي آورد

خطيب موقت نمازجمعه تهران با تأكيد بر اينكه 1+5 حين مذاكرات تهديد و فشار را همراه كرد و نشان داد اهل مذاكره نيست گفت: هميشه دنياي سلطه در برخورد با منطق و عقل كم مي آورد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي خطيب موقت نمازجمعه تهران طي سخناني، ضمن تبريك ماه شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان از ماه رجب افضل است و ماه پيامبر خداست و در اين ماه همه مؤمنين ميزبان كريمي دارند.
وي افزود: لحظه لحظه اين ماه پر از گنج است و استغفار و روزه در ماه شعبان و مناجات ها بسيار توصيه شده است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران برهمين اساس با يادآوري اينكه ماه شعبان ماه خودسازي و آمادگي براي ضيافت خداست، نيمه شعبان را تبريك گفت و به فاجعه 7 تير اشاره و تصريح كرد: دشمنان در يك روز و در يك ساعت 72 مدير، 72 بنده صالح و 72 خدمتگزار را به شهادت رساندند و سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب نيز كردند كه اين مسئله نشان دهنده عناد دنياي كفر با كساني است كه در بقاي نظام مؤثرند اما خداوند در آنجا لطف زيادي داشت و ايشان زنده ماندند تا سنگر امام خميني(ره) خالي نماند.
حجت الاسلام صديقي در بخش ديگري از سخنانش به مذاكرات هسته اي جمهوري اسلامي ايران با گروه 1+5 اشاره و تأكيد كرد: در اين مذاكرات از جانب ايران يك برخورد مقتدرانه و برنامه ريزي شده صورت گرفت كه قهراً دنياي سلطه در برخورد با منطق و عقل، كم مي آورد لذا در حين مذاكره تهديد و فشار را همراه مذاكره كرد و نشان دادند اهل مذاكره نيستند.
وي با تأكيد بر اينكه مستكبران فريبكارند، گفت: آنها به فكر تغيير نظام هستند در حالي كه اين نظام دستاورد همت خود مردم است و مردم خودشان اين نظام را تأسيس و از آن حفاظت كردند.
خطيب نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش با ذكر اين نكته كه دشمنان و مستكبرين نسبت به ملت ما كينه دارند، گفت: آنان با حكومت هاي مردمي عناد دارند در حالي كه با اسرائيل غاصب با آن همه سلاح هاي كشتار جمعي هيچگونه عنادي ندارند، آنان سوريه را كه از مردم راي گرفته، به چالش مي كشانند، مي گويند با مردم كاري ندارند در حالي كه دروغ مي گويند ولي بايد بدانند مردم ما آمريكا و اذنابش را مي شناسند.
«مردم ما در 8 سال جنگ تحميلي و دفاع مقدس، مشكلات را تحمل كردند و اين فشارها را چيزي نمي دانند و ان شاء الله مشت محكمي به دهان ياوه گويان مستكبر خواهند زد.»
حجت الاسلام صديقي در ادامه سخنانش از پيروزي محمد مرسي در انتخابات رياست جمهوري مصر سخن به ميان آورد و خاطرنشان كرد: مرسي از اسلام گريان و از اخوان المسلمين بود و بايد دانست راي مردم به محمد مرسي، چند پيام دارد؛ اولين پيام اين است كه اين حركت ها، حركت هاي بيداري و خيزش هاي اسلامي است و در هر جايي كه اين حركت ها به وجود آمده، منتخب اسلام گرا بوده است.
وي دومين پيام راي مردم مصر به مرسي را پيام به كشورهاي ديگر دانست و گفت: آنان بايد بدانند كه مبارك رفت و مبارك هاي ديگر هم رفتني هستند چرا كه ملت ها امروز بيدار شدند و آخرين حرف متعلق به ملت هاست و ملت ها پيروزند.
وي ادامه داد: «امروز صحنه امتحان جديدي براي اين منتخبين است و مردم و مسلمانان دنيا و انقلابيون و ملت مصر توقع حسن ارتباط با سران كشورهاي اسلامي و پيوستن به امت اسلامي را دارند و منتظر تحقق آرمان هاي انقلابي و اسلامي خودشان هستند.»
حجت الاسلام صديقي با اشاره به انقلاب بحرين، گفت: انقلاب بحرين همچنان با همه قدرت و جوشش رو به پيش است ولي رژيم آل خليفه تاكنون عبرت نگرفته و همچنان به وحشي گري ها و حركات ددمنشانه خودش با كمك نيروهاي بيگانه سعودي و وهابي هاي از خدا بي خبر ادامه مي دهد اما آنان بايد بدانند اين جنايت ها زوال آل خليفه را نزديك تر خواهد كرد.
وي با اشاره به عراق، گفت: به فضل الهي عراق به استقلال و اقتدار رسيده و در حال سامان دادن به كارش بدون دخالت بيگانگان است اما گروه هايي با حمايت آمريكاي ضربه خورده، در مقام نابود كردن نوري المالكي بودند.
حجت الاسلام صديقي همچنين متذكر شد: انتظارمان از مردم رنج كشيده و صدام گزيده عراق اين است كه فريب بيگانگان را نخورند و كشورشان را در مسير پيشرفت و اعتلا و عزت قرار دهند.
وي در ادامه ضمن تبريك هفته قوه قضائيه به قضات، گفت: حمايت رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضايي نويدي است كه دستگاه قضايي تلاش خود را در جهت جلب اعتماد مردم بيش از سابق افزايش دهد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران درعين حال برخورد قوه قضائيه با مفاسد اقتصادي را نشانه حركت دستگاه قضا دانست و گفت: ما به دنبال كفايت قضايي در سراسر كشور هستيم و اين موضوع بايد براي مردم ملموس باشد.
وي در خاتمه خطبه دوم گفت: اگر قاضي، قاضي حق و حقمدار باشد، او جزو ممتازهاي جامعه اسلامي است و طبق روايات نيز در قيامت از نورانيت و برجستگي خاصي بهره مند خواهد بود.
حجت الاسلام صديقي همچنين در خطبه اول نمازجمعه تهران ضمن توصيه خود و بندگان خدا به رعايت تقواي الهي، گفت: اگر كسي هدايت مي خواهد، بايد تقوا داشته باشد.
وي افزود: كسي كه در مقام بندگي است، بايد خودش را بسازد، رذايل اخلاقي پليد است، كبر زشت است و حرص ناپسند است، حرام طلبي بد است و كسي كه بنده خدا باشد بايد از اين صفات مبرا باشد.
«نمازگزار هم با خدا، هم با خانواده و هم با تمام موجوداتي كه در حال بندگي هستند، پيوند دارد و انسان خودش را در دنياي خروشان حركت بندگان خدا مي بيند و تنها به محضر خدا نمي رود و نمازگزار فقط به دنبال ساختار خودش نيست بلكه فرزندان و همسر خودش را مديريت مي كند.»
وي در خاتمه با تأكيد بر اينكه بهترين لباس لباسي است كه انسان را از ياد خدا باز ندارد، گفت: ما بايد با خدا معامله كنيم نه با غيرخدا و لباس اگر موجب ريا شود ناپسند است و زينت انسان به صفات عاليه و تقواي اوست و بايد بدانيم كه لباس كبريايي مخصوص ذات احديت است.


درپرتو وحي

دوزخيان آتش خوار!
قرآن مجيد:
كساني كه اموال يتيمان را به ظلم و ستم مي خورند:
(در حقيقت)
فقط آتش مي خورند
و بزودي در شعله هاي آتش (دوزخ) مي سوزند.
سوره نساء
آيه 10
 


هاآرتص: دولت و مردم ايران غرب را از تأثير تحريم ها نااميد كرده اند

روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» در يك گزارش تحليلي به مسئله تحريم هاي غرب عليه ايران پرداخت و با توجه به آنچه تاكنون در اين خصوص به وقوع پيوسته است نوشت بعيد است تحريم هاي غرب عليه ايران بتواند مؤثر واقع شود.
اين روزنامه صهيونيستي در گزارش خود تلاش كرده اين واقعيت را به خوانندگان خود القاء كند كه زندگي مردم در اثر تحريم ها فلج شده است، اما همچنان اثري از وقوع انقلاب در خيابان هاي تهران نيست.
البته هاآرتص در شرحي كه از اوضاع ايران نوشته نتوانسته است بدون تناقض عمل كند و در پاره اي از موارد، براي مستدل كردن آنچه توصيف كرده مجبور شده است به ايده هاي ضد و نقيضي متوسل شود.
به عنوان مثال اين گزارش ابتدا با بزرگنمايي وقوع جرم و سرقت در ايران سعي كرده است اين پديده را اثر تحريم هاي اقتصادي غرب و تأثير آن بر زندگي مردم ايران جلوه دهد؛ اما در ادامه اين گزارش مي خوانيم: «... افزايش سرقت موجب شده است بسياري از شهروندان با پرداخت هزينه هاي شخصي، براي خودشان محافظ بگيرند؛ اين محافظان براي انجام مأموريتشان ماهانه هزينه اي بين 1000 تا 1500 دلار (نزديك به يك ميليون تا يك و نيم ميليون تومان) مطالبه مي كنند.»
به گزارش فارس، اين روزنامه صهيونيستي در ادامه مي نويسد: «هر كس مي پندارد تحريم هاي اقتصادي جديد بر رفتار دولت ايران تأثيري خواهد داشت و يا انقلاب را در خيابان هاي تهران كليد خواهد زد، نااميد خواهد شد.»
هاآرتص در ادامه اين گزارش به تداوم خريد نفت چين از ايران اشاره كرده و مي افزايد علاوه بر چين، ژاپن هم اعلام كرده است بودجه اي معادل 5/7 ميليارد دلار براي جبران خسارت هاي حمل و نقل نفت اختصاص خواهد داد تا همچنان بتواند بدون نياز به شركت هاي بيمه بين المللي به خريد نفت از ايران ادامه دهد.
اين روزنامه صهيونيستي در پايان مي نويسد: «بنابراين مي توان گفت كه بعد از اجراي تحريم ها [ي نفتي] هيچ اتفاق جديدي رخ نخواهد داد. تنها، بحث هاي عمومي، از اين سؤال كه آيا ايران به غني سازي اورانيوم خواهد پرداخت به سمت اين سؤال بي تأثير منحرف خواهد شد كه آيا تحريم ها اثري دارند يا خير.»


مهمانپرست حمله تروريستي به شبكه الاخباريه سوريه را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان حمله اخير گروه هاي مسلح به دفتر شبكه الاخباريه سوريه كه منجر به كشته شدن تعدادي از كادر اين شبكه شد را به شدت محكوم و با خانواده قربانيان اين اقدام تروريستي ابراز همدردي كرد.
رامين مهمانپرست در اين باره تاكيد كرد: همه قوانين و مقررات و عرف بين المللي بر ضرورت حمايت و حفاظت از جريان آزاد اطلاع رساني و آزادي بيان و مطبوعات تاكيد دارند و با توسل به چنين اقدامات خشونت آميزي، روند آگاهي و اطلاع رساني مردم سوريه و جهان از حقايق و واقعيت هاي سوريه مختل نخواهد شد.
مهمانپرست همچنين خواستار اتخاذ موضع صريح و قاطع نهادها و مجامع بين المللي حامي و مدافع آزادي بيان و حقوق مطبو عات در محكوميت اين اقدام غيرانساني شد.
در پي اقدام تروريستي در شبكه الاخباريه سوريه عزت الله ضرغامي، رئيس رسانه ملي نيز در گفت وگوي تلفني با آقاي دكتر الزعبي همتاي سوري خود اين اقدام غيرانساني را محكوم كرد.


بروجردي : تحريم نفتي ايران مسئله سياسي و غيرقابل اجرا است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مطرح كردن موضوع تحريم نفتي ايران يك مسئله سياسي بوده و قطعا قابليت اجرايي نخواهد داشت.
علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در آستانه اعمال تحريم هاي يكجانبه عليه ملت ايران توسط اتحاديه اروپا گفت : با استناد به رويكرد چندين كشور در خصوص مسئله تحريم نفتي ايران كه از مدار اين تحريم خارج شده اند ،طرح تحريم نفتي ايران صرفا يك مسئله سياسي بوده و قابليت اجرايي نخواهد داشت.
وي تصريح كرد: غرب همواره از تحريم به عنوان ابزاري جهت جنگ رواني تبليغاتي استفاده نموده و لذا مطرح كردن آغاز تحريم هاي نفتي ايران توسط اتحاديه اروپا چيزي جز سوء استفاده سياسي نيست.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين با اشاره به مقارن شدن تحريم ها عليه كشورمان با برگزاري نشست 1+5 با ايران در حد كارشناسان گفت: روند مذاكرات طبق روال هميشگي برقرار بوده و قطعا يكي از محورهاي مذاكرات بعدي مسئله تحريم ها خواهد بود.
بروجردي خاطرنشان كرد: نبايد از موضوع تحريم نفتي ايران به عنوان يكي از ابزارهاي سياسي جهت رسيدن مقاصد از پيش تعيين شده استفاده شود.
 


انواري: كميته امداد امسال 500 هزار فرصت شغلي فراهم مي كند

اردبيل - خبرنگار كيهان:
امسال با حمايت هاي دولت زمينه اشتغال 500 هزار نفر مددجوي كميته امداد امام(ره) در سطح كشور فراهم مي شود.
«حسين انواري» سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در مراسم جشن خودكفايي سه هزار مددجوي كميته امداد امام(ره) استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: از اين تعداد 300 هزار فرصت شغلي براي مددجويان روستايي و 200 هزار فرصت شغلي براي مددجويان شهري در نظر گرفته شده است.
وي گفت: در سال گذشته فرصت شغلي ايجاد شده براي مددجويان كميته 300 هزار بود و امسال تلاش بر اين است 200 هزار فرصت شغلي به اين ميزان افزوده شود.
«انواري»در ادامه گفت: 800 هزار دانش آموز در سطح كشور زير پوشش كميته امداد امام(ره) قرار دارند كه يك صد هزار نفر از اين تعداد وارد دانشگاه ها شده و هم اكنون مشغول تحصيل اند.
وي گفت: براي اشتغال زايي و خودكفايي مددجويان طرح هاي مختلفي در نظر گرفته شده كه در شوراي عالي اشتغال مورد تصويب قرار گرفته و مذاكرات لازم با بانك ها براي پرداخت تسهيلات انجام پذيرفته است و به زودي نحوه پرداخت اين تسهيلات ابلاغ خواهد شد.


ترقي : نامزد انتخاباتي اصولگرايان بايد بر اساس «برنامه مدون» انتخاب شود

مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: نامزد انتخاباتي اصولگرايان بايد براساس گفتمان اين جريان و برنامه تدوين شده انتخاب شود.
به گزارش فارس حميدرضا ترقي مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: اصولگرايان براي ورود به عرصه انتخابات بايد يك ساز و كار جديدي را اتخاذ كنند از اين رو بهتر است به صورت گفتماني وارد عمل شوند.
وي افزود: با توجه به تجربه موفق اصولگرايان در دوره هاي مختلف انتخابات، توجه به گفتمان و اتخاذ يك برنامه مدون بر اساس آن براي فعاليت هاي انتخاباتي رياست جمهوي و شوراهاي شهر الزاميست.
ترقي اظهار داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و گفتمان اصيل اصولگرايي اين مجموعه بايد برنامه هايي را در راستاي پاسخگويي به مطالبات مردم تدوين كند و با اتخاذ اين استراتژي كانديداي مورد نظر خود را انتخاب كند.
عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: در راستاي انتخابات رياست جمهوري بايد همه اصول اين گفتمان رعايت شود و از تمامي ظرفيت هاي نخبگان استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: گفتمان اصولگرايي به طور حتم مي تواند كشور را از مشكلات خارج كرده و آينده اي روشن را براي آن رقم بزند.
 


دبير كميسيون اقتصادي خبر داد

بررسي وضعيت گراني و تورم در دستور كار كميسيون اقتصادي

دبير كميسيون اقتصادي مجلس گفت: رسيدگي به معيشت و تلاش در رفع تورم بايد از اولويت هاي كميسيون اقتصادي مجلس باشد اما اين كميسيون به دليل پرداختن به مسائلي خرد، تعلل مي كند و هيچ كار عملي انجام نداده است.
ابراهيم نكو نماينده مردم رباط كريم و دبير كميسيون اقتصادي مجلس درباره دستور جلسه كميسيون متبوعش در هفته آتي، گفت: تعيين كميته هاي تخصصي و مشخص كردن ناظرين كميسيون اقتصادي براي سازمان ها از برنامه هاي اين كميسيون است.
وي با بيان اينكه وضعيت گراني نگران كننده است، افزود: بررسي وضعيت گراني و تورم نيز در دستور كار كميسيون اقتصادي مجلس قرار دارد.
وي ادامه داد: رسيدگي به معيشت و تلاش در رفع تورم بايد از اولويت هاي كميسيون اقتصادي مجلس باشد اما اين كميسيون به دليل پرداختن به مسائلي خرد، تعلل مي كند و هيچ كار عملي انجام نداده است.


رايزني وزراي خارجه ايران و آلمان درباره مذاكرات هسته اي و تحولات منطقه

گيدو وستروله وزير خارجه آلمان در تماس تلفني با علي اكبر صالحي همتاي ايراني خود، پيرامون آخرين تحولات مربوط به مذاكرات هسته اي ايران با كشورهاي 1+5 و همچنين اوضاع منطقه اي گفت وگو و تبادل نظر كرد.
به گزارش ايسنا در اين گفت وگوي تلفني طرفين بر ضرورت ادامه مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي 1+5 تا رسيدن به نتايج ملموس تاكيد كردند.
وي درباره نشست اخير مسكو اظهار كرد: هيات جمهوري اسلامي ايران با آمادگي كامل و ابتكارات سازنده اي در اين نشست شركت كرد كه چنان چه گروه 1+5 واكنش هاي لازم ايجابي را در قبال آن از خود نشان مي داد زمينه براي برداشت گام هايي مهم به سمت جلو فراهم مي شد.
در ادامه اين گفت وگو وزراي خارجه دو كشور اظهار اميدواري كردند كه نشست كارشناسي هفته آتي طرفين در استانبول بتواند زمينه پيشرفت مذاكرات در سطوح بالاتر را فراهم كند.
 


جوسازي رسانه هاي خارجي عليه وزير خارجه ايران در فرودگاه قبرس

مقامات دو كشور ايران و قبرس انتشار اخبار ناشيانه از سوي برخي رسانه هاي خارجي در خصوص سفر وزير امور خارجه كشورمان به قبرس را صريحا تكذيب كردند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن رد ادعاي كذب منتشر شده توسط برخي رسانه هاي خارجي در ارتباط با سفر علي اكبر صالحي وزير امورخارجه به قبرس، آن را اقدامي در چارچوب فضاسازي رسانه اي ناشيانه دانست.
وي افزود: آقاي صالحي در كمال احترام در فرودگاه لارناكا در سطح عالي از سوي مقامات عالي رتبه وزارت امور خارجه و رياست جمهوري قبرس مورد استقبال قرار گرفته و ملاقات ها و مذاكرات صميمانه و سازنده اي در خصوص گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه اي و بين المللي با رئيس جمهور و وزير اقتصاد و سرپرست وزارت امورخارجه آن كشور داشته است.
مهمان پرست گفت: در اين خصوص بيانيه منتشر شده از سوي وزارت امور خارجه قبرس مبني بر موفقيت آميز بودن اين سفر و تكذيب ادعاهاي مطرح شده در خصوص مشكلات به وجود آمده به خوبي گوياي غرض ورزي ناشيانه برخي از رسانه هاي خارجي است.
در همين رابطه وزارت امور خارجه قبرس روز پنجشنبه با صدور بيانيه اي بروز هرگونه حادثه در زمان ورود يا خروج علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران در قبرس را تكذيب كرد.
در اين بيانيه آمده است: وزارت امور خارجه ادعاها درباره اينكه وزير امور خارجه ايران در فهرست اشخاص ممنوعه براي ورود يا خروج از قبرس قرار داشته باشد، را رد مي كند.
همچنين بنا بر گزارش روزنامه گاردين، لوكا، وزير دادگستري قبرس در گفت وگو با روزنامه «سايپرس ميل»، گفت كه تاخير به وجود آمده در سفر علي اكبر صالحي، نتيجه ناهماهنگي ميان پليس فرودگاه و وزارت امور خارجه قبرس بوده است.
اين روزنامه انگليسي زبان كه در قبرس منتشر مي شود، به نقل از وي افزود: با وجودي كه براي سفر صالحي از قبل برنامه ريزي شده بود، به محض ورود (صالحي) به فرودگاه لارناكا (كه در آنجا معطل شد)، پليس فرودگاه بعد از اينكه متوجه شد نام اين شخصيت در فهرست توقف قرار دارد، متحير ماند كه چه كاري بايد انجام دهد.
اين مقام قبرسي در ادامه گفت: دولت قبرس قاطعانه بروز يك حادثه ديپلماتيك در رابطه با وزير امورخارجه ايران را تكذيب كرد.
همچنين استفانوس استفانو، سخنگوي دولت قبرس در گفت وگويي با گاردين هرگونه تصور اينكه علي اكبر صالحي در زمان سفرش به قبرس بازداشت شده باشد را تكذيب كرد و «نادرست» خواند.
وي گفت: در طول اين سفر هيچ اتفاقي رخ نداد. اين كه وزير امورخارجه (ايران) بازداشت شده باشد، اصلا درست نيست.
استفانو ادامه داد: هيچ حادثه ديپلماتيكي رخ نداده است. اين گزارشات بر مبناي اطلاعات غلط است.


وزير خارجه تونس: كل منطقه مشتاق مشاركت ايران در مسائل مختلف است

وزير خارجه تونس گفت كل منطقه مشتاق است ايران در حل و فصل مسائل مربوط به منطقه مشاركت داده شود.
وزير خارجه تونس در گفت وگو با راشا تودي، گفت: بهار عربي نتيجه كمك هاي غربي ها نبود، بلكه واكنشي به حمايت چند دهه اي كشورهاي غربي از رژيم هاي خودكامه و مستبد در منطقه بود.
رفيق عبدالسلام در اين گفت وگو در مورد تحولات سوريه گفت: تونس مركز ثقل قيام كشورهاي عربي بود، اما در تونس برخلاف ليبي، خود مردم در تغيير رژيم نقش داشتند. وي افزود: به همين دليل مداخله خارجي در سوريه پديده اي نيست كه مورد استقبال قرار بگيرد.
وي در ادامه افزود كه معتقد است ايران يكي از بازيگران مهم منطقه است و كل منطقه مشتاق است ايران را جزئي از منطقه ببيند.
به گزارش فارس، رفيق عبدالسلام گفت معتقد است ايران بايد در حل بحران سوريه دخالت داده شود، ضمن آنكه هيچ راه حلي نيز نبايد بدون مشاركت روسيه و چين پيشنهاد شود.


لاريجاني در كنگره جامعه اسلامي مهندسين: بازنگري در قانون احزاب در مجلس نهم پيگيري مي شود

دهمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين صبح ديروز با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
علي لاريجاني در اين نشست با اشاره به اينكه سازمان ها و تشكيلات سياسي بايد از يك مسلك برخوردار باشند تا بتوانند در اداره كشور گام موثري بردارند گفت: شهيد بهشتي به عنوان نماد يك فرد تشكيلاتي نقش مثمر ثمري را در زمان خود در قالب حزب جمهوري اسلامي ايفا كرد و نشان داد كه به صورت مسلكي و در قالب يك چارچوب مناسب كار حزبي انجام مي دهد.
وي با انتقاد از نبود ساختار تشكيلاتي در كشور اظهار داشت: در دوره هاي مختلفي در كشور ما شرايط سياسي به وجود آمد كه بيشتر به سمت منزوي كردن تشكيلات بود لذا قانون احزاب و تشكل هاي سياسي احتياج به يك بازنگري دقيق دارد. از اين رو در مجلس هشتم پيش نويسي براي قانون احزاب به وجود آمد كه به نتيجه نرسيد لذا به طور حتم بازنگري در قانون احزاب در مجلس نهم از سوي نمايندگان بايد پيگيري شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه عبارت اصولگرايي به سالهاي قبل تعلق دارد گفت: افرادي چون استاد مطهري بارها تاكيد كردند كه جامعه اي كه بدون اصول حركت كند آفت است، از اين رو ما اگر در جامعه خود اصول را رعايت كنيم و براساس محاسبه عمل كنيم به طور حتم موفق خواهيم بود.
 


معاون نخست وزير عراق: بستن تنگه هرمز بهاي جهاني نفت را به 150 دلار در هر بشكه مي رساند

حسين شهرستاني ، معاون نخست وزير عراق هشدار داد، اگر ايران تنگه هرمز را مسدود كند، قيمت نفت به بيش از 150 دلار در هر بشكه خواهد رسيد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اصوات العراقيه ؛ شهرستاني در ادامه اطمينان داد ، اگر تنش ايران و غرب بر سر مساله هسته اي افزايش يابد با قيمت هايي روبرو خواهيم شد كه تاكنون كسي مشاهده نكرده است.
 


مخالفت با تغييراستاندار قم

سرويس شهرستانها-
بركناري غيرمنتظره استاندار قم، اعتراضات علما، مراجع، نمايندگان مردم قم در مجلس و امام جمعه اين شهرستان را برانگيخته است.
به گزارش خبرنگار فارس در قم، آيت الله جعفر سبحاني پيش از ظهر ديروز در مراسم آغاز عمليات اجرايي كتابخانه مركزي و مجتمع فرهنگي- هنري استان قم با اشاره به آباداني گسترده قم در زمان استانداري حجت الاسلام والمسلمين موسي پور، اظهار داشت: چنين وضعي را در هيچ دوره اي شاهد نبوده ايم.
اين مرجع تقليد افزود: بايد از اين شخصيت، تشكر ويژه اي داشته باشيم كه اين اثرات مفيد را در قم بنا نهاد و اميدواريم طرح ها و كارهاي بزرگي كه وي بنيان نهاد هرچه زودتر تكميل شوند.
امام جمعه قم نيز در خطبه هاي ديروز با انتقاد شديد از بركناري استاندار اظهار داشت: تغيير استاندار به هيچ وجه مورد تاييد بزرگان و اعاظم و مردم ولايتمدار و متدين قم نيست و همگان قاطعانه خواستار تداوم ماموريت استاندار كنوني هستند.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: اين خبر موجب ناراحتي شده است زيرا پس از 30 سال از پيروزي انقلاب براي نخستين بار استانداري روحاني در سطح كشور و در استان قم منصوب شده بود كه ارتباط او با مراجع تقليد و مردم مثال زدني است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي، موسي پور را شخصيتي باكفايت و داراي آرمان هاي بلند دانست و تصريح كرد: استاندار قم در اين مدت طرح هاي ماندگاري را در قم اجرا كرد ضمن اينكه توجه به پروژه هاي زيربنايي و نقاط محروم از نقاط مثبت وي محسوب مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخنان پيش از خطبه هاي ديروز در اين باره اظهار داشت: قم حرم اهل بيت، مركز مرجعيت و حوزه است و مردم قم براي انقلاب زحمات زيادي كشيدند، نبايد با برخي تصميمات اين پيشرفت شبانه روزي قم متوقف شود.
وي افزود: استاندار در يك استان نماينده تام دولت و مدير ارشد استان به شمار مي رود و معمولاً اگر او در ارتباط با مردم، مسائل فرهنگي، سياسي و... خوب عمل كند تابلوي دولت به شمار مي رود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه حجت الاسلام موسي پور داراي سابقه فرهنگي بود، افزود: او به عنوان يك چهره فرهنگي با ائمه جماعت، ائمه جمعه، مساجد، گروه هاي فرهنگي، كانون هاي فرهنگي، دفتر تبليغات، سازمان تبليغات، دفتر مراجع تقليد و خود ايشان ارتباط خوبي داشت.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان قم نيز گفت: اگر دولت از تغيير استاندار قم ضرر نكند، مردم قم بشدت از تغيير حجت الاسلام موسي پور ضرر خواهند كرد.
علي قاسمي ورجاني اظهار داشت: به اصل جابه جايي اعتقاد دارم، اما با توجه به شرايط موجود و عملكرد مثبت حجت الاسلام موسي پور، اين تصميم، درست نبود.
 


رئيس كميته نظامي ناتو: ناتو برنامه اي براي انجام عمليات نظامي در سوريه يا ايران ندارد

رئيس كميته نظامي ناتو اعلام كرد اين ائتلاف هيچ برنامه اي براي دخالت نظامي در سوريه يا ايران ندارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ائتلاف ناتو اعلام كرد: اين ائتلاف برنامه اي براي انجام عمليات نظامي نه در سوريه و نه در ايران ندارد، مگر اينكه تمام ابزارهاي سياسي براي يافتن راه حلي ديگر ناكارآمد باشند.
اين اظهارنظر را ژنرال «ناد بارتلز»، رئيس كميته نظامي ناتو در گفت وگو با خبرنگاران در شهر «تالين» (پايتخت استوني) مطرح كرده است.
«بارتلز» همچنين در پاسخ به اينكه واكنش ناتو در قبال سرنگوني جنگنده تركيه چه خواهد بود، گفت: «تمام 28 كشور عضو ناتو بايد در مورد اينكه اقدامات ناتو [در اين خصوص] چه خواهد بود، تصميم بگيرند.»
وي افزود: من در حال حاضر خشنودم كه سازمان ملل در روزهاي آتي باب گفتگو در مورد يافتن راه حلي سياسي براي سوريه را باز خواهد كرد.»
 


2 شهيد گمنام در يادمان شهداي هفتم تير به خاك سپرده شدند

مراسم خاكسپاري دو شهيد گمنام روز جمعه با حضور پرشور مردم در محل يادمان شهداي هفتم تير در مرحله سرچشمه تهران برگزار شد.
به گزارش مهر، پيكر دو شهيد گمنام ديروز بعد از قرائت دعاي ندبه با حضور پرشور مردم در يادمان شهداي هفتم تير در محله سرچشمه تهران به خاك سپرده شدند. همچنين گفتني است پيكر اين دو شهيد پنج شنبه شب همزمان با دعاي كميل در يادمان شهداي هفتم تير حضور داشتند و مردم با آنها وداع كردند. بنا بر اين گزارش يكي از اين شهدا 17 ساله و طي عمليات والفجر هشت و ديگري با 18سال سن در منطقه مجنون در عمليات خيبر به شهادت رسيده اند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14