(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 شهریور 1391 - شماره 20298

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير علوم: دانشگاه هاي ما نيازي به اساتيد سكولار ندارد
واشنگتن پست مطرح كرد
دلايل سكوت رسانه اي درباره تسليحات اتمي رژيم اسرائيل
در مكتب امام
آيت الله صافي گلپايگاني:
كمك به زلزله زدگان موجب خشنودي امام زمان(عج) مي شود
صالحي خبر داد
آغاز فعاليت براي تاسيس دبيرخانه موقت عدم تعهد در تهران
پورمحمدي در جمع دانشجويان :
قبول ندارم فساد در دولت بيداد مي كند
هشدار لاريجاني درباره فتنه انگيزي برخي كشورهاي منطقه در سوريه
نگران وضع دموكراسي در كشورهاي خود باشيد
سياستمداران مصري:
رابطه قوي ميان تهران-قاهره پيامي بارز براي واشنگتن و تل آويو دارد
با حضور فرماندهان ارشد سپاه
مراسم يادبود شهداي سقوط بالگرد سپاه برگزار شد
وزير ارشاد در ديدار با وزير فرهنگ فلسطين:
3 فيلم با موضوع فلسطين ساخته مي شود
رئيس كميته مطالبات ملي مجلس خبر داد
پيگيري موضوع مالكيت ايران بر باغ قلهك در مجلس


وزير علوم: دانشگاه هاي ما نيازي به اساتيد سكولار ندارد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشگاه هاي ما استاد سكولار نمي خواهد، اين اساتيد مي توانند در جاهاي ديگر مشغول شوند اما در دانشگاه نه.
كامران دانشجو در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي تهران افزود: دانشگاه محل تربيت نيروي انساني متناسب با ارزش ها و آرمان هاي انقلاب است اما ما بايد بدانيم كه دانشگاه هاي ما 90 سال است به گونه اي اداره مي شود و ما براي تغيير اين گونه اداره بايد صبر و حوصله و تدبير داشته باشيم.
وي افزود: وقتي مي خواهيم يك استاد دانشگاه را عوض كنيم قيل و قال راه مي اندازند وقتي فردي را با مدرك كارشناسي كه 45 سال در دانشگاه تدريس مي كند را مي خواهيم بازنشسته كنيم امضا جمع مي كنند و مخالفت مي كنند.
دانشجو افزود: ما براي تغيير اين روند 12 هزار هيأت علمي جديد به دانشگاه ها آورده ايم، 30 الي 40 بورسيه جديد ايجاد كرديم، 2 هزار تغيير وضعيت داشتيم و تا پايان دولت 10 هزار عضو هيأت علمي جديد نيز اضافه خواهيم كرد، اما در اين راه نياز به پشتيباني فكري و علمي شما داريم.
با افتخار بايد از گفتمان انقلاب سخن بگوئيم
وي همچنين با تأكيد بر گفتمان امام و انقلاب گفت: بايد همه جا با افتخار از گفتمان امام و انقلاب سخن بگويم، نه اين كه فكر كنيم اين سخنان در خفا و شرمندگي بايد زده شود، برخي مي خواهند القاء كنند كه سخن گفتن از انقلاب و امام ديگر كهنه شده است، چنين افرادي يا غافل هستند يا جاهل؛ چرا كه نظام جمهوري اسلامي و حفظ آن به حفظ گفتمان انقلاب اسلامي بستگي دارد.
اين انقلاب با ادبيات انقلابي مي ماند
دانشجو خاطرنشان كرد: اگر قرار است اين نظام بماند بايد با ادبيات انقلابي بماند، به عبارتي ضامن بقاي اين نظام گفتمان انقلابي و حاكميت ارزش هاي انقلاب است و اين دولت توانست، گفتمان انقلاب را احيا كند در حالي كه قبل از آن تلاش مي شد اين گفتمان به تاريخ سپرده شود.
وزير علوم با طرح اين سؤال كه چگونه مي توان گفتمان انقلاب را حفظ كرد؟ افزود: دانشگاه محل گفتمان سازي و كادرسازي متناسب با گفتمان انقلاب است، دانشگاهي كه صورتاً و سيرتاً از غرب كپي برداري شده نمي تواند، اين كار را انجام دهد. ما دانشگاهي متناسب با آرمان هاي انقلاب و جامعه مي خواهيم، دانشگاهي كه در آن گفتمان انقلاب اسلامي ترويج شود، نه اين كه وقتي مي خواهيم در سالن غذاخوري دانشگاه تفكيك جنسيتي اعمال كنيم قال و قيل راه بيندازد. اساتيد دانشگاه بايد انقلابي گري و آرمان خواهي را به نسل بعد منتقل كنند و متون درسي هم بايد با اين مضمون مطابقت كند و ميان دانشگاهيان بايد مناسبات بر مبناي احكام شرع مقدس باشد.
 


واشنگتن پست مطرح كرد

دلايل سكوت رسانه اي درباره تسليحات اتمي رژيم اسرائيل

روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با ارائه گزارشي دلايل متعددي را درباره سكوت رسانه هاي جهان در برابر برنامه هسته اي رژيم صهيونيستي مطرح كرد.
به گزارش فارس، روزنامه آمريكايي واشنگتن پست، در گزارشي به قلم «پاتريك پكستون» سكوت رسانه ها در برابر تسليحات هسته اي اسرائيل را مورد بررسي قرار داد و در تيتر خود نوشت: «پس برنامه هسته اي اسرائيل چه مي شود»؟
اين نويسنده آمريكايي در ابتداي اين مقاله مي نويسد: «خوانندگان از من به انحاء مختلف مي پرسند چرا رسانه ها زير و بم برنامه هسته اي ايران را درمي آورند اما هرگز سخني از تسليحات اتمي اسرائيل به ميان نمي آورند؟»
واشنگتن پست اين سؤال را سؤالي منصفانه مي داند و مي نويسد بررسي آرشيو اين روزنامه طي 10 سال اخير نشان مي دهد هيچ گزارش مفصلي درباره قابليت هسته اي اسرائيل منتشر نشده است و تنها يكي از نويسندگان اين روزنامه به نام «والتر پينكاس» چند مقاله درباره آن نوشته است.
اين روزنامه آمريكايي به نقل از تعدادي از متخصصان مسائل هسته اي و كارشناسان عدم گسترش تسليحات هسته اي، موضوع سكوت رسانه اي در باب تسليحات هسته اي اسرائيل را مسئله اي «واقعي» و «نااميدكننده» مي خواند.
نويسنده اين مقاله، دلايل زير را در اين امر موثر مي داند.
اسرائيل از اذعان به اينكه تسليحات هسته اي دارد، امتناع مي ورزد و در اين ميان دولت آمريكا هم هرگز به طور رسمي سخني از برنامه هسته اي اسرائيل به ميان نمي آورد.
به نوشته اين روزنامه، «آرئون ساگوي» سخنگوي سفارت اسرائيل در آمريكا در اين مورد مي گويد: «اسرائيل اولين دولتي نخواهد بود كه تسليحات هسته اي را به خاورميانه وارد مي كند.»
روزنامه واشنگتن پست مي نويسد در عبارت بالا «واژه وارد كردن، تعمداً به صورت مبهم به كار رفته است، اما كارشناسان مي گويند اين عبارت به معني اين است كه اسرائيل به طور آشكار سلاحي را امتحان نخواهد كرد يا به طور علني داشتن آن را اعلام نخواهد كرد.»
«آونر كوهن» يكي از اساتيد كاليفرنيايي كه دو كتاب درباره اين موضوع تأليف كرده است مي گويد اين قاعده در اواسط دهه 1960 ايجاد و زمينه هاي يك توافق بين نخست وزير وقت اسرائيل و ريچارد نيكسون، رئيس جمهور وقت آمريكا كه هنوز هم مسكوت مانده است را در سال 1969 فراهم آورد؛ در اين هنگام آمريكا مطمئن شده بود كه اسرائيل تسليحات هسته اي در اختيار دارد.
بنابراين گزارش روزنامه واشنگتن پست در ادامه مي نويسد: يكي از تلويحات اين قرارداد سري اين بود كه پس از ريچارد نيكسون هيچ رئيس جمهوري به طور رسمي اسرائيل را تحت فشار قرار نداد تا معاهده عدم انتشار تسليحات هسته اي را امضا كند.
اين روزنامه مي افزايد: چون اسرائيل اين معاهده را امضا نكرد تعهدي هم براي قرار دادن تأسيسات هسته ايش در معرض بازرسي هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي پيدا نكرد.
برعكس اسرائيل، ايران اين معاهده را امضا كرد و بازرسان آژانس به طور منظم برنامه هسته اي اين كشور را بررسي مي كنند.
يكي ديگر از دلايل آن موضوع، طبق آنچه واشنگتن پست مي نويسد، اين است كه با آنكه اسرائيل رسانه هاي «خشني» دارد، سانسورهاي نظامي آن انتشار مطالبي درباره برنامه هسته اي اسرائيل را منع مي كنند.
«كوهن» يكي ديگر از دلايل مسكوت ماندن برنامه هسته اي اسرائيل را دانش كم ديگران از اين برنامه و عدم نشت هيچ اخباري درباره آن مي داند. كوهن مي نويسد: «آخرين باري كه فردي از داخل اسرائيل خبري در اين باره به بيرون نشت داد سال 1986بود كه يك تكنسين هسته اي به نام «مردخاي وانونو» اطلاعاتي به بيرون درز داد اما سريعاً در ايتاليا ربوده شد و به 18 سال زندان انفرادي محكوم شد.»
نكته مهم ديگر اين است كه آمريكا هم چيزي درباره برنامه هسته اي اسرائيل به بيرون درز نمي دهد. كوهن معتقد است اطلاعات مربوط به برنامه هسته اي اسرائيل در آمريكا جزو محرمانه ترين و طبقه بندي شده ترين اطلاعات است، تا آنجا كه محققان هسته اي آمريكا از صحبت علني درباره آن منع مي شوند.
 


در مكتب امام

عيد واقعي وقتي است كه...
عيد واقعي آن وقتي است كه: انسان رضاي خدا را به دست بياورد و درون خود را اصلاح كند.
صحيفه نور، ج20، ص53
 


آيت الله صافي گلپايگاني:

كمك به زلزله زدگان موجب خشنودي امام زمان(عج) مي شود

آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني با بيان اينكه اگر مي توانستم همانند يك كارگر به زلزله زدگان كمك مي كردم تأكيد كرد: امام زمان(عج) هم نگران وضع اين مردم هستند و از مصائب آنان ناراحتند و كسي كه در اين كار شركت مي كند مستقيماً به حضرت كمك كرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، اين مرجع تقليد ظهر ديروز در ديدار با اعضاي ستاد كمك به زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي، با استقبال از ايجاد ستاد كمك به زلزله زدگان در استان قم اضافه كرد: همه بايد با كمك به مردم زلزله زده هويت اسلامي خود را نشان دهند.
آيت الله صافي با تأكيد بر ارائه خدمت با تمام توان براي رفع مشكلات مردم آذربايجان شرقي تصريح كرد: وجدان اسلامي و انساني مي طلبد تا همه نهادها از جمله حوزه، حرم حضرت معصومه(س) و... علاوه بر حضور فعالانه خود مردم را هم به كمك به مردم اين مناطق تشويق و ترغيب كنند.
وي با اشاره به تاكيد اسلام بر كمك به مسلمانان و همنوعان اضافه كرد: اگر كسي گرفتاري و مشكلات ديگران را ببيند و به آنان ياري نرساند بايد در مسلمانيش شك كنيم.
آيت الله صافي مردم آذربايجان را شيعيان بسيار معتقد توصيف كرد و گفت: كمك به آنان امري طبيعي است و هر مسلماني بايد به كمك ضعفا و آسيب ديدگان بشتابد.
 


صالحي خبر داد

آغاز فعاليت براي تاسيس دبيرخانه موقت عدم تعهد در تهران

وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه پس از توافق اعضاي جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران براي تاسيس دبيرخانه موقت اين جنبش، اين اقدام آغاز شده و بزودي مكان مناسبي براي تاسيس دبيرخانه فراهم خواهد شد.
«علي اكبر صالحي» شامگاه يكشنبه در برنامه گفت وگوي ويژه خبري با اشاره به اينكه دشمنان اقدامات زيادي انجام دادند تا اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران به خوبي برگزار نشود، گفت: با اين وجود در مقايسه با پانزده اجلاس گذشته اجلاس شانزدهم تهران از نظر كيفي و كمي بسيار خوب برگزار شد.
وزير امور خارجه كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود دستگاه ديپلماسي ايران را يكي از مقتدرترين دستگاه هاي ديپلماسي دنيا ذكر كرد و گفت: خود اين كه ايران همواره سر زبانهاست گوياي فعال بودن در صحنه ديپلماسي است.
وي افزود: ما با گرفتن مجوز استخدام1000 نفر مي خواهيم جواناني را به دبيرخانه موقت جنبش عدم تعهد تزريق كنيم تا با كمك 60 تا 70 كارشناسي موجود در مدت سه سال رياست ايران، نيروهاي جديدي تربيت كنيم.
وزير امور خارجه تصريح كرد: در آينده مي خواهيم به سمت ايجاد ابتكارهايي در اين جنبش برويم و از طرف ديگر با وجود بيداري اسلامي و تحولاتي كه در جهان رخ داده است، ده سال آينده جهان به نوع ديگري خواهد بود كه بايد براي چالش هاي آينده خود را آماده كنيم و تطبيق دهيم.
وي با اشاره به آغاز كار براي تشكيل دبيرخانه موقت گفت: ما كار روي اين دبيرخانه را از امروز آغاز كرديم و به دنبال ساختماني خارج از وزارت امور خارجه براي آن هستيم و حتي درنظر داريم افرادي را از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در آن جذب كنيم تا از هم اكنون چهره دبيرخانه اي به خود بگيرد.
 


پورمحمدي در جمع دانشجويان :

قبول ندارم فساد در دولت بيداد مي كند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با حضور در دومين روز از سيزدهمين نشست اتحاديه انجمن هاي مستقل دانشجويان سراسر كشور به سوالات دانشجويان پاسخ گفت .
حجت الاسلام پورمحمدي با بيان اينكه بسياري از پرونده هاي فساد متعلق به جريان انحرافي است، در واكنش به برخي انتقادات مبني بر بي تفاوتي اين سازمان نسبت به تخلفات مجلس و قوه قضائيه در پرونده اختلاس گفت: من مسئول فساد نمايندگان يا قوه قضائيه نيستم من بازرس دولتم.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا شما در مقابل جريان انحرافي و فساد در دولت سكوت كرده ايد، گفت: من فساد در دولت را قبول ندارم من قبول ندارم كه فساد در دولت بيداد مي كند ما بايد انصاف داشته باشيم ما دولتمرداني پاك و قدرتمند در كابينه داريم.
پورمحمدي در مورد رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز گفت : پرونده اين فرد در سازمان بازرسي تشكيل شده اما نمي توانيم تمام دولت را به فساد متهم كنيم ، در دولت خدمات زيادي ارائه شده و البته آقا نيز بارها از آن تعريف كرده اند.
وي ادامه داد: پرونده ايشان بدون هيچ كم و كاست در سازمان بازرسي مورد بررسي قرار گرفته و به قوه قضائيه ارسال شده است. در مرحله بازپرسي هم تحقيق شده، مراحل بازرسي نهايي اش هم كه در اختيار بنده و شعبه هم نيست، متوقف و به زمان ديگري موكول شده است، براي رعايت مصالحي كه بنده هم قبول دارم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: آنچه كه در اين پرونده به عهده ما بوده است درست و دقيق بررسي شده اما كشور بايد با اراده روشن اداره شود.
پور محمدي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان كه وي را همراه با ساكتين فتنه خواند گفت: تلاش هاي زيادي براي خاموش كردن فتنه وجود داشت. من به اقتضاي مسئوليتم تلاش كردم تا فتنه را مديريت كنم.
وي ادامه داد: بنده موضع گيري كردم و سعي كردم منويات و آرمان هاي رهبري با جديت دنبال شود.
پورمحمدي تصريح كرد: قبل از سخنراني رهبر معظم انقلاب بنده نامه اي علني و سرگشاده براي مهندس موسوي نوشتم و در آن نامه تاكيد كردم كه راه شما خطرناك است و بحران ايجاد مي كند و شما مسئول بحران هستيد.
رئيس سازمان بازرسي با بيان اينكه معاون ضدجاسوسي وزارت اطلاعات در دولت موسوي بوده است، گفت: بعد از آنكه برخي آتش سوزي ها از سوي فتنه گران در خيابان اتفاق افتاد از دفترم با مهندس موسوي تماس گرفتم و تاكيد كردم كه كار ايشان كشور را به بحران مي كشاند.
وي ادامه داد: پس از آن نيز در جلسه دستگاه هاي بازرسي كشور در خصوص فتنه سخنراني كردم، اولين مصاحبه سازمان صدا و سيما بعد از عاشوراي 88 نيز براي بنده بود كه آن روند را پروژه كشته سازي و فاجعه ناميدم و براي عده اي كه فكر مي كردم كه هنوز به خط امام پايبند هستند پيغام دادم كه سكوت نكنند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تاكيد بر اينكه هرجا انحراف بوجود مي آيد لغزش هاي عملي فراوان و سوءاستفاده مالي و فساد هم هست، گفت: اتفاقا خيلي از پرونده ها مربوط به اين آدم ها است اما ما به گرايش فكري آنان كاري نداريم چرا كه وظيفه ما نيست و مرز ما قانون است.
 


هشدار لاريجاني درباره فتنه انگيزي برخي كشورهاي منطقه در سوريه

نگران وضع دموكراسي در كشورهاي خود باشيد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي كشورهاي عربي نگران وضع دموكراسي در سوريه هستند، اين كشورها بايد به جاي دلسوزي به حال مردم سوريه به فكر دموكراسي در كشور خود باشند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با شبكه تلويزيوني الميادين، به تحولات اخير در سوريه اشاره كرد و اظهار داشت: به اعتقاد من حل شدن مناقشات در سوريه كه طي يك سال و نيم گذشته اتفاق افتاده با دخالت نظامي كشورهاي منطقه و غربي ها مرتفع نمي شود.
وي با تاكيد بر اينكه مهمترين هدف آمريكايي ها از به هم ريختن اوضاع منطقه منفعت طلبي در غرب آسيا(خاورميانه) است گفت: آمريكايي ها فوق تخصص به هم ريختن اوضاع در منطقه را دارند..
لاريجاني اضافه كرد: كشورهاي غربي مي خواهند سوريه را به عنوان يك كشور پيشرو در منطقه ضعيف كنند كه البته برخي كشورهاي عربي منطقه نيز نگران دموكراسي در اين كشور هستند كه اين كشورها بهتر است به جاي دلسوزي براي سوريه به فكر اوضاع دموكراسي در كشور خود باشند.
وي در ادامه با اشاره به موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال كشور سوريه، گفت: موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران در قبال كشور سوريه اين است كه بايد اصلاحات در اين كشور صورت گيرد اما اين اصلاحات با سلاح، تانك و نظامي گري انجام نمي شود بلكه بايد براي حل بحران مردم سوريه تصميم گيرند و اختلافات به صورت مسالمت آميز حل شود.
جمهوري اسلامي خواهان انتخابات آزاد در سوريه است
وي با بيان اينكه كشورهايي كه به سوريه سلاح مي فرستند، بايد به عواقب وخيم آن فكر كنند، گفت: براساس شواهد موجود، برخي كشورها در جهت گسترش دموكراسي در سوريه به اين كشور سلاح مي فرستند كه آنها بايد نسبت به عواقب وخيم كارهاي خود هوشيار بوده و به آن توجه داشته باشند زيرا مردم سوريه خواهان برقراري دموكراسي در كشورشان بدون خونريزي و جنگ هستند.
رئيس مجلس تاكيد كرد: اصل برقراري مذاكرات سياسي در سوريه به دليل جلوگيري از ورود سلاح به اين كشور است كه اين مسئله باعث مي شود تا انتخابات آزاد در اين كشور انجام شود. البته جمهوري اسلامي ايران نيز خواهان برقراري انتخابات آزاد در سوريه بوده و از آن حمايت مي كند.
ايران هيچ گونه عمليات نظامي در سوريه انجام نداده است
رئيس مجلس ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران هيچ گونه عمليات نظامي تاكنون در سوريه انجام نداده و معتقديم كه منطق ما منطق صلح و دوستي بر پايه برقراري تفاهم بين طرف هاي مورد مناقشه در حل بحران سوريه است كه البته بعضي از كشورهاي حوزه خليج فارس موضع متفاوتي نسبت به بحران سوريه دارند.
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران با هيچ كدام از كشورهاي منطقه دشمني ندارد، تاكيد كرد: در هيچ كجاي دنيا نمي توان دو كشوري را پيدا كرد كه با هم اختلاف نظر نداشته باشند كه البته ما نيز با تمامي كشورهاي همسايه روابط خوبي داريم اما در برخي مسائل نظير فلسطين، سوريه و بحرين اختلاف نظرهايي وجود دارد كه به صورت مقطعي و در آينده برطرف خواهد شد.
 


سياستمداران مصري:

رابطه قوي ميان تهران-قاهره پيامي بارز براي واشنگتن و تل آويو دارد

روزنامه مصري «روزاليوسف» نوشت: سياستمداران مصري بر اين باورند كه قاهره بايد زمينه تحكيم روابط با تهران را همسو با منافع ملي و منطقه اي فراهم كند.
روز اليوسف در اين زمينه افزود: در شرايطي كه غرب بر ايران فشار مي آورد، سياستمداران مصري اعتقاد دارند كه قاهره بايد زمينه تقويت و تحكيم همكاري ها بين دو كشور بزرگ و مهم جهان اسلام را فراهم كند.
اين روزنامه نوشت، اين سياستمداران در عين حال تاكيد دارند كه براي رسيدن به اين هدف، بايد يك راهبرد سياسي مناسب منطقه اي ترسيم كند تا بار ديگر روابط تهران و قاهره در عرصه هاي مختلف قطع نشود.
روز اليوسف به نقل از «حسين هريدي» معاون سابق امور آسيا وزارت خارجه مصر، نوشت: در حقيقت روابط ميان تهران و قاهره به طور كلي قطع نشده است، زيرا ايران و مصر داراي دفاتر حفظ منافع هستند.
هريدي همچنين سفر «محمد مرسي» رئيس جمهوري مصر به تهران براي شركت در شانزدهمين اجلاس كشورهاي غيرمتعهد را گامي مثبت در راستاي تقويت و آغاز روابط سياسي دو كشور دانست.
از سوي «صلاح عبدالله» قائم مقام مؤسسات «حزب ملي آزاد» درباره برقراري روابط مصر با جمهوري اسلامي ايران، گفت: در شرايط كنوني كه منطقه با چالش هاي سياسي رو به رو است، همگرايي محكم و قوي ميان تهران و قاهره، بارزترين پيام براي واشنگتن و تل آويو خواهد بود كه مصر تغيير يافته و بدانند كه از اين پس دنباله روي سياسي از ديگران را رد مي كند.
اين شخصيت حزبي همچنين درباره واكنش برخي كشورهاي حوزه خليج فارس درباره برقراري مجدد روابط ايران و مصر، تأكيد كرد كه اين كشورها در زمان كنوني همگي روابط سياسي و اقتصادي با تهران دارند و به نظر نمي رسد در اين زمينه از قاهره ناخشنود شوند.
به گفته اين سياستمدار مصري، همگرايي مصر و ايران براي رفع مشكلات منطقه نيز اهميت دارد، به ويژه اينكه هر دو كشور در زمينه حل مسئله فلسطين اتفاق نظر دارند.
«محمد العرابي» وزير خارجه سابق مصر نيز با تأكيد بر لزوم برقراري ارتباط اين كشور با ايران، گفت: برقراري همكاري ها بين تهران و قاهره زمينه رفع نگراني ها را فراهم خواهد كرد. دو كشور بايد وارد يك گفت وگوي راهبردي مناسب شوند تا در راستاي منافع منطقه اي گام هاي عملي بردارند.
 


با حضور فرماندهان ارشد سپاه

مراسم يادبود شهداي سقوط بالگرد سپاه برگزار شد

مراسم يادبود شهداي سقوط بالگرد قرارگاه حمزه سيد الشهداء(ع) در منطقه عملياتي شمال غرب كشور با حضور سردار سلامي جانشين سپاه، سردار پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني سپاه، مراسم يادبود شهداي سقوط بالگرد قرارگاه حمزه سيد الشهداء(ع) در منطقه عملياتي شمال غرب كشور با حضور خانواده معظم شهدا و جمع كثيري از فرماندهان، مسئولين و كاركنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ارتش جمهوري اسلامي و نيروي انتظامي در محل نيروي هوافضاي سپاه برگزار شد.
در اين مراسم كه قبل از ظهر ديروز برگزار شد، حجت الاسلام پناهيان پيرامون موضوع جهاد و شهادت در راه خدا به ايراد سخن پرداخت.
در اين مراسم علاوه بر سردار پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه، سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، سردار سلامي جانشين سپاه، تعدادي از امراي ارتش نيز حضور داشتند.
در سانحه سقوط بالگرد قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) سردار بهرامي معاون عمليات قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) به همراه 5 نفر از كادر پروازي به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
 


وزير ارشاد در ديدار با وزير فرهنگ فلسطين:

3 فيلم با موضوع فلسطين ساخته مي شود

گروه ادب و هنر:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با همتاي فلسطيني اش بر گسترش همكاري هاي دوجانبه تاكيد كرد و از ساخت سه فيلم با موضوع فلسطين خبر داد.
در اين ديدار سيدمحمد حسيني با بيان اينكه اين افتخار را داشته ايم كه از ابتداي انقلاب اسلامي به سهم خودمان از حقوق مردم فلسطين دفاع كنيم، ادامه داد: اجلاس اخير سران عدم تعهد كه مقام معظم رهبري هم در بياناتشان در جنايات رخ داده در فلسطين اشاره كردند، نمونه اي از اين جريان است.
وي افزود: ما در اين خصوص هر ساله برنامه هاي متعددي داريم و در دو روز نيز يكي «روز قدس» و ديگري «غزه» به صورت ويژه تر به مسئله فلسطين مي پردازيم. چندي پيش هم در جمع آوري اطلاع رساني، پيشنهاد داديم يك روز به نام فلسطين اضافه شود كه قرار شد همان روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان با عنوان روز حمايت فلسطين نامگذاري شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه سعي كرديم فعاليت هاي فرهنگي مان را در حوزه فلسطين گسترش دهيم، تصريح كرد: فيلم هاي زيادي درخصوص فلسطين ساخته شده و اين موضوع جدي تر در دستور كار ما قرار دارد و الان اين سفر مي تواند اين بحث را تقويت كند.
سيدمحمد حسيني در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما برنامه ها و جشنواره هاي دفاع مقدس مان را به نام مقاومت تغيير داديم تا فراتر از مرز ايران باشد و بتواند واقعيات را به مردم دنيا منتقل كند.
وي تصريح كرد: ما فكر مي كنيم رژيم صهيونيستي در طي ساليان سال تنها تكيه اش به سلاح هاي كشتار جمعي نبوده است بلكه از رسانه ها و فيلم و سينما بهره برده و خودش را مظلوم جلوه داده است و ما بايد بيش از گذشته از سينما، فرهنگ و هنر در نشان دادن جنايات آنها بهره بگيريم و همكاري متقابل در اين حوزه مي تواند موثر واقع شود.
وزير ارشاد با بيان اينكه در همه حوزه ها آمادگي همكاري در حوزه فرهنگ و هنر را داريم، خاطرنشان كرد: در حال حاضر سه فيلم سينمايي با موضوع فلسطين در حال كار شدن است يكي مربوط به جنگ 22 روزه غزه، ديگري كاري با نام «هم نفس با باد» درباره يك ورزشكار فلسطيني و فيلم «خوابيدن روي سنگ ها» كه در حال مذاكره براي ساخت است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: فيلم هايي هم در گذشته ساخته شده است مانند «شكارچي شنبه» كه گوشه اي از مظلوميت مردم فلسطين را نشان مي دهد كه اگر با همكاري شما در كشورهاي ديگر عربي هم پخش شود مي تواند تاثيرگذار باشد و مردم بيشتري را با چهره بد صهيونيست ها آشنا كند.
حسيني خاطرنشان كرد: همين طور كه مردم ما به فلسطيني ها علاقه مند هستند قطعا مردم فلسطين هم علاقه مند هستند با مردم و فرهنگ ما آشنا شوند كه مي توانيم در قالب احداث خانه فرهنگ و اتاق ايران شناسي اين امكان را فراهم كنيم.
در ادامه محمد المدهون - وزير فرهنگ فلسطين - هم با ابراز خوشبختي از حضورش در ايران و شركت در جشنواره فيلمسازان مستقل اظهار كرد: ما جهت پيشبرد همكاري هاي فرهنگي و هنري با ايران هياتي از مسئولين اين حوزه را با خود آورده ايم.
وي ادامه داد: ما از طريق آي فيلم و جشنواره هاي سينمايي با سينماي ايران آشنا هستيم و مي دانيم سينماي موفقي داريد و مي خواهيم از دانش شما استفاده كنيم.
وزير فرهنگ فلسطين با دعوت از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حضور در غزه گفت: نمايشگاه كتابي در اكتبر داريم و از شما دعوت مي كنيم در اين شهر به عنوان اولين سرزمين فلسطين آزاد شده حاضر شويد.
در پايان اين جلسه سيدمحمد حسيني با بيان اينكه آرزوي هميشگي ما بوده در بين مردم فلسطين حاضر شويم اظهار كرد: اين سفر براي توسعه فعاليت هاي فرهنگي مي تواند مفيد باشد به خصوص در نمايشگاه كتاب و اين رفت وآمدها باعث توسعه تعاملات مي شود.
 


رئيس كميته مطالبات ملي مجلس خبر داد

پيگيري موضوع مالكيت ايران بر باغ قلهك در مجلس

رئيس كميته مطالبات ملي مجلس گفت كه موضوع مالكيت ايران بر باغ قلهك در جلسه هفته آينده كميته مطالبات ملي مجلس پيگيري خواهد شد.
مهدي دواتگري در گفت وگو با فارس گفت: اين كميته در هفته آينده تشكيل جلسه مي دهد و موضوع مالكيت ايران بر باغ قلهك را از منظر حقوقي مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.
وي افزود: اسناد و مدارك مورد نظر از مراكز ذي ربط در ارتباط با اين مسئله جمع آوري شده و چنان چه براي احقاق حقوق جمهوري اسلامي ايران نياز باشد، موضوع از طريق مراجع قضايي پيگيري خواهد شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14