(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاي درس علي (ع)
در مناظره تلويزيوني مطرح شد
اصغرزاده : جلسه با جان كين و رورتي افتخار اصلاح طلبان است
شريعتمداري: اگر افتخار است ، چرا پنهان مي كرديد؟!
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
با «ولايت» تحريم و جنگ، ما را از پاي درنمي آورد
با پيام آيت الله مكارم شيرازي كنگره بين المللي سلمان فارسي در كازرون برگزار شد
بزرگداشت ملي غدير در شهرهاي مشهد و قم
معاون وزير آموزش و پرورش: بسته هاي آموزشي با محوريت كتب درسي توليد مي شود
تا پايان كار دولت فعلي 900 طرح مهر ماندگار در كشور به بهره برداري مي رسد
رئيس سازمان بازرسي كل كشور: مسئولان اقتصادي منابع مالي را مديريت كنند
برگزاري گردهمايي سراسري رزمندگان لشكر ويژه شهدا در همدان
مراسم تشييع شهيد در بروجرد برگزار شد
امروز در ياسوج انجام مي شود
تشييع پيكر پاك نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري
اخبار ادبي و هنري


پاي درس علي (ع)

 
غرور، آفت نصيحت پذيري است
اميرالمومنين علي(ع):
بين شما و پندپذيري، پرده اي از غرور و خودخواهي وجود دارد (غرورتان را كنار بگذاريد تا امكان پندپذيري داشته باشيد).
نهج البلاغه -حكمت 282
 


در مناظره تلويزيوني مطرح شد

اصغرزاده : جلسه با جان كين و رورتي افتخار اصلاح طلبان است
شريعتمداري: اگر افتخار است ، چرا پنهان مي كرديد؟!


ر برنامه تلويزيوني پنج شنبه شب «ديروز، امروز،فردا» حسين شريعتمداري و ابراهيم اصغرزاده در مورد موضوعاتي مانند تسخير لانه جاسوسي، مذاكره با آمريكا و فتنه 88 مناظره كردند.
در ابتداي اين برنامه شريعتمداري با اشاره به ريشه اصلي تخاصم ميان ايران و آمريكا گفت: ريشه اصلي اين تخاصم در پيدايش انقلاب اسلامي ايران بوده است، نه كودتاي 28 مرداد و ماجراهاي ديگر. وي افزود: درگيري از آنجا شروع شد كه اسلام ناب را بر كرسي حاكميت نشانديم. اگر اسلام ناب در اوراق كتاب ها بود هيچ اتفاقي نمي افتاد، اما وقتي اسلام را بر كرسي حاكميت مي نشانيم معني آن اين است كه مي خواهيم به اين نسخه عمل كنيم. شريعتمداري در تعريف اسلام ناب گفت: اسلام ناب ظلم ستيز است كه در مقابل نظام سلطه قد علم مي كند. اسلام يك باور است كه جاي آن در قلوب انسان ها است و چنين حكومتي نيز مرز ندارد و صدورش نياز به رواديد و ويزا ندارد.
مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به ديگر ويژگي هاي حكومت اسلامي گفت: با حاكم شدن حكومت اسلامي محرومان جهان به آن دل مي بندند و اگر شما در مسير حركت تان مقاومت كنيد، اين مقاومت منجر به پيروزي خواهد شد و ديگران را هم ترغيب مي كند كه اين كار را انجام دهند. بنابراين اختلاف ايران و آمريكا ماهوي است. وي با بيان اين كه درگيري ايران و آمريكا در دو حالت تمام مي شود، ادامه داد: در صورتي كه ايران از «اسلام ناب» و ظلم ستيز دست بكشد و يا اين كه آمريكا دست از خوي استكباري اش بردارد تخاصم ميان اين دو كشور پايان مي يابد، اما مادامي كه اين دو اتفاق نيفتد همچنان كه در افق پيش روي آنان نيز ديده نمي شود و رابطه اي ميان دو كشور برقرار نخواهد شد.
در ادامه ابراهيم اصغرزاده گفت: با كليات صحبت هاي آقاي شريعتمداري موافق هستم، اما اتفاق هايي كه اول انقلاب افتاد با روح صحبت هاي ايشان متفاوت است. بعد از انقلاب مردم راضي شده بودند كه ما رابطه با آمريكا داشته باشيم، چنانكه در روزهاي اول انقلاب چريك هاي خلق به سفارت اين كشور حمله كرد، كميته وارد عمل شد و سفارت را تحويل آمريكايي ها داد.
وي ادامه داد: بعد از انقلاب مردم انتظار داشتند كه آمريكا انقلاب را به رسميت بشناسد، اما بي توجهي آمريكا به انقلاب باعث شد حساسيت مردم ايران با توجه به پشتوانه ذهنيتي و تاريخي كه از آمريكا داشتند- مانند كودتاي 28 مرداد- به اين نتيجه برسند كه يك نقشه اي در كار است و يك حس بي اعتمادي به آمريكا به وجود آمد كه دامن بسياري از نيروهاي انقلابي را گرفت.
اين فعال اصلاح طلب ادامه داد: بالاخره دانشجويان تصميم گرفتند كه در مقابل سفارت تحصن كنند، اما بعد از اشغال حوادثي اتفاق افتاد كه ديگر از دست ما خارج شده بود. موج بزرگي در كشور ايجاد شد و اين موج اين اقدام دانشجويي را تبديل كرد به اقدام انقلابي كه در آن ما حذف شديم كه ديگر اختيار و اداره آن از دست ما خارج شده بود.
اصغرزاده با اشاره به دليل استقبال جامعه از اشغال سفارت آمريكا گفت: جامعه اين پتانسيل را داشت و در كوتاهترين مدت به اقناع و اجماع رسيد اما اين اتفاق درست نقطه مقابل اشغال سفارت انگليس توسط عده اي از جوانان احساسي بود كه نوعي كپي برداري كاريكاتوري بود از اشغال سفارت آمريكا.
سخنگوي دانشجويان پيرو خط امام سفارت آمريكا تصريح كرد: اشغال سفارت آمريكا براي ايران قدرت ايجاد كرد و همين موضوع باعث شد كه در آينده قراردادي ميان ايران و آمريكا امضا شد كه يكي از نتايج قرارداد الجزاير اين بود كه آمريكايي ها پذيرفتند كه در امور داخلي ايران دخالت نكنند.
در ادامه اين برنامه تلويزيوني، شريعتمداري با اشاره به بخشي از صحبت هاي اصغرزاده در مورد قرارداد الجزاير گفت: آيا واقعا آمريكايي ها در امور داخلي ايران دخالت نكردند؟ و آقاي اصغرزاده آيا شما معتقديد كه آمريكا در ايران دخالتي نكرده؟ آمريكايي ها هم اين موضوع را نفي نمي كنند و خود آمريكايي ها نيز به صراحت در دوره هاي مختلف بر اين موضوع تاكيد داشتند كه شاهد عيني دخالت آنان فتنه 88 است و دلايل مستدلي داريم كه اين حركت تدارك ديده شده از مثلث آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي بود و آنان نيز در ابتدا حمايت شان را از اين حركت پنهان نكردند.
مدير مسئول كيهان خطاب به اصغرزاده گفت: وقتي نتانياهو مي گويد اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه ما هستند چرا اصلاح طلبان اعتراض نكردند؟
شريعتمداري در مورد رفتار دولت سازندگي در قبال آمريكا گفت: دولت سازندگي مي خواست خرابي هاي جنگ را جبران كند، اما در ارتباط با آمريكا مهاجراني كه معاون حقوقي رئيس جمهور وقت بود يادداشتي نوشت تحت عنوان «مذاكره مستقيم» با آمريكا كه با مخالفت هايي در آن زمان روبرو شد و مقام معظم رهبري پاسخ بسيار مستدلي به اين موضوع دادند. مدير مسئول روزنامه كيهان گفت: ولي امر مسلمين فرمودند «مذاكره نهايتا نوعي معامله است و معامله در آن بده بستان است و مسئله اين است كه شما چه مي خواهيد بدهيد و چه مي خواهيد بگيريد. آن چيزي كه آمريكا مي خواهد از شما بگيرد اسلام تان است. آيا حاضريد اسلام تان را بدهيد.»
وي همچنين در مورد دولت اصلاحات گفت: دولت اصلاحات نيز برخاسته از دولت سازندگي بود. البته وقتي كه من نام اصلاحات و سازندگي را مي برم، به اين واژه ها اعتقادي ندارم، چون واژه هاي بامسمايي نيستند. در اين دولت روزنامه هاي دولتي كه مدير مسئول آنان همه از مشاوران خاتمي بودند، بحث هاي زيادي در مورد رابطه با آمريكا مي كردند.
شريعتمداري با اشاره به حضور خاتمي در سازمان ملل گفت: خاتمي در سازمان ملل پيشنهاد گفتگوي تمدن ها را مي دهد كه اين پيشنهاد به اتفاق آرا تصويب مي شود و در همان سال هم هست كه ما را به عنوان محور شرارت معرفي مي كنند.
وي همچنين در مورد رفتار دولت احمدي نژاد در قبال آمريكا گفت: دولت احمدي نژاد ابتدا مخالف با آمريكا بود تا اينكه اخيرا در گفتگويي كه احمدي نژاد در آمريكا داشت پيشنهادي براي مذاكره داده بود كه ما نيز به وي انتقاد كرديم و بعداً احمدي نژاد اعتقاد داشت كه رسانه ها مطلب را وارونه منتشر كردند. اما آن چيزي كه ما خودمان به آن استناد كرديم برگرفته از پايگاه اطلاع رساني رئيس جمهور بود، اما همين كه رئيس جمهور گفت منظورم رابطه و مذاكره با آمريكا نبود، از اين هم استقبال مي كنيم.
مدير مسئول روزنامه كيهان ادامه داد: شايد كساني هم كه پيشنهاد مي دهند براي مذاكره با آمريكا آدم هاي بدي نباشند و ممكن است تنها برداشتشان بد باشد البته اين موضوع در مورد همه صدق نمي كند.
سپس اصغرزاده در جواب شريعتمداري گفت: نمي شود به اين راحتي به نسلي كه روي دوشش انقلاب را ساخته و جلو آورده انگ زد. دولت اصلاحات و سازندگي به مراتب خدماتي كه كرده اند در حوزه اقتصادي و سياست خارجي و همچنين دستاوردهاي هسته اي از دولت فعلي بيشتر بوده است و دولت فعلي حتي مصوبات شوراي امنيت را ورق پاره اي بيشتر نمي دانست.
وي افزود: ما به شدت از ادبيات اين دولت انتقاد داريم و امام نيز همواره تاكيد داشتند كه نماينده ملت بايد با ادب باشد، چرا كه يك مسلمان نبايد بد صحبت كند. عملكرد دولت فعلي بسيار ضعيف بوده است.
اصغرزاده با بيان اين كه بين مذاكره و رابطه گام هاي متعددي است، گفت: اينكه مي گويند دولت هاي هاشمي و خاتمي مقدمات فروش كشور را فراهم كرده اند، اينها انگ هايي است كه روزنامه كيهان زده بود و هنوز هم مي زند. من هم كيهاني بودم، اما زماني كه من و آقاي خاتمي در كيهان بوديم مردم صف مي كشيدند تا اين روزنامه را بخرند اما الان نمي دانم تيراژ اين روزنامه چقدر است. اي كاش اين روزنامه در ميدان توپخانه نبود و در ميدان آزادي و رفاقت بود كه ادبيات آن يك مقدار دوستانه تر زده مي شد. آيا با دولت احمدي نژاد هم همين كار را كرديد؟
اصغرزاده ادامه داد: دولت ها بايد ايران را از در معرض تهديد بودن خارج كنند و اجماع جهاني بر عليه ايران را بشكنند. آمريكا دشمن ذاتي نيست. اين جمله مال كيست آقاي شريعتمداري؟ قطع رابطه با آمريكا ابدي نيست. وي افزود: چطور با توجه به صحبت هاي امام(ره) و رهبري مي گوييد كه مذاكره امري نشدني است. شعار را بايد وقتي داد كه باورپذير باشد و مردم باور كنند. وقتي كه مردم در كوچه و خيابان اين شعارها را باور نكنند اين شعار هيچ فايده اي ندارد.
همچنين شريعتمداري در جواب اصغرزاده كه گفته بود توطئه آمريكا توهم است، گفت: آيا توطئه آمريكا عليه ما توهم است؟ وقتي كه مهندس موسوي يك بار در مقابل اصلاح طلبان موضع گرفت و گفت چرا مي گوييد توطئه آمريكا توهم است يادتان مي آيد چه بلايي سرش آورديد؟ مجبور شد حرفش را پس بگيرد. وي افزود: من نگفتم دولت هاشمي و خاتمي در پي اين بودند كه كشور را بفروشند، اما به صراحت مي گويم سردمداران فتنه 88 دنبال اين بودند كه ايران را بفروشند. سپس اصغرزاده در جواب شريعتمداري گفت: يعني همه اينها كه در زندان هستند مي خواستند ايران را بفروشند؟
شريعتمداري در جواب گفت: با توجه به مستنداتي كه ما داريم جريان فتنه 88 تمامي مراحل اين فتنه را از قبل پيش بيني مي كرديم. آيا ما غيبگو بوديم؟ نه اصلاح طلبان بر اساس فرمول مشترك آمريكا، انگليس و اسرائيل پيروي مي كردند و اين موضوع غيرقابل انكار است. وي افزود: وقتي كميته صيانت از آرا را تشكيل دادند ما از دو هفته پيش، پيش بيني كرديم چرا كه اين كار جين شارپ است.
شريعتمداري افزود: يك موقع فقط تحليل است و يك موقع سند مي آوريد. روزنامه نگار مستنداتش هميشه همراهش است؛ چطور مي شود كه ما يك به يك مراحل فتنه 88 را پيش بيني كرده ايم.
شريعتمداري در بخشي از اين برنامه خطاب به اصغرزاده گفت: شما مي گوييد ما به خاتمي اعتراض كرديم چرا با كلينتون دست نداد! خاتمي دو بار با جرج سوروس صهيونيست ديدار كرد. اصغرزاده در پاسخ گفت: اين موضوع را شما از كجا در مي آوريد؟ اگر همين حرفها را هم در مورد احمدي نژاد بزنيد باز هم بايد سند بياوريد. شريعتمداري گفت: اين موضوع را نمي شود انكار كرد. چه كساني قبل از فتنه وارد تهران شده اند و با اصلاح طلبان جلسه داشتند و كميته كارشناسي تشكيل دادند. شما نمي توانيد ديدار با جان كين و ريچارد رورتي و ارتباط با جرج سوروس را انكار كنيد. خود اصلاح طلبان و جرج سوروس نيز بارها به انجام اين ملاقات ها اعتراف كرده اند.
مديرمسئول كيهان افزود: شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران كه توسط عوامل فتنه سر داده شد مگر دو روز قبل در سايت فارسي وزارت امور خارجه اسرائيل مطرح نشده بود؟ شما نفس اين شعار را درست مي دانيد؟ اصغرزاده نيز در جواب شريعتمداري گفت: مگر اينجا تفتيش عقايد است.
شريعتمداري پاسخ داد: اگر شما اين شعار را قبول نداريد چرا نسبت به آن اعتراض نكرديد، در حالي كه نسبت به انتقادات يك بخشدار در دورترين نقطه ايران در سايت ها و روزنامه هايتان اعتراض مي كرديد.
وي همچنين در مورد انتقادات اصغرزاده نسبت به روزنامه كيهان گفت: سوالم از شما اين است كه بفرماييد كدام يك از مطالب كيهان در زمينه هايي كه مطرح كرده بود خطا از آب درآمده است.
در ادامه اين مناظره تلويزيوني اصغرزاده گفت: اين تفكر كه دشمن را يكپارچه ببينيم يعني اوباما، جورج بوش، نتانياهو، هاشمي و خاتمي و هركسي كه مطابق ميل ما نمي انديشد در يك صف و جبهه هستند؛ اين تفكر، تفكر براندازانه و انقلاب مخملي است و اين تفكر خطرناك است. آيا شعار جذب حداكثري اين است؟
وي افزود: جين شارپ چه كسي است مگر ما افراد خلاق، انديشمند و متفكر كم داريم كه از خارج بيايند به ما دستور بدهند.
اصغرزاده تصر يح كرد: جامعه اسلامي بايد آنقدر توانايي و قدرت داشته باشد كه بتواند جوانان را قانع كند كه چرا با آمريكا مرزبندي داريد.
وي ادامه داد: مهمترين چيزي كه در مقابل اسرائيل كه ما آن را دشمن ذاتي خودمان مي دانيم نياز داريم تنها موشك نيست بلكه براي جنگيدن بايد نرم افزار نيز داشته باشيم تا اين موازنه قدرت ايجاد شود.
مدير مسئول روزنامه كيهان اظهار داشت: برژينسكي در 22 مي 2011 در اجلاس آتلانتيك (كشورهاي آمريكا و اروپا) گفت: كدام احمقي آمريكا را از ابرقدرتي 2001 به اين وضعيت در سال 2011 رسانده؟ دموكرات هاي احمق يا جمهوري خواهان ديوانه؟ و برژينسكي گفت كه تحولات نشان مي دهد آمريكا به پيچ بزرگي رسيده است و در اين جا نقش ايران را مهم مي بينيم.
شريعتمداري با تشريح اسناد و مستنداتي ادامه داد: وقتي نتانياهو مي گويد اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند يا وقتي اوباما مي گويد حمايت از جنبش سبز را وظيفه خود مي دانيم، چرا اصلاح طلبان موضع نمي گيرند؟ من به شما مي گويم كه جين شارپ كيست. او پدر كودتاهاي مخملي است. آيا خبر نداريد كه ريچارد رورتي، جان كين، هابر ماس ده ها كارشناس معروف سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه به ايران آمدند و براي اصلاح طلبان براي طراحي فتنه كارگاه آموزشي گذاشتند؟ شريعتمداري پرسيد آقاي اصغرزاده تئوري معروف «فشار از پايين و چانه زني از بالا» متعلق به كيست؟ كه اصغرزاده جواب داد تئوري فشار از پايين، چانه زني از بالا متعلق به دوست عزيزم آقاي حجاريان است و شريعتمداري گفت؛ خير اين تئوري متعلق به «تيموتي اش» است.
مديرمسئول روزنامه كيهان گفت: شما مي گوييد اين حرفها را اصلاح طلبان خودشان مي زنند، پس چه كساني به ايران آمدند و بعد از برگزاري جلسات با آنان اين حرف ها مطرح شد. مگر ما غيب گو بوديم. از دو هفته قبل از اينكه عوامل فتنه رنگ سبز را انتخاب كند ما گفتيم آنها رنگي را انتخاب خواهند كرد. اصغرزاده در جواب شريعتمداري نيز گفت: اي كاش اين ها را در مورد احمدي نژاد پيش بيني مي كرديد.
شريعتمداري نيز پاسخ داد: شما داريد بحث را به مقايسه دولت خاتمي و احمدي نژاد مي كشانيد. هر دوي اين دولت ها مدافعاني دارند كه از آنان دفاع كنند. بحث سر اين است كه عناصر خارجي به ايران آمدند و اصلاح طلبان هم دنبال آنان رفتند. فتنه88 دقيقا حركتي بود كه آمريكايي ها و اسرائيلي ها مي خواستند.
شريعتمداري اظهار داشت: نظرات رهبري خيلي بالاتر از آن است كه من بخواهم از ايشان مايه بگذارم. من سند آورده ام و طبق سند صحبت مي كنم.
وي افزود: آقاي اصغرزاده! شما مي گوييد بايد برويم بين جمهوريخواهان و دموكرات ها فاصله بيندازيم و لابي كنيم. اين حرفها مال دهه 40 است. آيا واقعا جمهوريخواهان و دموكرات ها در زمينه ايران با هم تقابل دارند. اصغرزاده نيز در پاسخ گفت: من مي گويم دولت ها تهديد ايجاد نكنند، بلكه فرصت ايجاد كنند. شريعتمداري نيز جواب داد: ما كه داريم در مسير خودمان حركت مي كنيم و آمريكايي ها تهديد مي كنند.
در ادامه اين گفتگو شريعتمداري با بيان اينكه نام جان كين را اشتباها به جاي تيموتي اش برده است، گفت: آنقدر از اين اجق وجق ها به ايران آمده اند و با اصلاح طلبان جلسه گذاشتند من اسامي آنان را قاطي كردم. اصغرزاده نيز در جواب شريعتمداري گفت: اين افتخار اصلاح طلبان است كه با آنان جلسه داشته اند. مگر از اين جلسات چه چيز گيرشان آمد. مديرمسئول روزنامه كيهان پاسخ داد: معلوم است كه اصلاح طلبان چيزي گيرشان نيامد و آمريكايي ها بهره بردند. اگر مي خواستيد افتخار كنيد به اين جلسات چرا آن را پنهان مي كنيد؟
اصغرزاده در پاسخ گفت: اين جلسات پنهان نبود و در دانشگاه تهران برگزار مي شد.
شريعتمداري گفت: نه در خياباني كه نمي خواهم اسمش را بگويم اين جلسات برگزار مي شد.
اصغرزاده نيز گفت: من مدافع آن كار نبودم. شريعتمداري پاسخ داد اگر مدافع نيستيد چرا پنهان مي كنيد و از آن نيز دفاع مي كنيد.
شريعتمداري همچنين در پاسخ به اظهارات اصغرزاده مبني بر اينكه ايران بايد افكار عمومي دنيا را روشن و راضي كند، گفت: شما باورتان مي شد كه در محكوم كردن شهادت احمدي روشن و در مخالفت با جنگ با ايران در هفتاد شهر آمريكا و كانادا تظاهرات برگزار شود. اصغرزاده نيز در جواب گفت چه كسي اين تظاهرات را برگزار كرده است. شريعتمداري پاسخ داد: مردم آمريكا.
اصغرزاده پاسخ داد: پس مردمان آمريكا مردمان خوبي هستند پس مي شود با مردم آمريكا رابطه برقرار كرد.
شريعتمداري گفت: بله رابطه با مردم آمريكا را كسي نفي نكرده اما رابطه با سردمداران آمريكا نه.
وي افزود: انقلاب توانسته در آنجا اثر بگذارد. مگر جنبش وال استريت حركتي غير از اين است كه در مخالفت با نظام سرمايه داري برپا شده است.
اصغرزاده در پاسخ به شريعتمداري گفت من اين صحبت هاي شما را قبول ندارم چه كسي گفته است جنبش وال استريت براي مقابله با نظام سرمايه داري است.
شريعتمداري گفت: آمريكايي ها مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهند و نه براي حل مسئله فيمابين. ديويد فروم در سي ان ان اين موضوع را مطرح كرده است نه كيهان توپخانه. البته ما افتخار مي كنيم در توپخانه و از زبان مردم پايين شهر حرف مي زنيم و نرفتيم بالاي شهر كراوات بزنيم. فروم مي گويد اگر ايران كوتاه بيايد اين سوال مطرح مي شود كه آيا با اين عمل تحريم ها برداشته مي شود؟ بنده [فروم] مي گويم تحريم ها چند برابر مي شود.
شريعتمداري افزود: آمريكايي ها براي اين مي خواهند با ايران مذاكره كنند كه مي دانند انقلاب هاي اسلامي منطقه نگاهشان به ايران است و اگر ايران با آمريكا مذاكره كند به ديگر كشورها مي گويند ايران هم در نهايت چاره اي جز مذاكره با ما و اينكه با آمريكا كنار بيايد نداشت بنابراين نگاهشان به مذاكره براي حل مسئله فيمابين نيست.
اصغرزاده در ادامه افزود: ما بايد به اين فكر باشيم كه چگونه مي توان از آمريكا امتياز گرفت نه اينكه آمريكا را غولي بدانيم كه نمي شود در برابر آن كاري انجام داد و بايد تنها مقاومت كرد. قرار نيست حاكم قطر، بحرين، عربستان، تركيه، عراق و فرانسه را كنار هم بگذاريم و بگوييم همه آنان با ما دشمن هستند.
وي تاكيد كرد: اگر بگوييم مذاكره كلا بد است اين بينش دايي جان ناپلئوني است. ما بايد براساس واقعيت حرف بزنيم. اصغرزاده با بيان اينكه بلوف آمريكايي ها مبني بر اينكه همه گزينه ها روي ميز است يك شوخي است، گفت: حمله نظامي آمريكا به ايران امكان پذير نيست اما دموكرات ها و اوباما گزينه روي ميزشان مذاكره است برعكس رامني و اگر ما بتوانيم خوب مديريت بكنيم آمريكا به اين سمت خواهد رفت كه صلاحيت هسته اي كشور را به رسميت بشناسد.
سپس شريعتمداري در جواب اصغرزاده گفت: شما مي گوييد بايد در حالي كه قدرت بالا داريم وارد مذاكره شويم اما بحث سر اين است كه برخي دوستان شما پيشنهاد مي دهند مي گويند چون توان نداريم از موضع خودمان به عقب برگرديم. فقط زماني كه بحث شرط و شروط نباشد و نتيجه مذاكره از قبل تعيين نشده باشد مي توان مذاكره كرد. اصغرزاده نيز در پاسخ شريعتمداري گفت: وقتي كه شما شعار مي دهيد بايد طاقت مردم را هم در نظر بگيريد. بايد بتوانيد اجماع جامعه را افزايش دهيد كه اين تنها با احزاب آزاد و وجود آزادانه افكار و انديشه هاي مختلف در جامعه به وجود مي آيد نه اينكه فقط چند روزنامه عبوسانه منتشر شوند كه مي خواهند با انديشه خودشان اسلام را معرفي كنند.
مدير مسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: شما گفتيد كه مذاكره بستگي به شخص مذاكره كننده دارد اما اينطور نيست بلكه بستگي به شرايط و مختصات مذاكره دارد، شرايط مذاكره عبارت از اين است كه كف مذاكره را مشخص مي كنند و مجموعه موارد مورد موافقت و اشتراك را به مذاكره مي گذارند تا به سقف مورد توافق برسند ولي وقتي از اول سقف را مشخص مي كنند معلوم است كه اين ديگر مذاكره نيست.
 


حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

با «ولايت» تحريم و جنگ، ما را از پاي درنمي آورد

خطيب جمعه تهران با اشاره به اينكه امروز عقب نشيني آمريكا در مقابل انقلاب اسلامي عين واقعيت است، گفت: با ولايت تحريم و جنگ ها ما را از پاي درنمي آورد.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه دوم نمازجمعه عبادي سياسي تهران با اشاره به اينكه هيمنه آمريكا با انقلاب ما در هم شكسته شد، گفت: قيام مردم ايران و سقوط شاه يكي از وابسته ترين متحدين آمريكا را ساقط كرد و ارزش هايي كه آمريكا مرتبا دم از آنها مي زند با عصاي موسي انقلاب در هم مي شكند.
صديقي گفت: ملاحظه مي كنيد كه كار به كجا كشيده شده كه گروهك منافقين كه 12 هزار نفر از طبقات مختلف ما را به خاك و خون كشيده اند، امروز زير چتر آمريكا قرار دارند و حمايت آمريكا نيز از رژيم غاصب صهيونيستي يك تروريسم دولتي است كه در كشورهاي مختلف به راه افتاده است.
وي افزود: امروز حمايت از رژيم صهيونيستي ننگ آمريكاست و آبرويي براي آمريكا باقي نمانده است بطوري كه در مناظره هاي انتخاباتي آمريكا نامزدها در حمايت از اسرائيل مسابقه مي گذارند.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: اين براي مردم آمريكا يك سرافكندگي است و خود ملت آمريكا نيز به راه افتاده اند تا بساط آنها را جمع بكنند. حضرت آقا نيز فرمودند كه اگر حكام آمريكا و نوچه هاي آنها در منطقه جرأت كنند به مردم اجازه راهپيمايي عليه اسرائيل بدهند، بزرگترين راهپيمايي در عالم راه خواهد افتاد.
وي افزود: امروز ايران تمام آشوب ها، مسائل و جنگ ها را پشت سر گذاشته است. توطئه هاي جنگ نرم كه بسيار خطرناك تر از توطئه هاي جنگ نظامي بود، ملت ايران آنچنان تعميقي در خصوص مسئله اطاعت از ولايت نشان دادند كه حركت فتنه انگيزانه هيچ شخصي نظام را با چالش مواجه نكرد.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز ايران در بين ملت هاي دنيا مطرح است و آنها از مقاومت ملت ايران الگو گرفتند، درحالي كه صدها شبكه ماهواره خارجي تلاش مي كنند تا مردم را نسبت به نظام بدبين بكنند، اما ناگهان سر از 9 دي در مي آورند.
صديقي گفت: امروز نسل چهارم ما در عرصه هاي مختلف همچون نيايش و دعا و ساير جبهه ها عرصه گردان اين ميدان هستند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله 13 آبان گفت: در اين روز 3 حادثه مهم اتفاق افتاده است، يكي مسئله تبعيد حضرت امام، ديگري كشتار دانشجويان و دانش آموزان توسط دژخيمان پهلوي بود و ديگري تسخير لانه جاسوسي كانون جاسوسي و توطئه آمريكاست.
صديقي گفت: اين مبارزه اي كه عليه آمريكا شروع شده است، سابقه ديرينه دارد و حضرت آقا نيز در تحليل خود به كودتاي ننگين آمريكا عليه دولت مصدق پرداختند. با وجود اينكه مصدق با آمريكا نيت خوبي داشت، خود آنها به اتفاق انگليسي ها او را كنار گذاشتند و شاه را به جاي وي بر سر كار آوردند.
وي افزود: اين مسئله عامل جريحه دار شدن احساسات مذهبي و ملي ما بود و از همان روز مبارزه ما عليه استكبار آغاز شد و اگر كشوري عليه كشور ديگر كودتا كند، يقينا آن ملت كينه آن كشور را به دل خواهد گرفت.
صديقي گفت: اين مسئله منجر به تبعيد حضرت امام به تركيه شد و اين تبعيد همان سيري بود كه خدا براي حضرت يوسف بوجود آورده بود. از اين رو 13 آبان بركات خود را داشت تا به انقلاب ما رسيد و دنياي استكبار بناي توطئه را در ابعاد مختلف عليه ما داشت و تمام اين آشوب ها از لانه جاسوسي ناشي مي شد.
وي افزود: بالاخره تعدادي از دانشجويان پيرو خط امام لانه جاسوسي را فتح كردند و امام نيز از اين حركت حمايت كردند، البته حمايت امام از كشف جاسوسي و توطئه بود و نه اينكه سفارت اشغال شود.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به روز دانش آموز گفت: همانگونه كه در جريان عاشورا كودكان و نوجوانان نيز سهيم بودند، در جريان انقلاب ما نيز نسخه كربلا پياده شده و دانش آموزان ما در مقابل گلوله ها قرار مي گيرند و بعد از انقلاب نيز شهيد فهميده آن حماسه را آفريد.
صديقي گفت: مسائلي كه در اسلام اتفاق افتاده است با معجزه و كرامت همراه بوده، اما اصل نيست بلكه توجه به عينيت ها و واقعيت ها است كه بصيرت را بالا مي برد.
وي با اشاره به مسئله سوريه و آتش افروزي هاي ناتو در اين كشور گفت: متاسفانه نوچه هاي داخلي آنان وضع بدي را براي جهان اسلام تدارك ديده اند. هم اكنون آنان به جاي آنكه جوانان را عليه استكبار بسيج كنند، به مسلمان كشي و برادركشي تشويق مي كنند و مي خواهند چهره زشتي را از اسلام و مسلمين نشان دهند.
خطيب نماز جمعه تهران تصريح كرد: ما معتقديم ملت سوريه تاوان مبارزه چندين ساله خود با رژيم صهيونيستي را مي دهد و به دولت هاي منطقه نصيحت مي كنيم اين بلايي كه سر سوريه در آورده ايد به خودتان بر خواهد گشت و آتش دامن شما را خواهد گرفت.
به گزارش فارس، خطيب نماز جمعه در خطبه اول با اشاره به فرا رسيدن عيدغدير خم و اعلام امامت حضرت علي(ع)، گفت: حضرت علي(ع) قطب عالم است و همه عالميان تجلي غديرند. غدير تجلي حاكميت خدا بر جهان امكان و تمام كائنات است و امروز شما مردم، تنها ملتي هستيد كه در زير پرچم غدير و ولايت قرار داريد و من اين عيد را خدمت ملت ايران تبريك و تهنيت عرض مي كنم.
وي افزود: حادثه غدير از حوادث مهم تاريخي است و در طول تاريخ هيچ پيامبري با اين جلال و شفافيت بحث جانشيني را مطرح نكرده است.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: در طول تاريخ، مبارزه تمام انبياء و پيامبران با طاغوت ها و حكومت هاي ظالم بوده است و از همين رو مبتلا به جنگ و قهر شده اند و كشته شده اند، اگر مسئله حكومت و سياست نبود، چنين رفتاري با انبيا نمي شد.
وي افزود: مسئله غدير، مسئله ولايت و استمرار آن در قالب امامت است و از همين روست كه با فرا رسيدن روز غدير خداوند مي فرمايد كه ديگر مشكلي نداريد و تحريم ها، جنگ ها و آشوب ها شما را از پا در نخواهد آورد. اما تمام توان دشمنان براي ايجاد تفرقه، ايجاد شبهات براي قرار دادن صفوف شما در مقابل هم مصروف خواهد شد و تنها راه حل آن نيز تقواست.
 


با پيام آيت الله مكارم شيرازي كنگره بين المللي سلمان فارسي در كازرون برگزار شد

 
شيراز-خبرنگار كيهان:
كنگره بين المللي بزرگداشت سلمان فارسي با پيام آيت الله مكارم شيرازي در شهر كازرون برگزار شد.
آيت الله مكارم شيرازي در بخشي از پيام خود آورده است: بزرگداشت بزرگان هر قوم وملت و احياي نام آنها و افكار و انديشه هاي علمي، اجتماعي و ديني آنها نشانه بيداري آن قوم است و كاري است كه نسل هاي جديد را به قديم پيوند مي زند.
سلمان فارسي متعلق به همه ايرانيان است و افتخار مهمي براي ما محسوب مي شود.
يكي از امتيازات مهم سلمان فارسي بر ساير صحابه رسول الله(ص) اين است كه ساير صحابه اسلام به سراغشان آمد اما سلمان خود به سراغ اسلام رفت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين مراسم از سلمان فارسي به عنوان نماد بارز و بي بديل قوم عاشق نام برد و گفت: اميد است روزگاري نه چندان دور امت ما يكپارچه سلمان شناس، سلمان سپاس و سلمان صفت شوند.
«سيدمحمد حسيني» اظهار داشت: سلمان مردي از اين سرزمين بر مركب يقين با پايي پياده بر مشقت جاده سوار مي شود و تاول ها را به جان مي خرد تا به مقصود برسد.
آيت الله «محي الدين حائري شيرازي» نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري نيز در اين كنگره با اشاره به اينكه سلمان با رفتار خوب و جلب اعتماد مردم محبت اهل بيت(ع) را در ايران كليد زد، گفت: انقلاب اسلامي حامل زحمات سلمان فارسي است. وي اظهار داشت: ما اگر بخواهيم يك مسلمان منطقي، پاك و در يك كلمه نمونه سلمان باشيم، بايد امروز بر روي كنگره هايي برنامه ريزي كنيم كه ميوه آن را سال ها بعد برداشت كنيم.
گفتني است، كنگره بين المللي سلمان فارسي با حضور 200 انديشمند داخلي و خارجي به مدت دو روز در شهرستان كازرون برگزار شد.
 


بزرگداشت ملي غدير در شهرهاي مشهد و قم

سرويس شهرستان ها-
پنجمين همايش سالانه بزرگداشت غدير با پيام آيت الله صافي گلپايگاني در مشهد و دوازدهمين كنگره ملي غدير با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در قم برگزار شدند.
آيت الله صافي گلپايگاني، در بخشي از پيام خود به همايش غدير كه در مشهد برگزار شد، آورده است: عيد سعيد غدير فرصتي بسيار عزيز براي تجديد ميثاق با ولايت و بررسي سخناني است كه رسانه ها، پيرامون اين حادثه بزرگ تاريخي به صورت نفي و اثبات پخش مي نمايند و بي وقفه، شب و روز ادامه دارد.
هرچند در اين رودررويي و طرح نظرات، پايه هاي محكم مذهب و حقانيت مباني اسلام و تشيع، استوارتر گشته و حق ظاهرتر مي شود ولي بايد در اين ايستگاه و جايگاه، مردان محقق و با سابقه، ميدان داري نمايند و با حفظ وقار لازم در مباحث، كمال حق پژوهي پيروان اهل بيت عليهم السلام را نشان دهند.
مجمع علمي فرهنگي غدير و شركت كنندگان در اين اجلاس و جشن هايي كه در اطراف جهان برپا مي شود همه بايد بر خود ببالند و قدر نعمت ولايت اميرالمومنين «عليه السلام» را بشناسند. اين مجالس كه با نام مولا اميرالمومنين «عليه السلام» برگزار مي شود، ان شاءالله تعالي محل نزول فرشتگان آسماني و منظور نظر مبارك نبي اكرم و ائمه معصومين «عليهم السلام» است.
همچنين سيدمحمد حسيني در پيامي به دوازدهمين كنگره ملي غدير كه در قم برپا بود، بر بزرگداشت هرچه بيشتر ادبيات و شعر آئيني كشور تاكيد كرد.
در بخشي از پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آمده است: غدير روزي از روزهاي سال نيست؛ جايي ميان مكه و مدينه نيست؛ قطعه اي از تاريخ و برگي از كتاب هاي خاموش نيست.
غدير، روز پرده برداري از سيماي ولايت است. روزي است كه آسمان رستاخيز جان ها را به تماشا نشست و هر دري جز در مودت اهل بيت(ع) را بر روي خود بست. غدير، آوازه خرد و طنين عشق است در زير گنبد افلاك.
آسمان مي گفت آن دم با زمين
گر قيامت را نديدستي ببين
اگر رسالت بقاي خود را در ولايت نمي ديد، در غدير فرود نمي آمد. اگر بعثت مكي و هجرت مدني، اكمال دين و اتمام نعمت را بسنده بود، قافله انبيا رو به سوي غدير نمي نهاد.
در غدير، نبوت بر منبر رسالت نشست تا نغمه اكمال دين را در گوش انس و جان زمزمه كند. غدير، يعني راه رسالت از ولايت مي گذرد و تا پرچم دين در دست علي آرام نگيرد، بر بام عرش به اهتزاز درنمي آيد.
 


معاون وزير آموزش و پرورش: بسته هاي آموزشي با محوريت كتب درسي توليد مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بسته هاي آموزشي با محوريت كتب درسي براي دانش آموزان توليد مي شود.
ابراهيم سحرخيز در مراسم هوشمندسازي مجتمع آموزشي شهيد آيت الله مدني همدان افزود: براي آموزش در مدارس نبايد فقط به كتاب هاي درسي بسنده كرد و لذا مطابق سند تحول بنيادين، در پي برنامه محوري و توليد بسته هاي آموزشي با محوريت كتب درسي هستيم زيرا معتقديم وقتي كلاسي هوشمند مي شود بايد هوشمندانه از وسايل ديگر براي ارتقاي كيفيت تدريس بهره بگيريم.
وي ادامه داد: داشتن معلم توانمند و پويا و تربيت دانش آموز خلاق دو هدف تغيير در آموزش و پرورش هستند كه براي رسيدن به اين تغيير، بايد فرايند ياددهي و يادگيري دچار تحولات اساسي شود و دانش آموز به عنوان عنصري فعال شناخته شود.
سحرخيز اضافه كرد: هوشمندسازي مدارس فرصت مناسبي براي هدايت جريان يادگيري و ياددهي، استفاده از فرصت هاي متعدد آموزشي، خارج شدن كلاس ها از رخوت و سستي است تا زمينه تربيت دانش آموزاني خلاق و پژوهش محور فراهم آيد.
اين مسئول با اعلام اين كه بايد كلاس ها از وضعيت متكلم وحده بودن معلم و كاربرد روش هاي سنتي در تدريس خارج شوند و دانش آموزان حداكثر مشاركت را در كلاس داشته باشند.
وي اظهار داشت: در سال هاي اخير دچار چندگانگي در تربيت شده ايم و مديران مدارس سليقه اي عمل مي كنند و لذا در مجتمع هاي آموزشي به دنبال مديران قوي، كارآمد، مقبول و متعهد هستيم تا علاوه بر انجام امور جاري، به تدريس برنامه هاي منظم با استفاده از تمام امكانات مدرسه براي دانش آموزان بپردازيم.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از مغفول ماندن آموزش هاي فني و حرفه اي در كشور انتقاد كرد و خاطرنشان ساخت: در كشور ما بيشتر توجهات بر روي رشته هاي نظري متمركز است و در حالي كه در كشورهاي اروپايي به ازاي هر 3 نفر كاردان فني و حرفه اي يك كارشناس نظري وجود دارد اما در ايران اين نسبت برعكس است.


تا پايان كار دولت فعلي 900 طرح مهر ماندگار در كشور به بهره برداري مي رسد

بناب- خبرنگار كيهان:
دولت مصمم است تا پايان دوره مديريت دولت فعلي 900 طرح مربوط به مهر ماندگار را به بهره برداري برساند.
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب در جلسه شوراي اداري شهرستان بناب اظهار كرد: براي اجراي اين طرح ها 13هزار ميليارد ريال، اختصاص يافته و اينها علاوه بر طرح هايي است كه در وزارت نفت و نيرو اجرا مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم با بيان اين كه شرايط اقتصادي كشور شرايط خوبي نيست و با توجه به كاهش درآمدهاي نفت، امروز در يك تنگناي اقتصادي شديدي قرار داريم و بايد خود را با اين شرايط آماده كنيم، افزود: بودجه عمومي كشور در سال جاري 163هزار ميليارد تومان بود كه 200 هزار ميليارد ريال آن مربوط به درآمدهاي اختصاصي است و پيش بيني ما اين است كه با وضعيت فعلي 900هزار ميليارد ريال از اين مبلغ تحقق يابد.
وي سپس از اختصاص 370هزار ميليارد ريال براي بودجه عمراني كشور در سال جاري خبر داد و تاكيد كرد: تحقق آن قطعا امكان پذير نيست و از مبلغ فوق 25 هزار ميليارد ريال تحقق يافته و پيش بيني ما اين است كه تا پايان سال 50هزار ميليارد ريال از كل بودجه عمراني كشور تحقق يابد.
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به دستاوردهاي عظيم جمهوري اسلامي در 33 سال گذشته اظهار داشت: دستاوردهاي بزرگي را در كشور شاهد بوديم. لذا بايد با تمام ظرفيت و توان كشور را براي اداره كشور و همچنين رضايتمندي مردم بكار گيريم.
حجت الاسلام والمسلمين مصباحي مقدم در پايان سخنان خود وضعيت شهرستان بناب را به ويژه از لحاظ عمران و آباداني و اقتصادي مطلوب توصيف و تاكيد كرد: منطقه و مردمي كه قابليت و استعداد رشد را دارند، مسئولان نيز بايد از آن حمايت كنند.
 


رئيس سازمان بازرسي كل كشور: مسئولان اقتصادي منابع مالي را مديريت كنند

شيراز- خبرنگار كيهان:
مسئولان اقتصادي كشور بايد به دنبال افزايش توليد و بهره وري باشند و منابع مالي را مديريت كنند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران در شيراز گفت: مشكل اصلي اقتصاد كشور مسائلي است كه در حوزه منابع و مصارف رخ داده است، زيرا عدم تنظيم منابع با مصارف و كمبود منابع و تزريق غيراصولي و بدون تعريف اقتصادي برخي منابع باعث شده تا در جامعه افزايش نقدينگي به وجود آيد.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي اظهار داشت: برخي چالش هاي حوزه توليد و نقدينگي باعث بروز مشكلات اقتصادي شده و گراني هاي اخير و كاهش ارزش پول ملي را به وجود آورده كه كنترل آن به تدبير بيشتر اقتصادي نياز دارد.
وي تصريح كرد: اين مسائل باعث شده تا طلا و دلار به نوعي كالا تبديل شود و مردم براي اينكه ارزش دارايي خود را حفظ كنند به خريد اين دو كالا روي آورند و ذخيره كنند و باعث افزايش قيمت طلا و دلار شدند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: قوه قضاييه آمادگي برخورد با عوامل اخلال در بازار را دارد.


برگزاري گردهمايي سراسري رزمندگان لشكر ويژه شهدا در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
اولين گردهمايي سراسري رزمندگان و ايثارگران لشكر ويژه شهدا با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا و رزمندگان در همدان برگزار شد.
در اين گردهمايي وزير دادگستري با اشاره به فرا رسيدن عيد غدير خم گفت: معرفي امام علي(ع) به عنوان جانشين از سوي پيامبر اكرم(ص) از مهمترين رويدادهاي تاريخ است.
مرتضي بختياري با اشاره به اينكه اهميت اين رويداد در تاريخ اسلام، غدير را هسته مركزي تاريخ تشيع قرار داده است، افزود: ادامه جرياني كه امام علي(ع) پرچمدار آن بود و نيز مقاومت آن حضرت همراه با وجود معرفت و شناخت نسبت به امام از سوي يارانش، باعث شد تا بزرگاني همچون شهدا نيز در زمان ما ساخته شوند.
وي يادآور شد: رزمندگان دوران دفاع مقدس علاوه بر دلاور مردي هاي خود در ميدان هاي رزم، مرد ميدان هاي علمي و اقتصادي نيز هستند.
بختياري اظهار داشت: مردم و رزمندگان طي 8 سال جنگ طوفان هاي سهمگيني را پشت سر گذاشتند و امروز نيز از تحريم ها با موفقيت عبور مي كنند.
وي خاطرنشان ساخت: آنچه باعث تربيت انسان هاي مخلصي نظير شهيدان كاوه، شهبازي، بروجردي، همت و سرداران شهيد ديگر شده الگوبرداري آنان از ائمه و سيدالشهدا(ع) است.
 


مراسم تشييع شهيد در بروجرد برگزار شد

بروجرد- خبرنگار كيهان:
شهيد جواد گودرزي از پرسنل ارتش و عضو سازمان مين گذاري كشور به هنگام خنثي كردن مين در منطقه فكه به شهادت رسيد.
پيكر پاك شهيد جواد گودرزي از پرسنل ارتش و عضو سازمان مين گذاري كشور در ميان حزن و اندوه مردم شهيدپرور بروجرد از مقابل مصلي نماز جمعه تا گلزار شهداي گوشه تشييع و به خاك سپرده شد. به گزارش خبرنگار ما، شهيد گودرزي به هنگام خنثي كردن مين در منطقه فكه به درجه رفيع شهادت نائل شد.
 


امروز در ياسوج انجام مي شود

تشييع پيكر پاك نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري

آيت الله سيدكرامت الله ملك حسيني نماينده ولي فقيه و نماينده مردم استان كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري دارفاني را وداع گفت.
آيت الله ملك حسيني مدتي بود كه به دليل عارضه جسمي تحت درمان قرار داشت و سرانجام سحرگاه روز جمعه گذشته در شيراز دعوت حق را لبيك گفت.
مراسم تشييع پيكر مطهر نماينده ولي فقيه و نماينده مردم استان كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري ساعت 9 صبح امروز از ميدان امام حسين(ع) ياسوج به سمت ميدان انقلاب اين شهر برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: به منظور تشييع و تدفين آيت الله ملك حسيني امروز تمامي ادارات و دستگاه هاي دولتي و مدارس كهگيلويه و بويراحمد تعطيل است و مراسم بزرگداشت آن عالم فقيد ساعت 16 فردا در مصلاي ياسوج برگزار مي شود.
سيدكرامت الله ملك حسيني در سال 1303 در خانواده اي متدين و اهل علم متولد شد و پدر وي آيت الله سيدصدرالدين ملك حسيني بود.
آيت الله ملك حسيني پس از اتمام كلاس پنجم در سال 1315 براي ادامه تحصيل به شيراز رفت و پس از موفقيت در امتحان نهايي با رتبه شاگرد ممتاز وارد كلاس اول متوسطه شد.
در سال 1319 براساس عشق و علاقه، علوم ديني را خدمت پدر بزرگوارشان و برخي را خدمت عموي گراميشان كه در ادبيات عرب توانمند و خبره بودند فرا گرفت.
يك سال بعد در سال 1320 وارد مدرسه علميه منصوريه شد كه پدر و عمو و جد بزرگوار وي نيز در اين مدرسه علوم ديني را فرا گرفته بودند.
وي از سال 1325 به قم عزيمت كرد و قريب به 16 سال را در محضر آيت الله العظمي بروجردي، مرحوم آيت الله آقاسيدمحمدتقي خوانساري، مرحوم آيت الله حجت كوهكمري و مرحوم آيت الله سيدداماديزدي گذراند و حدود 9 سال در حوزه تدريس امام خميني از مسجد محمديه تا مسجد سلماسي، مشغول به تحصيل شد و تقريرات درس او را به رشته تحرير درآورد كه بدين جهت مورد عنايت و توجه خاص حضرت امام(ره) قرار گرفت.
در سال 1340 به درجه اجتهاد نائل شد و در اواخر عمر آيت الله العظمي بروجردي به صلاحديد ايشان به شيراز عزيمت كرد و در مدرسه خان (امام قلي خان) به تدريس طلاب علوم دين پرداخت.
از سال 41 پس از خروش و قيام خميني كبير(ره) و به تأسي از استاد خود به صف انقلابيون پيوست و يكي از مضروبان حادثه حمله رژيم طاغوت به مدرسه فيضيه قم بود، حدود شش ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي حضرت امام طي حكمي وي را موظف به تشكيل دادگاه و اجراي حكم شرع و ايجاد آرامش و امنيت به هر نحو كه صلاح بداند و جلوگيري از اختلاف و تفرقه و ارشاد مردم و خنثي نمودن توطئه هاي دشمنان اسلام كرد.
آيت الله ملك حسيني از آن هنگام تاكنون به عنوان نماينده امام و سپس نماينده رهبر معظم انقلاب در استان و نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري، با حضور و همراهي مردم در صحنه هاي انقلاب با تأسيس حوزه هاي علميه و پيگيري مشكلات و انعكاس به مسئولان و تلاش در حفظ وحدت و امنيت و رفع معارضات و اختلافات محلي و تأكيد بر حفظ ارزشها و شعائر اسلامي و پيگيري و تلاش در حريم امكان براي رفع تبعيض و محروميت و تغيير چهره استان در جهت توسعه، گامهاي استواري برداشته است.
 


اخبار ادبي و هنري

واكنش رئيس صدا و سيما به فيلم موهن
رئيس سازمان صدا و سيما به اعتراض عمومي نسبت به فيلم موهن «يك خانواده محترم» كه مركز سيما فيلم- وابسته به صدا و سيما- نيز در توليد آن مشاركت داشته و اكنش نشان داد.
عزت الله ضرغامي كه در حاشيه جشنواره فيلم دانشجويي با خبرنگاران سخن مي گفت در اين باره توضيح داد: ممكن است فيلمي در ابتدا بخواهد با مشاركت سازمان صدا و سيما انجام بگيرد، اما در ادامه، آن بخشي از صدا و سيما كه قرار است همكاري با آن فيلم را داشته باشد احساس كند سيري كه آن فيلم و مجموعه تهيه كنندگان و سازندگاني كه همه افراد محترمي هستند طي مي كند منطبق سياست هاي آن بخش نباشد كه مي تواند همان جا رابطه را قطع و به اين همكاري خاتمه دهد.
وي افزود: در ارتباط با فيلم «يك خانواده محترم» سيما فيلم بيانيه اي داده است كه فكر مي كند توجيه محترمانه اي است و همان چيزي كه سيما فيلم گفته است براي توجيه كارشان محترم است.
گفتني است، فيلم «يك خانواده محترم» به كارگرداني مسعود بخشي و تهيه كنندگي محمد آفريده تصويري دروغين و تحريف آميز را درباره واقعيت هاي جامعه ايران در سال هاي پس از انقلاب اسلامي نشان مي دهد. اين فيلم همچنين وجهه مردم كشورمان را نزد مخاطب خارجي تخريب مي كند. نمايش اين فيلم در جشنواره كن موجب اعتراض تماشاگران ايراني شد، تا آنجا كه حتي برخي از بينندگان فيلم كه تعلق خاطري به آرمان هاي انقلاب ندارند، نسبت به اهانت هاي اين فيلم به كشورمان معترض شدند.
با اين حال سيما فيلم مدعي است كه فيلمنامه اين فيلم در مرحله توليد تغيير كرده به همين دليل نيز اين مركز وابسته به صدا و سيما مشاركت خود در اين پروژه را از ميانه راه قطع كرده است.
فعالان فرهنگي پاي درس اخلاق مي نشينند
اولين جلسه درس اخلاق ويژه فعالان فرهنگي توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، چهارشنبه گذشته فعالان فرهنگي در حسينيه هنر پاي درس اخلاق حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي جاودان نشستند. در اين جلسه كه بعد از اذان مغرب آغاز شد سيد ناصر حسيني پور نويسنده كتاب «پايي كه جاماند» به روايتگري از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و پس از آن با قرائت زيارت آل ياسين حجت الاسلام والمسلمين جاودان سلسله مباحث درس اخلاق را براي فعالان فرهنگي حاضر در جلسه آغاز كرد.
درس اخلاق از اين پس هر هفته در روزهاي چهارشنبه در محل حسينيه هنر برگزار خواهد شد.
دفتر مطالعات جبهه انقلاب فرهنگي همچنين در روز پنجشنبه نيز اقدام به برگزاري جلسه نقد و بررسي سريال مستند «آخرين روزهاي زمستان» كرد.
اين سريال كه در اين ايام از شبكه يك سيما پخش مي شود با تكنيك هنرمندانه اي به معرفي شخصيت شهيد حسن باقري پرداخته است.
ششمين نشست فيلمسازان انقلاب با حضور محمد حسين مهدويان كارگردان اين مستند نمايش، مسعود فراستي منتقد سينما و عليرضا كمره اي محقق تاريخ دفاع مقدس برگزار شد.
لوح فشرده شهيد ادواردو رونمايي شد
مراسم رونمايي از لوح فشرده «ادواردو آنيلي» روز پنجشنبه 11 آبان با حضور محمد حسن قديري ابيانه سفير سابق ايران در مكزيك در غرفه سراي روزنامه نگاران واقع در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها برگزار شد.
ابيانه در اين برنامه گفت: اين لوح دي وي دي، علاوه بر اطلاعاتي كه درباره ادواردو دارد، شامل فيلم حضور او در نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خامنه اي هم هست. آن زمان ادواردو با امام خميني(ره) ديدار داشت.
وي افزود: خيلي ها اين سؤال را مطرح مي كردند كه ادواردو چه ديد كه شيفته اسلام شد؟ ما هم در طول فعاليتمان در كشورهاي مختلف، هر جا كه مباني اسلام را ارائه مي كرديم، با استقبال روبرو مي شد و مخاطبانمان هم مسلمان مي شدند. اگر اسلام آن گونه كه هست معرفي شود، مي تواند مردم غرب را جذب كند، همان طور كه ادواردو و دوستش را كه پسر سلطان شراب سازي ايتاليا بود، جذب كرد. ابيانه گفت: بايد بتوانيم اسلام را از ديوارهاي سانسور در غرب عبور بدهيم چون مردم غرب هم امروز به شدت از بطالت ليبراليسم خسته هستند. در غرب مردم با اسلام آشنا نيستند چون رسانه هاي صهيونيستي آن را معرفي مي كنند. مردم غرب نگاه واقعي قرآن به حضرت مسيح و حضرت مريم را نمي دانند.
وي در پايان و پيش از رونمايي از لوح فشرده مورد نظر گفت: برخي از علاقه مندان ادواردو در حال نوشتن كتاب و داستان درباره وي هستند و عده اي هم براي ساخت مستند او ابراز علاقه كرده اند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14