(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 8  آذر  1391 - شماره 20367

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو كميسيون امنيت ملي:
ايوب نمونه شبيه سازي شده آركيو 170 بود
فلسطين همچنان در شور و شعف مردم غزه :
ايران متشكريم
در مكتب امام
معاون فرهنگي سپاه:
پيروزي غزه ناشي از تلاش هاي شهيد طهراني مقدم در فناوري موشكي بود
محمدجواد لاريجاني:
آمريكا و كشورهاي غربي صلاحيت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
باهنر:
جامعه مهندسين به انتخابات 92 ورود مستقل ندارد
در جلسه علني ديروز عنوان شد
شهرداري بايد علت دور زدن شوراي شهر در استخدام 3 هزار نيروي قراردادي را روشن كند
پيشنهاد فراكسيون زنان درباره شرط سني صدور گذرنامه براي دختران


عضو كميسيون امنيت ملي:

ايوب نمونه شبيه سازي شده آركيو 170 بود

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران توانست از سيستم آركيو 170استفاده و پهپاد ايوب را بسازد كه يك يا دو فروند از آن از طريق حزب الله به خاك اسرائيل فرستاده شد.
احمد بخشايش با اشاره به پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در ساخت پهپاد گفت: آمريكايي ها همواره در موضوع ساخت پهپاد ايران را تهديد مي كردند.
وي ادامه داد: يكي از مهمترين علل حمله رژيم صهيونيستي به غزه تست انبارهاي مقاومت فلسطيني بود تا در صورت كم بودن سلاح آنها ابتدا به سراغ لبنان و سپس به ايران حمله كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تأكيد كرد: امروز هنگامي كه مقاومت اسلامي فلسطين موشكي را به قلب اسرائيل پرتاب مي كند به اين معنا است كه ايران به اسرائيل موشك پرتاب كرده است.
وي ادامه داد: مهار و شناسايي پهپاد اقتدار نظامي ايران را نشان داد و به آمريكا فهماند ايران در حالت تحريم به پيشرفت هاي زيادي رسيده است و داراي اقتدار دفاعي و نظامي بالايي است.
بخشايش با اشاره به اينكه پهپاد ايوب نمونه شبيه سازي پهپاد آركيو 170بود، گفت: ايران از گذشته در صنايع نظامي خود پهپادهايي را طراحي كرده بود اما بعد از مهار آركيو 170همانند چيني ها از سيستم دروني و پيشرفته آركيو 170استفاده و پهپاد پيشرفته به نام ايوب ساخت كه يك يا دو فروند از آن از طريق حزب الله لبنان به خاك اسرائيل فرستاده شد و تست نهايي بر آن صورت گرفت.
وي تأكيد كرد: ايران از فناوري آركيو170به خوبي استفاده و در آينده نيز استفاده بيشتري از فناوري اين پهپاد خواهد كرد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه البته دارا بودن فناوري آركيو 170 مهم نيست، گفت: مهمترين موضوع براي ايران ساخت پهپادي بود كه به گنبد دفاع آهنين رژيم صهيونيستي نفوذ و تا 20 كيلومتري پايگاه اتمي ديمونا و عمق 60 كيلومتري اسرائيل برود. اين پهپاد توانست نزديك به 4 ساعت در خاك رژيم صهيونيستي پرواز و از تأسيسات هسته اي آنها فيلمبرداري كند.
پهپاد ايوب همانند موشك هاي فجر 5 ساخت جمهوري اسلامي ايران بود و خوشبختانه كشورمان گام به گام در حال رشد و توسعه در زمينه ساخت پهپادهاي پيشرفته است.»
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هم اكنون به دنبال توسعه و ارتقاي سيستم هاي داخلي پهپادهاي ايراني است و به دنبال اين است پهپادها به گونه اي عمل كنند كه در پهنه راداري دشمن قرار نگيرند و يا بتوانند رادارهاي دشمن را كور و به مدت چندين ساعت از خاك دشمنان فيلمبرداري يا ساعت پروازي زياد داشته باشند.
بخشايش خاطرنشان كرد: اينكه دشمن اعتراف مي كند جمهوري اسلامي ايران داراي پهپادهاي پيشرفته است به معناي شكست دشمن و موفقيت ايران است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با «تسنيم» تأكيد كرد: اينكه ايران به رژيم صهيونيستي پهپادي را فرستاد و توانست از خاك اين رژيم عكسبرداري كند يك موفقيت بزرگ براي ايران بود. همچنين موفقيت ديگر كشورمان اين بود كه توانست قطعه هاي آركيو 170 را جداسازي و از جداسازي آنها قطعات مشابه بسازد و به وسيله آنها پهپاد بومي خود را به آسمان رژيم صهيونيستي بفرستد.
 


فلسطين همچنان در شور و شعف مردم غزه :

ايران متشكريم

با گذشت چند روز از پيروزي بزرگ مقاومت كه منجر به تحميل آتش بس بر رژيم غاصب صهيونيستي شد، مردم فلسطين و بويژه نوار غزه اين پيروزي غرورآفرين را مديون حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران مي دانند.
همزمان با شادماني و شور و شعف شهروندان فلسطيني از اين پيروزي كه سراسر خيابان هاي غزه را فرا گرفته است «محمد زكارنه» شهروند اردوگاه جباليا به قدسنا گفت: اين شادماني در تاريخ غزه بي بديل است، ما اين پيروزي را در وهله اول مديون عنايات خداوند و سپس موشك هاي فجر هستيم، موشك هايي كه از ايران براي ما به ارمغان آمدند تا قلب تل الربيع را نشانه روند، پس در اوج خوشحالي شعف پيروزي مي گوييم ايران متشكريم.
يك كارمند كه خود را با نام عبدالحفيظ معرفي كرد نيز در اين باره گفت: جمهوري اسلامي ايران با ارسال موشك از ما پشتيباني كرد و به مردم غزه اين اجازه را داد تا از خود دفاع كنند، پس مي توان فرياد زد كه موضع ايران بسيار بهتر و مهمتر از تعداد زيادي از كشورهاي عربي است.
كشورهاي عربي منتظر چراغ سبز آمريكا هستند!
«احمد ابوشنب» دانشجوي فلسطيني دانشگاه اسلامي غزه نيز در گفت وگوي كوتاهي گفت: كشورهاي عرب در هر نوع تحرك و حتي موضع گيري خود در قبال مسئله فلسطين منتظر چراغ سبز واشنگتن هستند، گرچه اين موضع آنها در راستاي امدادرساني و نوع دوستي به مردمي مظلوم كه زير آتش موشك جان مي دهند هم باشد، فرقي نمي كند، در چنين شرايطي جمهوري اسلامي ايران نه تنها به امدادرساني و كمك هاي بشردوستانه به مردم فلسطين پرداخت، بلكه ما را با ابزارهاي لازم براي دفاع از خويش و ضربه زدن به دشمن صهيونيستي نيز مسلح كرده است.
يك راننده تاكسي نيز در اين رابطه مي گويد: ايران حامي اصلي دولت اسماعيل هنيه است و از هيچ كمك مالي و نظامي در اين راستا دريغ نمي كند، ما به جرأت مي گوييم ايران چون از آمريكا و رژيم صهيونيستي نمي ترسد چنين كاري را انجام مي دهد از اين رو بايد كشورهاي عربي نيز شجاعت را از ايران درس بگيرند، برگزاري كنفرانس ها، سخنراني ها و صدور بيانيه ها دردي از ما دوا نمي كند ما كمك هاي ملموس و واقعي را از كشورهاي عربي توقع داريم.
جايگزيني براي ايران وجود ندارد
براساس اين گزارش «سامي ابوشريفه» كه كارگر بنايي است هم در اين باره گفت: مي توانم بگويم كه در منطقه هيچ طرفي همانند ايران و حزب الله قادر به حمايت فعالانه از مقاومت اسلامي فلسطين نيست. شايد برخي ها از مصر به عنوان جايگزيني براي ايران سخن بگويند اما قاهره هم اكنون نمي تواند همانند جمهوري اسلامي ايران قدرتمندانه دست به چنين كاري بزند زيرا براي بازگشت به قدرت اقتصادي و نظامي و امنيتي سابق خويش به چند سال زمان نياز دارد. دريافت كمك هاي مالي و آذوقه اي كشورهاي عربي براي ملت فسطين ضروري است اما موشك ها صرفاً از جمهوري اسلامي ايران و حزب الله به ما مي رسند، اين در حالي است كه تمامي كشورهاي عربي داراي زرادخانه هاي عظيم موشكي مي باشند اما صرفاً موشك ها از سوي ايران و حزب الله تأمين مي شوند، ظاهراً تسليحات كشورهاي عربي براي دفاع از عرب ها نيست.
بدون ايران پيروزي غيرممكن بود
يك نويسنده برجسته فلسطيني در مطلبي تحت عنوان «ايران بيشتر از تشكر» كه در بسياري از رسانه هاي فلسطيني منتشر شد جمهوري اسلامي ايران را دليل اصلي افتخارات امروز ملت فلسطين در رويارويي با رژيم اشغالگر صهيونيستي دانست. «حسن عصفور» در اين مطلب با اشاره به خوشحالي جامعه فلسطيني از اصابت موشك هاي فجر 5 به پايتخت رژيم صهيونيستي و تغييراتي كه به سبب اين اتفاق نادر در فلسطين در معادله رويارويي با اشغالگران بوجود آمد نوشت: همانند سال هاي 2002 كه شارون قتل عام گسترده اي را عليه فلسطيني هاي نوار غزه و كرانه باختري آغاز كرد و تنها ايران از فلسطيني ها حمايت كرد امروز نيز ما به خوبي حضور ايران را در كنار فلسطيني ها و در رويارويي با اشغالگران اسرائيلي حس و لمس مي كنيم.
اين چهره سياسي فلسطيني در مطلبي كه در پايگاه خبري شبكه تلويزيوني فلسطين اليوم منتشر شد، ادامه داد: قدرت پاسخ موشكي فلسطيني كه از نوار غزه آغاز شده اساساً و به شكل محوري با حمايت نظامي، آموزشي، امنيتي و مالي ايران صورت گرفته است. البته در اين راه نبايد از كمك هاي سوريه و حزب الله لبنان غافل بود ليكن قدرت ايران اساس و پايه اين موفقيت بوده است. عصفور نوشت: بدون ايران تهديد تل آويو پايتخت رژيم اسرائيل و اجبار ساكنانش به خزيدن در درون پناهگاه هاي زيرزميني همچون موش هاي ترسو، توسط توان موشكي مقاومت در نوار غزه غير ممكن بود. لحظه و صحنه اي كه در وهله اول از ذهن سران صهيونيستي و پس از آن ميليونها اسرائيلي آن هم در آستانه برگزاري انتخابات پاك نخواهد شد.
«حسن عصفور» در پايان مطلبش تأكيد كرد كه همه مي دانند كه من در گذشته مطالبي را عليه ايران و در انتقاد به سياست هاي اين كشور نوشته ام اما تمامي اين موارد مانع از آن نمي شود كه من چشمم را روي اين حقيقت آشكار ببندم كه ايران امروز مايه فخر و غرور توان نظامي فلسطيني ها است. ايران مستحق قدرداني است و اين قدرداني خصوصاً با هر موشكي كه به سوي اشغالگران شليك مي شود و رهبران آنها را وادار مي كند قبل از شهروندانشان به درون پناهگاه ها بخزند بيشتر هم بايد بشود.
اعراب از ايران درس بگيرند
«خضر حبيب» يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز در گفت وگو با مهر در رابطه با ارزيابي خود از نقش كشورهاي عربي در اين جنگ و علت مساوي دانستن قرباني و جاني در گفتمان سياسي و رسانه اي خود و حتي درخواست يكي از كشورهاي بزرگ عرب از دو طرف جنگ براي تعقل بيشتر گفت: جهان عرب به دليل ارتباط با طرح آمريكايي در منطقه در وضعيتي از عجز و ناتواني است، از اين رو ما هيچ گاه و براي حتي يك لحظه به رژيم هاي عربي تكيه نداشتيم با اين حال نبايد از تحول ملموسي كه در برخي از كشورهاي عربي هم به وجود آمده به آساني گذشت، از آن جمله بايد به ويژه به تحول در مصر و نيز تونس كه وزير امور خارجه اش زير آتش حملات اسرائيل به نوار غزه آمد هم اشاره كرد.
اين رهبر جهاد اسلامي تأكيد كرد: اما تمام اين اقدامات به سطح خواستگاه فلسطينيان نرسيده است، زيرا ما توقع داريم كه مقاومت در آغوش جهان عرب قرار گيرد و جهان عرب پشتيباني و عقبه مقاومت باشد، كشورهاي عربي بايد از موضع جمهوري اسلامي ايران درس بگيرند كه از اعماق قلب خود از اين كشور تشكر مي كنيم، زيرا آغوش خود را براي مقاومت باز كرد و باعث شد مقاومت، دشمن صهيونيستي را به رعب و وحشت بيندازد و در كنار مقاومت در برابر صهيونيست ها و ماشين ديوانه وار جنگي اين رژيم بايستد.
 


در مكتب امام

چنين علمي مضر است
علمي كه ما را بكشد به طرف آمريكا يا شوروي
آن علم
علم مضر است
آن علمي است كه براي ملتها هلاكت مي آورد.
اشخاصي كه در دانشگاههاي سابق تربيت شده اند، الا قليلي از آنها، اينها براي كشور ما اگر ضرر نداشتند، كه داشتند، نفعي نداشتند.
صحيفه نور - ج 14 - ص 234
 


معاون فرهنگي سپاه:

پيروزي غزه ناشي از تلاش هاي شهيد طهراني مقدم در فناوري موشكي بود

معاون فرهنگي ـ اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: موشك هاي با برد 70 تا 80 كيلومتر كه عامل پيروزي فلسطينيان در جنگ غزه بود فقط گوشه اي از فناوري اي بود كه شهيد حسن طهراني مقدم آن را ساخت.
به گزارش واحدمركزي خبر؛ حميدرضا مقدم فركه در آيين بزرگداشت شهيد طهراني مقدم در دانشگاه اميركبير سخن مي گفت، ادامه داد: رژيم اشغالگر قدس با شكستي كه در غزه متحمل شد ديگر از تفكر جنگ گرايي دور شده است زيرا قادر به حمله و تهاجم به كشوري نخواهد بود.
وي آنچه را كه در غزه رخ داد قطعه كوچكي از يك كل خواند كه رژيم صهيونيستي قادر به مقابله با آن نخواهد بود. معاون فرهنگي ـ اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهيد طهراني مقدم را شخصيتي چند بعدي توصيف كرد كه ابعاد وجودي اش هنوز پس از گذشت يك سال از شهادتش به درستي شناخته نشده است.
مقدم فر با بيان اينكه در خصوص شيوه مديريت شهيد طهراني مقدم رساله دكترا در دست تدوين است از دانشگاهيان خواست تا اين شهيد را بهتر بشناسند.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش شهيد طهراني مقدم را شخصي بصير و دشمن شناس خواند و گفت: اينكه آرزوهاي شهيد طهراني مقدم در باره شكست رژيم صهيونيستي در حال تحقق است ناشي از درك خوب او از معارف اسلامي بود.
 


محمدجواد لاريجاني:

آمريكا و كشورهاي غربي صلاحيت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با انتقاد از سياست هاي خصمانه غربي ها و لابي هاي صهيونيست در صدور قطعنامه عليه ايران تاكيد كرد كه رعايت حقوق بشر براي ايران يك وظيفه شرعي و قانوني است و اظهارنظر غربي ها دراين باره تأثيري در جمهوري اسلامي نخواهد داشت.
محمدجواد لاريجاني در نشست خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي افزود: در اين ايام تحركات بين المللي يعني صدور قطعنامه كشورهاي غربي به رهبري آمريكا و تشكيلات صهيونيست عليه جمهوري اسلامي در كميته سازمان ملل مطرح شده است. آن ها با تعلل سه ماهه براي تامين رواديد براي نمايندگان ايران مي خواهند زمينه بيان صريح و روشن جمهوري اسلامي در موضوع حقوق بشر را از بين ببرند اما موازين جمهوري اسلامي ايران روشن است و ما مطالب خود را با صراحت بيان كرده ايم.
وي افزود: به نظر جمهوري اسلامي ايران، آن چه كه به نام قطعنامه عليه ما بيان شده، قطعنامه نيست بلكه يك بيانيه كاملا خصمانه است و بخشي از جبهه هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران در جريان است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به پيش نويس قطعنامه دفتركميته سوم سازمان ملل كه قرار است به رأي گذاشته شود تصريح كرد: قطعنامه شوراي امنيت از مكانيزم هاي سازمان ملل سوءاستفاده كرده و اتهامات بي موردي را در بر دارد و ما پاسخ هاي خود را نسبت به اين قطعنامه فرستاديم؛ چرا كه از نظر ما يك بيانيه يكجانبه صادر شده است و آمريكا و كشورهاي غربي صلاحيت اين را ندارند كه در مورد حقوق بشر كشورها صحبت كنند.
وي در پاسخ سوالي ديگر در مورد گزارش احمد شهيد در رابطه با ايران، گفت: به نظر ما كار احمد شهيد فاقد وجاهت اخلاقي و قانوني است. اولا كار او سوءاستفاده از مكانيزم هاي بين المللي است و ثانيا او بايد بي طرفانه گزارش هاي راجع به ايران را بررسي مي كرد.
دبيرستاد حقوق بشر قوه قضائيه ادامه داد:احمد شهيد از روز اولي كه به اين سمت منصوب شد به عنوان يك هنرپيشه رسانه اي از يك شبكه تلويزيوني به شبكه ديگري رفت و عليه ايران ادعاهايي را مطرح مي كرد. او در واقع يك هنرپيشه رسانه اي است. از لحاظ فني هم گزارش احمد شهيد فاقد وجاهت متدولوژيك است. احمد شهيد چيزي بالغ بر دو هزار ادعا عليه ما جمع كرده و بعد گفته مي خواهم آنها را ظرف سه روز كه به ايران مي آيم بررسي كنم. شما ببينيد كه اين چه حرف مضحكي هست.
لاريجاني اظهار كرد: ما پاسخ اين ادعاها را به تفصيل فرستاديم و حتي آنها نمي گفتند منبع ادعاهايشان چيست. وي اظهار كرد: نكته ديگر اين است كه احمد شهيد در دام گروه هاي تروريستي افتاده است. اين بسيار شرم آور است كه براي نظام هاي بين المللي كه گزارشگرش، گزارشگر تروريست هاي دنيا از جمله پژاك و منافقين باشد.
لاريجاني همچنين در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت پرونده موسوم به زمين خواري كه چند وقت پيش عليه او مطرح شد، گفت: شكايتي از سوي يكي از نهادهاي دولتي عليه من مطرح شده بود. اين شكايت ابتدا رد و مجددا مطرح شد. قضات محترم ديدند بهتر است دوباره بررسي شود و من هم مثل هر شهروند ديگري در دادگاه شركت كردم و از خود دفاع كردم.
وي با بيان اينكه اين پرونده مربوط به مالكيت يك زمين قديمي كشاورزي است، گفت: راجع به جواد لاريجاني همه چيز شنيده بوديد به جز كشت گندم و جو و خوشبختانه اين چيزي نيست كه در حال فرار باشد مانند LC، پول و...!
لاريجاني ادامه داد: برادران ما در دولت احساس وظيفه كردند كه يك شبهه مالكيتي را مطرح كنند. اين در دادگاه مطرح شد و دادگاه نسبت به آن نظر مي دهد و همان طور كه گفته شد ما لاريجاني ها ضمن اينكه برادر هستيم ولي در رابطه با كار برادر و اين ها نمي شناسيم.
در ادامه خبرنگاري از دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه پرسيد كه عدم صدور رواديد براي هيئت حقوق بشري ايران به مقر سازمان ملل ناشي از چه بوده است كه جواد لاريجاني پاسخ داد: درخواست رواديد بيش از دو ماه به طرف آمريكايي از طريق سازمان ملل داده شده است كه زمان مناسبي بود و سنگ اندازي كه در خصوص هيئت ايراني در سازمان ملل انجام شده مربوط به ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نيست چرا كه بايد بگويم ديپلمات ما (كارشناس ما) بيش از هشت ماه است كه ويزايش صادر نشده و اين خلاف تعهدات سازمان ملل است.
خبرنگار ديگري از دبيرستاد حقوق بشر قوه قضائيه در مورد ادعاهاي غرب نسبت به شكنجه زندانيان و اعتصاب غذا و نيز مطرح شدن مساله بازديد رئيس جمهور از زندان اوين پرسيد كه لاريجاني پاسخ داد: در مورد كشور ايران مطالب زيادي در دنيا مطرح مي شود چرا كه ايران يك كشور درجه هشتم نيست بلكه يك كشور مهم و تاثيرگذار است در واقع ما يك كشور بي خاصيت نيستيم كه چيزي عليه ما مطرح نشود اما مطالبي كه از سوي غربي ها مطرح مي شود پاسخ صريح و رسمي به آنها داده مي شود، در واقع صدها صفحه پاسخ ايران به هرگونه اعتراض يا ادعايي كه نسبت به آن مطرح مي شود داده و ثبت شده است و ما مجموعه اي از كارگزاران مان را از نهادهاي مختلف در حقوق بشر مسئول اين كار در نظر گرفته ايم كه آنها را بررسي مي كنند و به اين ادعاها پاسخ مي دهند.
وي خاطر نشان كرد: در مورد ادعاهاي رسانه اي، وظيفه رسانه ماست كه حقايق را پيدا كرده و بپرسد و گسترش دهد و به نتيجه مطلوب برسد. در مورد پرونده هايي مانند شكنجه، اعتصاب غذا و غيره بايد يادآور شوم كه ايران يكي از معدود كشورهايي است كه در قانون اساسي، شكنجه را منع كرده است و در شريعت اسلامي نيز شكنجه حرام است و اگر در جايي تشخيص داده شود كه كسي مرتكب خطا شده به هر نحوي مجازات خواهد شد در واقع كشور ما بسيار كمتر از كشورهاي ديگر كه مدعي حقوق بشر هستند اينگونه مجازات ها را دارد لذا بايد رسانه هاي ما حقايق را كشف كنند واز آنچه كه در غرب اتفاق مي افتد پرده بردارند.
لاريجاني در مورد بازديد رئيس جمهور از زندان اوين اظهار كرد: بازديد رئيس جمهور از زندان ها نه تنها مورد استقبال است بلكه مورد تقاضا بوده است، همان طور كه مسئولين مختلف از زندان ها بازديد مي كنند، رئيس جمهور هم مي تواند بازديد كند اما اين بازديد براي رسيدگي به بهتر شدن زندان ها و بهبود زندان ها بايد باشد.
وي با بيان اينكه آنچه كه رياست قوه قضائيه در مورد بازديد رئيس جمهور از زندان اوين مطرح كرده بود، به دليل وجود دو شائبه بود، ادامه داد: يك شائبه اين بود كه امكان دارد مطرح شود به دليل اينكه بعضي از افراد نزديك رئيس جمهور در زندان هستند وي مي خواهد از زندان بازديد كند و شائبه ديگر، اختيارات رئيس جمهور در امر نظارت در قانون اساسي بود لذا راه درست بايد اتخاذ شود. علي الوصول تشكيلات قضايي خوشحال مي شوند كه رئيس جمهور به امر قوه قضائيه كمك كند و مساله بازديد رئيس جمهور شائبه اي بود كه فعلا به تعويق افتاده است كه در آينده اين كار انجام مي شود.
 


باهنر:

جامعه مهندسين به انتخابات 92 ورود مستقل ندارد

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه ما در انتخابات آينده ورود مستقل به انتخابات نداريم، گفت: تلاش ما اين است كه حداقل نامزدها با حداكثر وحدت در انتخابات حاضر شوند.
محمدرضا باهنر در نشست خبري كه صبح ديروز سه شنبه برگزار شد در پاسخ به «فارس» درباره برنامه هاي جامعه مهندسين اظهار داشت: جامعه اسلامي مهندسين در 7 الي 8 انتخابات اخير تلاش كرده به صورت مستقل و خارج از سيستم اصولگرايان تصميم نگيرد و در قالب جبهه متحد يا جبهه پيروان در انتخابات حاضر شود.
باهنر با بيان اينكه در انتخابات آينده نيز ممكن است جامعه اسلامي مهندسين كانديداهايي داشته باشد و آن را پيشنهاد كند در عين حال متذكر شد ما مي خواهيم با تفاهم كار را پيش ببريم.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره مذاكرات اين حزب با جامعتين تصريح كرد: در مذاكراتي كه ما با جامعه روحانيت مبارز داشتيم و آقايان نيز تأكيد داشتند اين نظر وجود داشت كه كانديداهاي مدنظر برنامه محور باشند. و تلاش كنيم نامزدها با حداقل تعداد و حداكثر وحدت روي كار بيايند.
وي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه در اصلاح قانون انتخابات شائبه توجه به شرايط آقاي هاشمي مطرح است، گفت: در قانون انتخابات سؤال ما اين است كسي كه سنش از 75 سال گذشته آيا مي تواند رئيس جمهور فعالي باشد يا خير؛ سن 75 سال به بالا مي تواند مشاور خوبي باشد، اما آقاي هاشمي نيز چند بار اعلام كرده كه نامزد نخواهد شد و اگر كسي مي خواهد غصه آقاي هاشمي را بخورد بايد بگويم مطمئنم كه هاشمي نامزد نمي شود.
 


در جلسه علني ديروز عنوان شد

شهرداري بايد علت دور زدن شوراي شهر در استخدام 3 هزار نيروي قراردادي را روشن كند

شوراي شهر ديروز در اعتراض به اقدام بدون مجوز و خودسرانه شهرداري در استخدام نيروهاي قراردادي به يك فوريت لايحه جابه جايي اعتبار پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان قراردادي به كاركنان رسمي راي نداد.
به گزارش خبرنگار كيهان اعضاي شوراي شهر خواستار شفاف سازي وضعيت استخدامي در شهرداري شدند و دور زدن شوراي شهر در اين خصوص را غيرقانوني و نيازمند توضيح از سوي شهردار تهران شدند.
در جريان بررسي يك فوريت اين لايحه مهندس حسن بيادي ابتدا از عدم حضور معاون مالي و اداري شهردار تهران براي پاسخگويي به سؤالات انتقاد كرد و گفت: شهرداري در جريان استخدام 3 هزار نيروي ياد شده در اين لايحه شوراي شهر را دور زده است و بعد از پي گيري هاي ما اكنون به فكر روند فعلي افتاده است.
وي تأكيد كرد: بايد مشخص شود كه شهرداري چرا پيش از اين شورا را در جريان نگذاشته است.
خانم پروين احمدي نژاد هم در همين رابطه با طرح اين سؤال كه مگر قرار بوده تخلفي انجام شود كه شهرداري شورا را در جريان اين امر قرار نداده است.
دكتر حمزه شكيب نيز به عنوان يكي ديگر از منتقدين رفتار شهرداري در اين خصوص گفت: يك فوريت اين لايحه قابل توجيه نيست زيرا طراحان اين لايحه مشخص نكرده اند كه اين سه هزار نفر كه قرار است در پست هاي خالي قرار بگيرند، اين پست ها در كدام معاونت و كدام بخش ها قرار دارد.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه نيز گفت: اين افراد بايد تا سال 92 تعيين تكليف شوند زيرا در بودجه سال آينده شهرداري تأثيرگذار است.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز در اين خصوص به قانوني در شهرداري اشاره كرد كه براساس آن بايد كارمندان قراردادي به تدريج رسمي شوند. بنابراين طي دو سال گذشته نزديك به 2 هزار نفر رسمي شده اند و اين لايحه در ادامه همان روند گذشته مي باشد.
بنابراين گزارش سيدمناف هاشمي معاون شهردار تهران نيز در پاسخ به منتقدين يك فوريت اين لايحه گفت: شهرداري هيچ كاري را بدون مجوز انجام نداده است.
وي گفت: شوراي استخدام شهرداري هاي كشور در تاريخ 18/11/91 مجوز استخدام به شهرداري هاي كل كشور را داد كه اين اجازه همان موقع به شهرداري تهران نيز داده شد.
هاشمي گفت: البته ما هنوز آزموني برگزار نكرده ايم و اين لايحه فقط مشخص مي كند كه چه كساني شرايط حضور در آزمون را دارند.
در ادامه اين جلسه مهندس چمران اعلام اخذ راي براي تصويب يك فوريت اين لايحه كرد كه به علت قانع نشدن اعضاي شوراي شهر يك فوريت اين لايحه تصويب نشد و قرار شد اين لايحه به صورت عادي مورد بررسي قرار گيرد.
در ادامه اين جلسه يك فوريت لايحه اصلاح تبصره 37 بودجه سال 91 شهرداري تهران مطرح و پس از توضيحات ميثم مظفر مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران مبني بر اين كه 70 ميليارد تومان اعتبار در بودجه شهرداري براي بازنشستگي رانندگان بالاي 70 سال پيش بيني شده است كه در قالب اين اصلاحيه مطرح شده است، راي گيري انجام شد كه اعضاي شوراي شهر به اتفاق آرا بر يك فوريت آن تأكيد كردند.
درخواست كمك
بنياد شهيد از شهرداري و شوراي شهر
در ادامه جلسه علني ديروز شوراي شهر حميدعلي صميمي مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ در گزارشي از وضعيت بنياد شهيد استان تهران از شوراي شهر و شهرداري تهران خواست كه در مواردي به كمك بنياد شهيد وارد عمل شوند تا رسيدگي به خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان درخور شأن اين عزيزان و خانواده هاي آنها باشد.
وي خواستار مساعدت شهرداري در احداث مركز فرهنگي گلزار مطهر شهداي بهشت زهرا(س)، ساماندهي و بازسازي گلزار شهدا، تامين هزينه هاي اياب و ذهاب خانواده هاي شهدا جهت زيارت قبور شهدا توسط اتوبوسراني، كمك به تكميل مركز روزانه اعصاب و روان نيايش و بازسازي بيمارستان اعصاب و روان صدر كه پذيراي موارد خاص جانبازان است شد و گفت: اگر همكاري هاي لازم از سوي شوراي شهر و شهرداري صورت گيرد تعداد تخت هاي فعلي بيمارستان نيايش از 60 به 120 تخت افزايش خواهد يافت.
صميمي در ادامه با اشاره به برخي مشكلات خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران به تعداد محدودي از والدين شهدا در تهران اشاره كرد كه با شرايط ويژه در آسايشگاه ها به سر مي برند و نياز به تأمين هزينه نگهداري آنها هستيم كه اميدواريم شهرداري در اين بخش همكاري لازم را انجام دهد.
مناسب سازي منازل والدين از كارافتاده معظم شهدا، اختصاص مبلغ 50 ميليارد ريال وام قرض الحسنه توسط بانك شهدا به خانواده معظم شهدا، صدور كارت منزلت جهت ايثارگران از ديگر خواسته هايي بود كه در اين جلسه مطرح شد.
در پايان اين گزارش مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر ضمن انتقاد از گزارش ارائه شده گفت: اين خيلي بد است كه بعد از اين همه سال نتوانسته ايم مشكلات اين قشر كه تعداد آنها به 8 هزار نفر هم نمي رسد برطرف كنيم.
وي گفت: خدا خير بدهد به آقاي احمدي نژاد و آقاي كاشاني كه آغازگر رسيدگي به اين قشر بودند و اميدوارم بتوانيم اين روند را به درستي ادامه بدهيم.
بيادي تأكيد كرد: اين درست نيست كه بنياد خودش از انجام اين رسالت ناتوان باشد، دوست داشتم كه اين موضوع در يك روز يكشنبه (جلسه غيرعلني) مطرح مي شد تا بيشتر در اين رابطه صحبت مي كرديم، اگرچه بنده به هيچ وجه مخالف عملكرد بنياد شهيد نيستم اما فكر مي كنم آمارهايي كه ارائه شد اشتباه بود.
رسول خادم نيز در اين رابطه گفت: كمك به تكميل و بازسازي دو مركز درماني نيايش و صدر درخواست بسيار بزرگي است و بايد جزئيات آن مورد بررسي قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس چمران نيز در اين جلسه تأكيد كرد: احساسم از گزارش مديركل بنياد شهيد استان تهران اين بود كه البته بنياد شهيد اقدامات خوبي را در سال هاي اخير انجام داده است و ايشان براي مطول نشدن گزارش نخواستند به آنها اشاره كنند.
وي تأكيد كرد: مسائلي را كه مديركل بنياد شهيد ارائه كرد قابل برطرف شدن است و در اين بخش بايد ساير سازمان ها و دستگاه ها همكاري كنند.
چمران افزود: البته دوستان هم مطالب و مسائلي مطرح كردند و قرار شد بنياد بودجه و اعتبارات مورد نيازش را براي تصويب به شورا ارائه كنند تا ما هم با ارسال به مجلس و دولت بتوانيم با دست بازتري به شهدا و ايثارگران خدمت كنيم.
 


پيشنهاد فراكسيون زنان درباره شرط سني صدور گذرنامه براي دختران

سخنگوي فراكسيون زنان مجلس از پيشنهاد جديد فراكسيون زنان مجلس درباره شرط سني صدور گذرنامه براي دختران خبر داد.
لاله افتخاري گفت: اين فراكسيون به هيئت رئيسه مجلس نسبت به اصلاح طرح ضرورت موافقت ولي قهري يا حاكم شرع به منظور صدور گذرنامه براي دختران زير 40سال پيشنهاداتي داده و قرار است اين پيشنهادات يا در كميسيون امنيت ملي مجلس يا در صحن علني مطرح شود.
وي افزود: بر اساس پيشنهاد فراكسيون زنان مجلس نبايد اين مصوبه تنها با توجه به سن دختران اعمال شود؛ بلكه دختراني كه با هدف نامشخصي قرار است به خارج از كشور سفر كنند، بايد مشمول اين مصوبه شوند.
افتخاري در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه فراكسيون زنان با مصوبه كميسيون امنيت ملي مجلس و اصلاح آن موافق است، اظهار كرد: در چند سال اخير محدوديت خروج دختران از كشور برداشته شده است؛ اما برخي افراد از اين وضعيت سوءاستفاده كردند، همين امر براي نظام مشكلاتي را به وجود آورد و وجهه دختران را خدشه دار كرده است، بنابراين تصميم گرفته شد تا شرايط به گونه اي فراهم شود تا دختراني كه قصد سوءاستفاده ندارند بتوانند براساس شرايط و ضوابطي از كشور خارج شوند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10