(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 8  آذر  1391 - شماره 20367

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پنجمين شب عزاداري حضرت اباعبدالله(ع)
با حضور رهبر انقلاب برگزار شد
فرمانده كل قوا در ديدار فرمانده و مسئولان نيروي دريايي ارتش تاكيد فرمودند
دست برتر ايران در منطقه و جهان
درپرتو وحي
پيام تسليت صالحي به دولت و ملت بنگلادش
تقدير آيت الله بحرالعلوم از مواضع ايران در ديدار با علي لاريجاني
نيروي دريايي سپاه پاسداران:
دلاورمردي هاي سلحشوران نيروي دريايي ارتش تا ابد در تاريخ ايران ماندگار است
نماينده ايران در سازمان ملل به نمايندگي از غيرمتعهدها خواستار شد:
لزوم تغيير در سازوكار تصميم گيري شوراي امنيت سازمان ملل
رادارهاي ماوراي افق ايران با برد 3 هزار كيلومتر عملياتي شد
مخالفت دادگاه استيناف انگليس با استرداد نصرت الله تاجيك به آمريكا
مديركل سازمان منع سلاح هاي شيميايي:
ايران عضو فعال و موثر سازمان منع سلاح هاي شيميايي است
هيئت پارلماني ايران براي آزادي گروگان ها به سوريه و تركيه مي رود
تمهيدات اتوبوسراني تهران براي بازديد از ضريح امام حسين(ع)
شعباني: هيئت نظارت بر قانون اساسي تنها مشاور است
مهمانپرست:
رژيم صهيونيستي تنها مانع ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته اي است
خبرگزاري روسي:
سوخت هسته اي در قلب رآكتور نيروگاه بوشهر بارگذاري شد
اخبار ادبي و هنري
به مناسبت هفته بسيج انجام شد
افتتاح بيمارستان صحرايي فوق تخصصي در كرمان
معافيت مدال آوران رشته هاي ورزشي از خدمت
فرمانده ناوگان شمال:
كشورهاي حاشيه درياي خزرامنيت اين پهنه آبي را تامين مي كنند
گردشگران 12كشور جهان در مراسم عاشوراي يزد شركت كردند
در 13 آذر مصادف با 18 محرم
 6 شهر خوزستان ميزبان ضريح امام حسين(ع) است
سازمان نظام پزشكي خبر داد
پرداخت خسارات بيمه مسئوليت پزشكان به صورت يوم الادا
اجراي آزمايشي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري
برپايي مراسم دفن نمادين شهداي كربلا در اردبيل
شرايط معافيت كفالت تنها مراقب و سرپرست پدر
رنگين نگاره اي با قدمت 15 هزار ساله در طرقبه شانديز كشف شد
راه اندازي دوره عالي پزشك خانواده در دانشگاه هاي علوم پزشكي


پنجمين شب عزاداري حضرت اباعبدالله(ع)

با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

پنجمين و آخرين شب مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، پنجمين شب مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، دوشنبه شب در حسينيه امام خميني(ره)، با حضور حضرت آيت الله العظمي خامنه اي و هزاران سوگوار عاشق حسيني برگزار شد.
اين مراسم كه از پنجشنبه هفتم محرم شروع شده بود، در آخرين شب، با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين عالي و مداحي حاج صادق آهنگران و حاج محمدرضا طاهري، پايان يافت.
دعاي رهبر انقلاب در پايان مراسم عزاداري
مراسم عزاداري ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام كه به مدت 5 شب در حسينيه امام خميني رحمه الله برپا بود در حالي دوشنبه شب به پايان رسيد كه پايان بخش اين مراسم، دعاي حضرت آيت الله خامنه اي در جمع دست اندركاران اقامه عزاي حسيني بود؛ پروردگارا! به حق حسين عليه السلام و يارانش و به حق زينب سلام الله عليها ما را از پيروان واقعي آن ها قرار بده. پروردگارا! تو در قرآن از كساني ياد كردي و فرمودي يحبهم و يحبونه(1)؛ ما را از جمله آن ها قرار بده. پروردگارا! تو در قرآن از كساني ياد كردي كه فرمودي ان الله يدافع عن الذين آمنوا(2)؛ ما را از جمله اين افراد قرار بده.
توفيق فهميدن، توفيق عمل كردن به همه ما عنايت كن.
قلب مقدس ولي عصر را از ما - هر جا هستيم، در هر سمتي هستيم- شاد بفرما.
از ما راضي شو.
ما را و اعمال ما را مرضي اوليائت قرار بده.
رحم الله من قرأالفاتحه مع الصلوات.
پي نوشت:
1) سوره مائده؛ آيه 45
اي كساني كه ايمان آورده ايد هر كس از شما از آئين خود باز گردد (به خدا زياني نمي رساند) خداوند در آينده جمعيتي را مي آورد، كه آنها را دوست دارد و آنها نيز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر كافران نيرومندند، آنها در راه خدا جهاد مي كنند و از سرزنش كنندگان هراسي ندارند. اين فضل خدا است كه به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) مي دهد و (فضل) خدا وسيع و خداوند داناست.
2) سوره حج؛ آيه 83
خداوند از كساني كه ايمان آورده اند دفاع مي كند، خداوند هيچ خيانتكار كفران كننده اي را دوست ندارد.
 


فرمانده كل قوا در ديدار فرمانده و مسئولان نيروي دريايي ارتش تاكيد فرمودند

دست برتر ايران در منطقه و جهان

رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان و مسئولان نيروي دريايي ارتش تأكيد كردند: سياست منطقه اي جمهوري اسلامي به اهداف خود نزديك شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي روز سه شنبه در ديدار فرمانده و مسئولان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به اهداف بلند جمهوري اسلامي ايران و موفقيت هاي پي در پي نظام اسلامي در دستيابي به اين اهداف خاطرنشان كردند: نگاه به اوضاع منطقه و جهان به خوبي دست برتر جمهوري اسلامي را در اين تحولات نشان مي دهد.
ايشان با تأكيد بر اينكه يكي از دلايل جنجال هاي صورت گرفته عليه جمهوري اسلامي توفيقات كسب شده است، افزودند: در مقايسه سياست خاورميانه اي غربي ها و سياست خاورميانه اي جمهوري اسلامي به وضوح مشاهده مي شود كه سياست منطقه اي جمهوري اسلامي به اهداف خود نزديك شده است.
فرمانده كل قوا، توانايي جمهوري اسلامي براي دستيابي به اهداف را زياد دانستند و تأكيد كردند: پيشرفت و عبور از موانع در سايه توفيق خداوند متعال، همت، نشاط و انگيزه دست يافتني خواهد بود.
رهبر انقلاب در اين ديدار كه به مناسبت هفتم آذر سالروز نيروي دريايي ارتش برگزار شد، سواحل گسترده جمهوري اسلامي و به ويژه ساحل درياي عمان و عقبه آن در منطقه مكران را ثروت عظيم ملي توصيف كردند و افزودند: اگر دولت و ساير مسئولان با نگاه راهبردي به مناطق دريايي، به كمك بيايند، اين منطقه عظيم و مهم مي تواند توانايي هاي زيادي را براي جمهوري اسلامي به وجود آورد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي، اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به تدابير فرماندهي معظم كل قوا در ارتباط با نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گزارشي از برنامه هاي فعلي و آتي اين نيرو در زمينه شناورهاي سطحي، زيرسطحي، نيروي انساني و حضور در آبهاي بين المللي بيان كرد.
 


درپرتو وحي

غذاهاي پاك
و پاكيزه بخوريد
قرآن كريم:
اي پيامبران!
از غذاهاي پاك و پاكيزه بخوريد و عمل صالح انجام دهيد كه من به آنچه انجام مي دهيد آگاهم.
سوره مومنون - آيه 51
 


پيام تسليت صالحي به دولت و ملت بنگلادش

وزير امور خارجه كشورمان با ارسال پيامي براي همتاي بنگلادشي خود، كشته شدن تعدادي از اتباع اين كشور در حادثه آتش سوزي در حومه شهر «داكا» را به دولت و ملت بنگلادش تسليت گفت.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان با ارسال پيامي به خانم «ديپوموني» همتاي بنگلادشي خود كشته شدن تعدادي از مردم بنگلادش را در حادثه آتش سوزي در حومه داكا تسليت گفت.
صالحي در اين پيام با ابراز تأسف از اين حادثه تلخ، ضمن تسليت به دولت و ملت بنگلادش و ابراز همدردي با خانواده قربانيان اين حادثه، براي دولت و ملت بنگلادش عزت و بهروزي آرزو كرد.
 


تقدير آيت الله بحرالعلوم از مواضع ايران در ديدار با علي لاريجاني

آيت الله بحرالعلوم از علماي عراق در ديدار با رئيس مجلس كشورمان، از مواضع ايران در مسائل منطقه اي تقدير كرد.
علي لاريجاني در صدر يك هيات پارلماني و در سفري سه روزه به عراق رفت تا با مقامات كشور عراق ديداركند. او در فرودگاه نجف اشرف مورد استقبال قصي سهيل نايب رئيس مجلس عراق قرار گرفت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از ترك تهران، اين سفر را در امتداد سفر منطقه اي هفته جاري به سوريه، تركيه و لبنان خواند و گفت: سفر به عراق به دعوت رئيس پارلمان اين كشور و به منظور گفت وگو با مسئولين كشور عراق به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه عرب انجام مي شود.
به گفته وي، حجم مراودات اقتصادي، سياسي و پارلماني جمهوري اسلامي ايران با عراق بسيار خوب و بالاست و در اين سفر علاوه بر اين موضوعات، موضوعات مشتركي مانند مشكل گرد و غبار و يافتن راهكار عملي براي مقابله با آن مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
رئيس مجلس تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران و كشور عراق به عنوان روساي دوره اي اتحاديه عرب و جنبش عدم تعهد ظرفيت بالايي براي گفت وگوهاي منطقه اي و حل و فصل بحران ها دارند، ضمن اينكه قرار است در اين سفر با علما و مراجع عظام عراقي ديدارهايي داشته باشيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نخستين روز اين سفر با آيت الله محمد بحرالعلوم از مراجع شيعيان عراق ديدار و گفتگو كرد.
بحرالعلوم در اين ديدار اظهار داشت: اميدواريم ديدارهاي رهبران عالي رتبه ايران از عراق صورت بگيرد تا رابطه برادري دو كشور تقويت شود.
وي ضمن تبريك پيروزي مردم غزه در جنگ 8 روزه مقابل رژيم صهيونيستي به مسلمانان تاكيد كرد: آقاي خالد مشعل هم اعلام كردند كه اين پيروزي با ياري خداوند و با كمك جمهوري اسلامي ايران محقق شد.
اين مرجع شيعيان عراق با بيان اينكه اين اولين پيروزي بزرگ حماس بر رژيم صهيونيستي است، گفت: نقش جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب كاملا مشخص است و اين پيروزي براي شما و امت اسلام است.
آيت الله بحرالعلوم اظهار داشت: وجود شما و رهبري حكيمانه آيت الله خامنه اي مانع از پيشروي هايي مي شود كه برخي كشورها به دنبال آن هستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با آيت الله سيستاني
ديدار كرد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در صدر هيئتي پارلماني به عراق سفر كرده است، شب گذشته در شهر نجف اشرف با آيت الله سيد علي سيستاني از مراجع عظام تقليد شيعيان ديدار و گفت وگو كرد.
بر اساس اين گزارش، رئيس مجلس در ديدار با آيت الله سيستاني به بررسي مسائل منطقه و مشكلات جهان اسلام پرداخت.
 


نيروي دريايي سپاه پاسداران:

دلاورمردي هاي سلحشوران نيروي دريايي ارتش تا ابد در تاريخ ايران ماندگار است

نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي هفتم آذرماه روز نيروي دريايي را به همرزمان و همراهان خويش در نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تبريك گفت .
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران ، در بيانيه نيروي دريايي سپاه كه به مناسبت هفتم آذرماه روز نيروي دريايي صادر شده آمده است: دلاورمردي هاي سلحشوران نيروي دريايي ارتش به عنوان حافظان حريم آب هاي جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس و پس از آن، موجب افتخار و سربلندي كشورمان است.
نيروي دريايي سپاه در اين بيانيه مي افزايد: ساحل بانان نيروي دريايي سپاه پاسداران به عنوان همرزمان و همراهان برادران خويش در نيروي دريايي ارتش، حماسه باشكوه هفتم آذر كه در آن رزمندگان شور آفرين ناوچه پيكان جان عزيز خويش را نثار اعتلاي مكتب اسلام كردند، ارج مي نهند.
در اين بيانيه تاكيد شده است:نيروي دريايي سپاه پاسداران برآن است تا در كنار همرزمان نيروي دريايي ارتش ، پاسدار حرمت و حريت نظام اسلامي باشند و تا پاي جان از مرزهاي آبي كشور در برابر تجاوزكاران سياه انديش محافظت نمايند.
 


نماينده ايران در سازمان ملل به نمايندگي از غيرمتعهدها خواستار شد:

لزوم تغيير در سازوكار تصميم گيري شوراي امنيت سازمان ملل

 نماينده دائم ايران در سازمان ملل به نمايندگي از جنبش عدم تعهد بر لزوم تغيير در سازوكار تصميم گيري شوراي امنيت و ايجاد تعادل بين اين شورا و ساير ارگان هاي اين سازمان تاكيد كرد.
محمد خزاعي به عنوان رئيس گروه كشورهاي جنبش عدم تعهد در نشست شوراي امنيت اظهار كرد: براي افزايش شفافيت در كار شوراي امنيت و ايجاد تعادل در رويكرد و تعامل اين شورا با كشورهاي غيرعضو و بهبود كارآمدي روشهاي كاري آن، شوراي امنيت بايستي با جديت كاستي هاي خود را برطرف كرده و مقررات مربوطه در منشور ملل متحد و قطعنامه هايي كه روابط بين مجمع عمومي و ديگر ارگانهاي سازمان ملل را روشن كرده مورد توجه قرار دهد.
سفير ايران در سازمان ملل متحد افزود: بايد به كشورهاي غيرعضو شوراي امنيت كه بحث هاي اين شورا با آن ها مرتبط است، اين فرصت داده شود كه مواضع و ديدگاه هاي خود را در جلسات عمومي شوراي امنيت بيان كنند و ملاحظات و ديدگاه هاي بيان شده و توسط كشورهاي غير عضو شوراي امنيت در جلسات مختلف اين شورا بايستي در نتايج اين بحثها مورد توجه قرار گيرد و در گزارش سالانه شوراي امنيت منعكس شود.
رئيس گروه كشورهاي غيرمتعهد با اشاره به محورهاي مورد بحث اجلاس سران اين جنبش در تهران عنوان كرد: در اجلاس تهران ارتباط بين اصلاحات در شوراي امنيت و بهبود روش هاي كاري آن مورد توجه قرار گرفت و سران حكومت ها و دولت هاي عضو عدم تعهد بر نياز دولت هاي عضو سازمان ملل بر احترام به نوع كاركرد ارگان هاي مختلف سازمان ملل به ويژه مجمع عمومي تاكيد كرده و حفظ تعادل بين اين ارگان ها در چارچوب مقررات منشور ملل متحد را خواستار شدند.
وي تصريح كرد يكي از توصيه هاي جنبش عدم تعهد در مورد شوراي امنيت آن است كه اين شورا بايد از توسل به بند هفتم منشور ملل متحد به عنوان ابزاري براي برخورد با موضوعات خودداري كرده و به جاي آن بايستي از بندهاي ديگر در فصول منشور ملل متحد از جمله بندهاي ششم و هشتم استفاده كند.
خزاعي خاطرنشان كرد: شفافيت، پاسخگويي و انسجام از جمله عناصر كليدي است كه شوراي امنيت بايد در همه فعاليتها، رويكردها و رويه هاي خود مورد توجه قرار دهد و هر تلاشي در خصوص شوراي امنيت بايد در جهت دموكراتيك تر شدن، در برگرفتن تعداد بيشتري از كشورها و پاسخگويي باشد.

 


رادارهاي ماوراي افق ايران با برد 3 هزار كيلومتر عملياتي شد

عضو گروه مطالعات قرارگاه پدافند هوايي ارتش گفت: قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) نسل جديد رادارهاي ماوراي افق را با برد 3 هزار كيلومتر عملياتي كرد.
فرامرز روح افزا جانشين سابق معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي در گفت وگو با «تسنيم»، با بيان اينكه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا همواره با بخش صنعتي و دانشگاهي كشور مشاركت داشته است، گفت: اين همكاري منجر به توليد سامانه هاي جديد و پيشرفته در قرارگاه پدافند هوايي ارتش شده كه در خط عملياتي قرار گرفته اند.
وي با اشاره به خودداري روسيه از تحويل سامانه موشكي اس 300 به نيروهاي مسلح ايران تاكيد كرد: بعد از عدم تحويل سامانه اس300 به جمهوري اسلامي ايران به اين نقطه رسيديم كه بايد روي پاي خودمان بايستيم لذا نيروها و متخصصين با همفكري يكديگر تصميم گرفتند سامانه باور 373 را در حوزه درگيري توليد كنند كه بسيار پيشرفته تر از سامانه اس 300 است.
جانشين سابق معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي تاكيد كرد كه ساخت سامانه باور 373 در روند بسيار روشن و شفاف رو به جلوست.
عضو گروه مطالعات قرارگاه پدافند هوايي ارتش به توانمندي هاي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا در حوزه كشف اشاره كرد و گفت: در اين بخش سامانه هاي شنود الكترونيك و رادارهاي خوبي توليد شده است.
روح افزا به پيشرفته ترين نوع سامانه هاي درگيري اشاره و تاكيد كرد: هم اكنون «رادارهاي ماوراي افق» با برد سه هزار كيلومتر در قرارگاه پدافند هوايي ارتش ساخته شده و در خط عملياتي قرار گرفته است.
جانشين سابق معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي ارتش همچنين به سامانه هاي قرارگاه پدافند در حوزه شناسايي اشاره و تاكيد كرد: هم اكنون در بخش شناسايي، سامانه هاي اتوماسيون و خودكار ساخته شده كه روند شناسايي هواپيماها و سامانه هاي دشمن را به صورت كاملا خودكار انجام مي دهد.
وي با بيان اينكه ماموريت هاي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا در حوزه هاي كشف، شناسايي، رهگيري و درگيري است، گفت: رادار ماوراي افق داراي تجهيزات كاملا بومي است.
عضو گروه مطالعات قرارگاه پدافند هوايي ارتش با تاكيد بر اينكه علاوه بر رادارهاي با برد بلند، رادارهاي برد كوتاه نيز در قرارگاه پدافند هوايي توليد مي شود، اظهار داشت: با توجه به موقعيت جغرافيايي كشورمان كه كوهستاني است، نقطه هاي خلأ راداري زيادي در كشور وجود دارد كه موجب شد تا براي پوشاندن اين خلأهاي راداري، رادارهاي برد كوتاه نيز در كشور توليد شده است.
 


مخالفت دادگاه استيناف انگليس با استرداد نصرت الله تاجيك به آمريكا

يك دادگاه عالي انگليس با صدور رايي به نفع نصرت الله تاجيك از استرداد او به آمريكا جلوگيري كرد.
شبكه خبري اسكاي نيوز گزارش داد: نصرت الله تاجيك، 59 ساله، ديپلمات پيشين ايراني به تلاش براي تامين سخت افزارهاي نظامي براي كشورش متهم است. او شش سال قبل هدف يك عمليات آمريكايي در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش براي صدور بدون مجوز تسليحات دفاعي ديد در شب آمريكايي به ايران تحت تعقيب قرار گرفت.
وي كه سفير پيشين ايران در اردن بوده است، در سال 2006 با توطئه ماموران مخفي وزارت امنيت كشور آمريكا دستگيرشد.
به گزارش ايسنا، اسكاي نيوز افزود: روند استرداد وي به آمريكا به دليل نگراني هايي مبني بر اين كه اعزام او به آمريكا براي محاكمه مي تواند به مشكلات ديپلماتيك بيشتري در روابط انگليس و ايران منجر شود و تهديدي براي كاركنان سفارت انگليس در ايران باشد، با تاخير بلند مدت و جنجال برانگيزي روبه رو شد.
لرد الن موزز، قاضي دادگاه استيناف در كنار قاضي هميلتون سوييني حكم به رهايي تاجيك از استرداد داد.
بنا بر اين گزارش تاجيك اكنون آزاد خواهد شد مگر در صورتي كه وزارت كشور يا دولت آمريكا براي ارجاع پرونده به عالي ترين دادگاه انگليس، يعني ديوان عالي اين كشور اقدام كند.
 


مديركل سازمان منع سلاح هاي شيميايي:

ايران عضو فعال و موثر سازمان منع سلاح هاي شيميايي است

مديركل سازمان منع سلاح هاي شيميايي در ديدار با معاون وزير خارجه كشورمان، جمهوري اسلامي ايران را عضو بسيار فعال و موثر اين سازمان خواند.
«محمدمهدي آخوندزاده» معاون امور بين الملل وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در هفدهمين كنفرانس سالانه كشورهاي عضو سازمان منع سلاح هاي شيميايي در لاهه به سر مي برد، با «احمد اوزومجو» مديركل سازمان ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه كاظم غريب آبادي سفير و نماينده دايم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي نيز حضور داشت، مديركل سازمان با اشاره به همكاري مداوم ايران با سازمان، از رهيافت مثبت و سازنده كشورمان نسبت به كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي قدرداني كرد.
وي همچنين اظهار داشت كه ايران يك عضو بسيار فعال و موثر سازمان منع سلاح هاي شيميايي است. اوزومجو با اشاره به ديدار دو سال قبل خود از ايران و بازديد از جانبازان شيميايي گفت كه تحت تاثير اين بازديدها قرار گرفته و تلاش خود را براي توجه به وضعيت آنها مبذول مي دارد.
آخوندزاده نيز در اين ديدار اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود در زمينه كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي پايبند است و ما به عنوان بزرگترين قرباني سلاح هاي شيميايي همگام با جامعه بين المللي خواهان جهان عاري از تهديد، توليد و استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي از جمله سلاح هاي شيميايي هستيم.
وي با اشاره به عدم پايبندي برخي از دارندگان سلاح هاي شيميايي از جمله آمريكا در انهدام سلاح هاي شيميايي خود ظرف موعد مقرر، از مديركل درخواست كرد تمامي تلاش خود را براي اجراي تعهدات دارندگان سلاح هاي شيميايي مبذول دارد.
گفتني است، هفدهمين كنفرانس سالانه كشورهاي عضو كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي از روز دوشنبه 6 آذر ماه به مدت 5 روز در لاهه هلند آغاز به كار كرد كه هيئتي از جمهوري اسلامي ايران در اين كنفرانس شركت كرده است.
 


هيئت پارلماني ايران براي آزادي گروگان ها به سوريه و تركيه مي رود

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: هيئت پارلماني ايران براي رايزني جهت آزادي گروگان هاي ايراني عازم تركيه و سوريه مي شود.
سيدفتح الله حسيني اظهار داشت: قرار است هيئتي پارلماني از سوي ايران براي رايزني جهت آزادي گروگان هاي ايراني عازم تركيه و سوريه شود.
وي افزود: در حال حاضر ما منتظر هستيم تا طرف ترك نظرش را در اين رابطه به ما اعلام كند.
حسيني در گفت وگو با فارس ادامه داد: اعضاي اين هيئت متشكل از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هستند كه قرار است براي رايزني در مورد آزادي زوار ايراني در سوريه كه به دست ارتش آزاد بازداشت شده اند به تركيه و بعد به سوريه بروند.
 


تمهيدات اتوبوسراني تهران براي بازديد از ضريح امام حسين(ع)

شركت واحد اتوبوسراني تهران به منظور عزيمت شهرونداني كه قصد زيارت حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و بازديد از ضريح مطهر امام حسين(ع) را دارند، سرويس هاي ويژه اي را برقرار كرده است.
بنابرگزارش روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران، اتوبوس ها از ساعت 8 بامداد تا ساعت 12 شب 8 آذرماه نسبت به انتقال زائران از ميادين و پايانه هاي زير به حرم مطهر اقدام خواهد كرد.
مسيرهاي حركت اتوبوس هاي در نظر گرفته شده به شرح زير است: ميدان خراسان- پايانه خاوران- ميدان دوم صادقيه- ابوذر- نازي آباد- خاني آباد- دولت آباد- شهرري- ميدان انقلاب اسلامي- ميدان شهرري.
لازم به ذكر است اتوبوس هاي شركت واحد با استقرار در پاركينگ ضلع شمال شرقي حرم مطهر آمادگي دارند مسافران را به مبادي اوليه منتقل نمايند.
 


شعباني: هيئت نظارت بر قانون اساسي تنها مشاور است

دبير علمي همايش «قوه مجريه در قانون اساسي» اظهار كرد: هيئت نظارت بر قانون اساسي نمي تواند در كار هيچ قوه اي دخالت كند بلكه تنها به عنوان مشاوري براي رئيس جمهور عمل مي كند.
قاسم شعباني در نشست خبري با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: هيئت نظارت بر قانون اساسي تاكنون جلساتي را برگزار كرده است كه يكي از ثمرات اصلي اين جلسات تصويب آئين نامه اجرايي اين هيئت بوده است و اعضاي اين هيئت درخصوص اجراي قانون اساسي مشاوره هايي را به رئيس جمهور ارائه مي دهند.
شعباني درباره اينكه آيا اين هيئت نامه رئيس جمهور به قوه قضائيه را ديده است يا اينكه نظر مشاوره اي درباره آن داشته است يا خير، گفت: اين هيئت درخصوص نامه رئيس جمهور به قوه قضائيه هيچ نظر مشاوره اي ارائه نداده است و اين نامه براساس نظر شخص رئيس جمهور نوشته شده است.
دبير علمي همايش «قوه مجريه در قانون اساسي» با اشاره به برگزاري اين همايش در روز 12 آذر ماه اظهار كرد: رئيس جمهور، مسئولان قضايي و صاحب نظران حوزه قانون گذاري در اين همايش حضور خواهند داشت.
شعباني در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا اين همايش مي تواند زمينه بحث درخصوص تغيير قانون اساسي را باز كند و يا نه، تصريح كرد: به موجب اصل 177 قانون اساسي كه در بازنگري سال 68 اين قانون قرار گرفته است ساز و كاري جامع براي تغيير قانون تصويب شده است.
وي گفت: به طور حتم برگزاري اين همايش و بحث هاي علمي كه در آن صورت مي گيرد در زماني كه رهبر معظم انقلاب و نخبگان عالي رتبه كشور احساس كردند كه قانون اساسي نياز به بازنگري قانون اساسي داشته باشد، مي تواند به عنوان يك مرجع علمي مورد اطمينان ايفاي نقش كند.
شعباني در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه آيا اصل 113 قانون اساسي و تفسيرهاي ارائه شده آن از سوي شوراي نگهبان با تفسيرهاي سابق كه از سوي همين شورا ارائه شده است تفاوتي دارد يا نه افزود: بر اساس اصل 98 قانون اساسي شوراي نگهبان مرجع اصلي تفسير بر قانون اساسي است.
به گزارش ايسنا، دبير علمي همايش جايگاه قوه مجريه در قانون اساسي خاطرنشان كرد: از اين رو نظرات سابق و همچنين شرح مذاكرات مجلس خبرگان رهبري مهمترين مرجع براي تفسير قانون اساسي از سوي شوراي نگهبان محسوب مي شود و نظر اين شورا نيز براي تمام دستگاه هاي اجرايي صائب است.
 


مهمانپرست:

رژيم صهيونيستي تنها مانع ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته اي است

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: رژيم صهيونيستي، تنها مانع ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته اي است.
رامين مهمانپرست روز سه شنبه با اظهار تأسف از مخالفت آمريكا با برگزاري كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي در دسامبر سال جاري، اين اقدام آمريكا را بيانگر ادعاهاي غير واقعي، رفتار متناقض و اعمال استانداردهاي دو گانه اين كشور در زمينه خلع سلاح هسته اي و برقراري صلح و امنيت بين المللي دانست.
به گزارش اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت خارجه، وي با يادآوري ابتكار جمهوري اسلامي ايران در ايجاد منطقه خاورميانه عاري از سلاح هسته اي، بر اهميت اجراي كامل، موثر و بي قيد و شرط مفاد قطعنامه 1995 در اين رابطه تاكيد كرد و هدف آمريكا از اين مخالفت را اعتراف خود آنها جهت جلوگيري از انزواي رژيم نامشروع صهيونيستي برشمرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اين نكته كه تصميم به برگزاري كنفرانس سال 2012 حاصل اجماع دولت هاي عضو پيمان عدم اشاعه هسته اي است، خاطر نشان كرد: وجود زرادخانه هسته اي و عدم پايبندي رژيم صهيونيستي به معاهدات بين المللي تنها مانع ايجاد منطقه خاورميانه عاري از سلاح هسته اي است. وي با رد هرگونه پيش شرط توسط هر كشوري به منظور برگزاري اين كنفرانس، بر لزوم فشار به رژيم صهيونيستي جهت انهدام زرادخانه هسته اي آن و الحاق به پيمان عدم اشاعه تاكيد كرد.
 


خبرگزاري روسي:

سوخت هسته اي در قلب رآكتور نيروگاه بوشهر بارگذاري شد

يك منبع آگاه روس اعلام كرد: سوخت هسته اي دوباره با موفقيت كامل در قلب نيروگاه اتمي بوشهر، اولين نيروگاه اتمي ايران، بارگذاري شد.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي دوشنبه گذشته سوخت در حضور كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي دوباره به طور كامل در قلب نيروگاه اتمي بوشهر كار گذاشته شد.بر پايه اين گزارش، نيروگاه هسته اي بوشهر هم اكنون براي از سر گرفتن فعاليت هاي خود به طور كامل آماده است.گزارش حاكي است: پيشتر آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش خود در باره برنامه هسته اي ايران اطلاع داده بود كه سوخت هسته اي براي انجام تحقيقات به طور كامل از نيروگاه اتمي بوشهر تخليه شده است.
 


اخبار ادبي و هنري

سلحشور از اتهام اقتباس فيلمنامه «يوسف پيامبر» تبرئه شد
فرج الله سلحشور كارگردان مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر» به تازگي با راي دادگاه تجديدنظر از اتهام عرضه فيلمنامه بدون اجازه پديد آورنده و اقتباس از كتابي درباره زندگي حضرت يوسف(ع) براي نگارش فيلمنامه خود تبرئه شد.
به گزارش ايرنا، سلحشور روز سه شنبه در نشستي با خبرنگاران كه با حضور وكلايش در دفتر سينمايي تبيان فيلم برگزار شد، ضمن ارايه حكم صادره از سوي دادگاه اظهار داشت: راي اوليه دادگاه براي شكايت «سيدشهاب الدين طاهري موسوي» مبني بر اقتباس از كتاب وي براي نگارش فيلمنامه يوسف پيامبر اسفند ماه سال گذشته صادر شد.
وي افزود: به دنبال اين حكم، شاكي در مدت قانوني اعتراض خود را به حكم دادگاه ارائه كرد و در نهايت دادگاه تجديدنظر در 16 آبان ماه امسال با تأييد حكم دادگاه اوليه، حكم نهايي را در اين زمينه صادر كرد.
نشست تخصصي شكنجه، ساواك، پهلوي
موزه عبرت ايران با همكاري مجمع هماهنگي كانون هاي اسنادي و تاريخ پژوهي كشور (مهتاب) نشست تخصصي «شكنجه- ساواك- پهلوي» را برگزار مي كند. اين نشست با موضوعات رژيم پهلوي و سياست سركوب، شكنجه در عصر پهلوي، ساواك و الگوبرداري از اينتليجنس سرويس، سيا و موساد، ساواك و شكنجه گران، ساواك و شكنجه شده ها و همچنين واكاوي كتاب هاي «در دامگه حادثه»، «اثر انگشت ساواك» و «داوري ساواك» برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند آثار و مقالات خود را تا 15 آذر 1391 به نشاني: موزه عبرت ايران در تهران، ميدان امام خميني(ره)، ابتداي خيابان فردوسي، خيابان كوشك مصري، خيابان شهيد يارجاني، شماره 11 و يا پست الكترونيكي infoebratmuseum.ir ارسال و براي آگاهي بيشتر به www.ebratmuseum.ir مراجعه كنند.
سومين جشنواره فيلم عمار با موضوعات جديد برگزار مي شود
سومين دوره جشنواره مردمي فيلم عمار با طرح موضوعات جديدي نظير فرود پهپاد آمريكايي در ايران و تلاش دلالان براي از بين بردن زحمت كشاورزان از سوم تا نهم دي در سراسر كشور برگزار مي شود.
دبير سومين دوره جشنواره مردمي فيلم عمار گفت: جشنواره عمار رشد خوبي داشته است و بحث هاي جديد و موضوعات متنوع و جذابي در ميان فيلم هاي دوره سوم جشنواره مي بينيم.
وي با بيان اينكه شايد بتوان آثار اين جشنواره را در ديگر جشنواره ها نيز ديد، تأكيد كرد: گفتمان انقلاب اسلامي در مجموعه جشنواره هاي سينمايي ايران خالي بود؛ جايي كه بتوان با نگاه به آينده به نقد حال پرداخت. وي با بيان اينكه اطلاعاتي كه از دبيرخانه جشنواره گرفته ام نشان مي دهد جشنواره عمار رشد خوبي داشته است، افزود: بحث هاي جديد و موضوعات متنوع و جذابي در ميان فيلم هاي دوره سوم جشنواره مي بينيم و به نظرم كلكسيون خوبي از فيلم هاي گفتمان انقلاب اسلامي را در جشنواره ببينيم.
طالب زاده با اشاره به كيفيت فيلم هاي حاضر در دور سوم جشنواره مردمي فيلم عمار، تصريح كرد: برخي از اين فيلم ها تكنيك خوبي ندارند كه بايد با كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي به آنها كمك كرد اما كيفيت فيلم هاي جشنواره عمار امسال بيشتر شده است. وي با اشاره به برخي فيلم هاي حاضر در سومين جشنواره مردمي فيلم عمار، افزود: در ميان اين فيلم ها مستندي درباره پهپاد آمريكايي و فرودش در ايران ديدم و همچنين فيلمي درباره تلاش دلالان براي از بين بردن زحمت كشاورزان ديدم. دبير سومين دوره جشنواره مردمي فيلم عمار، با بيان اينكه در اين دوره از تاريخ انقلاب اسلامي نيازمند اصلاح هستيم، تأكيد كرد: براي همين در اين دوره نياز به فيلمسازان مقتدري داريم كه چاه و چاله و افق پيش رو را با هم ببينند.
طالب زاده با اشاره به تلاش هاي دبيرخانه جشنواره عمار براي جذب فيلم ها پيشنهاد كرد كه مهلت ارسال تمديد شود.
فاكس نيوز مصاحبه زنده تلويزيوني را قطع كرد!
شبكه آمريكايي «فاكس نيوز» در اقدامي عجيب، مصاحبه زنده تلويزيوني با يك روزنامه نگار با سابقه را به علت اظهارات سياسي كه خوشايند مسئولان اين شبكه نبود، نيمه كاره رها كرد.
«توماس ريكس»، روزنامه نگار سرشناس آمريكايي دوشنبه گذشته ميهمان «فاكس نيوز» بود، اما هنگامي كه وي در صحبت هايش اين شبكه تلويزيوني را «بازوي حامي جمهوري خواهان» دانست و آن را متهم به بزرگ نمايي در مرگ چهار ديپلمات آمريكايي در «بنغازي» كرد، اين برنامه زنده ناگهان پايان يافت! «ريكس» قرار بود در اين مصاحبه كه تنها يك دقيقه و 45 ثانيه به طول انجاميد، درباره حادثه 11 سپتامبر و حمله به كنسولگري آمريكا در «بنغازي» ليبي صحبت كند.
 


به مناسبت هفته بسيج انجام شد

افتتاح بيمارستان صحرايي فوق تخصصي در كرمان

سرويس اجتماعي
بيمارستان صحرايي فوق تخصصي امام حسين(ع) به مناسبت فرا رسيدن هفته بسيج از سوي سازمان بسيج جامعه پزشكي در استان كرمان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين بيمارستان روز گذشته با حضور سردار فضلي، جانشين سازمان بسيج مستضعفان، سردار نوري، فرمانده قرارگاه نجف اشرف، سردار عظيمي، فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم (ص) كرمانشاه، نماينده مجلس، فرماندار كرمانشاه و ساير مقامات كشوري به صورت رسمي افتتاح گرديد.
دكتر روح الله قائداميني، نماينده سازمان بسيج جامعه پزشكي در اين رابطه به خبرنگار كيهان گفت: بيمارستان امام حسين(ع) تا 10 آذرماه بصورت 24 ساعته به مردم محروم شهرستان دالاهو، بخش گهواره از توابع استان كرمانشاه بطور رايگان خدمات رساني مي كند.
وي افزود: اين بيمارستان 32 تختخوابه داراي اتاق عمل و ريكاوري و بخش اورژانس به تفكيك جنسيتي مي باشد.
دكتر قائداميني اظهار كرد: در اين بيمارستان متخصصان جراحي پوست، بيهوشي داخلي، اطفال، زنان، راديولوژي، سونوگرافي، مغز و اعصاب، روان شناسي، مشاور دارويي، دندانپزشكي، خدمات پرستاري و آزمايشگاهي و پزشك عمومي به مراجعه كنندگان بصورت رايگان ارائه خدمت مي دهند.
نماينده سازمان بسيج جامعه پزشكي اشاره كرد علاوه بر اين بيمارستان، 4 بيمارستان صحرايي و 18 بيمارستان ثابت در سراسر كشور بر پا شده و تيم هاي تك تخصصي جراحي و طرح سنجش سلامت نيز در اين بيمارستان ها به مردم استان هاي مختلف بصورت رايگان خدمات ارايه مي دهند.
گفتني است اين بيمارستان با همكاري مركز بهداري غرب نساء و با حضور 114 نفر پزشك و پيراپزشك و فوق تخصص افتتاح شده است.
 


معافيت مدال آوران رشته هاي ورزشي از خدمت

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مدال آوران رشته هاي ورزشي كه رتبه هاي اول، دوم و مقام هاي جهاني را به خود اختصاص دهند از معافيت سربازي برخوردار مي شوند.
محمد صالح جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با اصلاح لايحه گذرنامه در كميته تخصصي كميسيون متبوعش گفت: اصلاحات اين طرح در كميسيون امنيت ملي انجام شده و پس از بررسي و تصويب نهايي در كميسيون به صحن علني پارلمان ارجاع خواهد شد.
وي تصريح كرد: مدال آوران ورزشي كه رتبه هاي اول و دوم و مقام هاي جهاني را به خود اختصاص دهند از معافيت سربازي برخوردار مي شوند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: اصلاحات طرح سرباز قهرمان صورت گرفته و جهت ارائه به صحن علني بهارستان آماده شده است.
جوكار در خاتمه خاطرنشان كرد: «سرباز قهرمان» به عنوان يك عامل تشويقي بوده و در راستاي ترغيب جوانان براي پيروزي ايران در عرصه هاي ورزشي مطرح شده است.
گفتني است يك فوريت طرح «سرباز قهرمان» در جلسه علني يكشنبه هشتم مرداد ماه سال جاري با 130 راي موافق، 66 راي مخالف و 19 راي ممتنع به تصويب نمايندگان رسيده بود كه از اين جهت به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارجاع شد تا بعد از بررسي هاي كارشناسي در صحن علني به راي گذاشته شود.
 


فرمانده ناوگان شمال:

كشورهاي حاشيه درياي خزرامنيت اين پهنه آبي را تامين مي كنند

فرمانده ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: كشورهاي حوزه درياي خزر، براي برقراري و تامين امنيت در اين دريا نيازي به حضور نيروهاي بيگانه ندارند.
امير دريادار دوم خرداد حكيمي ديروز و همزمان با هفتم آذرماه، روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درگفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: كشورهاي حاشيه درياي خزر مي توانند با همكاري يكديگر امنيت را در اين پهنه آبي تضمين كنند.
امير دريادار حكيمي با اشاره به حاكميت جمهوري اسلامي ايران بر 20 درصد از درياي خزر و فعاليت سكوي نفتي كشورمان در اين منطقه، گفت: ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش تامين امنيت اين سكو را براي ادامه كار متخصصان ايراني برعهده دارد.
وي خاطرنشان كرد: ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش، پيام آور صلح و دوستي براي كشورهاي واقع در حاشيه درياي خزر است.
فرمانده ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش در ادامه با اشاره به توانمندي هاي اين نيرو در تامين امنيت كشتي هاي تجاري و نفتكش كشورمان در آبهاي آزاد، گفت: نيروي دريايي ارتش از آغاز اعزام ناوگروه هاي خود به آبهاي آزاد و مقابله با دزدان دريايي، تاكنون تهاجم دزدان دريايي به بيش از 100 فروند كشتي تجاري و نفتكش ايراني و خارجي را دفع كرده است.
امير دريادار حكيمي افزود: در مدت سه سال گذشته كه اعزام ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش به آبهاي آزاد آغاز شد، تاكنون يك هزار و 500 فروند كشتي توسط اين نيرو در خطوط مواصلاتي درياي ما در شمال اقيانوس هند، خليج عدن و تنگه باب المندب اسكورت شده اند.
وي با اشاره به اعزام بيست و سومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش به آبهاي آزاد و بين المللي كه ناوشكن بومي «جماران» نيز در آن حضور دارد، اظهار داشت: اين ناوگروه در راستاي تامين امنيت كشتي هاي تجاري و نفتكش جمهوري اسلامي ايران، هم اكنون در حال انجام ماموريت در خليج عدن و تنگه باب المندب است.
امير دريادار حكيمي در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره شهيد «يدالله بايندر» كه شهريور 1320 در مقابله با حمله دشمنان به شهادت رسيد، افزود: در اين هفته مراسمي به مناسبت هفتاد و يكمين سالگرد شهادت بايندر برگزار مي شود و از نماد 39 شهيد نيروي دريايي در بندرانزلي نيز به زودي رونمايي خواهد شد.
 


گردشگران 12كشور جهان در مراسم عاشوراي يزد شركت كردند

يزد- خبرنگاركيهان:
گردشگران 12كشور جهان از جمله ژاپن، هلند، فرانسه، سوئيس، آلمان، سوئد، چين، ايتاليا، لبنان، استراليا، تركيه و كره جنوبي براي چهارمين سال متوالي در مراسم سوگواري حضرت سيدالشهدا(ع) شركت كردند.
سيدحسن حسيني، مدير اجرايي اين برنامه از تاثير زياد اين ديدار بر روي گردشگران خارجي خبر داد و گفت: در اين سري از بازديدها كه 2 نفر از روحانيان مسلط به زبان انگليسي آنان را همراهي مي كردند، گردشگران پس از اطلاع از فلسفه حركت امام حسين(ع) علاقه خاصي به امام پيدا كرده و بيان داشتند حسين(ع) منحصر به مسلمانان نيست و مي تواند الگويي براي عدالتخواهان جهان باشد.
به گزارش خبرنگار ما، حضور گردشگران در مراسم پخت آش نذري، سينه زني و نخل برداري در شهر يزد، تفت و نير باعث آشنايي بيشتر آنها با فلسفه قيام امام حسين(ع) شد.
 


در 13 آذر مصادف با 18 محرم

6 شهر خوزستان ميزبان ضريح امام حسين(ع) است

اهواز- خبرنگار كيهان:
مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان گفت: همزمان با 13 آذر و18 محرم، 6 شهر استان ميزبان ضريح جديد امام حسين(ع) هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيد جعفري با بيان اين كه خوزستان به مدت يك هفته ميزبان ضريح مطهر خواهد بود افزود: ضريح جديد امام حسين(ع) كه به منظور تعويض ضريح قديمي به كربلا منتقل مي شود، دهه دوم محرم از شهرهاي انديمشك، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر خواهد گذشت.
به گزارش خبرنگار ما، وي اظهار داشت: هر شهر به مدت يك شب ميزبان ضريح مطهر بوده و به همين مناسبت نيز مراسمي همچون زيارت عاشورا، دعاي ندبه، دعاي كميل، مراسم سوگواري حسيني و نماز جماعت در اين شهرها برپا خواهدشد.
گفتني است ضريح جديد امام حسين(ع) با عبور از استان هاي قم، تهران، مركزي، ايلام و لرستان وارد استان خوزستان شده و پس از آن از مرز شلمچه به كربلاي معلي منتقل مي شود.
 


سازمان نظام پزشكي خبر داد

 پرداخت خسارات بيمه مسئوليت پزشكان به صورت يوم الادا

با دستور رئيس كل سازمان نظام پزشكي و پيگيري هاي صورت گرفته، شركت بيمه آسيا، خسارت بيمه مسئوليت پزشكان را به صورت يوم الادا و براساس نرخ روز ديه پرداخت خواهد نمود.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، افزايش نرخ ريالي ديه به صورت سالانه و عدم پوشش يوم الادا توسط بيمه هاي مسئوليت پزشكان يكي از دغدغه ها و مشكلات مهم جامعه پزشكي در ارايه خدمات درماني به بيماران بود كه با پيگيري هاي سازمان نظام پزشكي و دستورات موكد دكتر سيدشهاب الدين صدر، رئيس كل اين سازمان و با موافقت بيمه آسيا، از تاريخ اول دي ماه سال جاري كليه اعضاي جامعه پزشكي مي توانند با استفاده از بيمه مسئوليت آسيا و دريافت الحاقيه مربوطه، به مدت 5 سال از تاريخ شروع بيمه، از تعهدات بيمه اي يوم الادا (متناسب با نرخ روز ديه) بهره مند گردند.
همچنين افزايش مدت 5 ساله تعهدات بيمه مسئوليت پزشكان از زمان شروع، تا مدت 10 سال توسط سازمان نظام پزشكي در حال پيگيري است كه به زودي نتايج آن به اطلاع خواهد رسيد.
صدور بيمه نامه فوق، طي روزهاي آينده و از طريق سايت صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشكي به نشاني www.irimcs.ir آغاز خواهد شد.
 


اجراي آزمايشي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري

رئيس كل سازمان نظام پرستاري از تامين اعتبار و آغاز پايلوت قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري طي چند روز آينده خبر داد.
به گزارش ايسنا، غضنفر ميرزابيگي افزود: با پيگيري هاي انجام شده سرانجام اعتبار لازم براي اجراي آزمايشي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري تامين شد و طي چند روز آينده آغاز مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر آن رئيس جمهور و وزير بهداشت قول داده اند كه اعتبار لازم براي اجراي اين قانون در لايحه بودجه سال آينده در نظر گرفته شود تا پس از تصويب تعرفه هاي خدمات پرستاري در شوراي عالي بيمه و حمايت بيمه اي از آن، سال آينده شاهد اجراي اين قانون در بيمارستان هاي كشور باشيم.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري گفت: البته در مورد اجراي دوره آزمايشي اين قانون كه قرار بود در سه بيمارستان از سه دانشگاه علوم پزشكي مختلف اجرا شود، تغييراتي داده شد و قرار است پايلوت اين قانون در حداقل سه بيمارستان از مجموعه بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران اجرا شود.
وي ادامه داد: اين بيمارستان ها از بين بيمارستان هاي بزرگ، متوسط و كوچك انتخاب مي شوند تا امكان ارزيابي بهتر و جامع تري براي اجراي آزمايشي اين قانون فراهم باشد.
 


برپايي مراسم دفن نمادين شهداي كربلا در اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
مراسم دفن نمادين شهداي كربلا ديروز با حضور گسترده مردم حسيني و ولايتمدار اردبيل برگزار شد.
براساس يك سنت ديرينه مردم حسيني اردبيل در سومين روز شهادت سرور شهيدان حسين بن علي(ع) و ياران باوفايش در قالب دسته هاي عزاداري در حالي كه به صورت نمادين تابوت هايي را به ياد شهداي كربلا بر دوش مي كشند از مقابل مسجد اعظم حركت مي كنند.
ديروز نيز عزاداران حسيني اردبيل ضمن عبور از مسيرهاي تعيين شده در مقابل مساجد محلات شش گانه به عزاداري پرداختند.
در اين مراسم حضور جوانان و نوجوانان كه با لباس مخصوص و با در دست داشتن بيل و كلنگ در اطراف تابوت هاي نمادين حركت مي كنند يادآور نقش افراد قبيله بني اسد در سومين روز شهادت شهداي كربلاست.
 


شرايط معافيت كفالت تنها مراقب و سرپرست پدر

سازمان وظيفه عمومي شرايط معافيت كفالت تنها مراقب و سرپرست پدر را اعلام كرد.
سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي طي اطلاعيه اي اعلام كرد: از شرايط اصلي رسيدگي به درخواست معافيت هاي كفالت از جمله كفالت پدر بالاي 65 سال تمام، يگانه فرزند ذكور سالم بالاي 18 سال خانواده بودن، رسيدن به سن مشموليت (18 سال تمام) و نداشتن غيبت است.
لازم به ذكر است، مهاجرت، ازدواج يا در حبس بودن برادر يا برادران مشمول نيز مانع بهره مندي از اين معافيت براي مشمول متقاضي خواهد بود.
در اين اطلاعيه آمده است، برادر بيمار در صورتي كه بيماري وي در شوراي پزشكي وظيفه عمومي تاييد شود مانعي براي معافيت كفالت نيست.
بنابراين اطلاعيه پدر بيمار كمتر از 65 سال نيز بايد به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي نيازمند به مراقبت تشخيص داده شود.
اين اطلاعيه در خصوص معافيت موقت كفالت پدر نيازمند مراقب مي افزايد، پدر بالاي 65 سال سن يا نيازمند مراقبت (كمتر از 65 سال) كه داراي دو فرزند ذكور بالاي 18 سال سالم مي باشد، به شرط آن كه يكي از فرزندان ذكور وي در خارج از شهرستان محل سكونت پدر به تحصيل اشتغال داشته باشد پسر ديگر او مي تواند تا پايان سنوات تحصيلي برادر خود از معافيت موقت كفالت پدر نيازمند مراقب استفاده كند.
 


رنگين نگاره اي با قدمت 15 هزار ساله در طرقبه شانديز كشف شد

طرقبه شانديز- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در شرق كشور و در استان خراسان رضوي رنگين نگاره اي با قدمتي بين 10 تا 15 هزار سال كشف شد.
نويسنده كتاب هاي جغرافياي بخش طرقبه و سنگ نگاره ها موزه هاي ماندگار و رد پاي 40 هزار ساله گفت: براي اولين بار در شرق كشور و در استان خراسان رضوي در جنوب چناران و شمال غرب شهرستان طرقبه شانديز، رنگين نگاره اي با قدمتي بين 10 تا پانزده هزار سال كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين نويسنده و محقق سنگ نگاره ها در استان با بيان اين كه براي اولين بار نقوش رنگين نگاره در غار ميرملاس استان لرستان كشف شده است افزود: رنگين نگاره هاي كشف شده شايد از كم نظيرترين نقوشي هستند كه در ايران با رنگ خلق شده اند. اميدواريم پس از معرفي اين آثار در حفظ و نگهداري آنها كه ميراث جاودان و كهن اين ديار هستند نيز بكوشيم. حسين بازوبندي در ادامه گفت: براي اولين بار نيز توانستيم در هزار مسجد در روستاي موچنان نيز سنگ نگاره پيدا كنيم كه در آن تصاويري از بز و حيوانات و گرگ است و تاكنون در رشته كوه هزار مسجد به علت رسوبي بودن سنگ نگاره ها پيدا نشده است لذا اين آثار نيز كم نظير است.
 


راه اندازي دوره عالي پزشك خانواده در دانشگاه هاي علوم پزشكي

معاون آموزشي وزارت بهداشت از راه اندازي دوره MPH پزشك خانواده در 20 دانشگاه علوم پزشكي كشور خبر داد.
دكتر محمدعلي محققي در اين رابطه گفت: 1100 پزشك در اين دوره ها شركت كرده اند و اين دوره شامل 180 بسته آموزشي مولتي مدياست.
وي اين دوره را بخشي از دوره تخصص پزشك خانواده كه به زودي راه اندازي مي شود برشمرد و اظهار داشت: تدوين كتب فارسي زبان مرجع براي رشته هاي پزشكي دانشگاهي بخش ديگري از اقدامات معاونت آموزشي وزارت بهداشت در سال جاري بوده است.
وي همچنين از راه اندازي 12 مركز بهداشتي، درماني و آموزشي در دانشگاههاي علوم پزشكي كشور خبر داد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10