(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 بهمن  1391 - شماره 20432

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ديدار پرشور مردم غيور آذربايجان صورت گرفت
 اتمام حجت رهبر انقلاب با بداخلاق ها و آنان كه شرع و قانون را ناديده مي گيرند
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
رؤساي قواي مقننه و قضائيه در نامه هاي جداگانه اي به رهبر معظم انقلاب:
تذكرات خيرخواهانه حضرتعالي را نصب العين كار خويش قرار مي دهيم
بازتاب فرمايشات رهبر انقلاب در رسانه هاي خارجي
هيچ قدرتي نمي تواند ايران را از پيشرفت هسته اي باز دارد
در جزيره هرمز رنگ آميزي چهارمين فرش خاكي جهان پايان يافت
سفير ايران در مقر اروپايي سازمان ملل خواستار شد
ممنوعيت سلطه فرهنگي در عرصه بين الملل
بنزين يورو در آينده نزديك جايگزين سوپر مي شود
نماينده مردم اصفهان در مجلس:
همنشيني با قدرت طلبان موجب طرد شدن از مردم مي شود
تشكر زلزله زدگان زهان قاين از رهبر انقلاب
شناسايي 59 گونه پرنده در تالاب هاي آذربايجان غربي
با حضور معاون وزير راه و شهرسازي
كارگاه آموزش چگونگي مديريت سوانح طبيعي در خرم آباد برگزار شد
معاون وزير نيرو:
شاخص افت شبكه برق بايد به استاندارد بين المللي نزديك شود
بيش از 300 هزار ايثارگر صاحب مسكن شدند
دومين كنگره بين المللي ايمني جاده ها در مشهد برگزار شد
فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر:
رزمايش الي بيت المقدس به تمام اهداف خود دست يافت
همايش بحران هاي محيط زيست ايران در كيش برگزار شد
جانباز رمضان روحي دعوت حق را لبيك گفت
اولين يادواره شهداي زن جامعه پزشكي


در ديدار پرشور مردم غيور آذربايجان صورت گرفت

اتمام حجت رهبر انقلاب با بداخلاق ها و آنان كه شرع و قانون را ناديده مي گيرند

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح روز شنبه در ديدار بسيار پرشور هزاران نفر از مردم تبريز، در بيانات بسيار مهمي به تشريح رفتار و گفتار غيرمنطقي دولتمردان آمريكا در بحث مذاكره و تبيين رفتار منطقي ملت و نظام اسلامي در اين زمينه پرداختند و با تجليل مجدد از حضور پرشكوه و عزتمند ملت در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، نكاتي را در باب مسأله اخيري كه در مجلس روي داد بيان فرمودند.
در اين ديدار كه در آستانه قيام 29 بهمن مردم تبريز در سال 56 انجام شد، رهبر انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي آن قيام، دين و ايمان ديني را معيار و ملاك و راهنماي حركت ملت ايران دانستند و افزودند: نمونه بارز تبلور اين حقيقت، مبارزات مردم آذربايجان در 150 سال اخير است كه همواره با پشتوانه ايمان ديني و پافشاري بر آن بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه علت اصلي متزلزل نشدن ملت ايران در مقابل فشارهاي قدرتهاي جهاني از جمله تحريم ها، ايمان ديني ملت بوده است، خاطرنشان كردند: آنها از چند ماه پيش تحريم هايي را كه ادعاي فلج كننده بودن آنها را داشتند ا عمال و حتي چند روز قبل از 22 بهمن نيز دور جديدي از تحريم ها را وضع كردند تا اراده مردم را سست كنند اما پاسخ ملت ايران اين بود كه راهپيمايي 22 بهمن امسال، پرشورتر و گسترده تر از سالهاي قبل برگزار شد.
ايشان افزودند: در راهپيمايي 22 بهمن امسال، همه، از همه جا آمدند و حضور مردم همراه با روحيه بالا و چهره هايي خندان و شاداب بود و اين حضور عظيم چهره واقعي ملت را بار ديگر نشان داد .
بهمن بزرگ بر سر دشمنان
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه راهپيمايي 22 بهمن در هر سال، همچون ضربه سهمگين و بهمني بزرگ، بر سر دشمنان و مخالفان ملت ايران فرود مي آيد خاطرنشان كردند: امسال نيز همينگونه شد.
ايشان با قدرداني مجدد از حضور پرشكوه و عزتمندانه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن، خاطرنشان كردند: اگر صدبار هم اين تشكر تكرار شود، باز هم جا دارد و بايد در مقابل اين روحيه و بصيرت ملت ايران، تعظيم كرد .
رهبر انقلاب اسلامي در تحليل شرايط كنوني تأكيد كردند: دشمنان در مقابل ايمان، عزم راسخ، بصيرت، شجاعت و تحمل ملت ايران، در موضع انفعال قرار گرفته و بر همين اساس حركات غيرمنطقي انجام مي دهند.
حرف و عمل متناقض آمريكا
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به رفتار و گفتار دولتمردان آمريكايي، آنان را افرادي غيرمنطقي، داراي حرف و عمل متناقض و روحيه زورگويانه دانستند و خاطرنشان كردند: آمريكايي ها توقع دارند كه ديگران در مقابل حرفهاي غيرمنطقي و زورگويي هاي آنها تسليم شوند، همانطور كه برخي تسليم شده اند اما ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي تسليم شدني نيست زيرا منطق، توانايي و اقتدار دارد.
معظم له در تبيين مواضع و اقدامات غيرمنطقي دولتمردان آمريكايي و دولتهاي غربي دنباله رو آنها، به بيان نمونه هاي عيني پرداختند و افزودند: آنها ادعا مي كنند كه متعهد به حقوق بشر هستند و پرچم حقوق بشر را در دنيا بلند كرده اند، اما در عمل بيشترين ضربه را به حقوق بشر مي زنند و با فجايعي نظير گوانتانامو و ابوغريب و كشتار مردم افغانستان و پاكستان بيشترين اهانتها را به حقوق انسانها مي كنند .
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از موارد غيرمنطقي بودن آمريكايي ها و تناقض ميان ادعا و عمل آنها را، ادعاي آنها مبني بر مقابله با سلاح هسته اي برشمردند و افزودند: آمريكايي ها براساس اين ادعا، يازده سال پيش، به عراق حمله كردند اما بعدها مشخص شد اين ادعا از اساس نادرست بوده است.
ايشان خاطرنشان كردند: دولتمردان آمريكايي با وجود اين ادعا از رژيم شرير صهيونيستي و مجهز به سلاح هسته اي كه ديگران را نيز تهديد مي كند، حمايت مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، ادعاي تعهد به گسترش دموكراسي در دنيا را يكي ديگر از حرفهاي خلاف واقع مقامات آمريكايي دانستند و افزودند: آنها از يك طرف اين ادعا را مطرح مي كنند اما از طرف ديگر دائماً در حال تعارض و مقابله با ايران هستند كه داراي روشن ترين و واضح ترين مردم سالاري ها در منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: آمريكايي ها در حالي مدعي حمايت از گسترش دموكراسي هستند كه در همين منطقه، با وقاحت تمام از كشورهايي حمايت مي كنند كه حتي بوي دموكراسي را هم استشمام نكرده اند و مردم آنها براي يك بار نيز صندوق رأي و انتخابات را نديده اند.
ايشان يكي ديگر از مصاديق تناقض ميان حرف و عمل دولتمردان آمريكايي را، ادعاي آمادگي مذاكره با ايران به منظور حل مسائل ميان دو كشور، دانستند و افزودند: اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه آمريكايي ها حرفهاي ناشايست و خلاف واقع را به نظام جمهوري اسلامي نسبت مي دهند و براي مقابله با ملت ايران متوسل به تحريم و فشار مي شوند.
رهبر انقلاب اسلامي سخنان چند روز پيش رئيس جمهوري آمريكا مبني بر تلاش اين كشور براي جلوگيري از ساخت سلاح هسته اي بوسيله ايران را مورد اشاره قرار دادند و تأكيد كردند: اگر ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را داشت آمريكا به هيچ وجه نمي توانست جلوي ملت ايران را بگيرد .
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: جمهوري اسلامي ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد و اين تصميم نيز به دليل ناراحتي آمريكا نيست، بلكه بر مبناي يك عقيده و اعتقادي است كه سلاح هسته اي را جنايت بر ضد بشريت مي داند و ضمن آنكه بر عدم توليد آن تأكيد دارد، خواستار محو سلاحهاي هسته اي موجود در جهان نيز است.
تقلب در حرف زدن
ايشان تأكيد كردند: ادعاي آمريكايي ها مبني بر ساخت سلاح هسته اي بوسيله ايران، يك تقلب در حرف زدن است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در موضوع هسته اي ايران، بحث بر سر سلاح هسته اي نيست، بلكه آنها مي خواهند مانع حق قطعي و مسلم ملت ايران در غني سازي هسته اي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي شوند كه البته در جلوگيري از ملت ايران موفق نخواهند شد و اين ملت كار خود را براساس حق صريح خود انجام خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: تلاش براي تضييع حقوق ملت ايران نمونه اي آشكار از غيرمنطقي بودن آمريكايي ها است و بر همين اساس با طرف غيرمنطقي و زورگو، نمي توان با اتكاء به منطق حرف زد.
ايشان افزودند: جمهوري اسلامي ايران در طول 34 سال گذشته، در قضاياي مختلف جهاني، بروشني دريافته است كه طرف مقابل او كيست، چگونه رفتار مي كند و چگونه بايد با او برخورد كرد .
رهبر انقلاب با اشاره به اينكه آمريكايي ها در بحث مذاكره، با تكيه به شبكه خبري رسانه اي تحت تسلط صهيونيستها و آمريكايي ها، به دنبال فريب دادن افكار عمومي جهان، منطقه و ايران هستند افزودند: شبكه رسانه اي جهاني، حرفهاي ما را يا منعكس نمي كند و يا ناقص و حتي برعكس منعكس مي كند، بنابراين روي سخن ما با ملت ايران است.
ايشان در تبيين واقعيات و حقايق بحث مذاكره، پنج نكته مهم را مورد تأكيد قرار دادند: غيرمنطقي و متناقض بودن حرف و رفتار دولتمردان آمريكايي - تلاش آمريكايي ها براي تسليم كردن ملت ايران به عنوان هدف اصلي مذاكرات - معناي حقيقي مذاكره در عرف قدرتهاي سلطه گر - دروغ و فريبكاري آمريكايي ها درباره برداشته شدن تحريم ها با مذاكره - و منطقي بودن رفتار ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي در مقابل پيشنهاد آمريكا.
حضرت آيت الله خامنه اي غرض اصلي دولتمردان آمريكا از طرح پيشنهاد مذاكره را تبليغ و هياهو درباره تسليم شدن ملت و نظام ايران خواندند و افزودند: آنها مي خواهند به ملتهاي مسلمان و سربرافراشته منطقه، نشان دهند كه جمهوري اسلامي ايران هم با همه سرسختي و ايستادگي، عاقبت پاي ميز مذاكره و مصالحه آمد، بنابراين شما نيز چاره اي جز تسليم نداريد.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: البته سلطه گران از ديرباز با هدف نااميد كردن ملتهاي مسلمان، درصدد كشاندن ايران پاي ميز مذاكره و بده و بستان بوده اند و اكنون نيز همين هدف را با طرح تبليغاتي «مذاكره اي غيرمربوط به مسائل اساسي» دنبال مي كنند اما جمهوري اسلامي ايران، با چشمان باز اهداف آنها را مي فهمد و متناسب با آن اهداف، جواب مي دهد.
ايشان معناي حقيقي گفت و گو در عرف آمريكا و غربيها را پذيرش حرفهاي آنان در پاي ميز مذاكره خواندند و افزودند: آنها با همين نگاه غيرمنطقي، در تبليغات اخيرشان مي گويند مذاكره مستقيم كنيم تا ايران را به دست برداشتن از انرژي هسته اي و غني سازي قانع و وادار سازيم اما اگر خواهان گفت و گوي حقيقي و منطقي بودند بايد مي گفتند مذاكره كنيم تا ايران استدلالها و ادله خود را بگويد و مسائل عادلانه بررسي شود.
رهبر انقلاب اين سؤال را مطرح كردند كه با توجه به اين نگاه حاكم بر دولتمردان آمريكايي و انتظار آنها براي تسليم شدن ايران، اگر دولت ايران هم پيشنهاد گفت و گو را بپذيرد آيا مذاكره به درد مي خورد و اصلاً به جايي مي رسد؟
رهبر انقلاب با اشاره به اقدام آمريكايي ها در قطع مذاكره هنگام كم آوردن در مقابل حرفهاي منطقي ايران افزودند: در 15 سال گذشته، دو سه بار آمريكايي ها با تأكيد بر اينكه گفت و گو خيلي ضروري، فوري و حياتي است در برخي مسائل درخواست مذاكره كردند، يك يا دو مأمور دولتي هم رفتند و با آنها گفت و گو كردند، اما به محض اينكه در مقابل حرفهاي منطقي ايران، جوابي نداشتند مذاكره را قطع كردند و با استفاده از شبكه رسانه اي بين المللي خود وانمود كردند ايران مذاكره را قطع كرده است .
ايشان پرسيدند آيا با وجود اين تجربيات، باز هم لازم است بي منطقي آمريكايي ها را در مذاكرات تجربه كنيم؟
به دنبال مذاكره حقيقي و عادلانه نيستند
حضرت آيت الله خامنه اي، تبليغات آمريكايي ها را درباره لغو تحريم ها در پي مذاكره با ايران، وعده اي دروغ دانستند و افزودند: آنها به خيال خام خود فكر مي كنند ملت از تحريم ها به ستوه آمده بنابراين با شنيدن اين وعده، مشتاق مذاكره با آمريكا مي شود و به مسئولان كشور فشار مي آورد.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: در واقع، اين وعده نيز از همان حرفهاي فريبكارانه است و نشان مي دهد آنها به دنبال مذاكره حقيقي و عادلانه نيستند بلكه تسليم شدن ملت ايران را دنبال مي كنند در حاليكه اگر ملت ايران مي خواست تسليم آمريكايي ها باشد اصولاً انقلاب نمي كرد.
ايشان در ا شكال جدي ديگري به ادعاي آمريكايي ها مبني بر لغو تحريم ها با مذاكره تأكيد كردند: هدف تحريم ها، همچنانكه بارها گفته اند خسته كردن ملت ايران و جدا كردن ملت از نظام اسلامي است بنابراين اگر مذاكره هم انجام شود اما ملت همچنان در صحنه باشد و بر حقوق خود پافشاري كند، تحريم ها وجود خواهد داشت .
رهبر انقلاب در همين بحث به بازخواني يك برداشت ذهني دولتمردان آمريكايي پرداختند كه نيمي از آن درست و نيمي ديگر غلط است.
معظم له فرمودند: آمريكايي ها معتقدند جمهوري اسلامي بر ملت تكيه دارد و اگر با تحريم ها مردم را از نظام اسلامي جدا كنيم قدرت مقاومت از نظام گرفته مي شود. بخش اول اين حرف كه نظام كاملاً متكي بر توده هاي عظيم ملت است حرف درستي است اما بخش دوم كه فشارها و تحريم ها، ملت را به زانو درمي آورد و آنها را از نظام جدا مي كند، كاملاً غلط و ناشي از بدفهمي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ملت ايران بدنبال شكوفايي و رونق و رفاه كامل است اما حاضر نيست اين هدف را با ذلت بدست آورد بلكه با «تدبير و عزم و شجاعت» و تكيه بر نيروهاي داخلي بويژه جوانان مستعد ايران، تحقق اين هدف را پيگيري مي كند.
رهبر انقلاب با اشاره به پيشرفتهاي شگفت انگيز ملت ايران در مقايسه با ملتها و كشورهايي كه تسليم آمريكا بوده اند افزودند: تحريم ها مردم را آزار مي دهد اما در مقابل آن دو راه بيشتر وجود ندارد يا مانند ملتهاي ضعيف، «تسليم شدن و در مقابل زورگويان جهاني توبه كردن» و يا مانند ملت شجاع ايران فعال كردن توانايي ها و نيروهاي داخلي و عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه خطر .
ايشان افزودند: بدون ترديد ملت ايران راه دوم را انتخاب كرده و مي كند و به اذن الله تحريم ها را به مرحله اي براي رشد و شكوفايي بيشتر تبديل خواهد كرد.
مردم ميان خود و نظام فاصله نمي اندازند
حضرت آيت الله خامنه اي، حضور پرنشاط ملت در راهپيمايي 22 بهمن را به معناي شكايت نداشتن مردم از گراني و مشكلات ندانستند و افزودند: مردم بخصوص طبقات ضعيف دشواريها را كاملاً احساس مي كنند اما ميان خود و نظام فاصله نمي اندازند زيرا مي دانند نظام اسلامي و اسلام عزيز همان دست قدرتمندي است كه مي تواند مشكلات را حل كند .
رهبر انقلاب در جمع بندي سخنان خود درباره مذاكره با آمريكا تأكيد كردند: نظام اسلامي و ملت ايران برعكس دولتمردان آمريكايي، اهل منطق هستند بنابراين اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقي ببينند به آن پاسخ مناسب مي دهند .
حضرت آيت الله خامنه اي، خودداري آمريكا از زورگويي و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ايران، عدم دخالت در امور داخلي ايران كه در حمايت از فتنه گران 88 كاملاً آشكار بود و پرهيز از آتش افروزي در منطقه را از جمله نشانه هايي دانستند كه اگر بروز كند مي تواند نشان دهنده حسن نيت دولتمردان آمريكايي باشد .
رهبر انقلاب افزودند: اگر اينطور شود و آمريكايي ها در حرف و عمل نشان دهند كه غيرمنطقي نيستند آن وقت مي بينند كه جمهوري اسلامي و ملت ايران، خيرخواه و اهل تعامل و منطقند . حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: تنها راه تعامل با جمهوري اسلامي ايران همين است و در اين صورت دولت آمريكا، جواب مناسبي دريافت خواهد كرد.
آرامش جزو حقوق اساسي ملت است
ايشان در بخش پاياني سخنانشان به قضيه مهمي كه يكشنبه دو هفته قبل در مجلس پيش آمد پرداختند و نكات مهمي را در اين باره بيان كردند.
رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتي ملت و نخبگان از اين مسئله افزودند: اين قضيه بد و نامناسب، بنده را نيز از دو جهت ناراحت و متأثر كرد يكي از بابت اصل وقوع ماجرا و ديگري بابت ناراحتي مردم از اين قضيه.
ايشان افزودند: در اين ماجرا متأسفانه رئيس يك قوه به استناد يك اتهام ثابت نشده و حتي مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعني مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت كه كاري بد، غلط، نامناسب، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: اين رفتار، حقوق اساسي مردم را نيز تضييع كرد چرا كه زندگي در «آرامش و امنيت رواني و اخلاقي»، جزو حقوق اساسي ملت است.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: بنده فعلاً نصيحت مي كنم كه اين كار شايسته اي براي نظام جمهوري اسلامي نيست.
ايشان استيضاح اخير را نيز كاري غلط خواندند و افزودند: استيضاح بايد فايده اي داشته باشد اما چند ماه مانده به پايان كار دولت، استيضاح يك وزير آن هم به خاطر مسئله اي كه مربوط به وزير نيست، چه علت و فايده اي دارد؟
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در داخل مجلس هم كساني حرفهاي نامناسب بر زبان آوردند كه آن هم غلط بود.
ايشان خاطرنشان كردند: دفاع رئيس محترم مجلس هم قدري زياده روي بود و لزومي نداشت .
رهبر انقلاب تأكيد كردند: نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، مسائل مناسبي نبود .
حضرت آيت الله خامنه اي پرسيدند: وقتي دشمن مشترك وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شكل مي گيرد واقعاً جز افزايش برادري ها و ايستادگي در مقابل دشمن بايد كار ديگري كرد؟
اين رفتارها مناسب با سوگندها نيست
رهبر انقلاب با اشاره به حمايتهاي خود از مسئولان كشور افزودند: بنده باز هم كمك مي كنم اما اين رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نيست، مسئولان عظمت ملت را ببينيد و رفتاري شايسته اين ملت انجام دهند.
ايشان تأكيد كردند: مسئولان، دولت و مجلس، همه تلاشهاي خود را براي حل گره ها و مشكلات اقتصادي مردم و كشور متمركز كنند زيرا همانطور كه چند سال پيش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هايش را در مسائل اقتصادي متمركز كرده است .
در عمل چه كار كرديد ؟
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادي، نامه اي به رؤساي قوا نوشتم مكرر مي گويند فساد اقتصادي اما اين كار به زبان گفتن تمام نمي شود بلكه نيازمند مبارزه عملي است، در عمل چه كار شد؟ در عمل چه كار كرديد؟ اين مسائل انسان را متأثر مي كند.
رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، از مسئولان توقع داريم با صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش و ملاحظه مسائل كشور، همه توان و نيروها را براي حل مشكلات مردم متمركز كنند و حالا كه دشمني هاي دشمن شدت يافته، آنها هم رفاقتهايشان را شدت دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ان شاءالله اين نصيحت خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گيرد و به آن پايبند باشند.
ايشان خاطرنشان كردند: البته گله امروز من از برخي سران و مسئولان موجب نشود عده اي راه بيفتند و عليه اين و آن شعار دهند كه با اين كار هم مخالف هستيم .
بنده كاملا مخالف اين كارها هستم
رهبر انقلاب اسلامي، با انتقاد صريح و شديد از اقدام اخير برخي افراد در بر هم زدن مجلس سخنراني رئيس مجلس در قم افزودند: اينكه عده اي برخي را ضدولايت و ضدبصيرت بنامند و شعار بدهند نظير آنچه اخيراً در قم روي داد، اقدامي غلط است و بنده كاملاً مخالف اين كارها هستم كه قبلاً هم نظير آن در مرقد مطهر حضرت امام(ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذكر دادم جلوي اين كارها را بگيرند.
رهبر انقلاب افزودند: كساني كه راه مي افتند و شعار مي دهند اگر واقعاً حزب اللهي و مؤمن هستند بدانند كه اين كارها به ضرر كشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنايي به اين حرفها ندارند كه حسابشان جداست.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان بياناتشان تأكيد كردند: آينده ملت بصير ايران به لطف الهي كاملاً روشن است و افقي به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار اين ملت و جوانان است.
در ابتداي اين ديدار آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي قيام 29 بهمن سال 56 در تبريز، به حضور كم نظير مردم آذربايجان در راهپيمايي 22 بهمن امسال اشاره كرد و گفت: پيام مردم بصير و موقع شناس ايران در راهپيمايي پرشكوه 22بهمن، حفظ وحدت و همدلي در جامعه، توجه به حاكميت اخلاق در عرصه سياست، و تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشكلات بود .
 


هديه به خوانندگان

مرحوم علامه طباطبايي(ره): اعتبارات دنيا نوعاً وفا نمي كند و اگر هم وفا كند تا دم قبر است و بعد از آن مائيم و ابد ما.
 


پاي درس علي (ع)

اقسام علم
علم بر دو نوع است:
علم فطري
علم اكتسابي
علم اكتسابي اگر هماهنگ با علم فطري نباشد، مفيد واقع نخواهد شد.
نهج البلاغه
حكمت 339

 


اخبار ادبي و هنري

دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي برگزار شد
مراسم اختتاميه دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي (ققنوس) جمعه شب با حضور جمعي از هنرمندان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم با بزرگداشت ياد و خاطره رسول ملاقلي پور از ابراهيم حاتمي كيا و فرج الله سلحشور تقدير شد، هر چند كه حاتمي كيا به خاطر مشغله كاري مراحل فني فيلم شهيد چمران در اين مراسم حضور نيافت.
در دومين جايزه ققنوس دو فيلم «سربه مهر» ساخته هادي مقدم دوست و «تنهاي تنهاي تنها» به كارگرداني احسان عبدي پور به عنوان آثار برگزيده معرفي و از فيلم هاي «رسوايي» ساخته مسعود ده نمكي، «دهليز» ساخته بهروز شعيبي، «20:9 در بوشهر» ساخته محمدامين همداني، «زيباتر از زندگي» ساخته انسيه شاه حسيني، «ترنج» ساخته مجتبي راعي، «گام هاي شيدايي» ساخته حميد بهمني و «فرشتگان قصاب» ساخته سهيل سليمي تقدير شد.
علي ملاقلي پور فرزند مرحوم ملاقلي پور در هنگام تجليل از پدرش گفت: يك سخن از امام خميني(ره) فراموش شده است كه من مي خواهم اينجا يادآوري كنم و آن اين است كه ما همان گونه كه مخالف آمريكاييم مخالف كمونيسم جهاني هم هستيم.
وي با بيان اينكه سه، چهار فيلم با حمايت دولت ساخته شد كه ريشه در روسيه داشت، افزود: اين فيلم ها حمايت شد و جايزه گرفت اما به فيلمي كه درباره انفاق ساخته شد توجه نشد و جايزه نگرفت.
در ادامه اين مراسم روح الله رجبي دبير دومين جايزه گفتمان انقلاب اسلامي در سخناني با بيان اينكه فيلم هاي سي و يكمين دوره فيلم فجر به چارچوب هاي فكري و فرهنگي نزديك تر بود، گفت: از اهداف برگزاري چنين حركتي ايجاد فضاي محفلي بين انديشمندان و هنرمندان اعم از فرم و محتوا و مديريت است.
وي افزود: در اين حركت سعي كرديم فضاي پس از توليد را با حضور اساتيد متفاوت نقد و ارزيابي كرده و ارتباط با مخاطب را دنبال كنيم و اميدواريم اين حركت را از پس توليد به پيش از توليد كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است منتقل كنيم.
در اين مراسم همچنين از عادل پيغامي، جهانگير خسروشاهي و يعقوب توكلي به عنوان مهمترين منتقدان جبهه فكري انقلاب اسلامي، محمدصالح مفتاح سردبير سايت «تريبون مستضعفين» به عنوان رسانه برتر سينمايي انقلاب و خسرو زينالپور تقدير به عمل آمد.
جلوگيري دستگاه هاي امنيتي آمريكا
از ارسال ايميل به نويسندگان
دبير سومين دوره جشنواره داستان فتنه از حضور نويسندگان خارجي از جمله از جهان اسلام در اين جشنواره خبر داد.
محمدحسن ابوحمزه در گفت وگو با رجانيوز اظهار داشت: امسال شركت كنندگان جديدتري با ديدگاه هاي متفاوت آثاري خلق كرده اند از جمله نويسندگان جهان اسلام از ساير كشورها. بسياري با تحصيلات آكادميك مرتبط با ادبيات در اين دوره آثار فرستاده اند.
وي افزود: استقبال بسيار خوب نويسندگان خارجي و جهان اسلام- مخصوصا كشورهاي انقلابي عربي- يكي از مهمترين دلايل تمديد مهلت ارسال آثار بود. ما در بخش بين الملل غافلگير شديم. واقعيت اين است كه انتظار تا اين حد استقبال را نداشتيم. برخي مجلات، سايت ها، پايگاه هاي ادبي و انجمن هاي مجازي داستان خارجي، ما را بين نويسندگان كشور خودشان معرفي كردند. كشورهايي مانند بحرين، يمن، عراق، فلسطين، لبنان، سوريه، اردن، عربستان سعودي و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و همچنين برخي كشورهاي آفريقايي مانند مصر، الجزاير، ليبي، تونس، موريتاني و سودان از اين جمله بودند.
اين نويسنده همچنين درباره ارتباط با نويسندگان در ساير كشورها از جمله آمريكا نيز گفت: جالب است بدانيد نهادهاي نظارتي و امنيتي آمريكايي كه كشورشان به عنوان مهد آزادي و دموكراسي مشهور است به شدت بر هرگونه ارتباط از خارج كشور با مردم آنجا مخصوصا مسلمانان جلوگيري مي كنند. ما اين را به وضوح مشاهده كرديم به طوري كه همه نامه هاي الكترونيكي ما به راحتي برگشت خورده و به دست صاحبان آن نمي رسيد. اين در مقايسه با ساير كشورها كه به راحتي نامه و فراخوان ما را دريافت مي كردند، پاسخ مي دادند و سوال مي پرسيدند ما را مطمئن كرد كه يك ديوار ضخيم و قطور امنيتي ميان ما و مسلمانان كشور آمريكا وجود دارد.
وي ادامه داد: البته ما هم مجبور به ايجاد روش ديگر شديم آنها را دور زديم. اگر قرار بود با كوچكترين مانع نااميد شويم كه خيلي بد بود. ما تجربه هاي خوبي در انقلاب و جنگ كسب كرديم كه يكي از آنها حل مشكل در اسرع وقت و با روش هاي ديگر است اما نااميدي نه. بنابراين براي رساندن پيام به مسلمان آمريكايي دست به كار شديم و به سختي در بخش نظرات سايت ها و وبلاگ هاي ادبي فراخوان را فرستاديم كه بسيار دشوار و وقت گير بود اما شد. مثلا تعداد حروف فراخوان ما در مقابل سايت هايي كه محدوديت پذيرش داشتند، مشكل بود كه تجربه داستانك نويسي مشكل ما را حل كرد و فراخوان هاي كوتاه، مفيد و مختصر نوشته و فرستاديم.
مزاحمت رژيم صهيونيستي
براي فيلم ضد صهيونيستي
كارگردان يك فيلم ضدصهيونيستي تاكيد كرد كه تصويربرداري صحنه هاي جنگي اين فيلم در لبنان به دليل فضاي امنيتي ايجاد شده از سوي رژيم اشغالگر قدس غيرممكن بود.
محمدرضا اسلاملو كارگردان فيلم «شهابي از جنس نور» كه بخش هايي از آن در لبنان فيلمبرداري شد به مهر گفت: فيلمبرداري اين فيلم در بخش هاي مربوط به لبنان به پايان رسيد و قرار است برخي از صحنه هاي جنگي فيلم به دليل مشكلات بسياري كه در آنجا داشتيم و همچنين امكانات محدود در فيلمبرداري، در ايران ضبط شود.
اين كارگردان سينماي مستند درباره ضبط صحنه هاي جنگي فيلم بيان كرد: در شرايط سختي در لبنان كار مي كرديم و مدام از سوي هواپيماها و يا بالگردهاي رژيم اشغالگر قدس تحت نظر نظامي بوديم. از سوي ديگر حضور هواپيماهاي سازمان ملل نيز مزيد بر علت شده بود و مدام گزارش كار مي دادند، در واقع به نظر مي رسيد آنها به نوعي حافظ منافع رژيم اشغالگر در فضايي بودند كه ما كار مي كرديم.
وي در ادامه افزود: به دليل وجود چنين فضايي نتوانستيم صحنه هاي جنگي را فيلمبرداري كنيم. ما حتي نمي توانستيم يك منور هم روشن كنيم و اين نكته اي بود كه خود حزب الله لبنان هم روي آن تاكيد داشت. به همين دليل صحنه هاي جنگي اين فيلم در ايران فيلمبرداري خواهد شد. اسلاملو كارگردان فيلم «شهابي از جنس نور» در پايان صحبت هاي خود درباره بازداشت امين زندگاني در فرودگاه لبنان گفت: مشكل رواديد پيدا كرده و خوشبختانه در سلامت در لبنان حضور دارد و در حال حاضر بايد مراحل قانوني براي حل مشكل رواديد اين بازيگر طي شود.
فيلم «شهابي از جنس نور» درباره امدادهاي غيبي در شرايط جنگ است كه به اعتقاد كارگردان، پديده امدادهاي غيبي در هشت سال دفاع مقدس و جنگ هاي رژيم اشغالگر، با لبنان و فلسطين به خوبي مشهود بوده است.
 


رؤساي قواي مقننه و قضائيه در نامه هاي جداگانه اي به رهبر معظم انقلاب:

تذكرات خيرخواهانه حضرتعالي را نصب العين كار خويش قرار مي دهيم


رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رهبر معظم انقلاب گفت: از تذكرات خيرخواهانه و منصفانه حضرتعالي در مورد رفتار قوا سپاسگزاري مي نمايم و آنچه از تذكرات به رعايت مصالح كشور توسط اين بنده اشارت داشت با جان و دل پذيرا و آن را نصب العين كار خويش قرار خواهم داد.
متن كامل اين نامه به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي دامت بركاته
با سلام و عرض ارادت
بيانات بليغ حضرتعالي در ملاقات با مردم انقلابي آذربايجان به مناسبت سالروز قيام شكوهمند مردم تبريز از هر جهت راهگشا و اميدآفرين براي ملت عزيز بود.
حقير لازم مي دانم از تذكرات خيرخواهانه و منصفانه حضرتعالي در مورد رفتار قوا سپاسگزاري نمايم و آنچه از تذكرات به رعايت مصالح كشور توسط اين بنده اشارت داشت با جان و دل پذيرا و آن را نصب العين كار خويش قرار خواهم داد و مطمئن هستم نمايندگان استيضاح كننده و قاطبه نمايندگان اندرزهاي مشفقانه حضرتعالي را مبناي عمل خويش قرار خواهند داد و اين نگاه بلند، بار ديگر عظمت و شوكت جايگاه تأثيرگذار ولايت فقيه را در نظام مقدس جمهوري اسلامي نشان مي دهد.
از خداوند متعال عزت، سربلندي و طول عمر آن حضرت را خواستارم.
رئيس قوه قضائيه نيز با ارسال نامه اي به محضر رهبر معظم انقلاب ضمن تشكر از بيانات ناصحانه و ارزشمند ايشان، اعلام كرد كه قوه قضائيه در مسير اجراي توصيه ها و تذكرات مشفقانه رهبر معظم انقلاب همچون گذشته گام هاي استوار بر خواهد داشت.
متن كامل نامه آيت الله آملي لاريجاني به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك قائد عظيم الشان انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (دامت بركاته)
سلام عليكم،
با سپاس بيكران به آستان مقدس حضرت احديت كه نعمت ولايت را بر اين امت ارزاني داشته و آنگاه كه پاره اي سوء تدبيرها و گاه حواجس نفساني در مسير حركت انقلاب مشكلاتي را فرا مي نهد، اين حبل المتين الهي كشتي انقلاب اسلامي را به ساحل نجات رهنمون مي شود.
اينجانب بر خود لازم مي دانم از سوي خود و خانواده بزرگ دستگاه قضايي از بيانات ناصحانه و ارزشمند حضرت مستطابعالي در جمع مردم شريف آذربايجان شرقي تشكر نموده و اعلام نمايم، در مسير اجراي توصيه ها و تذكرات مشفقانه حضرتعالي همچون گذشته گام هاي استوار بر خواهيم داشت.
از خداوند متعال طول عمر با عزت و سلامت آن جناب را مسئلت مي نمايم.
 


بازتاب فرمايشات رهبر انقلاب در رسانه هاي خارجي

هيچ قدرتي نمي تواند ايران را از پيشرفت هسته اي باز دارد

رسانه هاي بين المللي به طور گسترده به انعكاس فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت هاي هسته اي كشورمان پرداختند.
روزنامه واشنگتن پست، با بازتاب فرازهايي از فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در مورد برنامه هسته اي كشورمان نوشت: «مقام رهبري جمهوري اسلامي ايران در سخنراني خود بطور صريح فرمود كه ايران خواهان دستيابي به سلاح هسته اي نيست و اگر هم چنين قصدي داشته باشد هيچ قدرتي نمي تواند جلوي آن كشور را بگيرد.»
واشنگتن پست در ادامه مي افزايد؛ ايشان فرمود: «ما معتقديم كه سلاح هاي هسته اي بايستي از بين بروند. ما در پي ساخت بمب اتمي نيستيم. اما در صورتي كه چنين تصميمي هم داشته باشيم هيچ قدرتي نمي تواند ما را متوقف سازد.»
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با اذعان به صلح آميز بودن برنامه هسته اي كشورمان مي افزايد «ايران از هفت سال گذشته و در پي صدور فتواي مقام رهبري در نفي سلاح هسته اي تاكنون همواره اظهار داشته كه برنامه هسته اي اش صلح آميز است و با هدف تحقيقات علمي و پزشكي انجام مي شود با اين وجود كشورهاي غربي باز هم بر آن كشور فشار وارد مي كنند و مدعي اند كه برنامه هسته اي ايران ماهيت نظامي دارد.»
«خبرگزاري فرانسه» نيز در اين باره گفته است «مقام رهبري جمهوري اسلامي ايران در جمع گروهي از ايرانيان در تهران فرمودند كه ايران خواهان نابودي سلاح هاي هسته اي است.»
به گزارش رويترز، رهبر انقلاب اسلامي ايران روز شنبه اعلام كرد اين كشور به دنبال سلاح هسته اي نيست اما اگر بود هيچ قدرت جهاني نمي توانست جلوي دستيابي ايران به سلاح هسته اي را بگيرد.
رويترز افزود: آيت الله خامنه اي صبح روز شنبه در اظهاراتي گفت ما بر اين باوريم كه تسليحات هسته اي بايد حذف شود و نمي خواهيم تسليحات هسته اي بسازيم، با اين حال اگر اين باور را نداشتيم و تصميم داشتيم به تسليحات هسته اي دست پيدا كنيم هيچ قدرتي نمي توانست در مسير ما بايستد.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز در اين مورد نوشت: رهبر ايراني ها مي گويد اين كشور بمب هسته اي نمي خواهد، اما اگر مي خواست هيچ قدرت جهاني نمي توانست مانع آن شود. [آيت الله] خامنه اي همچنين دورويي ايالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت ايران هرگز در برابر فشارهاي بين المللي تسليم نمي شود.
«يديعوت آحارانوت» ديگر روزنامه صهيونيستي است كه بيانات رهبر انقلاب را در خبري فوري بازتاب داد و به نقل ار رهبري نوشت ايران به دنبال تسليحات هسته اي نيست.
اين روزنامه افزوده است: رهبر معظم ايران روز شنبه گفت كه كشورش به دنبال تسليحات اتمي نيست، اما اگر به دنبال آن بود و مي خواست بمب بسازد، هيچ كشوري نمي توانست مانع دسترسي تهران به بمب شود.
پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل هم خبر خود را به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس و با محوريت موضوع پرونده هسته اي ايران منتشر كرده است.
اين پايگاه اسرائيلي هم نظير ديگر رسانه هاي اسرائيل نوشته است كه رهبر ايران گفته است اين كشور به دنبال بمب اتم نيست، اما در صورتي كه به دنبال آن باشد، هيچ كشوري نمي تواند مانع شود.
 


در جزيره هرمز رنگ آميزي چهارمين فرش خاكي جهان پايان يافت

مدير هنري پروژه چهارمين فرش خاكي جهان در هرمز گفت: رنگ آميزي اين فرش خاكي جهان با تلاش 30 نفر از هنرمندان ظرف يك هفته به پايان رسيد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، احمد كارگران جمعه شب به هنگام اتمام اين پروژه افزود: براي ساخت اين فرش به ابعاد يك هزار و 400 متر مربع، 4 تن خاك رنگي جزيره هرمز به كار گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه در پروژه چهارم فرش خاكي، فضا براي مشاركت هنرمندان و هنر دوستان ايجاد شده بود، ادامه داد: حلقه چهارم فرش خاكي با دعوت از گروه هنري آرتانيان از شيراز و نيز مردم جزيره هرمز رنگ آميزي شد.
مدير هنري پروژه فرش خاكي چهارم جزيره هرمز يادآور شد: چهارمين فرش خاكي جزيره هرمز، جمعه 27 بهمن آماده رونمايي و بازديد علاقه مندان به هنرهاي محيطي شده است.
تنوع رنگ در كوه هاي جزيره هرمز موجب شده كه هر ساله گروه هاي هنري فرش خاكي را با مواد طبيعي در ساحل اين جزيره بگسترانند.
 


سفير ايران در مقر اروپايي سازمان ملل خواستار شد

ممنوعيت سلطه فرهنگي در عرصه بين الملل

سفير و نماينده دائم كشورمان نزد مقر اروپايي سازمان ملل در نشست «تقويت همكاري بين المللي در زمينه حقوق بشر» بر ضرورت پيشگيري از هرگونه سلطه فرهنگي تأكيد كرد.
سيدمحمدرضا سجادي سفير و نماينده دائم ايران در مقر اروپايي سازمان ملل به عنوان رئيس جنبش غيرمتعهدها در نشست «تقويت همكاري بين المللي در زمينه حقوق بشر» اظهار داشت: حق تعيين سرنوشت افراد و ملل بدون هرگونه پيش داوري نسبت به حاكميت و تماميت ارضي آنها است. دولت ها مستحق برخورداري و داشتن هرگونه فرهنگ آزاد به دور از هرگونه خصومت بين المللي هستند.
وي در ادامه ضمن تأكيد بر ضرورت اجتناب از هرگونه سياست سلطه فرهنگي در سطح بين المللي، فهم مشترك را به عنوان عناصر كليدي در تقويت همكاري بين المللي دانست.
گفتني است، اين نشست با حضور رئيس شوراي حقوق بشر، معاون كميسرعالي حقوق بشر سازمان ملل، رئيس شوراي روابط خارجي اتحاديه اروپا و نمايندگان دولت ها، سازمان هاي بين المللي و سازمان هاي غيردولتي برگزار شد.
جمهوري اسلامي ايران در ظرفيت رياست گروه جنبش عدم تعهد قرار است در نشست بيست و دوم شوراي حقوق بشر در اسفند ماه سال جاري، قطعنامه اي را تحت عنوان «تقويت همكاري بين المللي در زمينه حقوق بشر» به نمايندگي از سوي كشورهاي مذكور ارائه كند.
 


بنزين يورو در آينده نزديك جايگزين سوپر مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
بنزين يورو توليد پالايشگاه هاي كشور در آينده نزديك جايگزين سوپر مي شود.
مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي لرستان در مورد علت عدم عرضه بنزين سوپر در بسياري از استان هاي كشور، گفت: كمبود بنزين سوپر در كشور وجود ندارد اما به دليل تغييراتي كه در خطوط لوله پالايشگاه آبادان، اراك و اصفهان جهت توليد بنزين يورو 4 و 5 بوجود آمده است مدتي است كه بنزين سوپر در بسياري از استان ها عرضه نمي شود.
سيدمحمدرضا موسوي خواه افزود: بزودي بنزين جديد كه كيفيت آن از بنزين قبلي بهتر است توسط پالايشگاه هاي كشور توليد و وارد شبكه سوخت استان هاي مختلف مي شود.
 


نماينده مردم اصفهان در مجلس:

همنشيني با قدرت طلبان موجب طرد شدن از مردم مي شود

هركسي با باندهاي قدرت طلب هم كاسه و هم نشين شد، از قلب مردم حذف مي شود و نمايندگان وظيفه دارند او را پايين كشيده و رسوا كنند و در انجام اين كار را با احدي رو در بايستي نداريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، نماينده مردم اصفهان در مجلس با اظهار اين مطلب در جمع صنعتگران استان هاي مركزي ايران در همايش برند افزود: خاله زاده ها و عمه زاده ها نبايد روي كار بيايند.
وي گفت: پارتي بازي و باند بازي در مملكت امام زمان(عج) بايد ريشه كن شود و فرصت طلب ها بدانند كه زير ذربين هستند و مملكت صاحب دارد و نمي توانند زير دندان نماينده مجلس را شيرين كنند.
حسن كامران ادامه داد: برخي باندها و احزاب سياسي با تزوير و اعمال نفوذ سعي دارند از آمدن باسوادها و درد كشيده هاي مردمي به مناصبي كه لياقت دارند، جلوگيري كنند.
وي با انتقاد از عملكرد دولت دهم افزود: بودجه 91 در بسياري از بخش ها انجام نشده و اجراي برخي از مصوبات انحراف اساسي دارد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اينكه وزير صنعت و معدن و تجارت كارايي لازم را ندارد و به درد اين سمت نمي خورد، گفت: بايد كسي از بين صنعتگران كه دستي بر آتش داشته است وزير شود.
وي اظهار كرد: ساختار اقتصادي ما را مريض كردند و در بخش هايي دچار مداخله باندهاي مافيايي قدرت و ثروت شديم در حالي كه بايد مدافع حقوق كارگر، توليد كننده و مستضعف باشند.
كامران با انتقاد از شعار دادن برخي افراد گفت: افراد زيادي هستند كه براي جوان و توليد و اقتصاد شعار مي دهند، اما به ميدان نمي آيند تا ببينيم چند مرده حلاج هستند.
وي تاكيد كرد: در بودجه 91 حدود 17 بند براي حمايت از كار و سرمايه ايراني و توليد ملي گنجانديم كه در مقام اجرا در دولت مسكوت مانده است.
دبير سومين همايش برند و جشنواره تجليل از برندهاي استان هاي مركز كشور گفت: برخي از بزرگ ترين شركت هاي ايران هنوز نام تجاري مناسبي ندارند و بي توجهي به برند شدن نوعي خودزني در بازار تجارت امروز جهان است.
حامد پاك طينت اضافه كرد: گاهي در يك شهرك صنعتي با آماج تابلوهايي روبه رو مي شويم كه اسامي شبيه به هم دارند و حتي اگر توليدشان خوب باشد به حق خود در بازار نمي رسند چرا كه برند نشدند.
وي تاكيد كرد: تدوين مدل بومي شده برند ايران هدف ماست و اكنون با دانشگاه هاي پنج استان مركزي كشور همكاري مي كنيم.

 


تشكر زلزله زدگان زهان قاين از رهبر انقلاب

قاين - خبرنگاركيهان:
جمعي از مردم زهان با حضور در دفتر امام جمعه قاين با آيت الله اصفهاني ديدار كردند.
آنان در اين ديدار ضمن تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب از پيگيريهاي دفتر رهبري و حضور امام جمعه قاين در مناطق زلزله زده زهان تشكر كردند.
در اين ديدار صميمي مردمي، نمايندگان شوراهاي اسلامي شهر زهان ضمن ابلاغ پيام سلام و اعلام آمادگي مردم منطقه در خدمت به نظام اسلامي وگوش به فرماني از رهبر معظم انقلاب اسلامي، اعلام داشتند بحمدالله پس از حضور نماينده ولي فقيه در منطقه زلزله زده، شاهد تكاپو و توجه بيشتر مسئولان به اين مناطق بوديم و در عين حال كه كمبودهايي داشتيم، اقدامات مناسبي انجام شد.
در ادامه نمايندگان روستاهاي مختلف زهان قاين مشكلات و درخواست هاي خود را بازگو كردند.
آيت الله اصفهاني نيز با تمجيد از سعه صدر و همراهي و همكاري مردم زهان گفت، قناعت و تحمل شما مردم، در برابر مشكلات به وجود آمده بسيار مورد تقدير است و اميدوارم اين روحيه را حفظ كنيد.
وي افزود: اين روحيه مردم نبايد باعث شود كه مسئولان خداي نكرده در خدمت به مردم كوتاهي و سهل انگاري كنند بلكه بايد خود را بيشتر وقف اين مردم غيور كنند و در اسرع وقت به حل مشكلات موجود به ويژه ساخت منازل بپردازند.

 


شناسايي 59 گونه پرنده در تالاب هاي آذربايجان غربي

معاون محيط طبيعي حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: 59 گونه پرنده در تالاب هاي اين استان شناسايي شدند.
حميد رعناقد روز گذشته در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اين پرندگان آبزي، كنار آبزي، بومي و مهاجر در اجراي طرح سرشماري جمعيت گونه هاي پرندگان آبزي و كنار آبزي در زيستگاه هاي تالابي آذربايجان غربي مشاهده و سرشماري شدند.
وي اضافه كرد: اين سرشماري از بيستم دي ماه تا 10 بهمن در سطح 26 تالاب استان صورت گرفت.
رعناقد خاطرنشان كرد: در اين سرشماري افزون بر 50 هزار قطعه انواع پرنده مشاهده و سرشماري شدند كه مربوط به 59 گونه ياد شده بودند.
وي افزود: مهم ترين گونه متعلق به اردك سانان و خانواده غازهاست و مشاهده غاز پيشاني سفيد كوچك و انواع قوها، نشان از پويايي زيستگاه هاي تالابي استان دارد كه بر اثر بارندگي هاي مطلوب امسال پديد آمده است.
معاون محيط طبيعي حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي اظهار كرد: بسياري از گونه هاي مشاهده شده پرندگان مهاجر متعلق به مناطق شمالي كره زمين و سيبري هستند كه اين پرندگان پس از گذراندن فصل زمستان و شروع فصل بهار جاي خود را به پرندگان خواهند داد كه تالاب هاي استان را در فصل بهار براي تخمگذاري و جوجه آوري انتخاب مي كنند.
آذربايجان غربي با داشتن پارك ملي درياچه اروميه، تالاب هاي اقماري و دهها تالاب بزرگ و كوچك يكي از زيستگاه هاي مهم پرندگان آبزي، كنار آبزي، بومي و مهاجر در ايران است.
 


با حضور معاون وزير راه و شهرسازي

كارگاه آموزش چگونگي مديريت سوانح طبيعي در خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - خبرنگاركيهان:
طرح سراسري آموزش چگونگي مديريت سوانح طبيعي به صورت همزمان در كشور به اجرا درآمد.
معاون وزيرراه و شهرسازي در كارگاه آموزشي چگونگي مديريت سوانح طبيعي كه با حضور مديران ارشد، معاونان، كارشناسان رده هاي مياني نيروها در خرم آباد برگزار شد، افزود: در قالب اين كارگاه ها كه در همه استان هاي كشور برگزار مي شود شيوه هاي علمي روز درباره چگونگي مديريت سوانح به نيروهاي بخش هاي دولتي و خصوصي به منظور اتخاذ تدابير لازم براي پيشگيري از خسارات جاني و مالي ناشي از حوادث طبيعي و مديريت درست اين گونه سوانح در صورت بروز، آموزش هاي لازم ارائه مي شود.
مهندس احمد مجيدي با تاكيد بر لزوم شناسايي نقاط آسيب پذير در برابر سوانح طبيعي نظير زلزله و اتخاذ تدابير پيشگيرانه گفت: با توجه به اينكه حوادث بزرگ در حوزه هاي حمل ونقل هوايي جاده اي، دريايي و ريلي رخ مي دهد و فقدان آموزش نيروهاي امدادي يك حادثه را به فاجعه تبديل كرده است.
وي ابراز داشت: در اين راستا علاوه بر آموزش نيروها، طرح شناسايي و ايجاد راه هاي ارتباطي جايگزين در صورت بروز حادثه و قطع راه هاي اصلي به محل حادثه، نيروهاي عمل كننده و امكانات مورد نياز با توجه به تعريف علمي نوع و ابعاد حوادث تدوين گرديده است.
مهندس مجيدي گفت: در استان هاي مختلف كشور پل هاي پيش ساخته با قابليت نصب در مدت چند ساعت در نظر گرفته شده و تاكنون 105 پل پيش ساخته فراهم و در اختيار استانها قرار گرفته است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين مطلب كه لحظات، دقايق و يا ساعت اوليه در هر حادثه با توجه به شدت و نوع آن اوقات طلايي براي نجات جان مصدومان محسوب مي شود اظهار داشت: در تلاش هستيم شرايطي را فراهم كنيم كه نيروهاي امدادي در لحظه طلايي به داد مصدوم برسند و با توجه به آموزش هايي كه فرا گرفته اند بدون تشديد صدمه به مصدوم وي را نجات دهند.
 


معاون وزير نيرو:

شاخص افت شبكه برق بايد به استاندارد بين المللي نزديك شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: در حال حاضر شاخص افت شبكه برق كشور 14درصد بوده كه اين رقم طي 3 سال آينده بايد به استاندارد بين المللي برسد.
محمد بهزاد در مراسم افتتاح 41پروژه برق رساني خوزستان با بيان اينكه بايد اين شاخص براساس افق چشم انداز تك رقمي شود افزود: با پيشرفت هاي صورت گرفته در چند سال اخير اين امر محقق خواهد شد. وي در ادامه خطاب به نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: فصل بودجه است و بايد در بودجه كمك هايي براي صنعت برق درنظر گرفته شود. در صنعت برق نياز به ايجاد پست و خطوط انتقال بيشتري وجود دارد كه اين مساله در صورت پيگيري نمايندگان و تامين اعتبار محقق مي شود.
معاون وزير نيرو شاخص راندمان نيروگاهي كشور را حدود 40درصد اعلام و اظهار داشت: اين شاخص راضي كننده نبوده و بايد به 45درصد برسد.
وي در امور برق و انرژي تصريح كرد: ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور در ابتداي انقلاب 7 هزار و 24 مگاوات بود كه در سال 84 اين ظرفيت به 37هزار و 300 مگاوات رسيد و از سال 84 تاكنون نيز اين ميزان به 68 هزار و 38 مگاوات افزايش يافت.
بهزاد خاطرنشان كرد: اعتبار صرف شده در كل پروژه هاي برق كشور در دهه فجر 2400 ميليارد تومان بود كه 10درصد آن متعلق به استان خوزستان بوده است. اگرچه اين عدد، عدد خوبي است اما بايد بيش از اين ها به مردم استان خدمت رساني كرد.
 


بيش از 300 هزار ايثارگر صاحب مسكن شدند

معاون عمران و مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام كرد: در سال هاي اخير، بيش از 300 هزار ايثارگر شامل جانبازان، خانواده و همسران شهدا صاحب مسكن شده اند.
حسين هادياني در گفت و گو با ايرنا بدون اشاره به زمان دقيق واگذاري اين واحدهاي مسكوني افزود: اين واحدهاي مسكوني در سال هاي اخير از سوي بنياد شهيد به آنان واگذار شده و يا با دريافت وام از اين بنياد، صاحب مسكن شدند.
هادياني با بيان اينكه اكنون حدود 240 تا 250 هزار جانباز و ايثارگر در انتظار دريافت مسكن هستند، گفت: جانبازان 25 درصد به بالا كه تحت پوشش بنياد شهيد قرار دارند، مي توانند صاحب مسكن شوند.
وي در توضيح ايثارگران حائز شرايط دريافت مسكن نيز گفت: منظور از قشر ايثارگر، تمام جانبازان، آزادگان، همسر و خانواده هاي معظم شهدا است كه مي توانند از امكانات بنياد شهيد در حوزه مسكن بهره مند شوند.
اين مسئول اضافه كرد: البته در دو سال گذشته و براساس تصويب قانون، فرزندان شهدا نيز جزو قشر ايثارگر محسوب مي شوند و در نتيجه اين افراد نيز بايد صاحب مسكن شوند.
هادياني ادامه داد: در حقيقت، اين موضوع هم در روند خانه دار شدن ايثارگران تا حدودي تاثير گذاشته اما ما تلاش مي كنيم تا به سرعت بقيه خانواده ايثارگران تحت پوشش بنياد شهيد، از مسكن برخوردار شوند.
 


دومين كنگره بين المللي ايمني جاده ها در مشهد برگزار شد

مشهد- خبرنگار كيهان:
دومين كنگره بين المللي ايمني جاده ها با حضور بيش از 30 كشور جهان در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد برگزار شد.
رئيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي در اين مراسم گفت: در حال حاضر متاسفانه كشور ايران در سطح جهان در بحث تصادفات جاده اي از آمار بالايي برخوردار است.
سعيد عبدالحسيني افزود: در همين راستا، سال گذشته نخستين كنگره بين المللي ايمني جاده ها در بهارستان رضوي برگزار شد كه نتيجه اين كنگره راهبردها و راهكارهايي در راستاي كاهش تصادفات در سطح جاده ها بود.
وي حضور و مشاركت سازمان بهداشت جهاني (WHO) را از نقاط عطف دومين كنگره ايمني جاده ها دانست و اظهار داشت: يكي از افتخارات ما اين موضوع است كه سازمان بهداشت جهاني قصد دارد ايران را به عنوان پايلوت در زمينه ايمني جاده ها معرفي كند، لذا در اين راستا نيازمند همكاري جدي تمامي ارگان ها و نهادهاي مرتبط هستيم.
عبدالحسيني آموزش همگاني در خصوص اپيدميولوژي ايمني جاده ها، مراقبت هاي درماني در تصادفات و قوانين و مقررات مربوط به ايمني جاده ها را از عناوين اين كنگره عنوان كرد.
 


فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر:

رزمايش الي بيت المقدس به تمام اهداف خود دست يافت

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: همدلي، وحدت و حضور موثر دستگاه هاي اجرايي دركنار نيروهاي عمل كننده باعث شد تا به اهداف از پيش تعيين شده در رزمايش 20هزار نفري الي بيت المقدس دست يابيم.
به گزارش ايرنا از بوشهر، سرتيپ پاسدار فتح الله جميري جمعه شب در آيين پاياني رزمايش 20هزار نفري الي بيت المقدس بوشهر افزود: در اين رزمايش نيروهاي بسيجي شركت كننده تمام آموزش هاي فراگرفته را در صحنه عمل به نمايش گذاشتند.
وي يادآور شد: ما به اهدافي كه مدنظر داشتيم دست يافته ايم و بعد از پايان رزمايش نقاط قوت و ضعف آن بررسي خواهد شد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهارداشت: مراحل مختلف رزمايش با موفقيت انجام شد و حلقه هاي متعدد طرح صالحين در نقاط مختلف رزمايش برقرار شد و توجيهات سياسي فرهنگي نيروهاي بسيجي نيز صورت گرفت.
وي گفت: نيروهاي بسيجي در اين رزمايش عمليات هاي چهارگانه دفاع از كوي و برزن، تاخيري، هلي برن وضد هلي برن و امداد و نجات را با اقتدار انجام دادند.
 


همايش بحران هاي محيط زيست ايران در كيش برگزار شد

كيش- خبرنگار كيهان:
همايش بحران هاي محيط زيست ايران با حضور بيش از 450 كارشناس داخلي و خارجي در جزيره كيش برگزار شد.
اين همايش در سالن همايش هاي بين المللي كيش با هدف توسعه دانش محيط زيست، ارائه پژوهش هاي نوين و كاربردي، روزآمدسازي آگاهي جامعه علمي و ارائه جديدترين دستاوردهاي فني و علمي در ارتباط با محيط زيست برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين همايش كه پنج شنبه به كار خود پايان داد، دانشمندان، پژوهشگران و كارشناسان داخلي و خارجي جديدترين دستاوردهاي علمي به صورت مقاله و سخنراني ارائه كردند.
در اين همايش راهكارهاي حفظ و نگهداري از مرجانه هاي خليج فارس و راه هاي جلوگيري از آلودگي هاي نفتي در اين منطقه مورد بررسي قرار گرفت.
 


جانباز رمضان روحي دعوت حق را لبيك گفت

كرج - خبرنگار كيهان:
جانباز رمضان روحي پس از 24 سال تحمل مشقات ناشي از جراحت، به همرزمان شهيد خود پيوست.
پيكر پاك شهيد روحي ديروز ساعت 10 صبح از مقابل منزل مسكوني اش در فاز 4 مهرشهر كرج تشييع، و در گلزار شهداي امامزاده طاهر(ع) آرام گرفت.
مراسم وداع با اين شهيد با حضور گسترده مردم و مسئولان سياسي، انتظامي، از جمله فرماندار، فرمانده نيروي زميني، نيروي انتظامي كرج و رئيس و پرسنل كلانتري مهرشهر برگزار شد.
جانباز شهيد با غرور و صلابتي مثال زدني 24 سال در بستر بيماري انتظار كشيد تا بار ديگر به ديدار ياران شهيدش نايل شود.
رمضان روحي در سال 1345 در روستاي بقرآباد (بولقاوار) اردبيل متولد شد دوران كودكي و نوجواني را در همين روستا سپري كرد و پس از مجروحيت در دوره مقدس سربازي براي بهره مندي از معالجات پزشكي در كرج ساكن شد.
روحي با وجود محدوديت هاي حركتي و استراحت دايمي در بستر، يك لحظه از مجاهدت باز نايستاد و با ورود به عرصه فرهنگي از چهره هاي شناخته شده در فضاي مجازي بود.
از اين شهيد بزرگوار دختري 10 ساله به يادگار مانده است.
 


اولين يادواره شهداي زن جامعه پزشكي

اولين يادواره شهداي زن جامعه پزشكي كشور با همكاري بسيج جامعه زنان امروز يكشنبه 29 بهمن در برج ميلاد تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي، اولين يادواره شهداي زن جامعه پزشكي كشور با همكاري بسيج جامعه زنان با حضور دكتر طريقت منفرد سرپرست جديد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، دكتر محمد رئيس زاده رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي، سردار فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين، روساي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور و خانواده محترم شهدا و ايثارگران جامعه پزشكي برگزار مي گردد.
در ضمن از تعدادي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران جامعه پزشكي در اين مراسم تجليل به عمل مي آيد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10