(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 05 تـیـر 1392 - شماره 20526

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه وزارت خارجه ايران درباره قتل 4 شهروند مصري
در برابر توطئه تفرقه‌افکنانه ميان فرق اسلامي بايد هوشيارانه برخورد کرد
ابراز تاسف آيت‌الله صافي گلپايگاني از کشتار شيعيان مصر
بيانيه ستاد کل نيروهاي مسلح
حادثه هفتم تيرماه سند حقانيت انقلاب اسلامي و شکست خط نفاق و انحراف است
در صورت تصويب نهايي مجلس
سهام ايران در بانک بين‌المللي ترميم و توسعه افزايش مي‌يابد
درمکتب امام
خارج از دستور
ادامه پيام‌هاي تبريک مقامات خارجي به رئيس‌جمهور منتخب
وزير خارجه سابق آلمان: نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران فرصتي براي غرب است
تخلف در اجراي قانون بودجه سال 90
ديوان محاسبات: دولت 9 ميليارد دلار مازاد بر درآمد نفتي مصرف کرده است
اقدام پنتاگون براي دسترسي به مقالات دوران دانشجويي روحاني در اسکاتلند
پايگاه تحليلي اروپايي: ايران هژموني آمريکا در منطقه خاورميانه را به چالش کشيده است
با شعار «خانه خدا؛ خانه اميد خانواده ما»
از 20 تا 29 شعبان دهه تکريم و غبارروبي مساجد برگزار مي‌شود
توضيح دفتر سخنگوي دولت درباره سخنان الهام درمورد« رجعت»
اعزام آخرين كاروان زائران در دهه اول رمضان
هاشمي رفسنجاني: خون شهداي هفتم تير نظام اسلامي را بيمه کرد
   


وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بيانيه‌اي قتل وحشيانه 4 شهروند شيعه مصري توسط سلفي‌هاي تندرو را محکوم کرد.
وزارت امور خارجه کشورمان در اين بيانيه تاکيد کرده است: جمهوري اسلامي ايران ضمن تقبيح هرگونه اقدام افراط‌گرايانه و خشونت‌طلبانه مغاير با دين مبين اسلام، کتاب و سنت حضرت رسول‌الله(ص)، اطمينان دارد که ملت فهيم و انقلابي مصر به مدد رهبران مدبر خويش همانگونه که در گذشته توطئه صهيونيستي اختلاف‌انگيزي ميان اسلام و مسيحيت را خنثي و از انقلاب و وحدت ملي خود دفاع کردند، در قبال توطئه شوم تفرقه‌افکنانه ميان فرق اسلامي نيز هوشيارانه‌ برخورد خواهند کرد و مانع هر گونه نفاق‌افکني خواهند شد.
روز يکشنبه گروهي از شيعيان که به مناسبت نيمه شعبان در منزل يکي از شيعيان در روستاي ابومسلم در الجيزه گردهم آمده بودند، توسط تعدادي از سلفي‌هاي تندرو هدف حمله قرار گرفته و در جريان ضرب و شتم اين شيعيان چهار نفر از آنها از جمله شيخ «حسن شحاته» از رهبران شيعه کشته شدند و مهاجمان اسباب و اثاثيه منزل را تخريب و خانه را به آتش کشيدند.
تماس تلفني صالحي با همتاي مصري
وزير امور خارجه کشورمان در تماس با همتاي مصري خود آمادگي خود را براي هرگونه همکاري در قالب ابتکار نشست چهارجانبه مصر پيرامون تحولات سوريه با مشارکت وزراي خارجه ترکيه، عربستان و ايران اعلام داشت.
علي‌اکبر صالحي همچنين اقدامات گروهي تندرو در مصر و حمله به منزل شيخ حسن شحاته از علماي جهان اسلام و تني چند از مسلمانان اين کشور را که به طرز فجيعي شهيد و مجروح شدند محکوم نمود و اظهار داشت: ما براي مصر جز خير و ثبات نمي‌خواهيم؛ ليکن برخي طرف‌ها در اين کشور يک روز با ايجاد درگيري با جامعه مسيحيان و روز ديگر بين مسلمانان درصدد تضعيف و بي‌ثبات کردن مصر هستند. «محمد کامل عمرو» وزير امور خارجه مصر نيز ضمن تشکر از تماس تلفني وزير امور خارجه کشورمان بر برگزاري هرچه سريعتر نشست چهارجانبه پيرامون سوريه تاکيد و از آمادگي سوريه در ورود به فرايند گفت‌وگوي ملي استقبال کرد. وي با محکوميت جنايات اخير در مصر اظهار داشت: به فتنه‌گران اجازه نخواهيم داد به درگيري‌هاي فرقه‌اي و مذهبي در اين کشور دامن بزنند و با مسببين آن قويا برخورد مي‌کنيم.

 


سرويس شهرستانها -
آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني در پيامي از شهادت دکتر شيخ محمدحسن شحاته به دست گروهي گمراه و جاهل ابراز تاسف کرد.
در پيام اين مرجع تقليد خطاب به علماي ازهر آمده است: با کمال تاسف و تاثر اطلاع پيدا کرديم که آقاي دکتر شيخ محمدحسن شحاته به دست گروهي گمراه و جاهل به فجيع‌ترين و وحشي‌ترين وضع ممکن به شهادت رسيده و خون پاکش را بر زمين ريخته و متاسفانه به بدن مطهر او هم جسارت‌ها کردند و چهره رحمتي دين حنيف را در دنيا خشن‌ترين چهره - که خلاف شئونات انساني و اسلامي بود - نشان دادند.
در ادامه اين پيام آمده است: شايد بتوان گفت از اين گروه جاهل و سفاک اين کار خلاف اسلامي و انساني بعيد نباشد، چون اين گروه نه تنها در مصر دست به اين اعمال ننگين مي‌زنند بلکه در ساير کشورهاي اسلامي هم امنيت و آرامش را از مسلمانان گرفته و روزگار را بر آنها سياه نموده و به تباهي کشانده‌اند، ولي تعجب از اين است که در کشوري که دانشگاه بزرگ «الازهر» وجود دارد و قرن‌ها افتخارش اين بود که معارف بلند اسلامي و اخلاق حميده پيامبر عاليقدر اسلام صلي الله عليه و آله را به جهانيان ارائه مي‌دهد امروز شاهد آن هستيم که اين جنايات در اين کشور اتفاق افتاده است! آيت‌الله صافي اضافه کرده است: ازهر شريف بايد به وظيفه اصلي خود بيشتر عمل کند البته از شما به واسطه محکوم کردن اين جنايت ضد بشريت تشکر مي‌کنيم ولي اين کافي نيست. شما علماي بزرگ ازهر در مقابل اسلام عزيز مسئول هستيد و مسئوليت امروز شما بيشتر از سابق است.
آيا نمي‌بينيد هر روز علماء وهابي چه فتاواي خلاف شرعي مي‌دهند و مسلمانان را به ريختن خون مسلمانان تحريک مي‌کنند؟! آيا احتمال نمي‌دهيد که اينها توطئه دشمنان اسلام است که در کشورهاي خود، همه در آسايش و امنيت باشند ولي مسلمانان را در کشورهاي اسلامي به جان هم انداخته‌اند؟! آيا شما تصور قتل کودکان بي‌گناه و زنان بي‌پناه و مردان مظلوم را نمي‌بينيد که با فجيع‌ترين وضع ممکن کشته مي‌شوند و تصوير آن را هم به جهانيان نشان مي‌دهند؟!
بياييد و براي خداوند قيام کنيد و از توان قدرت معنوي و مذهبي خود کمال استفاده را برده و اقدام فوري نماييد که فردا ديگر دير است.
بار ديگر بياييد همه علماء اسلام، مسلمانان را به وحدت و يکپارچگي دعوت نموده و اين آيه شريفه را نصب العين خود قرار دهيد که: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحکم...»
بياييد به دنيا نشان دهيم که اسلام عزيز، دين رحمت و رأفت و مهرباني است؛ ديني است که عزت و سرفرازي را براي بشريت مي‌خواهد.
بياييد به دنيا اعلام کنيم که قانون‌اساسي ما قرآن‌کريم است و ما به اين کتاب آسماني معتقديم و دوست داريم پيام‌هاي بزرگ سعادت‌آفرين آن را به جهانيان اعلام کنيم. شما امروز از سران کشورهاي اسلامي بخواهيد که دست از اختلاف و نفاق بردارند و همه و همه در برابر قرآن‌کريم سر تسليم فرود آورند.
وي در پايان آورده است:‌ اينجانب با دلي پر از آه و ناله از وضعيت اسفبار امروز مسلمانان به پيشگاه قادر متعال شکوه دارم و از خداوند متعال مي‌خواهم که عزت ديرينه مسلمانان را به آنها برگرداند و دشمنان اسلام را خوار و مخذول نمايد.

 


ستاد کل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي تاکيد کرد: حادثه هفتم تيرماه حاصل توطئه مشترک و ائتلاف خط نفاق و ليبرال داخلي با استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جهانخوار و جنايتکار در مقطعي از تاريخ انقلاب اسلامي بود.
ستاد کل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي با گراميداشت هفته قوه قضائيه، حادثه هفتم تيرماه را سند حقانيت انقلاب اسلامي و صحنه شکست خط نفاق و انحراف برابر ملت ايران دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: هفتم تيرماه، سالروز شهادت آيت الله دکتر بهشتي (ره) و هفتاد و دو تن از ياران صديق امام و انقلاب در فاجعه تروريستي انفجار دفتر مرکزي حزب جمهوري اسلامي در سال 1360، از صحنه‌هاي عبرت‌انگيزي است که اتحاد شوم نفاق داخلي و تزوير خارجي در برابر نظام، انقلاب و ملت ايران را براي هميشه ناکام و شکست خورده معرفي کرد.
اين بيانيه افزوده است: حادثه هفتم تيرماه حاصل توطئه مشترک و ائتلاف خط نفاق و ليبرال داخلي با استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جهانخوار و جنايتکار در مقطعي از تاريخ انقلاب اسلامي بود که با اراده الهي حضرت امام(ره) و اقدام انقلابي مجلس و خواست ملت رشيد ايران مبني بر حذف بني صدر و جريان تفکر ليبرالي از صحنه مديريت اجرايي کشور خنثي و افشاي چهره‌ کريه منافقين و گروهک باصطلاح مجاهد و مدافع خلق را باعث شد.
در ادامه اين بيانيه ضمن بيان طرح فروپاشي و براندازي نظام اسلامي از طريق اجراي طرح هاي ترور و بمب‌گذاري و حذف تدريجي شخصيت‌هاي محوري و اصلي انقلاب و نهايتاً فراهم سازي شرايط براي استقرار رژيمي وابسته و خادم به شيطان بزرگ در ايران، به عنوان هدف استکبار جهاني از ارتکاب اين گونه جنايات، تصريح شده است: برخلاف رؤياي آمريکايي‌ها و منافقين اين حادثه غم‌انگيز نه تنها به قرار گرفتن نظام در سراشيبي سقوط و فروپاشي منجر نشد بلکه خود به عامل مهم و سرنوشت سازي براي برملا شدن چهره واقعي و منفور منافقين و توطئه‌هاي نظام سلطه و استکبار و ظهور وحدت و يکپارچگي ايرانيان و عزم و اراده آنان براي مقابله مردمي با گروهک‌هاي ضدانقلاب و تروريست تبديل شد به گونه‌اي که در مدت بسيار کوتاهي طومار حيات ننگين آنان از جغرافياي ايران اسلامي پيچيده شد. اين بيانيه همچنين با تبريک هفته قوه قضائيه به رياست محترم قوه حضرت آيت الله آملي لاريجاني و ساير مسئولين و دست‌اندرکاران اين دستگاه خدوم و فداکار به ويژه قضات محترم، تصريح کرده است: قوه قضائيه در امتداد انديشه، تفکر و آرمان بلند آيت الله دکتر بهشتي(ره) در تحقق همه جانبه عدالت اسلامي در عينيت جامعه، با مديريت هوشمند و دانش محور، منابع انساني متعهد و کارآمد و ساختار تحول‌گرا توانسته است به پيشرفت هاي ممتازي در اين مسير مبارک نائل آمده و با پشتوانه‌هاي غني علمي و عملي خود نويدبخش پايداري عنصر عدالت در سطح کشور گردد.
در پايان اين بيانيه با تجليل و پاسداشت ياد و خاطره شهيدان ارجمند و تاريخ‌ساز هفتم تيرماه و ساير شهيدان قوه قضائيه اعلام شده است: نيروهاي مسلح آمادگي دارند همه‌گونه همراهي با دستگاه قضا در راستاي انجام مأموريت‌هاي محوله را به انجام رسانند.

 


نمايندگان مجلس با دو فوريت لايحه اجازه افزايش سهام جمهوري اسلامي ايران در بانک امور ترميم و توسعه موافقت کردند و در صورت تصويب نهايي اين لايحه سهام ايران در اين بانک بين‌المللي افزايش خواهد يافت.
در جلسه علني روز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي دو فوريت لايحه اجازه افزايش سهام جمهوري اسلامي ايران در بانک بين‌المللي ترميم و توسعه با 161 راي موافق، 2 راي مخالف، 6 راي ممتنع از 195 راي تصويب شد.
بهروز عليشيري معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران در توضيح اين لايحه با تاکيد بر اينکه تمام تلاش دولت در جهت افزايش جايگاه جمهوري اسلامي ايران در مجامع و موسسات بين‌المللي است، گفت: يکي از مطالب مهمي که در چند سال اخير در دستور کار کشورهاي در حال توسعه و يا توسعه يافته قرار دارد افزايش قدرت راي دهي و توان مقابله با کشورهاي پيشرفته و يا توسعه يافته صنعتي است، در طي سال‌هاي متمادي در تشکيل کميته‌هاي حقوقي و فني اين موضوع توسط کشورهاي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تفاهم شد که به تدريج سهميه کشورهاي در حال توسعه يعني قدرت راي‌دهي کشورهاي کمتر توسعه يافته به نسبت کل آرا در موسسه بين‌المللي ترميم و توسعه افزايش پيدا کند.
عليشيري در ادامه افزود: اين اتفاق رخ داد، بخش عمده‌اي از سهام کشورهاي توسعه يافته کم شد و به ويژه به کشورهايي داده شده که حداقل سهام را در اين بانک داشتند. در فرآيند بررسي‌ها 15 يا 16کشور به اصطلاح توسعه يافته‌تر سهمشان کاهش پيدا کرد  که از جمله اين کشورها جمهوري اسلامي ايران، عربستان، آرژانتين، برزيل، چين و هند هستند که با اعتراض اين کشورها مواجه شد.
وي اظهار داشت: بعد از بررسي‌ها تصويب شد که اين کشورها سهام قبلي‌شان دست نخورده باقي بماند يعني جمهوري اسلامي ايران با داشتن4/1 درصد از سهام کل بانک جهاني با اين افزايش حق صدا سهامش را در بانک جهاني حفظ کند. البته اين افزايش سرمايه تعهدي است و بنا نيست که ما بهايي را پرداخت کنيم يعني تنها اعلام مي‌کنيم که فرآيندهاي اين افزايش سرمايه انجام شده است.
 رئيس سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران گفت: علت دو فوريت اين لايحه به اين خاطر است که ما حداکثر تا پنجشنبه فرصت داريم اعلام کنيم که مراحل قانوني افزايش سرمايه طي شده است.
عضويت در هيئت مديره اتحاديه اصناف
محدود شد
در ادامه جلسه روز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي بررسي لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور در دستور کار صحن علني مجلس قرار گرفت.
نمايندگان مجلس با اصلاح ماده‌اي از اين قانون مقرر کردند مدت مسئوليت اعضاي هيئت مديره اتحاديه‌ها از تاريخ انتخاب 4 سال تمام است، اعضاي هيئت مديره با راي مخفي و مستقيم اعضاي اتحاديه انتخاب مي‌شوند و اعضاي مذکور نمي‌توانند بيش از دو دوره متوالي و يا 4 دوره متناوب در هيئت مديره اتحاديه عضويت داشته باشند.
نمايندگان مجلس در جريان بررسي اين ماده پيشنهادات مختلفي را براي حذف آن ارائه دادند.
برخي از نمايندگان معتقد بودند نبايد در کار اصناف دخالت کرد و بايد اجازه داد افراد در دوره‌هاي متوالي بتوانند عضو هيئت مديره اتحاديه‌ها باشند اما مخالفان اين پيشنهاد معتقد بودند عضويت مادام‌العمر و طولاني مدت افراد در اتحاديه اصناف موجب شکل‌گيري مافيا و مشکلاتي از اين قبيل خواهد شد و عليرغم پيشنهادات متعدد نمايندگان براي حذف اين ماده با مخالفت مجلس اين ماده به تصويب رسيد.
واکنش به استفاده از واژه مافيا
نادر قاضي‌پور و غلامعلي جعفرزاده در اخطارهايي جداگانه از به‌کار بردن واژه مافيا توسط يکي از نمايندگان درباره برخي اصناف انتقاد کردند.
غلامعلي جعفرزاده نماينده رشت در جلسه علني روز سه‌شنبه مجلس طي اخطاري با استناد به اصل سوم قانون اساسي که بر تکريم همه ايرانيان تاکيد دارد، از به‌کار بردن واژه مافيا براي برخي اصناف توسط يکي از نمايندگان انتقاد کرد.
وي تصريح کرد: از وقتي اين واژه در مجلس استفاده شده است، دو سه نفر به من پيامک زدند و برخورد با اين توهين را خواستار شدند.
نماينده مردم رشت با بيان اينکه در بررسي طرح‌ها و لوايح بايد مباحث کارشناسي مطرح شود نه اينکه به ديگران توهين شود، افزود: در جريان بحث لايحه اصلاح قانون نظام صنفي، ? بار از واژه مافيا استفاده شد که اين واژه توهين به اصناف کشور است.
نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه نيز طي اخطاري مشابه با نماينده مردم رشت با بيان اينکه اصل بر برائت است و تا کسي در دادگاه محکوم نشود مجرم نيست، از به‌کار بردن واژه مافيا در مجلس براي صنوف انتقاد کرد.
وي خطاب به رئيس مجلس گفت: شما در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جنگ بوديد و مي‌ديديد که اصناف و بازاريان چگونه از انقلاب و نظام دفاع مي‌کنند؛ حالا ما نبايد اصناف کشور را مافيا بناميم چرا که آنها افرادي زحمتکش هستند.
علي لاريجاني در پاسخ به اخطار نمايندگان درباره استعمال واژه مافيا در صحن علني مجلس گفت: واژه مافيا که وارد ادبيات سياسي ما شده، درست نيست.
نمايندگان مجلس همچنين با تصويب تبصره ديگري از  لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور مقرر کردند داوطلب شدن کارکنان اتحاديه‌ها، اتاق اصناف شهرستان و ايران و دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوري در انتخابات هيئت مديره اتحاديه‌هاي صنفي منوط به استعفاي آنان از شغل قبلي خود پيش از ثبت نام در انتخابات است.
وکلاي ملت در ادامه بررسي و تصويب جزئيات لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور ماده 11 اين لايحه را تصويب کردند.
نمايندگان با پيشنهاد حذف عبارتي و رفع ابهام در بخشي از مفاد ماده 11 مصوب کردند که اتحاديه داراي شخصيتي حقوقي و غيرانتفاعي باشد و پس از ثبت در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسميت مي‌يابد.
اساسنامه الگوي اتحاديه‌هاي صنفي توسط اتاق اصناف ايران با همکاري دبيرخانه هيئت عالي نظارت تهيه و به تصويب هيئت عالي نظارت مي‌رسد.
در تبصره ديگري از اين ماده مصوب شد کميسيون نظارت هر شهرستان با همکاري اتاق اصناف شهرستان موظف است اتحاديه‌هايي را که تعداد واحدهاي صنفي تحت پوشش آنها کمتر از نصاب‌هاي تعيين شده است ادغام کند.
مخالفت مجلس با آغاز به کار پيش از موعد شوراهاي شهر و روستا
مجلس شوراي اسلامي فوريت طرح آغاز به کار پيش از موعد شوراهاي شهر و روستا را تصويب نکرد و بر اين اساس اين احتمال منتفي شد. 
مهرداد بذرپاش  نماينده مردم تهران يکي از طراحان اين  طرح در خصوص علت فوريت آن گفت: در انتخابات شوراهاي شهر برخي اعضاي سابق شوراها راي آوردند و برخي نيز راي نياوردند که اين امکان وجود دارد انگيزه کار کردن در افرادي که راي نياوردند کمتر شود و به اين خاطر که تصميمات در شوراي شهر روزمره است و بايد هر روز تصميم جديدي گرفته شود اين امکان وجود دارد به علت بي‌انگيزگي برخي افراد در کارها مشکل ايجاد شود.
نماينده مردم تهران افزود: البته اگر خدايي ناکرده برخي افراد نيز به دنبال مفسده باشند بهترين فرصت است تا زمان شروع به کار شوراهاي جديد برنامه‌هاي خود را اجرايي کنند.
در ادامه سيد حسين نقوي حسيني نماينده مردم ورامين به عنوان مخالف فوريت اين طرح گفت: هنوز نتيجه انتخابات شوراها در برخي روستاها و شهرها تاييد نشده است و هيات‌هاي نظارت در حال بررسي اعتراضات هستند.
وي افزود: مجلس نبايد طرحي را که در هفته‌هاي قبل دو فوريت آن را تصويب کرد دوباره بخواهد با يک طرح دو فوريتي تغيير دهد چرا که در تاريخ  19/3/92 طرح اصلاح قانون تجميع انتخابات به تصويب مجلس رسيد.
در ادامه ابتدا دو فوريت اين طرح در جلسه علني مطرح شد که پس از راي نياوردن يک فوريت آن به راي گذاشته شد که آن نيز راي نياورد، در صورت تصويب فوريت اين طرح آغاز به کار شوراهاي شهر و روستا همزمان با آغاز کار دولت يازدهم مي‌شد.
اعلام وصول طرح تشکيل شوراي عالي
اقتصاد مقاومتي
عليرضا منادي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان جلسه علني روز سه شنبه مجلس، موارد اعلام وصولي را قرائت کرد.
بر اين اساس، طرح تشکيل شوراي عالي اقتصاد مقاومتي کشور که به امضاي 60 نفر از نمايندگان مجلس رسيده بود، اعلام وصول شد.
همچنين سوال ملي محمد‌رضا پورابراهيمي نماينده کرمان از علي اکبر صالحي وزير امور خارجه درباره اقدامات وزارت خارجه براي حل مشکلات اقتصادي از جايگاه ديپلماسي سياسي اعلام وصول شد.

 


مهمترين چيزها براي کشور
مهمترين چيزي که براي کشور ما لازم است:
- تعهد اسلامي
- و تهذيب اسلامي است.
که اگر اين يک سنگر، صحيح بشود و سنگر دانشگاه و فيضيه يک سنگر اسلامي باشد، ديگر ساير ملت به اين طرف و آن طرف نخواهند گراييد و با صراط مستقيم، راه انسانيت و راه اسلاميت و راه استقلال و راه آزادي را طي مي‌کنند.
آئين انقلاب اسلامي - ص 210

 


احتمال تعيين نماينده معين
در حوزه انتخابيه تفت و ميبد
عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينکه مردم تفت و ميبد ديگر در مجلس نهم نماينده نخواهند داشت، از احتمال تعيين نماينده معين براي پيگيري امور مربوط به اين شهرها خبر داد.
حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا عضو هيئت رئيسه مجلس درباره تعيين تکليف مردم تفت و ميبد بعد از درگذشت حجت‌الاسلام يحيي‌زاده نماينده سابق اين شهرها گفت: بايد انتخابات ديگري در کشور برگزار و همزمان با آن، انتخابات ميان‌دوره‌اي در تفت و ميبد برگزار شود تا نماينده جديد اين شهرستان‌ها در مجلس تعيين شود.
وي با اشاره به عدم برگزاري انتخابات جديد در کشور تا مجلس دهم، به فارس گفت: براين اساس مردم تفت و ميبد ديگر در مجلس نهم نماينده نخواهند داشت؛ مگر اينکه بالضروره و با تشخيص هيئت رئيسه، نماينده معيني براي پيگيري امور مربوط به شهرستان‌هاي تفت و ميبد تعيين شود.
سبحاني‌نيا در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر اينکه چرا انتخابات ميان‌دوره‌اي در حوزه انتخابيه تفت و ميبد همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري برگزار نشد، توضيح داد: از آنجايي که براي اعلام آمادگي کانديداهاي انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه تفت و ميبد و همچنين ثبت‌نام اين کانديداها فرصت نبود، برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس در اين حوزه به اين دوره از انتخابات نرسيد.
نمايندگان کشتار مسلمانان در مصر را محکوم کردند
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه‌اي با 190 امضا کشتار مسلمانان در کشور مصر را محکوم کردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است؛ ما نمايندگان مجلس ضمن محکوم کردن اين جنايت نفرت‌انگيز مصرانه از دولت مصر مي‌خواهيم که با پيگيري جدي، عاملان اين اقدام وحشيانه را شناسايي و به مجازات برسانند.
همچنين ما نمايندگان از مردم متدين و صبور جهان اسلام مي‌خواهيم که ضمن هشياري و حفظ وحدت اسلامي در مساجد تجمع و ياد آن شهيدان مظلوم را گرامي و اين اقدام نفرت‌انگيز را محکوم نمايند.
کميسيون امنيت ملي مجلس نيز با صدور بيانيه‌اي به مناسبت حادثه تروريستي مصر اعلام کرد بر علماي جهان اسلام فرض است که بدون توجه به مذاهبشان، عليه انحراف خطرناک حرکت تکفيري بسيج شوند و با مبارزه عليه توطئه تکفيري، ريشه آن را بخشکانند.
همچنين محمد قسيم عثماني نماينده اهل سنت مردم بوکان در جلسه علني روز سه‌شنبه مجلس ترور شيخ حسن شحاته از رهبران شيعيان مصر و 3 تن از همراهانش را از جانب خود و ساير نمايندگان اهل سنت مجلس محکوم کرد.
وي در سخنان کوتاه خود، سلفي‌ها را مسلمان‌نما توصيف کرد و گفت: کساني که در اين جنايت به شهادت رسيدند، جرم‌شان محبت اهل بيت(ع) بود.
نماينده مردم بوکان گفت: عاملان اين اقدام جنايت‌بار، عمال رژيم صهيونيستي هستند و مسلمان محسوب نمي‌شوند.
عثماني تصريح کرد: نمايندگان اهل سنت مجلس اين اقدام فجيع و ددمنشانه را محکوم مي‌کنند و از چنين افرادي برائت مي‌جوييم.
لاريجاني 10 مصوبه دولت را
خلاف قانون اعلام کرد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌هاي جداگانه‌اي به محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور، 10 مصوبه دولت راخلاف قانون اعلام کرد.
در نامه‌هاي رئيس قوه مقننه به رئيس قوه مجريه مصوبات هيئت وزيران در خصوص مواردي هم‌چون اجراي طرح مصلاي تهران، رياست وزارت خارجه بر تشکيل کارگروهي براي اجراي موافقت نامه‌هاي بين‌المللي، آيين‌نامه اجرايي ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه، اختصاص بودجه به استانداري يزد، مصوبه دولت پيرامون کشنده «هوو»، مصوبه دولت درباره بدهي‌هاي وزارت راه و شهرسازي، مصوبه دولت درباره خدمات حسابداري،‌مصوبه دولت درباره عرضه زمين و مسکن و توزيع زمين و مصوبه دولت درباره توزيع سهام خلاف قانون تشخيص داده شده است.

 


با گذشت بيش از 10 روز از انتخابات 24 خرداد، مقامات برخي ديگر از کشورها با ارسال پيام‌هاي جداگانه‌اي انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني را به وي تبريک گفتند.
عبدالله گل رئيس‌جمهور ترکيه عصر دوشنبه در گفت‌وگوي تلفني با حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران، خواستار توسعه هرچه بيشتر روابط و همکاري‌‌هاي دو کشور شد.
رئيس‌جمهور ترکيه با ابراز خرسندي از مواضع و ديدگاه‌هاي حسن روحاني، از جانب خود و ملت ترکيه انتخاب وي به عنوان رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران را تبريک گفت و براي دولت آينده ايران آرزوي موفقيت کرد.
عبدالله گل با اشاره به اينکه برنامه‌هاي تبليغات انتخابات رياست جمهوري ايران را با دقت پيگيري مي‌کرده است، خطاب به روحاني گفت: جذب همه قشرهاي ملت ايران از جمله جوانان، روشنفکران و زنان به برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي جنابعالي تصويري بسيار خوب از شخصيت شما ترسيم کرده و براي ما بسيار حائز اهميت است. وي ابراز اميدواري کرد که بتواند با رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در زمان برگزاري اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار و گفت‌وگو کند.
رئيس‌جمهور منتخب کشورمان نيز با تشکر از تماس تلفني عبدالله گل و پيام تبريک وي، ابراز اطمينان کرد که با تدبير دولت ترکيه مسائل جاري اين کشور به سامان برسد و افزود: تحريکات خارجي در مسائل داخلي ترکيه قابل قبول نيست.
روحاني همچنين گفت: بي‌ترديد تعميق روابط و همکاري‌هاي دو کشور در حل و فصل مسائل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
برهم احمد صالح، معاون جلال طالباني، دبير کل اتحاديه ميهني کردستان عراق در پيامي به حسن روحاني، انتخابش به عنوان رئيس‌‌جمهور منتخب ايران را تبريک گفت. همچنين رئيس‌جمهور منتخب کشورمان به پيام رئيس‌جمهور مصر پاسخ داد و براي ملت مصر سعادت و بهروزي از خداوند متعال مسئلت کرد.

 


وزير خارجه سابق آلمان به کشورهاي غربي توصيه کرد که بايد از فرصت پيش‌آمده در اثر انتخابات رياست جمهوري ايران، نهايت استفاده را کرد.
يوشکافيشر طي مقاله‌اي در پايگاه تحليلي «پروژه سنديکايي» نوشت: «هيچ کسي نمي‌توانست پيروزي «حسن روحاني» در انتخابات ايران را پيش‌بيني نمايد. اکنون موضوع مذاکرات ايران با نمايندگان قدرت‌هاي غربي در مورد برنامه هسته‌اي و همچنين بحران سوريه عمده‌ترين مسائل پيش روي دولت جديد ايران خواهند بود.»
وزير امور خارجه پيشين دولت آلمان در ادامه با اشاره به تغيير شرايط منطقه خاورميانه نسبت به گذشته مي‌افزايد‌«شرايط خاورميانه نسبت به ده سال گذشته بطور قابل توجهي تغيير يافته است. نفوذ آمريکا در خاورميانه کاهش يافته است و آمريکايي‌ها در حال عقب‌نشيني از عراق و افغانستان هستند و وعده داده‌اند تا سال آينده نيروهايشان را بطور کامل از آن دو کشور خارج مي‌سازند. در همان حال شاهد فرو پاشيدن نظمي در خاورميانه هستيم که پس از پايان جنگ جهاني اول توسط فرانسه و انگليس حاکم شده بود. در آن زمان اين دو کشور قدرت‌هاي استعماري بين‌المللي بودند و طبق تقسيم‌بندي‌هاي آنان بود که نواحي مرزي فلسطين اشغالي، سوريه و عراق مشخص شدند. در اين ميان جمهوري اسلامي ايران نيز در حال افزايش قدرت و تأثيرگذاري خود در منطقه مي‌باشد.»
يوشکا فيشر به کشورهاي غربي توصيه مي‌کند که در روند ديپلماتيک پيوسته با کشورمان سعي کنند تا بستر تعامل با ايرانيان را فراهم سازند و در اين باره مي‌افزايد «کشورهاي غربي مي‌بايستي از گذشته درس گيرند و بر اين مبنا انتظارات و خواسته‌هاي خود را مديريت نمايند. بايستي دانست که هيچ‌گونه راه حل فوري‌اي براي رفع مسائل فيمابين ايران و کشورهاي غربي وجود ندارد. چرا که بي‌اعتمادي ميان ايران و طرفين غربي مي‌بايستي در نتيجه گذشت زمان رفع گردد. همچنين علاوه بر مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و قدرت‌هاي غربي، روند تعامل مستقيم ميان واشنگتن و تهران نيز مي‌بايستي پيش رونده باشد.
همچنين بهبود روابط جمهوري اسلامي ايران با دولت عربستان سعودي و کشورهاي حاشيه خليج‌فارس نيز مي‌تواند به رسيدن به نتيجه‌اي مثبت در مذاکرات کمک نمايد.»

 


براساس گزارش ديوان محاسبات کشور به دنبال بررسي عملکرد بند 2 قانون بودجه سال 1390 کل کشور، مبلغ 2/9 ميليارد دلار مازاد درآمد کشور به مصرف رسيده است.
بخشي از گزارش تفريغ بودجه 1390 کل کشور که از سوي ديوان محاسبات تهيه شده به بررسي عملکرد دولت در اجراي بند بودجه‌اي مربوط به درآمدهاي نفتي پرداخته است.
در اين گزارش تاکيد شده است که تصويب مصرف 6/11 ميليارد دلار مازاد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و ميعانات گازي خارج از جداول بودجه عمومي طبق بند 2 ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور به نوعي متمم بودجه ضمن بودجه کل کشور محسوب شده و به علت عدم پيش‌بيني برنامه و رديف خاص، بي‌انضباطي مالي در نحوه مصرف آن بوجود آورده است. با اين حال ديوان محاسبات در بررسي عملکرد دولت در اين بند از بودجه 90 آورده است: نتيجه بررسي به عمل آمده از عملکرد بند 2 قانون بودجه 1390 کل کشور حاکي است مبلغ 2/9 ميليارد دلار مازاد درآمد ارزي کشور (معادل يکصد هزار و چهارده ميليارد ريال) براساس مصوبات غيرقانوني هيئت وزيران که عمدتا توسط هيات بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين مغاير قانون شناخته شده، برخلاف احکام تعيين شده در اجزاي ذيل بند 2 به مصرف رسيده است.
به گزارش مهر، در گزارش ديوان محاسبات آمده است؛ هيئت وزيران به موجب تصويب نامه مورخه 28/12/90 اعتبارات بند 2 ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور را که بالغ بر يکصد هزار ميليارد ريال بوده به علت عدم درج در جداول قانون بودجه به عنوان ساير منابع تلقي نموده که ضمن خارج نمودن منابع و مصارف آن از بودجه عمومي، به دستگاه‌هاي اجرايي اجازه داده مانده مصرف نشده اعتبارات مذکور را به سال بعد منتقل نمايند که مصوبه مذکور نيز مورد ايراد هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قانون قرار گرفته است.

 


وزارت دفاع آمريکا در صدد دسترسي به مقالات دانشجويي رئيس‌جمهور منتخب ايران در دانشگاه اسکاتلند است.
پايگاه خبري «اسکاتلند هرالد»‌نوشت: وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) درصدد دسترسي به مقالات دانشگاهي رئيس‌جمهور جديد ايران است که در دانشگاه اسکاتلند تحصيل کرده است. براساس اين خبر، چند روز بعد از پيروزي دکتر «حسن روحاني» در انتخابات رياست جمهوري تاريخ 14 ژوئن در ايران بود که مقامات وزارت دفاع آمريکا با دانشگاه «گلاسکو» در اسکاتلند تماس گرفتند و دسترسي به مقالات دانشجويي رئيس‌جمهور منتخب ايران را خواستار شدند.
دکتر روحاني در دهه 1990 ميلادي در دانشگاه گلاسکو تحصيل و مدارک کارشناسي ارشد و دکترا را از دپارتمان حقوق اين دانشگاه دريافت کرده است.

 


پايگاه تحليلي پابليک سرويس يوروپ وابسته به اتحاديه اروپا در مقاله‌اي تأکيدکرد: در طول يک دهه گذشته ايران با پيشرفت‌هاي هسته‌اي خود هژموني آمريکا در منطقه خاورميانه را به چالش کشيده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پابليک سرويس يوروپ،‌«جان واتس» پيروزي «حسن روحاني» در انتخابات رياست جمهوري ايران براي مردم آن کشور را اميدوارکننده دانست. وي وعده داده که روابط با غرب را بهبود مي‌بخشد و با ديپلماسي موجب کاهش تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران از سوي کشورهاي غربي خواهد شد. غرب نيز در اين ميان بايستي تلاش نمايد تا راهکاري ديپلماتيک براي رفع مسائل منطقه‌اي بيابد.
در ادامه اين مقاله با اشاره به اينکه با اعلام نتيجه انتخابات ايران برنامه هسته‌اي آن کشور قدري به آرامش رسيده است خاطرنشان مي‌کند: کشورهاي غربي بايستي بدانند که در صورت حمله نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه ايران تبعات گسترش دامنه جنگ و بي‌ثباتي اقتصادي در منطقه غيرقابل تصور خواهد بود.
در بخشي ديگر از اين مقاله با هشدار به دولت آمريکا در صورتي که نتواند رژيم صهيونيستي را مهار کند خود به خود به درون جنگي ناخواسته کشيده خواهد شد،‌ آمده ‌است تبعات منفي چنين جنگي بر وضعيت اقتصادي غيرقابل پيش بيني خواهد بود. ايران هشدار داده که در صورت هرگونه تجاوز نظامي خارجي تنگه هرمز که شاهراه اصلي انتقال 35 تا 40 درصداز نفت روزانه جهان مي‌باشد را خواهد بست. همچنين جمهوري اسلامي ايران قادر خواهد بود تا ناوگان پنجم نظامي آمريکا که در خاک بحرين واقع شده است را هدف حملات خود قرار دهد. از سوي ديگر در صورت آغاز چنين جنگي قيمت نفت در بازارهاي جهاني نيز به شکلي غيرمنتظره افزايش خواهد يافت.
نويسنده مقاله با اذعان به قدرت هسته‌اي کشورمان و تضعيف سلطه آمريکا در منطقه مي‌نويسد «در طول يک دهه گذشته ايران با پيشرفت‌هاي هسته‌اي خود هژموني آمريکا در منطقه خاورميانه را به چالش کشيده است. همچنين کمک ايران به «حزب‌الله» لبنان نيز چالشي ديگر براي آمريکايي‌هاست.
تحليلگر «پابليک سرويس يوروپ» در ادامه معتقد است که به دليل تبعات سنگين تجاوز نظامي احتمالي عليه کشورمان غربي‌ها مي‌بايستي از اجراي چنين گزينه‌اي برحذر باشند و در اين باره مي‌افزايد «مي‌بايستي به دليل تبعات شديد تجاوز نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران اين گزينه را کنار گذاشت. انتخاب «حسن روحاني»‌به‌عنوان رئيس‌جمهور منتخب ايران فرصتي مناسب براي غربي‌هاست که مي‌بايستي از آن استفاده نمايند. غربي‌ها بايستي از اين فرصت استفاده کنند تا ديپلماسي با ايران به بن‌بست نرسد.»

 


برنامه‌هاي دهه تکريم و غبارروبي مساجد در 3 هزار مسجد استان تهران از 8 تير آغاز مي‌شود.
به گزارش واحد مرکزي خبر، دبير ستاد تکريم و غبارروبي مساجد استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در اين دهه بيش از10 ويژه‌برنامه با شعار پيوند مسجد و خانواده در مساجد برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام حميد مشهدي آقايي اجراي کرسي‌هاي تلاوت قرآن در200 مسجد را از ويژه‌برنامه‌هاي دهه تکريم مساجد بيان کرد و افزود: اين برنامه‌ها تا پايان ماه شعبان‌المعظم ادامه مي‌يابد.
وي تجليل از نخبگان علمي، فرهنگي و هنري و فعالان فرهنگي مسجد و معرفي شهداي شاخص به نمازگزاران را از جمله برنامه‌هاي مساجد در اين دهه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام مشهدي آقايي تاکيد کرد: در اين دهه همچنين علاوه بر غبارروبي و بازسازي و نوسازي مساجد برنامه‌هاي تابستاني پايگاه‌هاي بسيج مساجد نيز معرفي مي‌شود.
دبير ستاد تکريم و غبارروبي مساجد استان تهران قدرداني ائمه جماعات از زوج‌هاي جوان اهالي محل و عيادت از بيماران را از ديگر برنامه‌هاي دهه تکريم مساجد عنوان کرد.
دهه تکريم و غبارروبي مساجد از هشتم تير همزمان با بيستم شعبان‌المعظم آغاز مي‌شود و تا هفدهم تير (29شعبان) ادامه دارد.

 


دفتر سخنگوي دولت در اطلاعيه اي درباره انعکاس تحريف شده خبر سخنان اخير غلامحسين الهام در همايش تجليل از گفتمان سوم تير، توضيحاتي را منتشر و از آنچه تحريف معنايي اين سخنان و قضاوتهاي عجولانه برخي افراد و رسانه ها درباره آن خواند، ابراز تاسف کرد.
دراين اطلاعيه آمده است: برخي رسانه ها بدون توجه دقيق به معنا و محتواي سخنان دکتر الهام، با ذهنيت قبلي نسبت به کلمه «رجعت» و قرينه‌سازي براي آن در زمينه مهدويت، نسبت به تحريف معنايي اين سخنان اقدام کرده اند در حاليکه منظور و مراد دکتر الهام از کلمه رجعت به آقاي دکتراحمدي نژاد و آرزوي بازگشت وي در آينده نزديک به عرصه سياسي و اداره دولت باز گردد از اين رو کلمه«رجعتي ديگر» از سوي سخنگوي دولت به کار رفته است.
الهام با تاکيد بر اينکه احمدي نژاد در تبعيت از نايب امام زمان حضرت آيت‌الله خامنه اي سنگ وفاداري بتمامه گذاشت، با قرائت فرازهايي از زيارت جامعه کبيره، به تطبيق ديدگاه هاي اعتقادي احمدي نژاد در مورد امام(عليه السلام) با شاخصه هاي مذکور در زيارت جامعه کبيره پرداخته و آرزو کرده است با اتصال انقلاب اسلامي ايران به انقلاب مهدوي(عج)، دکتر احمدي نژاد در کنار رهبر فرزانه انقلاب در آن دولت کريمه خدمت کنند.
تناقضي که در تحريف منتشرشده مستتر است؛ "آرزوي رجعت براي دکتر احمدي نژاد" در حالي است که وي زنده است و چنين پنداري از رجعت خلاف اصول و مباني اعتقادي است و قطعا مراد گوينده نيز چنين نبوده است.
بديهي و مبرهن است که در نگاه و اعتقادات شيعه تعيين زمان ظهور براي امام عصر عليه السلام باطل است لذا نه مي توان زماني را براي آن و نه همراهان ايشان را تعيين کرد. لکن از آموزه هاي موکد ديني است که شيعيان بايد پيوسته فرج و ظهور را نزديک دانسته و براي همراهي با آن موعود منتظر خود را آماده کنند چنانکه در دعاي عهد وارد شده است حتي اگر مرگ بين آنها و زمان ظهور فاصله انداخت خداي متعال ايشان را براي خدمت در رکاب حضرت ولي عصر به دنيا بازگرداند و چنين است که آرزو  و دعاي رجعت براي بندگان مومن و صالحي که از دنيا رفته اند ، صحت داشته و به کار مي رود.
به همه عزيزاني که به سرزنش راجع به رجعت مي پردازند توصيه مي شود دعاي عهد را پيوسته بخوانند و فرازهاي اين دعا را براي خود و ديگران آرزو کنند.

 


سير نزولي عمره‌گزاران ايراني مستقر در مدينه از ماه رمضان آغاز مي‌شود و تا دهه اول اين ماه، تمامي زائران مدينه منوره را ترك خواهند كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بر اساس اعلام سازمان حج و زيارت در اولين روز ماه مبارك رمضان ? هزار و ??? زائر در ?? هتل شهر مدينه حضور مي يابند كه به تدريج عازم مكه معظمه خواهند شد.
همچنين زائران ايراني در دهه آخر تيرماه مصادف با دهه اول ماه مبارك رمضان، مدينه را ترك مي‌کنند.
عمليات اعزام عمره گزاران امسال از دهه پاياني بهمن ماه سال ???? آغاز شد و دهه دوم تيرماه ???? مصادف با ماه مبارك رمضان به پايان مي‌رسد.
اين گزارش حاكي است تاكنون بيش از ??? هزار زائر از كشورمان عازم سرزمين وحي شده‌اند كه تا روزهاي آينده اين آمار به بيش از ??? هزار نفر خواهد رسيد.

 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: خون شهداي هفتم تير، آينده نظام اسلامي را بيمه کرد و کشور، بعد از اين فاجعه از شرّ تروريست‌هاي منافق نجات يافت.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني روز گذشته و در آستانه سالگرد انفجار حزب جمهوري اسلامي در هفتم تير با خانواده‌هاي شهداي اين فاجعه سخن مي‌گفت، گلايه‌هاي برخي آنها را به‌ حق دانست.
وي افزود: خون شهداي هفتم تير، آينده نظام اسلامي را بيمه کرد و کشور بعد از اين فاجعه از شرّ تروريست‌هاي منافق نجات يافت و لذا اين شهدا و خانواده‌هاي معززشان از جمله پيشتازان و صاحبان انقلاب هستند.
هاشمي رفسنجاني متذکر شد: حيف است آثار و برکات خون شهداي انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي که کشور را در آن مقطع از شرّ بدخواهان تروريست نجات داد، دستخوش افکار باندي و جناحي شود و برخي برخوردهاي سليقه‌اي جناحي، سياسي و گروهي و طردها، موجبات رنجش‌ خاطر و گلايه‌هاي خانواده‌هايشان را فراهم کند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اهميت خون شهدا به اندازه آثار وجودي آنان در جامعه اثربخش و مؤثر است و به‌ويژه در انفجار هفتم تير، دشمنان قصد داشتند نظام اسلامي را در آن مقطع در قواي قضائيه، مجريه و مقننه از مشروعيت ساقط کنند که البته نتوانستند و بلکه نتيجه معکوس گرفتند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در تشريح سابقه شکل‌گيري حزب جمهوري اسلامي و نقش اساسي و بي‌بديل آن در حل مشکلات و معضلات کشور به عنوان حزبي فراجناحي و مستقل گفت: در اندک زماني اين حزب توانست زمام امور کشور در قواي مقننه و مجريه را ثبات بخشد و جلوي انحرافات و تلاش‌هاي ضدانقلاب و منافقين را بگيرد که البته به همين دليل نيز مورد بغض و کينه بدخواهان و دشمنان قرار گرفت. وي ادامه داد: پس از تشکيل مجلس قوي شوراي اسلامي با حضور نيروهاي اصيل انقلاب، امام(ره) فرمودند که "مجلس در رأس امور است".
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان با قدرداني از خانواده‌هاي شهداي 7 تير، ابراز اميدواري کرد در آينده، تبعيضات به وجود آمده، رفع گرديده و شاهد باشيم قتلگاه اين شهدا، به عنوان مکان يادبودي از اين عزيزان و محلي براي مردان آزادمنش انقلاب اسلامي باشد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10