(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 09 شهریور 1392 - شماره 20579

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: مردم سوریه بینی آمریکا را به خاک خواهند مالید
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
پیام رهبر معظم انقلاب به همایش نکوداشت شاعر ارجمند علی باقرزاده
پدر شهید مصطفی احمدی روشن: امیدواریم روحانی مانع نفوذ تفکر سازش شود
امیر اسماعیلی خبر داد
رونمایی از رادار «پسیو آرایه‌فازی» با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار
صعود کوهنوردان صومعه‌سرا به قله سبلان
در قالب شیفت ویژه شهدای دولت انجام شد
تولید بیش از 40 هزار قوطی داروی‌کمیاب در تبریز
صدور استانی کارت هوشمند ملی در کشوراز سمنان آغاز شد
تشییع پیکر شهید در پاوه
بهره‌برداری از بزرگترین پارکینگ طبقاتی غرب کشور در همدان
راه‌اندازی مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در همدان
با حضور معاون رئیس جمهوری انجام شد
بهره‌برداری از طرح توسعه‌ فولاد امیرکبیر خزر
جانباز شیمیایی فیروزکوه به‌جمع یاران شهیدش پیوست
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تغییر کرد
مدیرکل گمرکات کرمانشاه: قاچاق هر 10 هزار دلار کالا یک فرصت شغلی را از بین می‌برد
   


حضرت امام خمینی(ره): ای مسلمانان جهان و ای مستضعفان عالم دست به دست هم بدهید و به خدای بزرگ رو آورید و به اسلام پناهنده شوید و علیه مستکبران و متجاوزان به حقوق ملت‌ها پرخاش کنید.

 


خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه توقع از رئیس جمهوری که لباس روحانیت بر تن دارد، متفاوت با دیگران است گفت: پیام نمایندگان، پیام مجلس نبود، پیام همه مردم بود که دولت هم این پیام را دریافت کرد.
به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه دیروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، هفته دولت را تبریک گفت و اظهار داشت: در دیداری که اعضای کابینه یازدهم با رهبر معظم انقلاب داشتند، معظم‌له مطالب بسیار ارزشی که این گفته‌ها بسان روایات اهل بیت می‌درخشید فرمودند.
وی افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب یقینا برگرفته از آیات و روایات است و لذا می‌توان گفت این نقشه راه همه دولت‌ها است که از قرآن، روایات و فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، آن فقیه حکیم، عارف، مجاهد، حق‌بین حق‌طلب قیام‌کرده، اخذ شده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ویژگی‌ها و برجستگی‌هایی که دولت مطلوب اسلامی باید داشته باشد، در آینه گفتار و رهنمودهای امام خمینی(ره) قابل رؤیت است و البته خود مقام معظم رهبری نیز در برخی خطابه‌هایشان، رهنمودهای حضرت امام را استخراج کردند و همواره تأکیدشان بر این است افرادی که سر سفره امام و شهدا به جایی رسیده‌اند و مقام خدمتگزاری به آن‌ها واگذار شده، غفلت نکنند. این تابلوها سرنوشت‌ساز است، اگر انسان تابلو را نبیند در جایی که جاده شیب تندی دارد، به سقوط کشیده می‌شود.
وی اضافه کرد:‌ وزیر، مدیرکل و استاندار جمهوری اسلامی باید انقلاب را با همان آهنگی که امام خمینی(ره) خواستند و شهیدان به امید آن جانشان را فدا کردند، باور داشته و دنبال کنند.
خطیب نماز جمعه خدمتگزاری به مردم را ویژگی مطلوب دولت اسلامی دانست و با بیان اینکه خدمت به مردم اساس بعثت انبیاء است، تصریح کرد: اساساً انبیاء برای نجات بشریت حرکت می‌کردند؛ بر اساس تفکر انبیاء و دین، دولت اسلامی حق اینکه خود را تافته جدا بافته بداند، ندارد.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: بر همین اساس کسانی که با سلایق مختلف در دولت یازدهم حضور دارند، باید این نکته را در نظر گیرند که خدمت به مردم را در دستور کار قرار دهند.
صدیقی در همین زمینه خاطرنشان کرد: انتظار از رئیس جمهوری که نشانه پیامبر به سر داشته و لباس دین به تن دارد، این است که با دیگرانی که پیش از این در این منصب بودند متفاوت باشد و خدمت به مردم در چارچوب شرع مقدس و ولایت فقیه را در دستور کار قرار دهد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به 3 وزیر باقیمانده دولت یازدهم، گفت: اکنون انتظار این است که گام‌های بعدی برای تکمیل کابینه در 3 وزارتخانه مرتبط با جوانان و آینده‌سازان کشور برداشته شود.
صدیقی ادامه داد: دولت پیام مجلس را که در واقع پیام همه مردم در بحث انتخاب وزرا بود، دریافت کرد.
وی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزرای آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان تصریح کرد: این وزارتخانه‌ها باید در مسیر دین حرکت کنند، البته وزارت علوم باید استقرار دانشگاه‌ها و حرکت در جهت اقدامات علمی را مدنظر قرار دهد.
صدیقی افزود: برای 3 وزارتخانه باقیمانده باید افرادی معرفی شوند که دغدغه دین، علم و مردم را دارند و در همین راستا از رئیس جمهور می‌خواهیم که کابینه را تکمیل کند.
خطیب نماز جمعه با بیان اینکه کشتار مردم بی‌دفاع با هر اخلاق و سیاستی ناسازگار است، یادآور شد: از مصر با آن سوابق درخشان و مباحث دانشگاهی و پیوند دلها با قرآن و عترت انتظار می‌رود که شاهد چنین حوادثی نباشد.
خطیب نماز جمعه بمب‌گذاری‌ها و ترورهای به وقوع پیوسته در عراق را طراحی تروریست‌ها دانست و ادامه داد: این گروه‌ها به دنبال جنگ فرقه‌ای در عراق هستند که این تهدید با موضع‌گیری‌های مراجع،‌ رهنمودهای مقام معظم رهبری و برخورد درست علمای اهل سنت خنثی شده است.
صدیقی با اشاره به وقایع سوریه، گفت: آمریکایی‌ها امروز قصد دارند به بهانه وجود سلاح شیمیایی به سوریه حمله کنند؛ البته هنوز همگان به یاد دارند که آن‌ها به بهانه‌ای مبهم به افغانستان لشکر کشیدند و به بهانه همین سلاح شیمیایی به عراق حمله کردند.
خطیب نماز جمعه افزود: امروز دولت و مقامات آمریکایی آنقدر ذلیل شده‌اند که با ریسمان پوسیده اسرائیل خود را در باتلاقی گرفتار می‌کنند که ورود به آن در دست خودشان است اما بیرون آمدن از آن در حیطه اختیارشان نیست.
صدیقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در حمله به عراق و افغانستان هزینه‌های هنگفتی را به ملت خود تحمیل کرده‌اند، اظهار داشت: در انتها این آمریکایی‌ها بودند که با ذلت خاک این کشور را ترک می‌کردند.
خطیب نماز جمعه تهران حمله آمریکا به سوریه را عاملی برای ایجاد مشکل در منطقه دانست و اظهار داشت: این حمله، اسرائیل را با خطر مواجه می‌کند و در نهایت باعث پیروزی آن‌ها نیز نخواهد شد و حتی نفرت جامعه بشری را در پی خواهد داشت.
صدیقی پیروزی را از آن دولت و مردم سوریه دانست که فشارها را تحمل می‌کنند و در همین زمینه تأکید کرد: اگر حمله‌ای صورت گیرد، سوری‌ها آن را تحمل کرده و در نهایت بینی آمریکا را به خاک خواهند مالید.
آیت‌الله صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: در هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و در هر فکری که در ذهنمان مشغول می‌شود، رضای الهی را در نظر بگیریم و رضای او را در اولویت قرار دهیم.
خطیب نماز جمعه با بیان اینکه گناه مجرای غضب الهی است، یادآور شد: رذایل اخلاقی منشأ غضب الهی هستند، باید توجه داشته باشیم که تقوا تنها وسیله نجات از مشکلات دنیا و شدائد آخرت است.
نهاوندیان: توانمندسازی بخش خصوصی یکی از اولویت‌های دولت است
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه توانمندسازی بخش خصوصی یکی از اولویت‌های دولت است گفت: اگر هر بنگاه اقتصادی در 6 ماه دوم سال یک فرصت شغلی ایجاد کند یک تحول در اشتغالزایی ایجاد می‌شود.
به گزارش فارس، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی دیروز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت و ملت با کمک یکدیگر و در کنار هم همه مشکلات و چالش‌ها را می‌توانند پشت سر گذارند، گفت: این پیوند دولت و ملت لازمه‌هایی دارد و اینکه مناسبات دولت و ملت در حوزه‌های اقتصاد باید بازتعریف جدی شود.
نهاوندیان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نیز مانند حوزه سیاست و دفاع مقدس که وقتی تکیه بر مردم شد، پیروزی به وجود آمد در اقتصاد نیز باید این گونه باشد اظهار داشت: وظایف دولت به وظایف اساسی بازمی‌گردد که در مسئولیت‌های دولت اسلامی برشمرده شده و تجربه بشری ما را به آنجا رسانده است.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد باید به گونه‌ای باشد که از تولید یومیه خود مصرف یومیه‌اش را حاصل کند و از منابع زیرزمینی استفاده نکند، گفت: سرمایه نفت فقط باید تبدیل به سرمایه شود و نباید تکیه بر نفت داشت.
وی بر همین اساس لازمه اصلاح ساختار اقتصادی را مقابله با انحصارطلبی و رقابتی کردن بازارها دانست و یادآور شد: مردم نسبت به امتیازات انحصاری نگاه نگران دارند، از این رو دولت وظیفه دارد هر جا امتیاز یا انحصاری دید به رقابت تبدیل کند و ساز و کارهای لازم نظارتی را اعمال نماید. 
نهاوندیان با بیان اینکه پدیده شبه دولت که در اقتصاد ما ایجاد شده باید به طور جدی درمان شود، افزود: مردم باید در اقتصاد فرصت حضور و مشارکت برابر ببینند.
رئیس دفتر رئیس جمهور وظیفه دیگر دولت را در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در قانون برنامه پنجم در خصوص توانمندسازی بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: بخش خصوصی در ایران در مقایسه با برخی اقتصادهای دیگر از تکامل بازماند و این به دلیل استبداد داخلی قبل از انقلاب و فشارهای بیرونی بود که الان باید جبران شود.
نهاوندیان با پیشنهاد اینکه هر کسی که بنگاه تولیدی دارد یک شغل اضافه کند اظهار داشت: اگر این گونه شود چند صدهزار شغل اضافه خواهد شد، البته دولت باید بستر این کار را فراهم و موانع را برای ایجاد رونق بردارد؛ اگر همه بنگاه‌ها در 6 ماهه دوم سال یک فرصت شغلی ایجاد کند ببینید در شرایط بیکاری چه اتفاقی می‌افتد.
رئیس دفتر رئیس جمهور  با طرح این سوال که ممکن است گفته شود که همه افراد بنگاه تولیدی ندارند، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان نیز تصمیم بگیرند یک کالای خارجی را که تا الان مصرف کرده‌اند به کالای ایرانی تبدیل کنند تا تقاضا برای کالای ایرانی بالا رود و تولید رشد کند.
راهپیمایی داوطلبان اعزام به جولان در حاشیه نماز جمعه تهران
تعدادی از نمازگزاران تهرانی در حاشیه نماز جمعه این هفته تهران آمادگی خود را برای اعزام به سوریه و دفاع از مردم این کشور در مقابل حمله احتمالی آمریکا اعلام کردند.
به گزارش ایسنا، تعدادی از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه این هفته تهران پس از پایان نماز به راهپیمایی در حمایت از سوریه پرداختند.
این افراد پلاکاردهایی با مضامینی هم‌چون «داوطلبان اعزام به جولان»، «آتش گروه تکفیری دامن حامیانشان را نیز خواهد گرفت»، «دخالت احتمالی آمریکا در سوریه یک فاجعه برای منطقه است» در دست داشتند.
همچنین در این راهپیمایی شعارهایی نظیر «هم غزه هم لبنان هم سوریه هم ایران»، «هم غزه هم لبنان، نبرد با آمریکا» و «هم سوریه هم ایران، نبرد با آمریکا» سر داده شد.

 


گمان نبر خدا از کار ظالمان غافل است!
قرآن کریم:
گمان نبر که خداوند از آنچه ظالمان انجام می‌دهند، غافل است! (نه، بلکه کیفر) آنها را برای روزی به تاخیر انداخته است که چشم‌ها در آن (روز بخاطر ترس و وحشت) از حرکت بازمی‌ایستد، گردن‌ها را کشیده، سرها به آسمان بلند کرده، حتی پلک چشمهایشان از حرکت باز می‌ماند. (زیرا به هر طرف نگاه می‌کنند آثار عذاب آشکار است) و (در این حال) دلهایشان (فرو می‌ریزد، و از اندیشه و امید به نجات) خالی می‌شود.
سوره ابراهیم آیات 43-42

 


سامی یوسف: مسلمانان در برابر غرب کوتاه نیایند
خواننده مسلمان با بیان اینکه برای ثبات در مصر، سوریه و کشورهای عربی دعا می‌کنم، گفت: مسلمانان نباید در مقابل غرب کوتاه بیایند.
به گزارش فارس، سامی یوسف خواننده انگلیسی ایرانی‌الاصل که قرار است در مسقط پایتخت عمان کنسرت موسیقی برگزار کند، درباره وضعیت جهان عرب، مصر و سوریه به روزنامه مصری الیوم السابع گفت: من آدم سیاسی نیستم و مسایل سیاسی به دست سیاستمداران حل می‌شود؛ تنها چیزی که من دارم دعا و نماز برای ثبات در مصر، سوریه و کشورهای عربی است.
وی در عین حال از مسلمانان و اعراب خواست که در اعتقادات دینی خود کوتاهی نکنند و افزود: جهان غرب صاحب تمدنی جدید است که اسلام را قبول نمی‌کند پس مسلمانان نباید کوتاه بیایند.
سامی یوسف ادامه داد: غرب تقدیس کلیسا را کاهش داده و هرگز دین اسلام را که منتقد مدرنیته‌ای است که امروز در غرب حکمفرماست، قبول نخواهد کرد.
این خواننده همچنین درباره رقابت با ماهر زین خواننده سوئدی لبنانی‌الاصل که شباهت‌های زیادی به سامی یوسف دارد، گفت: میزان هواداران من با وجود ماهر زین در عرصه موسیقی تغییر نخواهد کرد، اما آنچه اتفاق افتاده این است که تهیه‌کنندگان آثار هنری ماهر زین از جماعت اخوان المسلمین هستند که سعی می‌کنند نشان دهند که وی تنها جریان دینی را نمایندگی می‌کند.
اعتراض 2 بازیگر هالیوود
به حمله احتمالی آمریکا به سوریه
در حالی که دولت آمریکا اعلام کرده آماده می‌شود به سوریه حمله کند، دو نفر از بازیگران آمریکایی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند.
میا فارو بازیگر قدیمی سینما با گذاشتن عکسی از کودکان کشته شده در بمباران هفته پیش نوشت: کودکان عزیز سوری، گازهای مرگبار امروز همان بمب‌های ناپالم (تولید آمریکا) دیروز هستند، آفرین بر تماشاگران انگلیسی!
به گزارش مهر، در همین حال نانسی لی‌گران دیگر بازیگر آمریکایی با اعتراض به دخالت آمریکا در این زمینه نوشت: ما صدها هزار نفر را با عدم کنترل بر استفاده از اسلحه در آمریکا می‌کشیم. متاسفم اما نمی‌توانم این تصمیم جدید دولت برای حمله به سوریه را بپذیرم.
فیلمساز دفاع مقدس
به قتل تهدید شد!
کارگردان یک فیلم دفاع مقدس در حین ساخت فیلمش تهدید به قتل شد!
به گزارش خبرنگار کیهان، جهانگیر الماسی که در حال تولید فیلم «رنج و سرمستی» است، از تهدید به قتل خود توسط عده‌ای خبر داد!
وی به خبرنگار ما گفت: علی‌رغم تلاش‌های برخی که نهایت سعی خود را کردند تا فیلم «رنج و سرمستی» ساخته نشود، با پایمردی و ایستادگی بر سر اصول و آرمان‌ها، کار تصویربرداری این فیلم به پایان رسید و الان در حال تدوین آن هستیم.
الماسی با بیان اینکه توطئه‌ها و موانع فراوانی در راه ساخت این فیلم ایجاد شد، افزود: عده‌ای تمایل نداشتند که این فیلم ساخته شود و حتی چندین بار بنده را به قتل تهدید کردند. اما خوشبختانه خدای کریم کمک کرد و با غلبه بر مشکلات کار فیلمبرداری را به پایان رساندیم.
وی درباره عوامل تهدید خود گفت: اجاز دهید تا کامل شدن مراحل ساخت فیلم، سکوت کنم.
گفتنی است، فیلم «رنج و سرمستی» نخستین تجربه کارگردانی جهانگیر الماسی محسوب می‌شود. این فیلم به روایت ماجراهایی ناگفته و تکان‌دهنده از دوران دفاع مقدس در غرب کشور می‌پردازد.

 


رهبر معظم انقلاب برای همایش نکوداشت شاعر ارجمند علی باقرزاده(بقا) پیامی را صادر کردند.
در متن پیام رهبر فرزانه انقلاب آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
نکوداشت ادیب و شاعر ارجمند جناب علی باقرزاده (بقا) ادای حق شعر و ادب و پاسداشت حرمت و کرامت انسان والائی است که همواره حرمت و کرامت شعر و شاعری را پاس داشته و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفته است.
این دوست دیرین و شفیق یکی از بازماندگان کم‌شمار مجموعه‌ای از شاعران چیره‌دستی است که در برهه‌ای از زمان، مشهد را کانون شعر سرآمد و ممتاز دوران خود ساخته و زبان شعردوستان و شعرشناسان را به تحسین و تکریم جایگاه ادبی خویش گشوده بودند. قطعه‌های بقا همچون قطعه‌هایی از دیبای رنگین و خوش‌نگار در انبوه غزل و قصیده ممتاز آن دوران مشهد، جلوه‌ای ویژه و چشم و دل‌نواز داشت، با امید که همچنان پایدار و ماندگار باشد.
از دوستانی که این نکوداشت را برپا کرده‌اند صمیمانه سپاسگزارم.
سیدعلی خامنه‌ای - 6/6/1392

 


پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری قول داده بود که در برابر هر قدرتی از خون شهدا و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کند گفت: امیدواریم روحانی مانع نفوذ تفکر سازش به دولت تدبیر و امید شود.
به گزارش فارس رحیم احمدی روشن، پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» در خصوص سرمقاله یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره امتیاز یک طرفه هسته‌ای به غرب اظهار داشت: روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری قول داده بود که در برابر هر قدرتی از خون شهدا و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کند و حالا وقت آن است که ثابت کند در واقعیت مرد عمل است؛ وی باید به قول خود عمل کرده و به مواضع این چنینی که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود واکنش نشان دهد.
وی با اشاره به شهادت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: اگر قرار بود در برابر استکبار جهانی کوتاه بیاییم دیگر نیازی نبود در راه رسیدن به هدف شهید بدهیم.
پدر شهید مصطفی احمدی روشن در پایان گفت: امیدواریم که روحانی با خردمندی اجازه ندهد تفکر سازش با غرب که پیش از این در جریان اصلاح‌طلبی وجود داشت، در دولت تدبیر و امید نفوذ کند.

 


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از رونمایی رادار «پسیو آرایه‌فازی» با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار خبر داد.
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در حاشیه مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل‌(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته نوید تولید راداری را دادیم که خوب ببیند اما دیده نشود.
وی افزود: این رادار که «پیسو آرایه‌فازی» نام دارد و از نظر تکنیک و تاکتیک منحصر به فرد است، به مرحله ظهور و بروز رسیده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: این رادار در هفته دفاع‌مقدس و روز 10 شهریور (روز پدافند هوایی) رونمایی می‌شود و در زمانی که مکان‌یابی آن انجام شود مستقر خواهد شد؛ همچنین تولید آن در دست اقدام است.
امیر اسماعیلی در خصوص توان قرارگاه پدافند هوایی برای شناسایی هواپیماهای پنهان‌کار گفت: با سامانه‌های موجود و تجمیع سامانه‌های شنود الکترونیکی نیز توان شناسایی هواپیماهای پنهان‌کار را داشته و داریم که نمونه آن شناسایی هواپیمای یو-2 بوده است.
وی خاطرنشان کرد: راداری که قرار است رونمایی شود به تنهایی قادر است کار شناسایی این هواپیماها را انجام دهد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان در خصوص انتشار خبری مبنی بر وجود باند پروازی پهپاد در جزیره قشم گفت: برای اولین بار است که این خبر را می‌شنوم؛ البته سیستم‌های پدافندی، پهپادی و دفاعی ما در تمام سطح کشور گسترش یافته و پدافند هوایی همیشه آمادگی صددرصد دارد.

 


صومعه‌سرا- خبرنگار کیهان:
کوهنوردان گروه گیل آوا شهرستان صومعه‌سرا موفق به فتح قله 4 هزار و 811 متری سبلان آذربایجان شدند.
12 نفر از اعضای گروه کوهنوردی گیل آوا صومعه‌سرا به سرپرستی سیروس شیرین‌کار به طور همزمان با یک گروه دیگر این شهرستان به سرپرستی فریدون جعفری پس از 3 روز کوهپیمایی موفق شدند به قله 4 هزار و 811 متری سبلان آذربایجان صعود و آن را فتح کنند.
گفتنی است گروه کوهنوردان صومعه‌سرا طی 2 سال گذشته علاوه بر فتح ارتفاعات استان گیلان موفق شدند ارتفاعات علم‌کوه مازندران، توچال تهران و سهند تبریز را نیز فتح کنند.
در این صعود حبیب فلک‌خواه، تقی پارسا، سیروس شیرین‌کار، هادی جوادی، محمد عسگری، خلیل حاجی موسایی، فریدون جعفری و کیومرث جعفری شرکت
داشتند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
به همت بسیجیان پایگاه مقاومت زهراوی تبریز 42 هزار قوطی انواع داروهای کمیاب ویژه بیماران خاص تولید شد.
این داروها در شیفت ویژه شهدای دولت، و به یاد شهدای دولت تولید، و تحویل داروخانه‌ها شد تا در اختیار بیماران خاص قرار داده شود.
براساس این گزارش هدایایی نیز به 6 نفر بسیجی داده شد.

 


همزمان با ششمین روز از بزرگداشت هفته دولت، صدور استانی کارت هوشمند ملی در کشور روز پنجشنبه در آیینی در سمنان آغاز شد.
این طرح با افتتاح نخستین ایستگاه کاری صدور کارت هوشمند ملی در اداره کل پست استان سمنان و با اخذ مشخصات و انجام مراحل فنی صدور کارت هوشمند ملی برای مادر سرتیپ شهید حسن شاطری آغاز شد.
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم با بیان اینکه کارت هوشمند ملی دارای هفت لایه امنیتی است گفت: این کارت دارای تراشه ویژه و ضدجعل است.
محسن اسماعیلی افزود: این نوع کارت جایگزین مطمئنی برای کارت‌های شناسایی است و برای جلوگیری از جعل اسناد طراحی و صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی نیازمند هشت سامانه زیرمجموعه است گفت: پس از شهر قم که صدور کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی در آن آغاز شد، سمنان، پایلوت صدور استانی این نوع کارت است.
وی یاد‌آور شد: در قم برای 20 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است و علاوه بر این در جریان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای دو هزار نفر از نیروهای استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی به تعویض 50 میلیون جلد شناسنانه قدیمی اشاره کرد و اظهار داشت: 63 میلیون کارت ملی نیز صادر و بالای 99 درصد مردم دارای کارت و شماره ملی هستند.
در این آیین که معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و سه تن از مسئولان سازمان ثبت‌ احوال کشور حضور داشتند، مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: در اولین گام، صدور کارت هوشمند ملی برای سه گروه در سمنان انجام می‌شود.
عباسعلی طالب بیدختی افزود: افرادی که تغییرات شناسنامه‌ای دارند، افراد 15 سال تمام و کسانی که کارت شناسایی خود را گم کرده‌اند در این مرحله در برنامه صدورکارت هوشمند ملی قرار دارند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه تا سال 94 باید برای تمام مردم کارت هوشمند ملی صادر شود اظهار داشت: در اجرای این برنامه در استان سمنان بایستی 500‌هزار کارت ملی صادر و اجرایی شود.

 


پیکر پاک جانباز شهید فایق فلاحی روز پنج‌شنبه در میان حزن و اندوه هزاران نفر از مردم شهید‌پرور شهرستان پاوه تشییع شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر پاک این شهید گرانقدر بر روی دستان مردم و مسئولان شهرستان پاوه از میدان شهدا تا خیابان امام محمد غزالی تشییع و سپس برای خاکسپاری به زادگاهش نودشه منتقل شد.
این جانباز شهید در سال 66 در اثر بمباران شیمیایی شهر نودشه توسط رژیم بعث عراق به همراه دیگر مردم نودشه مصدوم شد و پس از تحمل 26 سال درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی روز چهارشنبه در بیمارستان بقیه‌الله تهران به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید فلاحی که نهمین شهید از خانواده فلاحی است از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به همراه سایر مردم نودشه در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مرزهای کشور در کسوت بسیج تمام تلاش خود را برای حراست از انقلاب و نظام انجام داد.
از این شهید گرانقدر چهار فرزند (دو پسر و دو دختر) به جای مانده است.
شهر مرزی نودشه در نقطه صفر مرزی شهرستان پاوه با کشور عراق بیش از یکصد شهید و ده‌ها جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دو بار در اسفند 1366 و فروردین 1367 توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شده است.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
بزرگترین پارکینگ طبقاتی غرب کشور به نام سینا در محله ذوالریاستین همدان به بهره‌برداری رسید.
در مراسم افتتاح این پارکینگ طبقاتی، سید مسعود عسگریان شهردار همدان گفت: پارکینگ سینا که در 9 طبقه احداث شده، به عنوان بزرگترین پارکینگ طبقاتی غرب کشور مطرح است.
وی افزود: زیربنای این پروژه 13 هزار و 629 مترمربع است که در زمینی به مساحت یک هزار و 515 مترمربع و با ظرفیت پارک 500 دستگاه خودرو ساخته شده است.وی ادامه داد: برای احداث این پارکینگ طبقاتی که عملیات اجرایی آن از شهریورماه سال گذشته آغاز شده بود، مبلغ 100 میلیارد ریال هزینه شده است.عسگریان یادآور شد: با اقداماتی که طی 5 سال گذشته انجام شده ظرفیت پارکینگ‌های عمومی سطح شهر همدان از 150 خودرو به یک هزار و 200 خودرو افزایش یافته است.وی اضافه کرد: در نمای بیرونی این پروژه، علاوه بر رعایت اصول معماری نوین، سعی شده تا جنبه‌هایی از معماری ایرانی اسلامی نیز به کار گرفته شود.

 


همدان-خبرنگار کیهان:
مدیرعامل فرودگاه همدان از راه‌اندازی مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در این شهرستان خبر داد.
علی کیخائی در مراسم راه‌اندازی این مرکز که با حضور معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور، استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: برای راه‌اندازی مرکز هوانوردی غرب کشور 200 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی افزود: این مرکز دارای ناوگان هوایی با ظرفیت چهارفروند هواپیمای فوق سبک و چهار ست کامل بال پاراگرایدر و دو فروند پاراموتور است که با افتتاح آن آموزش خلبانی فوق سبک در همدان آغاز می‌شود.
کیخائی ادامه داد: محل استقرار ناوگان هوایی این شرکت، فرودگاه همدان بوده و تمامی خدمات هوایی آن در همین مکان انجام می‌شود.
در ادامه مدیرعامل شرکت هوانوردی آسمان غرب نیز، گفت: آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک، پروازهای تفریحی و توریستی، فیلمبرداری هوایی، کنترل ترافیک جاده‌ای و کنترل ریل راه‌آهن در این مرکز هوانوردی به انجام می‌رسد.
کاپیتان عباس آزادی یادآور شد: همچنین از خدمات دیگر این مرکز، آموزش خلبانی هواپیمای مدل، پاراگرایدر، پاراموتور، چتربازی و پاراسل است.
وی با اعلام اینکه تلاش داریم سال آینده نیز در این مرکز تاکسی هوایی راه‌اندازی کنیم خاطر نشان ساخت: در مرکز هوانوردی غرب کشور در همدان آموزش خلبانی و انجام پروازهای تفریحی برای عموم علاقمندان آزاد است و همگان می‌توانند لذت پرواز بر فراز شهر زیبای همدان را تجربه
کنند.

 


در آخرین روز هفته دولت، طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه فولاد امیرکبیر خزر، با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده صنعتی در گیلان، از اهتمام دولت تدبیر و امید برای پیگیری مطالبات تولیدگران و صنعت‌گران این استان خبر داد.
وی همچنین بر ضرورت پیگیری جدی مسئولان برای رفع مشکلات واحدهای مشکل‌دار گیلان تاکید و اظهار کرد: باید در جلساتی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، راهکارهای درست و اصولی برای برون رفت از مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شود.
برای اجرای طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر با ظرفیت تولید 250 هزار تن میلگرد فولادی، 450 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.
با آغاز به کار خط 3 تولید فولاد امیرکبیر برای 200نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 500نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.
ظرفیت تولید خط 1 و 2 فولاد امیرکبیر خزر سالانه 500هزار تن میله گرد فولادی است و هم اکنون 300نفر در این دو خط مشغول به کار هستند.
سخنگوی دولت همچنین از مراحل ساخت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت دیدن کرد.
این حوزه در زمینی به وسعت 40 هکتار در سه فاز احداث می‌شود که فاز نخست آن با زیربنای 25هزارمترمربع به پایان رسیده و از مهرماه امسال 400 طلبه علوم دینی می‌توانند در آن تحصیل کنند.

 


«احمد اسفندیار» جانباز شیمیایی 25 درصد فیروزکوهی پس از سالها تحمل درد و رنج و بیماری در سن 47 سالگی به لقا‌ءالله پیوست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در این باره اظهار داشت: حال این جانباز سرافراز دوران جنگ تحمیلی که متولد سال 1345 بود، از پنجشنبه هفته گذشته رو به وخامت گذاشت.
حبیب‌الله امیری گفت: بیماری وی آنقدر حاد شد که با همکاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه و رئیس بیمارستان این شهر، از طریق بالگرد و امداد هوایی به بیمارستان امام‌‌خمینی(ره) تهران منتقل شد.
امیری افزود: متاسفانه تلاشهای کادر درمانی در نهایت کارگر نیفتاد و روح این جانباز عزیز پس از سالها تحمل در و رنج به لقاءالله پیوست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: پزشکان عارضه قلبی و تنفسی را علت درگذشت این دلاورمرد روزهای نبرد تشخیص داده‌اند، اما مسئولان بنیاد شهید تاکید دارند که پس از بررسی در پزشکی قانونی، نتایج اعلام شود.
این گزارش حاکی است؛ احمد اسفندیار در ساعت 18 روز 23 بهمن ماه سال 1364 و در حالی که فقط 19 سال داشت، در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی اروندرود شیمیایی و از ناحیه کلیه‌ها و روده دچار جراحت شد.

 


طی حکمی از سوی سرپرست وزارت علوم، دکتر «مهدخت بروجردی» به عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم منصوب شد.
بروجردی فعالیت خود را در این سمت از امروز به جای «علیرضا کریمیان» آغاز می‌کند.وی که عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است، پیش از این نیز به عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم فعالیت می‌کرد.پیش از این عبدالحسین فریدون و محمدحسین امید با حکم توفیقی به عنوان مدیرکل حوزه وزارتی و معاون اداری و مالی وزارت علوم منصوب شده‌اند.

 


کرمانشاه-خبرنگار کیهان:
هر 10 هزار دلار قاچاق کالا یک فرصت شغلی را در کشور از بین خواهد برد.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: گمرکات مرزبانان اقتصادی کشور هستند که تنها وظایفشان درآمد زایی نیست بلکه مبحث اشتغالزایی را به عنوان یک امر مهم دنبال کرده و با مبارزه با قاچاق کالا به حفظ تولید و اشتغال کشور کمک می‌کنند. وی افزود: 54 درصد از صادرات کل کشور از گمرکات استان کرمانشاه صادر می‌شود که از این مقدار 99 درصد به کشور عراق و تنها یک درصد این صادرات به 22 کشور دیگر صورت می‌گیرد. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در چهارماهه سالجاری حدود 291 میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.
علی سعدالدین با بیان اینکه حجم بسیاری از کالا از گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر می‌شود گفت: علی‌رغم فعالیت گسترده در این گمرک متأسفانه گمرک پرویزخان فاقد ساختمان اداری است و امور گمرکی در کانکس صورت می‌گیرد و این خود مشکلات عدیده‌ای برای کارکنان و تجار به وجود آورده
است.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خاتمه افزود: ساختمان گمرک کرمانشاه بیش از 100 سال قدمت دارد و در مرکز شهر است که به علت ایجاد ترافیک به مکانی خارج شهر کرمانشاه انتقال خواهد یافت.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10