(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 22 مهر 1392 - شماره 20616

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
روزنامه‌های زنجیره‌ای ‌واکنش ناکافی حمید انصاری را هم تحریف کردند
کلاهبرداری چند لایه با تحریف نظر امام(ره)
امام: خط این بود که مرگ بر آمریکا فراموش شود
تودهنی امام خمینی(ره) به عناصر ساده‌لوح و خط سازش و تحریف
مشاور دفتر غذایی سازمان ملل:قطع یارانه شیر، سرانه مصرف لبنیات را 20 درصد کاهش داده است
فرمانده کل سپاه پاسداران:امام‌خمینی(ره) هیچ‌گاه نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشتند
برای نخستین بار در کشور امکان‌پذیر شد
تزریق بدون تاخیر سلول‌های تک‌‌هسته‌ای مغز استخوان به مایع نخاع
آیت‌الله سیداحمد خاتمی: مردم و مسئولان باید دولت را در حل مشکلات یاری دهند
تولید 400 هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس:مذاکرات هفته جاری ایران با 5+1 برای غرب یک فرصت است
تا آذرماه سال جاری
گزارش تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی به صحن علنی مجلس می‌رود
برگزاری دعای عرفه با حضورکاروان‌های راهیان نور در خسروی
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
شجونی:نقل قول‌های غیرباور هاشمی از امام اعتبار حرف‌های راستش را هم از بین خواهد برد
پیکر پاک 2 شهید در بوشهر و قم تشییع شد
رئیس سازمان حج و زیارت:ثبت‌نام جدید برای عمره تا ۳ سال آینده نخواهیم داشت
   


حضرت امام خمینی(ره): خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی (فراموش) شود.

 


واکنش قائم مقام موسسه نشر آثار امام(ره) به ادعاهای هاشمی رفسنجانی و نوع انتشار این واکنش درروزنامه‌های زنجیره‌ای، از یک تحریف و کلاهبرداری چند لایه‌ حکایت می‌کند.
واکنش حمید انصاری هرچند دیرهنگام و ضمن رودربایستی است- و در واقع اولویت را به حفظ حرمت هاشمی و نه حضرت امام داده!- اما در عین حال واجد نکات قابل توجهی در حد تکذیب بخش‌هایی از ادعاهای هاشمی و سایت وی است ضمن اینکه نشان می‌دهد گردانندگان سایت هاشمی با خود هاشمی نیز بازی می‌کنند. اما نکته جالب بازتاب مصاحبه سایت جماران با حمید انصاری در روزنامه‌های زنجیره‌ای بود که دیروز در اقدامی هماهنگ و در تیترهای خود به تحریف واکنش ناکافی حمید انصاری پرداختند. به عنوان مثال روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در تیتر اول خود با تحریف‌ سخنان انصاری مدعی شد «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، اظهارات هاشمی را تایید کرد/ اسناد موافقت امام با حذف مرگ بر آمریکا.»! فقط ذیل این تیتر بزرگ در یک سوتیتر ریز نوشته شده «موسسه امام: خاطره آقای هاشمی، قطع شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی از رادیو و تلویزیون است نه حذف آن از تظاهرات و مناسبت‌ها»! مشابه همین تحریف کلاهبردارانه در تیتر سخنان حمید انصاری، را روزنامه شرق نیز مرتکب شده و تیتر زده است «دستور امام: حذف مرگ بر آمریکا و شوروی»!
فاز اول؛
باز نشر یک مصاحبه بیات و اتهام به امام!
اما اصل مصاحبه چیست؟ حمید انصاری در این مصاحبه و در پاسخ به سوالی درباره خاطره هاشمی تلویحا به شیطنت سایت هاشمی اشاره می‌کند و می‌گوید: همان طور که گفتید اخیرا دو اظهار نظر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به نوعی مربوط به حضرت امام می‌شود منتشر شد و نقدها و مخالفت‌هایی را نیز برانگیخت. یکی نقل است که ایشان گفته‌اند آن را در سال‌های آخر برای امام نوشته‌اند و دیگری مطلبی است که از قول ایشان تحت عنوان موافقت امام با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» مطرح شده است. اولا تاریخ هر دو اظهارنظر آقای هاشمی مربوط به الان نیست. اظهارات آقای هاشمی درباره حذف شعار، در گفت‌وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات 25 اردیبهشت 1389 (3 سال پیش) و مطلب مربوط به رابطه با آمریکا در گفت‌وگوی ایشان با فصلنامه موسسه مطالعات بین‌المللی در پایان سال 1390 بیان شده است و بعدا این مطالب (چندین ماه قبل) در کتاب صراحت‌نامه انتشار یافته است. البته در این ایام- که افکار عمومی متوجه رویکرد دولت تدبیر و امید در موضوع هسته‌ای و بررسی نوع تعامل با غرب و آمریکا و سفر ریاست محترم جمهوری به آمریکا بوده است- پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی بازگویی خلاصه‌ای از گفت‌وگوی قبلی ایشان را به نحوی تنظیم و تیترگذاری کرده است که حساسیت‌ها را برانگیخته و باعث طرح دوباره موضوع شده است.
سایت هاشمی و نشریات زنجیره‌ای طی چند ماه گذشته و برای چند بار مصاحبه‌های مذکور را بدون ذکر تاریخ بازنشر کردند و چنین القا نمودند که هاشمی موضع جدیدی گرفته است. سایت هاشمی در این زمینه تیتر زده است «ناگفته‌های هاشمی در صراحت نامه/ امام موافق حذف مرگ بر آمریکا بود»(!)
موضع هاشمی قابل نقد است
حمید انصاری در ادامه بامرور گفته هاشمی مبنی بر مخالفتش با شعار مرگ بر آمریکا و اینکه امام با حذف شعار موافق بودند، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی در پاسخ به سوال فوق هیچ مطلبی را به امام نسبت نداده و موضوع را به نوشته دیگری ارجاع داده است که آن را هم عینا مرور خواهیم کرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه جواب به این سوال و سوال بعد، مطالبی را مبنی بر نپسندیدن شعار مرگ گفتن نسبت به دولت‌ها و اشخاص بیان کرده است اما نه تنها تصریحی به اینکه این نظر امام است ندارد بلکه تاکید کرده‌اند که این نظر خودشان است. [رسانه‌های زنجیره‌ای و سایت هاشمی موضع وی را به جای موضع امام جا زده‌اند!]
البته بنده معتقدم که این نظر ایشان به خصوص با همان مبنایی که در ادامه سخنشان به قرآن استناد کرده‌اند، قابل نقد است. ولی این موضوع- یعنی اظهارنظر شخصی، بدون آن که آن را به امام نسبت دهند- ربطی به موسسه و وظیفه نظارتی آن ندارد! این اظهارنظر انصاری در حالی است که هاشمی با صراحت حذف شعار مرگ بر آمریکا را به حضرت امام(ره) نسبت داده‌اند.
وی آنگاه با اشاره به چند خاطره مدعایی هاشمی گفت: موضوع این خاطرات قطع و حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر شوروی» (که به صورت توأمان در شعارهای سراسری مردم گفته می‌شد) است نه فقط شعار مرگ بر آمریکا، آن هم قطع این شعار مرکب از رسانه‌های دولتی و رادیو تلویزیون نه حذف آن از ادبیات سیاسی مردم در تظاهرات و راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها. مردم ایران در جریان انقلاب براساس بخشنامه و دستور کسی شعار مرگ بر آمریکا و شوروی نمی‌گفتند که اکنون قطع آن نیاز به ابلاغیه داشته باشد. انقلاب اسلامی مستقل از نظام سلطه شرق و غرب حاکم بر جهان آن روز شکل گرفته بود. مردم ایران علاوه بر خاطرات تلخی که از سابقه اشغال کشورشان در گذشته و دخالت بیگانگان در تحمیل کودتای رضاخان و دخالت آمریکا و انگلیس از کودتا علیه دولت ملی دکتر مصدق و خیانت‌های حزب توده و دیگر احزاب کمونیستی داشتند در مبارزه علیه استبداد رژیم پهلوی شاهد حمایت‌های دو قطب شرق و غرب به سردمداری آمریکا و شوروی از رژیم مستبد پهلوی بودند بعد از پیروزی انقلاب نیز موج خشونت و تجزیه‌طلبی و ترور توسط احزاب و گروهک‌های وابسته به دولت‌های خارجی که اسناد این وابستگی‌ها در جریان اشغال سفارت آمریکا به دست آمده و منتشر شده بود، ولو رفتن ارتباطات جاسوسی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با سفارت شوروی در ماجرای دستگیری یکی از کادرهای سازمان به نام سعادتی، و پناه دادن دولت‌های غربی به وابستگان رژیم و تروریست‌ها و ضد انقلابیون فراری و تشکیل کانون‌های فعال با هدف سرنگونی نظام تازه تأسیس مردمی ایران در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی،‌ واقعیت‌های تلخ و عریانی بودند که مردم ایران آن را با تمام وجود حس می‌کردند.
حق اعتراض مظلوم به ستمگر
وی همچنین با مرور سوابق جنایات و خیانت‌های دولت آمریکا در طول سالیان پس از انقلاب می‌گوید: به کاربردن این گونه شعارها زمانی ممنوع و ناپسند است که به ناحق و ناروا باشد وگرنه حق فریاد اعتراض مظلوم علیه ستمگر در همه فرهنگ‌های عالم به رسمیت شاخته شده است و اختصاص به ملت ایران ندارد. در فرهنگ اسلام هم، قرآن کریم با رسائی هرچه تمام‌تر می‌فرماید: لایحب‌الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم. خاطره‌ای که آقای هاشمی رفسنجانی در موضوع حذف شعار نسبت به امام ذکر کرده است مربوط به موافقت و دستور امام بر قطع این شعار از رسانه‌های دولتی است. مطلبی که در سال 62 روی میز بررسی و تصمیم‌گیری مسئولین نظام و رهبری انقلاب قرار داشت همین بود نه بحث بر سر دستور یا توصیه به مردم برای حذف این شعار. در عبارات خاطرات آقای هاشمی هم که براساس یادداشت‌های ثبت شده روزانه است به صورت دقیق تصریح شده است که موضوع موافقت و دستور امام حذف شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی» از رسانه‌های دولتی بوده است نه نفی و نهی از این شعار.
سند: ادعای هاشمی!
اما نکته جالب در این بخش رودربایستی آقای انصاری در قبال ادله هاشمی است و این عبارت که «سند و دلیل قاطعی بر مخالفت امام ]با پیشنهاد حذف شعار مرگ بر آمریکا از صدا و سیما[ نداریم»! آیا برای اصل ادعای هاشمی باید سند رو کرد یا برای عدم مخالفت امام با ادعا و سلیقه هاشمی؟ انصاری در این بخش می‌گوید: براساس مدارک و اطلاعات موجود در اینکه این مسأله یعنی پیشنهاد حذف شعار مرگ بر شوروی بطور اخص و کل شعار (مرگ بر آمریکا و شوروی) از صدا و سیما در آن زمان با توجیهات منطقی فراوان و از کانال‌های مختلف به دفتر امام و به حضرت امام منعکس شده است تردیدی نیست. سند و دلیل قاطعی بر مخالفت امام نداریم. آنچه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات آورده است براساس دستنوشته‌های خاطرات روزانه ایشان است که موجود است و به دلیل آن که در همان تاریخ و همان روز نوشته شده است نه سال‌های بعد و این ایام، و از این جهت با توجه به ارتباط ایشان با امام و یادگار امام و موقعیت ایشان در نظام و مجلس و شورای عالی دفاع، فی‌نفسه یک مدرک مهم و قابل اعتماد برای وقایع آن ایام محسوب می‌شود. علاوه بر این ایشان در خاطرات، نام نماینده شوشتر را ذکر کرده‌اند و مهم‌تر از آن مطرح شدن دستور امام بر حذف شعار از رادیو و تلویزیون در شورای مرکزی حزب ]باز هم استناد انصاری به ادعای هاشمی به عنوان تنها سند!![ را هم بیان کرده‌اند. هنوز تعداد قابل توجهی از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوی اسلامی از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که دبیر کل حزب بوده‌اند در قید حیاتند و براساس گفته جناب آقای هاشمی در همین مصاحبه، ایشان خاطراتشان را قبل از انتشار به رهبر معظم انقلاب ارائه کرده‌اند. اکثر اعضای شورای سرپرستی صدا و سیما و من جمله آیت‌الله حاج سید محمد هاشمی (عضو دفتر حضرت امام) و حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمد علی انصاری (عضو و رابط دفتر حضرت امام با صدا و سیما) حضور دارند، این‌ها و قرائن فراوان دیگر مؤیدات قابل اعتمادی بر پذیرش این نقل هستند.
وی همچنین گفته «مطمئنم طبق دستور امام از مقطعی شعار مرگ بر شوروی» در پخش برنامه‌های رسمی از صدا و سیما حذف شد.
آنچه دست‌کم تا اینجا به دست می‌آید و خیانت بزرگی هم هست این است که رسانه‌های زنجیره‌ای و حامیان بیگانه آنها در خارج کشور ضمن بازنشر مصاحبه بیات آقای هاشمی و شیوه‌های فریب و تحریف و چشم‌بندی رسانه‌ای، به افکار عمومی چنین القا کرده‌اند که امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا در تظاهرات ملت ایران بوده است.
امام به نامه هاشمی پاسخ ندادند
اظهارات حمید انصاری درباره ادعای دیگر هاشمی گویاتر است و مجدداً نشان می‌دهد رسانه‌های زنجیره‌ای به کمک سایت شخصی هاشمی علاقه‌ شخصی آقای هاشمی را جای مواضع امام جا زده‌اند. خبرنگار می‌پرسد «سوال دیگر مربوط به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی درباره پیشنهاد حل مسئله رابطه با آمریکا است که ایشان گفته‌اند این پیشنهاد یکی از پیشنهاداتی است که طی نامه‌ای در سال‌های آخر برای امام فرستاده‌اند.»
و انصاری در پاسخ می‌گوید: بله چنین نامه‌ای [نامه‌ هاشمی] نوشته شده است. اصل دستخط این نامه خصوصی 4 صفحه‌ای که به تاریخ 4 فروردین 1366 است در آرشیو اسناد موسسه نگهداری می‌شود. موضوع این نامه درخواست آقای هاشمی از امام برای حل چهار مشکلی است که نوشته‌اند اگر حل نشود در آینده مشکلات بزرگی برای انقلاب خواهد داشت.
وی می‌افزاید: اکثر مطالب و پیشنهاداتی که ایشان در منصب ریاست مجلس و جانشین فرماندهی کل قوا در قالب این نامه خصوصی برای امام نوشته‌اند آن زمان در محافل نیروهای انقلاب و تشکلهای سیاسی یا در سطوح تصمیم‌گیران نهادهای ذیربط و در بین نمایندگان فعال مجلس مطرح بوده و پیشنهادات مشابه از کانالهای مختلف به وسیله نامه - که سوابق آنها در اختیار موسسه است- یا در ملاقات‌های مسئولین به امام ارائه شده است. بدیهی است که این‌گونه نامه‌ها از شخصیت‌ها و سازمان‌ها که مشتمل بر بیان گزارش و مشکلات یا پیشنهادات هستند نیازی به پاسخ موردی نداشته‌اند.
انصاری تاکید کرد: در مورد نامه مذکور هم حضرت امام پاسخ کتبی به آن نداده‌اند. عدم پاسخ امام نه بمعنای رد پیشنهادات است و نه تایید برخی از موضوعات و پیشنهاداتی که آقای هاشمی در این نامه ذکر کرده‌اند که بعض موارد آن در نامه‌های دیگران نیز به چشم می‌خورد بعدا به موجب حکم حضرت امام برای تشکیل شورای بازنگری قانون‌اساسی یا در مقاطعی دیگر مورد توجه و موافقت قرار گرفته و برخی نیز مسکوت گذارده شده که دلیل آن ممکن است مخالفت امام با آن نظر و پیشنهاد باشد یا مناسب ندیدن زمان برای طرح و اقدام.
برای شما امام محترم‌تر است یا هاشمی؟!
آنچه در اظهارات آقای انصاری مغفول و مسکوت مانده مواضع صریح و قاطع حضرت امام پس از همین نامه و تا آخر عمر مبارک حضرت امام‌خمینی درباره ابراز انزجار از شیطان بزرگ و اصل شعار مرگ بر آمریکا که طی هفته گذشته به طور مستند از سوی کیهان و سایت‌ها و رسانه‌های اصولگرا منتشر شد و حق این است که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام برای ادای حق ولی‌نعمت خویش، ‌همین یک قلم - موضع امام نسبت به آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا - را که جمع‌آوری آن بیش از یکی دو ساعت زمان نمی‌برد، به عنوان مسئولیت خویش انجام دهد و در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دهد تا نامحرمان و ساده‌لوحان موجه [تعبیر حضرت امام] جرئت دست بردن به نصوص صریح مواضع حضرت امام‌خمینی را نداشته باشند.
حمید انصاری در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه هاشمی نظر خود را گفته و چیزی به امام نسبت نداده، تصریح کرد: قبلا گفتم که حضرت امام، به این نامه پاسخ مکتوب نداده‌اند، و در باب این پیشنهاد می‌توان گفت از مجموع مواضع حضرت امام که بعد از تاریخ نگارش این نامه داشته‌اند و شواهد و حتی تعابیری که در فرمایشات و پیام‌های ایشان آمده است چنین استنباط می‌شود که در آن شرایط سال 66 و 67 که اوج حمایت علنی آمریکا از صدام و گسیل ناوگان نظامی دریایی به حمایت از صدام به خلیج‌فارس و مشارکت رسمی آمریکا در جنگ موسوم به جنگ نفتکش‌ها علیه ایران و اسقاط جنایتکارانه هواپیمای مسافربری ایران بوسیله موشک‌های ناو آمریکایی و مخالفت‌های آشکار آمریکا در شورای امنیت با پیشنهادات منطقی ایران برای صلح عادلانه، است از نظر امام‌خمینی(ره) شرایط آن زمان مناسب طرح این پیشنهاد و اقدام عملی برای آن نبوده است.
حمید انصاری به این نکته توجه نکرده است که مردم از مؤسسه حفظ آثار، نظر حضرت امام را می‌خواهند و نه تحلیل آقای انصاری را.
وی اضافه کرد: اما این که به طور کلی و به عنوان یک سیاست راهبردی، نظر امام‌خمینی(ره) در موضوع مذاکره یا رابطه جمهوری اسلامی ایران با آمریکا چیست و اینکه براساس مبانی فقهی و سیاسی حضرت امام در باب سیاست خارجی آنچه که در فرمایشات ایشان در موضوع نفی مذاکره و رابطه با آمریکا در آن ایام آمده است بیانگر یک اصل بنیادین و همیشگی و خط قرمز نظام است یا اینکه معطوف به شرایط زمانی و مکانی است و اگر چنین است این شرایط کدامند؛ چون موضوع به تحلیل و تفسیر دیدگاه امام و برداشت از مواضع و سخنان امام باز می‌گردد، همه افراد ذی‌صلاح می‌توانند به صورت مستدل و مستند برداشت خود را منتشر کنند و بنده هم اگر توفیق بیابم به عنوان تحلیل شخصی و نه موضع رسمی موسسه مقاله‌ای را منتشر خواهم کرد.
همین‌جا باید گفت مسئولیت این مؤسسه انتشار مقاله و تحلیل نیست بلکه جا دارد این مؤسسه مواضع امام درباره آمریکا را عیناً منتشر کند.
ضمن یادآوری این نکته که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نمی‌تواند درباره اقدامات تحریف‌آمیز نسبت به سیره و مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی از خود سلب مسئولیت کند، مسئولیت پیگیری نیز متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات است تا شیطنت‌های سازمان یافته ائتلاف «نفاق - اپوزیسیون - فتنه - خط سازش» برای غبارآلود کردن فضای افکار عمومی آن هم در موقعیت تشدید دشمنی‌های آمریکا را پیگیری کنند و اجازه فعالیت به پایگاه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای دشمن ندهند.

 


مواضع صریح حضرت امام خمینی(ره) درباره آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا کمترین روزنه‌ای برای کامیابی جریان تحریف مواضع ایشان باقی نمی‌گذارد.
حضرت امام با پیش‌بینی برخی جفاها و خیانت‌ها، پیشاپیش به انتساب مواضع سازش‌طلبانه و غیرانقلابی به ایشان پاسخ گفته‌اند آنجا که در وصیت‌نامه سیاسی- الهی خویش تاکید می‌کنند: «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»
بدین ترتیب برخی تحرکات جریان سازش‌طلب و نفاق که به واسطه نفوذ برخی افراد در دفتر و سایت آقای هاشمی شارژ می‌شود، کمترین قابلیت انتساب به حضرت امام را ندارد. اما غیر از خالی بودن دست مدعیان «موافقت امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا» از سند و مدرک، آنچه روشن و گویاست مواضع صریح حضرت امام‌خمینی(ره) است که بارها از صدا و سیما پخش شده و در صحیفه امام خمینی مضبوط است.
هرچند صحیفه امام انباشته از ادبیات انزجار از آمریکاست اما به عنوان نمونه به چند مورد از این کلمات نورانی ایشان اشاره می‌شود:
- «امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند... نفوذی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که حرف خود را از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند... من بارها اعلام کرده‌ام که با هیچ کس در هر مرتبه‌ای که باشد عقد اخوت نبسته‌ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب‌الله اصل خدشه‌ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده‌های همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرال‌ها دفاع می‌کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده‌اند، از این حرکات دست برندارند، مردم ما آنها را بدون هیچ گونه گذشتی طرد خواهند کرد... من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه‌داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.»
- «باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله- صلی‌الله علیه و آله وسلم- و امر خداوند را تخطئه می‌کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق تعالی را برخلاف می‌دانید؟»
- «دست‌نشاندگان آمریکا آتش زدن پرچم آمریکا را به حساب آتش زدن حرم و شعار مرگ بر شوروی و آمریکا و اسرائیل را به حساب دشمنی با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‌اند. ان‌شاءالله ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود و از خدا می‌خواهیم که قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم.»
- «خط این بود که اصلا آمریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود، یک دسته الله اکبر را کنار می‌گذاشتند، سوت می‌زدند و کف می‌زدند، آن هم روز عاشورا خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی [فراموش] بشود...»
- «ملت ما، بلکه ملت‌های اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند، به اینکه دشمنان آنان، که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود، دوست و دشمن را نمی‌شناسند و در راس آنان، آمریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم‌پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود، جنایاتی مرتکب می‌شود که قلم‌ها از نوشتن و زبان‌ها از گفتن آن شرم دارند.»
- «انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر.»
- «همین قول مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی برای آنها مرگ می‌آورد.»
یادآور می‌شود سایت رسمی هاشمی اخیرا به رسم «ناگفته‌های هاشمی» از قول وی مدعی شده بود «امام موافق حذف مرگ بر آمریکا بود»!!

 


مشاور دفتر غذایی سازمان ملل در ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: به دنبال اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و قطع یارانه شیر و گرانی‌ آن، قدرت خرید مردم کاهش یافته و سرانه مصرف نیز پایین آمده است.
دکتر عزیز‌الله کمال‌زاده روز یکشنبه در حاشیه همایش تغذیه سالم با شیر در دبیرستان دخترانه حجاب بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به همین دلیل سرانه مصرف شیر در کشور از 100 تا 102 کیلوگرم به 70 تا 75 کیلوگرم رسیده این در حالی است که سرانه مصرف شیر در کشورهای پیش‌رفته350 کیلوگرم است.
وی اضافه کرد: پایین بودن قدرت خرید مردم باعث شده مصرف سرانه لبنیات بویژه شیر در کشور نسبت به سه سال گذشته20 درصد کاهش یابد.
کمال‌زاده اظهار کرد: امروز در مصرف شیر و لبنیات همه کشورها یارانه اختصاص داده‌اند ولی در ایران از سه سال پیش این برنامه قطع شد و عوارض زیادی را ایجاد کرد.
وی افزود: تقویت قدرت خرید مردم از راه پرداخت یارانه یکی از راهکارهایی است که دولت‌ها برای بحث امنیت غذایی جامعه در پیش می‌گیرند و امیدواریم دولت جدید راهکاری برای استفاده مردم از مواد پروتئینی مناسب، با کیفیت و سالم در نظر بگیرد.
کمال‌زاده اضافه کرد: سن پوکی استخوان در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته به دلیل پایین بودن مصرف شیر، 20 سال کاهش یافته است.
وی گفت: پوکی استخوان در کشور امروز با تغییر مدل تغذیه در سن 35 سالگی شروع و گسترش پیدا می‌کند این در حالی است که در گذشته در سن 45 تا 50 سالگی این بیماری در مردم دیده می‌شد.
کمال‌زاده گفت: خرابی دندان، لثه و سایر معضلات و مشکلات فکری از دیگر مشکلات ناشی از کاهش مصرف شیر در کشور است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طرح تغذیه دانش‌آموزان با شیر در مدرسه پارسال با کاستی‌های زیادی اجرا شد.
وی بیان کرد: قدرت یادگیری دانش‌آموزانی که با شیر تغذیه می‌شوند پنج برابر دیگر دانش‌آموزان است و امیدواریم امسال مسئولان زمینه اجرای قوی طرح تغذیه با شیر را در مدارس فراهم کنند.
کمال‌زاده ادامه داد: کاهش و استفاده نکردن از شیر، لبنیات و ماهی بويژه برای دختران و زنانی که در آینده باید فرزندان سالم به دنیا بیاورند بسیار خطرناک است.

 


فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حضرت امام هیچ‌گاه نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشتند، گفت: در موضوع نرمش قهرمانانه قرار نیست از مواضع به حق خود کوتاه بیاییم.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صبحگاه مشترک نیروهای سپاه پاسداران خراسان شمالی که به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان انجام شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز مطرح است موضوع رابطه با آمریکاست.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی اخیرا در مجمع پاسداران موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، تصریح کرد: برخی‌ها برداشت‌های انحرافی از رهنمودهای رهبری در مورد نرمش قهرمانانه دارند.
جعفری با تاکید بر اینکه نرمش قهرمانانه از موضع ضعف نیست و قهرمانانه بودن آن موضع اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می‌رساند، گفت: نرمش یعنی اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم و این نرمش برای این بوده که به دشمن فرصتی داده شود تا به حق ایران در ابعاد مختلف توجه کند.
وی افزود: بعضی‌ها از این حرف و موضع سوءاستفاده کرده و برداشت‌های خود را دارند. البته برخی هم این برداشت را داشته که با رابطه با آمریکا مشکلات و تحریم‌ها برطرف می شود.
فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبری این فرصت را داده تا این نگاه به معرض آزمایش گذاشته شود که دشمنان آیا سرعقل آمده‌اند.
جعفری با تاکید بر اینکه قرار نیست از حق خودمان در مسائل مختلف کوتاه بیاییم، گفت: نه عقل، نه قرآن و نه مردم به ما اجازه نخواهند داد تا از مواضع به حق نظام جمهوری اسلامی کوتاه بیاییم.
فرمانده کل سپاه پاسداران با طرح این سوال که چرا افرادی به خودشان اجازه می‌دهند که در بیانات رهبری و امام‌خمینی خدشه ایجاد کنند، بیان داشت: امام هرگز چنین چیزی را مطرح نکرده و نگاه سازشکارانه به آمریکا نداشتند.
وی با بیان اینکه در آینده دور و یا نزدیک آمریکا به ضعف دچار می‌شود، گفت: ممکن است آرام آرام خوی استکباری این کشور تغییر کند لیکن اکنون ما چنین شواهدی را از آمریکا سراغ نداریم.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: این فضاسازی‌ها برخلاف سخنان امام راحل و رهبری بوده و خطای بزرگی محسوب می‌شود.
فرمانده کل سپاه افزود: افرادی خودشان را از نزدیکان امام‌خمینی می‌دانند لیکن برخلاف مشی امام سخن می‌گویند.
وی اضافه کرد: با این همه مردم ما هوشیار بوده و همواره دیدگاه‌های رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی را رصد می‌کنند.
فرمانده کل سپاه از فتنه 88 به عنوان حادثه‌ای تلخ یاد کرد که 8 ماه هزینه‌های زیادی را بر نظام اسلامی تحمیل کرد.
وی گفت: با تمام این فتنه‌ها مردم ما با حماسه 9 دی با نظام اسلامی و ولایت فقیه تجدید میثاق کرده و بر حرکت در مسیر ولایت و آرمان‌های نظام اسلامی تاکید کردند.
جعفری عمق بخشی به بصیرت سیاسی مردم را از دستاوردهای عبور از فتنه 88 برشمرد و گفت: حتی مردمی که در فتنه سکوت کرده بودند اقدام فتنه‌گران را نمی‌بخشند و البته اقدامات ساکتان فتنه را هرگز فراموش نخواهند کرد.
فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز هم برخی با حرف‌های خود به دنبال احیای فتنه هستند، تصریح کرد: طبیعتا از ابتدای انقلاب، نظام با اینگونه مسائل مواجه بوده است و امروز هم حرف‌ها و سخنان زیادی مطرح می‌شود که مردم، پاسداران و بسیجیان در مقابل این حرف‌ها هوشیار بوده و در مسیر نظام اسلامی هستند.
وی گفت: امروز تمامی نیروهای نظامی انقلاب اسلامی آماده جانفشانی در عرصه‌های انقلاب بوده و از هیچ کوششی برای مجاهدت در این مسیر فروگذار نخواهند کرد.

 


برای نخستین بار در کشور امکان این که سلول‌های تک‌هسته‌ای پس از جدا شدن از مغز استخوان در همان روز به مایع نخاع بیمار تزریق شود، در بخش پیوند مغز‌استخوان بیمارستان نمازی شیراز ممکن شد.
به گزارش ایرنا، رئیس بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این مورد گفت: در این روش پس از گرفته شدن سلول‌های مغز استخوان، سلول‌های تک‌هسته‌ای آن جدا و در همان روز به مایع نخاع بیمار تزریق می‌شود و در این شیوه امکان عفونت در بیمار اندک است.
دکتر مریم ذاکری‌نیا افزود: هم اینک این شیوه جدید پیونددر کشور فقط در بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان نمازی شیراز انجام می‌شود.
وی بیان کرد: پیش از این سلول‌های تک‌هسته‌ای را در محیط کشت به سلول های مزانشیم تبدیل می‌کردند و بعد از مدتی در مایع نخاعی تزریق می‌شد اما به سبب ایجاد عفونت، استفاده از این شیوه لغو شد.
او اظهار کرد: از ابتدای استفاده از این شیوه جدید در شیراز تاکنون حدود 16 بیمار مورد سلول درمانی قرار گرفته‌اند که در مجموع بین 10 تا 40 درصد نتیجه‌بخش بوده است و می‌توان گفت مطابق با استانداردهای سایر مراکز فعال در دنیا مانند آلمان و چین است.
ذاکری‌نیا بیان کرد: پیش از این برای پیوند مغز استخوان از مغز استخوان استفاده می‌شد اما هم‌اینک بیشتر از سلول‌های بنیادی خون استفاده می‌شود.
وی افزود: سلول درمانی در بیماران مبتلا به بیماری‌های نورولوژیک مانند پارکینسون، آتروفی مخچه، ep(نوزادانی که هنگام تولد اکسیژن به مغزشان نمی‌رسد) صدمه به نخاع و سایر موارد نیز انجام می‌شود و موفقیت تیم در آنها بین 10 تا 40 درصد بوده است.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
سیاست رهبری وحدت و تقویت دولت‌هاست و به دنبال این منش و دغدغه رهبری، مردم، مسئولان و احزاب مختلف نیز باید دولت را همراهی کرده و او را در حل مشکلات کشور یاری دهند.
امام جمعه موقت تهران شامگاه شنبه در مراسم سالگرد فوت آیت‌الله سیدجواد مدرسی با بیان این مطلب در مسجد بازار شهر یزد افزود: در دولت یازدهم نیز، اعتدال را بیش از هر چیز خواهانیم و معتقدیم اگر اعتدال واقعی در عمل دولتمردان باشد، مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم، موفقیت دولت، موفقیت نظام است به همین دلیل اقداماتی که از سوی دولت برای گره‌گشایی از امور مردم انجام می‌شود، باید مورد حمایت همگان قرار گیرد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در چنین شرایط حساسی، چوب گذاشتن لای چرخ دولت، به نفع هیچ جریانی نخواهد بود و آنچه اکنون و آینده کشور را می‌سازد، وحدت و همدلی است که این وحدت و همدلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت در کنار اعتدال‌گرایی خویش باید به این مسئله نیز توجه داشته باشد که کسانی که مردم را در مقاطع مختلف دچار مشکل کردند و امنیت کشور را خدشه‌دار کردند، نباید اکنون به کار گرفته شوند.
وی افزود: برخی افراد که اکنون در اطراف دولتمردان جمع شده‌اند، در فتنه 88 دست داشته‌اند و به هر طریق حال یا سیاهی‌لشکر یا معرکه‌گردان، حضور داشتند و اکنون دولت نباید از آنها استفاده کند زیرا معتقدیم این افراد به درد اداره کشور نمی‌خورند.
آیت‌الله خاتمی گفت: از دولت اعتدال‌گرا انتظار این است که افرادی را به کار گیرد که اعتدال‌گرای واقعی، پیرو خط امام و رهبری و دلسوز مردم باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سیدجواد مدرسی تاکید کرد: ایشان چراغ راهی برای مردم یزد و یکی از مفاخر این استان بودند.خاتمی یادآور شد: امثال آیت‌الله مدرسی، رونق‌بخش حوزه‌های علمیه بودند و مردمی را که تشنه معارف اسلامی و علوم دینی بودند سیراب کردند.

 


رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از دوم مهرماه سال جاری یعنی زمان تحویل به بهره‌بردار ایرانی تاکنون 400 هزار مگاوات ساعت برق تولید کرده است.
به گزارش ایرنا، حسین درخشنده شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان بوشهر افزود: بیش از 92 درصد آن معادل 350 هزار مگاوات برق تحویل شبکه سراسری شده است.
وی اضافه کرد: این نیروگاه از بامداد روز دوم مهر وارد بهره برداری صنعتی و به بهره‌بردار ایرانی تحویل شد و از روز تحویل با ظرفیت یکهزار مگاوات کار می‌کند.
درخشنده بیان کرد: این نیروگاه مطابق با موازین و استانداردهای ملی و بین‌المللی تعیین شده کار خود را انجام می‌دهد و توانسته است استانداردهای خوبی را رعایت و برق را در چارچوب این موازین تولید کند.
وی ادامه داد: پس از تحویل نیروگاه به بهره‌بردار ایرانی، نیروهای بهره‌بردار و آموزش دیده که در مراحل مختلف راه‌اندازی تجربیاتی کسب کرده بودند کار را با دقت انجام می‌دهند.

 



عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: غرب مذاکرات هفته جاری ایران با اعضای گروه 5+1 را برای خود یک فرصت تلقی
کند.
کاظم جلالی شنبه شب در سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ایجاد فضای جدید در مذاکرات گروه پنج به علاوه یک با ایران افزود: غرب باید از فرصت جدید و فضای سیاسی پس از انتخابات و روی کار آمدن دولت جدید، برای رسیدن به تفاهم استفاده کند.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حقوق هسته‌ای خود تأکید کرده و اکنون نیز تأکید دارد.
جلالی خاطرنشان کرد: بی‌تردید این آمادگی وجود دارد که مبتنی بر قواعد بین‌المللی و ان‌پی‌تی بتوانیم به تفاهم برسیم.
وی تصریح کرد: مذاکرات ژنو در فضای مثبتی از ناحیه ایران انجام می‌شود و کشورهای پنج به علاوه یک باید از این فضا استفاده کنند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال بازی برد برد است و امیدواریم در این نشست مقدمات این امر فراهم شود.

 


عضو هیأت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی از احتمال ارائه گزارش این کمیته به صحن علنی مجلس تا آذرماه سال جاری خبر داد.
سید سعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس، روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کمیته‌های تخصصی هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در حال جمع‌آوری اطلاعات، اخبار، مدارک و مستندات خود از طریق قانونی هستند.
وی گستردگی سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، کسب درآمدهای هنگفت و نحوه هزینه‌کرد آن، استفاده از ارز مرجع برای صنایع پتروشیمی زیرپوشش این سازمان و نبود مدیریت بهنیه صنایع و شرکت‌ها از مهم‌ترین محورهای این طرح عنوان کرد.
وی گفت: اعضای این هیأت تلاش می‌کنند،‌ گزارش جامعی از محورهای تحقیق و تفحص به نمایندگان مجلس و ملت ایران ارائه کنند.
طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی اردیبهشت ماه سال جاری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

 


مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دعای عرفه امسال با حضور کاروان‌های راهیان‌نور غرب کشور در نقطه صفر مرز خسروی برگزار می‌شود.
مرادعلی محمدی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: دعای پرفیض عرفه امسال با حضور عاشقان امام حسین(ع) از نقاط مختلف ایران اسلامی به ویژه کاروان‌های راهیان نور غرب کشور در نقطه صفر مرز خسروی برگزار می‌شود.
محمدی اظهار داشت: این مراسم از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه مصادف با نهم ذی‌الحجه با شروع راه‌پیمایی از شهرستان قصر شیرین به طرف مرز خسروی و با مداحی حجت‌الاسلام موسی سالمی برگزار می‌شود.
وی گفت: تلاش مجموعه ستاد برگزاری مراسم دعای عرفه که مسئولیت آن با فرمانداری شهرستان قصر شیرین است، به منظور برپایی باشکوه این مراسم و نیز تسهیل حضور گسترده زائران راهیان نور و دیگر مشتاقان است که در همه بخش‌ها و به خصوص در شهرستان قصر شیرین تمهیدات لازم توسط کمیته اجرایی پیش‌بینی شده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و پوشش گسترده رسانه‌ای مراسم دعای عرفه مرز خسروی خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم دعای عرفه امسال هرچه باشکوه‌تر انجام خواهد شد.

 


صداقت
قرآن کریم:
و بگو:
پروردگارا!
مرا (در هر کار) با صداقت وارد کن و با صداقت خارج ساز.
و از سوی خود،
حجتی یاری کننده برایم قرار بده!
سوره اسراء - آیه 80

 


قابل ‌توجه
حراست سیما!
به تازگی یک کاریکاتوریست مطبوعات زنجیره‌ای مجموعه‌ای را از شبکه ملی، شبکه اول سیما روی آنتن برده است. نامبرده اعتقادی به مبانی نظام اسلامی ندارد و به تازگی در صفحه فیس‌بوک خود نسبت به اعتقادات مذهبی مردم از عبارت گستاخانه‌ای استفاده کرده است که بعد از واکنش کاربران اینترنتی ایرانی به اظهارات مضحک نتانیاهو، در پست دیگری از او حمایت کرد و با وجود دریافت نظرات منفی مبنی بر طرفداری از اسرائیل و صهیونیست‌ها، آن پست را حذف کرد و به جای آن کاریکاتوری در تایید حرف‌های نتانیاهو و فرار یک دختر با شلوار جین از دست گشت ارشاد روی صفحه خود قرار داد! این کاریکاتور هم با واکنش مردم مواجه شد. نکته جالب توجه پاسخ او به برخی نظرات در خصوص حضور در رسانه ملی است که او با بی‌تفاوتی این حضور را یک درخواست از سوی تلویزیون دانسته و خود را بدون رغبت نشان داده است و خود را منتقد جدی نظام و طرفدار حرف نتانیاهو در خصوص آزادی مردم عنوان کرده است. سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز اقدام به اختصاص بودجه به فرد مذکور با این سابقه برای تولید انیمیشن کرده است. به نظر می‌رسد حراست رسانه ملی باید مراقبت بیشتری در انتخابات مجریان و هنرمندان داشته باشد که با بودجه بیت‌المال، وقت و سبک زندگی مردم را به دست آنها می‌سپارد!
افزایش بینندگان «پرس تی وی»
پس از سانسور غرب
به رغم سانسور و محدودیت شدید غرب علیه شبکه‌های تلویزیونی ایران، تعداد بازدیدکنندگان پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی در شهریور ماه گذشته 17 درصد افزایش یافته است.
در شهریور گذشته پایگاه اینترنتی شبکه خبری پرس تی‌وی، بیش از 83 میلیون بازدیدکننده داشت.
طبق گزارشی که این شبکه از بازدیدهای مخاطبانش منتشر کرده است، در پی تلاش لابی‌های غربی و صهیونیستی برای حذف شبکه پرس تی‌وی از روی ماهواره‌های جهانی، مخاطبان این شبکه به کسب خبرهای مورد نیازشان از طریق وب سایت و پایگاه اینترنتی این شبکه روی آورده‌اند.
بر اساس این گزارش، صفحات مختلف این سایت، بیش از 142 میلیون بار کلیک شده‌اند و این میزان مشاهده صفحات سایت پرس تی‌وی، نسبت به ماه‌های قبل، 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این مشاهدات بیشتر از کشورهای آمریکا و انگلیس به ثبت رسیده است.
بیشترین موضوعات پیگیری شده در این سایت اینترنتی تاثیر تهدیدهای آمریکا در ناامنی خاورمیانه و جنگ سوریه است.
خوشحالی همزمان رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب از تعطیلی جشنواره «افق نو»
رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب، به طور همزمان و هماهنگ، گزارش‌های مثبتی را درباره تعطیلی جشنواره «افق نو» منتشر کردند.
به گزارش خبرنگار کیهان، پس از تعطیلی جشنواره ضدآمریکایی – ضدصهیونیستی فیلمسازان مستقل (افق نو) توسط سازمان سینمایی دولت، روزنامه‌‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به رژیم صهیونستی، خبر‌ها و مطالبی را در تأیید این اقدام مدیریت سینمایی دولت منتشر کردند. اما نکته قابل توجه در این میان، هماهنگی سایت‌های ضدایرانی فارسی زبان با رسانه‌های صهیونیستی بود. به طوری که همزمان با چاپ مطالبی در استقبال از تعطیلی جشنواره «افق نو» در نشریاتی چون «جروزالم پست»، «هاآرتص»، «تایم اسرائیل» و ... سایت‌هایی چون «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» نیز گزارش‌های مشابهی را روی خروجی صفحات خود قرار دادند. اتفاقی که گویای مدیریت واحد این رسانه هاست.
گفتنی است، جشنواره فیلمسازان مستقل (افق نو) قرار بود که برای دومین بار همزمان با سالگرد 11 سپتامبر و با حضور هنرمندان و نظریه پردازان ضدآمریکایی و ضدصهیونیست در تهران برگزار شود. اما سازمان سینمایی دولت با هدف تنش زدایی در روابط ایران با غرب (!) مانع برگزاری این جشنواره شد. اقدامی که شادمانی و خوشحالی صهیونیست‌‌ها را در پی داشت.
نوبل ادبیات به مروج بی‌بند و باری زنانه اهدا شد
همان‌طور که انتظار می‌رفت، باز هم یکی از جوایز غربی با رویکردی سیاسی و ایدئولوژیک به یک پرونونویس داده شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، جایزه نوبل ادبی سال 2013 این بار به نویسنده‌ای اهدا شد که آثارش مروج فمنیسم لیبرال (بی‌بند‌وباری زنانه) است.
آلیس مونرو نویسنده 82 ساله کانادایی که جایزه این دوره نوبل ادبیات را دریافت کرده در اغلب داستان‌هایش به زنانی می‌پردازد که با قید و بندهای اخلاقی مقابله کرده و خوشبختی و آزادی را در لجام گسیختگی جنسی می‌بیند.
آغاز فعالیت موسسه سینمای
مقاومت و انقلاب
جمال شورجه به عنوان رئیس، مهدی عظیمی‌میرآبادی به عنوان نایب رئیس و مدیرعامل و علیرضا عاقل‌زاده به عنوان خزانه‌دار هیات مدیره موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی معرفی شدند.
به گزارش مهر، مطابق مقررات و ضوابط حاکم بر تاسیس موسسات و مراکز فرهنگی جواد شمقدری، جلیل عرفان‌منش و مهدی عظیمی میرآبادی با نام هیئت موسس این موسسه را تاسیس کرده و به استناد ماده 16 اساسنامه به عنوان مجمع عمومی تنها برای بار اول با انتخاب جمال شورجه (رئیس)، مهدی عظیمی میرآبادی (نایب‌رئیس و مدیرعامل)، و علیرضا عاقل‌زاده (خزانه‌دار) هیئت مدیره موسسه را انتخاب کرده‌اند. وظیفه و مسئولیت هیئت موسس پس از ثبت موسسه و تشکیل هیئت امناء خاتمه یافته و اختیاراتش عیناً به هیئت امناء واگذار می‌شود.
موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در قالب تشکیلاتی غیردولتی و غیرانتفاعی و به عنوان یکی از بازوهای هدایتی، حمایتی، و اجرایی سیاست‌‌ها و جهت‌گیری‌های کلی فرهنگی و هنری امور سینمایی کشور، تشکیل و در تاریخ چهارم شهریور 91 با شماره 32582 ثبت شده‌ است، تا براساس اهداف فرهنگی مصرّحه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت قوانین، مقررات، و ضوابط موضوعه کشور در زمینه‌های «تاریخ انقلاب اسلامی»، «دفاع مقدس»، «بیداری اسلامی»، و «مقاومت» به عنوان یک مرکز بزرگ و جامع سینمایی با قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات در جهت تولید فیلم‌های ارزشی و انقلابی فعالیت کند.
فیلم‌های ضد‌ایرانی در پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم لندن
جشنواره فیلم لندن امسال با نمایش دو فیلم ضد‌ایرانی «پرده بسته» و «دست‌نوشته‌‌ها نمی‌سوزند» همراه است.
در حالی‌که این روز‌ها «جعفر پناهی» و «محمد رسول‌اُف» با فیلم‌های ضد‌ایرانی‌شان به پای ثابت جشنواره‌های غربی تبدیل شده‌اند، جشنواره فیلم لندن نیز برای نمایش دو فیلم ضد‌ایرانی «پرده بسته» و «دستنوشته‌‌ها نمی‌سوزند» تلاش کرده تا از این قافله عقب نماند.
«پرده بسته»، آخرین ساخته «جعفر پناهی»، داستان مردی است که از ترس تعقیب ماموران سگ خود را همواره در ساک دستی‌اش پنهان می‌کند، نمای آغازین و پایانی فیلم نیز از دریچه دوربین نگاه خود پناهی از پشت میله‌های پنجره که تداعی‌کننده میله‌های زندان است، گرفته شده است.
این فیلم تاکنون در جشنواره‌های زیادی از جمله جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمده است.
فیلم «دست‌نوشته‌‌ها نمی‌سوزند» ساخته «رسول‌اُف» نیز تاکنون در جشنواره‌های بسیاری از جمله اخیرا در جشنواره فیلم حقوق بشر آلمان به نمایش درآمده است.
این فیلم داستان شاعری است که تصمیم می‌گیرد خاطراتش را نوشته و منتشر کند ولی در قالب خاطراتش پرده از اسراری برمی‌دارد که باعث می‌شود دولت به دنبال حذف آن خاطرات باشد و در این میان این شاعر نیز تهدید به مرگ می‌شود.

 


عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: هاشمی آن‌قدر از امام خمینی حرف‌های قابل تامل و غیرقابل باور نقل کرده است که اگر روزی حرف درست خصوصی هم از امام(ره) مطرح کند دیگر کسی باور نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام جعفر شجونی نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهاراتی که هاشمی رفسنجانی به نقل از امام مطرح می‌کند، گفت: هاشمی باید توضیح دهد که چه کاره امام بوده است که امام نظرات محرمانه و خصوصی‌شان را به ایشان گفته باشد.
وی با بیان این که افکار هاشمی رفسنجانی خراب شده و در مسیر انقلاب و آرمان‌های مردم نیست، تاکید کرد: هاشمی آن‌قدر از امام خمینی(ره) حرف‌های قابل تامل و غیرقابل باور نقل کرده است که اگر روزی حرف درست خصوصی هم از امام مطرح کرد دیگر کسی باور نخواهد کرد.
شجونی با بیان این که هاشمی با نقل قول‌های دروغ از امام(ره) اعتبار خود را زیر سؤال برده است، به فارس گفت: اظهارات هاشمی هیچ خریداری در جامعه ندارد و بهتر است وی به جای پرداختن به نقل قول‌های مکرر از امام، فرزندان متخلفش را تحویل دادگاه بدهد چون مخالفت امام با آقازاده‌پروری در کشور آشکارا بود.
وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا، شعار مورد تائید حضرت امام بود و اگر قرار باشد روزی این شعار حذف شود با نظر حضرت آقا خواهد بود، پس بهتر است افراد غیرمرتبط در این حوزه ورود نکنند.

 


پیکر مطهر جانباز 70 درصد شیمیایی در بوشهر و یک شهید گمنام در قم تشییع شد.
مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر گفت: جانباز 70 درصد شیمیایی عبدالرحمن سعدآبادی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از آثار حمله شیمیایی به سوی یاران شهیدش پر کشید.
به گزارش فارس، محمد حاجی‌زاده تصریح کرد: شهید سعدآبادی دو بار در تاریخ 24 بهمن 1364 و 13 اسفند 1364 در منطقه قفاض و جزیره فاو بر اثر حمله شیمیایی دشمن مجروح شد.
وی خاطرنشان کرد: این شهید سال‌های طولانی آثار زیانبار شیمیایی را تحمل کرد و در راه حفظ ارزش‌های والای انقلاب آسمانی شد.
همچنین به گزارش ایرنا، پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در منطقه فاو تفحص شده بود، روز یکشنبه بر دوش مردم شهیدپرور قم به سمت گلزار شهدای علی‌ابن جعفر تشییع شد و سپس در خاک موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه آرام گرفت.
این سومین بار در سال جاری است که شهر قم میزبان شهدای گمنام است.

 


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته ۷ میلیون نفر برای اعزام به عمره ثبت‌نام کردند و تا پایان اعزام آنها که ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد، ثبت نام جدید نخواهیم داشت.
سعید اوحدی که هم اکنون در مکه مکرمه حضور دارد در گفت‌وگو با فارس گفت: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های عمره آینده را بعد از دهه اول محرم آغاز کنیم و ثبت‌نام‌ها برای افرادی انجام می‌شود که قبلاً اولویت آنها اعلام شده باشد.
وی ادامه داد: از 15 ماه صفر اعزام‌های عمره آغاز می‌شود با لحاظ این نکته که اعزام‌های عمره در سال جاری 10 روزه خواهد بود.
اوحدی اظهار داشت: با توجه به توافقاتی که انجام شده است توانستیم ظرفیت اعزام زائران به عمره را 50 درصد افزایش دهیم، امسال تلاش داریم 750 تا 800 هزار نفر را اعزام کنیم و امیدوار هستیم که بتوانیم هر سال ظرفیت‌های اعزام را افزایش دهیم.
وی در خصوص زمان ثبت‌نام‌های جدید برای عمره گفت: سال گذشته 7 میلیون نفر برای اعزام به عمره ثبت نام کردند که اعزام تمام آنها دو تا 3 سال زمان نیاز دارد و تا زمانی‌که تمام این افراد اعزام نشوند ثبت نام جدیدی نخواهیم داشت.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10