(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 بهمن  1391 - شماره 20420

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت دوم
قيام براي خدا هيچ خسراني ندارد
تداوم رويكرد دوگانه آمريكا در قبال ايران
تأكيد بر مذاكره همزمان با تشديد فشارها !
در مكتب امام
رهبر معظم انقلاب اسلامي:
مرحوم دكتر حبيبي مؤمني صادق و پارسا و خدوم بود
برگي ديگر از پيشرفت ايران چرخه فناوري فضايي بومي تكميل شد
آيت الله مصباح يزدي:
بايد از گذشته تاريخ اسلام درس گرفت
آيت الله خاتمي در مراسم بزرگداشت يوم الله 12بهمن در مرقد امام خميني(ره):
در انتخابات ، جهانيان را مبهوت مي كنيم
تجليل از پيشكسوتان سينما در افتتاحيه سي و يكمين جشنواره فيلم فجر
نامه دوم عسگراولادي به 7 اصلاح طلب
اگر با جريان فتنه همراه نيستيد چرا اعلام نكرده و نمي كنيد؟
ايران تجاوز آشكار رژيم صهيونيستي به دمشق را محكوم كرد
رئيسي خبر داد
استخدام 800 قاضي تا پايان سال جاري
ناطق نوري: كانديدا نمي شوم


راه عبور از فتنه ها در نگاه امام(ره)- قسمت دوم

قيام براي خدا هيچ خسراني ندارد

ابراهيم حاجي محمدزاده
دومين آيه اي كه حضرت امام در طول سالهاي متمادي قبل از انقلاب و پس از پيروزي بيشتر از همه آيات الهي به آن استناد مي فرمايند اين آيه شريفه است؛
«قل انما اعظكم بواحده ان تقومولله مثني و فرادي (1) خداي تعالي در اين كلام شريف از سرمنزل تاريك طبيعت تا منتهاي سير انسانيت را بيان كرده است و بهترين موعظه هايي است كه خداي عالم از ميانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و اين يك كلمه را پيشنهاد بشر فرموده اين كلمه تنها راه اصلاح در جهان است. قيام براي خدا است كه ابراهيم خليل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه هاي گوناگون عالم طبيعت رهانده
خليل آسا در علم اليقين زن
نداي «لااحب الافلين(2)» زن
قيام لله است كه موسي كليم را با يك عصابه فرعونيان چيره كرده و تمام تخت و تاج آنها را بر باد داد و نيز او را به ميقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو كشاند قيام براي خداست كه خاتم النبيين- صلي الله عليه و آله- را يك تنه بر تمام عادات و عقايد جاهليت غلبه داد و بتها را از خانه خدا برانداخت و به جاي آن توحيد و تقوا را گذاشت و نيز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسين او ادني رساند.» (3) و (4)
پيام فوق يكي از اولين اسناد و تاريخي ترين سند مبارزاتي امام خميني(ره) است كه در تاريخ (15 ارديبهشت 1323) صادر شده و اصل نسخه خطي آن در كتابخانه وزيري يزد نگهداري مي شود. امام راحل(ره) 34 سال بعد و در اوج قتل عام مردم از سوي شاه، طي سخناني در نوفل لوشاتو به همين آيه استناد كرده و مي فرمايند؛ «حضرت موسي- سلام الله عليه- مامور شده بود كه خودش برود و فرعون را دعوت كند. آن فرعون، آن هم با آن بساط، فرعون بيشتر از فرعون ما(5) بساط داشت از اهرام مصر معلوم است. مي گويند از اهرام مصر معلوم است كه دستگاه فرعون دستگاه بزرگي بوده، دعوايش هم دعواي الوهيت بوده است حضرت موسي به تنهايي مأمور شد كه برود دعوت كند فرعون را، حضرت موسي خواهش كردند كه برادرم هم همراهم باشد. پشت من باشد. بعد امر شد كه برويد شما دو نفر برويد سراغ فرعون و دعوت كنيد، شايد آدم بشود، بترسد ... اين چيزي است كه خداي تبارك و تعالي ميخواهد كه اهتمام انسان داشته باشد به امر مسلمين من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم(6) كسي كه صبح كند و مهتم نباشد و اهتمام به امر مسلمين نداشته باشد مسلم نيست. مسلمان اين است كه براي مصالح مسلمين اهميت قائل بشود مصلحت يك امت الان در ميان است. مسأله شخصي نيست...»(7)
و نيز در تاريخ (28 آبان 1357) در نوفل لوشاتو خطاب به دانشجويان و همه مردم ايران (چند ساعت بعد نوار اين سخنراني ها بين مردم دست به دست مي شد) پس از قرائت آيه فوق و تكرار بحث هاي قبلي مي فرمايند: «ميزان اين است كه انسان تشخيص بدهد كه لله هست اين قيام براي خدا هست آن قيام، ديگر اگر لله شد و براي خدا شده از اينكه تنها هستيم، از اينكه جمعيتمان كم است، ديگر وحشتي نيست، قيام اگر لله هست، براي خدا هست قيام لله هيچ خسران ندارد، هيچ ضرري توي آن نيست. قيامهاي براي دنيا دور و دارد، يك رويش ضرر است، يك رويش نفع است... اما اگر چنانچه قيام براي خدا بكند، انسان كاري براي خدا بكند، اين هيچ توي آن ضرر نيست. ممكن است انسان تخيل بكند كه ما رفتيم به جنگ با كفار- مثلا- و كشتيم، كشته شديم خيال بكند كه اين ضرر است، لكن اين ضرر نيست- كشته ها پيش خدا زنده اند. اجرهايي كه آنجا هست ربطي به اين عالم ندارد اينكه براي خداست، هميشه نفع دارد، هميشه از خسارت محفوظ است(8) و با الگو قرار دادن روش مبارزه انبيا و بخصوص خاتم الانبياء در آن روزهاي سرنوشت ساز انقلاب مي فرمايند؛ «پيغمبر اكرم كه ايمان به قدرت مطلق خداي تبارك و تعالي داشت در صورتي كه عددشان كم بود و چيزي نبود و فقير هم بودند از همين فقيرهاي بيچاره بودند لكن قدرت ايمان داشتند و قيام كردند و قدرتها را يكي بعد از ديگري شكستند و همه را دعوت به توحيد كردند توحيد را در جامعه رشد دادند، و در يك زمان كمي، مسلميني كه در جنگ وقتي كه مي رفتند چند نفرشان يك شتر داشتند، در يك جنگ -مثلا- شايد ده تا اسب داشتند، نداشتند چيزي ده تا شمشير داشتند... مع ذالك چون قوت ايمان داشتند دو تا امپراطوري را در يك ظرف كمي، يك امپراطوري روم را كه در آن وقت مهم بود، يكي هم ايران كه مهم بود، اين دو تا امپراطوري آن وقت در دنيا مقدم بر همه بودند- آنها را شكستند و غلبه بر آنها كردند و اسلام را بردند تا روم و تا عرض بكنم كه اروپا هم رساندند عمده همان روح ايمان است»(9).
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) سوره سبا آيه 64 (2) اشاره به آيه 76 سوره انعام
(3) اشاره به آيه9 سوره نجم (4) صحيفه امام ج 1ص 21
(5) محمدرضا پهلوي (6) اصول كافي ج2 ص 163
(7) صحيفه امام ج 4 ص 109 (8) صحيفه امام ج 5 ص 35
(9) صحيفه امام ج 5 ص 37
 


تداوم رويكرد دوگانه آمريكا در قبال ايران

تأكيد بر مذاكره همزمان با تشديد فشارها !

سرويس سياسي-
مقامات آمريكايي در حالي از تمايل و آمادگي كشورشان براي مذاكره با جمهوري اسلامي ايران دم مي زنند كه در تناقضي آشكار به تشديد فشارها و تحريم هاي يكجانبه با هدف تأثيرگذاري بر فضاي سياسي تا انتخابات رياست جمهوري سال 92 ايران ادامه مي دهند.
در همين ارتباط، «جوزف بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا كه به منظور شركت در چهل و نهمين كنفرانس امنيتي مونيخ به آلمان سفر كرده است، ديروز در مصاحبه با روزنامه آلماني «زود دويچه دايتونگ» خواستار آغاز مذاكرات ميان ايران و 1+5 شد.
وي گفت: مذاكرات هسته اي ايران با گروه 1+5 هرچه زودتر آغاز شود چرا كه نتايج آن براي ما اهميت فراواني دارد.
بايدن افزود: ما در اين مذاكرات خواستار اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران هستيم. معتقديم در كنار تحريم هاي اقتصادي و فشارهاي سياسي مي توان از گفت وگو و مذاكره انتظار نتيجه داشت.
معاون اوباما همچنين مدعي شد: گرچه رئيس جمهوري آمريكا خواستار مذاكره با ايران است اما اين سياست هميشگي نخواهد بود.
نسخه اينترنتي روزنامه «بيلد» آلمان نيز با انتشار بخش هايي از اين مصاحبه در ستون اخبار مهم خود، با استناد به سخنان معاون رئيس جمهوري آمريكا نوشت: آمريكا خواهان مذاكره مستقيم با ايران است.
اظهارات بايدن در مورد آمادگي كاخ سفيد براي آغاز مذاكره با ايران در حالي مطرح شده است كه هيلاري كلينتون علت طفره رفتن 1+5 از مذاكره با ايران در آخر ژانويه را فاش كرد.
كلينتون كه قبل از ترك كاخ سفيد در ميان جمع اندكي از خبرنگاران صحبت مي كرد، مدعي شد: من معتقد نيستم كه پنجره [براي مذاكرات با ايران] مي تواند براي مدت زيادي باز باقي بماند اما من قصد ندارم كه براي اين مدت زماني، روز، هفته يا ماه تعيين كنم.
وي همچنين مدعي شد: اختلاف ميان مقامات بلندپايه ايران و نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ايران در ماه ژوئن، باعث برگزار نشدن نشست ايران و گروه 1+5 شده است.
وزير امور خارجه آمريكا گفت: آنها براساس محاسبات داخلي خود براي ديدار كردن يا نكردن تصميم گيري مي كنند. آنها انتخابي در ماه ژوئن در پيش دارند.
كلينتون افزود: اوباما هرگز از ايده تعامل با ايران كوتاه نخواهد آمد اما اين فقط يك طرف سياست دوگانه آمريكا است كه طرف ديگر آن نيز تشديد تحريم هاي اقتصادي است.
تحريم و فشار رفتار ايران را
تغيير نخواهد داد
تحليلگران سياسي آمريكا در گفت وگو با شبكه راشاتودي با اذعان به بي تأثير بودن تحريم هاي اعمال شده عليه ايران تأكيد كردند كه فشار و تحريم به هيچ وجه رفتار ايران را تغيير نخواهد داد.
«فلينت لورت» و «هيلاري لورت» در پاسخ به اين پرسش كه «آيا تحريم هاي واشنگتن عليه ايران بر اقتصاد آن كشور تأثير منفي گذاشته است يا خير و اين كه آيا سياست آمريكا در قبال ايران بايستي تغيير نمايد يا خير؟» مي گويد: «تحريم ها ناكارآمد هستند. ما شاهد تحريم هاي ضد ايراني در طول 32 سال گذشته نيز بوده ايم. تحريم هاي شديد ضد ايراني نيز در طول 8 سال جنگ ايران و عراق نيز از سال هاي 1980 تا 1988 اعمال شده بود. تاريخ نشان داده است كه تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه آن حكومت را وادار به تسليم در مقابل قدرت هاي غربي نكرده است. آمريكاهيچ گونه توجيهي براي اعمال اين تحريم ها نيز ندارد. تحريم هاي آمريكا عليه مردم عراق نيز باعث كشته شدن بيش از يك ميليون نفر شد كه نيمي از آنان كودك بودند. اين دو تحليلگر آمريكايي همچنين افزوده اند: «آمريكا بايستي اول از همه مشروعيت حكومت جمهوري اسلامي ايران را بعنوان يك بازيگر منطقه اي بپذيرد و مدلي كه كيسينجر و نيكسون در دهه 70 ميلادي در مورد چين و شوروي بكار برد را در مورد ايران هم اعمال كند. دولت آمريكا بايستي همان موارد نمايندگاني را به ايران اعزام كند تا با مقامات ايراني مذاكره نمايند. آمريكا بايستي همانگونه كه مشروعيت جمهوري خلق چين را برسميت شناخت مشروعيت جمهوري اسلامي ايران را نيز بپذيرد.
اين دو تحليلگر آمريكايي همچنين مي افزايند «آمريكا هم اكنون در حال هزينه دادن به دليل نظامي گري دوره جنگ سرد است.» آنان در پاسخ به اين پرسش خبرنگار «راشا تودي» كه به نظر شما بدترين سناريو از ديد شما چيست مي گويند «فكر مي كنيم بدترين گزينه براي آمريكا آنست كه جنگ ديگري را در خاورميانه آغاز كند.»
هيلاري و فلينت لورت در پاسخ به پرسش خبرنگار راشا تودي پيرامون انتخاب «چاك هيگل» نامزد تصدي مقام وزارت دفاع و اظهارنظر وي در مورد «احمقانه» بودن تجاوز عليه ايران و امكان مذاكره با ايران در دستور انتخاب وي گفتند «ما براي هيگل احترام زيادي قائل هستيم. در صورتي كه وي به اين مقام انتخاب شود استراتژي مقابله با ايران را در پي نخواهد گرفت. وي خواهان كاهش بودجه نظامي آمريكاست تا از طريق آن از ايجاد جنگ ديگري توسط دولت آمريكا جلوگيري كند.»
اين دو تحليلگر آمريكايي با اذعان به بي نيازي ايران به برقراري ارتباط با آمريكا مي افزايند «واقعيت اينست كه برقراري مذاكره ميان ايران و آمريكا در راستاي منافع آمريكاست و نه ايران.» اين دو تحليلگر آمريكايي همچنين افزوده اند «تصور نمي شود كه سقوط دولت اسد در سوريه قريب الوقوع باشد.»
«فلينت لورت از كارشناسان شاخص سياست خارجي آمريكا در خاورميانه، خليج فارس و مسائل جهاني انرژي است. لورت كه دكتراي سياست خود را از دانشگاه پرينستون دريافت كرده، از اعضاي شوراي روابط خارجي و مؤسسه بين المللي مطالعات راهبردي است. هيلاري مان لورت، همسر فلينت لورت، نيز سال ها در شوراي امنيت ملي، وزارت خارجه و نمايندگي ايالات متحده در سازمان ملل متحد با دولت آمريكا همكاري داشته است.»
 


در مكتب امام

خودتان را به ساده زيستي عادت دهيد!
اگر بخواهيد بي خوف و هراس در مقابل باطل بايستيد و از حق دفاع كنيد و ابر قدرتها و سلاح هاي پيشرفته آنان و شياطين و توطئه هاي آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از ميدان به در نكند خود را به ساده زيستن عادت دهيد و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد. صحيفه نور ـ ج 19- ص 11
 


رهبر معظم انقلاب اسلامي:

 مرحوم دكتر حبيبي مؤمني صادق و پارسا و خدوم بود

دكتر حسن حبيبي در سن 76 سالگي دار فاني را وداع گفت و رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي، فوت ايشان را تسليت گفتند.
مرحوم حبيبي كه از مدت ها پيش به دليل نارسايي قلبي و جراحي معده در بخش مراقبت هاي ويژه(سي. سي.يو) بيمارستان شهيد باهنر تهران بستري بود، پنجشنبه گذشته به رحمت ايزدي پيوست.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در همين زمينه پيام تسليتي صادر كردند.
متن كامل پيام ايشان به اين شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
با دريغ و تأسف خبر درگذشت يار ديرين انقلاب و دانشمند متعهد مرحوم مغفور آقاي دكتر حسن حبيبي رحمه الله عليه را دريافت كردم.
ايشان مؤمني صادق و پارسا و خدوم بود. تاريخچه خدمات وي به نظام جمهوري اسلامي از پيش از انقلاب و به هنگام تدوين پيش نويس قانون اساسي آغاز شده و در طول سالهاي متمادي در عضويت شوراي انقلاب و سپس بر عهده گرفتن مسئوليت هاي بزرگ ديگر ادامه يافته است. بيماري جانكاه و طولاني وي، صبر و تسليم و توكل او را نيز بر فهرست مزاياي شخصيتي وي افزود و اميد است رحمت و مغفرت و رضوان الهي شامل حال ايشان گردد. لازم مي دانم به همسر گرامي و باوفاي ايشان و ديگر بازماندگان و نيز به همكاران و علاقه مندان به آن فقيد سعيد تسليت خويش را تقديم نمايم.»
سيدعلي خامنه اي
21 بهمن 1391
پيكر مرحوم حبيبي صبح روز گذشته از مقابل بنياد ايران شناسي با حضور گسترده مردم و شخصيت هاي كشوري و لشكري تشييع و به سوي آرامگاه ابدي اش روانه شد.
پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام سيدحسن خميني، پيكر اين مرحوم در صحن شهيد مصطفي خميني حرم مطهر امام راحل(ره) به خاك سپرده شد.
رؤساي قواي سه گانه، شوراي نگهبان، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله هاشمي شاهرودي، حجت الاسلام سيدحسن خميني، معاون اول رئيس جمهور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين و محسن رضايي با صدور پيام هاي جداگانه اي، درگذشت دكتر حبيبي را تسليت گفتند.
از مهمترين سمت هاي مرحوم حبيبي مي توان به معاون اولي رئيس جمهور دولت سازندگي از سال 1368تا سال 1376 و پس از آن نيز در سال هاي 1376 تا سال 1380 به عنوان معاون اول دولت اصلاحات ياد كرد.
حسن حبيبي رئيس و مؤسس بنياد ايران شناسي بود و به عنوان عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي نيز فعاليت داشت. وي در طول خدمت و تحصيل خود ترجمه و تأليف اثرهاي مختلفي در زمينه هاي حقوق، جامعه شناسي، موضوع فلسطين، جنگ تحميلي و... را انجام داده است.
عضويت و سخنگويي شوراي انقلاب، وزير فرهنگ و آموزش عالي، نماينده تهران در دوره اول مجلس شوراي اسلامي، وزير دادگستري، عضو شوراي بازنگري قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، عضويت در هيئت رئيسه و عضو حقوقدان شوراي نگهبان در سال 1360تا 1380 از ديگر مسئوليت هاي اجرايي حسن حبيبي بوده است.
 


برگي ديگر از پيشرفت ايران چرخه فناوري فضايي بومي تكميل شد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پيامي به مناسبت روز فناوري فضايي از تكميل شدن چرخه فناوري فضايي بومي خبر داد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به مناسبت 14 بهمن ماه روز فناوري هاي فضايي، پيامي صادر كرد.
در اين بيانيه آمده است؛ «چهار سال پيش كارشناسان، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع توانستند ماهواره ايراني به نام اميد را با ماهواره بر كاملا بومي سفير اميد پرتاب و براي نخستين بار فضا را ايراني كنند، فضايي كه براي انسان محيطي جديد و جذاب است.
روشن است كه دستيابي به فضا، رسيدن به عمق تاريك ناشناخته است و به همين دليل انسان براي دستيابي به فضا نياز دارد دانش و هنر فني خود را به كار برد.
فضا لبه فناوري است و به همين دليل انسان براي اينكه آن را در اختيار بگيرد، بايد در دانش و فناوري ساير حوزه ها پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است و بايد اذعان داشت كه دستيابي به فضا از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي بزرگ ملت ايران به شمار مي رود.
در ادامه اين پيام آمده است؛ «بومي سازي چرخه كامل فناوري فضايي شامل ماهواره، ماهواره بر، پايگاه پرتاب، ايستگاه هدايت و كنترل، ايستگاه هاي ثابت و سيار دريافت اطلاعات ماهواره و آزمايشگاه هاي مختلف با پرتاب ماهواره اميد، رصد، نويد و كاوشگرهاي 1-2-3-4 و كاوشگر پيشگام با موجود زنده كاملا عملياتي شد كه گام هاي نخست جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري فضايي و از اهم دستاوردهاي وزارت دفاع به شمار مي رود.»
در اين پيام درباره اهداف آتي وزارت دفاع در صنعت فضايي آمده است؛ وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران به عنوان نخستين پرتاب كننده ماهواره در جهان اسلام تا برخورداري كامل از ابعاد اين فناوري به تلاش خود در اين مسير ادامه خواهد داد.
در همين راستا ارائه خدمات موقعيت يابي، ناوبري و زمان سنجي از طريق توسعه سامانه هاي زمين پايه و فضاپايه، دستيابي به توانمندي و زيرساخت پايش زمين از فضا و توسعه كاربري آن در مديريت منابع طبيعي و معدني، مديريت بحران، آمايش سرزميني، كشاورزي، هواشناسي، حمل و نقل، دستيابي به خدمات و زيرساخت بومي ارتباطات فضا پايه براي تامين نيازمندي هاي كشور با استفاده از ماهواره هاي مخابراتي عمومي و تجاري منظومه اي در مدارهاي لئو و ژنو، و سازگار با بستر مخابراتي زمين پايه و دستيابي به فناوري و آماده سازي بسترهاي لازم براي اكتشاف فضا، مطالعه بهتر زمين و كيهان و دسترسي به مدارات بالاتر تا مدار 36000 كيلومتري به عنوان اهداف كلان فضايي كشور تعريف شده اند.»
رونمايي از جنگنده قاهر 313
در همين حال وزارت دفاع اعلام كرد، امروز در سومين روز از ايام دهه مبارك فجر، از هواپيماي جنگنده جديد بومي ساخت وزارت دفاع با نام «قاهر 313» در مراسم ويژه اي با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري رونمايي مي شود.
پيش از اين، جنگنده صاعقه توسط متخصصان ايراني طراحي و ساخته شده بود كه در رزمايش بزرگ ولايت 4 نيروي هوايي ارتش بكار گرفته شد.
ادامه واكنش ها به پرتاب كاوشگر پيشگام
در ادامه واكنش ها به پرتاب موفق كاوشگر پيشگام به فضا روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در گزارشي موفقيت آميز بودن پروژه ايران در پرتاب ميمون به فضا را مورد بررسي قرار داد و به نقل از كارشناسان فضايي اين دستاورد ايران را به منزله گامي به جلو براي برنامه فضايي ايران دانست.
جروزالم پست در تيتر خود نوشت: «ميمون فضانورد ايران كنفرانس هرتزليا را به هم ريخت.»
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست به همين مناسبت گفتگويي با ژنرال «آصاف آگمون»، از كارشناسان فضايي اسرائيل و از مقامات برگزار كننده هشتمين كنفرانس بين المللي هوا-فضا (كه همزمان با اين پروژه ايران در شهر «هرتزليا»- از شهرهاي استان تل آويو- برگزار شد) انجام داده و نظر وي را جويا شده است.
«آصاف آگمون» به اين روزنامه گفت: «مردم در اين باره زياد صحبت مي كنند و بايد هم چنين كنند. برنامه فضايي ايران با برنامه موشكي اين كشور ارتباط دارد و دانشي كه براي پرتاب ميمون به فضا لازم است فرقي با دانش ارسال يك كلاهك هسته اي بر فراز اقيانوس اطلس ندارد. بنابراين بين اين دو پيوند وجود دارد و دنيا نمي تواند اين را ناديده بگيرد.»
به گزارش فارس آگمون كه مدير اجرايي مؤسسه فيشر براي مطالعات استراتژيك هوا- فضاست گفت: ايران قاطعانه خودش را در ميان 10 كشوري قرار داده است كه توانايي ارسال ماهواره به فضا دارند؛ وي افزود: «واقعيت اين است كه ايراني ها در اين زمينه بسيار جدي هستند.»
اين كارشناس مسائل هوا- فضا گفت: «ايران در ابتدا در اين زمينه با نقائصي مواجه بود اما آنها به سرعت بر آن نقائص فائق آمدند و اين حيطه را با جديت دنبال مي كنند.ما اين مسئله را دوست نداريم، اما اين واقعيت است.»
تقويت محور مقاومت
همچنين «غالب قنديل»، تحليلگر برجسته عرب در تحليلي به موفقيت فضايي جديد ايران پرداخته و نوشت؛ «اين موفقيت جديد ايران به اين معناست كه دانشمندان ايراني داراي تكنولوژي و دانش كشف و تسخير فضا در حوزه ارتباطات و ساخت موشك ها و شبكه هاي هدايت و راهبري و كنترل از راه دور حتي در فضا هستند.
بنابراين، اين توانمندي ها را بايد انقلابي در حوزه صنعت ايران شمرد كه به دنبال خود موفقيت هاي ديگري را دارد. همانطور كه پيشتر شاهد بوديم، ايران در اين حوزه موفق به ارسال ماهواره هاي تحقيقاتي و ارتباطي و پخش تلويزيوني و بررسي اوضاع آب و هوايي به فضا شد.
به همين دليل اين موفقيت ها تأكيد مي كند كه ايران در راه پاي گذاشتن به جمع كشورهاي پيشرفته جهان در حوزه علوم و تكنولوژي و صنايع پيشرفته و مدرن در علوم ارتباطات و فضا و ماهواره ها و موشك هاست و اين به معناي دستيابي ايران به ابزارهاي رشد، پيشرفت اقتصادي، علمي و تكنولوژيكي بيشتر است. از سوي ديگر اين موفقيت ها رهاورد تلاش و زحمات دانشمندان و پژوهشگراني است كه در ارتش ايران مشغول فعاليت هستند و در بردارنده ده ها هزار كارشناس و متخصصي است كه تحقيقات نظري و عملي خود را در شرايطي به اجرا گذاشتند كه كشور آنها حدود 33 سال است در محاصره و تحريم شديد به سر مي برد.
اما آنچه اهميت اين پيشرفت ها و موفقيت ها را دوچندان مي كند، آن است كه موفقيت ايران در اين حوزه ها موفقيت محور مقاومت در برابر حاكميت غرب و آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه را به دنبال دارد.»
 


آيت الله مصباح يزدي:

بايد از گذشته تاريخ اسلام درس گرفت

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: بايد از گذشته تاريخ اسلام درس گرفت و مراقب باشيم تا به دامي كه گذشتگان در آن افتادند گرفتار نشويم.
آيت الله مصباح يزدي روز پنجشنبه در ديدار با جمعي از دانشجويان استان هاي فارس و سمنان با اشاره به اينكه بايد راه پيامبر اعظم(ص) و ائمه(ع) را بشناسيم، افزود: بايد تصميم بگيريم تا در مسير حق استوار و پابرجا باشيم و هيچگاه از آن منحرف نشويم. آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه سنت امتحان الهي همواره وجود دارد، افزود: اگر راه بزرگان و پيشوايان ديني را ادامه بدهيم سعادت دنيا و آ خرت را خواهيم داشت و اگر با آموزه هاي آنان زاويه پيدا كنيم ضمانتي براي موفقيت نيست.
به گزارش ايرنا وي تعلقات دنيوي و مقام پرستي را زمينه ساز انحرافات عقيدتي و تاريخي ذكر كرد و افزود: بايد از گذشته تاريخ اسلام و ماجراي سقيفه درس گرفته و مراقب باشيم تا به دامي كه گذشتگان در آن افتادند گرفتار نشويم. آيت الله مصباح يزدي گفت: امروز انقلاب اسلامي به بركت مجاهدت حضرت امام(ره)، خون شهدا و پايمردي ملت ايران به نام ولايت فقيه در جهان شناخته شده و اين ولايت ناشي از اراده و اختياري است كه خداوند داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: انقلاب اسلامي ايران به دنبال زنده كردن فرهنگ انبيا و قانون الهي است و اين باور را القا كرد كه قانون و مجري آن بايد از سوي خداوند تعيين شود.
آيت الله مصباح يزدي تصريح كرد: حاكم بايد شبيه ترين فرد از نظر علم، تقوا و مديريت به معصوم باشد و اين تفاوت انقلاب اسلامي ايران با ساير انقلاب هاي دنياست. وي افزود: پيروزي انقلاب اسلامي يك پديده عظيم تاريخي است كه نه در تاريخ كشور ما و نه در تاريخ جهان نظيري براي آن يافت نمي شود.

 


آيت الله خاتمي در مراسم بزرگداشت يوم الله 12بهمن در مرقد امام خميني(ره):

در انتخابات ، جهانيان را مبهوت مي كنيم

آيت الله خاتمي دهه فجر را دهه حاكميت مردم بر سرنوشت خويش ارزيابي كرد و ابراز داشت: در دهه فجر ايران به دست صاحبانش قرار گرفت و مردم در طول سي و چهار سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از سي بار به پاي صندوق هاي رأي آمده و سرنوشت خود را رقم زدند و ان شاءالله در سال آينده هم در انتخابات رياست جمهوري به صحنه آمده و جهان را مبهوت خواهند كرد.
به گزارش رسا، مراسم بزرگداشت يوم الله 12بهمن با سخنراني آيت الله سيداحمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران و با حضور آيت الله مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري و اقشار مختلف مردم در مرقد امام خميني(ره) برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله سيداحمد خاتمي در سخناني به تبيين دلايل اهميت و ضرورت بزرگداشت دهه فجر پرداخت و گفت: دهه فجر دهه حاكميت دين و «الله» بر اين سرزمين است، زيرا ساليان طولاني بر اين ملت گذشت كه حاكمانش در پي دين زدايي بودند اما در دهه فجر هديه حاكميت دين به مردم عطا شد و پس از گذشت سي و چهار سال از آن دشمني دشمنان ادامه دارد و ما هم همواره ايستاده ايم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه دهه فجر دهه استقلال ايران است، ابراز داشت: منطق قرآن اين است كه بيگانگان نبايد كمترين سلطه اي بر كشور اسلامي داشته باشند در حالي كه در پنجاه و هفت سال حكومت سياه پهلوي بيگانگان همه كاره بوده و هيچ پست و مقامي نبود كه بدون نظر آنان به كسي داده شود.
آيت الله خاتمي با بيان اين كه دهه فجر دهه بيعت با ولايت بود عنوان كرد: مردم ما به فرمان امام خميني(ره) به خيابان ها آمده و تظاهرات مي كردند و مواضع سياسي را به امر ايشان تنظيم مي كردند و بعد در دهه فجر اوج ولايت مداري خود را نشان دادند.
وي ادامه داد: در روز 21بهمن اطلاعيه حكومت نظامي از ساعت 16تا فرداي آن روز اعلام شد اما امام خميني(ره) متوجه توطئه اين رژيم شده و فرمودند كه مردم به خيابان ها بريزند و بعد معلوم شد اين رژيم مي خواست يك ميليون نفر از مردم را قتل عام كند.
امام جمعه موقت تهران دهه فجر را دهه بصيرت مردم ارزيابي كرد و با اشاره به اينكه بصيرت به معناي دشمن شناسي و به موقع وارد شدن در ميدان است، گفت: عنصري كه انقلاب اسلامي را از خطرها حفظ كرد. بصيرت بود و همين عامل مردم را در فتنه 88 به صحنه كشاند و فتنه گران را از ميدان بيرون كرد.
استاد درس خارج حوزه علميه قم همچنين با اشاره به اين كه دهه فجر دهه ذلت استكبار است، ابراز داشت: دنياي استكبار براي بقاي رژيم پهلوي تلاش گسترده اي انجام داد اما به فضل خدا در دهه فجر پوزه آنها به خاك ماليده شد.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: گرم نگه داشتن تنور دين و معنويت، بصيرت، وحدت و همدلي بر سر آرمان هاي اصيل انقلاب، حضور در همه صحنه ها، استكبارستيزي و استقامت بر سر اصول از عناصر مهم تداوم انقلاب اسلامي است.
آيت الله خاتمي گفت: بزرگداشت دهه فجر از روي شعار و احساسات نيست بلكه ده منطق قرآني مشتمل بر آن مي شود.
استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به اينكه خبرها حاكي از آن است كه اسرائيل قصد هجمه به سوريه را دارد، عنوان داشت: اسرائيل بازوي مجموعه آمريكا، فرانسه و اتحاديه اروپا است كه در حال فعاليت عليه سوريه هستند اما خداوند فرموده است ملتي را كه براي او مقاومت كنند، ياري و پشتيباني مي كند.
در اين مراسم فرهنگيان، دانش آموزان، نظاميان، بسيجيان و ديگر اقشار مردم حضور داشتند و با آرمان هاي امام راحل(ره) تجديدپيمان كردند.
گفتني است پس از اقامه نماز ظهر و عصر، اقشار مختلف مردم با حضور در جايگاه جلوس امام خميني(ره) با اهداي گل، ياد و خاطر بنيانگذار جمهوري اسلامي را گرامي داشتند.

 


تجليل از پيشكسوتان سينما در افتتاحيه سي و يكمين جشنواره فيلم فجر

گروه ادب و هنر-
آئين گشايش سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با تجليل از پيشكسوتان اين عرصه برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولان و هنرمندان سينما چهارشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سينماي بعد از انقلاب هرچند كوشيده به سمت ابتذال نرود، اما برخي هم در اين ميان تلاش كردند آن را به سمت انفعال پيش ببرند كه هنرمندان نبايد بگذارند چنين اتفاقي بيفتد.
سيدمحمد حسيني افزود: امروز سينماگر رسالتي دارد كه صد بار مسئولانه تر از گذشته است و اگر به رنج و به خون چهره، هنرمند است كه تن به آسودگي نياسايد.
وي ادامه داد: سينما كليد پيشرفت كشور است و خانه بي در امنيت خود را از دست مي دهد. نبايد به هر كس اجازه ورود به آن بدهيم و سينماگر بايد از كليد معرفت و هنر خود به خوبي محافظت كند. انتخاب مسئولان اين بخش نيز با همين ديدگاه صورت گرفته است.
در ادامه آيين افتتاحيه جشنواره فيلم فجر جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي اظهار داشت: اولين سال پس از سه دهه سينما را پشت سر مي گذاريم، بايد براي آينده و رسيدن به افق بلند سينماي ايران پايه گذاري كنيم.
اما مهمترين برنامه در اين مراسم تجليل از هنرمندان پيشكسوت بود. نادر طالب زاده نخستين فيلمسازي بود كه تجليل شد. يوسفعلي ميرشكاك در تجليل از وي گفت: زماني كه براي ديدن فيلم «برلين زير بال فرشتگان» دعوت شديم، دو فرشته را پيش رويم ديدم كه از آن دو فرشته، سيدمرتضي آويني در فكه به آسمان رفت و طالب زاده ماند و كمترين فضيلتش ساخت فيلم مستند است. در ادامه نادر طالب زاده هم گفت: چقدر جاي مرتضي خالي است. اي كاش در دوران حياتش از او تقدير مي شد. من لياقت اين كلمات را ندارم.
اما ديگر پيشكسوتي كه از او تجليل شد، جمشيد مشايخي بود كه براي اين بخش جمعي از سينماگران روي سن آمدند. در اين هنگام، مشايخي گفت: اولين بار است كه يك شاگرد مورد تشويق بزرگان قرار مي گيرد. افتخار مي كنم هميشه شاگرد هستم.
بخش بعدي بزرگداشت ها به جهانگير الماسي اختصاص داشت كه وي به همراه فرامرز قريبيان روي صحنه حاضر شدند و الماسي پس از دريافت تقديرنامه بيان كرد: سينماي ايران سينماي نجيب و بالنده اي است. من از اساتيدم آقاي مشايخي، قريبيان و ديگر دوستان سينما را آموختم.
مهري شيرازي ديگر پيشكسوتي بود كه از وي تجليل به عمل آمد. مهري شيرازي هم گفت: از تمام كساني كه مرا شايسته تقدير دانستند سپاسگزاري مي كنم. پس از آن، مريلا زارعي زانو زده دست مهري شيرازي را بوسيد.
در اين مراسم همچنين دو سيمرغ بلورين بهترين طراحي پوستر و بهترين آنونس به فيلم «آينه هاي روبرو» و سيمرغ بلورين بهترين عكاسي به فيلم «روزهاي زندگي» اعطا گرديد. ضمن اينكه از فيلم «آقاي الف» به عنوان نخستين فيلم سه بعدي ايران تقدير شد. در بخش ديگري از آئين افتتاحيه فيلم از سه طراح پلاكارد سينماها سيروس شقايقي، منوچهر قاضي زاده و شيرافكن تقدير شد. گراميداشت ياد مسعود بهنام، صدابردار سينماي كشورمان كه چند روز پيش از دنيا رفته بود هم از ديگر برنامه هاي اين آئين بود. مراسم افتتاحيه سي و يكمين جشنواره فيلم فجر با نورافشاني به پايان رسيد.
 


نامه دوم عسگراولادي به 7 اصلاح طلب

اگر با جريان فتنه همراه نيستيد چرا اعلام نكرده و نمي كنيد؟

حبيب الله عسگراولادي در نامه دوم خود خطاب به 7 اصلاح طلب ضمن انتقاد از عدم پاسخ آنان به سوالات نامه پيشين از آنها پرسيد اگر با جريان فتنه سال 78 و 88 همراه و هم صدا نيستيد چرا اعلام نكرده و نمي كنيد.
عسگراولادي در پاسخ به نامه 7 اصلاح طلب، نامه دوم خود خطاب به آنان را منتشر كرد. در اين نامه آمده است؛
گفت و گو اصولي دارد كه اولين آن پذيرش دو طرف بر چارچوب مشترك است. بنده سوال كردم چرا دست اخلاص و مودت و صداقت رهبري را اعتنا نكرديد و چرا برخي از خيمه انقلاب خارج شدند. شما اصلا به اين سوال اعتنا نكرديد. توصيه كردم رهبر انقلاب را فصل الخطاب بدانيد آن را بي پاسخ گذاشتيد و از آن عبور كرديد. بالاخره اگر موضع خود را در اين باب مشخص كنيد قطعا از انسداد بيرون مي رويم.
گفته ايد دغدغه بزرگ ما حرمت و ميراث تشيع و ارزش عمومي جامعه و دولت ديني است. سوال من اين است در اين دولت ديني شما، جايگاه اصل ولايت فقيه كجاست. شما كه دغدغه ميراث تشيع و ارزش عمومي جامعه را داريد در روز عاشوراي 88 عده اي آمدند و شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه دادند و حريم و حرمت شعائر عاشورا را رعايت نكردند. شما كه دغدغه دولت ديني و حفظ ميراث تشيع داريد قطعا بايد جلوتر از همه ما سينه سپر مي كرديد و در برابر اين حرمت شكني مي ايستاديد.
فرموده ايد؛ «امروز نيازمند اجراي بدون تنازل قانون اساسي در تمامي اركان و سطوح هستيم» بنده صدق شما را در اين بيان تخطئه نمي كنم اما سوال مي كنم در اين قانون اساسي شما و ما از ولايت فقيه، شوراي نگهبان، حقوق اساسي ملت و... آيا سخن رفته است يا نه، پس چرا راهكارهاي قانون اساسي را براي خروج از انسداد، دوستان شما نپذيرفتند و به اردوكشي خياباني و شورش عليه امنيت ملي رضايت دادند و هنوز هم حاضر نيستند آن اعمال را محكوم كنند.
شما در نامه اول خود از خردگرايي و انصاف و ميانه روي و اعتدال سخن گفتيد و آن را گمشده جامعه امروز ما دانستيد. از ميانداري اهل افراط بي ريشه ناليديد. بنده هم عرض كردم وقتي در انتخابات سال 88 عده اي آمدند مهر تقلب بر نتايج انتخابات زدند و علي رغم پيگيري و مذاكره رهبري با نمايندگان كانديداهاي معترض و مهلت 10 روزه براي رسيدگي مجدد به ادعاي آقايان و بازشماري تعدادي از صندوق هاي رأي و مذاكره تعدادي از مسئولان كشور با آقايان، مع الاسف هيچ راه حلي را براي اثبات حرف خود نپذيرفتند. شما آقايان چرا فرياد اعتدال و انصاف و خردگرايي سر نداديد. عرض كردم دهها هزار نفر در سراسر كشور از همين معتمدين مردم طي سه دهه گذشته انتخابات را برگزار مي كنند اما دوستان شما به اين امانت داران راي ملت، تهمت تقلب زدند و حاضر نشدند در هيچ دادگاهي هم براي اثبات ادعاي خود حاضر شوند و كف خيابان را براي اثبات ادعاي خود انتخاب كردند. آيا اين رويكرد يك رويكرد عقلاني معطوف به اعتدال و انصاف بود.
در پاسخ خود به حق اشاره كرديد: «در كشور يك جريان وجود دارد كه اداره كشور را در ستيز با باورها، سنت ها و ارزش هاي تاريخي اين سرزمين معنا مي كند و نيم نگاهي نيز به آن سوي مرزها دارد» و نيز فرموديد گروهي وجود دارد كه «آزادي را در انكار اسلام و هويت ديني دانسته و عقل گرايي و تلاش براي ساخت ايران عزيز را در مقابله با دين گرايي و ارزشهاي متعالي انقلاب اسلامي مي داند» سوال ما اين است رفتار شما با اين جماعت كه در حقيقت ضد اسلام و ضد انقلاب هستند چيست؟ كارنامه مقابله شما با اين جريان چيست؟ نقد علمي و عملي شما با اين جريان چيست؟ مگر همين ها نبودند كه در 18 تير سال 78 عليه نظام و مردم لشكركشي كردند. مگر همين ها سربازان و افسران ناآرامي هاي پس از انتخابات سال 88 نبودند. اينها به بهانه دفاع از شما و دوستان شما دست به آشوب زدند. در فتنه اول به بهانه دفاع از روزنامه سلام به خيابان ريختند و در فتنه دوم به بهانه تقلب در انتخابات. اگر شما با آنها در ادعايشان هم صدا نبوده و نيستيد چرا اعلام نكرده و نمي كنيد.
در اين صورت پس چه گله اي از آنها داريد كه به صورت يك لبه قيچي به جنگ اسلام و انقلاب آمده اند؟ در همين فتنه سال 88 حداقل 22 نفر شهيد شدند كه بنياد شهيد به آنها كد ايثارگري داده است و شهادت آنها را در ناآرامي ها پذيرفته است. پاسخ اين خونها را چه كسي مي خواهد بدهد. آيا آنكه فرمان شورش را صادر كرده بيگانه است؟ اما آنكه شورش را مهار و كنترل كرده و از امنيت و اقتدار ملي دفاع كرده است بايد پاسخگو باشد. در اين ناآرامي ها شماري از افرادي كه به هر دليل در اين ماجرا كشته شدند بالاخره هموطنان ما بودند. مسئول خون آنها كيست؟ كساني كه بر طبل آنارشيسم و هرج ومرج گرايي كوبيدند و فرمان نافرماني مدني صادر كردند مسئوليت مدني ندارند؟
عسگر اولادي در ادامه نامه 9 بندي خود مي نويسد؛ گله ما اين است كه يك پيروزي حتمي ملت [انتخابات88] ، يك زورآزمايي بزرگ ملت در برابر ابرقدرتها و يك جشن عظيم را ناديده گرفتيد و آرايي كه مي توانست در سطح منطقه و جهان با قدرتهاي بزرگ حرف بزند را به تير تهمت تقلب آلوديد؟ نتيجه انتخابات را كه يك فرصت براي تحكيم برادري و وحدت ملي در سياست داخلي بود به صورت تهديد درآورديد. اگر قيام تاريخي ملت ايران و قدرت آگاهي و بصيرت مردم در 9دي نبود شايد اكنون من و شما اينجا نبوديم كه آزادانه گفت وگو كنيم. همانها كه در نامه خود مرقوم فرموديد؛ نيم نگاهي (بخوانيد تمام نگاهي) به خارج دارند و آزادي را در انكار اسلام و هويت ديني مي دانند. بر مقدرات كشور مسلط مي شدند اثري از بنده و شما نبود.
 


ايران تجاوز آشكار رژيم صهيونيستي به دمشق را محكوم كرد

تجاوز آشكار رژيم صهيونيستي به دمشق و نقض حاكميت و تماميت ارضي سوريه توسط چند مقام بلندپايه ديپلماتيك كشورمان محكوم شد.
«علي اكبر صالحي» وزير خارجه كشورمان تجاوز هواپيماهاي رژيم صهيونيستي به حومه دمشق را به شدت محكوم كرد و اين اقدام تجاوزكارانه را نقض آشكار حاكميت و تمامي ارضي سوريه دانست.
وي افزود: ترديدي نيست كه اين تجاوز آشكار در راستاي سياست غرب و صهيونيست ها براي فرار رو به جلو و سرپوش نهادن آنان در برابر توفيقات دولت و مردم سوريه در تثبيت حاكميت و بازگرداندن ثبات و امنيت به اين كشور است.
وزيرخارجه كشورمان گفت: اين اقدام، حقانيت دولت و مردم سوريه در حمايت از مقاومت و دشمني با صهيونيست ها را اثبات و همسويي گروه هاي تروريستي و برهم زننده ثبات و آرامش در اين كشور را با اهداف صهيونيست ها، بيش از پيش نمايان مي سازد. صالحي همچنين با اشاره به فتنه افروزي دائمي صهيونيست ها عليه ملت ها و كشورهاي مسلمان، بر لزوم حفظ هوشياري كشورهاي منطقه براي جلوگيري از تداوم جنايات رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در ديدار با «احمد بدرالدين حسون» مفتي اعظم سوريه با بيان اينكه سوريه امروز خط مقدم جهان اسلام در مقابله با رژيم صهيونيستي است و امت اسلامي اجازه تعرض به آن را نمي دهد، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از تجاوز به سوريه همچون جنگ هاي 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه پشيمان خواهد شد.
دكتر سعيد جليلي با اشاره به نقش مهم علما در آگاه سازي آحاد مردم نسبت به توطئه هاي دشمنان، هدف دشمن از اعمال فشار بر جبهه مقاومت اسلامي را مقابله با شكل گيري و تقويت روزافزون تمدن نوين اسلامي عنوان و تاكيد كرد كه حمايت جمهوري اسلامي ايران از سوريه و جريان مقاومت يك حمايت اصولي است.
مفتي اعظم سوريه نيز تعرض رژيم صهيونيستي به خاك كشورش را باعث افشاي توطئه هاي دشمن و آشكار شدن دست صهيونيست ها در حوادث سوريه عنوان و با تجليل از نقش پيشرو و سازنده جمهوري اسلامي ايران در جهان اسلام بر لزوم هوشياري همه مسلمانان برابر دسيسه هاي اختلاف افكنانه تاكيد كرد.
«حسين اميرعبداللهيان» معاون وزيرخارجه كشورمان نيز با محكوميت شديد حمله تل آويو به حومه دمشق افزود: اين حمله اهداف مشترك تروريست ها و رژيم صهيونيستي را در قبال سوريه به نمايش گذاشت. وي با اشاره به اهداف جاه طلبانه رژيم صهيونيستي از دبيركل سازمان ملل خواستار اقدامي موثر و كارآمد شد، و افزود: برخي طرف هايي كه همواره مواضع سختي عليه سوريه اتخاذ مي كنند لازم است اكنون اقدامي جدي و مواضعي قاطع عليه اين تجاوز تل آويو اتخاذ نمايند و امنيت منطقه را ملاك عمل خود قرار دهند.
همچنين «غضنفر ركن آبادي» سفير ايران در لبنان در ديدار با هيئتي 10 نفره از مسئولان «تجمع رسانه اي لبنان در اين باره اظهار داشت: حمله هواپيماهاي رژيم صهيونيستي به سوريه پرده از ماهيت بحران سوريه برداشته و ثابت مي كند كه هدف اصلي از آشوب در اين كشور، از ابتدا در جهت تامين منافع اين رژيم بوده است.
 


رئيسي خبر داد

استخدام 800 قاضي تا پايان سال جاري

معاون اول قوه قضائيه گفت: طبق برنامه پنج ساله پنجم تا پايان امسال 800 قاضي در دستگاه قضايي كشور جذب خواهند شد.
حجت الاسلام «سيد ابراهيم رئيسي» كمبود نيروي انساني را موجب كندي در رسيدگي به پرونده هاي ورودي دانست و گفت: با تامين نيروي انساني مورد نياز، رسيدگي به پرونده ها سرعت خواهد گرفت. وي گفت: با تشكيل معاونت پيشگيري در وقوع جرم و جلب همكاري ساير دستگاه ها به دنبال پيشگيري از وقوع جرم هستيم تا با اين كار تعداد پرونده هاي ورودي به دستگاه قضا كم شود.
 


ناطق نوري: كانديدا نمي شوم

حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري درباره كانديداتوري اش در انتخابات 92 گفت: احساس وظيفه نمي كنم.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري در حاشيه مراسم تشييع پيكر مرحوم حسن حبيبي، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه «آيا براي انتخابات رياست جمهوري كانديدا مي شويد يا نه؟» گفت: نه.
وي تصريح كرد: يعني احساس وظيفه نمي كنم.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10