(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 بهمن  1391 - شماره 20420

بيمار مرگ مغزي در قم 11 نفر را از مرگ نجات داد
با حضور رئيس جمهور در مجتمع آموزشي 9 دي تهران صورت گرفت
آغاز بهره برداري همزمان از 680 پروژه آموزشي و ورزشي در سراسر كشور
كشف محموله بزرگ نقره قاچاق در گمرك بازرگان
اعضاي باند قاچاق انسان در شوش دستگير و محاكمه شدند
بهره برداري از مراكز جديد فروش خودرو
پايان امسال؛
آخرين فرصت خودروسازان براي ارتقاي سطح استاندارد خودروها
اداره كل حقوقي قوه قضاييه:
اشخاص حقوقي بدهكار بانك ها ممنوع الخروج نمي شوند
توقف اجراي طرح پزشك خانواده در تهران
بارش هاي جديد در راه است
سازمان بهزيستي خبر داد
پرداخت عيدي مددجويان با مستمري بهمن ماه
109 كانكس در روستاهاي زلزله زده زيركوه خراسان جنوبي نصب شد
ارتقاي موتورسيكلت هاي توليدي به يورو 3
تانكر حامل سوخت در آزادراه خليج فارس آتش گرفت
حوادث كوتاه از كشور
در جاده بندر پهل
واژگوني اتوبوس حامل گردشگران5 قرباني گرفت
انبار كالاي مولوي آتش گرفت
تعزيرات اين بار خريدار را جريمه كرد!
آتش سوزي4 خودرو در پاركينگ
فرماندار اسلامشهر خبر دستگيري كارگردان سينما و تلويزيون را تاييد كرد
نجات 4 محقق گرفتار در كوه نمك جاشك
ارثيه 2 ميليون دلاري در كمد
ديواركشي ميان زنان و مردان عربستاني!
انفجار در مقر شركت نفتي مكزيك
نيويورك تايمز هك شد
جريمه فوتباليست مسلمان


بيمار مرگ مغزي در قم 11 نفر را از مرگ نجات داد

اعضاي بدن يك مرگ مغزي در قم به 21 بيمار نيازمند اهدا شد و 11 نفر را از مرگ حتمي نجات داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، اين بيمار كه در بيمارستان شهيد بهشتي قم بستري بود پس از تشخيص مرگ مغزي و اخذ رضايت خانواده جهت پيوند اعضا به تهران منتقل شد.
مسئول شناسايي و فراهم آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: اين بيمار خانمي 42 ساله با سابقه فشار خون و ديابت است كه بر اثر افت فشار خون دچار حادثه سقوط مي شود.
صمدي افزود: بيمار مدت يك هفته در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان شهيد بهشتي بستري بود و تحت عمل جراحي قرار گرفت ولي متاسفانه اقدامات درماني براي اين بيمار اثرگذار نبود و پس از تشخيص مرگ مغزي براي اين بيمار موضوع اهداي اعضا با خانواده اين فرد مطرح شد و با موافقت والدين مراحل انتقال از قم به تهران جهت پيوند اعضا فراهم شد.


 


با حضور رئيس جمهور در مجتمع آموزشي 9 دي تهران صورت گرفت

آغاز بهره برداري همزمان از 680 پروژه آموزشي و ورزشي در سراسر كشور

رئيس جمهور صبح ديروز 680 پروژه آموزشي، پرورشي و ورزشي را در سرتاسر كشور به بهره برداري رساند.
احمدي نژاد ديروز با حضور در مجتمع آموزشي نهم دي در منطقه 19 آموزش و پرورش تهران بزرگ اين مجتمع را افتتاح كرد و همزمان با اين مراسم بهره برداري از 680 پروژه ديگر آموزشي، پرورشي و ورزشي در سراسر كشور آغاز شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم با اشاره به ويژگي هاي طرح تحول بنيادين تاكيد كرد: تحول در نظام آموزش و پرورش يك برنامه ملي است و همه ملت بايد براي آن بسيج شوند.
رئيس جمهور همچنين با مثبت خواندن عملكرد خيرين مدرسه ساز اين كار را قابل تجليل دانست و گفت: وظيفه آموزش و پرورش است كه از اين عزيزان تجليل كند و نامشان را در سردر مدارس حك كند.
وي همچنين تاكيد كرد: مدرسه هاي ما بايد طوري باشد كه وقتي بچه ها وارد آن مي شوند احساس كرامت كنند؛ البته نمي گوييم كه اينها اصالت دارد ولي لازمه كار است.
بنابراين گزارش، پيش از سخنان احمدي نژاد، حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش نيز ضمن اينكه يكي از افتخارات دولت احمدي نژاد را تحول بنيادين در آموزش و پرورش عنوان كرد، گفت: اين تحول مي تواند گفتمان آموزش و پرورش را تغيير دهد. در محافل گوناگون و در جمع معلمان و مردم بيشترين پيشنهادها مربوط به بحث تحول بنيادين است.
وي يكي از بزرگترين مشكلات كشور را «عدم مهندسي نيروي انساني» دانست و گفت: با وضع موجود، هرچقدر هم كار كنيم نمي توانيم همه مدارس كشور را از بالاترين سطح امكانات برخوردار كنيم مگر اينكه مجتمع هاي آموزشي داشته باشيم.
حاجي بابايي با بيان اينكه در دولت اخير نوع نگاه به مدرسه سازي دگرگون شده است و اصلا يك رنسانس در اين بخش ايجاد شده است، تاكيد كرد: آثار سياست هاي تحولي جديد را بايد 10 سال آينده ديد.
 


كشف محموله بزرگ نقره قاچاق در گمرك بازرگان

مديركل گمرك بازرگان از كشف و ضبط محموله بزرگ نقره قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال خبر داد.
به گزارش ايرنا صادق نامدار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: اين ميزان نقره در يك دستگاه اتوبوس ورودي از استانبول تركيه به مقصد تهران جاسازي شده بود.
وي افزود: با هوشياري و دقت ارزيابان سالن ورودي گمرك بازرگان، مقدار 5 كيلو و 400 گرم انواع نقره شامل دستبند، گوشواره و مدال از قسمت هاي مختلف اين اتوبوس كشف شد و در اين ارتباط 2 نفر متهم شناسايي و با تشكيل پرونده به مقامات قضايي تحويل داده شدند.
 


اعضاي باند قاچاق انسان در شوش دستگير و محاكمه شدند

رئيس دادگستري بخش شاوور از توابع شهرستان شوش از دستگيري و محاكمه اعضاي يك باند قاچاق انسان در اين بخش خبر داد.
به گزارش ايرنا، صادق جعفري افزود: مفقود شدن يك دختر جوان در بخش شاوور و انجام اقدامات قضايي و انتظامي براي پيدا كردن وي، به شناسايي و دستگيري اعضاي يك باند قاچاق انسان در منطقه منجر شد.
وي افزود: به دنبال وقوع چند فقره قتل در شهريور امسال در اين بخش، خانواده فرد مفقود شده تصور مي كردند فرزندشان در اين قتل ها كشته شده است كه با انجام اقدامات قضايي و پليسي، ارتباط وي با يكي از اتباع خارجي عضو باند قاچاق انسان، و اقدام به فرار وي مورد تاييد قرار گرفت.
رئيس دادگستري بخش شاوور، با بيان اين كه، اين باند در مرز تركيه، اقدام به قاچاق انسان به كشورهاي اروپايي مي كردند گفت: پس از صدور نيابت قضايي و تلاش ماموران انتظامي، هشت عضو اين باند در شهرستان نقده آذربايجان غربي دستگير شدند.وي افزود: افراد دستگير شده به قاچاق بيش از 70 نفر به خارج از كشور اعتراف كرده اند.جعفري، با بيان اين كه دختر ربوده شده با تلاش پليس به كانون خانواده بازگشت گفت: دستگيرشدگان در دادگاه شاوور مورد محاكمه قرار گرفته و متهم رديف اول به 10 سال حبس محكوم شد.وي اظهار كرد: متهمان رديف دوم و سوم نيز به تحمل هشت سال حبس تعزيري محكوم، و با توجه به شواهد و مدارك موجود، براي پنج نفر ديگر از دستگيرشدگان حكم برائت صادر شد.

 


بهره برداري از مراكز جديد فروش خودرو

معاون خدمات شهري شهردار تهران از تعطيلي رسمي بازار خريد و فروش خودرو حكيميه و راه اندازي چند مركز جديد فروش خودرو و موتورسيكلت در تهران خبر داد.
مجتبي عبداللهي اعلام كرد: هماهنگي لازم با پليس راهور انجام شده تا از توقف خودروها در محدوده حكيميه جلوگيري و افراد متخلف را جريمه كند. ضمن اينكه با نصب بنر اطلاع رساني لازم به مردمي كه قصد معامله خودرو دارند انجام و از آنها تقاضا شده كه در اين مكان تجمع نكنند و به مراكز جايگزيني كه اخيرا راه اندازي شده مراجعه كنند.
وي يادآور شد: اخيرا مركز خريد و فروش شهيد دوران به وسعت 5/2 هكتار، مركز چيتگر به وسعت 7 هكتار و مركز خريد و فروش خودرو خاوران به وسعت 7 هكتار به بهره برداري رسيده و آماده خدمت رساني به شهروندان است. ضمن اينكه دو مركز ديگر در مناطق 19 و 20 فعال بوده و شهروندان مي توانند معاملات خودرو خود را در اين مراكز انجام دهند.
عبداللهي با اعلام اينكه به دليل استقبال شهروندان، به زودي فعاليت مراكز خريد و فروش خودرو در تهران روزانه مي شود، يادآور شد: در حال حاضر تنها در ايام پاياني هفته (پنج شنبه و جمعه) امكان حضور در اين مراكز وجود دارد.وي همچنين وعده داد كه اوايل اسفند ماه سال جاري، مراكز خريد و فروش موتورسيكلت هم در پايتخت راه اندازي شود.
 


پايان امسال؛

آخرين فرصت خودروسازان براي ارتقاي سطح استاندارد خودروها

علي رغم درخواست خودروسازان براي به تعويق افتادن زمان ارتقاي سطح استاندارد خودروها، سازمان محيط زيست اعلام كرد: خودروسازان تنها تا پايان امسال فرصت دارند و اين امر به هيچ وجه به تعويق نخواهد افتاد.
محمدعلي شاعري، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در اين رابطه گفت: سازمان حفاظت محيط زيست طبق قانون عمل مي كند و براساس قانوني كه به تصويب دولت رسيده است بايد از ابتداي سال 92 خودروهاي كشور با استاندارد يورو 4 توليد و توسط نيروي انتظامي شماره گذاري شوند در غير اين صورت، خودروهايي كه با استاندارد يورو 2 توليد شوند، نيروي انتظامي از شماره گذاري آنها طبق مصوبه مزبور خودداري مي كند.
به گفته وي به استناد بند 6 طرح جامع كاهش آلودگي هوا كليه خودروهاي توليد داخل در صورت دارا بودن استاندارد يورو 4 شماره گذاري مي شوند.
اين مقام مسئول در ادامه يادآور شد: اين مصوبه پابرجاست و تمامي سازمان ها و نهادهاي ذي ربط موظف به اجراي آن هستند.وي ادامه داد: در حال حاضر خودروهايي مانند مگان، تندر 90، تيانا و خودروهاي توليدي شركت هاي خودروسازي مديران خودرو، كرمان موتور، گروه بهمن و نيز بخشي از توليدات شركت هاي ايران خودرو و سايپا براساس استاندارد يورو 4 توليد و شماره گذاري مي شوند.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: شركت هاي خودروسازي ايران خودرو و سايپا بايد تا پايان سال جاري و از ابتداي سال 92 استانداردهاي خودروهاي توليدي خود را با استاندارد يورو 4 انطباق دهند.

 


اداره كل حقوقي قوه قضاييه:

اشخاص حقوقي بدهكار بانك ها ممنوع الخروج نمي شوند

اداره كل حقوقي قوه قضاييه اعلام كرد: ممنوع الخروجي بدهكاران بانكي مشمول اشخاص حقوقي نمي شود.
اين اداره كل در پاسخ به سؤالي درباره جزئيات ماده واحد لايحه قانون ممنوعيت خروج بدهكاران بانك ها مصوب سال 1359 گفت: ممنوع الخروج شدن بدهكاران بانكي به اشخاص حقوقي تسري ندارد ضمن اين كه دادستاني كل حق مخالفت با ممنوع الخروج شدن بدهكاران بانكي را ندارد.بنابراين گزارش ممنوع الخروج كردن افراد نياز به دستور مقامات قضايي دارد و دادستاني كل كشور كه حسب درخواست دادسراي عمومي اقدام به ممنوع الخروج نمودن افراد مورد تقاضاي بانك مركزي مي نمايد در اين مورد حق مخالفت ندارد زيرا تشخيص اينكه چه كسي بدهكار بانكي است به عهده بانك مربوط و بانك مركزي است. چنانچه بدهكار نسبت به بدهي خود اعتراض داشته باشد مي تواند قبلا از طريق دادگاه عمومي صالح اقدام و تقاضاي رفع اثر از ممنوع الخروجي خود را بنمايد.

 


توقف اجراي طرح پزشك خانواده در تهران

اجراي طرح پزشك خانواده به دليل پرداخت نشدن به موقع حقوق پزشكان و عدم همكاري بيمه ها در تهران متوقف شد.
منصوري، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بيمه ها به دليل بار مالي كه طرح پزشك خانواده دارد با ما همراهي نمي كنند و اذعان مي كنند كه ما اين بار مالي را پيش بيني نكرده بوديم و نمي توانيم آن را تحمل كنيم.
وي افزود: به دليل عدم پرداخت حقوق پزشكان در موعد مقرر برخي پزشكان خواستار خروج از اين طرح هستند.طريقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين كه طرح پزشك خانواده در تهران طي تصميمي قرار بود انجام شود گفت: به دليل برخي مشكلات ساختاري اين طرح متوقف شده تا تكليف آن در استان هاي پايلوت مشخص شود و ان شاءالله با نواقص كمتري اين طرح اجرا شود.
 


بارش هاي جديد در راه است

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي گفت: بارش باران در كلانشهر تهران تا ورود سامانه جديد بارشي متوفق مي شود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از يكشنبه هفته جاري با ورود موج جديد بارشي پيش بيني مي شود بارش ها در استان هاي كشور از جمله تهران از سر گرفته شود.
وي با اشاره به ادامه دار بودن كاهش دما در سطح كشور به مسافران توصيه كرد با توجه به پيش بيني كاهش دما و بارش برف در ارتفاعات وسايل ايمني از جمله زنجير چرخ همراه داشته باشند.
اميدوار شهري ادامه داد: پيش بيني مي شود كاهش دما به استثناي نيمه شرقي براي كل كشور اتفاق بيفتد به طوري كه روز يكشنبه اغلب مناطق كشور شاهد هواي سرد و خنك خواهد بود.
وي همچنين گفت: امروز تهران بارشي نخواهد داشت و دماي پايتخت حداقل 2 و حداكثر 11 درجه سانتي گراد خواهد بود.
مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي يادآور شد: به سبب ورود سامانه بارشي جديد هواي استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، كردستان، زنجان و دامنه هاي شمالي رشته كوه البرز با بارش برف و باران و نيز وزش باد همراه خواهد بود.
وي گفت: فعاليت بارشي سامانه فردا به استان هاي گلستان، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي محدود مي شود و دماي كمينه هوا در بيشتر نقاط كشور به جز نوار شرقي به طور محسوسي كاهش مي يابد.
به گفته اميدوار شهري اين موج سرد دوشنبه علاوه بر مناطق ياد شده نوار شرقي را نيز دربر مي گيرد.
 


سازمان بهزيستي خبر داد

پرداخت عيدي مددجويان با مستمري بهمن ماه

رئيس سازمان بهزيستي از پرداخت همزمان عيدي و مستمري بهمن ماه مددجويان تحت پوشش خبر داد.
همايون هاشمي همچنين از پرداخت بن غيرنقدي به مددجويان به اندازه مستمري ساليانه خبر داد و گفت: سعي مي كنيم همانند سال گذشته به صورت غيرنقدي به مددجويان بن حمايتي بدهيم كه اين بن ها همزمان با مستمري اسفند ماه به آنها پرداخت مي شود.وي افزود: علت پرداخت بن غيرنقدي در اسفند ماه اثرگذاري بيشتر اين اقدام است و طبق بررسي كه از سال گذشته انجام شد، اميدواريم اثر بسيار مطلوب و خوبي داشته باشد.هاشمي در پايان به ايسنا گفت: عيدي مددجويان تامين و به استانها توزيع شده است و همراه با مستمري بهمن توزيع مي شود.
 


109 كانكس در روستاهاي زلزله زده زيركوه خراسان جنوبي نصب شد

معاون فرماندار زيركوه گفت: تاكنون 109 دستگاه كانكس براي اسكان زلزله زدگان در روستاهاي زهان اين شهرستان استان خراسان جنوبي نصب شده است.
به گزارش ايرنا علي اكبر اكبري راد افزود: از اين تعداد 45 دستگاه در روستاي شاچ، 49 دستگاه در روستاي حسين آباد، 12 دستگاه در روستاي نخ رود و سه دستگاه در روستاي «پدم رود» بخش مركزي بيرجند نصب شده است.
وي از تشكيل يك هزار و 116 فقره پرونده براي متقاضيان دريافت تسهيلات بازسازي و بهسازي واحدهاي مسكوني در روستاهاي زلزله زده زهان خبر داد.
معاون فرماندار زيركوه ادامه داد: براي دريافت اين ميزان تسهيلات تاكنون 92 نفر متقاضي به بانك عامل معرفي شده اند كه با 34 نفر قرارداد بسته شده است.
وي اظهار كرد: در اين روستاها 284 نقشه واحد مسكوني پياده سازي، 193 واحد مسكوني پي كني، 94 واحد قالب بندي، 43 واحد آرماتوربندي، 20 واحد انجام فنداسيون و هشت واحد اسكلت بندي شده است.
اكبري راد از اجراي اولين سقف واحد مسكوني در بازسازي منطقه زلزله زده زهان خبر داد و گفت: تاكنون از 190 واحد مسكوني در روستاهاي زلزله زده شاج، حسين آباد، عباس آباد، زردان و نخ رود زهان آواربرداري شده است.وي گفت: همزمان با ميلاد رسول اكرم(ص) از سوي دفتر رهبري، غذاي گرم در محل روستاهاي زلزله زده زهان طبخ و بين زلزله زدگان توزيع شده است.
معاون فرماندار زيركوه يادآور شد: هم اكنون خدمات رساني به زلزله زدگان اين شهرستان در حال انجام است و ساخت و ساز واحدهاي مسكوني منطقه زلزله زده نيز ادامه دارد.
زلزله اي به قدرت 5/5 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) پانزدهم آذرماه امسال بخش زهان شهرستان زيركوه استان خراسان جنوبي را لرزاند كه خسارت جاني و مالي به دنبال داشت.
 


ارتقاي موتورسيكلت هاي توليدي به يورو 3

مديركل دفتر هوا سازمان حفاظت محيط زيست از ارتقاي سطح استاندارد موتورسيكلت هاي توليدي كشور به يورو 3 و برقي شدن سيستم موتورسيكلت هاي فعال در بخش عمومي خبر داد.
سيدامير فاتح وحدتي در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر اظهار داشت: هم اكنون شركت هاي سازنده موتورسيكلت در كشور در حال برنامه ريزي براي ارتقاي سطح استاندارد موتورسيكلت هاي توليدي هستند.
وي يادآور شد: به منظور ورود موتورسيكلت هاي برقي به چرخه حمل و نقل كشور درصدد هستيم در مرحله نخست سيستم موتورسيكلت هاي فعال در بخش عمومي از جمله شركت هاي پست، سازمان برق، سازمان مخابرات و غيره را به برقي تبديل كنيم.
اين مقام مسئول يادآور شد: چنانچه اين مهم به تصويب دولت برسد بدون شك از بخش قابل توجهي از بار آلودگي هوا كاسته مي شود.
 


تانكر حامل سوخت در آزادراه خليج فارس آتش گرفت

واژگوني تانكر حامل بنزين در آزاد راه اهواز - بندر امام خميني(ره) روز پنجشنبه به آتش سوزي گسترده در اين آزادراه منجر شد.
به گزارش ايرنا از محل وقوع حادثه، برخورد يك دستگاه تريلر حامل سوخت با نيسان وانت در آزادراه خليج فارس صبح پنجشنبه به واژگوني تانكر و پخش مواد سوختي در باند رفت اين محور انجاميد.اين حادثه كه بر اثر خواب آلودگي راننده تريلر در كيلومتر 60 آزاد راه خليج فارس به سمت بندر امام(ره) اتفاق افتاد باعث آتش سوزي و بسته شدن باند رفت آزادراه بر روي خودروها شد و دود غليظ ناشي از آتش سوزي، آزادراه خليج فارس را فرا گرفته بود.راننده و سرنشينان هر دو خودرو با دور شدن از محل آتش سوزي به آنان آسيبي وارد نشد اما تانكر به كلي در آتش سوخت.

 


حوادث كوتاه از كشور

كشف ترياك
ايرنا- اصفهان: بيش از 900 كيلوگرم ترياك در نايين كشف شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس اصفهان، مواد مخدر كشف شده در محل ايست و بازرسي شهرستان نايين از يك دستگاه خودروي سواري به دست آمده است، در اين ارتباط دو متهم نيز بازداشت شدند.
دستگيري كلاهبردار ميلياردي
فارس- اراك: كلاهبردار ميلياردي در استان مركزي دستگير شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: از متهمين دستگير شده تعداد قابل توجهي كارت هاي شناسايي و مهرهاي تقلبي مربوط به ارگان ها و سازمان هاي دولتي كشف و ضبط شده است.
از اين متهمان تعدادي سلاح غيرمجاز، دستبند فلزي، دو دستگاه بي سيم و مقاديري سكه و اشياء شبيه به سكه هاي قديمي كشف شد. متهمان به همراه پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
آخرين مهلت ثبت نام دوره هاي كارشناسي حرفه اي دانشگاه علمي كاربردي
آخرين مهلت ثبت نام دوره هاي كارشناسي حرفه اي دانشگاه علمي كاربردي ساعت 24 امروز 14 بهمن ماه به پايان مي رسد.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: براساس برنامه زماني پيش بيني شده ثبت نام از داوطلبان آزمون كارشناسي حرفه اي دانشگاه علمي كاربردي ساعت 24 امشب به پايان مي رسد و داوطلبان بايد در مهلت تعيين شده پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما و فراهم كردن مدارك و اطلاعات مورد نياز در فرصت باقي مانده نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
وي گفت: در اين دوره ها 106 هزار داوطلب پذيرفته مي شوند و آزمون مهندسي فناوري كارشناسي حرفه اي ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي نيز 20 ارديبهشت ماه سال 92 به طور همزمان برگزار خواهد شد.
«نازنين زهرا» جاي «ستايش» را گرفت
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال از پيشي گرفتن آمار نام «نازنين زهرا» از نام «ستايش» در سال جاري خبر داد.
محسن كرمي در گفت وگو با ايسنا گفت: سال گذشته سومين نام داراي بيشترين فراواني در ميان دختران «ستايش» بود كه امسال تاكنون نام «نازنين زهرا» اين رتبه را به خود اختصاص داده است.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون بيشترين فراواني نام پسران به ترتيب، به اميرعلي، اميرحسين و ابوالفضل اختصاص دارد و نام هاي فاطمه و زهرا و نازنين زهرا هم فراوان ترين اسامي دختران بوده است.
 


در جاده بندر پهل

واژگوني اتوبوس حامل گردشگران5 قرباني گرفت

يك دستگاه اتوبوس گردشگري حامل 51 سرنشين در جاده بندر پهل به سمت بندرعباس واژگون شد.
به گزارش خبرنگار مهر، اتوبوس حامل 51 مسافر بود كه پنج شنبه شب به هنگام بازگشت از قشم به بندرعباس به دليل سرعت زياد از جاده خارج و واژگون شد.
دكتر فاطمه نوروزيان مدير روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: تاكنون 5 نفر از مسافران اين حادثه فوت كرده اند و 27 نفر از مجروحان به بيمارستان بندر خمير منتقل شده اند.
وي عنوان كرد: پس از انجام خدمات اوليه درماني بيماران بد حال به بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس منتقل شدند.
براساس اين گزارش، اين اتوبوس حامل 51 مسافر بوده است كه براساس گفته برخي از مسافران تعدادي از مسافران اهل اصفهان تعدادي هم اهل آباده استان فارس هستند.
نا آشنايي راننده اتوبوس با جاده و مهار وسيله نقليه و حركت خلاف جهت و خارج شدن وي از جاده و واژگوني خودرو علت حادثه اعلام شد.بيشتر مسافران اين اتوبوس را كودكان و زنان تشكيل مي دادند.براساس اين گزارش تعداد 17 نفر در بيمارستان صاحب الزمان، پنج نفر در بيمارستان خليج فارس و مابقي مصدومان در بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس تحت مراقبت هاي درمان قرار دارند.

 


انبار كالاي مولوي آتش گرفت

سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع آتش سوزي گسترده در يك انبار مواد غذايي و بهداشتي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اين سازمان در ساعت 13:20 شب جمعه وقوع يك حريق گسترده در يك انبار كالا و موادغذايي به سامانه 125 اطلاع داده شد و پس از آن با توجه به گستردگي حادثه ستاد فرماندهي آتشنشانان سه ايستگاه 4، 67 و 7 را به همراه خودروي حامل تجهيزات تنفسي به محل حادثه واقع در خيابان مولوي كوچه حاج ابوالفضل يكم اعزام كرد.
آتش نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند كه يك انبار 400 متري دو طبقه با سقف شيرواني كه مملو از حبوبات، دستمال كاغذي، كارتن و مشمع و... است كاملا شعله ور شده است.
بنابراين گزارش چندين سوله و انبار نگهداري از كالا نيز در مجاورت اين انبار قرار داشت كه يكي از اين انبارها انبار كبريت بود كه با توجه به گستردگي آتش احتمال سرايت آن به اين انبار وجود داشت.
آتشنشانان عمليات خود را از چند جهت آغاز كرده و پس از حدود پنج ساعت توانستند شعله هاي آتش را در كنترل خود قرار داده و از سرايت آن به ديگر اماكن مجاور جلوگيري كنند.
 


تعزيرات اين بار خريدار را جريمه كرد!

رئيس تعزيرات استان بوشهر از محكوميت يك شركت نفتي در منطقه عسلويه به خاطر خريداري فرآورده نفتي خارج از شبكه خبر داد.
محمود احمدي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد: اين شركت نفتي 11 هزار و 600 ليتر نفت را خارج از شبكه خريداري و انبار كرده بود كه توسط ماموران نيروي انتظامي اين استان كشف و ضبط شده است.وي تاكيد كرد: در اين رابطه پرونده اي تشكيل و جهت رسيدگي به شعبه حكومتي شهرستان كنگان ارسال شده است.احمدي ميزان تخلف اين شركت را 310 ميليون ريال اعلام كرد. روابط عمومي تعزيرات حكومتي كشور نيز در خبر جداگانه اي با اشاره به كشف 2800 ليتر نفت و گاز قاچاق ديگر در استان بوشهر تاكيد كرد: متخلفين علاوه بر الزام به استرداد مواد سوختي 10 ميليون تومان نيز جريمه شدند.
كشف 2 هزار كيسه كودشيميايي قاچاق
روابط عمومي تعزيرات حكومتي كشور در خبر ديگري از تشكيل پرونده براي قاچاق 2 هزار كيسه كودشيميايي در استان قم خبر داد و گفت: اين ميزان كودشيميايي در حين بازرسي ماموران گشت اداره صنعت و معدن و تعزيرات قم از چندين انبار مخفي كشف شد.
 


آتش سوزي4 خودرو در پاركينگ

چهار دستگاه خودروي سواري صبح امروز در پاركينگ يك مجتمع مسكوني در سعادت آباد تهران طعمه حريق شدند.
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه سه دستگاه از خودروها شامل پرايد، پژو و وانت بار كاملا شعله ور شده بودند گفت: يك دستگاه پرايد نيز دچار آتش سوزي شده بود كه البته حريق به همه جاي آن سرايت نكرده بود.
ملكي با اشاره به اجراي عمليات آتشنشانان براي اطفاي حريق اظهار كرد: آتشنشانان در ساعت 37:6 به عمليات خود خاتمه دادند و دود ناشي از حريق را نيز از طبقات ساختمان تخليه كردند.
وي با بيان اينكه علت اين حادثه تحت بررسي است گفت: خوشبختانه مورد مصدوم و فوتي در اين حادثه گزارش نشده است.
 


فرماندار اسلامشهر خبر دستگيري كارگردان سينما و تلويزيون را تاييد كرد

پس از دو هفته سكوت خبري فرماندار اسلامشهر، خبر دستگيري(ا.م) كارگردان سينما و تلويزيون كه به اتهام تجاوز به يكي از بازيگران، در بازداشت به سر مي برد تاييد كرد.
غلامحسين آرام در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار مهر اظهار داشت: فردي كه براي كارگرداني فيلم به اسلامشهر آمده بود و در سطح شهر فعاليت مي كرد، گويا به دلايلي دچار مشكل شده و متهم در حال بازداشت است.
وي با بيان اين كه در اين پرونده فقط يك نفر در بازداشت به سر مي برد، افزود: دليل اتهام را دقيقا نمي دانم، ولي پرونده در حال رسيدگي است و اگر ايشان مجرم باشند به اشد مجازات خواهد رسيد.

 


نجات 4 محقق گرفتار در كوه نمك جاشك

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان بوشهر گفت: تيم امداد و نجات كوهستان اين جمعيت با بكارگيري يك فروند بالگرد از استان كرمان پس از 20 ساعت عمليات جست و جو، موفق به نجات محققان گرفتار شده در كوه نمك جاشك شهرستان دير شدند.
«علي يوسفي نيا» در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: با وجود تلاش دو تيم امدادي زميني اين جمعيت در روز هاي گذشته نجات اين عده به دليل وضعيت بد جوي و سخت گذر بودن اين منطقه محقق نشد و تنها از طريق بالگرد امكان داشت كه بعدازظهر روز چهارشنبه محقق شد.
وي اظهار كرد: در پي درخواستي كه با جمعيت هلال احمر استان هاي همجوار انجام شد، امكان اعزام بالگرد از استان خوزستان به دليل وضعيت بد جوي ميسر نشد و از استان كرمان كمك گرفته شد.
سه استاد دانشگاه صنعتي شريف و يك كارشناس محيط زيست استان بوشهر براي انجام مطالعات و تحقيقات علمي سه روز پيش عازم كوه نمك جاشك در شهرستان دير شده بودند كه بر اثر بارندگي و سست شدن كوه نمك و خطرهايي كه در اين گونه مناطق وجود داشت، امكان جابه جايي و حركت از آنان گرفته شد و نتوانستند از اين منطقه كوهستاني خارج شوند.
كوه نمك جاشك همجوار روستاي جاشك از توابع شهرستان دير است كه به كوه نمك دشتي معروف است و اين منطقه يكي از بزرگ ترين و زيباترين گنبدهاي نمكي ايران و خاورميانه و از جاذبه هاي طبيعي استان بوشهر است.

 


ارثيه 2 ميليون دلاري در كمد

چهار خواهر و برادر پس از 30 سال متوجه شدند سكه اي كه در كمد مادرشان بوده، 2 ميليون دلار مي ارزد و با فروش آن به سرمايه هنگفتي دست پيدا كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سكه فوق، سكه اي 5 سنتي و نادر است كه در سال 1913 ضرب شده و تنها 5 عدد از سكه فوق در جهان وجود دارد.اين چهار خواهر و برادر پس از مدتها تصميم گرفتند تا كمد مادر مرحومشان را بررسي كنند و متوجه شدند كه سكه 5 سنتي كه در جيب لباس مادرشان قرار دارد بيش از 2 ميليون دلار ارزش دارد.
نكته جالب در آن است كه آنها 30 سال پيش اين سكه را ديده بودند اما فكر مي كردند هيچ ارزشي ندارد.

 


ديواركشي ميان زنان و مردان عربستاني!

فروشگاه هاي عربستاني كه كارمندان زن و مرد دارند ملزم شدند بين كارمندان خود ديوار بكشند.
به گزارش العربيه «عادل فقيه» وزير كار عربستان با اعلام اين خبر گفت كه فروشگاه هايي كه كارمندان و فروشنده هاي زن و مرد دارند بايد تا يك ماه ديگر بين كارمندان زن و مرد خود ديوار بكشند.
ارتفاع اين ديوار 1 متر و 60 سانتي متر خواهد بود. پيش بيني مي شود با ابلاغ اين قانون جديد بسياري از فروشگاه ها در عربستان براي خلاصي از اجراي اين قانون در صورت امكان كارمندان خود را تعديل كنند.طبق قانون عمومي در عربستان برخي لوازم مربوط به زنان از جمله البسه و وسايل آرايشي بايد از طريق فروشندگان زن به خريداران عرضه شود و در سال 2011 دولت عربستان با تصويب قانوني فروشندگي مردان در فروشگاه هاي عرضه لباس زير زنان و لوازم آرايشي و بهداشتي را ممنوع كرده است.با ابلاغ اين قانون جديد بسياري از فروشگاه ها در عربستان در صورتي كه كارمندان مرد هم در استخدام خود داشته باشند، مجبور به تعديل كارمندان مرد يا اجراي قانون ديواركشي خواهند بود.
قوانين عربستان به ويژه در زمينه حقوق زنان همواره مورد انتقاد مجامع حقوق بشري قرار دارد و زنان در اين كشور سنتي از بسياري از حقوق رايج و عادي زنان حتي در بسياري ديگر از كشورهاي اسلامي از جمله حق رانندگي، مسافرت و حقوق سياسي و اجتماعي محروم هستند.به تازگي و در پي صدور فرمان جديد پادشاه عربستان براي عضويت زنان در پارلمان مشورتي اين كشور دهها تن از علماي اين كشور با تجمع در مقابل كاخ پادشاهي به اين تصميم اعتراض كردند و آن را مخالف اصول و احكام شريعت خواندند.
 


انفجار در مقر شركت نفتي مكزيك

انفجار مهيب در پايتخت مكزيك، مقر شركت بزرگ نفتي Pemex در اين كشور را به لرزه درآورد و 25 قرباني گرفت.
به گزارش ايسنا، در اين حادثه حداقل 101 نفر ديگر زخمي و مجروح شدند و سه طبقه يك آسمان خراش آسيب ديد.
به گزارش روزنامه يو اس اي تودي، مقامات اين شركت نفتي اظهار داشتند كه انفجار حدود ساعت 45:3 بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلي اتفاق افتاد و 3500 كارمند اين شركت وادار به تخليه ساختمان شدند.
علت انفجار هنوز از سوي مقامات رسمي اين كشور تأييد نشده است اما رسانه هاي محلي گزارش داده اند كه انفجار ماشين آلات در زيرزمين يك مركز اداري در مجاورت برج Pemex در مكزيكوسيتي كه بيش از 50 طبقه دارد، عامل بروز حادثه بوده است.
 


نيويورك تايمز هك شد

سيستم هاي كامپيوتري روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» مورد حمله هكرها قرار گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اسكاي نيوز؛ مسئولان اين روزنامه اعلام كردند به احتمال زياد اين هكرها از كشور چين بوده اند.
اين هكرها پسورد تمامي خبرنگاران و سردبيران اين نشريه آمريكايي را هك و غيرفعال كرده اند. برخي معتقدند انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به پرونده فسادهاي مالي مقامات انگليسي، هدف هكرها بوده است.
در حالي كه كارشناسان كامپيوتري اين نشريه در حال بررسي و رفع اين مشكل هستند، مسئولان آن از شركت كامپيوتري «مندينت» كمك خواسته اند.
گفتني است هكرها برنامه تخريبي خود را ابتدا در سيستم هاي چند دانشگاه آمريكايي اجرا و سپس وارد سيستم هاي گسترده و امنيتي روزنامه «نيويورك تايمز» كرده اند.
 


جريمه فوتباليست مسلمان

بازيكن تيم فوتبال غنا، كه به هنگام باز كردن دروازه مالي، عبارت «الله اكبر» را روي پيراهنش به نمايش درآورده بود، كارت زرد گرفت و از بازي بعدي محروم شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «واكاسو مبارك» مهاجم تيم فوتبال غنا و بازيكن تيم اسپانيول اسپانيا است، كه در رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آفريقا به هنگام زدن گل به تيم ملي براي نشان دادن شادي خود، با بالا زدن پيراهنش و نشان دادن عبارت «الله اكبر» از داور مسابقه كارت زرد گرفت.
نمايش عبارت « Allah is Great » از سوي اين بازيكن و دريافت كارت زرد از داور، موجب شد اين بازيكن دو اخطاره شود و از بازي بعدي تيم غنا با نيجريه بازماند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10