(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 بهمن  1391 - شماره 20420

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دوگانه واقعي انقلاب (يادداشت روز)
قلب (گفت و شنود)
تقدير نمايندگان مجلس از وزارت اطلاعات
بازداشت عوامل رسانه اي غرب به موقع و هوشمندانه بود
ولايتي در همايش بيداري اسلامي لاهور:
تنها قطب مقاوم در مقابل استعمارگران اسلام است
به دنبال واكنش مقامات رژيم صهيونيستي صورت گرفت
عصبانيت آمريكا از توافق ايران و آرژانتين براي بررسي حادثه آميا
كيهان و خوانندگان
اپوزيسيون مدعي انتخابات آزاد اعتقادي به آن ندارد (خبر ويژه)
روايت بي بي سي از سردرگمي اصلاح طلبان در انتخابات (خبر ويژه)
روايت انديشكده آمريكايي از هيبت سپاه پاسداران (خبر ويژه)
فرزندان رستم و زال و... الي آخر!(خبر ويژه)


دوگانه واقعي انقلاب (يادداشت روز)

1- يك چشمه از ده ها جلوه اعجازآميز «انقلاب اسلامي» اين بود كه به عنوان يك آرمان، خود را به واقعيت هاي حاكم بر معادلات قدرت جهاني تحميل كرد. پيدايي و پيروزي انقلاب، «هژموني واقعيت» را شكست. اصل اين اتفاق بزرگ، نقض تمام ادعاها درباره چيرگي واقعيت بر آرمان بود. به يك معنا تا آن روز، حتي انقلاب نيز در انحصار دو قطب ماترياليسم دنيا (غرب ليبرال و شرق كمونيست) بود و اگر در ديگر نقاط جهان شبه انقلاب هايي رخ مي داد حركاتي تقليدي در چارچوب بلوك شرق و غرب بود و لاغير. بدين معنا، خود «انقلاب» نيز صرفا پديده اي جديد و قائم به روح مدرنيته تلقي مي شد. انقلاب اسلامي سال 1357- 1979 ميلادي- كه در ادامه تكاپوي طولاني مدت ملت ايران پديد آمد، بدين معنا خارق العاده و قالب شكن بود. اين خرق عادت هنگامي رخ داد كه كمونيست ها دين را افيون توده ها مي ناميدند و ليبرال ها مي گفتند دين مربوط به دوران ماقبل رنسانس است و در حال احتضار به سر مي برد.
در عين حال بقاي انقلاب به رغم همه چالش ها و معارضه ها، ارزش ها و آرمان بزرگتري بود كه به مثابه يك واقعيت ترديدناپذير، هژموني واقعيت(واقعيت زدگي آرمان گريز) را به چالش كشيد. و باز واقعيت فربه تر و مسلم تر، اتّساع انقلاب ايران در عرض و طول خاورميانه اسلامي است. اتساع و گسترش به همان معنا كه همه درك مي كنند و در تعبير گوياي روزنامه تندرو واشنگتن تايمز بازتاب يافت. «انقلاب ايران همچنان در حال تضعيف قدرت آمريكاست و انقلاب هاي خاورميانه ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني آغاز كرد» متعاقب اين تحليل مجله آمريكايي نشنال ريويو تصريح كرد «بهار انقلاب هاي عربي، بهار ايران و بهار آيت الله خامنه اي است».
2- حكايت پيدايش، پيروزي، پايندگي، پويايي و پيشروي انقلاب، حكايت راحت الحلقوم نيست. آسان طلبان، محتمل ترين افرادي هستند كه از قافله انقلاب جا مي مانند و آنگاه بلافاصله مدعي واقعيت ها و واقع گرايي مي شوند و مي گويند «با واقعيت ها نمي شود جنگيد و بايد با آنها كنار آمد» يا مي نالند كه «انقلاب از دست رفت» حال آن كه خود از دست رفته اند. به بيان مقتداي انقلاب «ما وقتي مي خواهيم آرمان گرايي همراه با واقع بيني داشته باشيم... بايد توجه كنيم كه به لغزش هايي كه در اينجا ممكن است پيش بيايد، دچار نشويم. لغزشگاه هايي وجود دارد... يكي از لغزشگاه ها در ديدن واقعيت برمي گردد به درون خود ما. گاهي دلبستگي هاي ما فلج كننده است. دلبستگي هاي ما موجب مي شود يك چيزهايي را واقعيت بپنداريم كه واقعيت ندارد؛ يا در واقع خطايي است كه نفس راحت طلب يا دلبسته ما به مسائل مادي بر ما تحميل مي كند در حالي كه واقعيت ندارد. يكي از لغزشگاه ها اين است كه انسان تصور كند دست يافتن به آرمان ها بدون هزينه امكان پذير است. ما در دوران مبارزات هم مي ديديم. بعضي ها بودند كه اهداف مبارزات را قبول داشتند اما حاضر نبودند در راه اين مبارزات هزينه اي بدهند، قدمي بردارند. امروز چنين كساني هم هستند، تصور مي كنند كه بايد به هدف ها رسيد بدون دادن هزينه؛ لذا آنجا كه پاي هزينه دادن در ميان است، عقب مي كشند. اين عقب كشيدن ها در بسياري از موارد موجب مي شود كه انسان در محاسبه اشتباه مي كند؛ خطي را كه بايد در مقابل دشمن دنبال كند، دنبال نكند»(در ديدار با مسئولان و كارگزاران نظام، سوم مرداد 1391).
3- امروز تمركز اصلي تبليغات دشمن به انضمام تحركات ميداني بر اين محور است كه انقلابي ماندن و بر اصول آن پاي فشردن هزينه دارد، بنابراين دست از انقلاب و آرمان هاي آن برداريد تا به آسايش برسيد! جبهه استكبار و نيروهاي ميداني آن در ميان انواع گروه هاي ضد انقلاب، به شدت دعوت به ارتجاع و محافظه كاري و انحلال مي كنند حال آن كه به تصريح تحليلگران بسياري نظير فرد هاليدي، و به استناد انبوه شواهد و اسناد، آتشفشان انقلاب همچنان گرم و خروشان است و به دفعات، حقيقت خود را بر واقعيت ها تحميل كرده است. عظمت توانمندي و ظرفيت ملت ايران در صيانت از انقلاب دست كمي از برپايي خود انقلاب ندارد. ما در اين سي و چهار سال بر چالش هاي بسيار مهيب و فشارها و تهديدها چيره شده ايم- و البته، هر جا كوتاه آمده ايم چوب آن را با گستاخي بيشتر دشمن خورده ايم- امروز هيچ چالشي براي ملت و حاكميت جمهوري اسلامي تازگي ندارد. ما نه تنها در عبور از گردنه هاي سخت چالش ها از راه به بيرون پرت نشده ايم بلكه رو به جلو آمده و پيش رفته ايم. هيچ كس نمي تواند ادعا كند امروز ضعيف تر و ناتوان تر از سه دهه پيش هستيم كه كمترين خودبسندگي هاي ملي را داشتيم. و در مقابل دشمن ما امروز به مراتب، فرتوت تر از گذشته است و با بحران هاي تو در تو دست و پنجه نرم مي كند كه در پايان دهه 1970 ميلادي با هيچ كدام از آنها مواجه نبود.
4- انقلاب اسلامي همچنان در حال «تغيير» سيماي خاورميانه اسلامي است. بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي سال گذشته در كنگره آمريكا، ميدان اتّساع انقلاب اسلامي را اين گونه ترسيم كرد: «از گذرگاه خيبر(در عربستان) تا تنگه جبل الطارق(در مراكش)، دگرگوني عظيم و پرارتعاشي در خاورميانه در جريان است... بايد قبول كنيم نيروهاي قدرتمندي در كشورهاي دستخوش انقلاب وجود دارند كه با ما مخالفند. در راس اين نيروهاي قدرتمند اسلامگرا، ايران قرار دارد، كه خود را به مرز ما در غزه و لبنان رسانده است... كساني كه اين تهديد را ناديده مي گيرند، سر به زير برف فرو برده اند. اوضاع بسيار بد است». از نگاه آنان انقلاب اسلامي و مقاومت و بيداري برآمده از آن نخست بايد مهار و سپس نابود شود. جبهه استكبار طي 12 سال گذشته، دو روش عمده را در چارچوب كلي «پروژه خاورميانه جديد» به كار بست. در فاز اول، اشغال دو كشور در همسايگي ايران به فاصله 2 سال عملي شد و متعاقب آن رژيم صهيونيستي به دو قلمرو در شمال و جنوب فلسطين اشغالي(لبنان و غزه) يورش برد. آنها مي خواستند خاورميانه جديد را با جنگ به دنيا بياورند اما مرده به دنيا آمد. «جنگ جهاني چهارم» ضد خود عمل كرد و جبهه مقاومت اسلامي- از ايران تا عراق و سوريه و لبنان و غزه- را قدرتمندتر كرد.
فاز دوم با درس آموزي از فاز اول شروع شد. آنها به ويژه پس از دريافت چند ضربه سهمگين در تونس و مصر، به صرافت افتادند جنگ را نيابتي كنند و به موازات سركوب ملت هاي انقلابي در كشورهاي مرتجع (بحرين، يمن و عربستان)، در كشورهاي محور مقاومت (مانند سوريه و لبنان) يا انقلابي جديد (مانند مصر) آشوب و جنگ داخلي برپا كنند. دشمن اين جنگ نيابتي را به ويژه طي 5-4 سال گذشته در محور «ايران- عراق- سوريه- لبنان- مصر» به اجرا گذاشته است. از پايان جنگ 22 روزه در ژانويه 2009 تا ايجاد «آشوب سبز» در ژوئن همان سال كمتر از 6 ماه فاصله است. جريان سبز (جبهه سلطنت طلبان و نفاق قديم و جديد) همان روشي را - با شدت و ضعف اما با ويژگي مشترك جنگ نيابتي- پيشه كرد كه جريان وابسته 14 مارس در لبنان و جريان بعثي-سلفي در آشوب هاي امروز عراق و جبهه معارضه در سوريه و گروه هاي معارض انقلاب در مصر پس از انقلاب.
تلقي طراحان جنگ نيابتي اين است كه اولا برخلاف جنگ هاي نظامي، مستقيما حيثيت آمريكا و اسرائيل را بر باد نمي دهد. ثانيا هزينه و تلفاتي براي اتاق جنگ استكبار ندارد. ثالثا برخلاف تهاجم علني، ملت ها را در برابر مهاجمان متحد و منسجم نمي كند بلكه باعث ترديد و ضعف تشخيص و منازعه داخلي مي شود. رابعا باعث فرسايش دروني قدرت تك تك كشورهاي درگير در جنگ مي شود. خامسا فرصت ساخته شدن آلترناتيوهاي ارتجاعي را - بر خلاف ماجراي اشغال عراق و افغانستان و مثلا نابود كردن سازمان بعثي حاكم- فراهم مي كند و سادسا در برآيند كار، نتايج مورد نظر «پروژه خاورميانه بزرگ» به واسطه جنگ جهاني چهارم يعني تجزيه كشورهاي اسلامي مهم و معارض منافع اسرائيل و آمريكا -حتي تركيه- را به دست مي دهد. بحران سوريه (با آلودن تركيه) و آشوب مصر از چنين مدلي پيروي مي كند. اين منطق در واقع بازسازي شده همان دكترين كلي بومي كردن بحران- «تفرقه بينداز و نابودكن» - و به عبارتي «جنگ نيابتي» مورد نظر شيمون پرز است كه در بحبوحه فتنه و آشوب سال 88 ايران عنوان شد. با اين وصف طرح خاورميانه بزرگ با تغيير روش همچنان ادامه دارد؛ اما اين بار به هزينه تك تك ملت ها و با استفاده از خيانت اياد علاوي ها و احمد شفيق ها و سعد حريري ها و[...] هر كشور.
5- تاريخ را فداكاران و از خودگذشتگان ساخته اند همچنان كه خودكامگان و خودشگفتان و خودخواهان به قهقرا برده اند. دوگانه واقعي انقلاب نه جنگ واقعيت و آرمان بلكه كشاكش «ايثار با استئثار»، «مجاهدت با ولنگاري و عافيت طلبي» و «رزمندگي با بزم انگاري سياست» است. پيشرفت بدون چاله و دست انداز نيست و دستيابي به هر مطلوب ارزشمندي ملازم هزينه است. اينكه آرمان هاي انقلاب، معارضاني از جنس مستكبران دارد كه اذيت و آزار مي رسانند، درست. اين معارضه فزاينده، هم نشانه سلامت انقلاب و هم علامت پيشرفت آن است. اما ما كجا به پروژه هاي دشمن - خواسته يا ناخواسته- كمك مي رسانيم و مقدمه هرج و مرج و بي ثباتي مطلوب او را فراهم مي كنيم؟ هر جا كه اهداف ديگري غير از اهداف راهبردي انقلاب «اصالت» پيدا مي كند و جاي «اصول» مي نشيند و «اصل» مي شود. امام خميني اين اصالت را احيا كرد كه انقلاب آفريده شد و امام خامنه اي اين اصالت را صيانت كرد كه انقلاب عميق تر شد و وسعت يافت. «انقلاب نهم دي88» از سرچشمه اين اصالت جوشيد كه هزيمتي مهيب تر از شكست آمريكا در عراق و اسرائيل در لبنان و غزه را به دشمنان تحميل كرد.
اخلاص و مجاهدت خوبان مردم ماست كه همچنان معجزه آسا بن بست ها را مي شكافد و ادامه راه روشن انقلاب را پديدار مي سازد. «الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا». مجاهدت اسم رمز پيروزي هاي ماست؛ يعني كه نبايد درجا زد و در تحميل هاي دشمن متوقف شد.
6- ديروز-غروب جمعه- دوستي پيامك زده «... و باز جمعه اي گذشت و نيامدنت حكايت از آن دارد كه ما هنوز از خود نگذشته ايم ... يا صاحب الزمان»! انقلاب را ازخودگذشتگي ها ساخت و پيش برد. اگر بايد شتاب گرفت تا اين امانت را به صاحب حقيقي آن(عج) سپرد، بايد كه فرهنگ فداكاري را وسعت داد.
محمد ايماني
 


قلب (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي اپوزيسيون از اين كه آمريكا و كشورهاي اروپايي ديگر به آنها محل نمي گذارند بدجوري دمغ شده و در سايت هاي خود گله گذاري و زنجموره مي كنند.
گفتم: خب! از اول هم معلوم بود كه آنها را براي فتنه انگيزي مي خواهند و حالا كه فتنه با شكست روبرو شده ديگر نيازي به آنها ندارند.
گفت: اتفاقا يكي از همين ضد انقلابيون فراري در وبلاگ شخصي خود نوشته؛ در حالي كه كشورهاي غربي از مقابله با رژيم عاجز شده اند، از دست ما گروه هاي اپوزيسيون چه كاري برمي آيد؟!
گفتم: حرف حساب زده! يك آدم خل و چل به رفيقش نوشته بود؛ كاش مغز داشتم كه اگر ضربه مغزي شدم، قلبم رو به تو هديه مي كردم!
 


تقدير نمايندگان مجلس از وزارت اطلاعات

بازداشت عوامل رسانه اي غرب به موقع و هوشمندانه بود

به دنبال دستگيري تعدادي از فعالان رسانه اي جريان فتنه و عوامل رسانه اي دشمن، نمايندگان مجلس از اقدام به موقع و هوشمندانه وزارت اطلاعات قدرداني كردند.
جواد كريمي قدوسي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دستگيري عوامل رسانه اي غرب در كشور پيام خوبي براي كساني است كه زمينه هاي اين چنيني دارند تا روي خوش به پيشنهادات رسانه هاي غربي نشان ندهند.
وي در گفت وگو با فارس با اشاره به دستگيري عوامل رسانه اي غرب در كشور توسط وزارت اطلاعات طي روزهاي گذشته گفت: به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و كاهش نفوذ آمريكا و غرب در ايران و به ويژه قطع روابط ديپلماتيك ميان ايران با آمريكا و انگليس، اين كشورها تلاش دارند تا با بهره گيري از جايگاه و موقعيت رسانه ها و به طور كلي موضوع خبررساني و به كارگيري خبرنگاران و گزارشگران با تكيه بر امكانات گسترده اي كه در اختيار آنان قرار مي دهند اهداف خود را در جهت مقابله با جمهوري اسلامي دنبال كنند.
وي افزود: از سوي ديگر خط مشي شبكه بي بي سي پس از شروع فعاليت آن در منطقه، ايجاد بحرانهاي اجتماعي و فرهنگي و استحاله ارزشهاي اخلاقي مردم بود و طبيعي ا ست از آنجايي كه مستقيما خبرنگاراني در ايران ندارند، به سراغ خبرنگاران و گزارشگراني در داخل ايران رفته و به جذب عناصر سست ايمان بپردازند.
نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اقدام وزارت اطلاعات در دستگيري عوامل رسانه اي غربي در كشور ضربه بسيار سختي بر شبكه هاي نفوذي آنها در فضاي رسانه اي به شمار مي رود و از سوي ديگر اقدام وزارت اطلاعات در دستگيري اين عوامل اقدامي مورد انتظار از سوي مردم بود و دستگيري اين عوامل تاثير بسزايي بر اقدامات غربيها دارد.
فتح الله حسيني عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: اقدامات وزارت اطلاعات از هرگونه سياسي كاري به دور است و قطعا در مورد عمليات اخير نيز به نتيجه و مستندات كافي رسيده و سپس ورود كرده است.
نماينده قصرشيرين و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تقدير از تسلط و اقتدار وزارت اطلاعات در عمليات اخير درباره شبكه رسانه اي وابسته به دستگاه هاي امنيتي غربي اظهار داشت: وزارت اطلاعات حافظ امنيت كشور است و در جايي كه تشخيص دهد قرار است اقدامي عليه نظام انجام گيرد بر حسب وظيفه خود با آن برخورد مي كند.
حسيني با بيان اينكه ما پشتيبان اقدامات مقتدرانه وزارت اطلاعات هستيم، به افزايش فعاليت هاي بي بي سي در آستانه انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و اظهار داشت: آنها 34 سال است كه از نظام ما مي ترسند و جنگ رواني كه به راه مي اندازند به دليل همين ترس است.
منصور حقيقت پور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز با بيان اينكه بي بي سي را شاخه عمليات رواني دستگاه اطلاعاتي انگليس مي دانيم اظهار داشت: انگليسي ها و بي بي سي، افرادي كه براي آنها مزدوري كنند را دوستان خوب مي نامند و با اين روش مزدور جمع مي كنند.
وي با اشاره به عمليات اخير وزارت اطلاعات و برخورد با عوامل رسانه اي دشمن اظهار داشت: غربي ها طبيعتا به دنبال براندازي يا تغيير رفتار كشورمان هستند و در عمليات اخير وزارت اطلاعات نيز، عواملي كه در ارتباط با انگليس و فرانسه بودند، دستگير شده اند.
حقيقت پور با بيان اينكه اين افراد از فضاي آزادي در كشور سوءاستفاده مي كنند و خوراك دشمن را تهيه مي سازند، اينگونه اقدامات را «خوش رقصي در تالار دشمن» ناميد و افزود: ما نمي دانيم ديگر چه اسمي مي توان روي اين افراد گذاشت؛ از يك سو مي گويند در ايران آزادي نيست و از سوي ديگر اطلاعات كشور را به دشمن مي فروشند، مطمئن باشيد نه مردم از سر تقصيرات اينها خواهند گذشت و نه دستگاه هاي ذي ربط.
اين عضو كميسيون امنيت ملي خاطرنشان كرد: ما در كميسيون قطعا حمايت هاي لازم از وزارت اطلاعات را خواهيم داشت و موانع پيش روي آنها را نيز برطرف خواهيم كرد.
سيدحسين نقوي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز مقابله با توطئه رسانه اي آمريكا و انگليس را قابل تحسين دانست و بر حمايت مجلس از دستگاه اطلاعاتي كشور تأكيد كرد.
وي با بيان اينكه مجلس و كميسيون امنيت ملي، از وزارت اطلاعات و دستگاه هاي امنيتي كشور در راستاي مقابله با توطئه هاي سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس قدرداني مي كند، تاكيد كرد: سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس از طريق شبكه هاي وابسته خود از جمله BBC و VOA تلاش مي كنند تا عوامل تبادل اطلاعات را در ايران شناسايي و در يك پازل امنيتي عليه ملت ايران به كار بگيرند اما هوشياري و آگاهي مناسب و درخور تقدير وزارت اطلاعات اين توطئه را خنثي كرده است.
وي در پايان گفت كه مجلس از وزارت اطلاعات مي خواهد تا تمام تحركات انتخاباتي دشمن را رصد و با آگاهي آن را خنثي كند.
محمد اسماعيلي ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با تأكيد بر لزوم ادامه برخورد قاطعانه دستگاه امنيتي كشورمان با عوامل شبكه ضدانقلاب وابسته به دستگاه هاي امنيتي غربي و بنگاه سخن پراكني بي بي سي از عمليات اخير وزارت اطلاعات تقدير كرد.
وي اظهار داشت: در آستانه انتخابات بزرگ رياست جمهوري و شوراها دشمن مي خواهد تا مانع از برگزاري اين انتخابات شود و يا آن را با چالش جدي مواجه كند اما نظام جمهوري اسلامي و دستگاه اطلاعاتي ما به دقت و با سرعت اوضاع را رصد مي كند تا مجدداً شاهد حركاتي مانند آنچه در سال 88 اتفاق افتاد و هزينه هاي زيادي بر كشور متحمل كرد، نباشيم.
اسماعيلي رصد فعاليت دشمن در خارج و عوامل آنان در داخل كشور را وظيفه ذاتي دستگاه اطلاعاتي كشورمان دانست و با اشاره به عمليات بازداشت و انهدام شبكه رسانه اي امنيتي وابسته به ضد انقلاب افزود: عمليات اخير يك اقدام به موقع و شايسته از سوي دستگاه امنيتي كشورمان بود و طبيعتا كساني كه به عنوان مهره دشمن عمل مي كنند خائن هستند و برخورد قاطعانه اي با آنها خواهد شد.
گفتني است در ادامه دستگيري عوامل يك شبكه رسانه اي وابسته به استكبار، ريحانه طباطبايي، شانزدهمين نفر از عناصري است كه به اتهام همكاري رسانه اي با جريان ضد انقلاب، بيگانه و فتنه بازداشت شده است.
طباطبايي كه سابقه كار در مجلات چلچراغ و ايران فردا، شبكه خبري سينا و روزنامه هاي فرهيختگان، كلمه سبز، بهار و شرق را دارد با گروه هاي فمنيستي نيز همكاري داشته است.
به گزارش مشرق ريحانه طباطبايي هم اكنون خبرنگار روزنامه بهار است.
 


ولايتي در همايش بيداري اسلامي لاهور:

تنها قطب مقاوم در مقابل استعمارگران اسلام است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد: امروز تنها قطبي كه در مقابل استعمارگران ايستادگي مي كند قطب اسلامي است.
علي اكبر ولايتي در همايش بيداري اسلامي كه در لاهور برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره از مسلمانان مظلوم فلسطين در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي حمايت كرده اند.
به گزارش ايرنا، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي افزود: ما اميدواريم اين حركت بيداري اسلامي كه هم اكنون در جهان شكل گرفته، هر روز بيش از پيش گسترش يابد. بيداري با هدف بازگشت به ارزش هاي والاي اسلامي امروز در جهان خريدار دارد و غفلت از ارزش هاي والاي اسلامي موجب دوري از اسلام مي شود. همه مسلمانان هم ارزش هاي ليبراليسم و كمونيسم را به نوعي در كشورهاي خود تجربه كرده ايم. احزاب كوچك و بزرگي در كشورهاي اسلامي تشكيل شده كه اهداف آنها در حقيقت ترويج مكاتب غيرانساني بود.
ولايتي تصريح كرد: در تمام جهان اسلام بزرگاني ظهور كردند و پرچم بيداري اسلامي را در جهان گسترده اند و امروز تنها قطبي كه در مقابل استعمارگران ايستادگي مي كند، قطب اسلامي است. نقش امام خميني را كه سرآمد داعيه داران اسلام، ارزش ها و تحولات اسلامي است، هيچ فردي نمي تواند در جهان ناديده بگيرد.
همدلي اقوام در پاكستان عامل ثبات منطقه
مشاور رهبر معظم انقلاب ضمن حضور در ميهماني شامي كه وزير كشور پاكستان به افتخار وي برگزار كرده بود در كنفرانس خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي شركت كرده و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
ولايتي در اين كنفرانس خبري خواستار وحدت جوامع سني و شيعه و تقابل با هرگونه تفرفه افكني در اين كشور شد و همدلي اقوام و مذاهب را عامل مهم برقراري امنيت و ثبات در پاكستان و كل منطقه دانست.
رحمان ملك وزير كشور پاكستان نيز در اين كنفرانس خبري از حمايت ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در جهت وحدت امت اسلامي تشكر كرد.
ولايتي در دومين روز سفر خود به پاكستان در لاهور با مقامات دولتي ايالت پنجاب و اعضاي ارشد گروه هاي سياسي و مذهبي اين ايالت از جمله اعضاي ارشد حزب جماعت اسلامي پاكستان ديدار و گفت و گو كرد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري روز پنج شنبه نيز در اسلام آباد با آصف علي زرداري رئيس جمهوري، سيدنير حسين بخاري رئيس مجلس سنا، نمايندگان مجالس ملي و ايالتي و سناتورهاي ارشد پاكستاني ديدار و گفت و گو كرد.
 


به دنبال واكنش مقامات رژيم صهيونيستي صورت گرفت

عصبانيت آمريكا از توافق ايران و آرژانتين براي بررسي حادثه آميا

به دنبال خشم مقامات رژيم صهيونيستي از توافق ميان ايران و آرژانتين براي بررسي حادثه آميا، آمريكا نيز به اين توافق واكنش نشان داد.
آمريكا اعلام كرد به تصميم ايران و آرژانتين براي حل و فصل حادثه بمب گذاري سال 1994 موسوم به بمب گذاري «آميا» به ديده ترديد مي نگرد.
ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: ما مشكوك هستيم كه در توافقاتي كه اعلام شده است بتوان راه حلي منصفانه پيدا كرد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد ايران سابقه «ضعيفي» از لحاظ همكاري با هيئت هاي بين المللي دارد؛ وي افزود همين امر موجب مي شود كه نگراني ها از عدم تمايل تهران به اجراي سريع عدالت افزايش يابد.
اين واكنش آمريكا پس از آن اعلام مي شود كه مقامات اسرائيل هم واكنش خشمگينانه اي به حصول اين توافق بين ايران و آرژانتين داشتند.
گفتني است مقامات رژيم صهيونيستي در روزهاي گذشته به نشانه اعتراض به اين توافق ميان ايران و آرژانتين سفير آرژانتين در اسرائيل را احضار كرده و خشم خود را در همين رابطه ابراز كردند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 23000323
¤به خواست خداوند علي رغم همه دسيسه ها و توطئه هاي دشمنان، انقلاب اسلامي راه نوراني و روشن خود را طي مي كند و ان شاءالله تا ظهور حضرت حجت(عج) اين انقلاب حفظ خواهد شد. در سالگرد اين واقعه مبارك دو بيت شعر سروده ام كه تقديم مي كنم .
برخيز كه فجر انقلاب است امروز
بيگانه صفت خانه خراب است امروز
هر توطئه و نقشه كه دشمن بكشد
از لطف خدا نقش بر آب است امروز
خادمي
¤فلسفه وجودي سازمان كشورهاي اسلامي چيست؟ چرا در مورد جناياتي كه كشورهاي تركيه، قطر و عربستان در سوريه مرتكب مي شوند ساكت نشسته اند و اقدامي نمي كنند. خدا را بايد بسيار شكرگزار باشيم كه كشور ما قدرتمند است و الا اگر مي توانستند همين نسل كشي كه عليه مردم مظلوم سوريه راه انداخته اند را در داخل خاك ايران انجام مي دادند.
عليمرداني
¤علت تعويق نشست گروه كشورهاي 1+5 نزديك شدن زمان انتخابات رياست جمهوري و تلاش غربي ها براي تاثيرگذاري بر اين انتخابات است؛ فلذا اين تك آنها بايد از سوي ايران با پاتك جانانه اي جواب داده شود.
1248---0912
¤بعضي از سياسيون از اينكه مردم تورم و گراني را فقط ناشي از سوء مديريت دولت و مديران بدانند و نگاهي به تحريم ها نداشته باشند خوشحال هستند. در حالي كه مشكلات اقتصادي كشور ريشه در هر دو موضوع يعني سوء مديريت مديران و دشمني دشمنان دارد. فقط بايد مشخص شود سهم هركدام چقدر است.
5767---0939
¤از مسلمانان باغيرت تركيه مي خواهم عليه هتاكي هاي سربازان آمريكايي و اعزام تروريست به سوريه با راهپيمايي هاي ميليوني مسئولين خود را وادار به تسليم در برابر اجراي احكام اسلامي نمايند.
5240---0911
¤از مسئولين رسانه ملي انتظار مي رود وقتي لازم است در سريالها نماز جماعت به نمايش گذاشته شود مساجدي فعال و پرشور را كه جوانان تشكيل دهنده اصلي آن هستند به نمايش گذارند نه مساجدي كه فقط پيران در آن حضور دارند. به خدا بسيارند مساجدي كه مملو از جوانان متدين و اهل نماز جمعه و جماعت هستند.
3036---0914
¤در تاريخ 8/11/91 در ستون كيهان و خوانندگان از قول جانبازي اعلام شده بود كه حقوق جانبازان كه 800-700 هزار تومان بيشتر هم نيست با تأخير به حسابشان واريز مي شود. اين خبر در اذهان برخي چنين القا مي كند كه گويا همه جانبازان حقوق بگيرند؛ در صورتي كه چنين نيست اولا جانبازان زير 25 درصد حقوق و مزايايي نمي گيرند، ثانيا جانبازان شاغل نيز براساس مشاغل خود در ادارات و ارگانها و نهادها براساس نظام هماهنگ و درصدي نيز بابت جانبازي مي گيرند. فقط حدود 10 درصد از جانبازان بالاي 25 درصد كه از كارافتادگي آنها به تأييد كميسيون حالت اشتغال بنياد رسيده و عدم اشتغال آنها نيز تأييد شده است مشمول دريافت حقوق مي گردند.
جانبازي علوي
¤از چند بخش بيمارستان بستان آباد در آذربايجان شرقي فقط يك بخش آن فعال است. شهروندان بيمار اين شهرستان باز مجبورند مثل گذشته با طي مسافت 80 كيلومتري تا تبريز مركز استان خودشان را معالجه كنند. خدا مي داند در اين مسافرت ها چه اتفاق هايي كه نمي افتد.
0614---0912
¤از مسئولين توزيع برنج ارزان درخواست مي شود آن را به صورت كالابرگ اعلام كنند تا به كسي اجحاف نشود.
اميري از ملاير
¤آيا بهتر نيست به جاي پرداخت يارانه به مردم معادل آن را به سازمان هاي حامل انرژي، دارويي، غذايي پرداخت كنند يا كارت الكترونيكي به دست مردم بدهند تا با كم شدن حجم پول در بازار تورم و گراني كنترل شود؟
علي ولايتي از كنگاور
¤در تاريخ 25/10/91 در صفحه 2 كيهان و خوانندگان روابط عمومي زيباسازي شهرداري تهران در پاسخ يك هموطن دو مطلب دروغ را منعكس نموده اند 1-خودروهاي ميدل باس شارژي 2-جابه جايي مسافرين از ميدان امام حسين(ع) تا شهدا به صورت رايگان. كه بايد عرض كنم تمام خودروهاي جابه جايي مسافران خودروي «ون» است. ثانيا از هر مسافر سيصد تومان اخذ مي نمايند.
شاه محمدي
¤بعضي از قدرت هاي مافيايي كه از ارز مرجع براي اولويت هاي 1 و 2 برخوردار بوده اند تا توانسته اند اقدام به واردات بي رويه مواد غذايي از خارج كرده اند. اين جماعت در صورت افزايش قيمت ارز مرجع توسط دولت در بودجه سود كلاني را به جيب خواهد زد فلذا توصيه مي شود دولت دست به افزايش قيمت ارز مرجع در بودجه 92 نزند.
8853---0912
¤ پدري بازنشسته هستم. پسر جوانم 7 ماه تمام در شهرداري منطقه 14 كار كرد بعد از اين مدت مبلغ يك ميليون تومان پول كف دستش گذاشتند و گفتند به تو ديگر نياز نداريم. در حال حاضر دو ماه مي شود كه در شهرداري منطقه 15 مشغول به كار شده اما يك ريال حقوق به او نداده اند. عرضم اين است كه مسئولين شهرداري با چه توجيهي به خود اجازه مي دهند كه چنين روشي را در مديريت خويش به كار بگيرند.
م-الف
¤وقتي پدرم كه كارگر است و پنج ماه حقوق نگرفته هديه كارت معيشت كه تيتر يك صفحه اول بعضي از روزنامه ها شده بود به چه درد ما مي خورد، جز اينكه به عزت ما قشر پايين جامعه خدشه وارد مي كند. دست مجلس و دولت درد نكند كه در اين دقايق پاياني ياد همدلي و همفكري براي گره گشايي از مشكلات جامعه افتاده اند و دست به چنين ابتكارهايي مي زنند، ولي چرا اين طوري!
1736---0912
¤از دستگاه قضايي و مسئولين تيم اقتصادي دولت درخواست مي شود نسبت به حل مشكل دريافت يارانه افرادي كه در بلاتكليفي «نه طلاق نه زندگي» به سر مي برند اقدام نمايند. اينجانب با يك فرزند يك سال است كه در منزل مادرم زندگي مي كنم و همسرم نه راضي است كه طلاقم دهد و نه حاضر به زندگي با من است و ماهيانه صرفا 120 هزار تومان به من نفقه مي دهد در حالي كه 91000 تومان حق يارانه ماهيانه من و فرزندم مي باشد. لذا دستگاه قضايي با هماهنگي دولت نسبت به دريافت يارانه ماهيانه چنين مادراني مساعدت نمايد.
موسوي
¤كسي كه تازه فارغ التحصيل شده و مي خواهد ازدواج كند و نامزد مورد پسندش را مي يابد و هنوز هم خود شاغل نيست و درآمدي ندارد چگونه تعهد پرداخت 300 يا 1300 كمتر و بيشتر سكه براي مهريه را مي پذيرد؟ آيا اين يك دروغ آشكار در ابتداي زندگي نيست. از كيهان انتظار مي رود در اصلاح سبك زندگي گامهاي بلندتري بردارد.
عباسي
¤اگر مسئولين صدا و سيما موفق به راه اندازي دو شبكه جذاب موسيقي سالم در داخل كشور بشوند قول مي دهم كه بتوانند تا 80 درصد بينندگان شبكه هاي ماهواره اي را به خود جذب كنند و اين موفقيت بزرگي است.
1468---0938
¤چهار سال است كه آموزشيار نهضت سوادآموزي هستم و كارم را به صورت فرد به فرد انجام مي دهم و افراد را باسواد مي كنم در مقابل انتظار دارم وضعيت آينده ام روشن شود و تعيين تكليف بشوم.
3741---0911
 


اپوزيسيون مدعي انتخابات آزاد اعتقادي به آن ندارد (خبر ويژه)

«بسياري انتظار داشتند مصر به راه ايران نرود اما 2 سال پس از انقلاب و سرنگوني رژيم حسني مبارك و سلطه اسلامگرايان، اين انتظار به تركيبي از ياس و نگراني در ميان اپوزيسيون جمهوري اسلامي تبديل شده است.»
اين مطلب را پايگاه اينترنتي «ايران امروز» از قول يكي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان مورد تاكيد قرار داد. حسين باقرزاده از اعضاي جدا شده گروهك منافقين مي نويسد: براي بسياري اين سؤال مطرح است كه چرا انقلاب مصر به سلطه اسلام گرايان منجر شد و به اين جا كشيد. مصر بزرگترين و به اعتباري پيشرفته ترين كشور جهان عرب به شمار مي رود. سطح فرهنگي اين كشور نسبتا بالا است، دانشمندان و متخصصان مصري در سطح جهان دست آوردهاي چشمگيري داشته اند، مصر تنها كشور جهان عرب است كه به دريافت جايزه نوبل آن هم در ادبيات نايل شده (نجيب محفوظ)، بزرگترين و معتبرترين دانشگاه اسلامي را دارد (الازهر)، تنوع مطبوعات و نشر آن پس از لبنان از همه جا بيشتر بوده، جنبش فمينيستي آن سابقه چند ده ساله دارد و حضور جامعه بزرگ قبطي آن كه به مذهب و فرهنگ و سنت هاي پيش از اسلام وفادار مانده مصر را عملا به يك كشور «چند مذهبي» تبديل كرده است. در واقع مي توان گفت كه اين كشور به لحاظ بافت اجتماعي و مذهبي و سطح فرهنگي تا حد زيادي به ايران شبيه است.
وي با اشاره به نگراني عناصر ضدانقلاب ايراني از پيروي اسلامگرايان مصري نوشتند: 2 سال پس از آغاز انقلاب مصر و سرنگوني رژيم مبارك و سلطه اسلامگرايان، انتظار رفتن مصر به راهي غير از انقلاب ايران به تركيبي از ياس و نگراني تبديل شده است.
نيروهاي اسلامگرا اكنون برنده انقلاب شده، هم رياست جمهوري را از آن خود كردند و هم قانون اساسي مطلوب خود را از تصويب نهايي گذراندند. انتخاب مرسي به رياست جمهوري و تصويب قانون اساسي جديد در يك همه پرسي و «انتخابات آزاد» انجام و نتيجه عملكرد جمعي مردم مصر بود.
وي خاطرنشان كرد: يك نتيجه گيري به دست مي آيد و آن اين كه نبايد به قضاوت مردم در پاي صندوق رأي دل بست. مردم مصر در يك انتخابات آزاد به يك اسلامگرا و قانون اساسي مبتني بر شريعت راي دادند و دليلي وجود ندارد كه در ايران چنين اتفاقي نيفتد. نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي آن نيز هر كدام در يك رفراندوم «آزاد» مورد تصويب مردم ايران قرار گرفت و اولين انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي آن نيز نسبتا آزاد بوده است. به عقيده اپوزيسيون جمهوري اسلامي تحولات مصر (و بسياري كشورهاي ديگر از ايران 57 گرفته تا تونس 91) نشان داده است كه «انتخابات آزاد» لزوماً به «خير» مردم نيست و به خصوص از طريق آن نمي توان به استقرار يك نظام سكولار و دموكرات رسيد.
باقرزاده با اذعان به اين كه اپوزيسيون جمهوري اسلامي با وجود شعار مدعايي «انتخابات آزاد» به آن معتقد نيست و به همين دليل مصري ها را تخطئه مي كند، يادآور شد: سكولارهاي مصر كه در بازي انتخابات و صندوق راي از اسلامگرايان شكست خورده اند مي خواهند از اين طريق شكست خود را جبران كنند. استدلال آنان اين است كه انتخابات منصفانه نبوده است. مصر هنوز در تب و تاب انقلابي است و قوانين دموكراسي بر آن حاكم نشده است. ولي از اين حركت نمي توان اين درس را گرفت كه اگر از حريف شكست خورديم راي مردم را ناديده بگيريم. نيروهاي فعال در جوامعي كه تجربه دموكراسي ندارند نيز بايد ياد بگيرند كه مانند همه دموكراسي هاي پيشرفته جهان شكست را بپذيرند و براي نوبت بعد خود را مجهز كنند تا شايد بتوانند اين بار از طريق صندوق راي حريف را شكست دهند.
وي اضافه كرد: نفي انتخابات آزاد درسي نيست كه بتوان از انقلاب مصر گرفت. در هر انتخاب آزادي در جهان گزينه اي نفي مي شود و گزينه اي تثبيت. طرفداران گزينه اول طبيعتا گزينه تثبيت شده را نادرست مي دانند و كار مردم را اشتباه، ولي اقتضاي دموكراسي آن است كه اين نتيجه «اشتباه» را بپذيرند. اين تنها راهي است كه يك نيروي سياسي مدعي دموكراسي و طرفداري از انتخابات آزاد مي تواند نشان دهد كه در ادعاي خود صادق است. اكنون كه شعار انتخابات آزاد در بين نيروهاي اپوزيسيون مطرح شده، آنان لازم است عملا نيز نشان دهند كه به اين شعار متعهدند و حق «انتخاب آزاد» مردم را همراه با حق آنان براي «اشتباه در انتخاب» به رسميت مي شناسند و به آن تن مي دهند.

 


روايت بي بي سي از سردرگمي اصلاح طلبان در انتخابات (خبر ويژه)

بولتن نويس فراري دولت اصلاحات اذعان كرد سياست قهر و ناز اصلاح طلبان شكست خورده و آنها درصدد معرفي نامزد هستند.
حسين باستاني از همكاران حزب مشاركت، جزو بولتن نويسان رياست جمهوري در دولت اصلاحات بود اما چند سال پيش از كشور گريخت و به استخدام شبكه دولتي انگليس درآمد! او اخيرا در مصاحبه با بي بي سي اذعان كرده كه اصلاح طلبان پس از مشاهده بي اعتنايي نظام به شرط گذاري و نازهاي آنها، ادعاي «شركت نمي كنيم» را كنار گذاشته اند. وي با اشاره به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني گفت: هاشمي رفسنجاني تلويحا گفته اگر نياز باشد در انتخابات بعدي نامزد مي شود. يك زماني اين تصور وجود داشت كه كانديداتوري كساني مثل هاشمي رفسنجاني را كلا بايد كنار گذاشت الان ديگر با آن اطمينان نمي شود آن حرف را زد.
وي اظهار داشت: صحبت هاي اخير هاشمي رفسنجاني در اين ارتباط اهميت دارد معترضان به انتخابات سال 88 يك زماني به نظر مي آمد اساسا شركت در انتخابات را شايد ديگر مفيد نبينند يك زماني اين تصور ايجاد شد كه آنها فكر مي كنند شرايط كشور را به خاطر اين كه شرايط خيلي خاص و بحراني است ممكن است كه نظام از حضور آنها در انتخابات استقبال كند. نظام واكنشش نسبت به اين اعلام آمادگي تلويحي جوري بوده كه اين فرضيه را هم تقويت كرده كه نه زمينه براي حضور آنها وجود ندارد و شايد آنها هم ديگر فايده اي نبينند كه در يك چنين شرايطي در انتخابات شركت كنند.
باستاني افزود: الان ما وارد يك فاز جديدي شديم يعني فازي كه با وجود اين كه نظام هيچ استقبالي از حضور كساني مثل هاشمي رفسنجاني نمي كند اما ما شاهد چنين اظهارنظرهايي هستيم يا حتي در مورد خاتمي هم به نظر مي رسد در ميان اصلاح طلبان اين گرايش وجود دارد كساني مي خواهند از او دعوت كنند و اين خواسته را به صورت رسمي مطرح كنند.
تحليلگر بي بي سي در اظهارنظري قابل تامل گفت: «واضح است صحبت هايي كه هاشمي كرده، ديدگاه كلي اش اين است كه فضاي سياسي كشور آرام بشود براي اين كه انتخابات را در فضاي خوبي برقرار كرد.» اين تحليل بي بي سي در حالي است كه اولا مواضع آقاي هاشمي يكي از عوامل التهاب و تشويش اذهان در سال 88 بود و ثانيا بي بي سي اخيرا از قول يكي ديگر از عناصر فراري- اكبر گاف- خواستار حضور تندروهاي مدعي اصلاحات در انتخابات براي ايجاد هزينه و دردسر عليه نظام و جلوگيري از برگزاري آرام انتخابات شده بود.
در همين حال سايت گروهك ملي- مذهبي كه چند ماه اخير با انتشار چند مطلب خواستار بهره برداري اپوزيسيون از مواضع هاشمي شده، در تحليلي نوشت: هاشمي هنوز نمي داند در انتخابات بايد چه كند؛ به خصوص كه معيار اصلي عملكرد وي نحوه برخورد رهبري با انتخابات است و وي نيز معتقد نيست بايد منازعه اي با رهبري داشته باشد.
اين پايگاه اينترنتي قبلا با مرور سوابق هاشمي در انقلاب تصريح كرده بود نبايد از مؤاخذه و محاكمه(!) اين سوابق گذشت اما فعلا بايد از ظرفيت وي بهره برداري كرد. برخي عناصر تندرو همسو با محافل ضد انقلاب مي گويند هاشمي محبوبيت عمومي ندارد و مناسب نامزدي انتخابات نيست اما در عين حال بايد از وي به عنوان كاتاليزور سياسي در ايجاد برخي فرايندهاي سياسي به نفع اپوزيسيون استفاده كرد.
 


روايت انديشكده آمريكايي از هيبت سپاه پاسداران (خبر ويژه)

يك انديشكده آمريكايي اعلام كرد: سپاه پاسداران ايران يكي از ترسناك ترين ارتش هاي خاورميانه است.
موسسه صلح آمريكا در گزارشي، فرمانده سپاه پاسداران ايران را مردي قدرتمند توصيف كرد و نوشت: سرلشكر جعفري يكي از چهره هاي وفادار به آيت الله خامنه اي رهبر عالي ايران است كه داراي تعهد ايدئولوژيك است. او فرمانده يكي از مجهزترين و ترسناك ترين ارتش هاي خاورميانه با بيش از 150 هزار نيرو است.
اين گزارش تاكيد مي كند: «بين 100 هزار تا 125 هزار تن در نيروي زميني، نزديك به 20 هزار تن در نيروي دريايي و در حدود 20 هزار تن در نيروي هوايي سپاه خدمت مي كنند. همچنين چندين هزار نيرو نيز در قالب نيروهاي ممتاز «قدس» در خارج از ايران فعاليت مي كنند كه به سازمان هاي معارض آموزش مي دهند و از آنها حمايت مي كنند.»
موسسه صلح آمريكا افزود: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب در توصيف عواقب حمله به ايران شديدترين الفاظ را به كار برده است. وي در سپتامبر سال 2012 (شهريور سال 1391) اعلام كرد: «اگر جنگي شروع شود كه يك سوي آن ايران و سوي ديگر غرب و آمريكا باشند، طبيعتا در تنگه هرمز و صادرات انرژي اختلال ايجاد خواهد شد. طبيعي است كه اين اتفاق خواهد افتاد. او همچنين هشدار داد كه ممكن است ايران از «پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي» (ان.پي.تي) خارج شود و به پايگاه هاي آمريكا در خاورميانه حمله كند.
وي در كنفرانس مطبوعاتي در ماه سپتامبر (شهريور) اعلام كرد كه اگر اسرائيل به ايران حمله كند، ايران مي تواند آن را نابود كند؛« جواب ما به اسرائيل روشن است من فكر مي كنم اگر اسرائيل به ايران حمله كند چيزي از آن باقي نماند.»
موسسه آمريكايي با اشاره به تاكتيك هاي متنوع جنگ نامتقارن سپاه پاسداران، از قول فرمانده اين نيرو نوشت: ما از ظرفيت هاي جنگ نامتقارن استفاده مي كنيم همان طور كه حزب الله در سال 2006 عليه اسرائيل به كار گرفت.
اين گزارش ارائه مي دهد: يكي از اقدامات كليدي سپاه، تقسيم بخش فرماندهي و كنترل اين نيرو به 31 واحد مجزا بود كه هر كدام از آنها مي توانند در صورت تخريب يا از بين رفتن واحدهاي ديگر مستقل عمل كنند. همچنين بسيج كه مي تواند صدها هزار نيروي شبه نظامي را آماده و تجهيز كند، تحت فرماندهي سپاه است. بازسازي ساختار سپاه پاسداران انقلاب توسط جعفري توان تهران براي مقابله با تهديدهاي خارجي را افزايش داد و همچنين به حكومت ايران كمك كرد تا با اختلالات داخلي هم برخورد كند.
 


فرزندان رستم و زال و... الي آخر!(خبر ويژه)

گروهك هاي ضد انقلاب بدبختي ها و آشفتگي هاي پايان ناپذير خود را به پاي نفوذ وزارت اطلاعات مي نويسند.
پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو در اين باره نوشت: وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي تلاش و سرمايه گذاري گسترده اي براي نفوذ در ميان اپوزيسيون خارج كشور آغاز كرده است. به نظر مي آيد جمهوري اسلامي نه تنها چنين پروژه اي را از مدتها قبل كليد زده بلكه در اين كار بسيار هم موفق بوده است. نگاهي به روند شكل گيري جريانات و گروه هاي سياسي هم سو و برگزاري انواع و اقسام كنفرانس، كنگره و شوراهاي متوالي و متوازي كه ظاهرا هر كدام با دستاويزي متفاوت به ميان آمده اند نشان مي دهد كه استراتژي رژيم ايجاد سردرگمي در ميان اپوزيسيون خارج كشور مي باشد. البته هرگز اين ادعا را نداريم كه افراد و شخصيت هاي حاضر در اين گروه ها و جريانات سياسي همگي وابسته به جمهوري اسلامي مي باشند بلكه منظور گروهي از ايجادكنندگان و گردانندگان اصلي پشت پرده چنين جرياني مي باشد(؟!)
سكولاريسم نو اضافه كرد: ببينيد در طي يك سال اخير ميان طيف سلطنت طلبان چه انشقاق عظيم و عجيبي رخ داده است، اين گروه كه تا يك سال قبل حول محور شاهزاده رضا پهلوي جمع بودند ناگهان به گروه هاي كوچكي نظير هواداران راستين شاهزاده رضا پهلوي، سلطنت طلبان، پادشاهي پارلماني طلبان، پهلوي طلبان و گروه هاي ريز و درشت ديگر تبديل شده اند، يا اين كه اگر نگاهي به روند شكل گيري شبكه سكولارهاي سبز بياندازيم كه حقيقتا در نوع خود حركت بسيار موثري بود و توانست نور اميدي در دل نيروهاي سكولار انداخته و تا حدود زيادي آنها را گرد يك ميز جمع نمايد، ناگهان با پديده هايي موازي با خود همچون سكولار دموكرات، سكولار فدرال، سكولاريزم و دموكراسي و حقوق بشر براي ايران، كنگره دموكراسي خواهان سبز ايران و... روبرو مي شود، حزب مشروطه كه حزبي ريشه دار و قديمي مي باشد ناگهان مواجه با انبوهي از گروه هاي ريز و درشتي مي گردد كه كلمه مشروطه را با خود يدك مي كشند نظير سازمان پرچمداران انقلاب مشروطيت، سازمان مشروطه خواهان ايران خط مقدم و... جبهه ملي را نگاه كنيد كه با انبوه احزاب و تشكل هاي رنگارنگ ملي رو به رو مي باشد نظير سازمان جوانان جبهه ملي خارج كشور، اتحاديه ملي براي دموكراسي ايران، جبهه ملي با پيشوندها و پسوندهاي فراوان و شاخه هاي مختلف... و همين گونه سازمان ها و تشكل هايي با اسامي دموكراتيك و دمكراسي و جبهه و جنبش نظير جبهه آزاديخواهان مردم ايران، جنبش بختياري، جنبش رهايي بخش لرستان، جنبش آذربايجان، جنبش كوروش جبهه متحد بلوچستان و جنبش فرزندان رستم و زال و الي آخر كه در همه آنها نه تشكيل دهندگان گروه ها معلوم هستند و نه اعضاي آنها.
نويسنده در پايان خاطرنشان كرد: با اين تفاسير و با اين همه نفوذ و پيشروي كه اتاق فكر وزارت اطلاعات طراحي و به مورد اجرا گذاشته اگر اندكي دير به خود آييم از اپوزيسيون ريشه دار اثري باقي نخواهد ماند و به جاي آنها گروه ها و افراد دست ساز رژيم جايگزين خواهند شد. اگر به خود نيامده و درصدد جلوگيري از نفوذ فيزيكي و پيشروي جمهوري اسلامي برنياييم، ديري نخواهد پاييد كه نه از تاك نشان ماند و نه از تاك نشان.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10