(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 1 اسفند  1391 - شماره 20434

حديث دشت عشق
آغاز جام جهاني كشتي فرنگي جام قهرماني در ايران مي ماند؟
عرض اندام جوانان جوياي نام در غياب المپيكي ها
اخبار كوتاه از فوتبال
حاشيه امنيت براي ملي پوشان كاراته با كدام منطق؟
كميته المپيك پاسخ ابهامات را داد
اظهارات غيرواقعي براي فرار از مسئوليت !
صعود 3 تيم به نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال
كاروان دوچرخه سواري ايران نصف شد
مرحله يك هشتم ليگ قهرمانان اروپا
 بايرن پشت دروازه توپچي ها


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي ايزدي»
شاعر شهيد
بي روح تو اي روح خدا، روح به تن نيست
من عاشقم و سالك حق، عهد شكن نيست
... شعرهايي كه مي سرود عميق بود و از دل و جانش برمي خاست و راستي كه هرگز عهد عشق را نشكست.
آري! «علي ايزدي» طلبه فاضل مدرسه حجتيه قم، علم و تقوا و جهاد را به هم آميخت. دبيرستان را در رشته رياضي فيزيك گذراند و همان روزهاي اولي كه با دوستانش- كه بيشتر آنها زينت بخش گلستان شهدا شدند- به قم رفتند، به طور جمعي روزها، روزه و شب ها به تهجد شبانه مي پرداختند. به شدت درس مي خواند، به ادب فارسي و حفظ شعر شاعران عارف علاقه مند بود. فهم سياسي خوبي هم داشت و از همان دوران دبيرستان جلسات مخفي برگزار مي كرد و به مباحث سياسي مي پرداخت.
شهيد ايزدي مسئوليت تبليغات جبهه و جنگ را در مقر جهاد نجف آباد به عهده داشت. اين طلبه مجاهد ضمن فعاليت در آبادان در سال 60 در عمليات بيت المقدس نيز شركت و سرانجام در راه خدمت به آرمان هاي امام(ره) و انقلاب اسلامي، قبل از عمليات محرم در جاده دهلران بر اثر تصادف با خودرو، به لقاي حق رسيد. ابيات زير از اشعار اوست:
ز عشق حضرتش طوقي به گردن بسته با شوقي
چو طفلان مي كنم ذوقي كه آن را نيست مافوقي
طلبه بسيجي شهيد «علي ايزدي»، سال 1341 در نجف آباد متولد شد و در 20/7/1361 در جاده دهلران به شهادت رسيد.
 


آغاز جام جهاني كشتي فرنگي جام قهرماني در ايران مي ماند؟

 عرض اندام جوانان جوياي نام در غياب المپيكي ها

تيم ملي كشتي فرنگي ايران در حالي براي دفاع از سه عنوان پياپي قهرماني خود در جام جهاني تهران به مصاف رقباي خود خواهد رفت كه خبري از محمد بنا و تركيب رويايي اين تيم در المپيك لندن نيست و چهره هاي جوياي نامي جاي آنها را گرفته اند.
با خانه تكاني كشتي فرنگي ايران بعد از كسب سه مدال طلا و قهرماني در المپيك 2012 كه با رفتن محمد بنا و حضور نداشتن طلايي هاي المپيك در تيم ملي همراه شد، اين تيم با تركيبي از جوانان و باتجربه ها پا به رقابت هاي جام جهاني 2013 مي گذارد. تيم ايران در حال حاضر نه از وجود سه طلايي المپيك (حميد سوريان، اميد نوروزي و قاسم رضايي) سود مي برد و نه از سعيد عبدولي و حبيب الله اخلاقي (ديگر المپيكي هاي ايران در لندن) خبري است. تنها المپيكي حاضر در تيم ملي بشير باباجان زاده است كه در سال 2011 برنز جهان را بر گردن آويخت و تنها مدال آور سنگين وزن تاريخ كشتي فرنگي ايران به حساب مي آيد.
اوضاع كادر فني هم دست كمي از كشتي گيران ندارد. محمد بنا كه مدتي است از مديريت تيم هاي ملي كشتي فرنگي استعفا داده و از كادر المپيكي ها او به جز ايرج اسفندياري فر و رسول جزيني كه موقتا سرمربي تيم ملي است از سايرين در تيم ملي ايران خبري نيست. جمشيد خيرآبادي و ناصر نوربخش به آذربايجان رفته اند و فرهاد اسماعيل نژاد هم مدتي خانه نشين شده است. هر چند ايرج اسفندياري فر، محمدعلي چمياني به همراه سعيد شيرزاد، جزيني را در تيم ملي همراهي خواهد كرد.
البته تيم ايران با پشتوانه سه قهرماني پياپي در جام جهاني و حضور چند كشتي گير خوب، براي كسب چهارمين قهرماني نااميد نيست هر چند كه تيم هاي روسيه و تركيه براي جبران نتايج المپيك لندن، احتمالا با تمام قوا به تهران آمده اند. با اين وجود نگاهي به عناوين فرنگي كاران ايراني حاضر در جام جهاني تهران اين اميدواري را به وجود مي آورد كه فرنگي كاران بتوانند با چهارمين قهرماني پياپي در جام جهاني، از سه عنوان پياپي سال هاي قبل خود دفاع كنند.
تيم كشتي فرنگي ايران پارسال با هدايت محمد بنا توانست در سارانسك روسيه با شكست دادن تيم هاي آذربايجان، بلاروس، روسيه و بلغارستان در مرحله گروهي به فينال راه يابد و تيم تركيه را در ديدار نهايي با نتيجه پنج بر دو شكست دهد و به سومين قهرماني متوالي خود در جام جهاني برسد.
بايد ديد آيا فرنگي كاران ايران مي توانند از عدد سه در قهرماني جام جهاني عبور كنند و به چهارمين قهرماني در سومين ميزباني ايران برسند؟ اسامي ملي پوشان فرنگي كشورمان در جام جهاني به اين شرح است:
¤ 55 كيلوگرم: محسن حاجي پور، سامان عبدولي ¤ 60 كيلوگرم: عبدالمحمد پاپي، حميد زارع ¤66 كيلوگرم: علي محمدي، افشين بيابانگرد ¤ 74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده، هادي عليزاده پورنيا ¤84 كيلوگرم: طالب نعمت پور، علي قيطاسي ¤96كيلوگرم: داود گيل نيرنگ، مهدي علياري ¤120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده، امير قاسمي منجزي
ايران- تركيه؛ نبرد سرنوشت ساز براي رسيدن به فينال
گروه بندي رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي 2013 عصر ديروز در خانه كشتي تهران برگزار شد.
جام جهاني كشتي فرنگي از ساعت 30:9 دقيقه صبح امروز در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود كه تيم ملي ايران با تيمهاي تركيه،قزاقستان، آذربايجان و مجارستان همگروه شد.تيم ايران امروزدر اولين رقابت خود به مصاف تيم قدر تركيه مي رود. تركها جدي ترين رقيب ايران در مسابقه گروهي بشمار مي روند و در واقع مسابقه اول تا حدود زيادي تكليف فيناليست را مشخص مي كند.همچنين هر 14 كشتي گير ايران سر وزن رسيدند و با صلاحديد كادر فني 7 نفر آنها برابر تركيه به ميدان مي روند.گروه بندي اين رقابت ها كه با حضور 10 تيم در دو گروه 5 تيمي برگزار مي شود به شرح زير است:
¤گروه A :روسيه - بلاروس- بلغارستان- كره جنوبي- ارمنستان
¤گروه B :تركيه- ايران- قزاقستان- آذربايجان - مجارستان
 


اخبار كوتاه از فوتبال

داور پنالتي پرسپوليس را نديد
رئيس دپارتمان داوري فوتبال عملكرد تيم داوري بازي پرسپوليس و سپاهان را «نه چندان ضعيف» توصيف كرد اما عنوان كرد كه تورج حق وردي چند اشتباه به ضرر پرسپوليس انجام داده است.حسين عسگري درباره عملكرد تيم داوري بازي پرسپوليس و سپاهان اظهار كرد: اخراج بازيكن سپاهان كاملا درست بود، ولي در يك صحنه ديگر بازيكن شماره 15 سپاهان با كف پا به ماهيچه پشت پاي محمد قاضي كوبيد كه مستحق دريافت كارت قرمز مستقيم بود، اما تشخيص اين صحنه در حالت طبيعي بسيار سخت بود، چون ما هم پس از چندين بار بازبيني فيلم بازي متوجه آن شديم. در يك صحنه هم به اشتباه خطاي هند نويد كيا اعلام شد.ضمن اينكه داور خطاي پنالتي گردان روي بازيكن پرسپوليس را به اشتباه نگرفت.
تغيير زمان ديدار استقلال و پرسپوليس به خاطر كشتي!
سازمان ليگ برتر از تغيير زمان دو ديدار از هفته بيست و هفتم ليگ برتر خبر داد. با توجه به پخش مسابقات جام جهاني كشتي در تهران ، ديدار بين تيم هاي استقلال و نفت آبادان از ساعت 15:17 به ساعت 19 همان روز (پنجشنبه سوم اسفند) و همچنين ديدار تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و پرسپوليس از ساعت 30:15 به ساعت 30:14 همان روز (جمعه چهارم اسفند) تغيير يافت.
صحبت رودرروي كي روش با مربي داوري
دبيركل فدراسيون فوتبال از سفر قطعي سپ بلاتر به ايران، احتمال برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي با اميد امارات و انتخاب مربي بدنساز جديد تيم ملي خبر داد.مهدي محمدنبي درباره محورهاي سفرش به زوريخ كه به همراه علي كفاشيان انجام خواهد شد، گفت: آبان سال آينده ايران ميزبان كنفرانس «علم و فوتبال» خواهد بود؛ كنفرانسي كه به تاييد كنفدراسيون فوتبال آسيا رسيده و در تقويم AFC هم ثبت شده است. به همين منظور در سفرمان به زوريخ به صورت رسمي سپ بلاتر را براي حضور در اين همايش دعوت مي كنيم كه فكر مي كنم حضور بلاتر در تهران قطعي خواهد بود.سرپرست تيم ملي همچنين درباره استعفاي بارت كابرگ از حضور در تيم ملي گفت: اين مربي خارج از تعهدات و مفاد قرارداد انتظاراتي داشت كه تامين اين انتظارات براي ما ميسر نبود. در اين خصوص جلسه اي با كارلوس كي روش داشتم و قرار شد اگر بارت بر استعفايش تاكيد كند، مربي بدنسازي كه به مراتب عملكرد بهتري نسبت به ايشان دارد و خارجي هم خواهد بود با نظر وي ، انتخاب شده و به صورت پاره وقت در تيم ملي مشغول به كار شود.وي درباره ابهامي كه بر سر حضور دانيل داوري در تيم ملي در ديدار برابر كويت مطرح است به ايسنا گفت: كي روش در 10 روز آينده هم به اسپانيا سفر مي كند و هم به آلمان. او در سفر به اسپانيا يكي از بازي هاي اوساسونا را از نزديك تماشا خواهد كرد و سپس با سفر به آلمان و بررسي وضعيت داوري، با مربي آينتراخت برانشوايگ هم ديدار و مذاكره خواهد داشت.نبي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران در اردوي بعدي اش كه در امارات برگزار مي شود، ديداري دوستانه خواهد داشت گفت: قصد داريم در اردوي امارات و پيش از سفر به كويت ديداري دوستانه داشته باشيم كه هنوز قطعي نشده است اما احتمال دارد با تيم اميد امارات ديداري ترتيب دهيم.
صبا براي جبران نفت را مي سوزاند
هفته بيست و ششم رقابتهاي فوتبال ليگ برترامروز با ديدار صباي قم - نفت تهران به پايان مي رسد، ديداري كه صبا براي جبران ناكامي در آسيا و نفت براي تحكيم جايگاهش در رده پنجم و نزديك شدن به چهار تيم بالاي جدول به پيروزي در اين بازي فكر مي كنند. اين بازي از ساعت 30:15 در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم برگزار مي شود.
«تذكر» تنها جريمه اعتراض دايي به تركي
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به علي دايي، سرمربي راه آهن به خاطر انتقادش از محسن تركي تذكر داد.اسماعيل حسن زاده درباره برخورد كميته انضباطي با علي دايي و پيروز قرباني به خاطر رفتارشان در بازي راه آهن و استقلال، از صادر شدن راي خبر داد و اظهار كرد: هرچند محسن تركي در گزارش هايش يك كلمه درباره دايي ننوشته اما با بررسي كه داشتيم به دايي تذكر داديم. كميته انضباطي بعد از بررسي گزارش داور و ناظر فدراسيون در اين مسابقه، راي خود را صادر كرد.
پايان تحقيقات درباره تباني لبنان و اعلام نتيجه به فيفا
هاشم حيدر، رئيس فدراسيون فوتبال لبنان از نهايي شدن نتيجه تحقيقات تباني اخير فوتبال اين كشور خبر داد و اعلام كرد كه اسامي خاطيان تا كمتر از يك هفته ديگر اعلام مي شود. تباني اخير فوتبال لبنان در هفته هاي اخير به بحث داغ رسانه هاي اين كشور و ديگر كشورهاي حوزه خليج فارس تبديل شد. با اين حال هنوز خاطيان اين تباني مشخص نشده اند، هرچند كه گمانه زني هايي در اين زمينه وجود دارد. هاشم حيدر، رئيس فدراسيون فوتبال لبنان در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه گفت كه تحقيقات به پايان رسيده است و به زودي نتايج آن اعلام خواهد شد.
 


حاشيه امنيت براي ملي پوشان كاراته با كدام منطق؟

رقابت هاي كاراته قهرماني كشور به مدت سه روز در اراك برگزار شد و پس از آن فدراسيون با اعلام اسامي 32 كاراته كا نحوه برگزاري مسابقات انتخابي را تشريح كرد. مسابقاتي كه باز هم ملي پوشان اعزامي به مسابقات قهرماني جهان بايد از روي سكوها آن را تماشا كنند.
دور نخست اردوهاي آماده سازي تيم ملي كاراته از روز سه شنبه اول اسفندماه در تهران آغاز مي شود و قرار است بعد از دو روز تمرين مرحله دوم رقابت هاي انتخابي تيم ملي برگزار شده و در نهايت 17 نفر در اردو باقي مانده تا در مراحل بعد به ديدار نفرات اعزامي به مسابقات جهاني پاريس بروند. در اين خصوص اميدوار بوديم فدراسيون كاراته رقابت هاي انتخابي را در شرايطي برابر برگزار كند نه اينكه كاراته كاهايي كه تا چند ماه قبل عضو تيم ملي بودند بدون حضور در پيكارهاي انتخابي تمرينات خود را در آرامش كامل پيگيري كنند تا در نهايت بعد از برگزاري چند مرحله رقابت هاي انتخابي به ديدار نفراتي بروند كه خسته و آسيب ديده از رقابت هاي انتخابي به اين مرحله رسيده اند.
مسعود رهنما سرمربي جديد تيم ملي در اين خصوص گفت: قبول دارم كه شيوه فعلي انتخاب نفرات تيم ملي ايراداتي دارد ولي براي اصلاح آن بايد گام به گام پيش رفت. ما در ابتداي راه هستيم و از سوي فدراسيون ماموريت دارم سيستمي را طراحي كنم تا شرايط يكساني براي همه كاراته كاها در راه رسيدن به تيم ملي ترسيم شود.
وي ادامه داد: ملاك اصلي براي انتخاب بايد شرايط فعلي كاراته باشد، اينكه يك ورزشكار عضو تيم و مدال كسب كرده مي تواند يك پارامتر مثبت باشد ولي همين عامل هم نبايد ملاك اصلي انتخاب قرار گيرد. ما الان براي تمامي نفرات راه يافته به اردو شرايط را تشريح كرده ايم و از هم اكنون همه نفرات در جريان هستند كه چه راهي را براي رسيدن به تركيب اصلي تيم ملي بايد طي كنند. تيم ملي كاراته بازي هاي كشورهاي اسلامي و مسابقات قهرماني آسيا را براي سال آينده پيش رو دارد و نكته مهم و بارز اين است بهترين و آماده ترين نفرات بايد به تركيب اصلي برسند و در اين بين هيچ كاراته كايي نبايد در حاشيه امنيت قرار داشته باشد.
 


كميته المپيك پاسخ ابهامات را داد

اظهارات غيرواقعي براي فرار از مسئوليت !

كميته ملي المپيك با ارائه توضيحاتي تأكيد كرد اساسنامه اصلاح شده به كميته بين المللي ارسال شده و مطالبي كه برخلاف اين منتشر شده، صحت ندارد.
كميته ملي المپيك اعلام كرد، در پي برخي پيشنهادات اصلاحي كميته بين المللي المپيك در خصوص اساسنامه جديد و اصلاحي كميته ملي المپيك، متأسفانه اظهارنظرهاي غيرواقعي و غيرمستندي مبني بر اينكه اساسنامه ارسالي واقعي نبوده است از سوي برخي افراد مطرح شد كه در اين خصوص اعلام مي شود اين امر صحت نداشته و اساسنامه ارسالي همان اساسنامه تأييد شده نمايندگان حاضر در كار گروه كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان است كه تمامي صفحات آن به امضاي هر 11 نفر اعضاي هيئت اجرايي و همچنين نماينده تام الاختيار وزير ورزش و جوانان، دكتر سجادي رسيده است. لذا تاييد نهايي اساسنامه و امضاي كليه صفحات امكان جابجايي حتي يك كلمه را نيز نمي دهد.
سؤال اينجاست كه منظور از اساسنامه غيرواقعي چيست؟ تمامي افرادي كه كوچكترين اطلاعاتي از ورزش دارند به خوبي مي دانند كه كميته ملي المپيك يك اساسنامه (مصوبه مجمع عمومي، هيئت وزيران و مجلس شوراي اسلامي) از سال ها پيش داشته و اخيراً بنا به درخواست كميته بين المللي المپيك، اصاحاتي را منطبق با منشور المپيك و با حضور كارشناسان مشترك وزارت و كميته روي آن اعمال كرده است.حال مطرح كردن واژه «اساسنامه غيرواقعي» با چه هدف و انگيزه اي صورت مي گيرد موضوعي است كه براي كارشناسان و اهالي فن جاي تعجب و سؤال دارد.
در واقع بيان مطالبي در خصوص ارسال اساسنامه غيرواقعي از سوي كميته ملي المپيك براي IOC، جز فرار از واقعيت ها و سلب مسئوليت براي برخي افراد نيست و قطعاً مي تواند از نظر حقوقي براي مطرح كنندگان اين موضوع عواقبي در بر داشته و قابل پيگيري باشد. لذا ضمن كذب دانستن موضوع مطروحه در برخي جرايد و نشريات، اساسنامه مورد تأييد وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك كه به IOC ارسال گرديده بر روي سايت كميته قرار مي گيرد، تا خط بطلاني بر روي اين ادعا بكشد.ارسال اساسنامه فارسي به كميته بين المللي المپيك نيز طبق مقررات اين ارگان صورت گرفت و دليل آن نيز بررسي نهايي و مطابقت ترجمه با متن فارسي است.
 


صعود 3 تيم به نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال

تيم هاي مهرام، ماهان و شهرداري گرگان به نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال رسيدند و پتروشيمي برابر بندر كنگ مغلوب شد.
در ادامه ديدارهاي دور برگشت مرحله نخست پلي آف ليگ برتر بسكتبال عصر ديروز، ماهان اصفهان 96 - 74 صنايع ماهشهر را شكست داد و به عنوان دومين تيم راهي مرحله نيمه نهايي شد. ماهان با اين پيروزي حريف مهرام مدافع عنوان قهرماني شد. تيم بسكتبال مهرام پيش از اين ديدار با غلبه بر دانشگاه آزاد(80-70) توانست طي دو ديدار رفت و برگشت به عنوان نخستين تيم به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كند.
در ديگر ديدارهاي ديروز، پتروشيمي بندر امام كه ميزبان البدر بندر كنگ بود در يك نتيجه عجيب با حساب 97 بر 95 مغلوب مهمان خود شد تا جدال دو تيم براي صعود به بازي سوم كشيده شود.پتروشيمي در بازي رفت در خانه البدر اين تيم را با اختلاف زيادي شكست داده بود.در زنجان تيم همياري در خانه به مصاف شهرداري گرگان رفت و با حمايت تماشاگران خود نتوانست از پس حريف خود بربيايد و با نتيجه 77 بر 74 مغلوب شد تا پس از دو شكست متوالي در پلي آف از رسيدن به نيمه نهايي باز بماند . با اين نتايج مهرام، ماهان و شهرداري گرگان به نيمه نهايي صعود كردند و پتروشيمي و بندر كنگ پنجشنبه هفته جاري در سومين مسابقه بايد به مصاف يكديگر بروند. برنده ديدار پتروشيمي بندر كنگ بايد در نيمه نهايي برابر شهرداري گرگان صف آرايي كند. مرحله نيمه نهايي روز دوشنبه هفته آينده انجام خواهد شد.
 


كاروان دوچرخه سواري ايران نصف شد

ركابزنان كشورمان براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در 3 گروه عازم هند مي شوند.
تيم ملي دوچرخه سواري ايران با كارواني در حدود 33 دوچرخه سوار و همراه در 3 گروه به رقابت هاي قهرماني آسيا كه به ميزباني هند برگزار مي شود، اعزام خواهد شد. با هماهنگي صورت گرفته در خصوص اقامت و اخذ رواديد، تيم ملي سرعت كشورمان روز چهارم اسفند ماه و 12 روز زودتر عازم دهلي مي شود، گروه دوم در روز 12 اسفند به اين كشور سفر مي كنند و گروه سوم كه شامل ركابزنان استقامت و جاده هستند، 22 اسفند راهي هند مي شوند تا اين گروه در روزهاي 26 و 27 اسفند با حريفانشان به رقابت بپردازند.
سال گذشته كاروان ايران با حدود 70 ركابزن عازم اين رقابت ها شده بود كه امسال به دليل مشكلات مالي، مسئولان فدراسيون ترجيح داده اند نفراتي كه بيشتر شانس مدال دارند را راهي رقابت هاي قهرماني آسيا كنند.
سي و سومين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا در رده سني بزرگسالان و بيستمين دوره رقابتهاي جوانان، از 17 تا 27 اسفند ماه سال جاري در بخش هاي بانوان، آقايان و زير 23 سال مردان و در مواد پيست و جاده و در سطح يك اتحاديه بين المللي دوچرخه سواري (UCI)، به ميزباني كشور هند و در شهر «دهلي نو» برگزار مي شود. در اين دوره از رقابت ها، ركابزنان از تاريخ هفدهم تا بيست و يكم اسفند ماه در مواد پيست و از تاريخ 23 تا 27 در مواد جاده با يكديگر به رقابت مي پردازند.
 


مرحله يك هشتم ليگ قهرمانان اروپا

بايرن پشت دروازه توپچي ها

امشب و در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، بايرن مونيخ در انگليس به ديدار آرسنال مي رود و پورتو با مالاگا روبرو مي شود.
مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب با دو ديدار در پرتغال و انگليس ادامه پيدا مي كند در پرتغال پورتو در ورزشگاه دراگائو كه در زبان پرتغالي به معناي اژدهاست ميزبان تيم شگفتي ساز مالاگا خواهد بود. مالاگا در اولين حضور خود در ليگ قهرمانان اروپا توانست به جمع 16 تيم برتر مسابقه ها راه يابد و اكنون تلاش مي كند تا شگفتي سازي خود در اين مسابقات را با پشت سرگذاشتن پورتو تكميل كند. اين دو تيم پيش از اين هيچ ديداري با هم نداشتند و دو تيم امشب اولين بازي خود را در ليگ قهرمانان اروپا با يكديگر خواهند كرد.
اما در حساس ترين بازي سه شنبه شب تيم آرسنال در حالي در ورزشگاه امارات ميزبان بايرن مونيخ است كه آن ها روز شنبه از جام حذفي انگليس هم حذف شده اند تا آرسن ونگر چاره اي جز پيروزي در اين ديدار نداشته باشد. تيم آرسنال فقط همين يك جام را دارد تا به هشت سال بدون جام ماندن خود پايان دهد. در سوي مقابل بايرن مونيخ وضعيت كاملاً متفاوتي دارد. آن ها قاطعانه در صدر جدول بوندسليگا قرار دارند و يوپ هاينكس در سال آخر حضورش در نيمكت باواريا نمي خواهد دست خالي اين تيم را ترك كند. آرسنال در دو فصل گذشته نيز در همين مرحله از مسابقه ها كنار رفته است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10