(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 1 اسفند  1391 - شماره 20434

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاييز فرا مي رسد ؟ (يادداشت روز)
آميا (گفت و شنود)
آخرين خبرها از لايحه بودجه 92
طي نامه احمدي نژاد به لاريجاني صورت گرفت
معرفي وزير پيشنهادي ارتباطات به مجلس
با حضور صالحي و كارشناسان داخلي و خارجي
همايش ايران و همكاري هاي منطقه اي در اوراسيا برگزار شد
در واكنش به مداخله در امور داخلي كشورمان
مهمان پرست: فرانسه به وضعيت اسفناك حقوق بشرخود توجه كند
كيهان و خوانندگان
نگراني وكيل مدافع نهضت آزادي براي جمهوري اسلامي ! (خبر ويژه)
هشدار پيشاپيش آرژانتين به موساد و رئيس مجمع يهوديان (خبر ويژه)
اسرائيل: بهار عربي در منطقه محور ايران را تقويت كرده است (خبر ويژه)
ترور شخصيت نتيجه داد
عارف زير چتر هاشمي و خاتمي برگشت (خبر ويژه)
روايت دي سايت از آينده بحراني سلطنت سعودي (خبر ويژه)
جنایات وحشیانه دیگری از رژیم کودک کش


پاييز فرا مي رسد ؟ (يادداشت روز)

پرونده بزرگ فساد بانكي به ايستگاه آخر رسيده است و همچنانكه ديروز سخنگوي محترم قوه قضاييه اعلام كرد احكام 24 دانه درشت اقتصادي پس از تأييد ديوان عالي كشور قطعي شده و براي اجرا آماده است.
اين اتفاق بزرگ در حالي است كه طي 18 ماه گذشته و از زمان گشوده شدن پرونده موسوم به فساد 3 هزار ميلياردي در نيمه مرداد سال 90، شبكه عنكبوتي ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج نشين با پروپاگانداي رسانه اي و با بهره گيري از تاكتيك هاي عمليات رواني تلاش كرد تا القاء نمايد اين پرونده به فرجام نمي رسد و نظام در برابر متهمان و دانه درشت ها مسامحه خواهد كرد. جالب اينجاست كه در هر مرحله از پرونده بزرگ فساد بانكي، مخالفان و معاندين نظام جمهوري اسلامي، قوه قضاييه را به ناتواني در رسيدگي قاطعانه و عادلانه متهم كرده و همواره اين ساز را كوك مي كردند كه اين پرونده وارد فاز اطاله دادرسي خواهد شد تا از ذهن افكار عمومي دور شود و در نهايت پرونده اي با اين ابعاد و مختصات به تعبير آنها ماست مالي مي شود! رسانه اي شدن اين پرونده در نيمه مرداد 90 يك بمب خبري بود كه از همان ابتدا بي بي سي، دويچه وله، راديو فردا، صداي آمريكا و... به صحنه آمدند و بر شدت خط ترديد در رسيدگي به پرونده فساد بانكي را پيگيري كردند.
پرونده فساد 3 هزار ميلياردي پس از تشكيل در دستگاه قضايي از دادگستري خوزستان- محل ارتكاب جرايم اوليه- به تهران احاله شد و بعد از انجام 6 ماه و نيم تحقيقات مقدماتي قرار مجرميت و كيفرخواست صادر شد ولي كماكان خط آتش شبهات و شايعات از سوي مخالفان و معاندان عليه قوه قضاييه در دستور كار بود و طرفه آنكه وقتي روز 29 بهمن ماه 1390 اين پرونده در 12 هزار صفحه و 33 جلد به دادگاه آمد باز پمپاژ ادعاها و شايعات بر ضد نظام و دستگاه قضايي ادامه داشت.
15 جلسه دادگاه و هر جلسه بين 5 تا 12 ساعت بصورت مستمر و بدون وقفه ادامه پيدا كرد تا در 25 تير ماه سال 91 ختم دادرسي در مرحله بدوي اعلام شود ولي جريان رسانه اي دشمن و متأسفانه جماعتي در داخل، نظام و قوه قضاييه را كماكان آماج حملات غيرمنصفانه خود قرار دادند.
در اين مرحله پرونده اي كه به دادگاه رفته بود به بيش از 20 هزار صفحه رسيده بود و بالاخره احكام بدوي كه در شهريور ماه امسال صادر شد و به متهمان ابلاغ گرديد اين اميد واهي را براي دشمن و ضد انقلاب گذاشته بود كه در مرحله تجديد نظر آراء و احكام صادره تخفيف مي يابد اما اعلام احكام تأييد شده پرونده فساد بزرگ بانكي از سوي ديوان عالي كشور در 29 بهمن 91 دشمن و ضد انقلاب و گمارده هاي داخلي را مبهوت كرد، چرا؟ چون پيش بيني و تئوري آنها براي به نتيجه نرسيدن اين پرونده دروغ از آب درآمد و بر همگان ثابت شد كه اين فساد هنگفت و اين پلشتي با نسخه حكومتي جمهوري اسلامي سازگاري ندارد و اكنون كه اين اتفاق نامبارك به وقوع پيوسته هيچ مجرمي مصونيتي نخواهد داشت و خط قرمزي وجود ندارد.
اما درباره پرونده فساد بزرگ بانكي كه نقطه عطفي در تلاش ها و اقدامات دستگاه قضايي است و بدون شك در تاريخ مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي خواهد ماند نكاتي قابل اعتناست؛
1- قوه قضاييه نشان داد اين ظرفيت و پتانسيل را داراست تا پرونده اي به ابعاد پرونده 3 هزار ميلياردي و بالغ بر 20 هزار صفحه را در تلاشي شبانه روزي و با بهره گيري از تيم هاي كارشناسي و قضايي در بازه زماني مناسبي به سرانجام برساند.
اين قوه در 18 ماه و به دور از هياهو و جنجال ها مراحل رسيدگي را بر مبناي آيين دادرسي پشت سرگذاشت و اسير شلوغ كاري ها و سروصداهايي كه به راه افتاده بود نشد.
اكنون احكام قاطعانه براي 24 دانه درشت اقتصادي كه 4 نفر از آنها به جرم اخلال در نظام اقتصادي و افساد في الارض به مجازات اعدام محكوم شده اند حاكي از آن است كه قوه قضاييه در اين آزمون بزرگ سربلند بيرون آمده است.
گفتني است اين موفقيت در حالي در كارنامه قوه قضاييه ماندگار شده است كه شواهد و قرائن از همان ابتدا نشان مي داد اين پرونده بزرگ فساد از پيچيدگي هاي خاصي برخوردار است و جرايم بصورت سازمان يافته انجام شده است.
البته بعدها مقامات ارشد قضايي بر «پيچيده بودن» و «سازمان يافته بودن» اين پرونده تصريح و تاكيد كردند.
2- كمترين ترديدي وجود ندارد كه اقدام درخور قوه قضاييه در محاكمه مفسدان بزرگ اقتصادي و دانه درشت ها بايد با رويكرد پيشگيري از اين جرايم آميخته باشد.
و به عبارت روشن تر برخورد با «علت» علاوه بر برخورد با «معلول» بايد در دستور كار باشد تا ريشه جرايم اينچنيني خشكانده شود. اما نكته اي كه بايد مورد اشاره قرار بگيرد اين است كه از زمان گشوده شدن اين پرونده بزرگ فساد، جماعتي كماكان در فضاي رسانه اي ژست به اصطلاح روشنفكري مي گيرند و به بهانه سر دادن شعار پيشگيري، مي خواهند اقدامات بزرگ قضايي را كم اهميت جلوه دهند.
آيا برخورد قاطع و بدون مسامحه با مجرمان و اخلالگران اقتصادي، بازدارندگي ايجاد نمي كند؟
چرا عده اي با تابلوي حقوقدان و وكيل تنها تلاش دارند از رانت خواران، ويژه خواران، سودجويان و كساني كه خون مردم را در شيشه كرده اند دفاع نمايند؟ عجيب است كه برخي رسانه هاي داخلي با پول بيت المال هر روز اين جماعت را بر صدر صفحات خود مي نشانند و ديدگاه انحرافي آنها را تبليغ مي كنند!
آيا قوه قضاييه وظيفه قانوني و بالذات و اوليه خود در محاكمه با دانه درشت ها و رانت خواران را بايد بخاطر آنچه كه پيشگيري از جرم مي نامند به تعويق بيندازد؟
چرا آقايان به اصطلاح «حقوقدان» و «روشنفكر» و «فعال رسانه اي» از وظيفه قانوني قوه قضاييه سخن نمي گويند؟
مگر مي شود قانون را تعطيل كرد؟
طرفه آنكه عقبه رسانه اي اين جريان، يكسويه و خارج از بستر انصاف و عدالت، ديگران را به راديكال بودن و مشي افراطي محكوم مي كنند و اصرار آنها بر مجازات قاطعانه عليه مفسدان بزرگ اقتصادي را برنمي تابند!
3- و بالاخره بايد گفت پيشگيري از جرم بخصوص در جرايم سازمان يافته و فسادهاي مالي پيچيده و چند لايه نيازمند، عزم ملي و همكاري تمام نهادها و ارگان ها است.
جاي تعجب است كه عده اي و گروهي تنها بر شعار مبارزه با مفاسد اقتصادي اصرار دارند و بر طبل اين خواسته بحق آحاد مردم مي كوبند كه جزيره اي و انفرادي عمل مي نمايند و براي همين است كه در صحنه عمل آنچنان كه بايد و شايسته است كاري نشده است.
سه روز پيش رهبر بصير انقلاب در فرازي از بيانات مهم شان در ديدار مردم آذربايجان بار ديگر بر مبارزه همه جانبه با فساد كلان اقتصادي تاكيد كرده و به مسئولان نهيب زده اند كه؛ «مسئولان در عمل چه كرده اند؟» بنابراين اكنون كه قوه قضاييه رويه مناسبي در برخورد با مفاسد كلان اقتصادي برگزيده و عزم خود را جزم كرده است؛ ديگر ارگان ها و نهادهاي ذي ربط نيز بايد در اين وظيفه خطير و حساس ورود و سهم خودشان را ايفا نمايند هر چند كه سهم دستگاه قضايي ممتاز و ويژه است.
اما انتظار افكار عمومي و مردمي كه به تعبير عميق و دقيق رهبر انقلاب؛ «بايد در مقابل روحيه و بصيرت ملت ايران تعظيم كرد» اين است كه نبايد از كانون هاي قدرت و جريان هاي انحرافي و اشرافي كه بي محابا و گستاخانه به حقوق ملت تجاوز مي كنند غافل شد.
همه دستگاه ها و نهادها بايد در جهادي انقلابي قوه قضاييه را در اين پيچ تاريخي مبارزه با مفاسد كلان مالي و اقتصادي همراهي نمايند و اكنون نوبت «يقه سفيدها» است كه انواع و اقسام جرايم و رانت خواري ها را مرتكب مي شوند ولي رد پايي نمي گذارند و از صحنه محاكمه و مجازات مي گريزند اما اراده مسئولان و هماهنگي آنها و تعهد به مردم و رهبري اين مهم را نيز شدني خواهد كرد، پس بسم الله تا پايان يقه سفيدها.
حسام الدين برومند
 


آميا (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: رئيس مجمع يهوديان آرژانتين گفته بود تفاهم آرژانتين با ايران فاجعه است و اگر اين تفاهم صورت بگيرد، بعيد نيست انفجار ديگري شبيه انفجار مركز يهوديان آرژانتين(آميا) به وقوع بپيوندد.
گفت: پس معلوم مي شود انفجار «آميا» هم كار خود صهيونيست ها بوده است كه سعي مي كردند آن را به ايران نسبت بدهند.
گفتم: اتفاقا رئيس جمهور آرژانتين هم متوجه اين نكته شده و گوشي را دست مركز يهوديان داده است كه اگر انفجار ديگري صورت بپذيرد، قطعا كار موساد خواهد بود.
گفت: اسنادي به دست آمده كه نشان مي دهد انفجار «آميا» كار موساد بوده و براي نسبت دادن آن به ايران، مركز متعلق به خودشان را منفجر كرده بودند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو رستوران باز كرده بود، اما خودش مي رفت يك رستوران ديگه غذا مي خورد! پرسيدند؛ چرا در رستوران خودت غذا نمي خوري؟ گفت؛ پدرسوخته ها خيلي گرون ميدن!
 


آخرين خبرها از لايحه بودجه 92

با گذشت دو ماه و نيم از مهلت قانوني براي ارائه لايحه بودجه 92 از سوي دولت، بودجه سال آينده در هاله اي از ابهام قرار دارد.
در حالي كه برخي منابع در دولت از عدم ارائه لايحه بودجه چند دوازدهم توسط دولت خبر مي دهند تعدادي از نمايندگان مجلس هم تاكيد مي كنند كه براي مجلس امكان قانوني براي تصويب تنخواه وجود ندارد.
جعفر قادري نماينده شيراز و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با «مهر» اظهار داشت: دولت مكلف شده تا در صورت عدم ارائه لايحه در موعد مقرر قانوني همراه لايحه چند دوازدهم هم به مجلس ارائه كند و اگر براي ارائه لايحه چند دوازدهم اقدام نكند اين دولت است كه با مشكل مواجه مي شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا مجلس تصميمي براي تهيه طرح فوريتي تنخواه براي ماه هاي اول سال 92 دارد، گفت: طبق آئين نامه جديد مجلس هيچ وظيفه اي بر عهده مجلس نيست و اگر چنين كند خلاف آئين نامه عمل كرده و بايد طرح خود را با دوسوم آراء به تصويب برساند.
نماينده شيراز گفت: سال گذشته از آنجا كه دولت موافقت خود را با طرح مجلس براي تنخواه اعلام كرد، شوراي نگهبان هم ايرادي نگرفت اما امسال آئين نامه اصلاح شد و شرايط پيچيده تر شده است.
عزت الله يوسفيان ملا عضو ديگر كميسيون برنامه و بودجه نيز گفت: مجلس در اين رابطه نمي تواند هيچ طرحي حتي تنخواه را مصوب كند.
وي ادامه داد: آنچه در دو سال قبل هم به تصويب مجلس رسيد علتش اين بود كه با توافق دولت انجام شد و به نوعي لايحه بود اگر دولت توافقي نمي كرد مجلس حق تصويب نداشت، زيرا طرح تنخواه هم همان بودجه چند دوازدهم است و تفاوتي با لايحه ندارد فقط اسمش را عوض كرده اند.
غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس اما نظر ديگري دارد، وي گفت: مجلس راهي جز تصويب تنخواه ندارد.
كاتب ادامه داد: وقتي قانون رعايت نمي شود ما در مجلس نمي توانيم اين رويه را پيش بگيريم و كشور را با لج و لجبازي اداره كنيم، ما مجبور به تصويب تنخواه نيستيم اما دولت خودش مشكل پيدا مي كند اگر براي ماه هاي اول سال بودجه تصويب نشود.
عوض حيدرپور نماينده شهرضا و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز تاكيد كرد: اگر دولت لايحه چند دوازدهم نياورد بايد با ساز و كار ديگري اقدام كنيم.
محمدرضا باهنر نماينده تهران و دبيركل جامعه اسلامي مهندسين نيز گفت: بودجه در 15 آذر تقديم نشد پس بهتر است دو لايحه با هم آورده شود، اگر بودجه اول اسفند داده شود امكان اين كه همان اسفند به اتمام برسد وجود ندارد، چند دوازدهم نيز براي كشور خسارت دارد.
باهنر همچنين در گفت و گو با فارس در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه اگر دولت سه شنبه و چهارشنبه بودجه 92 را ندهد، هفته آينده هم، نمايندگان مجلس براي سركشي به حوزه هاي انتخابيه مي روند و جلسه علني ندارند، بنابراين آيا تقديم بودجه 92 به هفته سوم اسفند موكول مي شود؟، توضيح داد: هفته آينده احتمالا مجلس تشكيل جلسه علني دهد، البته هيئت رئيسه در اين زمينه تصميم گيري مي كند.
وي درباره علت اين موضوع هم تصريح كرد: اگر دولت نتواند سه شنبه يا پس فردا بودجه 92 را به مجلس برساند، احتمالا هفته آينده پارلمان تشكيل جلسه علني مي دهد تا بهانه اي براي دولت وجود نداشته باشد كه چون مجلس جلسه نداشت، لايحه بودجه 92 را نداديم.
 


طي نامه احمدي نژاد به لاريجاني صورت گرفت

معرفي وزير پيشنهادي ارتباطات به مجلس

احمدي نژاد در نامه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي، محمدحسن نامي را به عنوان وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت اخذ رأي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد.
متن نامه محمود احمدي نژاد به شرح زير است:
«جناب آقاي دكتر لاريجاني
رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي
سلام عليكم
با استعانت از ذات اقدس الهي و با احترام به پيشگاه ملت بزرگوار ايران و نمايندگان محترم مردم، در اجراي اصول 87 و 134 قانون اساسي، جناب آقاي دكتر محمدحسن نامي را به عنوان وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت اخذ رأي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي نمايد.
به پيوست سوابق و برنامه كاري ايشان تقديم مي گردد.»
 


با حضور صالحي و كارشناسان داخلي و خارجي

همايش ايران و همكاري هاي منطقه اي در اوراسيا برگزار شد

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه تحقق و تداوم ثبات و امنيت در هر نظام منطقه اي و بين المللي منوط به مشاركت جدي تمامي اعضاء است، گفت كه امنيت، ثبات و همكاري منطقه اي در چارچوب اوراسيايي الزامي جهاني است.
همايش ايران و همكاري هاي منطقه اي در اوراسيا، روز گذشته در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه با حضور علي اكبر صالحي و كارشناسان داخلي و خارجي برگزار شد.
وزير خارجه موقعيت ممتاز اوراسيا در چهار بعد ژئوپلتيكي، اقتصادي، امنيتي و فرهنگي قابل توجه دانست و اظهار داشت: همين ويژگي ها چنانكه در تحولات سه دهه گذشته شاهد بوده ايم، موجب گرديده تا اين منطقه به يكي از كانون هاي اصلي چالش و رقابت قدرت هاي بزرگ تبديل شود و همواره طيفي از كشمكش ها و رقابت هاي منطقه اي و فرامنطقه اي در آن جريان داشته باشد. منافع ملموس مادي، تهديدات و نگراني هاي مشترك، فرصت هاي متقابل و مكمل، ارزش هاي مشترك فرهنگي، سوابق و ميراث كهن تاريخي و موقعيت و ويژگي هاي جغرافيايي كشورهاي اوراسيا موجب برقراري نوعي وابستگي ژئوپلتيكي بين كشورهاي اين حوزه و شكل گيري يك الزام راهبردي براي تعامل همه جانبه آنها شده كه انتظار مي رود مبنايي براي همكاري هاي جدي و نهادينه آتي باشد.
به گفته صالحي تجربه دهه هاي اخير نشان داد كه اگر مسائل منطقه به طرز صحيح و با دورانديشي مديريت نشود، نه تنها خود منطقه همواره دچار التهاب و تنش خواهد بود، بلكه بر ثبات و امنيت جهاني نيز تأثير خواهد گذاشت. بر اين اساس، امنيت، ثبات و همكاري هاي منطقه اي در چارچوب اوراسيايي را مي توان يك نياز و الزام جهاني دانست.
همچنين رئيس گروه دوستي پارلماني روسيه و ايران در اين همايش با اشاره به همكاري هاي تهران- مسكو تأكيد كرد: ايران و روسيه مي توانند ايده هم گرايي را در منطقه اوراسيا مطرح كنند.
نايب رئيس دوماي روسيه ادامه داد: ما بايد روابط خود را با كشورهاي استقلال يافته پس از فروپاشي شوروي توسعه دهيم. در اين ميان هم گرايي با ايران بسيار مهم است. ايران و روسيه با يكديگر مي توانند ايده هم گرايي بين المللي را مطرح كنند.
لوويچف با اشاره به هم گرايي در منطقه اوراسيا افزود: پوتين نيز علاقه خود را براي هم گرايي در اين منطقه نشان داده است و اعلام كرده است كه بايد ايده تشكيل اتحاديه اوراسيا را پيگيري كنيم و اين اتحاديه را براساس حقايق موجود تأسيس كنيم.
 


در واكنش به مداخله در امور داخلي كشورمان

مهمان پرست: فرانسه به وضعيت اسفناك حقوق بشرخود توجه كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان به مقامات فرانسه توصيه كرد كه به جاي دخالت در امور داخلي ساير كشورها، به اصلاح وضعيت اسفناك حقوق بشر آن كشور توجه كنند.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه، ضمن محكم كردن بيانيه مداخله جويانه وزير امور خارجه فرانسه در خصوص كشورمان اظهار داشت: رفتار دوگانه مدعيان ظاهري آزادي بيان، مطلب جديدي نبوده و مردم فهيم ما نسبت به اين تحركات مذبوحانه شناخت داشته و پاسخ خود در طرد آن را در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن به نمايش گذاشتند.
وي به برخي دولتمردان فرانسه توصيه كرد كه به جاي دخالت در امور داخلي ساير كشورها، به اصلاح وضعيت اسفناك حقوق بشر آن كشور از جمله خشونت و شكنجه هاي اعمال شده عليه شهروندانش، پناهندگان و رفع تبعيض نژادي يا مرگ شهروندان فرانسوي در بازداشتگاهها و زندانها كه مورد اعتراض سازمانهاي بين المللي نيز قرار گرفته، توجه كنند.
مهمان پرست با اشاره به اظهارات بي اساس «ژان ايو لودريان» وزير دفاع فرانسه در خصوص فعاليت هاي هسته اي و تشديد مجازات ها عليه كشورمان نيز بيان داشت: تصور باطل برخي كشورهاي غربي مبني بر انفعال ايران در اثر اينگونه فشارها، موجب دست كشيدن ملت ايران از حقوق اساسي خود نخواهد شد و بهتر آن است كه دولت فرانسه به جاي رفتارها و اظهارات غيرمنطقي، رويكردي درست منطبق با واقعيات اتخاذ كند.
محكوميت انفجارهاي
اخير بغداد
همچنين سخنگوي وزارت خارجه كشورمان انفجارهاي اخير در بغداد را محكوم و با خانواده هاي آسيب ديده اين عمليات تروريستي ابراز همدردي كرد.
به گزارش اداره كل ديپلماسي وزارت خارجه، مهمان پرست ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي آسيب ديده از انفجارات اخير عراق و محكوم كردن اين اقدامات تروريستي، اظهار داشت: اينگونه اقدامات، در ادامه دشمني جرياناتي است كه استقلال، وحدت، صلح و ثبات در عراق را هدف گيري كرده اند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ سخنان حكيمانه رهبر معظم انقلاب خنثي كننده تمام فتنه هاي غربي هاست. به ملت فهيم ايران بايد تبريك گفت كه چنين رهبر آگاه و باتقوايي دارد. به مسئولان هم مي گوييم با هم باشيد تا مشكلات اقتصادي مردم حل شود.
افضلي و 5036---0912
¤ به آنهايي كه مدعي اند از طبقه كارگر، كشاورز و رعيت هستند مي خواهم بگويم حداقل كاري كه مي توانيم انجام دهيم اين است كه در حرف بحران ايجاد نكنيم چون اين بحران را محتكر، گرانفروش و دلال هدايت مي كند و باعث عدم تعادل قيمت ها مي شود و فشار به طبقه اي مي آيد كه ما مدعي هستيم از آن قشر هستيم.
يك شهروند
¤ سخنان رهبر معظم انقلاب و موضع گيري معظم له در خصوص بداخلاقي هاي اخير مسئولين در مجلس و آنچه كه در حادثه قم اتفاق افتاد تجلي عدالت سياسي و تقواي سياسي ايشان بود كه واقعا بر دل هر مخاطب مي نشيند. به وجود چنين رهبري كه از هر جهت شاخص و ممتاز مي باشد بايد افتخار كرد و شكرگزار خدا بود.
سعدياني
¤ بنازم به بزرگ مردي از سلاله حضرت زهرا(س) كه همواره سعي بر آن دارد همه افراد خانواده انقلاب را دور هم جمع كند. رهنمودهاي حكيمانه و بيدارباش اخيرش نشان داد آنچه در نظام اسلامي شرط مديريت است سلامت اخلاق و تقواست و هر كه از اين پا فراتر نهاد و كج رفت در جاده فتنه قرار مي گيرد. مردم با كسي پيمان اخوت نبسته اند و ثابت كرده اند كه مطيع رهبر و همراه او هستند.
نراقي
¤ شهادت سردار شاطري رئيس ستاد بازسازي لبنان را تسليت عرض مي كنم. ما بايد سعي كنيم راه اين بزرگوار و ديگر همرزمان او را ادامه دهيم يكي از جاهايي كه مي توانيم به دهان دشمنان مشت محكم بزنيم انتخابات است شايد اين مهم ترين دوره انتخابات در دوران انقلاب اسلامي ما خواهد بود چرا كه كشور به پيچ تاريخي رسيده است و در يك نقطه عطف مهم به سر مي بريم. ما بايد به كساني كه ولايتمدار و مطيع واقعي ولايت هستند راي دهيم. در اين پيچ تاريخي، دشمنان ما به زوال نزديك تر مي شوند و ما به صعود مي انديشيم. نظام قدرت در دنيا در حال جابه جا شدن است.
رضا محمودي
¤ از مسئولين به ويژه روساي قوا درخواست مي شود در روزهاي پاياني سال 91 با اهتمام و جديت به فكر حل مشكلات مردم باشند و خودشان دردسرساز براي ملت نشوند، و الا بايد فردا پاسخگوي ملت در پيشگاه خداوند باشند. ملت در سخت ترين شرايط و به وقت خود با خلق حماسه هاي ماندگار دين خود را نسبت به امام، رهبري و شهدا و انقلاب ادا كرده اند، حالا ببينيم مسئولين چه مي كنيد.
8847---0919
¤ تاريخ كشور گواهي مي دهد دين ما مترقي ترين دين است و هرگز ما اهل تهاجم نبوديم و هميشه دفاع كننده بوده ايم. جنجال هايي كه دشمنان عليه ما به راه مي اندازند به خاطر نقشه هاي شومي است كه در سر دارند و به خاطر موقعيت ژئواستراتژيك ما در منطقه. چون جهانخوارند حسادت مي كنند و براي رسيدن به اهداف خود مي خواهند كشور ما را ضعيف كنند، آن هم از راه ترويج فساد و بي بندوباري و ممانعت از دستيابي ما به دانش هاي هسته اي اما ما نبايد فريب بخوريم.
محمود رستمي نيا
¤ در خرم دشت كرج لوازم يدكي خودرو 5 برابر قيمت بازار به من فروخته شد وقتي با شماره 124 تماس گرفته و شكايت كردم مسئولان گفتند ما دنبال اجناس بيشتر و گران تر هستيم اين خرده ها براي ما قابل پيگيري نيست. اگر مسئولان واقعا مي خواهند جلوي گرانفروشي را بگيرند بايد از خرده ها آغاز كنند.
7066---0912
¤جلوگيري از صادرات پسته حل كردن مشكل نيست بلكه پاك كردن صورت مسئله است منظور اين است كه دولت به جاي كنترل كردن و بازدارندگي از تخلفات اصناف و كنترل قيمت جلوي صادرات را مي گيرد، صادراتي كه با وجود رقباي بزرگ جهاني سالهاست زحمت كشيده شده تا در بازار جهاني جاي پايي داشته باشيم. اينكه تا 6 ماه جلوي صادرات را مي گيريم، يعني هدررفت زحمات اين همه سال و پس از 6 ماه ديگر رقباي ما در بازارهاي جهاني فرش قرمز براي رقابت پهن نمي كنند. در ضمن ما مشكلات بيشتر از آجيل و پسته شب عيد داريم. حالا اگر پسته نباشد عيد نمي شود؟
شبستري
¤ سايت سازمان حج و زيارت باز است اما هيچ ثبت نامي انجام نمي شود. چرا اين قدر ما را سر مي دوانند؟ سايت ساعت 8 باز مي شود و 45 دقيقه بعد تمام مي شود. اگر امكانات نداريد چرا 50 اولويت را با هم اعلام مي كنند، چند سال پولهاي ما در سازمان حج مانده و اين قيمتها هم الان 5-6 برابر افزايش يافته است. چرا كسي به اين مشكلات رسيدگي نمي كند؟
پورسعيد و چند شهروند ديگر
¤ ما اهالي فراهان از اعمال ضداخلاقي و فساد آميز يك بازيگر فراري انزجار و تنفر خود را از وي اعلام مي داريم. در هيچ يك از استانهاي كشور فردي به اين حد از وقاحت ارزشهاي اخلاقي و اسلامي را زير پا نگذاشته است. اين دخترك هتاك علاوه بر فساد و برهنگي اخيرا با پاي گذاشتن روي خون جوانان اين مرز و بوم با بيوه منحوس پهلوي جلاد عكس يادگاري گرفته است، زهي بي شرمي؟!
شماري از اهالي غيرتمند فراهان
¤ نمازخانه ترمينال 4 فرودگاه مهرآباد فاقد فرش مناسب است و اصلا برق ندارد. اين محيط در شأن مردم و مركز ام القراي جهان اسلام نيست.
خاني
¤ ساكن منطقه 5 در سازمان برنامه هستيم. در سال 70 نام خيابان از وحيد به شهيد محمود محرابي تغيير يافته بود اما الان دوباره پس از 20 سال نام خيابان را از نام شهيد به همان وحيد تغيير دادند. از شهرداري تقاضا داريم لطفا دليل اين تغيير را بيان كند.
3501---0912
¤ از مسئولان برپايي نمايشگاههاي مواد غذايي تقاضا داريم اين نمايشگاه ها را در مناطق جنوب شهر بر پا كنند. ما كه در منطقه 18 زندگي مي كنيم چقدر بايد هزينه كنيم تا بتوانيم خودمان را به مصلي برسانيم تا مثلا دو كيلو مرغ تهيه كنيم!
6971---0912
¤ جامعه جهاني بايد در عرصه بين المللي بلوغ و شعور و اقتدار سياسي خود را در معرض نمايش جهانيان قرار بدهد و از تحريم هاي يك جانبه و غيرقانوني آمريكا عليه ملت ايران پيروي نكند.دولتمردان نابخرد آمريكا مشروعيت و مقبوليت خويش را از دست داده اند به طوري كه امروز براي مردم دنيا به يك مشكل و معضل تبديل شده اند. از همه مهم تر اينكه هيچ كدام از تحريم هاي آمريكا عليه ايران مبناي حقوقي ندارند.
بختياري
 


نگراني وكيل مدافع نهضت آزادي براي جمهوري اسلامي ! (خبر ويژه)

يكي از عوامل پشت پرده فتنه و آشوب تيرماه 78 ادعا كرد حاكميت براي مصون ماندن از جريان برانداز خارج كشور، فضا را براي اصلاح طلبان و سبزها در داخل باز كند!
عبداله نوري به ملاقات همسر كروبي رفته بود، گفته است: بدون شك اينكه منتقدان مسالمت جو و قانون مدار بتوانند بدون واهمه و نگراني حرف و عقايد خودشان را مطرح كنند و مجبور به سكوت نشوند، در بلندمدت بيش از همه به سود نظام و البته كشور خواهد بود. وقتي با سران و سردمداران شرق و غرب مي توان مذاكره و تعامل نمود، آيا نمي توان همين شيوه مذاكره و تعامل را، با نيروهاي منتقد و دلسوز نيز در پيش گرفت؟»
وي افزود: اگر با احترام به عقايد و انديشه هاي گوناگون از همه نيروها در جهت مصالح و منافع ملي استفاده مي شد به نتايج بهتري مي رسيديم تا اينكه بسياري از نيروها و مديران و فعالان عرصه هاي گوناگون، به دليل داشتن نظراتي متفاوت با نظرات بخشي از جريان حاكم، با استفاده از سياست هاي حذفي و در خيلي از موارد همراه با انگ زدن هاي غيراخلاقي در رسانه ها، به حاشيه رانده و يا به حصر و زندان افكنده شوند.
وي اين را هم گفته كه « زماني كه از يك سو موج فزاينده تحريم ها كشور را تهديد مي كند و از سوي ديگر برخي از مخالفان خارج نشين همسو با گروهي از سياستمداران و عوامل كشورهاي بيگانه، آشكارا از براندازي جمهوري اسلامي و يا حتي تجزيه كشور سخن مي گويند آيا نبايد باعث هشدار به جريان حاكم باشد و آيا حاكميت براي تقويت منافع ملي و كاهش خطر بدخواهان و خشونت طلبان نبايد درصدد استفاده از تمامي نيروهاي دوستدار و دلسوز كشور باشد؟ در چنين وضعيتي دورانديشي و احتياط اقتضا مي كند كه فضا براي طرح خواسته ها و مطالبات و شنيده شدن صداي منتقدان در داخل باز شود تا بهانه از دست نيروهاي برانداز گرفته شود.»
وي مي گويد به بن بست رساندن خط اصلاح طلبي راه را براي براندازان هموار مي كند. او همچنين ادعا كرد كه بسياري از زندانيان فتنه سال 88 «در همه حال مدافع جمهوري اسلامي هستند.»
اين اظهارات در حالي است كه بسياري از روزنامه نگاران و سياست بازان فراري مدعي اصلاح طلبي، هم اكنون علناً با گروهك هاي برانداز ضد انقلاب همكاري مي كنند و هماهنگي هاي مرتب با اين محافل و دولت هاي خارجي دارند كه آخرين آن ملاقات رجب مزروعي و اردشير ارجمند با برخي مقامات اروپايي و درخواست فشار به جمهوري اسلامي بود. برخي همكاران روزنامه عبداله نوري در دوره اصلاحات (خرداد) از جمله اين عناصر ساختارشكن و برانداز به شمار مي روند كه زير چتر حمايتي او گردهم آمده بودند.
نوري توضيح نمي دهد با چه رويي فتنه گران آشوب طلب را «مسالمت جو، قانون مدار، منتقد دلسوز و در همه حال مدافع جمهوري اسلامي» معرفي مي كند حال آن كه همان ها به انواع قانون شكني ها، خشونت طلبي، جنايت و معارضه با جمهوري اسلامي تن دادند؟ بايد پرسيد به وقت فراهم شدن فرصت خيانت شماها چه تفاوتي با گروهك هاي قديمي تر نفاق كه اكنون مجاب شده اند، داريد در حالي كه مقامات رژيم صهيونيستي از فتنه گران سبز به عنوان سرمايه بزرگ اسرائيل و پياده نظام جنگ نيابتي اين رژيم ياد كردند؟
عبداله نوري از جمله در دوره وزارت خود از گروهك نهضت آزادي جانبداري كرد؛ جريان التقاطي منافقي كه به تعبير حضرت امام(ره) اگر سر كار مي ماندند سيلي اي به اسلام و انقلاب مي زدند كه تا قرن ها سر بلند نمي كرد. و باز به تصريح حضرت امام، منافقين از كفار بدترند.
 


هشدار پيشاپيش آرژانتين به موساد و رئيس مجمع يهوديان (خبر ويژه)

رئيس جمهور آرژانتين هشدار داد چنانچه حمله سومي عليه مراكز يهوديان در كشورش رخ دهد، اين كار توسط مخالفان توافق اين كشور با ايران بر سر حل پرونده انفجار آميا صورت خواهد گرفت.
«كريستينا فرناندز د كرچنر» اين مطلب را در واكنش به اظهارات «گييرمو بورخر» رئيس مجمع يهوديان آرژانتين (آميا) بيان كرد كه گفته بود «برخي ها مي گويند كه تفاهمنامه ايران و آرژانتين گامي به سوي جلو است اما به نظر من، اين كار مي تواند يك گام به سوي پرتگاه باشد زيرا اگر اين تفاهمنامه پيشرفت كند منجر به وقوع سومين و تاسف انگيزترين حمله تروريستي در آرژانتين خواهد شد».
به گزارش خبرگزاري «تلام» آرژانتين، فرناندز دكرچنر در صفحه توييتر خود نوشته است: «من با نگراني بسياري، بيانات بورخر را خواندم. من به آقاي بورخر احترام مي گذارم اما وي براي تاييد چنين امر وحشتناكي (وقوع سومين حمله تروريستي عليه مراكز يهودي آرژانتين)، از چه چيز خبر دارد؟!» رئيس جمهور آرژانتين افزود: «در اين صورت، چنانچه هرگونه حمله انتحاري به دليل تفاهم با ايران رخ دهد، چه كسي عامل معنوي و مادي آن خواهد بود؟ آشكار است كه هيچگاه دو كشور امضا كننده عامل آن نخواهند بود. پس، آيا اين عاملان كساني خواهند بود كه با تفاهمنامه مخالف هستند؟ و يا سازمان هاي جاسوسي برخي كشورها خواهند بود؟!، در اين صورت، چه كساني و با چه هدف و مقصودي اين حملات را انجام مي دهند؟!»
وي تصريح كرد: من معتقدم مردم آرژانتين بويژه دستگاه قضايي كشور حق دارند و بايد بدانند بورخر از چه چيزهايي باخبر است.
 


اسرائيل: بهار عربي در منطقه محور ايران را تقويت كرده است (خبر ويژه)

دان مريدور وزير اطلاعات رژيم صهيونيستي در مصاحبه با پايگاه اينترنتي المانيتور تاكيد كرد: سرنگوني رژيم هاي عربي عامل تقويت محور ايران و تهديدآميز است در صورتي كه ايران از طريق محوري كه با كمك سوريه و حزب الله تشكيل داده به قدرت حاكم بر جهان اسلام بدل شود، جهان دگرگون خواهد شد.
وي تاكيد كرد: اين مسئله نه تنها براي مقامات اسرائيلي، بلكه براي آمريكايي ها و مقامات عرب [مرتجع] بسيار حائز اهميت است.
مريدور اظهار داشت: به گمان من، ماجراي كنوني، در ايجاد نظم جهان و خاورميانه در قرن بيست ويكم نقش خواهد داشت. اگر آمريكا در قرن بيستم كشوري ابرقدرت به شمار مي آمد و در قرن بيست ويكم حتي قادر به جلوگيري از برنامه هسته اي ايران نيست، پيامي كه از آن مخابره مي شود، مي تواند مشكل آفرين باشد.
وي درباره اين كه آيا آمريكا را مسئول جلوگيري از برنامه هسته اي ايران مي داند، اظهار داشت: تحريم ها تاكنون بسيار مهم بوده اند. هر چند ايران برنامه هسته اي اش را متوقف نكرده اما به سرعت روند هسته اي شدن كامل را طي نمي كند. بنابراين، اكنون زمان مناسبي است تا رئيس جمهوري آمريكا تحريم ها عليه ايران را تشديد كند تا مقامات اين كشور ضرورت توقف چنين برنامه اي را درك كنند.
وي گفت: اسرائيل كمك فراواني به ايجاد فشارهاي بين المللي عليه ايران كرده است اما اين بدان معنا نيست كه فقط اسرائيل در اين زمينه نقش داشته است.
 


ترور شخصيت نتيجه داد

عارف زير چتر هاشمي و خاتمي برگشت (خبر ويژه)

در پي فشار پدرخوانده هاي اصلاحات به عارف، وي مجبور به عقب نشيني شد.
يك ماه پيش هنگامي كه نامزدي محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات جدي شد طيفي از روزنامه هاي زنجيره اي داخلي و سايت هاي اينترنتي فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلي» و «كسي كه از سوي نهادهاي امنيتي براي نامزدي تحريك شده» معرفي كردند. مضمون سخنان آن زمان عارف اين بود كه «اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشكوه مردم تأثيرگذار باشد، در انتخابات شركت خواهم كرد» و «من قانونمدارم و نمي شود شرط بگذارم كه مثلاً زندانيان آزاد شوند».
وي در عين حال اخيراً در ديدار با «اعضاي دفتر سياسي حزب وحدت و همكاري ملي»، خبر دو روز پيش سايت ها به نقل از وي مبني بر اينكه «هاشمي و خاتمي نبايد كانديدا شوند و بايد رئيس جمهور ساز باشند، بنده به نفع هيچ كس كنار نمي روم» را رد كرد وگفت: برداشت برخي سايت هاي خبري درباره موضع گيري اخيرم نسبت به كانديداتوري آقايان هاشمي و خاتمي اشتباه بود من اگر چه معتقدم اين آقايان بهتر است به عنوان شخصيت هايي كه مي توانند رئيس جمهور ساز باشند ايفاي نقش كنند ولي همانگونه كه بارها اعلام كردم به اجماع اصلاح طلبان با محوريت آقاي خاتمي تمكين مي كنم و موضع گيري اخيرم هيچگونه منافاتي با نظرات قبلي ام نداشته است.
هم اكنون روزنامه بهار مشخصاً به انجام تبليغات ويژه براي عارف مي پردازد و اخيراً نيز مصاحبه اي دو صفحه اي با گرايش مثبت از وي منتشر كرد.
در همين حال سيدحسن رسولي عضو بنياد باران اعلام كرد عارف در صورت نامزدي خاتمي يا هاشمي در صف كانديداها نخواهد بود.
رسولي در پاسخ به اين سؤال خبرگزاري مهر كه در صورت فراهم شدن شرايط اين تحليل وجود دارد كه اصلاح طلبان ابتدا به دنبال كانديداتوري سيدمحمد خاتمي هستند، در عين حال بخشي از اصلاح طلبان براي معرفي آيت الله هاشمي رفسنجاني به عنوان كانديداي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري آينده ابراز تمايل كرده اند، گفت: اگر فضا فضاي مطلوب جامعه اصلاح طلب كشور براي حضور در انتخابات رياست جمهوري باشد، طبيعتاً گزينه مطلوب، معرفي كانديداي حداكثري اصلاح طلبان يعني آقاي خاتمي خواهد بود.
 


روايت دي سايت از آينده بحراني سلطنت سعودي (خبر ويژه)

عربستان سعودي با بحران پادشاهي روبرو شده است.
نشريه آلماني دي سايت با انتشار اين مطلب نوشت: كمتر خبري در عربستان تا اين حد جلب توجه كرد. ملك عبدالله برادر ناتني خود مقرن بن عبدالعزيز بن سعود را به عنوان معاون دوم نخست وزير برگمارده است. در نگاه اول اين تصميم چندان مهم به نظر نمي رسد، اما اين انتصاب به اين گمانه زني ها پايان مي دهد كه چه كسي بايد در عربستان بعد از مرگ عبدالله 90 ساله و وليعهد 77 ساله سلمان، به سلطنت برسد. به احتمال زياد اين فرد مقرن خواهد بود زيرا سمت معاون دوم نخست وزير در گذشته نيز به وليعهدهاي آينده داده مي شد.
مقرن، متولد 1943، تاكنون تنها به عنوان رئيس سازمان جاسوسي عربستان در فاصله سال هاي 2005 تا 2012 نامي داشت و به عنوان متحد نزديك ملك عبدالله محسوب مي شود. انتصاب او غيرمنتظره است، او مدتها به عنوان نامزد احتمالي مقام ولايتعهدي مطرح نبود زيرا كوچك ترين پسر بنيانگذار حكومت سعودي ابن سعود است و با هفتاد سالي كه دارد جوان تر از مهمترين نوه هاي ابن سعود كه آنان نيز به رسيدن به تخت پادشاهي چشم دوخته اند.
مقرن به خوش گذراني معروف است.
دي سايت نوشت: با اين وجود با انتصاب مقرن، مسئله اصلي جانشيني پادشاه در عربستان سعودي هنوز حل نشده است، اينكه كدام نوه جاي نسل پسران ابن سعود را خواهد گرفت. از سال 1953هر بار بزرگترين پسر ابن سعود، كه مي خواست و مي توانست، به جاي برادر درگذشته خود پادشاه مي شد. اين امر از سال 1990 باعث شد كه سمت هاي مهم در عربستان پيوسته در اختيار افراد فرتوت قرار بگيرد و در سال هاي 2011 و 2012 ظرف چند ماه دو وليعهد بميرند. گرچه ملك عبدالله در سال 2007 دستور ايجاد شورايي را داده بود كه در صورت مرگ و بيماري و زوال عقل پادشاه و وليعهد، جانشين آنها را تعيين كند. اما معلوم نيست آيا اين شورا در عمل نقشي بازي مي كند يا نه.
نشريه آلماني مي افزايد: بسياري از سعودي ها در ماه هاي اخير ابراز نگراني كرده اند، چرا كه ملك عبدالله مدام مجبور به معالجات پزشكي بوده و نيز شايع شده وليعهد هم مشكلات سلامتي دارد. با انتصاب مقرن چنين مي نمايد مسئله جانشيني براي مدتي طولاني سامان داده شده باشد اما به اين پرسش دشوار كه بعد از او چه كسي بايد بيايد تاكنون پاسخي داده نشده است. ابن سعود بيش از 40 پسر داشت و اينان نيز به نوبه خود فرزندان و نوادگان زيادي داشتند كه در سال هاي اخير سمت هاي مهمي را احراز كرده اند. وزير جديد كشور محمدبن نايف (متولد 1959) از اين زمره است، وي سمت وزارت كشور را در سال 2012 و بعد از درگذشت پدرش كه تا آن زمان وزير كشور بود به دست آورد و به اين ترتيب يكي از مهمترين سياستمداران عربستان شد. ناظران فرمانده گارد ملي و پسر پادشاه ميتب بن عبدالله (متولد 1953) و جانشين وزير دفاع خالد بن سلطان (متولد 1949) را همواره از نامزدهاي ولايتعهدي مي دانند. با انتصاب مقرن احتمالاً بخت فرزندان پادشاه سابق ملك فيصل كه به عنوان نامزدهاي مورد مصالحه مطرح مي شدند كاملاً از بين رفته است؛ بسياري از نوادگان يا خيلي پير و يا خيلي بيمار هستند تا بتوانند ادعاي جدي نسبت به پادشاهي داشته باشند.
دي سايت يادآور شد: در بين جوانان شيعه در شرق كشور ناآرامي هايي وجود دارد كه مدام به خشونت منجر مي شود. در كشور همسايه و متحد يعني بحرين، حكومت سلطنتي نتوانست به ناآرامي ها در مناطق شيعه نشين كه در اين فاصله شكل دائمي به خود گرفته پايان دهد. سرايت اين ناآرامي ها به عربستان منتفي نيست.
شايان ذكر است پيش از اين فواد ابراهيم تحليلگر سعودي در مصاحبه با العالم، انتصاب مقرن را نشانه تشديد اختلافات در رژيم سعودي دانسته و در عين حال تصريح كرده بود: مقرن چندي پيش از رياست سازمان استخبارات بركنار شد و بندربن سلطان جاي او را گرفت. مقرن نزد عموم مردم عربستان به بي مبالاتي و دائم الخمري معروف است و بيشتر وقتش به بطالت مي گذرد اما اكنون ناگهان به انساني با اراده تبديل شده و مسئوليت مهمي به وي واگذار مي شود.
 


جنایات وحشیانه دیگری از رژیم کودک کش

اعمال خشونت علیه فلسطینیان از طرف سربازان اسرائیلی امری رایج است و در درگیری ها کودکان نخستین قربانیان زورگویی صهیونیست ها هستند.تاریخ 60 ساله اشغالگری اسرائیل مملو از قتل عام کودکانی است که در مبارزات پدران و مادران خود علیه نظامیان اسرائیلی جان خود را از دست داده اند.حمایت آمریکا و غرب از جنایات گسترده رژیم صهیونیستی باعث شده که تل آویو به هیچ یک از قطعنامه ها که کودک کشی را محکوم می کنند،اعتنایی نکند.همان طور که زنان و مردان فلسطینی در جنگ های غزه نشان دادند حق خود را از رژیم کودک کش اسرائیل خواهند گرفت.عکس یک سرباز اسرائیلی را نشان میدهد که مغز کودک مظلوم فلسطینی را نشانه گرفته است.این سرباز جنایتکار پس از ارتکاب جنایت عکس ها را در شبکه های اجتماعی قرار می دهد. پرسش این است که نهادهای حقوق بشری تا کی می خواهند به سکوت خود ادامه دهند؟


 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10