(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 1 اسفند  1391 - شماره 20434

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در مراسم تقدير از دانشجويان خبر داد
 ارتقاي سهم توليد علم ايران در جهان
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
بلومبرگ:
تحريم باعث خودكفايي ايران در ساخت تجهيزات هسته اي شده است
بيانيه كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا
در حمايت از فرمايشات رهبر انقلاب
عضو مركز مطالعات خاورميانه مصر مطرح كرد
پيام هاي نزديكي روابط ايران و مصر
علي رغم ادعاي دفاع از حقوق بشر صورت گرفت
ديدار نمايندگان كنگره آمريكا با تروريست ها!
ديدار سفير ژاپن در تهران
با رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و ژاپن
راه اندازي سامانه پاسخگويي به سوالات زائران و حجاج
نتايج آزمون علمي اعزام فرهنگيان مشخص شد
اعلام نتايج دوره پذيرش دستيار فوق تخصصي
توزيع كارت آزمون دكتراي دانشگاه آزاد
فرمانده نيروي دريايي ارتش:
ايران برترين قدرت دريايي منطقه است
اعلام حمايت تشكل هاي اسلامي
اساتيد دانشگاه هاي خوزستان از سخنان رهبر انقلاب
تاكيد آيت الله نوري همداني
بر تامين امنيت شيعيان از سوي دولت پاكستان
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح:
فرماندهان تخلفات نيروهاي نظامي و انتظامي را گزارش دهند
جشنواره شعر فجر
منطقه غرب كشور در همدان برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهيد آيت الله محلاتي برگزار شد
جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حملات تروريستي در كويته پاكستان را محكوم كرد
معاون وزير علوم و تحقيقات و فناوري خبر داد
تاسيس 20هزار شركت دانش بنيان در كشور
عضو كميسيون برنامه و بودجه اعلام كرد: تاثير منفي در ارائه ديرهنگام بودجه
تاخير 6ماهه در اجراي پروژه هاي عمراني سال آينده
برپايي نمايشگاه ماشين آلات شهرداري ها و دهداري ها در كيش
برگزاري مراسم گراميداشت سرتيپ شهيد حسن شاطري در سمنان
رئيس جامعه هتلداران جزيره:
هتل هاي كيش بيش از شبي 540 هزار تومان نگيرند!


رئيس جمهور در مراسم تقدير از دانشجويان خبر داد

 ارتقاي سهم توليد علم ايران در جهان

محمود احمدي نژاد با بيان اينكه حركت علمي جمهوري اسلامي بسيار پرشتاب، گسترده و عميق است گفت: رشد توليدات علمي ايران به حدود سه درصد ارتقاء يافته است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در آيين تجليل از دانشجويان نمونه سراسر كشور كه در محل نهاد رياست جمهوري برگزار شد، اظهار كرد: پيشرفت هاي واقعي علمي ما در عرصه عمل نشان مي دهد كه عشق به علم و تعقل در اين كشور ساري و جاري است.
وي با بيان اين كه يك ملت تصميم گرفته از دروازه هاي علم عبور كند، اظهار داشت: ايران هر روز توليدات، افتخارات و دستاوردهاي علمي دارد.
رئيس قوه مجريه با اشاره به ارتقاي سهم كشور در توليد علم جهان گفت: امروز رشد توليدات علمي به حدود سه درصد ارتقاء يافته است و در واقع طي هفت سال گذشته توليدات علمي هفت برابر شده است.
احمدي نژاد افزود: توليد علم ما بيش از دو درصد توليد علم جهاني را شامل مي شود. در حالي كه ما تنها يك درصد جمعيت دنيا را در اختيار داريم، اين مسئله نشان دهنده رشد ما در عرصه پيشرفت هاي علمي است.
وي با تأكيد بر اينكه زماني در دنيا تنها ايران از لحاظ علمي مطرح و يك مرجع بوده است تصريح كرد: امروز انديشه هاي دانشمنداني همچون ابوعلي سينا همچنان از لحاظ علمي نو و تازه است و ما بايد بار ديگر به جايگاه نخست خود در عرصه علم و فناوري بازگرديم.
وي با اشاره به سخنان يكي از دانشجويان درباره اصلاح معيارهاي انتخاب دانشجويان برتر گفت: آنطور كه وزير علوم به من گفتند اين معيارها تا حدودي اصلاح شده است و به نظرم علاوه بر كار علمي بايد معيارهايي همچون اخلاق و كار اجتماعي در نظر گرفته شود.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤال ديگري درباره امكان پذيرش دانشجويان نمونه كشور در بنياد ملي نخبگان بدون نياز به داوري مجدد و سوابق آنها گفت: من با اين مسئله مشكلي ندارم، البته اگر چنين شود دايره گزينش دانشجويان نمونه كمي محدودتر مي شود، اما اگر شما اصرار داريد خانم سلطانخواه و آقاي دانشجو مي توانند يك آيين نامه مشترك طراحي كنند تا دانشجوياني كه به عنوان دانشجوي نمونه انتخاب مي شوند، به صورت اتوماتيك وار وارد بنياد ملي نخبگان شوند.
احمدي نژاد در پاسخ به درخواست يكي ديگر از دانشجويان نمونه درباره اعطاي حج عمره مفرده به دانشجويان نمونه گفت: آقاي دانشجو مبلغ آن را پرداختند و ما نيز فيش آن را تأمين خواهيم كرد.
رئيس جمهور درباره تقاضاي ديگر دانشجويان نمونه درباره امكان تحصيل در مقاطع بالاتر بدون نياز به آزمون گفت:آقاي دانشجو به من گفتند كه اين كار در وزارت علوم انجام مي شود. انشاءالله آقاي طريقت در وزارت بهداشت امكان تحصيل دانشجويان نمونه را در مقاطع بالاتر فراهم خواهند آورد.
احمدي نژاد درباره امكان عضويت دانشجويان نمونه در هيئت هاي علمي دانشگاه ها گفت: زيباترين لحظه زماني شكل مي گيرد كه جوانان اين كشور مي توانند به قله هاي علم دست پيدا كنند؛ سهميه هيئت علمي دانشگاه ها به وزارت علوم و وزارت بهداشت واگذار شده و به نظر من دانشجويان نمونه شايسته ترين دانشجويان براي عضويت در هيئت هاي علمي هستند.
احمدي نژاد در پاسخ به درخواست ديگري درباره امكان بورسيه شدن دانشجويان نمونه گفت: مي توان دانشجويان نمونه را در مركز پژوهشي پذيرفت تا هم درآمدي براي آنها شود و هم امكان كار علمي فعال براي آنها ميسر باشد و به نظر من اين بهترين راه است، البته وزراي بهداشت و علوم نيز بايد امكان پذيرش آنها را در اين مراكز پژوهشي بدون انجام مراحل گزينش فراهم كنند چرا كه آنها پيش از اين گزينش شدند.
وي در پاسخ به درخواست هاي متعدد دانشجويان درباره اختصاص يك خودروي ملي به هر كدام از دانشجويان گفت: بهترين خودروي ملي شما هستيد كه نه آلودگي داريد و در كنار اين خودكششي نيز هستيد، اما انشاءالله يك خودروي پرايد به هر كدام از شما تعلق خواهد گرفت.
احمدي نژاد در ادامه صحبت هايش گفت: امروز فضاي علمي كشور فضاي علم آموزي است، ممكن است برخي اينگونه تفسير كنند كه جوانان براي جايگاه اجتماعي بالاتر و يا درآمد بيشتر به دنبال تحصيل هستند اما بعيد مي دانم شخصي در ايران تنها به خاطر درآمد اين رنج تعليم و تعلم را به جان بخرد، البته رنج حقيقي آنجاست كه بخواهند انسان را از شأن واقعي خود پايين بكشند، وگرنه وقتي دشمن فشار مي آورد و كارشكني مي كند تا پيشرفت صورت نگيرد، اين يك هديه است چون عزم و اراده را براي پيشرفت و اعتلا بيشتر و راسخ تر مي كند.
گفتني است در اين مراسم 21 دانشجوي وزارت علوم و 10 دانشجوي وزارت بهداشت به نمايندگي از 115 دانشجوي نمونه كشور لوح تقدير خود را از دستان رئيس جمهور دريافت كردند.
 


هديه به خوانندگان

مرحوم علامه اميني صاحب كتاب گرانقدر الغدير: كسي كه زيارت «جامعه كبيره» را بخواند و بداند كه چه مي گويد، اين فرد، شيعه بي سواد نيست، چرا كه مي فهمد دين يعني چه.

 


پاي درس علي (ع)

پرهيز از افراط و تفريط
دو كس نسبت به من هلاك مي شوند: دوستي كه(درباره من) زياده روي كند و دشمني كه(درباره من) بيهوده سخن بگويد!
نهج البلاغه
حكمت 469
 


اخبار ادبي و هنري

كتاب «ديدم كه جانم مي رود»
به چاپ پنجم رسيد
كتاب «ديدم كه جانم مي رود» خاطرات حميد داوودآبادي كمتر از پنج ماه از انتشار براي پنجمين بار منتشر و روانه بازار نشر شد.
به گزارش توانا، كتاب «ديدم كه جانم مي رود» كه خاطرات حميد داوودآبادي با شهيد مصطفي كاظم زاده است، 22 مهر امسال از سوي موسسه سرلشكر شهيد «احمد كاظمي» نجف آباد، بر سر مزار اين شهيد در بهشت زهرا(س) رونمايي شد.
هنوز بيش از 4 ماه از انتشار كتاب «ديدم كه جانم مي رود» در بازار نشر نگذشته است كه اين اثر براي پنجمين بار تجديد چاپ و روانه بازار نشر شد.
خودكشي خواننده آمريكايي
جسد مندي مك كردي خواننده آمريكايي كه سال هاست سابقه مصرف الكل، مواد مخدر و بي بند و باري جنسي دارد، روز گذشته در منزلش پيدا شد.
به گزارش ايسنا، مك كردي خواننده سبك كانتري در سن 37 سالگي پس از شليك به سگش، اقدام به خودكشي كرد.
مك كردي زندگي بسيار پرتلاطم و پرحاشيه اي داشت كه از حاشيه هاي زندگي وي مي توان مصرف الكل، مواد مخدر، اقدام به خودكشي، مشاجرات خانوادگي، بي بند و باري جنسي و مشكلات خانوادگي و مرگ همسرش نام برد، ضمن اين كه به دليل تقلب و دريافت داروهاي روانگردان به زندان محكوم و به صورت مشروط آزاد شد. وي ماه گذشته نيز همسرش را به دليل خودكشي از دست داد.
بنا به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويتر، از اين خواننده 37 ساله دو فرزند به جا مانده است. قرار است جسد وي براي كالبدشكافي و كشف علت اصلي مرگ به آزمايشگاه جنايي ايالت آركانزاس آمريكا منتقل شود.
تحصن كاركنان بي بي سي برگزار شد
روزنامه نگاران و خبرنگاران بي بي سي در اعتراض به كاهش اجباري نيروي كار در سراسر اين موسسه خبري اعتصابي 24 ساعته را آغاز كرده اند.
اين اعتصاب كه به منظور دفاع از وضعيت شغلي از جانب خبرنگاران و روزنامه نگاران خشمگين برگزار شده، از سوي اتحاديه ملي روزنامه نگاران سازمان دهي شده است.
اتحاديه ملي روزنامه نگاران از موسسه خبري بي بي سي خواسته است كاهش نيروها را براي 6 ماه متوقف كند تا به اين ترتيب راه را براي مذاكره باز كند.
اتحاديه مذكور در عين حال اعلام كرده است كه بي بي سي از مشاركت جدي در اين بحث و گفت وگو كه به منظور حل اختلافات در نظر گرفته شده، طفره مي رود.
اتحاديه مذكور اعلام كرده كه مرحله جديد كاهش نيروي كار به معناي از دست رفتن دو هزار فرصت شغلي است كه پس از كاهش هفت هزار نفري نيروي كار در بي بي سي از سال 2004 تاكنون به اجرا درخواهد آمد.
«حوزه هنري كودك و نوجوان»
راه اندازي مي شود
همزمان با روز ملي تربيت اسلامي «حوزه هنري كودك و نوجوان» افتتاح مي شود.
به گزارش فارس، سه شنبه هشتم اسفند، در مراسمي تخصصي با حضور جمعي از پيشكسوتان و متخصصان، «حوزه هنري كودك و نوجوان» فعاليت رسمي خود را آغاز خواهد كرد.
برگزاري ويژه برنامه هاي «فصل دل تكاني»
در سراسر پايتخت
ويژه برنامه فصل دل تكاني براي استقبال از نوروز در سطح پايتخت برگزار مي شود.
به گزارش واصله؛ خوراكيان رئيس سازمان فرهنگي-هنري شهرداري گفت: مهم ترين برنامه اي كه ذيل فصل دل تكاني اجرا مي شود استقرار ايستگاه هاي فرهنگي در مراكز پر رفت وآمد مناطق 22 گانه تهران و در كنار مجموعه هاي تجاري و بازارهايي است كه مردم در روزهاي پاياني سال به آن اماكن مراجعه مي كنند و در مجموع در طول پنج هفته 110 ايستگاه فرهنگي در اين مراكز در سرتاسر پايتخت به خدمات رساني خواهند پرداخت.
وي اضافه كرد: انواع خدمات فرهنگي شامل تشكيل خيابان هنر، پرده خواني، مسابقات حضوري، نمايشگاه هاي ميداني و انجام برنامه هاي مكمل از جمله مواردي است كه براي اين پايگاه ها تدارك ديده ايم.
اين مسئول با تاكيد بر اهميت موضوع سبك زندگي گفت: برپايي نمايشگاه سبك زندگي ايراني اسلامي در فرهنگسراي خاوران با موضوعاتي چون نوع پوشش و مسكن، تفريحات، خط و زبان، رفتار رسانه اي و شهروندي و نيز كسب و كار از ديگر برنامه هاي اجرا شده سازمان در اسفند ماه است.
به گفته وي، دومين جشنواره مادران قصه گو پايتخت با هدف ترويج فرهنگ مطالعه برگزار مي شود. در اين جشنواره بيش از شش هزار نفر از مادران از بهمن ماه با حضور در كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي در دو سطح حضور يافته اند.
 


بلومبرگ:

تحريم باعث خودكفايي ايران در ساخت تجهيزات هسته اي شده است

يك پايگاه معتبر آمريكايي با اذعان به ناكارآمد بودن تحريم ها عليه كشورمان اعلام كرد كه ايران اكنون به يك صادركننده تجهيزات و مواد هسته اي تبديل شده است.
«بلومبرگ» در مقاله اي كه روز 28 بهمن 1391 (16فوريه 2013) به قلم «جاناتان تيرون» نوشته شده، آورده است: «دانشمندان و تحليلگران مسائل امنيتي كه مناقشه يك دهه اي را درباره برنامه هسته اي ايران دنبال مي كنند، مي گويند تحريم هاي بين المللي با هدف مجازات ايران به سبب برنامه هسته اي اش ممكن است بي تاثير باشد. در حالي كه تحريم هاي تجاري و مالي سبب قطع دسترسي ايران به برخي مواد از قبيل آلومينيوم و فولاد مورد استفاده براي ساخت نخستين نسل از تجهيزات هسته اي شده است اما اين تحريم ها سبب شده است جمهوري اسلامي در يافتن راه حلي براي ابداعات در زمينه فن آوري باشد. اعمال تحريم ها سبب شده است هم اكنون ايران هم در موقعيت ساخت تجهيزات هسته اي بهتر و هم صادرات آنها قرار بگيرد.»
بلومبرگ ادامه مي دهد: «فرانك دالنوكي ورسس فيزيكدان مركز مطالعات منع توليد سلاح هاي هسته اي جيمز مارتين در كاليفرنياي آمريكا مي گويد: عواقب جدي همه اين تحريم ها اين است كه شما سبب توليد بومي اين اجزا شده ايد. او گفت: اين بدين معناست كه كشور توليدكننده چيزهاي بيشتري درباره فن آوري تجهيزات هسته اي خواهد آموخت و بنابراين هم اكنون آنها نه تنها درباره توليد اين قطعات چيزهايي مي دانند بلكه مي توانند اين اجزا را به كشورهاي ديگر نيز بفروشند.»
«تيرون» با اشاره به اينكه ايران نه مشكل مواد خام دارد و نه مشكل دانش، ادامه مي دهد: «از آنجايي كه تحريم ها توانايي ايران را براي واردات مواد با كيفيت بالا و اجزاي مورد نياز براي ساخت تركيبات هسته اي كاهش داده است. داشتن منابع داخلي در ايران از جمله نفت، ماسه و روي بدين معناست كه تهران مي تواند بر موانع فني پيش روي خود درباره ساخت تجهيزات هسته اي غلبه كند.»
«آندرياس پرسبو» مدير اجرايي مركز آموزش و اطلاعات و تحقيقات- كه در لندن قرار دارد- به بلومبرگ گفته است: «بيشتر فن آوري هاي مورد استفاده در ايران چند دهه عمر دارند. اما نكته كليدي دسترسي به مواد خام است. اگر شما مواد خام در اختيار داشته باشيد و استعداد كافي براي پردازش آنها داشته باشيد مي توانيد هر چيزي را كه نياز داريد، بسازيد.
بلومبرگ سپس به ذكر مصاديقي از خودكفايي ايران در حوزه برنامه هسته اي پرداخته و نوشته است: «ايران - كه چهارمين ذخاير نفتي جهان را در اختيار دارد- در سال 2011 ساخت فيبر كربن را در داخل آغاز كرد، مواد قوي و سبكي كه در ساخت توربين هاي بادي، هواپيماها و سانتريفيوژها كاربرد دارد. همانند بازار غني سازي اورانيوم، كه در اختيار شركت هايي همانند اورنكو (Urenco Ltd)، آروا (Areva SA) و روس اتم (Rosatom Corp)، قرار دارد توليد فيبر كربن نيز در انحصار چند شركت از جمله هكسل (Hexcel Corp)، بي اي ايي سيستم (BAE System PIC) و توراي (Toray Industries Inc) قرار دارد.
در ادامه اين مقاله از قول يوسف بات فيزيكدان و تحليلگر مسائل هسته اي كه مشاور آكادمي علوم ملي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران است، آمده است: «در حالي كه رژيم تحريم ها در ابتدا روند توسعه فني برنامه هسته اي ايران را كند كرد اما در عين حال سبب شد ايران در برخي زمينه هاي كليدي خودكفا شود. جدا از اسرائيل، احتمالا ايران پيشرفته ترين كشور در خاورميانه در زمينه فن آوري هسته اي محسوب مي شود.»
بلومبرگ سپس با ذكر يك نمونه ديگر از پيشرفت هاي ايران آورده است: «جمهوري اسلامي همچنين در زمينه هاي ديگر حياتي كه مورد تحريم واقع شده اند، نيز خودكفا شده است. ايران هم اكنون در توليد گريس صنعتي فومبلين- گريسي كه در داخل سانتريفيوژها از آنها استفاده مي شود- خودكفا شده است و آن را در بازارهاي جهاني نيز مي فروشد.»
«ايگور خريپونوف» نماينده سابق كنترل تسليحاتي شوروي سابق در آمريكا كه هم اكنون در مركز امنيت و تجارت بين المللي آتن در گرجستان كار مي كند، در تحليل اين مسئله به بلومبرگ گفته است: «اگر در گذشته ايران به فرآورده ها و فن آوري هاي آماده براي برنامه هسته اي خود نياز داشت كه تماما تحت تاثير تحريم ها قرار گرفتند اكنون سطح منابع وارداتي مورد نياز به اجزاي اساسي و بسيار ساده كاهش يافته است كه تهران مي تواند آنها را در داخل ارتقا دهد.»
در انتهاي اين مقاله آمده است: «پل اينگرام مدير اجرايي شوراي اطلاعات امنيت آمريكا و انگليس- كه در لندن قرار دارد- مي گويد ديپلمات ها بايد بر شفافيت بيشتر درباره تاسيسات هسته اي ايران متمركز شوند تا اين كه بخواهند تلاش كنند مانع از غني سازي اورانيوم توسط تهران شوند. اينگرام گفت: ايران روابط اقتصادي زياد و پيچيده اي با بيشتر كشورها غير از آمريكاي شمالي، اروپا و شرق دور دارد بنابراين نبايد جاي تعجب باشد كه آنها مي توانند فن آوري هاي خود را توسعه دهند تا بتوانند موادي را جايگزين مواد تحريم شده كنند. او افزود: تجربه اعمال تحريم ها عليه ايران پيشتر نيز اين موضوع را تاييد كرده بود.»
 


بيانيه كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا

در حمايت از فرمايشات رهبر انقلاب

كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا با صدور بيانيه اي با اعلام حمايت از فرمايشات اخير مقام معظم رهبري بر لزوم اتحاد و همدلي در برابر توطئه هاي خارجي تاكيد كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است؛ «مسئولين نظام مي بايست اندرزهاي مشفقانه آن رهبر فرزانه را مبناي عمل خود قرار دهند كه براستي فصل الخطاب بودن قانون و رهنمودهاي رهبري انقلاب اسلامي از بروز بداخلاقي ها جلوگيري خواهد نمود. بحمدا مردم رشيد و ولايتمدار ايران در يوم ا 22 بهمن سال 19 به جهانيان ثابت نمودند كه فرامين رهبري فصل الخطاب است و عشق و تبعيت از آن رهبر فرزانه در دلها و قلوب آنان جاي گرفته و به آن افتخار نموده و مطيع امر ولي فقيه زمانند و لذا هر كس و به هر بهانه اي تا انتخابات از مسائل مهم و اصلي صرف نظر نموده و به مسائل حاشيه اي بپردازد قطعا به نظام خيانت نموده است. امروز مسئولين محترم نظام اسلامي مي بايست خودشان را وامدار وفاداري مردم دانسته و به تبعيت از ولايت فقيه و به دور از بداخلاقي هايي كه دشمنان را شاد خواهد نمود، براي رفع مشكلات و جلب رضايت مردم تلاش نموده و فرمايشات رهبري معظم انقلاب اسلامي را نصب العين خود قرار دهند. اكنون ملت بيدار ايران مي داند كه هدف دشمنان و در راس آنان آمريكا از پيشنهاداتش در رابطه با مذاكرات تسليم نمودن ملت ايران است و به فرموده رهبري، شروط مذاكره ايران با آمريكا كنار گذاشتن زورگيري و احترام گذاشتن به حقوق و عدم دخالت در ايران و پرهيز از آتش افروزي در منطقه است.»
 


عضو مركز مطالعات خاورميانه مصر مطرح كرد

پيام هاي نزديكي روابط ايران و مصر

رئيس واحد مطالعات اسرائيلي مركز مطالعات خاورميانه مصر گفت: ايران در صدد است از طريق برقراري روابط با مصر، پيام مستقيمي را براي آمريكا ارسال كند و قاهره نيز به نوبه خود در تلاش براي اقدامي مشابه به اسرائيل است.
«طارق فهمي» رئيس واحد مطالعات اسرائيلي در مركز مطالعات خاورميانه مصر در گفت وگو با فارس در قاهره تصريح كرد: ايران مي كوشد با نزديك كردن روابط خود با مصر پيام مستقيمي را براي آمريكا ارسال كند و قاهره نيز به نوبه خود در تلاش است از طريق از سرگيري روابط با ايران، پيام هايي را براي آمريكا و اسرائيل و كشورهاي عربي خليج فارس ارسال كند.
وي اظهار داشت: اقدام تعدادي از انديشمندان و كارشناسان ايراني در ارسال نامه به محمد مرسي و اعلام آمادگي براي انتقال تجربيات و مهارت هاي خود به محمد مرسي رئيس جمهور مصر در چارچوب تلاش ايران براي گشايش كانال هاي ارتباط مستقيم يا غير مستقيم با قاهره صورت گرفته است.
فهمي با تاريخي توصيف كردن روابط تهران و قاهره افزود: اين اقدام، نخستين تلاش از نوع خود به شمار نمي آيد زيرا پيش از آن نيز ايران كوشيد از مصر در خصوص برخي مسائل و پيش از همه پرونده اتمي و سرمايه گذاري در بخش توسعه مصر حمايت كند و برخي نيز بر اين باورند كه اين تلاش ها در راستاي تشويق به از سرگيري روابط بين دو طرف مطرح است.
وي با اشاره به اينكه مشكلي در از سرگيري روابط بين مصر و ايران وجود ندارد، پيش بيني كرد كه پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران روابط دو طرف به روند عادي خود بازگردد به ويژه اينكه نقش سياسي تهران در حال تغيير است به گونه اي كه مصر با دقت اين تغييرات را زير نظر داشته تا از نتايج آن آگاه شود و به هر حال روابط دو طرف در فاصله مدتي كوتاه از سرگرفته خواهد شد.
اين كارشناس مصري گفت: نگراني برخي نهادهاي امنيتي در مورد برقراري روابط با ايران، ارثي است كه از نظام حسني مبارك به جا مانده و اين وضعيت موجب توقف در از سرگيري روابط بين دو طرف شده است.
وي از اينكه برخي از تلاش تهران براي توسعه مذهب شيعه در مصر سخن مي گويند ابراز شگفتي كرده و هرگونه تلاش ايران براي دخالت در مسائل داخلي مصر را تكذيب كرد.
 


علي رغم ادعاي دفاع از حقوق بشر صورت گرفت

ديدار نمايندگان كنگره آمريكا با تروريست ها!

گروهي از نمايندگان كنگره آمريكا در ديدار با منافقين، ضمن اعلام حمايت از آنها خواستار بازگرداندن اين گروهك تروريستي به كمپ «اشرف» شدند.
گروهي از نمايندگان دموكرات و جمهوري خواه كنگره آمريكا با گروهك تروريستي «منافقين» در فرانسه ديدار كردند.
تيم نمايندگان كنگره به رهبري «دانا روهراباچر» يكي از جمهوري خواهان ايالت «كاليفرنيا» روز يكشنبه در فرانسه با گروهك تروريستي منافقين ديدار و حمايت خود از اين گروه را اعلام كردند.
به گزارش شبكه پرس تي وي اعضاي كنگره آمريكا خواستار انتقال فوري اعضاي منافقين به كمپ «اشرف» در استان «دياله» عراق شدند و حتي تهديد كردند كه پس از حمله اخير به كمپ «ليبرتي» كه منافقان در آنجا مستقر هستند، «نوري مالكي» نخست وزير عراق را به عنوان يكي از حاميان تروريسم معرفي كنند.
اوايل ماه جاري ميلادي حمله اي به كمپ ليبرتي در نزديكي بغداد صورت گرفت كه 7 نفر از اعضاي منافقين كشته و 50 نفر ديگر زخمي شدند.
اعضاي گروهك منافقين چندي پيش از كمپ اشرف به كمپ ليبرتي در نزديكي فرودگاه بغداد منتقل شدند. اين گروه در ليست سازمان هاي تروريستي بسياري از كشورهاي جهان قرار دارد.
در 28 سپتامبر سال گذشته ميلادي، «هيلاري كلينتون» وزير خارجه پيشين آمريكا طي يادداشت محرمانه به كنگره، از خارج شدن منافقين از ليست سياه سازمان هاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا خبر داد.
 


ديدار سفير ژاپن در تهران

با رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و ژاپن

سفير ژاپن در تهران با رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و ژاپن ديدار كرد.
«كوجي هانه دا» سفير جديد ژاپن در تهران صبح دوشنبه 30 بهمن 91 با نصرالله پژمانفر رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و ژاپن ديدار و گفت وگو كرد.
پژمانفر در ابتداي اين ديدار با اشاره به پيشينه تاريخي مناسبات سياسي و فرهنگي دو كشور، خواستار گسترش مناسبات دوستانه ايران و ژاپن در تمامي عرصه ها به ويژه روابط پارلماني شد و افزود: گسترش مناسبات پارلماني ايران و ژاپن در كنار روابط رسمي و ديپلماتيك موجب تحكيم و تقويت ارتباطات فيمابين در عرصه هاي مختلف مي گردد.
كوجي هانه دا نيز در همين ديدار با اشاره به نقش موثر ارتباطات پارلماني دو كشور گفت: در طول دوره ماموريتم در جهت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه فيمابين تلاش خواهم كرد.
وي با ابراز خرسندي از تشكيل گروه هاي دوستي پارلماني در مجالس دو كشور خواستار افزايش همكاري هاي پارلماني دو كشور شد.
 


راه اندازي سامانه پاسخگويي به سوالات زائران و حجاج

با راه اندازي سامانه پيامك بعثه مقام معظم رهبري، امكان ارتباط مستقيم زائران، عمره گزاران، حجاج و عموم مردم با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني فراهم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام روزبه بركت رضايي مدير اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري گفت: با راه اندازي سامانه پيامك بعثه مقام معظم رهبري، امكان ارتباط مستقيم زائران، عمره گزاران، حجاج و عموم مردم با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني فراهم شد.
وي افزود: زائران و كاربران مي توانند با شماره پيامك 500026914 با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به صورت مستقيم ارتباط بگيرند.
حجت الاسلام بركت رضايي خاطرنشان كرد: روحانيان، مديران و زائران محترم مي توانند از طريق اين شماره نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود را به اطلاع نماينده محترم ولي فقيه برسانند.
وي يادآور شد: تمامي ديدگاه هاي ارائه شده به صورت دسته بندي و با حفظ امانتداري در اختيار نماينده ولي فقيه و سپرست حجاج ايراني قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام بركت رضايي تصريح كرد: همچنين بعثه مقام معظم رهبري در راستاي تبيين و گسترش معارف اسلامي و معارف حج اقدام به راه اندازي سامانه پاسخگويي به سوالات زائران كرده است.
وي گفت: زائران عزيز مي توانند سوالات و شبهات خود را درباره موضوعات مختلف، از قبيل احكام و مناسك حج و عمره، تاريخ اسلام و امامان(ع)، نقد وهابيت، آشنايي با اماكن، اسرار و معارف حج، اخلاق و آداب سفر حج و از طريق سامانه پيام كوتاه زائر به شماره 3000828881 ارسال كنند تا كارشناسان و اساتيد پاسخگوي شما باشند.
 


نتايج آزمون علمي اعزام فرهنگيان مشخص شد

رئيس مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش از اعلام اسامي پذيرفته شدگان مراحل علمي آزمون اعزام فرهنگيان به مدارس خارج از كشور در سال تحصيلي 91-90 خبر داد.
علي اصغر يزداني گفت: اسامي نهايي پذيرفته شدگان اين آزمون پس از طي مرحله گزينش و تأييد صلاحيت افراد از سوي اداره كل حراست حداكثر ظرف يك ماه آينده اعلام مي شود.
وي با اعلام اين مطلب كه برگزيدگان در شهريور ماه در كلاس هاي آموزشي حضور مي يابند، خاطرنشان كرد: سازماندهي و اعزام پذيرفته شدگان منوط به طي دوره آموزشي زبان انگليسي و آشنايي با اين زبان براساس شيوه نامه آزمون است.
يزداني با اشاره به اعزام 470 فرهنگي به مدارس خارج از كشور گفت: با توجه به افزايش تعداد مدارس در خارج از كشور و با احتساب 170نيروي باقي مانده از گذشته، 470 فرهنگي به مدارس خارج از كشور اعزام خواهند شد كه تلاش مي شود استقرار اين نيروها در محل مأموريت آنها قبل از مهر ماه سال آتي انجام شود.
وي يادآور شد: پذيرفته شدگان موظفند از امروز لغايت پنجم اسفند با در دست داشتن تصوير شناسنامه و 2 قطعه عكس براي تكميل فرم گزينش به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه كنند.
 


اعلام نتايج دوره پذيرش دستيار فوق تخصصي

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي از اعلام نتايج سي امين دوره پذيرش فوق تخصصي پزشكي خبر داد و گفت: اين نتايج امروز در سايت مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام مي شود.
دكتر بهرام عين اللهي افزود: از ميان 486 شركت كننده در اين دوره از آزمون 281 نفر پذيرفته شده اند كه از اين ميان 170 نفر مرد و 111 نفر زن هستند.
وي خاطرنشان كرد: پذيرفته شدگان در 24 رشته فوق تخصصي پزشكي باليني پذيرفته شده اند و بيشترين ميزان پذيرش در رشته هاي گوارش بالغين و نفرولوژي بوده است.
گفتني است سي امين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي فوق تخصصي پزشكي باليني در روز 12 بهمن ماه 91 برگزار شد.
 


توزيع كارت آزمون دكتراي دانشگاه آزاد

توزيع كارت ورود به جلسه آزمون دكتراي تخصصي (P.H.D) سال 1392 دانشگاه آزاد از دوشنبه 30 بهمن آغاز شده است.
آزمون دكترا در دو نوبت صبح و عصر پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم اسفندماه) در سراسر كشور برگزار مي شود، لذا داوطلباني كه ثبت نام كرده اند، مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.azmoon.org و وارد كردن اطلاعات ثبت نامي، كارت ورود به جلسه خود را دريافت كنند.
دريافت كارت ورود به جلسه از طريق پايگاه مذكور تا يك ساعت قبل از شروع آزمون نيز امكان پذير است.
داوطلبان براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون بايد اطلاعات كارت ثبت نام اينترنتي وكد رهگيري خود را در اختيار داشته باشند.
 


فرمانده نيروي دريايي ارتش:

ايران برترين قدرت دريايي منطقه است

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: با ارتقاي توان نيروي دريايي توانسته ايم برترين قدرت دريايي در منطقه شويم.
به گزارش ايرنا از چابهار، دريادار «حبيب الله سياري» دوشنبه در حاشيه سومين روز از برگزاري «همايش توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران» در چابهار افزود: ما به دنبال مقايسه خود با قدرت هاي استكباري نيستيم زيرا آنها مي خواهند اهداف استكباريشان را محقق كنند.
وي با اشاره به رونمايي دستاوردهاي جديد نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آينده نزديك، گفت: نيروي دريايي ايران اسلامي همواره در مسير پيشرفت گام برمي دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: با توجه به اينكه ساخت تجهيزات اين نيرو مانند زيردريايي بسيار زمانبر است اميدواريم تا پايان امسال رونمايي در اين حوزه داشته باشيم.
وي در ادامه تاكيد كرد: ما به دنبال امنيت پايدار در منطقه هستيم و مي خواهيم اين امنيت پايدار در منطقه و همچنين تنگه هرمز برقرار شود.
 


اعلام حمايت تشكل هاي اسلامي

 اساتيد دانشگاه هاي خوزستان از سخنان رهبر انقلاب

اهواز-خبرنگار كيهان:
دفتر تشكل هاي اسلامي سياسي اساتيد دانشگاه هاي آزاد استان خوزستان در حمايت از سخنان رهبر معظم انقلاب در روز 28 بهمن ماه 91، بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه آمده است: بار ديگر نقش محوري و كليدي ولايت فقيه در سكان داري نظام مقدس جمهوري اسلامي رخ نمود و جلوه گر شد.
سپاس خداي منان را كه جهان اسلام به ويژه ملت شريف ايران را از رهبري هاي داهيانه رهبر انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي (ادامه الله ظله العالي) برخوردار كرد تا با نطق تاريخي و بي بديل و سخنان راهگشا و دشمن شكنشان در تاريخ 28 بهمن ماه 91 افتخار ديگري بيافرينند و برگ زرين ديگري را به دفتر تاريخ انقلاب بيفزايند.
اين بيانيه مي افزايد: دفتر تشكل هاي اسلامي سياسي اساتيد دانشگاه هاي آزاد استان خوزستان همچون تمامي ملت غيور ايران از زيستن در سايه چنين نظام و رهبري بر خود مي بالد و ضمن تقدير از بيانات حكيمانه آن رهبر فرزانه، بيعت و حمايت همه جانبه خويش را از بيانات مشفقانه و دلسوزانه معظم له، اعلام مي كند و در اين برهه حساس تاريخي نيز همچون گذشته خود را سرباز جان بركف ولايت و حامي و پشتيبان نظام مقدس جمهوري اسلامي مي شمرد و با پيروي و به كار بستن فرامين مقام عظماي ولايت از ميراث گرانبهاي شهيدان و امام شهيدان پاسداري و صيانت خواهد كرد و اميدوار است كه مسئولين نظام با بهره گيري از فرمايشات مقتداي خويش، اختلافات را كنار بگذارند و دشمنان نظام و اسلام را همچون گذشته نااميد كنند، اميد واثق داريم كه طبق دستور معظم له با پايبندي به قانون، آرامش توأم با رضايت به ميهن اسلامي بازگردد.
گفتني است اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي اهواز نيز با صدور بيانيه اي حمايت خويش را از بيانات اخير رهبر معظم انقلاب اعلام كردند.
 


تاكيد آيت الله نوري همداني

بر تامين امنيت شيعيان از سوي دولت پاكستان

آيت الله «حسين نوري همداني» از مراجع تقليد، همه اقشار سني و شيعه پاكستان را به وحدت و پرهيز از تفرقه فراخواند و خواستار حفظ امنيت و جان و مال مردم از جمله شيعيان كويته توسط دولت و حاكميت پاكستان شد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، وي عصر يكشنبه در ديدار جمعي از طلاب و روحانيان پاكستاني مقيم حوزه علميه قم، ضمن محكوم كردن اعمال تروريستي اخير در منطقه كويته پاكستان با خانواده شهدا و قربانيان اين حادثه ابراز همدردي كرد.
آيت الله نوري همداني با اشاره به سفرهاي گذشته خود به پاكستان از مردم و علماي اين كشور به نيكي ياد و از ايمان و صبر آنان تمجيد كرد.
نمايندگان طلاب پاكستاني در اين جلسه از مواضع قاطع آيت الله نوري همداني در حمايت از شيعيان مظلوم پاكستان تقدير كردند.
 


رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح:

فرماندهان تخلفات نيروهاي نظامي و انتظامي را گزارش دهند

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: هيچ انگيزه اي نبايد مانع اعلام جرائم نيروهاي نظامي و انتظامي توسط فرماندهانشان باشد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمين «محمدكاظم بهرامي» يكشنبه در مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم نيروهاي مسلح هرمزگان افزود: قانون تصريح كرده مرتكبان چشم پوشي از اعلام جرم نيروهاي مسلح به 6ماه تا دو سال حبس و همين مدت انفصال از خدمت محكوم مي شوند.
وي ادامه داد: متعالي سازي و تقويت باورهاي ديني و اتخاذ راهكارهاي مناسب براي پيشگيري از وقوع جرم از جمله تدابيري است كه بايد با قوت به عنوان راهبردهاي اساسي در نيروهاي مسلح دنبال شود. همچنين تعقيب و مجازات قاطع متخلفين نيز در آخرين مرحله بايد جدي گرفته شود تا در يك مجموعه فرايند ميزان ارتكاب جرم و تخلف در نيروهاي مسلح كاهش يابد.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: شفاف سازي قانون و مسدود كردن مسيرهاي ارتكاب جرم نيز در اين زمينه بسيار موثر و كارآمد خواهد بود تا اگر پرسنل بخواهند هم نتوانند كار مجرمانه اي انجام دهند.
 


جشنواره شعر فجر

منطقه غرب كشور در همدان برگزار شد


همدان-خبرنگار كيهان:
هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر منطقه غرب كشور در شهر همدان برگزار شد.
در مراسم پاياني اين جشنواره كه با شركت شاعراني از استان هاي ايلام، كردستان، كرمانشاه، لرستان، مركزي و همدان برگزار شد، رضا حميدي دبير جشنواره بين المللي شعر فجر كشور گفت: امسال اين جشنواره در 7 استان شامل گلستان، قزوين، اردبيل، كرمان، خراسان رضوي، فارس و همدان برگزار شد و در روز هفتم اسفند ماه جاري نيز اختتاميه آن در تالار وحدت تهران با شركت مهمانان خارجي و مسئولان ارشد كشور برپا خواهد شد.
وي افزود: حمايت از حاميان شعر و تقدير از شاعران مردمي، ويژگي هفتمين دوره جشنواره شعر فجر است كه امسال بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
اين مسئول شعر را در ايران، مانند خورشيد فروزان هنر دانست و ادامه داد: در كشور ما ساير رشته هاي هنري مانند موسيقي، خوشنويسي، نقاشي و ... از تاثير شعر الهام مي گيرند.
حميدي خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب شعر را ثروت ملي براي كشور مي دانند و لذا اميدواريم كه مسئولان براي اعتلاي اين هنر ارزشمند ملي، تلاش و اهتمام بيشتري مبذول دارند.
در اين مراسم از بين 300 قطعه شعر رسيده به دبيرخانه جشنواره در قالب هاي كلاسيك، سپيد و نيمايي، آثار برتر شعراي 6 استان منطقه غرب كشور به شرح زير معرفي شدند:
¤ ايلام: عليرضا نوري، محمدعلي قاسمي، فرهاد شاه مراديان و محمد مرادي نصاري.
¤ كردستان: طاهره تختي، يدا... احمدياري، علي فيسوندي و منصور دولتي.
¤ كرمانشاه: اصغر عظيمي مهر، پيمان جسري، پيمان سليماني و همت علي اكرادي.
¤ لرستان: عزيز نادري، فاطمه بيراوند، محمدتقي عزيزيان و ميلاد شهبازي.
¤ مركزي: خداداد نورائي، پيمان طالبي، امير خسروي و مسعود بماني.
¤ همدان: سيدمهدي موسوي فاخر، اعظم سوري، حجت يحيوي، مهدي طراوتي توانا، علي سليماني و سورنا جوكار.
 


مراسم بزرگداشت شهيد آيت الله محلاتي برگزار شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به مراسم بزرگداشت شهيد آيت الله فضل الله محلاتي و شهداي روحاني شهرستان محلات استان مركزي گفت: تبعيت از فرامين و منويات رهبر معظم انقلاب موجب اقتدار روزافزون ايران اسلامي مي شود.
به گزارش ايرنا «علي لاريجاني» در اين پيام كه توسط حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سليمي نماينده دليجان و محلات قرائت شد، افزود: روحانيت همواره در خط مقدم مبارزه عليه استكبار بوده و در دوران دفاع مقدس نيز نقش ارزنده در شكست دشمنان داشته است.
وي در اين پيام با گراميداشت ياد شهيد محلاتي نخستين نماينده محلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهيد آيت الله محلاتي قبل از پيروزي انقلاب مبارزي نستوه و يار و ياور امام راحل بود و عليه تشكيل انجمن هاي ولايتي و ايالتي تلاش زيادي كرد.
لاريجاني افزود: اين شهيد بزرگوار مسئوليت هاي خطير از جمله دبير جامعه روحانيت مبارز تهران، نماينده امام در كميته امداد و حج و اوقاف و سرپرستي حجاج ايراني را بر عهده داشت و پس از سال ها جهاد در راه خدا و اعتلاي نظام جمهوري اسلامي در سال 1364 هواپيماي حامل او به همراه جمعي از نمايندگان مجلس مورد اصابت موشك هاي جنگنده هاي دشمن قرار گرفت و به شهادت رسيدند.وي در اين پيام خاطرنشان كرد: ايرانيان، دينمدار، غيرتمند و شجاع به راستي براي سرزمين و تاريخ خود افتخارآفريني كردند و همه نسل ها از اين حماسه و ارزش هاي هشت سال دفاع مقدس به نيكي ياد خواهند كرد.
لاريجاني با اهداي درود به همه شهيدان بخصوص شهداي روحاني محلات و قدرداني از برگزاركنندگان اين يادواره، گفت: شهر دارالمومنين محلات با تقديم شهيدان به اسلام، دينمداري و ولايتمداري خود را در تاريخ شكست شكوهمند انقلاب اسلامي به دنيا ثابت كرده است.
در اين پيام ياد سردار سرتيپ پاسدار شهيد محمدرضا (مسلم) شاهرخي از فرماندهان بسيجي شهرستان محلات و سردار پاسدار شهيد محمدجواد آصفري گرامي داشته شد.
لازم به ذكر است مراسم فوق در شهرستان محلات با حضور مردم شهيدپرور، خانواده شهدا و ايثارگران و مسئولان محلي برگزار شد.
 


جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حملات تروريستي در كويته پاكستان را محكوم كرد

سرويس شهرستان ها-
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي حملات تروريستي به مردم مظلوم شهر كويته پاكستان و كشتار شيعيان را محكوم كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: تكرار وقايع خونبار پاكستان و حملات تروريستي به مردم مظلوم شهر كويته موجب تاسف و تاثر شد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوميت اين اقدام تروريستي و عرض تسليت به خانواده شهدا و آرزوي شفاي عاجل براي مجروحان حادثه خونبار و اندوهبار، ملت مسلمان پاكستان را به شكيبايي و حفظ وحدت دعوت و از دولت پاكستان درخواست كرده است براي پايان دادن به اين فجايع انساني عزمي جدي و راه كار عاجلي را اتخاذ كنند.
بديهي است مسئوليت حفظ امنيت، جان و مال همه مردم اعم از شيعه و سني با دولت و حاكميت پاكستان است.
 


معاون وزير علوم و تحقيقات و فناوري خبر داد

تاسيس 20هزار شركت دانش بنيان در كشور

سيمرغ- خبرنگار كيهان:
مركز رشد واحدهاي فناوري شركت هاي دانش بنيان استان مازندران در دانشگاه علمي و كاربردي شهرستان سيمرغ افتتاح شد.
معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، تبديل يافته هاي پژوهشي به محصولات و فرآيندهاي دانش بنيان را از توفيقات و پيشرفت هاي حاصله در حوزه علم و فناوري اعلام كرد و افزود: تاكنون 31 پارك علم و فناوري و بيش از 120 مركز رشد در سطح كشور تاسيس شده است.
دكتر محمد مهدي نژاد اقتصاد مقاومتي را يكي از مولفه هاي اقتصاد دانش بنيان در برابر تحريم هاي استكبار جهاني دانست و گفت: با تلاش پژوهشگران در پارك علم و فناوري و مراكز رشد شركت هاي دانش بنيان بسياري از اقلام تحريمي دشمن در داخل كشور توليد مي شود.
معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم تعداد شركت هاي دانش بنيان در كشور را بالغ بر 3هزار شركت عنوان كرد و گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه اين تعداد به 35هزار شركت افزايش خواهد يافت.
مركز رشد واحدهاي فناوري مازندران با امضاء تفاهم نامه بين پارك علم و فناوري استان و دانشگاه علمي و كاربردي سيمرغ بدست مادر خلبان شهيد احمد كشوري در اين دانشگاه افتتاح شد.
 


عضو كميسيون برنامه و بودجه اعلام كرد: تاثير منفي در ارائه ديرهنگام بودجه

تاخير 6ماهه در اجراي پروژه هاي عمراني سال آينده

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاثير منفي ارائه ديرهنگام بودجه در روند پروژه هاي عمراني گفت: بهتر است بودجه چند دوازدهم براساس عملكرد بودجه امسال تصويب شود.
قاسم عزيزي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه آيا در دولت هاي گذشته سابقه تصويب بودجه چند دوازدهم وجود داشته افزود: تا جايي كه من به خاطر دارم در مجلس ششم و هفتم كه من بودم اين اتفاق نيفتاد و در مجلس هشتم هم به همين صورت؛ اولين بار سال گذشته كه دولت بودجه را با تاخير ارائه كرد، منجر به تصويب بودجه دو دوازدهم شد، البته سال قبل از آن هم تاخير در ارايه بودجه وجود داشت اما در دقايق پاياني سال بودجه به تصويب رسيد. امسال هم مجددا بودجه بايد براي ماه هاي اول سال 92 به صورت چند دوازدهم تصويب شود. وي اضافه كرد: مهلتي كه در قانون پيش بيني شده 15 آذر هر سال است، براي اينكه زمان كافي براي بررسي و تصويب وجود داشته باشد و بعد از آن هم مراحل قانوني بودجه تا پايان سال طي و آيين نامه هاي اجرايي آن نوشته شود تا با شروع سال جديد، آماده اجرا براي دولت باشد.
عزيزي با اشاره به تبعات تاخير ارائه بودجه در اداره كشور ادامه داد: زماني كه بودجه در پايان خرداد اجرايي مي شود، تا وقتي كه موافقت نامه هاي آن مبادله و دستورالعمل اجرايي آن تدوين و ابلاغ شود و بعد از آن در استان ها براي پروژه هاي مختلف عمراني، فراخوان پيمانكار داده شود، عملا 6 ماه از سال گذشته و اين فرصت از دست مي رود. در شوراي برنامه ريزي استان هم بايد اين تصميمات گرفته شود كه نياز به زمان دارد و طي شدن اين فرايند، زمان زيادي را به خود اختصاص مي دهد. در واقع با اين وضعيت در برخي استان ها 6 ماه اول سال هيچ كار عمراني انجام نمي شود. وي گفت: بيشترين مشكل تاخير در ارائه بودجه در پروژه هاي عمراني نمود خواهد داشت، چون بودجه جاري را به صورت علي الحساب مي دهند اما پروژه هاي عمراني عقب خواهد افتاد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اين سوال كه اگر سال آينده باتوجه به اينكه دولت جديد بر سر كار خواهد آمد، نياز است كه منابع و مصارف مشخص باشد و اگر بودجه در پايان خرداد تصويب شود ممكن است در برنامه هاي آنها اخلال ايجاد كند، گفت: مهم اين است كه مراحل اجرايي بودجه تا مردادماه كه رئيس جمهور جديد مشغول به كار خواهد شد، انجام شده باشد نه اينكه آن زمان تازه براي مبادله موافقت نامه ها اقدام كنند و زمان زيادي را از دست بدهند.
عزيزي همچنين با اشاره به روش تصويب بودجه دو دوازدهم و عملكرد بودجه سال 91، افزود: سال گذشته هم كه دولت بودجه را دير به مجلس ارائه داد، براساس قانون، بودجه دو دوازدهم تصويب كرد، اما الان با توجه به شرايط خاص درآمدي كه در بودجه سال 91 تحقق پيدا كرده و نسبت به پيش بيني ها 50 هزار ميليارد تومان كمتر است، براي سال 92 بايد بودجه براساس عملكرد بودجه امسال تصويب شود؛ در واقع بودجه امسال رقمي حدود 144 هزار ميليارد تومان بود در حالي كه پيش بيني اين است كه تا پايان سال 95 تا 100 هزار ميليارد ريال از اين رقم محقق شود، بنابراين مجلس براي ماه هاي اول سال براساس عملكرد بودجه 91 رقمي را تصويب خواهد كرد. البته لايحه بودجه تا وقتي كه به تصويب مجلس نرسد، منابع درآمدي اش قطعي شده نيست و شايد اقدام كارشناسي تر اين باشد كه براي ماه هاي اول سال آينده دو دوازدهم از رقم محقق شده در بودجه سال جاري پيش بيني شود و در اين فرصت مجلس بتواند لايحه را به طور كامل بررسي كند.
 


برپايي نمايشگاه ماشين آلات شهرداري ها و دهداري ها در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه ماشين آلات و تجهيزات شهرداري ها و دهداري ها در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي جزيره كيش برگزار شد.
اين نمايشگاه براي نخستين بار با حضور نمايندگان شهرداري ها، دهداري هاي استان هاي سراسر كشور و توليدكنندگان ماشين آلات، تجهيزات راه سازي و زيباسازي يكشنبه شب در جزيره كيش افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين نمايشگاه 52 غرفه در فضايي به وسعت 3 هزار مترمربع برپا شد تا شركت كنندگان توانمندي هاي خود را در زمينه مديريت شهري، ماشين آلات شهرداري ها، مبلمان شهري، تجهيزات و لوازم پارك هاي بازي، دوربين هاي كنترل ترافيك، تجهيزات و سامانه هاي توسعه فضاي سبز، نشريات محلي، كارخانه هاي آسفالت، موزائيك و قطعات بتني در معرض ديد عموم قرار دهند.
اين نمايشگاه تا دوم اسفند داير است و در آن نمايندگاني از كشور ايتاليا، آلمان، بلژيك و چين حضور دارند.
 


برگزاري مراسم گراميداشت سرتيپ شهيد حسن شاطري در سمنان

سمنان-خبرنگار كيهان:
دومين مراسم گراميداشت سرتيپ شهيد حسن شاطري در مسجد فاطميه محله حافظ (محل تولد آن شهيد) برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور انبوه مردم و مسئولان و نيز خانواده و بستگان شهيد شاطري برگزار شد، سفير سابق ايران در سوريه ضمن تجليل از آن شهيد گفت: شهيد شاطري در لبيك به ولي فقيه تمام عمر خود و حتي خانواده اش را وقف آسايش هم كيشان خود و مبارزين خط مقدم جهاد عليه شقي ترين دشمنان اسلام كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن اختري با اشاره به خدمات و زحمات شهيد شاطري در برخي كشورها گفت: شهيد شاطري در جريان جنگ 33 روزه و سپس بازسازي خرابي هاي آن جنگ، متحمل رنج هاي فراواني شد و چنين كسي شايسته فيض عظيم شهادت بود. وي اظهار داشت: ثمره تلاش امثال شهيد شاطري ها معجزه پيروزي هاي شگرف مقاومت در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح و مجهز رژيم صهيونيستي بود و به اعتقاد كارشناسان خبره جهان رژيم صهيونيستي به پايان خود نزديك شده است.
سفير سابق ايران در سوريه افزود: دين خدا علامت دارد و در عصر غيبت و بفرموده حضرت ولي عصر(عج) ولي فقيه علامت آن است.
وي اظهار داشت: لطف خداوند در اين عصر شامل حال مسلمين شده و ولي فقيه ما شخصيتي عالم، دانشمند، فرزانه، متقي، عادل و مسلط بر امور سياسي كشور و جهان است و هر كس كاري بكند كه موجب رنجور شدن رهبري شود دچار انحراف شده است. به گزارش خبرنگار ما عصر يكشنبه خانواده شهيد شاطري با حضور در بيت رهبري با رهبر معظم انقلاب ديدار كردند.
در اين ديدار رهبر معظم انقلاب ضمن تفقد از اعضاي خانواده شهيد شاطري آنان را به صبر در برابر مشيت الهي دعوت كردند.
 


رئيس جامعه هتلداران جزيره:

هتل هاي كيش بيش از شبي 540 هزار تومان نگيرند!

كيش- خبرنگار كيهان:
در تعطيلات نوروز 1392 هزينه اقامت در هتل هاي 5 ستاره جزيره كيش شبي 540 هزار تومان است و هتلداران اجازه افزايش قيمت ندارند.
رئيس جامعه هتلداران كيش با بيان اين مطلب افزود: از آنجايي كه 85 درصد اتاق هاي هتل ها در جزيره كيش بطور ساليانه به آژانس هاي مسافرتي سراسر كشور پيش فروش مي شود بنابراين، هيچ هتلي اجازه افزايش قيمت را در طول ايام تعطيلات نوروز ندارد و تمام قيمت ها در جامعه هتلداران كيش نيز به تصويب رسيده است.
مسيح الله صفا با بيان اينكه تمام خدمات جانبي در هتل 5 ستاره 540 هزار تومان براي هر شب اقامت در آن است، تصريح كرد: پايين ترين نرخ اقامت شبي 180 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وي افزود: تنها سه هتل در جزيره كيش كه خدمات بالايي دارند و اتاق هايشان را پيش فروش نكردند به دليل اين است كه ملزومات اتاق ها را به صورت دلار تامين مي كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10