(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 1 اسفند  1391 - شماره 20434

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد شهادت شهيد شاهچراغي
 شهيدي كه پرچم افتخار براي ملت شد
سخنگوي قوه قضائيه خبر داد
 احكام 24 دانه درشت فساد بانكي براي اجرا ابلاغ شد
در مكتب امام
رئيس مجلس: شرايط اجراي فاز دوم هدفمندي مهيا نيست
طرح دو فوريتي مجلس
براي افتتاح حساب ويژه حمايت از توليد ملي
نماينده دائم ايران در سازمان ملل:
رهنمودهاي رهبر انقلاب نشان از قدرت جمهوري اسلامي
در عين منطق و استدلال است
سخنگوي دولت:
جلسات مشترك دولت و مجلس ادامه مي يابد
در دانشگاه علوم قضايي صورت گرفت
تاكيد آملي لاريجاني بر استقلال و سلامت قوه قضائيه
بيانيه جامعه روحانيت مبارز تهران؛
مسئولان از ماجراجويي بپرهيزند
وزير دفاع مطرح كرد
شكست استراتژي آمريكا با استقرار موشك هاي بالستيك و كروز ايران
سياري خبر داد
ناوگروه اعزامي نيروي دريايي از تنگه مالاكا عبور مي كند


به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد شهادت شهيد شاهچراغي

شهيدي كه پرچم افتخار براي ملت شد

امروز در تقويم تاريخ هشت ساله حماسه و رشادت ملت سرافراز ايران ، سالروز شهادت «حسن شاهچراغي» است .
نهم بهمن سال 1331 هجري شمسي در »دامغان« كودكي از خانواده سادات پا به عرصه هستي مي گذارد. نام او را به عزت و يادمان پدربزرگ ، »سيد حسن« ناميدند. او فرزند ارشد آقا »سيد مسيح شاهچراغي » بود.
شهيد شاهچراغي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان يكي از مشاوران و مسئول دفتر شهيد آيت الله قدوسي در دادستاني انقلاب به فعاليت پرداخت و سپس از سوي مردم دامغان به نمايندگي مجلس برگزيده شد
وي در اين دوران با رسوا ساختن خط شيطاني منافقين و بني صدر از طريق انجام سخنراني هاي روشنگرانه و تنظيم اعلاميه عدم كفايت سياسي وي كه با تاييدات امام و امت همراه شد، از جمله شخصيت هاي موثر نظام اسلامي در سالهاي نخستين دهه شصت به شمار مي آيد كه در اين عرصه حساس از تاريخ جمهوري اسلامي ايران ضمن ايفاي كامل وظايف نمايندگي مردم، با هوشياري و بصيرتي كه نشأت گرفته از سالها همراهي با شهيدان عاليقدر قدوسي و بهشتي بود، اقدامات ارزشمندي را در چارچوب صيانت از اصل ولايت فقيه و ارزش هاي مورد عنايت رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) محقق ساخت.
حال سوال اين است كه اگر شهيد بزرگوار ما امروز حاضر بودند، با خط نفاق و فتنه اي كه خواستار آشوب و اغتشاش در كشور بوده و هست چگونه برخورد مي كردند؟
پاسخ به اين سوال مهم را بايد در سوابق روشن و ضد ليبرالي شهيد شاهچراغي يافت، آنجا كه پيرامون رفتارهاي ضد مكتبي منافقين، در مواضعي شفاف و صريح، به بازگويي فريب كاري هاي اين گروهك تروريستي مي پردازد و انحرافات آنان را گوشزد مي نمايد.
به عنوان مثال؛ اين بخش از نطق تاريخي حجت الاسلام شهيد سيد حسن شاهچراغي در نكوهش مواضع برخي جريانها، داراي درسهاي عبرت آموزي براي امروز و آينده است: »من فكر نمي كنم كه بعد از آن تروريسم كور و كري كه در ايران به راه افتاده بود و بسياري از خادمان ملت و بزرگان و علما و چهره هاي محبوب اين مردم را گرفت و بعد از افشاي خيانت و وابستگي سران تروريست ها و منافقين، براي كسي در بطلان راه آنها و حقانيت راه مردم ترديدي باقي مانده باشد«.
شهيد شاهچراغي همچنين در تحليلي واقع بينانه از ماهيت رژيم صهيونيستي به ملت لبنان اشغالي آنروز توصيه مي كند كه: »ما را به عنوان نسل آزموده و تجربه كرده برايتان پيامي است، با توكل به خدا تنها راه شما جنگ است، جنگ با اسرائيل«. و اينك حوادث امروز حقانيت اين نگاه را روشن تر كرده است .
... نهايتا شهيد شاهچراغي در آذر ماه سال 61 به سمت سرپرستي مؤسسه كيهان منصوب شد و در اول اسفند ماه سال 1364 در پي اصابت موشك رژيم بعثي به همراه چهل نفر از همراهان خود به فيض شهادت نائل آمد. از شهيد دو فرزند به نامهاي سيد مهدي و سيد مسيح به يادگار باقي مانده است.
شهيد شاهچراغي از شهداي شاخص انقلاب است كه رهبر معظم انقلاب ، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در مورد اين شهيد بزرگوار فرموده اند:«شهيد شاهچراغي، پرچم افتخاري براي ملت ايران است».
شهيد شاهچراغي در بخشي از وصيتنامه خود چنين مي نگارد : «با اعتقاد راسخ به وحدانيت خداوند و حقانيت معاد و بهشت و جهنم وكليه اصول و فروع دين شريف اسلام، خداوند را سپاس مي گويم كه توفيق داد تا سربازي حقير براي اسلام و جمهوري اسلامي باشم وپيروي كوچك براي رهبر بزرگ انقلاب اسلامي امام خميني. لحظه اي از عمرم از دوران تكليف نگذشته مگر اينكه در انديشه تعالي اسلام و گسترش مكتب جعفري بودم .»
25 دي ماه امسال پدر بزرگوار اين شهيد دارفاني را وداع گفت و در جوار فرزندش آرام گرفت. خداوند روح اين شهيد را با شهداي دشت كربلا و پدر گرامي اش را با وي محشور فرمايد.
 


سخنگوي قوه قضائيه خبر داد

احكام 24 دانه درشت فساد بانكي براي اجرا ابلاغ شد

سخنگوي دستگاه قضا در نشست خبري خود با اصحاب رسانه احكام نهايي برخي متهمان پرونده بزرگ فساد بانكي و ديگر موضوعات مهم قضايي را تشريح كرد.
حجت الاسلام محسني اژه اي در ابتداي چهل و چهارمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه درباره احكام متهمان پرونده فساد بزرگ بانكي، گفت: تعدادي از احكام متهماني كه محاكمه شده بودند در مرحله تجديدنظرخواهي در دي ماه به ديوان عالي كشور رفت و 29 بهمن ماه راي ديوان عالي صادر شد. پرونده براي اجراي حكم به شعبه صادركننده راي برگشته و در حال حاضر محدوديت و معذوريت قانوني براي ذكر اسامي محكوماني كه حكم شان قطعي شده است، نداريم.
محسني اژه اي ادامه داد: متهم رديف اول اين پرونده »مه آفريد خسروي« رييس هيات مديره شركت گروه ملي صنعتي فولاد ايران، فرزند منصور است كه به اتهام اخلال در نظام اقتصادي كشور و مفسد في الارض به اعدام محكوم و حكم اين فرد تاييد شده است.
وي تصريح كرد: همچنين متهم رديف اول يعني مه آفريد خسروي كه به اتهام پولشويي محكوم شده بود به رد اموالي كه از ناحيه پولشويي تحصيل كرده بود و هم چنين يك چهارم به عنوان جريمه از مبلغ 25 هزار ميليارد و 729 ميليون و 800 ريال محكوم شده كه بايد پرداخت كند و وجوهي نيز اين فرد به عنوان رشوه به افراد مختلف پرداخته بود كه كل وجوه به عنوان تعزير ايشان حكم به ضبط اموال داده شده است.
محسني اژه اي تصريح كرد: متهم رديف دوم »بهداد بهزادي« معاون حقوقي شركت آريا فرزند ناصر است كه به اتهام اخلال در نظام اقتصادي و مفسد في الارض به اعدام محكوم شده است و حكمش نيز تاييد شده است. هم چنين اين فرد به اتهام شركت در پولشويي موظف به پرداخت يك چهارم همان مبلغ از پيش گفته شده، است.
وي ادامه داد: متهم رديف سوم «ايرج شجاعي» معاون منابع مالي و توسعه گروه اميرمنصور آريا فرزند عنايت است كه با همان جرم و عنوان ذكر شده به استناد ماده 4 قانون تشديد مرتكبين اختلاس و ارتشاء به عنوان مفسد في الارض به اعدام محكوم و حكمش نيز تاييد شده است. هم چنين اين فرد نيز به اتهام پولشويي محكوم و موظف به پرداخت جريمه يك چهارم همان مبلغ ياد شده است.
دادستان كل كشور گفت: متهم رديف چهارم نيز «سعيد كياني رضازاده» رييس بانك صادرات شعبه گروه ملي اهواز فرزند عيسي است كه به استناد ماده 4 قانون تشديد مرتكبين ارتشاء و اختلاس به عنوان مفسد في الارض به اعدام محكوم و حكمش نيز تاييد شده است. هم چنين اين فرد وجوهي را به عنوان رشوه در دوران رياست خود به مبلغ 23 ميليارد و 500 ميليون ريال گرفته كه به عنوان وجوهي كه در قالب رشوه دريافت كرده است، محكوم به جريمه شده است.
اسامي بقيه متهمان
پرونده فساد بزرگ مالي
سخنگوي قوه قضاييه همچنين اسامي بقيه متهمان پرونده فساد بزرگ مالي را با عنوان اتهامي و محكوميت آنها به اين شرح اعلام كرد:
متهم رديف 5: آقاي سعيدرضا محمودي - رييس بانك ملي كيش كه به حبس ابد و محروميت دايم از خدمات دولتي، جزاي نقدي و پرداخت يك چهارم از مبلغي كه به عنوان رشوه اخذ كرده، محكوم شده است.
متهم رديف 6: عليرضا رياضي سرپرست منطقه بانك صادرات اهواز كه به 15 سال حبس و محروميت از خدمات دولتي به طور موقت محكوم شده است.
متهم رديف 7: طهماسب نصيري، مديرعامل شركت خدمات عمومي اهواز كه به استناد ماده 4 قانون مجازات مرتكبين ارتشاء و اختلاس، به تحمل 20 سال حبس، پرداخت جزاي نقدي 137 ميليارد و 600 ميليون ريال كه معادل آن را بايد جريمه پرداخت كند و همچنين پرداخت يك چهارم عوايد حاصل از پولشويي محكوم شده است.
متهم رديف 8: خدامراد احمدي، معاون وزير و رييس سابق ايميدرو به جرم شركت در اختلال در نظام اقتصادي كشور كه به 10 سال حبس و رد مال به مبلغ 900 ميليون تومان، پرداخت همين ميزان جريمه نقدي و محروميت از مشاغل دولتي به طور موقت محكوم شده است.
متهم رديف 9: عبدالرضا رسولي، مديرعامل گروه صنايع فولاد ايران كه به تحمل 20 سال حبس و رد مبلغ 30 ميليارد ريال و رد يك ماشين سانتافه - كه به عنوان رشوه دريافت كرده بود - محكوم شده است.
متهم رديف 10: ابوالفضل گلزاري، مديرعامل شركت تراوس به دليل واسطه بودن در پرداخت رشوه به سه سال حبس محكوم شده است.
متهم رديف 11: مجيد اسعدي الموتي، معاون وزير راه وقت كه به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال دايم از خدمات دولتي و استرداد وجهي كه به عنوان رشوه گرفته - كه مبلغ آن 202 هزار يورو و 800 ميليون تومان است كه مانند اين مبلغ بايد جريمه پرداخت كند - محكوم شده است.
متهم رديف 12: شاپور رهنماي ذكاوت، مديركل وزارت راه كه به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال دايم از خدمات دولتي، رد مبلغي كه به به عنوان رشوه دريافت كرده و جزاي نقدي معادل 266 هزار دلار محكوم شده است.
متهم رديف 13: علي اميري، مديركل وزارت كه به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال دايم از خدمات دولتي و رد ميزان مبلغي كه به عنوان رشوه دريافت كرده است و همچنين پرداخت جزاي نقدي، معادل 168 هزار يورو محكوم شده است.
متهم رديف 14: كامران رادپويا فرزند علي اكبر، مديرعامل يك شركت وابسته به وزارت راه بود كه به استناد ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به دو سال حبس و رد مال معادل 113 هزار يورو و وجهي كه به عنوان رشوه دريافت شده محكوم شده است و به استناد مواد 592 و 593 قانون مجازات اسلامي به 3 سال حبس ديگر محكوم شده كه اين حكم تاييد شده است.
متهم رديف 15: محمد عليار دستجردي فرزند غلامرضا است كه مدير شركت حديد پارسيان بود كه فاكتورهاي سوري را صادر مي كرد و مبلغ 801 ميليارد ريال فاكتورهاي سوري صادر كرده بود به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به تحمل يك سال حبس و به استناد قانون مبارزه با پولشويي به پرداخت يك چهارم مبلغ ذكر شده به عنوان جزاي نقدي محكوم شده بود كه اين حكم هم تاييد شده است.
متهم رديف 16: بهرام بهستاني مدير شركت اليت (از شركت هاي وابسته به گروه اميرمنصور آريا) است كه به استناد قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به تحمل يك سال حبس و به استناد قانون مبارزه با پولشويي به جزاي نقدي معادل يك چهارم وجوه حاصله به مبلغ 686 ميليارد و 400 ميليون ريال محكوم شده بود كه اين حكم هم تاييد شد.
متهم رديف 17: اميررضا موجودي فرزند علي از شركت لوشان به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به تحمل 5 سال حبس و به استناد قانون مبارزه با پولشويي به جزاي نقدي معادل يك چهارم 686 ميليارد و 400 ميليون ريال و به استناد ماده 536 قانون مجازات اسلامي به 6 ماه حبس ديگر محكوم شده بود كه اين هم تاييد شده است.
متهم رديف 18: احسان نجيب فرزند محمدجعفر از شركت لوشان به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به دو سال حبس و به استناد قانون مبارزه با پولشويي به پرداخت يك چهارم جزاي نقدي مبلغ ذكر شده محكوم شده بود كه اين هم در ديوان عالي كشور تاييد شده است.
متهم رديف 19: سعيد خسروي فرزند محمدحسن كه فاميل خود آقاي مه آفريد بوده به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به 8 سال حبس محكوم شده كه اين هم تاييد شده است.
متهم رديف 20: خانم جميله استوار فرزند ايرج كه در حسابداري اين گروه كار مي كرده است به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به 3 سال حبس محكوم شده كه يك سال آن به لحاظ وضعيت سني و تشخيص دادگاه به جزاي نقدي تبديل شده است و به استناد قانون مبارزه با پولشويي به يك چهارم جزاي نقدي وجوه حاصله محكوم شده بود كه ديوان عالي كشور قسمت دوم حكم را نقض كرده است و پرونده بايد مجددا در اين قسمت رسيدگي شود.
متهم رديف 21: خانم عاطفه حسي فرزند فريدون نيز به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به 3 سال محكوم شده كه يك سال آن به جزاي نقدي تبديل شده و اين قسمت هم تاييد شده است اما محكوميت به يك چهارم جزاي نقدي نقض شده است.
متهم رديف 22: عليرضا بافت چي فرزند عبدالله مستندا به ماده 3 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به تحمل 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزاي نقدي و 3 سال انفصال موقت از خدمات دولتي، محروميت از خدمات دولتي به مدت 20 سال محكوم شده است كه اين قسمت آخر يعني 20 سال محروميت نقض شده است.
متهم رديف 23: عليرضا بهارلويي كه يكي از كارمندان همين گروه بوده به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به 2 سال حبس محكوم شده كه اين هم عينا تاييد شده است.
متهم رديف 24: محمود سروري فرزند مهدي كه از كارمندان ديگر اين گروه بوده به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به 3 سال حبس محكوم شده و چون كارمند دولت نبوده جزاي نقدي و انفصال از خدمت نيز نداشته است.
متهم رديف 25: نفر بعدي محمدرضا شهيدي تبار فرزند رحيم كه جزو كارمندان شركت خدمات عمومي اهواز بوده به استناد ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري به 2 سال حبس، رد مبلغ 12 ميليارد و 400 ميليون ريال و جزاي نقدي معادل يك چهارم مبلغ ذكر شده محكوم شده بود كه عينا تاييد شده است.
2 نفر تبرئه شدند
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه اظهار كرد: اين تعداد نفراتي است كه توسط جناب آقاي سراج محاكمه شده بودند. اگر حضور ذهن داشته باشيد 39 نفر در اين مرحله در دادگاه محاكمه شدند كه قاضي سراج 2 نفر از آنها را تبرئه كرد و از 37 نفر باقي مانده مواردي را كه قرائت كردم حكمشان تاييد و قطعي شده و بقيه مواردي كه اسم آنها را نخواندم احكامشان نقض شده است كه مجددا بايد دادگاه هم عرض به اين پرونده ها رسيدگي كند.
وي افزود: بعد از رسيدگي آقاي سراج به مرحله اول پرونده، 16 نفر ديگر توسط قاضي ديگري محكوم شدند كه پرونده در مرحله ي تجديدنظرخواهي است. 8 نفر از اين افراد به احكام اعتراض كرده بودند و 8 نفر ديگر هنوز فرصت تجديدنظرخواهي دارند. محسني اژه اي با اشاره به پرونده فساد مالي خاطرنشان كرد: فساد بزرگي كه واقع شد واقعا همه را متاثر كرد و به حيثيت بانك ها و افراد مختلف لطمه وارد كرد و مشكلات عديده اي را براي بورس، بانك ها و سازمان هاي ديگر ايجاد كرد اما اين فساد با قاطعيت و نهايت دقت رسيدگي شد. وي ادامه داد: در اين پرونده 53 وكيل از ابتدا تا انتها حضور داشتند. شروع رسيدگي 15/5/90 بود. تشگيل پرونده در اهواز بود ولي بعد از مدتي پرونده به تهران احاله شد.
آغاز جلسه ستاد ويژه
پيشگيري از جرايم انتخاباتي
محسني اژه اي در ادامه با بيان اينكه در انتخابات مجلس طبق قانون ما وظيفه داريم كه ستاد ويژه پيشگيري از جرايم انتخاباتي را تشكيل دهيم، گفت: بر اساس قانون انتخابات رياست جمهوري و شوراها، مسائل و جرايم و تخلفات پيش بيني شده است كه لازم است اين ستاد را براي انتخابات رياست جمهوري و شوراها از همين الان تشكيل دهيم تا بتوانيم با نامزدهاي انتخاباتي و حاميان آنها تذكراتي را دهيم. وي تاكيد كرد: همچنين هدف از تشكيل اين ستاد اين است كه اگر خداي ناكرده كساني از روي غفلت مسائل و مشكلاتي را به وجود آورند به آنها تذكر دهيم و از اين اقدام پيشگيري كنيم و اگر لازم بود اين افراد را به مقامات قضايي جهت برخورد معرفي كنيم. محسني اژه اي خاطرنشان كرد: اولين جلسه ستاد پيشگيري سه شنبه(امروز) يك اسفند در دادستاني كل كشور با حضور معاونت پيشگيري تشكيل خواهد شد .
دادگاه مهدي هاشمي به زودي
برگزار مي شود
محسني اژه اي هم چنين با اشاره به پرونده مهدي هاشمي ادامه داد: قاضي اين پرونده تعيين شده و ايشان بايد ابتدا پرونده را مطالعه و در اين راستا تعيين وقت كنند اما اين موضوع بالطبع زمان زيادي نمي گيرد.
وي با بيان اينكه دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي به زودي برگزار مي شود تصريح كرد: تعيين وقت دقيق رسيدگي به اين پرونده با قاضي رسيدگي كننده است لذا من نمي توانم در حال حاضر زمان دقيقي را اعلام كنم.
تشكيل پرونده براي 10 نفر از برهم زنندگان مراسم پاياني راهپيمايي قم
در ادامه اين نشست، خبرنگاري از وضعيت پرونده بر هم زدگان جلسه سخنراني رييس مجلس شوراي سوال پرسيد كه محسني اژه اي در اين رابطه گفت: پرونده اي تشكيل شده است. تعدادي شناسايي شدند و از آنها تحقيق شده است. تحقيقات هركدام از اين افراد كه تمام شده قرارشان تبديل شده است.
وي افزود: تا روز گذشته 10 نفر در اين رابطه شناسايي و براي آنها پرونده تشكيل شده است ولي چون قائل به اين هستند كه ظاهرا افراد بيشتري در اين رابطه دخيل بوده اند تحقيقات براي شناسايي بقيه افراد وجود دارد.
وضعيت پرونده اخلالگران ارزي
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره وضعيت پرونده اخلال گران ارزي و اينكه آيا از متهمان اين پرونده كسي آزاد شده است، گفت: خبر ندارم كسي آزاد شده است يا نه ولي بخشي از پرونده ها به دادگاه رفته و بخشي هم به دادگاه نرفته است ولي پرونده يكي از متهمان بزرگ اين پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
تشريح پرونده هاي زمين خواري
محسني اژه اي در پاسخ به سوال ديگري در مورد آخرين وضعيت پرونده »جواد لاريجاني«، گفت: در مقاطع مختلف ما دو سه گونه زمين خواري داريم كه يك مورد آن اين است كه هر دولتي در زمان خودش زمين هايي را به افراد مي دهد و دولت بعدي كه مي آيد مطرح مي كند كه تخلفي انجام شده است. در حال حاضر زمين هايي به عنوان مثال براي تشكيل شركت صنعتي داده مي شود ولي بعد از مدتي افراد به تعهدات خود عمل نمي كنند و در اين راستا پرونده تشكيل مي شود.
وي با اشاره به يك مورد زمين خواري در اصفهان، اظهاركرد: چند وقت پيش كه بنده در اصفهان بودم يك مورد تقاضا شده بود و فردي دو هزار و 500 هكتار زمين براي پروژه اي را خواستار شده بود كه دادستان آن شهر به جد وارد اين موضوع شد. در واقع پرونده هاي قابل توجهي از زمين خواري هميشه مورد توجه دستگاه قضايي بوده و اگر هر مقدار از اين پرونده ها ثابت شود كه خلافي در آن صورت گرفته حتما بررسي و متعاقبا حكم آن صادر خواهد شد، البته بايد جرم و خلاف بودنش ثابت شود. سخنگوي دستگاه قضايي ادامه داد: در زمان دولت گذشته يعني قبل از دولت نهم زمين هايي داده شده كه برخي از آنها خلاف بوده و برخي از اين زمين ها به نحو صحيح واگذار شده، ولي اگر كسي و سازماني مانند سازمان بازرسي كل كشور مدعي شود، ادعاي افراد و سازمان ها بررسي مي شود تا ببينيم تخلف انجام شده از كدام قسمت است. آيا از اول خلاف بوده يا خير؟ يا اگر به نحو صحيحي اين زمين ها واگذار شده و اگر افراد طبق مقررات به تعهدات شان عمل كرده اند پس ايراد اصلي كجاست و همه اين موارد را بررسي مي كنيم .
رسيدگي به پرونده مرتضوي ادامه دارد
وي هم چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري درخصوص عنوان اتهامي سعيد مرتضوي و اينكه او با چه قراري آزاد شده است، خاطرنشان كرد: يك بار ديگر عرض كردم كه كساني كه اطراف اين قضيه هستند كه تا الان حدود 4 الي 5 نفر مي شوند، برايشان پرونده تشكيل شده است. درخصوص آقاي مرتضوي بايد بگويم كه ايشان بازداشت شد و پس از انجام تحقيقات اوليه و ضبط بعضي از وسايلي كه مرتكب آن خلاف شده بودند، رسيدگي به اين هم چنان پرونده ادامه دارد. از قرار ايشان هيچ اطلاعي ندارم اما اين را مي دانم قرار مناسب با اتهام، براي همه افراد درگير در اين ماجرا صادر شده است.
 


در مكتب امام

اهميت «باور» انسان
اساس همه شكست ها و پيروزي ها از خود آدم شروع مي شود.
انسان اساس پيروزي است و اساس شكست است.
باور انسان، اساس تمام امور است.
آيين انقلاب اسلامي - ص 440
 


رئيس مجلس: شرايط اجراي فاز دوم هدفمندي مهيا نيست

رئيس مجلس گفت: كسي مخالف كمك به مردم نيست و مخالفت با اجراي فاز دوم هدفمندي براي جلوگيري از فشار به مردم به خاطر آماده نبودن شرايط است.
علي لاريجاني در خصوص مخالفت مجلس با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: تصميم مجلس براي توقف فاز دوم هدفمندي مربوط به سال 91 است. وي در گفت وگو با فارس خاطر نشان كرد: اينكه وضعيت سال 92 براي اجراي فاز دوم هدفمندي چگونه باشد، نيازمند بررسي است و مجلس براساس شرايط زماني نظر خواهد داد.
رئيس مجلس گفت: بسياري از صاحب نظران در مجلس معتقدند شرايط كشور به سبب مشكلات معيشتي مردم و گراني و معضل اشتغال آماده اجراي فاز دوم هدفمندي نيست.
لاريجاني در عين حال متذكر شد: اين به معناي آن نيست كه هيچ وقت فاز دوم طرح اجرا نشود بلكه يك مرحله را اجرا كرديم و شرايط اقتصادي ما وضع ديگري پيدا كرده است.
وي اضافه كرد: كسي با نفس هدفمند سازي يارانه ها مخالفتي ندارد اما مهم زمان است و بايد شرايط را آماده كنيم و اگر سال آينده شرايط عادي و وضعيت مردم بهتر شد، گام بعدي را بر مي داريم.

 


طرح دو فوريتي مجلس

براي افتتاح حساب ويژه حمايت از توليد ملي

تعدادي از نمايندگان مجلس در حال تهيه طرحي با قيد دو فوريت براي افتتاح حساب ويژه حمايت از توليد ملي هستند.
به گزارش فارس تعدادي از نمايندگان مجلس در حال تهيه طرحي با قيد دو فوريت براي افتتاح حساب ويژه حمايت از توليد ملي هستند.
براساس اين طرح بانك مركزي موظف است كه 18 درصد از سپرده هاي بانك ها را به عنوان تسهيلات توليد در اختيار صنايع مختلف قرار دهد.
وقتي اين پول در اختيار صنايع قرار مي گيرد سود سپرده اين مبلغ از محل ماده 8 هدفمندي يارانه ها به بانك هاي مربوطه پرداخت مي شود.
همچنين به ازاي اشتغالي كه از اين طريق ايجاد مي شود ضريب تشويق براي هر توليدكننده در پرداخت تسهيلات بيشتر در نظر گرفته مي شود.
براساس اين گزارش اين طرح براي جهت دهي نقدينگي موجود در بانك ها به سمت توليد ملي در حال تدوين است.
 


نماينده دائم ايران در سازمان ملل:

رهنمودهاي رهبر انقلاب نشان از قدرت جمهوري اسلامي
در عين منطق و استدلال است

سفير و نماينده دائم كشورمان رهنمودهاي اخير رهبر معظم انقلاب را تحليل منطقي شرايط امروز انقلاب و نظام خواند و آن را نشانه قدرت و صلابت و در عين حال منطق و استدلال نظام جمهوري اسلامي دانست.
جشن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، به دليل بارش برف سنگين در نيويورك در هفته قبل، اين هفته در مركز فرهنگي امام علي(ع) و با حضور جمع كثيري از ايرانيان و فارسي زبانان مقيم نيويورك برگزار شد.
محمد خزاعي در اين مراسم طي سخناني تأكيد كرد: به گواه تاريخ، هر حركت اجتماعي با پشتوانه انديشه خود دوام يافته و رمز وقوع و ماندگاري انقلاب اسلامي ملت ايران نيز همان انگيزه و انديشه الهي آن است.
سفير و نماينده دائم كشورمان رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار مردم تبريز با ايشان را تحليل منطقي شرايط امروز انقلاب و نظام خواند و آن را نشانه قدرت و صلابت و در عين حال منطق و استدلال نظام جمهوري اسلامي ايران دانست.
خزاعي حضور ميليوني مردم ايران در راهپيمايي 22بهمن امسال را نشان دهنده گوشه اي از حس استقلال طلبي مردم ايران ارزيابي نمود و تأكيد كرد: مردم با حضوري گسترده تر از سال هاي قبل و تكرار شعارهاي سي و چهار سال قبل انقلابيون، نشان دادند كه ملت ايران عليرغم فشارهاي بدخواهان بيروني كماكان قوي بوده و با حضور خود پاي آبرو و عزت اسلام و ايران ايستاده اند.
سفير و نماينده دائم كشورمان تأثيرپذيري حركت هاي اجتماعي و انقلاب هاي منطقه خاورميانه از انقلاب اسلامي ملت ايران را يادآور شد و افزود: قدرت و عظمت ملت ايران باعث شده كه در همه مسائل مهم منطقه، برغم خواست دروني دشمنان، ديدگاه هاي نظام جمهوري اسلامي ايران تأثيرگذار بوده و بر نقش و حضور جمهوري اسلامي ايران در حل و فصل اين مسائل تأكيد شود.
 


سخنگوي دولت:

جلسات مشترك دولت و مجلس ادامه مي يابد

سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسات دولت و مجلس گفت: اين جلسات مشترك همچنان ادامه مي يابد.
غلامحسين الهام سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان ارائه بودجه سال 92 به مجلس شوراي اسلامي گفت: انشا الله طي چند روز آينده بودجه به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره زمان پرداخت عيدانه دولت به مردم گفت: انشاالله به زودي نيز اين عيدي به مردم پرداخت خواهد شد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري در مورد جلسات مشترك دولت و مجلس گفت: اين جلسات همچنان ادامه خواهد داشت و موضوع اصلي آن نيز بحث هدفمندي است.
الهام گفت: بايد همكاري ها و هماهنگي ها ادامه پيدا كند و در مورد بحث هدفمندي نيز بايد مجلس و دولت به جمع بندي برسند؛ البته ظاهرا مجلسي ها به جمع بندي نهايي نرسيده اند و بايد تدبير ديگري انديشيده شود. سخنگوي دولت درباره زمان جلسه آينده بين مجلس و دولت تصريح كرد: موضوع جلسات مهم است نه زمان آن، ما جلسات را تعطيل نكرده ايم كه زمان بگذاريم، مجلسي ها بايد در اين خصوص به جمع بندي برسند.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره زمان دقيق جلسات بين مجلس و دولت گفت: من از زمان دقيق اين جلسات مطلع نيستم.
الهام در پاسخ به سوال ديگري درباره سخنان مقام معظم رهبري پيرامون بحث نزديكي هرچه بيشتر مسئولان براي حل مشكلات گفت: درباره ضرورت اجراي سخنان رهبري حرفي نداريم و ضرورت خدمت به مردم در اين ميان بيش از پيش وجود دارد.
وي افزود: سيستم مديريتي و ساختار مديريتي كشور بايد به گونه اي باشد كه سعي بر همدلي بين قواي سه گانه وجود داشته باشد تا كار مردم راحتتر و سريعتر انجام شود.
سخنگوي دولت ادامه داد: اين مسئله اجتناب ناپذير است كه مجموعه ها بايد با يكديگر همدل باشند تا بتوانند كار خود را به درستي انجام دهند هرگونه اختلاف بين مسئولين به مردم آسيب مي رساند.
الهام افزود: فرمايشات رهبري دراين باره بسيار روشن و واضح است و به فضل الهي اين مسئله عملي خواهد شد و در جايي هم كه مشكلاتي هست قانون اساسي وجود دارد و همه بايد به قانون اساسي مقيد باشند.
3 گزينه نهايي جبهه پيروان مشخص شدند
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان از قطعي شدن 3 گزينه نهايي اين تشكل سياسي براي انتخابات رياست جمهوري 92 خبر داد.
«احمد زماني» درباره موضع اين جبهه در جريان انتخابات رياست جمهوري گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري به عنوان برآيند مجموعه تشكل هاي شناخته شده اصولگرايان طي جلسات متعدد كارشناسي به ارزيابي گزينه هاي مختلف انتخاباتي اصولگرا و بررسي نيازها و اقتضائات فعلي كشور اقدام كرد.
به گزارش فارس، اين فعال سياسي ادامه داد: ما در جبهه پيروان برحسب شاخص هاي مختلف ابتدا تمامي چهره هاي مطرح انتخاباتي اصولگرا را مورد بررسي قرار داده و از ميان گزينه هايي كه از سوي زيرمجموعه ها به جبهه معرفي شده بودند در آخرين جلسه به سه گزينه كه در طراز رياست جمهوري كشور باشند به عنوان جمع بندي فعلي خود رسيديم.
زماني همچنين سه نامزد مورد حمايت فعلي جبهه پيروان خط امام و رهبري را منوچهر متكي، محمدرضا باهنر و يك گزينه از موتلفه كه به احتمال زياد يحيي آل اسحاق باشد، اعلام كرد.
 


در دانشگاه علوم قضايي صورت گرفت

تاكيد آملي لاريجاني بر استقلال و سلامت قوه قضائيه

رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر استقلال قاضي و دستگاه قضايي گفت: امروز كه دستگاه قضايي بر استقلال و قانونمداري اصرار دارد، مورد بي مهري هايي قرار گرفته است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در همايش سي امين سالگرد تاسيس دانشگاه علوم قضايي اظهار كرد: در مقام اجرا، استقلال دستگاه قضايي و قاضي و ديگري سلامت اين دو مهم است. مبارزه با مفاسد را اگرچه دستگاه هاي اجرايي مي توانند از خود شروع كنند ولي وقتي به يك جايي رسيد دستگاه قضايي بايد به آن رسيدگي كند.
به گزارش ايسنا، آملي لاريجاني با بيان اينكه «يكي از مهم ترين وظايف خود را دفاع از استقلال قاضي و دستگاه قضايي ديده ام»، گفت: خيلي ها دلشان مي خواهد دستگاه قضايي تابع باشد و اگر تابع بود هر كاري كرده بود آن را مي پسنديدند اما امروز كه دستگاه قضايي بر استقلال، قانون مداري و عدم تعدي دستگاه ها و قوا به يكديگر اصرار دارد مورد بي مهري هايي قرار گرفته است ولي اشكالي ندارد زيرا اينها هزينه هايي است كه براي استقلال بايد پرداخت كرد.
 


بيانيه جامعه روحانيت مبارز تهران؛

مسئولان از ماجراجويي بپرهيزند

جامعه روحانيت مبارز تهران طي بيانيه اي تاكيد كرد با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، لازم است مسئولان از رفتارهاي شعارگونه، ماجراجويانه و تسويه حساب هاي شخصي پرهيز كنند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: سكان دار انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي با تبيين مواضع كلي و ناراستي هاي رخ داده، هوشمندانه نسبت به انحراف عملي به وجود آمده هشدار دادند و راه درست شرعي، قانوني و اخلاقي را به مسئولين نشان دادند؛ ويژگي هايي كه وجه تمايز نظام مقدس جمهوري اسلامي با ديگر نظام هاي حاكم بر جهان امروز است.
در اين بيانيه تاكيد شده است: همانطور كه ايشان فرمودند متاسفانه رفتارهاي صورت گرفته در جريان استيضاح موجب تاثر رهبري و مردم شد، بدون شك فضاي بي اخلاقي همچون سم مهلكي براي انقلاب اسلامي است و غيراخلاقي نمي توان به آرمان هاي متعالي و سعادت دست يافت.
جامعه روحانيت مبارز تهران در بيانيه خود آورده است: رهنمود گرانقدر حضرت آيت الله خامنه اي به مسئولين درخصوص گراني و رسيدگي به مشكلات اقتصادي مردم، بايد نصب العين همه قرار گيرد و برادرانه و صميمانه، بدون نفي وجود مشكلات، كمر همت بسته و تلاش مضاعف داشته باشند، از سوي ديگر مردم فهيم ما نيز به درستي درك كرده اند كه مسير رفع مشكلات از درون نظام مي گذرد و ضعف و تسليم هرگز چاره كار نخواهد بود. در اين بيانيه تاكيد شده است: خواسته اكيد مقام معظم رهبري مبارزه عملي با فساد است؛ با توجه به فرمايش ايشان، لازم است مسئولين از رفتارهاي شعارگونه، ماجراجويانه و تسويه حساب هاي شخصي پرهيز نمايند و تمام جديت خود را بر سياست هاي درست اقتصادي متمركز نمايند.
 


وزير دفاع مطرح كرد

شكست استراتژي آمريكا با استقرار موشك هاي بالستيك و كروز ايران

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: وقتي موشك هاي بالستيك و كروز ما در ساحل مستقر است و مي تواند ناوهاي آمريكايي را هدف قرار دهد، يعني استراتژي آمريكايي ها از همان ابتدا با شكست مواجه شده است.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در همايش ملي توسعه سواحل مكران و اقتدار جمهوري اسلامي ايران كه در دانشگاه علوم دريانوردي چابهار برگزار شد، گفت: وقتي به دريا و تحولات آينده توجه مي كنيم و همچنين بررسي ملاحظات استراتژيك و حتي ادبيات آمريكا به اين نكته مي رسيم كه قدرت آينده، قدرت آسياست و آمريكا حداكثر يك قدرت در ميان قدرت هاي آينده خواهد بود و نه به عنوان ابرقدرت حاكم.
وي افزود: براي رسيدن به افق هاي چشم انداز 1404 بايد توجه ويژه اي به سواحل مكران شود، اين سواحل منطقه مهمي در شكل گيري ائتلاف هاي شبكه اي در آينده خواهد بود.
وحيدي تاكيد كرد: اينكه ايران قدرت منطقه اي است متكي بر مناطق ژئوپليتيكي حساس است كه ايران مي تواند قدرت نفوذ و تاثيرگذاري خود را فرامنطقه اي كند. كما اينكه اين كار صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه ايران بايد سواحل گسترده مكران را سامان دهد، گفت: آب هاي اين دريا مشرف به خليج فارس و تنگه هرمز است و سواحل مكران به لحاظ نظامي عمق استراتژيك خليج فارس حساب مي شود. زماني كه قدرت نظامي ما با اقتدار با سواحل مكران حاضر باشد، هيچ قدرتي جرات نمي كند در خليج فارس آتش افروزي كند. سواحل مكران تامين كننده واقعي امنيت خليج فارس و تنگه هرمز است.
وحيدي خاطرنشان كرد: وقتي پايگاه هاي جديد نيروي دريايي در سواحل مكران ايجاد شد، خيلي در خارج كشور مورد اهميت قرار گرفت و اين به دليل نقش استراتژيك اين سواحل است.
وي تاكيد كرد: نيروي دريايي ارتش با حضور قدرتمندانه در سواحل مكران مي تواند دشمن را آنچنان از سواحل دور كند كه آنها نتوانند استراتژيك شان را عملي كنند. وقتي دفاع ساحلي با موشك هاي ساحل به درياي ما عمق دريا را مورد هدف گيري و اصابت قرار مي دهند، يعني استراتژيك دشمن شكست خورده است.
وحيدي افزود: آمريكايي ها چندين سال به دنبال ساخت ناوشكني بودند كه آن را متناسب با آب هاي جنوب و با توجه به توانمندي هاي ايران ساختند و اعلام كردند كه مي توانند تا عمق 560 كيلومتري را هدف قرار دهند اما وقتي موشك هاي بالستيك و كروز ما در ساحل مستقر است و مي تواند دورتر از اين فاصله را هدف قرار دهند، نشان مي دهد استراتژيك آمريكايي ها در ابتدا با شكست مواجه شده است.
رونمايي از ناوشكن جماران 2
و شناور پرنده در آينده اي نزديك
همچنين سردار وحيدي روز دوشنبه در حاشيه نخستين همايش توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران، افزود: ناوشكن جماران 2 بزودي به آب انداخته مي شود.
وي با بيان اين كه موضوع توسعه سواحل مكران بسيار مهم است، تصريح كرد: توسعه سواحل مكران با تدابير فرمانده معظم كل قوا و حضور نيروي دريايي ارتش در اين منطقه افزايش يافته است.
وحيدي با تاكيد بر اين كه توجه به توسعه اين سواحل به طور جدي در دستور كار دولت است، يادآور شد: سواحل مكران نقش راهبردي در حوزه استراتژيك دارد كه دولت برنامه هاي متعددي را در اين راستا در دستور كار خود دارد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار داشت: توجه به قطب سوم پتروشيمي و توسعه منطقه آزاد، حل مسائل مربوط به ماهيگيري، كشاورزي و آبرساني در اين منطقه از برنامه هاي دولت است.
 


سياري خبر داد

ناوگروه اعزامي نيروي دريايي از تنگه مالاكا عبور مي كند

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اعزام ناوگروه 23 اين نيرو به شرق اقيانوس هند، از عبور قطعي اين ناوگروه از تنگه «مالاكا» خبر داد.
امير دريادار «حبيب الله سياري» روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ناوگروه 23 اعزامي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به سمت شرق اقيانوس هند در حركت است و طي هماهنگي هايي كه انجام مي شود، ممكن است در يكي از سواحل سريلانكا، هندوستان يا چين پهلو بگيرد. وي ادامه داد: اين ناوگروه قطعا از تنگه مالاكا در شرقي ترين نقطه اقيانوس هند عبور مي كند و سپس به ايران باز مي گردد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين در ادامه تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش برنامه اي در دستور كار خود براي شركت در رزمايش مشترك با كشور چين ندارد.
بنابراين گزارش، تنگه مالاكا يكي از مهمترين گذرگاه هاي دريايي جهان شناخته مي شود و از مهمترين بندرهاي آن مي توان به بندر يلاوان در اندونزي و بندرهاي ملاكا و پنانگ در مالزي اشاره كرد.
بنا بر برخي آمار منتشر شده، نزديك به يك چهارم از محموله هاي نفت خام دنيا از اين تنگه عبور مي كنند كه پس از تنگه هرمز مهمترين شاهراه حمل و نقل دريايي نفت در دنيا بشمار مي رود.
اين تنگه با 800 كيلومتر طول، بين 50 تا 320 كيلومتر عرض دارد كه باريكترين قسمت آن در جنوب تنگه واقع شده و به سمت شمال عريض تر مي شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10