(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29  آذر  1391 - شماره 20385

حديث دشت عشق
علي كفاشيان از احتمال تغييرات ديگر در فدراسيون فوتبال سخن گفت
تعارف نداريم؛ لازم باشد مديران ديگري را بركنار مي كنيم!
اخبار كوتاه از فوتبال
ناگفته هاي علي آبادي از اختلافات كميته ملي المپيك و وزارت ورزش
وزارت ورزش اطلاعات را به بيرون از كشور انتقال مي دهد
تقابل پرسپوليس- ملوان اين بار در جام حذفي
رسول خادم از نفوذ نوكيسه گان ورزشي مي گويد
ورزشي ها در ورزش غريبه شده اند
انصراف مهرام و ماهان از حضور در جام شيخ راشد
جدال ستاره هاي واليبال در اروميه
باخت 7بر صفر، نتيجه رقابت نكردن در ليگ كشتي!


حديث دشت عشق

به ياد معلم بسيجي شهيد «ناصر نيكنام»
خود را براي قيامت آماده كنيد
شهيد «ناصر نيكنام» در 16 ارديبهشت سال 1341 در كومله لنگرود به دنيا آمد و در دهم شهريور سال 1365 در عمليات كربلاي 2 در منطقه حاج عمران به شهادت رسيد. پيكر پاك اين شهيد سرانجام پس از گذشت 10سال مفقوديت در مزار شهداي كومله به خاك سپرده شد.
قسمتي از وصيت نامه:
آنچه كمال معنوي و مادي شماست همت گيريد كه امروز و فردا دير است و خود را براي قيامت آماده كنيد بر اساس ظرفيت علم و عمل. اميد است كه سر قبرم آييد و بگوييد كه ترا عفو نموديم شايد كه در اين حكمتي باشد.
 


علي كفاشيان از احتمال تغييرات ديگر در فدراسيون فوتبال سخن گفت

تعارف نداريم؛ لازم باشد مديران ديگري را بركنار مي كنيم!

سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون فوتبال در تازه ترين صحبت هاي خود از انتخاب سرپرست براي تيم ملي خبر داد و گفت: «هر تغييراتي را كه به نفع منافع فوتبال كشور باشد، بدون تعارف اعمال خواهيم كرد.»
علي كفاشيان درباره ملاقاتش با كارلوس كي روش درباره عملكرد تيم ملي ايران در تورنمنت غرب آسيا، اظهار كرد: صحبت هايي در اين زمينه شد و كي روش معتقد بود حضور در اين تورنمنت براي بازيكنان جوان تجربه خوبي بود، هر چند تيم ملي نتوانست از مرحله گروهي صعود كند. او مي گفت بخاطر اينكه دست باشگاه ها را براي دادن بازيكن به تيم ملي براي اين تورنمنت باز گذاشته بود، بعضي از بازيكناني را كه مي خواسته در غرب آسيا همراه تيم ملي باشند را در اختيار نداشت.
كي روش قبول كرد براي تيم ملي سرپرست بگذاريم
رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه صحبت هايش از انتخاب سرپرست تيم ملي خبر داد و گفت: با كي روش هم در اين رابطه صحبت كردم تا شخصي را با مسئوليت مستقيم سرپرستي تيم ملي روي نيمكت داشته باشيم. گزينه هاي مختلف را بررسي كرده و بزودي سرپرست تيم ملي را معرفي مي كنيم. كفاشيان در اين قسمت از صحبت هاي خود به وضوح نشان داد كه تا پيش از اين كي روش مخالف آمدن سرپرست به تيم ملي بود و حالا كه ديگر تيم ملي به نقطه بحران نزديك شده، وي موافقت خود را با اطلاع فدراسيون رسانده است.
نياز باشد هر تغييري را
بدون تعارف انجام مي دهيم
رئيس فدراسيون فوتبال در واكنش به اين صحبت كه «قرار بود كميته فني منسجمي را به رياست مرتضي محصص راه بياندازيد اما از يك ماه پيش از بازي با ازبكستان تا الان نمي دانيم كجا هستند! گفت: من هم از ايشان بي خبر هستم. قرار بود كميته فني راه بيافتد اما نمي دانم محصص كجاست. همين يك جمله علي كفاشيان نشان مي دهد كه وي در جايگاه رئيس فدراسيون فوتبال تا چه اندازه بر امور داخلي فدراسيون مسلط است! وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه منظورتان از جمله «بعضي ها در فدارسيون بايد جايشان را به ديگران بدهند» چيست، گفت: براي ما منافع فوتبال كشور مهم است و در راهي كه طي مي كنيم اگر نياز به تغييرات بيشتري باشد، بدون تعارف حتماً اعمال خواهيم كرد. اين قسمت از صحبت هاي رئيس فدراسيون فوتبال زماني اهميت پيدا مي كند كه بدانيم طي روزهاي گذشته خبرهاي بسياري در خصوص بركناري نبي دبيركل و بهروان نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال منتشر شده است.
مجمع هر تصميمي بخواهد مي گيرد
كفاشيان درباره موضع گيري برخي مديران فوتبالي كه گفته اند كفاشيان فوتبالي آمده و بايد فوتبالي هم برود، نيز گفت: بله، اين حرف صحيحي است كه هر تغييري در مناصب فدراسيون فوتبال مبناي اصولي داشته باشد و طبق نظر مجمع فدراسيون صورت گيرد. ما هم سعي مي كنيم در مسير پيشرفت فوتبال ايران حركت كنيم. فدراسيون مجمع دارد و اعضاي آن هم با اشرافي كه به وضعيت فدراسيون دارند مي توانند هر تصميمي براي فوتبال كشور بگيرند.
استعفا نداده ام
رئيس فدراسيون در واكنش به اينكه آيا در جلسه هيأت رئيسه از مسئوليت تان استعفا داده بوديد، گفت: خير، من استعفا نداده ام و با قدرت به كارم در فدراسيون ادامه مي دهم. در حال حاضر مشغول برگزاري انتخابات هيأت هاي فوتبال هستيم؛ انتخابات هيأت قم و چند استان ديگر را برگزار كرديم و انتخابات ساير هيأت ها هم يك به يك برگزار مي شود. تمام شايعاتي كه در اين زمينه مطرح شده بود را تكذيب مي كنم. وي همچنين درباره اظهارات دادستان تهران مبني بر اينكه كفاشيان با قرار وثيقه آزاد است و نيز صحبت هايي كه درباره تفهيم اتهام به او مطرح شد حرفي نزد و تنها گفت كه هيچ صحبتي در اين باره ندارد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

شكايت ژوزه از پرسپوليس به فيفا
مانوئل ژوزه از پرسپوليس به فيفا شكايت كرد.به گزارش فارس با تصميم محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس مانوئل ژوزه از اين تيم كنار گذاشته شد و تصميم گرفته شده تا زماني كه تكليف اين مربي مشخص شود بر سر تمرينات حاضر نشود از همين رو مانوئل ژوزه صبح ديروز در نامه اي به فيفا از پرسپوليسي ها شكايت كرد. او در اين نامه اعلام كرده كه در ايران بلاتكليف است و پرسپوليسي ها پول او را به وي پرداخت نمي كنند.پرسپوليسي ها هم وكيل بين المللي خود را براي بررسي اين پرونده آماده كرده اند تا از طريق فيفا پيگير اين موضوع باشد.
توافق مجيدي و استقلال در خانه قلعه نويي!
فرهاد مجيدي كاپيتان سابق استقلال با امضاي قرارداد يك و نيم ساله به جمع آبي پوشان تهراني ملحق شد. امير قلعه نويي كه گفته مي شد اختلافاتي با مجيدي دارد پس از امضاي قرارداد اين بازيكن گفت: به هر حال نگاه من به فرهاد نگاه سرمايه اي بود. او سرمايه ملي فوتبال ايران است. من به او نگاهي برادرانه داشتم. مي خواهم درباره مسئله اي صحبت كنم كه كسي از آن خبري نداشت. مجيدي قبل از آن كه به دفتر فتح الله زاده برود به خانه من آمد و ما با هم يك ساعتي صحبت كرديم و اگر سوء تفاهمي هم وجود داشت، برطرف شد. قلعه نويي ادامه داد: فرهاد مجيدي كسي است كه براي استقلال زحمات زيادي كشيده است. ما در باشگاه مان يك مكتب بيشتر نداريم و آن هم مكتب استقلال است و فرهاد هم جزو اين مكتب است.
6 بهمن زمان برگزاري بازي برگشت دربي تهران
طبق برنامه اعلام شده از سوي سازمان ليگ، ديدار برگشت دربي پايتخت روز جمعه ششم بهمن ماه از ساعت 15 در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد. تيم پرسپوليس روز جمعه بيست و نهم دي ماه در ورزشگاه آزادي از هفته بيست و دوم به مصاف تيم داماش مي رود و در هفته بيست و سوم نيز روز جمعه ششم بهمن ماه از ساعت 15 در ورزشگاه آزادي ميهمان رقيب سنتي خود خواهد بود.
ميزباني گهر- استقلال به دورود رسيد
ديدار تيم هاي استقلال و گهر در ورزشگاه دورود برگزار مي شود. بهاروند رئيس هيات فوتبال استان لرستان با اعلام اين خبر گفت: با موافقت شوراي تامين استان لرستان ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و گهر در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي در ورزشگاه دورود انجام مي شود. اين مسابقه جمعه برگزار مي شود و ورزشگاه دورود نخستين ميزباني تيم گهر را در اين فصل از مسابقات باشگاهي ايران تجربه مي كند.
سوپر استار در آستانه تمديد قرارداد
وب سايت رسمي باشگاه بارسلونا اعلام كرد ليونل مسي طي چند هفته آينده قرارداد جديدي با اين باشگاه اسپانيايي به امضا خواهد رساند. بارسا همچنين اعلام كرد ژاوي و كارلس پويول نيز براي تمديد قراردادهايشان به توافق رسيدند. قرارداد فعلي مسي در سال 2016 به اتمام مي رسد اما قرارداد جديد مسي تا بعد از تولد 31 سالگي اش نيز در بارسا خواهد بود. در اين قرارداد دستمزد مسي سالانه افزايش مي يابد و بدون توجه به پاداش سالانه 5.12 ميليون پوند دستمزد خالص دريافت مي كند.
جايزه ميليوني رونالدو به خاطر 17 كيلو وزن كم كردن
يك روزنامه چاپ برزيل به بازيكن افسانه اي پيشين كشورش بخاطر كم كردن 17 كيلوگرم از وزنش، جايزه ميليوني پرداخت كرد. روزنامه اوگلبو روز گذشته دست به جيب شد و مبلغ هنگفتي را به رونالدو پرداخت كرد. علت اين امر بخاطر بدهي به مهاجم پيشين سلسائو نبود. حتي به دليل شكست خوردن در پرونده اي قضايي و شكست خوردن در شكايت هاي معمول دادگاهي نيز صورت نگرفت. بلكه پاداش جايزه اي بود كه مسئولان اين روزنامه پرتيراژ قولش را به گلزن پيشين اول كشورشان و جهان داده بودند. اين كه او اگر وزنش را كم كند و از چاقي مفرط فاصله بگيرد، 44.2 ميليون يورو به وي پاداش خواهند داد. رقمي كه از حساب بانكي اوگلبو خارج و به اين چهره پرداخت شد. بازيكن سابق آيندهوون هلند، بارسلونا و رئال مادريد اسپانيا، آ.ث و اينترميلان ايتاليا نيز در مدت 12 هفته توانست 17 كيلو از وزنش را كه به 118 كيلوگرم رسيده بود، كم كند. در اين ميان علاقمندانش از طريق يك برنامه تلويزيوني، هفته به هفته در جريان جزييات كار قرار گرفتند. رونالدو هم كه ثمره تلاش خود را با دريافت جايزه اي ارزشمند گرفت، نيز گفت: خيلي خوشحالم كه به اين موفقيت رسيدم و بارديگر وزنم كاهش يافت. من آنقدر چاق شده بودم كه حركت كردن واقعاً برايم سخت شده بود. بعد از اين بايد تلاش كنم تا ديگر افزايش وزن نداشته باشم.
موسوي استقلالي شد، منوچهري و حسيني نفتي
دو بازيكن تيم فوتبال استقلال با نفت تهران به توافق رسيدند.مطابق با قول و قراري كه دو باشگاه استقلال با نفت تهران داشت، امين منوچهري و ميثم حسيني از تيم استقلال با نفت تهران به توافق رسيدند و به اين تيم پيوستند.ايمان موسوي، مهاجم تيم نفت قراردادش را با اين تيم فسخ كرد و با استقلال به توافق رسيد.موسوي و فرهاد مجيدي احتمالا امروز قراردادشان را در هيئت فوتبال به ثبت مي رسانند.
 


ناگفته هاي علي آبادي از اختلافات كميته ملي المپيك و وزارت ورزش

وزارت ورزش اطلاعات را به بيرون از كشور انتقال مي دهد

رئيس كميته ملي المپيك تاكيد كرد وزارت ورزش خواسته يا ناخواسته اطلاعات داخلي ورزش را به اطلاع نهادهاي بين المللي مي رساند.
درگيري و اختلاف نظر كميته ملي المپيك و وزارت ورزش اتفاق امروز و ديروز نيست. اين دو مدت هاست بر سر مسائل مختلف با هم اختلاف نظر دارند كه اين روزها به دليل اصلاح اساسنامه فدراسيون ها و كميته ملي المپيك بيشتر هم شده است. در همين راستا شايد شنيدن صحبت هاي محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك دلايل اين اختلافات را روشن كند. وي روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري فارس به بيان برخي مسايل پرداخت كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ در مجامع ورزشي جهاني ديدگاه بر اين است كه انتخابات در فدراسيون ها به هر شكل بايد توسط مجمع عمومي تشكيل شود و كميته ملي المپيك، دولت و حتي مراجع قضايي نبايد در انتخابات دخالت داشته باشند و افراد را بركنار يا منصوب كنند، اما در ايران با توجه به اينكه بودجه فدراسيون ها و اعتبارات مورد نياز آنها توسط دولت تامين مي شود يك باور وجود دارد و آن اين است كه اگر قرار است دولت هزينه هاي فدراسيون ها را بدهد پس مي تواند اعمال نظر كند. اين دو موضوع مقابل يكديگر است و در نهايت منجر به اين شد كه با توجه به تغييرات در فدراسيون ها و آگاه شدن فدراسيون هاي جهاني، از ما خواستند تا اساسنامه فدراسيون ها اصلاح شود.
¤ در نشستي كه در ماكائو داشتيم جلسه اي با حضور عباسي و مسئولان IOC برگزار كرديم كه بحث هاي زيادي مطرح شد. عباسي دلايل خودش را مبني بر ا ينكه دولت بايد در انتخابات صاحب نظر باشد مطرح كرد. در پايان نتيجه اين بود كه قطعا بايد اساسنامه ها اصلاح شود و قبل از اصلاح اساسنامه نبايد انتخاباتي برگزار شود. بحث ديگري هم در اين نشست مطرح شد و آن اين است كه روساي بركنار شده بايد به كار خود بازگردند.
¤ در خصوص بيرون رفتن اطلاعات از كشورمان بايد بگويم من اين بحث را با وزير هم مطرح كردم و گفتم خواسته يا ناخواسته شما خودتان اطلاعات را مي دهيد. اين موضوع و اطلاع رساني در مورد آن يك پروسه دارد. وقتي رئيس يك فدراسيون تغيير مي كند و حكم آن زده مي شود در سايت وزارت ورزش قرار مي گيرد؛ بالطبع سايت فدراسيون مربوطه نيز اين موضوع را در سايت چند زبانه خود پوشش مي دهد. خب خارجي ها خيلي راحت متوجه تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي مي شوند.
 


تقابل پرسپوليس- ملوان اين بار در جام حذفي

مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي فوتبال ايران در حالي امروز با انجام يك ديدار به پايان مي رسد كه تيم پرسپوليس با كادر فني متحول شده برابر ملواني به ميدان مي رود كه نفرات اصلي آن را بازيكنان پيشين پرسپوليس تشكيل مي دهند.
قطعاً اين بازي براي پرسپوليس و مديران اين باشگاه اهميت بيشتري دارد. آنها كه به تازگي همكاري خود با مانوئل ژوزه پرتغالي را پايان داده و يحيي گل محمدي را به عنوان سرمربي جديد روي نيمكت مي بينند، براي رسيدن به آرامش نسبي و دور شدن از حاشيه هاي روزهاي اخير به پيروزي در اين بازي و صعود به جمع 16 تيم برتر جام، نياز دارند. در سوي ديگر ميدان، تيمي قرار دارد كه با هدايت محمد احمدزاده روزهاي خوبي را در ليگ برتر تجربه كرده است و مي خواهد در جام حذفي هم اين روند را ادامه دهد. لازم به يادآوري است كه اين ديدار ساعت 15/16به قضاوت محسن تركي در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
 


رسول خادم از نفوذ نوكيسه گان ورزشي مي گويد

ورزشي ها در ورزش غريبه شده اند

مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد با انتقاد از شرايط حاكم بر ورزش گفت: اين روزها ورزشي ها در ورزش غريبه شده اند!
روز گذشته مصاحبه اي از رسول خادم روي خروجي خبرگزاري ايسنا قرار گرفت كه در آن مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد به تشريح آخرين شرايط ورزش و كشتي پرداخته بود كه نكات جالب توجهي در دل خود داشت. چكيده اي از صحبت هاي رسول خادم در ادامه مي آيد.
¤ امروزه فدراسيون هايي مثل وزنه برداري، تكواندو، كاراته، جودو و در راس آنها كشتي، با محدوديت هاي مالي جدي مواجهند و مجبورند كه خيلي از برنامه هاي خود را حذف كنند. حذف برنامه هاي اصلي در آينده اثرات منفي خود را در نتايج فني نشان خواهد داد.
¤ ورزش قهرماني، كتاب درسي شب امتحان نيست كه يك شبه خوانده شود و با نمره ناپلئوني پاس گردد. ورزش قهرماني فرآيند توسعه و اصلاح رفتارهاي فني است.
¤ خادم در پاسخ به اين سوال كه حضور مديران غير ورزشي در ورزش تا چه حد بر نوع مديريت ورزش ايران تاثير داشته، تصريح كرد: در دو دهه گذشته و پس از دوران جنگ، دسته اجتماعي جديدي در ورزش تدريجاً شكل گرفت، كه من آنها را «نوكيسه گان ورزشي» مي نامم. «نوكيسه گان ورزشي» كساني هستند كه متعلق به خانواده ورزش نيستند، اما بنابر موقعيت هاي اقتصادي، سياسي و مديريتي شان، موقعيت هاي كليدي و برتر در فرآيند تصميم سازي در ورزش را در اختيار دارند.
¤ تا يكي، دو دهه گذشته اين نو كيسه گان ورزشي آنقدر نفوذ نداشتند كه اين حجم اثرگذاري را در جامعه ورزشي داشته باشند،به گونه اي كه حتي بتوانند نگرش ها را تحت تاثير قرار دهند، اما امروز اين گستردگي و عمق حضور آنان به حدي رسيده كه حتي ورزشي ها نيز در ورزش غريبه به حساب مي آيند.
¤ دارنده مدال طلاي المپيك آتلانتا در ادامه در پاسخ به اين سوال كه نتايجي كه در المپيك به دست آمده حاصل يك كار سيستماتيك بود يا جرقه استعدادها و تلاش هاي فردي؟ گفت: در طول تاريخ بيشترين سهم در بدست آوردن نتايج ايران در المپيك ها را تلاش خود جوش ورزشكاران و مربيان داشته ، البته دستگاه ورزش نيز در برگزاري اردوها و تورنمنت ها و ايجاد فرصت ها از طريق پشتيباني برنامه هاي فني سهم رو به تزايدي داشته است. اما اين كه بخواهيم بگوييم نتايج المپيك ها را خروجي سيستم «كشف، جذب و پرروش» در ساختار ورزش بدانيم ،درست نيست و حتي ادعاي اين قضيه هم واهي است.
¤ با مطالعاتي كه بعد از المپيك داشتيم متاسفانه متوجه شديم كه دست كشتي ايران در پشتوانه ها پر نيست و در اوزاني هم كه كشتي گير داريم اين قضيه به صورت اتفاقي بوده است، مثل وزن 60 كيلوگرم كه اسماعيل پور، احسان پور و دنگسركي را داريم اما در برخي وزنهاي ديگر شرايط متفاوت است.
¤ دارنده پنج مدال طلاي آسيا حضور در جام هايي مثل علي اف و ياريگين را براي كشتي گيران ايراني ضروري دانست و افزود: كشتي گيران ايراني از نظر رواني يك هراس تاريخي از روس ها دارند و حضور در چنين جامهايي مي تواند اين هراس را از بين ببرد و شيوه كشتي گرفتن را به كشتي گيران ايران بياموزد. چون روس ها كشتي بلد هستند و ما هم كشتي بلديم، مهم آموزش دستيابي به موقعيت رواني و فني چگونگي مبارزه با روس ها است كه اين كشتي گيران طيف گسترده اي از تيمهاي كشورهاي شوروي سابق را شامل مي شود.
 


انصراف مهرام و ماهان از حضور در جام شيخ راشد

نمايندگان ايران از حضور در رقابت هاي بسكتبال جام شيخ راشد امارات انصراف دادند.
رقابت هاي بين المللي شيخ راشد امارات هرساله در دبي برگزار مي شود و امسال نيز قرار است اواخر ماه آينده انجام شود. مهرام كه در 3 دوره اين رقابت ها حضور داشته و 2 عنوان قهرماني و يك مقام چهارمي را نيز از آن خود كرده است، امسال نيز به اين مسابقات دعوت شد كه به دليل فشرده بودن رقابت هاي ليگ برتراز حضور در آن انصراف داد. فولاد ماهان نيز كه دوره گذشته اولين بار در اين بازي ها شركت داشت، در اين دوره نيز دعوت شده بود كه اين تيم هم به دليل فشرده بودن ليگ انصراف خود را اعلام كرد.
 


جدال ستاره هاي واليبال در اروميه

هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال عصر امروز با برگزاري 6 مسابقه برگزار خواهد شد.
سيزدهمين هفته از رقابت هاي پرحاشيه ليگ برتر واليبال باشگاه هاي كشور عصر امروز با برگزاري 6 مسابقه در شهرهاي مختلف پيگيري خواهد شد كه در حساس ترين مسابقه اين هفته در اروميه تيم شهرداري ميزبان كاله آمل خواهد بود. در اين مسابقه كه ملي پوشان زيادي در آن حضور دارند تيم ميزبان تلاش مي كند حداكثر امتياز اين مسابقه را تصاحب كند تا جايگاهش در جدول رده بندي را بيش از پيش ارتقا دهد؛ در طرف مقابل هم آملي ها دوست ندارند كه نتيجه اين بازي را واگذار كنند و به خوبي مي دانند كه براي ماندن در جمع مدعيان بايد پيروز اروميه را ترك كنند. پيشگاماني ها هم كه اين روزها حاشيه هاي زيادي را توسط مربي و بازيكنان خود در ليگ برتر ايجاد كرده اند كار آساني را در يزد برابر جواهري بازرگاني دارند. شاگردان رضا ابراهيمي در تيم جواهري بازرگاني كه تاكنون رنگ پيروزي در ليگ برتر را نديده اند به نظر مي رسد در بازي هفته سيزدهم هم اميد چنداني براي پيروزي ندارند، چرا كه به خوبي مي دانند شرايط ميزباني در يزد كمي متفاوت تر از ساير استان ها است و پيشگاماني ها تيم مدعي براي قهرماني هستند. برنامه هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
¤ شهرداري اروميه- كاله مازندران
¤ ميزان خراسان- آلومينيوم المهدي
¤ نوين كشاورز- باريج اسانس
¤ پيشگامان كوير- جواهري گنبد
¤ متين ورامين- سايپا البرز
¤ شهرداري تبريز- پيكان تهران
جدول رده بندي تا پايان هفته دوازدهم: 1- پيشگامان كوير يزد 25 امتياز، 2- پيكان 24 امتياز، 3- كاله آمل 24 امتياز، 4- متين ورامين 24 امتياز و ...
 


باخت 7بر صفر، نتيجه رقابت نكردن در ليگ كشتي!

سرنوشت تنها ديدار معوقه هفته نخست رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد در حالي مشخص شد كه تيم شهداي ساري از رويارويي مقابل تيم داماش بابل انصراف داد!
تيم شهداي ساري در حالي به مصاف حريف خود نرفت كه سه آزادكار اين تيم پس از مراسم وزن كشي اين پيكارها سر وزن نرسيدند و به نوعي خود را از پيش باخته مي ديدند. از سوي ديگر شاگردان تقي اكبرنژاد در تيم داماش بابل نيز هيچ مشكلي براي حضور در اين ديدار نداشتند و با كشتي گيران آماده در سالن مسابقات حضور يافتند.در همين راستا عباس نمازيان سرپرست سازمان ليگ فدراسيون كشتي نيز با توجه به غيبت تيم شهداي ساري در اين ديدار اعلام كرد: اين مسابقه براي ما با نتيجه 7 بر صفر به سود تيم داماش بابل به اتمام رسيده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10