(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10  دی  1391 - شماره 20394

گزارش كيهان از نخستين جلسه دادگاه 4 زورگير
سازمان بيمه سلامت در چارچوب حقوقي و حمايت دولت هويت مي يابد
راه اندازي 10 اردوگاه اسكان اضطراري در پاركها
سقوط هواپيماي مسافربري در روسيه
مدارس ايراني در نجف و كربلا بازگشايي شدند
دستگيري، اين بار توسط مردم
تبهكاري كه در مرخصي از زندان هم اخاذي مي كرد
كميته امداد خبر داد
اعزام 30هزار سالمند به مشهدمقدس
سرما مدارس 3 استان را تعطيل كرد
بارش هاي زمستاني از دوشنبه
اعدام 4 متجاوز به عنف و قاچاقچي در يزد
توقيف شناور حامل سوخت قاچاق در خليج فارس
دستگيري گداي ميليونر براي دومين بار در كيش
معلم هاي آمريكايي دست به كلت شدند
مرگ 12كودك افغان در سرما
زن ريش دار پسرش را پيدا كرد!
توزيع شربت سمي در پاكستان


گزارش كيهان از نخستين جلسه دادگاه 4 زورگير

دادگاه رسيدگي به اتهامات چهار زورگير كه فيلم اقدامات مجرمانه آنان در فضاي مجازي منتشر شده بود، در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
قاضي ابوالقاسم صلواتي در آغاز دادگاه رسيدگي به اتهامات 4 زورگير خشن پايتخت گفت: محاكمه 4 متهم در راستاي ماده 188 قانون آئين كيفري دادرسي در شعبه 15دادگاه انقلاب برگزار مي شود. اين جلسه با حضور نماينده دادستان و وكلاي تسخيري متهمان برگزار مي شود.
رئيس شعبه 15دادگاه انقلاب افزود: خبرنگاران روزنامه ها، خبرگزاري ها و صدا و سيما از ذكر نام متهمان خودداري كنند، متهمان با عناوين متهمان رديف اول تا چهارم معرفي مي شوند و تخلف از اين موضوع در حكم افتراء است.
قاضي صلواتي اظهار كرد: لازم به يادآوري است وكلاي حاضر در جلسه وكلاي تسخيري هستند. با توجه به اينكه هيچ يك از وكلا حاضر به دفاع از متهمان نبودند از آنها خواهش كرديم كه دفاع كنند.
در ادامه جلسه دادگاه نماينده دادستان كيفرخواست چهار متهم به زورگيري را كه اخيراً تصاوير آنها در اينترنت پخش شده بود قرائت كرد.
اميراسماعيل رضوانفر گفت: متهم نخست اين پرونده ع- م نام دارد كه متولد 1368 و سابقه دار است و اتهام وي محاربه و افساد في الارض از طريق سرقت مسلحانه و به كارگيري سلاح سرد و ايجاد رعب و هراس و ايراد ضرب و جرح شاكي پرونده است.
وي افزود: متهم رديف دوم ع-س نام دارد كه متولد 1371 و فاقد سابقه كيفري است و اتهام وي نيز محاربه و افساد في الارض از طريق سرقت مسلحانه با بكارگيري سلاح سرد و ايجاد رعب و هراس است.
نماينده دادستان گفت: متهم رديف سوم م-ب متولد 1370 و متهم رديف چهارم نيز م-ب متولد 1368 است كه هر دو سابقه دارند و اتهام اين دو متهم نيز سرقت مسلحانه و بكارگيري سلاح سرد است.
رضوانفر در تشريح چگونگي وقوع ماجراي اين پرونده گفت: يازدهم آذر امسال شاكي پرونده هنگامي كه از بانك سامان خارج و به محل كار خود مراجعه مي كند چهار متهم پرونده سوار بر دو دستگاه موتورسيكلت با سلاح سرد به وي حمله ور مي شوند و اقدام به خفت گيري مي كنند و با سرقت اموال شاكي و با زدن ضرباتي به وي از محل متواري مي شوند.
وي افزود: بعد از شكايت شاكي و با توجه به اسنادي كه از متهمان در صحنه جرم باقي مانده بود متهمان پرونده دستگير شدند و در تحقيقات نيز به جرم خود اعتراف كردند.نماينده دادستان گفت: پزشكي قانوني سلامت و نداشتن جنون متهمان را در زمان سرقت تأييد كرده است و همه جرايم اتفاقي متهمان با اتهام هاي صادره انطباق كامل دارد.
وي افزود: بنابراين مطابق مندرجات كيفرخواست براي چهار متهم پرونده تقاضاي رسيدگي و صدور كيفرقانوني دارم.
در ادامه اين دادگاه متهمان و وكلاي تسخيري آنها به ترتيب در جايگاه قرار گرفته و به دفاع پرداختند. همه متهمان اين پرونده اتهامات خود را پذيرفتند و با ابراز پشيماني از قاضي پرونده درخواست تخفيف در مجازات كردند.
در پايان دادگاه قاضي صلواتي گفت: در خاتمه لازم مي دانم كه با توجه به رهنمودهاي رياست محترم قوه قضائيه عرض كنم كه كشيدن سلاح اعم از سرد وگرم به قصد ترساندن مردم و ايجاد رعب و وحشت در جامعه از مصاديق محاربه است و اگر پرونده اي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارجاع شد، دادگاه انقلاب اسلامي تهران به شدت و با قاطعيت برخورد خواهد كرد و من اين را به عنوان يك هشدار يادآوري مي كنم.وي همچنين ضمن تشكر از مسئولان نيروي انتظامي مستقر در جلسه وكلا و اصحاب رسانه تأكيد كرد كه ان شاء الله در مهلت قانوني حكم پرونده صادر خواهد شد.
رسيدگي به جرايم مخل امنيت در دادگاه انقلاب
در همين حال رئيس دادگاه انقلاب تهران پيش از آغاز جلسه علني رسيدگي به اتهامات 4 متهم به زورگيري گفت: اين پرونده با توجه به اقدامات متهمان در سلب آسايش عمومي به اين دادگاه ارسال شده است و ان شاءالله رسيدگي به اين پرونده در همين جلسه تمام شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد موحد با اشاره به پرونده چهار متهم به زورگيري ادامه داد: اين پرونده در راستاي اقدامات متهماني بوده كه در جهت سلب آرامش و آسايش مردم اقداماتي را انجام داده اند و بر اين اساس پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع شده است. بر حسب كيفرخواست صادره از سوي دادستاني تهران اتهامات اين متهمان در صلاحيت رسيدگي دادگاه انقلاب اسلامي بوده است و در پرونده هاي مشابه اين ماجرا كه مخل امنيت جامعه باشد نيز همين طور عمل مي شود.
 


سازمان بيمه سلامت در چارچوب حقوقي و حمايت دولت هويت مي يابد

رئيس كل سازمان نظام پزشكي تشكيل سازمان بيمه سلامت را يكي از نقاط مثبت نظام سلامت دانست و تأكيد كرد: بايد در چارچوب حقوقي و حمايت دولت، صندوق هاي بيمه به ترتيب ادغام شوند تا سازمان بيمه سلامت شكل واقعي خود راطبق قانون پيدا كند.
دكتر سيدشهاب الدين صدر در گفت وگو با ايسنا تشكيل سازمان بيمه سلامت را يكي از اقدامات خوب و مثبت در قانون گذاري كشور دانست و گفت: در موارد مختلف قانون برنامه پنج ساله پنجم بر لزوم تشكيل سازمان بيمه سلامت اشاره شده است.
وي افزود: در كشور سازمان هاي بيمه مختلفي در عرصه سلامت فعالند و اين موضوع ناهماهنگي هايي را ايجاد مي كرد. هر كدام از اين سازمان هاي بيمه گر آيين نامه ها، دستورالعمل ها و سرانه ها و فرانشيزهاي متفاوتي را در نظر گرفته اند و اين موضوع در حقيقت چند نرخي در عرصه بهداشت و درمان كشور ايجاد كرده بود.
شهاب الدين صدر ادامه داد: سازمان هاي بيمه گر پايه مانند سازمان بيمه تأمين اجتماعي، خدمات درماني و نيروهاي مسلح سه بيمه پايه اصلي كشور هستند و تعداد زيادي هم صندوق هاي بيمه اي خاص وجود دارند. طبق قانون بايد 17 صندوق بيمه گر در سازمان بيمه سلامت ادغام شوند. به اين ترتيب در اين ادغام تمام امكانات، اعتبارات و نيروي انساني صندوق هاي مختلف بيمه گر بايد به سازمان بيمه سلامت منتقل شود.وي درباره چگونگي ادغام بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح و بيمه تأمين اجتماعي نيز گفت: براساس قانون، سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح و همچنين بيمه وزارت اطلاعات با اذن ولي فقيه ادغام مي شوند. در مورد سازمان تأمين اجتماعي نيز تنها حوزه درمان مالكيت براي تأمين اجتماعي مي ماند اما از نظر قراردادها و ارايه خدمت بايد از طريق سازمان بيمه سلامت ارايه خدمت داشته باشد. بخش هاي مربوط به حق بيمه تأمين اجتماعي نيز بايد در اختيار سازمان بيمه سلامت قرار گيرد.
 


راه اندازي 10 اردوگاه اسكان اضطراري در پاركها

10 اردوگاه اسكان اضطراري به زودي در پارك هاي بزرگ تهران افتتاح مي شود.
عزيز الله رجب زاده، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با اعلام اين خبر از پارك هاي چيتگر، خرگوش دره، سرخه حصار و افرا، توسكا، فداييان اسلام، شقايق، جانبازان، انديشه و فتح به عنوان پارك هاي مورد نظر نام برد.
وي افزود: در طرح ديگري بيش از 1002 نقطه از شهر تهران شامل بوستان هاي كوچك و بزرگ داخل شهري، فضاي مدارس، ورزشگاه ها، اماكن عمومي، مساجد و غيره به عنوان اماكن اسكان اضطراري محلي شناسايي شده اند كه در مواقع بحران مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.
جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران شهر تهران با بيان اين كه پايش لرزه هاي گسل ها به صورت 24 ساعته توسط دستگاه هاي لرزه نگار انجام مي شود، در خصوص چالش هاي مقابله با شرايط بحراني ناشي از وقوع زلزله احتمالي در پايتخت گفت: تهران تقريبا شب ها 8/5 ميليون نفر جمعيت دارد كه در يك جغرافياي نسبتا گسترده پراكنده اند. در بخش هايي از شهر تمركز جمعيت زيادي وجود دارد كه اتفاقا ساختمان هاي آن هم چندان استحكام لازم را ندارند.
رجب زاده افزود: بخش ديگري از جمعيت هم در بافت فرسوده شهر ساكن هستند كه بيش از 54 درصد شهر تهران را تشكيل مي دهد. گذشته از اين دو بخش؛ با مشكل مدارس، بيمارستان ها و پل هاي شهر روبه رو هستيم كه بخش عمده اي از آنها هنوز مقاوم سازي نشده است.وي ادامه داد: علاوه بر اين بخش ها شريان هاي حياتي شهر مثل آب، برق، گاز و تلفن و... ايمن سازي لازم نشده اند و مشكل دارند. همه اين مشكلات را كه جمع مي كنيم تصويري از شهر تهران به ما مي دهد.بايد شهر را مقاوم سازي و نوسازي كنيم و مردم را آموزش دهيم تا خانه هايشان را مقاوم بسازند، تنها به اين شكل است كه ريسك بحران زلزله پايين مي آيد.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران افزود: براي نجات جان انسان هايي كه زير آوار مانده اند تنها هفتاد و دو ساعت به لحاظ پزشكي فرصت داريم و در اين زمان طلايي بهره گيري از نقش مردم در امداد و نجات همانند تجربه ژاپن و ساير كشورها بسيار مهم است، در زلزله ژاپن 70 تا 75 درصد امدادرسان ها از خود مردم محله بودند. حتي در زلزله اخير تبريز هم 80 درصد از امدادرساني ها توسط خود مردم انجام شد.
وي افزود: ما مي توانيم مردم را آموزش دهيم و آماده كنيم تا اين آمادگي را داشته باشند و بدانند كه در قبل؛ حين و بعد از بحران چه كارهايي بايد انجام دهند. علاوه بر اين ما در حال آموزش دادن مديران رده هاي مختلف هستيم تا در زمان بحران نقش ايفا كنند.
 


سقوط هواپيماي مسافربري در روسيه

به دنبال سقوط هواپيماي مسافربري روسيه با 43 سرنشين در سيبري 31 مسافر جان خود را از دست دادند.
به گزارش روزنامه ديلي ميل يك هواپيماي مسافربري دو موتوره توربوجت روسي مدل ATR 72 كمي بعد از بلند شدن از باند فرودگاه در فاصله 30 تا 35 كيلومتري شهر غربي تيومن سيبري سقوط كرده است. 13 سرنشين مصدوم اين هواپيما به كمك نيروهاي امداد از ميان آهن پاره ها بيرون كشيده شدند كه يكي از آنان در راه بيمارستان به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.بر اساس اعلام رسانه هاي روسي، اين هواپيماي برد متوسط به خطوط هوايي يوتير روسيه تعلق داشت كه بعد از بلند شدن از روي زمين به مقصد سورگات، شهري نفتي در شمال سيبري، سقوط كرده است .
هنوزعلت بروز اين حادثه اعلام نشده است.
 


مدارس ايراني در نجف و كربلا بازگشايي شدند

دو مدرسه ايراني علوي و حسيني در نجف و كربلا بازگشايي و فعاليت هاي علمي و فرهنگي خود را از سر گرفتند.
به گزارش مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور، به همت وزارت آموزش و پرورش و مساعدت سفير كشورمان در عراق، مدارس ايراني «علوي» در نجف اشرف و «حسيني» در كربلاي معلي بازگشايي شدند.
مدرسه حسيني ايراني ها در كربلا پس از سال ها دوباره از 15 آذرماه، فعاليت خود را آغاز كرد و در تلاش است تا فعاليت هاي علمي در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان انجام دهد.
به گفته مدير مدرسه حسيني ايراني ها در كربلا، ساختمان اين مدرسه كه در پشت كتابخانه مركزي كربلا واقع شده است، با 400 متر مساحت داراي 4 كلاس در مقطع ابتدايي، 2 كلاس در مقطع راهنمايي و 2 كلاس در مقطع دبيرستان است.
در مجموع 24 دانش آموز در 8 كلاس به صورت روزانه و 24 دانش آموز در مقطع بزرگسالان و به صورت غيرحضوري، تحصيل مي كنند.
اين مدرسه شهريه اي بابت تحصيل دانش آموزان دريافت نمي كند و هر فرد مسلمان و علاقه مندي مي تواند با نام نويسي در مقاطع مختلف آن پس از همطرازي مداركي كه با خود به همراه دارد، فعاليت هاي درسي اش را ادامه دهد.
 


دستگيري، اين بار توسط مردم

تبهكاري كه در مرخصي از زندان هم اخاذي مي كرد

مرد تبهكاري كه در پوشش بازرس بهداشت از مغازه داران اخاذي مي كرد و به خاطر همين جرم به زندان رفته بود بلافاصله پس از مرخصي از زندان اقدامات مجرمانه خود را آغاز كرد.
به گزارش اداره آگاهي تهران بزرگ وي در تاريخ 20آذرماه امسال توسط تعدادي از كسبه و مغازه داران خيابان 17شهريور هنگام اخاذي دستگير شده است.
كسبه محل پس از حضور مأموران در محل تاكيد كردند كه فرد ياد شده تحت عنوان بازرس بهداشت، با مراجعه به محل كار آنها و نشان دادن كارت شناسايي، با گرفتن ايراد و اشكال در زمينه عدم رعايت اصول بهداشتي، آنها را تهديد به تعطيلي محل هاي كارشان كرده و به اين شيوه و شگرد از هريك از آنها مبالغي بين 50 تا 100 هزار تومان اخاذي كرده است.
مأموران در نخستين مرحله به بازرسي بدني از متهم پرداخته و موفق به كشف يك عدد كارت شناسايي جعلي با عنوان ستاد بازرسي بهداشت شدند.
با انتقال متهم به پايگاه ششم، مشخص شد كه وي يكي از مجرمان سابقه دار به نام «سعيد.ك» 34ساله است و پيش از اين نيز به اتهام جعل عناوين دولتي و تحت عنوان بازرس بهداشت اقدام به اخاذي كرده و مهرماه سال جاري با گرفتن مرخصي از زندان آزاد و دوباره به همين شيوه و شگرد اقدام به اخاذي كرده است.
يكي از مالباختگان پس از حضور در پايگاه ششم در اظهارات خود گفت: چندي پيش فردي با مراجعه به نانوايي و معرفي خود به عنوان مأمور بهداشت شروع به بازرسي كرد و پس از دقايق كوتاهي مدعي شد كه اصول بهداشتي نانوايي از سوي من و همكارانم رعايت نشده و به همين علت قصد دارد تا با گزارش تخلف، دستور قضايي مبني بر توقف كار يا جريمه نانوايي را بگيرد. وي تاكيد كرد: براي پيگيري موضوع به وزارت بهداشت مراجعه كرده و متوجه شدم كه اصولا فردي با مشخصات اين شخص و به عنوان بازرس بهداشت در اين وزارتخانه مشغول به كار نيست و به همين علت بلافاصله موضوع را با تعدادي از كسبه و همكاران خود در ميان گذاشتم و آن زمان متوجه شديم كه از سوي فرد كلاهبرداري مورد اخاذي قرار گرفته ايم. مدت چنداني از موضوع نگذشته بود كه هنگام تردد در خيابان 17شهريور، به صورت اتفاقي موفق به شناسايي همان جوان شدم كه بلافاصله از طريق تماس تلفني موضوع را به پليس اطلاع داده و پس از دقايقي و با حضور مأموران، او را دستگير كرديم.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با بررسي شكايت هاي مشابه، كارآگاهان پايگاه ششم موفق به شناسايي تعداد ديگري از فروشندگان و توليدكنندگان موادغذايي به ويژه در زمينه توليد نان در مناطق شرق و جنوب شرق تهران به ويژه در خيابان پيروزي و خيابان 17شهريور شدند كه از سوي متهم مورد اخاذي قرار گرفته بودند.سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ از تمام مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و بدين شيوه و شگرد مورد اخاذي يا كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت كرد تا براي شناسايي متهم و پيگيري شكايات خود به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان پيروزي-خيابان نبرد شمالي- ميدان نبرد- خيابان شهيد بيدي مراجعه كنند.
 


كميته امداد خبر داد

اعزام 30هزار سالمند به مشهدمقدس

معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) از اعزام 30هزار نفر از سالمندان تحت پوشش اين نهاد به مشهد مقدس تا پايان امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، «اكبر ميرشكار» افزود: با مساعدت خيران، طرح «حج فقرا» به منظور اعزام سالمندان تحت پوشش اين نهاد به مشهد مقدس از ابتداي دي ماه امسال آغاز شده و تاكنون يك هزار و 400 سالمند به مشهد مقدس اعزام شده اند.وي با بيان اين كه بيش از 16هزارنفر نيز در شش ماهه اول سال جاري به اردوهاي زيارتي اعزام شده اند، ادامه داد: در اين اردوهاي زيارتي، برنامه آموزشي از جمله تصحيح نماز و آموزش احكام اجرا مي شود.معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: 500هزار نفر ديگر از افراد تحت حمايت اين نهاد هنوز به اردوهاي زيارتي اعزام نشده اند.ميرشكار يادآور شد: خيران براي تقبل هزينه اعزام سالمندان به مشهد مقدس مي توانند به دفاتر كميته امداد مراجعه و با واريز مبلغ 150هزارتومان زمينه اعزام يك نفر از اين افراد را به مشهد مقدس فراهم كنند.
 


سرما مدارس 3 استان را تعطيل كرد

بر اثر بخبندان و سرماي شديد در استان هاي خراسان شمالي، رضوي و سيستان و بلوچستان برخي از مدارس اين استانها تعطيل شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مدير كل آموزش و پرورش خراسان شمالي از تعطيلي برخي از مدارس اين استان به دليل يخبندان و سرماي شديد خبر داد.
محمد وحيدي افزود: بر اين اساس دو مقطع ابتدايي و راهنمايي در نوبت هاي صبح و عصر ديروز، در شهرستان فاروج و مقطع ابتدايي در شهرستان شيروان تعطيل اعلام شد.
وي تصريح كرد: براساس برخي از اطلاعات اعلام شده، هواي فاروج صبح ديروز 25 درجه زير صفر اعلام شده است.
در ادامه، آموزش و پرورش خراسان رضوي به دليل يخبندان شديد معابر و لغزندگي خيابانهاي شهر، مدارس ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح، ديروز را تعطيل اعلام كرد.
همچنين تمامي مدارس در اين دو مقطع تحصيلي در شهرستان هاي فريمان، تبادكان، احمد آباد و رضويه، طرقبه شانديز، گلبهار، چناران، قوچان، ميان جلگه، جوين و سرخس روز گذشته تعطيل شدند.
در همين رابطه سرپرست مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان اظهار كرد: كاهش محسوس دما تا هفت درجه زير صفر و يخبندان و وزش توفان در شهرستان هاي شمالي و مركزي سيستان و بلوچستان مسئولان مديريت بحران و آموزش و پرورش را ناچار به تعطيلي دبستان ها كرد.
اربابي افزود: بر همين اساس و بنا به تصميم ستاد بحران استان مدارس مقطع ابتدايي شيفت صبح شهرستان هاي زابل، زهك، هيرمند، زاهدان، خاش، سراوان، سيب سوران و مهرستان ديروز تعطيل اعلام شد.گفتني است، به دليل وجود مه غليظ صبحگاهي در فرودگاه بين المللي اهواز، هفت پرواز اين فرودگاه ديروز صبح لغو شد.
 


بارش هاي زمستاني از دوشنبه

كارشناس سازمان هواشناسي گفت: دماي هواي تهران به2 درجه سانتي گراد زير صفر مي رسد.
محمد مرادي كارشناس افزود: امروز دماي هوا در بيشتر نقاط كشور به ويژه نيمه شرقي كشور افزايش پيدا مي كند.
وي گفت: در اين مدت در استان هاي اردبيل و گيلان هم وزش باد نسبتا شديد خواهد بود.كارشناس سازمان هواشناسي افزود: از عصر امروز نيز يك سامانه بارشي نوار شمالي كشور را تحت تاثير قرار مي دهد كه طي فردا در مناطق مختلف فعال است.
از اين رو وي از اواخر امروز و طي فردا براي استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي بارش برف و باران و وزش باد پيش بيني كرد.
وي افزود: روز دوشنبه نيز بارش در استان هاي گيلان، مازندران و گلستان از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود و در روز سه شنبه هم دماي هوا در شمال شرق كشور به طور محسوسي كاهش پيدا مي كند.
اين كارشناس سازمان هواشناسي همچنين فردا براي دامنه هاي جنوبي البرز در استان هاي زنجان، قزوين، البرز، تهران و سمنان وزش باد و كولاك همراه با بارش برف پيش بيني كرد.

 


اعدام 4 متجاوز به عنف و قاچاقچي در يزد

سه متجاوز به عنف و يك قاچاقچي مواد مخدر در زندان مركزي يزد به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، از اين چهار نفر دو نفر به دليل تجاوز به عنف در منطقه چاهك شهرستان خاتم، يك نفر به دليل تجاوز به عنف با عنوان مامور قلابي شركت گاز و يك نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر مجازات شدند.
در پرونده تجاوز به عنف چاهك خاتم، دو نفر به نام هاي ع-ب و ر-د در تاريخ اول تير ماه سال جاري در مسير چاهك به استهبان فارس، خودروي خانمي را متوقف كرده و اقدام به آدم ربايي و سپس آزار و اذيت وي كردند.
با همكاري خوب دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي، اين دو نفر ظرف مدت كوتاهي دستگير شدند و در عرض يك ماه حكم قانوني اعدام در ملأ عام براي اين دو متهم در دادگاه كيفري استان يزد صادر شده كه با پيگيري مجدانه دادگستري كل استان يزد پس از طي مراحل قانوني و تاييد حكم در ديوان عالي كشور و تنفيذ اين حكم با وجود اينكه دستگاه قضايي براي بازدارندگي، اصرار بر اجراي حكم در ملأ عام داشت، ساير مسئولان ذي ربط در مورد موضوع همكاري لازم را نداشتند و به همين دليل متهمان در زندان مركزي يزد به دار مجازات آويخته شدند.
در مورد ديگري نيز فردي به نام ن-ب در سال 1389 با عنوان مامور گاز وارد منزل مسكوني شخصي شده و به خانم اين خانه تجاوز كرد كه اين فرد نيز پس از شناسايي و دستگيري در دادگاه كيفري استان مورد محاكمه قرار گرفت و حكم اعدام وي در دادگاه كيفري استان صادر و پس از تاييد توسط ديوان عالي كشور و تنفيذ حكم به اجرا در آمد.
فرد چهارم نيز به نام م-ع-الف به دليل حمل و نگهداري 980 گرم هروئين و 38 كيلو و 750 گرم ترياك در دادگاه انقلاب اسلامي مهريز به اعدام محكوم شد و اين حكم از سوي دادستان كل كشور تاييد و تنفيذ شد و تقاضاي تخفيف مجازات وي دوباره در جلسه كميسيون قوه قضائيه رد شد كه وي به همراه سه متهم متجاوز به عنف اعدام شدند.

 


توقيف شناور حامل سوخت قاچاق در خليج فارس

ماموران درياباني استان بوشهر يك شناور حامل 7 هزار ليتر سوخت قاچاق را در آب هاي خليج فارس، توقيف كردند.
به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني پليس بوشهر روز شنبه به نقل از فرمانده مرزباني استان اعلام كرد: اين شناور قصد خروج از مرزهاي آبي كشور را داشت كه توسط ماموران فرماندهي درياباني شناسايي و توقيف شد، و با توقيف اين شناور، 6 نفر قاچاقچي سوخت نيز دستگير شدند.
سرهنگ قلندر لشكري ادامه داد: كارشناسان ارزش سوخت كشف شده، را 140 ميليون ريال برآورد كرده اند.
فرمانده مرزباني استان بوشهر اضافه كرد: ماموران اين فرماندهي در هفته گذشته در چند عمليات ديگر نيز 5 هزار ليتر سوخت قاچاق به ارزش 100 ميليون ريال كشف كرده و به چرخه سوختي كشور بازگرداندند.
 


دستگيري گداي ميليونر براي دومين بار در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
مرد 56 ساله اي كه 15 روز پيش در حال تكدي گري با بيش از 65 ميليون ريال دستگير و از جزيره كيش اخراج شده بود پس از بازگشت بار ديگر دستگير شد.
رئيس كلانتري مركزي كيش در خصوص دستگيري دوباره اين گداي ميليونر گفت: اين مرد 56 ساله پس از دستگيري، توسط مقام قضايي از جزيره كيش طي مراحل قانوني اخراج شد اما بار ديگر برگشت و با انجام تكدي گري و با ترفند جمع آوري نذورات و سفر به عتبات عاليات از مردم در سطح خيابان ها و بازارهاي جزيره كيش اخاذي مي كرد. وي پس از دستگيري دوباره با نشان دادن گواهينامه رانندگي پايه يكم و گواهينامه موتورسيكلت صحت و سلامت كامل خود را از لحاظ جسمي و رواني تاييد كرد.
گفتني است: اين فرد پس از بازجويي و تكميل پرونده بار ديگر تحويل مقام قضايي در دادگستري كيش شد.
 


معلم هاي آمريكايي دست به كلت شدند

پس از فاجعه قتل عام مدرسه «نيوتاون» معلمان آمريكايي در برخي ايالت هاي اين كشور در جلسات كار با سلاح هاي گرم شركت مي كنند.
بنا به گزارش هاي رسيده براي جلوگيري از تكرار قتل عام مدرسه ابتدايي در كنتيكت كه در جريان آن 26 نفر از جمله 20 كودك كشته شدند، چندين ايالت اين كشور در حال بررسي طرحي هستند كه براساس آن به معلمان مدارس اجازه خواهد داد با خود سلاح حمل كنند.
شبكه پرس تي وي نيز گزارش داده است، در حالي كه فعالان حقوق بشر و مخالفان آزادي اسلحه در آمريكا تلاش مي كنند دولت و كنگره را به تصويب محدوديت براي حمل سلاح مجاب كنند، در برخي مدارس اين كشور حمل اسلحه آزاد شده است. از سوي ديگر لابي اسلحه در آمريكا موسوم به انجمن ملي اسلحه پيشنهاد داده است در مدارس نگهبانان مسلح گماشته شود.
با وجودي كه مركز جلوگيري از خشونت با اسلحه در آمريكا گزارش داده است قتل با اسلحه در اين كشور رو به افزايش است و هر ساله بيش از 30 هزار نفر در خشونت با سلاح گرم كشته مي شوند، شركت هاي تسليحاتي كه از لابي هاي قدرتمندي در كنگره آمريكا برخوردارند، به خاطر تجارت پرسود خود مانع از تصويب و اعمال هرگونه قوانين مرتبط با محدود كردن خريد و حمل سلاح مي شوند.
 


مرگ 12كودك افغان در سرما

بر اثر بارش برف سنگين در ولايات شمالي افغانستان و «بدخشان» و مسدود شدن راه هاي ارتباطي 12 كودك بر اثر ابتلا به بيماري هاي سياه سرفه و سينه پهلو جان خود را از دست دادند.
به گزارس فارس، «عبدالمعروف راسخ» سخنگوي والي بدخشان در گفت وگو با رسانه هاي افغانستان با اعلام اين خبر گفت: اين 12 كودك كه از 6 ماهه تا چهارساله بودند، بر اثر ابتلا به سياه سرفه و سينه پهلو در منطقه «نسي» ولايت بدخشان جان سپردند.وي افزود: بر اثر بارش سنگين برف، راه اين منطقه با مركز ولايت بدخشان مسدود شده است و تيم پزشكي اين ولايت با امداد هوايي از تاجيكستان به اين منطقه رفته و با خود دارو و امكانات بهداشتي برده اند.راسخ خاطر نشان كرد كه 350كودك ديگر در همين منطقه در تهديد بيماري هاي مسري هستند و داروهاي ارسال شده براي درمان همه كافي نيست و آنها از وزارت بهداشت افغانستان درخواست كرده اند كه داروي كافي به منطقه ارسال كند.
زمستان سال گذشته نيز بر اثر بارش برف و سرماي شديد، تعداد زيادي از كودكان افغان جان خود را بر اثر ابتلا به بيماري سينه پهلو از دست دادند.
 


زن ريش دار پسرش را پيدا كرد!

يك مرد اهل كانزاس پس از 35 سال مادرش را پيدا كرد.
ريچارد 39 ساله زماني كه چهار ساله بود توسط پدرش ربوده شد و مادرش سالها از او بي خبر بود تا اينكه تصميم به پيدا كردن مادرش گرفت و بعد از 2ماه پيگيري او را پيدا كرد. مادر 64 ساله اين مرد كه «ويوين ويلر» نام دارد، يك اجراكننده سيرك مشهور است كه ركورد جهاني بلندترين ريش دنيا را دارد. مادر و مادربزرگ ريچارد از سندرم پرمويي رنج مي برند اين زن كه از 5 سالگي در يك سيرك كار مي كرده، پس از مرگ مادرش موهاي صورتش را كوتاه نكرده است.
 


توزيع شربت سمي در پاكستان

با جان باختن چهارنفر ديگر بر اثر مصرف شربت ضدسرفه سمي در ايالت پنجاب پاكستان، تعداد قربانيان اين داروي آلوده به 36 نفر افزايش يافت.
به گزارش ايرنا، منابع خبري نوشتند: دهها نفر از قربانيان اين حادثه در شهرهاي «گوجرانوالا، توبا تيك سينگ و كامونكي» در شرق ايالت پنجاب بر اثر خوردن شربت ضدسرفه سمي موسوم به «تاينو» (Tyno)، جان خود را از دست دادند.بيمارستان دولتي شهر «گوجرانوالا» روز چهارشنبه هفته گذشته از بستري شدن 38 نفر ديگر از بيماراني كه از اين شربت ضدسرفه سمي استفاده كرده اند، خبر داد.
تعداد قربانيان شربت ضد سرفه تاينو در حالي به 36 نفر افزايش يافت، كه ماه گذشته در گزارش اوليه اين حادثه شمار قربانيان در ايالت پنجاب 16 نفر اعلام شده بود.وزارت بهداشت ايالت پنجاب پاكستان پيشتر توليد و فروش اين شربت سرفه را ممنوع اعلام كرده بود و با تشكيل گروه هاي بازرسي و تحقيقات در تلاش براي جمع آوري داروهاي مشابه در تمام مركز توليد دارو و داروخانه ها است.اين دومين حادثه مسموميت مواد دارويي منجر به مرگ بيماران در ايالت پنجاب در طول يكسال گذشته است.همچنين در 25 ژانويه سال 2012 (پنجم بهمن سال گذشته) مصرف داروهاي قلبي آلوده در شهرهاي فيصل آباد و لاهور از ايالت پنجاب پاكستان، 117 قرباني گرفت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10