(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10  دی  1391 - شماره 20394

نمايندگان پارلمان يمن خواستار قطع رابطه با تركيه شدند
خشم مردم اردن از سفر مخفيانه نتانياهو به امان
در حمايت از دولت بانگي صورت گرفت
اعزام 150 سرباز تازه نفس فرانسه به جمهوري ناآرام آفريقاي مركزي
بحران بحرين به نقطه حساس نزديك شد
فرياد هيهات مناالذله تاج و تخت آل خليفه را به لرزه درآورد
لاوروف و اخضر ابراهيمي در مسكو
براي حل سياسي بحران سوريه به توافق رسيدند
تخريب خانه فلسطيني ها براي ساخت شهرك هاي صهيونيست نشين
سرنگون باد آل سعود شعار مردم عربستان در تظاهرات القطيف
مرسي همه احزاب سياسي مصر را به آشتي ملي دعوت كرد
توطئه تازه قطر، عربستان و تركيه براي به آشوب كشيدن عراق
هزاران نفر در 30 شهر اسپانيا عليه خشونت پليس به خيابان ها ريختند
استقرار نيروهاي پليس هند براي جلوگيري از شورش احتمالي در دهلي نو
عمليات خونين تروريست ها در شمال غرب سوريه


نمايندگان پارلمان يمن خواستار قطع رابطه با تركيه شدند

جمعي از نمايندگان پارلمان يمني از دولت اين كشور خواستند روابط با تركيه را به دليل حمايت از گروه هاي تروريستي قطع كند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از العالم، تعدادي از نمايندگان مجلس خواستار قطع رابطه دولت يمن با تركيه شدند زيرا دولت آنكارا را عامل ارسال سلاح به تروريست ها مي دانند.تعداد افسران و فرماندهان نظامي يمني كه اغلب آنها عضو سازمان هاي اطلاعاتي اين كشور بودند و در سال جاري ميلادي ترور شده اند از 70 نفر فراتر رفته است.چندي پيش دو كاميون سلاح قاچاق تركيه در بندر عدن و يك منطقه ساحلي در 30 كيلومتري شرق بندر الحويده توقيف شدند.شماري از مردم يمن نيز با برگزاري تظاهرات در صنعا و شهرهاي ديگر اين كشور مخالفت خود را با مداخله آمريكا و عربستان سعودي در امور داخلي كشورشان ابراز كردند.

 


خشم مردم اردن از سفر مخفيانه نتانياهو به امان

مردم اردن با برگزاري تظاهرات ديدار مخفيانه سران كشورشان با مقامات صهيونيست را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از الجزيره، مردم اردن با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف اين كشور سفر اخير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به اردن را محكوم و به نشانه اعتراض پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.«همام سعيد» رهبر جماعت اخوان المسلمين اردن نيز ضمن محكوم كردن ديدار محرمانه سران امان با نتانياهو اظهار داشت، ملت اردن هرگز چنين ديدارهايي را تحمل نمي كند.وي افزود، ملت اردن حق دارد از ماهيت مذاكرات اين جنايتكار در اردن اطلاع پيدا كند.جبهه عمل اسلامي اردن نيز استقبال مقامات امان از نخست وزير رژيم صهيونيستي را محكوم و تاكيد كرد اين اقدام نشانگر تداوم گره خوردگي سياست خارجي امان به توافقنامه وادي عربه است كه اين امر با خواست اردني ها تضاد دارد.
 


در حمايت از دولت بانگي صورت گرفت

اعزام 150 سرباز تازه نفس فرانسه به جمهوري ناآرام آفريقاي مركزي

دولت فرانسه در اقدامي مداخله جويانه در قاره آفريقا، اقدام به اعزام 150 نظامي به كشور آفريقاي مركزي كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، يك گروه 150 نفره پياده نظام چترباز به منظور حمايت و پشتيباني250 سرباز فرانسوي حاضر در پايگاه «ام پوكو» فرودگاه بانگي و حفاظت از اتباع فرانسه و اروپايي در كشور آفريقاي مركزي در اين پايگاه مستقر شدند.
براساس اين گزارش، وزارت دفاع فرانسه اعلام كرد: 250 نيروي فرانسوي كه پيشتر در آفريقاي مركزي مستقر شده بودند از نيروهاي چند مليتي جامعه اقتصادي كشورهاي مركز آفريقا در تلاش براي تامين امنيت اين كشور و بازسازي تركيب ارتش آن پشتيباني مي كند.
اين در حالي است كه بيش از 1200 فرانسوي در جمهوري آفريقاي مركزي كه داراي منابع و ذخاير معدني سرشار است و مردم آن در فقر به سر مي برند، مستقر هستند.
صدها نفر از مردم خشمگين آفريقاي مركزي چهارشنبه گذشته در اعتراض به دخالت فرانسه در امور داخلي كشورشان به سفارت حمله برده و پرچم آن را به زير كشيدند.
نيروهاي ائتلاف شورشيان موسوم به «سلكا» طي هفته هاي اخير چندين شهر شمالي آفريقاي مركزي را به تصرف خود در آوردند و اكنون در نزديكي پايتخت (بانگي) مستقر هستند.
شورشيان متشكل از چند گروه ناراضي، سرنگوني حكومت «فرانسوا بوزيزه» را خواستار هستند. آنها بوزيزه را به نقض تعهدات توافقنامه صلح سال 2007 ميلادي در آفريقاي مركزي متهم مي كنند.
فرانسوا بوزيزه رئيس جمهور آفريقاي مركزي روز پنجشنبه گذشته به دنبال نزديك شدن شورشيان به دروازه هاي بانگي، خواستار كمك قدرت هاي خارجي از جمله فرانسه شد.
در همين حال يك مقام آفريقاي مركزي از توافق دولت و شورشيان براي انجام مذاكره بدون پيش شرط و تحت نظارت جامعه اقتصادي آفريقا خبر داد.
كشور آفريقاي مركزي محصور در خشكي بوده و با چاد، سودان، كامرون و جمهوري دموكراتيك كنگو هم مرز است.
 


بحران بحرين به نقطه حساس نزديك شد

فرياد هيهات مناالذله تاج و تخت آل خليفه را به لرزه درآورد

انقلابيون بحرين با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف كشور و سردادن شعار «مرگ بر آل خليفه»، «مرگ بر حمد بن عيسي»، «مرگ بر ديكتاتور» خواستار سرنگوني هر چه سريع تر رژيم شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات انقلابيون بحريني در مناطق مختلف اين كشور طي روزهاي اخير همچنان ادامه دارد و مردم عزم خود را براي سرنگوني رژيم آل خليفه مصمم تر كرده اند.
تظاهركنندگان با سردادن شعار «هيهات مناالذله» تاكيد كردند به راه خود ادامه مي دهند و تسليم سركوبگري هاي رژيم آل خليفه نمي شوند.
بحريني ها همچنين درخواست گفت و گوي رژيم آل خليفه را رد كردند و آن را فريبي از قبل برنامه ريزي شده و ادعايي توخالي خواندند.
در اين تظاهرات با شهداي انقلاب بحرين نيز ابراز همبستگي شد و معترضان تاكيد كردند رژيم آل خليفه نمي تواند شريك ملت در قدرت باشد.
مردم بحرين با در دست داشتن تصاويري از شهداي انقلاب اعلام كردند هرگز شهداي انقلاب را فراموش نخواهند كرد و بايد همه قاتلان و عاملان شكنجه ملت بحرين محاكمه شوند.
برخي از پزشكان بحريني كه در تظاهرات شركت كرده بودند نسبت به وضعيت همكاران خود در زندان هاي آل خليفه ابراز نگراني كردند و خواستار آزادي فوري آنان شدند.
اين پزشكان بي توجهي به وضعيت بد سلامتي پزشكان و امدادگران بازداشت شده و شرايط بسيار سخت آنها به دليل نداشتن هرگونه امكانات در زندان را محكوم كردند.
تظاهرات مردم بحرين در حالي صورت گرفت كه مزدوران آل خليفه با يورش به تظاهركنندگان تعدادي را مجروح كردند.
نيروهاي امنيتي آل خليفه با استفاده از گلوله هاي ساچمه اي و گازهاي اشك آور و سمي به معترضان شليك كردند كه تعدادي از تظاهركنندگان دچار آسيب هاي جدي و مسموميت شدند. اين در حالي است كه فعالان حقوق بشري بحرين حمله به معترضان با استفاده از سلاح هاي ممنوع را نقض قوانين حقوق بين الملل اعلام و از مجامع بشري خواستند كه جلوي جنايات آل خليفه را بگيرند.
اين فعالان تاكيد كردند كه در صورت ادامه سركوبگري ها و خشونت هاي آل خليفه عليه مردم بي دفاع بحرين و استفاده از سلاح هاي مرگبار به محاكم بين المللي شكايت خواهند كرد.
گفتني است سركوبگري هاي رژيم آل خليفه نسبت به مردم بحرين روز به روز جدي تر مي شود و ادعاهاي توخالي حاكمان اين رژيم مبني بر سازش و گفت و گو با مردم آشكارتر مي گردد.شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين نيز تجاوز بي دليل نيروهاي امنيتي بحرين به شهروندان را توهين به اسلام، انسانيت و حقوق شهروندي دانست و تاكيد كرد، در چنين شرايطي گفت وگو معنايي ندارد.
در همين رابطه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز به نقل از يك فعال بحريني نوشت؛ با وجود مبارزه مردم بحرين براي آزادي و دموكراسي، همپيماناني مانند آمريكا و عربستان از حاكمان اين كشور حمايت مي كنند.
زينب الخواجه دختر عبدالهادي الخواجه فعال بحريني كه در زندان به سر مي برد و به حبس ابد محكوم شده است طي مقاله اي در اين روزنامه تاكيد كرد، آمريكايي ها كه ادعاي حمايت از حقوق بشر و دموكراسي را دارند براي سركوب معترضان به بحرين سلاح ارسال مي كنند و رژيم آل سعود نيز حامي سركوبگري هاي آل خليفه است.وي در عين حال، معيارهاي دوگانه آمريكا در قبال تحولات منطقه را محكوم كرد.رودني شكسپير رئيس كميته مبارزه با شكنجه در بحرين نيز رژيم آل خليفه را به حكومت نازي ها تشبيه كرد و گفت كه نخست وزير بحرين متهم شماره يك كشتار زنان و شكنجه مردم است.
 


لاوروف و اخضر ابراهيمي در مسكو

براي حل سياسي بحران سوريه به توافق رسيدند

نماينده دبيركل سازمان ملل در امور سوريه پس از ديدار با وزير خارجه روسيه در مسكو گفت، تنها راه حل بحران سوريه راهكار سياسي است و جايگزيني به جاي آن وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري ها، اخضر ابراهيمي در نشست خبري مشترك با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در مسكو افزود: هدف همه كمك به سوري ها براي توقف خونريزي در كشور است و بحران سوريه بايد از طريق سياسي حل و فصل گردد.
وي تأكيد كرد، بايد درگيري متوقف شود و اين مسئله نياز به اعزام تعداد زيادي از نيروهاي حافظ صلح دارد.
ابراهيمي گفت، دو طرف بر لزوم فرآيند سياسي حقيقي در سوريه كه ملت رهبري آن را در دست داشته باشد تأكيد دارند.
لاوروف نيز در اين نشست خبري گفت، اولويت اول توقف خشونت و تشكيل هيئتي براي انتقال قدرت است.
وزير خارجه روسيه خاطر نشان كرد، توافقنامه ژنو اساس راه حل است.
لاوروف در اين نشست خبري بار ديگر گروه هاي مخالف را براي گفت و گو به مسكو دعوت كرد.
وي از مخالفان سوري خواست تا پيش شرايط كناره گيري بشار اسد از مذاكرات را كنار بگذارند.
اين در حالي است كه «معاذ الخطيب» رئيس مخالفان سوري در پاسخ به دعوت مسكو براي مذاكره، كناره گيري بشار اسد از قدرت و عذرخواهي روسيه از ملت سوريه را دو پيش شرط اساسي مخالفان براي آغاز مذاكرات اعلام كرد.
گفتني است اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه پيش از سفر به روسيه به دمشق عزيمت كرد و با مقامات اين كشور از جمله بشار اسد رئيس جمهور سوريه درباره بحران اين كشور و راه هاي برون رفت از اين بحران بحث و گفت وگو كرد.
معاون وزير خارجه روسيه نيز پس از سفر اخضر ابراهيمي به روسيه اظهار داشت، نشست آينده روسيه و آمريكا با اخضر ابراهيمي به احتمال زياد در ماه آينده ميلادي (ژانويه) برگزار مي شود.
منابع آگاه سوري نيز اعلام كردند در ديدار بشار اسد با اخضر ابراهيمي رئيس جمهور سوريه از وي خواسته بود كه هرچه سريع تر تروريست هاي بيگانه از سوريه اخراج و حمايت مالي و تسليحاتي غرب و هم پيمانانش از افراد مسلح متوقف شود.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه حمله تروريست ها به حومه ادلب با مقابله ارتش سوريه ناكام ماند و دست كم 50 تروريست كشته شدند.
از سوي ديگر، در عمليات ارتش سوريه در منطقه هاي نظامي وادي الضيف و الحامديه كه 3 روز به طول انجاميد ده ها تروريست كشته و زخمي شدند.
شبكه اسكاي نيوز عربي از كشته شدن 140نفر در عمليات ارتش سوريه طي چند روز گذشته در برخي مناطق از جمله دمشق و حلب خبر داد.
عمليات پاكسازي مناطق ناآرام از وجود افراد مسلح همچنان ادامه دارد.
در تازه ترين و زشت ترين روش تروريستي نيز فتنه گران سوريه با بستن بمب به كودكان از آنها براي ايجاد آشوب در سوريه استفاده مي كنند.
فرقه تروريستي النصره به تازگي تصاويري را منتشر كرده كه در آن يك زن افغاني در حال نصب بمب هايي به يك كودك 10 ساله سوري است.
فرقه تروريستي النصره فتوايي صادر كرده كه طبق آن اهالي حلب و تمامي مناطقي كه عناصر النصره در آن وجود دارند بايد كودكان 10 ساله خود را وارد ميدان جنگ كنند.
ساير رويدادها
¤ يكي از مخالفان داخلي سوريه گفت، نظام سوريه به مخالفان اختيارات گسترده اي داده و در مذاكره و دستيابي به راه حل بحران سوريه جدي است، مشكل اصلي سوريه وجود گروه هاي تكفيري تروريستي است.
¤ يك رسانه غربي در گزارشي به رواج غارت و چپاول و افزايش اختلافات ميان گروه هاي مسلح در سوريه اشاره كرد و آن را زمينه ساز فروپاشي اتحاد اين گروه ها دانست.
¤ مقام هاي آنكارا بار ديگر در اظهاراتي مداخله جويانه با طرح اين ادعا كه تغيير نظام سوريه حتمي است بر لزوم تشكيل دولت انتقالي در سوريه تأكيد كردند.
¤ روزنامه لبناني النهار نوشت، گروهي از نيروهاي ويژه ارتش رژيم صهيونيستي با هدف نظارت بر وضعيت زرادخانه هاي شيميايي سوريه وارد اين كشور شدند.
 


تخريب خانه فلسطيني ها براي ساخت شهرك هاي صهيونيست نشين

رژيم صهيونيستي منزل خانواده 10 نفري الزعاتره در جبل المكبر در قدس را تخريب و اعضاي خانواده را آواره كرد. نيروهاي اشغالگر صهيونيست با دستور شهرداري قدس، قصد تخريب صدها منزل فلسطيني را در بيت المقدس دارند، اين در حالي است كه يكي از افراد خانواده الزعاتره تاكيد كرد اين طرح هاي نژادپرستانه ما را براي ماندن در قدس و مبارزه عليه رژيم اشغالگر اسرائيل مصمم تر خواهد كرد و افزايش فشارها بر ما تاثيري نخواهد داشت. رژيم صهيونيستي براي تسريع شهرك سازي در اراضي اشغالي موج جديدي از تخريب منازل مسكوني فلسطينيان را آغاز كرده است و قطعنامه هاي رنگارنگ و متعدد سازمان ملل هم هيچ تاثيري در سياست هاي تجاوزكارانه اين رژيم نگذاشته است. سكوت جامعه جهاني در قبال اين اقدامات ضد انساني و نژادپرستانه تل آويو تا كي ادامه خواهد داشت؟
 


سرنگون باد آل سعود شعار مردم عربستان در تظاهرات القطيف

مردم شرق عربستان با برگزاري تظاهرات ضد آل سعود قصاص قاتلان فرزندان خود را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها تن از ساكنان شهر القطيف در شرق عربستان روز جمعه در اعتراض به شهادت «احمد محمد آل مطر» جوان 18 ساله شيعه به دست مأموران سعودي به تظاهرات پرداختند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان خشمگين، شعار الشعب يريد اسقاط النظام (مردم خواهان سرنگوني رژيم هستند) و مرگ بر ملك عبدالله را سردادند.
تظاهرات روز جمعه به رغم تدابير شديد امنيتي رژيم سعودي از خيابان «الثوره» آغاز و به ساير مناطق شهر القطيف كشيده شد و مأموران سعودي تلاش كردند با راه اندازي پست هاي ايست و بازرسي آن را مهار كنند.
اين گزارش حاكي است: معترضان شيعه در تظاهرات خود، خواستار مجازات قصاص براي قاتلان جوان عربستاني در شهر القطيف شدند و تهديد كردند در صورت بي توجهي دولت، به اعتراضات گسترده تري روي خواهند آورد.
بنابر گزارش ها، روز پنجشنبه پليس منطقه الشرقيه با حمله به تعدادي از تظاهركنندگان، يك نفر را به شهادت رساند و هفت نفر ديگر را نيز زخمي كرد.
اين در حالي است كه احمد آل مطر جوان 18 ساله شيعي كه چند روز پيش به شهادت رسيد، به دليل شركت كردن در يك سخنراني با عنوان «شكستن حصارها» براي آزادي افراد بازداشت شده به همراه هفت تن از دوستان خود شركت كرده بود كه مورد اصابت گلوله مأموران امنيتي قرار گرفت. مردم معترض القطيف روز جمعه با در دست داشتن تصاوير جوان 18 ساله شيعي تأكيد كردند تا دستيابي به اهداف خود و قصاص قاتلان از پاي نخواهند نشست. بسياري از سايت هاي اجتماعي با نشان دادن تصاوير و فيلم تيراندازي به روي معترضان رژيم آل سعود را رسوا كرده اند. همچنين نيروهاي امنيتي آل سعود، طي هفته هاي گذشته پنج نوجوان عربستاني را به اتهام شركت در تظاهرات براي آزادي زندانيان در شهر «البريده» روانه بازداشتگاه هاي مخوف خود كرده اند و هيچ گونه اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.
به گفته فعالان بيش از 30 هزار زنداني سياسي در حال حاضر در زندان هاي عربستان سعودي به سر مي برند و بسياري از آنها بدون محاكمه و تفهيم اتهام سال ها در بازداشت هستند. سازمان عفو بين الملل اكتبر سال 2012 ميلادي از مقام هاي سعودي رسماً خواست از توسل به خشونت و سركوب بر ضد معترضان خودداري كند و همه افراد بازداشت شده را كه دوران محكوميت خود را سپري كرده اند آزاد كند.
 


مرسي همه احزاب سياسي مصر را به آشتي ملي دعوت كرد

رئيس جمهور مصر از آغاز مرحله جديد سازندگي پس از تصويب قانون اساسي در كشورش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، محمد مرسي رئيس جمهور مصر روز شنبه در مراسم انتقال قدرت قانونگذاري به پارلمان جديد اين كشور، احزاب و گروه هاي سياسي را به مشاركت سازنده در مرحله انتقالي جديد دعوت كرد و گفت: من از تمام گروه هاي سياسي، احزاب و شخصيت هاي مصري براي مشاركت در گفت وگوهاي آشتي ملي دعوت مي كنم.
وي با اشاره به اين مطلب كه همدلي و اتحاد مردم مصر براي پيشبرد اهداف انقلاب مردمي 25 ژانويه ضروري است اظهار داشت: تصويب همه پرسي قانون اساسي، پايان يك مرحله انتقالي تاريخي در مصر است كه مدت زمان زيادي را به خود اختصاص داد. مرسي بار ديگر خواستار مشاركت گروه هاي مخالف در چارچوب انتخابات پارلماني آينده در مصر شد و گفت: پارلمان آينده شريك در انتخاب حكومت است و براي اولين بار در تاريخ مصر بر دولت نظارت فعال خواهد داشت.
رئيس جمهور مصر كه در افتتاحيه سي وسومين دوره مجلس شورا (پارلمان) سخن مي گفت يادآور شد: كساني كه از ورشكستگي مصر سخن مي گويند، خودشان ورشكسته هستند و مصر ورشكسته نمي شود و سر تعظيم فرود نخواهد آورد.
مرسي خاطرنشان كرد: براساس فرمان رياست جمهوري، همه خطاكاران مواخذه شده و مبارزه با فساد ادامه خواهد يافت. وي با گرامي داشت ياد و خاطره قربانيان تظاهرات انقلاب 25 ژانويه و حوادث اخير مصر متذكر شد: مصر از آن همه مصري ها است و آزادي بدون استثناء براي همه فرزندان ملت و دموكراسي ثمره اي براي همگان پس از موفقيت انقلاب 25 ژانويه است.
رئيس جمهور مصر شرايط كنوني كشورش را بسيار حساس ذكر كرد و از تصميم و تلاش هاي دولت براي مبارزه با فقر و فساد و توزيع عادلانه درآمدها سخن به ميان آورد.
مرسي خطاب به نمايندگان مردم مصر تصريح كرد: مصر شاهد دوران جديدي خواهد بود كه در آن مجالي براي تبعيض و نابرابري هاي اجتماعي وجود نخواهد داشت.
برپايه اين گزارش، افتتاحيه سي وسومين دوره مجلس شورا با حضور 91 تن از نمايندگان روز شنبه در قاهره برگزار شد و محمد مرسي رئيس جمهور پس از سخنراني، براساس قانون اساسي جديد اختيارات قانونگذاري را به طور موقت تا زمان برگزاري انتخابات پارلماني و انتخاب مجلس الشعب به آن واگذار كرد.
 


توطئه تازه قطر، عربستان و تركيه براي به آشوب كشيدن عراق

كشورهاي تركيه، قطر و عربستان با اجراي توطئه خطرناك و تحريك مردم استان هاي سني نشين عراق، براي سرنگوني دولت دموكراتيك «نوري مالكي» وارد عمل شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت هاي آنكارا، منامه و عربستان با به كارگيري همه رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني و با تبليغات گسترده علني عليه دولت مالكي، سناريويي را در عراق آغاز كرده اند كه به تحولات جاري سوريه شباهت زيادي دارد.
در اين هجمه تبليغاتي و لشكركشي رسانه اي به مردم عراق اينگونه القا شد كه مالكي نماينده شيعيان عراق است و دولت بغداد با سياستمداران سني ميانه اي ندارد و مي خواهد به مرور آنها را از صحنه سياسي حذف كند.
در چارچوب همين تبليغات گسترده، ديروز عناصر به جا مانده از رژيم سرنگون شده بعث عراق وارد عمل شدند و با تبليغات گسترده موفق شدند شماري از مردم استان هاي بغداد، بابل، نينوا، و ديالي را به مناطق سني نشين بكشانند و سپس با برپايي تظاهرات، پرچم زمان صدام را در دست بگيرند و عليه شيعيان شعار بدهند.
شبكه هاي «الجزيره» و «العربيه» در اين ميان بيشتر از ساير رسانه ها فعال بودند و همه تلاش هاي خود را به كار بردند تا واقعيت هاي عراق را وارونه جلوه دهند.
اين تلاش ها متأسفانه شماري از مردم را در استان هاي سني نشين صلاح الدين، موصل و الانبار به خيابان ها كشاند اما مردم وقتي شعارهايي به نفع صدام ديكتاتور سرنگون شده اين كشور را از زبان عده اي شنيدند، متوجه شدند كه سازمان دهندگان تظاهرات اهداف ديگري را در سر دارند.
حداكثر خواسته مردم شايد آزادي محافظان «رافع العيساوي» وزير دارايي بود. 10محافظ العيساوي در ارتباط با فعاليت هاي تروريستي دستگير شدند و فرمانده آنها نيز به فعاليت هاي تروريستي اعتراف كرده است. اين باقي مانده هاي رژيم بعث در استان الانبار جاده بين المللي بغداد- امان- سوريه را بستند.
مالكي به اين اعتراضات واكنش نشان داد. وي كه به مناسبت سالروز خروج نيروهاي آمريكايي از عراق سخن مي گفت، شرايط عراق را نامناسب و همراه با چالش هاي مختلف دانست. وي افزود: قابل قبول نيست كه ما خواسته خود را با بستن راه ها و ايجاد فتنه و اقدامات فرقه اي و دامن زدن به درگيري و تجزيه عراق بيان كنيم.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نخست وزير عراق در ادامه معترضان را به گفت وگو دعوت كرد و اظهار داشت: ما بايد پشت ميز مذاكره مشكلات و اختلاف مان را حل و فصل كنيم و سخنان يكديگر را بشنويم.
عناصر بعثي و شيوخ وابسته به رژيم سابق عراق علي رغم استقلال قوه قضائيه از قوه مجريه، دستگيري محافظان وزير دارايي را به دولت و شخص مالكي نسبت مي دهند.
رافع العيساوي كه وابسته به عشاير الانبار است در تحريك مردم عليه دولت نقش مستقيمي داشته است. وي طي روزهاي اخير با حضور يافتن در استان هاي الانبار، صلاح الدين و موصل، از مردم اين سه استان خواسته بود تا سرنگوني دولت مالكي به تظاهرات خود ادامه دهند.
تلاش براي احياي رژيم سابق
همزمان با اين تحولات داخلي، تلاش هاي مشكوكي براي احياي رژيم سابق (رژيم دوران صدام) در دستور كار دشمنان ملت عراق قرار گرفته است. در همين رابطه، يك شبكه تلويزيوني را كشورهاي خارجي راه انداخته اند كه «فلوجه» نام دارد و بازماندگان رژيم سابق بعث عراق مديريت آن را بر عهده دارند. در اين شبكه ماهواره اي عمليات گروهي موسوم به «فدائيان صدام» و حتي بخش هايي از جنگ تحميلي هشت ساله عليه ايران پخش مي شود.
در تظاهرات استان هاي سني نشين ديروز نيز گروهي شعارهايي عليه شيعيان و به نفع بعثي ها و صدام سر مي دادند.
شبكه هاي قطر و عربستان نيز ضمن پوشش گسترده تظاهرات ديروز عراق، مدعي شدند دولت مالكي قصد دارد سني هاي عراق را به حاشيه بكشاند.
 


هزاران نفر در 30 شهر اسپانيا عليه خشونت پليس به خيابان ها ريختند

هزاران اسپانيايي در اعتراض به «خشونت پليس» در 30 شهر اين كشور تظاهرات كردند.
روز شنبه دستكم 30 شهر اسپانيا از جمله «مادريد» پايتخت اين كشور بحران زده كه سال هاست از اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي رنج مي برد شاهد برپايي تظاهرات گسترده عليه «خشونت پليس» بود.
پليس اسپانيا طي سال هايي كه قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي براي نشان دادن اعتراض خود تظاهرات مي كردند، اقدام به سركوب و بازداشت گسترده آنها كرده است. «آلفونسو فرناندز» يكي از جوانان اسپانيايي است كه در جريان اين سركوب ها بازداشت شده و از سرنوشت وي خبري منتشر نشده است.
اسپانيايي ها در تظاهرات سراسري خود خواستار آزادي زندانيان از جمله «فرناندز» شدند.
به نوشته سايت واحد مركزي خبر، تنها در مادريد صدها تن از معترضان اطراف ميدان «پوترتادل» و مقابل ساختمان دولت تجمع كردند و خواستار آزادي زندانيان و توقف خشونت هاي پليس شدند.
برخي سازمان هاي اجتماعي اسپانيا بازداشت معترضان به اوضاع اقتصادي را تلاشي براي «جنايتكارانه» جلوه دادن اعتراضات مردمي عنوان كردند. معترضان دولت «راخوي» را به تلاش براي مرعوب ساختن مردم»متهم كردند.
كاركنان شهرداري هاي بخش ترك نشين قبرس نيز طي يكي دو روز گذشته در اعتراض به اوضاع وخيم اقتصادي و سياست هاي رياضتي تظاهرات و اعتصاب كردند.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، در جريان اين تظاهرات، پليس شماري از معترضان را بازداشت كرد. معترضان مي گويند ماه هاست كه هيچ حقوقي دريافت نكرده اند. گزارش هاي دريافتي حاكي است، علاوه بر متوقف شدن خدمات شهري، خدمات در بيمارستان ها، مدارس، بنادر، مخابرات و... نيز متوقف شده است. اين اعتراض ها از روز جمعه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. براساس اين گزارش شهرداري بخش ترك نشين قبرس به علت بدهي 200 ميليون ليري كه گفته مي شود به دنبال استخدام بيش از اندازه نيرو حاصل شده، 11 ماه است كه به كاركنان خود به صورت نامرتب حقوق پرداخت مي كند. كاركنان شهرداري سه ماه است كه حقوقي دريافت نكرده اند.
 


استقرار نيروهاي پليس هند براي جلوگيري از شورش احتمالي در دهلي نو

در پي درگذشت يك قرباني تعرض جنسي، نيروهاي امنيتي و پليس هند براي جلوگيري از ناآرامي هاي احتمالي در پايتخت اين كشور مستقر شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، انتشار مرگ دانشجوي دختر هندي كه مورد تعرض جنسي گروهي اراذل قرار گرفته بود، اوضاع در دهلي نو و چند شهر بزرگ را ملتهب كرد.
دولت هند براي جلوگيري از وقوع هرگونه شورش احتمالي، هزاران نيروي پليس و امنيتي را در دهلي نو و چند شهر ديگر به حال آماده باش درآورده است. «مانموهان سينگ» نخست وزير هند، هم ضمن اظهار تاسف شديد نسبت به وقوع اين حادثه و فوت دختر، گفت كه دليل خشم مردم را درك مي كند.
او از مردم هند خواست احساسات و انرژي خود را صرف اقدامات سازنده اي كنند تا در نتيجه آن هند به كشور امن تري براي زنان تبديل شود. فرماندهان پليس نيز از مردم خواستند آرامش خود را حفظ كنند، زنان هندي مي گويند دولت اقدام كافي براي مراقبت از جانشان در برابر خشونت ها نمي كند. ميزان تجاوز در شهر 16 ميليون نفري در دهلي نو بيشتر از هر شهر ديگر هند است.
روز يكشنبه 26 آذر گذشته، دختر 23 ساله مذكور در داخل يك اتوبوس در حال حركت در خيابان هاي دهلي نو مورد تعرض شش جوان اوباش قرار گرفت. اين دختر به خاطر مقاومتي كه از خود نشان داد مورد ضرب و جرح شديد قرار گرفت و سپس در يك جاي خلوت از اتوبوس بيرون انداخته شد.اين دختر ابتدا در بيمارستان «صفدر جانگ» دهلي تحت مداوا بود، اما به دليل وخيم تر شدن حالش، ششم دي به سنگاپور منتقل شد ولي تلاش پزشكان نتيجه نداد و اين دختر درگذشت.
در پي وقوع اين حادثه، شهر دهلي نو و ديگر شهرهاي بزرگ شاهد تظاهرات بود. معترضان در دهلي نو با پليس درگير شده بودند و اين درگيري ها شماري زخمي نيز بر جاي گذاشته است.
مردم كه از دست اراذل و اوباش به ستوه آمده اند، دولت را تحت فشار گذاشته اند.
خبرها همچنين از هند حاكي است يك دختر 17 ساله در خانه اش در روستاي «بادشاپور» دست به خودكشي زد. در يادداشتي كه از اين دختر به جا مانده فاش شده است كه وي در خانه خود مورد تجاوز گروهي اوباش قرار گرفته و پس از اينكه به پليس مراجعه كرده، از او خواسته شده بود يا متجاوزان خود را ببخشد و يا اينكه با يكي از آنها ازدواج كند!
 


عمليات خونين تروريست ها در شمال غرب سوريه

بر اثر انفجار خودروي بمب گذاري شده در ادلب در شمال غرب سوريه دست كم 8 نفر كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها تن از مردم بي گناه سوريه در ادلب و شهرهاي ديگر همزمان با تداوم حملات تروريست ها به دولت دمشق كشته و يا مجروح شدند.
با اينكه از آمار دقيق تلفات و مجروحان حادثه تروريستي ادلب خبر دقيقي منتشر نشده است ليكن شاهدان عيني اعلام كردند لااقل 8 نفر كشته و ده ها تن مجروح شده اند و خسارات مالي فراواني وارد شده است.
همچنين بر اثر انفجار يك بمب در شهر جسر الشغور در شمال سوريه دو شهروند سوري كشته و تعدادي مجروح شده اند.
شبكه اسكاي نيوز عربي نيز از انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در اردوگاه يرموك دمشق خبر داد كه چندين كشته و زخمي برجا گذاشت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10