(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 5 بهمن  1391 - شماره 20414

سرپرست وزارت بهداشت:
پيامد تامين نشدن ارز مرجع چند نرخي شدن داروها ست
امحاي يك ميليون كالاي ضدفرهنگي و دستگيري 60 فروشنده عمده
ميادين مين با باكتري پاكسازي مي شود
هواي تهران ناسالم است
وزير آموزش و پرورش:
مدارس نگران قطع آب، برق و گاز نباشند
فروشگاه نوروزي كميته امداد امروز افتتاح مي شود
رويداد هاي خارجي
منصور قمشه خبر داد
اجراي 6000 برنامه توسط تشكل هاي مردمي ستاد دهه فجر در كشور
معاون ثبت احوال:
براي تغيير اسامي با معاني نامناسب نيازي به مجوز دادگاه نيست
معاون سازمان شهرداري و دهداري كل كشور خبر داد
استخدام 26هزار دهيار در كشور
مديركل مديريت بحران لرستان:
 زلزله سپيددشت خسارت جدي به دنبال نداشت
قاتل مامور انتظامي خرم دره به دار آويخته شد
مرگ كودك قايني بر اثر برخورد با لاستيك تريلر
دستگيري كلاهبردار پزشك نما در عجبشير
با شكايت يك شاكي صورت گرفت
جريمه 150ميليون توماني يك خودروساز داخلي
حوادث كوتاه از كشور
مسير شرق به غرب بزرگراه شهيد گمنام- كارگر
تا روز شنبه مسدود است
براساس حكم دادگاه انقلاب اسلامي قشم
شناور حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره شد
كشتار در بازار ماهيگيران
سرقت علمي آقاي وزير
خلبان حواس پرت
برخورد دو قطار در وين
تيراندازي در دانشگاه تگزاس


سرپرست وزارت بهداشت:

پيامد تامين نشدن ارز مرجع چند نرخي شدن داروها ست

دكتر حسن طريقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: زماني كه داروها در يك مقطعي كمياب شد برخي از شركت ها به سرعت سعي كردند داروها را با نرخ آزاد وارد كنند.
وي در خصوص علت چند نرخي شدن قيمت داروها بيان كرد: علت آن به خاطر فعاليت سريع بعضي از شركت ها بوده و چون ارز مرجع تامين شده اميدواريم ديگر اين اتفاقات پيش نيايد.طريقت منفرد در خصوص تامين ارز گفت: تا حدي كه نياز داريم ارز موجود هست و 6/1 درصد داريم كه سقفش دو ميليون و پانصد هزار بوده و بيش از يك ميليارد دلار براي نيازمان داريم.
وي در خصوص كنترل چند قيمتي بودن داروها اظهار داشت: با ورود كالا با ارز مرجع و در واقع كنترل تجهيزات يك وسيله اي در يك محل با قيمت نزديك به قيمت مرجع ارائه مي شود ولي گاهي اوقات در جاي ديگر اين چند برابر است و ما در پي اين موضوع هستيم كه اين تجهيزات را در دسترس مردم با قيمت مرجع قرار دهيم تا بتوانيم بازار را بهتر كنترل كنيم.
طريقت در خصوص زمان مشخص واردات كامل دارو خاطرنشان كرد: به خاطر آماده سازي، سفارشات ما در كارخانجات توليدكننده هميشه موجود نيست زماني طول مي كشد تا اين داروها توسط آنها تحويل داده شود.


 


امحاي يك ميليون كالاي ضدفرهنگي و دستگيري 60 فروشنده عمده

رئيس پليس تهران بزرگ از كشف بيش از يك ميليون سي دي قاچاق و مستهجن خبر داد و گفت: در عمليات پليس 60 تكثير كننده و فروشنده سي دي هاي غيرمجاز شناسايي و دستگير شدند.
سردار حسين ساجدي نيا در حاشيه مراسم امحاي محصولات ضدفرهنگي كه در محل پليس امنيت عمومي تهران بزرگ برگزار شد، افزود: تعداد قابل توجهي از فروشندگان خرده اين اقلام در سطح خيابان ها دستگير شده اند كه از اين ميان 60 تن نيز در امر تكثير اين اقلام فعاليت داشتند.
رئيس پليس پايتخت اظهار كرد: سي دي هاي مبتذل و مستهجن از سطح شهر جمع آوري شده و با افرادي كه اقدام به توليد، تكثير و فروش آن مي كنند نيز قاطعانه برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به اجراي مراحل ديگري از اين طرح در گذشته نيز تصريح كرد: متاسفانه عده اي از اين افراد از سطح شهر جمع آوري مي شوند اما پس از آزاد شدن مجددا فريب خورده و به اين كار بازمي گردند.
به گفته ساجدي نيا پس از اجراي مرحله پيشين طرح جمع آوري اقلام ضدفرهنگي كه در خردادماه سال گذشته انجام شد، آمار اين جرايم كاهش چشمگيري يافت به طوري كه از كشف بيش از پنج ميليون لوح فشرده در خردادماه به كشف يك ميليون لوح فشرده غيرمجاز در بهمن ماه سال جاري رسيده است.
رئيس پليس تهران بزرگ با بيان اينكه نوع مجازات ها را مراجع قضايي تعيين مي كنند، گفت: در اين مرحله از طرح فيلمي نبوده كه پيش از آغاز اكران وارد چرخه قاچاق شود و اغلب فيلم هاي تكثير شده بدون اخذ مجوز و سير مراحل قانوني بود.
اراذل و اوباش شمال پايتخت منتظر پاتك پليس باشند
ساجدي نيا همچنين در خصوص برخورد با اراذل و اوباش شمال شهر پايتخت نيز اظهار كرد: اراذل و اوباش را در محل زندگي شان دستگير مي كنيم و اجراي اين طرح مربوط به شمال و جنوب پايتخت نمي شود و در روزهاي آتي قطعا با اوباش شمال پايتخت نيز برخورد خواهد شد.
ساجدي نيا با تاكيد بر اجراي چنين طرح هايي در روزهاي آتي تصريح كرد: پليس قاطعانه با فروشندگان اقلام ضدفرهنگي، اراذل و اوباش، فروشندگان سكه و ارز و... برخورد خواهد كرد.
 


ميادين مين با باكتري پاكسازي مي شود

رئيس بهداري ناجا گفت: به تازگي مراحل تست خارج از آزمايشگاه باكتري مين ياب آغاز شده است.
سردار علي مجيدي رئيس بهداري ناجا صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اين مطلب افزود: از چندي قبل تهيه و توليد باكتري مين ياب در بهداري ناجا آغاز شده است.
وي افزود: از آنجا كه كشور ما در 8 سال مورد هجوم بيگانگان واقع شده بود در بسياري از مناطق مرزي كشور ميادين مين وجود دارد.
رئيس بهداري ناجا با اشاره به اين نكته كه هر سال تعدادي از شهروندان و روستائيان مراكز مرزنشين به واسطه ميادين مين آسيب مي بينند با همين هدف كار ساخت باكتري مين ياب در بهداري ناجا كليد خورد.سردار مجيدي خاطرنشان كرد: اين باكتري به مواد منفجره نظير تي.ان.تي حساس بوده و مي تواند اين ميادين را شناسايي كند.
گفتني است در بخش اول اين باكتري مين هاي خاكي را شناسايي مي كند اما مي توان با تغيير فرايندي در ساير محيط ها نيز از آن استفاده كرد.


 


هواي تهران ناسالم است

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: براساس اطلاعات دريافتي از ايستگاه سنجش، هواي پايتخت ديروز براي گروه هاي حساس در شرايط ناسالم قرار داشت.
يوسف رشيدي درباره وضعيت هواي تهران اظهار داشت: گزارش هاي رسيده از ايستگاه هاي بررسي هواي پايتخت، نشان دهنده آن است كه هواي پايتخت براي گروه هاي حساس در شرايط ناسالم قرار دارد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران ادامه داد: ميزان شاخص ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون به 125، ميزان شاخص ذرات معلق كمتر از 10ميكرون به 84 و منواكسيدكربن 51 رسيده است.
رشيدي افزود: ميزان غلظت هوا نسبت به سه شنبه در حال افزايش است. همچنين ايستگاه شهرداري منطقه 19به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در شرايط ناسالم قرار دارد.مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در خاتمه خاطرنشان كرد: توصيه مي شود با توجه به اين شرايط، گروه هاي حساس از جمله كودكان و نوزادان، سالمندان، زنان باردار و بيماري هاي قلبي و ريوي از منزل خارج نشوند.
تا اطلاع ثانوي تهران نمي بارد
سازمان هواشناسي كشور گفت: فعلاً پديده خاصي براي بارش باران در تهران ديده نشده است و شايد هفته آينده اين اتفاق بيفتد.
بنا بر گزارش اين سازمان فعلاً به دليل پديده باد خوشبختانه آلودگي هوا كمتر شده است ضمن اين كه بايد اشاره شود وقتي ما هواي تهران را مي گوييم منظورمان استان تهران است كه شامل لواسانات هم مي شود و از اين نظر زماني كه در لواسانات مثلاً برف مي آيد در شهر تهران خبري از بارش ها نيست بهر حال شهروندان محترم تهراني بايد به اين مسئله دقت كنند.
 


وزير آموزش و پرورش:

 مدارس نگران قطع آب، برق و گاز نباشند

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: تا زماني كه سرانه مدارس اعلام يا ابلاغ نشده است برق، گاز و آب آنها قطع نخواهد شد.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: موضوع تاخير واگذاري بودجه سرانه مدارس را در دولت مطرح كرده ايم و در خصوص هزينه آب و برق و گاز مدارس نيز با وزراي نفت و نيرو مذاكراتي انجام داده ايم.
وي افزود: در اين رابطه به همه استان ها اعلام شده تا زماني كه سرانه مدارس اعلام نشده است و بودجه اي ابلاغ نشده نگران قطعي نباشند.
 


فروشگاه نوروزي كميته امداد امروز افتتاح مي شود

فروشگاه هاي نوروزي كميته امداد ويژه مددجويان تحت حمايت امروز افتتاح مي شود.
بنابر گزارش روابط عمومي كميته امداد امسال 10 ميليارد تومان بن ميان مددجويان تحت حمايت اين نهاد و نيازمندان از هفتم بهمن ماه، توزيع مي شود.
امسال 74 غرفه با حضور 280 شركت به عرضه چهار هزار و 300 قلم كالا از جمله مواد غذايي، كالاي خواب و پتو، كيف و كفش، لوازم خانگي، پوشاك و مواد شوينده مي پردازند.امسال نيز همچون سال گذشته از محصولات توليدي مددجويان استفاده شده كه پنج غرفه متعلق به آنان است. ضمن اينكه تمام تلاش ما اين است كه در سال هاي آتي تمام توليدكنندگان در اين فروشگاه ها از مددجويان زير پوشش اين نهاد باشند.
گفتني است محصولات عرضه شده در اين فروشگاه نوروزي با حداكثر تخفيف 50 درصدي عرضه مي شود.در ضمن هماهنگي هاي لازم با شركت واحد اتوبوسراني در ارتباط با رفت و آمد مددجويان به فروشگاه نوروزي كميته امداد، از مسيرهاي پايانه هاي آزادي، علم و صنعت، خاوران، رسالت، پارك شهر و فياض بخش به فروشگاه صورت گرفته است.
اين فروشگاه از 5 بهمن تا 31 فروردين سال 92 در اتوبان صياد شيرازي فعاليت خواهد داشت.
 


رويداد هاي خارجي

بي حرمتي به اجساد اصحاب پيامبر(ص)
موسسه اوقاف و ميراث فرهنگي الاقصي اعلام كرد: دستگاههاي دولتي رژيم اشغالگر اسرائيل با حمايت ارتش اين رژيم ديروز عمليات حفاري، خاك برداري و به اصطلاح آماده سازي زمين يك موزه و كافي شاپ را در محل گورستان باستاني «مامن الله» در قدس آغاز كردند.
گورستان باستاني «مامن الله» براي مسلمانان از قداست خاصي برخوردار است زيرا تعدادي از صحابه پيامبراسلام (صلي الله عليه واله) و شماري از علما و مجاهدان مسلمان در اين گورستان دفن شده اند.
اين موسسه تصريح كرد يك شركت اسرائيلي با همكاري سازمان آمريكايي «سيمون ويزنتال» مسئوليت احداث موزه اي با نام «تسامح» در بخشي از اين گورستان را به عهده گرفته است همچنانكه شركت اسرائيلي ديگري به احداث كافي شاپ در بخش ديگري از اين گورستان مشغول شده است.
در همين حال «زكي اغباريه» رئيس موسسه الاقصي از همه مسلمانان خواست تدابيري زود هنگام را براي نجات گورستان باستاني و مقدس «مامن الله» از دست صهيونيست ها اتخاذ كنند و مانع بي حرمتي به اجساد اصحاب پيامبر (صلي الله عليه و اله) و علمايي كه در اين مكان دفن شده اند، شوند. گفتني است رژيم اشغالگر اسرائيل پيش از اين، بخشي از اين گورستان را تخريب و به پارك يهوديان تبديل كرده بود.
 


منصور قمشه خبر داد

اجراي 6000 برنامه توسط تشكل هاي مردمي ستاد دهه فجر در كشور

مسئول كميته همياري و تشكل هاي مردمي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي از اجراي بيش از 6000 برنامه اصلي توسط دستگاه هاي عضو كميته همياري و تشكل هاي مردمي خبر داد.
منصور قمشه افزود: در ايام دهه فجر جشن ازدواج 10هزار زوج جوان نيز برگزار خواهد شد.
وي همچنين از واگذاري 5855 واحد مسكوني مددجويان، افتتاح 2000 پروژه عمراني و زيربنايي، اتمام بهسازي 10هزار واحد مسكن روستايي خانواده هاي تحت پوشش، تجليل از زنان سرپرست خانوار، آغاز توزيع پوشاك نوروزي خانواده هاي تحت حمايت و تجديد ميثاق بزرگ جوانان كانون هاي ولايت كميته امداد استان تهران در حرم مطهر امام (ره) خبر داد.قمشه آزادي جمعي از زندانيان نيازمند مشمول ديه، جشن توانمندسازي جمعي از معلولان كشور توسط سازمان بهزيستي، تكريم و تجليل از مادران نمونه كارآفرين، ارائه خدمات درماني و امدادي هلال احمر در مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن و افتتاح چند مركز درماني و بيمارستان توسط سازمان تامين اجتماعي را از ديگر برنامه هاي اين نهاد در دهه فجر برشمرد.
 


معاون ثبت احوال:

براي تغيير اسامي با معاني نامناسب نيازي به مجوز دادگاه نيست

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد اين سازمان، نام هاي داراي معاني ناپسند يا مشترك بين زن و مرد را به راحتي و بدون اخذ مجوز از دادگاه، تغيير مي دهد.
«محسن كرمي» ديروز در يك نشست خبري افزود: طي 10 ماهه امسال حدود هشت هزار و300 درخواست تغيير نام داشتيم كه از اين تعداد، هفت هزار نام تغيير يافته است و بقيه آنها به دليل اينكه داراي معاني مناسب بودند براساس نظر ثبت احوال تغيير پيدا نكردند.
وي تاكيد كرد: نام هاي خانوادگي تحقيركننده و مستهجن نيز از سوي اين سازمان، قابل تغيير است به طور مثال افرادي كه داراي نام هاي خانوادگي گرگي، صبح به خير ليف شاگرد، دل كبابي، پيش دستي، گوش بر و تيغ زن بوده اند، نام خانوادگي خود را تغيير دادند، نام هاي داراي آفت، كوچك، نوكر و غلام نيز قابل تغيير هستند.
كرمي با اشاره به اينكه رسالت ثبت احوال در كشور، بهسازي نام هاي موجود در جامعه است، گفت: مردم مي توانند براي انتخاب نام فرزندان خود به پرتال الكترونيكي اين سازمان مراجعه كرده و از خدمات مشاوره نام استفاده كنند.
وي با بيان اينكه مراحل تغيير نام با مراجعه به پرتال اين سازمان، امكان پذير است، افزود: زمان تغيير نام، 15 روز است و سازمان ثبت احوال نام هاي تحقيركننده و مستهجن را به راحتي تغيير مي دهد.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور يادآور شد به دنبال اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص)، طي دو ماه اخير استان تهران در تغيير نام مردان به محمد با چهار هزار و 227 فراواني بيشترين تغيير نام را در اين خصوص داشته است.
كرمي افزود: خراسان رضوي با سه هزار و 720 مورد و خوزستان دو هزار و 488 مورد بيشترين تغيير نام مردان به محمد را داشته اند.
اين مقام مسئول در ثبت احوال با اشاره به اينكه دو هزار و 816 عنوان نام براي پسران در ثبت احوال وجود دارد، افزود: همچنين 219 هزار و 714 عنوان نام نيز براي دختران موجود است.
كرمي در ادامه به فراواني نام هاي خانوادگي اشاره كرد و گفت: محمدي و احمدي، بالاترين فراواني نام خانوادگي بين ايرانيان را تشكيل مي دهند.
وي در پايان به برگزاري دومين همايش مهندسي نام يا فرهنگ نام گذاري اشاره كرد و گفت: هدف از برگزاري اين همايش، آشنايي با انتخاب نام مناسب براي فرزندان است كه در هفتم بهمن ماه در مركز آموزش ثبت احوال برگزار مي شود.

 


معاون سازمان شهرداري و دهداري كل كشور خبر داد

استخدام 26هزار دهيار در كشور

معاون سازمان شهرداري و دهداري كل كشور گفت: به دنبال استخدام 26هزار دهيار در سراسر كشور هستيم و به زودي اين نويد را به روستاهاي سراسر كشور مي دهيم كه اين امر محقق شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، محسن كوشش تبار در همايش دهياران استان خوزستان درباره مشكل استخدام دهياران در استان گفت: در اين خصوص وزارت كشور نيز تمام تلاش خود را به كار بسته كه دهياران استخدام شوند.وي افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته، استخدام دهياران بايد در ماه پيش يك ماه قبل عملي مي شد كه بنا به دلايلي اين اتفاق نيفتاد و ما تمام تلاشمان اين است كه 26 هزار دهيار را استخدام كنيم و به همين زودي نويد حل اين مشكل را اعلام مي كنيم.
معاون سازمان شهرداري و دهداري كل كشور افزود: در تمام دهياري هاي كشور، ميانگين تحصيلات دهياران سيرصعودي داشته است و در حال حاضر 83 درصد از دهياران بالاي ديپلم هستند كه از بين اين 83 درصد، نيمي از آنها تحصيلات دانشگاهي دارند كه اين امر نشان دهنده اين است كه دهياران ما مي توانند در كارهاي اجرايي، فرهنگي، اقتصادي مديران خوبي باشند و مشكلات روستا را به خوبي حل و فصل كنند.كوشش تبار درباره مشكلات دهياران در طرح ارزش افزوده گفت: اين طرح ابتدا در قالب يك دوره پنج ساله بود كه آن دوره در سال 92 به پايان مي رسد و بعد از آن بايد اين قانون بازبيني شود زيرا در 10استان كشور نيز همين مشكل وجود دارد.
 


مديركل مديريت بحران لرستان:

زلزله سپيددشت خسارت جدي به دنبال نداشت

نتايج بررسي هاي زميني و هوايي تيم هاي اعزامي به مناطق روستايي و عشايري سپيددشت نشان مي دهد كه اين زلزله خسارت جدي به همراه نداشته است.
به گزارش خبرگزاري مهر مديركل مديريت بحران استان لرستان گفت: نتايج بازديد تيم هاي اعزامي به صورت زميني و هوايي به مناطق روستايي و عشايري سپيددشت حكايت از عدم خسارت جدي به دنبال زلزله 9/4 ريشتري ديروز دارد.
رضا آريايي با بيان اينكه اين زلزله تنها به تعداد محدودي از واحدهاي روستايي خسارت جزئي وارد كرده است، بيان داشت: خوشبختانه اين خسارات نيز چندان جدي نيست.
وي با بيان اينكه واحدهاي خسارت ديده در اين زلزله خشتي و گلي بوده كه خسارت به آنها طبيعي است، بيان داشت: اميد مي رود اين زمين لرزه هشداري براي كساني باشد كه تاكنون نسبت به مقاوم سازي واحدهاي خود اقدام نكرده اند.
مديركل مديريت بحران استان لرستان همچنين از آماده باش اورژانس، تيم هاي امدادي و بيمارستان ها طي 24 ساعت آينده خبر داد و بيان داشت: بالگرد امداد نيز به مدت 24 ساعت در فرودگاه خرم آباد مستقر خواهد بود تا در صورت وقوع حوادث احتمالي آماده امدادرساني باشد.
آريايي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه اميد مي رود با وقوع اين زلزله صاحبان واحدهاي غيرمقاوم به سمت استفاده از تسهيلات موجود براي مقاوم سازي واحدهاي خود بروند، عنوان كرد: وجود بيش از 60 هزار واحد مسكوني روستايي غيرمقاوم در لرستان زنگ خطري براي روستائيان اين استان محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه خانه هاي خشتي در صورت وقوع حوادث مي تواند خسارات غيرقابل جبراني را به دنبال داشته باشد، بيان داشت: هم اكنون 59 درصد واحدهاي مسكوني روستايي لرستان مقاوم سازي شده اند.
 


قاتل مامور انتظامي خرم دره به دار آويخته شد

خرم دره- خبرنگار كيهان:
فردي كه مامور نيروي انتظامي شهرستان خرم دره را به شهادت رسانده بود، صبح ديروز به دار مجازات آويخته شد.
پس از گذشت يك سال از حادثه قتل شهيد بهزاد جعفري توسط فردي به هويت «و.ش»، وي سحرگاه ديروز 4 بهمن ماه به مجازات جنايت بي رحمانه خود رسيد.
قاتل فردي فعال و سابقه دار در زمينه قاچاق و توزيع مواد مخدر نيز به شمار مي رفت و پس از حادثه قتل در تهران زندگي مخفي داشت.
 


مرگ كودك قايني بر اثر برخورد با لاستيك تريلر

كودك هشت ساله قايني در پي جدا شدن لاستيك تريلر و برخورد با آن، جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس روز سه شنبه بود كه خبر مرگ كودگ قايني بر اثر برخورد با لاستيك تريلر در بين مردم قاين گوش به گوش شد.
تلاش خبرنگار فارس براي پيگيري اين خبر بي نتيجه ماند، اما دهيار روستاي «خونيك سفلي» در بخش مركزي قاين به نسيم قاين اين خبر را تاييد كرده است.
رضا علي پور تصريح كرد: يكي از اهالي روستا به همراه خانواده اش با خودروي سواري پيكان عازم روستاهاي همجوار بود كه به دليل نقص فني خودرو، راننده مجبور به هدايت آن به خارج از جاده اصلي و فاصله حدود 20 متري جاده شده است.
وي افزود: پس از آن راننده به همراه يكي از بستگان مشغول رفع نقص فني خودرو شد و سرنشينان به جز يك كودك هشت ساله كه از ناحيه پا دچار معلوليت بود از خودرو پياده شدند.
دهيار روستاي «خونيك سفلي» بيان داشت: در همين حين تريلري عبور مي كرد كه بر اثر جدا شدن و برخورد شديد لاستيك عقب تريلر به سقف خودروي پيكان، مرگ كودك هشت ساله رقم مي خورد.
 


دستگيري كلاهبردار پزشك نما در عجبشير

فرمانده انتظامي عجبشير گفت: فرد شروري كه با جعل عنوان پزشكان معروف كشوري در ادارات دولتي و بيمارستانهاي استان برخي شهرها مانند كرج، زنجان، تهران و بندر انزلي اقدام به سوءاستفاده مي كرد، در اين شهرستان دستگير شد.
سرهنگ اكبر رحيمي، با اشاره به شكايت افزون بر يكصد نفر از اين فرد، اظهار داشت: متهم تبحر خاصي در استفاده از تجهيزات فني و رايانه اي داشته و از طعمه هاي خود به نحو خاصي اخاذي مي كرد.
به گزارش ايرنا از تبريز فرمانده انتظامي عجبشير گفت: متهم با قرار بازداشت موقت براي ادامه رسيدگي به پرونده تحويل مأموران اعزامي از كرج شد. سرهنگ رحيمي در پايان از كشف مقادير زيادي مشروبات الكلي و 240 هزار نخ سيگارت خارجي در شهرستان عجبشير خبر داد.
 


با شكايت يك شاكي صورت گرفت

جريمه 150ميليون توماني يك خودروساز داخلي

مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران از جريمه يكي از شركت هاي خودروساز داخلي به اتهام گران فروشي 50 ميليون توماني خبرداد.
«يدالله ملكي» ديروز درگفت وگو با ايرنا با بيان اينكه اين پرونده با شكايت شاكي خصوصي مبني بر گران فروشي يك شركت خودروساز داخلي تشكيل شد، افزود: پس از شكايت شاكي خصوصي، تحقيقات شعبه تعزيرات حكومتي آغاز شد كه حاكي از گران فروشي 50 ميليون توماني شركت مورد شكايت داشت.مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران بابيان اينكه راي محكوميت شركت خودروساز مورد شكايت هفدهم دي ماه گذشته صادر شد، گفت: براساس راي صادره، شركت خودروساز متخلف به پرداخت مبلغ 50ميليون تومان درحق شاكي و دو برابر مبلغ گران فروشي يعني 100ميليون تومان درحق صندوق دولت محكوم شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق
بابل- خبرنگار كيهان: ماموران نيروي انتظامي بابل با متوقف ساختن يك دستگاه پرايد سرقتي در سطح اين شهرستان راننده آن را دستگير كردند. متهم در تحقيقات فني پليس به 3 همدست خود اعتراف كرد. ماموران پليس در بازرسي از منزل اين متهمان صدها جعبه سيگار خارجي و صدها عدد شارژ تلفن همراه كشف و ضبط كردند.
تحويل اشرار به مقامات قضايي
قائمشهر- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي قائمشهر از دستگيري 9 تن از اراذل و اوباش در كياكلا خبر داد و گفت: اين افراد داراي سوابق متعدد كيفري از قبيل چاقوكشي، درگيري با سلاح سرد و گرم و عربده كشي و شرارت بودند. سرهنگ محمدرضا قدمي افزود: اين متهمان تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف 100 هزار نخ سيگار قاچاق
اروميه- فارس: فرمانده نيروي انتظامي نقده گفت: ماموران پليس هنگام پايش خودروهاي عبوري از اين شهرستان به يك دستگاه سمند مشكوك شدند. وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 100 هزار نخ سيگار قاچاق كشف و دو نفر را در اين رابطه دستگير كنند.
اعتراف به 50 فقره سرقت
مشهد- فارس: فرمانده پليس آگاهي خراسان رضوي از دستگيري يك سارق حرفه اي خودرو در مشهد خبر داد و گفت: اين سارق 25 ساله در تحقيقات فني پليس به 50 فقره سرقت انواع خودرو اعتراف كرده است. وي افزود: متهم از افراد سابقه دار بوده كه هنگام دستگيري 135 گرم ماده مخدر از نوع شيشه، يك قبضه كلت بادي و چند تيغه قمه به همراه داشته است.
 


مسير شرق به غرب بزرگراه شهيد گمنام- كارگر

تا روز شنبه مسدود است

معاونت فني عمراني شهرداري منطقه 6 از مسدود شدن مسير شرق به غرب زيرگذر گمنام- كارگر به مدت 3 روز خبر داد.
حسيني نژاد با اعلام اين خبر افزود: با هماهنگي هاي انجام شده با رئيس پليس راهور منطقه و معاونت حمل و نقل ترافيك منطقه و با توجه به بازديد مشتركي كه در روز گذشته و امروز صورت گرفته در نظر گرفته شده كه در جهت ايمني تردد شهروندان مسير شرق به غرب زيرگذر شهيد گمنام- كارگر در باند شمال تا پس فردا مسدود شود.
وي در ادامه تصريح كرد: اين مسير تا پايان ساعت 16 روز پنجشنبه مسدود و مسير جايگزين از مقابل فروشگاه شهروند به سمت خيابان تهران و خيابان هاي فرعي پنجم، ششم و هفتم به سمت خيابان كارگر معرفي مي شود.
حسيني نژاد در ادامه تاكيد كرد: اين مسير پايان روز پنجشنبه مجدداً باز خواهد شد و در اين مدت نيز اين مسير از ساعات ابتدايي صبح تا ساعت 16 مسدود است و در ساعات اوج ترافيك اين مسير براي تردد شهروندان باز است.
حسيني نژاد خاطرنشان كرد: اين مسير براي انجام عمليات عمراني در ديوارهاي ضلع شمالي زيرگذر نياز به حضور ماشين آلات سنگين داشت به همين دليل براي ايمني بيشتر شهروندان در هنگام تردد به صورت موقت مسدود گرديد.
 


براساس حكم دادگاه انقلاب اسلامي قشم

شناور حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره شد

قشم- خبرنگار كيهان:
دادگاه انقلاب اسلامي قشم با صدور حكمي شناور حامل يك ميليون ليتر سوخت قاچاق را به نفع دولت مصادره كرد.
براساس حكم اين دادگاه، قاچاقچيان سوخت كه قصد داشتند يك ميليون ليتر گازوئيل را از مرزهاي آبي ايران در خليج فارس خارج كنند، به پرداخت 36 ميليارد و 695 ميليون و 450 هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند و شناور حامل سوخت قاچاق نيز به نفع دولت مصادره شد.
رئيس دادگستري و دادرس دادگاه انقلاب اسلامي شهرستان قشم به خبرنگار ما گفت: اين كشتي اماراتي با 13 خدمه از كشورهاي فيليپين، تانزانيا، آفريقا، سوريه و هند و به صورت غيرقانوني وارد آب هاي جمهوري اسلامي ايران شد. محسن دلاوري افزود: در يك عمليات غافلگيرانه كه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و يگان درياباني شهرستان قشم انجام شد شناور مزبور متوقف و قاچاقچيان دستگير شدند و اين پرونده در اختيار دادگاه انقلاب قشم قرار گرفت. وي تصريح كرد: با عنايت به محتويات پرونده گزارش مرجع انتظامي اداره كل گمرك قشم و نحوه اظهارات متهمين و نحوه كشف گازوئيل و ساير قرائن موجود در پرونده مجرميت قاچاقچيان كشتي خارجي براي دادگاه محرز و حكم مزبور صادر شد.
 


كشتار در بازار ماهيگيران

مردان مسلح عصر ديروز با حمله به بازار ماهيگيران در شهر كانو در شمال شرق نيجريه 18 تن را به ضرب گلوله كشتند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك مقام محلي در شهر كانو در شمال شرق نيجريه گفت: افرادي مسلح مظنون به عضويت در گروه بوكوحرام بعد از ظهر امروز وارد بازار منطقه دامبوا شدند و به سوي ماهيگيراني كه مشغول فروش ماهي بودند آتش گشودند كه به كشته شدن دستكم 18 تن منجر شد.از زمان آغاز شورش گروه مخالف بوكوحرام در نيجريه دست كم سه هزار تن در حملات اين گروه و يا درگيري عناصر اين گروه با نيروهاي ارتش نيجريه كشته شدند.
 


سرقت علمي آقاي وزير

يكي از دانشگاه هاي كشور آلمان تحقيقات رسمي خود را درباره اتهام سرقت علمي وزير آموزش فدرال اين كشور در پايان نامه دكتراي خود آغاز كرد.
كميته اي متشكل از اعضاي هيئت علمي دانشگاه هنريش-هاين دوسلدورف آلمان پس از شنيدن گزارش هاي بررسي مقدماتي، به تحقيق درباره پايان نامه دكتراي آنت شاوان راي دادند.
گفتني است آنت شاوان پايان نامه خود را در سال 1980 در رشته فلسفه ارائه كرده و نتوانسته بود از آن دفاع كند.
در پي اين اتهام، آنجلا مركل صدراعظم كشور آلمان به حمايت از آنت پرداخت كه منكر اين اتهام شده است.
اتهامي كه گفته مي شود نخستين بار توسط يك وبلاگ نويس ناشناس فاش شده است.
بنا به گزارش پايگاه اينترنتي ميامي هرالد آمريكا، با اين حال اين كميته تحقيق عنوان كرد بدون توجه به موقعيت و مقام نامبرده خود را ملزم به انجام تحقيق دانسته و از انجام آن فروگذار نخواهد كرد.
گفتني است پيش تر نيز كارل تئودور زو گوتنبرگ، وزير دفاع پيشين آنگلا مركل در سال 2011، پس از احراز تقلب و سرقت علمي گسترده در پايان نامه دكتراي خود از سمتش بركنار شده بود.
 


خلبان حواس پرت

آنچه در زير مي بينيد مربوط به فرود يك هواپيماي نظامي سي-160 در يك نمايشگاه هوايي در آلمان است، كه خلبان براي فرود در محاسبات خود اشتباه مي كند و هوايپما را چند ده متر قبل از باند فرود به زمين مي نشاند.
در اين فرود خطرناك هواپيما از يك جاده محلي هم عبور مي كند اما خوشبختانه و از شانس خوب خلبان آسيبي نمي بيند و با كمي كثيف كردن جاده و خراب كردن زمين هاي اطراف به سلامت متوقف مي شود.
 


برخورد دو قطار در وين

به گزارش خبرگزاري روسيه، دو قطار برقي در پايتخت اتريش بر اثر تصادف موجب مجروح شدن بيش از 25 نفر شدند كه پنج نفر از آنها دچار جراحات و صدمات جدي شده اند.
اين سانحه ساعت 45:8 دقيقه به وقت محلي در محله نيسينگ وين رخ داد.
در حال حاضر رفت وآمد قطارهاي راه آهن ميان ايستگاه راه آهن غربي و ايستگاه هيوتلدورف متوقف شده و امدادگران در حال امدادرساني در محل هستند.
دلايل وقوع اين سانحه در دست بررسي است و هنوز اعلام نشده است. در سال گذشته نيز سانحه مشابهي در اتريش رخ داده بود كه در آن زمان اشتباه سوزن بان را دليل خارج شدن قطار از ريل اعلام كردند.
 


تيراندازي در دانشگاه تگزاس

در جريان حمله چند مرد مسلح به دانشگاهي در ايالت تگزاس آمريكا، 3 تن از جمله يكي از مهاجمان مسلح، مجروح شده اند.
به گزارش رسانه هاي محلي، اين حادثه روز سه شنبه در محوطه كالج «لون استار كاميونتي» واقع در منطقه هيوستون، اتفاق افتاد.
جد يونگ سخنگوي كالج در همين خصوص اعلام كرد: يكي از مهاجمان در جريان اين حادثه مجروح شده و در حال حاضر در بازداشت پليس قرار دارد.
به گفته وي، بقيه مهاجمان مسلح از صحنه حادثه متواري شدند. به گفته سخنگوي كالج، 2 تن از دانشجويان نيز در جريان تيراندازي مجروح شده اند.
يونگ در ادامه افزود: «ظاهرا اين حادثه از مشاجره ميان دو نفر آغاز شده است.»
وي در ادامه خاطرشان كرد، هنوز مشخص نيست كه اين افراد از دانشجويان كالج باشند.
گفتني است براساس آمار منتشر شده از سوي لابراتوار جنايي دانشگاه شيكاگو و مراكز كنترل بيماري، روزانه در اثر تيراندازي در آمريكا و در جريان خشونت هاي مربوط به سلاح گرم در اين كشور، به طور ميانگين 87 مورد فوت اتفاق مي افتد.
براساس اين آمار، روزانه به طور ميانگين 183 مورد جراحت هاي ناشي از تيراندازي با سلاح گرم نيز در آمريكا به ثبت رسيده است.
ركورد فروش سلاح در آمريكا در سال 2012 به ميزان قابل توجهي بالا گزارش شده است.
براساس آمار موجود، حدود 5/4 ميليون (چهار و نيم ميليون) سلاح گرم در سال به ارزش 2 تا 3 ميليارد دلار در آمريكا فروخته مي شوند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10