(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 5 بهمن  1391 - شماره 20414

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
«خليفه گري» دستپخت جديد غرب ! (يادداشت روز)
كت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
اعلام آمادگي نهادهاي ذيربط براي برگزاري انتخابات 92
با تأكيد بر متناسب بودن جرم زورگيرها با اعدام
آملي لاريجاني: پاي امنيت اجتماعي مردم مي ايستيم
سلطانيه: ايران تجارب هسته اي خود را صادر مي كند
آقاي بي بي سي! تو چه غلطي كرده اي كه ربع پهلوي بكند (خبر ويژه)
ايران همكاري با آژانس را منوط به كسب نتيجه مي داند (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: ايران دشمن ماست اما مجبوريم ديپلماسي پيشه كنيم! (خبر ويژه)
مشروعيت انتخابات را بايد زير سوال برد منتها پشت سر جريان داخلي! (خبر ويژه)
اول قجر... دوم پهلوي بعداً نوبت اصلاح طلبان! (خبر ويژه)


«خليفه گري» دستپخت جديد غرب ! (يادداشت روز)

اين روزها واژه اي ذيل عنوان «خليفه گري جهاني» وارد ادبيات سياسي شده است و برخلاف ظاهر آن كه نوعي تلاش اسلام گرايانه از نوع سنتي و تاريخي آن براي استقرار نظام هاي خاص سياسي را تداعي مي نمايد، يك دستور كار «اطلاعاتي و امنيتي» است كه براي جوامع اسلامي بخصوص جوامع اسلامي شمال آفريقا كه در معرض انقلاب هاي دين گرايانه اند، طراحي، تنظيم و به اجرا گذاشته شده است. نمودهاي عيني اين پديده را مي توانيم در مسائل امنيتي حدود شش ماه اخير ليبي، مسائل امنيتي 10 روز اخير الجزاير و حوادث روزهاي اخير «مالي» مشاهده نمائيم.
هفته گذشته - 28/10/91- مجله آمريكايي تايم- به دلايل خاصي كه به روابط آمريكا و فرانسه باز مي گردد- فاش كرد كه منابع اطلاعاتي MI6 جهادي هايي - عنواني كه غرب براي بد نام كردن جهاد به تروريست ها مي دهد- را يافته اند كه فرانسه را به مقصد آموزش و مبارزه در شمال مالي ترك كرده اند. اين مجله از قول منابع امنيتي نزديك به دولت، يادآور شد كه مركز آموزش و تجهيز نيروهاي اعزامي به مالي پيش از اين و در دوره اي كه ناتو سرگرم عمليات هوايي عليه ليبي بود، به آموزش و تجهيز يك گروه متحد القاعده در ليبي مي پرداخته است.
چند روز پيش «بروس ريدل» كارشناس موسسه «بروكينگز» با اشاره به نقش تلفيق يافته ناتو با محوريت فرانسه با يك گروه ليبيايي وابسته به القاعده در ليبي- موسوم به المقاتله الاسلاميه كه بعد از سقوط قذافي تغيير نام داد و امروزه با عنوان المجالس العسكريه فعاليت مي نمايد- نوشت: «الجزاير كشور بعدي خواهد بود كه سقوط مي كند».
«خليفه گري جهاني» در واقع يك مدل شبيه القاعده است كه ريشه و پايه اصلي آن در سرويس هاي اطلاعاتي است و در صحنه عمليات از نيروهايي تغذيه مي كند كه عليرغم اقدامات ضد انساني، داعيه اسلام گرايي هم دارند و علاوه بر آن در مرحله تخريب از قدرت بالايي برخوردار مي باشند. كما اينكه خود واژگان هم مي گويند، خليفه گري جهاني براي تأسيس يك نوعي از حكومت اسلامي به وجود نمي آيند بلكه براي فروپاشيدن حكومت هايي به وجود مي آيند و اضافه بر آن تلاش براي ايجاد خطوط فاصل جديد در ميان امت اسلامي. واژه «خليفه گري» تداعي كننده اختلافاتي است كه در صدر اسلام پديد آمد و در مقابل جريان امامت بود بر اين اساس اين جريان مأموريت دارد تا در درون جامعه اهل سنت، عناصر تندرو را به نام دفاع از مذهب و جلوگيري از گسترش تشيع گرد هم آورد و سازمان بدهد و با آن درگيري هاي شديدي را با دولت ها و ملت هايي كه با اين رويه همكاري نمي كنند، پديد آورند. «الجزاير بوتفليقه» از جمله كشورهايي است كه با صراحت دامن زدن به اختلافات با تشيع را مردود شمرده و با دولت هاي ايران، عراق و... هم روابط گرمي دارد. واژه «جهاني» به خوبي نقش كشورهايي كه همواره خود را معادل جهان مي خوانند و مخالفت با سياست هاي استعماري كشور خود را «مخالفت با امنيت و صلح جهاني» معرفي مي نمايند، بر ملا مي كند البته سايت هاي فارسي بي بي سي و... با هوشمندي از بكار بردن واژه خليفه گرايي بين المللي پرهيز كرده و از واژه خليفه گرايي جهاني استفاده مي نمايند چرا كه غربي ها نوعاً واژه بين المللي را براي روابط كشورهاي در نظام سلطه بكار مي برند و آنقدر اين تعبير تكرار شده كه هر كس از واژه بين المللي همان نظام سلطه را مي فهمد ولي واقعيت اين است كه اين «جهاني» همان «بين المللي» و اشاره آن به نقش سرويس هاي فرانسه و انگليس در پيدايي اين گروه دارد.
«خليفه گري جهاني» ماهيت كاملا سياسي دارد و به گروه خاصي از ميان اهل سنت مربوط مي شود كه تشكيل حكومت را مهمترين ركن دين به حساب مي آورند و براي آن حاضرند اصول و فروع دين را قرباني نمايند اين در حالي است كه تفكر غالب در اهل سنت اين است كه حكومت امري مربوط به امت است و به طرق مختلف - شامل غلبه، استخلاف و رأي اهل حل و عقد- بدست مي آيد. گروهي كه ريختن خون انسان مومن را براي برپايي حكومت مباح شمرده و به آساني به ارتكاب آن دست مي يازد، منطق مذهبي نداشته و «حكومت محور» عمل مي نمايد. خليفه گري جهاني از نظر اعتقادي كاملا شبيه «وهابيت» عمل مي نمايد يعني خود را به شدت ديني نشان مي دهد و در تابلو از رجوع به سلف صالح حرف مي زند ولي در همان حال شراب خوردن علني و عدم رعايت حدود صريح شرع در امر زوجات و هم پيماني با كفار و اموري از اين قبيل را براي ملك عبدالله و امراي سعودي بلااشكال دانسته و تلاش در حفظ حكومت اين خاندان فاسد را مصداق تبعيت از «اولي الامر» مي شناسد. جريان خليفه گري جهاني دسيسه اي است كه براي به حاشيه بردن جريان اصيل اسلام گرايي در شمال آفريقا به وجود آمده است كما اينكه وهابيت براي دور كردن جهان اسلام از حقيقت مكه و مدينه كه سيره و سنت نبوي است، پديد آمد.
جريان تازه شكل گرفته خليفه گري در هفته گذشته با گروگان گرفتن حدود 600 نفر از شهروندان الجزايري به نوعي اعلام موجوديت كرد. غرب اين خبر را با جديت پوشش داد و در حاشيه هر خبر به نوعي اين پيام را القا كرد كه اين ها جريان اصلي اسلام گرايي در شمال آفريقا هستند كما اينكه اين رسانه ها بارها سخنان «مختارالمختار» يكي از سران اين گروه كه گفته بود «ما يكي از اصلي ترين بهره برندگان از انقلاب هاي جهان عرب هستيم و با كمك اسلحه قذافي را ساقط كرده و در مغرب عربي در حال پيش روي هستيم» اما واقعيت به هيچ وجه با اين داعيه ها انطباق ندارد. آنان كه در ليبي قذافي را ساقط كردند توده هاي مردم و كميته هاي انقلابي به رهبري امثال مصطفي بودند و در اين ميان خاصيت بمباران هاي ناتو و گروه هايي نظير «المقاتله» ايجاد تاخير در پيروزي مردم بود كما اينكه وقتي در ليبي انتخابات شد، سهم اين گروه از حدود 270 كرسي فقط 17 كرسي بود و بقيه به نيروهاي انقلاب اعم از اخواني ها و ديگران تعلق داشت. گروه المقاتله كه امروز «المجالس العسكريه» خوانده مي شود مانند همين جريان خليفه گري جهاني يك پا در سياست هاي غرب داشتند و يك پا در سياست هاي فتنه گرايانه كشورهايي نظير عربستان وقطر داشت. چندي قبل كتابي تحت عنوان «نهايت قذافي» به قلم «عبدالرحمن شلقم» آخرين وزير خارجه رژيم سابق منتشر شد كه در آن نوشته شده بود امير قطر چند ماه بعد از سقوط قذافي به من گفت ما در ليبي 4 ميليارد دلار هزينه كرده و به اين آساني دست بر نمي داريم. حدود دو ماه پيش وزارت دفاع ليبي با صراحت اعلام كرد كه گردان هاي مسلح ليبي- كه آشوب هاي امنيتي فراواني را به وجود آوردند- زيرنظر قطر عمل كرده و سرويس اطلاعاتي قطر آنان را تغذيه و تجهيز مي كند. البته اين قطر در اندازه اي نيست كه بتواند يك بازي مستقل را طراحي و اداره كند. همين خبرها را هم كه كنار هم قرار دهيم درمي يابيم كه طراحي در اتاق مشترك آمريكايي ها، فرانسوي ها، انگليسي ها و صهيونيست ها صورت مي گيرد و نقش قطر عمدتا پرداخت صورت هزينه هاست.
خليفه گري جهاني با توسل به قتل و خشونت و عمليات ربايش و باج خواهي در تلاش است تا تصويري بسيار نامطلوب از «اسلام خواهان» ارائه نمايد تا جايي كه مردم مسلمان كه طي سه دهه گذشته، تمايلات خود را براي روي كار آوردن اسلام گراهاي اصيل نشان داده اند، به ناچار به گزينش دوباره لائيك هاي غرب گرا روي بياورند. آنان با متهم كردن بقيه مردم مسلمان كه حاضر به همكاري نيستند به تشيع و يا همكاري با تشيع سعي مي كنند جريان هاي اصيل را بايكوت نمايند. فشارهايي كه طي هفته هاي اخير در ليبي روي شيعه و تشيع به وجود آمده و متني را به ائمه جمعه داده و آنان را وادار به قرائت آن در نمازهاي جمعه كرده اند كه اكثريت آنان علي رغم تهديد شدن به قتل سر باز زده اند، از اين موضوع حكايت مي نمايد. همه مي دانند كه رگ و ريشه مسلمانان در شمال آفريقا با تشيع آميخته است و اسلام آنان از حدود هزار سال پيش رنگ و بوي اهل بيت پيامبر(ص) دارد و جدا كردن آنان از شيعه و بدنام كردن شيعه نزد آنان قابل پذيرش نيست از اين رو آنان به اين تبليغات دامن مي زنند كه سفارت ايران و گروه هاي اعزامي ايران در ليبي دست كم 500 هزار نفر را شيعه كرده اند سعي مي كنند شيعه را نزد مردمي كه عاشق اهل بيت پيامبر هستند، يك تهديد و خطر معرفي نمايند.
خليفه گري جهاني بيش از آنكه يك جريان ضدشيعي باشد يك جريان ضدسني است و اساساً «پاد اخوان» و «پادالازهر» است به اين معنا كه براي خشكاندن تمايلات اسلام خواهانه و شريعت گرايانه اين نحله هاي اصيل ديني به وجود آمده است. جدا كردن دولت هاي اخواني منطقه از جريان شيعه و جمهوري اسلامي ايران براي اين است كه بدون اين اتصال اين دولت ها به جايي نمي رسند و در همان حال يك تدارك براي آن دسته از كشورهايي كه احيانا با موج دوم اسلام گرايي با تحولات بزرگ مواجه مي شوند، به حساب مي آيد. در واقع جريان وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي غرب و رژيم هاي فاسد عربي نظير رژيم قطر با خلق يك جريان بي ريشه به نام دين و ماجراي تاريخي خلافت در صدد هستند تا از يك سو به جريانات به حكومت رسيده اسلامي سيطره يابند و از سوي ديگر مي خواهند موج دوم اسلام گرايي اصيل را در نطفه خفه نمايند. اين موضوعي است كه اسلام گراهاي حاكم در مصر و تونس كم و بيش به آن وقوف يافته اند از اين رو دولت مصر در هفته گذشته پيشنهاد بسيار سخاوتمندانه كمك 6 ميليارد دلاري قطر- يك ميليارد نقد و 5 ميليارد در قالب قراردادهاي 4 ساله- را رد كردند و راشدالغنوشي طي يك سخنراني به دولت هاي عربي هشدار داد كه دست از حمايت مالي عناصر شبه القاعده بردارند و به اين دليل تونسي ها در مواضع خود نسبت به دولت سوريه تغيير دادند و معارضه مسلح ضد بشار اسد را محكوم كردند.
البته تجربه ثابت كرده است كه «نسخه هاي بدلي» هيچگاه قادر به كنار زدن «نسخه اصلي» نيستند هر چند ميلياردها دلار نثار آن ها بشوند و افراد وقيحي همه ظرفيت شرارت بار خود را به ميدان بياورند. اسلام اصيل در مقايسه با همين نسخه هاي بدلي است كه جلاي بيشتري پيدا مي كند. جريان خليفه گري جهاني هم بيش از اين عمر نخواهد كرد كه در خاطره هاي تاريخي جايي براي خود پيدا نمايد در حالي كه «اسلام اصيل» دغدغه اي است كه در طول 1400 سال همواره از نقطه اي سربرآورده و كل جهان اسلام را تحت تاثير خود قرار داده است.
سعدالله زارعي
 


كت (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضد انقلابي از گروه هاي اپوزيسيون گله كرده كه توان لازم براي مقابله با جمهوري اسلامي را ندارند.
گفتم: عجب خل و چليه؟! وقتي از دست آمريكا و متحدانش عليه ايران اسلامي هيچ غلطي برنمي آيد، از يك مشت فراري دست و پا چلفتي چه كاري ساخته است؟!
گفت: خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشته؛ در ايران هر روز يك ابتكار جديد به كار مي برند ولي ما- اپوزيسيون- هنوز نتوانسته ايم يك حركت موثر از خودمان نشان بدهيم.
گفتم: يارو به پسر علاف و بي عرضه اش مي گفت؛ بچه هاي مردم مي روند المپياد رياضي و فيزيك و شيمي مدال طلا مي آورند ولي تو هنوز وقتي ميخواي كت بپوشي سر بي صاحاب مونده ات توي آستين كت گير مي كنه!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ چيست اين دلشوره هاي بيكران
پشت كاشي هاي سبز جمكران
كشتي اميد در گل تا به كي
بانگ اللهم عجل... تا به كي
تا به كي از داغ هجران تو صبر
جلوه كن اي آفتاب پشت ابر
1480---0938
¤ به عنوان يك ايراني هر وقت به سيماي نوراني امام خامنه اي نگاه مي كنم همه هجمه هاي دشمنان خبيث اعم از تحريم هاي پوچشان را فراموش مي كنم و به حضرت حق قسم هر وقت دلمان هواي امام غايب از نظر روحي فداه را مي كند به چهره نايبش نگاه مي كنيم.
فتاح
¤ نامه پزشك مدعي اصلاحات را خواندم. اتفاقاً او از جمله عوام الناسي است كه علي رغم تحصيل علم اين قدر نمي فهمد كه نبايد به روستائيان توهين كند. من يكي از آن روستائيان هستم كه شكر مي كنم مثل او عوام نيستم به وي متذكر شويد اگر پزشك و تحصيل كرده است ابتدا آداب بياموزد، مسواك بزند و بعد با روستائيان فهيم صحبت كند.
4559---0911
¤ به آن پزشك مدعي اصلاحات مي خواهم بگويم بر فرض محال چند نفر روستايي تطميع بشوند و راي خود را به يك نفر از يك حزب و گروه بفروشند باز بهتر است از اينكه مثل ايشان خودشان را به بيگانه بفروشند و مزدور خارجي ها بشوند.
2367---0912
¤ دشمنان خونخواري مثل آمريكا بدانند كه ملت ما تحريم هاي دشواري را پشت سر گذاشته و هيچ ابايي از روزهاي سخت نيز ندارد چرا كه متكي به خداوند است. روزگاري بر ما گذشت كه كسي از ما نفت نمي خريد. با رژيم ديوانه اي چون صدام در حال جنگ بوديم و كسي از ما پشتيباني نمي كرد وقتي در اوايل جنگ به جبهه اعزام شدم با «ام يك» قنداقه شكسته و تنها با 72 تير عازم خطوط اصلي شديم وقتي اعتراض كرديم با اين وسايل چگونه در برابر دشمن بايستيم گفتند در محاصره ايم ولي با وحدت و يكدلي حول محور ولايت و اسلام ناب از بحران ها عبور كرديم.
احمد حيدري
¤ با اينكه در روستا زندگي مي كنم ولي خيلي خوب سره را از ناسره و صالح را از ناصالح تشخيص مي دهم و هيچ گاه راي خودم را نفروخته ام در ضمن آقاي شريعتمداري را يك ديده بان خوب انقلاب مي دانم. براي ايشان از خداوند آرزوي توفيق دارم.
2825---0912
¤ بعيد نيست افراد معتاد هم اعلام كنند در صورتي انتخابات را آزاد مي دانند كه از جماعت آنها هم يك نفر بتواند نامزد انتخابات بشود و به قدرت برسد!
يك پيام
¤ غربي ها گفته اند از آنجا كه سوريه حاميان قدرتمندي چون ايران، روسيه و چين دارد طرح ليبي در آن اجرا شدني نيست. اما بايد گفت قدرت اصلي اين كشور خود مردم سوريه هستند و تا زماني كه ملت يك كشور روي عقايد و آرمان هاي خود ايستاده اند دشمنان آن كشور راه به جايي نخواهند برد.
6091---0915
¤ قرار بود مجلسي ها از دو خودروساز بزرگ كشور تحقيق و تفحص به عمل بياورند، ولي خبري نشد. جالب تر اينكه همين دو شركت مجدداً قيمت خودروهاي توليدي خود را افزايش داده اند. خلاصه چي مي خواستيم چي شد.
6604---0917
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود گزيده اي از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات در ديدار با مردم انقلابي قم در 19دي امسال را به طور مكرر پخش نمايد.
3257---0911
¤ ما به داشتن روزنامه اي آزادانديش و غيروابسته به جناح ها و احزاب و ... و كاملاً ولايتمدار در كشور افتخار مي كنيم و انتظار داريم همچون مطلب «هديه» هر روز در چند سطر نسبت به ترويج احكام حجاب اسلامي و دين داري مطلبي منعكس نمايد. از ديگر مطبوعات نيز همين انتظار راداريم.
5702---0912
¤ احزابي كه در عراق عليه دولت مالكي متحد شده و اين كشور تازه آزاد شده را دچار بحران كرده اند آيا توجه ندارند كه ممكن است از دل اين اتحاد شوم آنان صدام ديگري روي كار بيايد و با جنايت هاي خويش انتقام سختي از تك تك اين احزاب و افراد بگيرد.
2400---0916
¤ از نيروهاي حراست شركت نفت و گاز آغاجاري هستم هنوز زير نظر پيمانكار هستيم هر دو ماه يك بار حقوق مي دهند، پس وضعيت تبديل پيمانكاري به قراردادي چه شد؟
2346---0916
¤قيمت يك چادر مشكي معمولي قبلا 30 هزار تومان بود الان 120 هزار تومان شده است. اين قيمت هاي سرسام آور چرا كنترل نمي شود.
7417---0913
¤در خراسان رضوي خدماتي كه شركت مخابرات و وايمكس ايرانسل ارائه مي دهند هيچكدام استاندارد نيستند. خطاب به استاندار محترم اين استان بنويسيد مشكل با چند جابه جايي و تغيير مديران حل نمي شود. بايد به فكر اصلاح زيرساخت هاي اين فناوري باشند.
3419---0915
¤اينكه آموزش و پرورش هزينه تكميلي جانبازان شاغل خود را نمي پردازد جاي خود دارد، حتي بيش از يك ميليون تومان پولي كه بابت بيمه طلايي از حقوق بنده كسر كرده را هم باز نمي گرداند. به هر كجا كه گفته اند مراجعه كرده و پيگير شده ام ولي نتيجه اي نداشته است چرا جانباز را اين گونه اذيت مي كنند.
4283---0916
¤وقتي غرب با شقاوت تمام مزدوران تروريست خود را براي جنگ با ملت سوريه از گوشه و كنار عالم جمع كرده است ديگر درنگ در ياري رساندن به برادران مسلمان سوري در خط مقدم مقاومت جايز نيست و معنا و مفهوم ندارد. بايد راه اعزام نيروهاي داوطلب به كشور برادر سوريه هموار شود.
6091---0915
¤يكي از غرفه داران ميدان تره بار [] 8 تن برنج واگذار شده توسط دولت را كه قرار بود كيسه اي 28 هزار تومان به مردم واگذار كند با كيسه اي 35 تا 40 هزار تومان بطور كامل به رستوران ها فروخت؟ چه مرجعي اين تخلف را پيگيري مي كند؟
9173---0936
¤آمار منتشره در سايت استانداري مركزي سرشماري 91 نشان از كاهش جمعيت اغلب شهرستانهاي استان به ويژه آشتيان دارد.مسئولين تا كي دست روي دست بگذارند و شاهد مهاجرت مردم به تهران و ديگر شهرها باشند. چرا فكري به حال اشتغال نمي شود؟
8658---0912
¤بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان خرم آباد هميشه بيست و هشتم ماه حقوق جانبازان را واريز مي كرد ولي چند ماهي است كه حقوق ها با تاخير واريز مي شود حال تكليف ما كه قسط مي دهيم چيست؟ چه كسي پاسخ ديركرد و جريمه آن را خواهد داد؟
3131---0939
¤اولا بايد به آقاي باهنر عرض كنيم مصوبه مجلس شوراي اسلامي درباره دوشغله ها هيچ مغايرتي با اصل 141 ندارد بلكه طبق اصل 28 قانون اساسي مي باشد ثانيا همه ملت مشاهده مي كنند كه فرزندان برخي از افراد ذي نفوذ به محض فارغ التحصيل شدن وارد كار دولتي مي شوند ولي اكثر خانواده ها كه داراي چند فرزند تحصيل كرده مي باشند بيكارند و حتي يك نفرشان موفق به وارد شدن به كار دولتي نخواهد شد.
آب پيكر -لاهيجان
¤در تاريخ 1/11/91 جانباز شيميايي با همسرش به بانك ... مراجعه و درخواست وام نمود رئيس بانك از پرداخت وام امتناع كرد همسر جانباز به او گفت كه خود شما مدارك را خواستيد تا وام مشاغل خانگي پرداخت كنيد ما هم اين مدارك را آماده كرديم در اين هنگام رئيس بانك با اهانت و توهين و سر و صدا با جانباز برخورد و اعلام نمود به شما وام نمي دهيم. عملكرد شما جانبازان خراب است توهين و اهانت هاي وي در برابر همسرش و مردم باعث شد كه حال جانباز به هم بخورد به گونه اي كه با آمبولانس راهي بيمارستان شد. اين جسارتها به جانبازاني مي شود كه از هستي خود گذشتند تا امثال اين رئيس بانك بتواند درس بخواند ولي دريغ كه به جاي حل مشكل بر مشكلاتش مي افزايد! چه كسي جرأت و جسارت اين رفتار توهين آميز را به اين افراد داده است؟
والي لاشك شاهد صحنه
نام بانك در دفتر روزنامه محفوظ است.
 


اعلام آمادگي نهادهاي ذيربط براي برگزاري انتخابات 92

نهادها و بخش هاي مسئول در انتخابات سال آينده از فراهم آوردن مقدمات و آمادگي براي برگزاري انتخابات 92 خبر دادند.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور، گفت: تمامي فرمانداران و بخشداران سراسر كشور، تا پايان اسفندماه آموزش هاي لازم براي برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را فرا مي گيرند.
«حسنعلي نوري» افزود: پس از پايان كار آموزشي- توجيهي فرمانداران و بخشداران كشور در اسفندماه امسال، مراحل بعدي برگزاري انتخابات سال 1392 براساس جدول زمان بندي تعيين شده دنبال خواهد شد.
نوري به ايرنا گفت: در همايش هاي توجيهي- آموزشي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ويژه فرمانداران و بخشداران سراسر كشور، افراد با عناوين و سرفصل هاي اصول و سياست ها در برگزاري انتخابات، حفاظت و برقراري امنيت در آن به منظور تبيين قوانين و مقررات در دو انتخابات پيش رو آشنا مي شوند.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور، گفت: تاكنون همايش آموزشي- توجيهي انتخابات ويژه فرمانداران و بخشداران استان هاي قزوين، البرز، زنجان، گيلان، يزد، اصفهان، چهارمحال بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و خوزستان برگزار شده است.
آمادگي هيئت بازرسي
در همين حال رئيس هيئت بازرسي انتخابات كشور گفت: عناوين و تقويم اجرايي هيئت بازرسي انتخابات وزارت كشور آماده شده و به زودي با آموزش هاي درنظر گرفته شده به بازرسان فعاليت هاي آنها آغاز خواهد شد.
غلامعلي حاجي زاده در خصوص هماهنگي هاي مربوطه بين كميته بازرسي انتخابات وزارت كشور با هيئت هاي اجرايي و برگزاركننده انتخابات اظهار داشت: برگزاري جلسات مشترك بازرسان انتخابات با هيئت هاي اجرايي موجب تسهيل در انجام امور در چهارچوب اختيارات قانوني خواهد بود.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات وزارت كشور با بيان اينكه دستورالعمل ها و آيين هاي اجرايي براي تمام كميته هاي انتخابات تنظيم شده است، عنوان كرد: تمام دستورالعمل هاي اجرايي بازرسي انتخابات با توجه به توافقات انجام شده در جلسات مشترك به سرانجام رسيده است.
حاجي زاده در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: تمام فعاليت هاي درنظر گرفته شده در كميته هاي بازرسي در چهارچوب قانون بوده و با توجه به رعايت قانون به آنها عمل خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا هيئت نظارت بر انتخابات در بازرسي نقش خواهد داشت يا خير تصريح كرد: هيئت نظارت بر انتخابات كه در قانون جديد انتخابات به تصويب مجلس رسيده است با توجه به شرح وظايف تعيين شده، نقشي در امر بازرسي نخواهد داشت.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات كل كشور در پاسخ به اين سوال كه از چه كساني در بازرسي انتخابات استفاده مي شود، اظهار داشت: تمام افرادي كه براي بازرسي انتخابات مورد استفاده قرار خواهند گرفت از نيروها و پرسنل وزارت كشور بوده لذا آنها با شرايط و فرآيندهاي اجرايي انتخابات آشنا هستند.
حاجي زاده تصريح كرد: از زمان آغاز ثبت نام انتخابات، فرآيند اقدامات بازرسان كل كشور طبق چك ليست هاي خاص تعريف شده و در اختيار قرار دادن به بازرسان شروع خواهد شد.
با جرايم انتخاباتي
برخورد مي كنيم
همچنين حجت الاسلام والمسلمين «سيد ابراهيم رئيسي» درباره «جرايم انتخاباتي» اظهار داشت: قانون وظايف همه دستگاه ها را در خصوص انتخابات مشخص كرده و بر همين اساس قوه قضاييه نيز وظايفي برعهده دارد.
معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: تاكنون جلساتي درباره بررسي اين جرايم، تشكيل شده كه به تخلفات رسيدگي شود و وظايف تعيين شده را به زودي در سراسر كشور عملياتي خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: در راستاي انجام اين وظيفه همكاري هاي لازم را با دستگاه هاي اجرايي و نظارتي خواهيم داشت.
معاون اول قوه قضاييه در مورد تخلفات انتخاباتي، افزود: تاكنون هيچ گزارشي از تخلفات انتخاباتي به قوه قضاييه ارائه نشده است.
 


با تأكيد بر متناسب بودن جرم زورگيرها با اعدام

آملي لاريجاني: پاي امنيت اجتماعي مردم مي ايستيم

رئيس قوه قضائيه بر تناسب جرم زورگيرها با مجازات اعدام و رويكرد دستگاه قضايي در دفاع از امنيت اجتماعي مردم تأكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به برخي اظهارنظرها و شبهات در خصوص تناسب مجازات با جرم به ويژه در موضوع محاربه گفت: هرگاه مجرماني دست به ايجاد فضاي خوف و وحشت بزنند، تشخيص مجازات بازدارنده از ميان حداقل و حداكثر مجازات ها بر عهده قاضي يا قضات صادركننده راي خواهد بود و در پرونده زورگيري اخير نيز قاضي مجازات حداكثري را با هدف بازدارندگي در نظر گرفته است و اين البته حتماً به مصلحت جامعه اسلامي است.
وي افزود: مسئله امنيت از اصلي ترين نيازهاي جامعه مدني است و به هيچ روي نبايد دستخوش احساسات شود. روشن است كه دستگاه قضايي نيز از بابت اعدام انسانها متأسف است ولي وقتي مسئله امنيت اجتماعي مردم مطرح است نمي تواند چشم خود را بر حقايق ببندد.
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر اين كه مجازات اعدام با هدف بازدارندگي، با تلاش مستمر و مضاعف ساير مسئولان براي حل و فصل مشكلات و زيرساخت هايي كه فقدان آن افراد را به تخلف و جرم و جنايت مي كشاند منافاتي ندارد، تأكيد كرد: به نظر ما اتفاقاً راه حل اساسي همان است كه ريشه ها و بسترهاي ارتكاب جرم در جامعه خشكانده و جمع شود اما اين مسئله به معناي اين نيست كه قوه قضائيه به وظيفه ذاتي خود نپردازد.
آملي لاريجاني با تأكيد بر اين كه «مطمئن باشيد كه در صورت عدم برخورد قاطع با چنين جرايمي اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد» افزود: اين بحث كه زورگيراني كه اخيراً اعدام شدند، سابقه قبلي نداشته اند؛ موضوع صحيحي نيست و آنها به اقرار خودشان چندين فقره اين جرايم را تكرار كرده بودند.
وي همچنين با رد اين نظر كه «به دليل فقر و نداري دست به ارتكاب جرم مي زنند» گفت: مگر عقلاني و انساني است كه هر فردي كه دچار فقر يا تنگدستي شود بايد دست به چنين جرايم وحشت انگيزي بزند و امنيت را از جامعه بربايد و آيا تمام راه ها براي رفع تنگدستي بسته است و تنها بايد به زورگيري و كيف قاپي اقدام كرد؟
آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش فرقه گرايي و دامن زدن به اختلافات مذهبي را جفا بر مقام رسول الله(ص) دانست و گفت: متأسفيم كه قوم جاهلي يافت مي شوند و به دنبال شقاق بين مسلمانان و فرقه گرايي هستند و برادران ديني خود را به خاك و خون مي كشند و عده اي خبيث با عنوان وهابي از شقاق و اختلاف افكني آنها حمايت مي كنند.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، وي خواستار وحدت امت اسلامي در مقابل توطئه ها و تفرقه افكني هاي دشمنان اسلام شد و گفت: توهيني بالاتر از اين به پيامبر بزرگ اسلام(ص) نيست كه با امتش چنين كنند.
 


سلطانيه: ايران تجارب هسته اي خود را صادر مي كند

نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي تاكيد كرد جمهوري اسلامي حاضر است تجارب و فناوري هسته اي خود را زير نظر آژانس در اختيار كشورهاي متقاضي قرار دهد.
علي اصغر سلطانيه در حاشيه ميزگرد برنامه هسته اي ايران كه در مونيخ آلمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع برخي اختلافات ايران و نمايندگان آژانس بين المللي انرژي هسته اي اظهار كرد: دور بعدي گفت وگوها با آژانس براي 12 يا 13 فوريه قرار گذاشته شده و اعلام كرديم كه جلسه ديگري هم خواهيم داشت و اگر ملاحظات و انتظاراتي كه مرتبط با امنيت ملي ماست درج شود آماده ايم كه آن را نهايي كرده و ابهام زدايي كنيم.
وي با بيان اينكه موفقيت مذاكرات بستگي به اين دارد كه آژانس هم با واقعيات خود را تطبيق دهد، گفت: در جلسات قبلي برخي اختلافات رفع شده ولي هنوز مواردي وجود دارد كه ما روي آنها اصرار داريم.
سلطانيه به عنوان نمونه از بحث تحويل مدارك و اسناد در مورد ادعاهاي مطرح نام برد و افزود: اگر كسي ادعايي دارد بايد مدارك آن را تحويل دهد و بايد يك موضوع مختومه شود تا به موضوع ديگر بپردازيم.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي خاطرنشان كرد: ما بايد بدانيم كه اين پرونده بسته مي شود و اين از موارد اصولي است كه هميشه روي آن تاكيد داشته و داريم. در هر حال من به موفقيت آميز بودن مذاكرات اميدوار هستم.
سلطانيه باز نگه داشته شدن پرونده هسته اي ايران از طريق طرح اتهامات جديد را هدف اصلي غربي ها دانست و افزود: بازرسان آژانس از تاسيسات هسته اي ما به طور مستمر بازديد مي كنند، دوربين ها بصورت 24 ساعته مشغول كار هستند و فعاليت هاي هسته اي ايران تحت نظارت كامل آژانس انجام مي شود.
وي تصريح كرد: ما براي اينكه بهانه را از آنها بگيريم مذاكراتي را از يكسال قبل با آژانس براي دستيابي به يك مداليته آغاز كرده ايم كه براساس آن به صورت داوطلبانه براي رفع ابهامات تلاش كرده و ثابت كنيم كه اين ادعاها نيز واهي است.
به گزارش ايرنا، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي با اشاره به حمايت كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: از زماني كه ايران رياست بر جنبش غيرمتعهدها را برعهده گرفته حمايت اين جنبش از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ما با صدور بيانيه ادامه داشته است.
سلطانيه با بيان اينكه ايستادگي ايران در برابر دشمنان به الگويي براي ديگر كشورها تبديل شده است، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي صادقانه آماده است تا دانش و فناوري هسته اي خود را زير نظر آژانس در اختيار كشورهاي متقاضي قرار دهد.
 


آقاي بي بي سي! تو چه غلطي كرده اي كه ربع پهلوي بكند (خبر ويژه)

محتواي مصاحبه شبكه دولتي انگليسي با رضا ربع پهلوي موجب اعتراض يكي از كاربران شبكه بالاترين شد.
اين شبكه در نوشته اي متذكر شد: به نظر مي رسد آقاي عنايت فاني[مجري بي بي سي] يا شخصي كه سؤالات را براي او تنظيم كرده بود، هنوز در آن روزهاي پرالتهاب خرداد 88 به سر مي برد و يا مي خواهد به بيننده القا كند كه هنوز همان التهاب و جو غالب اصلاح طلبان بر همه جا حاكم است. آنچه عنايت فاني نگفت رويگردان شدن مردم از آنچه خيزش سال 88 و جنبش سبز مي دانيم و بازگشت به زندگي عادي و تلاش براي انطباق با آن است. آقاي فاني جوري مي خواست القا كند كه هم اكنون همه در صف هايي متحد پشت سر موسوي و كروبي گوش به فرمان آنها ايستاده اند. حبس خانگي اين دو به زودي دوساله مي شود و آب از آب هم تكان نخورده پس اين همه پيروان كجا هستند؟
بالاترين افزود: آقاي فاني اصرار داشت تلاش هاي به عمل آمده براي شوراي ملي [ گروهك تك نفره ربع پهلوي] را ناديده و ناچيز و بي اهميت انگارد. مثلاً در اين 34 سال كدام تشكل يا شورايي عليه جمهوري اسلامي در پيشبرد راهش عليه جمهوري اسلامي موفق بوده است كه مثلاً بايد از شوراي ملي انتظار زيادي داشته باشيم؟
بالاترين نوشت: به نظر مي رسد آقاي فاني به گونه اي نگران از آسيب خوردن به اپوزيسيون اصلاح طلب بودند و دائم سعي داشتند به بيننده القا كنند هنوز فقط اصلاح طلبان همه كاره هستند و شوراي ملي هيچ اهميتي ندارد. شما كه اين مطلب را مي خواني به من بگو اصلاح طلبان الان در كجاي كار ايستاده اند به جز همين رخنه در چند رسانه خارج از كشور و چند سايت در فضاي مجازي؟ عنايت فاني با همه احترامي كه برايش داشته و دارم براي من با اين مصاحبه به شدت يكطرفه به معني واقعي كلمه فاني شد.
 


ايران همكاري با آژانس را منوط به كسب نتيجه مي داند (خبر ويژه)

ايران در برابر غرب استراتژي 2 گام به جلو و يك گام به عقب را در پيش گرفته است.
خبرگزاري رويترز با انتشار اين تحليل نوشت: ايران احتمالا از روند همكاري با آژانس دست مي كشد تا از آن به عنوان اهرمي ترغيب كننده در جهت لغو تحريم ها يا دريافت ديگر امتيازها در چارچوب مذاكرات گسترده تر با قدرت هاي جهاني استفاده كند. به اين ترتيب مي توان درك كرد كه چرا بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از سفر اخير خود به تهران دست خالي بازگشتند. ايران بارها در گذشته اعلام كرده است كه در مقابل همكاري با آژانس انتظار نوعي پاداش دارد. به گفته يك مقام غربي، ايران اين را مي خواهد و نشانه اي از عقب نشيني در اين زمينه وجود ندارد.
رويترز مي نويسد: در صورتي كه اين نگرش تهران باشد، تلاش يكساله آژانس براي دسترسي به سايت پارچين در جنوب شرق تهران تا زماني كه ديپلماسي بين ايران و گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان) در بن بست باشد، راه به جايي نمي برد.
يك ديپلمات غربي روند مذاكرات آژانس بين المللي انرژي اتمي با ايران را يك بازي از قبل پيش بيني شده از سوي تهران مي داند كه دو گام رو به جلو و يك گام رو به عقب است. به نتيجه نرسيدن مذاكرات اخير در تهران، شكست ديگري بود براي روند طولاني مذاكره بر سر برنامه هاي هسته اي ايران كه هدف آن تعديل نگراني هاي بين المللي در اين زمينه است. هم ايران و هم گروه 1+5 مي گويند پس از 7 ماه آماده از سرگيري مذاكره هستند، اما اولويت هاي دو طرف متفاوت است. غرب خواستار محدوديت بخشي حساس از برنامه هاي هسته اي ايران است كه مي تواند كارايي نظامي داشته باشد و در مقابل ايران، تعليق تحريم ها و به رسميت شناخته شدن حقوق هسته اي را اولويت مذاكره مي داند.
دريل كيمبال، از انجمن كنترل تسليحاتي در آمريكا مي گويد، ايران آشكارا به دنبال تعليق همكاري خود با آژانس است تا اهرم هاي خود را در مقابل 1+5 افزايش دهد.
به گزارش ديپلماسي ايراني يك مقام غربي در گفت و گو با رويترز تصريح مي كند كه هيچ تمايلي در بين قدرت هاي غربي براي پاداش دادن به تهران وجود ندارد. حتي در صورتي كه ايران با آژانس همكاري كند نيز، 1+5 امتيازي به ايران نخواهد داد چرا كه به نظر آمريكا و متحدانش، موضوع ايران و آژانس جدا از روند مذاكرات تهران و گروه 1+5 است.(!)
كليف كاپچان، تحليلگر سياسي در اين زمينه مي گويد اكنون ايرانيان به پيشنهادهاي غرب علاقه ندارند و در مقابل مي كوشند از اهرم آژانس استفاده كنند.
 


نيويورك تايمز: ايران دشمن ماست اما مجبوريم ديپلماسي پيشه كنيم! (خبر ويژه)

«دوران جنگ هاي بزرگ سپري شده و پيشرفت ديپلماسي آمريكا هم با دوستان امكانپذير نيست. آمريكا بايد ديپلماسي را با آيت الله ها و حماس محقق كند.»
اين مطلب را روزنامه نيويورك تايمز عنوان كرد. به اعتقاد نيويورك تايمز «ارزش هاي ديپلماتيك آمريكا امروز به باد فنا رفته و جاي خود را به بي صبري، بي حوصلگي، پرحرفي هاي بي حاصل و بي ميلي نسبت به گفت و گو با دشمنان سپرده است. سوريه و الجزاير، مظاهر آشكار مرگ ديپلماسي اند، صحبت و گفت و گو كردن در اين دو بحران، نوعي وقت تلف كردن به حساب مي آيد.»
اين روزنامه تأكيد كرد: امروز علل و انگيزه هايي فراوان براي مرگ ديپلماسي وجود دارد؛ آمريكا جايگاه مسلط و مستولي خود را بر جهان از دست داده و هنوز هيچ كشوري كه بتواند جاي آن را بگيرد، ظهور نكرده است. اين جهان، جهان هيچ كس نيست. اين جهان مكاني است كه آمريكا در آن نقشي بسيار محتاطانه ايفا مي نمايد اما در عين حال از آن هراس دارد كه مبادا اقتدار و آقايي خود را در آن از دست بدهد.
اين روزنامه آمريكايي همچنين نوشت: ديپلماسي مرده بايد در دوره دوم دولت اوباما احيا شود و مانع از كوبيدن ميخ بر تابوت ديپلماسي آمريكا شود. دوران جنگ هاي بزرگ سپري شده و فرماندهان نظامي، فضايي براي مطرح شدن ديپلمات ها عرضه مي دارند. پيشرفت ديپلماسي با دوستان امكان پذير نيست. موفقيت ديپلماسي با افرادي همچون آيت الله ها و حماس محقق شدني است. در ديپلماسي بايد پذيرفت «اگر چيزي مي خواهي بايد چيزي بدهي». سؤال محوري اين است؛ من از دشمنم چه مي خواهم و براي به دست آوردن آن چه بايد بدهم؟ بايد روش نيكسون در جلب رضايت و تفاهم با چين سرمشق قرار گيرد.
نيكسون معتقد بود «ما چه مي خواهيم؟ آنها چه مي خواهند؟ ما و آنها هر دو چه مي خواهيم؟» اوباما در دوره نخست كاري گروه هاي ديپلماتيك متعددي را روانه نقاط مختلف جهان كرد اما هيچ يك ثمربخش نبود. او بايد در دوره دوم كاري اش، پيرامون دو موضوع ايران و اسرائيل- فلسطينيان قدرت و نيروي بالقوه و بالفعل بيشتري به وزير خارجه اش واگذار كند تا اين وزير بتواند وزنه هاي سنگين تري را در اين دو عرصه از زمين بلند كند.
 


مشروعيت انتخابات را بايد زير سوال برد منتها پشت سر جريان داخلي! (خبر ويژه)

«اپوزيسيون خارج بايد تمهيدي بيانديشد كه مشروعيت انتخابات را زير سؤال ببرد منتها بايد پشت سر جريان داخلي حركت كند تا بهانه دست حاكميت ندهد اما در دقايق آخر مي تواند جلو بيفتد».
اين عبارات، توصيه رضا عليجاني از اعضاي متواري و پاريس نشين گروهك نهضت آزادي است. وي در مصاحبه با سايت روز آنلاين درباره مدعاي «انتخابات آزاد» گفته است: اين تعبير منشوري چند وجهي است كه هر كس از ظن خود آن را معنا مي كند اما حملاتي كه اخيرا به اين عبارت شده، منظور انتخاباتي است كه در چارچوب نيروهاي داخل نظام مطرح شده. يعني پس از آن كه نيروهايي چون هاشمي رفسنجاني، خاتمي و احمدي نژاد آن را مطرح كردند؛ معناي چنين عبارتي آن است كه انتخابات گذشته، آزاد نبوده است.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش در پاسخ اين سؤال كه «آيا مطرح شدن انتخابات آزاد از سوي نيروهاي مختلف و اشتراك لفظي آنان بر سر چنين واژه اي، آيا مي تواند موجب تغيير رفتار حاكميت شود؟ تصريح كرد: امكانش به نظر من خيلي كم و در حد صفر است. حكومت در حال حاضر يك تحليل دارد مبني بر اينكه موفق شده فضاسازي را به دست بگيرد. در مقابل غرب اميدوار است به جاي حمله نظامي تحركي در داخل رخ دهد و غرب آن را بزرگ كند و به بنيان هاي حكومت ضربه بزند. بدل حكومت در مقابل اين ايده، يكدست كردن حاكميت است و اينكه هيچ فضايي در داخل حاكميت نبايد باشد كه غرب از آن استفاده كند.
وي درباره طيف هايي كه پيش از اين درباره انتخابات آزاد سخن گفته اند، اظهار داشت: برخي از نيروهاي اپوزيسيون، انتخابات آزاد را با حضور همه نيروهاي سياسي مي دانند. اما وقتي آقاي احمدي نژاد حرف از انتخابات آزاد مي زند، منظور آزادي خود وي است و نه همه. اما در مجموع اين را مثبت مي دانم. اگر تعبير انتخابات آزاد جا بيفتد، ممكن است حول آن مفهوم سازي شود. در حال حاضر شايد چيزي از آن درنيايد، بلكه يك شعار مشترك است براي ايجاد صفي طولاني از نيروهايي كه انتخابات را آزاد نمي دانند و مي تواند از نظر سلبي آن ها را در يك جبهه قرار دهد. اما مي تواند بستري باشد براي ائتلاف نيروهاي سياسي.»
عليجاني درباره اين سؤال كه «مطرح شدن بحث انتخابات آزاد از سوي طيف هاي مختلف داخل كشور، مي تواند امكان استفاده تاكتيكي آن ها براي به كرسي نشاندن برخي مطالبات شان را مهيا كند؟ پاسخ مي دهد: «نه بايست تنور اقتدارگرايان را داغ كرد و نه چاقوي آن ها را تيز كرد. در حال حاضر حاكميت تصميم ندارد امتيازي دهد و در اين شرايط، وارد شدن در اين صحنه كه ميدان بازي وجود ندارد، ورود به ميدان بازي حاكميت است. از طرف ديگر سكوت كردن هم مي تواند نوع ديگري بازي در همان صحنه باشد. وقتي آنها بيت مي خواهند يك انتخابات امن و با كمترين هزينه سياسي برگزار كند، موضع سكوت هم كمك به همين بازي است. وقتي فضا از آن سمت بسته مي شود، دو موضع درباره انتخابات وجود دارد. يكي اين است ما كانديدا نداريم كه كمي محافظه كارانه است و ديگري كه كمي شفاف تر است، عدم شركت در انتخابات است. اما آيا عدم حضور در انتخابات، كمكي به پروژه برگزار شدن انتخابات در فضاي امن نمي كند؟ بنابراين بايستي تمهيداتي انديشيد كه بتواند مشروعيت انتخابات را زير سؤال ببرد. خارج از كشور مي تواند ابتدا پشت سر جريان داخلي حركت كند تا ابزاري به دست حاكميت براي برخورد با منتقدان داخلي ندهد. اما در دقايق آخر، مي تواند مواضع جلوتر و روشن تري بگيرد. اما هم سو و مكمل داخل و حرف هايي كه در داخل امكان زده شدن ندارد مطرح شود و مشروعيت انتخابات را زير سؤال ببرند.»
 


اول قجر... دوم پهلوي بعداً نوبت اصلاح طلبان! (خبر ويژه)

پس از «سازمان منافقين» و «سلطنت طلبان» نوبت نمايندگان فتنه سبز در خارج كشور شد تا با يكي از كميسيون هاي فرعي شوراي اروپا ملاقات كنند.
پيش از اين مريم قجر عضدانلو ابريشم چي (معروف به رجوي) به ملاقات برخي اعضاي پارلمان اروپا رفته بود. پس از آن نيز نوبت عنصر ورشكسته و سرخورده ديگري به نام رضا پهلوي رسيد تا با برخي از اعضاي اين نهاد ملاقات كند. روز دوشنبه نيز 4 نفر از اعضاي جريان نفاق جديد -كه در قالب شوراي هماهنگي سبز فعاليت مي كنند- به «كميسيون امور سياسي و دموكراسي مجمع پارلماني شوراي اروپا» رفتند و با برخي اعضاي اين كميسيون ملاقات كردند. تركيب اين نيز جالب است؛ دو تن از اعضاي گروهك ملي-مذهبي (به نام هاي تقي رحماني و مرتضي-ك) به همراه رجب مزروعي و اردشير امير ارجمند.
نوبت بندي طرف اروپايي براي پذيرفتن اين 3 گروه در نوع خود جالب توجه است هر چند كه هر 3 طيف در فتنه سبز همراه و همداستان بودند و به قول رضا ربع پهلوي در يك تقاطع (آشوب در بستر شعار تقلب) به هم رسيده بودند. اردشير امير ارجمند در مقالات اخير مدعي شده «جنبش سبز مسالمت آميز است و خط قرمز خود در اعلام همكاري و همراهي با مجاهدين خلق و سلطنت طلبان مي داند» حال آن كه وي به همراه 3 ملاقات كننده ديگر طي يك سال اخير در انواع جلسات پنهان و آشكار سلطنت طلبان شركت داشته اند و اكنون نيز موضع مشتركي در مخالفت با جمهوري اسلامي و قانون اساسي دارند.
تقي رحماني در ملاقات مذكور خواستار حمايت براي آزادي بازداشت شدگان فتنه سال 88 و با التماس براي حمايت اروپا مدعي شده «فراموش نكنيد كمك به رشد جريان دموكراتيك در ايران به امنيت اروپا هم كمك خواهد كرد. سران جنبش سبز دموكراسي خواه هستند و اگر در ايران قدرتمند شوند مشكل امنيت در منطقه و جهان هم حل خواهد شد».
وي مي گويد: ما از شوراي اروپا خواستيم در كنار مسئله هسته اي، معضل حقوق بشر را فراموش نكند بدون آزادي و حقوق بشر در ايران، دنيا رنگ آرامش نخواهد ديد.
اين منافق مدعي ملي گرايي جرأت نكرده به طرف اروپايي بگويد كه بانيان 6 جنگ در چهارگوشه خاورميانه طي 12 سال گذشته آمريكا و انگليس و اسرائيل - و برخي كشورهاي اروپايي- همسو بوده اند و نه ايران.
رجب مزروعي هم در ملاقات مذكور گفته است: درباره موضوع پرونده هسته اي، موافقت با سياست خارجي جاري نظام حاكم بر ايران نداريم و با سياست خارجي تنش زدايي كه دوران خاتمي پي گرفته شد موافقت داريم.
اين ملاقات آخرين پالس فتنه گران داخلي- به واسطه نمايندگان آنها در خارج كشور- براي نوكري قدرت هاي غربي در ايران است و بايد ديد مدعيان اصلاح طلبي در واكنش به اين خوش رقصي ها چه موضعي اتخاذ مي كنند؟
ديداركنندگان خواستار تشديد فشار سياسي به ايران در كنار فشار اقتصادي شده اند. طرف اروپايي نيز قول داده در حمايت از عناصر بازداشتي فشار بر ايران را زياد كند.


 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10