(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 7 بهمن  1391 - شماره 20415

هفته پربرف و باراني در راه است
تاكيد مجدد رئيس ستاد ديه:
دفترخانه ها مهريه بيش از 110 سكه را ثبت نكنند
توهم ناشي از مصرف مواد، قتل فجيعي را رقم زد
وزير آموزش و پرورش خبر داد
آغاز تبديل وضعيت حق التدريس ها از 22 بهمن
قطع 4000 تلفن تبليغات كالاهاي ماهواره اي
سرپرست كميته امداد خبر داد
توزيع بن خريد كالا ويژه مددجويان و نيازمندان تهراني
يزد يخواه: سرانه برخي مدارس تهران واريز شد
دستگيري افراد سابقه دار در پوشش داروساز
درگيري مسلحانه در دلگان 4 كشته برجاي گذاشت
زمين لرزه 7/4 ريشتري بروجن را لرزاند
حوادث كوتاه از كشور
ثبت نام بيش از هزار متقاضي براي بورس دكتري خارج كشور
آزار و اذيت زنان به بهانه درمان با نيروهاي فرا زميني
نجات عقاب ماهيگير از دام شكارچيان
اعدام قاچاقچي موادمخدر در شاهرود
اختلاس 35ميليارد توماني كارمند عراقي
شيكاگو يخ بست
دردسر روزنامه اسپانيايي


هفته پربرف و باراني در راه است

بعد از چند هفته كه آسمان با تهران قهر كرده بود، سازمان هواشناسي وعده داده كه بارش برف و باران كشور را فرا گيرد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود دو سامانه بارش زا تا يكشنبه خبر داده كه موجب شروع برف و باران در كشور از اواسط اين هفته مي شود.
به گفته عبدالرضا اميدوارشهري يك موج كوتاه از نوار غربي وارد كشور شده كه به طور موقت سبب بارش باران، وزش باد و سپس كاهش دما ابتدا در استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، شمال شرق خوزستان و سپس در استانهاي همدان، مركزي، آذربايجان شرقي، زنجان، قزوين، البرز، تهران و قم مي شود.
وي گفت: يك سامانه بارشي فعال دوباره از بعدازظهر يكشنبه از غرب وارد كشور مي شود. اين سامانه ابتدا در استانهاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سپس از عصر دوشنبه و طي روز سه شنبه در استان هاي واقع در مركز، شمال، شمال شرقي، شرق و استان تهران سبب بارش برف و باران، وزش باد و كاهش محسوس دما مي شود. اين سامانه در جنوب غرب و جنوب موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد خواهد شد.

 


تاكيد مجدد رئيس ستاد ديه:

دفترخانه ها مهريه بيش از 110 سكه را ثبت نكنند

رئيس ستاد ديه كشور بار ديگر از دفترخانه ها خواست كه مهريه بيش از 110 سكه را ثبت نكنند.
اسدالله جولايي در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: در اين رابطه حتي به طور شفاهي به نمايندگان پيشنهاد كرده ام كه اين طرح را در بررسي زندانيان مدنظر خود داشته باشند.
وي با اشاره به اجرايي شدن بخشنامه اخير رئيس قوه قضائيه مبني بر اينكه مهريه هاي بيش از 110 سكه تحمل حبس ندارد گفت: قطعا اين قانون در كاهش زندانيان تاثير داشته است ولي پيشنهاد من اين است كه حتي دفترخانه ها هم بيشتر از 110 سكه را ثبت نكنند.
وي تاكيد كرد: اين اقدام رئيس قوه قضائيه موجب شد آمار زندانيان مهريه كه بيش از 3500 نفر بود به حدود 150 نفر كاهش يابد.
جولايي گفت: در حال حاضر 500 نفر به واسطه نفقه و 5 هزار و 500 نفر نيز به دليل جرايم مالي زنداني هستند.
رئيس ستاد ديه ضمن تاكيد بر تاثير افزايش قيمت سكه در افزايش طلاق و زندانيان گفت: برخي از جنس بشر طماع هستند و وقتي مي بينند قيمت سكه افزايش مي يابد اقدام به اجرا گذاشتن مهريه خود مي كنند.
رئيس ستاد ديه كشور با اشاره به آمار روزانه زندان ديه تا قبل از سال 78 گفت: قبلا روزانه حدود 60 راننده وارد زندان مي شدند اما بعد از 10 سال تلاش اين ستاد و دستگاه هاي مسئول و تصويب قانون شخص ثالث امروز اين رقم به روزانه 2 نفر رسيده است.جولايي در پاسخ به اين سوال كه آيا اطلاع رساني در مورد بيمه شخص ثالث و جلوگيري از زنداني شدن رانندگان از وظايف ستاد ديه مي باشد گفت: اين موضوع از وظايف ستاد ديه نيست و اين ستاد بودجه خاصي در اين رابطه ندارد.

 


توهم ناشي از مصرف مواد، قتل فجيعي را رقم زد

رشت- خبرنگاركيهان:
جوان 20 ساله اي كه به دليل توهم ناشي از مواد مخدر، مرد 36 ساله اي را پس از كشتن مثله كرده بود، توسط كارآگاهان آگاهي استان گيلان دستگير شد.
كارآگاهان آگاهي استان گيلان در پي پيدا شدن جسد مثله شده مرد 36 ساله اي در صندوق عقب يك دستگاه پرايد واژگون شده در محدوده رشت- كوچصفهان، موضوع را مورد بررسي قرار دادند كه طي آن با بررسي محل حادثه ضمن بدست آوردن سرنخي از راننده خودروي پرايد، دريافتند راننده اين خودرو قصد امحا و به آتش كشيدن خودرو به همراه جسد را داشته كه به دليل واژگوني خودرو، بلافاصله از محل حادثه متواري شده است.
كارآگاهان موفق شدند راننده اين خودرو را كه جواني 20ساله بنام «حسن» و داراي سابقه شرارت و درگيري بوده را شناسايي و وي را در منزل پدري اش در حاليكه مشغول شستن لباس هاي خون آلودش بود دستگير كنند.
متهم پس از دستگيري اظهار داشت: به علت توهم ناشي از مصرف مواد مخدر، با پدرم درگير شدم و محل سكونتم را به قصد سرقت به مقصد رشت ترك كردم كه با راننده خودروي پرايد در محل مخروبه اي درگير و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و جسدش را نيز پس از انتقال به روستاي محل سكونتم مثله كردم و در داخل كيسه اي ريختم.
وي ادامه داد: قصد داشتم با خودرو جسد را به محل متروكه اي براي آتش زدن انتقال دهم كه در حين حركت خودرو واژگون شد و من هم مجبور به فرار شدم اما پس از چند ساعت هنگامي كه به همراه برادرم به قصد آتش كشيدن خودرو به محل حادثه رفتيم با مشاهده ماموران منصرف و به منزل بازگشتيم كه متعاقب آن ماموران مرا در منزل پدري ام در حالي كه قصد شستن لباس هاي خوني ام را داشتم دستگير كردند.
متهم و برادرش به اتهام قتل عمد روانه زندان شدند.
 


وزير آموزش و پرورش خبر داد

 آغاز تبديل وضعيت حق التدريس ها از 22 بهمن

وزير آموزش و پرورش از اجرايي شدن احكام تبديل وضعيت حق التدريس ها از 22 بهمن سال جاري خبر داد و گفت: اين احكام مطابق قانون ابلاغيه مجلس شوراي اسلامي صادر خواهد شد.
حميدرضا حاجي بابايي در جلسه مشترك شوراي معاونين و مديران كل آموزش و پرورش استان ها افزود: با اجرايي شدن بخشنامه تبديل وضعيت نيروهاي حق التدريس كه در آزمون تعيين تكليف مصوب مجلس شركت كرده و قبول شده اند، تبديل وضعيت خواهند شد و احكام آنان از تاريخ 22 بهمن ماه اجرايي مي شود و ديگر مشكلي به نام حق التدريس نخواهيم داشت.
سند تحول از مطالبات رهبر معظم انقلاب بود
وزير آموزش و پرورش در برنامه گفت وگوي ويژه خبري سيماي جمهوري اسلامي نيز با اشاره به اينكه بحث تحول بنيادين در اين وزارتخانه از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال 1367 بود، گفت: اما در آن دوران پاسخ قانع كننده اي داده نشده بود.
حاجي بابايي سند تحول را يكي از افتخارات كشور دانست و گفت: اين تحول تغييراتي نيست كه بتوان سال هاي اول طعم شيرين آن را چشيد بلكه قانوني است كه تغييرات در آموزش و پرورش را استمرار خواهد بخشيد.
حاجي بابايي با بيان اينكه اجراي سند تحول بنيادين تنها «3-3-6» نبود؛ گفت: 40 سياست همزمان اجرا شد كه فقط يك مورد ايجاد پايه ششم بود در حالي كه سه ساله شدن دوره هنرستان، حذف پيش دانشگاهي، انتقال انتخاب رشته به پايه سوم راهنمايي، حذف مردودي از اول دبيرستان، انتقال 13 هزار مدرسه از نوبت عصر به صبح، ورود فناوري ها به مدارس و تغيير كتاب دوم و ششم دبستان از نمونه اقداماتي بود كه انجام شد.
 


قطع 4000 تلفن تبليغات كالاهاي ماهواره اي

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي از قطع بيش از 4000 خط تلفني كه در تبليغات كالاهاي ماهواره اي مورد استفاده قرار مي گرفتند خبر داد.
سرهنگ زاهديان با بيان اينكه بروز اينگونه رفتارهاي ناهنجار داخل كشور كنترل شده و برخوردهايي نيز در اين زمينه انجام شده است، گفت: از آنجايي كه بروز رفتارهاي ناهنجار داخل كشور به راحتي صورت نمي گيرد، دشمنان نظام با حمايت از جريان هاي منحرف و ماهواره اي و رسانه هاي خارجي، در راستاي اهداف نرم خود فعاليت كرده و سعي مي كنند تا با طرح موضوعات اغواكننده و جذاب، افراد را به حضور در مجامع و محافل تحريك كنند.
وي تصريح كرد: با عناصر داخلي سازمان دهنده اين جريانات برخورد شده و تحت كنترل هستند.وي با اشاره به برگزاري كلاس هاي آرايشگري در دوبي گفت: اين كلاس ها ابتدا با نام «آرايشگري» تبليغ مي شود، اما در انتها به «خانه هاي فساد و فحشا» كه راه غيرقابل بازگشتي است، ختم مي شود.
زاهديان با بيان اينكه در اكثر اين تبليغات، كالاهاي نامرغوب و غيراستاندارد توزيع مي شد، گفت: چندي پيش شبكه اي در استان البرز مورد شناسايي قرار گرفت كه داروهاي مواد مخدر را در قالب داروهاي ترك اعتياد با نام يك شركت آمريكايي توزيع مي كرد.
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا با اشاره به اينكه در تبليغات ماهواره اي اين كالاي مخدر، شماره موبايل هاي زيادي از شهرهاي مختلف به مردم داده مي شد، گفت: اين در حاليست كه تمامي خط هاي اعلام شده در يك دفتر كار در استان البرز بود و داروها در ايران بسته بندي مي شد.
زاهديان تاكيد كرد: كارشناسان با بررسي محتواي داروهاي مكشوفه دريافتند كه در اين داروهايي كه به بهانه ترك اعتياد به افراد داده مي شد، داراي مواد مخدر هستند كه تنها اعتياد افراد معتاد را بيشتر مي كرد وي در انتها گفت: در سال جاري بيش از 4000 خط تلفني كه در تبليغات كالاهاي ماهواره اي از طريق اين شبكه ها تبليغ مي شد، قطع شد و به صاحبان مشاغل و حرفه كه خواهان تبليغات كالا و خدمات، توصيه مي شود كه براي انجام اين كار از شبكه هاي داخل استفاده كنند.

 


سرپرست كميته امداد خبر داد

توزيع بن خريد كالا ويژه مددجويان و نيازمندان تهراني

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از توزيع بن هاي خريد كالا ويژه مددجويان و نيازمندان تهراني خبر داد.
به گزارش فارس، حسين انواري، سرپرست كميته امداد، در مراسم افتتاح فروشگاه نوروزي كميته امداد ويژه مددجويان و نيازمندان تهراني اظهار داشت: اين فروشگاه در آستانه دهه فجر و هفته وحدت راه اندازي مي شود كه اميدواريم بتوانيم خدمات خوبي را به جامعه هدف ارائه كنيم.
وي به كالاها و اجناس ارائه شده در فروشگاه نوروزي اشاره كرد و گفت: كالاها از لحاظ كيفي و قيمتي قابل قبول هستند ضمن اين كه برخي از كالاها 30 درصد ارزانتر از بيرون از فروشگاه است.
عضو شوراي مركزي كميته امداد خاطرنشان كرد: تمام اجناس ارائه شده كه حدود 4300 قلم كالا هستند به جز يك قلم كالا (چادر مشكي) بقيه كالاها ايراني و توليد داخل هستند.
وي اضافه كرد: فروشگاه نوروزي كميته امداد از روز شنبه 7 بهمن فعاليت خود را رسما آغاز خواهد كرد و تا پايان سال ادامه مي دهد و اين در حالي است كه خانواده هايي كه داراي بن يا كارت خريد كالا هستند مي توانند از ساعت 9 صبح تا 18 بعدازظهر مراجعه كنند.
انواري تاكيد كرد: در سال جاري 10 ميليارد تومان بن براي اقشار ضعيف و مددجويان تهراني پيش بيني شده كه اين بن ها توسط مسئولان كشوري و همچنين نمايندگان و وزراء توزيع مي شود.
عضو شوراي مركزي كميته امداد بيان داشت: براساس برنامه ريزي انجام شده به هر يك از مددجويان و نيازمندان تهراني در سال جاري بيش از 3 تا 4 بن توزيع مي شود.
 


يزد يخواه: سرانه برخي مدارس تهران واريز شد

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از واريز 21ميليارد ريال به حساب برخي مدارس تهران خبر داد.
سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با فارس در خصوص وضعيت سرانه مدارس شهر تهران گفت: هفته گذشته 21 ميليارد ريال به عنوان سرانه به حساب برخي مدارس شهر تهران واريز شده است.
وي افزود: چهارهزار و 99 واحد آموزشي در شهر تهران وجود دارد كه 1600 واحد، غيردولتي است و تلاش مي كنيم مديران مدارس از نظر سرانه دچار مشكل نباشند.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: به مدارسي كه از نظر موجودي ضعيف هستند، كمك هاي لازم را ارائه مي دهيم.
وزير آموزش و پرورش چندي پيش از هماهنگي خود با وزراي مربوطه خبر داد و گفت: تا زمان پرداخت سرانه به مدارس، آنها نيز صددرصد وجوه آب، برق و گاز را دريافت نكنند و هر زمان كه اعتبارات تخصيص يافت، مدارس به پرداخت پول آب، برق و گاز خواهند كرد لذا در كشور هيچ مدرسه اي به دليل نپرداختن قبوض، با قطع آب، برق و گاز مواجه نخواهد شد.

 


دستگيري افراد سابقه دار در پوشش داروساز

زن جوان كه با تبليغات ماهواره اي به مشتريان خود داروهاي تقلبي افزايش قد و لاغري مي فروخت و از اين راه درآمد ميلياردي كسب كرده بود، پس از دستگيري مدعي شد از افراد سابقه دار به جاي پزشك استفاده مي كرده است.
در پي وصول شكايت هاي مشابه درخصوص شكايت تعدادي از شهروندان درباره خريد داروهاي تقلبي از طريق شبكه هاي ماهواره اي، پرونده اي در دادسراي ناحيه 19 تهران تشكيل شد.
شاكيان از طريق آگهي هاي بازرگاني پخش شده در شبكه هاي مختلف ماهواره اي و شماره تماس هاي ارائه شده در آنها اقدام به خريد داروهاي مختلف حجم دهنده، افزايش دهنده قد، داروهاي لاغري و... كرده اما همگي آنها پس از مصرف اين داروها دچار عوارض سوءناشي از مصرف دارو به ويژه عوارض روحي و رواني از قبيل توهم، ترس از اطرافيان و... شده بودند.
در ادامه تحقيقات، تمامي شكات پرونده در اظهارات مشابه عنوان داشتند كه در زمان تماس با شماره هاي آگهي فروش دارو (همگي شماره تلفن هاي اعلام شده در آگهي از نوع اعتباري بوده است) نشاني شركت در جزيره كيش- بلوارساحلي- كمپ معمار اعلام و اعضاي شركت مدعي بودند كه شركت آنها در هيچ نقطه ديگري از كشور شعبه اي ندارد.
كارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده، به بررسي شماره حساب بانكي اعلام شده به هويت آقاي «حسن.خ» متولد 1320 پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه تمامي نشاني هاي اعلام شده از سوي اين شخص، جعلي و نادرست مي باشد. به همين خاطر در ادامه و با شناسايي هويت دقيق اين شخص و با انجام اقدامات تخصصي و پليسي، موفق به شناسايي محل سكونت وي در منطقه فلاح شده و يكم شهريور وي را دستگير و به اداره سيزدهم پليس آگاهي منتقل كردند.
با دستگيري «حسن.خ»، وي در اظهارات خود به كارآگاهان عنوان داشت كه اطلاعي از تراكنش مالي حساب بانكي خود نداشته و اين حساب در اختيار دخترش به نام «سحر.خ» 31 ساله قرار دارد.
در ادامه رسيدگي به پرونده، محل سكونت «سحر.خ» در منطقه سعادت آباد شناسايي و در حاليكه وي در طول اين مدت از محل سكونت خود متواري شده بود، سرانجام با انجام اقدامات پليسي 19آذر و در حاليكه تلاش داشت تا همچنان از دست كارآگاهان متواري شود، دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
با دستگيري متهم و در بازرسي از مخفيگاه وي، كارآگاهان موفق به كشف تعداد زيادي سررسيد و دفترچه هاي حاوي مشخصات افرادي شدند كه بنا بر اعترافات اوليه متهم اين افراد علاوه بر مناطق مختلف شهر تهران از ديگر شهرها و استان هاي مختلف كشور نيز اقدام به تهيه داروهاي تقلبي كرده اند.
با دستگيري سحر و در ادامه اعترافات به دست آمده از وي مشخص شد افرادي كه تحت عنوان پزشك متخصص اقدام به ارائه مشاوره به خريداران دارو كرده اند، همگي از افراد سابقه دار در زمينه موادمخدر بوده و ميانگين ميزان تحصيلات آنها نيز در حدود سوم راهنمايي مي باشد!!! كه متهم پس از شناسايي آنها و با وعده پرداخت پول زياد ابتدا به آموزش آنها پرداخته و در ادامه با مشخصات آنها اقدام به افتتاح حساب هاي بانكي در شعبات مختلف كرده و با استفاده از اين حساب ها اقدام به جابجايي وجوه دريافتي از مالباختگان كرده است.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده مشخص شد كه متهم در تمامي ارتباطات خود از هويت جعلي نازنين يكتا استفاده كرده كه با توجه به دلايل و شواهد به دست آمده در خصوص تراكنش مالي بالاي متهم كه تا به اين لحظه از تحقيقات به بيش از يك ميليارد تومان برآورده شده، گستردگي فعاليت هاي وي در زمينه ارتكاب جرايم مختلف از قبيل افتتاح حساب هاي مختلف بانكي با استفاده از هويت افراد غير، فروش داروهاي تقلبي و...، بررسي احتمال ارتكاب ساير جرايم با هويت مجعول فوق در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته است.
به همين خاطر از تمام شكات و مالباختگاني كه اقدام به خريد داروهاي تقلبي تحت عناوين مختلف لاغري، چاقي، تناسب اندام، افزايش قد و... كرده و يا در خصوص شكايت از خانم جواني به هويت مجعول نازنين يكتا طرح شكايتي دارند دعوت مي شود تا براي طرح و پيگيري شكايات خود به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي و يا شعبه 5 دادسراي ناحيه 19 تهران واقع در خيابان ولي عصر- خيابان شهيد مطهري- نرسيده به بزرگراه مدرس مراجعه كنند.
 


درگيري مسلحانه در دلگان 4 كشته برجاي گذاشت

فرمانده انتظامي شهرستان دلگان از درگيري مسلحانه كه منجر به كشته و زخمي شدن پنج نفر شده بود خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه خبري پليس سيستان و بلوچستان، عباس اشتياق در تشريح اين خبر اظهار داشت: عصر روز چهارشنبه اخير در پي اعلام خبري به مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره درگيري مسلحانه بين سرنشينان دو دستگاه خودروي سواري زانتيا و پژو 405 در بخش مركزي جلگه «چاه هاشم» شهرستان دلگان بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.
وي افزود: در بررسي هاي به عمل آمده و كسب اخبار اوليه از مطلعان مشخص شد، سرنشينان خودروي زانتيا به محض مشاهده خودروي پژو كه قبلا به سرقت رفته بود بلافاصله با سرنشينان خودروي سرقتي به صورت مسلحانه درگير شدند.
اين مقام انتظامي گفت: در اثر اين درگيري مسلحانه، دو نفر از سرنشينان خودروي زانتيا به نام هاي «موسي و شهدوست.ب» به همراه دو نفر ديگر از سرنشينان خودروي پژو با هويت نامعلوم بر اثر اصابت گلوله در دم فوت كرده و يك نفر ديگر از منازعان نيز مجروح كه بلافاصله به بيمارستان منتقل شد.اشتياق در ادامه خاطر نشان كرد: درگيري مسلحانه با حضور قاطعانه پليس و با همكاري ناحيه مقاومت بسيج منطقه از ادامه روند درگيري در محل جلوگيري شد.وي گفت: مأموران از محل درگيري تعداد يك قبضه سلاح جنگي كلاش كشف و دو دستگاه خودرو طرفين درگير توقيف شد و تحقيقات پليس در اين ارتباط ادامه دارد.

 


زمين لرزه 7/4 ريشتري بروجن را لرزاند

شهركرد- خبرنگاركيهان:
زمين لرزه اي با قدرت 7/4 ريشتر عصر ديروز در شهرستان بروجن و كانون حوالي بلداجي به وقوع پيوست.
مسئول مركز لرزه نگاري استان چهارمحال و بختياري با اعلام خبر فوق به خبرنگار كيهان در شهركرد افزود: شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه شهركرد مركز اين استان را نيز تكان داد.
اين گزارش حاكي است كه تاكنون از ميزان خسارات جاني و مالي زمين لرزه در شهرستان بروجن گزارشي نرسيده است.
همچنين مسئول مركز لرزه نگاري استان گزارش داد كه در پي وقوع زمين لرزه 2/5 ريشتري در 26 دي ماه 91 متعاقب آن بيش از 30 پس لرزه در بخش بلداجي اتفاق افتاده است.

 


حوادث كوتاه از كشور

حمله گراز به روستا
رشت-خبرنگار كيهان: در حمله گراز به اهالي روستاي بهمبر صومعه سرا يك مرد 40 ساله كه سوار بر موتورسيكلت بود به شدت زخمي و در بيمارستان اين شهرستان بستري شد و گراز مهاجم هم توسط شكارچيان محلي از پا درآمد.
نجات كارگرها از مرگ
رامهرمز- فارس: 3 نفر از كارگران يك شركت ساختماني به نام هاي طاهر.ك 25 ساله، حاتم.س 45 ساله و ناجي.د 42ساله كه مشغول كار در فاضلاب شهري بودند به دليل عدم رعايت نكات ايمني دچار گازگرفتگي و سقوط به داخل فاضلاب شدند كه با تلاش تكنسين هاي فوريت هاي پزشكي رامهرمز از مرگ حتمي نجات يافتند.
تصادف مرگبار
يزد- ايرنا: برخورد 2 دستگاه خودروي سواري پژو 206 و پرايد در ابتداي جاده كمربندي يزد منجر به مرگ 2 سرنشين پرايد و جراحت 2 سرنشين پژو شد. مجروحان توسط اورژانس به مركز درماني انتقال يافتند.
دستگيري سارقان حرفه اي
شهركرد- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان كيار در چهارمحال و بختياري از دستگيري 32سارق حرفه اي و كشف 30فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد و افزود: متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
نشت گاز حادثه آفريد
مرودشت- فارس: در اثر انفجار ناشي از نشت گاز در يك ساختمان مسكوني در مرودشت 4 نفر دچار سوختگي شدند و برخي از لوازم و وسايل خانه صدمه ديد، درها از چارچوب فلزي خارج و شيشه هاي پنجره ها شكسته شد.
آتش سوزي در اين مكان با حضور به موقع مأموران آتش نشاني تحت كنترل درآمد.
آتش سوزي در جنگل
رشت- فارس: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان گفت: در 4 روز اخير 20 مورد آتش سوزي بر اثر وزش باد گرم در عرصه هاي جنگلي تالش، رضوانشهر، رشت، سياهكل و شهرستان لاهيجان رخ داده كه همگي مهار شده است. ميزان خسارات وارده و سطح آسيب ديده هنوز از سوي كارشناسان اعلام نشده است.
 


ثبت نام بيش از هزار متقاضي براي بورس دكتري خارج كشور

تاكنون هزار و70 نفر براي بورس دكتري خارج از كشور سال 92 ثبت نام كرده اند.
حسن مسلمي نائيني، معاون بورس سازمان امور دانشجويان در گفت وگو با خبرگزاري فارس، افزود: مهلت ثبت نام براي بورس دكتري خارج از كشور سال 92 نهم بهمن ماه سال جاري به پايان مي رسد.
وي با بيان اينكه تاكنون هزار و 70 نفر براي بورس دكتري خارج از كشور سال 92 ثبت نام كرده اند، بيان داشت: در اين ميان، 281 نفر در رشته هاي فني و مهندسي، 126 نفر رشته هاي علوم پايه، 479 نفر در رشته هاي علوم انساني، 152 نفر در رشته هاي علوم كشاورزي و 32 نفر در رشته هاي هنر بوده اند.
معاون بورس سازمان امور دانشجويان تصريح كرد: در مجموع تاكنون متقاضياني كه براي بورس دكتري خارج از كشور سال 92 ثبت نام كرده اند 293 زن و 807 مرد هستند.

 


آزار و اذيت زنان به بهانه درمان با نيروهاي فرا زميني

مرد تبهكاري كه با معرفي خود به عنوان نماينده فرقه اي از هند و به بهانه درمان بيماري هاي روحي و رواني از طريق نيروي فرا زميني زنان و دختران را مورد آزار و اذيت قرار مي داد امروز در دادگاه كيفري تهران محاكمه مي شود.
به گزارش مهر، چندي قبل دختر جواني با مراجعه به پليس از مردي به اتهام آزار و اذيت جنسي شكايت كرد. او به مأموران گفت: مدتي بود دچار مشكلات روحي و رواني شده بودم تا اينكه از طريق يكي از دوستانم با مردي آشنا شدم كه مدعي بود از طريق انرژي هاي فرا زميني مي تواند دردهايم را درمان كند. مرد شيطان صفت به نام «پ.ه» يك مركز تأسيس كرده بود و ادعا مي كرد مدتي را در هند تحصيل كرده و عضو فرقه اي در اين كشور است كه از طريق درمان هاي فرا زميني مي تواند افسردگي و انرژي منفي را از انسان دور كند.
دختر جوان ادامه داد: «ه.پ» خيلي خونسرد و آرام بود و با حرف هايش مرا فريب داد. او طي چند جلسه توانست با روش هايي كه از هند آموخته بود مرا آرام كند. اما يك روز كه به دفترش رفته بودم مرا هيپنوتيز كرد و وقتي به حالت عادي برگشتم متوجه شدم مورد آزار و اذيت قرار گرفته ام. وقتي به او اعتراض كردم مرد متجاوز گفت: اين كار براي اين بوده كه انرژي منفي را از بدن من خارج كند.
بعد از اين ماجرا دوباره دچار افسردگي شديد شدم. يك روز «ه.پ» از من خواست به دفترش بروم. وقتي به آنجا رفتم، او از من خواست كه با ديگر اعضاي آن مركز هم ارتباط داشته باشم من هم سريع از آنجا گريخته و تصميم گرفتم نزد پليس بروم و شكايت كنم.
پس از اين شكايت مأموران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده و متوجه شدند كه متهم جزء فرقه هاي دروغين است كه با ادعاي جلسات عرفاني اقدام به اغفال زنان و دختران مي كند. او از اين طريق اقدام به راه اندازي يك مركز فساد كرده بود.
در ادامه متهم و چند تن از همدستانش دستگير شده و در بازجويي ها با انكار اتهامات خود مدعي شدند با روش هاي خود به بيماران مركز آرامش مي دادند و به اجبار كسي را مورد آزار و اذيت قرار نداده اند.
همزمان با آغاز تحقيقات چند دختر ديگر هم با مراجعه به پليس مدعي شدند از سوي «ه.پ» مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند.
هم اكنون پرونده براي محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شده است و متهم اصلي پرونده، صبح امروز در شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي محمدي كشكولي محاكمه مي شود. جلسه دادگاه متهم با توجه به اتهاماتش به صورت غير علني برگزار مي شود.

 


نجات عقاب ماهيگير از دام شكارچيان

رئيس اداره حفاظت محيط زيست فومن گفت: يك بهله عقاب ماهيگير كه از گونه هاي در معرض خطر انقراض محسوب مي شود، از دام يكي از شكارچيان اين شهرستان نجات يافت.
«علي اصغر روشني» روز پنج شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين عقاب با رنگ قهوه اي تيره و سري سفيد، 58 سانتي متر طول دارد.
وي اضافه كرد: اين پرنده عموما در حاشيه درياچه ها، رودخانه ها، سواحل دريا، روي درختان، صخره ها و نيز زمين هاي شني و سنگلاخي آشيانه مي سازد.
وي بيان داشت: اين عقاب كه بيشتر از ماهي تغذيه مي كند و به عقاب ماهيگير معروف است در روستاي شولم شهرستان فومن اسير دام يكي از شكارچيان منطقه شده بود كه با هوشياري ماموران حفاظت از محيط زيست نجات يافت.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست فومن گفت: پاي اين عقاب در دام اين شكارچي زخمي شده است كه پس از تيمار و حلقه گذاري در دامان طبيعت رهاسازي خواهد شد.
 


اعدام قاچاقچي موادمخدر در شاهرود

روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان شاهرود اعلام كرد: حكم اعدام يك قاچاقچي موادمخدر بامداد روز پنجشنبه در شاهرود اجرا شد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان شاهرود، اين اعدام پس از اينكه درخواست عفو حكم صادره در مورد فرد قاچاقچي به نام «چ-ب-ق» اهل سبزوار از سوي كميسيون مركزي عفو و بخشودگي قوه قضائيه مردود اعلام شد، به اجرا درآمد.از سوي اين قاچاقچي به اتهام حمل و نگهداري يك كيلو و 94 گرم و 9 سانت كراك پس از تاييد حكم صادره دادگاه انقلاب اسلامي شاهرود از سوي دادستان كل كشور، با حضور مقامات رسمي اين شهرستان و با رعايت تشريفات قانوني، بامداد پنج شنبه به اجرا گذاشته شد.
 


اختلاس 35ميليارد توماني كارمند عراقي

دادگاه كيفري عراق يك كارمند شهرداري بغداد را به اتهام اختلاس 35ميليارد توماني به حبس ابد و مصادره اموال منقول و غيرمنقول، محكوم كرد.
يك منبع آگاه در كميسيون دارايي پارلمان عراق در گفت وگو با فارس در بغداد اعلام كرد: دادگاه جنايي منطقه «رصافه» در بغداد، يك كارمند زن شهرداري بغداد را به اتهام اختلاس 14ميليارد دينار (معادل 35ميليارد تومان) به حبس ابد، محكوم كرد.
وي افزود: خانم «زينه سعود فريح» كارمند بخش مالي شهرداري بغداد چندي پيش به اتهام اختلاس 41 ميليارد دينار دستگير شد و دادگاه پس از اثبات اتهام وي، اين خانم را به حبس ابد محكوم كرد.
به گزارش عراق القانون، هيئت شفاف سازي نيز بيانيه اي در اين زمينه صادر كرده كه در آن ذكر شده است: دادگاه عراق همچنين دستور مصادره كل اموال منقول و غيرمنقول اين كارمند زن چه در عراق و چه در خارج از اين كشور را صادر كرده است.
«زينه سعود فريح» پس از پذيرش اتهامات خود اعتراف كرد بخش بزرگي از اين پول را در بانكهاي لبنان و اردن سرمايه گذاري كرده است.
اين كارمند شهرداري بغداد همچنين اقدام به خريد ده ها خانه و زمين مسكوني در نقاط مختلف عراق كرده بود.
 


شيكاگو يخ بست

جبهه بسيار سرد هوا كه از كانادا به آمريكا نفوذ كرده است، دماي هوا در شيكاگو را تا 36درجه سانتيگراد زير صفر برده و اين شهر را به يك شهر يخي تبديل كرده است.
از سوي ديگر آتش سوزي مهيب در انبار مهمات اين شهر يخي مشكلات زيادي را به وجود آورد، به طوري كه بيش از 200 آتش نشان براي مهار آتش سوزي پس از آن با مشكل مواجه شدند كه به دليل سرماي شديد آب به يخ تبديل شد و سراسر ساختمان يخ زد!به گزارش خبرگزاري «اسكاي نيوز»، حدود 200 آتش نشان آمريكايي تلاش خود را به كار گرفتند تا آتش گسترده انبار مهمات شيكاگو را مهار كنند و اين در حالي است كه دماي بسيار سرد هوا منجر شد تا آب به يخ تبديل شود و سراسر اين ساختمان منجمد شود.
سازمان آتش نشاني شيكاگو اعلام كرد: آتش سوزي عصر سه شنبه از بزرگترين آتش سوزي هايي است كه در سال هاي اخير به وقوع پيوسته است.تلاش ها براي مهار آتش كه ساختمان هاي مجاور را نيز دربرگرفته بود، با مشكل مواجه شد زيرا دماي هوا به اندازه اي سرد بود كه به يخ زدگي ماشين هاي آتش نشاني و ساختمان انبار مهمات منتهي شد.دماي زير صفر منجر شد تا آب موجود در اونيفورم ها و دستكش هاي آتش نشان ها نيز يخ بزند اما پس از چند ساعت، آتش مهار شد.بخش ميانه غربي آمريكا از اوايل هفته گذشته با سرماي شديد هوا روبرو بوده است.
 


دردسر روزنامه اسپانيايي

روزنامه اسپانيايي «ال پاييس» به دليل انتشار عكس جعلي «هوگوچاوز» رئيس جمهوري ونزوئلا مجبور شد تمامي نسخه هاي منتشر شده روز پنجشنبه خود را از روزنامه فروشي ها پس بگيرد و پس از حذف آن، روزنامه را روانه بازار كند.
اين روزنامه توضيح داد در انتشار عكسي منتسب به «هوگو چاوز» رئيس جمهوري ونزوئلا در صفحه نخست خود كه او را روي تخت بيمارستان نشان مي دهد، اشتباه كرده و همين امر، باعث شده است نسخه هاي چاپ شده را جمع آوري كند.
اين روزنامه خاطرنشان كرد: اين عكس كه كيفيت خوبي ندارد، بدن يك بيمار را با سري تراشيده نشان مي دهد كه شبيه چاوز است و چندين لوله در دهان دارد.
ال پاييس نوشت: اين روزنامه نتوانسته است صحت و سقم اين عكس، شرايط و زمان گرفته شدن آن را معلوم كند زيرا سياست هاي كوبا و محدوديت هاي اطلاع رساني كه دولت اين كشور اعمال مي كند، مانع چنين كاري است.
بنا به گزارش ها، بلافاصله پس از انتشار عكس مذكور در روزنامه ال پاييس اسپانيا و آگاهي دولت ونزوئلا از موضوع، «ارنستو وييگاس» وزير اطلاعات اين كشور آمريكاي جنوبي، آن را جعلي و مضحك خواند و توضيح داد كه منبع اين عكس، ويدئويي از سايت «يوتيوب» و متعلق به سال 2008 ميلادي است و در آن مردي 48 ساله ديده مي شود كه سري تراشيده و صورت گردي دارد.
علاوه بر آن، در عنوان فيلم نيز آمده است كه فرد مذكور، بيماري «درشت پايانگي» (ترشحات بيش از اندازه هورمون رشد) دارد.
به محض واكنش دولت ونزوئلا، ال پاييس دستور جمع آوري نسخ روزنامه را صادر كرد و با حذف عكس، ناچار شد روزنامه را دوباره چاپ كند.
زبان رسمي اسپانيا و كشورهاي آمريكاي لاتين، اسپانيولي است و روزنامه هاي مهم آنها به ويژه اسپانيا در ديگر كشورهاي همزبان، چاپ و منتشر مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10