(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 7 بهمن  1391 - شماره 20415

حديث دشت عشق
پيروزي سپاهان، توقف تراكتور و شكست داماش و ملوان در هفته بيست و سوم ليگ
نمايش سرد و كسل كننده در دربي 76
بازهم خبري از فوتبال نبود!
در حاشيه ...در حاشيه ...در حاشيه ...
اظهار نظراتي كه پس از دربي مطرح شد
رضايت استقلال، اعتراض پرسپوليس
جايگاه چهاردهمي ايران در آخرين رده بندي جهاني واليبال
حذف 2 كشتي گير كشورمان در روز نخست جام ياريگين
اخبار كوتاه از فوتبال
سفر نوشاد عالميان به قطر
جام خليج فارس چهل و هفتمين ليگ جهان
شكست تيم هاي تهراني در هفته شانزدهم ليگ برتر بسكتبال


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «سيد احمد پورموسويان»
آن شب به دل شلمچه جان دادي و رفتي
شهيد «سيد احمد پورموسويان»، ماه محرم سال 1340 به دنيا آمد. از همان دوران كودكي در كلاس هاي قرآن و اصول عقايد شركت داشت. پس از پايان تحصيلات، با شركت در امتحانات ورودي دانشگاه در رشته علوم سياسي پذيرفته شد. او از چهره هاي فعال در جنبش دانشجويي بود. در دوران قبل از انقلاب، سال 1355، در جلسات مذهبي و مخفي تفسير قرآن، همچنين مسائل سياسي و اجتماعي شركت فعال داشت. او در تمام صحنه هاي انقلاب حضوري تأثيرگذار داشت. از روزهاي اول جنگ در سوسنگرد، هويزه، بستان و خرمشهر حضور يافت و سرانجام در تاريخ 13/11/65 در عمليات كربلاي 5، در شلمچه، به شهادت رسيد.
 


پيروزي سپاهان، توقف تراكتور و شكست داماش و ملوان در هفته بيست و سوم ليگ نمايش سرد و كسل كننده در دربي 76

بازهم خبري از فوتبال نبود!

سرويس ورزشي-
هفتاد و ششمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس در شرايطي با تساوي به پايان رسيد كه بازيكنان دو تيم نمايش ضعيف و كسل كننده اي داشتند تا جايي كه نتوانستند يكصد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه و ميليون ها بيننده را راضي كنند.
دربي 76 تهران روز گذشته با حضور نزديك به يكصد هزار تماشاگر به قضاوت محسن قهرماني برگزار شد، دو تيم با نمايشي ضعيف و دور از انتظار در پايان به تساوي بدون گل رضايت دادند تا نتيجه بازي رفت تكرار شود. شاگردان يحيي گل محمدي كه در غياب علي كريمي به مصاف استقلال آمده بودند شروع خوبي داشتند و با در اختيار داشتن توپ در دقيقه 9 توسط مهدي مهدوي كيا مهيج ترين صحنه نيمه اول را خلق كردند. در اين صحنه مهدوي كيا با عبور از چند بازيكن استقلال وارد محوطه جريمه شد اما زماني كه قصد داشت با پاي چپ توپ را به سمت دروازه بزند، محمد نوري توپ او را زد كه به بازيكنان حريف برخورد كرد و راه به جايي نبرد. بعد از اين صحنه دو تيم بازي سردرگم و پراشتباهي را به نمايش گذاشتند كه پاس هاي اشتباه بازيكنان نماد اين بازي ضعيف بود. استقلالي ها در اواسط نيمه اول چند حمله نصف و نيمه را روي دروازه پرسپوليس پي ريزي كردند اما اعتماد به نفس خوب نيلسون و عملكرد بدون اشتباه او اجازه به خطر افتادن دروازه سرخ ها را نداد. صحنه مشكوك نيمه اول به حركت محمد نوري در دقيقه 42 درون محوطه جريمه استقلال برمي گشت كه او با شارژ بازيكن استقلال سرنگون شد اما در حالي كه پرسپوليسي ها اعتقاد به خطاي پنالتي داشتند، محسن قهرماني دستور ادامه بازي را داد. اين صحنه يكبار ديگر روي رضا حقيقي تكرار شد كه اين بار قهرماني به خاطر تمارض به وي كارت زرد نشان داد. در نيمه دوم بازهم تيم پرسپوليس بازي را خوب آغاز كرد و تا دقيقه 75 چند بار روي دروازه استقلال حمله كرد اما عملا نتوانست دروازه سيدمهدي رحمتي را به طور جدي تهديد كند. با ورود فرهاد مجيدي به ميدان استقلالي ها اميدوار بودند بتوانند در بيست دقيقه پاياني نمايش بهتري داشته باشند.در دقيقه 79 دفع اشتباه نيلسون موقعيت مناسبي را براي فرهاد مجيدي ايجاد كرد تا در حالي كه نيلسون از دروازه بيرون بود، نخستين گل بازي را به ثمر برساند اما ضربه آرام اين بازيكن از كنار دروازه به بيرون رفت. يك دقيقه بعد شوت محمد نوري با فاصله اي اندك از كنار دروازه استقلال به بيرون رفت. در دقايق پاياني پرسپوليس يكي ، دو شانس براي باز كردن دروازه استقلال داشت و چند ضربه كرنر پياپي نيز روي دروازه حريف زد اما به نتيجه اي نرسيد تا بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
پيروزي فولاد، شكست داماش و ملوان
اما در ادامه ديدارهاي هفته بيست و سوم ليگ برتر روز گذشته 3 بازي ديگر برگزار شد. در اهواز تيم فولاد موفق شد راه آهن را با نتيجه 2 بر يك شكست دهد. گل هاي فولاد را لئوناردو( 71 ) و شريفات (76 ) به ثمر رساندند. تك گل راه آهن نيز توسط ايگور كاسترو ( 81 ) زده شد. در گيلان، مس نوار ناكامي هاي خود را پاره كرد و توانست داماش را با تك گل مصطفي شجاعي (8) شكست دهد. در تهران هم نفت موفق شد با 2 گل عليرضا عزتي(32) و يعقوب كريمي (53) از سد ملوان انزلي عبور كند.
توقف تراكتور، پيروزي سپاهان
در روز نخست مسابقات اين هفته كه پنجشنبه برگزار شد تيم هاي سپاهان، صبا و آلومينيوم موفق به كسب پيروزي شدند. در اصفهان سپاهان توانست پيكان را با 2 گل شكست دهد. گل هاي سپاهان را در اين بازي محرم نويدكيا (63) و محمدرضا خلعتبري (89) به ثمر رساندند. در تبريز جدال تراكتورسازي و ذوب آهن با تساوي يك -يك به پايان رسيد. فلاويو لوپز(22) براي تراكتورسازي و محسن مسلمان (53) براي ذوب آهن گلزني كردند. صباي قم هم با هت تريك ايمان رزاقي راد، برابر تيم قعر جدولي صنعت نفت آبادان به پيروزي دست يافت . گل هاي نفت را نيز در اين بازي مهدي دغاغله (61) و رضا خالقي فر (85) به ثمر رساندند. در هرمزگان هم آلومينيوم با تك گل ايمون زايد مهاجم پيشين پرسپوليس، سايپا را شكست داد .
 


در حاشيه ...در حاشيه ...در حاشيه ...

¤ ظرفيت ورزشگاه آزادي به فاصله 3 ساعت مانده به بازي استقلال و پرسپوليس تكميل شد. ¤ محسن بنگر كه روز پنجشنبه اعلام شده بود در ليست 18 نفره پرسپوليس قرار ندارد با تصميم يحيي گل محمدي به اردوي تيم بازگشت اما برابر استقلال به ميدان نرفت. ¤ در فاصله يك ساعت تا آغاز بازي و در حالي كه حدود 4 تا 5 هزار تماشاگر پشت درب غربي ورزشگاه آزادي مانده بودند و نيروي انتظامي به علت تمام شدن بليت به آنها اجازه ورود نمي داد به يك باره به سمت درب ها هجوم آوردند و با كنار زدن مأموران نيروي انتظامي بدون اينكه بليت داشته باشند وارد استاديوم شدند. ¤ حدود 4 تا 5 نفر كه بازار سياه بليت فروشي به راه انداخته بودند توسط مأموران شناسايي و دستگير شدند. ¤ 110 طلبه توسط معاونت فرهنگي وزارت ورزش و جوانان به ورزشگاه آمدند و پس از استقرار در ميان هواداران پاسخگوي پرسش هاي جوانان شدند. ¤ فرانكو بارسي،كارلوس كي روش و بهداد سليمي از تماشاگران ويژه دربي بودند.
 


اظهار نظراتي كه پس از دربي مطرح شد

رضايت استقلال، اعتراض پرسپوليس

رضايت برخي از اعضاي تيم فوتبال استقلال و اعتراض پرسپوليسي ها به داوري محسن قهرماني از مهمترين اتفاقات دربي 76 بود.
در پايان دربي 76 تهران اعضاي تيم هاي استقلال و پرسپوليس به اظهار نظر در خصوص اين مسابقه پرداختند. نكته مهم اين اظهار نظرات رضايت سرمربي استقلال از نتيجه بدست آمده و اعتراض باشگاه پرسپوليس به داوري محسن قهرماني بود. بخشي از نظرات مربيان و بازيكنان دو تيم در ادامه مي آيد:
¤ امير قلعه نويي: سرعت اين ديدار بد نبود، ولي انتظار از بازيكنان بالاتر از اين ها بود و اي كاش اين ديدار برد و باختي داشت تا لذت آن بيشتر مي شد. در مجموع براي ما اين نتيجه بد نبود چرا كه نه گل خورديم و نه شكست خورديم. با اين يك امتياز به صدر جدول رفتيم. بازيكنان ما زحمت زيادي كشيدند و تغييراتي كه ايجاد كرديم باعث شد فشار پرسپوليس را كم كنيم و اگر آقاي مجيدي موقعيتش را بهتر استفاده مي كرد، بهتر نتيجه مي گرفتيم.
¤ يحيي گل محمدي: به نظر من هر دو صحنه كه در محوطه جريمه استقلال رخ داد پنالتي بود. وقتي كه به رختكن رفتيم مطلع شديم كه كارشناسان همه پنالتي ها را تاييد كرده اند اما نمي دانم چرا داور پنالتي نگرفت. خيلي راحت از پنالتي هاي تيم ما مي گذرند. اين چه سناريويي است كه براي ما نوشته مي شود. از وقتي من سرمربي شده ام از اين پنالتي ها زياد براي تيم ما نگرفته اند. ديگر نمي دانيم به كي و كجا شكايت كنيم. صداي مابه جايي نمي رسد. اگر رسيده بود تا الان جواب داده بود. من نمي دانم جواب 30 ميليون هوادار پرسپوليس كه شب و روز ندارند را چه كسي مي دهد؟ از تمام هواداران تشكر مي كنم و از مسئولان خواهش مي كنم به مسئله داوري رسيدگي كنند كه اين معضل حل شود.
¤ محمد رويانيان: اتفاقات بوجود آمده در دربي و ناديده گرفته شدن دو پنالتي پرسپوليس باعث شد بگويم واقعا متاسفم كه حق 30 ميليون هوادار به راحتي ناديده گرفته مي شود. من ديگر به خيلي از مسائل اعتماد ندارم و كميته داوران بايد پاسخگو باشد. در بازي رفت و به گفته كارشناسان داوري، پنالتي مسلم روي بنگر را نگرفتند، پيراهن او پاره شد اما داور اعلام پنالتي نكرد. در اين بازي هم كارشناسان داوري روي ناديده گرفته شدن دو پنالتي پرسپوليس در گفتگو با رسانه ها مصاحبه كردند.
¤ علي فتح الله زاده: اگر بخواهيم تحليل درستي بكنيم بايد بگويم ما در برابر تيمي بازي كرديم كه انگيزه بسيار زيادي داشتند و اگر ما در شرايط پرسپوليس بوديم مطمئن باشيد كه استقلال را مي برديم و در اين موضوع شك نكنيد. پرسپوليس چيزي براي از دست دادن نداشت ولي به جاي آن انگيزه زيادي داشت. امير قلعه نويي با مديريت خود توانست اين يك امتياز را بگيرد در مجموع من به يحيي گل محمدي هم تبريك مي گويم و دوست داريم كه پرسپوليس هم خودش را بالا بكشد چون هر چه آنها به ما نزديك تر باشند بازيكنان ما انگيزه بهتري دارند.
¤ مهدي مهدوي كيا: پرسپوليس بهتر از استقلال بود و موقعيت هاي گلزني بيشتري هم داشت. بالاخره اين بازي حساسيت هاي خاص خود را دارد و تيم ها محتاطانه بازي مي كنند، اما هواداران پرسپوليس ديدند كه ما آمده بوديم بازي را ببريم و حتي تا آخرين لحظه هم حمله كرديم و دست بردار نبوديم. پرسپوليس بايد برنده مي شد اما متاسفانه به گل نرسيديم.
¤ امير حسين صادقي: بازي جالبي نبود، هر يك ربع 20 دقيقه يك موقعيت گلزني براي تيمي به دست مي آمد. تيم ها از ترس اين كه نبازند، محتاطانه بازي كردند و نمي دانم چرا دربي چند وقت است، اين گونه مي شود. متاسفم كه تماشاگران بازي زيبايي را نديدند.
 


جايگاه چهاردهمي ايران در آخرين رده بندي جهاني واليبال

فدراسيون جهاني واليبال، رده بندي جديد تيم هاي ملي واليبال دنيا را در ابتداي سال 2013 اعلام كرد.
فدراسيون جهاني واليبال (FIVB)، تازه ترين رده بندي تيم هاي ملي واليبال دنيا را اعلام كرد كه تيم ملي واليبال ايران در اين ليست با 58 امتياز در رده چهاردهم باقي ماند. در رده بندي اعلام شده در جمع بيست تيم اول، تنها پنج تيم نسبت به رده بندي قبل كه در جولاي سال 2012 اعلام شده بود، تغيير جايگاه (تنها يك پله نزول يا صعود) داشتند. در ميان بيست تيم برتر نيز تيم چين با يك پله نزول در رده شانزدهم قرار گرفت و ژاپن هم بدون تغيير در رده نوزدهم ماند. تيم هاي برزيل، روسيه و ايتاليا 3 تيم برتر جهان در اين رده بندي هستند.
 


حذف 2 كشتي گير كشورمان در روز نخست جام ياريگين

در پايان مرحله مقدماتي روز نخست رقابتهاي كشتي آزاد جايزه بزرگ جام ايوان ياريگين روسيه هر دو نماينده كشورمان به كار خود در اين مسابقات پايان دادند.
در اين رقابتها كه از صبح ديروز در شهر كراسنويارسك و با رقابتهاي اوزان 55 و 74 كيلوگرم آغاز شده است، مصطفي حسين خاني در وزن 74 كيلوگرم در دورهاي اول و دوم كشتي گيراني از روسيه و ژاپن را شكست داد اما در دور سوم مقابل رسول ژوكايف ديگر كشتي گير روس و نفر دوم جهان در وزن 66 كيلوگرم مغلوب شد و از دور رقابتها كنار رفت.ژوكايف نيز در مرحله نيمه نهايي مقابل صبا هوژبتي مغلوب شد.رضا افضلي ديگر نماينده كشورمان در اين وزن نيز در دور اول مقابل رسول رسول اف از روسيه شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت. در وزن 55 كيلوگرم نيز كه تيم ايران نماينده اي نداشت، در مهمترين حادثه اين وزن نريمان اسرافيلوف قهرمان اروپا از روسيه نتوانست به ديدار فينال راه يابد . رقابت هاي اوزان 60 و 66 كيلوگرم امروز برگزار مي شود، كه آرش دنگسركي و محمد يوسفي نمايندگان كشورمان به مصاف حريفان خود مي روند. مسابقات اوزان 84 ، 96 و 120 كيلوگرم نيز روز يكشنبه برگزار مي شود كه رضا بيات، الياس بختياري، حامد طالبي زرين كمر و محمد رضا آذرشكيب به مصاف حريفان خود مي روند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

انتقاد شديد از سطح فني دربي
مجيد جلالي از كارشناسان فوتبال كشورمان اعتقاد دارد دربي 76 پايتخت، فوتبال نه، بلكه يك توپ بازي بود. وي در خصوص مسابقه تيم هاي استقلال و پرسپوليس گفت: واقعا تاسف آور است. اين ديدار هيچ مساله فني نداشت و اين وضعيت تحقير فوتبال است. وي ادامه داد: اين همه فوتبال ماست و به نظر من نمي توانيم با اين وضعيت از تيم ملي توقع فوتبال زيبا و خوب داشته باشيم. به نظرم نبايد يقه كي روش را بگيريم. بايد يقه مديران، مربيان و دست اندركاران فوتبال خودمان را بگيريم كه آقا در اين چندين ساله چه كار كرده ايد؟!
پنالتي بود يا نبود؟!
كارشناسان داوري درباره دو صحنه مشكوك در محوطه جريمه استقلال در دربي نظرات مختلفي دارند. در بازي استقلال و پرسپوليس ، دو صحنه مشكوك در محوطه جريمه استقلال رخ داد . يكبار محمد نوري بود كه زمين خورد و بار ديگر رضا حقيقي . بعد از اين دو صحنه ، كارشناسان مختلف داوري در اين باره اظهار نظر كردند. غلامعلي هميراد هر دو صحنه را پنالتي تشخيص نداد و اعتقادش اين بود كه بازي بايد ادامه پيدا مي كرد . رضا غياثي و پرويز سيار در صحنه اول با هميراد هم عقيده بودند اما هر دوي اين كارشناسان صحنه دوم را كه برايش محسن قهرماني به رضا حقيقي كارت زرد نشان داد پنالتي مي دانستند. از سوي ديگر مسعود مرادي ديگر داور بازنشسته كشورمان معتقد بود كه تصميم قهرماني در هر دو صحنه درست بود و قهرماني قضاوت خوبي در دربي داشت.
گرفتن تست دوپينگ از 4 بازيكن
دو بازيكن از استقلال و دو بازيكن از پرسپوليس آزمايش دوپينگ دادند. در پايان دربي هادي نوروزي و محمدرضاخانزاده از پرسپوليس و آرش برهاني و علي حمودي از استقلال آزمايش دوپينگ دادند. دربي هفتاد و ششم در پايان با نتيجه بدون گل به پايان رسيد.
بي خبري هافبك تراكتورسازي از دوپينگي بودنش
هافبك تراكتورسازي معتقد است هنوز به عنوان بازيكن دوپينگي ليگ معرفي نشده است. عليرضا جليلي در واكنش به خبرهاي منتشر شده در خصوص دوپينگي بودنش گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست و خودم هم نمي دانم اين خبر صحت دارد يا خير اما مي دانم كه هيچ ماده نيروزا و يا داروي خطرناكي را مصرف نكرده ام . جليلي در پاسخ به اين پرسش كه آيا با هاشميان،مسئول كميته ضد دوپينگ فدراسيون تماسي داشته يا خير گفت:براي پيگيري اين مساله با او تماس گرفتم. هاشميان گفت من هنوز دوپينگي نيستم و متوجه نشده اند نمونه اي كه در آن مواد غير مجاز يافت شده متعلق به كدام بازيكن است.
پيروزي ساحلي بازان مقابل چين
تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در سومين ديدار خود در حالي به مصاف چين رفت كه اين تيم را با نتيجه 4 بر 2 شكست داد. مسلم مسيگر2 گل و علي نادري و محمد مختاري هر كدام يك گل براي ايران به ثمر رساندند تا تيم ملي كشورمان به مرحله بعدي صعود كند.
مخالفت با ترانسفر مدافع مس
مديرعامل باشگاه مس كرمان با اعلام اينكه براي تقويت تيم مس به دنبال جذب يك مهاجم يا هافبك هستيم، از پاسخ منفي اين باشگاه براي فروش شجاع خليل زاده به يك باشگاه چيني خبر داد. شهبازي گفت: ما به درخواست يك باشگاه چيني براي جذب شجاع خليل زاده جواب رد داديم. مبلغ پيشنهادي باشگاه چيني براي جذب وي200 هزار دلار بود اما ما به دليل مسائل مالي با اين انتقال مخالفت نكرديم چون خليل زاده ستون اصلي خط دفاعي تيم ما است و ما شديدا به اين بازيكن نياز داريم.
احمدزاده از مشكلات مالي ملوان مي گويد
سرمربي تيم فوتبال ملوان گفت:هواداران ملوان حق دارند كه از ما برد بخواهند اما آنها بايد بدانند كه شرايط براي برآورده كردن خواسته هاي آنها مهيا نيست. محمد احمدزاده پس از شكست تيمش برابر نفت اظهار داشت: متأسفانه بر خلاف جريان بازي گل هايي را دريافت كرديم . پنالتي اي كه در نيمه دوم داور به سود حريف اعلام كرد و به گل تبديل شد شيرازه تيم ما را بر هم ريخت و كار براي ما خيلي سخت شد. تمام اينها دست به دست داد تا بازي را واگذار كنيم. وي درباره مشكلات ملوان و عدم نتيجه گرفتن اين تيم افزود:متأسفانه چك بازيكنان پاس نشده است و از نظر مالي در اوضاع خوبي به سر نمي بريم.
6 هفته خانه نشيني براي كاسياس
دروازه بان تيم رئال مادريد شش تا هشت هفته خانه نشين شد. ايكر كاسياس پس از شكستگي انگشت در بازي برگشت يك چهارم نهايي كوپا دل ري برابر والنسيا، شش تا هشت هفته از فوتبال دور خواهد ماند و به اين ترتيب بازي رفت رئال مادريد - منچستريونايتد از دور يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا و همين طور بازي رئال مادريد - بارسلونا در نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا را از دست خواهد داد.
 


سفر نوشاد عالميان به قطر

بهترين پينگ پنگ باز كشورمان براي رقابت با برترين ها عازم قطر مي شود.
نوشاد عالميان به عنوان تنها نماينده ايران، از 2 تا 6 اسفندماه عازم مسابقات دوحه قطر مي شود كه 221 بازيكن از 36 كشور جهان را دور هم جمع كرده است.در اين مسابقات، شوشين، ژانگ جيك، مالونگ و وانگ هائو نفرات اول تا چهارم از چين، ديميتري اوتچارف نفر هشتم جهان از آلمان و چيه چيوانگ از تايپه با رنكينگ 7 جهان نيز شركت خواهند كرد.نوشاد عالميان با رنكينگ 54، سيد 29 اين پيكارها است و به همين دليل از حضور در مرحله گروهي معاف خواهد بود. لازم به يادآوري است رقابت هاي تنيس روي ميز دوحه قطر يكي از معتبرترين رقابت هاي جهان است.
 


جام خليج فارس چهل و هفتمين ليگ جهان

فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار برترين ليگ هاي فوتبال جهان در قرن بيست و يكم را اعلام كرد كه ليگ برتر انگليس بالاتر از ليگاي اسپانيا و سري A ايتاليا به عنوان برترين ليگ قرن معرفي شد.
در اين رده بندي كه شامل130 ليگ كشورهاي مختلف جهان است، ليگ برتر ايران در رده 47 جهان قرار گرفته است. فهرست ده ليگ برتر جهان در قرن 21 به اين شرح است:1- ليگ برتر انگليس، 2- ليگا اسپانيا، 3- سري آ ايتاليا، 4- ليگ برزيل، 5-بوندسليگا آلمان، 6-لو شامپيونه فرانسه، 7- ليگ آرژانتين، 8- ليگ هلند، 9- ليگ پرتغال، 10-ليگ مكزيك. در بين ليگ هاي آسيايي ليگ برتر ايران پس از ليگ هاي ژاپن ، كره جنوبي و عربستان در رده چهارم قرار گرفته است.
 


شكست تيم هاي تهراني در هفته شانزدهم ليگ برتر بسكتبال

هفته شانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با تكرار پيروزي دور رفت پتروشيمي، فولاد ماهان، همياري زنجان و شهرداري گرگان، برد استقلال زرين قشم پس از باخت هاي متوالي و تثبيت جايگاه هر دوازده تيم در جدول رده بندي به پايان رسيد.
هفته شانزدهم (هفتم دور برگشت) مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه با برگزاري سه ديدار در تهران و دو ديدار در بندر امام و قشم به پايان رسيد. در اين هفته از رقابت ها استقلال زرين قشم تنها تيم ميزبان بود كه موفق به شكست حريف خود بود در حاليكه ساير تيم هاي ميزبان نتيجه ديدارهاي خود را واگذار كردند. تيم هاي پتروشيمي بندر امام، فولاد ماهان اصفهان، همياري زنجان و شهرداري گرگان همچون مرحله رفت مسابقات موفق به شكست حريفان خود شدند. در اين ميان البدر بندر كنگ تنها تيمي بود كه در تكرار پيروزي دور رفت ناكام ماند. هفته شانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براي تيم هاي تهراني خوش يمن نبود چون در اين هفته هر سه نماينده تهران برابر حريفان شان متحمل شكست شدند. مهرام نخستين تيم تهراني بود كه در آغاز اين هفته از رقابت ها مقابل پتروشيمي بندر امام تن به شكست داد. نتيجه ديدارهاي برگزار شده در هفته شانزدهم (هفتم دور برگشت) مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است: ¤مهرام تهران 84- پتروشيمي بندر امام 87 ¤صنايع پتروشيمي ماهشهر 64- شهرداري گرگان 74 ¤استقلال زرين قشم 84- البدر بندر كنگ 80 ¤دانشگاه آزاد 66- همياري زنجان 67 ¤نفت سپاهان 78- فولاد ماهان اصفهان .102
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10