(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 14 بهمن  1391 - شماره 20420

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
همدلي دولت و مجلس در كنترل گراني ها اثربخش است
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
هديه به خوانندگان
در همايش راويان حوزوي دفاع مقدس
مدير مسئول كيهان : انقلاب اسلامي براي صدور نيازي به ويزا ندارد
با بهره برداري از فاز 3 پالايشگاه آبادان
ايران به جمع توليدكنندگان بنزين جت و هواپيما پيوست
واكنش روسيه به فضاسازي غربي ها
استفاده ايران از سانتريفيوژهاي مدرن براساس مقررات آژانس است
آملي لاريجاني: قضات شأن مردم را رعايت كنند
امام جمعه قم:
دنياي استكبار امروز دنبال اختلاف و تفرقه در ميان امت اسلامي است
روسيه خواستار شد
تشكيل نشست ژنو-2 درباره سوريه با حضور ايران و عربستان
ابراز نگراني 2 مرجع تقليد
از گراني تورم و مفاسد فرهنگي در كشور
فرمانده نيروي انتظامي:
انتخابات در فضايي كاملا امن برگزار خواهد شد
بيت تاريخي امام خميني در خمين گلباران شد
معاون قوه قضاييه:
سازمان پيشگيري از وقوع جرم در كشور تشكيل مي شود
عمليات تزريق گاز به ميدان نفتي نرگسي برازجان آغاز شد
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب:
انتخابات آزاد واژه جعلي ساخته ضدانقلاب است
ارائه تسهيلات وام شهريه به دانشجويان مجازي
نمايش فيلم هاي جشنواره بين المللي فجر در كردستان
ساخت آزمايشگاه سيار نفت در مسجد سليمان
270 طرح آب و فاضلاب در كشور در دست اجراست


حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:

همدلي دولت و مجلس در كنترل گراني ها اثربخش است

خطيب نمازجمعه تهران گفت: گراني ها را كنترل كنيم و هر اندازه كه همفكري و همدلي مجلس و دولت بيشتر شود، اثربخشي بيشتري خواهد داشت.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه هاي ديروز نمازجمعه تهران كه در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به مشكلات اقتصادي مردم گفت: از همه مسئولان، زحمت كشان و دلسوزان مي خواهيم كه به فكر رفع مشكلات مردم باشند، مردمي كه ولي نعمت ما هستند، امام به آنها عشق مي ورزيد و در راه اين نظام جوانان خود را فدا كردند و همواره وفاداري خود را به نظام جمهوري اسلامي ايران نشان داده اند.
وي گفت: بايد براي حل مشكلات اقتصادي و بيكاري تلاش كنيم، بازار ارز و سكه ساماندهي شود، گراني ها را كنترل كنيم و هر اندازه كه همفكري و همدلي مجلس و دولت بيشتر شود، اثربخشي بيشتري خواهد داشت.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: نبايد اجازه دهيم برخي صحبت ها و حرف ها باعث ايجاد تفرقه شود و اختلاف ها را كنار بگذاريم و همه كارگزاران نظام به نداي رهبر دلسوزمان براي پرهيز از اختلاف پاسخ قاطع دهند.
وي با اشاره به ضرورت وحدت مسلمانان گفت: تلاش براي وحدت جهان اسلام و مسلمانان از يادگارهاي حضرت امام راحل است كه وظيفه حساس و سرنوشت ساز به شمار مي رود و بايد از هر روش و بياني كه باعث شود مسلمانان به يكديگر مهربانتر شوند و الفت پيدا كنند، استفاده كنيم و از پراكندگي دور باشيم.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: اگر همه مسلمانان در جبهه واحد در برابر دشمنان قرار گيرند مسئله فلسطين كه مسئله نخست جهان است حل مي شود و به جاي اينكه عده اي به اسم مسلمان و با تكيه بر اسلام آمريكايي از جمله طالبان، القاعده و سلفي ها به مسلمان كشي روي آورند، همه توان جهان اسلام صرف مقابله با دشمن اصلي يعني آمريكا و اسرائيل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي گفت: وحدت كلمه باعث هم افزايي، هم صدايي، هم رايي و هم سويي و هم تلاشي مي شود و به نفع همه جهان اسلام است و باعث افزايش روزافزون عزت و عظمت و سرافرازي مسلمانان و جهان اسلام خواهد شد.
وي افزود: خوشبختانه ملت مومن و ولايت مدار ايران اسلامي ملتي هوشيار و صاحب بصيرت است و هيچ قدرتي نمي تواند در داخل ايجاد فتنه كند و آن را به ثمر برساند و خوشبختانه همه جوانان اين سرزمين حتي در دورترين نقاط كشور تحليل درست و با بصيرت دارند.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: امروز هم بزرگترين منادي وحدت، مقام معظم رهبري هستند كه خلفي شايسته براي امام راحل به عنوان بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و خميني ديگر هستند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي گفت: به فرموده مقام معظم رهبري، هر كس در هر جايي حرفي بزند كه باعث ايجاد تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان مي شود به بازي در زمين دشمن كمك كرده است.
وي افزود: اما انقلاب اسلامي ايران به ياري خدا و با هوشياري و بصيرت ملت مومن و ولايت مدار روز به روز قدرتمندتر مي شود و در مقابل، جهان استكبار بويژه آمريكا و همتايان ا روپايي آن هر روز با مشكلات بيشتري مواجه مي شوند و يال و كوپال دنياي غرب ريخته و در اوج فشار قرار دارند، هر اندازه وحدت جهان اسلام بيشتر شود دشمن را به ورطه شكست، نزديكتر خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي تصريح كرد: امروزه جهان استكبار رو به اضمحلال است و نظام ليبرال دموكراسي كه ادعا مي كردند راه نجات بشريت است به بن بست رسيده است و هيچ حرفي براي گفتن ندارد، فقط دين اسلام ناب محمدي(ص) است كه نسخه شفابخش براي همه مشكلات و مسائل دارد و فطرت هاي انساني تشنه حاكميت ديني، اخلاقي و معنوي هستند و بايد در نظام جمهوري اسلامي ايران قدردان نعمت حاكميت الهي و ولايي باشيم.
وي افزود: خوشبختانه نظام جمهوري اسلامي ايران حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و در عرصه بين الملل هر روز دشمن را به ذلت مي كشاند و سيلي هاي محكمي كه به صورت آمريكا و ايادي آن زده همچنان آنها را در سرگيجگي هميشگي قرار داده است.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: حتي كارشناسان و صاحبنظران جهان غرب اعتراف دارند كه انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت آيت الله خامنه اي هر روز شكست ديگري را به آنها تحميل مي كند و خود غربيها تاكيد دارند تحولات منطقه اي كه به عنوان بهار انقلاب عربي در غرب مطرح مي شود در واقع بهار انقلاب اسلامي ايران است.
وي افزود: متاسفانه دشمن در منطقه با ايجاد تفرقه و با تكيه بر منابع خود مسلمانان، بر ضد منافع جهان اسلام توطئه مي كند و مسلمانان در برخي كشورهاي منطقه به دست مدعيان مسلماني كشته مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در پايان از تلاش كساني كه براي برپايي مراسم با شكوه نمازجمعه در مصلاي بزرگ امام خميني تلاش كردند، قدرداني كرد.
 


درپرتو وحي

همه نيت ها، گفتارها و رفتارها
بخاطر خدا باشد
قرآن عظيم:
(اي پيامبر! به مردم) بگو:
نماز و همه عبادات من
و زندگي و مرگ من
همه براي (رضاي) خداوند پروردگار جهانيان است. سوره انعام - آيه 162
 


اخبار ادبي و هنري

اجراي نمايش مستهجن در حضور وزير!
يكي از نمايش هاي سي ويكمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر با وضعيت و حركاتي مبتذل روي صحنه تالار اصلي تئاتر شهر رفت.
در نمايش «رام كردن زن سركش» كه ياد آور نمايش مستهجن هدا گابلر است، علاوه بر خوانندگي و حركات موزون زنان، در يكي از صحنه ها، دو بازيگر حركتي شبيه به بوسيدن را بروز مي دهند. در تمام طول نمايش نيز الفاظ و عباراتي غيراخلاقي بيان مي شد.
نكته قابل توجه اين است كه به تصريح روابط عمومي جشنواره تئاتر فجر، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين نمايش نيز بازديد كرده است، اما بلندپايه ترين مسئول فرهنگي كشورمان هنوز هيچ واكنشي در قبال اين اثر به ظاهر هنري از خود نشان نداده است.
گفتني است، در اغلب نمايش هاي خارجي اين دوره از جشنواره تئاتر فجر نيز، بازيگران با پوشش ها و رفتارهاي متضاد با عرف و اخلاق جامعه ما روي صحنه حاضر مي شدند كه متأسفانه هيچ اعتراضي از سوي برگزاركنندگان جشنواره به آن ها نشد.
فورث مديا:
برندگان اسكار مبلغ آمريكا هستند
يك پايگاه تحليلي آمريكايي مي نويسد: ماموران با سابقه سيا در هاليوود مامور مي شوند تا چهره زشت اين سازمان را از طريق هنر سينما تطهير كنند.
به گزارش فارس، پايگاه تحليلي «فورث مديا» طي مقاله اي به بررسي نقش و سلطه سازمان سيا و ساير نهادهاي دولتي آمريكا بر صنعت فيلم سازي اين كشور پرداخت و دراين باره نوشت: برندگان جوايز «گلدن گلوب» و «اسكار» مبلغان دولت آمريكا هستند.
بنابراين گزارش، «ديويد والش»، از منتقدان برجسته سينماي آمريكا، معتقد است كه برنده واقعي اسكار 2013 سازمان سيا است. فيلم «زير و دارك ترتي» به كارگرداني «كاترين بيگلو» كه نقش سازمان سيا در مبارزه با تروريسم را مورد تمجيد قرار مي دهد، نامزد دريافت پنج جايزه اسكار شده است.
ارتش سال هاست كه در هاليوود نفوذ دارد. به عنوان مثال، كتاب منتشر شده توسط دانشگاه تگزاس به اين موضوع اشاره مي كند: «سازمان سيا از زمان افزايش نفوذ خود در صنعت سرگرمي آمريكا در دهه 90 ميلادي، نقش موثري را در شكل گيري محتواي فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني داشته است». در واقع، اين كتاب از نفوذ مستقيم سازمان سيا در هاليوود ابراز تاسف مي كند.
500 نخبه انقلاب ، جشنواره فيلم فجر را داوري مي كنند
دبير دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه اين جايزه پس از داوري آثار جشنواره فيلم فجر توسط 500 داور، اهدا مي شود از كمك مردمي براي تامين بودجه اين جايزه خبر داد.
روح الله رجبي گفت: نخستين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي از تاريخ 13 تا 27 بهمن در پرديس سينما قلهك برگزار مي شود.
وي در ادامه افزود:هدف ما ايجاد يك گفتمان اجتماعي جديد از انقلاب در عرصه سينما است كه مجموع فعاليت هايي چون جشنواره سينمايي عمار، راه اندازي موسسه اوج و غيره در مسير ايجاد گفتمان اجتماعي جديد براي تبيين تئوريك اين موج ايجاد شده است.
به گزارش مهر، دبير دومين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي در ادامه افزود: يكي ديگر از اهداف اين جايزه ساماندهي توليد فيلم هاي سينمايي پس از توليد است. به اين معنا كه متفكران و اصحاب انديشه در حوزه انقلاب با يكديگر آشتي كنند و بحث هاي چالشي انجام دهند، البته اين فضا و گفتمان انقلاب بايد به پشت صحنه سينما نيز برسد. در ضمن در اين ميان فضاي رسانه هم به گونه اي ساماندهي شده است كه در جهت گفتمان انقلاب اسلامي اطلاع رساني شود.
رجبي در ادامه صحبت هاي خود به داوراني كه اين جايزه را داوري مي كنند اشاره كرد و گفت: امسال 500 نخبه، متفكر انقلاب و اصحاب هنر گرد هم آمده اند و قرار است مولفه هاي انقلاب اسلامي با در نظر گرفتن المان و فرم هاي سينمايي در داوري ها دخيل باشد. از همين رو از حجت السلام سيدمحمدمهدي ميرباقري، زيبايي نژاد، مجيد شاه حسيني، حسن عباسي، احمدرضا معتمدي، احمد شاكري، وحيد جليلي، محسن نفر، شهريار زرشناس، يوسفعلي ميرشكاك، يعقوب توكلي، عادل پيغامي، صادق كوشكي، سيدعباس نبوي، محمدتقي كرمي، محمدجواد محقق، سعيد زيباكلام و... حضور دارند.
كاسبي پادوهاي ضدانقلاب با ساخت فيلم ضدايراني
ساخت فيلم ضدايراني در خارج از كشور تبديل به يكي از كاسبي هاي ضدانقلاب شده است. چرا كه اين افراد با وجودي كه ابتدايي ترين مفاهيم و الفباي سينما را نيز نمي دانند، با ساخت آثاري به شدت ضعيف اما به خاطر توهين به ملت ايران، از حمايت هاي دولت هاي غربي برخوردار مي شوند.
«شيرين نشاط» دختر سرلشگر نشاط معدوم هم يكي از پادوهاي اپوزيسيون در خارج از كشور است كه به واسطه ساخت چند فيلم ضدايراني ضعيف اما مورد توجه جشنواره هاي غربي قرار گرفته است. به طوري كه برگزاركنندگان جشنواره بين المللي فيلم برلين، اعضاي كميته داوران اين دوره از جشنواره را اعلام كردند كه در ميان آنها نام اين پادوي ضد انقلاب نيز به چشم مي خورد. اين در حالي است كه شيرين نشاط، آثاري را توليد كرده كه از فرط ضعف و ابتذال حتي نمي توان نام فيلم بر آن ها گذاشت. اما جشنواره هاي غربي اين روزها چندان در پي اعتبار هنري نيستند و تبديل به اهرم هايي سياسي براي پيشبرد اهداف دولت هاي سلطه گر شده اند. شيرين نشاط پس از فرار به خارج كشور در خدمت «شاپور بختيار» قرار گرفت.
حضور 52 هزار مداح و شاعر آييني كشور در راهپيمايي 22 بهمن
رئيس كانون مداحان و شاعران آييني كشور همزمان با فرا رسيدن ايام الله دهه فجر از حضور 52 هزار مداح شناسايي شده توسط كانون مداحان كشوري در راهپيمايي روز 22 بهمن خبر داد.
به گزارش فارس، مصطفي خرسندي اظهار داشت: مداحان اهل بيت(ع) سراسر كشور دوشادوش امت هميشه در صحنه در راهپيمايي 22بهمن 91 حضور چشمگير خواهند داشت.
وي ادامه داد: اطلاع رساني به اين 52 هزار مداح اهل بيت(ع) از طريق 400 دفتر كانون مداحان سراسر كشور و دفاتر استاني انجام مي شود.
 


هديه به خوانندگان

حضرت آيت الله بهجت(ره): اگر تا آخر عمر، شبانه روزي و بدون مزد كار كنيم، قدر و قيمت يك نفس كشيدن در اين نظام اسلامي را نمي توانيم جبران كنيم.
 


در همايش راويان حوزوي دفاع مقدس

مدير مسئول كيهان : انقلاب اسلامي براي صدور نيازي به ويزا ندارد

انقلاب اسلامي در بستر باورها حركت مي كند و از اين روي مرزهاي آن فراتر از مرزهاي جغرافيايي است و براي صدور به ويزا نياز ندارد. اين همان نكته اي است كه امام راحل(ره) از آغاز پيش بيني كرده بود و امروز شاهد تحقق آن هستيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم؛ حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان در همايش راويان و فعالان حوزوي دفاع مقدس كه پيش از ظهر پنج شنبه در سالن همايش هاي مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد گفت؛ امام خميني(ره) خطاب به آمريكا و متحدانش كلام روشنگري داشتند و مي فرمودند؛ اگر مي گوئيد هيچ اتفاقي نيفتاده است و انقلاب اسلامي معادلات شما را برهم نزده است پس چرا اينهمه سر و صدا مي كنيد؟
شريعتمداري با اشاره به تفاوت هاي بنيادين انقلاب اسلامي با ساير انقلاب ها گفت؛ در انقلاب اسلامي ايران، مكتب و نسخه انقلاب يعني «اسلام ناب» همراه انقلاب نيامده بود بلكه طي قرن هاي متمادي در ميان مردم حضور داشت و دقيقاً به همين علت بود كه وقتي امام راحل ما(ره) نداي انقلاب سرداد، مردم اين ندا را در دل خود آشنا يافتند و با همه وجودشان به سوي آن شتافتند. مدير مسئول كيهان نتيجه گرفت كه؛ وقتي نسخه انقلاب در اختيار مردم باشد، به آساني مي توانند همراهان انقلاب و كساني كه با خط اصيل انقلاب فاصله گرفته اند را از يكديگر تشخيص دهند و افزود؛ به همين علت است كه برخلاف آنچه اين روزها عوامل فتنه گر ادعا مي كنند، انقلاب اسلامي فرزندان خود را نمي خورد، بلكه فرزندان ناخلف را طرد مي كند.
شريعتمداري در ادامه گفت؛ يكي از ويژگي هاي اسلام ناب محمدي(ص)، ظلم ستيز بودن آن است. بنابراين وقتي اين نسخه بر كرسي قدرت مي نشيند و زمينه اجرا پيدا مي كند، به طور طبيعي، نظام سلطه بين الملل و همه صاحبان زر و زور و تزوير در مقابل آن به دشمني و كينه توزي صف مي كشند و در همان حال، ملت هاي محروم و مستضعف جهان به حيات آفريني و رهايي بخش بودن اين نسخه دل مي بندند و اين، دقيقاً همان اتفاق مبارك و نجات بخشي است كه با پيدايش انقلاب هاي اسلامي در منطقه شاهد آن هستيم.
مدير مسئول كيهان به گفته اي از خانم كانداليزا رايس، وزيرخارجه پيشين آمريكا در گزارش به كميسيون سياست خارجي سناي اين كشور اشاره كرد كه گفته بود «ايران به هركول خاورميانه تبديل شده و بدون اجازه آن نمي توان وارد كريدورهاي خاورميانه شد» و افزود؛ امروزه، ايران اسلامي در آستانه ورود به سي وپنجمين سال پيروزي در قدرتمندترين دوران حيات خود قرار دارد و دشمن اگرچه هنوز از نفس نيفتاده و صاحب قدرت است ولي به قول برژينسكي در اجلاس «آتلانتيك» از بلنداي ابرقدرتي 2001 به دره عميق 2012 سقوط كرده است.
مدير مسئول كيهان، چالش هسته اي را فقط يك بهانه براي مقابله با ايران اسلامي و پيشگيري از الگو شدن آن در منطقه دانست و با اشاره به اظهارات صريح جرج فريدمن، رئيس مركز راهبردي استراتفور و اعلام نظر خانم هيلاري كلينتون درباره صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت، گفت مشكل آمريكا برنامه هسته اي ايران نيست، بلكه مشكل آن است كه به قول فريدمن، ايران نشان داده است نه فقط بدون رابطه و همكاري با آمريكا بلكه در حال درگيري با آن نيز مي توان بزرگترين قدرت تكنولوژيك و نظامي منطقه بود. وي در ادامه گفت؛ آمريكا و متحدانش به دو علت حاضر به بستن پرونده هسته اي ايران نيستند اول آن كه اين چالش بهانه تحريم هاست و با بسته شدن پرونده مجبورند دست از تحريم ها بردارند و دوم آن كه اگر پرونده بسته شود، يك الگوي ديگر از پيروزي برخاسته از مقاومت ايران به جهانيان ارائه مي شود و اين براي آمريكا سم مهلك و كابوسي خطرناك است.
مدير مسئول كيهان گفت؛ همه شواهد و قرائن موجود حكايت از آن دارند كه دنيا به يكي از بزرگترين پيچ هاي تاريخ نزديك مي شود و به قول نتانياهو، «تابلوهاي راهنماي اين پيچ بزرگ را خميني و خامنه اي نصب كرده اند». وي در ادامه افزود؛ دشمن از كارآمدي حمله نظامي نا اميد است و امروزه بيشترين نگاه خود را به داخل دوخته است و گفت؛ طرح شعارهايي نظير انتخابات آزاد و يا دولت وحدت ملي، از جمله ميدان هاي فرعي است كه با هدف انحراف اذهان عمومي از مسائل اصلي طراحي شده و به صحنه آورده اند.
شريعتمداري گفت؛ دشمن اگرچه در اينگونه طرح هاي فريب از برخي خواص سوء استفاده مي كند ولي امروزه برخلاف آنچه در صدر اسلام بود، نگاه مردم به خواص نيست كه لغزش آنها لغزش مردم را در پي داشته باشد. امروزه نگاه مردم به رهبري است بنابراين اگر مانند آنچه در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، برخي از خواص بلغزند، نه فقط باعث لغزش مردم نمي شوند، بلكه خود آنها رفوزه شده و سقوط مي كنند.
 


با بهره برداري از فاز 3 پالايشگاه آبادان

ايران به جمع توليدكنندگان بنزين جت و هواپيما پيوست

با بهره برداري مرحله دوم فاز سوم واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان توسط رئيس جمهور ايران به جمع صادركنندگان سوخت جت و هواپيما پيوست.
به گزارش خبرگزاريها، با افتتاح اين مرحله جديد روزانه دو ميليون ليتر بنزين فوق سوپر با اكتان 94 و 95 به بالا (يورو 4) به توليدات پالايشگاه قديمي ترين پالايشگاه كشور افزوده مي شود.
با راه اندازي مرحله اول فاز سه طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان در سال 90 كه شامل واحد كت كراكر و واحدهاي جانبي بود، روزانه چهار ميليون ليتر بنزين فوق سوپر با عدد اكتان 94 به بالا در اين پالايشگاه توليد مي شد كه با راه اندازي مرحله دوم، توليد بنزين اين پالايشگاه به روزانه شش ميليون ليتر افزايش خواهد يافت.
با راه اندازي مرحله سوم فاز كيفيت بنزين توليدي در اين پالايشگاه به يورو 5 ارتقا خواهد يافت. مرحله دوم فاز سه بنزين سازي پالايشگاه شامل سه واحد اسيدسازي، ايزومريزاسيون و الكيلاسيون است كه خروجي واحد الكيلاسيون روزانه دو ميليون ليتر بنزين با كيفيت خواهد بود.
تست كامل اين واحدها انجام شده و توليد بنزين در اين سه واحد از چند ماه گذشته آغاز شده است و هم اكنون توليد پايدار و مطمئن از اين طرح در حال انجام است و بنزين فوق سوپر به مخازن ذخيره سازي پالايشگاه هدايت مي شود.
مجموع سرمايه گذاري انجام شده در طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان 880 ميليارد تومان است كه با راه اندازي كامل اين طرح روزانه 100 تن گوگرد دانه بندي شده در اين پالايشگاه توليد خواهد شد.
در اين طرح علاوه بر بنزين محصولات جانبي ديگري نظير پروپان نيز توليد مي شود كه در پتروشيمي ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
با بهره برداري رسمي از مرحله دوم فاز سوم طرح توسعه و نوسازي پالايشگاه نفت آبادان، پس از حضور ايران در جمع كشورهاي صادركننده سوخت جت و هواپيماهاي مسافربري، امكان خودكفايي در تامين بنزين هلي كوپتر و انواع هواپيماهاي آموزشي و كشاورزي هم فراهم شد.
در شرايط فعلي ايران يكي از بزرگترين توليدكنندگان بنزين انواع هواپيماهاي مسافربري، باربري و سوخت جت است كه با بهره برداري از فاز سوم طرح توسعه پالايشگاه نفت آبادان امكان توليد بنزين انواع هلي كوپتر و برخي از هواپيماهاي كوچك آموزشي و كشاورزي فراهم شده به طوري كه توليد بنزين «هلي كوپتر» جزء محصولات فرعي اين پروژه نفتي است.
رئيس جمهور در مراسم بهره برداري مرحله دوم واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان گفت: در فاز بعدي 4 ميليون ليتر بنزين نيز اضافه مي شود كه در نهايت ميزان بنزين هاي توليدي به 18 ميليون ليتر مي رسد.
محمود احمدي نژاد اضافه كرد: فاز دوم واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان مراحل مقدماتي آن انجام شده و در دولت دهم آغاز مي شود كه اين فاز در سال 94 پايان مي يابد و فاز بعدي نيز در سال 95 راه اندازي مي شود كه در مجموع طي 40 ماه عمليات اين فازها به پايان مي رسد.
وي گفت: امسال از لحاظ اعتباري در فشار هستيم ولي اين مشكل به زودي حل مي شود.
رئيس جمهور افزود: امروز اين پروژه در پالايشگاه آبادان در حالي به بهره برداري مي رسد كه در صورت تكميل نهايي تا 20 ميليون ليتر بنزين به صورت روزانه در اين پالايشگاه توليد مي شود.
احمدي نژاد عنوان كرد: وزير نفت قول داد فاز دوم بنزين سازي اين پالايشگاه هم در همين دولت آغاز شود كه ما نيز اعتبار لازم براي اين كار را تامين خواهيم كرد. به گفته وزير نفت فاز دوم اين پالايشگاه در سال 94 تكميل مي شود.
وي خطاب به استاندار و مسئولان آبادان گفت: اينجا آبادان است و بايد بيشتر به وضع اين شهر كه درگذشته بسيار شيك بوده و مردم شيكي دارد رسيدگي شود. وزير نفت قول داد در سال آينده 20 ميليارد تومان براي عمران اين شهر اختصاص دهد كه ما هم حمايت مي كنيم.
احمدي نژاد تصريح كرد: وزير نفت از درآمد پالايشگاه خرج آبادان كند البته اگر نماينده هاي مجلس اين طرح را خراب نكنند. اما باز هم اشكال ندارد؛ از استاندار هم مي خواهم بودجه عمراني آباداني را افزايش دهد تا آبادان به جايگاه مناسب برسد.
وي در خصوص اشتغال جوانان آبادان گفت: مرحله دوم پالايشگاه كه آغاز به كار كند، تعدادي از جوانان آبادان صاحب شغل مي شوند. ما هم قول مي دهيم اغلب آنان از بچه هاي اين شهر باشند. البته 100 درصد نمي شود اين كار را كرد زيرا ما يك كشور هستيم.
احمدي نژاد با اشاره به جايگاه آبادان در بخش كشاورزي عنوان كرد: اين شهر استعداد بالايي در بخش كشاورزي دارد و ما هم اعتبار لازم براي اين كار را به آبادان مي دهيم تا جوانان اين شهر با پشتكار، محصولات مناسب كشاورزي به خصوص در بخش نخيلات و جاليزي را توليد كنند.
وي با اشاره به اينكه به زودي شهر اروندكنار به شهرستان تبديل مي شود، گفت: دريا يكي از شرايط خاص در آبادان است كه مي توان از آن براي توسعه شهرستان استفاده كرد. همچنين لازم است صنايع پائين دستي نفت نيز در اين شهر توسعه يابد زيرا با سرمايه اندك، اشتغال و سودآوري فراواني به همراه دارد و دولت نيز با تمام توان از توسعه صنايع پائين دستي نفت و پتروشيمي در خوزستان حمايت و مجوزهاي لازم را صادر خواهد كرد.
احمدي نژاد عنوان كرد: به آقاي فرزين هم اعلام مي كنم كه مجوزهاي لازم براي ايجاد صنايع پائين دستي نفت و پتروشيمي از خوزستان و آبادان را با اولويت در رديف اختصاص اعتبار قرار دهد. وي تاكيد كر د كه بايد سه مقطع عقب افتادگي را براي مردم آبادان جبران كرد.
صادرات بنزين در سال آينده
وزير نفت در مراسم راه اندازي مرحله دوم از فاز سوم بنزين سازي پالايشگاه آبادان گفت: با تلاش متخصصان ايراني كار بهينه سازي پالايشگاههاي بندرعباس، تبريز و اصفهان آغاز شده است و تا سال 92 يا اوايل سال 93 به انجام خواهد رسيد.
رستم قاسمي افزود: با راه اندازي اين مرحله از واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان كه امروز شاهد آن بوديم، ديگر كشور نيازي به واردات بنزين نخواهد داشت و ايران تا سال 92 جزو كشورهاي صادركننده اين ماده خواهد شد.
وزير نفت به تلاشهاي دولت در اجراي پروژه هاي طرح ماندگار اشاره كرد و گفت: تا پايان كار دولت بيش از 800 پروژه ماندگار اجرا خواهد شد.
معاون وزير نفت گفت: در زمان حاضر پالايشگاه آبادان تنها پالايشگاهي است كه سوخت مورد نياز بالگردهاي آموزشي و سمپاش را كه به سوخت صد ال ال معروف است (بالاي صد اكتان) را تامين مي كند.
عليرضا ضيغمي عصر پنج شنبه در آئين افتتاح مرحله تكميلي پروژه بنزين سازي شركت پالايش نفت آبادان در محل باشگاه گلستان افزود: پيش از اين سوخت مورد نياز از خارج وارد كشور مي شد اما با راه اندازي واحد الكلاسيون پالايشگاه آبادان توان توليد اين نوع سوخت به بيش از دو ميليون ليتر رسيده است.
وي افزود: در مجموع حدود 20 هزار ميليارد ريال اعتبار در بخشهاي واحد بنزين سازي، خطوط لوله، اسكله هاي دريايي و خشكي بندر ماهشهر، آب بهمنشير و احداث 50 مخزن هزينه شده است.
ضيغمي با اشاره به تاكيد رئيس جمهور مبني بر كاهش توليد نفت كوره تصريح كرد: با بهره برداري از فاز سوم پالايشگاه آبادان توليد نفت كوره از 21 ميليون به 18 ميليون ليتر تقليل يافت.
معاون وزير نفت ادامه داد: با احداث فاز دوم پالايشگاه آبادان و بهره برداري از فازهاي اول و دوم پالايشگاه ستاره خليج فارس و توسعه پالايشگاه هاي شازند، اصفهان و بندرعباس و تبريز تا پايان برنامه پنجم توسعه در سال 1394 ظرفيت توليد پالايشگاه هاي كشور به 130 ميليون ليتر بنزين و نفت گاز خواهد رسيد.
 


واكنش روسيه به فضاسازي غربي ها

استفاده ايران از سانتريفيوژهاي مدرن براساس مقررات آژانس است

وزير امور خارجه روسيه در واكنش به جوسازي برخي رسانه هاي غربي در مورد تحريك آميز بودن تصميم ايران براي استفاده از سانتريفيوژهاي مدرن در نطنز اعلام كرد كه اين اقدام ايران براساس موافقت نامه پادمان با آژانس است.
خبرگزاري رويترز به نقل از يك ديپلمات ادعا كرده است كه ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده كه قصد دارد در مجتمع غني سازي نطنز از نسل جديدتر سانتريفيوژها استفاده كند.
به نوشته رويترز در صورت صحت اين خبر، ايران قادر خواهد بود با سرعت بيشتري غني سازي اورانيوم را ادامه دهد. در نامه ارسالي ايران به آژانس آمده است كه اين كشور قصد دارد از نسل جديد سانتريفيوژهايش موسوم به IR-2m در يكي از واحدهاي نطنز استفاده كند. در اين واحد اورانيوم تا 5 درصد غني مي شود. ايران در حال حاضر از سانتريفيوژهاي مدل IR-1 استفاده مي كند.
رويترز همچنين در خبري فوري اعلام كرد آمريكا قصد ايران براي استفاده از سانتريفيوژهاي مدرن تر در نطنز را اقدامي تحريك آمير و نقض قطعنامه هاي سازمان ملل خوانده است. در همين راستا، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه روز پنجشنبه گفت: «آژانس به ما گفته است كه ايراني ها سانتريفيوژهايي از نسل جديد را نصب خواهند كرد. ايران همه چيز را در راستاي تعهداتي كه به موافقت نامه پادماني دارد، انجام مي دهد.» موافقت نامه پادماني كه در سال 1974 بين ايران و آژانس به امضا رسيد معيارهاي مربوط به فعاليت هاي هسته اي تهران را مشخص مي كند. ايران در حال حاضر اورانيوم را تا 20 درصد غني سازي مي كند كه براي تامين سوخت رآكتورهاي هسته اي و انجام تحقيقات پزشكي كافي است، اما فاصله بسيار زيادي با غني سازي لازم براي توليد بمب - چنانكه كشورهاي غربي ادعا مي كنند - دارد.
وزير خارجه روسيه ادامه داد: «به آژانس در اين مورد اطلاع رساني شده و اين نهاد نظارت لازم را انجام خواهد داد. اين جنبه قانوني موضوع است، اما جنبه سياسي آن هم اين است كه ما همراه با ساير اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل از ايران خواسته ايم تا در خلال مذاكرات فعاليت هاي غني سازي را متوقف كند.»
منظور لاوروف از مذاكرات، مذاكره احتمالي ايران با كشورهاي 1+5 خواهد بود كه در صورت حصول توافق بر روي مكان و زمان آن در ماه آينده صورت خواهد گرفت. دور قبلي اين مذاكرات در روزهاي 18 و 19ژوئن در مسكو برگزار شد.
روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتورنيز در گزارشي تصميم ايران براي استفاده از سانتريفيوژهاي پيشرفته تر در تاسيسات غني سازي هسته اي را عاملي دانست كه معادلات بازي را تغيير مي دهد. اين روزنامه آمريكايي ضمن اشاره به گزارش هايي كه رسانه ها در اين باره منتشر كرده اند از قول «مارك فيتزپاتريك»، كه مديريت برنامه خلع سلاح و عدم اشاعه «موسسه علوم و امنيت بين الملل» را به عهده دارد مي نويسد: «نصب سانتريفيوژهاي كارآمدتر از سوي ايران در نطنز مي تواند تغييردهنده معادلات بازي باشد.»
كريستين ساينس مانيتور در ادامه سانتريفيوژها را تجهيزاتي مي داند كه بار ايجاد ماده هاي شكافت پذير بر روي دوش آنهاست. لوله هاي فلزي كه با سرعت هاي بسيار بالايي مي چرخند ايزوتوپ هاي مختلف گاز اورانيوم را از هم جدا مي كنند. اين كار به اپراتورها امكان مي دهد تا به آرامي گازي توليد كنند كه حاوي اورانيوم 235 بيشتر و بيشتري است - مي دانيم كه اورانيوم 235 ايزوتوپي از اورانيوم است كه قابليت حفظ و نگهداري يك واكنش زنجيره اي شكافت هسته اي را دارد.
 


آملي لاريجاني: قضات شأن مردم را رعايت كنند

رئيس قوه قضاييه با ولي نعمت خواندن مردم در نظام جمهوري اسلامي تاكيد كرد كه دستگاه قضايي در جهت فصل خصومت و رسيدگي به مطالبات مردم و رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي دارد .
آيت الله صادق آملي لاريجاني در نشست شوراي قضايي استان خراسان رضوي و معاونان دادگستري در مشهد مقدس با تشريح سياست هاي دستگاه قضايي كشور اظهار كرد: كار در دستگاه قضايي كار بسيار دشواري است و علي رغم برخي بي انصافي ها، در ارزيابي وضعيت دستگاه قضايي بايد از تلاش هاي انجام شده توسط قضات و كاركنان دستگاه قضايي تقدير كرد.
وي با بيان اين كه «خدمت در نظام جمهوري اسلامي جهاد في سبيل الله است» افزود: همه تلاش ها را بايد با قصد قربت انجام داد و تمامي تلاش ها در جهت كسب رضاي حق تعالي و خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم بزرگوار ساماندهي شود.
آملي لاريجاني دستگاه قضايي كشور را از مظلوم ترين دستگاه ها در زمينه اعتبارات و بودجه دانست و افزود: هر چند در سال هاي اخير تلاش هاي فراواني در جهت تامين نيازها و اعتبارات صورت گرفته اما در مقايسه با ماموريت ها اين اعتبارات كافي نيست .
رئيس قوه قضاييه برخورد قاطع قضات با اشرار و برهم زنندگان امنيت اجتماعي را در مسير پيشگيري از وقوع اينگونه جرايم و سبب آسايش و امنيت عمومي دانست و افزود: مجموعه اقدامات انجام شده در سطح كشور بايد ادامه يافته و براساس نظرسنجي هاي انجام شده در خارج از دستگاه قضايي اين اقدامات اقبال عمومي را در پي داشته است و آمار موجود نشان از كاهش وقوع اينگونه جرايم داشته است .
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، وي اعمال نظارت در دستگاه قضايي را بسيار مهم و ضروري خواند و گفت: همه مسوولان، قضات و كاركنان دستگاه قضايي از صدر تا ذيل در معرض نظارت قرار دارند و تعدد مراجع نظارتي نشان از اهميت نظارت در دستگاه قضايي دارد كه بايد همگان از آن استقبال كنند.

 


امام جمعه قم:

دنياي استكبار امروز دنبال اختلاف و تفرقه در ميان امت اسلامي است

امام جمعه قم ضمن محكوم كردن تجاوز رژيم صهيونيستي به نقاطي از كشور سوريه گفت: مردم و ارتش مقاوم سوريه در برابر مرتجعين و تجاوز رژيم صهيونيستي و توطئه هاي استكبار پيروز خواهند شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم خاطرنشان كرد: متأسفانه امروز كشور سوريه به جرم مقاومت در برابر اسرائيل، از طرف استكبار و توسط برخي مسلمانان خشك مغز و متعصب، به ويرانه تبديل شده و اسرائيل غاصب آنجا را نيز بمباران مي كند.
وي ادامه داد: مردم، سربازان و ارتش سوريه با ايمان به خداوند متعال در برابر اين تجاوزها ايستاده و با مقاومت پيروز خواهند شد.
سعيدي گفت: در تاريخ سابقه ندارد كه كشورهاي به ظاهر اسلامي اينگونه بي پرده با رژيم صهيونيستي در برابر يك دولت اسلامي متحد شوند و نخبگان امت اسلام بايد برنامه هاي دشمنان و استكبار جهاني را براي مسلمانان تبيين و نسبت به توطئه هاي شوم، هشدار دهند.
خطيب جمعه قم با اشاره به ديدار شخصيت ها، مسئولان نظام و سفراي برخي كشورها به مناسبت ميلاد با سعادت پيامبر اسلام(ص) با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بيانات بسيار جامع و مفيدي را بيان كردند و بايد همه به اين رهنمودها عمل كنيم.
سعيدي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از وحدت مسلمانان به عنوان مهمترين پيام رسالت نبي اكرم(ص) و حركت بيداري اسلامي را بخشي از تحقق وعده الهي دانستند.
امام جمعه قم گفت: دنياي استكبار امروز دنبال اختلاف و تفرقه در ميان امت اسلامي است و نمونه آن را در برخي كشورها از جمله سوريه، عراق و پاكستان شاهد هستيم.
وي با اشاره به ضرورت وحدت گفت: امروز كسي كه تحت هر عنوان و به هر مناسبتي حركتي در مسير ايجاد اختلاف ميان امت اسلام ايجاد كند در خط شيطان و استكبار جهاني گام برداشته و مورد خشم خداوند و رسول خدا قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: پيامبر اسلام(ص) به اختلاف ميان امت اسلام راضي نيست، برخي مسلمانان دقيقاً برخلاف آيات قرآن و سخنان پيامبر گام برمي دارند به گونه اي كه دشمن مؤمنان و ياور استكبار و صهيونيسم شده اند.
سعيدي به دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: مردم ما خود را براي حضور در راهپيمايي حماسي 22بهمن آماده مي كنند.
خطيب جمعه قم به سالروز تأسيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره كرد و گفت: اين مجمع نقش مهم و گره گشا و خروج از تنگنا در حوزه مسئوليت خود را به خوبي انجام داده و براي فقها و شخصيت هاي عضو اين مجمع آرزوي توفيق دارم
سعيدي همچنين رحلت دكتر حسن حبيبي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام را تسليت گفت.
 


روسيه خواستار شد

تشكيل نشست ژنو-2 درباره سوريه با حضور ايران و عربستان

معاون وزير امور خارجه روسيه بر تشكيل نشست ژنو-2 درباره سوريه و با حضور ايران و عربستان تأكيد كرد.
گنادي گاتيلوف معاون وزير امور خارجه روسيه روز گذشته اعلام كرد كه اين كشور بر ضرورت تشكيل نشست ديگري از «گروه اقدام» در خصوص سوريه، تحت عنوان نشست «ژنو-2» تأكيد دارد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه وزگلاد گاتيلوف در صفحه توئيتر خود نوشت: روسيه بر ضرورت تشكيل نشست دوباره «گروه اقدام» در خصوص سوريه، كه مي تواند نشست «ژنو-2» نام بگيرد، تأكيد مي كند.
معاون وزير خارجه روسيه روز پنجشنبه نيز اعلام كرده بود كه اين كشور آماده است به مذاكره براي يافتن راه حلي براي بحران سوريه ادامه دهد.
وي يادآور شد: تاكنون دو نشست سه جانبه ميان روسيه، آمريكا و ابراهيمي برگزار شده است و در حال حاضر نيز در چارچوب شوراي امنيت سازمان ملل مشكل سوريه در حال بررسي است و ما پيشنهاد برگزاري دومين نشست گروه اقدام را نيز ارائه داده ايم.
گاتيلوف تأكيد كرد: هدف ما از اين پيشنهاد، آن است كه در خصوص راه هاي مشخص تحقق توافقات صورت گرفته در نشست اين گروه در تاريخ 30 ژوئن سال گذشته در ژنو به گفت و گو پرداخته و به توافقي در اين زمينه دست يابيم.
اين ديپلمات بلندپايه روس افزود: ما تشكيل اين نشست بصورت گسترده و با حضور دو كشور ديگر، يعني ايران و عربستان سعودي را بسيار مهم مي دانيم و بر اين عقيده هستيم كه حضور تمامي نقش آفرينان در روند اوضاع براي يافتن راه حلي براي بحران كنوني در سوريه ضروري است و اين دو كشور مي توانند نقش مثبتي در اين خصوص بازي كنند.
 


ابراز نگراني 2 مرجع تقليد

از گراني تورم و مفاسد فرهنگي در كشور

دو مرجع تقليد شيعيان ضمن انتقاد از وجود گراني، تورم و مفاسد فرهنگي در كشور از اجراي بعضي از برنامه هاي خلاف شرع و جشنواره هايي كه با ارزش هاي انقلاب اسلامي مخالف است شديداً ابراز نگراني كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله حسين نوري همداني با حضور در بيت آيت الله صافي گلپايگاني با اين مرجع تقليد شيعيان ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار، دو مرجع عاليقدر درباره مسائل مهم جهان اسلام به ويژه تحركات جديدي كه در كشورهاي منطقه به وسيله دشمنان اسلام اتفاق افتاده است و نيز وظيفه مسلمانان در مقابل توطئه هاي آنان و حفظ يكپارچگي و اتحاد مسلمانان به گفتگو پرداختند.
در ادامه، آيات عظام صافي گلپايگاني و نوري همداني نسبت به وضعيت اقتصادي و عدم ثبات قيمت ها و گراني شديد و تورم در كشور ابراز نگراني كرده و از اين كه قشر ضعيف جامعه در فشار و ناراحتي هستند متأسف شدند و از مسئولان خواستند كه هر چه زودتر نسبت به وضعيت پيش آمده در مملكت چاره انديشي كنند.اين دو مرجع تقليد با توجه به اين كه دهه فجر انقلاب، دهه پيروزي اسلام و حاكميت دين و احكام متعالي اسلام است از اجراي بعضي از برنامه هاي خلاف شرع و جشنواره هايي كه با ارزش هاي انقلاب اسلامي مخالف است شديداً ابراز نگراني كردند.
در پايان اين ديدار ابراز اميدواري شد كه با تدبير صحيح و درايت كامل، مشكلات برطرف شود و اصول اوليه انقلاب اسلامي كه با خون پاك شهيدان آبياري شده است همچنان محفوظ بماند.
 


فرمانده نيروي انتظامي:

انتخابات در فضايي كاملا امن برگزار خواهد شد

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: انتخابات در يك فضاي كاملا امن برگزار خواهد شد و اجازه ناامني به فتنه گران نمي دهيم.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم صبح پنج شنبه در صبحگاه فرماندهي انتظامي استان بوشهر افزود: امنيت براي سرمايه گذاري در تمام نقاط كشور برقرار است و در حال حاضر هيچ نقطه ناامني در كشور وجود ندارد.
وي با اشاره به بهبود وضعيت امنيتي در سال هاي اخير در كشور، اضافه كرد: در سال جاري نيز شاهد بهبود همه مولفه هاي امنيتي مانند سرقت مسلحانه، قتل، تجاوز به عنف، مواد مخدر، گروگان گيري و آدم ربايي به نسبت سال گذشته هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به حوادث سال 88 و تلاش هاي فتنه گران براي زير سؤال بردن انتخابات، عنوان داشت: نبايد اجازه دهيم كه فتنه گران به اين صورت وارد صحنه شوند و براي ايجاد فتنه اي ديگر برنامه ريزي كنند.
وي به تلاش هاي دشمنان نظام و انقلاب براي مخدوش كردن امنيت در كشور اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در حالي كه امسال يكي از امن ترين سال هاي كشور است، دشمن تلاش دارد با تهديدها و تحريم هاي اقتصادي امنيت كشور را مخدوش كند.
احمدي مقدم با اشاره به هوشياري مردم و مسئولان براي مقابله و جلوگيري از فتنه هاي آينده، بيان داشت: مردم اجازه تكرار فتنه سال هاي قبل را به فتنه گران داخلي و همدستان خارجي آنها نخواهند داد.
وي ادامه داد: انتخابات در يك فضاي كاملا امن برگزار خواهد شد و مسئولان، نيروهاي امنيتي و مسلح، نهادهاي مسئول و مردم با هوشياري اجازه ايجاد ناامني در انتخابات را نخواهند داد.
وي از نوسازي چارت سازماني و ساختار ماموريتي پليس براساس شاخصه هاي جمعيتي خبر داد.
وي در ادامه با اشاره به تلاش نيروي انتظامي براي ايجاد امنيت مطلوب در ايام نوروز، بيان داشت: با توجه به اينكه به ايام نوروز نزديك مي شويم، يكي از اولويت هاي ما در نيروي انتظامي ايجاد امنيت مطلوب براي شهروندان و مسافران نوروزي است.
وي از افزايش جرايم اينترنتي در سال هاي اخير خبر داد و گفت: هم اكنون بيش از 95 درصد جرايم خشن در كشور كشف مي شود كه اين آمار در سطح دنيا كم نظير است.
احمدي مقدم افزود: نيروي انتظامي عزم خود را براي مقابله با سودجويان و قاچاقچيان جزم كرده است. وي استان بوشهر را يكي از كم جرم ترين استان هاي كشور اعلام كرد.
 


بيت تاريخي امام خميني در خمين گلباران شد

اراك- خبرنگار كيهان:
همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام خميني(ره) به ميهن اسلامي، بيت تاريخي امام در خمين و حجره طلبگي ايشان در اراك گلباران شد.
بر پايه همين گزارش، در اين مراسم آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اراك در اين آيين بر تداوم راه امام خميني و توجه بيشتر مسئولان به منويات رهبر انقلاب تاكيد كرد.
در سي و چهارمين سالگرد ورود تاريخي امام خميني(ره) به ايران، زنگ انقلاب در تمام مدارس شهرستان خمين و به طور نمادين در بيت قديمي حضرت امام (ره) به صدا درآمد و بيت آن حضرت گلباران شد.
لازم به ذكر است، در مراسمي ديگر اقشار مردم قم پس از حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و برپايي آيين آغاز دهه مبارك فجر، به سمت بيت امام خميني در منطقه يخچال قاضي قم حركت كردند.
آنان در حالي كه پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي و تصاويري از امام خميني و رهبر انقلاب را بر دست داشتند، ياد و خاطره ورود امام خميني به ميهن اسلامي را گرامي داشتند.
شركت كنندگان در اين مراسم ضمن تاكيد بر حفظ آرمان هاي انقلاب اسلامي بر تداوم راه و اهداف مقدس شهيدان تاكيد كردند.
مردم انقلابي و شهيدپرور قم در پايان بيت بنيانگذار جمهوري اسلامي را گلباران كرده و ياد و خاطره ايشان را گرامي داشتند.
ناقوس كليساهاي آذربايجان غربي
35 بار نواخته شد
اروميه- خبرنگار كيهان:
همزمان با ورود تاريخي امام خميني(ره) به ميهن ناقوس كليساهاي ارامنه و آشوريان آذربايجان غربي 35 بار نواخته شد.
در آييني كه به اين منظور در كليساي حضرت مريم اروميه برگزار شد هموطنان آشوري همزمان با ورود تاريخي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به ميهن براي روح پرفتوح شهيدان و امام خميني(ره) دعا كردند.
مشابه چنين آييني در ساير كليساهاي هموطنان ارمني آذربايجان غربي نيز برگزار شد.
در آذربايجان غربي هر سال همزمان با ورود تاريخي امام خميني(ره) به ميهن اسلامي ناقوس كليساهاي ارمني و آشوري به صدا درمي آيد.

 


معاون قوه قضاييه:

سازمان پيشگيري از وقوع جرم در كشور تشكيل مي شود

معاون قوه قضاييه در امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم از برنامه تاسيس «سازمان پيشگيري از وقوع جرم» در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدعليرضا صدرحسيني در نشست مشترك كارگروه هاي شوراي هماهنگي پيشگيري از وقوع جرم استان خراسان رضوي در مشهد افزود: تشكيل سازمان پيشگيري از وقوع جرم در مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان مورد تصويب و بررسي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: اين طرح براي بررسي بيشتر و تصويب نهايي به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع داده شده است كه بعد از تصويب، شعب آن در سطح كشور تشكيل مي شود.
معاون رئيس قوه قضاييه گفت: چنين سازماني، يكي از ضرورت هاي استفاده از ظرفيت هاي بخش هاي مختلف تاثيرگذار براي فرهنگ سازي مقوله پيشگيري از وقوع جرم است.حجت الاسلام والمسلمين صدرحسيني گفت: هرچند پيشگيري از وقوع جرم در قانون اساسي برعهده قوه قضائيه است ولي براي موفقيت در اين عرصه بايد همه بخشهاي دولتي، خصوصي، دستگاه هاي اجرايي و مردم مشاركت لازم را داشته باشند.
معاون رئيس قوه قضائيه گفت: اقدامات ستادهاي حفاظت اجتماعي قوه قضائيه و دادگستري هاي استان ها كه توام با مشاركت مردم در زمينه امر به معروف و نهي از منكر فعاليت دارند بايد به سمت پيشگيري از وقوع جرم سوق داده شود. وي همچنين خواستار استفاده از ظرفيت هاي گروه هايي مانند بسيج و تشكل هاي مردمي با مشاركت معتمدان محلات براي شناسايي زمينه هاي جرم و ناهنجاري در مناطق مختلف و ارايه راه حل هاي متناسب براي رفع آنها شد.
 


عمليات تزريق گاز به ميدان نفتي نرگسي برازجان آغاز شد

مدير عامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از آغاز عمليات تزريق آزمايشي گاز به ميدان نفتي نرگسي خبر داد.
حميد بورد پنج شنبه شب در نشست خبري در محل چهارمين نمايشگاه تخصصي صنعت نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در اهواز اظهار كرد: با بررسي تأسيسات پروژه جمع آوري گازهاي همراه نفت اين ميدان در هفته آينده، اين پروژه به طور كامل در مدار عمليات قرار مي گيرد.
وي با بيان اين كه اين طرح بزرگ از شمار طرح هاي مهر ماندگار مناطق نفت خيز جنوب است كه در حوزه عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران احداث شده است، افزود: پروژه جمع آوري گازهاي همراه نفت ميدان نرگسي با هدف كاهش آلاينده هاي زيست محيطي و تأمين گاز مورد نياز تزريق به مخزن آسماري اين ميدان به اجرا درآمد. بورد گفت: با راه اندازي اين پروژه از ورود روزانه 19 ميليون فوت مكعب گازهاي همراه نفت به محيط زيست پيشگيري و فرآيند تزريق گاز و فشارافزايي مخزن نرگسي كليد خواهد خورد. مدير عامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب يادآوري كرد: اين پروژه يكي از مهم ترين و بزرگ ترين پروژه زيست محيطي مناطق نفت خيز محسوب مي شود كه در استان بوشهر اجرا شده است.
پروژه جمع آوري و تزريق گازهاي همراه نفت نرگسي با 650 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات پروژه هاي سرمايه اي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اجرا شده است. ميدان نفتي نرگسي در 30 كيلومتري شمال شهرستان برازجان در استان بوشهر قرار دارد و در سال 1353 كشف و از سال 1376 به بهره برداري رسيد. نفت توليدي اين ميدان كه از نظر كيفيت سبك و شيرين محسوب مي شود، داراي كمترين درصد آلاينده هاي زيست محيطي است.
 


دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب:

انتخابات آزاد واژه جعلي ساخته ضدانقلاب است

همدان - خبرنگار كيهان:
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: انتخابات آزاد، واژه جعلي ساخته ضدانقلاب است.
عليرضا زاكاني در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه همدان افزود: عده اي كه بحث انتخابات آزاد را مطرح مي كنند، به بيراهه و كج ر اهه مي روند، زيرا اين واژه جعلي ساخته ضد انقلاب است و لذا تعجب ما از افرادي است كه از درون دايره انقلاب چنين صحبت مي كنند و جمهوريت نظام را مخدوش جلوه مي دهند.
وي ادامه داد: ملت ايران بدون تاثيرپذيري از عناصر دست چندم نظام سلطه و بدون ترس از خود نظام سلطه، سرنوشتش را تعيين مي كند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: ما افتخار مي كنيم كه سرنوشت ملت ايران در پشت درهاي بسته و خارج از كشور تعيين نمي شود و اين اراده مردم است كه اجازه چنين مسائلي را نمي دهد.
زاكاني با اشاره به اهميت انتخابات پيش روي رياست جمهوري اظهار داشت: انتخابات آينده سرنوشت ساز است و دشمن همه تلاش خود را مي كند تا با به كارگيري عناصر فتنه و منحرفان، اين بار پيش از انتخابات، برنامه هاي خود را پياده كند.
وي تاكيد كرد: فتنه سال 88 براساس بصيرت و روشنگري رهبر معظم انقلاب و پايداري مردم ناكام ماند و اكنون نيز با همان رويه و هوشياري ملت، فتنه آينده ناكام خواهد شد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان تاثيرگذاري هاي جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان خاطرنشان ساخت: تاثير حمايت ايران از حكومت سوريه باعث ناكامي دشمنان آن كشور شده و اكنون ابراز پشيماني كرده و براي ايران نماينده مي فرستند تا مشكل شان حل شود.
وي ضمن اشاره به اينكه با توجه به رشد و پيشرفت علمي و دستاوردهاي بزرگ در اين زمينه و تاثيرگذاري انقلاب اسلامي ايران در كشورهاي منطقه و جهان، ما اكنون هم در اوج قدرت و هم در اوج تهديد قرار داريم، يادآور شد: تهديد دشمن امروز در حوزه اقتصاد و معيشت مردم است و مي خواهد با فشار بر ملت، آنها را مقابل نظام قرار دهد و از طرف ديگر براي اختلاف افكني بين مسئولان تلاش مي كند.
زاكاني تصريح كرد: لذا پس از رهنمودهاي روشنگرانه رهبر معظم انقلاب، تفاهم و همفكري مسئولان بايد بيشتر شده و كاستي هاي اساسي زندگي مردم جبران و معيشت آنها در درجه اول اهميت قرار بگيرد.
 


ارائه تسهيلات وام شهريه به دانشجويان مجازي

قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان از ارائه تسهيلات اعطاي وام شهريه به دانشجويان مجازي كه از طريق كنكور سراسري پذيرفته شده اند، خبر داد.
منصور حبيب پور گودرزي، قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان در گفت وگو با خبرگزاري فارس، افزود: صندوق رفاه وزارت علوم به دانشجوياني كه از طريق آزمون سراسري در دوره هاي مجازي دانشگاه ها پذيرفته مي شوند، تسهيلات اعطاي وام شهريه مي دهد.
وي بيان داشت: اعطاي وام شهريه به دانشجويان پذيرفته شده در دوره هاي مجازي از طريق كنكور سراسري از سال تحصيلي آينده اجرايي مي شود. قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان اضافه كرد: همچنين از سال تحصيلي آينده تسهيلات اعطاي وام شهريه نيز به دانشجويان مشغول به تحصيل در خارج كشور كه قصد ادامه تحصيل در دانشگاه هاي داخلي را دارند اعطا مي شود.
 


نمايش فيلم هاي جشنواره بين المللي فجر در كردستان

سنندج - خبرنگار كيهان:
اكران فيلم هاي سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر همزمان با تهران در كردستان آغاز شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير حوزه هنري كردستان در نشست مشترك خبري با خبرنگاران با بيان اين خبر گفت: در ايام دهه مبارك فجر و از امروز فيلم هاي اولي توليدي به انضمام فيلم هاي حوزه سوداي سيمرغ در پرديس سينمايي بهمن سنندج اكران خواهد شد. قباد ميمنت آبادي افزود: استان هاي اصفهان، خوزستان، خراسان، كرمانشاه، گيلان، گلستان، قم، فارس، همدان و كردستان نيز همزمان با تهران فيلم هاي جشنواره سي ويكم را در روي پرده هاي سينمايي خود نمايش خواهند داد.
وي اظهار داشت: 27 فيلم سينمايي فيلم اولي و سوداي سيمرغ قصه عشق پدرم، دل بي قرار، فرزند چهارم، ترنج، از تهران تا بهشت، او خوب سنگ مي زند، بزرگ مردكوچك، ساكن خانه چوبي، تابستان طولاني، تنها، هيس دختران فرياد نمي زنند، تنهاي تنها، برلين منهاي هفت، خاكستر و برف، از آنچه در آينه مي بينيد به شما نزديكترم، روز روشن و زيباتر از جمله فيلم هايي هستند كه 14 الي 22 بهمن به اكران درخواهند آمد. ميمنت آبادي با توجه به علاقه مندي مردم كردستان به برنامه هاي فرهنگي گفت: پيش بيني مي شود اين جشنواره و حركت فرهنگي مورد استقبال خوب مردم كردستان قرار گيرد.
 


ساخت آزمايشگاه سيار نفت در مسجد سليمان

به ابتكار يكي از متخصصان شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان آزمايشگاه سيار نفت در اين شهرستان ساخته شد.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اين آزمايشگاه سيار كه در چهارمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي خوزستان در معرض ديد عموم قرار گرفت، براي آسان شدن جابه جايي در يك دستگاه ميني بوس تعبيه شده است.
مبتكر طراحي و ساخت اين آزمايشگاه گفت: در اين آزمايشگاه، آزمون هاي لازم مهندسي نفت از جمله سنجش نمك نفت، آناليز كامل آب، آب و مواد ته نشست و وزن مخصوص نفت در محل چاه ها انجام مي شود.
وي افزود: اين آزمايشگاه ابتدا براي سنجش نمك نفت طراحي شد اما با تكميل آن هم اكنون تمام آزمايش هاي مورد نياز مهندسي نفت به آساني در هر منطقه اي از مناطق عملياتي صورت مي گيرد.
ستار بهوند اظهار كرد: دسترسي پرشتاب به نتايج آزمايشگاهي در محل چاه ها، جلوگيري از سوزاندن نفت در گودال هاي سوخت و كاهش آلودگي هاي زيست محيطي، جلوگيري از هدررفت انرژي، جلوگيري از خروج ارز و دستيابي به دانش فني ساخت از مزاياي ساخت اين آزمايشگاه است.
وي گفت: با ساخت اين آزمايشگاه سيار، ديگر نيازي به ارسال نمونه از چاه به آزمايشگاه مركزي نيست.
بهوند افزود: قبل از راه اندازي اين آزمايشگاه، دستگاه سنجش نمك سيار در اين شركت ساخته شده بود.
وي ابراز داشت: اين دستگاه براي آزمايش تعيين مقدار نمك موجود در نفت خام استفاده مي شود و نقش مهمي در آزمايشگاه هاي شيميايي نفت دارد.
به گفته مشاور عملياتي مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان دستگاه سنجش سيار نمك نفت نمونه خارجي و داخلي ندارد و براي نخستين بار در صنعت نفت راه اندازي و مورد استفاده قرار مي گيرد.
 


270 طرح آب و فاضلاب در كشور در دست اجراست

تبريز- خبرنگار كيهان:
بيش از 10 هزار ميلياردريال اعتبار براي اجرا و پيشرفت 67 طرح آب و فاضلاب به مهر ماندگار كشور، اختصاص داده شده است.
معاون توسعه و برنامه ريزي شركت مهندسي آب و فاضلاب با اعلام اين خبر گفت: اين طرح ها زيربنايي هستند و به شتاب ديگر مراحل طرحهاي آبفاي كمك مي كنند.
حسين بنكداري با اعلام اينكه پيشرفت كار در بخش آب پروژه هاي مهر ماندگار 60درصد و در فاضلاب 75 درصد است، افزود: از 67 پروژه مهرماندگار آب و فاضلاب 15 طرح به مرحله بهره برداري رسيده و آماده افتتاح بوده، و بين 50 پروژه تا قبل از پايان كار دولت دهم افتتاح خواهد شد. اين گزارش حاكي است در حال حاضر بيش از 20 پروژه در هر استان، در دست اجرا است و تعداد طرحهاي بزرگ شبكه جمع آوري، تصفيه خانه فاضلاب و آبرساني به 2700 پروژه در كشور مي رسد كه در دست اجراست.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10