(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 15 بهمن  1391 - شماره 20421

وزير علوم: هيچ قصدي براي تخريب دانشگاه تهران وجود ندارد
21 بهمن ماه انجام مي شود
 بهره برداري آزمايشي از تونل نيايش
هشدار هواشناسي بارش برف ، باران و كولاك در كشور
نوروزي خبر داد
تمديد يك هفته اي ارسال مدارك دريافت آرم طرح ترافيك
ديروز صورت گرفت
گشايش همزمان نمايشگاه هاي «مدرسه انقلاب اسلامي» در سراسر كشور
فراخوان مشمولان براي اعزام به خدمت
سارقان 4 هزار متر كابل برق در پرديس دستگير شدند
برخورد تريلر حامل آهن به ساختمان بنياد مسكن خرم آباد
پزشكي قانوني خبر داد
افزايش 6 درصدي مصدومان حوادث رانندگي
كشف 200 هزار ليتر سوخت قاچاق از يك فروند كشتي
ناظمي اردكاني: كارت هوشمند تا پايان 92 صادر مي شود
سقوط مرگبار خودرو به دره در محور تبريز- بازرگان
زورگيري با خودروهاي سرقتي
دستگيري سارق بانك صادرات شهر پاتاوه
حوادث كوتاه از كشور
پسر امير قطر صاحب گرانترين خودروي جهان
اجراي حكم اعدام زن سياهپوست در تگزاس
انفجار و آتش سوزي در تاسيسات ذخيره سوخت آمريكا
ريزش پل بر اثر انفجار خودرو
خودكشي 325 نظامي آمريكايي در 2012


وزير علوم: هيچ قصدي براي تخريب دانشگاه تهران وجود ندارد

وزير علوم از فرسودگي دانشگاه هاي تهران، علم و صنعت و تبريز خبر داد و گفت: در حال يافتن راهكاري براي رفع معضل فرسودگي دانشگاه ها هستيم.
دكتر كامران دانشجو در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: فرسودگي برخي دانشگاه ها دغدغه ما نيز هست به طوري كه سال گذشته بودجه اي را پيش بيني كرديم و مجلس هم همراهي كرد و مبلغ 600 ميليون دلار در اين زمينه تصويب كرد.
وي افزود: اما در حال حاضر وضعيت كشور به شكلي نيست كه بتوانيم براي دريافت اين مبلغ فشار وارد كنيم.وزير علوم با بيان اينكه در بسياري از موارد بودجه اي كه خيرين مي گذارند، از بودجه دولت نيز بيشتر است، گفت: از همين راه توانستيم برخي از دانشگاه ها را تعمير و براي برخي نيز كه تعمير صرفه اقتصادي نداشت، دانشكده جديد بسازيم.
وي با اشاره به افتتاح بيش از 260 هزار متر مربع فضاهاي آموزشي در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در ايام دهه فجر گفت: فضاهاي آموزشي و كمك آموزشي ما در مجموع در سال 84 حدود 5/7 ميليون متر مربع بود كه در حال حاضر به حدود 5/11 ميليون متر مربع رسيده است. همچنين فضاهاي زيربنايي و رفاهي در سال 84 حدود 4/4 ميليون متر مربع بوده كه در حال حاضر اين فضا به 3/6 ميليون متر مربع افزايش يافته است.
وي همچنين درباره طرح خروج دانشگاه ها از تهران كه پيشنهاد آن در سال هاي اخير مطرح شده بود، گفت: ما هيچ زماني خروج دانشگاه ها از شهر را به عنوان يك طرح پيشنهاد نداديم، بلكه پيشنهاد ما اين بود كه دانشگاه هايي كه مي خواهند تازه تاسيس شوند، در حاشيه و نزديك شهر باشند.
وزير علوم افزود: البته نمي توانيم اين دانشگاه ها را نيز خيلي دور از شهر بسازيم، چرا كه به خدمات، دسترسي ها و امكاناتي از قبيل اورژانس، آتش نشاني و غيره نيازمندند.
دانشجو با اشاره به دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالي كشور گفت: در هيچ جاي دنيا نمادها را تخريب نمي كنند و ما نيز اين قصد را نداريم براي مثال دبيرستان البرز را به عنوان مدرسه ماندگار در آموزش و پرورش حفظ كرده اند.
 


21 بهمن ماه انجام مي شود

بهره برداري آزمايشي از تونل نيايش

تونل نيايش 21 بهمن ماه به صورت آزمايشي به بهره برداري مي رسد و تونل جنوبي آن نيمه اسفند، روزها فعال خواهد بود.
شهردار تهران گفت: مجموعه تونل نيايش و پل طبقاتي صدر در مرحله آماده شدن است و براي بهره برداري آزمايشي آماده مي شود و اميدواريم 21 بهمن ماه تونل نيايش به صورت آزمايشي به بهره برداري برسد.
دكتر محمد قاليباف در جمع خبرنگاران گفت: تونل نيايش و پل صدر از لحاظ ترافيكي به هم وابسته است و ما سعي داريم در صورت امكان بخش حركتي شرق به غرب را 22 بهمن به بهره برداري برسانيم تا كساني كه از اتوبان صدر حركت مي كنند قبل از رسيدن به تقاطع اتوبان شهيد مدرس، امكان ورود به تونل را داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: تونل در انتها به دو بخش بزرگراه كردستان و نيايش تقسيم مي شود و بنا داريم در صورتي كه ترافيك اجازه دهد چون پل به بهره برداري نمي رسد و 120 روز تاخير دارد، تونل جنوبي را نيز نيمه دوم اسفندماه فقط روزها از غرب به شرق مورد بهره برداري قرار دهيم.
وي با تاكيد بر اين كه اتمام پروژه هاي نيمه تمام از سياست هاي قطعي اين دوره بوده است اظهار كرد: پروژه هاي پل صدر، بزرگراه امام علي(ع)، اتوبان آزادگان، تقاطع اتوبان شهيد باكري با اتوبان كرج، پل شيخ فضل ا...، اتوبان شهيد باقري، درياچه چيتگر و بسياري از پروژه ها در مناطق همچنين مركز تئاتر بزرگ شهر، سالن نمايش هاي آئيني و مجموعه پارك ها و پروژه هاي اراضي عباس آباد در اولويت اتمام پروژه ها در اين دوره است.
قاليباف همچنين افزود: سرعت احداث تونل هاي مترو براساس تعهد هر سال بين 15 تا 17 كيلومتر به قوت خود باقي است و تامين مالي اين موضوع نيز مشكل شهروندان نيست و مربوط به من مي شود.
 


هشدار هواشناسي بارش برف ، باران و كولاك در كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به افزايش غلظت آلاينده هاي جوي در كلانشهرها به خصوص تهران هشدار داد .
مهندس عبدالرضا اميدوار به بازگشت مجدد آلاينده هاي جوي به كلانشهرهاي صنعتي، خصوصا تهران در هفته جاري اشاره كرد و گفت: طي روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه در كلانشهرهاي صنعتي و پرجمعيت، شرايط براي وارونگي دما مناسب است، از اين رو پيش بيني مي شود كه در اين مدت به علت افزايش غلظت پتانسيل آلاينده ها، چگالي آنها در اين مناطق به خصوص در كلانشهر تهران افزايش يابد.
وي تصريح كرد: بر اساس تحليل نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، سامانه بارشي كه از روز شنبه به مناطق شمال غرب، غرب، مركز، دامنه هاي البرز و دامنه هاي جنوبي زاگرس وارد شده است، به تدريج شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق كشور را فرا مي گيرد كه پيامد آن بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق جنوبي رگبار و رعد و برق خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه از روز دوشنبه نيز به دليل كاهش فعاليت اين سامانه بارشي، در ابتداي روز بارش هاي پراكنده در نيمه شرقي كشور انتظار مي رود كه اين سامانه بعدازظهر دوشنبه از شرق كشور خارج شده و طي اين مدت در مناطق مرتفع و كوهستاني احتمال كولاك برف وجود دارد.
اميدوار شهري گفت: بر اين اساس آسمان تهران امروز نيمه ابري با وزش باد و در ارتفاعات ابري با بارش پراكنده پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با 3 درجه كاهش به 3- و 7 درجه سانتيگراد مي رسد. همچنين در روز دوشنبه آسمان پايتخت كمي ابري با غبار صبحگاهي خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما به صفر و 8 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه امروز حداقل دماي 22 استان كشور به زير صفر خواهد رسيد، افزود: در اين مدت استان چهارمحال و بختياري با حداقل 7 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با حداكثر دماي 24 درجه سانتيگراد بالاي صفر، گرم ترين استان هاي كشور خواهند بود.
 


نوروزي خبر داد

تمديد يك هفته اي ارسال مدارك دريافت آرم طرح ترافيك

مشاور معاون شهردار تهران از تمديد يك هفته اي مهلت دريافت مدارك آرم طرح ترافيك خبر داد.
وحيد نوروزي اظهار داشت: مهلت ارائه مدارك پذيرفته شدگان مجوز آرم طرح ترافيك 92 كه تا 15 بهمن ماه بود تا روز 23 بهمن ماه تمديد شد.
وي ادامه داد: شهرونداني كه مشمول دريافت آرم طرح ترافيك بودند فرصت دارند تا مدارك خود را به دفاتر خدمات الكترونيك ارائه دهند.
مشاور معاون شهردار تهران ادامه داد: رسانه هاي گروهي كه داراي سهميه هستند و نامه سهميه رسانه به آن ها ابلاغ شده است اگر پاسخ نامه را با ذكر اسامي و كد رهگيري خبرنگاران به روابط عمومي شهرداري تهران ارسال كرده اند و كار آن ها انجام شده خبرنگاران آن ها مي توانند با مراجعه به دفاتر مدارك خود را تحويل دهند.
وي تاكيد كرد: كساني كه جواب نامه را داده اند مشمول اين قضيه هستند و از شب گذشته اسامي آن ها وارد سايت شده است.
وي از بقيه رسانه هايي كه سهميه دارند و نامه به آن ها ابلاغ شده درخواست كرد كه اسامي خبرنگاران را با كد رهگيري ارسال كنند تا در قالب سهميه ابلاغي بلافاصله نسبت به انجام امور آن ها اقدام شود.
نوروزي نسبت به برخي از ثبت نام كنندگان گله كرد و گفت: حدود 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر اطلاعات نادرست در سيستم وارد كرده اند كه با آرم طرح ترافيك آن ها موافقت شده و اكنون كه بايد براي دريافت آرم صحت اظهارات آن ها تأييد شود مشكل ايجاد شده در نتيجه اين افراد آرم دريافت نمي كنند.
مشاور معاون شهردار تهران اضافه كرد: جواب اعتراضات برخي از ثبت نام كنندگان در نيمه دوم فروردين 92 اعلام شود.
 


ديروز صورت گرفت

گشايش همزمان نمايشگاه هاي «مدرسه انقلاب اسلامي» در سراسر كشور

همزمان با سومين روز از ايام دهه فجر روز انقلاب اسلامي، جوانان و خودباوري، نمايشگاه هاي مدرسه انقلاب اسلامي ديروز در مدارس سراسر كشور گشايش يافت.
اين نمايشگاه ها از چهاردهم تا 25 بهمن ماه جاري در مدارس سراسر كشور برپا مي شود.
هدف از برگزاري اين نمايشگاه ها، فعال سازي انجمن هاي اسلامي مدارس، همسوسازي نهادها و تشكل هاي همراه و مرتبط با جنبش دانش آموزي و تقويت احساس تعلق قلبي دانش آموزان با امام(ره)، انقلاب و شهدا عنوان شده است.
«حامد علامتي» دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در گفت وگويي در خصوص تشريح برنامه هاي نمايشگاه هاي دانش آموزي «مدرسه انقلاب» ويژه دهه فجر گفت: اين نمايشگاه صبح ديروز در دبيرستان شريعتي واقع در خيابان جشنواره افتتاح شد.
علامتي، برگزاري نشست ها، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات ادبي، هنري، ورزشي، تئاتر و سرود، توليد محصولات هنري از جمله نماآهنگ، نرم افزار و همچنين دستاوردهاي دانش آموزي مانند توليدات هنري و تجسمي را از جمله برنامه هاي نمايشگاه هاي دهه فجر در مدارس برشمرد.
 


فراخوان مشمولان براي اعزام به خدمت

كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم بهمن ماه سال جاري براي اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا ضمن فراخوان كليه مشمولان غايب و غيرغايب متولد 1355 تا پايان بهمن ماه 1373 براي انجام خدمت دوره ضرورت طي اطلاعيه اي اعلام كرد: كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم اين سال ها كه برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم بهمن ماه سال 1391 دريافت كرده اند، بايد در ساعت و محلي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده، حضور يابند.
مشمولان ساكن تهران بزرگ:كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب مذكور كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ بهمن ماه سال 1391، بايد راس ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 19 بهمن ماه به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده، حاضر شوند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن ساير استان هاي كشور:كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب مذكور كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ بهمن ماه سال 1391، بايد راس ساعت 7 صبح پنج شنبه 19 بهمن ماه به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.براساس اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده غيبت محسوب مي شود و آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش، نشده اند، مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و براساس اطلاعات درج شده در آن اقدام كنند.
 


سارقان 4 هزار متر كابل برق در پرديس دستگير شدند

رئيس كلانتري 207 پرديس از دستگيري دو سارق كابل هاي برق در يك شهرك صنعتي در پرديس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز اطلاع رساني پليس تهران، مجتبي سهراب منش گفت: با توجه به سرقت هاي انجام شده در چند وقت اخير از كابل هاي برق يك شركت صنعتي و شكايت نماينده اين شركت، اقدامات ماموران كلانتري براي شناسايي و بازداشت متهم يا متهمان پرونده آغاز شد.
وي تصريح كرد: ماموران در تحقيقات خود سرنخ هايي از سارقان بدست آوردند و آنان را حين سرقت دستگير كردند. وي افزود: متهمان در بازجويي هاي انجام شده ضمن معرفي خود به نام هاي «صمد» و «محسن» اعتراف كردند كه با همدستي هم اقدام به سرقت سيم و كابل هاي برق مي كردند.
رئيس كلانتري 207 پرديس گفت: پرونده هر دو متهم پس از تكميل به دادسرا منتقل شده و هر دو متهم با تاييد اعترافات خود و اقرار به 4 هزار متر سرقت كابل و سيم برق راهي بازداشتگاه شدند.

 


برخورد تريلر حامل آهن به ساختمان بنياد مسكن خرم آباد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
ترمز تريلر حامل آهن دچار نقص فني شده و خودرو به ساختمان بنياد مسكن شهرستان خرم آباد برخورد كرد.
اين تريلر صبح ديروز هنگام عبور از خيابان جلال آل احمد خرم آباد ناگهان از خيابان خارج و پس از برخورد با ترانس برق موجب تخريب آن و قطع برق قسمتي از شهر شد.
تريلر حامل آهن كه از اصفهان به خرم آباد آمده بود پس از برخورد با تيربرق، به سه دستگاه خودرو برخورد كرد و خسارت سنگين به آنها وارد كرد.
خودرو مذكور سپس به ديواره ساختمان اداره بنياد مسكن انقلاب اسلامي خرم آباد برخورد كرد كه بر اثر شدت حادثه و سقوط تيرآهن ها بر روي كابين تريلر مرگ راننده را به همراه داشت.
برخورد تريلر با ساختمان بنياد مسكن خرم آباد و واژگون شدن آن موجب تعطيلي اين اداره، انسداد خيابان جلال آل احمد و ايجاد ترافيك سنگين در خيابان 60 متري شد.
بر پايه همين گزارش، تريلر واژگون شده با تلاش مأموران شهرداري و آتش نشاني خرم آباد با استفاده از سه دستگاه جرثقيل به كنار خيابان انتقال يافت و عبور و مرور در خيابان جلال آل احمد و خيابان هاي منتهي به آن از سر گرفته شد.گفتني است، عبور و مرور تريلرها، كاميون هاي سنگين در معابر خرم آباد و ضعف در اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي براي اهالي اين خطه مشكل آفرين شده است.
 


پزشكي قانوني خبر داد

افزايش 6 درصدي مصدومان حوادث رانندگي

سازمان پزشكي قانوني كشور از افزايش 6/6درصدي مصدومان حوادث رانندگي در 9 ماهه امسال خبر داد.
سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: در 9 ماهه امسال، 15 هزار و 381 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه نسبت به سال قبل 6/6 درصد كاهش دارد اما مصدومان اين حوادث در اين مدت 6/6 درصد افزايش يافت.
بنابر گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور، در 9 ماهه امسال 12 هزار و 47 مرد و 3 هزار و 334 زن در حوادث رانندگي جان باختند كه بيشترين تلفات اين حوادث به ترتيب در استان هاي تهران با هزار و 212، فارس با هزار و 176 و خراسان رضوي با هزار و 122 فوتي و كمترين آن در استان هاي ايلام با 119، كهگيلويه و بويراحمد با 131 و خراسان جنوبي با 171 فوتي ثبت شده است.
براساس اين گزارش از كل تلفات حوادث رانندگي 9 ماهه امسال، 9 هزار و 485 نفر در مسيرهاي برون شهري، 4 هزار و 309 نفر در مسيرهاي درون شهري، هزار و 508 نفر در جاده هاي روستايي و 79 نفر در مسيرهاي نامعلوم جان باخته اند.
همچنين در 9 ماهه امسال 253 هزار و 687 نفر (184هزار و 416 مرد و 69هزار و 271زن) در حوادث رانندگي مصدوم شده و به پزشكي قانوني مراجعه كرده اند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 6/6 درصد بيشتر شده است.
براساس آمارهاي موجود تعداد مصدومان حوادث رانندگي مراجعه كننده به اين سازمان طي 9 ماهه امسال در تمام استان ها به جز خراسان جنوبي، سمنان، گلستان، هرمزگان و يزد با افزايش مواجه بوده است.

 


كشف 200 هزار ليتر سوخت قاچاق از يك فروند كشتي

سرويس شهرستانها-
فرمانده مرزباني استان خوزستان از هوشياري مرزداران و كشف بيش از 3 ميليارد و 800 ميليون ريال سوخت قاچاق در پايگاه درياباني آبادان خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مرزباني خوزستان، سرتيپ دوم حميد هداوند گفت: مرزداران پايگاه درياباني آبادان حين گشت زني به يك فروند كشتي 1000 تني مشكوك و پس از بازرسي از آن 200 هزار ليتر سوخت از نوع گازوئيل را كشف و ضبط كردند.
وي در رابطه با نحوه كشف مواد سوختي از اين كشتي افزود: در پي اخبار واصله مبني بر اينكه يك فروند كشتي 1000 تني كه در كشتي سازي مينويار جهت تعمير پهلو گرفته، اقدام به قاچاق سوخت كرده است، با تحت نظر قرار دادن كشتي مذكور سرانجام كشتي را توقيف و مورد بازرسي قرار دادند كه مقدار 200 هزار ليتر سوخت قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 800 ميليون ريال از آن كشف و ضبط شد.
در اين رابطه 12 قاچاقچي نيز دستگير شدند.
 


ناظمي اردكاني: كارت هوشمند تا پايان 92 صادر مي شود

رئيس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه اعتبار كارت هاي ملي كنوني تا پايان سال 92 است، گفت: تلاش مي كنيم تا پايان سال 92 براي همه ايرانيان كارت هوشمند صادر شود.
محمدناظمي اردكاني ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: در كارت هوشمند ملي براي هر فرد ايراني يك رمز پيش بيني شده كه دارنده آن از طريق اين رمز مي تواند وارد فضاي مجازي شود.
وي با بيان اينكه زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري براي صدور كارت هوشمند ملي فراهم شده است، گفت: مندرجات و عكس كارت ملي هوشمند، ليزري و از هفت لايه تشكيل شده كه جعل آن امكان پذير نيست.
ناظمي به صدور اين كارت به صورت آزمايشي در استان قم اشاره كرد و افزود: اعتبار كارت هوشمند ملي 10 ساله است و براي تغيير كد پستي و فايل هاي اطلاعاتي نيازي به تعويض كارت نيست.
وي در عين حال گفت: چنانچه كارت هوشمند تا پايان سال 92 براي همه ايرانيان صادر نشود مهلت اعتبار كارت ملي تمديد خواهد شد.
 


سقوط مرگبار خودرو به دره در محور تبريز- بازرگان

فرماندار چايپاره گفت: بر اثر سقوط يك خودرو 206 به دره در جاده تبريز به بازرگان 3 نفر جان خود را از دست دادند.
جليل غفاري ديروز در گفتگو با خبرنگار فارس در چايپاره اظهار داشت: بر اثر سقوط يك دستگاه خودروي پژو 206 به دره در جاده ترانزيتي تبريز-بازرگان هر 3 سرنشين اين خودرو جان خود را از دست دادند.
وي با بيان اينكه تلاش امدادگران جمعيت هلال احمر براي پيدا كردن اين خودرو به دليل سفيد بودن رنگ خودرو و بارش سنگين برف مقدور نشد، تصريح كرد: تلاش هاي امدادگران جمعيت هلال احمر در ارتباط با يافتن اين خودرو طي 2 روز به نتيجه نرسيد و 3 روز پس از وقوع اين حادثه يكي از اهالي روستاي ميرزا بسطام حين عبور از منطقه متوجه سقوط خودرو به دره مي شود.
غفاري متذكر شد: با اطلاع رساني اين روستايي امدادگران موفق شدند هر 3 تن سرنشين خودرو را كه بر اثر ضربه وارده و برودت هوا جان خود را از دست داده بودند پيدا كنند، ولي يكي از اجساد توسط گرگ ها خورده شده بود.
فرماندار چايپاره اعلام كرد: اجساد سرنشينان خودرو كه از تبريز عازم استان آذربايجان غربي بودند تحويل خانواده هايشان شد.
 


زورگيري با خودروهاي سرقتي

باند زورگيراني كه تحت پوشش مسافركش با خودروهاي سرقتي اقدام به سرقت اموال مسافران در تهران مي كردند توسط پليس آگاهي دستگير شدند.
اين گروه از سارقان طعمه هاي خود را از ميادين اصلي و بزرگ شهر تهران از قبيل ميدان آزادي، پونك، صنعت و همچنين ساير مراكز و خيابان هاي پر تردد انتخاب، در پوشش مسافركشي آنها را سوار بر خودرو كرده و در داخل اتوبان ها و يا نقاط خلوت شهر، با تهديد قمه و چاقو اقدام به زورگيري از آنها مي كردند.
با تلاش مأموران پايگاه هاي پنجم و نهم پليس آگاهي و تيم هاي تجسسي كلانتري هاي غرب و جنوب غرب تهران سارقان با نام هاي سعيد، محمد و سعيد شناسايي و دستگير شدند.
با دستگيري متهمان، آنها در اعترافات اوليه خود علاوه بر اعتراف به زورگيري از مسافران، عنوان داشتند كه زورگيري هاي خود را با استفاده از خودروهاي سرقتي انجام داده و در همين زمينه به 9 فقره زورگيري خودرو اعتراف كردند.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به دستگيري متهمان و شناسايي تعدادي از مالباختگان و اعتراف صريح متهمان به زورگيري و تهديد با سلاح سرد و احتمال افزايش تعداد جرايم و ساير مالباختگان احتمالي، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي مقام قضايي صادر شده است.
لذا از كليه مالباختگان و شكات پرونده كه موفق به شناسايي متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند و همچنين از كليه شهروندان محترم كه از ديگر اقدامات متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در اين خصوص را از طريق شماره تماس 51055504 در اختيار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
 


دستگيري سارق بانك صادرات شهر پاتاوه

فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد از دستگيري سارق بانك صادرات شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا تنها پس از سه روز از ارتكاب جرم خبر داد.
سرتيپ عليرضا عادلي در گفت وگو با خبرنگار فارس در ياسوج افزود: با اعلام سرقت از بانك صادرات اين شهر و پس از گذشت كمتر از 72 ساعت از وقوع سرقت، سارق در روستاي گنجه اي از توابع شهرستان بويراحمد شناسايي و طي يك سري اقدامات اطلاعاتي، عملياتي اين سارق 24 ساله دستگير شد.
عادلي تصريح كرد: اين سارق مبلغ 15 ميليون ريال وجه نقد به سرقت برده بود كه اين مبلغ نيز در مخفيگاه او كشف شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

شكارچيان متخلف
سردشت-خبرنگار كيهان: دو شكارچي متخلف توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست سردشت دستگير شدند.
برپايه همين گزارش، ماموران يگان حفاظت پارك ملي اروميه در حين گشت و كنترل در سواحل پارك ملي درياچه اروميه موفق به دستگيري سه نفر متخلف شكار، در حين شروع به شكار شدند و از آنها يك قبضه سلاح شكاري و تعدادي ادوات شكار كشف و ضبط كردند.
توقيف برنج قاچاق
فارس-اردبيل: فرمانده انتظامي شهرستان اردبيل از توقيف خودروي حامل برنج قاچاق در اين شهر خبر داد.
سرهنگ موسوي با اعلام خبر فوق افزود: ماموران در بازرسي از خودرو توقيفي 193 كيسه برنج 10كيلويي قاچاق كه راننده قصد توزيع خارج از شبكه آن را داشت كشف كردند.
دستگيري قاچاقچيان مسافرنما
فارس-ياسوج: دو مسافر حامل ترياك در مسير شيراز به ياسوج دستگير شدند.
فرمانده شهرستان بويراحمد با اعلام خبر فوق افزود: مأموران پليس شهرستان بويراحمد با شناسايي و دستگيري يك زن و شوهر قاچاقچي موادمخدر از آن ها مواد افيوني شامل چهار كيلوگرم ترياك كشف كردند.
كشف سكه هاي تقلبي
فارس-زاهدان: 2 هزار سكه تقلبي در شهرستان كفارك كشف شد.
فرمانده انتظامي كنارك افزود: بنابر اخبار واصله مبني بر اينكه تعداد زيادي سكه هاي جعلي با عنوان اشياء زيرخاكي از ساير شهرستان ها به كنارك وارد و توسط افراد سودجو وارد بازار طلا و سكه شده است، ماموران ويژه آگاهي با به كارگيري شگردهاي خاص پليسي و همكاري خيلي خوب صنف و واحدهاي طلافروشي، شخصي كه در حين فروش سكه هاي قلابي بوده را شناسايي و دستگير كردند.
بره اي با 6 دست و پا
فارس -بره اي با 6 دست و پا در چايپاره متولد شده كه از ناحيه سينه داراي دو پاي اضافي است.
اين بره داراي نقص ژنتيكي بوده و احتمالا اين نقص نيز ناشي از تغذيه مادر بره و آلودگي غذاي مادر بره به سموم كشاورزي با دامي بوده است.دو پاي اضافي اين بره كه به صورت آويزان در ناحيه سينه قرارگرفته داراي عصب بوده و به سيستم عصبي بره متصل است.
براساس نظر دامپزشكان پس از چند هفته كه بره از نظرجسمي بزرگ تر شد مي توان با عمل جراحي اين دو پاي بره را از بدن او جدا كرد.
 


پسر امير قطر صاحب گرانترين خودروي جهان

«بوگاتي ويرون» ديگر گرانترين خودروي جهان نيست و جاي خود را به يك خودروي ديگر داده است و اين خودرو هم اكنون متعلق به فرزند امير قطر است.
به گزارش شبكه خبري المنار، فرزند شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر گرانترين خودروي جهان را كه مونتاژ شركت «دبيلو موتورز» لبنان و چند شركت بين المللي ديگر است را خريداري كرد. اين خودرو از نوع «لايكن هايپراسپورت» بوده و رنگي مشكي دارد.اين خودرو كه 5/3 ميليون دلار ارزش دارد، با الماس پوشانده شده و تودوزي هاي داخل خودرو با نخ هايي از طلا دوخته شده است.اين خودرو كه در نخستين روز نمايشگاه بين المللي خودروي قطر رونمايي شد، يكي از هفت خودرو از اين نوع خواهد بود كه طي سال جاري ساخته مي شود. اين خودرو كه گرانترين خودرو نامگذاري شده، از «بوگاتي ويرون» كه قيمتش حدود 5/1 ميليون دلار است پيشي مي گيرد.موتور اين خودرو داراي توان 750 اسب بخاري بوده و حداكثر سرعت آن به 390 كيلومتر بر ساعت مي رسد.
اين خودرو سرعت صفر تا 100 كيلومتر بر ساعت را مي تواند طي مدت زمان 7/2 ثانيه طي كند.
 


اجراي حكم اعدام زن سياهپوست در تگزاس

 دادگاهي در ايالت تگزاس آمريكا بزودي يك زن سياهپوست متهم به قتل را با تزريق سم اعدام خواهد كرد.
به گزارش ايرنا يك دادگاه ايالتي در تگزاس قرار است بزودي با تزريق سم حكم اعدام «كمبريلي مكارتي» يك زن سياه پوست را كه در سال 2004 صادر شد به اجرا گذارد.
اين زن متهم است كه در سال 1997 پيرزن همسايه اش را پس از ورود به خانه اش وي را به قتل رسانده است.
دادگاه استيناف تگزاس در سال 2004 وي را به اعدام با تزريق سم محكوم كرد.
وكيل اين زن مي گويد كه روند محاكمه او عادلانه نبوده و شواهد دادگاه براي محكوم كردن وي قطعي نيست.فعالان حقوق بشر با ابراز نگراني از روند محاكمه خانم مكارتي مي گويند وي بيشتر به خاطر رنگ پوستش و نه به دليل شواهد، محكوم به اعدام شده است.
 


انفجار و آتش سوزي در تاسيسات ذخيره سوخت آمريكا

شبكه خبري ان بي سي آمريكا از انفجار و آتش سوزي در يكي از تاسيسات ذخيره سوخت در منطقه «ون زانت» از بخش هاي ايالت تگزاس خبر داد.
براساس اين گزارش، اين تاسيسات ذخيره سوخت كه در يكي از بزرگراه هاي اين ايالت در شمال ايالت تگزاس واقع شده حاوي 5 مخزن سوخت بزرگ بوده است.
دو مخزن سوخت اين تاسيسات منفجر شده و آتش گرفته اند.
گزارش ها حاكي از آن هستند دو نفر در اين حادثه به شدت مجروح شده اند كه هر دو 24 سال دارند. يكي از مجروح شدگان كه زن است در حال دريافت كمك هاي حيات رساني است.
 


ريزش پل بر اثر انفجار خودرو

به دنبال ريزش پل در مركز چين بر اثر انفجار كاميون حامل ترقه 22نفر كشته و زخمي شدند.
بنابر گزارش شبكه تلويزيوني «سي سي تي وي»، ديروز يك دهنه پل در منطقه «مينانچي» در استان «هينان» در مركز چين سقوط كرد.بر اثر اين حادثه 11نفر كشته و 11تن ديگر به شدت زخمي شدند.اين حادثه در يكي از بزرگراههاي اصلي اين منطقه رخ داد. علت وقوع اين ريزش، انفجار در يكي از كاميونهاي حامل وسايل آتش بازي بود كه از اين آتش بازي ها براي جشن هاي ساليانه چين استفاده مي شود.در اين حادثه چندين خودرو در زير آوار مدفون شدند. بنابر گزارش هاي رسيده بيش از 6 كاميون و خودرو سبك از زير آوار پل كه حدودا 80متر آن فرو ريخته است، بيرون كشيده شده است.
 


خودكشي 325 نظامي آمريكايي در 2012

طبق جديدترين آمار و ارقام منتشر شده خودكشي در بين نظاميان آمريكايي در سال 2012 ركورد زد و 325 نفر از نظاميان آمريكايي در اين سال اقدام به خودكشي كردند.
به گزارش شبكه «سي ان ان»، ارتش آمريكا گزارش كرد كه 325 نفر از پرسنل نظامي آمريكا در سال گذشته ميلادي اقدام به خودكشي كرده اند.
ژنرال «هوارد برامبرگ» معاون رئيس ستاد ارتش، نيروي كار و پرسنل ارتش آمريكا اعلام كرد كه اين آمار بسيار بالا است و ركورد زده است.
اين آمار و ارقام خودكشي در بين پرسنل نظامي آمريكا از مجموع كشته شدگان نظاميان آمريكا، 212 نفر و مجموع تلفات نظاميان در عمليات آزادي در افغانستان كه 313 نفر بوده نيز فراتر رفته است.
طبق آمار و ارقامي كه در سامانه تحليل تلفات دفاعي ارتش به چاپ رسيد، در تمامي سال گذشته، 182 مورد خودكشي از ميان كادر استخدامي ارتش، گزارش شده است كه از اين تعداد، 130نفر از آنها تاييد شده و 52 مورد نيز در دست بررسي است.
اين گزارش همچنين ادامه داده است كه در سال گذشته ميلادي همچنين 143مورد خودكشي در بين نظاميان غيركادري ارتش آمريكا گزارش شده است كه 96مورد از گارد ملي ارتش و 47مورد از ذخيره هاي ارتش بودند، 117 مورد از اين گزارشات تاييد شده است و 26 مورد در دست بررسي است.
مجموع آمار خودكشي در بين نظاميان آمريكايي در سال 2011، 283 مورد بوده است كه 165 مورد به خودكشي كادر استخدامي ارتش و 118 مورد به خودكشي نظاميان غيركادري مرتبط مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10