(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 15 بهمن  1391 - شماره 20421

حديث دشت عشق
اتفاقاتي كه درفاصله دو هفته تا برگزاري رقابت هاي جام جهاني تهران رخ داده است
مشكلات مالي فدراسيون بي انگيزه بودن تيم ملي كشتي فرنگي
اخبار كوتاه از فوتبال
اتفاقات مهم در رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو
شكست يوسف كرمي، مصدوميت كورش رجلي
تأكيد دوباره وزير ورزش مبني بر تعليق نبودن فدراسيون هاي ورزشي
صحنه سازي مي كنند، خطري ورزش را تهديد نمي كند
تلاش واليبالي ها براي رسيدن به مرحله پلي آف
يكي از مشكلات من موضوع ويزاست
حدادي: بلاتكليف بودم، حالا مي خواهم خودم را نشان دهم
عنوان هفتمي جودوكار كشورمان در رقابت هاي گرجستان
14 ركابزن در اردوي تيم ملي دوچرخه سواري
زمان ديدارهاي تيم ملي واليبال در ليگ جهاني


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مهرزاد سلطاني»
عروج از جزيره ام الرصاص

شهيد «مهرزاد سلطاني» اولين روز از فصل پاييز سال 1348 آن گاه كه خزان برگ ريز نگين فيروزه اي ايران زمين را در دستان طلايي خود گرفته بود متولد شد.
با آغاز دوره مدرسه به تحصيل علم پرداخت و در كنار آن براي ياري رساندن به پدر بازوان پرتوان خويش را براي كسب روزي حلال به كار بست. از كودكي علاقه فراوان به مجالس اهل بيت داشت. عضو هيئت خردسالان بني فاطمه شد و به ياد علمدار كربلا در مجالس سقايي مي كرد.
او كه وجودش آراسته به صفاتي چون تواضع، شوخ طبعي، مهرباني و خوش خلقي بود در همه حال بزرگان را تكريم، دوستان را احترام و حاجتمندان را اجابت مي كرد. به گاه انقلاب با آن كه سن چنداني نداشت شب ها بر روي پشت بام بانگ الله اكبر سر مي داد و روزها همراه مردم مي شد، تا آن كه انقلاب به ثمر رسيد و دشمنان كوردل عزم جزم نابودي آن كردند. او كه غيرت و مردانگي را از عاشورا آموخته بود با عضويت در بسيج راهي جبهه ها شد. در فتح المبين آرپي جي زن و در كربلاي 4 غواص بود، تا آن كه كربلاي 5 او را به آرزوي ديرينه اش رساند و ام الرصاص رنگين به خون مطهرش شد.
 


اتفاقاتي كه درفاصله دو هفته تا برگزاري رقابت هاي جام جهاني تهران رخ داده است مشكلات مالي فدراسيون بي انگيزه بودن تيم ملي كشتي فرنگي

سرويس ورزشي-
در حالي كه تنها دو هفته تا برگزاري رقابت هاي جام جهاني كشتي در تهران زمان باقيمانده خبر هاي خوبي از فدراسيون كشتي به گوش نمي رسد؛ دبير فدراسيون از مشكلات مالي مي گويد و سرمربي كشتي فرنگي از ناكامي احتمالي در مسابقات!
از اوايل اسفندماه، تهران ميزبان جام جهاني كشتي خواهد بود؛ رقابت هايي كه با حضور چند تيم خارجي و تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار مي شود. مسلما انتظار مي رود تهران به عنوان ميزبان مسابقات به بهترين شكل ممكن پذيراي تيم هاي خارجي باشد اما خبرهاي دريافتي از فدراسيون كشتي حكايت از آن دارد كه مشكلات مالي ، گريبان اين فدراسيون را گرفته تا جايي كه دبير اين فدراسيون در مصاحبه اي به بيان گوشه اي از مشكلات پرداخت. روز گذشته عارف ربطي با تشريح آخرين تلاش ها براي برگزاري مناسب رقابت هاي جام جهاني كشتي به مشكلات مالي فدراسيون اشاره كرد و گفت: بسياري از اقدامات و برنامه هاي ما طبق پيش بيني هاي قبلي انجام شده، اما به واقع انجام برخي اقدامات بدون توجه به توان مالي ممكن نيست و به همين دليل بايد هر چه زودتر مورد حمايت هاي مالي قرار گيريم تا مشكلي بوجود نيايد.
فدراسيون از كدام مشكلات مي گويد؟!
منظور ربطي از حمايت هاي مالي چيست؟! به احتمال بسيار زياد اشاره او به كمك هاي وزارت ورزش و جوانان است؛ كمك هايي كه وعده پرداخت آنها از مدتها قبل سرداده شده بود. اواخر دي ماه بود كه مسئول مالي فدراسيون كشتي در مصاحبه اي اعلام كرد: پيش بيني هزينه هاي برگزاري جام جهاني را با مستندات به وزارت ورزش و جوانان ارائه داده ايم و كليات آن تصويب شده است. در جلساتي كه در وزارت ورزش و جوانان داشته ايم تامين بودجه صورت گرفته و وزير ورزش و جوانان با پرداخت يك ميليارد و 500 ميليون تومان براي مسابقات جام جهاني موافقت كرده است.
واكنش وزير ورزش و جوانان
اما روز گذشته واكنش وزير ورزش و جوانان در قبال مشكلات مالي فدراسيون كشتي براي برگزاري مسابقات جام جهاني جالب بود. وي در مصاحبه اي اظهار داشت: با توجه به حساسيت موجود وزارت ورزش و جوانان، تمامي برنامه ريزي ها را به دقت پيگيري مي كند تا ان شاءالله ميزباني شايسته براي اين رويداد ورزشي باشيم . عباسي با بيان اينكه هيچ مشكلي تاكنون در اين خصوص به وجود نيامده، اظهارداشت: فيلا در مورد چگونگي ميزباني ها نمي تواند موردي را به كشور ميزبان تحميل كند. در خصوص هزينه ها نيز حداقل ها و حداكثرهايي برعهده كشور برگزار كننده است و ما هم تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا در بهترين شرايط جام جهاني كشتي را برگزار كنيم.
شرايط نامساعد فرنگي كاران
اما مشكلات فدراسيون در جام جهاني كشتي تهران تنها به مقوله » برگزاري مناسب مسابقات » خلاصه نمي شود. خبرهاي رسيده از اردوي تيم ملي كشتي فرنگي حكايت از آن دارد كه شرايط اين تيم مناسب نيست تا جايي كه سرمربي موقت تيم ملي مدعي شده در صورتي كه مقامي بالاتر از دهمي كسب كنيم، به واسطه غيرت كشتي گيران بوده است. رسول جزيني در اين باره اظهار داشت: شرايط اردوها با وجود وعده هايي كه مسئولان داده اند هيچ تغييري نكرده است. كشتي گيراني كه زحمت زيادي براي نگه داشتن آنها در اردوها كشيده شده است، دلسرد شده اند و انگيزه اي براي حضور در جام جهاني ندارند. آنقدر از جانب مسئولان قول داده ام و عملي نشده است كه چوپان دروغگو شده ام! جزيني تصريح كرد: برخي از كشتي گكيران حاضر نيستند در جام جهاني كشتي به روي تشك بروند و من هم نمي توانم آنها را از تصميمي كه گرفته اند منصرف كنم چون واقعاً انگيزه اي ندارند. در حالي كه در اين فاصله كوتاه تنها بايد به فكر تمرين باشيم، تازه دنبال فراهم كردن شرايط هستيم . انگار نه انگار كه 15 روز ديگر بايد در جام جهاني به ميدان برويم؛ شرايط مثل اين است كه گويا 6 ماه ديگر زمان داريم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ادعاي مديرعامل استقلال : سپاهان 22 ميليارد هزينه كرده است!
مديرعامل باشگاه استقلال تهران در واكنش به ادعاي سپاهان مبني بر اينكه داوري ها به نفع استقلال بوده است، اظهار داشت: باشگاه سپاهان سازماندهي شده اين مسايل را مطرح مي كند. اين باشگاه پول كارگران زحمتكش را مي گيرد و چندين ميلياردي هزينه مي كند. پارسال 18 ميليارد تومان هزينه كردند. تا آمديم و گفتيم جو درست كردند اما بعد خود مسوولان اين باشگاه رقم را تأييد كردند. امسال هم مي گويم كه 22 ميليارد تومان هزينه كرده اند.مي دانم دوباره جو درست مي كنند اما اين قدر هزينه كرده اند.
پروژه بازپس گيري پرسپوليس از باشگاه پرسپوليس
مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس نامه اي به رئيس قوه قضاييه ارسال كرد. محمد رويانيان در اين باره گفت: با توجه به حكم صادره در سال گذشته، باشگاه پرسپوليس موفق شد نام پرسپوليس كه نيم قرن پيشينه دارد و متعلق به ميليون ها هوادار است را با حكم يك قاضي شجاع و عدالت محور به دامان مردم برگرداند اما اخيرا همان عده كه سال ها از اين نام سوء استفاده كرده بودند، در حال تلاش مجدد هستند تا به خيال خودشان با نفوذ به دستگاه قضايي و ارائه مداركي كه قبل از اين رد شده بود، نام پرسپوليس را از باشگاه پرسپوليس جدا كنند. وي در ادامه تصريح كرد: ما به عدالت رياست قوه قضاييه ايمان داريم چرا كه ايشان در كنار سوابق درخشاني كه دارند، برگزيده مقام معظم رهبري هستند و از اينرو طي نامه اي از محضر ايشان درخواست كرديم نگذارند حق بيش از 30 ميليون هوادار پرسپوليس پايمال شود و نام قديمي و پرطرفدار پرسپوليس كه سرمايه گرانقدري براي همه ايران است خارج از ضابطه به عده اي واگذار شود.
توضيحات سرمربي استقلال در خصوص يك مصاحبه
سرمربي استقلال هفته گذشته در مصاحبه اي مدعي شده بود برخي خبرنگاران ورزشي اجنبي پرست هستند، موضوعي كه اعتراض هايي را در جامعه فوتبال به دنبال داشت. به همين دليل روز گذشته امير قلعه نويي در گفت و گويي با سايت باشگاه استقلال توضيحاتي را در خصوص مصاحبه پرسرو صداي هفته گذشته خود ارايه كرد. وي اين مصاحبه اظهار داشت: برخي منظورم از اجنبي پرستي را متوجه نشدند، من مي گويم بايد با همه افراد يك جور برخورد كرد. منظورم اين است كه نبايد چون يك شخصي چشم هايش آبي است با من چشم مشكي فرق داشته باشد. وي ادامه داد: از مشكلات خبرنگاران دقيقا اطلاع دارم و افراد سالم كه سال ها است دراين حوزه فعاليت مي كنند را به خوبي مي شناسم. مخاطب صحبت هاي من همه نبودند، مگر مي شود همه را با يك چوب زد؟! حرف بنده خطاب به عده اي خاص بود. خودتان هم مي دانيد كه همه جا آلودگي هست. در همين حرفه خبرنگاري هم معدود كساني هستند كه قلم شان آلوده است. من روي حرفم با آنها بود نه آنهايي كه دارند با شرافت كار مي كنند. باور كنيد اگر افراد سالم عليه من مطلب بنويسند نماز شكر مي خوانم. در همين مطبوعات افراد سالمي مثل آقاي مدني مديرمسئول و سردبير كيهان ورزشي هستند كه اگر يك روز عليه من مطلبي بنويسند سرم را مي كوبم به ديوار چون مي دانم امثال او بي دليل چيزي را نمي نويسند.
پايان بلاتكليفي ميزباني سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا
با مذاكره و توافق مديران عامل باشگاه هاي فولاد مباركه سپاهان و ذوب آهن، تيم فوتبال سپاهان در اصفهان ميزبان رقباي آسيايي خود خواهد بود.
برخي مديران ما هم مرعوب خارجي ها هستند
سرمربي تيم فوتبال گهر لرستان در تازه ترين صحبت هاي خود ضمن انتقاد از عملكرد سرمربي تيم ملي در ماجراي احضار دورگه ها و بي توجهي به استعدادهاي داخلي يادآور شد كه نگاه درستي از سوي مربيان تيم ملي به ليگ نمي شود. محمد مايلي كهن گفت: در بين دورگه هايي كه آورده ايم يكي مثل دژاگه خوب بوده اما خيلي ها را آورده ايم كه داخلي ها از آنها بهترند. به نظر من تيم ملي در اختيار يك عده خاص است كه تحت هر شرايطي دعوت مي شوند. اين روند هم انگيزه را دربين نفرات دايمي اردوها از بين مي برد و هم انگيزه استعدادهاي حاضر در ليگ و پشت در مانده ها را مي كشد! وي ادامه داد: بحث خارجي پرستي كه اخيرا مطرح شده فقط به امروز بر نمي گردد. خدارحمت كند آقاي ايويچ را، هنوز عده اي مي گويند بهترين مربي تيم ملي بوده، شما به من بگوييد كه ايويچ چند وقت در تيم ملي كار كرد؟ آيا غير از اين بود كه او همان تيم ملي را كه به كره 6 گل زده بود را جمع كرد؟ مهمتر از همه اينكه بفرماييد چه كسي ايويچ را بركنار كرد؟ مگر خود اين آقايان اين كار را نكردند؟ متاسفانه بحث خارجي پرستي مختص برخي رسانه ها نيست و تعدادي از مديران ما نيز مرعوب خارجي ها هستند!
استقلالي ها در دفتر رئيس جمهور
مشكلات مالي باشگاه استقلال باعث شد تا سرانجام علي فتح الله زاده مديرعامل اين باشگاه براي حل شدن اين موضوع حضور در دفتر رئيس جمهوري را در مسير خود قرار دهد. در همين راستا وي ديروز به همراه اميدوار رضايي عضو هئيت مديره استقلال، امير قلعه نويي سرمربي اين تيم در جلسه اي با حضور رئيس دفتر رئيس جمهور حضور پيدا كردند.
 


اتفاقات مهم در رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو

شكست يوسف كرمي، مصدوميت كورش رجلي

رقابت هاي تكواندوي انتخابي تيم ملي با شكست سرگروه تيم ملي، آسيب ديدگي رجلي و معرفي فيناليست هاي دو وزن پيگيري شد.
تكواندوكاران اوزان فرد در روز نخست رقابت هاي انتخابي تيم ملي به ميدان رفتند كه مهم ترين حادثه را بايد باخت يوسف كرمي عنوان كرد. نماينده ايران در المپيك2012 لندن در ديدار نيمه نهايي وزن هفتم مقابل احمد محمدي از مازندران 13بر8 نتيجه را واگذار كرد و به عنوان سومي بسنده كرد. در همين وزن كورش رجلي در پيكار با مهدي خدابخش در حاليكه 8 بر يك نتيجه را واگذار كرده بود آسيب ديد و موفق به ادامه مبارزه نشد. در اين وزن محمدي و خدابخش بازي نهايي را برگزار مي كنند. در وزن اول محمد كاظمي و علي شاكري به ديدار نهايي راه پيدا كردند. در اين وزن كه مدال برنز به حامد اصلاني و اميرحسين شاكري رسيد ، حذف ميثم باقري مهم ترين حادثه بود. در وزن سوم محمد خمسه و رجبي به بازي نهايي راه يافتند. در اين وزن مدال برنز به عبدالرضايي و اميري رسيد. در وزن پنجم عليرضا نصر آزاداني به ديدار نهايي راه يافت و برنده پيكار رفيعي و سعيدي زند بايد به ديدار نصر در بازي پاياني بيايد.
اين مسابقات در خانه تكواندو جريان دارد و كادر فني تيم ملي كه مسابقات را از نزديك تماشا مي كنند در نهايت اسامي نفرات راه يافته به اردو را اعلام خواهد كرد.

 


تأكيد دوباره وزير ورزش مبني بر تعليق نبودن فدراسيون هاي ورزشي

صحنه سازي مي كنند، خطري ورزش را تهديد نمي كند

وزير ورزش و جوانان ايران همچنان اعتقاد دارد كه خطر تعليق هيچ فدراسيوني را تهديد نمي كند و انتخابات كميته ملي المپيك قطعاً در اسفند ماه برگزار مي شود.
محمد عباسي در واكنش به تعليق برخي فدراسيون ها از جمله قايقراني و دووميداني اظهار داشت: از ابتدا نيز خطري فدراسيون هاي ما را تهديد نمي كرده و نمي كند. بسيار متأسفم كه بگويم تمام صحنه سازي ها توسط عده اي در داخل كشور انجام مي شود و قطعاً در اين خصوص اقداماتي را صورت خواهيم داد. وزير ورزش و جوانان در عين حال در مورد زمان برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك گفت: قطعاً در اسفند ماه اين انتخابات برگزار خواهد شد.
 


تلاش واليبالي ها براي رسيدن به مرحله پلي آف

ليگ برتر واليبال با نزديك شدن به روزهاي پاياني خود شاهد بازي هاي زيبا و حساسي است ؛ ديدارهايي كه در آن تيم هاي مدعي به دنبال كسب جواز حضور در مرحله پلي آف هستند.
هفته نهم از دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز با 6 ديدار همزمان در شهرهاي مختلف برگزار مي شود. اين در حالي است كه ليگ برتر واليبال با نزديك شدن به روزهاي پاياني خود شاهد بازي هاي حساس و زيبا شده و در آن تيم هاي مدعي براي كسب جواز حضور در مرحله پلي آف با تمام توان و قدرت پا به ميدان مي گذارند. در يكي از مهمترين بازي هاي اين هفته تيم شهرداري اروميه در شهر خود از متين ورامين ميزباني مي كند. متين كه با هدايت كارخانه در هفته هشتم به پيروزي با ارزشي دست يافته، خود را براي پيروزي ديگري مقابل نماينده اروميه آماده كرده تا بتواند قدم به قدم با پيكان حركت كند. كاله مازندران هم در اين روز ميهمان بازرگاني جواهري گنبد است. آملي ها كه با 37 امتياز در رده سوم قرار دارند براي تداوم حضورشان در رده سوم به برد مقابل تيم انتهاي جدولي گنبد نياز دارند. در مشهد يك بازي حساس ديگر برگزار مي شود كه طي آن تيم ميزان مشهد از سايپا البرز پذيرايي مي كند. در تهران تيم صدرنشين پيكان ميزبان نوين كشاورز است. برنامه كامل بازي هاي هفته نهم از دور برگشت به اين شرح است: ¤ شهرداري اروميه - متين ورامين ¤ پيشگامان كوير يزد - شهرداري تبريز ¤ پيكان تهران - نوين كشاورز ¤ ميزان مشهد - سايپا البرز ¤ بازرگاني جواهري گنبد - كاله مازندران ¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- باريج اسانس كاشان. لازم به يادآوري است تمامي اين مسابقات ساعت 30/15 برگزار مي شود.
 


يكي از مشكلات من موضوع ويزاست

حدادي: بلاتكليف بودم، حالا مي خواهم خودم را نشان دهم

سنتر ايراني تيم بسكتبال «تورنتو» آماده است تا با تمام توان براي تيم جديدش بازي كند.
حامد حدادي درباره انتقالش به تيم تورنتو رپترز، اظهار كرد: با توجه به شرايطي كه در «ممفيس» برايم ايجاد شده بود، خودم تصميم داشتم كه تيمم را عوض كنم. با توافق هايي كه سه باشگاه انجام دادند اين اتفاق افتاد و با تصميم باشگاهم نيز به «تورنتو» آمدم. «ممفيس»، «تورنتو» و «ديترويت» به صورت پكيج چند بازيكن خود را با يكديگر عوض كردند كه من و «رودي گي» به «تورنتو» آمديم. قراردادم همانند «ممفيس» و براي يك فصل است. اين پكيج حالتي تجارتي و سودآور داشته است. بهترين سنتر آسيا در پاسخ به اين سؤال كه از تصميم كنوني ات راضي هستي يا نه؟ بيان كرد: خود شما از شرايط من در «ممفيس» خبر داشتيد. من در اين تيم با تمام توانم كار مي كردم. مربي اختصاصي داشتم و جدا از تمرينات تيم به صورت انفرادي سعي مي كردم آماده تر شوم، اما در اين ميان وضعيتم مشخص نبود. حالتي بلاتكليف داشتم كه اذيتم مي كرد. هر بازي كه فكر مي كردم مي توانم بازي كنم، نيمكت نشين بودم به همين دليل كمي فشار روي من بود، اما شك نداشتم كه هر لحظه از تمام توانم براي تيم مي گذاشتم.
سنتر ايراني تيم بسكتبال «تورنتو» با بيان اين مطلب كه در تيم جديدم نيز با تمام توان تمرين مي كنم تا بتوانم مؤثر باشم، گفت: در «تورنتو» يك بازيكن هم پست دارم كه قدرتمند است و بايد سعي كنم تا بتوانم از مربي فرصت خوبي براي بازي بگيرم و خودم را نشان دهم.
حدادي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به تغيير تيمت و حضور در كانادا از نظر ويزا مشكلي نخواهي داشت؟ بيان كرد: يكي از مسأله اين روزهاي من ويزاست، با توجه به اين كه در آمريكا ويزاي كار مي گرفتم، حالا اين شرايط وجود ندارد و بايد به كشور ديگري بروم، اما در حال پيگيري هستم تا اين مشكل نيز حل شود و بتوانم بازي كنم.

 


عنوان هفتمي جودوكار كشورمان در رقابت هاي گرجستان

نخستين روز از تورنمنت جودوي بين المللي گرجستان با كسب مقام هفتمي الياس علي اكبري براي ايران به پايان رسيد.
نخستين روز رقابت هاي جودوي گرجستان كه در تفليس در حال برگزاري است، در حالي به پايان رسيد كه الياس علي اكبري در وزن 73- كيلوگرم با كسب دو پيروزي و دو شكست به مقام هفتمي رسيد. امروز در دومين و آخرين روز اين رقابت ها ايران چهار نماينده خواهد داشت كه طبق برنامه در وزن 81 كيلوگرم امير قاسمي نژاد در اولين ديدار لاشا زوربياني از گرجستان را پيش رو دارد و در صورت برتري با برنده مبارزه جودوكاران روماني و قزاقستان پيكار مي كند. در اين وزن هم 29 جودوكار ثبت نام كرده اند. محمد جمالي، ديگر نماينده ايران در اين وزن با كازيو سيوناك نفر 59 رده بندي بهترين هاي جهان از بلاروس مبارزه مي كند. جمالي هم در صورت پيروزي در گام نخست بايد با برنده پيكار آذربايجان و اوكراين ديدار كند. اما جواد محجوب در دور نخست وزن 100- كيلوگرم استراحت دارد. او در دور دوم بايد با گئورگي كاوترادزه از كشور ميزبان پيكار كند.
 


14 ركابزن در اردوي تيم ملي دوچرخه سواري

دومين مرحله از اردوي تيم ملي دوچرخه سواري به منظور حضور در مسابقات قهرماني آسيا 2013 هند با حضور 14 ركابزن آغاز شد.
دومين مرحله از اردوي تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان در بخش مردان و در مواد استقامت و نيمه استقامت از روز گذشته در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي آغاز شد.سي و سومين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا در رده سني بزرگسالان و بيستمين دوره رقابتهاي جوانان از 17 تا 27 اسفندماه سال جاري به ميزباني كشور هندوستان و در شهر دهلي نو برگزار مي شود.
 


زمان ديدارهاي تيم ملي واليبال در ليگ جهاني

فدراسيون جهاني واليبال جدول مسابقات ليگ جهاني واليبال را منتشر كرد كه بر اساس آن اولين بازي ايران خرداد ماه برابر روسيه برگزار مي شود.
ليگ جهاني واليبال در سال 2013 با حضور 18 تيم در سه گروه 6 تيمي برگزار مي شود. اين مسابقات كه كشورهاي مختلف ميزبان آن هستند از 12 خرداد ماه آغاز و تا 25 تيرماه ادامه دارد. بر اين اساس مسابقات تيم ملي واليبال ايران در ليگ جهاني واليبال به ترتيب با تيم هاي روسيه، آلمان، صربستان، ايتاليا و كوبا خواهد بود. طبق جدول زمان بندي ارايه شده ايران بين 19 تا 21 خرداد با روسيه ديدار مي كند. تيم ملي كشورمان در دومين بازي 26 تا 28 خرداد ماه با آلمان ديدار مي كند. سومين بازي تيم ملي واليبال نيز 2 تا 4 تيرماه با صربستان خواهد بود. چهارمين بازي برابر ايتاليا نيز 9 تا 11 تير برگزار مي شود و ديدار آخر هم با كوبا 16 تا 18 تيرماه برگزار مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10