(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 23 بهمن  1391 - شماره 20427

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توفنده تر از هميشه (يادداشت روز)
نيمرو (گفت و شنود)
كوك كدام ساز ؟! (نكته)
ديدار رئيس جمهور
 با رؤساي نمايندگي هاي كشورهاي خارجي در تهران
اعتراض نمايندگان مجلس به اخلال در سخنراني لاريجاني در قم
كيهان و خوانندگان
لگد درس آموز درازگوش تروا
به اتاق فكر فتنه سبز در خارج كشور (خبر ويژه)
هاشمي ايثار كند و نامزد شود
من خودم پادويي اش را مي كنم! (خبر ويژه)
رئيس پنتاگون هشدار داد (خبر ويژه)


توفنده تر از هميشه (يادداشت روز)

«من نمي توانم تصور كنم كه بشر بتواند يك ملت سي و چند ميليوني را در مدت كوتاهي اينطور هم زبان بكند، هم قلب بكند... اين نمي تواند جز اراده الهي باشد و من هم از اول اين معنا را احساس كرده بودم به اين كه در اين نهضت، ملت به خواست خدا وحدت پيدا كرده است.»
1- آنچه در اين بيانات رهبر كبير انقلاب اسلامي (صحيفه امام، ج6 ص173) آمده است مي تواند حقيقت آنچه در روز گذشته و در سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر كشور - از مركز تا شهرها و روستاها- اتفاق افتاد را بيان كند و بدون چنين نگاهي امكان تجزيه و تحليل حضور ميليونها نفر- كه عمدتا هم جوان بودند- وجود ندارد.
روز گذشته دنيا شاهد يك پديده استثنايي بود. هيچ انقلابي در 1000 سال گذشته نتوانسته است دهها سال پس از پيروزي، با همان شادابي روزهاي اول بر دوش توده هاي مردم، استمرار پيدا كند. در واقع در ايران در هر سالگرد شاهد حضوري هم وزن حضور مردم در «انقلاب اول» هستيم و از قضا دنيا هم در هر سالگرد، به خيابانهاي منتهي به «ميدان آزادي تهران»- و مشابه آن در ساير شهرستانهاي كشور- به چشم «شاخص» ادامه انقلاب نگاه كرده و دست آخر در هر 22 بهمن به اين جمعبندي مي رسد كه «انقلاب ادامه دارد».
چه كسي مي تواند يك ملت را سي و چهار سال پس از پيروزي انقلاب اينگونه به صحنه آورد؟ آيا اين نتيجه فعاليت نخبگان سياسي است؟ آيا نتيجه فعاليت دولت و ساير دستگاههاي كشور است؟ آيا نتيجه كار دستگاههاي تبليغاتي اعم از نهادهايي نظير مراكز علميه و صداو سيما و... است؟ آيا نتيجه كار شبكه هاي اجتماعي است؟ آيا نتيجه كار شخصيت هاي برجسته در كشور است؟ نمي خواهيم و نمي توان منكر نقش آفريني و تاثير اين نقش آفريني در تداوم انقلاب اسلامي شد، اما واقعيت اين است كه ابعاد آن چيزي كه همه ساله در روز 22 بهمن در كشور اتفاق مي افتد از همه اين ها فراتر است؛ آن نيرويي كه در روز 22 بهمن پير و جوان را تحت هر شرايطي - تهديد يا عدم تهديد، شرايط سخت يا عادي- به ميدان مي آورد، يك نيروي ويژه است كه ابتدا قلب ها را به حركت درمي آورد و سپس صحنه هاي حضور عظيم مردمي را به وجود مي آورد. هر كسي كه در اين تظاهرات شركت مي كند اين نيروي عظيم بسيج كننده را در درون خود مي يابد و بدون درنگ مي گويد «خدا».
دنياي غرب و شرق و ... نمي تواند تاثير حياتي و قاطع خدا در حركت عظيم ملت ايران را درك نمايد و از اين رو هر سال با تجزيه و تحليل مادي پيش بيني مي كند كه اين بار مردم اقبال چنداني به حضور ندارند. همانطور كه حضرت امام خميني-س- فرمودند اين حضور گسترده نمي تواند جز با «اراده الهي» باشد. اما البته همه مي دانيم كه اراده الهي بستر و مجرايي براي بروز دارد. اراده الهي با «سنن الهي» در هم آميخته است و مي دانيم كه يكي از سنت هاي قطعي الهي «قابليت فعلي» است ( كما اينكه در آيه 11 سوره رعد مي فرمايد ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم). اين يكي از اصلي ترين نكاتي است كه راه اسلام اصيل را از راه «اسلام التقاطي» و «اسلام انحرافي» جدا مي نمايد. التقاطي ها و انحرافي ها وانمود مي كنند كه فرد مي تواند به فقه و سنت هاي حوزوي اسلام پشت پا بزند و با يك نگاه عرفاني بطور مستقيم به خدا رسيده و از «الطاف خاص» آن بهره مند شود در حاليكه پيروان اسلام اصيل معتقدند راه رسيدن به خدا جز از طريق كتاب و سنت و پيروي از حاملان اصيل اين دو ميسّر نيست.
در طول دوران 34 ساله انقلاب اسلامي ايران، بارها چهره هايي نامدار - كه البته نام و نانشان مديون محرومين وفادار به اسلام بودند- منحرف شده و از ميدان خارج شدند و حتي به صف دشمن پيوسته و به آلت فعل او تبديل گرديدند. در ميان آنان بعضي از روحانيون برجسته و بعضي از مقامات عاليرتبه هم بودند ولي با انحراف آنان، مردم منحرف نشده و با كنار زدن آنان راه را با استقامت ادامه دادند و خداوند متعال هم متقابلا روند امور را به نفع آنان به گونه اي رقم زد كه هر اتفاق داخلي، منطقه اي و بين المللي به نفع شان تمام شد هر چند كه شياطين شرق و غرب با استفاده از تجهيزات مختلف و در صفوفي متحد به اين ملت فشار وارد مي كردند. در اين ميان هيچ جنگي در منطقه اتفاق نيفتاد مگر آن كه در نهايت به ضرر دشمن و به نفع مردم ايران تمام شد و اين در حالي بود كه دشمن در بعضي از اين حوادث براي به نتيجه رسيدن، صدها ميليارد دلار هزينه كرد، و هزاران نظامي خود را از دست داد و حال آن كه در همان حوادث، اين ملت با كمترين هزينه و عمدتا حتي بدون دادن يك قرباني به پيروزي رسيد و اين چيزي بود كه دشمن بارها به آن اعتراف كرد.
«وحدت ملي اسلامي مردم» در روز 22 بهمن در طول اين 34 سال، تاثير شكاف ميان مقامات- كه گاه و بيگاه و تحت تاثير بي تقوايي و هواي نفس روي مي دهد و كام امت و امام را تلخ مي نمايد- از بين مي برد. ديروز مردم به خوبي نشان دادند كه هيچ ارزشي براي آنچه 7 روز پيش -يكشنبه استيضاح- در مجلس از سوي رؤسا و بعضي از اعضاي دو قوه مجريه و مقننه روي داد، قايل نيستند و راه خود را خالصانه و بدون تزلزل مي روند. اين هم خود در دنيا يك «پديده» است چرا كه در كشورهاي ديگر اختلاف ميان دو يا چند مسئول، ملت را دو شقه كرده و گروهي را در برابر گروهي ديگر قرار مي دهد. در اينجا مردم نه تنها به درگيري جناحي كشانده نمي شوند بلكه به يك عامل مهم در كاستن از اختلافات خواص تبديل مي شوند. حتي گاهي ديده مي شود كه باندهاي قدرت محور تلاش مي كنند تا اختلاف و درگيري را به ميان مردم بكشانند- نظير اقدام كاملا مشكوكي كه ديروز در قم روي داد- ولي به دليل بيداري مردم موفق نمي شوند.
2- بد نيست در اينجا به يك موضوع و مصداق هم كه اساسا با هدف ايجاد اختلاف و درگيري در داخل كشور طراحي شده است، نظري بياندازيم، «مذاكره با آمريكا»، بحث مذاكره ايران با آمريكا يا مذاكره آمريكا با ايران در طول اين سي و چند سال جريان داشته است اگر به موارد آن نگاه بيندازيم درمي يابيم كه اولاً اين بحث عمدتاً زماني مطرح شده كه آمريكا با يك مشكل كليدي مواجه بوده و براي حل آن همه راه ها را رفته و وقتي با بن بست كامل مواجه شد، بحث حل و فصل مسئله از طريق ايران را مطرح كرده است، ثانياً در ايران، مطرح كنندگان اين بحث نوعاً جريانات و اشخاص آلوده اي بوده اند كه يا در پي اجراي يك «ماموريت خارجي» و در نهايت حل مسئله آمريكا بوده اند و يا اينكه در صدد بوده اند از اين بحث به گمان اينكه بالاخره در كشور طرفداراني دارد، براي تقويت موضع باندي و جناحي خود استفاده نمايند. بايد به اين نكته اضافه كرد كه بحث رابطه با آمريكا در داخل كشور نوعاً توام با يك بحث كلي تر تحت عنوان «لزوم بازنگري امور» بوده است با اين وصف بحث مذاكره با آمريكا از سوي اين گروه ها و اشخاص نه براي حل يك مسئله بلكه براي «طرح يك مسئله بنيادي» صورت مي گيرد و بخشي از اين مسئله بنيادي پذيرش اين نكته است كه «ايران بايد در برابر آمريكا كوتاه بيايد» و اين در حالي است كه در طول اين دوران، آمريكايي ها عليه ملت ايران انواع ستم ها و جنايات را
-كه يك قلم آن ترور دانشمندان هسته اي است- مرتكب شده و حتما بايد پاسخگو باشند. كمي به عقب برگرديم، بحث لزوم تجديدنظر در اصول و مباني از جمله بحث مذاكره با آمريكا را اولين بار «علي اكبر سعيدي سيرجاني» به طور جدي و نسبتا رسمي مطرح كرد. او در مقاله اي تحت عنوان «عصر خردگرايي» كه چند ماه پس از رحلت حضرت امام(ره) در روزنامه اطلاعات چاپ شد، مسئله پايان عصر امام را به طور خيلي ظريف مطرح كرد كه در زمان خود بحث زيادي را برانگيخت. وابستگي سيرجاني به محافل آمريكايي مشهورتر از آن است كه به بحث نياز داشته باشد بعدها همين بحث را افراد آلوده ديگري دنبال كردند و امروز هم سردمدار بحث مذاكره و به تعبير روشن تر «كوتاه آمدن در برابر فشار و تعدي آمريكا»، دو جريان آلوده علي الظاهر مخالف هم يعني «فتنه» و «انحراف» هستند. طرح بحث «مذاكره با آمريكا» از منظر اين دو گروه، از يك سو حمايت هاي خارجي را به نفع آنان- و نه كشور- جلب مي كند و در اين ميان عمدتا به حمايت ديپلماتيك، اطلاعاتي و رسانه اي دشمن نظر دوخته اند به بيان ديگر سردمداران جريان فتنه و حلقه انحرافي مايلند از طريق ارسال پالس هايي، فشار خارجي به نظام جمهوري اسلامي را به يك كانال داخلي انتقال داده و به ابزاري براي تقويت موضع خود تبديل نمايند به گونه اي كه در نهايت نظام و مردم براي رستن از فشار آمريكا به آنان به عنوان «واسطه حل مسئله» متوسل و ملتجي شوند. اين دو جريان آلوده از منظري داخلي هم درصددند تا خود را مظهر يك جريان ميانه كه مايل است همه چيز را- از جمله اصول و آرمان هاي اسلام و انقلاب- به نفع «معيشت» و «آزادي» مردم حل و فصل نمايد، معرفي كنند و صد البته اين يك دروغ و رياكاري محض است چرا كه اصول و آرمان هاي اسلام و انقلاب- و از جمله ايستادگي در برابر آمريكاي متجاوز- مطمئن ترين و تنهاترين راه براي تامين معيشت و آزادي مردم و استقلال كشور است و با نفي اين اصول و آرمان ها جز اسارت براي مردم باقي نمي ماند كما اينكه در دوره 53 ساله پهلوي باقي نماند.
اين نوع نگاه به بحث مذاكره با آمريكا و اهدافي كه در طرح آن وجود دارد، نقطه تلاقي سران فتنه و انحراف است و انصافا وحدت آنان در اين مسائل مو نمي زند!
مردم ديروز در راهپيمايي خود اين نوع گرايشات را بي نصيب نگذاشتند، شعارهاي مرگ بر آمريكا كه گاه و بيگاه سخنان رئيس جمهور محترم را قطع مي كرد و در نهايت حجم پلاكاردهاي مرگ بر آمريكاي مردم به گونه اي بود كه حتي ديروز «هاآرتص» نوشت: «مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، بيشترين شعارهايي بود كه در سي وچهارمين سالگرد انقلاب اسلامي در ايران شنيده شد.»
سعدالله زارعي
 


نيمرو (گفت و شنود)

گفت: در اخبار سايت هاي ضد انقلاب آمده است كه هفته قبل، ابتدا رضا ربع پهلوي و مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي در ملاقات با يك كميته فرعي اتحاديه اروپا خواستار مهار جمهوري اسلامي ايران شده بودند.
گفتم: چه غلط ها! خب ديگه چي؟!
گفت: همين سايت ها نوشته اند بلافاصله بعد از اين ملاقات، اردشير اميرارجمند و رجب مزروعي نيز به نمايندگي از سران فتنه با همان كميته فرعي ملاقات كرده و همان درخواست را مطرح كرده اند ولي مسئولان اروپايي به آنها وعده سرخرمن داده اند.
گفتم: يارو ميهمان يك آدم قالتاق شده بود. صاحبخانه پرسيد؛ گشنه اي؟! يارو جواب داد؛ آره! صاحبخانه گفت؛ خودم هم خيلي گشنه ام! قراره يك مرغ بخرم، وقتي خريدم، بهش ميگم تخم كنه تا برات نيمرو درست كنم!

 


كوك كدام ساز ؟! (نكته)

ديروز در حالي كه توده هاي عظيم و چند ده ميليوني مردم با حضور حماسي و بي نظير خود در راهپيمايي 22 بهمن، تبليغات پرحجم و گسترده دشمنان را به هيچ گرفته و به قول حضرت امام(ره) تحليل هاي آمريكا و اسرائيل را زير گام هاي استوار خود لگدمال كرده بودند، گروهي اندك و كم شمار در مراسم باشكوهي كه به همين مناسبت در شهر مقدس قم برپا شده بود، به بهانه مخالفت با مواضع رئيس مجلس و حمايت از رئيس جمهور، در تلاش براي ايجاد اخلال در اين مراسم عظيم و دشمن شكن بودند كه با حضور موثر و هوشمندانه مردم، نقشه آنان نقش برآب شد.
درباره چرايي اين اخلالگري و هويت واقعي اخلالگران گفتني هايي هست؛
1- مواضع رئيس مجلس يا مواضع رئيس جمهور و اين كه هر يك از آنها تا چه اندازه و به چه ميزان در مواضع خود صاحب حق! هستند موضوع اين نوشته نيست، نه آن كه مواضع اين دو قابل ارزيابي نبوده و از پرداختن بي نياز باشد، بلكه به گواهي آنچه در پي خواهد آمد، ماجراي اخلال ديروز بيرون از مواضع دو مسئول ياد شده اتفاق افتاده است و شواهد فراواني در دست است كه نشان مي دهد ماجراي تلخ روز يكشنبه هفته گذشته در جلسه علني مجلس فقط دستاويزي براي يك حركت اخلالگرانه هماهنگ شده با آن سوي آب ها بوده است تعجب نكنيد! بخوانيد!
2- اين توصيه حكيمانه و راهگشاي رهبرمعظم انقلاب طي چند روز اخير، - حداقل 10 روز گذشته- بارها در رسانه ها و مجامع و محافل مطرح شده و هيچكس را نمي توان يافت كه از آن بي خبر باشد؛
«از امروز تا روز انتخابات هر كس احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار گيرد، قطعا به كشور خيانت كرده است» ضمن آن كه اين توصيه طي يكسال گذشته نيز به مناسبت هاي مختلف از سوي حضرت آقا بيان شده و علاوه بر آن، عقل سليم و برخورداري از كمترين درايت و بصيرت هم بر ضرورت توجه به آن دلالت دارد. بنابراين به آساني مي توان نتيجه گرفت كه؛
اولا: اخلالگران كمترين اعتقادي به رهبري انقلاب نداشته و خود را ملزم به پيروي از دستورات و رهنمودهاي ايشان نمي دانسته اند.
ثانيا: گروه ياد شده با اقدام اخلالگرانه خود «قطعا به كشور خيانت كرده اند».
ثالثا: با هيچ توجيه و توضيحي نمي توان اخلالگران را در دايره نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرد.
و سوال اين است كه كداميك از سه گزينه ياد شده قابل انكار است؟! و درباره كداميك از آنها مي توان كمترين ترديدي داشت؟! و البته بي بصيرتي و كم داني برخي از آنها- فقط برخي از آنها- نيز مي تواند گزينه چهارم باشد.
3- انقلاب اسلامي، تنها انقلاب در جهان امروز است كه همه ساله مشروعيت و مقبوليت خود را با حضور حماسي و بي نظير مردم در يوم الله 22 بهمن به رخ جهانيان مي كشد و با اين حضور حماسي، تبليغات مسموم و هجوم پرحجم دشمنان بيروني را نقش بر آب مي كند. اين نكته به اندازه اي بديهي است كه نه فقط بر هيچيك از مردم شريف و هوشمند ايران اسلامي پوشيده نيست، بلكه براي كندذهن ترين افراد نيز به آساني قابل فهم است. بنابراين چگونه مي توان احتمال داد كه اخلالگران ديروز از اين نكته بديهي بي خبر بوده اند و بي آن كه بدانند چه مي كنند و بدون اطلاع از پي آمدهاي اقدام دشمن پسند خويش دست به اخلال زده اند؟! ممكن است گفته شود كه آنان از برخي مواضع رئيس مجلس عصباني بوده اند! كه اين عذر بدتر از گناه است چرا كه مي دانستند با اخلالگري در مراسم باشكوه 22 بهمن، قبل از آن كه به خيال خود، از رئيس مجلس انتقام بگيرند! ساز دشمنان بيروني را كوك كرده و به تعبير حكيمانه رهبرمعظم انقلاب «قطعا به كشور خيانت كرده اند». آيا، اين تناقض قابل توجيه است؟!
4- نقش راهپيمايي عظيم و حماسي 22 بهمن در خنثي كردن تبليغات دشمنان بيروني به اندازه اي است كه بارها به صراحت و بدون پرده پوشي از آن به عنوان حركتي كه همه ساله بر تبليغات پرحجم آنها خط بطلان مي كشد ياد كرده و مي كنند و بر ضرورت حاشيه سازي براي تحت الشعاع قرار دادن اين حماسه عظيم و دشمن شكن اصرار داشته و دارند كه به عنوان نمونه مي توان از تجمع نزديك به 100 نفره گروهك هاي ضد انقلاب در پارك ملت تهران در بعدازظهر 22 بهمن سال 1379 و نمونه هاي مشابه ديگري از اين دست ياد كرد. آيا نبايد حاشيه سازي ديروز را در بستر برخي ديگر از حاشيه سازي هاي مشابه ارزيابي كرده و آيا نبايد مسئولان ذيربط به دنبال پيگيري آن باشند؟!
5- تجربه 15سال گذشته- بعد از خروج گروهك هاي تابلودار ضد انقلاب از صحنه سياسي كشور- نشان داده است كه دشمنان بيروني، حاشيه سازي هاي خود را با بهره گيري از عوامل بي تابلوي خود و در پوشش اختلاف ها و درگيري هاي جريانات و يا شخصيت هاي سياسي درون نظام دنبال مي كنند و همين تجربه با توجه به اسناد موجود حكايت از آن دارد كه حاشيه سازان اولا؛ به هيچيك از جريانات سياسي درون نظام اعتقاد و ارادتي ندارند و ثانيا؛ حاشيه سازي خود را به عنوان يك پروژه در روزهاي حماسه ساز كشور كليد مي زنند. روزهاي حماسه سازي نظير روز قدس، 22 بهمن و...
6- حالا به متن اين پيامك توجه كنيد!
«يكشنبه انتقام، پاسخي به يكشنبه سياه! دست خدا از آستين مردم بيرون آمد»!
تصور مي كنيد اين پيامك را چه كساني بلافاصله بعد از ماجراي ديروز قم به اين سوي و آن سوي ارسال كرده اند؟! خودتان دنبال كنيد! و اما درباره «دست خدا» كه در پيامك آمده است گفتني است؛ اوايل انقلاب، اعلاميه اي با متن زير در يكي از نقاط پر تردد تهران پخش شده بود «همانگونه كه خدا صلي الله عليه و آله در قرآن فرموده است...»!! آيا پيامك ياد شده نوع اصلاح شده! اطلاعيه اوايل انقلاب نيست؟!
7- كساني كه روز يكشنبه هفته گذشته آن حركت ناپسند و دشمن شاد كن و مصداق تعبير «خيانت به كشور» را رقم زدند بايد مي دانستند دو جريان نيم نفس و مرموز فتنه و حلقه انحرافي كه هيچكدام به هيچيك از طرفين ماجرا ارادتي ندارند و برخلاف آنچه به ظاهر ادعا مي كنند نه تنها با يكديگر اختلافي ندارند، بلكه در پشت صحنه دست هاي به هم گره خورده نيز دارند، گوش به زنگ صيد ماهي مطلوب دشمن از آب گل آلود نشسته اند ...
8- بلافاصله بعد از ماجراي ديروز قم، رسانه ها و محافل بيگانه كه مانند هميشه براي طفره رفتن از پوشش خبري حماسه عظيم و بي نظير حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن، و كوچك نمايي اين رخداد بزرگ به دنبال سوژه بودند، ماجراي ياد شده را به تيتر و خبر اول خود تبديل كردند. انگار نه انگار كه چند ده ميليون نفر از مردم پاكباز و خداجوي اين مرز و بوم به حمايت از اسلام و انقلاب به ميدان آمده بودند. آيا اين هم پوشاني تصادفي بوده است؟!
9- و بالاخره اين نكته نيز گفتني است حزب الله گروه گرا و قبيله گرا نيست كه به حمايت يا مخالفت با اين يا آن سوي ماجرا، آب به آسياب دشمن بريزد و به لطف خدا تاكنون اينگونه نبوده است.
حزب الله نقشه راه را از رهبرمعظم انقلاب مي گيرد و اقدامات و مواضع اين و آن را- هر كه باشند و در هر مقامي جاي گرفته باشند- با خطي كه حضرت آقا ترسيم فرموده اند به ارزيابي مي نشيند. حضرت آقا با صراحت مي فرمايند «هر كس احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار گيرد، قطعا به كشور خيانت كرده است» و اخلالگران مورد اشاره دقيقا چنين كرده اند. تحت پوشش كدام يك از طرفين اختلاف؟! و با كدام بهانه؟! مهم نيست! مهم آن است كه مطابق نظر صريح و حكيمانه رهبرمعظم انقلاب، مرتكب «خيانت» شده اند. اميد آن كه جرم آنها فقط كم داني و غفلت باشد و نه...!
حسين شريعتمداري
 


ديدار رئيس جمهور

با رؤساي نمايندگي هاي كشورهاي خارجي در تهران

رئيس جمهور با بيان اينكه انقلاب اسلامي حركتي تاريخي و تاريخ ساز است اظهار داشت: از اين منظر انقلاب اسلامي متعلق به همه بشريت است و به اعتبار اينكه تحولي انساني بوده عميق و ماندگار شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در ديدار سفرا و مسئولان نمايندگي هاي كشورهاي خارجي و سازمان هاي بين المللي به منظور گراميداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با طرح اين سوال كه آيا امروز كسي را سراغ داريد كه از وضع فعلي جامعه جهاني راضي باشد؟ خاطر نشان كرد: چه كسي مي تواند ادعا كند كه وضع موجود دنيا راضي كننده است؟ در كجاي دنيا آرامش و امنيت برقرار است و كدام بخش از ساكنان زمين با احساس كرامت زندگي مي كنند؟
رئيس جمهور انقلاب اسلامي را حركتي براي بازگشت به حقيقت انساني توصيف و خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي فطرت ها را بيدار كرده و باعث شد عظمت انساني بارديگر در جهان طنين انداز شده و يك حركت انساني محض در جهان به جريان بيفتد.
رئيس جمهور تاكيدكرد: مرزبندي هاي فعلي همه تحميلي است و انقلاب اسلامي آمد تا بگويد اين مرزبندي ها كاذب بوده و انسانها بايد بر مبناي حقيقت انساني خود با يكديگر همكاري كنند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي متعلق به همه انسانها است اظهار داشت: هر كس در هر كجا بدنبال احياي انسانيت انسان ها باشد يك انقلابي و همراه انقلاب اسلامي است.
رئيس جمهور با بيان اينكه شايد همان زورگويان اجازه ندادند كه حقيقت پيام انقلاب اسلامي به طور كامل منتشر شود، گفت: البته پيام انقلاب اسلامي در گستره وسيعي در دنيا منتشر شده و امروز به هر كجا كه پا بگذاريد مردم دنبال عدالت، پاكي، صلح و برادري هستند و ما از اين بابت خدا را سپاسگزاريم.
 


اعتراض نمايندگان مجلس به اخلال در سخنراني لاريجاني در قم

تعدادي از نمايندگان مجلس به اخلال در سخنراني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب در قم اعتراض كردند.
محمدعلي پورمختار رئيس كميسيون اصل 90 با تأكيد بر لزوم پيگيري نهادهاي امنيتي در مورد اخلال و بداخلاقي هاي بوجود آمده در مراسم سخنراني رئيس مجلس در قم گفت: مسببان اين واقعه بايد به سرعت توسط نهادهاي امنيتي و انتظامي شناسايي شوند و نتايج آن به اطلاع ملت ايران برسد.
نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ گفت: بداخلاقي هاي ياد شده، جشن ميليوني برگزاري سالروز پيروزي انقلاب را به كام مردم تلخ كرد.
سيدحسين نقوي حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز حركت سازماندهي شده در برهم زدن سخنراني رئيس مجلس را خلاف ولايتمداري خواند و گفت: دستگاه هاي امنيتي وظيفه خود را در اين باره به خوبي انجام خواهند داد.
نقوي حسيني، در واكنش به برخي رسانه ها كه حركت برهم زنندگان سخنراني رئيس مجلس را ولايتمدار خواندند، تأكيد كرد: كسي كه در روز حضور باشكوه ملت و حماسه 22بهمن، تنش و خوراك رسانه اي براي دشمنان ايجاد كند و اين حماسه بزرگ را تحت تأثير قرار دهد ولايتمدار نيست.
وي، با بيان اينكه اين گونه اقدامات اهانت به ساحت مقدس ولايت است، تأكيد كرد: نفس اين رفتارها به خلاف توصيه رهبر معظم انقلاب و در مسير خواسته هاي دشمنان است.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با محكوم كردن اقدام عده اي محدود در برهم زدن سخنراني رئيس مجلس تصريح كرد: اين حركت ضد انقلابي تخطي آشكار از دستورات رهبر معظم انقلاب است.
نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اينكه اين اقدام ضد انقلابي منبعث از يك تفكر انحرافي است، افزود: بايد براساس موازين قانوني با اين انحراف به شدت مقابله شود.
وي با بيان اينكه استاندار استان قم پاسخگوي اين مشكلات باشند، تأكيد كرد: دستگاه هاي امنيتي بايد اين اقدام را براساس موازين قانوني پيگيري كنند.
در همين رابطه خبرگزاري خانه ملت گزارش داد: صبح يكشنبه در مراسم راهپيمايي 22بهمن در شهر مقدس قم عده اندكي كه مشخص بود از قبل سازماندهي شده بودند تلاش كردند با برخي شعارها عليه رئيس مجلس مانع سخنراني علي لاريجاني شوند.
براساس اين گزارش رئيس مجلس پس از شعارهاي اين افراد، سخنراني خود را نيمه تمام گذاشت، اين اتفاق در حالي صورت مي گيرد كه مقام معظم رهبري، همگان را به وحدت، حفظ احترام مسئولان قوا و پرهيز از اختلاف فراخوانده بودند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ اينكه آمريكا شيطان بزرگ است اثبات شده و هيچ شكي در آن نيست و اينكه پس از كشتار و قتل و غارت مردم سوريه كه توسط او و همپيمانانش صورت گرفته و به يكباره از شرايط خود در حال عقب نشيني است بايد شك كرد و هشيار بود ولي مزدوراني كه به هر شكل با دلبستگي به اين شيطان و ديگر شيطانك هاي همراه وي مرتكب جنايات و ريختن خون مردم بي گناه سوري شدند بدانند كه استكبار جهاني به اربابان و دست نشاندگان بزرگتر آنها همچون صدام و حسني نامبارك و بن علي و قذافي ها وفادار نماند و به هنگام تمام شدن تاريخ مصرف آنها از حمايت آنها دست برداشت چطور انتظار داريد به نوچه هاي كوچكي چون شما اعتماد كند و اين سرنوشت براي ديگر سرسپردگان غرب كه در ديگر نقاط جهان به كشتار و قتل و غارت مردم مشغولند مي باشد.
طالعي
¤ با عرض تبريك و احساس افتخار از دستاوردهاي دانشمندان فضايي، توصيه مي شود براي به حداقل رساندن تأثيرات هيمودايناميك شتاب بر دستگاه گردش خون سعي شود حيواناتي شبيه ميمون به حالت افقي و عمود بر راستاي شتاب به فضا فرستاده شوند.
يك پزشك
¤ به نظر مي رسد آمريكايي ها به اين جمع بندي رسيدند كه نتايجي كه از گروهك هاي تروريستي در سوريه مي خواستند را فعلاً در حالت ضعيف تر درآورند، يعني به اين نتيجه رسيدند اين گروه ها در عراق بسيار مؤثرتر مي توانند باشند.
يك ايراني
¤ بصيرت و آگاهي يكي از الطاف الهي است كه در قبال عبوديت خالصانه به بندگانش عطا مي فرمايد. كساني كه حوادث سوريه را بهار عربي مي دانند اصولاً با بيداري اسلامي بيگانه اند.
سيدرضا حسيني نژاد
¤ آنچه بين دولت و مجلس اتفاق افتاد باعث ناراحتي براي همه شد در شرايطي كه از مناظره آقاي شريعتمداري و آقاي عسگراولادي لذت برديم اگر همه دولتمردان از اين آقايان بزرگوار درس بگيرند مشكلات حل مي شود.
ميرزاخاني
¤ با توجه به تأكيدات رهبر معظم انقلاب به رئيس جمهور و رئيس مجلس در بحث رسيدگي به معضلات معيشتي مردم جلسه استيضاح وزير كار يك فتنه دو سويه بود. مسئولان بايد فقط گوش به فرمان رهبر باشند.
يك شهروند
¤ در اين موقعيت حساس رئيس مجلس و رئيس جمهور مي توانستند از بروز چنين اتفاقاتي جلوگيري به عمل آورند و با حفظ وحدت، باعث شادي دشمن نشوند.
3191---0912 و 9181---0912
¤ آقايان! واقعاً كه در اطاعت از رهبري و نوكري مردم سنگ تمام گذاشتيد؟! واقعاً متأسفم كه در بصيرت و آگاهي و پيروي از ولايت از ملت عقب تريد. آيا دهانهاي پر از حقد و كينه دشمنان را نمي بينيد؟! حركت شما در هفته گذشته بخشيده نخواهد شد مگر اينكه در رسانه عمومي از ملت و رهبري عذرخواهي كنيد. مسئولين بدانند تا زماني ارزش و اعتبار دارند كه توجه به منويات رهبري و در مسير خدمتگزاري به ملت باشند. مگر مسئولين سوگند ياد نكرده اند كه به ملت خيانت نكنند؟ آيا وقتي دشمن ملت را شاد مي كنيد خيانت به ملت نيست؟
عليمرداني
¤ آقايان مسئول قوا كه در اين شرايط اقتصادي مردم را فراموش كرده و از يكديگر انتقام مي گيرند بدانند كه مردم ما هم آقايان را فراموش مي كنند.
0417---0918
¤ متأسفانه رئيس مجلس و رئيس جمهور باعث خوشحالي دشمنان شدند و بهانه به دست آنها دادند. در شرايط فعلي بايد همه با حفظ وحدت و همدلي آب به آسياب دشمن نريزيم.
يك شهروند
¤ شرطي كه آقاي نجابت براي ائتلاف سه نفره گذاشته است اگر به آن پايبند باشند، وضع اصولگرايان خيلي بهتر مي شود. آنها را به خون شهدا قسم بدهيد كه اين شرط را قبول كنند.
يك شهروند
¤ در معافيت هاي اعلام شده از سوي نظام وظيفه عمومي يك مورد مربوط به جانبازان 10 درصد مي باشد اما به واقع بايد گفت آمدي جانم به قربانت ولي حالا چرا؟ با گذشت 24 سال از پايان جنگ تحميلي خيلي از جانبازان پا به سن گذاشته اند و اين معافيت به درد آنان نمي خورد.
8200---0912
¤ در خبرها آمده بود بانك ها بيشترين تخلفات اداري را در پرونده خود دارند اين معضل به يك باره بوجود نيامده بلكه از چشم پوشي از خطاهاي كوچك در گذشته شروع شده و امروز به چنين آماري رسيده است. اختلاس بزرگ هم كه اتفاق افتاد از همين تخلفات سرچشمه گرفته بود.
6263---0938
¤ اگر نقدينگي در كشور وجود دارد مربوط به دهك هاي بالاي جامعه مي باشد و الا دهك هاي پايين جامعه كه چيزي ندارند.
كاظمي
¤ مدتهاست منتظر فيلم مستند و يا برنامه اي براي معرفي مخترعين و اختراعاتشان كه موجب افتخارمان شده باشد هستم. از سيما كه آبي گرم نشد خدا خير دهد به كيهاني ها با چاپ مقالات يك كهكشان افتخار، اميدوارم ادامه دار باشد.
صامت
¤ در سال حمايت از كار و سرمايه ايراني «مزين كردن» خيابان جمهوري اسلامي به تابلوهاي شركتي از كشور تحريم كننده ايران نوعي اهانت به مردم است.
حسين حبيبي از اسلامشهر
¤ از پليس راهور درخواست مي شود با رانندگان كاميونها كه در آخر شب از خيابان آيت ا كاشاني خيابان بهنام با سرعت زياد عبور مي كنند و باعث آزار و اذيت اهالي محل و ريختن نخاله در خيابان مي شوند برخورد نمايد.
زرگر
¤ از پمپ بنزين خيابان ولي عصر، يك روغن 4 ليتري روغن الوند به مبلغ 15 هزار تومان خريداري كردم، اما روي قوطي قيمت آن 10 هزار و 800 تومان درج شده بود. آيا هيچ كس نظارتي بر اين گرانفروشي ها ندارد.
يك شهروند
¤ براي خودروهايي كه از كرج و ساوه وارد بزرگراه آزادگان مي شوند دور برگردان در يافت آباد و بازار آهن شادآباد و شماره 2 وجود ندارد. از مسئولان تقاضا داريم نسبت به احداث دور برگردان در اين جاده اقدام كنند.
سلمان نظري خرم
 


لگد درس آموز درازگوش تروا

به اتاق فكر فتنه سبز در خارج كشور (خبر ويژه)

در حالي كه سخنگوي گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز از پاريس مي گويد اين گروه برخلاف 2 سال گذشته برنامه اي براي دعوت به راهپيمايي سكوت ندارد، يك رسانه ضدانقلاب خاطرات تلخ افتضاح «اسب تروا» در 22بهمن 88 و شكست فتنه گران در 25 بهمن 89 را بازخواني كرد.
اردشير اميرارجمند به راديو فرانسه گفته كه گروه متبوع وي برخلاف 2 سال گذشته برنامه اي براي دعوت به تجمع در سالگرد حصر موسوي و كروبي ندارد. به گزارش راديو فرانسه، وي مي گويد ما به جمع بندي در اين مورد نرسيده ايم.
در پي آخرين فتنه انگيزي موسوي و كروبي در 25بهمن 89، محدوديت هاي ارتباط با گروهك هاي ضدانقلاب براي اين دو نفر اعمال شده است.
يادآور مي شود آخرين دعوت هاي گروهك هاي خارج نشين كه شامل پياده روي در پياده روهاي خيابان ونك و برخي مناطق بالاي شهر تهران بود، سال گذشته با كمترين استقبال مواجه نشد و اين در حالي بود كه آنها مدعي بودند در صورت بازداشت فتنه گران قيامت به پا مي كنند. با اين حال پسرفت فتنه سبز به جاي گسترش در جنوب شهر تهران و ديگر شهرها، ثابت كرد آنها تنها كاريكاتور جنبش را كشيده اند و روند تحميق برخي افراد در داخل از خارج كشور را پي مي گيرند.
همزمان پايگاه اينترنتي خودنويس كه از سناريوي اسب ترواي فتنه گران (مربوط به 22 بهمن 88) به عنوان درازگوش تروا ياد كرده و بارها به مهاجراني و ابراهيم نبوي و حلقه لندن(جرس) به خاطر اين افتضاح حمله كرد، نوشت: 3 سال پيش طرح سايت نزديك به ياران هاشمي [ جرس وابسته به مهاجراني و كديور] نتيجه اي جز نااميدي جنبش سبز به ارمغان نياورد. استراتژي اسب تروا براي غافلگير كردن دشمن است اما طرح اسب ترواي آن سايت باعث غافلگيري مخالفان شد و به جاي غافلگير كردن حاكميت، طرحي رمزگشايي شده را ارائه كرد كه نتيجه آن جز بازداشت بسياري از مخالفان در ميدان صادقيه و خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي نبود. آن طرح مايه شكست شد.
خودنويس افزود: طرح اسب تروا عملا قدرت و ابتكار عمل را به حاكميت بازگرداند اما مي توان گفت كه بزرگ ترين آسيبي كه طرح «اسب تروا» به جنبش رساند، عيان كردن «پاشنه آشيل» جنبش، يعني فقدان رهبري متمركز بود. راه پيمايي 22 بهمن برگزار شد، بسياري بازداشت شدند.
اين سايت اينترنتي نوشت: هاشمي پس از شكست سبزها در ماجراسازي 25بهمن 89 گفته بود آنها به خاطر اعمال غيرقانوني مرتكب فعل حرام شده اند.
يادآور مي شود چند هفته پيش اميرارجمند و رجب مزروعي به همراه دو تن از اعضاي گروهك ملي-مذهبي با يكي از نهادهاي فرعي شوراي اروپا ملاقات كرده و خواستار حمايت آنها از فتنه گران براي مهار جمهوري اسلامي و حل چالش غرب با ايران شدند. اين ديدار متعاقب ملاقات هاي رضا ربع پهلوي و مريم رجوي با اروپايي ها انجام شد.
اقتصاد آمريكا به گل نشست
 


هاشمي ايثار كند و نامزد شود

من خودم پادويي اش را مي كنم! (خبر ويژه)

قائم مقام حزب اعتماد ملي از اصلاح طلبان خواست در انتخابات پشت سر هاشمي رفسنجاني قرار بگيرند. منتجب نيا مي گويد «بنده خودم حاضرم پادويي كنم».
رسول منتجب نيا عضو سابق مجمع روحانيون مبارز در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار، با بيان اينكه «هاشمي اگر نامزد انتخابات شود ايثار كرده» مي گويد: من اين پيشنهاد را به دوستان اصلاح طلب مي دهم كه بياييم دست به دست هم دهيم و متحد و منسجم پشت سر آقاي هاشمي براي انتخابات سال 92 قرار بگيريم. بنده خودم حاضرم پادويي كنم.
وي در پاسخ اين سوال كه آيا «اين بازگشت به سال 68 است؟ بعد هم نه هاشمي خودش را اصلاح طلب مي داند و نه بسياري از اصلاح طلبان او را.» مي گويد هاشمي الان هاشمي سال 68 نيست به هر حال انسان در مسير تكامل است، آيت الله هاشمي امروز و بعد از وقايع سال 88 بسيار متفاوت از سال 68 و 78 و حتي 88 است. فضاي امروز هم فضايي است كه ما بايد واقع بينانه تصميم بگيريم با توجه به واقعيت ها من فكر مي كنم آقاي هاشمي تنها كسي است كه همه اصلاح طلب ها و جمع عظيمي از مردم پشت سرش هستند منتها بايد اين انگيزه در ايشان ايجاد شود و به ايشان اطمينان داده شود كه همه او را مي خواهند تا نامزدي را بپذيرد.
قائم مقام كروبي در حزب اعتماد ملي در عين حال با اين سوال خبرنگار مواجه شد كه «خود اين هم تضاد است. خانواده هاشمي مي گويند اصلاح طلبان اين تخريب ها را انجام داده اند و الان شما مي گوييد اصلاح طلبان بايد پشت سر او بايستند. چرا فكر مي كنيد بازخورد اين تضاد در جامعه به نفع اصلاح طلبان است؟» وي پاسخ داد: بالاخره خود اصلاح طلبان هم در قضيه تخريب نقش داشتند اما حرف من اين است كه اصلاح طلبان از تندرو و كندرو و بدلي و غيربدلي و زنداني و حصر خانگي و همه و همه بيايند از نامزدي هاشمي حمايت كنند.
(پس راهبرد شما اجماع بدلي و تقلبي و تندرو و كندرو است؟) همه روي يك شخص اجماع كنيم.
منتجب نيا در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره شرط گذاري فتنه گران برخي مدعيان اصلاح طلبي براي حضور در انتخابات مي گويد: اينكه اصلاح طلبان شرط بگذارند كه در صورتي وارد انتخابات مي شوند كه زنداني ها آزاد شوند و حصر شكسته شود، روياپردازي است.
وي همچنين درباره تفاوت هاشمي و خاتمي گفته است: آقاي هاشمي يك امتيازهايي دارد كه آقاي خاتمي ندارد متدينان اكثريت شان هاشمي را قبول دارند؛ اهميت نمي دهند كه دخترش را گرفتند، يا به پسرانش انگ سوءاستفاده مالي زدند. در مقابل آقاي خاتمي در بدنه متدينان آن محبوبيت و موقعيت را ندارد يا در حوزه نفوذ ندارد اما بين روشنفكران و مردم عادي بسيار محبوب است ولي من عرضم اين است كه اگر آقاي هاشمي نامزد انتخابات شود آقاي خاتمي هر چه اعتبار دارد به صحنه مي آورد و مي گويد مردم، من تشخيص دادم كه آقاي هاشمي امروز منجي كشور است و ...
منتجب نيا اين واقعيت را كه حمايت از خاتمي از هاشمي در سال 84 و نيز حمايت هر دو از موسوي در سال 88 باعث پيروزي ائتلاف اصلاح طلبان و هاشمي نشد، مورد بحث قرار نداد.
 


رئيس پنتاگون هشدار داد (خبر ويژه)

شبكه فاكس نيوز در گزارشي هشدار داد وضعيت اقتصادي در آمريكا فاجعه بار است.
فاكس نيوز از قول جيم راجرز تحليل گر آمريكايي گفت: اقتصاد آمريكا با مشكلات جدي مواجه است. با توجه به اقداماتي كه وزارت خزانه داري انجام مي دهد مي توان در آينده التهاب هاي بسيار بيشتري را براي دلار انتظار داشت. آمريكا در مقايسه با ديگر كشورهاي جهان بيشترين بدهي را دارد.
فاكس نيوز مي افزايد: «بدهي هاي آمريكا در كل تاريخ جهان بي سابقه است. اين وضع به هيچ وجه خوب نيست. در 5 سال گذشته بدهي هاي آمريكا بيش از كل سالهاي قبل تاريخ آمريكا افزايش يافته است. چه كسي مي داند تا 5 سال ديگر بدهي هاي آمريكا به چه سطحي خواهد رسيد. اين روند نمي تواند ادامه پيدا كند زيرا فاجعه بار است.»
اين گزارش تاكيد مي كند: مقامات آمريكايي كاري انجام ندهند بدهي ها به صورت سرسام آوري افزايش خواهد يافت. مقامات آمريكايي فقط در اين باره حرف مي زنند و هيچ كاري انجام نمي دهند. آنها در سي سال گذشته فقط از اين سخن گفته اند كه لازم است مشكل بدهي هاي آمريكا حل شود اما در طول اين سه دهه، به صورت مرتب بدهي هاي آمريكا سير صعودي داشته و اين روند اصلا متوقف نشده است.
در همين حال البرت پولين استاد دانشگاه و اقتصاددان آمريكايي در مصاحبه با «رييل نيوز» تصريح كرد: «اقتصاد آمريكا به گل نشسته است». به گزارش واحد مركزي خبر وي گفت: ميزان توليد ناخالص داخلي در 3 ماه پاياني 2012 به صفر رسيد. در واقع اين ميزان از صفر نيز كمتر و به منفي يك دهم درصد رسيده است. از اين رو بايد گفت اين باور كه اقتصاد ما در مسير سالم و بهبودي قرار دارد به وسيله اين آمار رد مي شود زيرا هيچ رشدي در سه ماهه پاياني 2012 در اقتصاد مشاهده نشده است. اين را نيز بايد به ياد داشته باشيم كه سه و نيم سال است كه بعد از ركود اقتصادي بين سالهاي 2007 تا 2009، اين ركود به صورت رسمي پايان يافته است. سه و نيم سال بعد از آن، ما هنوز هيچ رشد اقتصادي نداريم.
اين اقتصاددان آمريكايي معتقد است: اقتصاد ما همچنان درگير پيامدهاي سقوط وال استريت است مي باشد و شكننده است.
در همين حال رابرت زوليك، رئيس سابق بانك جهاني از اين كه باراك اوباما، كاهش كسري بودجه شديد آمريكا را از اولويت هاي خود قرار نداده، انتقاد كرد. رابرت زوليك در يك سخنراني در مركز سياست گذاري دو حزب دموكرات و جمهوري خواه گفت: «من برخلاف ميل خود، به اين نتيجه رسيده ام كه رئيس جمهور اصول بودجه و نجات رفاه اجتماعي را به عنوان اولويت هاي خود در دور دوم رياست جمهوري در نظر نمي گيرد.»
با وجود اين اظهارات پانه تا وزير دفاع آمريكا اختلاف بين نمايندگان دمكرات و جمهوري خواه را خطري جدي براي آمريكا خوانده است. لئون پانه تا اعلام كرد: اختلافات بين نمايندگان دموكرات و جمهوري خواه در كنگره جدي ترين خطر براي اقتصاد، امنيت ملي و سياست آمريكا به شمار مي رود. وي در آخرين سخنراني سياسي خود پيش از كنار رفتن از رياست پنتاگون، به شدت از شكست نمايندگان آمريكا براي مديريت صحيح مشكلات بودجه كشور انتقاد كرد و گفت: در سخنراني خود در دانشگاه جرج تاون «مهمترين وظيفه مسئولان سياسي، غلبه بر ناكارآمدي نمايندگان كنگره است كه كيفيت زندگي، امنيت ملي، اقتصاد و توان ما را در حل مشكلات كشور تهديد مي كند.»
رئيس سابق سيا هشدار داد: از دست رفتن اعتماد مردم آمريكا، بهايي است كه بايد پرداخت. با اين كار، شما جوي نامطمئن ايجاد مي كنيد كه به هر شرايطي دامن مي زند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10