(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 23 بهمن  1391 - شماره 20427

حديث دشت عشق
پايان هفته بيست و پنجم ليگ برتر
پرسپوليس با يازدهمين تساوي يازدهم ماند
اخبار كوتاه از فوتبال
اعلام اسامي ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي در جام جهاني
رفع تعليق فدراسيون شناي ايران
دعوت از تيم ملي واليبال ايران به آرژانتين
سرمربي خارجي ثامن سبزوار نامزد سرمربيگري تيم ملي هندبال
پنجمين قهرماني تيم ملي بسكتبال ايران در غرب آسيا
چهارمين سهميه ايران برباد رفت
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد ابراهيم ابراهيمي درچه
مناجات عاشقانه شهيدي از درچه

قسمتي از وصيت نامه شهيد- تعقيبات نماز شهيد
¤ خدايا! آمرزشت اميد بخش تر از كردار من است و رحمتت وسيعتر از گناه من است.
معبودا! اگر گناهم نزدت بزرگ است، گذشت تو از گناه من بزرگتر است.
بارخدايا! اگر من لايق نيستم كه به رحمت تو برسم. رحمت تو لايق آن است كه به من برسد و مرا فرا گيرد زيرا كه رحمت تو همه چيز را فرا گرفته است. شهيد ابراهيمي يك روز قبل از عمليات وصيت خود را نوشت و به دوستان گفت خواب ديده كه شهيد مي شود وقتي تركش خمپاره به او اصابت كرد تا آخرين نفس صداي يا مهدي(ع) و يا حسين(ع) او شنيده مي شد. (به نقل از نورالله شمسايي همرزم شهيدش).
روحش شاد و راهش پررهرو باد ان شاءالله.
هنگام آخرين اعزام در حالت تدارك ازدواج او بودند. او نامزد داشت اما شهادت سرنوشت او را تغيير داد.
 


پايان هفته بيست و پنجم ليگ برتر

پرسپوليس با يازدهمين تساوي يازدهم ماند

تيم فوتبال پرسپوليس كه با حضور يحيي گل محمدي هم نتوانسته رتبه اش را در جدول رده بندي تك رقمي كند، در شرايطي هفته بيست و پنجم ليگ برتر را به پايان برد كه با تساوي برابر نفت تهران همچنان در رده يازدهم باقي ماند!
روز سوم از هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر از ساعت 15 روز شنبه با ديدار تيم هاي نفت تهران و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي تهران آغاز شد كه در پايان دو تيم به تساوي يك بر يك دست پيدا كردند.در اين ديدار كه به قضاوت يدالله جهانبازي برگزار شد مصطفي سيفي در دقيقه اول براي نفت تهران گل زد اما در دقيقه 18 ولاتكو دانوفسكي نخستين گل خود را براي پرسپوليس به ثمر رساند تا نيمه اول با تساوي به پايان برسد.
در نيمه دوم پرسپوليس تلاش بيشتري براي رسيدن به گل كرد و با به ميدان فرستادن غلامرضا رضايي و هادي نوروزي بر قدرت تهاجمي خود افزود اما بازيكنان اين تيم نتوانستند موقعيت هاي خطرناكي را روي دروازه تيم نفت ايجاد كنند. در دقايق پاياني فشار پرسپوليس براي رسيدن به گل بيشتر شد اما بازهم اين تيم نتوانست به گل برتري دست پيدا كند.
شاگردان يحيي گل محمدي كه مدتهاست نتوانسته اند خود را به رده هاي زير 10 در جدول رده بندي برسانند، در صورتيكه اين بازي را با پيروزي پشت سرمي گذاشتند مي توانستند تا رده هشتم هم صعود كنند اما اين تساوي - كه يازدهمين تساوي سرخپوشان بود - باعث شد آنها همچنان با 32 امتياز در رده يازدهم باقي بمانند.
اما در ادامه رقابت هاي هفته بيست و پنجم ليگ برتر سه ديدار ديگر برگزار شد كه در يكي از اين ديدارها داماش گيلان موفق شددر رشت با نتيجه يك بر صفر برابر فجرسپاسي به پيروزي برسد. عليرضا جهانبخش در دقيقه 21 تنها گل تيم رشتي را وارد دروازه تيم شيرازي كرد.
در ديگر ديدارها تيم پيكان توانست در آخرين دقايق بازي با آلومينيوم با تك گل محمدرضا طهماسبي حريف خود را در هرمزگان از پيش رو بردارد تا اين تيم به نخستين پيروزي در نيم فصل دوم دست يابد. پيكان با اين پيروزي با 23 امتياز و يك پله صعود در رده پانزدهم قرار گرفت.
در چهارمين و آخرين بازي اين هفته هم سايپا در خانه با نتيجه صفر بر صفر برابر مس متوقف شد. سايپا در شرايطي كه مي توانست با پيروزي برابر مس، پرسپوليس را يك پله به پايين بكشاند با يك امتيازي كه گرفت در همان رده دوازدهم باقي ماند تا نه جايگاه اين تيم عوض شد و نه پرسپوليس به رده دوازدهم سقوط كند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

فيروزي سكته را رد كرد
مديرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با اعلام اينكه سرمربي تيمش سكته را رد كرد، گفت: حال عمومي فيروزي خوب است اما بايد تا روز چهارشنبه در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان نفت اهواز تحت نظر باشد. ناصر گودرزي در خصوص آخرين وضعيت سلامتي سرمربي تيم صنعت نفت آبادان ضمن بيان مطلب فوق گفت: متاسفانه پس از بازي با سپاهان يكي از ليدرها به انتقاد تند ازعلي فيروزي پرداخت كه اين انتقاد منجر به درگيري لفظي شديد طرفين شد كه اين موضوع باعث شد فشار سرمربي تيم ما بالا رود.وي در همين خصوص افزود: اين موضوع باعث شد كه حال وي داخل هواپيما و در جريان پرواز اصفهان- اهواز به شدت بد شود كه پزشك تيم ما در همان جا اعتقاد داشت كه وي سكته خفيفي را رد كرده است.وي با بيان اينكه فيروزي در حال حاضر در بيمارستان نفت اهواز بستري است گفت: به گفته پزشكان فيروزي سكته را رد كرده است اما بايد حداقل تا روز چهارشنبه در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان بماند و احتمال آنژيوگرافي از وي نيز زياد است.
منصوريان مشاور فني تيم فوتبال ارتش ايران
تيم فوتبال ارتش جمهوري اسلامي ايران براي حضور در بازي هاي مقدماتي جام جهاني ارتش هاي جهان صبح ديروز تهران را به مقصد مسقط، پايتخت عمان ترك كرد.براي اولين بار بيش از 10 بازيكن تيم ملي المپيك ايران در تيم ارتش حاضر بودند تا ايران تيم قدرتمندتري را در بازي هاي پيش رو و به ويژه جام جهاني در اختيار داشته باشد.عليرضا منصوريان، سرمربي تيم المپيك به عنوان مشاور فني تيم ارتش و يكي از آناليزورهاي تيم المپيك هم همراه با تيم ارتش ها به عمان رفته است.سرمربيگري تيم ارتش هاي ايران را عليرضا روزبهاني بر عهده دارد و رحمان احمدي كه سال ها سرمربي تيم نيروي زميني بود، به عنوان مربي كنار روزبهاني فعاليت مي كند.تيم فوتبال ارتش ايران در بازي هاي مقدماتي به همراه عمان و قطر در يك گروه قرار دارد و در اولين مسابقه 26 بهمن به مصاف ميزبان خواهد رفت.
تداوم اختلاف 16امتيازي بارسلونا با رئال مادريد
تيم فوتبال بارسلونا در هفته بيست و سوم لاليگا مقابل ختافه پيروزي پرگلي را بدست آورد.در ادامه رقابتهاي لاليگا عصر ديروز بارسلونا در ورزشگاه نيوكمپ و در حضور بيش از 85 هزار تماشاگر ميزبان ختافه بود كه با نتيجه 6 بر يك به پيروزي رسيد.در اين ديدار آندرس اينيستا ستاره ميدان بود و نقش تاثيرگذاري در پيروزي كاتالان ها داشت.گل هاي بازي را آلكسيس سانچس 6، ليونل مسي 13، ويا 58، كريستين تيو 79، اينيستا 90 و پيكه در واپسين دقايق وقت هاي تلف شده براي شاگردان رورا به ثمر رساندند.بارسلونا با اين پيروزي 62 امتيازي شد و اختلاف 16 امتيازي با رئال را حفظ كرد.مادريدي ها هم ديروز موفق شده بودند در برنابئو سويا را با نتيجه 4 بر يك شكست دهند . رئال با 46 امتيازدر رده سوم قرار دارد.
 


اعلام اسامي ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي در جام جهاني

كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي اسامي ملي پوشان كشورمان را براي شركت در رقابت هاي جام جهاني 2013 تهران اعلام كردند.
آزادكاران ملي پوش كشورمان در حالي از سوي كادر فني براي حضور در رقابت هاي جام جهاني مشخص شدند كه اين رقابتها طي روزهاي 3 و 4 اسفند ماه در سالن 12 هزار نفري مجموعه آزادي تهران برگزار مي شود. ضمناً كادر فني تيم ملي كشتي آزاد تا پيش از آغاز اين رقابتها اسامي 14 كشتي گير منتخب از ميان آزادكاران معرفي شده را اعلام مي كند. تركيب تيم ايران در اين مسابقات به شرح زير است:
55كيلو: حسن رحيمي، اميد جلالي بهار، روزبه فرازمند
60كيلو: مسعود اسماعيل پور، حسن مرادقلي، هاشم مختاري
66كيلو: مهدي تقوي، علي اصغر جبلي، محمد يوسفي
74كيلو: صادق گودرزي، حسن طهماسبي، مصطفي حسين خاني
84كيلو: احسان لشگري، احسان اميني، رضا بيات
96كيلو: حامد طالبي، حامد تاتاري
120كيلو:كميل قاسمي، محمدرضا آذرشكيب، جعفر شمس ناتري
مربيان: غلامرضا محمدي، رضا لايق، محمد طلايي، عليرضا رضايي، نادر ناظري مدير فني: رسول خادم
فقط يك المپيكي در تيم كشتي فرنگي
اما تيم ملي كشتي فرنگي ايران با 14 كشتي گير در جام جهاني تهران به ميدان مي رود. جام جهاني كشتي فرنگي اول و دوم اسفند ماه با حضور 10 تيم برتر جهان در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود كه تيم ملي ايران با 7 كشتي گير اصلي و 7 ذخيره در اين رقابت ها شركت مي كند. ايران كه در سه دوره گذشته جام جهاني فرنگي قهرمان شده است، امسال با وجود ميزباني، كمتر از چهره هاي شاخص سود مي برد و بشير باباجان زاده تنها كشتي گير المپيكي است كه براي ايران به روي تشك خواهد رفت. ايرج اسفندياري فر مربي تيم ملي كشتي فرنگي در مورد نفرات تيم ملي ايران گفت: تركيب جواني داريم و تكرار قهرماني مثل دوره گذشته سخت است اما اميدواريم تا در حد انتظار خوب كشتي بگيرند و توقعات را برآورده كنند. تركيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران به شرح زير است:
55 كيلوگرم: محسن حاجي پور- سامان عبدولي، 60 كيلوگرم: حميد زارع- عبدالمحمد پاپي، 66 كيلوگرم: علي محمدي- افشين بيابانگرد، 74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده- هادي عليزاده پورنيا، 84 كيلوگرم: طالب نعمت پور- علي قيطاسي، 96 كيلوگرم: داود گيل نيرنگ- مهدي علياري، 120كيلوگرم: بشير باباجان زاده- امير قاسمي منجزي
 


رفع تعليق فدراسيون شناي ايران

فدراسيون بين المللي شنا، تعليق را از روي فدراسيون شناي ايران برداشت.
پيش از اين به دليل تغيير روساي چند فدراسيون، مجامع بين المللي ورزش چند رشته از ورزش ايران از جمله شنا را تعليق كردند و ملي پوشان ايران از حضور در چند مسابقه رسمي محروم شدند. اما اخيرا به دنبال تغييراتي كه در فدراسيون شنا صورت گرفت و دبير سابق اين فدراسيون به عنوان سرپرست معرفي شد، كنفدراسيون شناي آسيا، تعليق ايران را لغو كرد تا ورزشكاران بتوانند به مسابقات بين المللي بروند. اولين رويدادي كه نمايندگان ايران پس از رفع تعليق قرار است به آن اعزام شوند، مسابقات واترپلوي باشگاه هاي آسيا است.
سرپرست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو با تاييد رفع تعليق از اين فدراسيون گفت: در نامه اي كه فدراسيون جهاني براي ما فرستاده است عنوان شده كه از اين پس مي توانيم در مسابقات بين المللي رشته هاي تحت پوشش فدراسيون شركت كنيم و اين به معناي رفع تعليق از فدراسيون است. محسن رضواني در ادامه گفت: نخستين رويداد ورزشي پيش رو مسابقات واترپلو باشگاه هاي آسياست كه دو هفته ديگر در كويت برگزار مي شود و باشگاه هاي فولاد ماهان اصفهان و نفت و گاز اميديه نماينده هاي ما در اين مسابقات هستند.
 


دعوت از تيم ملي واليبال ايران به آرژانتين

فدراسيون واليبال آرژانتين با ارسال دعوتنامه خود به فدراسيون واليبال ايران، از تيم ملي بزرگسالان كشورمان دعوت كرد تا در دو تورنمنت بين المللي اين كشور حضور پيدا كند.
بر اين اساس تيم ملي واليبال ايران در اولين دوره مسابقات بين المللي آمريكاي جنوبي كه طي روزهاي 28 تا 30 مرداد و با حضور چهار تيم برگزار مي شود، شركت مي كند. ضمن اينكه تيم ملي در تورنمنت بين المللي چهارجانبه ديگري هم كه طي روزهاي اول تا سوم شهريور ماه برگزار مي شود، حضور خواهد داشت. در حال حاضر آرژانتين در جايگاه نهم جدول رده بندي تيم هاي ملي واليبال دنيا قرار دارد.
 


سرمربي خارجي ثامن سبزوار نامزد سرمربيگري تيم ملي هندبال

رئيس فدراسيون هندبال از «رافائل» سرمربي تيم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار به عنوان گزينه اصلي سرمربيگري تيم ملي نام برد.
جلال كوزه گري همچنين گفت: در سبزوار با رافائل سرمربي تيم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار در صورتي كه پذيراي اين مطلب باشند، جلسه اي خواهيم داشت. وي ادامه داد:رافائل در حال حاضر با تيم ثامن سبزوار قرارداد بسته است و تمامي هزينه هاي وي را اين باشگاه پرداخت مي كند، ما نيز از اين اتفاق خوب استفاده مي كنيم و اميدواريم كه بتواند به تيم ملي كمك كند.
كوزه گري اذعان كرد: اگر مربي به دعوت خود فدراسيون به ايران بيايد و در اختيار فدراسيون باشد بسيار بهتر است ولي با توجه به شرايط فعلي و اينكه كميته ملي المپيك ديگر مانند گذشته ارز دولتي ندارد و اكثر مربيان خارجي قراردادشان لغو شده است؛ به همين دليل ما نيز براي دعوت از مربيان خارجي، از اين رويه استفاده مي كنيم و در صورتي كه تمايل به اين همكاري وجود نداشت از مربيان داخلي استفاده خواهيم كرد.
فدراسيون هندبال در شرايطي قصد استفاده از سرمربي تيم ثامن الحجج(ع) سبزوار را در تيم ملي دارد كه پيش از اين فدراسيون بسكتبال هم به خاطر مشكلات مالي و ارزي مجبور شد با سپردن هدايت تيم مهرام به بچيروويچ بخش عمده اي از مشكلات مالي قرارداد سرمربي تيم ملي را حل كند.
 


پنجمين قهرماني تيم ملي بسكتبال ايران در غرب آسيا

سيزدهمين دوره مسابقات بسكتبال غرب آسيا با قهرماني تيم ملي ايران به پايان رسيد.
ششمين و آخرين ديدار از سيزدهمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني غرب آسيا عصر روز شنبه ميان دو تيم ايران و لبنان در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد. اين ديدار در پايان وقت قانوني به تساوي 80 بر 80 انجاميد اما تيم ملي ايران بدون در اختيار داشتن اوشين ساهاكيان، حامد سهراب نژاد و صمد نيكخواه بهرامي در اولين وقت اضافه بازي صاحب برتري شد. اين بازي در نهايت با نتيجه 100 بر 86 به پايان رسيد.
بدين ترتيب ايران براي پنجمين بار قهرماني رقابت هاي غرب آسيا را از آن خود كرد. تيم ملي بسكتبال ايران در حالي موفق به شكست لبنان شد كه اين تيم عربي به عنوان مدافع عنوان قهرماني به تهران سفر كرده بود.
البته شكست برابر ايران تاثيري در سرنوشت لبنان براي كسب سهميه جام ملت هاي آسيا نداشت. اين تيم پيش از اين ديدار و به خاطر پيروزي برابر اردن و عراق جواز شركت در اين رقابت ها را كسب كرده بود. اردن هم با پيروزي برابر عراق ديگر سهميه غرب آسيا براي شركت در جام ملت هاي 2013 آسيا را كسب كرد. تيم ملي ايران هم پيش از اين با قهرماني در كاپ آسيا به عنوان اولين تيم منطقه غرب به جام ملت ها صعود كرده بود.
 


چهارمين سهميه ايران برباد رفت

تيم فوتبال صباي قم كه تا دقايق پاياني ديدار برابر الشباب از حريف خود پيش بود و در آستانه برپايي جشن صعود به رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا قرار داشت، در ضربات پنالتي مغلوب نماينده امارات شد تا سهميه فوتبال ايران در فصل آينده اين رقابت ها همان 3 سهميه باقي بماند.
ديدار مرحله پلي آف رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا بين تيم هاي صباي قم و الشباب امارات روز شنبه در ورزشگاه يادگار امام قم برگزارشد كه در پايان تيم فوتبال الشباب موفق شد در ضربات پنالتي 5 بر 3 نماينده ايران را شكست دهد و راهي مرحله بعد شود. اين بازي در پايان 120 دقيقه به تساوي يك بر يك انجاميد. در اين ديدار كه به قضاوت عبدالمالك بشير از سنگاپور و در حضور بيش از 6500 تماشاگر برگزار شد، ايمان رزاقي راد(4) تنها گل صبا را به ثمر رساند. اين در حالي بود كه شاگردان صمد مرفاوي در طول مسابقه بسيار برتر از حريف اماراتي خود بودند و موقعيت هاي گلزني زيادي را از دست دادند.در حالي كه صبايي ها خود را براي جشن صعود به ليگ قهرمانان آسيا آماده مي كردند در دقيقه 89 الشباب به گل تساوي دست پيدا كرد تا بازي به وقت اضافه كشيده شود. در وقت هاي اضافه هم دو تيم به تساوي رضايت دادند تا ضربات پنالتي تيم صعود كننده را مشخص كند.
در ضربات پنالتي سهراب بختياري زاده، سليمان فلاح و رضائيان پنالتي هايشان را به گل تبديل كردند و كريم اسلامي ضربه اش را به تير افقي دروازه كوبيد. الشبابي ها هم همه ضرباتشان را به گل تبديل كردند.الشباب امارات با پيروزي برابر صباي قم در گروه B رقابتهاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا با لخويا قطر، پاختاكور ازبكستان و الاتفاق عربستان همگروه شدند.
تيم هاي فوتبال سپاهان اصفهان، تراكتورسازي تبريز و استقلال تهران سه نماينده ايران در فصل آينده رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا خواهند بود كه رقابت هايشان را از اواخر اسفندماه آغاز خواهند كرد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤كشور امارات كه چند سالي است مهدي عموزاده را در بخش كوميته و نادربيگي را در بخش كاتا در تيم هاي ملي خود به كار گرفته است در جديدترين تصميمات مسئولان كاراته خود قصد دارد از يك مربي ديگر ايراني بهره ببرد و به همين منظور با وحيد خواجه حسيني مذاكراتي داشته اند.
¤ مسابقات دسته برتر پينگ پنگ مردان امروز در شرايطي برگزار خواهد شد كه نوشاد عالميان، پينگ پنگ باز المپيكي ايران بزرگ ترين غايب اين رقابت هاست.عالميان كه به عنوان تنها نماينده ايران در تور حرفه اي قطر حضور خواهد داشت، ترجيح داده كه در اين دوره از مسابقات دسته برتر پينگ پنگ مردان حضور نداشته باشد و تمريناتش را در نوشهر انجام دهد.
¤ كاوه موسوي ركورددار پرتاب چكش ايران قرار است 90 روز به شهر بندري آدلر روسيه برود تا دوره هاي بدنسازي اش رازير نظر مربي روسي خود دنبال كند.
¤ مدير تيم هاي ملي تيراندازي عنوان كرد كه تيرانداز المپيكي ايران به اردو دعوت نشده است.حيدرعلي نعمتي درباره حضور نداشتن سلطاني، ابراهيم برخورداري و راضيه برخورداري در اردوي تپانچه گفت: خانم سلطاني فرهنگي هستند و زمان كافي براي شركت در اردو را ندارد. آقاي برخورداري هم كارمند است و پس از المپيك تمريناتش را در قزوين ادامه مي دهد، البته چاوا سرمربي تپانچه بعد از المپيك از برخورداري براي حضور در تيم ملي دعوت نكرده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10