(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 25 بهمن  1391 - شماره 20429

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نوشته اي كه خوانده نشد ! (يادداشت روز)
خيالات ! (گفت و شنود)
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي:
200 شركت دانش بنيان در سال 92 تشكيل مي شود
هشدار چين به آمريكا درباره تحريم هاي يكجانبه ايران
با حضور صالحي در مسكو
دهمين نشست كميسيون همكاري هاي مشترك ايران و روسيه برگزار شد
عراقچي خبر داد
بحران سوريه و بحرين موضوعات پيشنهادي ايران براي مذاكرات قزاقستان
كيهان و خوانندگان
حلقه انحرافي براي «مرد بحران» كم خدمت كرده است؟! (خبر ويژه)
فارين پاليسي: اوباما هر كاري مي كند مقابل ايران شكست مي خورد (خبر ويژه)
الجزيره: وليعهد عربستان از سوي رئيس سيا انتخاب شده است (خبر ويژه)
نظر محمد هاشمي، كرباسچي و كواكبيان درباره نامزدي هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)
كاربران فيس بوك و گوگل چگونه از سوي سيا رصد مي شوند؟ (خبر ويژه)


نوشته اي كه خوانده نشد ! (يادداشت روز)

يادداشت دوشنبه نگارنده در ستون «نكته» كيهان با عنوان «كوك كدام ساز؟!» كه به واكاوي اخلال دشمن پسند در مراسم 22 بهمن شهر مقدس قم اختصاص داشت، بعد از انتشار بازتاب وسيع و گسترده اي يافت و بسياري از خوانندگان و اقشار مختلف مردم در تماس با كيهان، ضمن محكوم كردن آن رخداد تلخ و سرزنش اخلالگران، از روشنگري به موقع روزنامه درباره پشت صحنه ماجراي ياد شده تقدير كردند كه جمع فراواني از علماي روحاني و طلاب علوم ديني از جمله آنها بودند. در اين ميان اما، تعدادي از تماس گيرندگان كه شاهد ماجرا بودند و شماري از كساني كه با اخلالگران همراهي كرده بودند نيز، درباره ماجراي مورد اشاره توضيحاتي داشتند كه به آن خواهيم پرداخت.
1- تعداد كساني كه از سراسر كشور و يا خارج كشور در تماس با كيهان از اخلال در مراسم باشكوه 22 بهمن قم با عنوان اقدامي دشمن پسند و مرموز ياد كرده اند، بيرون از اندازه و شمار است. آنان معتقد بودند كه اخلالگران با آبروي نظام بازي كرده و در پي آن بوده اند كه جشن بزرگ و دشمن شكن انقلاب را در انظار جهانيان كه همه ساله در اين روز به ايران اسلامي دوخته مي شود، مخدوش جلوه دهند. بسياري از اين طيف، اخلال ياد شده را ترفند مشترك حلقه انحرافي و اصحاب فتنه مي دانستند و ساحت مردم ولايتمدار و شريف قم را دور از اينگونه اقدامات زشت و ناپسند ارزيابي مي كردند كه ضمن تاييد اين نظر درباره ماجراي ياد شده اشاراتي خواهيم داشت.
2- طيف دوم از تماس گيرندگان به سه گروه جداگانه قابل تقسيم بودند؛
الف: كساني كه آن روز شاهد ماجرا بودند و اخلال در مراسم باشكوه و حساس يوم الله 22 بهمن را به شدت محكوم مي كردند ولي اين توضيح را ضروري مي دانستند كه اولاً؛ عوامل ايجاد اخلال را نبايد با توده هاي عظيم مردم ولايتمدار و هوشمند شهر مقدس قم كه حضور آنان در تمامي عرصه هاي دفاع از اسلام و انقلاب مثال زدني بوده است، همسو و همراه تلقي كرد و ثانياً؛ تعدادي از كساني كه در آن ماجرا با عوامل اخلال همراهي كرده بودند، از ماهيت اين حركت دشمن پسند با خبر نبوده اند و چنانچه كانون اين اقدام را مي شناختند هرگز با عوامل اخلال همراهي و همزباني نمي كردند. يكي از اين طيف كه شخصيت علمي و انقلابي شناخته شده اي است مي گفت وقتي براي چند نفري كه با اين اقدام همراهي كرده بودند درباره پي آمدهاي آن توضيح مختصري دادم و مخصوصاً وقتي به پلاكارد «زنده باد بهار»! كه متعلق به حلقه انحرافي است و در صحنه بلند شده بود اشاره كردم، آنان از همزباني با اخلالگران به شدت پشيمان شده و آشكارا احساس فريب خوردگي كردند.
ب: گروه دوم از اين طيف، برخي از كساني بودند كه با عوامل اخلال همراهي كرده بودند. اين عده در تماس با كيهان مي گفتند؛ از برخي مواضع رئيس مجلس ناراضي و حتي عصباني بوديم و هنگامي كه عده اي عليه او شعار دادند، به گمان اين كه آنها نيز فقط انگيزه ابراز مخالفت و نارضايتي از عملكرد رئيس مجلس را دارند، با آنان همصدا شديم ولي بعد از آن كه مشاهده كرديم تعدادي از شعار دهندگان به سوي رئيس مجلس مهر و... پرتاب مي كنند و در پي برهم زدن مراسم باشكوه 22 بهمن هستند، متوجه شديم فريب خورده ايم و فرداي آن روز وقتي يادداشت كيهان را كه در آن به كلام حضرت آقا استناد شده و آمده بود ايشان هر حركت تشنج آفرين را با عبارت «قطعاً خيانت به كشور است» توصيف فرموده اند، احساس گناه كرديم. چند تن از اين طيف اظهار مي داشتند كه بعد از پي بردن به خطاي خويش به زيارت حضرت معصومه(س) رفتيم و از شهدا به خاطر گناهي كه مرتكب شده و زمينه اي كه براي سوء استفاده دشمنان و قاتلان شهداي انقلاب فراهم آورده بوديم، عذرخواهي كرديم.
اين عده از كيهان گلايه داشتند و مي گفتند، خطاي آنها را نبايد به حساب «خيانت» گذاشت و تأكيد مي كردند كه هرگز نمي دانستيم دست به چه اقدام دشمن پسندي زده ايم. نكته درخور توجه در اظهارات اين عده كه تقريباً از سوي تمامي آنها ابراز شده است اينكه مي گفتند؛ مقصود ما تنبيه كساني بود كه ماجراي تلخ يكشنبه مجلس را پديد آوردند و تأكيد مي كردند اگر آقاي ... كه مقصر اصلي و آغاز كننده آن ماجراي تلخ بود براي سخنراني آمده بود، از ابتدا به وي اجازه ورود نمي داديم! و البته كيهان به آنان گوشزد مي كرد كه در آن صورت هم مرتكب خطاي بزرگ ديگري شده بوديد.
و اما، درباره اظهارات اين برادران بايد گفت؛ در يادداشت كيهان، از بي خبري شماري از همراهي كنندگان با اخلال مورد اشاره نيز به عنوان يكي از 4 گزينه احتمالي ياد شده و تمامي آنان به يك اندازه مقصر تلقي نشده بودند و البته پي بردن اين عده به خطاي خويش را بايد نشانه صداقت آنها دانست.
ج: گروه سوم كه تعداد آنها بسيار اندك و كم شمار است، برخي از عوامل و افراد نزديك به حلقه انحرافي بودند. اين عده بلافاصله بعد از ماجراي اخلال در مراسم 22 بهمن شهر مقدس قم، با ارسال پيامك به اين و آن، ضمن استقبال از ماجرا سعي داشتند جرم بزرگ عامل اصلي واقعه تلخ جلسه استيضاح روز يكشنبه را به رئيس مجلس نسبت دهند و اعتراض به لاريجاني را نشانه حمايت از رئيس جمهور قلمداد كنند. پيامك هايي نظير «يكشنبه انتقام، پاسخي به يكشنبه سياه! دست خدا از آستين مردم بيرون آمد»! و چند پيامك مشابه از سوي افرادي كه در حلقه انحرافي به كار گرفته شده اند ارسال مي شد. متن تمامي آنها به وضوح نشان مي دهد، ارسال كنندگان در پي آن بوده اند كه اولا؛ جاي مقصر اصلي و آغازكننده ماجراي روز يكشنبه استيضاح را با كسي عوض كنند كه اگرچه، آغازكننده نبود ولي در پاسخ به آغازكننده ماجرا تندي غيرقابل توجيه و اهانت آميزي كرده بود. و ثانيا؛ با فرصت طلبي و به قيمت ايجاد اخلال در مراسم دشمن شكن جشن انقلاب، براي مقصود ناشايسته خود به اصطلاح «سند» بتراشند و- همانگونه كه بلافاصله دست به كار شدند- اخلال ياد شده را به حساب حمايت مردم قم از جريان متبوع خود بنويسند!! البته اين نوشته به اندازه اي بي رنگ و ناشيانه بود كه خوانده نشد!
3- اشاره به اين نكته نيز ضروري است كه بعد از ماجراي يكشنبه استيضاح، علاوه بر مقصر اصلي، برخي از اطرافيان نزديك وي نيز، آن جلسه را چيزي شبيه يك «دوئل» ارزيابي كرده بودند كه برخلاف آنچه پيشاپيش طراحي كرده و انتظار داشتند، به شكست سخت آغازكننده ماجرا و مقصر اصلي منجر شده بود. اخلال در مراسم 22 بهمن قم اقدامي عجولانه بود كه براي كاستن از آثار شكننده اين شكست طراحي شده بود كه هرچند اين پروژه با صحنه گرداني پشت پرده و مشترك برخي از عوامل حلقه انحرافي و اصحاب فتنه در شهر مقدس قم و آن هم در يوم الله 22 بهمن كليد خورد و شماري از شركت كنندگان در مراسم را فريب داده و به بازي در ميدان دشمن كشانيد ولي در نهايت از اين ترفند طرفي بسته نشد و پروژه مورد اشاره حلقه انحرافي و اصحاب فتنه بار ديگر با ديوار بلند بصيرت مردم روبرو شده و درهم شكست. حتي رسانه هاي دشمنان بيروني كه از اخلال مورد اشاره ذوق زده شده و خبر آن را به تيتر اول خود تبديل كرده بودند نيز، خيلي زود به ناچيز بودن آن اعتراف كردند و نتوانستند عصبانيت و نگراني خود از عظمت بي نظير راهپيمايي 22 بهمن را پنهان كنند.
4- و بالاخره، اگرچه بسياري از برادراني كه در ماجراي اخلالگري روز 22 بهمن شهر مقدس قم به اصل ماجرا پي برده و از اقدام دشمن پسند خود پشيمانند ولي درباره گلايه آنها از كيهان بايد گفت؛ صورت مسئله عوض نشده است و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در كلام حكيمانه خود هشدار داده اند «هركس احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار گيرد، قطعا به كشور خيانت كرده است». اين هشدار تغيير نكرده است كه استناد كيهان به آن قابل تغيير باشد. و البته همانگونه كه در يادداشت كيهان نيز آمده بود، خيانت متوجه كساني است كه اخلال آن روز را ايجاد كرده بودند و به يقين حساب كساني كه بي خبر از اصل ماجرا وارد صحنه شده بودند از آنها جداست و بديهي است كه خطاي آنان هرگز به حساب «خط» منحرفان و فتنه گران نوشته نمي شود و چنانچه از يادداشت كيهان اينگونه برداشت شده باشد، توضيح بيشتري كه در اين نوشته آمده است مي تواند نفي شائبه ياد شده تلقي شود و آخر دعوانا، «أن الحمدلله رب العالمين».

حسين شريعتمداري
 


خيالات ! (گفت و شنود)

گفت: روزنامه وابسته به حلقه انحرافي ادعا كرده كه مخالفت اين روزها عليه سرحلقه انحرافي براي جلوگيري از قدرت گرفتن فردي است كه از جنس مردم است، يعني «مردمي نژاد»! است.
گفتم: پيوند متهم نفر اول فساد كلان اقتصادي، لابي با وي در هتل لاله، اعطاي امتياز 400 ميليون توماني به شركت ثبت نشده و با سرمايه يك ميليون توماني متعلق به يك ايراني فراري مقيم آمريكا، پيوند با عوامل فتنه، ادعاي دوستي با مردم اسرائيل، اختراع مكتب ايراني به جاي مكتب اسلام و... نشانه مردمي نژاد بودن است؟!
گفت: چه عرض كنم؟! خيالاتي شده و تصور مي كنند كه مي توانند با اين ترفندها بصيرت مردم را دور بزنند.
گفتم: يارو مي گفت، قرار است به زودي يك سفينه بسازم و با آن به خورشيد سفر كنم. به او گفتند ولي از چندصد كيلومتري خورشيد، خودت و سفينه ات ذوب مي شويد. يارو گفت؛ اختيار داريد! قرار است، شب برويم!
 


رئيس دانشگاه آزاد اسلامي:

 200 شركت دانش بنيان در سال 92 تشكيل مي شود

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر ضرورت تشكيل شركت هاي دانش بنيان از ايجاد 200 شركت دانش بنيان در سال 92 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان، فرهاد دانشجو در مورد ايجاد شناسنامه پژوهشي براي اعضاي هيئت علمي واحدها اظهار داشت: از اين پس هر واحد دانشگاه آزاد اسلامي بايد اين اطلاعات را بر روي وب سايت اطلاع رساني خود قرار دهد و هر استاد و عضو پژوهشي بايد فعاليت هاي خود را در دسترس عموم قرار دهد تا به اين ترتيب تنها افراد فعال و شايسته بتوانند در هيئت هاي علمي حضور داشته باشند.
وي با تاكيد بر ضرورت تشكيل شركت هاي دانش بنيان، از ايجاد 200 شركت دانش بنيان در سال 92 خبر داد و گفت: بايد به سوي تجاري سازي علم حركت كنيم، با اين كار ضمن پاسخ به نيازهاي كشور، زمينه تبديل دانش به ثروت بيش از پيش فراهم خواهد شد.
اين مسئول در مورد چاپ نشريات علمي و پژوهشي نيز ابراز داشت: در اين زمينه بايد نظارت بيشتري انجام شود و به مجلاتي كه مورد تائيد هيئت هاي داوري قرار مي گيرد با اعطاي عنوان علمي و پژوهشي ارزش ويژه اي داده شود.
دانشجو ضمن تاكيد بر رعايت حجاب در تمام سطوح دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: اين مسئله از اهميت بالايي برخوردار است. اما متاسفانه در گذشته به طور شايسته به اين مسئله پرداخته نشده، از آنجا كه اين دانشگاه با كلمه «اسلامي» همراه است، وضعيت حجاب و عفاف در فضاي دانشگاه ها بايد از سطح عمومي جامعه بالاتر باشد و براي رسيدن به اين مهم همه بايد نهايت سعي و تلاش خود را انجام دهيم.
وي درباره ايجاد مراكز و مجتمع هاي تك جنسيتي و تفكيك كلاس ها نيز خاطرنشان كرد: ما داراي عقايد و باورهاي ديني و اسلامي هستيم، بنابراين بايد ضمن پايبندي به اصول آزادانديشي و رعايت همه جوانب، به تدريج به سمت دانشكده ها و كلاس هاي تك جنسيتي حركت كنيم، در اين راه بايد اجازه دهيم تا هر واحد آزادانه تصميم گيري كند، اما وقتي ما پتانسيل و ظرفيت تشكيل كلاس هاي تك جنسيتي را داريم، چرا اين كار را انجام ندهيم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر تسهيل امور نقل و انتقال دانشجويي، خطاب به رؤساي واحدهاي مختلف گفت: در نقل و انتقال ها بايد سعي كنيم با رعايت قوانين، در راستاي رفع مشكلات دانشجويان و خانواده ها گام برداريم و تا جايي كه قانون اجازه مي دهد از سخت گيري هاي بي مورد پرهيز كنيم.
 


هشدار چين به آمريكا درباره تحريم هاي يكجانبه ايران

دولت چين در بيانيه اي به شدت از آمريكا به دليل اعمال تحريم عليه برخي شركت هاي چيني كه با ايران مبادله كالا دارند، انتقاد كرد.
«هواچانينگ» سخنگوي وزارت خارجه چين روز دوشنبه در بيانيه اي با انتقاد شديد از آمريكا اعلام كرد كه تحريم هايي كه اين كشور اخيراً عليه برخي شركت هاي چيني به علت تبادل كالا با ايران اعمال كرده است، روابط پكن- واشنگتن را تيره خواهد كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: اين اقدام آمريكا كاملاً قوانين روابط بين الملل را نقص مي كند و به منافع ملي چين صدمه وارد خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه چين همچنين تأكيد كرد كه آمريكا بايد هرچه سريعتر سياست اشتباه خود را اصلاح كند و تحريم هاي غيرمنطقي اعمال شده عليه شركت هاي چيني را لغو كند.
به گزارش تسنيم آمريكا روز دوشنبه عليه يك تاجر و همچنين برخي از شركت هاي چيني به خاطر تبادل كالا با جمهوري اسلامي ايران تحريم هايي صادر كرد.
همچنين تانرييلديز، وزير انرژي تركيه در گفت و گو با شبكه 24 تركيه، درباره تحريم نفتي ايران گفت: غرب درباره تحريم هاي اعمالي در زمينه نفت ايران، برخي از كشورهاي اروپايي را مثال مي زنند در صورتي كه ايران همسايه تركيه است. ما به غرب اعلام مي كنيم اين كشورها نمي توانند الگوي مناسبي براي ما باشند. زيرا آن كشورهاي اروپايي دو يا سه درصد از نياز انرژي شان را از منابع انرژي ايران تأمين مي كردند و آن كشورها با اتخاذ تدابيري مي توانند اين صادرات را به صفر برسانند اما تركيه ممكن است در برخي مواقع 40 تا 50 درصد از نياز انرژي خود را از ايران تأمين كند. تركيه از تجارت با ايران خشنود است.
ييلديز اضافه كرد: تركيه 20درصد از نياز خود را با صادرات گاز از ايران تأمين مي كند. كساني كه مشكلاتي را در اين روند ايجاد مي كنند خود نيز بايد راهكارهاي حل مشكل را نيز به همراه داشته باشند. او با بيان اين كه در درجه اول بايد مايحتاج شهروندان تركي تأمين شود، گفت: من نمي توانم به مردم تركيه اعلام كنم كه از آنجايي كه از ايران نمي توانم انرژي بخرم، شما در زمستان در سرما بمانيد.
 


با حضور صالحي در مسكو

دهمين نشست كميسيون همكاري هاي مشترك ايران و روسيه برگزار شد

دهمين نشست كميسيون همكاري هاي مشترك ايران و روسيه به رياست وزير امور خارجه ايران و وزير انرژي روسيه در مسكو برگزار شد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در دهمين نشست كميسيون همكاري هاي مشترك ايران و روسيه به مسكو سفر كرده است با وزير انرژي روسيه ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در ديدار با الكساندر نواك وزير انرژي روسيه و رئيس روسي كميسيون مشترك اقتصادي ايران و روسيه گفت: استقلال ايران به عنوان كشوري مستقل و تأثيرگذار و اقتدار روسيه به عنوان كشوري مقتدر در صحنه بين الملل مي تواند مكمل يكديگر در شرايط حساس منطقه اي و بين المللي باشد. وزير امور خارجه با اشاره به جايگاه راهبردي و جغرافياي ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه و برخورداري از منابع و ظرفيت هاي طبيعي و اقتصادي قابل توجه، تقويت همكاري هاي مسكو- تهران را به صورت دوجانبه و چند جانبه در بحث هاي انرژي، حمل و نقل و ترانزيت جاده اي، دريايي، ريلي از جمله راه گذر شمال- جنوب و صنعت و كشاورزي مهم ارزيابي كرد. صالحي برگزاري كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي و تجاري را در چارچوب مناسبي براي طراحي و اجراي تفاهم هاي انجام شده براي دو كشور دانست. وزير انرژي و رئيس كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور نيز ضمن خيرمقدم به هيأت عالي رتبه ايران ابراز اميدواري كرد مذاكرات دو طرف نتايج سازنده اي براي ايران و روسيه داشته باشد. الكساندر نواك تأكيد كرد ايران همسايه نزديك و شريك مهم روسيه محسوب مي شود و ظرفيت همكاري هاي دو كشور بسيار بالاست. وي با ابراز خرسندي از مذاكرات سازنده گروه هاي كارشناسي وكارگروه هاي مختلف كميسيون مشترك در راستاي بررسي راه هاي توسعه همكاري ها و افزايش حجم مبادلات تصريح كرد روسيه علاقمند به مبادله كالا و اقلام مختلف تجاري، مشاركت در طرح هاي بزرگ مشترك است. نواك با اشاره به كليدي بودن همكاري در حوزه هاي انرژي و حمل و نقل ابراز اميدواري كرد اولويت هاي دو كشور در كميسيون مشخص و اجرايي شود. وزير انرژي روسيه بار ديگر با اشاره به روابط ديرين ايران و روسيه بر گسترش همكاري ها تأكيد كرد و گفت شركت هاي روسي براي همكاري با ايران تمايل دارند. در اين ديدار همچنين موضوع تسهيل رفت و آمد تجار و بازرگانان دو كشور، همكاري هاي گمركي، كشاورزي، احداث شبكه هاي توزيع برق، نيروگاه و بهره گيري از فناوري صلح آميز هسته اي مورد تأكيد قرار گرفت.
 


عراقچي خبر داد

بحران سوريه و بحرين موضوعات پيشنهادي ايران براي مذاكرات قزاقستان

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه گفت: ايران موضوع بحران سوريه و بحرين را به عنوان پيشنهاد براي يكي از موضوعات مذاكره در قزاقستان به طرف هاي غربي پيشنهاد كرده است.
عباس عراقچي، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه در گفت وگو با مهر در پاسخ به اين سوال كه آيا مسئله بحرين در مذاكرات آتي ايران و 1-5 در قزاقستان در دستور كار قرار دارد، گفت: قرار بر اين است كه دور جديدي از مذاكرات صورت بگيرد و اينطور كه ما مطلع شده ايم طرف هاي مقابل قرار است كه پيشنهادات قبلي خود را مورد تجديدنظر قرار دهند و پيشنهادات جديدي ارائه دهند.
وي افزود: اميدواريم در اين تجديدنظر موضوعات مورد علاقه دو طرف كه در جلسات قبلي درباره آن بحث شد، مورد توجه جدي تري قرار گيرد.
عراقچي با بيان اينكه يكي از موضوعات اين بود كه در كنار بحث هسته اي مسائل ديگر جهاني كه مورد توجه و نگراني دو طرف است را مورد بحث قرار دهيم، اظهار داشت: اينكه چه موضوعاتي مورد بحث قرار گيرد؛ پيشنهادات مختلفي وجود داشته است. از سوي جمهوري اسلامي ايران موضوع سوريه و بحرين پيشنهاد و از طرف مقابل نيز موضوعات ديگري مطرح شده است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اي ملت ولايي، اي حماسه سازان 22 بهمن 1391؛ گواراي وجودتان لبخند شيرين حضرت «امام سيدعلي خامنه اي» در حماسه حضور ولايتمدارانه شما.
0433---0912
¤ به قول كيهان،امروز نگاه مردم به خواص نيست كه با لغزش آنها بلغزند بلكه نگاه ها به رهبر و ولي امر مسلمين دوخته شده است و خواص در صورت آلودگي و لغزش به جاي لغزاندن ديگران خود رفوزه شده و سقوط مي كنند.
9509---0911
¤ حضور تحسين برانگيز مردم در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در حفاظت از انقلابشان موجب شادي دل همه مظلومان عالم و بغض و كينه جهانخواران شد كه بايد گفت: آفرين بر اين حضور حداقل دو درس يكي براي دشمنان و ديگري براي مسئولين بي بصيرت داشت به دشمنان فهماند كه تحريم سياسي، اقتصادي، نظامي و ... راه مقابله با ملت ايران نيست و راه به جايي نخواهند برد به مسئولين بي بصيرت نيز اين بود كه ملت در ولايتمداري و بصيرت چند گام جلوتر از آنها هستند.
بوربور
¤ هر وقت لازم بوده مردم با وجود مشكلات بسيار اقتصادي و سياسي و ديگر مسائل و سختي ها در صحنه حاضرند، شايسته است مسئولين همت خود را فقط براي حل مشكلات اين مردم به كار بندند. در اين صورت معلوم مي شود درس ولايتمداري را از ملت فرا گرفته اند.
6998---0917 و 2731---0913
¤ ملت ما از پيروزي انقلاب تاكنون نه تنها تحريم بلكه انواع دسيسه ها و فتنه ها و شيطنت ها را زير پا گذاشته و با اتحاد و وحدت كلمه و تبعيت از رهبري به قله هاي رفيع تعالي كشور مي نگرند و تنها انتظارشان اين است كه خواص و مسئولين را در هر موقعيت و منصب در كنار خود و به دور از هرگونه بي بصيرتي ببينند. نگران كمبودها و مشكلات نيستند و اين را بارها به اثبات رسانده و با حضور خود در راهپيمايي هاي 22 بهمن بويژه در سال 91 اين ميثاق را تجديد كرده اند. آنها بر عهد و پيمان خود با شهدا و ولايت امر ثابت قدم هستند و انتظار دارند مسئولان تا انتخابات شاهد كشمكش ميدان داري هوي و هوس برخي نباشند و كام مردم در ايام سال نو شيرين و دل آنها شاد باشد.
محمودي
¤ خستگي يعني چه مگر مي شود شيعه علي باشي و خسته شوي؟! آرزو دارم درس بخوانم تا به ايران اسلامي خدمت كنم و در راه اسلام و قرآن شهيد شوم و آرم و پرچم جمهوري اسلامي ايران را روي پيكرم بكشند، همچون شهيد احمدي روشن مردم منطقه ما در 22 بهمن گل كاشتند و دل رهبر را شاد كردند.
علي ضيايي-15 ساله
¤ سلام و درود خدا بر حماسه آفرينان يوم ا... 22 بهمن كه بحق بي نظير بود و يك بار ديگر با لبيك به رهبر عزيز مشت محكمي بر دهان استكبار زدند. حقير كه از جانبازان دفاع مقدس هستم به سهم خود از شما كه دل رهبر عزيز را شاد كرديد مي گويم قربان قدم هاي تك تكتان.
8847---0919
¤ افراد ضدانقلاب خارج نشين از چند ماه قبل از 22 بهمن امسال مرتب از مردم خواستند در تظاهرات و راهپيمايي 22 بهمن حضور پيدا نكنند ولي ملت با جمعيت بيش از گذشته و خيره كننده به خيابان ها آمدند و حماسه خلق كردند. ديديم كه چگونه روسياهي براي بدخواهان و دشمنان انقلاب ماند و آمريكا بار ديگر رسوا شد.
آب پيكر از شمال كشور
¤ ملت رشيد و فهيم ايران با خلق حماسه باشكوه در راهپيمايي روز 22 بهمن دشمنان را مايوس و نااميد كردند از سران سه قوه مي خواهيم از اختلاف و تفرقه پرهيز كرده به گره گشايي از مشكلات مردم بپردازند.
علي نژاد
¤ مدتي بود عده اي سست عنصر جامعه را به سمت داشتن رابطه با شيطان بزرگ تشويق مي كردند و با اين شيوه براي روزهاي انتخابات رياست جمهوري برنامه ريزي كرده بودند ولي رهبري با موضع انقلابي اخير خويش همه آنچه را كه آن ها بافته بودند، پنبه كردند.
6091---0915
¤ الگوي مبارزه با تحريم، گلوي خشكيده و بريده شش ماهه حسين(ع) است و الگوي مبارزه با نيشخند دشمن، خطابه غراء زينب در بيان زيبايي هاي شجاعت و شهادت مي باشد و مقاومت امروز ما ادامه راه حسين(ع) است.
1887---0912
¤ معاون اول رئيس جمهور چندين بار گفته كه استخدام در هيچ سازمان دولتي بدون آزمون وجود ندارد اما در زيرمجموعه هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي نيروهاي زيادي بدون آزمون در قالب تبصره 3 جذب شده و مي شوند.
6650---0919
¤ سازمان بهزيستي با ارسال بخشنامه به مراكز زيرمجموعه بيماران صرعي را از خدمات و مستمري محروم كرده اند. درخواست داريم مسئولين بهزيستي در مصاحبه اي با رسانه ها مردم را در جريان كم و كيف اين تصميم و پيامدهاي آن قرار بدهند.
7136---0930
¤ از قوه قضائيه و بسيج خوزستان و مسجدسليمان به علت برخورد قاطع و كوبنده با اراذل و اوباش و عناصر تبهكار نهايت تشكر را دارم.
از سوي جمعي از شهروندان مسجد سليمان
¤ در خطوط ريلي راه آهن چنانچه حوادثي براي لوكوموتيوران يا سوزنبان يا هر كارگر ديگري در حين خدمت پيش بيايد و خسارتي وارد شود هيچ كدام بيمه نيستند و بايد دادگاه تشكيل بشود و مقصر خسارت بپردازد. وقتي كه در كشور راننده موتور گازي را بيمه مي كنند چرا بايد فعالين در خط ريلي راه آهن بيمه نباشند.
از كارگران راه آهن
¤ گران تر شدن قيمت لوازم يدكي خودرو در ماه هاي اخير، عرصه فعاليت و كار را براي زحمتكشان عرصه وسيع صنعت حمل و نقل عمومي و ترابري تنگ كرده است. خصوصاً رانندگان پرتلاش آژانس هاي تاكسي سرويس تلفني در اصفهان كه بيش از يك سال است كرايه آنها علي رغم بالا رفتن شديد و سرسام آور هزينه ها، افزايش چنداني نداشته و شرايط دشواري را براي ادامه خدمت رساني آنها به مردم به وجود آورده است.
2143---0913
¤ مدت 2 سال است كه 72 واحدي مسكن مهر تنكابن اشك ها را درآورده است از وزير محترم راه و شهرسازي و ديگر متوليان امر انتظار مي رود نسبت به حل مشكل ما در بخش مسكن اقدام نمايند.
يك فرهنگي بازنشسته باسابقه 18 ماه جبهه
¤ اي كاش برخي مسئولين به جاي دعواهاي سياسي به فكر حل مشكل كارگراني باشند كه چند ماه است حقوق نگرفته اند.
8640---0919
¤ از شهرداري اهواز درخواست مي شود نسبت به آسفالت 300 متري خيابان نسترن بين شهرك دانشگاه و پرديس اهواز كه محل تردد روزانه صدها دانش آموز است و مردم در رنج و سختي هستند اقدام نمايد.
6966---0916
«پاسخ روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران»
در پاسخ به مطلب مندرج به تاريخ 14/11/91 با موضوع «انعكاس دو مطلب دروغ» به آگاهي مي رساند، استفاده از ميدل باس هاي شارژي براي تردد شهروندان يكي از پيشنهادات سازمان حمل و نقل و ترافيك بوده كه در نهايت به اين منظور از ون به جاي مدل هاي پيشنهادي ديگر استفاده شد.
در خصوص هزينه هاي دريافت شده از شهروندان توسط رانندگان ون، هم از ابتدا قرار بود از تاريخ اول بهمن سال جاري اين موضوع به عهده سازمان تاكسيراني واگذار شود و مبالغ دريافتي براساس مصوبه اين سازمان بوده و سازمان زيباسازي هيچ مسئوليتي در قبال دو مورد فوق ندارد.»
«پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 6»
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 17/8/91 تحت عنوان «شيب زياد كوچه فرخي در خيابان ولي عصر(عج)» به آگاهي مي رساند كه با توجه به احداث حوضچه رسوب گير در نهر غربي خيابان ولي عصر(عج) بالاتر از كوچه فرخي و همچنين هدايت آب نهر به داخل كانال خاكريز آب از خيابان زرتشت، مشكل ذكر شده مرتفع گرديده است.
 


حلقه انحرافي براي «مرد بحران» كم خدمت كرده است؟! (خبر ويژه)

يك روزنامه وابسته به حلقه انحرافي ادعا كرد دعوا بر سر نيامدن مردمي نژادي ديگر است.
اين روزنامه مي نويسد: طرح برخي بحث ها و موضوع ها از سوي محافل سياسي و فكري خاص طي دو سال گذشته، نشان مي دهد برخي دانسته يا نادانسته درصدد هستند با ايجاد تغييراتي در مدل و هندسه جمهوري اسلامي كه حضرت روح الله معمار كبير انقلاب آن را پايه گذاري كرده، روح حاكم بر نظام «امام و امت» را با نوعي از استحاله و تغييرات محتوايي رو به رو كنند.
روزنامه مذكور با اشاره به برخي دعاوي انتخاباتي نظير دولت وحدت ملي، دولت ائتلاف ملي، دولت فراجناحي و... مي نويسد: هدف در ذيل طرح اين گونه بحث ها، كم رنگ كردن نقش مردم در انتخاب بالاترين مقام اجرايي كشور و جلوگيري از بر سر كار آمدن فردي از جنس مردم و با مطالبات مردمي است. به زعم برخي سياسيون، از اين پس فردي كه رعيت زاده است و در برابر ارباب زادگان و بزرگ زادگان مي ايستد، نبايد رئيس جمهور ايران شود. نكته جالب توجه در اين بين، اين كه مي توان مبدع بسياري از اين مدل ها را شخصي دانست كه به واسطه «مرد بحران» دانستن خود، دائما در حال طراحي مدل هايي براي خروج از بحران هاي فرضي است.
اين روزنامه توضيح نداده كه آيا پيوند ليدر حلقه انحرافي با عناصري نظير نفر اول فساد اقتصادي 3 هزار ميليارد توماني و لابي در هتل لاله تداعي «مردمي نژادي» بودن مي كند؟ يا اعطاي امتياز ويژه 400 ميلياردتوماني در كيش به شركتي ثبت شده با يك ميليون تومان، غمخواري مردم است؟ حمايت از برخي هنرپيشگان مبتذل و پرداخت كمك هاي مالي ويژه به آنان چطور؟
در همين حال جاي سوال است كه چرا همين روزنامه وابسته به حلقه انحرافي در همسويي با فتنه گران، از زبان مرد بحران-ساز- آنان به القاي تقلب پرداخت و شعار دروغين انتخابات آزاد را آن هم در صفحات اول خود (قبل از هشدار رهبر معظم انقلاب) برجسته كرد. آيا اين هم معناي تازه مردمي نژاد بودن است؟ يا مثلا دامن زدن به تنش و تعارض ميان نهادهاي قانوني و دور زدن رهنمودهاي امام و رهبري، به معناي وفاداري به «هندسه جمهوري اسلامي كه حضرت روح الله معمار كبير انقلاب آن را پايه گذاري كرد» است؟! ادعاي دوستي با مردم اسرائيل و اختراع مكتب ايراني كه براي ادعاي هلال شيعي و تمايل ايران به ايجاد امپراتوري در منطقه سند جور كرد، چطور؟
اساسا آيا مي توان عملكردي براي حلقه انحراف جست وجو كرد كه كمك به دراز كردن زبان فتنه گران و پر كردن خانه هاي جدول دشمن در زمينه ايجاد بي ثباتي، تنش و اختلاف درون نظام نباشد؟ چگونه امكان دارد حلقه اي مدعي حمايت از نظام امت و امام باشد و در عين حال خلاف منويات ولي امرمسلمين و ملت انقلابي مشي كند؟

 


فارين پاليسي: اوباما هر كاري مي كند مقابل ايران شكست مي خورد (خبر ويژه)

«اوباما هر كاري را انجام داده اما سياست وي در قبال ايران شكست خورده است».
مجله آمريكايي فارين پاليسي در ارزيابي سياست هاي ضد ايراني اوباما نوشت: هيچ ابتكار عملي در دولت اوباما به اندازه نمونه ايران موفق نبود. با سخت تر كردن تحريم ها، آمريكا فشار مضاعفي بر اقتصاد جمهوري اسلامي تحميل كرد. اوباما هر كاري را انجام داد اما سياست ايران وي همچنان شكست مي خورد. هيچ نشانه اي وجود ندارد كه تحريم ها توانسته باشد تهران را به زانو درآورده و آن را ناگزير به دست كشيدن از برنامه هاي هسته اي اش كند. از سوي ديگر به نظرنمي رسد كه نگرش جديدي نيز در كاخ سفيد ايجاد شده باشد. ولي نصر، كه پيش تر در وزارت امور خارجه آمريكا فعال بوده، مي گويد، نمي توانم تصور كنم آنچه در سال گذشته كارآمد نبوده، در سال جاري چگونه كار مي كند؟
جيمز تراوب تحليلگر اين نشريه ادامه مي دهد: دور بعدي مذاكرات هسته اي كه براي 8 اسفند در قزاقستان برنامه ريزي شده، نمي تواند به نتيجه برسد، مگر اينكه ايالات متحده نشان دهد براي اقدامات معني دار و مناسب در مقابل امتيازهايي كه ايران ارائه مي كند، آماده است.
اين تحليل خاطر نشان كرد: در صورتي كه گزينه نظامي يك ايده خوب بود، مي توانست يك پيروزي ديپلماتيك را رقم بزند. اما اگر در واقع اين گزينه حتي در مقابل مهار ايران، بدترين گزينه باشد، سابقه چهار سال دپيلماسي با ايران را به شكست مي رساند. اوباما به خوبي درك مي كند كه حتي بدترين دشمنان آمريكا نيز منافع خود را دارند و اين منافع به نظر آنها حقوق مشروعي است كه بايد مورد احترام واقع شوند.
 


الجزيره: وليعهد عربستان از سوي رئيس سيا انتخاب شده است (خبر ويژه)

محمد بن نايف فرزند وليعهد متوفي عربستان و وزير كشور فعلي نامزد دولت اوباما براي پادشاهي بر عربستان سعودي است.
به گزارش پايگاه خبري الجزيره، «جان برنان» رئيس سازمان سيا كه مدتي رئيس يكي از پايگاه هاي سازمان سيا در عربستان بود، در دوران ماموريت خود با محمد بن نايف روابط صميمانه اي برقرار كرد و اين امر باعث شد تا برنان، نايف را براي پادشاهي بر آل سعود نامزد كند. از سوي ديگر گزارش مي شود كه ملك عبدالله پادشاه عربستان از اين موضوع اطلاع يافته و دستور داده تا سريعا جلوي طرح برنان را بگيرند.
«عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود»، پادشاه عربستان، آبان ماه با صدور حكمي برادر كوچكترش شاهزاده «احمد بن عبدالعزيز آل سعود» را بنا به درخواست خودش از سمت وزارت كشور عزل كرد و برادرزاده اش شاهزاده «محمد بن نايف آل سعود» را به عنوان جانشين وي منصوب كرد. محمد بن نايف كه پسر وليعهد متوفي پيشين است فارغ التحصيل رشته علوم سياسي از آمريكا است.
تلاش براي به پادشاهي رساندن محمد بن نايف در حالي مطرح مي شود كه امير سلمان بن عبدالعزيز برادر ناتني ملك عبدالله و وزير دفاع، وليعهد فعلي عربستان سعودي است.به گزارش العالم با وجود افشاگريهاي رسانه ها درباره اختلافات خاندان حاكم بر عربستان و درگيري هاي گذشته براي منصب وليعهدي، كه ظاهرا هر كسي آن را به عهده گرفته محكوم به بيماري يا مرگ بوده، كسي توجه ندارد كه آمريكا مي خواهد پادشاه آينده، محمد بن نايف باشد. محمد بن نايف از همان لحظه نخست، به عنوان شخصيتي امنيتي توانست با تسلط بر مخالفان و ايجاد رعب و وحشت در ميان آنها خود را در ميان نهادهاي امنيتي در داخل و خارج عربستان مطرح كند؛ وي پيش از اين در زمان وزارت احمد بن عبدالعزيز آل سعود هم زمام همه امور را در اين وزارت خانه بر عهده داشت.
محمد بن نايف از ابتدا هيچ سمت دولتي نداشت و در بخش خصوصي فعاليت مي كرد تا اينكه ملك «فهد بن عبدالعزيز آل سعود»، پادشاه پيشين اين كشور با صدور حكمي در سال 1999 ميلادي وي را به عنوان معاون وزير كشور در امور امنيتي منصوب كرد.
پيش از اين برخي مطبوعات آمريكايي از دولت اوباما خواسته بودند به خاطر وضعيت به شدت بحراني عربستان و همسايگان آن، تعارف را كنار گذاشته و رسما براي تعيين جانشين شاه اين كشور اقدام كند.
 


نظر محمد هاشمي، كرباسچي و كواكبيان درباره نامزدي هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)

يك عضو حزب كارگزاران گفت: در حال حاضر تمامي جريانات سياسي و بسياري از مردم خواهان حضور آيت الله هاشمي در انتخابات آينده هستند ولي وي تا به اين لحظه درباره ورود به انتخابات صحبتي را انجام نداده است.
محمد هاشمي با اظهار بي اطلاعي از حضور آيت الله هاشمي در انتخابات به باشگاه خبرنگاران افزود: تنها اين را مي دانم كه بسياري از مردم و جريانات سياسي در حال حاضر آيت الله هاشمي را راه نجات ملت مي دانند.
اما غلامحسين كرباسچي (دبيركل حزب كارگزاران) در گفت وگو با آريا و در پاسخ سوال اگر آيت الله هاشمي رفسنجاني كانديدا شود آيا اين احتمال وجود دارد كه كارگزاران نگاه و حمايت خود را از كانديداتوري نجفي به سمت آقاي هاشمي تغيير دهد؟ گفت: آقاي هاشمي خودشان اعلام كرده اند در انتخابات كانديدا نمي شوند بنابراين نمي توان براساس اگرها اظهارنظر كرد. در عالم سياست كسي براساس اگرها سخن نمي گويد بلكه طبق واقعيات اظهارنظر مي شود.
وي تاكيد كرد: ما نمي توانيم بگوييم اگر آقاي هاشمي كانديدا شود چه اتفاقي مي افتد يا چه تصميمي اتخاذ مي شود همانطور كه اشاره كردم ايشان گفته اند كانديدا نمي شوند.
وي درباره حمايت از نجفي يا عارف، اين امر را منوط به تصميم اصلاح طلبان كرد و درباره حسن روحاني نيز با بيان اينكه روحاني را از اصولگرايان نمي داند گفت: روحاني يك فرد معتدلي است كه نه تنها ايشان خودش را به هيچ وجه اصولگرا نمي داند بلكه اصولگرايان هم حسن روحاني را هم طيف خود نمي دانند.
وي ادامه داد: اگر آقاي روحاني نامزد شوند و اصلاح طلبان در خصوص ايشان صحبت كنند ممكن است زمينه اي فراهم شود تا از سوي اين طيف مورد حمايت قرار گيرد اما آقاي روحاني هنوز به طور رسمي اعلام نكرده اند كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند.
وي تاكيد كرد: اصولگرايي حسن روحاني مانند اصولگرايي آقاي هاشمي است در واقع آيت الله هاشمي هم عضو جامعه روحانيت مبارز است اما سوال اين است آيا ايشان را اصولگرا مي دانند؟
همچنين كواكبيان دبير حزب مردم سالاري به تسنيم گفته است: حدود يك ماه قبل كه بنده با آقاي هاشمي رفسنجاني ملاقاتي داشتم، ايشان به صراحت گفتند كه من برنامه اي براي كانديداتوري ندارم. وي مي افزايد: دو نظر در كنار نظر آقاي هاشمي رفسنجاني وجود دارد؛ يك نظر اين است كه آقاي هاشمي رفسنجاني با هيچ كس، از جمله اصلاح طلبان و بعضي از اصولگرايان معتدل، ممكن است به وحدت نرسند، پس بهتر اين است كه آقاي هاشمي بيايد تا همه دعواها و مسائل حل شود. خانواده و اطرافيان ايشان نيز شايد بر همين مبنا دارند نظر مي دهند و آنهايي كه مي گويند هاشمي بهتر است كه كانديدا شود، شايد از روي دلسوزي مي گويند. ولي يك نظر در نقطه مقابل است كه خود بنده هم اين نظر را دارم. من معتقدم كه آقاي هاشمي رفسنجاني فعلي با آقاي هاشمي 84 تفاوت هايي پيدا كرده و موقعيت اجتماعي شان حتما فرق كرده ولي ما نبايد در دام جرياني بيفتيم كه مي خواهد دوباره انتخابات را صرفا دو قطبي كند و يك حالتي به انتخابات دهد كه بالاخره باز بحث هاي دو قطبي شدن انتخابات قديم به وجود آيد. همچنين بنده براي شخصيت آقاي هاشمي رفسنجاني احترام ويژه اي قائلم و من معتقدم كه بالاخره بعضي ها اگر در صحنه بازيگرداني باشند، نقش آفريني بهتري دارند تا در صحنه بازيكن شدن. از سوي ديگر آقاي رفسنجاني 77 يا 78 سال دارند و به مقتضاي سني، بايد اجازه دهند تا جوانان ترها هم بيايند.

 


كاربران فيس بوك و گوگل چگونه از سوي سيا رصد مي شوند؟ (خبر ويژه)

يك نشريه تخصصي آلماني در امور رايانه و اينترنت اعلام كرد شبكه هاي مجازي مانند فيس بوك و گوگل در قبضه سرويس هاي جاسوسي آمريكا و غرب قرار دارند.
نشريه آلماني چيپ در گزارشي نوشت: حدود يك ميليارد انسان در فيس بوك مطلب منتشر مي كنند كه چه كسي را مي شناسند، از چه چيزي خوش شان مي آيد، چه كاري را با علاقه انجام مي دهند، چه برنامه هايي براي آينده خود دارند و در مورد تحول هاي جاري سياسي و اجتماعي چه مي انديشند. اين تعداد يك هفتم بشريت است. بنابراين فيس بوك بزرگترين مجموعه داده هاي خصوصي در طول تاريخ را دارد.
به گزارش سايت اخبار روز، در ادامه اين گزارش آمده است: «در آوريل 2006 كه فيس بوك هنوز دو سالش هم نشده بود، يك كمك مالي به مبلغ 27 ميليون دلار آمريكايي دريافت كرد. از جمله سرمايه گذاران، شركت سرمايه گذاري Greylock و شركا بود كه تا امروز هم جزو 10 سهامدار برتر فيس بوك است. Greylock و شركا از با نفوذترين سرمايه گذاران در دره سيليكون است. يكي از باتجربه ترين همكاران Greylock آقاي هاوارد اي كوكس (Howard E. Cox) است. او بيش از 40 سال است كه در آنجا مشغول به كار است. تنها در شركت Greylock او در طي چهار دهه بارها در شوراي نظارت مقام داشته است. كوكس در حال حاضر به عنوان شريك مشاور شركت Greylock كار مي كند. اما كوكس هيچگاه تنها يك سرمايه گذار نبوده است. او پيش از آمدن به Greylock در دفتر وزارت دفاع ايالات متحده و افزون بر اين تا سال 2009 در هيأت كارگزاران تجاري پنتاگون كار مي كرد. وي در كنار فعاليتش در شركت Greylock عضو مديريت شركت In-Q-Tel است كه در شركت هاي نوپا در گستره فن آوري سرمايه گذاري مي كند. در معرفي نامه شركت In-Q-Tel شركت هاي جوان و اكثر ناشناخته اي به چشم مي خورند. نكته اي كه اين شركت ها را پيش از هر چيز به هم مرتبط مي كند، نوع فرآورده هاي شان است. آنان همه فن آوري هايي توليد مي كنند كه سازمان جاسوسي ايالات متحده مفيد تشخيص مي دهد، چرا كه شركت In-Q-Tel توسط سازمان سيا تأسيس شد و امروز به عنوان بازوي سرمايه گذاري اش عمل مي كند.»
اين گزارش يادآور مي شود: از طريق In-Q-Tel مأموران اطلاعاتي، به برون سپاري (Outsourcing) كارهاي پژوهشي مي پردازند. سرمايه گذاري هاي ماهرانه به سازمان سيا اجازه مي دهد كه بدون آنكه ناوگاني از دانشمندان را در استخدام داشته باشند، از تحول سريع فن آوري عقب نماند. يك نمونه برجسته در اين باره كه سازمان سيا از طريق In-Q-Tel از چه نوع فن آوري پشتيباني مي كند، Google Earth است.
نشريه چيپ نوشت: در مورد رابطه فيس بوك و سيا البته ارتباط مالي مستقيمي مانند رابطه In-Q-Tel و گوگل وجود ندارد. اما يك پل پرسنلي وجود دارد كه اين شبكه اجتماعي را با سازمان سيا مرتبط مي كند، يعني فردي به نام هاوارد اي كوكس. او در يك نقطه استراتژيك مهمي نشسته است، چرا كه سازمان سيا علاقه زيادي به داده هاي كاربران فيس بوك دارد و مأموران اطلاعاتي اين نكته را به هيچ وجه پنهان نمي كنند. در يك جزوه شركت In-Q-Tel آمده است؛ «هنگامي كه مسأله بر سر آن است كه جنبش هاي سياسي در نطفه زير نظر قرار گيرند، نظارت بر رسانه هاي اجتماعي براي حكومت ها به گونه فزاينده اي به يك امر حياتي تبديل مي شود». به عبارت روشن تر حكومت هاي غربي نمي خواهند توسط يك انقلاب فيس بوكي مانند بهار عربي غافلگير شوند، چرا كه در بهار عربي شبكه هاي اجتماعي همانند جنبش اعتراضي ضد سرمايه داري «اشغال» نقش محوري بازي كرده است. براي كنترل مؤثر جريان هايي مانند «اشغال» نياز به يك عنصر دومي هم هست، يعني نرم افزاري كه با آن بتوان حجم زياد داده هايي مانند فيس بوك را هدفمندانه بهم ربط داد و به تجسم درآورد. در اين مورد نيز سازمان سيا يك سرمايه گذاري استراتژيك كرده است.
Palantir Technologics، شركت ديگري كه In-Q-Tel آن را از لحاظ مالي تأمين مي كند، چنين نرم افزاري را توليد مي كند. به كمك اين نرم افزار مي توان داده هاي بيشماري مانند قبض رسيد، فهرست مشتريان، اطلاعات كارت هاي اعتباري و همچنين پرونده هاي بيماران از بيمارستان ها را در كنار هم قرار داد و ارزيابي كرد. به سرعت مي توان رد آلودگي را تا نقطه آغازينش پي گرفت و از گسترش بيشتر آن جلوگيري كرد؛ اين الگويي است كه مي توان آن را در مورد جنبش هاي اعتراضي نيز به كار برد.
اين نشريه تخصصي امور رايانه و اينترنت در گزارش خود از كنترل پيام هاي الكترونيك رايانه اي توسط سازمان امنيت و جاسوسي آلمان خبر داده و نوشت: «علاقه شديد به رفتار اينترنتي شهروندان يك پديده آمريكايي نيست. در آلمان نيز آنچه كه شهروندان در شبكه انجام مي دهند، توسط دولت كنترل مي شود. به اين ترتيب در سال 2010 حدود 37 ميليون رايانامك توسط سازمان اطلاعات فدرال آلمان فيلتر شدند كه در آنها يك يا چند واژه حساس وجود داشت».
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10