(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 25 بهمن  1391 - شماره 20429

حديث دشت عشق
شوكي كه به ورزش ايران وارد شد
حذف كشتي از رقابت هاي المپيك
تصميم ورزشي يا سياسي؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
سايت فدراسيون هيچ اشاره اي به ناكامي شمشيربازان نكرد
عنوان هفدهمي در ميان 19 تيم!
سومين قهرماني متوالي ملي حفاري در ليگ وزنه برداري
خطر حذف از المپيك در كمين تكواندو
يك سهميه و دو مدعي در ليگ واليبال
برگزاري زيباترين بازي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
رئال -منچستر؛ نبرد انديشه هاي مورينيو و فرگوسن
خواندني از ورزش ايران
غيبت ملي پوشان المپيكي دووميداني در مسابقات دهه فجر


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد ملكي ريزي»
در دجله عشق حق وضوي خون ساخت
... از درخانه كه آمد در پوست خود نمي گنجيد. دويد كنار مادر و خواهرش و با صداي بلند گفت: «مادر مي خواهم به جبهه بروم». بالاخره موفق شده بود اجازه استادش را براي جبهه رفتن بگيرد. به استادش گفته بود براي آن كه مدرسه از طلبه خالي نماند، من پسر خاله ام را به جاي خودم به حجره مي فرستم. او را فرستاد كه بعدها او هم آسماني شد...
شهيد احمد پر از صداقت بود و پاكي و متواضع و خاكي. رفتارش خوب و اخلاقش مطلوب... مادرش كه مي خواست از اتاق خارج شود، مي پريد و كفش هاي مادر را در ايوان جفت مي كرد و رو به رويش مي گذاشت...
احمد اول دبيرستان را خواند و به حوزه رفت، سه سال در محضر استادان حوزه تلمذ كرد و بعد هم نظر آن ها را براي اعزام به ديار نور و روشنايي فراهم ساخت. احمد ملكي ريزي، شهيد عزيزي كه در عمليات بدر در شرق دجله شربت شهادت نوشيد و همراه اولين گروه طلبه هاي شهيد تشييع شد.
طلبه بسيجي شهيد «احمد ملكي ريزي» سال 1346 در زرين شهر اصفهان متولد شد و در 29/12/1363 در عمليات بدر (شرق دجله) به شهادت رسيد.
 


شوكي كه به ورزش ايران وارد شد

حذف كشتي از رقابت هاي المپيك
تصميم ورزشي يا سياسي؟!

سرويس ورزشي-
كميته بين المللي المپيك در اقدامي عجيب تصميم به حذف كشتي از رقابت هاي المپيك گرفت؛ اقدامي كه قرار است از المپيك 2020 شكل اجرايي به خود بگيرد.
روز گذشته خبر مهمي جامعه ورزش ايران را تحت الشعاع خود قرار داد كه آن هم حذف كشتي از رقابت هاي المپيك 2020 بود. اواسط ظهر ديروز خبرگزاري آسوشيتدپرس به عنوان نخستين رسانه اين خبر را روي خروجي خود قرار داد و در توضيح آن يادآور شد: IOC در جلسه اي كه داشت تصميم گرفت از سال 2016 به بعد كشتي از رقابت هاي المپيك حذف شود. يكي از مقامات IOC با تاييد اين خبر به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه اعضاي هيات اجرايي كميته بين المللي المپيك تصميم گرفتند كه با حذف رشته كشتي، همچنان 5 رشته اي (شمشيربازي، سواركاري، تيراندازي، شنا، دووميداني) كه در خطر حذف بودند را حفظ كنند. اين خبر از آن جهت براي جامعه ورزش ايران مهم تلقي مي شود كه نيمي از افتخارات ما در المپيك توسط كشتي گيران رقم خورده و مسلما آسيب اين تصميم بيشتر از تمامي كشورها، گريبان ورزش ما را خواهد گرفت . نگاهي آماري به تعداد مدال هاي كسب شده توسط كشتي گيران در ادوار مختلف المپيك نشان مي دهد كه از المپيك 1948 لندن تا المپيك 2012 لندن 38 مدال با هنرمندي كشتي گيران به حساب ايران واريز شده كه از ميان آنها 8 مدال طلا بوده است.
اعتراض كميته ملي المپيك
نخستين واكنش مسئولان ورزشي كشورمان به اين موضوع از سوي دبير كميته ملي المپيك بود . بهرام افشارزاده در اين باره گفت: فدراسيون جهاني كشتي بايد با اين تصميم محكم برخورد كند. به نظر من بايد وزارت ورزش و كميته ملي المپيك با يك خرد جمعي تصميم بگيرند. اين حق ماست. ما در كشتي آسيا و جهان صاحب نام هستيم. بايد ريشه يابي كنيم كه چرا چنين صحبتي شده. البته حذف كشتي از المپيك موضوع جديدي نيست و قبلا مطرح شده اما به پاي عمل نرسيده بود. وي با تاكيد بر اينكه حذف كشتي از المپيك خيلي به ضرر ورزش ايران است، خاطرنشان كرد: كشتي در آسيا و جهان و در بازي هاي المپيك بسيار خوب بود. اميدوارم تصميم عاقلانه اي بگيريم و دلايل اين كار را از IOC بپرسيم و به آن اعتراض كنيم. معتقدم نبايد ساكت بنشينيم و دست روي دست بگذاريم. به هر حال خيلي از كشورها در اين رشته غني و قوي هستند و مي توانند درخواست تجديد نظر از IOC بكنند.
احتمال حذف از بازي هاي آسيايي
اما اين پايان كار نبود، چرا كه ديروز خبرهايي مبني برفشار ioc براي اجراي اين قانون در بازي هاي آسيايي هم شنيده شد. افشارزاده با بيان اينكه به احتمال فراوان اين تصميم اثرات منفي در رشته هاي حاضر در بازي هاي آسيايي نيز خواهد داشت، گفت: وقتي IOC تصميمي مي گيرد، ممكن است ورزش آسيا هم تحت تاثير آن قرار بگيرد. اميدوارم اين اتفاق نيفتد.
دليل حذف كشتي چه بوده است؟!
حالا براي بسياري اين پرسش مطرح شده كه دليل اتخاذ چنين تصميمي از سوي مسئولان كميته بين المللي المپيك چه بوده است؟! برخي بر اين باور هستند كه IOC با در نظر گرفتن چندين معيار اين تصميم مهم را گرفته كه پخش تلويزيوني، فروش بليت، سياست هاي ضددوپينگ، تعداد شركت كنندگان و محبوبيت جهاني از جمله اين معيارها هستند. اما باا اين حال بخي منابع داخلي مدعي شدند كه شايد معيارهاي سياسي، احساسي و عاطفي نيز در اين تصميم دخيل بوده است كه باعث شده هيچ كدام از15 عضو هيات اجرايي كميته بين المللي المپيك در اين خصوص اظهار نظر نكنند!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

سپاهان به 2 امتيازي استقلال رسيد
در ادامه بازي هاي معوقه هفته بيستم ليگ برتر كه به دليل آلودگي هواي تهران به زمان ديگري موكول شده بودند، ديروز راه آهن در ورزشگاه اكباتان ميزبان سپاهان بود و در پايان با يك گل برابر ميهمان خود تن به شكست داد. جواهير سوكاي (81) تك گل سپاهان را در اين بازي به ثمر رساند. زردپوشان اصفهاني با اين پيروزي 47 امتيازي شدند و به رده دوم جدول صعود كردند تا بار ديگر رقابت نزديكي با استقلال براي تصاحب صدر جدول داشته باشند. راه آهن نيز در ادامه روند ناكامي هاي خود در چند هفته گذشته با 33 امتياز در رده دهم باقي ماند. در آخرين بازي معوقه ليگ برتر، امروز پرسپوليس در ورزشگاه آزادي به مصاف گهر دورود مي رود.
استعفاي پيشكسوت داوري از كميته داوران
محمد فنايي از عضويت در كميته داوران استعفا كرد. وي روز گذشته در اين باره گفت: راستش را بخواهيد دوشنبه با مسعود مرادي صحبت مي كرديم و به اين جمع بندي رسيديم كه با شرايط فعلي كه در كميته داوران است، اگر استعفا بدهيم و ديگر به كميته نرويم بهتر است. بعد از آن شنيدم كه خبر استعفاي ما منتشر شده كه چون اقدامي نكرده بودم اين موضوع را تكذيب كردم. اما بلافاصله بعد از آن با مرادي صحبت كردم و گفتم همين الان با رسانه ها صحبت و خبر را تكذيب مي كنم اما نهايتا در پايان صحبت ها و توافق هايي كه داشتيم به او گفتم اگر شما فكر مي كنيد با اين وضع ديگر به كميته داوران نرويم بهتر است، من هم مي پذيرم. اين شد كه بار ديگر استعفا را تاييد كردم!
شعار خليج فارس توهين به اماراتي هاست؟
مديرعامل باشگاه صبا نسبت به اعتراض هاي اماراتي ها به AFC نسبت به ميزباني ضعيف اين باشگاه واكنش نشان داد و گفت: اين ادعاها كذب است و آنها به شدت از ميزباني ما تشكر هم كردند. وي ادامه داد: تماشاگران از الفاظ زشتي استفاده نكردند وتنها شعار خليج فارس را سر مي دادند. آيا گفتن نام خليج فارس آن هم در كشور خودمان ايرادي دارد؟! متاسفانه اين عرب ها كه تازه بازي را برده اند با پر رويي چنين واكنش زشتي را عليه ما گرفته اند و قطعا اگر شكايتي به AFC داشته باشند، ما دفاعيه جامع و مستندي را به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه خواهيم كرد.
باقري در راه يك تيم تبريزي
خطيبي سرمربي و بازيكن تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز گفت: با كريم باقري صحبت كرده ام و قرار است در سه بازي آينده گسترش در تبريز كنار تيم باشد. لازم به يادآوري است كه باقري چند صباحي است كه در تمرينات پرسپوليس آفتابي نمي شود و از اين باشگاه فاصله گرفته است.
اظهار نظر عقيلي در خصوص ترك اردوي تيم ملي
مدافع سابق تيم ملي فوتبال ايران مي گويد مجبور شده كه شب قبل از بازي با لبنان اردوي تيم ملي را ترك كند. عقيلي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: شايد تصميم من تصميم خوبي نبود اما آدم به يك جايي مي رسد كه شايد مجبور باشد چنين تصميمهايي بگيرد. من صحبتهاي آقاي كفاشيان را هم خواندم. همه جا گفتند من بي اجازه رفتم اما من با اجازه رفتم. مطمئنا اين تصميم من يك پيشينه دارد و از اختلافهاي قبلي سرچشمه مي گرفت. راجع به اين موضوعها نمي شود تلفني حرف زد. من در ايران نيستم كه بخواهم از خودم دفاع كنم.
نبايد همه چيز را گردن داور انداخت
سرمربي تيم فوتبال راه آهن پس از شكست برابر سپاهان گفت: نبايد همه تقصيرها را به گردن داور انداخت بلكه بايد ضعف اصلي تيم كه گل نزدن است را برطرف كنيم. دايي در اين باره اظهار داشت: ميزان دوندگي و جنگندگي بازيكنانم رضايت كامل دارم اما متاسفانه آنها نتوانستند موقعيت هاي خود را تبديل به گل كنند. نمي دانم چرا بازيكنان ما خيلي راحت موقعيت هاي گل زني را از دست مي دهند.
جلالي از 20 تيمي شدن ليگ مي گويد
كارشناس فوتبال با بيان اين كه كاهش تعداد تيم هاي ليگ برتر به رشد كيفي بازيها كمك نمي كند و باعث از بين رفتن استعدادهاي فوتبال ايران مي شود، گفت: فدراسيون فوتبال به جاي اين كه مشكل را حل كند با اين كار كل مسئله را پاك كرده است. جلالي مي گويد: به نظرم بهتر است ليگ را با 20 تيم برگزار كنيم. من مشكلات فدراسيون و تيم ملي را مي دانم. تيم هاي باشگاهي ما درگير باشگاههاي آسيا هستند و در رده هاي مختلف ملي هم بازيهاي بين المللي داريم اما بايد دنبال راههاي بهتري باشيم.
 


سايت فدراسيون هيچ اشاره اي به ناكامي شمشيربازان نكرد

عنوان هفدهمي در ميان 19 تيم!

 تيم ملي اسلحه سابر ايران در مسابقات شمشيربازي اسپانيا در ميان 19 تيم در رده هفدهم قرار گرفت.
مسابقات جهاني شمشيربازي اسپانيا در حالي برگزار شد كه تيم ملي اسلحه سابر ايران با حضور نفرات كامل در اين رقابت ها از جمله مجتبي عابديني، ملي پوش المپيكي كشورمان شركت كرد، اما نتايج به دست آمده نشان از عملكرد ضعيف نمايندگان ايران دارد. مجتبي عابديني كه در المپيك لندن عملكرد خوبي داشت، به جمع 64 نفر برتر هم راه نيافت و حميدرضا طاهرخاني و علي پاكدامن هم در 128نفر حذف شدند. محمد فتوحي ديگر نماينده كشورمان بود كه به نسبت عملكرد بهتري داشت و پس از رسيدن به جمع 64 نفر برتر به قهرمان المپيك لندن از مجارستان باخت و از دور رقابت ها كنار رفت. در اين رقابت ها 19 تيم حضور داشتند كه در پايان و بخش تيمي، تيم كشورمان با كسب تنها 8 امتياز در رده هفدهم ايستاد تا اين ناكامي بيش از پيش به چشم بيايد.اين نتايج در حالي در يك رقابت بين المللي رقم خورده است كه سايت فدراسيون شمشيربازي هيچ اشاره اي به آن نكرده است و تنها به رقابت هاي روز اول پرداخته كه البته در آن خبر نيز اشاره اي به حذف ملي پوش المپيكي ايران نشده است.
 


سومين قهرماني متوالي ملي حفاري در ليگ وزنه برداري

با انجام همزمان رقابتهاي اوزان 105 و 105+ كيلوگرم، تكليف قهرمان رقابتهاي اين فصل ليگ برتر وزنه برداري مشخص شد و تيم شركت ملي حفاري ايران براي سومين سال متوالي جام قهرماني را بالاي را برد.
تيم شركت ملي حفاري ايران كه رقابت نزديك و فشرده اي با ديگر تيم مدعي، يعني مناطق نفت خيز جنوب داشت با درخشش وزنه بردار دسته فوق سنگين خود، بهادر مولايي، يك بار ديگر از عنوان قهرماني اش دفاع كرد و با اقتدار روي سكوي نخست ايستاد. بهادر مولايي، قهرمان سال 2010 جوانان جهان با شكستن غير رسمي ركورد جوانان جهان چهره برتر رقابتهاي فينال بود. او در حركت دوضرب پس از مسجل شدن قهرماني تيمش به وزنه 246كيلوگرم حمله كرد و با مهار آن، ركورد جهاني سعيد علي حسيني را پس از 5 سال ارتقا بخشيد. در وزن 105 كيلوگرم نيز محسن بهرام زاده، نماينده تيم هيات وزنه برداري بوشهر با حدنصاب مجموع 399 كيلوگرم بالاتر از ديگران ايستاد. در اين وزن اتفاق قابل توجه آسيب ديدگي جواد نادري، وزنه بردار تيم مناطق نفت خيز جنوب بود كه مانع از حضور او در حركت هاي دوضرب شد. در پايان رقابتهاي فينال ليگ برتر وزنه برداري تيم شركت ملي حفاري ايران با 186.87 امتياز عنوان قهرماني را به دست آورد. تيم مناطق نفت خيز جنوب با 183.75 امتياز نايب قهرمان شد و تيم نيروي زميني ارتش با 171.45 امتياز روي سكوي سوم ايستاد.

 


خطر حذف از المپيك در كمين تكواندو

پس از حذف كشتي و باقي ماندن ورزش هاي پنج گانه در مسابقات المپيك لندن، تكواندو در معرض خطر حذف از المپيك قرار گرفت.
ديروز منابع خبري خبر حذف كشتي را روي خروجي خود قرار دادند و از ماندن ورزش هاي پنج گانه مدرن در بازي هاي المپيك خبر داد، اما در مورد باقي ماندن و يا حذف شدن رشته تكواندو خبري اعلام نشده است. پيش از اين برخي منابع از حذف احتمالي تكواندو از بازي هاي المپيك خبر داده بودند. با اين حساب در صورت حذف رشته تكواندو از رقابت هاي المپيك ، مشكلات ورزش ايران در ميادين بزرگ المپيك بيش از گذشته خواهد شد. ايران تا به حال موفق به كسب 2 مدال طلا، يك نقره و يك برنز از رشته تكواندو در المپيك شده است.
 


يك سهميه و دو مدعي در ليگ واليبال

هفته پاياني مرحله برگشت رقابت هاي واليبال ليگ برتر روز چهارشنبه برگزار مي شود. در اين هفته به جز دو تيمي كه سقوط شان قطعي است ديگر تيم ها به دنبال نهايي كردن جايگاه هاي خود هستند و در اين ميان سايپا و شهرداري اروميه هم اميدوارند تنها سهميه باقي مانده براي صعود را از آن خود كنند.
پس از گذشت چهار ماه از آغاز فصل جاري مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، اين رقابت ها روز چهارشنبه با برگزاري ديدارهاي هفته بيست و دوم (يازدهم دور برگشت) به پايان مرحله برگشت مي رسد. در پايان اين مرحله وضعيت چهار تيم براي حضور در مرحله پلي آف و ادامه رقابت براي دستيابي به عنوان قهرماني نهايي مي شود. تاكنون حضور تيم هاي پيكان، متين و كاله در مرحله پلي آف مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور نهايي شده است اما اينكه اين تيم ها با چه جايگاهي به پلي آف صعود كنند و در اين مرحله به مصاف چه تيمي بروند به ديدارهاي آنها در هفته پاياني بستگي دارد.
پيكان با وجود شكست هفته گذشته برابر كاله همچنان صدرنشين مسابقات است اما براي تثبيت اين موقعيت و صعود به مرحله پلي آف به عنوان تيم اول و قهرمان مرحله دوره اي بايد از ديدار هفته پاياني برابر باريج اسانس بيشتر از يك امتياز بگيرد تا خيال خود را از اين بابت آسوده كند كه نتيجه گيري ديگر تيم ها حتي متين ورامين كه با دو امتياز كمتر در كمين رده اول جدول است، تأثيري در موقعيت اين تيم ندارد.متين ورامين مي تواند صدرنشين جدول رده بندي شود در صورتيكه سه امتياز ديگر به اندوخته هاي خود اضافه كند و از طرفي پيكان هم هيچ امتيازي در هفته پاياني به دست نياورد چون حتي اگر خودروسازان صاحب يك امتياز شوند، گيم شماري تعيين كننده صدرنشين خواهد بود.
علاوه بر ديدار تيم هاي پيكان برابر باريج اسانس و متين ورامين برابر كاله كه تعيين كننده جايگاه نهايي تيم هاي اول تا سوم جدول رده بندي در پايان ديدارهاي هفته پاياني مرحله برگشت است، ديدارهاي دو تيم ديگر هم در اين هفته كاملاً تعيين كننده خواهد بود چون مشخص مي كند از ميان سايپا و شهرداري اروميه كدام يك به عنوان چهارمين تيم به مرحله پلي آف صعود خواهند كرد.
برنامه ديدارهاي هفته بيست و دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه به طور همزمان از ساعت 30:15 برگزار مي شود به شرح زير است:
چهارشنبه 25/11/91
¤ شهرداري اروميه- نوين كشاورز ¤ ميزان خراسان- پيشگامان كوير يزد ¤ متين ورامين - كاله آمل ¤ شهرداري تبريز- آلومينيوم المهدي بندرعباس ¤ پيكان تهران- باريج اسانس كاشان ¤ جواهري گنبد - سايپا البرز
در پايان اين ديدارها و با رده بندي نهايي تيم ها مشخص مي شود كه ديدارهاي مرحله پلي اف به چه صورت برگزار خواهد شد چرا كه طبق برنامه در اين مرحله تيم اول با تيم چهارم و تيم دوم با تيم سوم جدول رده بندي به صورت 2 از 3 رقابت خواهد داشت.
جدول رده بندي: 1- پيكان تهران (46 امتياز)، 2- متين ورامين (44 امتياز)، 3- كاله مازندران (41 امتياز)، 4- سايپا البرز (40 امتياز)، 5-شهرداري اروميه (38 امتياز) و...
 


برگزاري زيباترين بازي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

رئال -منچستر؛ نبرد انديشه هاي مورينيو و فرگوسن

تيم هاي فوتبال منچستر يونايتد و رئال مادريد امشب ديدار رفت از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را برگزار مي كنند.
تيم فوتبال منچستر يونايتد امشب در حالي با رئال مادريد روبرو مي شود كه تا پيش از اين چهار بار (رفت و برگشت) در اين رقابت ها با اين تيم بازي كرده و سه بار اين نماينده اسپانيا بوده كه به دور بعدي صعود كرده است.
ديدار من يونايتد - رئال مادريد را مي توان زيباترين ديدار مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا نام نهاد. رويارويي «خوزه مورينيو» با «سرآلكس فرگوسن» كه پيش از اين تقابل هاي بسياري در تيم هاي پورتو، چلسي و اينتر با اين مربي اسكاتلندي داشته در نوع خود جالب توجه است و تقابل «كريستيانو رونالدو» با بازيكنان منچستر هم از ديگر نكات جالب توجه بازي امشب خواهد بود.
در ديگر بازي امشب و در ورزشگاه دونباس آره نا، شاختار اوكراين به استقبال از بورسيادورتموند، قهرمان فصل گذشته بوندس ليگاي آلمان خواهد رفت. اين دو حريف اروپاي شرقي و غربي تاكنون سابقه حضور مقابل يكديگر نداشته كه همين امر باعث مي شود به دليل ناشناختگي، هيجان ناشي از رويارويي افزايش يابد. دو ديدار امشب ساعت 15:23 به وقت تهران آغاز خواهد شد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ طي حكمي از سوي محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان، مهرعلي به عنوان سرپرست جديد فدراسيون اتومبيلراني و موتورسواري انتخاب شد. حكم مهرعلي در حالي ديروز براي سرپرستي فدراسيون اتومبيلراني و موتورسواري اعلام شد كه بيش از 10 ماه از پايان دوره چهارساله رياست احمد قلعه باني در اين فدراسيون گذشته بود و بدون حكم سرپرستي و به صورت غيرقانوني در اين فدراسيون فعاليت مي كرد.
¤ محسن شادي قايقران طلايي ايران در مسابقات آسيايي گوانگجو با بيان اينكه 2 ماه است حقوق نگرفته ام گفت: براي حضور در مسابقات آسيايي كره جنوبي طلا كه هيچ، مدال هم بعيد است بگيرم.
 


غيبت ملي پوشان المپيكي دووميداني در مسابقات دهه فجر

رئيس فدراسيون دووميداني اميدوار است با اينكه اغلب ملي پوشان كشورمان در مسابقات دهه فجر شركت نمي كنند اين دوره از رقابتها در سطح بالايي برگزار شود.
افشين داوري با بيان اينكه مسابقات دهه مبارك فجر از بيست و ششم لغايت بيست و هفتم بهمن ماه در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب برگزار خواهد شد، تصريح كرد: در اين رقابت ها 80 ورزشكار خارجي در قالب 8 تيم و 3 تيم داخلي با هم به رقابت خواهند پرداخت. كشورهاي شركت كننده براي حضور در اين مسابقات از امروز (ديروز) به ايران مي آيند. وي ادامه داد: كشورهاي ارمنستان، افغانستان، عمان، پاكستان، تركمنستان، لبنان، قرقيزستان و تاجيكستان آمادگي خود را براي حضور در مسابقه هاي بين المللي دووميداني داخل سالن دهه فجر اعلام كرده اند. ضمن اينكه از ايران نيز تيم جوانان و باشگاه هاي نفت تهران، گاز خراسان رضوي و مقاومت خوزستان حضور دارند. رئيس فدراسيون دووميداني با بيان اينكه سعي ما اين است كه از جوانان استفاده كنيم، اظهار داشت: اغلب ملي پوشان كشورمان در اين مسابقات شركت نمي كنند. آنهايي هم كه در اين رقابت ها حضور پيدا مي كنند به دليل اينكه در فصل بدنسازي قرار داريم، خيلي آماده نيستند. البته در برخي از رشته ها دونده هاي شاخص و المپيكي ايران در مسابقات دهه فجر حضور خواهند داشت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10