(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 7 اسفند  1391 - شماره 20439

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
بيانيه 252 نماينده مجلس در آستانه نشست قزاقستان
قطار هسته اي ايران هرگز متوقف نخواهد شد
در مكتب امام
در پي درگذشت آيت الله خوشوقت صورت گرفت
 پيام تسليت خانواده شهيد احمدي روشن به رهبرانقلاب
سخنگوي قوه قضائيه خبرداد
 نرخ ديه در سال آينده 114 ميليون تومان
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق خبر داد؛
اعزام دو ميليون زائر به عتبات عاليات
خارج از دستور
صالحي :
ناامني به توسعه اقتصادي منطقه آسيب مي زند
سرلشكر جعفري:
رهبري از پاسداران درخواست ايفاي نقش فعال تر، دقيق تر و هوشمندانه تر دارند
بروجردي :
نحوه ورود ايران به مذاكرات قزاقستان بستگي به رويكرد 1+5 دارد
آغاز دومين كنگره و جشنواره ملي فوريت هاي پزشكي
خسارت 500 ميليارد دلاري اقتصاد آمريكا از تحريم ايران
راه اندازي سامانه اينترنتي« پاسخ به شبهات »


كوتاه از انتخابات

حسين فدايي: رويكرد ائتلاف سه گانه ارزشي و اصولگرايانه است
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: شواهد نشان دهنده آن است كه ائتلاف سه گانه داراي رويكردي ارزشي و اصولگرايانه است.
حسين فدايي در پايان نشست هفتگي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: شواهد و قرائني نشان مي دهد اين ائتلاف سه گانه بنا دارد كه روي اصول و ارزش ها بايستد و بنا دارند كه خودشان را مطلق ندانند و حاضر هستند كه اگر كسي خارج از خودشان صلاحيت و شايستگي بيشتري داشته باشد بررسي كنند.
دبيركل جمعيت ايثارگران افزود: ائتلاف 3گانه مي خواهد مرجعيتي را براي خود رقم بزنند كه منحصر به خود نباشد و به نظر من اين ارزشمند و مثبت است؛ طبيعتا اين حركت مورد بخل و حسادت خيلي از جريانات واقع خواهد شد و مشي تخريب را پيش مي گيرند و با انواع گوناگون تهمت ها نسبت به هركس و جرياني كه روي اصول و ارزش ها بخواهند بايستند، موضع گيري مي كنند لذا توصيه و تقاضاي ما از همه نيروهاي پايبند به اصول و ارزش ها اين است كه نسبت به تخريب ها، سعه صدر داشته باشند و موضع اثباتي و ايجابي خود را دنبال كنند و با ارائه برنامه و ارائه تيم، افراد شايسته اي كه بتواند در اين مقطع انقلاب مشكلات مردم را حل كند، بتوانند اعتماد مردم را جلب كنند.
فدايي اظهار داشت: شرايطي كه انقلاب با آن مواجه است چه در عرصه بين الملل، چه در عرصه منطقه اي و چه در مسائل داخلي شرايط ويژه و خاصي است كه شايد در 32 و 33ساله انقلاب نظيرش را نداشته ايم. لذا در اين مرحله آنچه كه مي تواند براي ملت مفيد باشد و مشكل گشاي مسائل اساسي مردم باشد، عقلانيت، توجه به كار جمعي، اعتنا به نخبگان و بهره گيري از ظرفيت هاي مردم و بهره گيري از ظرفيت هاي مختلفي است كه در حوزه هاي مختلف كشور وجود دارد. البته تاكيد مي كنم با حفظ مواضع اصولي و روحيه انقلابي و جهادي براي خدمت به مردم.
به گزارش تسنيم وي گفت: اگر اين ائتلاف سه گانه بتواند بر روي ارزش ها پايبند باشد و بر اصول، محكمات انقلاب، عقلانيت، اعتدال و عدالت وضعيت صادقانه به مردم متكي باشد و بهره گيري از نخبگان را سرمشق خود قرار دهد و با ارائه برنامه و معرفي تيم و افرادي كه شايستگي و لياقت دارند در صحنه حضور پيدا كند، مردم چنين رويكردي را مي پسندند ولي به ميزاني كه رويكردها، سياسي، حزبي، جناحي و سهميه خواهي باشد، مردم نسبت به آن اقبالي نشان نخواهند داد.
لنكراني: قطعا يك كانديدا معرفي مي كنيم
سخنگوي جبهه پايداري گفت: بطور حتم در انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري ، يك كانديدا را معرفي خواهيم كرد .
كامران باقري لنكراني روز يكشنبه در جمع خبرنگاران در شيراز افزود: جبهه پايداري هفتاد گزينه مشخص را براي انتخابات رياست جمهوري در نظر داشت كه بعد از بررسي ها اكنون اين ليست به پنج نفر تقليل پيدا كرده است .
وي با تاييد اينكه »سعيد جليلي يكي از گزينه هاي مد نظر جبهه پايداري براي انتخابات يازدهم است«، گفت: براي جبهه پايداري، برنامه مهم است و حتي اگر در انتخابات كانديداي مورد نظر ما راي نياورد، برنامه ها را به فرد منتخب مردم ارايه خواهيم داد .
لنكراني در پاسخ به اين پرسش كه «آيا نام وي نيز در ميان پنج گزينه نهايي قرار دارد يا خير؟» تصريح كرد: براي ما ملاك افراد نيستند، برنامه هايي كاربردي افراد براي خروج از مشكلات كنوني است .
باهنر: اراده اي براي كانديداتوري ندارم
باهنر با اشاره به اهميت دو انتخابات پيش رو، گفت: براي اولين بار است كه در تاريخ كشور دو انتخابات مهم با هم برگزار مي شود و ما بايد تلاش خود را به كار بگيريم كه اين دو انتخابات به كمك هم بيايند .
محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامي مهندسين :بايد تلاش كنيم آسيب هايي را كه ممكن است اين دو انتخابات به يكديگر وارد كنند رفع كنيم، يعني نه انتخابات رياست جمهوري انتخابات شوراها را كم اهميت كند و نه انتخابات شوراها سبب شود كه به مقوله انتخابات رياست جمهوري زياد پرداخته نشود.
وي به انتخاب سه كانديداي جبهه پيروان اشاره و تصريح كرد: از بنده نيز به عنوان يكي از كانديداهاي جبهه پيروان اسم برده شده، كه اين به پيشنهاد تشكل ها و بدون تفاهم با من بوده است و من اراده اي براي كانديداتوري در انتخابات آتي ندارم، البته اينكه با اين پيشنهادها مخالفت كنيم، اخلاقا درست نيست .
باهنر با بيان اينكه سياست راهبردي ما رفتن به سمت وحدت است، گفت: اگر جامعتين به ساز و كار مشخص برسند ما حتما در قالب آن عمل خواهيم كرد در غير اين صورت بنده، آل اسحاق و آقاي متكي با هم كار خواهيم كرد .
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در ادامه گفت: جبهه پايداري جديدالتأسيس است و با مواضع گفتماني كه اعلام كرده هنوز به قول معروف دم نكشيده است. بعضي از آنها به دولت نزديك هستند و بعضي دوري مي كنند و به نظر مي آيد جبهه پايداري در انتخابات آينده ظهور و بروزي پيدا نمي كند .
مخالفت حداد با علي مطهري
به روايت بذرپاش
نماينده مردم تهران گفت: اگر حدادعادل ملاحظه كار بود، با حضور علي مطهري در ليست جبهه متحد اصولگرايان مخالفت نمي كرد.
مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارنظرهاي علي مطهري در مورد حدادعادل، اظهار داشت: به اعتقاد من موضع گيري آقاي مطهري عليه آقاي حداد در چند ماه اخير طبيعي است.
وي به فارس گفت: حدادعادل مخالف جدي حضور مطهري در ليست جبهه متحد اصولگرايان بود.
بذرپاش ادامه داد: همچنين مطهري، حداد را به ملاحظه كاري متهم كرد كه در پاسخ بايد گفت اگر آقاي حداد ملاحظه كار بود، با قرار گرفتن نام مطهري در ليست جبهه متحد مخالفت نمي كرد.
 


بيانيه 252 نماينده مجلس در آستانه نشست قزاقستان

قطار هسته اي ايران هرگز متوقف نخواهد شد

215 نماينده مجلس طي بيانيه اي تاكيد كردند قطار هسته اي ايران متوقف نمي شود.
در بخشي از بيانيه نمايندگان ملت آمده است: آمريكا همه روش هاي جنگ رواني، صدور قطعنامه هاي غيرقانوني و اعمال تحريم هاي فراقطعنامه اي را آزموده و پاسخ ملت بزرگ ايران را در سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را دريافت كرده است. بنابراين ادامه اين راه آب در هاون كوبيدن است.
نمايندگان در ادامه تاكيد كردند پيشنهاد ما به عنوان نمايندگان ملت بزرگ ايران به آمريكا و هم پيمانان غربي اين است كه واقعيت هاي هسته اي امروز جمهوري اسلامي ايران را بپذيرند و سياست تقابل را به تعامل تغيير دهند و بدانند كه قطار هسته اي ايران در چارچوب اهداف صلح آميز هرگز متوقف نخواهد شد.
نمايندگان همچنين خطاب به دو كشور روسيه و چين به عنوان اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل تاكيد كردند: [از اين دو كشور] انتظار مي رود از زياده خواهي ها و درخواست هاي غيرمنطقي آمريكا تبعيت نكنند و از اصول عهدنامه NPT بويژه اصل 4 كه حق داشتن فناوري هسته اي را به اعضا مي دهد، دفاع كنند و مخصوصا با روش هاي جديد و پليسي كردن عرصه اقتصادي جهاني توسط آمريكا مقابله كنند.
تصويب كليات طرحي
براي حمايت از اقشار كم درآمد
نمايندگان مجلس با كليات طرح تامين كالاي اساسي براي اقشار كم درآمد موافقت كردند.
در صورت تصويب نهايي اين طرح دولت موظف مي شود در مقاطع سه ماهه سبدهاي كالايي شامل برنج، روغن و گوشت ميان اقشار آسيب پذير توزيع كند.
نمايندگان ملت با 144 راي موافق، 29 راي مخالف و 33 راي ممتنع كليات اين طرح را تصويب كردند.
در صورت تصويب نهايي طرح مذكور، به منظور حفظ امنيت غذايي اقشار آسيب پذير به ويژه خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي، دولت موظف مي شود در مقاطع سه ماهه سبدهاي كالايي شامل برنج، روغن و گوشت را تامين و از طريق دستگاه هاي مزبور توزيع كند.
در اين جلسه مهدي سنايي نماينده نهاوند، پورابراهيمي نماينده كرمان و مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود در مخالفت با كليات و همچنين عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه، كمال عليپور نماينده قائم شهر و حسين گروسي نماينده شهريار در موافقت با كليات در صحن علني سخنراني كردند.
در اين راستا عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه در مجلس با بيان اينكه طرح تامين كالاهاي اساسي براي افراد آسيب پذير به بهبود اقتصاد كشور كمك مي كند، گفت: بايد سفره نيازمندان جامعه را به داشتن حداقل ها بيمه كنيم.
عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح يكشنبه در سخناني به عنوان موافق كليات طرح تامين كالاهاي اساسي براي اقشار آسيپ پذير، گفت: در مسير تحولات اقتصادي، مسئولان كشور بايد از قبل براي افرادي كه از اقتصاد جا مي مانند، تدابيري بينديشند.
وي افزود: در چند ماه گذشته، روزي كه اين طرح در مجلس مطرح شد، بسياري از نگراني هاي امروز وجود نداشت. اين طرح به افراد نيازمند كمك مي كند تا در شرايط فعلي اقتصاد، زمين نخورند.
نماينده كرمانشاه در مجلس همچنين يادآور شد: اولين نياز، نياز زندگي كردن و خورد و خوراك است و ما بايد به فكر اقشار مستمند جامعه باشيم تا اين افراد از حداقل ها در خانواده شان برخوردار باشند و ما بايد سفره نيازمندان را به حداقل ها بيمه كنيم.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه طرح تامين كالاهاي اساسي براي اقشار آسيب پذير اثر ضدتورمي دارد، خاطرنشان كرد: تزريق نقدينگي به جامعه موجب ايجاد تورم مي شود اما اين طرح به بهبود اقتصاد كشور كمك مي كند و فكر مي كنيم اميدي باشد تا سفره هاي نيازمندان خالي نباشد.
ايجاد سيستم كوپني
بازگشت به عقب است
مهدي سنايي نماينده نهاوند در مجلس نيز به عنوان يكي از مخالفين اين طرح گفت: سيستم كوپني در اقتصاد كشور بازگشت به عقب است و موجب فراهم شدن زمينه رانت خواري مي شود.
وي با بيان اينكه رشد چند صد درصدي قيمت همه كالاها، پديده نادري در كشور است كه در سال هاي گذشته بي سابقه بوده است، گفت: بخشي از اين گراني ها ناشي از تحريم هاست و بخشي هم ناشي از مديريت هاست.
سنايي همچنين متذكر شد: هدف اقتصاد و كشورداري را بايد به عنوان يك علم در كشورمان مورد توجه قرار دهيم چرا كه نگاه غير كارشناسانه و غيرعلمي بر اقتصاد كشور حاكم است.
نماينده نهاوند در مجلس همچنين تأكيد كرد: واقعيت اين است ايجاد سيستم كوپني از نو در كشور يعني بازگشت به عقب و اين اقدام موجب ايجاد زمينه رانت خواري در كشور مي شود.
وي با بيان اينكه اين موضوع تصميمي است كه بايد با تعامل بيشتري گرفته شود، گفت: يك تصميم اساسي در اقتصاد كشور چطور بدون مداخله دولت مي توان اخذ كرد و اين امكان پذير نيست؛ اگر بناست اقتصاد كشور كوپني شود، اين كار بدون همكاري دولت امكان پذير نيست و نبايد تصميمي بدون همكاري قوه مجريه اخذ شود البته بنده هيچ ترديدي ندارم كه طراحان اين طرح نيت خير داشته اند اما اين طرح، راه حل مشكل كشور نيست.
موافقت مجلس با تحقيق و تفحص
از عملكرد شركت هاي خودروساز
نمايندگان مجلس با انجام تحقيق و تفحص از عملكرد صنايع خودروسازي كشور و شركت هاي خودروساز موافقت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح يكشنبه پارلمان با انجام تحقيق و تفحص از عملكرد صنايع خودروسازي كشور و شركت هاي خودروساز، موافقت كردند.
نمايندگان مجلس با 189 رأي موافق، 3 رأي مخالف و 1 رأي ممتنع از 227 نماينده حاضر در جلسه، با تحقيق و تفحص از عملكرد صنايع خودورسازي كشور موافقت كردند.
طرحي براي حمايت دولت
از استان هاي مورد هجوم ريزگردها
نمايندگان در ادامه جلسه علني ديروز خود با بررسي يك فوريتي طرح الزام دولت به حمايت از استان هايي كه مورد هجوم پديده ريزگردها قرار دارند موافقت كردند.
سعيد حيدري طيب نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني به عنوان طراح طرح يك فوريتي الزام دولت به حمايت از استان هايي كه مورد هجوم پديده ريزگردها قرار دارند اظهار داشت: اگر بپذيريم كه پديده زيست محيطي ريزگردها براثر تركيب چند ماده به وجود مي آيد بايد به اين مسئله هم توجه كنيم كه اثرات اين موضوع در برخي از استان ها مشكلاتي را به وجود آورده است.
وي افزود: در كنار استفاده از برخي فرآورده هاي نوين و همچنين برخي مسائل ديگر كه همه دست به دست هم مي دهند، پديده ريزگردها به وجود مي آيد.
بعد از اينكه نمايندگان موافق و مخالف نظرات خود را در رابطه با طرح مذكور ارائه كردند، در نهايت بهارستان نشينان با 157 رأي موافق، 24 رأي مخالف و 9 رأي ممتنع از مجموع 225 نماينده حاضر در مجلس با بررسي يك فوريتي طرح مذكور موافقت كردند.
براساس اين طرح دولت ملزم به حمايت از استان هايي مي شود كه مورد هجوم پديده ريزگردها قرار دارند.
گزارش نظارتي مجلس از شوراي گفت وگو
نمايندگان مجلس در بخش ديگري از جلسه علني ديروز با ارسال گزارش مربوط به عدم حضور وزرا در جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي به قوه قضائيه موافقت كردند.
گزارش لاريجاني در جلسه غيرعلني
رئيس مجلس در جلسه غيرعلني صبح ديروز مجلس گزارشي از جلسه مشترك روز شنبه سران قوا ارائه داد.
لاريجاني همچنين از نمايندگان درخواست كرده كه هرچه سريعتر پيشنهادات خودشان را درباره بودجه 92 براي بررسي سريعتر اين لايحه ارائه دهند و مجلس بايد از همه ظرفيت خود استفاده كند تا هر چه زودتر بودجه 92 به تصويب برسد.
رئيس مجلس همچنين در ابتداي جلسه علني ديروز طي سخناني گفت: برخي عبارات در گزارش اخير آژانس در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران گزاره هايي كليشه اي است كه از قبل به آنها داده شده تا فضاي رسانه اي را مه آلود كنند.
علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در صحن علني مجلس با اشاره به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در ارتباط با فعاليت هاي هسته اي ايران اظهار داشت: ايران هميشه از گفت وگوي سازنده با آژانس حمايت كرده و در ماه هاي اخير همكاري ايران با آژانس فراتر از ضوابط متعارف انجام شد كه اين بيانگر اين مطلب است كه ايران هيچ مسئله پنهاني در امور هسته اي خود ندارد.
وي با بيان اينكه تمام فعاليت هاي هسته اي ايران زير نظر آژانس و بازرسان آن انجام شده است، افزود: در چنين شرايطي انتظار بود كه گزارش مدير كل آژانس گزارش منصفانه اي باشد، اما متأسفانه بعضي از عبارات در اين گزارش گزاره هايي كليشه اي است كه معلوم است كه از قبل به آنها داده شده تا فضاي رسانه اي را در دنيا مه آلود كنند.
 


در مكتب امام

وابستگي مغزي خطرناكترين وابستگي است
ما مي خواهيم يك دانشگاهي داشته باشيم
و يك كشوري داشته باشيم كه:
وابستگي مغزي ما را كه مقدم بر همه وابستگي ها و خطرناكتر از همه وابستگي هاست، نجات بدهد.
ما اساتيد دانشگاهي را مي خواهيم كه آن اساتيد بتوانند مغز هاي جوان هاي ما را مستقل بار بياورند.
آئين انقلاب اسلامي - ص 216
 


در پي درگذشت آيت الله خوشوقت صورت گرفت

 پيام تسليت خانواده شهيد احمدي روشن به رهبرانقلاب

خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن در پيامي رحلت عالم رباني حضرت آيت الله خوشوقت را به محضر رهبر معظم انقلاب و بستگان و ارادتمندان اين عالم فقيد تسليت گفتند.
خانواده شهيد احمدي روشن در اين پيام با اشاره به ارتباط بسيار شهيد احمدي روشن با مرحوم آيت الله خوشوقت آورده اند: اين عالم رباني و عارف الي الله همواره ملجاء و پناه مصطفاي ما بود و نقش بي بديل اين استاد برجسته اخلاق در شكل گيري شخصيت ولايي و انقلابي شهيد ما، قابل انكار نيست.
خانواده شهيد احمدي روشن در ادامه پيام خود تصريح كرده اند: بعد از شهادت مصطفي، آيت الله خوشوقت براي ما همواره چون پدري مهربان مرهم داغ فقدان شهيد احمدي روشن و راهنماي رفتاري ما براي چگونه تربيت كردن عليرضاي كوچك اين يادگار شهيد احمدي روشن بودند.
 


سخنگوي قوه قضائيه خبرداد

نرخ ديه در سال آينده 114 ميليون تومان

سخنگوي قوه قضاييه گفت: نرخ ديه در ماه هاي عادي سال 92به ميزان 114 ميليون تعيين شده است.
غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: پس از جلسات متعدد درباره نرخ ديه تصميمات لازم اتخاذ شد .
وي افزود: براساس مطالعات انجام شده نرخ ديه در سال 92 در ماه هاي عادي 114 ميليون تومان در نظر گرفته شده است .
اژه اي گفت: اين نرخ در ماه هاي حرام به ميزان يك سوم افزايش پيدا كرده و به رقم 152 ميليون تومان مي رسد.
 


نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق خبر داد؛

اعزام دو ميليون زائر به عتبات عاليات

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق از سفر سالانه نزديك به 2 ميليون زائر ايراني براي زيارت عتبات به كشور عراق خبر داد و گفت:تا سال گذشته نزديك به يك ميليون 400 هزار زائر از طريق سازمان حج وزيارت و حدود400 هزار زائر نيز به صورت آزاد به عراق اعزام مي شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ،حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ديداربا جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: موقعيت كشور ما نسبت به كشور عراق با وجود 18 هزار كيلومتر مرز مشترك و كشوري اسلامي و شيعي و همچنين وجود بارگاه 6 تن از ائمه معصومين(ع) در اين سرزمين موقعيت بسيار خوب و ارزشمندي است كه موقعيتي مشابه آن درجهان اسلام وجود ندارد. بنابراين اگر به مقوله زيارت توجه ويژه داشته باشيم مي توانيم آينده درخشاني براي اسلام و مسلمين رقم بزنيم.
حجت الاسلام اسكندري ابراز اميدواري كرد كه با فراهم شدن مقدمات و زمينه ها با همكاري بيشتر مسوولان دستگاه هاي اجرايي كشور و مجلس شوراي اسلامي درآينده نزديك شاهد تشرف 10 ميليون زائر ايراني به عتبات و10ميليون زائر عراقي به مشهد و قم باشيم . وي همچنين با اشاره به عمده ترين هزينه هاي عمليات اعزام زائران به عتبات،گفت: هم اكنون نزديك به 60 درصد هزينه هايي كه براي زائرين مي شود،براي مسكن و حدود 20 درصد براي حمل و نقل زائرين و 20 درصد هم براي غذا و درمان و ساير امورات صرف مي شود كه نشان مي دهد هزينه اصلي براي مسكن و هزينه دوم براي حمل ونقل زائرين است.
نماينده دفتر بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تاكيد كرد: با توجه به اين هزينه ها پيشنهاد ما اين است كه ما بايد به سمت حسينيه سازي كه هزينه سفر را بسيار كاهش مي دهد برويم كه به عنوان مثال زائران اصفهاني در خيابان قبله الحسين (ع)، حسينيه اي در زميني به مساحت 3هزار و 700متر مربع در دست ساخت دارند و مجوز ساخت 13 طبقه را با ظرفيت 3000 زائر گرفته اند و زائران قمي نيز در زميني به مساحت 1800 متر مربع در 12 طبقه مجوز ساخت گرفته اند كه نزديك به هزار و500 زائر ظرفيت خواهد داشت. همچنين زائراني از خراسان رضوي زميني از قبل داشتند كه قريب 4هزار متر مربع مساحت دارد وقرار است پشت خيمه گاه حسيني شروع به ساخت كنند.
حجت الاسلام اسكندري با بيان اينكه اگر هر استاني بتواند يك حسينيه در كربلا بسازد كه ظرفيت 3هزار زائر داشته باشد مي توان پذيراي 300 هزار زائر بود،اظهار كرد: اگر 30 استان كشور 30 حسينيه بسازند به راحتي سالانه 10 ميليون زائر با قيمت 5 تا 7 دلار اسكان داده خواهد شد. لذا قيمت ها شكسته مي شود وخانواده هاي متوسط جامعه به راحتي توفيق تشرف به عتبات پيدا خواهند كرد.
 


خارج از دستور

نامي برنامه هاي خود را براي فراكسيون رهروان تشريح كرد
محمدحسن نامي وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برنامه هاي خود را در نشست شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت تشريح كرد.
در اين نشست كه با حضور محمدحسن نامي وزير پيشنهادي رئيس جمهور به مجلس شوراي اسلامي براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونان وي برگزار شد، نامي به تشريح برنامه هاي خود به منظور تصدي مسئوليت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت و به سوالات اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي پاسخ گفت.
در اين جلسه همچنين اعضاي شوراي مركزي فراكسيون رهروان ولايت نقطه نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص بهبود عملكرد و مديريت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مطرح كردند و در اين خصوص با وزير پيشنهادي رئيس جمهور به مجلس شوراي اسلامي به بحث و بررسي پرداختند.
اعتراض ها به يك نامه توهين آميز
علي مطهري نماينده تهران در جلسه علني ديروز نامه اي پرسش برانگيز در مجلس منتشر كرد كه با اعتراض نمايندگان مواجه شد.
در اين نامه علي مطهري به واكنش فراكسيون اصولگرايان و غلامعلي حداد عادل نماينده تهران به اقدامات اختلاف برانگيز تعدادي از نمايندگان در جلسه استيضاح وزير كار اشاره كرده و آورده بود: از جناب آقاي حداد خواهش مي كنم كه تلاش نكنند روحيه مسالمت جو و ملاحظه كار خودشان را به نام ولايتمداري بر مجلس تحميل كنند.
در پي انتشار اين نامه حميد رسايي نماينده تهران گفت: هيئت رئيسه بايد پاسخ دهد كه اين نامه با چه مجوزي منتشر شده است.
وي با بيان اينكه چرا بايد اجازه داده شود چنين نامه اي در صحن علني پخش شود، ادامه داد: هفته گذشته فراكسيون اصولگرايان مجلس بدون اينكه اسمي از فرد خاصي ببرد براي تضمين شرايط فعلي بيانيه اي صادر كرد و اما امروز يكي از نمايندگان نامه اي در مجلس پخش كرده كه در آن نوشته يكي از نمايندگان بيانيه فراكسيون اصولگرايان را نوشته است در حاليكه فراكسيون اصولگرايان 130-140 نماينده دارد.
نماينده تهران گفت: در بيانيه اي كه در مجلس منتشر شده در چند جا تأكيد شده كه استيضاح كار خوبي بوده است در حالي كه 240 نماينده با افتخار به رهبر انقلاب نامه نوشتند و از ايشان عذرخواهي كردند.
علي لاريجاني نيز در پاسخ به تذكر رسايي گفت كه اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.
تعيين مشاور براي نمايندگان
نمايندگان مجلس طرح در اولويت قرار گرفتن اصلاح موادي از آئين نامه داخلي مجلس كه تعيين مشاور براي نمايندگان از جمله آن است را تصويب كردند.
عزت الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل در تشريح طرح تغيير دستور جلسه علني و بررسي طرح تعيين مشاور براي نمايندگان مجلس گفت: براي اينكه امر قانونگذاري از كيفيت بيشتري برخوردار شود و برخي مشكلات مربوط به نمايندگان حل و فصل شود، خواستار تغيير دستور مجلس در بررسي اين طرح شديم.
نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مخالفت تغيير دستور جلسه علني گفت: با توجه به اينكه اولويت ما بايد بررسي مسائل و مشكلات اقتصادي باشد بنده با تغيير دستور مخالفم چرا كه مسائل اقتصادي اولويت بيشتري نسبت به تعيين مشاور براي نمايندگان دارد.
وي با بيان اينكه تعيين مشاور براي نمايندگان نيازمند ملاحظه آن در لايحه بودجه است، افزود: اگر قرار باشد تعيين مشاور براي نمايندگان را در نظر داشته باشيم بايد آن را در لايحه بودجه لحاظ كنيم.
هادي قوامي نماينده مردم اسفراين نيز در موافقت با طرح در اولويت قرار گرفتن تعيين مشاور براي نمايندگان گفت: نمايندگان مجلس براي امر قانون گذاري نياز به استفاده از تجربه نخبگان و كارشناسان دارد چرا كه اين امر موجب كيفي تر شدن قوانين مجلس مي شود.
لاريجاني عازم هند شد
رئيس مجلس به منظور ديدار با رئيس پارلمان هند تهران را به مقصد هند ترك كرد.
علاءالدين بروجردي، اميدوار رضايي، محمدحسن ابوترابي فرد، لطف الله فروزنده، قشقاوي و شيخ الاسلام، لاريجاني را هنگام ترك تهران بدرقه كردند.
محمد آشوري، غلامرضا تاج گردون، بهروز نعمتي، فاطمه آليا و اسفنديار اختياري در اين سفر لاريجاني را همراهي مي كنند.
 


صالحي :

ناامني به توسعه اقتصادي منطقه آسيب مي زند

وزير امور خارجه كشورمان با تاكيد بر ضرورت تنظيم و سياستگذاري در روابط خارجي جمهوري اسلامي ايران در حوزه خليج فارس گفت: هرگونه ناامني و بي ثباتي در منطقه به ثبات و امنيت و توسعه اقتصادي همه كشورهاي منطقه آسيب مي زند.
علي اكبر صالحي در نشست مقدماتي شوراي عالي خليج فارس كه با حضور سفيران جمهوري اسلامي ايران در حوزه خليج فارس، استانداران استان هاي هم جوار و هم چنين اعضاي كميته هاي پنج گانه اين شورا از دستگاه ها و وزارت خانه هاي دولتي برگزار شد، با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران امنيت و ثبات در كليه كشورهاي حوزه خليج فارس را امنيت و ثبات خود مي داند، به تلاش و توطئه دشمنان و بدخوهان منطقه براي مخدوش كردن روابط دو طرف با طرح ادعاها و اتهامات واهي عليه ايران اشاره و اظهار كرد: هرگونه ناامني و بي ثباتي در منطقه به ثبات و امنيت و توسعه اقتصادي همه كشورهاي منطقه آسيب مي زند و در اين راستا جمهوري اسلامي همواره بر اساس اصول احترام متقابل و مداخله نكردن در امور ديگران به دنبال تعميق و گسترش همه جانبه روابط با كشورهاي همسايه بوده و معتقد است كه امنيت منطقه در چارچوب امنيت دست جمعي توسط خود كشورهاي منطقه تامين شود .
او با اشاره به ظرفيت هاي گسترده و متنوع كشورمان به خصوص در استان هاي مرزي و هم جوار كشورهاي حوزه خليج فارس بر ضرورت بهره برداري از اين ظرفيت ها و امكانات براي ارتقاء و گسترش روابط به خصوص در عرصه هاي اقتصادي و تجاري و بازرگاني تاكيد كرد و نقش تقويت تعاملات مردمي و بخش هاي خصوصي را حائز اهميت دانست .
به گزارش ايسنا، صالحي هم چنين با اعلام آمادگي دستگاه ديپلماسي و نمايندگي هاي كشورمان در منطقه براي تعامل، هماهنگي و همكاري مستمر و تنگاتنگ با ساير دستگاه ها و وزارت خانه ها و بخش هاي دولتي و خصوصي در اين راستا، خواستار تلاش بيش از پيش استانداران استان هاي همجوار حوزه خليج فارس براي تقويت حضور و فعاليت بازرگانان و سرمايه گذاران ايراني و خارجي در ايران و كشورهاي همسايه شد.
 


سرلشكر جعفري:

رهبري از پاسداران درخواست ايفاي نقش فعال تر، دقيق تر و هوشمندانه تر دارند

فرمانده كل سپاه پاسداران اظهار داشت: امروز ولي امر مسلمين بيش از هر زمان ديگري از ما درخواست ايفاي نقش فعال تر، دقيق تر و هوشمندانه تر دارند.
سرلشكر پاسدار «محمدعلي جعفري» فرمانده كل سپاه در رأس هيئتي از منطقه عمومي چابهار و پايگاه دريايي امام علي (عليه السلام) نيروي دريايي سپاه بازديد و از نزديك در جريان ميزان آمادگي نيروها قرار گرفت.
فرمانده كل سپاه در اجتماع فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي سپاه مستقر در پايگاه دريايي امام علي(ع) طي سخناني بر اهميت و حساسيت شرايط در منطقه تأكيد كرد و گفت: پاسداري از دين خدا فرصت گرانبها و ارزشمندي است كه انقلاب اسلامي در اختيار ما قرار داده است و براي اين توفيق ويژه بايد خداي متعال را صميمانه شكرگزار باشيم.
وي افزود: آنچه براي ما به عنوان يك انسان معتقد و مسلمان و انقلابي مهم و ارزشمند است، ارزش و اعتبار پيدا كردن لحظات عمرمان است و پاسداري از انقلاب به لحظات عمر ما اعتبار و ارزش بخشيده است.
جعفري افزود: ما متناسب با حجم و پيچيدگي دسيسه هاي دشمن بايد در خودمان آمادگي، تخصص و مهارت ايجاد كنيم تا به بهترين وجه ممكن در انجام رسالت مقدسي كه بر عهده داريم، موفق باشيم.
فرمانده كل سپاه خطاب به كاركنان نيروي دريايي سپاه مستقر در پايگاه دريايي امام علي(ع) اظهار داشت: ما بايد در هر موضعي كه در سپاه قرار داريم، به دنبال فراهم ساختن بهترين شيوه و امكان پاسداري باشيم، امروز ولي امر مسلمين بيش از هر زمان ديگري از ما درخواست ايفاي نقش فعال تر و دقيق تر و هوشمندانه تر دارند.
وي افزود: رهبر فرزانه انقلاب به بهترين شكل ممكن استراتژي و خط مشي ما را مشخص كرده اند و اهتمام ما بايد تحقق منويات و دغدغه هاي معظم له باشد.
جعفري تصريح كرد: سپاه سازماني انسان محور و رسالت محور است كه در هر جايي كه ضرورت پاسداري ايجاب كند، آمادگي انجام مأموريت را دارد.
 


بروجردي :

نحوه ورود ايران به مذاكرات قزاقستان بستگي به رويكرد 1+5 دارد

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه آمريكا برخلاف معاهده NPT نسل جديد بمب هاي اتمي خود را آزمايش مي كند گفت: نحوه ورود و تعامل ايران در مذاكرات قزاقستان بستگي به رويكرد 1+5دارد .
علاالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در حاشيه جلسه علني روز يكشنبه مجلس در جمع خبرنگاران به مذاكرات آتي ايران و 1+5 اشاره كرد و گفت: مذاكرات قزاقستان زماني منجر به نتيجه مي شود كه علائم مثبتي از سوي طرف مقابل ايران مشاهده شود ؛ اگر 1+5 نشانه هايي از تعامل را داشته باشند تيم مذاكره كننده ايران مذاكرات را ادامه خواهند داد .
وي با بيان اينكه مجلس شوراي اسلامي تحريم هاي اقتصادي غرب و آمريكا عليه ملت ايران را ظلم به مردم ايران، غير قانوني و غير حقوقي مي داند، تصريح كرد: واقعيت اين است كه با عملكرد صريح،شفاف و قانوني ايران در عرصه هسته اي، نيازي به تحريم هاي غرب نبود چراكه ايران عملكردي روشن مطابق با NPT دارد و تمام فعاليتهايش ذيل دوربينهاي آژانس است .
بروجردي با بيان اينكه يكي از مطالبات تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات قزاقستان رفع و لغو تحريم ها خواهد بود، گفت: آمريكايي ها ماده 6 معاده NPT را زير پا گذاشته اند و به آن عمل نمي كنند؛ امريكا طبق ماده 6 NPT مي بايست فعاليتهاي هسته اي خود را كاهش و سلاح هاي اتمي را نابود مي كرد اما اين كشور نه تنها چنين كاري نكرده بلكه فعاليتهاي هسته اي را گسترش داده و نسل جديد بمب هاي اتمي خود را آزمايش كرده است كه اين خلاف معاهده NPT است .
خبرنگاري از بروجردي درباره بسته پيشنهادي تهران به 1+5 پرسيد كه رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ گفت: بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران بارها به 1+5 عرضه شده است؛ ما تأكيد مي كنيم اگر غربي ها اهل تعامل باشند زمينه تعامل از سوي ما در مذاكرات وجود دارد .
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا موضع جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات قزاقستان تغيير خواهد كرد، پاسخ داد: اين بستگي دارد به رويكرد طرف مقابل. اگر در مذاكرات قزاقستان آنها تكرار مكررات كنند روشن است كه تعاملي صورت نخواهد گرفت اما اگر بجاي تقابل، تعامل كنند ما اهل تعامل هستيم .
 


آغاز دومين كنگره و جشنواره ملي فوريت هاي پزشكي

دومين كنگره و جشنواره ملي فوريت هاي پزشكي صبح ديروز در سالن همايش هاي رازي پرديس همت دانشگاه علوم پزشكي تهران آغاز بكار كرد.
رئيس پليس راهور ناجا در اين كنگره از كاهش تلفات رانندگي خبر داد و گفت: تلفات رانندگي در سال 80 با 14 ميليون خودرو و 28 هزار نفر بوده اما با فرهنگ سازي و ايجاد مولفه هاي موثر و اصلي در ايجاد انضباط و ايمني ترافيك، در سال 90 با 16 ميليون خودرو به 20 هزار نفر رسيد.
وي افزود: موضوع ترافيك يك موضوع بين بخشي است و بايد با تعامل تمام دستگاه هاي مرتبط و دخيل در امر ترافيك حل وفصل شود.
مومني ادامه داد: هم اكنون جمع كل راه هاي كشور 798 هزار و 30 كيلومتر شامل 20 هزار و 53 كيلومتر آزاد راه، 11 هزار و 652 كيلومتر بزرگراه، 220 هزار و 52 كيلومتر راه اصلي، 432 هزار و 58 كيلومتر راه فرعي و 815 كيلومتر راه درون شهري است.
وي افزود: طول راه هاي روستايي 126 هزار و 263 كيلومتر است كه ضرورت حضور امدادرسانان اعم از اورژانس و هلال احمر را براي ارايه خدمات فوريتي و اورژانسي به حادثه ديدگان حوادث جاده اي و ترافيكي مي طلبد.
وي اضافه كرد گسترش و تجهيز اورژانس كشور به ناوگان امداد و نجات هوايي در ارايه خدمات رساني به مصدومان حوادث جاده اي و ترافيكي مانع از تلفات مصدومان حوادث ياد شده مي شود.
مومني گفت: طبق اعلام سازمان پزشكي قانوني كشور 50 درصد كشته شدگان حوادث جاده اي پس از صحنه حادثه و در زمان انتقال به بيمارستان جان خود را از دست مي دهند كه با گسترش امكانات به ويژه امداد هوايي مي توان از فوت افراد سانحه ديده جلوگيري كرد.
 


خسارت 500 ميليارد دلاري اقتصاد آمريكا از تحريم ايران

كارشناسان آمريكايي در گزارشي به مقامات كاخ سفيد هشدار دادند كه تحريم ايران در سه دهه گذشته 500 ميليارد دلار به آمريكا خسارت زده است.
تارنماي «رگنوم رو» روسيه روز شنبه در گزارشي به نقل از كارشناسان آمريكايي نوشت: در واشنگتن به شدت نگران هستند كه كنگره آمريكا با تصويب تحريم هاي نفتي ضد ايران ناخواسته به نفع اين كشور خاورميانه اقدام كرده است.
در گزارش اضافه شده است: زيرا اقتصاد آمريكا در سه دهه اخير 500 ميليارد دلار از تحريم ايران خسارت ديده است.
در اين گزارش به نقل از «رابين ميلز» كارشناس برجسته امور انرژي آمريكايي گفته شده است: اعمال هرگونه تحريم عليه صنعت نفت ايران فارغ از نتيجه احتمالي آن، فقط به اقتصاد آمريكا ضربه وارد مي كند.
در گزارش رگنوم آمده است: تحريم نفتي ايران صرف نظر از اين كه هرگونه نتيجه اي به همراه داشته باشد براي نيل به اهداف سياست خارجي امريكا ايده مناسبي نيست.
تارنماي روسي افزود: حتي اگر تحريم ها تأثير بگذارند زيانهاي آن در وهله اول متوجه كشورهاي متحد آمريكا و برخي كشورهاي داراي اقتصاد ضعيف همچون يونان مي شود كه بدون اين مسئله هم در شرايط بسيار دشوار قرار دارند.
در پايان اين گزارش هشدار داده شده است: در صورتي كه ايران بطور كامل تحريم نفتي شود بهاي نفت در بازار جهاني به شدت افزايش مي يابد و اين مسئله موجب ركود اقتصاد جهاني خواهد شد.
آمريكا در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل عصبانيت از سياست هاي مستقل جمهوري اسلامي ايران، تحريم هاي يكجانبه و غيرقانوني زيادي را عليه كشورمان تصويب كرده است كه به اذعان كارشناسان امر اين مسئله به خودكفايي و پيشرفت ايران در عرصه هاي مختلف منجر شده است.
 


راه اندازي سامانه اينترنتي« پاسخ به شبهات »

سامانه اينترنتي«پاسخ به شبهات» با هدف دسترسي آسان و پاسخگويي متقن به شبهات از سوي پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري راه اندازي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام رضايي، مدير اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري گفت: با توجه به حضور زائران بويژه جوانان و نوجوانان عزيز در سرزمين وحي براي انجام مناسك عمره مفرده و ارتباط گيري با ديگر مسلمانان، پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري اقدام به راه اندازي سامانه اينترنتي«پاسخ به شبهات» كرده است.
وي افزود: با توجه به ارتباطي كه زائران ايراني با ساير مسلمانان كشورهاي اسلامي در اين سفر معنوي دارند و ممكن است برخي سؤالات و ابهامات در خصوص برخي مسائل اعتقادي و مذهبي براي آنها پيش بيايد، به همين دليل تمامي اين سؤالات احتمالي را استخراج كرده و به صورت استدلالي قوي از آيات و روايات آنها را پاسخ گفته ايم.
وي افزود: زائران و عمره گزاران عزيز مي توانند پرسش هاي اعتقادي در حين سفر و يا پس از سفر را با روحانيون كاروان ها در ميان بگذارند. همچنين سؤالات خود را در مباحث اعتقادي با سامانه پيامك 3000828881 معاونت فرهنگي بعثه مطرح كنند.
مدير پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري، توحيد و شركت، مهدويت، شبهات قرآني، شبهات تاريخي، نبوت، اهل بيت، شبهات حديثي، فرق و مذاهب، امامت، خلفا و صحابه و شبهات فقهي را از موضوعات اين سامانه برشمرد.
وي گفت: همچنين از سوي پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري، نرم افزار پاسخ به شبهات توليد و منتشر شده است كه كاربران مي توانند براي دريافت فايل رايگان آن به پايگاه بعثه مراجعه كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10