(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 8 اسفند  1391 - شماره 20440

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كليد معما : بيت لحم پنسيلوانيا (يادداشت روز)
نصيحت ! (گفت و شنود)
ولايتي: دشمنان سوريه در حال بيدار شدن از توهم هستند
بررسي نشست شوراي حقوق بشر ژنو
با حضور مسئولان قوه قضائيه و وزارت خارجه
در ديدار با فرماندار ايالت ماهاراشتا مطرح شد
تاكيد لاريجاني بر گسترس روابط تجاري ايران و هند
در اجلاس سيزدهم صورت مي گيرد
انتخابات و معيشت مردم در دستور كار خبرگان رهبري
در جلسه هيئت دولت
تدابير كنترل آثار تحريم بر حوزه هاي اقتصادي تصويب شد
كيهان و خوانندگان
عقب نشيني كاخ سفيد از شرط كناره گيري بشار اسد (خبر ويژه)
فرق توبره غرب و رژيم هاي عرب به روايت روزنامه نگار فراري! (خبر ويژه)
فارن افرز: آمريكا و اسرائيل چوپان دروغگو شده اند (خبر ويژه)
موضوع اتمي بهانه است غرب مي خواهد نفوذ ايران را مهار كند (خبر ويژه)
گوگل كار نيروهاي ميداني سيا را آسان تر مي كند (خبر ويژه)
فضولي به شما نيامده كه چرا در خدمت كيهان هستيم! (خبر ويژه)
تحريم هاي سنگين به بن بست رسيد ايران مي تواند راهبرد اوباما را فلج كند (خبر ويژه)


كليد معما : بيت لحم پنسيلوانيا (يادداشت روز)

ايران و غرب پس از 8 ماه وقفه، بعدازظهر امروز در قزاقستان پاي ميز مذاكره مي روند. قطار مذاكرات هسته اي 10 سال پيش با بيانيه تهران به حركت درآمد و تلقي اين بود كه ظرف چندماه- نهايتا يكي دو سال- به مقصد مي رسد و سوءتفاهم برطرف مي شود. اما اين قطار 10 سال است ايستگاه هاي بروكسل، پاريس، ژنو، اسلامبول، بغداد و مسكو را پشت سر گذاشته و اكنون به «آلماتي» رسيده است. چرا مذاكرات تا اين حد طولاني شد؟ صورت مسئله اصلي كدام است؟ آيا غرب ناتوان از توافق است؟ آنها كدام بسته پيشنهادي را روي ميز مي گذارند و چه توقعي دارند؟ سرنوشت مذاكرات امروز و فردا احتمالا به كجا ختم مي شود؟ و اين پرونده كي بسته مي شود؟
1- براساس گزارش منابع خبري، آمريكا و 3متحد اروپايي آن در مذاكرات امروز حرف تازه اي براي گفتن ندارند. گزارش ها حاكي از آن است كه غرب فقط بسته تاريخ گذشته چند سال پيش را نو نوار كرده و در واقع اين بسته پر از خالي است. آن زمان ايران براي توليد راديو دارو در راكتور تهران نيازمند سوخت 20 درصد بود و طرف غربي ابتدا براي معاوضه 1200 كيلوگرم اورانيوم 5/3 درصد با 120 كيلوگرم سوخت 20 درصد تعهد كرد و سپس همين نياز ايران را گروگان گرفت و طبق معمول 8-7 سال پيشتر، زير حرفش زد. امروز فناوران جمهوري اسلامي اين سوخت را توليد كرده و آب سرد بر سر پر حرارت ديپلمات هاي آمريكايي و اروپايي ريخته اند. آنها از سوي ديگر مي گويند ايران فعاليت تأسيسات فردو را متوقف كند تا ما متقابلا بخشي از تحريم هاي مربوط به تجارت طلا را لغو كنيم! آنها اين بار هم خواب مانده و 8-7 ماه دير رسيده اند. وقتي كشوري در برابر اصل تحريم هاي خباثت آلود خم به ابرو نياورد، دليلي ندارد كه در قبال فرع آن دچار محاسبه خطا شود. ديپلمات هاي غرب بهتر از هركس مي دانند كه تحريم ها هر چند آزاردهنده، نمي توانند هفدهمين اقتصاد بزرگ دنيا را از چرخه اقتصاد جهاني-دستخوش بحران و ركود كم سابقه- حذف كنند. غرب به ويژه بلوك اروپايي آن به خوبي مي دانند كه با ورود در گردونه گيج تحريم، خود را محروم كرده و فرصت هاي بزرگ اقتصادي را به رقباي شرقي خود سپرده اند. آنها هر چند براي تست زدن ايران به آلماتي آمده اند، اما پيشاپيش، پاسخ را مي دانند.
2- مذاكره و تخاصم ذاتا دو مسير جدا از يكديگرند. آمريكا و متحدانش مسير تخاصم را برگزيده اند اما به ديپلماسي و مذاكره براي يافتن راه حل تظاهر مي كنند. مذاكرات طولاني شده چون صورت مسئله غرب با ايران، نگراني از انحراف برنامه صلح آميز هسته اي ايران نيست. طرف هاي مذاكره ايران، دارندگان بمب اتمي به انضمام كشور آغاز كننده جنگ دوم جهاني هستند. بنابراين آنها مطلقا صلاحيت اظهارنگراني درباره توليد سلاح اتمي را ندارند و اگر جمهوري اسلامي ايران تسليحات اتمي را مغاير ارزشهاي بنيادين خود نمي ديد، منتظر اجازه مرتكبان جنايت بزرگ هيروشيما و ناكازاكي نمي ماند. ما قدرت را در سلاح اتمي نمي دانيم. اگر قدرتي در اين تسليحات نهفته بود، شوروي سابق را از شكست در افغانستان و فروپاشي، و آمريكا و رژيم صهيونيستي را از هزيمت در 5جنگ حد فاصل سالهاي 2001 تا 2012 نجات مي داد. آمريكا اگر كمترين اعتقادي به منع اشاعه تسليحات اتمي داشت، 3 ماه پيش (دسامبر 2012) به جانبداري از اسرائيل مانع از برگزاري كنفرانس خلع سلاح خاورميانه در هلسينكي نمي شد. ملت و حاكميت ايران در موضوع سلاح هاي كشتار جمعي مدعي اول آمريكا و انگليس و آلمان و فرانسه است و طبعا در مذاكرات امروز نيز از موضع مواخذه و مطالبه و محاكمه غرب شركت مي كند.
ما در اين تجربه 10 ساله نسبت به اعتمادسازي يك سويه كاملا بي اعتماد شده ايم. توپ اكنون در زمين غرب است. اين حقيقت را كه 10 روز پيش در كلام ولي امر مسلمين جاري شد، رسانه هاي متعدد در اروپا شهادت دادند كه حق با آيت الله خامنه اي است. بافته دعاوي غرب در اين 10 سال آن قدر با تناقض وصله پينه شده كه جاي بخيه جديد ندارد. رژيم هايي كه به كرات در جنگ هاي جهاني و منطقه اي مرتكب جنايات جنگي و كشتار جمعي شده اند يا نقض سيستماتيك حقوق بشر، سنت جاري در سياست آنهاست، بايد راستي آزمايي شوند. در غير اين صورت نه غني سازي 5/3 يا 20 درصد بلكه حتي غني سازي 90 درصد حق قانوني و مشروع ايران است. اعتمادسازي، مسير دو جانبه و داد و ستدي است نه كيسه سوراخي كه هرگز پر نمي شود. حكايت غرب در اين مذاكرات حكايت كسي است كه خود را به خواب زده و نمي شنود. نفس آزاررساني به ملت ايران به واسطه وضع تحريم ها نشانه عدم صداقت و فقدان حسن نيت در آنهاست.
اين منطق كه « ما زور مي گوييم، شما هم زير بار حرف زور برويد»، اگر منطق كابويي است اما منطق مذاكره نيست. آنها در مذاكرات امروز مي فهمند كه مشت بر در پولادين كوفته اند. البته راه در رو براي حفظ اعتبار و آبروي غرب وجود دارد، اگر كه مسئله واقعي شان نگراني هسته اي باشد. اما قرائن نشان مي دهد آنها مقصد و مقصود ديگري دارند.
3- صورت مسئله مهم اين است كه آمريكا از يك طرف در چهار ضلع خاورميانه بزرگ گرفتار شده و از طرف ديگر در بحران بزرگ اقتصادي (ورشكستگي و بدهكاري رو به تزايد 16هزار و 400 ميليارد دلاري) دست و پا مي زند. 48 ميليون فقير مطلق كه به يك وعده غذا محتاجند در كنار ريزش تدريجي طبقه متوسط در كفه طبقات فقير، ايالات متحده را با يك تهديد چند لايه اجتماعي، سياسي و اقتصادي روبرو كرده است. در اين شرايط توماس فريدمن تحليلگر نيويورك تايمز تصريح مي كند؛ «ما حتي به اندازه يك بند انگشت، قدرت اقدام نظامي جديد در خاورميانه را نداريم. براي آمريكا مهم تر از بيت لحم خاورميانه، بيت لحم پنسيلوانيا و ساماندهي اقتصاد است. ما در عراق ضامن نارنجك را كشيديم و خود را روي آن انداختيم». انگليس با بحران اقتصادي مشابهي دست و پنجه نرم مي كند و وزير دارايي اين رژيم هشدار مي دهد كه « ما سر به زير برف فرو برده ايم و بحران را نمي بينيم». چهار دولت اروپايي در طول يك سال گذشته به خاطر اوضاع اقتصادي از جمله در فرانسه ساقط شدند. با اين اوصاف، خاورميانه بزرگ يك «چالش-فرصت» بزرگ براي غرب است كه البته كفه تهديد آن به مراتب سنگيني مي كند. در همين دوره يك ساله، رژيم صهيونيستي چندين بار دچار آشفتگي اجتماعي-اقتصادي شد. ظرف 6 ماه بالغ بر 14 نفر در خيابان هاي تل آويو خودسوزي كردند و براي مهاجران صهيونيست كه خيال مي كردند به بهشت موعود آمده اند، جهنم را نشان دادند. حمله دوباره به غزه براي انحراف افكارعمومي، نقض غرض نتانياهو بود و موجب شد او در انتخابات پارلماني 11 كرسي را از دست بدهد و نتواند كابينه اي ولو ائتلافي سرو پا كند؛ درگيري با ايران و حماس و حزب الله و سوريه پيش كش!
4- گره بزرگ آمريكا، انگليس و اسرائيل (صهيونيسم مسيحي) از جمله در عراق و سوريه و لبنان و فلسطين اشغالي- و نيز بيداري اسلامي در بحرين و عربستان و يمن و مصر- چگونه گشوده مي شود؟ تا چالش بيداري و مقاومت اسلامي برطرف نشود، راه تنفس صهيونيسم مسيحي باز نخواهد شد. ايران همان گير و گره اصلي است. اين انرژي توفنده اسلامي كه ديگر در قاب تنگ «بهار عربي» نمي گنجد، از ايران فوران مي كند. بايد براي ايران اتفاقي بيفتد. ايران بايد درگير و مشغول باشد يا بي ثبات شود. امتياز دادن به كشوري با اين مختصات برجسته در مذاكرات هسته اي، سيلندر افزودن و بنزين ريختن در موتور «بيداري- مقاومت اسلامي» است؛ اصلا كاري از جنس انفجار اتم است. غرب اگر با ايران بر سر رفع نگراني هسته اي توافق كند كه متضمن تأييد حقوق مشروع اين كشور مطابق اصول صريح ان پي تي است، مي بازد. جبهه آمريكا عاجز از توافق قانوني و حقوقي با ايران است. اين دورنماي مذاكره مستقيم هم هست. ملت ما مذاكره نديده نيست، 10سال است پاي ميز مذاكره اي مي نشيند كه طرف اصلي آن آمريكاست و آلمان و فرانسه و انگليس صرفا زينت مجلسند. مذاكره سالهاست از نوبرانگي درآمده و ايران با هنرمندي بي آن كه قبح مذاكره با آمريكا را بشكند، شيطان بزرگ را مجبور كرده مشت بسته اما تهي فريب خود را بگشايد.
5- مثلث صهيونيسم مسيحي معتقد است ايران بايد چنان درگير و مشغول باشد كه نتواند به اثرگذاري منطقه اي از آن جنس كه در سوريه و لبنان و عراق اعمال كرد، تداوم بخشد. اين هدف به انضمام هدف بي ثبات سازي هنگامي عملي مي شود كه به مقاومت و پايداري ايران در چالش هسته اي امتياز و پاداش ندهند. اين راز طولاني شدن مسير كوتاه مذاكرات است. مدل «فشار- مذاكره» براي هدف گرفتن نقطه ثقل اقتدار ايران در حوزه وحدت و انسجام ملي حول رهبري طراحي شد و مي بايست به اختلاف و منازعه منجر شود؛ همين طور زبان جريان سازشكار داخلي را عليه گفتمان استقامت و پايداري دراز كند. امضاي حقوق ايران يعني زدن تير خلاص به راهبرد اصلي غرب كه با طيف سازش هماهنگ شده است.
اصلا پذيرش حقوق ملت ايران در مذاكره يعني امضاي گواهي مرگ جريان فتنه و سازش كه زماني سرمايه بزرگ آمريكا و اسرائيل خوانده مي شد. اين جريان- به ويژه دو تن از سران آن- قرار بوده به عنوان «منجي» در داخل و «ميانجي» با خارج معرفي شوند. بنابراين فرستادگان همين طيف به خارج در لابي هاي پنهان خود طي 5 سال گذشته (و از جمله در آخرين بار با برخي اعضاي شوراي اروپا در بروكسل) مدام به طرف آمريكايي و اروپايي پيغام داده اند كه 6 ماه ديگر حوصله كنيد؛ شايد در انتخابات مجلس يا رياست جمهوري بعدي ورق برگشت! در واقع به يك معنا آنها آدرس اشتباه داده و غرب را فريب داده و زمان را از جبهه صهيونيسم مسيحي گرفته اند. آنها البته احترامي در غرب به عنوان ميانجي برنمي انگيزند كه اگر چنين بود براي يكي از سران همين جريان، پرونده اتهام تروريستي در دادگاه خود نمي گشودند و در دوره صدارت ديگري ايران را محور شرارت معرفي نمي كردند. ميانجي اين قدر بي اعتبار؟!
با اين همه جبهه صهيونيسم مسيحي به اين جريان نيمه جان در زمينه مشغول سازي و احيانا بي ثبات سازي نيازمند است.
6- درست است كه ايران و غرب 10 سال است در پايتخت هاي مختلف مشغول مذاكره اند اما اين روند به طور تساوي ميان ما و غرب طي نشده است. 10 سال پيش، صهيونيسم مسيحي بر عراق و افغانستان پنجه انداخته بود. آن روز دولت و مجلس ايران دست ها را بالا برده و از سركشيدن جام زهر تسليم سخن مي گفتند. اما امروز كفه اقتدار طرفين چالش- كه ماجراي هسته اي تنها نوك كوه يخ آن است- كاملا معكوس شده است. به تعبير چند سال پيش نتانياهو «قطار هسته اي ايران با سرعت به پيش مي رود ولي ما مانند يك خودروي قراضه، مي خواهيم به آن قطار برسيم و مهار كنيم». آن زمان كه نتانياهو اين حرف ها را مي گفت نه از بيداري اسلامي خبري بود و نه مقاومت اسلامي در موضع اقتدار امروز بود.
7- با وجود تبليغات فراوان، آخرين تحليل ها در محافل اطلاعاتي- سياسي غرب حاكي از آن است كه حلقه تحريم در حال گسيخته شدن است و ظرف چند ماه آينده در تحريم ها رخنه هاي جدي خواهد افتاد. اين يعني كشيدن فرش از زير پاي غرب. آنها اگر خردمندانه بيانديشند، پيشاپيش حفظ آبرو مي كنند و راهي را كه هزينه و درد كمتري برايشان دارد- مسير توافق و پيشدستي در لغو تحريم- را انتخاب مي كنند. آنان در مذاكرات اسلامبول محاسبه غلطي كردند كه توافق را به هم زدند و ايران را به سمت جهش علمي جديد (غني سازي 20 درصد) هل دادند. برخي سياستمداران غرب اتفاقا سوخت 90 درصد موتور بيداري و مقاومت اسلامي را با كج فهمي و لج بازي هاي خود تامين مي كنند.
محمد ايماني
 


نصيحت ! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: برخي از مدعيان اصلاحات كه با توجه به ننگ وطن فروشي بر پيشاني خويش، تاريخ مصرف خود را تمام شده مي دانند، در ادامه مأموريت ناكام مانده فتنه 88 به سنگ اندازي هاي خنده دار در اردوگاه اصولگرايان روي آورده اند.
گفت: اي بابا! مگر خنداندن مردم چه اشكالي دارد؟!
گفتم: يكي از پامنبري هاي جبهه اصلاحات كه تا چند وقت قبل مي گفت؛ آقاي فلاني از چشم مردم افتاده و رأي ندارد، ديروز در مصاحبه با ايلنا گفته است اگر ايشان وارد صحنه شود معادلات را به نفع اصلاح طلبان تغيير داده و بالاترين راي را خواهد داشت!
گفت: ولي مثل اينكه به اين آقا توصيه شده بود حرفهاي خنده دار نزند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو نشسته بود و زار زار گريه مي كرد، پرسيدند؛ چي شده؟! گفت؛ كاش به حرفهاي بابام گوش كرده بودم! پرسيدند؛ حرفهاي بابات چي بود؟ جواب داد چه مي دونم چي گفته بود؟ من كه گفتم به حرفهاش گوش نمي كردم!
 


ولايتي: دشمنان سوريه در حال بيدار شدن از توهم هستند

مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل ضمن محكوم كردن انفجارهاي تروريستي روز پنج شنبه دمشق تأكيد كرد دشمنان سوريه در حال بيدار شدن از توهمات خود هستند.
علي اكبر ولايتي در ديدار با سفير سوريه در تهران گفت: گروه هاي تروريستي عامل اين انفجار هستند و در حال ريختن خون ملت سوريه و در راستاي خدمت به منافع اسرائيل هستند.
به گزارش فارس به نقل از سانا، مشاور مقام معظم رهبري افزود: تعرض به سوريه تعرض به ساختار مقاومت در منطقه است كه سوريه يكي از مهم ترين حلقه هاي آن است.
براساس اين گزارش، وي بار ديگر بر حمايت ايران به رهبري آيت الله خامنه اي از سوريه در تمامي زمينه ها و عزم راسخ ايران جهت ادامه حمايت از سوريه و جبهه مقاومت تا پايان تأكيد كرد.
ولايتي خاطرنشان كرد: دشمنان سوريه به خاطر ايستادگي مردم و آگاهي عميق آنها نسبت به اصول ملي خود به رهبري «بشار اسد» در حال بيدار شدن از توهمات خود هستند كه ظرف دو سال گذشته در آن غرق شده بودند.
عادل محمود سفير سوريه در كشورمان نيز از مواضع جمهوري اسلامي ايران به رهبري آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب در فراهم آوردن پايه هاي مقاومت ملت سوريه در رويارويي با نبرد آشكار عليه جبهه مقاومت تشكر و قدرداني كرد.
 


بررسي نشست شوراي حقوق بشر ژنو

با حضور مسئولان قوه قضائيه و وزارت خارجه

رئيس كميته حقوق بشر مجلس، با بيان اينكه نشست شوراي حقوق بشر در ژنو قرار است، به زودي برگزار شود، گفت: اين نشست توسط كميته حقوق بشر مجلس، وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ارزيابي خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، «هادي شوشتري» با بيان اينكه مهم ترين موضوع مورد بررسي كميته حقوق بشر در حال حاضر، بررسي نشست شوراي حقوق بشر در ژنو است، تصريح كرد: شوراي حقوق بشر قرار است اسفندماه سال جاري نشستي برگزار كند كه كميته حقوق بشر در حال بررسي آن است.
نماينده مردم فاروچ و قوچان در مجلس شوراي اسلامي، افزود: كميته حقوق بشر مجلس، وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در تلاش هستند تا نشست آتي شوراي حقوق بشر را بررسي و سپس اعلام نظر كنند.
رئيس كميته حقوق بشر مجلس، تصريح كرد: تلاش مي شود تا در سبد راي شوراي حقوق بشر ژنو درباره برخي از كشورها تغييراتي ايجاد كنند و بر اين اساس اولويت كميته حقوق بشر مجلس نيز بررسي اين مسئله است.
ديدار قائم مقام وزيرخارجه سوئد با جواد لاريجاني
«فرانك بلفراگ» قائم مقام وزير امور خارجه سوئد كه در راس هيئتي در تهران به سر مي برد با محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار دو طرف درباره راه هاي گسترش همكاري هاي حقوق بشري و قضايي دوجانبه، مسائل منطقه اي و موضوعات بين المللي از جمله تحولات سوريه تبادل نظر و گفت وگو كردند.
دبير ستاد حقوق بشر در اين ديدار از بدرفتاري نسبت به مسلمانان و برخي ايرانيان مقيم سوئد انتقاد كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران از اتباع خود در همه نقاط دنيا وفق موازين حمايت مي كند و از رويه رو به گسترش اسلام هراسي در غرب نيز نگران است.
گفتني است، قائم مقام وزير امور خارجه سوئد نيز از گسترش همكاري هاي دو جانبه در زمينه هاي حقوق بشري استقبال كرد.
 


در ديدار با فرماندار ايالت ماهاراشتا مطرح شد

 تاكيد لاريجاني بر گسترس روابط تجاري ايران و هند

رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در صدر هيئتي پارلماني به هند سفر كرده است در ديدار با فرماندار ايالت ماهاراشتا هند بر گسترش روابط تجاري دو كشور تاكيد كرد.
علي لاريجاني در ديدار با فرماندار ايالت ماهاراشتا در بمبئي با بيان اينكه شرقي ها نقاط مشترك زيادي با يكديگر دارند خاطرنشان كرد: اخلاق گرايي و روابط خانوادگي مستحكم از نمونه هاي اشتراكات فرهنگي ايران و هند است.
لاريجاني با اشاره به روابط تاريخي و قديمي و حضور تجار ايراني در سده هاي گذشته در اين كشور تصريح كرد: برخي شخصيت هاي هند مانند گاندي و جواهر لعل نهرو افراد مشهوري در ايران هستند و زماني كه ما در ايران عليه شاه ديكتاتور مبارزه مي كرديم اين شخصيت ها نماد آزاديخواهي براي مبارزان بودند.
وي با بيان اينكه سطح روابط تجاري ايران و هند هم اكنون به 15 ميليون دلار مي رسد، افزود: عمده اين روابط تجاري در زمينه انرژي است و در حال حاضر سطح مبادلات دو كشور در زمينه كشاورزي نيز رو به گسترش است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پارلمان ايران تمهيدات لازم را براي تجار فراهم خواهد كرد، ادامه داد: مصمم هستيم تا در مجلس شوراي اسلامي مقررات گسترش روابط ايران با هند را تسهيل كنيم.
در ادامه اين ديدار شانكارا نارايان فرماندار ايالت نيز با اشاره به اينكه بمبئي پايتخت تجاري هند است، گفت: دو كشور ايران و هند همواره روابط عميقي با يكديگر داشته اند و در حال حاضر نيز مايليم آن را در زمينه هاي تجاري و فرهنگي با قدرت ادامه دهيم.
 


در اجلاس سيزدهم صورت مي گيرد

انتخابات و معيشت مردم در دستور كار خبرگان رهبري

عضو مجلس خبرگان رهبري از طرح موضوعاتي همچون انتخابات رياست جمهوري و رسيدگي به وضعيت معيشت مردم در اجلاس سيزدهمين دوره مجلس خبرگان رهبري خبر داد.
آيت الله سيداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: به دليل اين كه كشور در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوري قرار دارد، اعضاي خبرگان رهبري در سيزدهمين دوره اجلاس، نظرات دلسوزانه خود را در اين زمينه مطرح خواهند كرد. وي افزود: به نظر مي رسد مسئله ديگري كه در اين اجلاس به آن پرداخته خواهد شد معيشت مردم باشد، چرا كه اعضاي خبرگان وكيل مردم در مجلس خبرگانند و اين دغدغه را دارند، از اين رو بخشي از نطق هاي پيش از دستور به معيشت مردم اختصاص خواهد داشت. خاتمي در گفت وگو با فارس با بيان اين كه سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان در دوره چهارم از 15 تا 17 اسفند برگزار خواهد شد. اظهار داشت: در اين اجلاس به دليل حضور رئيس رسانه ملي، مسائل فرهنگي بسيار پررنگ مطرح خواهد شد.
 


در جلسه هيئت دولت

تدابير كنترل آثار تحريم بر حوزه هاي اقتصادي تصويب شد

راهكارها و تدابير كنترل آثار تحريم بر حوزه هاي مختلف اقتصادي در جلسه يكشنبه هيئت دولت به رياست احمدي نژاد مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري در ابتداي جلسه، وزير امور اقتصادي و دارايي به ارائه گزارشي در خصوص بررسي اثرات تحريم بر حوزه هاي مختلف اقتصاد كشور از جمله ارز، حوزه هاي پولي و مالي، بودجه، سرمايه گذاري، صادرات و واردات پرداخت و نيز تدابير و راهكارهاي لازم براي مقابله با آن مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.
در ادامه، تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه هاي اجرايي مطرح و به تصويب اعضاي دولت رسيد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ در آستانه مذاكرات 1+5 در قزاقستان، مطلبي را به عنوان زبان حال ملت مي گويم، تا زماني كه آمريكا و غرب گوششان در دست صهيونيست هاست و در زمينه هسته اي از اين رژيم نژادپرست اطاعت مي كنند، پيشرفتي در پرونده هسته اي متصور نيست. لذا در شأن مسئولان ايران اسلامي نيست كه با اين برده هاي صهيونيسم پاي ميز مذاكره بنشينند.
افتخار
¤ جمهوري اسلامي ايران در برابر مواضع خود با قاطعيت و اقتدار تمام ايستاده است و شركت در نشست هاي 1+5 فقط به اميد تفاهم و هدايت است.
سليمان بلغار
¤ يك مشت بي تمدن مي خواهند حق ايران را در ان پي تي بگيرند و به جاي آن باز هم حق طبيعي و مسلم ايران را به عنوان پيشنهاد سخاوتمندانه معرفي مي كنند. اين بي خردان كه خود را متولي جهان مي دانند طي 34 سال هنوز ملت ايران را نشناخته اند.
سعيدي
¤ ضمن تشكر از يادداشت آقاي شريعتمداري بايد گفت قدرتهاي غربي هرگز دنبال اطمينان يافتن از صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ما نيستند، براي اينكه طي 34 سال جز مظلوميت بنابه اعتراف خودشان چيز ديگري از ما نديدند، آنها خواب نيستند، بلكه خودش را به خواب زده اند لذا اين درخواستهاي مكرر ديدار از پارچين درخواستهاي رژيم صهيونيستي است.
حبيب پورحسيني
¤ در شرايطي كه آمريكا و متحدانش خود را آماده يك رزمايش به بهانه مين روبي در خليج فارس مي كنند صهيونيست ها 24 ساعته در تلاشند كه كينه توزان غربي را عليه كشورمان بسيج كنند و دور تازه اي از فشارهاي اقتصادي و اجتماعي و رواني خود را بركشورهاي غربي براي تحت تاثير قرار دادن مذاكرات 1+5 با ايران وارد كنند و در حالي كه مي دانيم هزاران چشم ناپاك به حوادث اين كشور دوخته شده است از مسئولان همه قوا تقاضا داريم طبق رهنمودهاي رهبر انقلاب اختلافات را كنار بگذارند.
يك شهروند
¤ الان مهم ترين وظيفه نمايندگان مجلس اين است كه از حقوق مردم دفاع كنند و جلوي گرانفروشان را بگيرند و نظارت بيشتري بر سازمان هاي حمايتي داشته باشند و جلوي سوءاستفاده خودروسازان را بگيرند.
وحدتي
¤ پيشنهاد مي شود براي جلوگيري از گرانفروشي مردم يك يا علي بگويند اجناس گران نخرند، براي شروع امسال عيد آجيل و پسته نخرند.
حيدري
¤ درست است كه در شرايط تحريم به سر مي بريم و زندگي سخت شده است ولي اين موضوع نبايد بهانه اي براي يك عده كاسب بشود كه شرع و انصاف و جوانمردي را زير پا بگذارند و با بهانه قرار دادن گراني در معامله با شهروندان دولا پهنا حساب كنند و متوجه نشوند چه خيانتي را مرتكب شده اند.
احمدزاده
¤ آنانكه فتنه 88 را يك حادثه مي دانند يا ساده لوحند يا بي خبر و يا از قماش همان جماعت فتنه گرند.
غلامرضا عوني
¤ برخي افراد كه مسئوليت هايي نيز در اين نظام مقدس داشته و در آزمونهاي فتنه مردود شدند باز خيز برداشته اند تا دوره رياست جمهوري يازدهم را بربايند غافل از اينكه ملت با بصيرت ديگر اجازه حضور اين افراد را نخواهد داد هرچند كه در گذشته مسئوليتهاي قوا را هم داشته اند.
خانم اوليايي
¤ اختلاط زن و مرد در مترو هيچ توجيه قانوني و شرعي ندارد. بلكه تجاوز به حريم ديگران مخصوصا به حريم مقدس دين و ايمان مردم است.
يك پيام
¤ كمربندي صيادشيرازي در شهر گنبدكاووس وضع اسفناكي دارد. از تابستان سال قبل تاكنون كارگران مشغول كار هستند و البته كار آنها غير استاندارد است. كنار جاده ها راه خروجي آب ندارد. از مسئولان تقاضا داريم نسبت به وضعيت آسفالت و جاده هاي اين منطقه توجه داشته باشند.
ابراهيم مهرباني
¤ شركت ايران خودرو براي فروش خودرو اطلاعيه داده اما قيمت تعيين نكرده بلكه جدول پيچيده اي درست كرده كه به هر صورت خواست به نفع خودش قيمت گذاري نمايد. اين نوع مشتري مداري واقعاً جاي تأمل و بررسي دارد.
6091---0915
¤ در ايستگاه مترو شهيد بهشتي مأمور فروش شماره 1025بدون اينكه از بنده سؤال بكند تاريخ بهره برداري از كارت يكساله خريداري شده را تاريخ روز يعني 6/12/91 تعيين كرد در حالي كه كارت يكساله قبلي بنده تا تاريخ 15 فروردين سال 92 اعتبار دارد اعتراض كردم. هيچ تأثيري نداشت اميدوارم مسئولان حراست از اين نوع برخورد با شهروندان كه به اعتماد عمومي مردم لطمه مي زند جلوگيري بكنند.
صادقي از تهران
¤ به رغم ابلاغ بخشنامه قوه قضائيه در مورد عدم اعمال ماده 2 قانون محكوميت هاي مالي در خصوص جرائم غيرعمد از جمله ديه و مهريه شاهديم متأسفانه برخي از دادگاه ها بخشنامه قوه قضائيه را اجرا نمي كنند. البته قضات هم حق دارند، چون بخشنامه حكم قانون را ندارد لذا از شوراي نگهبان تقاضا داريم بررسي لايحه حمايت از امور خانواده را بابت جرائم غير عمد هرچه سريع تر به انجام برسانند تا شاهد برخوردهاي سليقه اي نباشيم.
بوربور
¤ در شرايط اقتصادي كنوني كه تورم و تحريم و گراني فشار مضاعفي بر ملت به ويژه قشر حقوق بگير وارد كرده است شايسته است نمايندگان محترم در تصويب بودجه سال 92 نسبت به افزايش حقوق كارمندان براساس تورم واقعي و قابل پيش بيني اقدام نمايند نه الزاماً 20درصد كه دولت پيشنهاد داده است.
3211---0915
¤ با توجه به گراني برخي كالاها تا 200 درصد و نرخ تورم 30درصد كه بيشتر از اين هم متصور است چطور حقوق ما در سال 91 تنها 8% افزايش يافت؟
يك فرهنگي از رزن همدان
¤ اينجانب در 14سالگي به جبهه اعزام و در 18سالگي به جانبازي 70درصد رسيدم. هشت ماه است فردي برايم مزاحمت تلفني ايجاد مي كند. پنج بار به شهرستان تكاب آذربايجان غربي رفته و شكايت نموده ام ولي متأسفانه دادگستري تكاب اعلام مي دارد كه او را شناسايي و دستش را در دست ما قرار دهيد تا رسيدگي كنيم. آيا اين است وظيفه دادگستري؟!
1895---0936
¤ مردم هر روز در آژانس هاي مسافرتي ساعت ها مي نشينند تا ببينند اختلاف شركت هاي رجاء و جوپار چه زماني حل مي شود. تا بتوانند بليت مسافرت با قطار را دريافت كنند. اين همه تكريم ارباب رجوع توسط اين دو شركت جاي سؤال دارد؟
4791---0912
¤ حق اين است كه در سال جديد افزايش حقوق كارمندان و كارگران شاغل يا بازنشسته با لحاظ كردن به ميزان تورم انجام بگيرد بلكه اين جماعت بتوانند بار مسئوليت سنگين اداره خانواده را بر دوش خود بكشند و بين راه كم نياورند.
8397---0912
¤ در سواحل جنوبي جزيره قشم در طول شبانه روز پيش چشم مسافرين انواع جنس قاچاق تخليه مي شود. همزمان 20 تا 30 ماشين تويوتا در كنار هم مشغول بارگيري هستند. بيشتر ناراحتي بنده از اين جهت است كه در سال توليد ملي اين كارها صورت مي گيرد و مسئولين هم چشمان خودشان را روي اين واقعيت دردناك بسته اند و اقدامي نمي كنند.
1395---0917
¤ از سازمان تأمين اجتماعي درخواست مي شود نسبت به راه اندازي شعبه مستقل تأمين اجتماعي در شهرستان سربيشه اقدام نمايند.
6729---0915
 


عقب نشيني كاخ سفيد از شرط كناره گيري بشار اسد (خبر ويژه)

«كنار رفتن اسد ديگر پيش شرط آمريكا براي مذاكرات سوريه نيست».
«ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه در گفت و گو با شبكه الميادين اعلام كرد واشنگتن درخواست هايش از مسكو براي قانع كردن بشار اسد رئيس جمهور سوريه به كناره گيري از قدرت را متوقف كرده است.
وي گفت: هنگامي كه با برخي همكاران غربي درباره سرنوشت رئيس جمهور سوريه صحبت مي كنيم، به آنان مي گوييم اين موضوع مشكل ما نيست و اگر شما از او مي خواهيد كنار برود كه او مايل به چنين كاري نيست، اين مشكلي بين شما و اوست و ما طرف اين مجادله نيستيم.
به گزارش الميادين، خلاصه سخن بوگدانوف اين است كه ديگر موضوع سرنوشت بشار اسد، يك مانع در برابر آغاز گفت و گوها براي حل بحران اين كشور نيست.
وي اعلام كرد آمريكايي ها ديگر كنار رفتن اسد از قدرت را به عنوان يك پيش شرط براي مذاكرات مطرح نمي كنند.
 


فرق توبره غرب و رژيم هاي عرب به روايت روزنامه نگار فراري! (خبر ويژه)

يك روزنامه نگار همكار اپوزيسيون در برلين از ديگر گروه هاي مخالف جمهوري اسلامي خواست حالا كه همه جوره آلوده حمايت هاي غرب هستند، در برابر كمك هاي مالي غيرتي نشوند!
«الهه-ب» با فهرست كردن گروه هاي معارض جمهوري اسلامي مي نويسد: براي همه اينها غرب، حتي راست ترين محافل اش، البته جايزه هايش خوب است، راديو و تلويزيون هايش خوب است، دادن امكانات براي پژوهش و «دكتر» و «استاد» شدن در دانشگاه هايش خوب است، هر كمك ديگر هم اگر به آنهايي بشود كه همه اين «موهبت هاي فوق را دريافت مي كنند خوب است، اما به محض اينكه قرار مي شود يك كمكي، به ويژه مالي، خارج از دايره آنها خرج شود، داد همه اينها درمي آيد كه اي واي استقلال ما از دست رفت و ديگر «ملي» نيستيم! يكي نيست به اينها بگويد قبلاً هم «ملي» نبوديد، الان هم «ملي» نيستيد براي اينكه خط و ربط كنوني شما را همين جوايز و كمك ها و پشتيباني هاي خارجي تعيين مي كند و هزاري هم كه اينها را دريافت كنيد و همزمان مثلاً انتقاد و ناسزا نثار پشتيبانانتان كنيد، كمكي به اثبات «ملي» بودن شما نمي كند.
اين روزنامه نگار مقيم برلين كه سابقه عضويت و جدايي از گروهك فدائيان خلق را دارد، در ادامه نوشته خود، رژيم هايي مانند آمريكا و انگليس كه بيشترين نقض حقوق بشر و جنايت را عليه ملت ها مرتكب شده اند از رژيم ها علناً ديكتاتوري جدا مي كند و مي نويسد: منبع كمك هاي مالي بايد از كشورهاي دمكرات باشد و نه از سوي ديكتاتورها و رژيم هاي واپسمانده مانند كشورهاي عربي، در عين حال حتماً بايد حساب و كتاب معين داشته باشد و درباره اش گزارش داده شود. نه اينكه يك عده اي آن را دريافت كنند و به خرج خود و دور و بري هايشان بزنند و بعد هم بگويند تلاش كرديم ولي رژيم نگذاشت و در كار ما اخلال كرد!
وي با اشاره تلويحي به افرادي مانند نوري زاده، مهاجراني، بختيار و ... مي نويسد: تجربه سرنوشت ساز سازمان مجاهدين خلق و پناه بردن آنها به رژيم صدام آن هم در حالي كه آن رژيم با ايران در حال جنگ در جبهه هاي واقعي بود، بايد درس تلخي به همه نيروهاي سياسي داده باشد. افراد و گروه هايي كه دست ياري ديكتاتوري ها، رژيم هاي عربي و يا شيوخ عرب را مي فشارند نخست بايد به اين پرسش پاسخ بدهند كه آيا مثلاً شيوخ عرب نيز دمكرات شده اند و يا در ميان رژيم هايي مثل عربستان سعودي و قطر و ديكتاتوري هاي مشابه، افراد دمكرات نيز پيدا مي شود؟ اگر آري، پس بهتر است ايرانيان به آنها توصيه كنند نخست گامي براي دمكراسي و مثلاً حقوق زنان در حرمسراها و جوامع عقب نگاهداشته شده توسط خودشان و همچنين حكومت هاي واپسمانده خويش بردارند!
«الهه--ب» توضيح نمي دهد اگر رژيم هايي نظير عربستان و قطر و صدام، رژيم هاي مرتجع و ديكتاتور بوده اند- كه قطعاً اين گونه است- اولاً چرا آمريكا و انگليس و ديگر مدعيان ليبرال و دموكراسي سرسختانه از آنان حمايت مي كنند و ثانياً چه سنخيتي ميان رژيم هاي خودكامه مرتجع و گروه هاي اپوزيسيون جمهوري اسلامي وجود دارد كه مشتركاً تحت الحمايه جبهه استكبار غرب قرار گرفته اند؟!
 


فارن افرز: آمريكا و اسرائيل چوپان دروغگو شده اند (خبر ويژه)

نشريه فارن افرز، آمريكا و اسرائيل را به خاطر دروغ هاي زايد الوصف درباره برنامه هسته اي ايران چوپان دروغگو توصيف كرد.
اين نشريه آمريكايي در تحليلي به قلم جاكوب هيمنز (استاد روابط بين الملل در دانشگاه كاليفرنيا) نوشت: اسرائيل و آمريكا بايد فرضيه هاي خود درباره برنامه هسته اي ايران را تجديدنظر كنند. مقامات اطلاعاتي اسرائيل در اواخر ژانويه، با كمترين سر و صدا از تغيير ارزيابي هاي شان درباره توان ايران براي ساخت بمب هسته اي خبر دادند، خبري كه با توجه به هشدار حدود 6 ماه پيش «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر هسته اي شدن ايران در اوايل سال جاري ميلادي، تعجب برانگيز بود. اكنون، طبق ارزيابي هاي جديد، اسرائيل بر اين باور است كه ايران تا قبل از سال 2015 يا 2016 به بمب هسته اي دست نخواهد يافت.
فارن افرز نوشت: اين خبر سوالاتي را به دنبال داشت. آيا اين اشتباه جدي اطلاعاتي بود كه باعث شد برخي مقامات اسرائيل، بدون زدن گرگ به گله، شروع به داد و فرياد كنند؟ در واقع، اسرائيل چند دهه است كه درباره برنامه هسته اي ايران بزرگنمايي مي كند. شيمون پرز وزير خارجه اسرائيل در سال 1992، اعلام كرده بود، ايران تا پايان سال 1999 بمب خواهدداشت. بسياري از برآوردهاي بعدي اسرائيل نيز آشفته و همواره خلاف واقع بود.
در ادامه اين تحليل آمده است: سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا نيز تا حدي همانند اسرائيل عمل كردند و بارها و بارها، چارچوب هاي زماني خود را تغيير دادند و طولاني تر كردند.
نويسنده مي نويسد: مقامات اسرائيل اعلام كردند ايران در واكنش به تحريم هاي بين المللي و ژست جنگ طلبي اسرائيل تصميم گرفت از سرعت روند برنامه هسته اي خود بكاهد اما، با در نظر گرفتن سرسختي هاي تهران، اين نظريه فاقد اعتبار است. ايران در ماه هاي گذشته مانع از دسترسي آژانس بين المللي انرژي اتمي به منطقه پارچين شد، نشست هاي ديپلماتيك را متوقف كرد و از پرتاب موفقيت آميز يك فضاپيما و تصميم خود به ساختن سانتريفيوژهاي بيشتر خبر داد. اين موارد، اقداماتي نيستند كه نشان دهنده كند شدن روند برنامه هسته اي اين كشور باشد.
فارن افرز با بيان اينكه ايران «بدون مطالبه امتياز، تصميم به كند كردن روند برنامه هسته اي نمي گيرد»، افزود: فرضيه دوم اين است كه برآوردهاي اطلاعاتي اسرائيل به خاطر مقاصد سياسي دستكاري مي شوند تا احساسات ضدايراني گرم نگه داشته شوند. اين موضع مورد تأييد نتانياهو است.
فارن افرز در پايان تأكيد مي كند: بايد به خاطر داشت كه فرياد دروغ «آي گرگ، آي گرگ» اعتبار فرد را از بين مي برد و او را ضعيف و تنها مي كند. واشنگتن و تل آويو براي بازگرداندن اعتماد عمومي بايد درباره مبناي فرضيات خود توضيح دهند، شاخص روشني درباره امكان اشتباه بودن برآوردهاي خود ارائه دهند و درباره آن تجديدنظر كنند. بايد از طرح سناريوهاي غيرواقعي پرهيز كرد.
 


موضوع اتمي بهانه است غرب مي خواهد نفوذ ايران را مهار كند (خبر ويژه)

«مسئله آمريكا با ايران موضوع اتمي نيست بلكه آنها مي خواهند ايران را بي ثبات كنند تا بتوانند اوضاع خاورميانه را سر و سامان بدهند».
اين تحليل را پايگاه گويانيوز وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج كشور عنوان كرد و افزود: مانور آمريكا همزمان با مذاكرات آلماتي قزاقستان نشان مي دهد كه مسئله آمريكا و غرب تنها موضوع اتمي نيست بلكه درصدد تقويت يك جريان داخلي است تا بتواند مدت ها ايران را بي ثبات كرده و آن را مجبور كند همانند مصر و ديگر كشورهاي عربي مشغول مسائل داخلي خود باشد تا آمريكا اوضاع خاورميانه را سروسامان دهد.
در ادامه اين تحليل آمده است: جلب ايران و همكاري حتي موقت با آن براي آمريكا و غرب از نظر استراتژيكي در شرايط فعلي از اهميت حياتي برخوردار است. چه آمريكا و غرب تمركز خود را از خاورميانه كه تا سالها همچنان درگير جدالهاي داخلي و منطقه اي خواهد بود و در آينده نزديك روي آرامش و ثبات را به خود نخواهد ديد به جنوب شرقي آسيا منتقل كرده تا چين و روسيه را كه درصدد ايجاد امنيت منطقه براساس منافع ملي خود هستند مهار كند.
گويانيوز مي افزايد: در خاورميانه ادامه جنگ سوريه كه تقريبا همه كشورهاي منطقه را درگير خود كرده است عليرغم تلاش فراوان آمريكا و غرب براي سازمان دادن نيروهاي حامي خود در منطقه در مقابله با نيروهاي تحت رهبري ايران تاكنون راه به جايي نبرده و از آنجا كه ايران خود را به عنوان يك قدرت اقتصادي نظامي در خاورميانه تثبيت كرده، براي آمريكا چندان آسان نخواهد بود بدون همكاري ايران و روسيه اوضاع را به نفع خود رقم زند. از اين رو غرب درصدد است تا آنجا كه در توان دارد به بي ثبات كردن ايران دامن بزند و تضادهاي ايران با همسايگان را تشديد كند و دائما ايران را تحت فشار نظامي و اقتصادي قرار دهد.
گويانيوز نوشت پيشنهادات آمريكا در كنفرانس مونيخ درباره مذاكره (جو بايدن) نشان مي دهد كه سياستمداران غرب در تنظيم استراتژي جديد با مشكلات فراواني مواجه شده و براي مديريت جهاني براي تضمين منافع طولاني مدت خود مجبورند امتيازاتي بدهند. اگر آنها موفق نشوند اوضاع داخلي ايران را بهم بريزند كه به نظر نمي رسد امكان پذير باشد، هيچ راهي جز عقب نشيني و توافقات دو طرفه باقي نخواهد ماند.
گويانيوز تأكيد مي كند: فشار به ايران از طرف غرب در واقع فشار دائمي به نيروهاي شيعه در منطقه از لبنان و سوريه گرفته تا پاكستان، هندوستان و افغانستان هم هست. اوضاع سوريه نشان مي دهد كه ايران تا حد زيادي موفق شده جلوي درهم شكستن اين جبهه را بگيرد. مسئله ديگري كه براي آمريكا و غرب از اهميت فراواني برخوردار است فعاليت شيعيان در كشورهاي شيخ نشين عرب [بحرين و عربستان و...] است كه اين حكومت ها را به چالش كشيده اند و غرب علاقه اي ندارد ايران از اين حربه بهره بگيرد.
اين پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون در ادامه اذعان كرد: يك اصل كاملا روشن است ايران پس از صد سال استقلال ملي خود را بدست آورده است مهم نيست چه حكومتي در اين كشور بر سر كار است.مهم آن است كه هر نيرويي اگر بخواهد اين اصل را زير پا بگذارد شانس بقاء ندارد و مردم آن را كنار مي زنند.
 


گوگل كار نيروهاي ميداني سيا را آسان تر مي كند (خبر ويژه)

شركت گوگل كه در ارتباط با سازمان جاسوسي آمريكا فعاليت مي كند، عينك سايبري را عرضه مي كند.
گوگل اعلام كرد عينك سايبري ساخت اين شركت آماده شده و به زودي از آن رونمايي خواهد شد.
اين شركت اعلام كرد «عينك گوگل» آماده شده و به زودي روانه بازار خواهد شد. اين عينك حدود 1500 دلار آمريكا قيمت خواهد داشت.
به گزارش دويچه وله كاربران با استفاده از اين عينك مي توانند به هر طرف كه نگاه كنند فوري با عينك عكس يا فيلم ثبت كنند و امكان ارسال پيام كوتاه، ايميل و استفاده از شبكه هاي اجتماعي بر روي نمايشگر عينك را دارند. با اين عينك مي توان همان طور كه كاربر راه مي رود يا نشسته، به شكل تصويري چت كرد و با استفاده از جهت ياب عينك مسير خود را پيدا يا مشخص كرد.
استيو لي از بنيان گذاران و طراحان سرويس مكان يابي گوگل، سياستين تران كه در حوزه ساخت ماشين هاي بي سرنشين شهرت دارد و بابك امير پرويز از دانشگاه واشنگتن از دست اندركاران اصلي اين پروژه گوگل هستند.
يادآور مي شود پيش از اين خبرهاي متعددي در رسانه هاي اروپايي و حتي آمريكا درباره سرويس دهي ويژه گوگل به سازمان سيا منتشر شده و از جمله تمام داده هاي مربوط به جي ميل در خدمت اين سرويس جاسوسي قرار مي گيرد.
 


فضولي به شما نيامده كه چرا در خدمت كيهان هستيم! (خبر ويژه)

«ما مي خواهيم يك رسانه فضول در ميان اپوزيسيون باقي بمانيم. بنابراين ابايي نداريم كه مثلا كيهان شريعتمداري از اين فضولي ها سود ببرد».
اين مطلب را پايگاه اينترنتي ايران گلوبال در پاسخ به فشار ديگر رسانه ها و محافل ضد انقلاب نوشته كه معتقدند سايت مذكور عامل جمهوري اسلامي است. در يكي از اين اعتراض ها آمده است «چرا تمامي خبرهايي كه در سايت هاي وزارت اطلاعات[!؟] مثل باشگاه خبرنگاران و رجا و... براي كوبيدن شخصيت هاي اپوزيسيون استفاده مي شود تماما با استناد به خبرهاي درج شده در سايت ايران گلوبال است و شما مي آييد و مي گوييد ببخشيد....».
در واكنش به اين اعتراض ها، «كيانوش- ت» از گردانندگان ايران گلوبال نوشت: به نظر من به مديران اين رسانه ها آموزش داده شده است كه چگونه عليه اپوزيسيون خبرسازي شود. معمولا دو يا سه نشريه مثل كيهان و يا فارس نيوز از چنين اختياراتي برخوردارند و بقيه به نقل از آنان مي نويسند[!!]
وي با بيان اين كه شخصا متوجه شدم كه در برخي موارد پس از گذشت چند دقيقه اي كه اخبار روي خروجي سايت ايران گلوبال قرار گرفت؛ از سوي آنان مانيتور شده، مي نويسد: حال پرسش اساسي اين است كه چرا آنان از ميان ده ها سايت شناخته شده اپوزيسيون؛ ايران گلوبال را بعنوان منبع خود انتخاب مي كنند. بنظر مي رسد كه دليل اش اين باشد كه آنان نمي خواهند براي يك سايت مشخص وابسته به جناح معيني از اپوزيسيون تبليغ نمايند ضمن اينكه ما با اخبار دريافتي، مصلحتي برخورد نمي كنيم.
«كيانوش ايران گلوبال» مي نويسد: در تمام اين سالها از درون و بيرون سايت سعي كردند كه ايران گلوبال را «خطي» نمايند و در مقاطعي هم پيشنهاداتي از سوي گروه هاي سياسي به ما شده بود كه به ارگان سياسي آنان مبدل شويم كه چنين نكرديم. ايران گلوبال در تلاش است كه بعنوان يك رسانه «فضول» و دمكرات بماند. بنابراين به خود ترس راه نمي دهيم كه كيهان شريعتمداري از اين «فضولي ها» سود برد.

 


تحريم هاي سنگين به بن بست رسيد ايران مي تواند راهبرد اوباما را فلج كند (خبر ويژه)

يك تحليلگر ارشد رژيم صهيونيستي در آستانه مذاكرات 1+5 با ايران: ايراني ها خيلي بهتر از آمريكايي ها مي دانند مذاكرات را چطور پيش ببرند.
ايتان گيلبوئا تحليلگر ارشد مركز مطالعات استراتژيك بگين- سادات در تحليلي كه از سوي اين مركز منتشر شده، مي نويسد: اوباما بايد خود را از بن بست كنوني خارج كند وگرنه سياست وي در قبال ايران فلج خواهد شد و تهران نيز برنامه هسته اي خود را ادامه خواهد داد.
به نوشته وي، ايالات متحده و ايران در حال كشمكش ديپلماتيك هستند و هر يك براي ديگري شرط و شروط مي گذارد.
وي افزوده است: مقامات ايران همچنان به دقت بي اعتنايي و سرسختي كره شمالي را در برابر ايالات متحده و فشار غرب براي توقف آزمايش هاي هسته اي و موشك هاي دوربرد، زير نظر داشته اند و ممكن است به اين نتيجه رسيده باشند كه ارعاب و هشدارهاي آمريكا بيهوده و دروغين است. انتصاب جان كري و چاك هيگل براي وزارت خارجه و دفاع اين تصور را تقويت مي كند.
كارشناس انديشكده صهيونيستي درباره شرايط كنوني مي نويسد: «بن بست كنوني مي تواند استراتژي اوباما در قبال ايران را فلج كند. او تحريم هاي سنگيني را اعمال كرد و اميدوار بود كه با اين وسيله ايراني ها كوتاه بيايند اما واضح است كه اهداف طرفين كاملاً با يكديگر تناقض دارد. آمريكا مي خواهد ايران غني سازي اورانيوم را متوقف كند و ايران مي خواهد تحريم ها خاتمه يابند. ايراني ها خيلي بهتر از آمريكايي ها مي دانند مذاكرات را چطور پيش ببرند. آنها هزاران سال تجربه چانه زني در معاملات بازاري را دارند. بنابراين احتمالاً نتايج نهايي به نفع ايران خواهد بود.»
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10