(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 8 اسفند  1391 - شماره 20440

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: سياست ايران گسترش روابط همه جانبه
با كشورهاي حوزه خليج فارس است
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
فرمانده هوافضاي سپاه مطرح كرد
 پرواز 400 كيلومتري پهپاد ايوب بر فراز رژيم صهيونيستي
بزرگداشت شهيد شاطري در جنوب لبنان
براي نخستين بار پس از انقلاب اسلامي
حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش در تنگه مالاكا
سرلشكر باقري خبر داد
برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال 92
آغاز برداشت گل بيدمشك در كاشان
اولين شناور اقيانوس پيماي ساخت ايران به آب انداخته شد
كنگره بين المللي يائسگي در اهواز آغاز به كار كرد
رتبه اول مسابقات طراحي و ساخت اسباب بازي
به دانش آموزان سمناني رسيد
برگزاري مسابقات كشتي جام شهداي گمنام كيش
صفار هرندي: ظرفيت هاي قشر خاكستري
 دائما به هواداران نظام افزوده شده است
معرفي گروه هاي برتر
پانزدهمين جشنواره موسيقي استان همدان
برگزاري يادواره سرداران و 3000 شهيد استان زنجان در اصفهان
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
سرانه مطالعه قرآن در كشور 20 دقيقه است
وزارت علوم تعهد ازدواج از دانشجويان بورسيه را رد كرد
مشاور عالي رئيس سازمان بهزيستي در امور ورزش:
 22 هزار كودك در مراكز شبانه روزي بهزيستي كشور نگهداري مي شوند
ثبت نام 50 هزار مداح در سامانه بانك مداحان كشور


رئيس جمهور: سياست ايران گسترش روابط همه جانبه

با كشورهاي حوزه خليج فارس است

رئيس جمهور طي سخناني در شوراي عالي خليج فارس بر گسترش همه جانبه روابط با كشورهاي حوزه خليج فارس تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد يكشنبه شب در اجلاس شوراي عالي خليج فارس اظهار داشت: به لحاظ جايگاه و منافع ملي، در طول تاريخ هيچ گاه هيچ دولتي در ايران به دنبال ناامن كردن خليج فارس نبوده و ايران تضمين كننده امنيت خليج فارس است.
رئيس جمهور بر ضرورت تعميق روابط و همكاري هاي ايران با كشورهاي منطقه تاكيد كرد و گفت: بايد توجه داشت كه هر مقدار بين كشورهاي خليج فارس فاصله وجود داشته باشد، دشمنان اين خلأ را پر كرده و از آن عليه ملت هايمان اقدام خواهند كرد لذا بايد همواره بر پايه عدالت، برادري و صداقت در مسير ايجاد و گسترش روابط همه جانبه و تنگاتنگ گام برداريم.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: منافع ملي جمهوري اسلامي ايران از آنجايي كه يك نظام مكتبي است منافع ملي مشروع همه ملت ها را تامين مي كند و ملت ايران به دنبال عدالت و برادري است.
گفتني است در اين اجلاس مسائل مختلف مربوط به حوزه خليج فارس در بخش هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اقتصادي و زيست محيطي مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفته و تعدادي از پيشنهادات مطرح شده در اين زمينه به تصويب رسيد.
 


هديه به خوانندگان

آيت الله شاه آبادي(ره): در نوافل شب به مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله عليها توجه كنيد و بدانيد كه استمداد گرفتن از آن حضرت موجب ترقي و قرب معنوي مي شود و خداشناسي انسان را زياد مي كند. همچنين قبل از اذان صبح صلوات بر حضرت زهرا(س) بفرستيد.
 


پاي درس علي (ع)

پيامبر اسلام(ص) در جهاد
نزديك ترين فرد به دشمن بود
اميرالمومنين علي (ع):
هر گاه آتش جنگ شعله مي كشيد،
ما به رسول خدا (ص) پناه مي برديم
كه در آن لحظه، هيچ يك از ما مانند پيامبر (ص) به دشمن نزديك تر نبود!
نهج البلاغه
غرائب كلامه
شماره 9
 


اخبار ادبي و هنري

ايران قطب انيميشن ديني جهان
مي شود
رئيس بسيج صدا و سيما گفت: ترويج و تعميق باورهاي انقلاب و مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب و تبديل انيميشن ايراني اسلامي به قطب انيميشن ديني در جهان از اهداف اين جشنواره است.
علي اصغر جعفري رئيس بسيج صدا و سيما در نشستي خبري، با اشاره به اينكه نخستين جشنواره پويانمايي بسيج اول تا سوم خرداد سال 92 در سه بخش فيلمسازان تجربي، فيلم هاي بلند و نيمه بلند و فيلم هاي كوتاه برگزار مي شود، افزود: ما نيز مثل همه عرصه ها كه وظيفه داريم تلاش مستمري براي بيان انديشه ديني و انقلابي خود داشته باشيم، براين اساس از شهريور سال 90 بنا بر دستور رئيس بسيج مستضعفين، شورايي در ذيل معاونت فرهنگي اجتماعي بسيج تحت عنوان شوراي تخصصي انيميشن ايجاد كرديم كه تاكنون 30 جلسه تشكيل داده و در اين جلسات افقها و رده هاي تخصصي انيميشن بسيج تبيين شده كه بستر خوبي براي ورود بسيج به مباني هنري فراهم آورده است.
مشاور رئيس رسانه ملي گفت: كمپاني هاي غربي با هدف القاي فرهنگ و تفكر غرب و ايجاد جريان اقتصادي بزرگ كه امروز به جرياني سودآور نيز تبديل شده، اين كار را دنبال مي كنند.
جعفري ادامه داد: از جمله مصوبات جلسه شوراي تخصصي انيميشن برگزاري جشنواره تخصصي بسيج بود كه اولين جشنواره پويانمايي بسيج را در پي داشت.
گفتني است، نخستين جشنواره پويانمايي بسيج تا 20 فروردين پذيراي آثار علاقه مندان در محورهاي مورد نظر است. آثار برتر در 20 ارديبهشت 92 اعلام و مراسم اختتاميه آن نيز از اول تا سوم خرداد 92 برگزار مي شود.
شاعر قطري به 15 سال حبس
محكوم شد
دادگاه تجديد نظر در قطر يك شاعر قطري را به 15 سال زندان محكوم كرد، اتهام اين شاعر تحريك عليه نظام آل خليفه بوده است.
به گزارش فارس به نقل از اسكاي نيوز، دادگاه تجديد نظر قطر «محمد بن راشد العجمي» شاعر قطري را به 15 سال زندان محكوم كرد.
وي پيشتر به اتهام تحريك عليه نظام و استفاده نادرست از قانون اساسي به حبس ابد محكوم شده بود.
كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل محكوميت شاعر قطري را محكوم كرده و اعلام كرد كه اين شاعر به خاطر سرودن شعري كه در آن از امير قطر انتقاد كرده بود به حبس محكوم شده است.
در حالي كه تعدادي از فعالان حقوق بشري در كشورهاي حاشيه خليج فارس اعلام كرده بودند كه دليل اصلي بازداشت و محاكمه وي سرودن قصيده اي به نام «الياسمين» درباره بهار عربي در سال 2011 بوده است.
اعتراض به اعطاي مجوز ساخت
فيلم اسرائيلي در مراكش
جمعي از حقوقدانان مراكشي و همچنين «مجموعه اقدام ملي براي فلسطيني» نسبت به اعطاي مجوز ساخت فيلم اسرائيلي در مراكش اعتراض كردند.
به گزارش فارس به نقل از المنار، حقوقدانان مراكشي اجازه فيلمبرداري يك فيلم اسرائيلي در اين كشور را محكوم و آن را در تلاش براي «همزيستي اعراب و اسرائيل» عنوان كردند.
«مجموعه اقدام ملي براي فلسطيني» در بيانيه اي كه در اين باره منتشر كرد، آورده است: محكوميت اين اقدام شنيع به دليل آن است كه به احساسات ملت مراكش ضربه زده است و تا بن استخوان اين ناراحتي حس مي شود.
اين مجموعه افزوده است: اين حركت در خدمت صهيونيسم جهاني و در تلاش براي ترميم چهره وحشيانه صهيونيست ها است كه در اين باره دولت مراكش مسئوليت كامل دارد.
حقوقدانان مراكشي كه اين اقدام را جرم خوانده اند، تصريح كرده اند: اجازه توليد اين فيلم اسرائيلي در ادامه تلاش ها براي قرار دادن هنر و سينما به عنوان مدخلي براي خيانت به ملت فلسطين و مراكش و مدخلي براي همزيستي بين اعراب و اسرائيل است.
در همين حال «احمد ويحمان» فعال حقوقي و رئيس «مركز ديدبان مراكش براي مبارزه با تطبيع» كه با مخالفت دولت با مشكلاتي مواجه شده است، گفت: اجازه سخن گفتن به مراكشي ها و آزادي بيان نمي دهند اما به اسرائيلي ها مجوز مي دهند! اما آنها بدانند ملت مراكش بيش از همه چيز درباره حق مردم فلسطين اتفاق دارند.
بازيگر سرشناس سوري
كشته شد
يكي از بازيگران سرشناس عرصه سينما و تلويزيون سوريه در حمله عناصر مسلح كشته شد.
به گزارش العالم، «ياسين بقوش» بر اثر اصابت خمپاره نزديك خودرواش در منطقه «العسالي» در جنوب دمشق كشته شد.
به گفته منابع رسمي سوري، عناصر مسلح خودروي اين بازيگر سرشناس را با خمپاره هدف قرار دادند.
«ياسين بقوش» از اوايل دهه هفتاد با ايفاي نقش به عنوان يك شخصيت كمدي، به يكي از شخصيت هاي محبوب عرصه سينما و تلويزيون سوريه تبديل شد.
تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در كشور
وزير ارشاد از فعاليت بالغ بر 14 هزار كانون فرهنگي هنري مساجد خبر داد و گفت: بخش قابل توجهي از اين كانون ها در دولت نهم و دهم راه اندازي شده است.
به گزارش گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو» سيدمحمد حسيني با بيان اين مطلب كه به جنگ نرم و تبليغاتي فكري دشمنان اشاره و تاكيد كرد: در اين برهه حساس جايگاه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در جنگ نرم بسيار موثر و كارساز خواهد بود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين كه براي مقابله با جنگ نرم دشمنان بايد فضاي مجازي را به خوبي رصد كرد، توضيح داد: در عرصه جنگ نرم فكري باورها، اعتقادات، افكار و انديشه هاي افراد مورد هجمه بي امان دشمنان قرار مي گيرد.
به گفته حسيني؛ لازم است مساجد با شيوه ها و ابزار نوين، رسالت ديني خود را به نحو احسن انجام داده و علاوه بر جذب افراد، كادرسازي و انسان سازي در جبهه نابرابر جنگ نرم فكري دشمنان نيز تلاش كنند.
حسيني ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و پيگيري هاي انجام شده در سال هاي اخير تحولات مناسبي در توسعه زيرساخت هاي كانون هاي مساجد رخ داده و در اين راستا نيز زمينه جذب جوانان به مساجد هم فراهم شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز اميدواري كرد كه در مدت باقي مانده دولت دهم تعداد قابل توجهي كانون فرهنگي و هنري به مساجد فاقد كانون افزوده شود.
 


فرمانده هوافضاي سپاه مطرح كرد

پرواز 400 كيلومتري پهپاد ايوب بر فراز رژيم صهيونيستي

فرمانده هوافضاي سپاه ناگفته هايي از شكار پهپادهاي آمريكايي تا پرواز پهپاد ايوب بر فراز رژيم صهيونيستي را تشريح كرد.
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه با اشاره به اهميت موضوع پهپادها اظهار داشت: در گزارش هايي كه خدمت مقام معظم رهبري مي برديم مطالبه جدي ايشان موضوع پهپادها بود ايشان تاكيد داشتند كه پهپادها ديده نمي شود ولي اطلاعات را جمع آوري مي كنند كه در همين راستا زدن آنها و نشاندن آنها جزو مطالبات جدي مقام معظم رهبري از فرماندهان بود.
حاجي زاده ادامه داد: در چندين مرحله هم موفق شديم اين كار را انجام دهيم و با پهپادهاي اسكن ايگل و شادو مقابله كرديم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تاكيد كرد: در سال هاي 2009 و 2010 متوجه شديم آمريكا پهپادهاي جديدي را وارد منطقه كرده و ما اطلاعات زيادي از آنها نداشتيم ما پريديتورها را مي شناختيم اما راجع به آركيو 170 تنها دو صفحه اطلاعات در اينترنت موجود بود.
وي خاطرنشان كرد: در هر صورت ما توانستيم پي ببريم كه اين پهپادها در پايگاه قندهار نگهداري مي شوند و حتي محل آشيانه آنها را شناسايي كرديم.
حاجي زاده خاطرنشان كرد: زماني كه آركيو 170 وارد كشورمان شد در بردسكن آن را تحت كنترل خودمان درآورديم و در شمال طبس به زمين نشانديم.
به گزارش فارس، فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در بخش ديگري از سخنانش در مستند شكار طبس با اشاره به پهپاد ايوب گفت: اسرائيلي ها باورشان نمي شد كه ايران توانايي توليد فناوري اين پهپاد را داشته باشد و مي گفتند تنها آلماني ها به اين فناوري دسترسي دارند.
وي افزود: آنها اعلام كردند كه اين پهپاد 60 الي 70 كيلومتر وارد فضاي رژيم صهيونيستي شده اما اين پهپاد 400 كيلومتر در فضاي رژيم صهيونيستي پرواز كرد.
حاجي زاده تاكيد كرد: فناوري اين پهپاد به گونه اي بود كه مي توانست بدون اينكه صهيونيست ها متوجه شوند برود و عمليات خود را انجام دهد و برگردد كه تجربه آنها را به كرات ديده بوديم.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه ادامه داد: به نظر من حزب الله از عمد مسير پهپاد را به گونه اي طراحي كرد كه از مقابل دوربين بالن هاي رژيم صهيونيستي كه هم حزب الله و هم ما اطلاعات آنها را داريم عبور كند تا به نتيجه مطلوب خود برسد كه به نظر من رسيد.
 


بزرگداشت شهيد شاطري در جنوب لبنان

مراسم بزرگداشت شهيد شاطري رئيس هيئت ايراني بازسازي لبنان روز يكشنبه در جنوب اين كشور برگزار شد.
اين مراسم در پارك ايران واقع در «مارون الراس» با حضور نمايندگاني از سفارت ايران، حزب الله لبنان و جنبش امل برگزار شد.
حسن فضل الله نماينده پارلمان لبنان وابسته به فراكسيون وفاداري به مقاومت در سخناني در اين مراسم حسام خوش نويس را شهيد مقاومت جنوب لبنان دانست و تاكيد كرد كه وي بين مناطقي كه اسرائيل آن را تخريب كرده، تفاوت قائل نبود، چه اين منطقه يك مسجد باشد يا كليسا.
علي بزي نيز به نمايندگي از جنبش امل در اين مراسم حسام خوش نويس و دولت ايران را شريك پيروزي هاي جنوب لبنان دانست و از تمام كساني كه در وقت سختي ها به عنوان دوست براي لبنان باقي ماندند، تشكر كرد.
شوشتري كاردار سفارت ايران نيز در اين مراسم تاكيد كرد كه شهادت شاطري اصرار ايران را براي حمايت از مقاومت لبنان و فلسطين و باقي ماندن در كنار ملت و دولت سوريه براي رسيدن به راهكار حل بحران بدون دخالت خارجي در اين كشور افزايش داده است.
در اين مراسم از لوح يادبودي نيز كه براي اين شهيد طراحي شده بود، رونمايي شد.
 


براي نخستين بار پس از انقلاب اسلامي

حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش در تنگه مالاكا

فرمانده نيروي دريايي ارتش از حضور ناوگروه بيست و چهارم اين نيرو در تنگه مالاكا خبر داد و گفت: حضور در اين تنگه كه از مهمترين شاهراه هاي جهان است براي نخستين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي اتفاق افتاده است.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در نشست خبري پيرامون ماموريت ناوگروه 24 اين نيرو، اظهار داشت: به منظور اجرايي شدن تدابير رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور در آب هاي آزاد، نيروي دريايي اعلام مي كند كه گام ديگري در اين راستا برداشته است.
وي افزود: در سال هاي گذشته در جهت اجراي اين مهم به شمال اقيانوس هند، كانال سوئز و درياي مديترانه رفتيم و در سال جاري ناوگروه 24 به سمت جنوب شرق آسيا حركت كرد.
سياري ادامه داد: اهميت شمال اقيانوس هند در ابعاد مختلف بخصوص بعد تجاري براي همه كشورها به ويژه ايران حائز اهميت است. زيرا تمام صادرات ما از درياي جنوب از اين منطقه عبور مي كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: مثلث تنگه هرمز، تنگه باب المندب و تنگه مالاكا بسيار حائز اهميت است و درصد بالايي از تجارت دنيا در اين مثلث انجام مي شود. از اين رو برقراري امنيت در اين مثلث براي اقتصاد كشور بسيار بااهميت است.
وي افزود: تنگه مالاكا يكي از مهمترين گذرگاه هاي دريايي جهان شناخته مي شود و از مهمترين بندرهاي آن مي توان به بندر بلاوان در اندونزي و بندرهاي ملاكا و پنانگ در مالزي اشاره كرد.
نزديك به يك چهارم از محموله هاي نفت خام دنيا از اين تنگه عبور مي كنند كه پس از تنگه هرمز مهمترين شاهراه حمل و نقل دريايي نفت در دنيا به شمار مي رود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به اينكه اين ناوگروه در انتهاي تنگه مالاكا وجود دارد اشاره كرد: روز سه شنبه ناوگروه بيست و چهارم از تنگه مالاكا خارج مي شود و مسيرش را به سمت شمال ادامه مي دهد و وارد اقيانوس آرام مي شود.
سياري همچنين گفت: اين ناوگروه در بندر ژان چيانگ چين و بندر كلمبو سريلانكا پهلو خواهد گرفت و پيام دوستي ملت ايران را به كشورهاي چين و سريلانكا اعلام مي كند.
وي همچنين با اشاره به اينكه طول مسير رفت و برگشت اين ناوگروه 20 هزار كيلومتر است تاكيد كرد: دانشجويان دانشگاه امام خميني(ره) نوشهر نيز به منظور پشت سر گذاشتن دوره كارآموزي همراه اين ناوگروه هستند.
سياري در پاسخ به اين سؤال كه آيا در تنگه مالاكا تهديدي عليه منافع جمهوري اسلامي ايران وجود دارد؟ گفت: در تنگه مالاكا در گذشته دزدي هاي دريايي وجود داشته است، اما اكنون در اين تنگه امنيت تامين شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، فرمانده نيروي دريايي ارتش در پاسخ به سؤال ديگري درباره تاريخ بازگشت اين ناوگروه به كشور، اظهار داشت: اين ناوگروه پس از 15 فروردين سال آينده به كشور برمي گردد و ناوگروه بيست و پنج جايگزين آن مي شود.
 


سرلشكر باقري خبر داد

برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال 92

معاون اركان و امور مشترك ستاد كل نيروهاي مسلح از برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال آينده خبر داد.
سردار سرلشگر پاسدار «محمد حسين باقري» روز دوشنبه در حاشيه رزمايش «پيامبر اعظم8» نيروي زميني سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران گفت: اين رزمايش مشترك سال آينده (1392) و پس از انجام مقدمات لازم برگزار خواهد شد.
سرلشگر باقري با بيان اين كه رزمايش هاي نيروهاي مسلح ما پاسخگوي بدترين حالت ها در نبردهاي مختلف از جمله جنگ هاي ناهمتراز است، اظهار داشت: دشمنان اگر خيال خام و قصد تعرضي داشته باشند بايد بدانند كه نيروهاي مسلح ما در بهترين شرايط آمادگي قرار دارند.
وي با اشاره به برگزاري رزمايش پيامبر اعظم(ص) 8 در منطقه عمومي كرمان، افزود: رزمايش هاي نيروهاي مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه با عالي ترين سطح تاكتيكي و با استفاده از تجهيزات پيشرفته و بومي برگزار مي شود، نشان دهنده اين آمادگي است. سرلشگر باقري خاطرنشان كرد: نمايندگاني از پدافند هوايي، نيروي هوايي، نيروي زميني و امرايي از ارتش جمهوري اسلامي ايران براي بازديد از رزمايش پيامبر اعظم 8 در منطقه حضور دارند.
 


آغاز برداشت گل بيدمشك در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
در آستانه فرا رسيدن بهار كار برداشت گل بيدمشك و تهيه عرق بيدمشك در شهر «برزك» از توابع شهر كاشان آغاز شد.
مدير صنف گلاب و عرقيات گياهي شهر برزك گفت: پيش بيني مي شود امسال بيش از 220 تن گل بيدمشك از باغ هاي اين شهر برداشت شود.
سيدعباس طاهري افزود: اين ميزان گل بيدمشك حاصل برداشت بيش از 20 هكتار باغ هاي زير كشت اين محصول در برزك است و گل هاي بيدمشك از شهرهاي قم، همدان، كرمانشاه و اروميه نيز براي تبديل به عرق بيدمشك وارد كارگاه هاي گلاب گيري برزك شده و پس از تبديل به عرق آماده عرضه به بازار مي شود. به گفته وي از اين ميزان گل بيدمشك بيش از يك ميليون و 100 هزار ليتر عرق بيدمشك درجه يك استحصال كه علاوه بر عرضه در بازارهاي داخلي به كشورهاي اروپايي و حاشيه خليج فارس صادر مي شود.
طاهري خاطرنشان كرد: حدود 80 درصد انواع عرقيات گياهي و گلاب كاشان در اين شهر توليد مي شود.
وي يادآور شد: حدود يك هزار خانوار برزكي، گل بيدمشك پرورش مي دهند و درآمد حاصل از فروش عرق بيدمشك در اين شهر سالانه بيش از 17 ميليارد ريال است.
مدير صنف گلاب و عرقيات گياهي شهر برزك افزود: بيدمشك نخستين درختي است كه در شهر برزك كاشان به عنوان پيام آور بهار به گل مي نشيند.
 


اولين شناور اقيانوس پيماي ساخت ايران به آب انداخته شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
نخستين كشتي اقيانوس پيما و فرآورده بر ساخت داخل در بندرعباس به آب انداخته شد.
كشتي «ايران فهيم» از شناور هاي سفارشي شركت ملي نفتكش است كه با اتمام مراحل ساخت آن، در مجتمع كشتي سازي داخلي به آب انداخته شد.
اين شناور 178 متر طول، 31 متر عرض، با خط آبخور 9 متر توسط متخصصان داخلي ساخته شده است. ظرفيت اين شناور ساخت ايران 35 هزار تن است و 15 نات - گره دريايي - سرعت دارد. اين كشتي از مجموع دو فروند شناور سفارشي ملي نفتكش به شركت ايزوايكو است كه قرارداد آن به ارزش تقريبي هر يك 25 ميليون دلار در 12 دي ماه سال 81 امضاء شد. طبق قرارداد اين كشتي بايد 22 ماه پس از تصويب و گشايش فاينانس «خرداد 83» در فروردين ماه 85 تحويل مي شد.
 


كنگره بين المللي يائسگي در اهواز آغاز به كار كرد

اهواز - خبرنگار كيهان:
كنگره بين المللي يائسگي در زنان (منوپوز) و مردان (آندروپوز) با حضور ميهمانان خارجي و متخصصان داخلي در سالن شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز آغاز به كار كرد.
رئيس دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در اين كنگره دوران يائسگي را منشأ بروز بسياري از امراض در زنان و مردان دانست و اظهارداشت: در دوران يائسگي هيچ گونه پوشش بهداشتي رايگاني وجود ندارد ازاين رو در نظر داريم در اين كنگره حساسيت مسئولان را نسبت به اين موضوع افزايش دهيم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر حدود 6 تا 7 درصد جامعه را سالمندان تشكيل مي دهند خاطرنشان كرد: اين رقم تا سال 2050 به 26 درصد خواهد رسيد كه از هم اكنون بايد براي آن مقطع يك استراتژي مناسب تدوين كنيم.
دكتر پروين عابدي با بيان اينكه اين دومين كنگره بين المللي است كه توسط اين دانشكده برگزار مي شودو به لحاظ حضور همه رده هاي تخصصي منحصر به فرد است افزود: در اين كنگره 5 مهمان خارجي حضور دارند و 2 نفر نيز سخنراني خود را به صورت ويدئو كنفرانس ارائه مي دهند.
دكترمهين نجفيان، متخصص زنان و زايمان و دبير علمي كنگره نيز اظهار داشت: اين كنگره 4 روزه است كه در روز نخست آن چهار كارگاه تخصصي برگزار مي شود.
وي در ادامه گفت: در مجموع 280 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه 210 مورد پذيرفته شده كه از اين تعداد، 60 مقاله به صورت سخنراني و 145 مقاله به صورت پوستر ارايه مي شود.
پورانداخت افشاري، دبير اجرايي كنگره منوپوز و آندرو پوز نيز گفت: 4 كارگاه با موضوعات تغذيه و سبك زندگي، مسايل شرعي، تغييرات روحي و جسمي و پوكي استخوان در اين كنگره برگزار مي شود.
گفتني است نخستين كنگره بين المللي منوپوز و آندروپوز از هفتم لغايت دهم اسفندماه سال جاري در سالن شهداي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار مي شود.
 


رتبه اول مسابقات طراحي و ساخت اسباب بازي

 به دانش آموزان سمناني رسيد

سمنان-خبرنگار كيهان:
دانش آموزان سمناني در مسابقات كشوري طراحي و ساخت اسباب بازي دانشگاه صنعتي شريف رتبه اول را بدست آوردند.
مديركل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام اين خبر افزود: دانش آموزان دبيرستان فرزانگان سمنان موفق شدند در اين مسابقات با طراحي و ساخت اسباب بازي، مقام اول را در ميان 29 تيم كشور به دست آورند.
محمد بنائيان سفيد اضافه كرد: تيم دانش آموزي سمنان متشكل از 4 دانش آموز از دبيرستان استعدادهاي درخشان فرزانگان شهر سمنان بودند.

 


برگزاري مسابقات كشتي جام شهداي گمنام كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
سومين دوره مسابقات كشتي جام شهداي گمنام كيش طي مراسم باشكوهي در سالن چند منظوره ورزشگاه المپيك كيش با حضور مسئولان محلي آغاز شد.
در اين دوره از مسابقات كه از تاريخ هفتم لغايت هشتم در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام مي شود، كشتي گيران در 7 وزن مختلف با يكديگر رقابت مي كنند.
رئيس هيئت كشتي كيش هدف از برگزاري اين مسابقات را ياد و خاطره جانفشاني ها و ايثارگري هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد.
علي ابراهيمي توسعه ورزش كشتي را در كيش مثبت خواند و افزود: برنامه هاي خوبي براي توسعه ورزش كشتي در جزيره كيش در دست داريم كه در سال 1392 به مرحله اجراء درخواهد آمد.
 


صفار هرندي: ظرفيت هاي قشر خاكستري

دائما به هواداران نظام افزوده شده است

بروجرد-خبرنگار كيهان:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مقاومت مردم در سال 88، درسي براي اصلاح طلبان بود، گفت: تجربه حاصل شده از رفتار يك رقيب داخلي در انتخابات گذشته تجربه تلخي بود و اصلاح طلبان هم امروز احساس مي كنند در اين زمينه ضرر بزرگي كرده اند كه آتش فتنه را مشتعل كردند.
محمدحسين صفار هرندي در نشست «بصيرت انتخاباتي و شاخصه هاي مورد نظر رهبري» در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد با اشاره به راهبردهاي احتمالي دشمن در انتخابات سال 92 اظهار داشت: منظور از دشمن در اينجا قدرت هاي استكباري و ايادي آنهاست و رقيب داخلي را در اين مرحله مد نظر قرار نمي دهيم.
وي با بيان اينكه البته راهبردهاي دشمنان خارجي و رقباي داخلي مي توانند در نقطه اي با هم تلاقي داشته و چه بسا منطبق بر يكديگر باشند، تصريح كرد: با اراده اي كه در دشمن مشاهده مي شود راهبرد آنها بر اين است كه انتخابات در ايران اصلا برگزار نشود و مي خواهند جلوي انتخابات را بگيرند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه احتمال اينكه كساني به فكر اختلال در برگزاري انتخابات باشند وجود دارد اما نبايد اجازه داد كه فكر آنها عملياتي شود بيان داشت: در كنار تفكر جلوگيري از برگزاري انتخابات، ممكن است يك اتفاق ديگر هم بيفتد و آن پيگيري راهبرد برگزاري انتخابات سرد و بي روح است.
وي با بيان اينكه آنچه دلبستگي مردم را به حضور انتخابات افزايش مي دهد اين است كه مردم بدانند اين حضور، آنها را به سمت يك زندگي بهتر سوق مي دهد، يادآور شد: اما اگر مردم احساس كنند كه معيشت آنها دچار سختي هاي پي در پي مي شود طبيعي است كه در چنين شرايطي دلبستگي شان به اتفاقاتي چون انتخابات كاهش پيدا مي كند.
صفار هرندي با بيان اينكه در كشورهاي ديگر ميزان مشاركت مردم در انتخاب دولت ها هيچ وقت بيش از 35 درصد نيست اما در كشورمان اين رقم خيلي بيشتر از اين بوده است، افزود: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون ما شاهد برگزاري بيش از 30 انتخابات بوده ايم و روند مشاركت مردم نشان مي دهد كه ظرفيت هاي قشر خاكستري موجود در جامعه به ظرفيت هواداران نظام افزوده و هر ساله مشاركت مردم افزايش داشته است.
وي با اشاره به مشاركت كمرنگ مردم در برخي انتخابات ها و پرداختن به دلايل اين امر گفت: در سال 81 در انتخابات شوراهاي شهر و روستا تنها 12 درصد مردم تهران و 30 درصد كل كشور مشاركت كردند كه اين امر به دليل مناقشات و نزاع هاي داخلي بين گروه هاي مختلف بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دشمن به تحريم ها و به فشارهاي وارده بر ايران دل بسته و اميد دارد كه با كاهش دلبستگي مردم حضور ملت در پاي صندوق هاي راي كمرنگ شود، عنوان كرد: دشمن به دنبال اين است كه با كاهش مشاركت مردم در انتخابات براي حمايت از اكثريت خاموش وارد عمل شود كه خوشبختانه تاكنون موفق نشده است.
وي با اشاره به افزايش آمادگي مردم براي حضور در انتخابات مطابق برخي نظرسنجي ها گفت: چهار نظرسنجي كه در پنج ماه گذشته درخصوص انتخابات صورت گرفته نشان مي دهد كه اعلام آمادگي مردم براي مشاركت در انتخابات نزديك به 50 درصد است.
صفار هرندي با بيان اينكه هرچه به انتخابات نزديك تر مي شويم اين رقم افزايش مي يابد، عنوان كرد: پيش بيني مي شود با در نظر گرفتن همه احتمالات حضور مردم در انتخابات آينده به بالاي 70 درصد برسد كه با اين تفاسير شگرد دشمن براي عدم حضور مردم در انتخابات 92 تا به اينجا با شكست مواجه شده است.


 


معرفي گروه هاي برتر

پانزدهمين جشنواره موسيقي استان همدان

همدان-خبرنگار كيهان:
پانزدهمين جشنواره موسيقي سنتي استان همدان تحت عنوان «فجر» در محل مجتمع فرهنگي هنري بوعلي سينا برگزار شد.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه با حضور اساتيد و هنر آوران و علاقه مندان موسيقي استان برگزار شد، خسرو بيات مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان، گفت: موسيقي سنتي و اصيل و ارزشي، لازم است تا بيدارگر و هشداردهنده باشد و انسان را در مسير انديشه و تفكر پاك قرار دهد.
وي افزود: برپايي جشنواره ها به ويژه جشنواره موسيقي بايد زمينه تغيير نگرش ها به اين هنر را فراهم آورد.
وي تاكيد كرد: موسيقي متناسب با فرهنگ جامعه ديني و برپايه ارزش هاي اسلامي، مي تواند به عنوان يكي از راههاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن مورد استفاده قرار بگيرد و امروز موسيقي در حال شكل گيري است و استان ما نيز در همين راستا گام برمي دارد.
بيات اعلام كرد: موسيقي استان همدان تلفيقي از موسيقي آذري، لري و كردي است كه در پانزدهمين جشنواره 90 هنرمند از مناطق مختلف اين خطه حضور يافتند و در رشته هاي تار، سه تار، ويولن، سنتور، تنبور، ني، آواز و گروه نوازي طي دو روز به هنرنمايي پرداختند.
در پايان نوازندگان و گروههاي برتر به شرح زير معرفي شدند:
¤ رشته تارنوازي: تارا پيراينده و عليرضا عفيقي رتبه دوم- جلال كوليوند رتبه سوم.
¤ رشته ويولن: مهرداد آهنچيان رتبه دوم- محمدرضا صالحي رتبه سوم
¤ رشته سنتور:حامد بالنده رتبه اول- سعيد وحدتي رتبه دوم- مهياد بيات رتبه سوم.
¤ رشته تنبور: عرفان بهمني رتبه اول- اسحاق صادقي رتبه دوم- رضا كردكانه رتبه سوم.
¤ رشته ني نوازي: علي احساني رتبه اول- حامد امجديان رتبه دوم.
¤ رشته آواز: مجيد علي مرادي رتبه دوم- حميدمحمد ظاهري رتبه سوم.
¤ گروه نوازي: گروه همراز از ملاير رتبه اول- گروه باران از اسدآباد رتبه دوم- گروه زخمه از همدان و بيدار از ملاير رتبه سوم.
 


برگزاري يادواره سرداران و 3000 شهيد استان زنجان در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
يادواره سرداران و 3 هزار شهيد استان زنجان در مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) اصفهان برگزار شد.
در اين يادواره كه به همت فراگيران و دانشجويان زنجاني در مسجد و حسينيه غدير اين مجتمع دانشگاهي برگزار شد و جمعي از خانواده شهدا، فرماندهان و مسئولان استان زنجان حضور داشتند، سرتيپ دوم پاسدار مهدي كليشادي فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) طي سخناني اظهار داشت: اين پانزدهمين يادواره استاني است كه در اين مكان برگزار مي شود و رقابت صحيحي بين دانشجويان هر استان براي برگزاري يادواره ها به وجود مي آيد.
وي مردم استان زنجان را مردمي شجاع، متدين و دلبسته به آرمان هاي الهي انقلاب اسلامي معرفي كرد و گفت: هرگز حماسه غواصان زنجان در طول دفاع مقدس فراموش نخواهد شد.
در ادامه سرتيپ دوم پاسدار كرمي فرمانده سپاه انصارالمهدي به تشريح حماسه آفريني هاي رزمندگان استان زنجان پرداخت و افزود: مردم زنجان اين شور و عشق به ولايت را از امام حسين(ع) فرا گرفته اند.
در ادامه حاج ولي ا كلامي شاعر زنجاني اشعاري درخصوص شهيد سرودند. پخش نماهنگ، اجراي سرود و تواشيح، نمايشگاه و هديه به جمعي از خانواده شهداي زنجاني از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.
 


معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

سرانه مطالعه قرآن در كشور 20 دقيقه است

سرانه مطالعه قرآن در كشور 20 دقيقه است و در راستاي عمل به منويات رهبر انقلاب در اين زمينه درصدد افزايش اين ميزان هستيم.
به گزارش خبرگزاري ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي روز دوشنبه در حاشيه سي و چهارمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم اظهار كرد: براساس دستورات معظم له و با عنايت دولت، در سه سال آينده 10 ميليون قرآن آموز در كشور تربيت خواهند شد.
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: با اشاره به سرمايه گذاري انجام گرفته در زمينه فعاليت هاي قرآني افزود:امسال دو هزار ميليارد ريال براي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني در استان هاي كشور هزينه شده كه در مقايسه با سال گذشته دو برابر است.
محمدي پيش بيني كرد: انتظار مي رود اعتبارات بخش قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال آينده روند افزايشي داشته باشد و به چهار هزار ميليارد ريال برسد.
وي گفت: اعتباري كه از بودجه عمومي دولت در سال آينده به بخش قرآني اختصاص خواهد يافت صرف ايجاد و تأمين زيرساخت هاي آموزش و ترويج قرآن كريم، برگزاري مسابقات و جشنواره هاي مختلف قرآني خواهد شد.
وي با اشاره به تلاش مستمر استان هاي مختلف كشور در زمينه توسعه و ترويج فرهنگ قرآني گفت: خراسان رضوي، اصفهان، خوزستان و آذربايجان شرقي از جمله استان هاي پيشرو در اين زمينه است.
وي افزود: نهادهايي نظير اوقاف و امور خيريه، آموزش و پرورش، مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها در زمينه برنامه هاي قرآني در كشور پيشتاز است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: تمام فعاليت هاي قرآني در كشور براساس سند تحول بنيادين قرآن كريم است كه در قالب برگزاري مسابقات، همايش ها و توسعه زيرساخت هاي قرآني به مرحله اجرا درمي آيد.
وي افزود: برگزاري مسابقات قرآن در مقطع سني نوجوانان و جوانان با محوريت اوقاف و امور خيريه و آموزش و پرورش، تربيت حافظ و قاري در سطح مناطق شهري و روستايي از جمله سياست هاي راهبردي اين سند است.
وي بيان كرد: هدف اصلي از برگزاري مسابقات قرآني، كشف استعدادهاي نهفته است و سازمان اوقاف و امور خيريه با برگزاري 34 دوره تاكنون توانسته در اين زمينه كارنامه موفقي ارائه دهد.
حجت الاسلام محمدي، راه اندازي 10 مركز قرآني در كشورهاي مختلف آسيايي و آفريقايي، برگزاري نمايشگاه هاي قرآني در سراسر جهان و برپايي پنج نمايشگاه هفته قرآني و پنج هفته فيلم قرآني در تركيه در سال آينده را از اقدامات و برنامه هاي اين معاونت برشمرد.
 


وزارت علوم تعهد ازدواج از دانشجويان بورسيه را رد كرد

مدير كل امور بورس وزارت علوم با تكذيب اخذ تعهد ازدواج از پذيرفته شدگان بورس، از آخرين اقدامات وزارت علوم براي پرداخت به موقع مقرري دانشجويان بورسيه خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر حسن مسلمي ناييني در اين رابطه گفت: حل مشكلات ارزي دانشجويان بورسيه نياز به يك تلاش و همت جمعي مسئولان و مديران مالي و اقتصادي كشور دارد.
مسلمي ادامه داد: بنده از افراد پذيرفته شده در بورس تعهد ازدواج نگرفتم و اعتقادي نيز به اين كار ندارم. اما جلسات توجيهي با استاداني چون دكتر افروز و دكتر نوابي نژاد براي دانشجويان و تشويق آنها به ازدواج با تدبير، صبر، دقت، تأمل و آگاهي برگزار كرده ايم. علاوه بر اين دفتر مركزي مشاوره وزارت نيز كارگاه هاي آموزشي براي دانشجويان تشكيل داده است.
وي با اشاره به اقدامات وزارت علوم براي پرداخت به موقع مقرري دانشجويان بورسيه اظهار داشت: خوشبختانه بانك مركزي موافقت خود با پرداخت ارز لازم را اعلام نموده ولي به علت پرداخت نشدن بودجه ريالي از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي امكان خريد ارز لازم وجود ندارد.
وي از مسئولان خواست تا همانطور كه از دانشجويان بورسيه براي عدم اشتغال و انجام امور آموزشي و پژوهشي تعهد گرفته اند خود نيز به تعهداتشان عمل كنند.
 


مشاور عالي رئيس سازمان بهزيستي در امور ورزش:

 22 هزار كودك در مراكز شبانه روزي بهزيستي كشور نگهداري مي شوند

اكنون در كشور، 22 هزار كودك در مراكز شبانه روزي تحت پوشش سازمان بهزيستي نگهداري مي شود.
به گزارش ايرنا از گرگان، مشاور عالي رئيس سازمان بهزيستي در امور ورزش يكشنبه شب در بازديد از مركز TC گلستان افزود: هم چنين حدود سه ميليون ناشنوا و كم شنوا و هزاران كودك و نوجوان نابينا و تعداد بسياري كودك معلول در كشور داريم كه بايد براي ورزش آنها فكري شود.
به گفته وي، در برخي از فدراسيون هاي ورزشي فقط براي ورزش قهرماني معلولان كار مي شود، در حالي كه هزاران معلول و جامعه هدف بهزيستي، در لايه هاي پايين باقي مي مانند.
وي تصريح كرد: بايد براي آن ها تدبيري انديشيده شود و برنامه هاي ما براي اين هدف، برنامه ريزي شده است.
وي ادامه داد: هفته گذشته رقابت هاي 30 تيم ناشنوا در بابلسر برگزار شد كه اين رقابت ورزشي براي نخستين بار با حضور اين همه تيم صورت گرفت.
مشاور عالي رئيس سازمان بهزيستي كشور در امور ورزش افزود: تعميم و گسترش ورزش را با ترغيب همه جامعه هدف بهزيستي و افزايش اردوگاه ها انجام مي دهيم.
به گفته شمس، براي نخستين بار، دو تيم زير 11 و 13 سال فوتسال كشور به مسابقات بلژيك اعزام شدند.
وي به اردوگاه «توسكستان» در استان گلستان اشاره كرد و گفت: اين مكان با توجه به طبيعت بكر و موقعيتي كه دارد و با برنامه سازمان بهزيستي كشور براي آن، به اردوگاه فرهنگي ورزشي شرق كشور تبديل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين اردوگاه سالن چند منظوره، استخر شنا و چمن مصنوعي و ديگر امكانات ورزشي زده مي شود و گروه هاي هدف شرق كشور مانند استان هاي خراسان رضوي، جنوبي و شمالي، سيستان و بلوچستان مي توانند از اين اردوگاه استفاده كنند.
وي يادآور شد: شناسايي مكان هاي ورزشي و تجهيز آنها و تبديل سريع تر اين مكان به يك اردوگاه قابل استفاده براي گروه هاي هدف، از اهداف سفر به گلستان بوده است.
 


ثبت نام 50 هزار مداح در سامانه بانك مداحان كشور

رئيس اداره هيات هاي مذهبي و مداحان كشور از ثبت نام 50 هزار نفر در بانك ساماندهي مداحان كشور خبر داد.
«ابراهيم غلامرضايي» روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا در دامغان گفت: اين افراد از بين 80 هزار مداح فعال در كشور در سامانه بانك مداحان شناسايي و ساماندهي شده اند.
وي افزود: اين افراد تحت پوشش تشكل هاي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي و كانون مداحان كشور فعاليت دارند.
غلامرضايي با بيان اينكه براي ارتقاي علمي مداحان 200 كارگاه آموزشي برگزار مي شود گفت: در صورت تامين اعتبار مداحان كشور در بنياد دعبل بيمه مي شوند.
با حضور 100 نفر از مداحان، كارگاه آموزشي با موضوع مخاطب شناسي، اشعار مستند و پرهيز از خرافه گويي در دامغان برگزار شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10