(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 9 اسفند  1391 - شماره 20441

افزايش دماي هوا ي تهران از امروز
از 15اسفند
 رحيمي : فعاليت هاي عمراني در تهران تا پايان طرح نوروزي ممنوع است
كشف هزاران ليتر سوخت قاچاق در قوطي هاي يك ليتري
اهداي اعضاي موتورسوار جوان به 3 بيمار
رويداد هاي خارجي
كاهش سفرهاي نوروزي ايرانيان به كشورهاي اروپايي
كميته امداد اعلام كرد
اعتياد دليل طلاق 43 درصد زنان مددجو
با انتقاد شديد شيباني صورت گرفت
تذكر جدي شوراي شهر به دولت در خصوص قانون حذف خودروهاي فرسوده
شهردار رامهرمز بازداشت شد
حمله مسلحانه به طلافروشي در تهران
زنان سارق متواري را شناسايي كنيد
دريافت وام 2 ميليارد ريالي با جعل مهر و اسناد دولتي
دستگيري 45 اخلالگر نظم و امنيت شمال شهر تهران
اولين دانشگاه ورزش كشور بزودي راه اندازي مي شود
دستگيري سارق 10ميلياردي سيم هاي برق در يزد
دستگيري پليس آدمخوار!
سقوط بالن گردشگران
جريمه نقدي به دليل خودكشي نافرجام
پرواز خودرو در تصادف
اولين پارلمان عربستان با حضور زنان
رسوايي جديد غذايي در آلمان


افزايش دماي هوا ي تهران از امروز

 مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از افزايش 4 درجه اي دماي هواي پايتخت از امروز خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري گفت: از امروز به تدريج دماي هوا در اغلب نقاط كشور افزايش مي يابد.
وي آسمان تهران را صاف تا كمي ابري پيش بيني كرد و افزود: بيشينه دما با 3 درجه افزايش نسبت به ديروز به 12 درجه سانتيگراد و كمينه دما با 4 درجه افزايش به 4 درجه سانتيگراد مي رسد.

 


از 15اسفند

رحيمي : فعاليت هاي عمراني در تهران تا پايان طرح نوروزي ممنوع است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران از ممنوعيت فعاليتهاي عمراني از 15اسفند در تهران و محروم شدن 600 تهراني از رانندگي در نوروز خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس تهران، سردار حسين رحيمي اظهار داشت: به جز فعاليتهاي عمراني مهم و طرحهاي ملي، هرگونه فعاليت در پايتخت تا پايان طرح نوروزي ممنوع است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران با اعلام اينكه 600راننده تهراني به علت رسيدن به 30 نمره منفي از رانندگي در نوروز محروم شده اند، گفت: در سال جديد، گواهينامه 343 راننده كه بيش از 30نمره منفي دريافت كرده اند، از سوي پليس توقيف شد.
رحيمي افزود: 254 نفر نيز براي دادن گواهينامه شان احضار شده اند و اين در حالي است كه 8هزار راننده تهراني كه در آستانه 30نمره منفي قرار دارند، در صورتي كه مرتكب تخلفات حادثه ساز و نمره منفي شوند، نمي توانند در نوروز رانندگي كنند.
به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران، در سالجاري 622 هزار تهراني از جمله موتورسواران، رانندگان، همياران پليس و كارمندان سازمانهاي دولتي و غيردولتي از سوي پليس آموزش ديده اند و همزمان با نزديك شدن به نوروز، 15گروه عروسكي مسائل ترافيكي را به دانش آموزان و همياران پليس آموزش مي دهند.
وي در مورد ممنوعيت تردد در بزرگراه صدر نيز گفت: تردد از ساعت 22 تا 10صبح در غرب به شرق صدر همچنان ممنوع است؛ اگر چه فكر مي كنيم با افتتاح باند جنوبي تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر ترافيك هسته مركزي به ويژه مدرس، چمران و يادگار امام تا حد زيادي كاهش يابد.
 


كشف هزاران ليتر سوخت قاچاق در قوطي هاي يك ليتري

مأموران نيروي انتظامي استان كرمان موفق شدند هزاران ليتر سوخت قاچاق را در قوطي هاي يك ليتري كشف و ضبط كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر از كرمان، چند دستگاه كاميون از استان هاي تهران و خوزستان به طرف مرزهاي شرقي كشور در حركت بودند كه مأموران نيروي انتظامي استان كرمان از رانندگان آنها بارنامه خواستند. آنان نيز بارنامه حمل تينر را نشان مأموران دادند. اما اين بارنامه جعلي بود و مأموران در بازديد از اين خودروها موفق شدند هزاران ليتر سوخت قاچاق را كشف و ضبط كنند.
دادستان شهرستان بم در اين زمينه گفت: قاچاقچيان سعي داشتند نفت سفيد و گازوئيل را در قوطي هايي با برچسب تينر به سمت پاكستان قاچاق كنند.
محمد سنجري افزود: اين محموله سوخت قاچاق توسط 5 دستگاه كاميون حمل مي شد و مقصد آنها سيستان و بلوچستان بود.
وي تصريح كرد: قاچاقچيان در نظر داشتند اين ميزان سوخت را به سراوان و در نهايت به پاكستان انتقال دهند، به گفته سنجري سه نفر در اين زمينه دستگير شده اند.
 


اهداي اعضاي موتورسوار جوان به 3 بيمار

هماهنگ كننده پيوند اعضاي بيمارستان مسيح دانشوري از پيوند اعضاي يك جوان موتورسوار با رضايت خانواده اش به 3 بيمار خبر داد.
بنا بر گزارش رسيده، روز پنجم اسفند جوان 25 ساله اي كه سوار موتورسيكلت بوده بر اثر تصادف با وانت نيسان دچار ضربه مغزي مي شود.اين جوان براي جراحي مغز به بيمارستان ايرانشهر انتقال يافت ولي سطح هوشياري او بالا نيامد و دچار مرگ مغزي شد.
اين جوان روز هفتم اسفند با رضايت خانواده به بيمارستان مسيح دانشوري منتقل و مرگ مغزي او تاييد شد كه پس از بررسي هاي تخصصي فقط كبد و كليه هاي اين جوان قابل پيوند بود.
به گفته هماهنگ كننده پيوند اعضاي بيمارستان مسيح دانشوري در صورت رضايت قانوني خانواده اين مرد جوان، نسوج او مانند قرنيه، تاندون، مغز استخوان و بافت هم به بيماران نيازمند پيوند خواهد شد.

 


رويداد هاي خارجي

مرگ 97 مسلمان ميانماري بر اثر گرسنگي
97 تن از مسلمانان «روهينگيا» كه از خشونت بودائيان ميانمار گريخته بودند، پس از 25 روز سرگرداني بر روي دريا از گرسنگي جان سپردند.
به گفته جمعي از مهاجران مسلماني كه هفته گذشته در سواحل سريلانكا نجات يافتند، اين افراد سوار بر قايق به سمت مالزي در حركت بودند كه نيروهاي دريايي تايلند آنان را رديابي كرده و موتور قايق را از آنان گرفتند.
نجات يافتگان اظهار داشتند كه 25 روز بدون آب و غذا بر روي آب شناور بودند تا اينكه نيروي دريايي سريلانكا شنبه گذشته در 250مايلي ساحل شرقي اين كشور آنان را نجات داد.
اين افراد كه، 32 مرد و يك پسربچه بودند در حالي، به مركز بازداشت مهاجران در نزديكي كولومبو، پايتخت سريلانكا منتقل شدند كه از تشنگي شديد و كم آبي رنج مي بردند.
يكي از نجات يافتگان گفت: 130 تن از اهالي روهينگيا در قايق حضور داشتند و هر كدام 465 دلار براي اين سفر پرداخته بودند. اين در حالي است كه نيروي دريايي تايلند اين اتهامات را رد كرده است.دولت و اكثريت جمعيت ميانمار از به رسميت شناخته شدن مسلمانان روهينگيا به عنوان شهروندان اين كشور سر باز مي زنند و مدعي هستند كه اقليت 800هزار نفري مسلمانان مهاجران غيرقانوني هستند كه از بنگلادش به ميانمار آمده اند.
گفته مي شود كه مسلمانان روهينگيا از نوادگان اقوام ايراني، ترك، پاتان و بنگالي هستند كه در اوايل قرن هشتم به ميانمار مهاجرت كردند.
طبق اعلام سازمان ملل، از زمان آغاز خشونت ها در ميانمار در ماه ژوئن تاكنون بيش از 100هزار مسلمان روهينگيا آواره شده اند. با اين وجود، وخامت اوضاع انساني در اين كشور همچنان ادامه دارد.
 


كاهش سفرهاي نوروزي ايرانيان به كشورهاي اروپايي

عضو هيئت مديره انجمن دفاتر گردشگري تهران گفت: ايرانيان پس از گران شدن نرخ سفرهاي خارجي و سفرهاي هوايي، ترجيح مي دهند به سفرهاي حاشيه استان محل سكونت يا كشورهاي منطقه سفر كنند و از رفتن به كشورهاي اروپايي يا حتي استانهاي دور پرهيز مي كنند.
اكبر غمخوار به خبرنگار مهر گفت: اكنون گردشگراني كه براي تورهاي نوروزي خارجي ثبت نام كرده اند، بيشتر به كشورهاي امارات، تركيه، عمان و بخشي نيز به كشورهاي اروپايي و چين مي روند. از گذشته نيز مقاصد اصلي براي گردشگران ايراني همين كشورها بوده است. تونس هم مقصد بعدي گردشگري بود اما به دليل بحران هاي اخير، اكنون اين كشور در فهرست مقاصد گردشگري نيست.
غمخوار بيان كرد: همچنان مانند سالهاي گذشته گردشگران به شهرهاي شمالي، شيراز و مشهد سفر مي كنند ولي شهر بندرعباس و زاهدان نيز سال گذشته به دليل تبليغات زياد و آب و هواي مناسب گردشگر بيشتري نسب به سال هاي گذشته داشت.
وي پيش بيني كرد كه ايرانيان براي سفرهاي نوروزي نسبت به سالهاي گذشته از اتوبوس و ماشين هاي شخصي استفاده كنند به همين دليل دو تا پنج درصد افراد با هواپيما سفر خواهند كرد. منتها تلاش مي كنيم كه سفر با تورهاي گردشگري را ترويج دهيم چون هم خطر رانندگي با ماشين هاي شخصي را ندارد و هم هزينه سفرها سرشكن مي شود.
غمخوار بيان كرد: در كنگره گردشگري سلامت و ايمني جاده ها كه مدتي پيش در مشهد برگزار شد اعلام كردند آمار تصادفات جاده اي بين 27 تا 30 هزار كشته است اين بدان معني است كه روزي يك هواپيماي صد نفره در ايران سقوط مي كند.
 


كميته امداد اعلام كرد

 اعتياد دليل طلاق 43 درصد زنان مددجو

معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني (ره) گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر براي آموزش هاي پيشگيري از اعتياد بودجه اي به كميته امداد اختصاص نداده است.
به گفته احمد ميرشكار در سال جاري، 457 هزار خانواده تحت پوشش در معرض اعتياد، تحت آموزش هاي پيشگيري از اعتياد قرار گرفته اند.
وي اظهار كرد: 34 درصد از زنان مطلقه تحت پوشش، دليل طلاق خود را اعتياد همسرشان عنوان كرده اند. بنابراين اگر مانع ورود افراد به ورطه موادمخدر و اعتياد شويم، جلوي طلاق را گرفته و درنهايت از نيازمندشدن افراد پيشگيري كرده ايم. ميرشكار با بيان اينكه در سال 90، 218 هزار فرد بيسواد شناسايي شده اند، ادامه داد: از اين ميزان 60 هزارنفر در سال 90 و 20 هزارنفر در 9ماهه اول سال 91 باسواد شده اند كه تا پايان سال نيز تعداد ديگري به اين افراد اضافه خواهندشد.وي از برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي زنان مطلقه تحت پوشش خبر داد و گفت: حدود 71 هزار نفر در اين كارگاه هاي هشت ساعته حضور پيدا كرده و آموزش ديده اند.
معاون فرهنگي كميته امداد با بيان اينكه ميزان طلاق در خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد كمتر از يك درصد است، افزود: اين ميزان به دليل برگزاري كلاس هاي آموزشي قبل از ازدواج براي افراد تحت پوشش است كه تا حد زيادي درصد طلاق را كاهش داده است.
 


با انتقاد شديد شيباني صورت گرفت

تذكر جدي شوراي شهر به دولت در خصوص قانون حذف خودروهاي فرسوده

سرويس اجتماعي-
دكتر عباس شيباني خواستار تذكر جدي شوراي اسلامي شهر تهران به دولت و پليس راهنمايي و رانندگي مبني بر خروج يك دستگاه خودروي فرسوده از ناوگان پايتخت به ازاي شماره گذاري هر خودروي جديد توسط پليس شد.
كهنسال ترين و باسابقه ترين عضو شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه علني ديروز اين شورا براي چندمين بار در طول 10 سالي كه عضو شورا بوده است نسبت به مصوبه و تذكر جدي شورا مبني بر ضرورت خروج يك دستگاه خودروي فرسوده به ازاي شماره گذاري هر خودروي جديد تاكيد كرد: بنده مكرر در طول دوره هاي دوم و سوم شورا به صورت شفاهي و كتبي اين تذكر را داده ام و حتي دوبار اين تذكرات به صورت دو مصوبه رسمي ابلاغ شده است اما مسئولان ذيربط هيچ توجهي به اين تذكرات نداده و از عملياتي شدن آن سرباز مي زنند.
دكتر شيباني از رئيس شوراي شهر درخواست كرد تا مراحل اين موضوع را به عنوان تذكر به مسئولان ذيربط ابلاغ كند.
اين عضو كهنسال شوراي شهر براي نشان دادن جديت خود براي پيگيري اين موضوع با برخاستن از جاي خود اقدام به جمع آوري امضا از اعضاي شوراي شهر براي تذكر رسمي در اين باره كرد.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز ضمن تاييد اين موضوع با اشاره به وجود هفت هزار دستگاه تاكسي فرسوده در ناوگان تهران گفت: مصرف سوخت اين تاكسي ها بيش از 14ليتر است و به همين خاطر بايد از ناوگان خارج شوند.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس اين شورا نيز با بيان اينكه اين تذكر دكتر شيباني 10سال است، از اين تريبون مطرح مي شود خواستار توجه دولت به اين موضوع شد.
همشهري بايد درباره تعداد مجلات خود پاسخگو باشد
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در ادامه اين جلسه نسبت به ضرر 9ميليارد توماني شركت همشهري در انتشار مجلات متعدد تذكر داد و گفت: شركت همشهري بايد در خصوص انتشار مجلات متعدد و علت اين ضرر و زيان ها به شوراي شهر توضيح دهد.
انتقاد از دريافت عوارض سليقه اي شهرداري از مردم
بنابراين گزارش دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر هم با اشاره به نحوه دريافت عوارض از سوي شهرداري از شهروندان گفت: متاسفانه اين عوارض به صورت سليقه اي و خارج از مصوبه شورا دريافت مي شود.
وي تاكيد كرد: در اين زمينه يك بار ديگر به شهرداري تذكر داده ايم اما متاسفانه هيچ توجهي به اين تذكرات نمي شود.
شكيب افزود: چند روز پيش نيز در اين رابطه با يكي از شهرداران مناطق تهران تماس گرفتم اما پاسخ قانع كننده اي در اين رابطه نداشت.
گفتني است، در جلسه ديروز شوراي شهر يك فوريت لوايح تعيين قيمت بليت مترو و نيز تعيين نرخ كرايه خطوط اتوبوسراني و ميني بوسراني شهر تهران در سال 92 به تصويب شوراي شهر تهران رسيد.
بررسي لايحه منشور حقوق و تكاليف شهروندي نيز در دستور كار امروز اعضاي شوراي شهر تهران بود كه به درخواست تقوي معاون حقوقي شهردار تهران مقرر شد كه اين لايحه به مدت سه ماه مسكوت بماند.
 


شهردار رامهرمز بازداشت شد

شهردار و يك عضو شوراي شهر رامهرمز بازداشت شدند
به گزارش خبرگزاري فارس، شهردار شهر رامهرمز و يك عضو شوراي اين شهر توسط ماموران امنيتي بازداشت شدند.
بنابه اعلام يك منبع آگاه، علاوه بر شهردار و يك عضو شورا تعدادي از پرسنل شهرداري رامهرمز نيز دستگير شدند.
بنابه اين گزارش اين افراد به اتهام تباني در اختلاس و همچنين اختلاس دستگير شدند.
خبرهاي تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.
 


حمله مسلحانه به طلافروشي در تهران

سه سارق نقابدار با حمله به طلافروشي در جنوب شرقي پايتخت مقاديري طلا را به سرقت برده و متواري شدند.
بنا بر گزارش رسيده حوالي ساعت 11 ديروز چند سارق مسلح نقابدار كه صورت خود را با استفاده از كلاه كاسكت پوشانده بودند به يك جواهرفروشي به نام «پرستيژ» در محله مشيريه حمله كردند.
اين افراد با پتك اقدام به شكستن ويترين طلافروشي كرده و جواهرات داخل ويترين را به سرقت برده و متواري شدند.
براساس اظهارات شاهدان اين حادثه، يكي از سه سارق اقدام به شليك چند تير هوايي در مقابل طلافروشي كرده كه سبب ايجاد وحشت ميان اهالي شد.
براساس اين گزارش در حال حاضر عوامل انتظامي از كلانتري 169 مشيريه در محل حاضر هستند و تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرده اند.طبق گفته شاهدان، در اين سرقت مسلحانه به هيچ فردي آسيب نرسيده است.
يكي از كسبه محل در رابطه با اين حادثه به خبرنگار ايسنا گفت: يكي از سارقان دقايقي قبل از وقوع سرقت براي شناسايي به محل آمد و پس از بررسي شرايط توسط وي، سارقان نقابدار ديگر به وسيله دو دستگاه موتورسيكلت به جواهرفروشي حمله و در كمتر از پنج دقيقه حدود 5 كيلوگرم طلا را سرقت كردند و از محل متواري شدند.
 


زنان سارق متواري را شناسايي كنيد

زن سارقي با استفاده از كارت بانك سرقت شده اقدام به خريد سكه و طلا كرد.
در مورخه 8/6/1391 خانمي به هويت مشخص با مراجعه به كلانتري 108 نواب اعلام كرد: در مورخه 27/6/1391، در آرايشگاه دخترم، زني ناشناس به آرايشگاه مراجعه و هنگام خروج [بدون آنكه من متوجه شوم] كيف دستي ام حاوي مقداري وجه نقد، گوشي تلفن همراه، مدارك شناسايي و عابر بانك (همراه با رمز يادداشت شده بر روي كارت) را سرقت كرد».
با توجه به اظهارات مالباخته، كارآگاهان پايگاه هشتم در بررسي حساب عابر بانك موفق به شناسايي دو طلافروش شدند كه دو خانم با مراجعه به آنها اقدام به خريد سكه و طلا كرده بودند.
با شناسايي دو مغازه طلافروشي، كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه دو خانم جوان و ميانسال، با استفاده از رمز عابر بانك درج شده بر روي عابر بانك!! و با استفاده از مدارك شناسايي مالباخته و معرفي خود به عنوان صاحب عابر بانك، اقدام به خريد سكه و طلا كرده اند؛ تصاوير بدست آمده از دو مغازه مورد بررسي قرار گرفت و كارآگاهان با بازبيني تصوير بدست آمده از دوربين هاي مدار بسته موفق به شناسايي زن جواني شدند كه بنا بر اظهارات مالباخته، با مراجعه به آرايشگاه اقدام به سرقت كيف دستي مالباخته كرده و به بهانه آوردن پول از داخل ماشين، از آرايشگاه خارج و متواري شده بود.
سرهنگ كارآگاه ميرزكي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به ادامه تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري دو متهم اين پرونده، دستور انتشار تصاوير متهمان از سوي بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از كليه شهروندان محترم كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان تحت تعقيب پايگاه هشتم پليس آگاهي شدند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس هاي 21866058 و 66469851 در اختيار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنين از كليه شكات احتمالي نيز دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر - انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه نمايند».
 


دريافت وام 2 ميليارد ريالي با جعل مهر و اسناد دولتي

اصفهان - خبرنگار كيهان:
جاعل و كلاهبرداري كه با همدستي 5 نفر اقدام به جعل مهرها و اسناد و اخذ وام هاي كلان و بلاعوض به مبلغ 2 ميليارد و 400 ميليون ريال از يكي از ادارات تيران و كرون اصفهان كرده بود شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي تيران و كرون اصفهان با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت يكي از ادارات دولتي مبني بر اينكه فردي با جعل عنوان، مدارك و مهرهاي دولتي اقدام به اخذ وام هاي كلان از اين اداره كرده است، موضوع شناسايي در دستور كار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.سرهنگ رضا عرب عامري افزود: متهمان كه با ارائه اسناد غيرقانوني و با مهرهاي جعلي مبلغ 2 ميليارد و 400 ميليون ريال وام بلاعوض از اين اداره اخذ و متواري شده بودند شناسايي و دستگير شدند.وي اضافه كرد: متهم اصلي دستگير شده در اعترافات خود گفت با جعل عنوان مهرها را توسط 5 نفر مهرساز به صورت جعلي تهيه مي كرد كه سرانجام هر 4 عضو ديگر شناسايي و دستگير شدند.
 


دستگيري 45 اخلالگر نظم و امنيت شمال شهر تهران

در اجراي يازدهمين طرح مبارزه با اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنيت شهر تهران 45 تن از اراذل و اوباش و 75 خرده فروش موادمخدر دستگير شدند.
سردار حسين ساجدي نيا، در مراسم گرداندن اراذل و اوباش شمال تهران در ميدان تجريش گفت: طي 24 ساعت گذشته در عمليات هاي هماهنگ توسط رسانه هاي يگان هاي مختلف فرماندهي انتظامي تهران بزرگ 45 تن از اراذل و اوباش كه محدوده فعاليت مجرمانه آنها درسطح شمال شهر تهران بود و همچنين 75 خرده فروش موادمخدر دستگير شدند.
وي افزود: امسال يكهزار و 557 تن از اراذل و اوباش شهر تهران دستگير شدند.
گفتني است اين اراذل و اوباش اقدام به جرايمي همچون مزاحمت براي نواميس مردم و عربده كشي، زورگيري، سرقت، شرب خمر، فروش موادمخدر اقدام كرده اند كه در منازل ولنجك و تجريش و دربند اقدام به اين اعمال مجرمانه مي كردند.
ساجدي نيا در ادامه وعده داد: تا انتهاي سال يك مرحله ديگر به صورت عمومي دستگير و برخورد با اراذل و اوباش را خواهيم داشت ولي مردم بدانند كه برخورد با اراذل و اوباش هر روز توسط يگان هاي مختلف انتظامي تهران بزرگ انجام مي شود و فقط محدود به اين طرح ها نيست.
از اراذل و اوباش به نامي كه در اين طرح دستگير شده اند مي توان از رضا موش، كاظم فردين، محمد خشگله، فرهاد شلنگ، استاندراگو، نادر زرنگ، سروش بچه، مهدي پاپتي، علي سيرابي، حسن كثيف، رضا پير، حميد خاك بر سر، يونس مورچه خور، مسعود غربتي، علي كافر، ميثم موشه، ممد خوشگله، كاظم فردين، فرهاد شيلنگ، نادر زرنگ و غيره نام برد.
 


اولين دانشگاه ورزش كشور بزودي راه اندازي مي شود

وزير علوم از راه اندازي اولين دانشگاه ورزش كشور در مشهد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كامران دانشجو وزير علوم صبح ديروز در مراسم مجمع عمومي انتخابات فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي گفت: مجوزهاي راه اندازي اولين دانشگاه ورزش كشور اخذ شده است و اين دانشگاه به زودي در شهر مشهد راه اندازي مي شود.
وي با اشاره به مشكل ورزش دانشگاهي كشور گفت: در حال حاضر ورزشكاران بعد از قهرماني جذب دانشگاه ها مي شوند. اين در صورتي است كه دانشگاه ها بايد بستري را فراهم كنند تا خود بتوانند قهرمان پروري داشته باشند.
وزير علوم خاطرنشان كرد: دانشگاه ها از قهرمانان ورزشي حسن استفاده را مي كنند. زيرا قهرمانان ورزشي ما در مكان هاي ديگري به اين مقام ها مي رسند و پس از رسيدن به قهرماني جذب دانشگاه ها مي شوند.
وي با بيان اينكه قهرمانان ورزشي بايد از درون دانشگاه ها بيرون آيند و دانشگاه ها بايد سطح ورزشي خود را به قدري رشد دهند كه قهرمان پرور باشد، اظهار داشت: اگر دانشگاه ها به اين سمت حركت كنند مي توان گفت دانشگاهي داريم كه در رابطه با ورزش پهلواني وظيفه خودش را مي داند.
دانشجو با بيان اينكه دانشگاه ها بايد در حوزه ورزش نيز استعداديابي كنند، تصريح كرد: بايد دانشجويان دانشگاه ها را با شاخص پهلواني براي قهرماني تربيت كنيم.
وي خاطرنشان كرد: استعداديابي بايد در استان ها نيز مورد توجه قرار گيرد و بر اين اساس ادارات كل تربيت بدني استان ها و شهرستان ها نيز لازم است كه به وزارت علوم كمك كنند.
وزير علوم با بيان اينكه شاخص اصلي جامعه ورزشي پاك بودن و جوانمردي است، خاطرنشان كرد: فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي بايد بتواند تنگ نظري ها را كنار بگذارد و پاك و ساده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه اگر كوچكترين انحرافي در فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي ببينم حتما دخالت مي كنم، گفت: شاخصه ورزش پاك بودن است و نبايد حرف هايي زده شود كه در شأن ورزش و دانشگاه نيست.

 


دستگيري سارق 10ميلياردي سيم هاي برق در يزد

جانشين فرماندهي انتظامي استان يزد گفت: با تلاش پليس آگاهي، سارقان سيم هاي برق در شهرستان مهريز دستگير شدند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ «عطاءالله احمدي» گفت: با افزايش سرقت سيم هاي برق در شهرستان مهريز، كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان با راه اندازي گشت هاي ويژه و نامحسوس، در ساعات پاياني شب به يك دستگاه خودرو مشكوك و آن را متوقف كردند.وي افزود: با انتقال مظنون به پليس آگاهي و انجام تحقيقات گسترده، متهم در بازجويي هاي اوليه به 15فقره سرقت سيم هاي برق در سطح اين شهرستان اعتراف كرد.
وي گفت: سارق بيش از 5 تن سيم هاي هوايي برق به ارزش تقريبي 10 ميليارد ريال را با استفاده از تاريكي شب به سرقت برده است.سرهنگ احمدي خاطرنشان كرد: متهم و خريدار سيم هاي برق كه از دوستان متهم بوده است، دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند و سيم هاي برق سرقت شده تحويل اداره برق شد.

 


دستگيري پليس آدمخوار!

يك پليس نيويورك كه قصد داشت با ربودن چند زن آنها را بپزد و بخورد دستگير شد.
به گزارش شبكه خبر، اين پليس پس از آن دستگير شد كه از وي اسنادي به دست آمد كه نشان مي داد با همدستي فردي در نيوجرسي براي ربودن چند زن برنامه ريزي كرده است.
به گزارش رسانه هاي آمريكا آنها مشخصات حداقل 100 زن را تهيه كرده و قصد داشتند پس از ربودن به آنها تجاوز كنند و سپس آنها را بپزند.
پليس گفته است كه در پيامك هاي تلفني و ايميل هاي اين شخص با دوستش، جزئيات چگونگي پختن و خوردن اعضاي بدن قربانيان تشريح شده بود.
بسياري از مردم نيويورك از شنيدن اين خبريكه خورده اند و انتظار مي رود جلسه محاكمه اين پليس با جنجال همراه باشد.
 


سقوط بالن گردشگران

سقوط يك بالن حامل 20 گردشگر خارجي در الاقصر مصر منجر به كشته شدن 19 نفر شد.
به گزارش رسانه هاي مصر، صبح ديروز يك بالن حامل 20 گردشگر خارجي پس از آن كه در آسمان آتش گرفت از ارتفاع 300 متري به زمين سقوط كرد كه باعث كشته شدن 19 نفر از سرنشينان آن شد.براساس اين گزارش، خلبان بالن بر اثر آتش سوزي و سقوط زخمي شده و نيروهاي امنيتي اجساد را به بيمارستان انتقال دادند.
 


جريمه نقدي به دليل خودكشي نافرجام

دختر جوان اماراتي به دليل خودكشي ناموفق در دادگاه 200 درهم جريمه شد.
به گزارش ايسنا، دادگاه شيخ نشين فجيره روز يكشنبه دختر جوان اماراتي را به دليل دست زدن به خودكشي به 200 درهم جريمه محكوم كرد.
دادستان فجيره نيز در جلسه دادگاه اعلام كرد كه خودكشي جرم محسوب شده و بايد مجرم محاكمه شود.
اين دختر 23 ساله اماراتي روز جمعه با خوردن بيش از 40 قرص اقدام به خودكشي كرده بود كه در نهايت با تلاش پزشكان از مرگ حتمي نجات يافت.
 


پرواز خودرو در تصادف

در تصادفي در حومه شهر هيوستون ايالت تگزاس يك خودرو پس از پرواز در آسمان بر روي سقف يك منزل مسكوني فرود آمد.
به گزارش واحد مركزي خبر، سرعت اين خودرو آنقدر بالا بود كه پس از تصادف بر روي سقف اين منزل فرود آمد.به گفته كلانتر منطقه هريس اين خودرو پس از تصادف به علت سرعت زياد مسافتي را در فضا پرواز كرد و عاقبت بر روي سقف يك خانه فرود آمده است.راننده اين خودرو كه به شدت مجروح شده بود به بيمارستان منتقل شد.
 


اولين پارلمان عربستان با حضور زنان

اولين جلسه مجلس مشورتي عربستان سعودي با حضور اعضاي زن برگزار شد.
به گزارش مشرق اعضاي زن در اين جلسه، همگي در سمت راست رئيس مجلس نشستند و برخلاف خبرهاي قبلي، ميان آنها و اعضاي مرد، حائل يا مانعي وجود نداشت.
در اين جلسه، خانم ها لبني الانصاري، ثريا عبيد نايب و زينب ابوطالب سه عضو زن مجلس مشورتي عربستان سعودي به ترتيب به عنوان نايب رئيس كميته امور بهداشت، نايب رئيس كميته حقوق بشر و نايب رئيس كميته امور فرهنگي و رسانه اي انتخاب شدند.
رئيس مجلس مشورتي نيز در سخناني گفت: تعيين زنان به عنوان عضو مجلس مشورتي، تصميم حاكميتي است كه از سوي پادشاه اتخاذ شد.
چند روز پيش از اين 150 عضو مجلس مشورتي عربستان سعودي كه شماري از آنها، زنان هستند در نشستي با حضور ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه، سوگند ياد كردند.
پادشاه عربستان سعودي در ماه گذشته ميلادي (ژانويه) دستور داد 30 زن در جمع اعضاي مجلس مشورتي اين كشور حاضر شوند.
اكثر زنان منصوب شده در مجلس مشورتي عربستان سعودي از شخصيت هاي دانشگاهي يا فعالان جامعه مدني هستند. از جمله اين افراد مي توان به ثريا عبيد اشاره كرد كه سمت دستيار دبيركل سازمان ملل متحد را در كارنامه خود دارد.
اين اتفاق براي عربستان سعودي رويدادي بزرگ و مهم تلقي مي شود چرا كه همچنان زنان در عربستان از رانندگي منع مي شوند و حق سفر به خارج از كشور بدون اجازه ولي امر خود را ندارند.
 


رسوايي جديد غذايي در آلمان

رسوايي جديد در صنايع غذايي اروپا، بسياري از مردم آلمان را در بهت و حيرت فرو برده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش فرانسوي راديو بين المللي فرانسه (RFI)، دادستان ايالت «ساكس سفلي» در مركز كشور، تحقيقاتي را درباره فريب مردم در فروش تخم مرغ آغاز كرده است. اين تخم مرغ ها با برچسب اورگانيك به بازار عرضه شده در حالي كه كاملا معمولي بوده است. حدود 150 مرغداري در اين منطقه در اين رسوايي دخالت داده شده است.
به گفته وزارت كشاورزي آلمان اين فريبكاري با ابعاد گسترده با هدف سود بيشتر صورت گرفته است.
تحقيقات ممكن است به ديگر كشورهاي اروپايي نيز كشيده شود. ميليون ها تخم مرغ با برچسب اورگانيك طي ماه هاي اخير در بازار آلمان و ديگر كشورهاي اروپايي توزيع شده است كه هيچ يك واقعا اورگانيك نبوده اند. افزايش تقاضا براي خريد تخم مرغ هاي اورگانيك توزيع كنندگان مواد غذايي را به فريب گسترده مردم وسوسه كرده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10