(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 9 اسفند  1391 - شماره 20441

حديث دشت عشق
قاره كهن درانتظار نمايش استقلال و سپاهان
جشن سرخ تراكتورسازان
جزيره در تبريز غرق شد
بهره برداري از ورزشگاه نقش جهان تا خرداد سال آينده
پيراهن شماره 98 بر تن حامد حدادي
ترك اردوي تيم ملي توسط قهرمان بازي هاي آسيايي
دعوت نامه رسمي آمريكايي ها در فدراسيون كشتي
انتقاد وزير ورزش
از زمان برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك
اخبار كوتاه از فوتبال
فيناليست هاي ليگ واليبال امروز مشخص مي شود؟!
رئيس كميته ملي المپيك مدعي شد
مي توانيم در بازي هاي آسيايي دوم شويم!
خادم، جاي بنا را گرفت
اعلام جزئيات تباني فوتبال لبنان بدون نتيجه براي ايران
انتقاد مديرفني تيم ملي از شرايط حاكم بر تكواندو
دومين پيروزي مهرام و پتروشيمي در نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال
تيم سنگنوردي نيشابور قهرمان مسابقات قهرماني كشور شد
قهرماني تيم رباتيك دانشگاه آزاد گناباد در مسابقات كشور


حديث دشت عشق

يه ياد طلبه بسيجي شهيد «نسيم الله ضيائي هونجاني»
دومين شهيد خانواده
برادرش محمدرضا شهيد شده بود. به او مي گفتند: براي خانواده شما كافي است، اما اصرار آنان سودي نبخشيد؛ چرا كه او راه خود را در حمايت از اسلام و كشور اسلامي يافته و نور و لقاي پروردگار بر دلش تافته بود.
شهيد ضيائي، اولين تظاهرات را در روستاي هونجان عليه رژيم ستم شاهي پهلوي ترتيب داد و از آنكه مردم در زير چكمه خان هاي محلي گرفتار بودند، رنج مي برد. او با پخش اعلاميه ها و تشكيل جلسات سخنراني و دعوت از سخنرانان و روحانيون، نقش فعال داشت. در گردان يا زهرا معاون گروهان بود و نقش برجسته اي در روحيه دادن به رزمندگان و آموزش مسائل ديني به آنان داشت. طلبه بسيجي شهيد «نسيم الله ضيائي هونجاني»، سال 1339 در روستاي هونجان شهرضا متولد شد و در 12/8/1361، در عمليات محرم به شهادت رسيد.
 


قاره كهن درانتظار نمايش استقلال و سپاهان

جشن سرخ تراكتورسازان
 جزيره در تبريز غرق شد

سرويس ورزشي-
تيم فوتبال تراكتورسازي در نخستين تجربه آسيايي خود، روز گذشته برابر حريف اماراتي به يك پيروزي شيرين و ارزشمند دست پيدا كرد.
هفته نخست از يازدهمين دوره رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا روز گذشته با ديدار تيم هاي تراكتورسازي تبريز و الجزيره امارات در ورزشگاه يادگار امام تبريز پيگيري شد كه طي آن شاگردان توني اليويرا موفق شدند حريف اماراتي را با نتيجه 3 بر يك شكست دهند. در اين ديدار كه در حضور 82 هزار تماشاگر طرفدار تراكتورسازي برگزار شد، سرخپوشان نيمه اول را با برتري يك بر صفر به پايان بردند. در نيمه اول هر چند تراكتورسازي تيم برتر ميدان بود اما تنها يك بار در دقيقه 37 توسط سيدمهدي سيدصالحي به گل دست پيدا كرد. اما در نيمه دوم شرايط كاملا متفاوت شد و شاگردان اليويرا براي رسيدن به يك پيروزي پرگل برابر نماينده امارات شانس هاي زيادي براي گلزني داشتند اما بي دقتي و خودخواهي مهاجمان اين تيم اين فرصت را از سرخپوشان گرفت.
در نيمه دوم تراكتورسازي براي باز كردن دروازه تيم الجزيره فرصت هاي زيادي داشت كه سيدمهدي سيدصالحي چند موقعيت را از دست داد. با اين حال در دقيقه 59 جواد كاظميان دومين گل سرخپوشان را به ثمر رساند. در ادامه بازي الجزيره حملات جسته و گريخته اي را روي دروازه ميزبان انجام داد و در دقيقه 79 روي غفلت مدافعان تراكتورسازي علي مبخوط موفق شد گل الجزيره را به ثمر برساند. يك دقيقه پس از اين گل مسعود ابراهيم زاده بازيكن تعويضي تراكتورسازي موفق شد اختلاف را به دو گل برساند و گل سوم را وارد دروازه حريف كند. در دقايق پاياني بازهم تراكتورسازي تيم برتر زمين بود و اين فرصت را داشت تا برتعداد گل هايش بيفزايد اما اخراج محمد ابراهيمي در دقيقه 83 كار را براي تبريزي ها سخت كرد. در اين صحنه حركت ابراهيمي درون محوطه جريمه با خطاي مدافع الجزيره همراه بود كه اين بازيكن سرنگون شد اما داور نه تنها پنالتي نگرفت بلكه به ابراهيمي كارت زرد نشان داد تا وي با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شود و تراكتورسازان دقايق باقيمانده را 10 نفره دنبال كنند. محمد نصرتي هم در اين بازي كارت زرد گرفت.
تقابل ايراني ها با حريفان قطري و اماراتي
اما رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا امروز با ديدار تيم هاي سپاهان و استقلال با حريفان خود ادامه مي يابد. طبق برنامه اعلام شده استقلال ايران در دوحه به مصاف الريان قطر مي رود و سپاهان در خانه از النصر امارات پذيرايي مي كند. در نخستين ديدار چهارشنبه العين امارات به ديدار الهلال عربستان مي رود. اين دو تيم در گروه D مسابقات با استقلال ايران هم گروه هستند. ديدار نخست استقلال هم در ليگ قهرمانان از ساعت 50:18 دقيقه آغاز مي شود. شاگردان قلعه نويي كه در ليگ برتر روزگار خوشي دارند، اميدوارند كه در ليگ قهرمانان آسيا هم به موفقيت چشمگيري دست يابند. سرمربي آبي ها با وجود افتخارات زياد در ليگ برتر ايران، تاكنون در آسيا به هيچ عنواني دست نيافته است و بسيار تلاش مي كند كه با استقلال به نخستين عنوان آسيايي اش دست پيدا كند. از سوي ديگر، تيم هاي ايراني معمولا در قطر و برابر تيم هاي فوتبال اين كشور با مشكل روبه رو مي شوند اما خط حمله قدرتمند استقلال كفه ترازو را به سمت نماينده ايران سنگين مي كند.
در ديگر ديدار مهم چهارشنبه، سپاهان در اصفهان با النصر امارات ديدار مي كند. اين ديدار از ساعت 30:19 درورزشگاه فولادشهر آغاز مي شود تا طلايي پوشان ايراني برابر حريف چند مليتي خود قرار بگيرند. سپاهان يكي از تيم هايي است كه در فصل جاري ليگ برتر هزينه هاي هنگفتي داشته است اما در تيم حريف سپاهان بازيكناني هستند كه قيمت خريدشان به اندازه بودجه يك سال سپاهاني ها است! با اين حال نماينده پرافتخار ايران براي پيروزي برابر حريف اماراتي خود روي كاغذ شانس بيشتري دارد چون تيم هاي اماراتي با وجود هزينه هاي زياد برابر تيم هاي ايراني نمي توانند مقاومت كنند و از طرف ديگر بازي در اصفهان برگزار مي شود و حضور تماشاگران هوادار سپاهان بازيكنان اين تيم را دلگرم مي كند. سپاهان هم مانند استقلال در تركيب خود از بازيكنان باتجربه سود مي برد. شهاب گردان، پيش از اين به همراه ذوب آهن حتي به فينال ليگ قهرمانان آسيا هم راه يافته و خط دفاعي سپاهان با حضور بازيكني نظير فرشيد طالبي بار تجربي بالايي دارد. طالبي با تيم هاي فجرسپاسي و ذوب آهن در آسيا بازي كرده است. در خط حمله، بازيكناني مانند جواهير سوكاي و محمدرضا خلعتبري حضور دارند كه نشان داده اند از شم گل زني بالايي برخوردارند. در كنار همه اين بازيكنان نمي شود از كنار نام محرم نويدكيا به راحتي عبور كرد. كاپيتان باسابقه طلايي ها وزنه روحي سنگيني براي اين تيم محسوب مي شود. برنامه كامل ديدارهاي امروز به اين شرح است:
گروه C
¤ سپاهان ايران - النصر امارات( ساعت 30:19)
¤ الاهلي عربستان - الغرافه قطر( ساعت 21)
گروه D
¤ العين امارات - الهلال عربستان( ساعت 45:18)
¤ الريان قطر - استقلال ايران( ساعت 50:18).
 


بهره برداري از ورزشگاه نقش جهان تا خرداد سال آينده

مديركل دفتر فني استانداري اصفهان مدعي شد ورزشگاه نقش جهان تا خردادماه سال آينده به بهره برداري مي رسد.
حميد رضا رحيمي گفت: به صورت ميانگين روزانه 160 نفر در اين ورزشگاه كار مي كنند، و با پيگيري هاي صورت گرفته شاهد روند خوبي در تكميل نقش جهان هستيم و اميدوارم اين ورزشگاه تا پايان خردادماه به بهره برداري برسد.
 


پيراهن شماره 98 بر تن حامد حدادي

حامد حدادي شماره 98 را در فينيكس سانز انتخاب كرد.
حامد حدادي سنتر ايراني شاغل در ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا NBA كه به تازگي به فينيكس سانز پيوسته شماره 98 را براي خود در اين تيم انتخاب كرده است. حدادي كه پيش از اين از ممفيس به تورنتو رپترز رفته بود به دليل مشكل ويزا نمي توانست در تمرين هاي اين تيم كانادايي شركت كند و بالاخره به فينيكس پيوست.98 پيش شماره كد تلفن ايران است كه حدادي آن را براي خود انتخاب كرده است.

 


ترك اردوي تيم ملي توسط قهرمان بازي هاي آسيايي

قهرمان آسيا و جهان به دليل مشكلاتي كه با فدراسيون قايقراني داشت، روز گذشته راهي شهرش شد.
محسن شادي، روئينگ سوار تيم ملي ايران كه مدال هاي رنگارنگ زيادي را در مسابقات قهرماني آسيا و جهان به خود اختصاص داده، از مسئولان فدراسيون خواست تا در خصوص جذب مربي خارجي اقدام كنند يا اينكه شرايط برگزاري اردويي 6 ماهه را در چين فراهم كنند. در همين راستا اسبقيان، مهدوي نيا و اتابكي، رئيس، دبير و رئيس كميته روئينگ فدراسيون قايقراني جلسه اي 4 ساعته را با محسن شادي برگزار كردند كه اين جلسه بدون هيچ نتيجه اي به پايان رسيد و در نهايت محسن شادي ديروز به خانه اش بازگشت. شادي از 23 بهمن، زماني كه فدراسيون خواست تا وي تمريناتش را با روئينگي ها پيگيري كند، اردو را ترك كرد. شادي با ورزشكاران آب هاي آرام در تمرينات حضور داشت.
 


دعوت نامه رسمي آمريكايي ها در فدراسيون كشتي

فدراسيون كشتي آمريكا از ايران براي حضور در مسابقه كشتي ميدان تايمز به صورت رسمي دعوت كرد.
پس از حضور مسئولان فدراسيون كشتي آمريكا در ايران براي شركت در رقابت هاي جام جهاني، ريچ بندر، دبير اجرايي فدراسيون كشتي آمريكا از ايران براي برگزاري يك مسابقه كشتي كه هر ساله در ميدان تاميز نيويورك بين تيم آمريكا و يك كشور ديگر برگزار مي شود شفاها دعوت كرد كه با موافقت تلويحي مسئولان فدراسيون كشتي روبرو شد اما حضور قطعي ايران منوط به ارسال دعوت نامه رسمي آمريكا شد. علي بيات، سرپرست تيم ملي كشتي آزاد ايران خبر داد: آمريكا پس از پايان جام جهاني تهران بلافاصله دعوت نامه رسمي خود را براي انجام اين مسابقه به ايران ارسال كرد و حالا اگر شوراي برون مرزي موافقت كند، مسابقه كشتي بين ايران و آمريكا در ميدان تايمز نيويورك برگزار خواهد شد. در دو سال گذشته اين مسابقه نمايشي كشتي بين تيم هاي آمريكا و روسيه صورت گرفته است.
 


انتقاد وزير ورزش

از زمان برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك

وزير ورزش و جوانان برگزاري همزمان انتخابات كميته ملي المپيك با انتخابات رياست جمهوري را مناسب نداشت.
محمد عباسي در خصوص اصلاح اساسنامه و به تعويق افتادن انتخابات كميته ملي المپيك در جمع خبرنگاران گفت: اين انتخابات بايد پنج ماه پيش برگزار مي شد. ما حتي اساسنامه اصلاحي را به IOC فرستاده بوديم، ولي متاسفانه اين كار در زمان مقرر انجام نشد.
اميدوارم كه اين مسئله به زودي برگزار شود. اگر انتخابات كميته ملي المپيك با انتخابات رياست جمهوري و بازي هاي آسيايي همزمان برگزار شود، اتفاق خوبي نيست، وي افزود: من اميدوارم اين انتخابات پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري برگزار شود و اساسنامه فدراسيون ها براساس آنچه كه IOC اعلام كرده مورد بررسي قرار گرفته و به تاييد فدراسيون جهاني برسد. در غير اين صورت شرايط خوبي نخواهيم داشت.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

معرفي قهرمان فوتسال در هفته آخر
هفته 25 ليگ برتر فوتسال به صورت همزمان از ساعت 16 ديروز آغاز شد و تيم هاي صباي قم، گيتي پسند، حفاري و ارژن برابر حريفان به برتري رسيدند. در يكي از مهم ترين بازي ها صباي قم موفق شد با نتيجه پر گل 9 بر 4 هلال احمر تبريز را در هم بكوبد. صبا با اين پيروزي همچنان در صدر باقي ماند. همچنين گيتي پسند در اصفهان ميزبان منصوري قرچك بود و با نيتجه عجيب 4 بر صفر به پيروزي رسيد تا اين تيم هم با اختلاف يك امتياز در رده دوم قرار بگيرد. به اين ترتيب قهرمان سيزدهمين دوره ليگ برتر فوتسال در هفته پاياني مشخص خواهد شد و گيتي پسند در حالي به اين عنوان دست پيدا مي كند كه صبا مقابل منصوري تن به شكست دهد.
تركيب سپاهان لو رفت
سرمربي تيم فوتبال سپاهان ايران با اعلام تركيب نهايي تيمش يك روز پيش از بازي با النصر گفت: از همان دقيقه اول هجومي بازي مي كنيم تا هرچه سريع تر كيفيت بالا و برتري سپاهان نسبت به حريف را ثابت كنيم. كرانچار روز گذشته در نشست خبري خود در يك اقدام غيرمنتظره يك روزي پيش از مسابقه تيمش در ليگ قهرمانان آسيا تركيب نهايي را اعلام كرد و گفت: سپاهان در بازي چهارشنبه مقابل النصر با تركيب شهاب گردان، حسن جعفري، فرشيد طالبي، علي احمدي، احسان حاج صفي، حسين پاپي، اميد ابراهيمي، بولكو، محمدرضا خلعتبري، محرم نويدكيا، جواهير سوكاي به ميدان خواهد رفت.
جريمه سنگين فدراسيون براي مديرعامل پرسپوليس
پس از شكايت دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال از محمد رويانيان، مديرعامل پرسپوليس، به خاطر مصاحبه اش عليه دپارتمان داوري كه در رسانه ها انعكاس داشته و با توجه به اينكه رويانيان، رئيس دپارتمان داوري را تباني گر معرفي كرده، به داوران ديدار آلومينيوم و پرسپوليس اهانت كرده و اظهارات تحريك آميزي عليه فدراسيون فوتبال مطرح كرده است، مدير عامل پرسپوليس به پرداخت 200 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم مي شود. همچنين به وي تذكر داده مي شود كه در اظهارات رسانه اي درباره مقامات فوتبال كشور، ضمن رعايت تعاليم اخلاقي دين مبين اسلام، هر گونه انتقاد يا شكايت مورد ادعايش را از طريق مبادي قانوني مرتبط با فدراسيون منعكس كند. در صورت تكرار تخلفات فوق، تنبيهات شديدتري از جمله معلق كردن فعاليت هاي مرتبط با فوتبال اعمال خواهد شد.
درخواست سرمربي استقلال از وزير ورزش
در حالي كه نخستين بازي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا امروز برگزار مي شود، نگراني هاي مالي ذهن بازيكنان استقلال را به خود مشغول كرده است. امير قلعه نويي در اين باره مي گويد هر چند بازيكنان استقلال به خاطر عرق ملي شان تنها به دنبال موفقيت هستند اما محمد عباسي به عنوان پدر ورزش ايران بايد فكري به حال خانواده اش كند. سرمربي استقلال ادامه داد: عباسي، پدر و بزرگ تر ورزش است و استقلال و پرسپوليس هم زير مجموعه وزارت ورزش و جوانان است. در شرايطي كه استقلال نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا است، انتظار مي رود پدر خانواده نگاه ويژه اي به اين تيم داشته باشد. البته بازيكنان عرق ملي دارند و به خاطر مردم ايران در ليگ قهرمانان آسيا تمام تلاششان را انجام مي دهند. آنها تا به حال براي شادي دل هواداران در ليگ و جام حذفي هم به بهترين شكل ظاهر شدند، اما به هر حال بايد مشكلات هر چه سريع تر مرتفع شود.
پيشكسوت فوتبال لرستان در گذشت
علي خليلي پيشكسوت فوتبال لرستان كه سابقه حضور در تيم جوانان ايران را داشت به دليل عارضه قلبي و مغزي جان به جان آفرين تسليم كرد. پيكر اين مرحوم امروز با حضور مسولان استان و ورزش لرستان در آرامگاه خضر به خاك سپرده مي شود. خليلي سابقه بازي در خيبر خرم آباد را داشت و بارها با تيم منتخب لرستان در ليگ قدس بازي كرده بود. سرويس ورزشي كيهان در گذشت خليلي را به جامعه فوتبال و خانواده آن مرحوم تسليت مي گويد.
بازگشت محمدي به تمرينات راه آهن
محمد محمدي دروازه بان راه آهن كه پس از ديدار مقابل استقلال به دليل عدم رعايت مسائل انضباطي و عدم حضور در تمرينات بدون اطلاع دادن به كادر فني در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرار گرفته بود با نظر مساعد علي دايي سرمربي اين تيم در تمرينات حاضر شد. قرار است جلسه كميته انضباطي اين دروازه بان در اوايل هفته آينده برگزار شود.
تعجب سرمربي الجزيره از جو ورزشگاه يادگار امام تبريز
سرمربي تيم فوتبال الجزيره امارات پس از شكست سه بر يك تيمش مقابل تراكتورسازي گفت: ابتدا مي خواهم به تراكتورسازي تبريك بگويم. ما مي دانستيم كه اين بازي براي ما سخت خواهد بود چون تراكتورسازي هميشه در خانه خودش خوب بازي مي كند اما با اين حال كه از نتيجه ناراحت هستم، از عملكرد بازيكنانم راضي هستم. وي همچنين گفت: انتظار نداشتم چنين فضايي را در ورزشگاه ببينم. هواداران تراكتورسازي يار دوازدهم حريف بودند. در اسپانيا هم تماشاگران زيادي به ورزشگاه مي آيند اما يادم نمي آيد كه اين همه سروصدا كرده باشند.
مورينيو سرمربي مسي مي شود
به پاس قدرداني از تلاش ميشائيل بالاك در فوتبال بازي دوستانه اي برگزار مي شود. قرار است در اين بازي دوستانه بالاك در كنار بازيكناني كه با آنها بازي كرده، برابر ستارگاني كه مقابل آنها ايستاده، به ميدان برود. در اين بازي دوستانه از بازيكناني همچون مسوت اوزيل، ديديه دروگبا، اشلي كول و شواين اشتايگر براي بازي در تيم بالاك دعوت شده است. قرار است ليونل مسي ستاره آرژانتيني بارسلونا هم در تيم رقيب به ميدان رود. نكته جالب آن كه قرار است هدايت تيم مسي را ژوزه مورينيو بر عهده گيرد. اما سوال هايي كه به ذهن خطور مي كند اين است كه مورينيو چگونه دستورات تاكتيكي خود را به ليونل مسي انتقال مي دهد؟ آيا مسي با همان سبك بارسلونا بازي مي كند يا مورينيو او را در پست ديگري به بازي مي گيرد؟
مارادونا در ايتاليا هم از خجالت پله در آمد
ستاره اسبق آرژانتين كه مشكلات كهنه اي با ستاره اسبق برزيل دارد ، بار ديگر انتقاداتي را متوجه او كرد. مارادونا در دورتازه اي از انتقادات خود از پله گفت: نمي دانم چرا من را با پله مقايسه مي كنيد؟ خود او مي گويد كه از من بهتر است. البته هر كسي مي تواند چنين ادعاي داشته باشد. پله با بازيكناني بازي مي كرد كه هيچ تحركي در ميدان نداشتند. او را به خاطر سخنان كم ارزشي كه به زبان مي آورد، نخواهم بخشيد.
لادروپ سوآنسي را به رئال مادريد ترجيح مي دهد
سرمربي موفق سوآنسي اعلام كرد، فصل آينده را هم در اين تيم انگليسي باقي مانده و جانشين ژوزه مورينيو نخواهد شد. لادروپ از اين كه هواداران رئال او را به مربيان بزرگي چون رافائل بنيتس و كارلو آنچلوتي ترجيح مي دهند، ابراز خوشحالي كرد: «از نتيجه اين نظرسنجي احساس افتخار مي كنم؛ چرا كه 78 درصد از شركت كنندگان من را به بنيتس و آنچلوتي كه در ليگ قهرمانان اروپا و ليگ هاي ايتاليا و اسپانيا عنوان كسب كرده اند، ترجيح مي دهند. اين واقعا خوشحال كننده است. با اين حال بايد بگويم كه خبر پيوستنم به رئال شايعه است؛ شايعه اي خوب و مثبت. مي خواهم در سوآنسي بمانم. حتي اگر قراردادم 10 ساله باشد، به آن پايبند خواهم بود.»
اعتراض سرمربي و پاسخ كاپيتان
در نخستين تمرين چلسي پس از شكست برابر منچستر سيتي، رافائل بنيتس رو به بازيكنان اين تيم گفته بود عملكرد ضعيف آنها موجب شده تا مربيان زيادي از اين تيم اخراج شوند. وي بازيكنان را متهم كرده بود كه تاكتيك هاي مربي را رعايت نكرده و در زمين به اندازه اي كه بايد، تلاش نمي كنند. در اين زمان جان تري، كاپيتان چلسي كه در آستانه رفع آسيب ديدگي و حضور كامل در زمين است رو به بنيتس گفت كه شايد خودت اشتباه مي كني، ما با همين بازيكنان در پايان فصل گذشته ليگ قهرمانان را فتح كرده ايم!
 


فيناليست هاي ليگ واليبال امروز مشخص مي شود؟!

پلي آف ليگ برتر واليبال امروز در شهرهاي آمل و كرج برگزار مي شود، و تيم هاي متين و كاله در صورت پيروزي برابر حريفان خود مي توانند فيناليست شوند.
دومين روز از مرحله پلي اف ليگ برتر واليبال ايران در حالي امروز با برگزاري دو مسابقه پيگيري مي شود كه حساسيت در اين روز، به اوج خود مي رسد. تيم هاي كاله مازندران و متين ورامين كه در بازي هاي اول خود پيروز شدند در اين روز براي رسيدن به دومين پيروزي و صعود به فينال به ميدان مي آيند؛ ضمن اينكه خودروسازان يعني پيكان و سايپا هم براي فرار از شكست و داشتن شانس دوباره براي رسيدن به فينال تلاش مي كنند. در آمل تيم هاي كاله مازندران و پيكان تهران به مصاف هم مي روند. در اين بازي كه از اهميت خاصي براي دو تيم برخوردار است مدعيان به مبارزه با يكديگر براي پيروزي مي جنگند. كاله كه به حمايت هوادارانش در اين روز بسيار دلخوش كرده است در حالي به مصاف نماينده تهران مي رود كه مي داند مقابل اين تيم كار سختي در پيش دارد. در ديگر بازي اين مرحله تيم هاي سايپاي البرز و متين ورامين در كرج مقابل يكديگر به ميدان مي روند. سايپا كه در بازي رفت نتيجه را 3 بر صفر به تيم متين واگذار كرده بود براي اعاده حيثيت به ميدان مي آيد تا در شهر خود به اولين پيروزي اين مرحله برسد و شانس خود براي رسيدن به فينال را امتحان كند. فرهاد نفرزاده كه مي داند براي رسيدن به فينال بايد از سد تيمي چون متين كه از انگيزه و قدرت بالايي برخوردار است بگذرد، با برنامه اي جديد پا به ميدان مي گذارد، اما اين در حالي است كه در طرف ديگر ميدان، مصطفي كارخانه و بازيكنانش كه اولين سال حضور در ليگ را با اين تيم تجربه مي كنند و تاكنون به نتايج خوبي رسيدند، براي فيناليست شدن به كرج مي روند. لازم به يادآوري است ديدارهاي امروز ساعت 30/15برگزار مي شود.
 


رئيس كميته ملي المپيك مدعي شد

مي توانيم در بازي هاي آسيايي دوم شويم!

رئيس كميته ملي المپيك معتقد است كاروان ورزشي ايران مي تواند در بازي هاي آسيايي در جايگاه دوم قرار بگيرد.
محمد علي آبادي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: ما بايد به كمك وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري در زمينه استعداديابي كارهاي خوبي را انجام دهيم تا از اين طريق بتوانيم به رشد ورزش قهرماني كمك كنيم. ما اين ظرفيت را داريم كه در بازي هاي آسيايي در رده دوم قرار بگيريم و حتي در المپيك نيز در بين 10 كشور اول جهان بايستيم. علي آبادي خاطرنشان كرد: در بازي هاي آسيايي و المپيك معمولاً 1400 مدال توزيع مي شود كه 700 تا از آن براي رشته هاي، شنا، ژيمناستيك، قايقراني، دووميداني، تيراندازي و يكي دو رشته ديگر است. البته ما از اين 700 مدال سهمي نداشتيم و تنها در بازي هاي گوانگجو بود كه توانستيم در رشته قايقراني مدال كسب كنيم. ضمن اين كه در 29 رشته ديگر فقط در 10 تا 12 رشته مدال كسب كرديم. به همين خاطر معتقدم بايد ظرفيت سازي كنيم تا با گرفتن مدال در اين رشته ها جايگاه خود را ارتقا بخشيم.
 


خادم، جاي بنا را گرفت

سرپرست فدراسيون كشتي گفت:رسول خادم مسئوليت امور فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در تمامي رده هاي سني را برعهده دارد.
حجت اله خطيب با اعلام اين خبر گفت: رسول خادم مدير تيم هاي ملي و امور فني فدراسيون كشتي آبان ماه سالجاري اختياراتش در مديريت كشتي فرنگي را به محمد بنا تفويض كرده بود، اما با توجه به اينكه بنا همكاري خود را با فدراسيون كشتي آغاز ننموده است، مسئوليت اختيارات تفويضي خادم به بنا، بر عهده خود خادم خواهد بود. وي خاطرنشان كرد: بنابراين مسئوليت تصميم گيري در مورد تعيين سرمربي و مربيان تيم هاي ملي كشتي فرنگي وآزاد، در تمامي رده هاي سني و كليه مسائل فني و امور مرتبط با تيم هاي ملي مذكور بر عهده رسول خادم است. خطيب درپايان گفت: تا جايي كه من مي دانم مديريت تيم هاي ملي همچنان مصمم به همكاري با آقاي بنا درحوزه كشتي فرنگي است واميدوارم باتوجه به نزديكي به زمان رقابت هاي قهرماني آسيا بزودي زمينه اين همكاري فراهم شود.
 


اعلام جزئيات تباني فوتبال لبنان بدون نتيجه براي ايران

رئيس اردني فوتبال غرب آسيا و رئيس كميته تحقيقات پرونده تباني در فوتبال لبنان به شكل رسمي نتيجه تحقيقات را اعلام كرد. براساس اين تحقيقات 24 بازيكن و يك عضو اداري از باشگاه هاي لبنان به عنوان گناهكار شناخته و معرفي شدند.
زريقات روز گذشته در نشست خبري خود محكومان پرونده تباني فوتبال لبنان را به مجازات هاي A و B و C تقسيم كرد. بر همين اساس گروه اول تا پايان عمر از هرگونه فعاليت در فوتبال منع و مبلغ 15000 دلار جريمه شده اند. گروه دوم به سه فصل ممنوعيت از حضور در فوتبال و مبلغ 7000 دلار جريمه مي شوند اما گروه سوم به يك فصل و مبلغ 2000 دلار جريمه شده اند. در نتيجه رسمي تحقيقات هيچگونه اشاره اي به تفاصيل اين تباني در بازيهاي باشگاهي يا ملي فوتبال لبنان نشده است و از جمله بالاخره معلوم نشد كه آيا نتيجه بازي لبنان و قطر در بيروت كه لبنان در نتيجه پاس عجيب مدافع لبناني به سباستيان (مهاجم قطري) شكست خورده، آيا نتيجه تباني بوده است يا نه؟ اين همه در حالي است كه به دليل عدم اعلام جزئيات چگونگي تباني در فوتبال باشگاهي، آسيايي و ملي لبنان بسياري از سوالات به خصوص درباره برخي نتايج بازي هاي مقدماتي جام جهاني 2014 لبنان بدون پاسخ باقي مانده است.
 


انتقاد مديرفني تيم ملي از شرايط حاكم بر تكواندو

قهرمان تكواندوي جهان و المپيك از نوع برخورد مسئولان فدراسيون تكواندو نسبت به خود ابراز تعجب كرد.
هادي ساعي، مدير فني تيم ملي و استيل البرز كه روز دوشنبه و در جريان برگزاري مسابقات ليگ با حكم محروميت از همراهي تيمش مواجه شد در گفت و گويي اظهار داشت: مشكلي كه در جريان مسابقات ليگ به وجود آمد همان مشكل هميشگي يعني بخش داوري بود. نمي دانم چه اتفاقي در تكواندوي ايران رخ داده كه هم تيم برنده و هم تيم بازنده و هم تيم هايي كه مساوي مي كنند از داوري ناراحتند و به قضاوت ها اعتراض دارند. واقعا نمي دانم مسئولان داوري تكواندوي ايران چرا علي رغم اين همه اعتراض به خودشان نمي آيند و اين مسايل را بررسي نمي كنند؟ اميدوارم آنها مقداري به اين اعتراضات توجه كنند. وي افزود: شايد اعتقاد اين دوستان اين است كه ما نمي دانيم و تكواندو را بلد نيستيم كه اين طور اعتراض مي كنيم. اگر اين فكر را مي كنند كه خدا مي داند چه شود. اگر آنها احساس مي كنند كه ما نمي دانيم اين همه سرپرست و مربي چرا هميشه اعتراض دارند، در حال حاضر تيمي در ليگ نمي توان پيدا كه به داوري اعتراض نداشته باشد.
قهرمان بازي هاي المپيك 2008 پكن با اشاره به اين كه داوران در دو هفته اي كه او حضور نداشت، تيم استيل البرز را قلع و قمع كردند، يادآور شد: نمي دانم واقعا چه بگويم. ما هفته گذشته نسبت به داوري شكايت كرديم و هنوز جوابي به ما نداده اند و شاهد بوديم اين هفته هم همان بلا را سر مان آوردند. هنوز جواب يك اعتراض را نداده از آن طرف دوباره سرمان را بريدند. با اين شرايط است كه مجبور شديم داد بزنيم. واقعا نمي شد خود را كنترل كنيم. وي ادامه داد: در هر بازي مي گويند كه اشتباه داوري بوده ، اما معتقدم كه آنها با اين حرف خودشان را توجيه مي كنند و به اعتراضات سرپرستان و مربيان كاري ندارند و اگر ديدند كه اين اعتراضات زياد شد آنها را محروم مي كنند. اين دوستان داور حتي در مورد اشتباه هات داوري در مطبوعات و رسانه ها اعتراف نمي كنند و به صورت شفاهي و خيلي خودماني به ما مي گويند كه اشتباه كرده اند. آيا اين درست است؟ واقعا نمي دانم در تكواندو چه خبر است.
 


دومين پيروزي مهرام و پتروشيمي در نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال

تيم هاي مهرام و پتروشيمي به دومين پيروزي خود در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال دست يافتند.
ديدارهاي دوم مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال روز گذشته برگزار شد. در تهران تيم مهرام موفق شد با نتيجه 84 بر 76 بر ماهان اصفهان غلبه كند. در كوارترنخست اين مسابقه صمد نيكخواه بهرامي با انجام دو فول تعويض شد تا كار مهرامي ها براي ادامه بازي سخت تر شود. ماهان از اين فرصت استفاده كرد و توانست بهتر از مهرام بازي كرده و كوارتر اول را با حساب 21 بر 17 برنده شود. كوارتر دوم ماهان بهتر بازي را آغاز كرد و مهرامي ها در ابتدا بدون برنامه بودند. دو دقيقه و سي ثانيه از اين كوارتر گذشته بود كه با اعلام خطاي مهرامي ها توسط داور سرمربي مهرام با عصبانيت به سمت داور هجوم برد و معترض شد. مهرام در ادامه كار در حمله ناموفق بود و اسير دفاع خوب ماهان شده بود. صمد نيكخواه در اين كوارتر 4 پله شد تا عملا قدرت مهرام تا حدود زيادي كاهش پيدا كند پس از او السون هم چهار و نيم خطاي خود را مرتكب شد و به روي نيمكت رفت.شش دقيقه از زمان اين كوارتر گذشته بود. مهرامي ها نخستين امتياز خود را توسط كامراني كسب كردند اما همه چيز در دقايق پاياني تحت تاثير پرتابهاي سه امتيازي مهدي شيرچنگ بازيكن ماهان بود كه توانست 12 امتياز را براي اين تيم به ارمغان بياورد و ماهان 23 بر 10 اين كوارتر را هم پيروز شود.
در كوارتر سوم صمد براي مهرام دوباره به ميدان آمد تا اين تيم عملكرد بهتري داشته باشد. مهرام با استفاده از 5 فرصت توانست قدرت خود را به حريف ديكته كند و اختلاف به وجود آمده را هر لحظه كمتر كند. و در پايان با حساب 27 بر 18 به پيروزي رسد و در كوارتر پاياني نيز 5 دقيقه از بازي گذشته بود كه مهرام هر لحظه اختلاف را كمتر كرد و توانست از حريف پيش بيافتد. در چهار دقيقه پاياني بود كه كامراني و ميليچ السون با دريافت پنج خطا از تيم مهرام اخراج شدند اما مهرامي ها باز هم تيم برتر ميدان بودند و در پايان اين كوارتر را 30 بر 14 برنده شدند تا در نهايت 84 بر 76 برنده بازي لقب بگيرند. در ديگر ديدار اين مرحله پتروشيمي بندر امام 107 بر 53 شهرداري گرگان را شكست داد و دومين پيروزي اش را مقابل اين تيم جشن مي گيرند. ديدارهاي سوم و چهارم مرحله نيمه نهايي جمعه و شنبه برگزار مي شود.
 


تيم سنگنوردي نيشابور قهرمان مسابقات قهرماني كشور شد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره ورزش و جوانان نيشابور گفت: در اين دوره از مسابقات 143سنگنورد از 12 استان حضور داشتند كه اعضاي تيم نماينده استان را ابوالفضل مرشدلو، هاشم گوهرشادي، مهدي جليلي، سعيد همتي و خسرو هاشم زاده به مربيگري توزنده جاني تشكيل مي دادند.
ابراهيم اميني گفت: مسابقات سنگنوردي قهرماني كشور از دوم تا چهارم اسفند ماه جاري در تهران برگزار و در رده سني نونهالان ابوالفضل مرشدلو از نيشابور به عنوان قهرماني رسيد و سنگنورداني از استان زنجان رتبه هاي دوم و سوم را كسب كردند.
در رده سني نوجوانان نيز هاشم گوهرشادي از نيشابور به عنوان قهرماني دست يافت.
 


قهرماني تيم رباتيك دانشگاه آزاد گناباد در مسابقات كشور

گناباد-خبرنگار كيهان:
تيم رباتيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد گناباد در نخستين دوره مسابقات «شهر روباتيك روبولند» كه در شهرستان فيروزكوه برگزار شد، به مقام قهرماني دست يافت.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد گناباد ضمن بيان مطلب فوق، افزود: اين تيم حدود يك سال پيش با هدف حمايت از دانشجويان مبتكر و تقويت استعدادها ايجاد شد.
دكتر حسن زاده اظهار داشت: اين تيم همچنين در اين مسابقات، در بين 60 تيم شركت كننده در تمامي رشته ها به عنوان تيم برگزيده اخلاق برگزيده شد.
دكتر حسن زاده اظهار داشت: اين تيم در نخستين حضور خود، در مسابقات رباتيك سبلان كه در اردبيل برگزار شد نيز موفق به كسب مقام قهرماني در رشته جنگجوي سبك وزن و مقام برترين تيم فني شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10