(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 اسفند  1391 - شماره 20447

سردار مؤمني خبر داد
كاهش 25 درصدي تصادفات رانندگي در سال 91
نايب رئيس شوراي شهر تهران ديروز عنوان كرد
طرح درخواست تحقيق و تفحص از شركت هاي زيرمجموعه شهرداري
مرگ يك كارگر در نشست خيابان ولي عصر
فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم براي اعزام به خدمت
وزش شديد باد در زنجان خسارت به بار آورد
اختصاص اعتبار 150 ميليارد ريالي به تعاوني هاي فعال زنان
افتتاح دستگاه تشخيص سرطان در بيمارستان مسيح دانشوري
حوادث كوتاه از كشور
احكام متهمان فساد مالي شهرداري اراك صادر شد
بلندترين افسر مراقب ملكه
قطار خوشمزه
معلم كوچولو!
اعتصاب غذاي زندانيان گوانتانامو در واكنش توهين به قرآن


سردار مؤمني خبر داد

كاهش 25 درصدي تصادفات رانندگي در سال 91

سرويس اجتماعي ـ
فرمانده نيروي انتظامي گفت: تصويب قانون راهنمايي و رانندگي پس از 40 سال بزرگترين خدمت مجلس بود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در هشتمين همايش فرماندهان پليس راهنمايي و رانندگي اظهار كرد: امروز كاهش تلفات رانندگي و حوادث ترافيكي دغدغه مسئولان نظام است و آنها در اين امور مداخله كردند.
وي تصويب قانون جديد راهنمايي و رانندگي را سندي خوب و معتبر دانست و گفت: به نظر مي رسد اين قانون تا يك دهه بدون نياز به هيچ تغييري پاسخگوي مطالبات باشد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: جزو آرزوهاي ماست كه ضرورتي در ايستادن مأموران بر سر چهارراه ها نباشد. ما اميدواريم با ارتقا فرهنگ عمومي، حفظ امنيت منوط به رؤيت مأموران پليس بر سر چهارراه ها نباشد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در حاشيه هشتمين همايش سراسري رؤسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اظهار كرد: معمولاً در تعطيلات نوروز سه شيفت كاري در پليس داريم، كه بر اين اساس گروهي از مأموران در مرخصي و دوگروه نيز در حال خدمت هستند كه اين شيفت بندي معمولاً در مورد مأموران راهنمايي و رانندگي به خصوص در حوزه پليس راه اجرايي نمي شود.
فرمانده ناجا با اشاره به افزايش حجم سفرهاي نوروزي گفت: فعاليت مأموران پليس در حوزه راهنمايي و رانندگي به گونه اي است كه زماني كه مردم قصد استراحت و تفريح دارند، تازه كار مأموران آغاز مي شود.
احمدي مقدم با بيان اينكه خوشبختانه رئيس جمهور در حوزه راهور درك و شناخت خوبي دارد و مستمراً پيگير مسائل اين حوزه هستند، گفت: گاهي برخي فشارهاي محيطي ما را از اهداف مطلوب دور مي كند اما در مجموع با اعمال مديريت، حركت رو به جلو و پيشرونده اي داشته ايم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث ايمني خودروها اشاره كرد و گفت: خودروسازان با فشار و ضرب و زور تلاش مي كنند استانداردهاي ايمني را حذف كنند و نيروي انتظامي به عنوان آخرين مرحله زير فشارهاي زيادي مقاومت كرده كه اگر نيروي انتظامي به عنوان آخرين سنگر زنجير را بياندازد حركت پس رونده اي در حوزه امنيت خودرو خواهيم داشت و پس از آن نيز برگرداندن اوضاع به حالت اوليه ميسر نيست.
فرمانده ناجا با بيان اينكه برخي از خودروسازان سعي دارند با آوردن مجوزهايي نيروي انتظامي را تسليم كنند، گفت: اين پديده زشتي است كه خوشبختانه اجماعي نيز در اين مورد به وجود آمده است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه انداختن همه مسائل به گردن تحريم ها درست نيست، گفت: اگر واقعاً بهانه خودروسازان تحريم است بايد واردات خودروهاي خارجي كاهش يابد اما آمارها نشان داده است كه نه تنها واردات خودروهاي خارجي كاهش نيافته است بلكه شماره گذاري خودروهايي كه بيشترين وابستگي را به قطعات خارجي دارند نيز افزايش نشان مي دهد كه اين مسئله بيانگر آن است كه صداقتي در اين حوزه وجود ندارد و برخي از شرايط بازار سوءاستفاده مي كنند.
وي با بيان اينكه نبايد حرف اول و آخر را خودروساز زده و همه به دنبال او بدوند گفت: اين شرايط مطلوبي نيست و جاي سؤال است كه چرا بايد اتوبوسي واژگون شود و اين همه تلفات حاصل شود.
به گفته احمدي مقدم بازي كردن با نياز مردم و تحت فشار قرار دادن بازار براي رسيدن به اهداف مطلوب نيست.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه اگر از فردا ايمن سازي خودروها در دستور قرار گيرد، 15 سال زمان لازم است تا خودروهاي ناايمن از چرخه خارج شوند، گفت: در حوزه خروج خودروهاي فرسوده نيز در سال جاري شاهد عقب گرد هستيم و نبايد همه مسائل را به تحريم ها نسبت داد.
احمدي مقدم با اشاره به نقش ديگر مسائل در افزايش ايمني سفر گفت: امداد هوايي ضعيف و كمرنگ است و ناهماهنگي هايي كه در مسير رخ مي دهد با اينكه نسبت به گذشته كاهش چشمگيري يافته است اما همچنان اين مسئله پابرجاست.
در ادامه همايش سردار اسكندر مؤمني، فرمانده راهور ناجا گفت سالانه 1 ميليارد و 700 ميليون وسيله نقليه موتوري در دنيا توليد مي شود و يك ميليون و 270 هزار نفر نيز بر اثر تصادفات رانندگي كشته مي شوند.
وي ادامه داد: هم اكنون ميانگين تلفات رانندگي در دنيا به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه 5/7 نفر است كه اين آمار در اروپا 3 نفر، آسيا 11 نفر و ايران 1/8 نفر است ضمن اينكه در دهه 80 به دليل رشد فزاينده درخواست خودرو و سفر شاهد افزايش تلفات در كشور بوديم ضمن اينكه در ابتداي اين دهه بيش از 4 ميليون خودرو در كشور تردد مي كردند كه امروز اين آمار به بيش از 16 ميليون خودرو رسيده است.
به گفته رئيس پليس راهور در ابتداي دهه 80، 13 ميليون ايراني داراي گواهينامه بودند كه اين آمار در ابتداي دهه 90 به 30 ميليون نفر رسيد البته با تلاش تمامي دستگاهها ايران از نظر ميزان تلفات رانندگي از رتبه هاي اول دنيا به رده هاي وسط صعود كرده است.
وي با اشاره به اينكه در اولين سال اجراي قانون جديد در سال گذشته يك ميليون و 668 هزار خودرو و 813 هزار موتورسيكلت شماره گذاري شده و يك ميليون و 900 هزار نفر نيز گواهينامه جديد دريافت كرده اند، افزود: با اين حال توانستيم ميزان كشته هاي رانندگي را بيش از 3 هزار نفر و مجروحان تصادفات را 15 هزار نفر كاهش دهيم ضمن اينكه وقوع تصادفات در سال گذشته 25 درصد كاهش يافت. با اجراي قانون جديد از وارد آمدن بيش از 12 هزار ميليارد تومان خسارت مالي جلوگيري شد. البته 49 درصد تلفات رانندگي در مسير انتقال به بيمارستان يا مراكز درماني است كه بايد اين ميزان به كمتر از 20 درصد برسد.
مؤمني ادامه داد: در گذشته هر وقت ميزان جريمه ها افزايش مي يافت تلفات نيز كمتر مي شد اما امروز با وجود اينكه اعمال قانون كاهش يافته است ميزان تلفات نيز نسبت به سال گذشته كاهش نشان مي دهد. امروز بيش از 20 درصد وقوع تخلفات در كشور كاهش يافته است.
وي با اشاره به تلفات رانندگي تأكيد كرد: در ابتداي دهه 80، 20 هزار نفر با وجود 4 ميليون خودرو در كشور كشته شدند كه اين آمار در سال 85 به 27 هزار نفر رسيد. اگر اين روند ادامه داشت بيش از 55 هزار نفر امسال بايد در جاده هاي كشور جان خود را از دست مي دادند اما در ابتداي دهه 90 ميزان تلفات رانندگي به 20 هزار نفر رسيد و پيش بيني مي كنيم اين آمار در سال جاري به كمتر از 19 هزار نفر كاهش يابد.

 


نايب رئيس شوراي شهر تهران ديروز عنوان كرد

طرح درخواست تحقيق و تفحص از شركت هاي زيرمجموعه شهرداري

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز با انتقاد شديد از شركت هاي كارگزاري در مجموعه شهرداري خواستار انجام تحقيق و تفحص از شركت هاي متعلق به شهرداري تهران شد.
به گزارش خبرنگار كيهان سخنان ديروز سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جلسه علني شوراي اسلامي شهر در مخالفت با ادغام شركت هاي كنترل ترافيك و شركت كنترل كيفيت هوا در سازمان حمل و نقل و ترافيك منجر به انتقاد شديد و تذكرات جدي برخي از اعضا بويژه نايب رئيس و سخنگوي شوراي شهر شد.
بنابراين گزارش تشكري هاشمي در سخنان خود گفت: شركت كنترل كيفيت هوا به صورت خودكفا كار مي كند و با ادغام اين شركت صرفه جويي در شهرداري صورت نمي گيرد بلكه فقط سازمان حمل و نقل و ترافيك بزرگتر مي شود.
وي با اشاره به اينكه اينگونه كارها را نمي توان به پيمانكاران واگذار كرد تاكيد كرد: واگذاري اين شركت به بخش خصوصي عملي نيست و به نظر مي رسد بايد كار كارشناسي بيشتري در اين رابطه صورت گيرد.
در همين حال مهندس خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر در واكنش به اين سخنان گفت: معاون شهرداري اين سخنان را با اين فرض كه در صورت ادغام شركت كنترل كيفيت هوا تعطيل خواهد شد مطرح كرد در حالي كه ادغام به معناي تعطيل شدن نيست.
وي از نحوه واگذاري برخي شركت هاي زيرمجموعه شهرداري به بخش خصوصي گلايه و انتقاد كرد و گفت: متاسفانه برخي از اين شركت ها روي كاغذ واگذار شده اند اما عملا اين طور نيست و در واقع شهرداري متاسفانه در اين رابطه نيز مصوبه شورا را اجرايي نكرده است و اصلا عزمي براي واگذاري شركت هاي زيرمجموعه خود ندارد.
رسول خادم ديگر عضو شوراي شهر هم در اين رابطه خاطرنشان كرد: شمار پرسنل شركت كنترل كيفيت هوا اكنون 35نفر است اما ممكن است دو سال بعد به 70نفر برسد بنابراين اگر اين شركت در سازمان ترافيك ادغام نشود امكان نظارت شوراي شهر نيز به مراتب غيرممكن خواهد شد.
تشكري هاشمي در ادامه براي منطقي جلوه دادن مخالفت هاي خود با اشاره به ادغام شركت مطالعات جامع ترافيك گفت: اين شركت را با تصميم شورا فروختيم اما امروز براي توليد اطلاعات با مشكل مواجه هستيم ضمن اينكه ادغام هاي جديد باعث بزرگ شدن سازمان ترافيك مي شود و در آينده بايد دوباره آن را كوچك كنيم.
وي در عين حال تاكيد كرد: هيچ مقاومتي در خصوص اين ادغام وجود ندارد و دستور شوراي شهر قابل اجراست اما ترافيك تهران مسئله پيچيده اي است و بايد با كار كارشناسي درباره آن اتخاذ تصميم كنيم و حال آنكه ما معتقديم ادغام هاي گذشته به نفع شهرداري تمام نشده است.
در همين حال مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر در واكنش به سخنان معاون شهرداري برآشفت و گفت: شما در اين سخنان علاوه بر تهديد شوراي شهر بي احترامي هم كرديد به طوري ما را به انجام كارهاي غيركارشناسي متهم نموديد در حالي كه بايد از شما سوال شود كه آيا واقعا شركت عرف ايران دست بخش خصوصي است؟! اين كه اين شركت دست خصوصي است امروز تبديل به لطيفه شده است.
وي به راه اندازي شركت هاي كارگزاري در مجموعه شهرداري اشاره كرد و گفت: ما حيا مي كنيم و چيزي نمي گوييم، اما شما به ما توهين مي كنيد و مدعي مي شويد كه تصميمات قبلي ما غلط بوده است.
بيادي پيشنهاد داد كه شوراي شهر تهران تحقيق و تفحصي را با استفاده از كارشناسان خارج از شورا، از شركت هاي زيرمجموعه شهرداري انجام دهد تا مشخص شود كه چه كساني به اسم ديگران طرح ارائه مي كنند و آيا كارها با روال درستي انجام مي شود؟
وي تاكيد كرد كه حرمت اعضاي شوراي شهر به عنوان نمايندگان مردم بايد رعايت شود و معاون شهردار تهران ضمن عذرخواهي نبايد اعضا را متهم به تصميم گيري بدون پشتوانه كارشناسي كند.حبيب كاشاني عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران هم صراحتا از تشكري هاشمي گلايه كرد و گفت: توصيه مي كنم فيلم صحبت هاي امروز خود را مشاهده كنيد، بهترين دوست انسان كسي است كه عيب او را هديه كند. من پشت شما نماز مي خوانم، اما شما اكنون همه كارهاي شوراي شهر را زير سوال برديد. چرا كه ادعا كرديد قبل و حين تصميم، كار كارشناسي انجام نمي شود.در پايان اين مذاكرات با تصميم اعضاي شوراي شهر تهران مقرر شد كه شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران برابر مصوبه پيشين در سازمان ترافيك ادغام و بررسي سرنوشت شركت كنترل كيفيت هواي تهران به جلسه ديگري موكول شد.به گزارش خبرنگار ما تعيين نرخ كرايه تاكسي ها، اتوبوس و مترو كه قرار بود ديروز بعد از مدت ها وعده مطرح و تصويب شود اما به خاطر قصور شهرداري در ارسال همزمان لوايح ياد شده بار ديگر به تعويق افتاد.
 


مرگ يك كارگر در نشست خيابان ولي عصر

به دنبال فروكش بخشي از خيابان ولي عصر در حوالي تقاطع مولوي و ايجاد حفره اي بزرگ شامگاه ديروز يك كارگر كشته شد.
در زمان حادثه سه نفر از اهالي در محل حضور داشتند كه جسد يكي از آنها از داخل گودال خارج گرديد.
بنابر اظهارات سازمان آتش نشاني فروكش زمين در مجاورت كارگاه خط 4 مترو و مسير اتوبوس هاي تندرو رخ داده و مشكلي را براي خودروهاي عبوري به وجود نياورده است.
به گفته برخي مسئولان شهري، دستگاه هاي تي بي ام از زير اين مسير مدت هاست عبور كرده است البته خط 3 مترو در همين محدوده در حال ساخت است.
وقوع اين حادثه باعث ايجاد ترافيك سنگيني در منطقه و تغيير مسير اتوبوس هاي ويژه شد.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران نيز علت نشست زمين در خيابان ولي عصر را تركيدگي لوله آب اعلام كرد و گفت: اين مسئله هيچ ارتباطي با فعاليت هاي عمراني مترو نداشته است.
تغيير مسير خط سامانه 7
شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به دنبال نشست زمين در خيابان ولي عصر طي اطلاعيه اي اعلام كرد: به دليل فرو رفتگي آسفالت در خيابان ولي عصر، چهارراه مولوي شمال به جنوب، مسير خط 7 سامانه تندرو از مورخ 15/12/91 تا تعمير و مرمت كامل آسفالت مكان مذكور تغيير يافته و به اين شرح مي باشد:
شمال به جنوب: ولي عصر- پل امير بهادر- خيابان قزوين- ميدان قزوين- خيابان كارگر- خيابان مختاري- خيابان ولي عصر- ميدان راه آهن.
جنوب به شمال: مسير تغيير نيافته است.
گفتني است معاون نظارت بر بهره برداري شركت آبفاي منطقه 5 تهران اعلام كرد: فرونشست خيابان ولي عصر در اثر تركيدگي لوله آب نيست.
رضا خودچياني در اين باره اظهار كرد: با توجه به حوادث مشابه مسير احداث مترو ظرف يك سال گذشته كه سوابق بررسي هاي كارشناسي را نيز در پي داشته، تماما مويد اين نكته است كه لوله ها در اثر سست شدن بستر و فشار عبور و مرور وسايل نقليه دچار شكستگي شده است.

 


فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم براي اعزام به خدمت

كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم اسفند ماه سال جاري براي اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
اين سازمان ضمن فراخوان كليه مشمولان غايب و غيرغايب متولد 1355 تا پايان اسفند ماه 1373 براي انجام خدمت دوره ضرورت طي اطلاعيه اي اعلام كرد: كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم سال هاي مذكور كه برگ آماده به خدمت به تاريخ 19 اسفند ماه سال 1391 دريافت كرده اند، بايد در ساعت و محلي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده، حضور يابند.
مشمولان ساكن تهران بزرگ
كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب مذكور كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ اسفند ماه سال 1391 هستند، بايد رأس ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 19/12/1391 به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده، حاضر شوند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن ساير استان هاي كشور
كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غير غايب مذكور كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ اسفند ماه سال 1391 هستند نيز بايد رأس ساعت 7 صبح شنبه مورخ نوزدهم اسفند ماه 91 به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت خود مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذكر است عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده غيبت محسوب مي شود.
براساس گزارش سازمان وظيفه عمومي ناجا، آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه به مراكز آموزش نشده اند، مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و با دريافت برگ مذكور، براساس اطلاعات درج شده در آن اقدام نمايند.
 


وزش شديد باد در زنجان خسارت به بار آورد

وزش باد شديد موجب بروز مشكلات در سطح شهرهاي مختلف استان بويژه زنجان شد.
به گزارش خبرنگار مهر، وزش باد كه بنا به گفته كارشناس اداره كل هواشناسي استان زنجان طي روزهاي آينده بر سرعت آن در مناطق مختلف اين استان افزوده خواهد شد، باعث از جا كنده شدن و شكسته شدن درختان و همچنين سقوط بيلبوردهاي تبليغاتي شده است.
محسن هاشم نژاد با بيان اينكه وزش باد نسبتا شديد كه از اواخر روز دوشنبه آغاز شد مناطق مختلف استان زنجان را درنورديده است افزود: در حال حاضر سرعت وزش باد در مناطق مختلف اين استان بين 5 تا 15متر در ثانيه است.
وي، علت وزش باد در استان زنجان را نفوذ سامانه جوي مستقر در درياي مديترانه به اين منطقه شمال غرب كشور عنوان كرد و افزود: وزش باد به تناوب تا روز پنجشنبه در استان زنجان ادامه خواهد يافت.
هاشم نژاد با بيان اينكه براساس پيش بيني هاي صورت گرفته نه تنها از سرعت وزش باد كم نخواهد شد، بلكه انتظار مي رود در روزهاي آينده سرعت وزش باد شديدتر شود افزود: وزش باد نسبتا شديد، بارندگي، برودت هوا و يخبندان بر اين استان حاكم مي شود.
كارشناس اداره كل هواشناسي استان زنجان گفت: شرايط نامساعد جوي و بارش برف براي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري براي اين استان پيش بيني مي شود كه با كاهش محسوس دما نيز همراه خواهد شد.
هاشم نژاد افزود: برودت و يخبندان تا ظهر روز جمعه ادامه خواهد داشت و پس از آن از ميزان برودت هوا كاسته خواهد شد.
همچنين بنا به اعلام بخشداري زنجانرود وزش باد شديد در اين بخش شكسته شدن دكل هاي برق و قطع برق چندين روستاي بخش زنجانرود را درپي داشته است كه بلافاصله پرسنل شركت برق استان زنجان در محل حضور يافته و در تلاش براي وصل برق روستاها هستند.
وزش باد شديد در محورهاي مواصلاتي استان زنجان نيز باعث بروز مشكلاتي در محورهاي مواصلاتي اين استان شده است.
باد شديد برق نوشهر را
قطع كرد
وزش شديد باد در نوشهر سبب قطع شدن جريان برق، تخريب شبكه توزيع و وقوع آتش سوزي در برخي روستاهاي اين شهر شد.
وزش باد گرم با سرعت 85 كيلومتر در ساعت دوشنبه شب نوشهر را درنورديد و باعث شد تا تعدادي از درختان محور مواصلاتي نوشهر- چالوس در منطقه هلستان شكسته يا ريشه كن شوند.
وزش اين باد سبب افزايش محسوس دماي هوا شد. دبير ستاد مديريت بحران نوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر در اين شهرستان گفت: وزش باد گرم به آتش سوزي چند واحد مسكوني و تجاري در روستاهاي درزبكلا و شمع جاران منجر شد. مرتضي مرادي افزود: ستاد بحران در ساعات اوليه با تشكيل جلسه در فرمانداري نوشهر به تمام دستگاه هاي اجرايي و امدادرسان آماده باش داد و اكنون دستگاه هاي ذيربط و مسئول در مكان هاي آسيب ديده حضور دارند.
گفتني است هنوز آمار دقيقي از ميزان خسارت وارده ناشي از وزش باد گرم در دست نيست.
 


اختصاص اعتبار 150 ميليارد ريالي به تعاوني هاي فعال زنان

معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: دو تفاهم نامه با صندوق مهر امام رضا(ع) در مجموع به ارزش 150 ميليارد ريال امضاء شده است كه براساس آن 40 ميليارد ريال به تعاوني هاي فعال در حوزه زنان و 110 ميليارد ريال به مشاغل خانگي تخصيص يافت.
پروين هدايتي در اين رابطه افزود: اين دو تفاهم نامه مربوط به سال جاري است و در صورت نياز در سال آينده تمديد مي شود.
وي با اشاره به تفاهم نامه مربوط به تعاوني هاي فعال در حوزه زنان و خانواده گفت: اين تفاهم نامه با هدف حمايت از تعاوني هايي كه از ابتداي سال 91 تاسيس شده اند امضاء شده است.
هدايتي درباره تعاوني هاي فعال در حوزه زنان و خانواده تصريح كرد: اين تعاوني ها يا بايد بيش از 90 درصد از اعضاي آنان را زنان تشكيل دهند يا يكي از موضوعات زنان و خانواده مانند تعاوني هاي تاكسي بانوان را پوشش دهند.
معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري افزود: براساس اين تفاهم نامه، تعاوني هايي كه در زمينه هاي توليد فعاليت مي كنند حداكثر تا سقف 20 ميليون تومان و ساير تعاوني ها حداكثر تا سقف 15 ميليون تومان براساس ضوابط صندوق، تسهيلات دريافت مي كنند. افرادي هم كه در زمينه مشاغل خانگي فعاليت مي كنند، 3 ميليون تومان تا 5 ميليون تومان از تسهيلات مشاغل خانگي برخوردار مي شوند.
هدايتي در پايان گفت: اين تفاهم نامه همزمان به تمام شعبات استاني صندوق مهر امام رضا(ع) و ادارات كل بانوان استان ها به منظور اجرا ابلاغ شده است.
 


افتتاح دستگاه تشخيص سرطان در بيمارستان مسيح دانشوري

سرپرست وزارت بهداشت از افتتاح گرانترين دستگاه تصويربرداري براي تشخيص و درمان 85 درصد سرطانها و 15 درصد بيماري هاي قلبي خبر داد.
طريقت منفرد گفت: اين دستگاه در تشخيص و كنترل درمان در 85درصد سرطان ها و تومورها كاربر د دارد و در 15 درصد بيماري هاي قلبي و مغزي كاربرد دارد.
وي تصريح كرد: اين دستگاه گرانترين سيستم تصويربرداري دنياست و قدمي كه برداشته شده مي تواند بيمارستان مسيح دانشوري را از خدمات تشخيصي و درماني انواع سرطان ها و بيماري هاي ديگر بي نياز مي كند.
سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: با كمك اين دستگاه امكان بررسي و تحقيقات بسيار ارزشمند فراهم شده و همچنين داروهاي هسته اي مورد نياز كشور توسط اين دستگاه توليد مي شود.
وي اين اقدام معجزه آساي علمي و درماني را بسيار مهم دانست و گفت:اين سيستم باعث عدم وابستگي كشور به سايرين مي شود.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف ماهي فاسد
گناباد- خبرنگاركيهان: رئيس شبكه دامپزشكي گناباد از كشف و ضبط 210كيلوگرم ماهي خبر داد و افزود: اين ماهي ها در بازديد كارشناس دامپزشكي گناباد از فروشگاه هاي عرضه ماهي اين شهرستان كشف شده است.
سانحه رانندگي در مازندران
فارس- بابل: در اثر برخورد 2 دستگاه خودرو پرايد در جاده قديم آمل 5 نفر مصدوم شدند. ماموران اورژانس مصدومان را به بيمارستان شهيد بهشتي بابل منتقل كردند. حال 2 تن از حادثه ديدگان وخيم گزارش شده است.
انهدام پنير پيتزاي غيراستاندارد
فارس- گلپايگان: طي بازرسي و نمونه برداري هاي انجام شده از واحدهاي لبني توليدي شهرستان گلپايگان، بيش از يك تن محصول پنير پيتزاي غيراستاندارد كشف و براي آزمايش ميكروبي به آزمايشگاه استاندارد گلپايگان ارسال شد و در آزمايش ها مشخص شد ميزان باكتري هاي مجاز موجود در اين محصول لبني بيش از حد متعارف است.
ضبط مواد آتش زا
قائمشهر- خبرنگاركيهان: ماموران پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي نيروي انتظامي قائمشهر در بازرسي از يك واحد صنفي 7 هزار عدد انواع مواد آتش زا را كشف و ضبط كردند. در ادامه عمليات فردي كه توسط موتورسيكلت اقدام به فروش مواد آتش زا در سطح شهر مي كرد، شناسايي و بازداشت شد.
بازداشت مجرم فراري
مراغه- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي مراغه از كشف دهها قلم اشياي عتيقه در اين شهرستان خبر داد و گفت: ماموران يگان امداد اين فرماندهي در حين گشت زني و بازرسي از يك دستگاه خودرو پرايد چندين قلم اشياي عتيقه را كشف و يك مجرم فراري را دستگير كردند.
 


احكام متهمان فساد مالي شهرداري اراك صادر شد

اراك- خبرنگار كيهان:
از سوي قاضي پرونده متهمان فساد مالي شهرداري اراك، احكام 16 نفر از متهمان صادر و به شرح زير اعلام شد.
متهم رديف اول: م-ح-الف: 13 سال حبس، 3 سال انفصال از خدمات دولتي، 70 ضربه شلاق و جزاي نقدي به مبلغ 760 ميليون تومان.
متهم رديف دوم: م-م 9 سال و 11 ماه حبس 3 سال انفصال از خدمات دولتي، مبلغ 460 ميليون تومان جزاي نقدي و يك ميليون تومان جزاي نقدي بدل از شلاق.
متهم رديف سوم: الف-الف: 4 ميليارد و 500 ميليون ريال جزاي نقدي، 3 سال حبس تعزيري و 16 ميليارد و 440 ميليون ريال جزاي نقدي.
متهم رديف چهارم: م-پ : مبلغ يك ميليارد و 320 ميليون ريال جزاي نقدي و چهار ماه حبس
متهم رديف پنجم: ق-ط: به دليل پرداخت رشوه و تحصيل مال نامشروع به دو ميليارد ريال جزاي نقدي بدل از حبس و 200 ميليون ريال براي تحصيل كسب نامشروع.
متهم رديف ششم: م-ق: به اتهام كلاهبرداري به دو سال حبس تعزيري و 12 ميليارد ريال جزاي نقدي.
متهم رديف 7: ك-ن: مبني بر پرداخت رشوه به يك سال حبس تعزيري.
متهم رديف هشتم: الف-ش: مبني بر پرداخت رشوه به جزاي نقدي 500 ميليون ريال بدل از حبس.
متهم رديف نهم: م-گ: مبني بر پرداخت رشوه و اعمال نفوذ خلاف حق به يك سال و نيم حبس تعزيري.
متهم رديف 10 م-ف: مبني بر فراهم نمودن موجبات تحقق ارتشاء به ميزان 300 ميليون ريال جزاي نقدي و شش ماه حبس.
متهم رديف 11: ق-ز: مبني بر پرداخت رشوه به 200 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس.
متهم رديف 12: م-م به دليل فراهم كردن موجبات تحقق ارتشاء به 6 ماه حبس تعزيري و 480 ميليون ريال جزاي نقدي.
متهم رديف 13 م-الف: مبني بر پرداخت رشوه به 10 ميليارد ريال جزاي نقدي بدل از حبس.
متهم رديف 14 م-پ: مبني بر اعمال نفوذ برخلاف قوانين و مقررات و دريافت رشوه به دليل اسناد موجود و تكذيب متهم راي به برائت صادر شد ولي در خصوص اتهام نگهداري تجهيزات دريافت ماهواره اي به 5 ميليون ريال جزاي نقدي.
متهم رديف 15: م-ع: مبني بر تحصيل امتياز و مال نامشروع به موجب فقر دليل اثابتي و انكار متهم راي به برائت صادر شد.
متهم رديف 16: م-پ: مبني بر اعمال نفوذ بر خلاف مقررات، با بررسي دادگاه محرز نيست و راي برائت صادر شد.
احكام به صورت قطعي نبوده و متهمان مي توانند ظرف مدت 20 روز تقاضاي تجديدنظر كنند.
 


بلندترين افسر مراقب ملكه

حضور بلندقدترين افسر اداره پليس انگليس در كادر محافظت از بيمارستاني كه ملكه انگليس در آن بستري بود، به سوژه جالبي براي رسانه ها تبديل شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «اسكاي نيوز» چند روز قبل ملكه انگليس به علت مشكلات دستگاه گوارشي به بيمارستان منتقل شد.
بستري شدن ملكه 86 ساله انگليس حاشيه هايي هم داشت كه حضور بلندقدترين افسر انگليس در كنار يكي از كوتاه قدترين افسران پليس اين كشور در تيم محافظان ملكه بود.
«آنتوني والين» با قد 2 متر و 18 سانتي متر بلندقدترين افسر انگليسي است. «توني تيچ» هم با يك متر و 67 سانتي متر كوتاه قدترين افسر واحد پشتيباني پليس منطقه «وست مينستر» انگليس به شمار مي رود.
البته اين دو افسر كه همكاران شان آنها را «زير و بم» صدا مي زنند، پيش از اين اتفاق هم چندان ناشناخته نبودند، به خصوص والين كه به دليل وضعيت خاص بدني اش، يكي از معروفترين افسران انگليس است.
والين كه به او «آسمان خراش» هم مي گويند چهار سال است در پليس انگليسي فعاليت مي كند. او مي گويد هر روز بين 100 تا 500 نفر از او مي خواهند كه با آنها عكس بگيرد.
ملكه اليزابت براي اولين بار در 10سال گذشته چند روز قبل به بيمارستان «شاه ادوارد هفتم» منتقل و عصر دوشنبه هم مرخص شد.

 


قطار خوشمزه

بلندترين قطار شكلاتي در هفته شكلات بروكسل، خوراك مطبوعات و رسانه هاي جهان شد.
به گزارش همشهري آنلاين، بلندترين قطار شكلاتي با طول 34 متر (111فوت) و به وزن 1285 كيلوگرم از شكلات خالص كشور بلژيك درست شده است.«مالتي چف اندرو فاروگيا» هنرمند شيريني پز اين قطار فوق العاده خوشمزه را به مناسبت «هفته شكلات» در بروكسل به نمايش گذاشته است. اين قطار در حال حاضر يك ركورد از نوع شكلاتي است. ركوردي كه در ليست ركوردهاي جهاني گينس ثبت مي شود.
ساخت اين قطار حدود سه ماه طول كشيده است به گفته سازنده قطار اين طرح ابتدا خيلي كوچك بود، ولي كم كم واگن هاي ديگري به آن اضافه شد.اندرو فاروگيا همچنين يك پيانوي بزرگ شكلاتي به سفارش رولاند توليدكننده مشهور پيانو با صفحه كليد الكترونيكي اهدايي شخص او ساخته بود.
هنگام نمايش و افتتاح جشنواره هفته شكلات با حضور رياست ايستگاه و ترمينال جنوبي MIDI در بروكسل دو نوازنده پيانو، شروع به نواختن قطعات كلاسيك و جاز با اين پيانوي شكلاتي كردند.
 


معلم كوچولو!

آزاد سينگ وقتي براي اولين بار وارد مدرسه شد، هيچكس تصورش را نمي كرد كه او قرار است معلم باشد و سر كلاس درس بدهد!.
او كه با 22 سال سن قدش فقط 91 سانتي متر است احتمالاً كوتاه قدترين معلم جهان به حساب مي آيد كه براي درس دادن در مدرسه اي در استان «هارياناي» هند بعضي وقتها مجبور مي شود روي ميز برود. شاگردهاي كلاس كامپيوتر او نامش را گذاشتند «چوتو» كه در زبان هندي به معناي «آقاي كوچك» است.
به گزارش مهر، كوتاه قدترين معلم جهان به خاطر يك اختلال هورموني از 5 سالگي رشدش متوقف شد اما خانواده او به خاطر فقر مالي قادر به پرداخت هزينه درمان او نبودند و به همين خاطر او حالا در 22 سالگي مجبور است لباس هاي بچه هاي 7 سال را بپوشد. آزاد سينگ مي گويد در زماني كه دانش آموز بوده تمسخر هم كلاسي هايش حسابي او را آزار مي داد اما حالا با داشتن شغلي كه ماهانه 10 هزار روپيه برايش درآمد دارد، رفتار مردم خيلي با او عوض شده است.
او حتي در دوره اي از ترس دزديده شدن توسط سيرك ها مدتي از خانه خارج نمي شد. در 18 سالگي زماني كه تصميم گرفت كارش را به عنوان معلم كامپيوتر شروع كند، اشتباه گرفته شدنش از سوي مسئولان آموزشي به عنوان يك بچه خيلي ناراحتش كرد. اين مرد 22 ساله مي گويد اما همه اين مسائل باعث شده تا در رسيدن به هدف هايش مصمم تر شود و حالا با داشتن يك شغل وضعيت بهتري دارد. مادر 52 ساله اين معلم كوچك هم گفته پس از مدتها پسرش را شاد مي بيند.
 


اعتصاب غذاي زندانيان گوانتانامو در واكنش توهين به قرآن

وكلاي زندانيان گوانتانامو از اعتصاب غذاي سه هفته اي موكلان خود در اعتراض به بي حرمتي به قرآن در جريان تفتيش وسايل شخصي اسرا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» اين وكلا اعلام كرده اند كه اعتصاب غذاي گسترده اي در اعتراض به شرايط رو به وخامت زندان گوانتانامو در جريان است اما اين در حاليست كه سخنگوي زندان گوانتانامو وجود هرگونه اعتراض گسترده در اين پايگاه آمريكايي در خليج كوبا را انكار مي كند.
وكلاي بيش از ده ها زنداني گوانتانامو در نامه اي به «جان اسميت» فرمانده پايگاه گوانتانامو و همچنين انتشار اين نامه به رسانه ها گزارش كرده اند كه تمام زندانيان به جز چند مرد به مدت سه هفته است كه در اعتصاب غذا به سر مي برند.
اين وكلا همچنين گفته اند به نظر مي رسد شرايط حاكم در گوانتانامو به سرعت وخيم تر شود و احتمالا به شرايط بحراني برسد.
وكيل مدافعان زندانيان گوانتانامو اعلام كرده اند اين اعتصابات گسترده در پي مجموعه اي از تفتيش هاي صورت گرفته است كه در ششم فوريه سال جاري آغاز شده و در جريان آن تعدادي وسايل شخصي از جمله سي دي هاي قرآني، پتو و نامه هاي قانوني مصادره شده است. اين وكلا گفته اند كه اين تفتيش ها سرزده و براي پيدا كردن قرآن صورت گرفته و به هتك حرمت به اين كتاب مذهبي منجر شده است.
در ادامه نامه وكلاي زندانيان آمده است كه: همزمان سلامت زندانيان وخيم شده است و ما گزارش هايي دريافت كرده ايم كه نشان مي دهد برخي از اين زندانيان خون بالا مي آورند.
اين خبر در شرايطي منتشر مي شود كه «رابرت دوراند» سخنگوي زندان گوانتانامو اعلام كرده است كه وزارت دادگستري آمريكا به نامه وكلاي زندانيان پاسخ خواهد داد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10