(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 اسفند  1391 - شماره 20447

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راز ماندگاري بشار در سوريه (يادداشت روز)
مشكل زبان ! (گفت و شنود)
احمدي نژاد در ديدار معاون دفترسياسي حماس:
آزادي قدس به آرمان مشترك همه آزاديخواهان تبديل شده است
پس از مذاكرات آلماتي تعهد آمريكا به آيپك بايدن:
همه گزينه ها عليه ايران روي ميز است!
شركت پيمانكار روس:
نيروگاه بوشهر فعاليت خود را از سر گرفت
كيهان و خوانندگان
با اين اسقاطي ها كه نمي شود براندازي كرد! (خبر ويژه)
علت مخالفت اصلاح طلبان با نامزدي هاشمي (خبر ويژه)
نه آمريكا و نه روسيه نمي توانند ايران را از معادله سوريه كنار بگذارند (خبر ويژه)
كلنجار صهيونيست ها با آمريكا در آيپك مقابل ايران كوتاه نياييد! (خبر ويژه)
با شعار كورش آسوده بخواب سفارت آمريكا و انگليس هم به خواب رفتند (خبر ويژه)
پيگيري پرونده اختلاس در پتروشيمي(خبر ويژه)


راز ماندگاري بشار در سوريه (يادداشت روز)

تحولات سوريه پس از شكست طرح آمريكا كه توسط هيلاري كلينتون دنبال مي شد، وارد مرحله جديدي شده است. در حالي كه طرح وزير خارجه سابق آمريكا «تغيير در سوريه با قبول تداوم رياست جمهوري اسد» بود و قاعدتا بايد از فشار امنيتي براي كناره گيري رئيس جمهور سوريه كم مي كرد و ورود سلاح به سوريه مهار مي شد اما از يك سو فشارها عليه بشار اسد ادامه پيدا كرد و از سوي ديگر سران عربستان و آمريكا علنا از لزوم تقويت گروه هاي مسلح سخن گفته اند. اين موضوع ضمن آنكه دروغين بودن طرح آمريكايي ها را به اثبات رساند، عصبانيت آمريكا و عوامل منطقه اي آن از شكست در برابر سوريه را برملا كرد. در خصوص تحولات سوريه نكاتي وجود دارد:
1- جان كري كه به سبب سفرهاي فراواني كه در دوره نمايندگي كنگره به دمشق داشته، متبحرترين مقام آمريكايي در ارتباط با سوريه شناخته مي شود، در روزهاي آغازين وزارت خود اعلام كرد كه به سياست كمك به مخالفان شبه نظامي اسد ادامه مي دهد و از رسيدن سلاح بيشتر به دست آنان حمايت مي نمايد. همزمان وزير امورخارجه فرانسه نيز بر لزوم تسليح بيشتر مخالفان تاكيد كرد و وزير امور خارجه عربستان كه در طول 5ماه گذشته درباره سوريه سكوت كرده بود، در جريان سفر كري به رياض از تعهد عربستان به كمك به مخالفان شبه نظامي بشار اسد، سخن گفت. در كنار اين خبرها ما شاهد افزايش تعداد حملات مخالفين به شهرهاي شمالي، مركزي و جنوبي و بخصوص پايتخت سوريه بوديم. اين حملات البته عمدتا به شكل «شليك خمپاره» صورت گرفت و ساختمان هاي دولتي در دمشق هدف اصلي اين حملات بودند. اين حملات اگرچه به نتيجه اي منجر نشد، اما حاوي يك پيام آشكار بود: «اسد بايد طرح آمريكا در به رسميت شناخته شدن مخالفان مسلح توسط دمشق را بپذيرد.» با اين وصف كاملا پيداست كه آمريكا، عربستان و ... نمي خواهند يك بار ديگر استفاده از ابزار نظامي عليه دولت سوريه را امتحان نمايند بلكه آنان مي خواهند دمشق از موضع خود در برابر عناصر مسلح عدول كند. پيش از اين بشار اسد در سخنراني خود در يك دانشگاه دمشق گفته بود با كساني كه سلاح بدست گرفته و امنيت سوريه را مختل كرده اند، مذاكره نمي كند. دولت سوريه البته طي دو روز گذشته ميان نيروهاي مسلح غيرقانوني تفاوتي قايل شد و گفت كه براي مذاكره با عناصر مسلحي كه سلاح خود را تحويل بدهند، آمادگي دارد. اين مي تواند بخشي از عناصر مسلح جريان موسوم به ارتش آزاد را در بر بگيرد و كماكان جريان منسجم تري را كه عمدتاً ذيل عنوان «جبهه نصرت» فعاليت مي كنند، شامل نمي شود. بر همين اساس بعضي از كارشناسان اين تاكتيك اسد را براي تمركز فشار روي جبهه النصره ارزيابي كرده اند.
2- تركيه طي يكي- دو هفته اخير دست به تحركاتي زده است. استقرار قبضه هاي موشك «پاتريوت» در نوار مرزي با سوريه و سر دادن زمزمه لزوم دست زدن آمريكا به اقدام نظامي عليه بشار و حضور سران سياسي و نظامي آنكارا در نقطه صفر مرزي باسوريه، گمانه زني هايي را موجب شده است در اين ميان بعضي از ناظران معتقدند كه اين اقدامات نشانه شكل گيري يك نزاع نظامي بالنسبه سنگين عليه دولت سوريه با هدف خارج كردن معارضه از ركود فعلي مي باشد و لذا گفته اند تحولات سوريه بالاخره به مداخله نظامي يك ائتلاف غربي- تركي شبيه آنچه در ليبي روي داد، نزديك شد. بعضي از ناظران هم گفته اند آرايش نظامي تركيه عليه سوريه نشان مي دهد كه بازگشتي در نگاه آنكارا به دمشق وجود ندارد و اردوغان به ضديت با اسد ولو با هزينه درگيري در يك جنگ آشكار ادامه مي دهد. كما اينكه برخي، موضعگيري هاي جديد عربستان عليه سوريه را همداستاني رياض - آنكارا در اقدام جديد نظامي عليه بشار ارزيابي كرده اند. اما واقعيت اين نيست واقعيت اين است كه حزب عدالت و توسعه و نخست وزير آن قادر به تحمل عواقب تسري جنگ به تركيه نيستند. شليك موشك به آنتاليا، آنكارا، اسلامبول و... موقعيت حزبي كه در دهه گذشته به عنوان مظهر آرامش و ثبات از شهروندان راي گرفته را بشدت تخريب كرده و باعث سقوط آن مي شود. اطاق شيشه اي اردوغان با اطاقي كه اسد در آن نشسته و دو سال درگيري را تحمل كرده و مخالفان را به گفتگو و توافق وادار كرده، كاملاً متفاوت است. البته ممكن است موشك هاي پاتريوت بتوانند مانع پرواز هواپيماهاي سوريه در نقطه اي بشوند ولي قادر به جلوگيري از فرود موشك هاي سوريه نيستند. حضور نظاميان و مقامات سياسي دولت تركيه در نقطه صفر مرزي نيز مانوري ناشيانه است. چه كسي نمي داند كه اردوغان تسلطي بر ارتش تركيه ندارد و چه كسي است كه نداند فرماندهان و بدنه ارتش تركيه با همين ميزان مداخله در امور همسايه جنوبي خود نيز موافق نيستند. هماهنگي عربستان و قطر در بحث اقدام نظامي نيز موضوعيت ندارد. عربستان حداقل از شهريور ماه گذشته كه حمله شبه نظاميان وابسته به عربستان به حلب با شكست كامل مواجه گرديد، به اين جمعبندي رسيدند كه از ورود آشكار و هزينه زياد در بحث سوريه اجتناب نمايند. در واقع سوريه مي تواند به مانورهاي مشترك تركيه، عربستان و آمريكا در مرزهاي شمالي خود بخندد چرا كه دشمناني با اين مشخصات حتي قادر به گرفتن يك تپه از كشوري با مختصات مقاومت نخواهند بود.
3- آمريكايي ها در مسئله سوريه به بن بست كامل رسيده اند. مهمترين مشكل آمريكا اين است كه از اهرم هاي لازم براي اثرگذاري بر سوريه برخوردار نيست. آمريكا در يك سال اول بحران سوريه گمان مي كرد كه معارضه سوريه با حمايت منطقه اي و بين المللي مي تواند بشار اسد را ساقط كند و سوريه را از جرگه مقاومت خارج نمايد اما حدود يك سال بعد متوجه شد كه اين معارضه بسيار ضعيف تر از اندازه اي است كه بتواند داستان سوريه را به نفع آمريكا بنويسد كما اينكه بعد كه جبهه النصره شكل گرفت به اين بي اعتمادي، «نگراني» هم اضافه شد. لذا آمريكايي ها زودتر از كشورهايي نظير تركيه، عربستان و قطر بي اعتمادي خود به «راه حل نظامي» را نشان دادند. وقتي كوفي عنان در 16 اسفند سال گذشته راهي دمشق شد، اين علامت از سوي آمريكا بروز كرد. اعتراض به كري در جريان سفر دو روز پيش او به رياض بر اين اساس شكل گرفته است. سعودي ها، قطري ها، ترك ها و معارضه سوريه آمريكا را متهم به خيانت مي كنند و مي گويند آنان را در ميانه راه رها كرده است. ولي واقعيت اين است كه آمريكا نمي خواهد يك بازي امنيتي پرمخاطره را بر دوش بكشد آنان معتقدند براي مديريت صحنه به زمان نياز است و تا آن موقع فقط بايد بحران را در سوريه زنده نگه داشت. تركيه اما تداوم بحران را براي خود خطرناك مي داند چرا كه احتمال سرايت آن به تركيه وجود دارد و از اين رو شاهد افزايش اعتراضات كشورهاي منطقه و بويژه تركيه نسبت به آمريكا هستيم.
4- گروه هاي مخالف در سوريه كماكان دچار اختلافات عميق هستند. گفته مي شود در ميان معارضه، اخوان المسلمين از انسجام بيشتري برخوردار است ولي در عين حال به دلايل مختلف از جمله شرايط حاكم بر سوريه طي 40 سال گذشته نتوانسته در شهرهاي سوريه نفوذ چنداني داشته باشد و بيشتر يك جريان روستايي است ضمن آن كه در دو استان بسيار مهم حلب و دمشق از كمترين ميزان نفوذ برخوردار است. از سوي ديگر فعاليت اخواني ها طي دهه هاي گذشته عمدتا در دو حوزه مذهبي و اجتماعي تمركز داشته و نتوانسته است به يك آلترناتيو سياسي شكل بدهد. اخوان سوريه با گذشت حدود 2 سال از ورود به درگيري نظامي هنوز نتوانسته است به جايگاه عمده اي دست پيدا كند. از سوي ديگر گروه هاي مسلح در سوريه از مراكز مختلف پشتيباني شده و اهداف متفاوتي دارند. جريان موسوم به «ارتش آزاد» را عمدتا تركيه، قطر و آمريكا تغذيه مي نمايند. اين جريان علي رغم پشتيباني هاي فراوان و بي حد و حساب، نتوانسته بيش از 20 درصد معارضه مسلحانه را پوشش دهد و در عين حال با گروه هاي مسلح ديگر درگير شده است. يكي ديگر از اين گروه هاي مسلح جبهه النصره مي باشد كه از سوي وهابي هاي سعودي حمايت مي شود. اين گروه عمدتا در حماه و حمص نفوذ دارد و تا حدي دمشق را هم تحت تاثير قرار داده است اگر چه جبهه النصره از يكپارچگي بيشتري -نسبت به ارتش آزاد- برخوردار بوده و توان بحران آفريني بيشتري دارد، در عين حال از فهم تحولات و تغييرات سياسي عاجز بوده و قادر به شكل دهي يك جريان فراگير نيست و لذا در طول يك سال گذشته اگرچه منشاء اكثر جنايات بوده ولي راه به جايي نبرده است. يك طيف ديگر از مخالفان جريان ملي ليبرال- موسوم به تنسيق- است كه اقدام مسلحانه را قبول ندارد و در همان حال سوريه بدون اسد را طلب مي كند. در واقع مي توان گفت گروه هاي معارض و مخالف در سوريه به صورت فردي با يكديگر تعارض دارند و قبل از آن كه معارض نظام سياسي سوريه باشند، معارض خودشان هستند. در همان حال اگر معارضان بخواهند از طريق مسالمت آميز و انتخابات وارد شوند، براساس ارزيابي كه خودشان كرده اند، در بهترين حالت بيش از 03 درصد آراء شهروندان را كسب نمي كنند از اين رو مطالبه سوريه منهاي اسد در ميدان سياست جواب نمي دهد و اين در حالي است كه كار معارضه در ميدان امنيتي -نظامي نيز با بن بست مواجه شده است با اين وصف سوريه و اسد بعد از انتخابات 2014 نيز از يكديگر جدا نمي شوند.
سعدالله زارعي
 


مشكل زبان ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از نامزدهاي احتمالي جبهه مدعيان اصلاحات گفته است «جامعه دچار فقر سياسي و فرهنگي است.»
گفتم: يعني فقر سياسي باعث شده كه فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 با آنهمه حمايت هاي خارجي و ائتلاف همه گروه هاي ضد انقلاب درهم شكسته شود؟ و يا فقر سياسي باعث شده كه حماسه بي نظير 22بهمن خلق شود؟! يا فقر سياسي باعث شده كه امروزه ايران اسلامي پرچمدار انقلاب هاي اسلامي باشد و...؟!
گفت: چه عرض كنم؟! بعضي ها عادت دارند مشخصات خودشان را به مردم نسبت بدهند.
گفتم: يارو از سفر ژاپن برگشته بود، دوستانش پرسيدند؛ در ژاپن براي صحبت با مردم آنجا مشكل زبان نداشتي؟ جواب داد؛ نه، ابدا ولي همه مردم ژاپن براي صحبت با من، مشكل زبان داشتند!
 


احمدي نژاد در ديدار معاون دفترسياسي حماس:

 آزادي قدس به آرمان مشترك همه آزاديخواهان تبديل شده است

رئيس جمهور آزادي و آرمان قدس را آرمان و هدف مشترك همه ملت هاي آزاديخواه دانست.
محمود احمدي نژاد در ديدار معاون دفتر سياسي حماس، آزادي فلسطين و قدس شريف را يك مسئله مكتبي و ديني دانست و گفت: حتي اگر نگاه ديني به موضوع فلسطين وجود نداشته باشد، فلسطين يك موضوع سرنوشت ساز براي كل منطقه و جهان بوده و امروز سرنوشت كل منطقه با آزادي قدس شريف گره خورده است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه فلسفه وجودي صهيونيست ها زير سوال قرار دارد، اظهار داشت: صهيونيست ها ديگر از موضع تهاجمي خود ساقط شده و امروز صرفا تكاپوي آنها دفاع از وضع موجود خودشان است كه البته در اين عرصه نيز توفيقي نخواهند داشت.
وي با اشاره به اين كه پيروزي از آن ملت ها و انسان هاي مومن و عدالت خواه است، تصريح كرد: هر كس براي خدا كار كند، پيروز است و صهيونيست ها رفتني هستند، چرا كه شيطاني هستند و شيطان در مسير نابودي قرار دارد.
احمدي نژاد با بيان اين كه پيروزي مقاومت در غزه گواه پشتيباني خداي متعال از مومنين است، گفت: اگر روحيه ايمان و مقاومت حفظ شود به زودي همه فلسطين آزاد خواهد شد و اين وعده خداست كه تخلف ناپذير است.
وي با اظهار اميدواري از اين كه سير تحولات منطقه به سوي تقويت حمايت از آرمان آزادي فلسطين به پيش مي رود، اضافه كرد: ملت ايران همواره و تا لحظه آخر با افتخار در كنار ملت مظلوم فلسطين خواهند بود و پيروزي واقعي نزديك است.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به تحولات سوريه گفت: وقت آن رسيده كه همه طرفين در سوريه دست در دست يكديگر داده و با تفاهم و گفت وگو مشكلات سوريه را حل و فصل كنند.
معاون دفتر سياسي حماس نيز در اين ديدار با بيان اين كه پيروزي مقاومت در غزه ديگر براداران فلسطيني را نيز مجاب كرده است كه مقاومت تنها راه پيروزي در برابر صهيونيست هاست، گفت: مقاومت در غزه، امت فلسطين را در مسيري قرار داده كه مملو از پيروزي است.
وي با اشاره به اين كه تغييراتي در موازنه منطقه پيش آمده كه مسير آن به نفع مقاومت است، اظهار داشت: احساس مي كنيم به زمان ثمردهي مجاهدت ها و تلاش ها نزديك مي شويم و البته بايد تلاش مان را براي وحدت بين امت اسلامي بيشتر كنيم.
گفت وگوي تلفني روساي جمهور ايران و تاجيكستان
روساي جمهور ايران و تاجيكستان در گفت وگوي تلفني بر علايق مشترك دو ملت و ضرورت تحكيم روزافزون مناسبات تهران-دوشنبه تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد و امامعلي رحمان صبح ديروز در مكالمه تلفني همكاري هاي دو كشور را رو به رشد و سازنده دانسته و با تاكيد بر فعال سازي همه ظرفيت ها، قرار گذاشتند در حاشيه جشن جهاني نوروز در تركمنستان با يكديگر ملاقات و گفت وگو كنند.
 


پس از مذاكرات آلماتي تعهد آمريكا به آيپك بايدن:

همه گزينه ها عليه ايران روي ميز است!

سرويس سياسي -
با گذشت يك هفته از مذاكرات ايران و گروه 1+5 در آلماتي قزاقستان و توافق طرفين براي تداوم گفت وگوها و بررسي پيشنهادات، كاخ سفيد در رويكردي متناقض بار ديگر براي نشان دادن خوش خدمتي خود به لابي صهيونيست، مدعي روي ميز بودن همه گزينه ها عليه ايران شد.
«جو بايدن»، معاون رئيس جمهور آمريكا روز دوشنبه در نشست آيپك گفت كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در زمينه جلوگيري از آنچه وي دستيابي ايران به سلاح هسته اي خواند، كاملا جدي است.
وي افزود: رئيس جمهور آمريكا شوخي ندارد. اوباما شوخي ندارد.
معاون رئيس جمهور آمريكا تصريح كرد، ما دنبال جنگ نيستيم، ما براي مذاكرات صلح آميز آماده ايم، ولي همه گزينه ها از جمله اقدام نظامي روي ميز وجود دارد!
بايدن در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: اگرچه اين پنجره در حال بسته شدن است، ما معتقديم كه هنوز زمان و فضا (براي ديپلماسي) وجود دارد.
وي با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران مدعي شد كه يك سلاح هسته اي در دستان ايران تهديدي براي موجوديت رژيم صهيونيستي است، براي ساير متحدان آمريكا در خاورميانه خطر دارد و مي تواند دنيا را بي ثبات كند.
معاون رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از صحبت هايش بار ديگر بر حمايت همه جانبه دولت اين كشور از رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و گفت: ما مي دانيم كه كوچكترين اشتباه اسرائيل مي تواند موجوديت آن را به خطر بياندازد. به همين دليل هم ما به امنيت اسرائيل متعهد هستيم، و اين امري است كه هيچ وقت تغيير نمي كند. اين امر فراتر از بعد اخلاقي آن، براي ما هم ضروري است.
وي افزود: شايد پيش از اين اختلاف هايي بر سر تاكتيك ها وجود داشته، اما ما هيچ وقت در مورد اين راهبرد كه اسرائيل بايد خودش از خودش دفاع كند اختلافي نداشتيم.
بايدن همچنين اذعان كرد كه دولت اوباما براي اسرائيل بهتر از هشت دولت پيش از خود بوده و بهترين خدمات را به اسرائيل كرده است. وي اضافه كرد: ما در 40 سال گذشته دست در دست اسرائيل ايستاده و از منافع مشروع آن حمايت كرده ايم. اما هيچ دولت و هيچ رئيس جمهوري به اندازه اوباما به تامين امنيت فيزيكي اسرائيل خدمت نكرده است.
همزمان با فشار لابي صهيونيست براي به بن بست كشاندن دور آينده مذاكرات آلماتي، اتحاديه اروپا نيز در اقدامي خصمانه و مغاير با روح اين مذاكرات پنجشنبه (فردا) جلسه درباره افزايش فشارها عليه ايران تشكيل خواهد داد.
پايگاه خبري فري بيكن در اين باره گزارش داد: مقامات دولت آمريكا اعلام كردند كه سران كشورهاي عضو اتحاديه اروپا قصد دارند روز پنجشنبه تشكيل جلسه دهند و درباره پيشنهاد آمريكا مبني بر قطع دسترسي ايران به سيستم مالي مركزي اروپا كه اجازه تعاملات جهاني با يورو را مي دهد، گفت وگو كنند.
مقامات آمريكايي از اتحاديه اروپا براي دادن اجازه به ايران به منظور انجام تعاملات مالي از طريق بانك مركزي اروپا كه به ادعاي مقامات آمريكايي به تهران اجازه دور زدن تحريم هاي اقتصادي غرب را مي دهد انتقاد كرده اند.
به گزارش پايگاه خبري فري بيكن، اين جلسه پس از آن برگزار مي شود كه كنگره آمريكا در نامه اي كه از حمايت دو حزبي برخوردار بود از سران اتحاديه اروپا خواستند كه شكاف مهمي در تحريم هاي مالي عليه ايران را كه به ايران اجازه دسترسي به بانك مركزي اروپا را مي دهد ببندند.
منابع آگاه از مذاكرات در كنگره آمريكا گفتند كه اگر اتحاديه اروپا شكاف هاي موجود را نبندد قانون گذاران آمريكايي آماده اند دست به اعمال تحريم هاي جديد و شديدتري بزنند كه موسسات مالي را به نيابت از ايران با يورو تعامل انجام مي دهند هدف قرار مي دهد.
يك مقام عالي رتبه سناي آمريكا گفت: ما از نشست هفتم مارس اطلاع داريم و با دقت آن را دنبال خواهيم كرد. اگر تعهدي براي اقدام صورت نگيرد ممكن است گزينه هاي جديدي را براي افزايش فشار در بروكسل در نظر بگيريم.
كنگره آمريكا اخيرا از اتحاديه اروپا خواست بلافاصله اقداماتي براي بستن شكاف ها اتخاذ كند.
سناتورهاي آمريكايي در نامه شان نوشتند كه ايران با استفاده از منابع مالي اروپا و با تبديل يوروهايي كه در خارج دارد به ارز داخلي از طريق بانك مركزي اروپا، از تاثير تحريم هاي اروپا و آمريكا فرار مي كند. در اين نامه آمده است ما قويا از شما مي خواهيم همه اقدامات لازم را اتخاذ كنيد تا بلافاصله توانايي ايران براي استفاده از يوروهاي خارجي اش را قطع كنيد.
در عين حال يك منبع دولت آمريكا گفت كه كشورهاي اتحاديه اروپا در اين زمينه اختلاف نظر دارند؛ برخي حمايت خود را از موضع آمريكا اعلام كرده اند و برخي ديگر با تشديد تحريم ها و بستن شكاف هاي موجود مخالفند.
دو روز پيش نيز برخي از سناتورهاي جنگ طلب آمريكا طرحي را آماده كرده اند كه كاخ سفيد را ملزم به حمايت از اقدام نظامي احتمالي اسرائيل عليه ايران مي كند.
 


شركت پيمانكار روس:

نيروگاه بوشهر فعاليت خود را از سر گرفت

شركت دولتي «روس اتم» اعلام كرد كه فعاليت نيروگاه بوشهر پس از يك وقفه سه هفته اي براي تامين ژنراتور توربين آن مجددا از سر گرفته شد.
يك مقام شركت «روس اتم» روز دوشنبه به خبرگزاري ريانووستي گفت: در زمان حاضر وضع نيروگاه هسته اي بوشهر در حالت عادي قرار دارد.
وي افزود: نيروگاه با ميزان توانمندي قابل كنترل و با موفقيت فعاليت مي كند و توان توليد آن در حال افزايش است.
بنا به گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي، فعاليت نيروگاه هسته اي بوشهر اواسط ماه فوريه گذشته متوقف شد.
به گزارش ايرنا، ريانووستي به نقل از يك مقام آگاه به وضع نيروگاه هسته اي بوشهر بتازگي اعلام كرد كه فعاليت نيروگاه هسته اي بوشهر روز 28 ماه فوريه گذشته براي تعمير ژنراتور توربين آن متوقف شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ به هوشمندي كيهانيها كه با استدلال هاي دقيق در يادداشت روز خويش «كوك كن ساعت خويش» به طور واضح اهداف مشترك دو جريان انحرافي و فتنه را مشخص و به جريان اصولگرا آگاهي لازم را داده اند بايد تبريك گفت. از شما انتظار داريم در آگاهي دادن به ملت ولايتمدار بيشتر بنويسيد.
يك دبير
¤ از يادداشت بسيار روشنگرانه كوك كن ساعت خويش تشكر مي كنم. اين يادداشت به روشني همدستي پنهان و آشكار دو جريان فتنه كه مركب از اصلاح طلبان و كارگزاران و حلقه انحرافي نفوذ كرده در دولت دهم را نشان مي دهد. نكته مهم اين است كه هر دو اين جريانها علي رغم هياهوي ظاهري يك دشمن مشترك براي خود قائلند و آن اصولگرايان هستند.دشمني آنها بر نامزدي است كه اصولگرا باشد.جريان انحرافي از دري وارد مي شود كه ظاهري فريبنده دارد.
محمدرضا مهدوي پور
¤ دستيابي دانشمندان هسته اي كشورمان به توان طراحي انواع راكتورهاي هسته اي آب سنگين را تبريك مي گويم و به اميد پيشرفت هاي بيشتر آنها در زمينه هاي ديگر هستيم.
مخيري
¤ نه تنها كشورهاي خاورميانه بلكه هر كشوري كه غيرت و مسلماني دارد نبايد به انگليس شرور اعتماد كنند هرچه در ايران از زمان صفويه تا الان به كشور ما خيانت شده بيشتر رد پاي اين روباه پير ديده مي شود. به نظرم تمام مسلمانها بايد به اولاد خود نصيحت كنند كينه و نفرت انگليس را از دل بيرون نكنند.
عليمرداني
¤ از مسئولان تقاضا داريم حضور روحانيون و سپاهيان در مساجد بيشتر شود حضور اين بزرگواران در مساجد باعث رونق حضور مردم مي شود و نقش الگوسازي خواهد داشت.
يك شهروند
¤ وقتي در جرايد مي خوانيم كه در تهران يا شهرهاي ديگر چند زورگير مهاجر مزاحم جان و مال مردم كشورمان شده اند، چرا مسئولان براي برخورد جدي تر با آنها اقدامي جهت خروج آنها به كار نمي بندند؟
رضايي
¤ به اتفاق همسرم به نمايشگاه بهاره در استان البرز رفتيم اما نظارتي جدي بر قيمت ها نيست و برخي كالاها از مغازه ها خيلي گرانتر است ضمن اينكه در غرفه ها صداي خوانندگان زن بسيار آزاردهنده است.
قائمي
¤ براي اعزام به عتبات از طريق اينترنت و از منزل ثبت نام نمودم وقتي به كارگزار عامل سازمان حج رفتم مبلغ 8 هزار تومان به خاطر ثبت نام مقدماتي از ما مطالبه نمودند در صورتي كه اين كار توسط خودم انجام شده است از سازمان حج انتظار رسيدگي به اين نوع تخلفات را دارم.
هادي راد
¤ يكي از افتخارات شركت برق در كرمان اين بود كه چند سال قبل برق رساني به كپرنشينان بود. اما در كشور ما مسئولان نسبت به برق رساني به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي اعلام كرده بودند پروژه موفقي بود كه از آنها تشكر مي كنم ولي از مسئولان مي خواهيم قبل از آنكه مصيبتي پيش آيد بايد در مورد عمران و آبادي روستاهاي آسيب پذير اقدام جدي از سوي مسئولان به عمل آيد.
يك شهروند
¤ شرمنده ام كه توان خريد يخچال جهيزيه دخترم را ندارم. از مسئولين انتظار مي رود دست ما را هم بگيرند.
4590---0918
¤ قيمت طلا به عنوان ذخيره و پشتوانه مالي و اقتصادي كشورها نقش اساسي در تنظيم بازار قيمت كالاهاي اقتصادي در عرصه هاي گوناگون داشته لذا مسئولين و مردم تورم 2 برابري حادث شده در سال جاري را بايد در اين ارتباط جستجو نمايند و با تدبير قيمت طلا با شيب نزولي از نوسانات قيمت جهاني طلا پيروي ننمايند.
گودرزي
¤ يك كارگر هستم ماهي 450 هزار تومان حقوق مي گيرم. چرا برخي از شركت ها اين قدر به كارگران خود مي رسند ولي ما از همه چيز محروم هستيم گراني به يك طرف اما بي عدالتي را نمي توان تحمل كرد . در شب عيد به روي زن و بچه خود شرمنده هستيم.
يك شهروند
¤ با وجود جوانان بيكار شاهديم افراد بازنشسته همچنان مشغول كار هستند. از مسئولان تقاضا داريم شرايط ما جوانان را درك كنند.
يك جوان
¤ هنر مديران ما دريافت حقوق و مزاياي آنچناني نيست مخصوصاً از اين ملت شهيدپرور كه در مقابل شيطان بزرگ آمريكا و انگليس قرار دارد فرداي قيامت بايد جواب دهند.
6091---0912
¤ در جايي كه ايران خودرو 405 مي فروشد و قاب پشت چراغ عقب را به مشتري نمي فروشد چه انتظاري داريد از قيمت گذاري منصفانه و عادلانه و مديراني كه حقوق هاي آنچناني مي گيرند!
وحدتي
¤ قيمت گوشت در نمايشگاه بهاره گرانتر از قصابي ها در بيرون از نمايشگاه است. از مسئولان برپايي نمايشگاه تقاضا داريم نظارت و كنترل بيشتري بر قيمتها داشته باشند.
يك هموطن
¤ از مسئولان تقاضا داريم جلوي كساني كه در شب چهارشنبه سوري قصد به هم ريختن آرامش مردم را دارند بگيرند و با آنها برخورد جدي و قاطعي كنند.
يك هموطن
¤ از وزير محترم ارتباطات درخواست مي شود نسبت به عملكرد كانون بازنشستگان مخابرات نظارت بيشتري داشته باشند. متأسفانه گويا برخي از اين مراكز هيچ تناسبي با نظام مقدس جمهوري اسلامي برآمده از خون پاك شهدا ندارند.
9005---0913
¤ كاش در كنار بحث گراني خودرو به گراني چادر مشكي و دلالاني كه از گراني آن سود مي برند نيز مطلبي منعكس مي كرديد كه حجاب مظلوم را نشانه رفته اند.
6429---0919
¤ با جريمه كردن چند مغازه دار به جرم گرانفروشي و نشان دادن آن در رسانه ملي مشكل گراني و تورم حل نمي شود. اين شيوه نوعي مسكّن است و درد بعد از مدتي مجددا خودش را نشان مي دهد.
1665---0912
¤ خيلي از اقشار جامعه مشكلات و شكايت هاي خودشان را از دستگاه هاي اداري از طريق رسانه ملي مطرح مي كنند و بعضا جواب مي گيرند. اما در اين ميان كاركنان سازمان صدا و سيما در مراكز استان ها كه با تاخير زياد حقوق خودشان را دريافت مي كنند اين مشكل خود را به كجا و چه كسي بگويند؟
2143---0913
¤ با گذشت 13روز از اسفندماه هنوز حقوق و پاداش كاركنان مجتمع تربيتي متقين به حسابشان واريز نگرديده است از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
0765---0913
پاسخ روابط عمومي شركت مخابرات
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20393 مورخ 9/10/91 روزنامه تحت عنوان (قطعي تلفن ثابت) به اطلاع مي رساند: به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، طي بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد تلفن مشترك (خانم/آقاي پورساعي) در تاريخ هاي 16 آبان و 30 آذر به دليل بازسازي شبكه كابل قطع شده است كه پس از هر بار قطعي در تاريخ هاي مذكور ارتباط تلفني مشترك بعد از 72 ساعت برقرار شده است. لازم به ذكر است هيچگونه خرابي و يا قطعي تلفن توسط مشترك در سيستم 17(خرابي تلفن) ثبت نشده است.
همچنين واحد ارتباط مردمي (190) شركت مخابرات استان تهران آماده پاسخگويي به مشتركين مي باشد.
 


با اين اسقاطي ها كه نمي شود براندازي كرد! (خبر ويژه)

نشست پاريس كه از سوي شوراي هماهنگي سبز برگزار شد، بيشتر در رديف گردهمايي هاي نسل اول اپوزيسيون بود.
پايگاه اينترنتي اخبار روز (وابسته به طيفي از مخالفان مقيم آلمان) ضمن درج مطلب فوق، نسبت به خروج عوامل فتنه از كشور و عافيت گزيني در خارج هشدار داد. اين سايت اينترنتي با اشاره به ميتينگ 15-10 نفره اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز در پاريس كه 2 هفته پيش و به بهانه سالگرد حصر موسوي و كروبي برگزار شد، نوشت: اميدواريم نسل دوم اپوزيسيون كه پس از سال 88 از كشور خارج شد به سرنوشت نسل اول كه از سال 60 خارج شد دچار نشود و دهه هاي ديگر همچنان از اين نشست ها برگزار نكند. اين نشست در رديف تمامي گردهمايي كه در سال هاي گذشته برگزار شده قرار مي گيرد، با اثرات كم بين المللي و اثرات داخلي بسيار ناچيز و شايد تنها براي آرامش وجدان برگزاركنندگان آن.
يادآور مي شود در نشست گروهك شوراي هماهنگي سبز، عناصر لنگه به لنگه ضدانقلاب از جمله اردشير اميرارجمند، بابك امير خسروي (توده اي سابق)، رجب مزروعي، بيژن حكمت، تقي رحماني، حمزه غالبي، احمد سلامتيان، حسن شريعتمداري، رضا عليجاني، علي كشتگر، سراج ميردامادي، كريم لاهيجي، هوشنگ اسدي و چند تن از سلطنت طلبان حضور به هم رسانده بودند.
تركيب عجيب و غريب اين نشست هماهنگي هر چند به تعبير اخبار روز داراي كمترين اثر و خاصيت بوده اما سزاوار تبريك گفتن به طيف فتنه گر جبهه اصلاحات است كه هر از چند گاه يك بار ياد ادعاي حمايت از نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي مي افتند اما در عين حال فرستادگان آنها به خارج باغ وحش كاملي از جريان هاي ضدانقلاب راه انداخته اند.
 


علت مخالفت اصلاح طلبان با نامزدي هاشمي (خبر ويژه)

رئيس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان مي گويد هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري بازي ساز باشد بهتر است تا بازيگر.
محمدجواد حق شناس در مصاحبه با تسنيم، اظهار داشت: با شناختي كه از آقاي هاشمي دارم؛ مطمئن هستم كه در انتخابات آينده به شدت اثرگذار است، اما نه به عنوان يك بازيگر، بلكه به عنوان يك بازي ساز. نگاه من اين است.
وي مي افزايد: بعضا آدم مي بيند كه كسي احساس مي كند از موقعيت بازي سازي به بازيگري تبديل شود. اينكه آقاي هاشمي بازي سازي مي كند را صددرصد نمي گويم، اما احتمال بازيگري ايشان بسيار ضعيف است.
مدير مسئول روزنامه توقيف شده اعتماد ملي مي گويد: براساس شناختي كه از فضا، موقعيت و رفتارهاي ايشان (هاشمي) دارم، احساس من اين است كه تلاش وي بر اين است كه در انتخابات اثرگذار و بازي ساز باشد اما اينكه بخواهد به خودش ختم شده و خودش وارد صحنه شود، احساس من اين است كه بيشتر تمايل تيم دولت و احمدي نژاد است. چون احمدي نژاد هم در 84 و هم 88 فضا را دوقطبي كردند و در اين فضاي دوقطبي به نظر مي رسد كه احساس مي كند كه برنده شده است. بدشان نمي آيد كه اين فضاي دوقطبي را در سال 92 هم تكرار كند. احساسشان اين است كه در اين فضاي دو قطبي برنده خواهند بود. اين دو قطبي با حضور هاشمي برايشان محقق مي شود.
حق شناس اين را هم گفته كه در صورت نيامدن خاتمي، احزاب اصلاح طلب چند ساز و كار و از جمله «پارلمان اصلاحات»، «طرح مناسك كواكبيان» و «تشكيل اتاق فكر» را براي رسيدن به اجماع بررسي خواهند كرد.
 


نه آمريكا و نه روسيه نمي توانند ايران را از معادله سوريه كنار بگذارند (خبر ويژه)

آمريكا مجبور شده به راه حل روسي در بحران سوريه تن دهد اما قطعا آنها نمي توانند يك بازيگر مهم و اصلي به نام ايران را از اين معادله كنار بگذارند.
روزنامه سعودي الحيات چاپ لندن در گزارشي كه به نشست رم با حضور آمريكا و گروه هاي معارض سوري اختصاص داشت، نوشت: پيغام اين اجلاس اين بود كه آمريكا و متحدانش براي سرنگوني حكومت اسد نمي جنگند و به دنبال راه حل روسي هستند. سنگ بناي اين راه حل در ژنو گذاشته شد كه طي آن روسيه متعهد شد براي بقاي نظام اسد نجنگد و به كناره گيري تدريجي وي رو كند.
الحيات مي نويسد: اينك به ائتلاف معارضان، فشار وسيعي وارد مي شود تا وارد گفت و گوي جدي با اسد شوند و دولت انتقالي اي تشكيل شود كه در آن بشار اسد رئيس جمهوري سوريه باقي بماند و خود رياست اصلاحات را بر عهده بگيرد.در حال حاضر غربي ها ادامه كمك هاي مالي و نظامي و سياسي را مشروط به قبول اين طرح دانسته اند و تهديد كرده اند كه در صورتي كه مخالفان اين طرح را نپذيرند از معادلات جاري در سوريه حذف خواهند شد.
الحيات با بيان اينكه معارضان در ابتدا نمي خواستند كه در اجلاس رم شركت كنند اما تحت فشار غربي ها به خصوص آمريكايي ها پذيرفتند كه كوتاه بيايند نوشت: هدف اصلي آنها از شركت در اين اجلاس قبل از هر چيز اين بود كه از شكاف و دودستگي بيشتر در ميان خود جلوگيري كنند. براي همين پذيرفتند كه واقعيت را بپذيرند و پيشنهادهاي مشترك روسيه و آمريكا را قبول كنند.
تحليلگر روزنامه سعودي معتقد است اما اين سناريوي خوش آب و رنگ كه آمريكايي ها و روس ها بر سر آن توافق كرده اند نياز به عوامل بسياري براي موفقيت دارد. اعتماد دو طرف از بين رفته و براي اين كه بتوان اين اعتماد از دست رفته را احيا كرد، نياز به زمان دارد. واقعيت اين است كه روسيه به هيچ وجه اجازه نخواهد داد سناريوي يمن در سوريه تكرار شود.
الحيات آن گاه تاكيد كرد: در اين ميان يك بازيگر مهم و اصلي وجود دارد كه بسيار تعيين كننده و سرنوشت ساز است؛ ايران كه همه نوع حمايتي را از نظام سوريه به عمل آورده است. ايران مي خواهد كه راه حل سوري در مذاكرات كامل با غرب حاصل شود و هيچ كدام از طرف هاي مصر و تركي نيز نقشي در آن نداشته باشند. قطعا آمريكايي ها و روس ها نمي توانند ايران را از اين معادله كنار بگذارند.
 


كلنجار صهيونيست ها با آمريكا در آيپك مقابل ايران كوتاه نياييد! (خبر ويژه)

سخنرانان نشست لابي صهيونيستي آيپك معتقدند تحريم ها عليه ايران بي اثر بوده و ايران در موقعيت پيشرفت قرار دارد.
مايكل اورن سفير اسرائيل در آمريكا كه در همايش «آيپك» سخنراني كرد، گفت «تحريم ها توان توقف برنامه اتمي ايران را ندارد.
وي همچنين گفت: راكت هاي ايران در دست نيروهاي همپيمان اين رژيم، اكنون بخش هاي زيادي از اسرائيل را در تيررس خود قرار داده است».
وي گفت: ايران كه تهديد به نابودي اسرائيل كرده است، از تازه ترين دور مذاكرات براي پيشبرد غني سازي مواد هسته اي خود استفاده مي كند. اين كشور مذاكرات را به درازا مي كشاند و ضمن انجام مذاكرات، به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: ديپلماسي كارساز نبوده و تحريم ها نيز مانع از آن نشده است كه ايران دست از هدف مشكوك توليد يك موشك هسته اي بردارد كه مي تواند مواضعي را در سراسر خاورميانه، به ويژه اسرائيل، هدف قرار دهد.
اليوت ابرامز مشاور امنيت ملي آمريكا در زمان رونالد ريگان در واشينگتن نيز در اين نشست گفت «مذاكرات دولت ها با ايران مثل گفت و گو ميان خودشان است نه با ايران، چون غرب به شدت و به طرزي خطرناك، كوتاه آمده است.
وي كه در دولت بوش نيز فعاليت كرده، مي گويد: هيچ پيشرفتي در مذاكرات محسوس نيست و (آيت الله) خامنه اي در موقعيتي متفاوت با ماست.
علاوه بر «ايهود باراك»، وزير دفاع و «مايكل اورن» سفير اسرائيل در آمريكا، «دنيس راس»،مشاور ويژه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در امور خاورميانه و يكي از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اين كشور نيز در مراسم افتتاح اين همايش سالانه شركت كردند.
يادآور مي شود همزمان با نشست آيپك، مؤسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل در تحليلي خاطرنشان كرد: ايران به توسعه برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد و از ديگر سو اسلام سياسي همچنان مشغول توسعه نفوذ خود در منطقه است اين فرآيند پيچيده بر آينده اسرائيل تأثير مي گذارد.
اين گزارش مي افزايد: روند تحولات در خاورميانه به گونه اي پيش مي رود كه آمريكا سعي مي كند تا با فاصله گرفتن از مسائل خاورميانه هم نيروهايش را از عراق و افغانستان عقب بكشد و هم از هر اقدام نظامي عليه ايران صرف نظر كرده و از دخالت در سوريه نيز پرهيز كند. با اين وجود مسائل و مشكلات همچنان به قوت خود باقي است و گرچه زمان مقابله جدي با اين مسائل نيز فرا رسيده است، اما چنانچه هر چه زودتر چاره اي براي رفع اين مسائل انديشيده نشود، اين بحران ها از كنترل خارج مي شوند.
به اعتقاد تحليلگر اين مؤسسه صهيونيستي، هماهنگي راهبردي نزديك ميان دولت دوم اوباما و اسرائيل براي اسرائيل بسيار حياتي است. شايد متأثر از فشار شديد لابي صهيونيستي بر مقامات آمريكايي بود كه جو بايدن معاون اوباما مجبور شد در نشست آيپك بگويد: همه گزينه ها و از جمله گزينه نظامي روي ميز است و اوباما در مورد عزم خود براي بازداشتن ايران از دسترسي به سلاح هسته اي بلوف نمي زند.
دولت آمريكا هم اكنون با كسري بودجه 7/16تريليون دلاري دست و پنجه نرم مي كند.
 


با شعار كورش آسوده بخواب سفارت آمريكا و انگليس هم به خواب رفتند (خبر ويژه)

انقلاب پيچيده ايران زماني رخ داد كه سفارت خانه هاي آمريكا و انگليس خيال مي كردند هيچ تهديدي متوجه ثبات در ايران نيست.
اينها تحليل مايكل اكس ورثي پژوهشگر انگليسي است. كتاب اكس ورشي تحت عنوان «ايران انقلابي: تاريخ انقلاب اسلامي» منتشر شده است. به گزارش هفته نامه اكونوميست؛ «محمدرضا پهلوي آخرين شاه ايران، در سال 1971 در كنار آرامگاه بنيانگذار پادشاهي ايران گفت كوروش! آسوده بخواب؛ زيرا كه ما بيداريم. اينگونه سخن گفتن، چنين تصوري را ايجاد مي كرد كه خاندان پهلوي، سلسله اي محبوب است كه الگوي پادشاهي هخامنشي را دنبال مي كند. با اين حال، در كمتر از يك دهه، مردم ايران حكومت وي را تحت رهبري آيت الله روح الله خميني سرنگون كردند» اين ديپلمات سابق انگليسي كه اكنون مدير مركز مطالعات ايران در دانشگاه اكستر است، هر چند لحني دشمنانه عليه انقلاب دارد، درباره راز پيروزي انقلاب اسلامي مي گويد: دوره هاي طولاني اعتراض و سوگواري كه به نام يوم الله شناخته مي شود به عنوان ريه هاي انقلاب عمل تنفس را انجام داده است.
اكس ورثي هر چند به عقده گشايي عليه ولايت فقيه پرداخته اما به اجبار اذعان كرده است: ادبيات و سخنوري هاي مذهبي، مردم را به جنگ هشت ساله با صدام علاقه مند كرد و بسياري را به اين امر متقاعد نمود كه جنگ دو كشور، ادامه نبرد ميان يزيد خليفه بدانديش باستاني و امام حسين پيشواي شهيد شيعيان است. بسياري از عمليات هاي ايران نيز از روي نام مكان هاي مقدس شيعيان برداشته مي شد.
 


پيگيري پرونده اختلاس در پتروشيمي(خبر ويژه)

پرونده اختلاس در پتروشيمي در دست رسيدگي است و بخشي از آن منجر به صدور كيفرخواست شده است.
مديركل سازمان بازرسي ايلام ضمن بيان اين خبر گفت: پتروشيمي ايلام از ابتدا به دلايل مختلفي از جمله مشكلات ساختاري در بدو امر گرفتار مشكلات عديده اي شد و سرانجام سهل انگاري مراجع مختلف در گذر زمان بر عملكرد پتروشيمي ايلام، باعث اختلاس در اين پروژه صنعتي استان شد و پرونده آن همچنان مفتوح است.
علي مهديخاني با اشاره به اينكه سال گذشته سازمان بازرسي بر حسب وظيفه ذاتي خود از پتروشيمي ايلام بازرسي به عمل آورد كه تخلفات گسترده مالي در اين مجتمع براي بازرسان محرز شد و پرونده آن جهت سير مراحل قانوني به مراجع ذيصلاح ارجاع داده شد، اظهار داشت: در حال حاضر در دادسراي عمومي و انقلاب تهران، پرونده اين اختلاس در دست رسيدگي است و در بخشي از آن منجر به صدور كيفرخواست شده و در دادگاه عمومي تهران در حال رسيدگي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان احمد شوهاني نماينده مردم ايلام نيز گفت: براساس مدارك و مستندات موجود، مبلغ واقعي اختلاس در پتروشيمي ايلام 440 ميليارد تومان است.
اين گزارش حاكي است متهم اصلي پرونده كه اكنون در بازداشت به سر مي برد، 5 سال به عنوان مديرعامل مجتمع پتروشيمي ايلام فعاليت مي كرد، او همچنين سالها، يكي از مديريت هاي حساس شركت بازرگاني پتروشيمي PCC را قبل و بعد از خصوصي سازي اين شركت بر عهده داشته است و شبكه گسترده اي از شركاي راهبردي را به منظور سوءاستفاده اقتصادي در داخل ايران و خارج از كشور در حوزه تجارت محصولات پتروشيمي و به خصوص صادرات اين محصولات براي خود ايجاد كرده است.
گزارش باشگاه خبرنگاران مي افزايد: حضور برخي از بدهكاران دانه درشت بانكي و فعاليت شركت هايي صوري به نام سهامدار بخش خصوصي به چالش جديد توسعه پتروشيمي كشور تبديل شده و از رونق توليد كاسته است.با وجود سپري شدن 9 سال از تاسيس پتروشيمي ايلام، هنوز بزرگترين واحد توليد اتيلن غرب ايران در مدار بهره برداري قرار نگرفته است.
بر اين اساس شركت ملي صنايع پتروشيمي از برخي سهامداران اين پتروشيمي به مراجع قضايي شكايت كرده است هر چند گوش برخي از سهامداران خصوصي پتروشيمي ايلام براي انجام تعهدات قراردادي و قانوني به شكايت، اولتيماتوم و ضرب الاجل بدهكار نيست.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10