(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 اسفند  1391 - شماره 20447

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پس از كاشت دو نهال در روز درختكاري مطرح فرمودند
تاكيد رهبر انقلاب بر حفظ محيط سبز اطراف شهرها
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
فعال يمني:
آمريكا در امور يمن دخالت مي كند نه ايران
كاشت نهال صلح و دوستي توسط رئيس جمهور
با حكم رهبر معظم انقلاب
نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بوير احمد منصوب شد
از امروز و پس از نصب ضريح جديد
شش گوشه سيدالشهدا(ع) آغوش خود را به روي زائران گشود
يك مركز مطالعاتي روسي تاكيد كرد
عصبانيت آمريكا از توسعه روابط ايران و مصر
مهمانپرست: 1+5 رويكرد منطقي آلماتي را حفظ كند
رئيس جمهور آرژانتين
از تفاهمنامه ميان ايران و كشورش دفاع كرد
فروش 22 قلم از هداياي رئيس جمهور با حضور خيرين
وزير آموزش و پرورش:
تحقق پيشرفت ها مرهون درايت رهبرمعظم انقلاب است
برگزاري مراسم غبارروبي ضريح مطهر حضرت معصومه(س)
اولين همايش ملي كاربرد سيستم هاي هوشمند برگزار شد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:
مطالعات تشكيل شوراي فضاي مجازي انجام شد
با حضور معاون اول رئيس جمهور
همايش بين المللي خليج فارس در بندرعباس برگزار شد
زوج پزشك هزينه ازدواج خود را
براي خريد تجهيزات بيمارستاني اهدا كردند
برگزاري جشنواره فرهنگي هنري سپاه 19 استان در سمنان
رئيس موسسه تحقيقات پنبه كشور:
پايه اقتصاد مقاومتي بخش كشاورزي است
راه اندازي 300 شبكه فرهنگ در كشور
گرد و غبار مردم اهواز را خانه نشين كرد
اردبيلي ها خريد آجيل شب عيد را تحريم كردند


پس از كاشت دو نهال در روز درختكاري مطرح فرمودند

تاكيد رهبر انقلاب بر حفظ محيط سبز اطراف شهرها

در هفته منابع طبيعي و روز درختكاري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز سه شنبه دو اصله نهال غرس كردند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس در سخناني، گياه و درخت را براي هر كشور و مجموعه بشري مايه بركت و آباداني خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به كاشت و نگهداري درختان و همچنين جلوگيري از قطع آن، خاطرنشان كردند: گلايه اي كه از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختكاري وجود دارد، اين است كه گاهي صدها درخت در جاهايي كه نبايد قطع بشوند، قطع مي شوند.
ايشان افزودند: علاوه بر غصب زمين هاي اطراف شهرها و آبادي ها و از بين رفتن پوشش گياهي توسط برخي افراد سودجو كه سبزي اين مناطق را به سيمان و ساختمان هاي بلندمرتبه تبديل مي كنند، مجموعه جنگل هاي كشور نيز در معرض تهديد قرار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر ضرورت شكل گيري عزم و اراده راسخ براي جلوگيري از تصرف غيرقانوني مناطق اطراف شهرهاي بزرگ تصريح كردند: از بين رفتن محيط سبز اطراف شهرها، بخصوص جنگل ها، مشكلات متعدد بشري را به دنبال دارد كه همه مسئولين مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضاييه و شهرداري ها بايد براي جلوگيري از پيشرفت اين حركت غلط، اقدام جدي بعمل آورند.
در اين مراسم، وزير جهاد كشاورزي، رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست و همچنين شهردار و استاندار تهران حضور داشتند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني (ره): نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شويد و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، هميشه با بصيرت و با چشماني باز به دشمنان خيره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر آرام گذاريد، لحظه اي آرامتان نمي گذارند.
 


درپرتو وحي

وضعيت ظالمان در جهنم
قرآن عظيم:
و همه شما (بدون استثناء) وارد جهنم مي شويد؛ اين امري است حتمي و قطعي پروردگارت.
سپس:
متقيان و پرهيزكاران را از آن رهايي مي بخشيم و ظالمان را، درحالي كه (از ضعف و ذلت) به زانو در آمده اند، در آن (جا) رها مي كنيم!
سوره مريم
آيات 72 و 71
 


اخبار ادبي و هنري

«دوكوهه» با صداي گلريز
و گروهي از خوانندگان جوان ساخته شد
مجموعه قطعات موسيقي با موضوع يادمان «دوكوهه» به آهنگسازي «رمضان عظيمي» به اتمام رسيد.
«رمضان عظيمي» آهنگساز، در گفت وگويي در خصوص فعاليت هاي جديدش اظهار داشت: مجموعه قطعات موسيقي ساخته شده با موضوع يادمان «دوكوهه» به اتمام رسيده است.
وي با اشاره به اينكه اين اثر براي اردوي راهيان نور ساخته شده است، افزود: اين آلبوم داراي شش قطعه با اشعار و موسيقي بسيار متفاوت است. محمد گلريز، عليرضا وكيلي منش، مهدي اميدي مقدم و محسن حسن زاده از جمله خوانندگان آن هستند.
وي يادآور شد: آلبوم «دوكوهه» با تنظيم شهرام ركوعي و آهنگسازي من به سفارش سپاه محمد رسول الله ساخته شده است. عظيمي با بيان اينكه اين آلبوم وارد بازار نمي شود، يادآور شد: پلاك عاشقي، پايگاه حماسه سازان، قافله دوكوهه، حماسه هاي دوكوهه، تجلي گاه عشق، دو كوهه يادگار ما، قطعات اين اثر جديد هستند.
كشاورز: ابراهيم گلستان
با پول انگليسي ها فيلم مي ساخت
محمدعلي كشاورز بازيگر پيش كسوت سينما در گفت وگويي كه مدتي قبل با يكي از نشريات داشت در بخش هايي از اين مصاحبه انتقادات شديدي از ابراهيم گلستان مطرح كرده است.
به گزارش كافه سينما به نقل از پارس توريسم در اين گفت وگو كه چندي پيش با مجله فيلم انجام شده كشاورز در اظهاراتي گفته: من نمي دانم چرا آقاي گلستان هميشه از كمك نداشتن و كمك نكردن ديگران حرف مي زد اما نمي گويد چه كساني كمكش مي كردند. چرا نمي گويد فروغ هر روز سر صحنه مي آمد و به او كمك مي كرد. آدم هاي زيادي در كار گلستان به او كمك مي كردند. حتي خيلي از فيلم هاي مستند او را ديگران ساختند و به اسم او تمام شد. آقاي گلستان همه اين ها را يادش رفته و فقط بلد است فحش بدهد. آقاي گلستان شما در آن زمان چيزهايي داشتيد كه خيلي ها در حسرتش بودند. حالا اگر عده اي به خاطر موقعيت تو و اين كه يك استوديو داشتي به سراغت آمده اند بايد بنشيني و اين حرف ها را بزني؟ آن وقت مي آيي از كساني تعريف مي كني كه خيلي بايد تلاش كنند تا به اين ها برسند... مي گويي فلاني توده اي بوده. مگر خودت نبودي؟ تو چه كار به زندگي خصوصي مردم داري، به كارشان توجه كن... فيلمي هم ساختي كه مدام به آن افتخار مي كني ولي اصلا مورد توجه قرار نگرفت و بعيد مي دانم حالا هم مورد توجه باشد. چرا از خودت نمي گويي؟ آن زمان كه خيلي ها عارشان مي آمد براي انگليس كار كنند تو با افتخار كار مي كردي. چند تا از فيلم هايت را با پول شركت نفت ساختي؟ چه قدر از شركت نفت پول گرفتي؟ چرا از ... مي گويي كه شاعر نبوده؟ از خودت بگو كه به تو مي گفتند گلستان نفتي!
بازيگر «فهرست شيندلر»:
از بازي در اين فيلم شرمگين بودم
«اوليويا دابروسكا»، بازيگر سه ساله فيلم هولوكاستي «فهرست شيندلر» ساخته «استيون اسپيلبرگ» گفت: زماني كه در 11سالگي اين فيلم را براي اولين بار ديدم از اينكه در اين فيلم بازي كرده ام شرمنده شدم.
به گزارش فارس، او در مرور خاطره بازي و سپس تماشاي اين فيلم براي اولين بار گفت: تنها خاطره اي كه از بازي در اين فيلم دارم اين است كه به شدت وحشت زده بودم و زماني كه اين فيلم را براي اولين بار ديدم به شدت مضطرب و نگران شدم.
او كه هم اكنون دانشجو است گفت: زماني كه براي اولين بار «فهرست شيندلر» را ديدم، مطمئن بودم كه ديگر هرگز در زندگي ام اين فيلم را تماشا نخواهم كرد، به شدت از اينكه در اين فيلم بازي كرده ام، شرمنده بودم و هرگاه پدر و مادر كوچكترين چيزي در رابطه با اين فيلم به ديگران مي گفتند، به شدت از دست آنها عصباني مي شدم، حقيقتا از بازي در اين فيلم پشيمان بودم.
دابروسكا افزود: حال خوبي نداشتم، اسپيلبرگ بارها به من توصيه كرد كه به خودم فرصت بدهم و حداقل تا 18سالگي ديگر اين فيلم را نبينم، اطرافيانم نيز همواره به من توصيه مي كردند كه در رابطه با هولوكاست بيشتر بدانم چون يكي از نكات مهم زندگي من محسوب مي شود، همه اين حرف ها به شدت مرا نااميد و غمگين مي كرد.
نخستين جلسه شعرخواني
شاعران پاسدار
اولين جلسه شعرخواني شاعران پاسدار برگزار شد. اين برنامه با همكاري مشترك معاونت تبليغات و فرهنگ سازماني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و كانون شاعران پاسدار در سالن اسوه برپا شد.
در اين برنامه شاعران مطرحي چون محمدحسين ابراهيمي، ابراهيم حافظي، رحمت الله علي رحيمي، مهدي حق شناس، مهرعلي محمدنژاد، كمال پيرآذر و ديگر شاعران برتر كنگره شعر پاسدار به شعرخواني پرداختند.
تاكنون دو كنگره شعر پاسداران شاعر برگزار شده است كه اولين كنگره تير و دومين كنگره دي ماه سال جاري برگزار شد.
معاونت فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران 600 شاعر را در دو كنگره شعر پاسداران شناسايي كرده است كه برخي از اين شاعران در سطح كشور هم مطرح هستند و تاكنون جوايزي را در جشنواره هاي مختلف به خود اختصاص داده اند.
 


فعال يمني:

آمريكا در امور يمن دخالت مي كند نه ايران

يك فعال حقوقي يمني تاكيد كرد: اتهام دخالت ايران در امور داخلي صنعا با هدف سرپوشي براي دخالت هاي آشكار آمريكا و كشورهاي منطقه در يمن دنبال مي شود.
«احمد الجنيد» روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: واقعيت آن است كه آمريكا، كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و برخي از كشورهاي اروپايي در امور داخلي يمن دخالت مي كنند.
وي افزود: ادعاي دروغ كشتي سلاح ايراني در نزديكي سواحل يمن براي اولين بار توسط روزنامه هاي آمريكايي نزديك به دستگاه هاي اطلاعاتي آن كشور منتشر شد و اين امر نشان دهنده آن است كه اتهامات مزبور كاملا برنامه ريزي شده و در راستاي منافع برخي از گروه هاي سياسي يمن است.
فعال حقوقي يمني تاكيد كرد: به عنوان حقوقدان از دولت يمن مي خواهم تا دلايل خود مبني بر ادعاي دخالت ايران را ارائه نمايد و اين كه شبكه هاي جاسوسي ادعايي و سلاح هاي ايراني كه از آنها سخن مي گويند كجا هستند؟ در حالي كه تاكنون هيچگونه دليلي در اين زمينه ارائه نشده است.
وي افزود: ما همواره شاهديم كه ملت يمن با سلاح هاي مجهز به صداخفه كن تركيه اي، كمك هاي مالي عربستان و قطر و با استفاده از بمب ها و هواپيماهاي آمريكايي كشته مي شوند.
الجنيد تصريح كرد: عربستان از 45 هزار شخصيت يمني با هدف اقدامات خرابكارانه حمايت مي كند و عوامل آن كشور اقدام به انفجار لوله هاي نفت، دكل هاي برق نموده و از طريق ايجاد فتنه مذهبي و اختلافات فرقه اي در پي تجزيه يمن هستند.
اين فعال حقوقي يمني درباره مخالفت «ژنرال علي محسن الاحمر»، برادر ناتني «علي عبدالله صالح» ديكتاتور پيشين، با تغيير ساختار ارتش و مطرح كردن دخالت ايران در امور يمن گفت: الاحمر در راستاي منافع آمريكا، تركيه و عربستان تلاش مي كند و از سوي ديگر متحد شماره يك قطر در يمن است.
 


كاشت نهال صلح و دوستي توسط رئيس جمهور

محمود احمدي نژاد به مناسبت فرارسيدن روز درختكاري و هفته طبيعت نهالي را در بوستان غيرمتعهدها غرس كرد.
رئيس جمهور در مراسم غرس نهال صلح و دوستي و افتتاح بوستان غيرمتعهدها كه در محل بوستان حافظيه برگزار شد اظهار كرد: ما امروز در اينجا جمع شديم تا به نشانه همبستگي، همراهي و همگرايي براي رسيدن به صلح پايدار در سايه توحيد و عدالت درخت بكاريم و تعهد خود را براي پاسداري از عظمت انسان، پاكي و دوستي به نمايش بگذاريم.
وي افزود: چقدر زيباست كه تمام هفت ميليارد انسان هر روز يك گام به سمت همگرايي و همدلي بردارند و هر روز يك اقدام زيبا براي وحدت و همگرايي انجام دهند.
احمدي نژاد ادامه داد: اگر ما در اين مسير قرار بگيريم زندگي چقدر زيبا و دوست داشتني خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس جمهور با اينكه امروز ما درخت مي كاريم تا صلح و عدالت را مطالبه كنيم تصريح كرد: امروز مطالبه صلح و عدالت مطالبه همه ملت ها است و به لطف خداوند به زودي بر روي زمين مستقر خواهد شد.
در اين مراسم كه با شعار «به اميد روز استقبال از بهار انسانها در جهان» برگزار شد، پيش از سخنان رئيس جمهور، مسئول دبيرخانه جنبش عدم تعهد در سخنان خود بارها از واژه «بهار» استفاده كرد. گفتني است احمدي نژاد هم سخنان خود را در اين مراسم با شعار «زنده باد بهار»! به پايان برد.
 


با حكم رهبر معظم انقلاب

نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بوير احمد منصوب شد

رهبر معظم انقلاب اسلامي طي حكمي نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بوير احمد را منصوب كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي طي حكمي حجت الاسلام آقاي حاج سيد«شرف الدين ملك حسيني» را به عنوان نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بوير احمد منصوب كردند.
متن حكم رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاي حاج سيّد شرف الدين ملك حسيني دامت تأييداته
بعد السلام و التحيه
در پي درگذشت عالم جليل القدر مرحوم والد مكرّم و معظّم جنابعالي رضوان الله عليه، بر حسب درخواست وپيشنهاد ارادتمندان آن مرحوم و جنابعالي، شما را كه بحمدالله خلف صالح ايشان و آراسته به فضيلت علم وتقوا مي باشيد، به نمايندگي خود در استان كهگيلويه و بوير احمد منصوب مي كنم. اميد است كه حضور شما در آن استان و در ميان آن مردم انقلابي و غيور كه بارها از عرصه هاي امتحان سربلند بيرون آمده اند، مايه بركت و اعتلاي روز افزون آن منطقه باشد.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيّدعلي خامنه اي
 


از امروز و پس از نصب ضريح جديد

شش گوشه سيدالشهدا(ع) آغوش خود را به روي زائران گشود

ضريح حضرت سيدالشهدا عليه السلام روز گذشته با حضور مقاماتي از كشورهاي مختلف اسلامي در كربلاي معلي رونمايي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، مراسم رونمايي ضريح جديد امام حسين(ع) از ساعت 3 ظهرديروز به وقت محلي و سه ونيم به وقت ايران در ضلع شمالي، مقابل باب السلام حرم مطهر با حضور باشكوه مقامات و شخصيت هاي برجسته از كشورهاي مختلف اسلامي برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه تني چند از شخصيت هاي عراقي همچون،حجت الاسلام والمسلمين شيخ عبدالمهدي كربلايي توليت عتبه حسينيه و نوري المالكي نخست وزير عراق و از ايران حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد رييس هيات امناي ضريح امام حسين(ع) سخنراني كردند.
در اين مراسم دكترعلي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان به عنوان مقام دولتي و سياسي ، آيت الله جنتي عضو خبرگان رهبري، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ، حجت الاسلام صافي گلپايگاني فرزند آيت الله صافي از مراجع تقليد قم،حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمين تقوي عضو شوراي سياست گذاري ائمه جمعه و الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و همچنين برخي از مقام هاي عراقي و برخي از كشورهاي اسلامي ،در حرم حضرت سيدالشهداء حضور داشتند.
مراسم رونمايي از ضريح جديد حضرت اباعبدالله الحسين(ع) توسط تعدادي از شبكه هاي ايراني و عراقي به صورت زنده پخش شد.
ضريح جديد امام حسين(ع) توسط هنرمندان ايراني و باطراحي استاد فرشچيان در كارگاهي در قم ساخته شده ودر ساخت آن 118/650 كيلو طلا و (4600) كيلو نقره، به كار رفته است.
ضريح جديد از نظر شكل هندسي مانند ضريح قديم ولي از نظر ارتفاع كمي بلندتر است.
مساحت اين طرح بالغ بر 86 /33 متر مربع و تعداد پنجره هاي آن 20 باب است. بر روي ضريح جديد امام حسين(عليه السلام) آيه هايي از قرآن كريم و در داخل ضريح احاديثي از اهل بيت (ع) در حق امام حسين (ع) و فضل زيارت آن امام بزرگوار نقش بسته است.
ضريح قديمي مرقد امام حسين(ع) 79 سال پيش توسط بهره اي هاي هندي كه فرقه اي شش امامي هستند ساخته شده بود و امروز اين نعمت و كرم الهي شامل حال ملت ايران و هنرمندان حسيني كشورمان شده تا با هنر اسلامي و اصيل خود چشم عالميان را خيره و مبهوت كنند.
 


يك مركز مطالعاتي روسي تاكيد كرد

عصبانيت آمريكا از توسعه روابط ايران و مصر

باگرات سيرانيان رئيس مركز مطالعات عربي و اسلامي انستيتو شرق شناسي وابسته به آكادمي علوم روسيه گفت: آمريكا از توسعه روابط و همكاريهاي ايران و مصر عصباني است.
سيرانيان روز سه شنبه در گفت و گو با راديو دولتي صداي روسيه با اشاره به سفر جان كري وزير امور خارجه آمريكا به مصر گفت: كري هدف بسيار دشواري در سفر به مصر دنبال مي كرد،زيرا وي بايد اين كشور را در مدار دوستان آمريكا حفظ كند.
به گزارش ايرنا وي افزود: سفر احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران به مصر و استقبال از وي حاكي از اين واقعيت است كه مصر كه پس از اسرائيل دومين شريك عمده راهبردي آمريكا در منطقه خاورميانه است، بصورت سنتي و معمول رفتار نمي كند و اين مساله نگراني شديد آمريكا را برانگيخته است.
رئيس مركز مطالعات عربي و اسلامي انستيتو شرق شناسي روسيه يادآوري كرد: ديدار كري از خاورميانه براي آمريكا اهميت فوق العاده داشت زيرا كه نخستين سفر وي به اين منطقه بسيار پيچيده بود.
كارشناس ارشد روس گفت: اما سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به مصر كه چند روز به طول انجاميد، نشان داد كه اين كشور و مصر به توسعه روابط با يكديگر علاقمند هستند.
سيرانيان با اشاره به تلاش آمريكا براي منزوي كردن ايران در عرصه بين المللي يادآوري كرد: ديدار احمدي نژاد از مصر نشان داد ايران در انزوا قرار ندارد و تمام تلاش هاي واشنگتن در اين زمينه به هدر رفت.
سيرانيان با اشاره به توافق موجود ميان مصر و آمريكا پس از معاهده كمپ ديويد، گفت: اكثريت جامعه اين كشور و به ويژه فعالان اسلامي مصر به شدت مخالف همكاري با اسرائيل هستند و يك واقعيت اصولي در سياست خاورميانه است.
وي افزود: به همين دليل شاهد عدم استقبال گسترده از سفر وزير امور خارجه آمريكا متحد نزديك اسرائيل به مصر از طرف جامعه و افكار عمومي اين كشور هستيم .
كارشناس روس دراين رابطه به اهميت انزواي ايران براي آمريكا به ويژه با توجه به حمايت تهران ازحكومت سوريه اشاره كرد و افزود: اما برخلاف خواسته و تمايل واشنگتن، حكومت مصر كشور سني مذهب منطقه از ايران شيعه مذهب حمايت كرد و اين واقعيت خشم و نارضايتي آمريكا را برانگيخت .
 


مهمانپرست: 1+5 رويكرد منطقي آلماتي را حفظ كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان شرط موفقيت مذاكرات ايران و گروه 1+5 را در گروحاكم بودن رويه منطقي بر گفت و گوها دانست.
«رامين مهمانپرست» در نشست هفتگي با خبرنگاران با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 در آلماتي، اظهار كرد: در اين نشست فضايي ايجاد شد كه در صورت تفاهم و تكميل نوع ورود به بحث مذاكرات مي تواند آينده اي قابل قبول را براي تفاهم بين طرفين ترسيم كند.
وي تأكيد كرد: چشم انداز مذاكرات در صورتي كه رويه منطقي، همچنان بر آن حاكم باشد و تلاش ها براي كامل كردن رويكرد كشورهاي 1+5 به سمت پيشنهادات كشور ما نزديك تر شود روشن خواهد بود و مي تواند تفاهم نهايي را به دنبال داشته باشد. بخشي از اين رويكرد جديد و بخشي از چشم انداز آينده مربوط به كاهش تحريم ها و كنار گذاشتن رفتارهايي است كه به شكل نادرست در قبال ملت بزرگ ايران تاكنون اعمال شده است.
تا رسيدن به تفاهم هنوز اقدامات ديگري لازم است
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين درباره اظهارات اخير علي اكبر صالحي، درباره لغو تدريجي تحريم ها و اين كه آيا اين اظهارات در پي نتايج مذاكرات بوده گفت: فضاي مذاكرات متفاوت از گذشته دنبال شد، پيشنهادات 1+5 منطقي تر از گذشته طرح شد. در واقع در پاسخ به پيشنهاداتي كه از جانب كشور ما در اجلاس قبلي به صورت جامع طرح شده بود بخشي از پاسخ پيشنهادات در اجلاس آلماتي، مطرح شد. ممكن است تا رسيدن به تفاهم نهايي هنوز اقدامات ديگري لازم باشد و در ادامه مذاكرات بحث ها كامل شود. اما جهت گيري جديدي كه توسط كشورهاي 1+5 صورت گرفت فضا را به سمتي هدايت كرد كه پيشنهادات را قابل بررسي و ارزيابي نشان داد. البته اين گام اول است بايد در نشست كارشناسان فني كه برگزار مي شود و همچنين اجلاس بعدي در آلماتي، نقطه نظرات طرفين مطرح شود، بحث ها دنبال شود تا به تدريج به نتيجه مورد قبول طرفين برسد.
رژيم صهيونيستي
تهديد اول منطقه است
دستيار ويژه وزير امور خارجه در پاسخ به پرسش ديگري درباره دنبال كردن طرح سازش در شرايط ادامه شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي و توهين آنها به مقدسات اسلامي نيز گفت: زماني منطقه ما روي آرامش را خواهد ديد كه مشكلات موضوع فلسطين به صورت ريشه اي حل شود. رژيم صهيونيستي تهديد اول منطقه است كه همچنان شاهد تداوم تجاوزات آنها هستيم.
نيازي به مذاكرات مستقيم بين ايران و آمريكا نيست
مهمان پرست در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري كه پرسيد با توجه به رويكرد مثبت در آلماتي آيا پيش بيني مي كنيد در نشست فروردين ماه شاهد گفت وگوي موضوعي با آمريكا درباره مسايل هسته اي باشيم؟ گفت: مذاكره بين نمايندگان ايران و 1+5 در نشست آلماتي با رويكرد جديد به صورت مثبت در حال پيگيري است و در نشست هاي بعدي با توجه به نحوه ادامه مذاكرات مي توان گام هاي بعدي را تعريف كرد. فعلاً در شرايط حاضر نه نيازي به مذاكرات مستقيم بين ايران و آمريكا وجود دارد و نه هنوز چارچوبي كه مقام معظم رهبري فرمودند تأمين شده است.
 


رئيس جمهور آرژانتين

 از تفاهمنامه ميان ايران و كشورش دفاع كرد

رئيس جمهور آرژانتين از تفاهمنامه امضا شده ميان ايران و آرژانتين دفاع كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران «كريستينا فرناندز» در صفحه شخصي خود نوشته است: اجازه نمي دهم تا هيچ كسي در امور كشورمان دخالت كند.
وي در ادامه افزوده است: اجازه نمي دهم تا حادثه و تراژدي آميا همچون توپ فوتبالي در زمين بين الملل چرخ بخورد. اين تراژدي در آرژانتين اتفاق افتاده است و به كشورهاي ديگر اجازه نمي دهم تا در امور و تصميمات داخلي ما دخالت كنند.
بنابراين گزارش چهارشنبه گذشته مجلس نمايندگان آرژانتين پس از 13 ساعت بحث و بررسي تفاهم نامه امضا شده ميان ايران و آرژانتين را در رابطه با حادثه آميا با 131 راي موافق تصويب كرد.
پس از تصويب شدن اين تفاهم نامه موج عظيمي از مخالفت هاي افراد و سازمان هاي صهيونيست به سوي مقامات آرژانتين سرازير شده است.
گفتني است، سازمان بناي بريث بين الملل، سازمان يهودي كه در آمريكا مستقر است مقامات آرژانتين را به دليل تصويب كردن اين تفاهم نامه مورد انتقاد قرار داد.
 


فروش 22 قلم از هداياي رئيس جمهور با حضور خيرين

معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: 22 قلم از هداياي رئيس جمهوري كه از روساي كشورهاي مختلف به وي هديه شده با حضور خيرين به فروش مي رسد.
«حسين بدخشان» در گفت وگو با ايرنا افزود: افراد خير ونيكوكار مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان بهزيستي براي شركت در دومين مراسم فروش هداياي رئيس جمهوري ثبت نام كنند.
وي با بيان اينكه هيچگونه محدوديتي براي تعداد ثبت نام افراد خير وجود ندارد، گفت: آن دسته از افرادي كه موفق به ثبت نام تا موعد مقرر فروش اين هدايا نشدند، روز برگزاري مراسم نيز مي توانند در سايت بهزيستي براي خريد اين اقلام، اعلام آمادگي كنند.
معاون سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: همه ضوابط حضور افراد نيكوكار در اين حراج ملي در سايت بهزيستي اطلاع رساني شده است.
بدخشان با بيان اينكه در مرحله نخست فروش هداياي رئيس جمهوري، 50 درصد اين اقلام به فروش رسيده است، گفت: اميدواريم بقيه اين هدايا نيز در اين مراسم كه قرار است هفته آينده برگزار شود، فروخته شود.
وي تاكيد كرد: عوايد حاصل از فروش اين هدايا به نفع تامين سهم آورده مسكن مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي هزينه خواهد شد.
 


وزير آموزش و پرورش:

 تحقق پيشرفت ها مرهون درايت رهبرمعظم انقلاب است

وزير آموزش و پرورش گفت: تحول بنيادين در اين دستگاه از مطالبات رهبر انقلاب است و سند تحول بنيادين دورنماي خواسته هاي فرهنگيان و ملت براي رسيدن به آموزش و پرورش پايدار است.
به گزارش ايرنا از كرمان، دكتر «حميدرضا حاجي بابايي» روز گذشته در جمع فرهنگيان شهرستان سيرجان افزود:رهبرمعظم انقلاب اسلامي با اطلاع كافي از خواسته فرهنگيان و شناخت عميق از اسلام، اين سند را تأييد كردند تا اجرايي شود.
وي اظهار كرد: در نوع نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش نيز بايد تحول ايجاد شود و سخن از تحول يعني در همه برنامه ريزي ها به آموزش و پرورش توجه كنيم و از ديدگاه رهبري اين وزارتخانه در بالاترين جايگاه قرار دارد.
حاجي بابايي به دغدغه هر خانواده براي تربيت فرزندش اشاره كرد و گفت: هر كسي سفارش مي كند معلم، فرزند را تربيت مي كند و مي داند كه با تربيت مشكلات جامعه را كم كرده است، اما آيا مي دانيم كه يك معلم همانند يك بافنده فرش است كه بايد تار و پود را ببافد تا يك فرش محكم تحويل جامعه دهد.
وي بيان كرد: معلم نيازمند عنايت همه قشرهاي جامعه است زيرا هر كسي كه امروز بر مسند مسئوليت قرار دارد نتيجه كار معلم است و رهبرمعظم انقلاب فرمودند امام را معلم تربيت كرد و ما به دنبال آموزش و پرورشي هستيم كه در تحول بنيادين نگاه به تربيت صحيح داشته باشد.
وزير آموزش و پرورش همچنين به اهميت هنرستان هاي فني و حرفه اي اشاره كرد و گفت: در تحول بنيادين بايد 70 درصد دانش آموزان كشور در مراكز فني و حرفه اي مشغول تحصيل و پس از تحصيل و خدمت سربازي جذب بازار كار شوند.
حاجي بابايي افزود: ما اين را مي خواهيم و از همه وزارتخانه ها و نهادها درخواست داريم براي برطرف شدن معضل بيكاري و داشتن نيروي آموزش ديده، مطابق با رشته خود را داشته باشيد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به پيشرفتهاي چشمگير ايران اسلامي در ابعاد مختلف، گفت: پيشرفتها در كشور عزيزمان با مديريت و درايت رهبرمعظم انقلاب اسلامي محقق مي شود.
حاجي بابايي، در مراسم بهره برداري از اين واحد آموزشي در سيرجان افزود: بايد از امكانات موجود براي دستيابي به موفقيت هاي روزافزون و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي به طور بهينه استفاده كرد.
وي به دانش آموزان سفارش كرد، قدردان كار و تلاش معلمان خود باشند و گفت: دانش آموزان همواره بايد به پدر و مادر خود احترام بگذارند.
وي افزود: دانش آموزان بايد كشور و اسلام عزيز را دوست داشته باشند زيرا اسلام براي همه ما آينده ساز است.
حاجي بابايي، همچنين از امام جمعه، فرماندار، مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگيان شهرستان سيرجان براي تلاش در جهت تعليم و تربيت آينده سازان كشور ايران اسلامي قدرداني كرد.
وزير آموزش و پرورش كه به كرمان سفر كرده است، ديدار با مسئولان استان، تجليل از فرهنگيان و جانبازان فرهنگي، افتتاح طرحهاي آموزشي و حضور در جمع فرهنگيان را در برنامه هاي سفر دو روزه خود به اين استان دارد.
 


برگزاري مراسم غبارروبي ضريح مطهر حضرت معصومه(س)

آيين غبارروبي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دوشنبه شب با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و «عدنان الاسدي» سرپرست وزارت كشور عراق در قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين آيين معنوي كه با حضور جمعي از معاونان و مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولان آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، ميهمانان شركت كننده با پوشيدن لباس خادمين بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت(س) پس از برنامه مداحي و شعرخواني توسط استاد «محمدعلي مجاهدي» پدر شعر آييني كشور و «سيدحميد برقعي» از شاعران جوان كشورمان به غبارروبي ضريح مطهر اين بانوي بزرگوار اسلام پرداختند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه آيين غبارروبي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا اظهار داشت: پيروي و تمسك به سيره و روش زندگي اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، مهمترين راهكار براي مقابله با هجمه گسترده فرهنگي دشمنان است.
حسيني افزود: امروز بايد سبك و روش زندگي ما براساس مباني ديني و آموزه هاي اسلامي و با الگو گرفتن از انوار الهي ائمه اطهار(ع) متحول شود.
وي با بيان اينكه بايد حيات و ممات خود را با عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) پيوند دهيم، خاطرنشان كرد: حركت نمادين غبارروبي در حقيقت اعلام آمادگي براي اطاعت و تبعيت از دستورات و فرمايشات اهل بيت(ع) و بزرگان دين است.
حجت الاسلام والمسلمين حبيب الله فرحزاد از خطباي حوزه علميه قم نيز در مراسم غبارروبي با اشاره به مقام والاي علمي و معنوي حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: ايشان در ميان امامزادگان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) همچون ستاره اي درخشان، نورافشاني مي كنند و احاديث معتبري درباره جايگاه و مقام ايشان از ائمه اطهار(ع) نقل شده است.

 


اولين همايش ملي كاربرد سيستم هاي هوشمند برگزار شد

قوچان - خبرنگار كيهان:
اولين همايش ملي كاربرد سيستم هاي هوشمند (محاسبات نرم) در علوم و صنايع به مدت 2 روز در دانشگاه آزاد قوچان برگزار شد.
در اين همايش كه با حضور اعضاي هيئت علمي منطقه 9 دانشگاه آزاد، اساتيد و پژوهشگراني از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي شهرهاي مختلف كشور، صاحبان صنايع و دانشجويان در سالن اجتماعات دكتر جوانبخت برگزار شد، دبير كميته علمي همايش گفت: اهداف كلي از برگزاري همايش، آشنايي هر چه بيشتر متخصصان، اساتيد، دانشجويان و علاقه مندان به مباحث علوم كامپيوتر، به ويژه هوش مصنوعي و همچنين آشنايي با آخرين دستاوردهاي علمي در اين زمينه است.
دكتر رضا قاسمي افزود: كاربرد سيستم هاي هوشمند منحصر به يك بخش و حوزه خاص نيست و بسيار متنوع و گسترده است.
وي گفت: مهم ترين محورهاي همايش هوش محاسباتي، محاسبات نرم، كنترل و مدل سازي فازي، الگوريتم هاي ژنتيك، معماري و تئوري شبكه هاي عصبي و داده كاوي و كشف دانش بود كه مقالاتي نيز در اين موضوعات به دبيرخانه همايش رسيده است.
در ادامه پروفسور نعيمايي مقدم، عضو هيئت علمي دانشگاه فردوسي نيز گفت: يكي از موارد كاربرد اين سيستم ها در صنعت برق است كه در استفاده از ابزارها و سيستم هاي قبلي و غيرهوشمند در اين صنعت، چالش ها و مشكلاتي وجود دارد كه با استفاده از سيستم هوشمند، در امور مربوط به توليد، اشتغال و توزيع برق سهولت ايجاد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر طباطبايي، دبير همايش نيز گفت: اين سيستم ها الهام گرفته از روال طبيعي، انسان و موجودات زنده است كه در بررسي آنها، الگوريتمي ارائه شده تا يك سري از مسائل حل ناشدني يا سخت كنوني را بتوان از اين طريق برطرف ساخت.
 


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

مطالعات تشكيل شوراي فضاي مجازي انجام شد

كاشان-خبرنگار كيهان:
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از كاهش قيمت ها به عنوان يكي از سياست هاي اين وزارتخانه خبر داد.
محمدحسن نامي در حاشيه بهره برداري از طرح هاي مخابراتي شهرستان كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش زيادي در سال جاري براي كاهش قيمت ها در تمامي بخش هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات شده است.
وي با اشاره به اينكه از اپراتورها خواسته شده تا در جهت كاهش قيمت هاي خود اقدام كنند خاطرنشان كرد: در اين زمينه تاكنون 10 تا 30 درصد كاهش قيمت داشته ايم.
وي جلوگيري از افزايش قيمت پهناي باند از 37 ميليون تومان به 54 ميليون تومان را از جمله تلاش هاي اين وزارتخانه اعلام كرد و افزود: نه تنها اين رشد قيمت اعمال نشد بلكه يك ميليون تومان از قيمت 37 ميليون تومان كاهش يافت.
وي تصريح كرد: تشكيل شوراي فضاي مجازي از اولويت هاي كاري اين وزارت است كه طرح مطالعاتي آن صورت پذيرفته است.
وي با بيان اينكه در آينده اي نزديك براي هر ايراني چهار صفحه اطلاعاتي تشكيل مي شود بيان داشت: اين صفحات شامل صفحه هاي اطلاعات شخصي، اطلاعات بهداشت و سلامت، اطلاعات اقتصاد و صفحه امنيت و قضايي است كه تشكيل آن در مركز ملي اطلاعات كشور پيش بيني شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، بهره برداري از چند طرح مخابراتي با اعتباري بالغ بر 35 ميلياردريال در كاشان آغاز شد.
 


با حضور معاون اول رئيس جمهور

همايش بين المللي خليج فارس در بندرعباس برگزار شد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
بيست و يكمين همايش بين المللي خليج فارس با حضور معاون اول رئيس جمهور و انديشمنداني از داخل و خارج در بندرعباس برگزار شد.
در اين همايش معاون اول رئيس جمهور با اشاره به تلاش جمهوري اسلامي ايران براي تامين امنيت پايدار در خليج فارس اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به دنبال دستيابي به ساختاري نوين و كارآمد براي تامين امنيت پايدار است.
محمدرضا رحيمي با تاكيد بر اين كه امنيت منطقه با محوريت صرف نظامي تامين نخواهد شد گفت: بهره گيري از فرصت ها و مقابله با چالش هاي موجود تنها با همكاري هاي فرامنطقه اي، اتحاد و دوري از راهكارهاي بيگانگان ميسر خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: بيگانگان با ترويج ايران هراسي به دنبال توجيه حضور خود در منطقه هستند اين در حالي است كه حضور ايران قدرتمند در منطقه مي تواند سبب توسعه و مصونيت منطقه و كوتاهي دست بيگانگان شود.
رحيمي با بيان اينكه سياست ايران در منطقه توسعه روابط 100درصدي با كشورها است اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران خود را ضامن امنيت منطقه مي داند و در صورت عدم دخالت بيگانگان كشورهاي منطقه با صلح و دوستي در كنار هم زندگي خواهند كرد.
در بيست و يكمين همايش بين المللي خليج فارس انديشمنداني از كشورهاي عمان، يمن، قطر، عراق، تركيه، مصر، قبرس، ايتاليا، نيجريه، سوئد، آلمان، ژاپن، سنگاپور و همچنين بيش از يك صد نفر از صاحبنظران و مورخان داخلي حضور داشتند.
از 160مقاله ارسالي به دبيرخانه اين همايش 60مقاله برتر شناخته شدند.
 


زوج پزشك هزينه ازدواج خود را

براي خريد تجهيزات بيمارستاني اهدا كردند

گناباد- خبرنگار كيهان:
يك زوج پزشك در گناباد هزينه مراسم ازدواج خود را براي خريد و اهداي تجهيزات بيمارستاني اختصاص دادند.
اين دو پزشك نيكوكار با خريد افزون بر 100 ميليون ريال تجهيزات پزشكي، آن را در اختيار بيمارستان هاي 22 بهمن و 15 خرداد شهر بيدخت گناباد قرار دادند.
دكتر محمودرضا نعمت اللهي پزشك متخصص قلب و عروق و دكتر فاطمه قوام سعيدي پزشك عمومي در آيين اهداي اين تجهيزات از همراهي و رضايت خانواده هاي خود در اجراي اين تصميم تشكر و قدرداني كردند.
 


برگزاري جشنواره فرهنگي هنري سپاه 19 استان در سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره فرهنگي، هنري (تئاتر، سرود و تواشيح) يادبود شهيد سرتيپ حسن شاطري صبح ديروز در سمنان آغاز به كار كرد.
معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره با حضور بيش از 22 گروه از 19 استان كشور روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در سمنان و مهديشهر برگزار و در طول اين دو روز گروه هاي راه يافته به اين دوره از جشنواره با هم رقابت خواهند كرد.
عليرضا رجبي افزود: از آنجا كه اين جشنواره يادبود شهيد شاطري است مراسم افتتاح آن در كنار مرقد اين شهيد عزيز در امامزاده يحيي(ع) برگزار شد.
وي افزود: اختتاميه اين جشنواره عصر امروز با حضور مسئولان كشوري و لشكري در فرهنگسراي كومش سمنان برگزار خواهد شد.
 


رئيس موسسه تحقيقات پنبه كشور:

پايه اقتصاد مقاومتي بخش كشاورزي است

پايه اقتصاد مقاومتي در كشور، بخش كشاورزي است و مسئولان بايد در تهيه امكانات و زيرساخت هاي لازم براي اين بخش تلاش كنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، رئيس موسسه تحقيقات پنبه كشور ضمن اعلام مطلب فوق در همايش «اقتصاد مقاومتي با رويكرد كشاورزي» در گرگان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 86 بياني درباره اين كه ما بايد اتكاء به درون كشور خود را تقويت و مباني را حفظ كنيم، ايراد كردند.
دكتر قربان علي روشني گفت: به فرموده امام خميني و رهبر انقلاب، «كشاورزي اساس توسعه است» و بارها بدان تاكيد شده و در برنامه ريزي ها هم آن را محور قرار مي دهند، اما ديده شده كه توجه لازم به اين بخش نشده و آن سرمايه گذاري كه بايد نتيجه بخش باشد هنوز صورت نگرفته تا اين بخش بالنده شود.
وي تصريح كرد: در شرايط فعلي، اصلي ترين بخش كه امنيت غذايي است و اتفاقا امنيت پايداري هم بوده و مي تواند تضمين كننده باشد، توليد در بخش كشاورزي است.
در اين برهه حساس از تاريخ، همه دنيا در حال فشار به ما هستند و غرب مي خواهد با اين فشارها و تحريم ها، ما از ارزش هاي ديني خود فاصله بگيريم لذا در اين جنگ نرم اقتصادي كه شروع شده بايد هوشيار باشيم.
وي با اشاره به اين كه در مقابل فشارهاي دشمن دو راه بيش تر نداريم، گفت: يا بايد به درخواست هاي دشمن تن دهيم و از ارزش ها فاصله بگيريم كه اين در مرام شيعه نمي گنجد و يا اين كه بايد پايداري كنيم و پاي ارزش هاي خود بايستيم كه قطعا همه ايرانيان راه دوم را انتخاب مي كنند، زيرا استقلال و آزادي كه امروز داريم به بركت خون هزاران شهيد به وجود آمده است.
روشني اظهار اميدواري كرد: مسئولان در تهيه امكانات و زيرساخت هاي لازم براي اين بخش همت كنند و اين چالش به وجود آمده را تبديل به فرصت كنند و اين مي طلبد كه مديران بالادستي نسبت به امور هوشيار باشند و از بحث كشاورزي كه پايه اقتصاد مقاومتي است و بسيج مهندسين هم خوب ورود كرده، حمايت كنند.
 


راه اندازي 300 شبكه فرهنگ در كشور

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير شبكه ملي فرهنگ جمهوري اسلامي ايران از راه اندازي 300 شبكه فرهنگ در استان هاي كشور خبر داد.
سعيد عبدوس در نشست هم انديشي با مسئولان مراكز فرهنگي ديجيتال استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين شبكه هاي فرهنگ با حمايت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه طرح كلان ملي تجهيز و راه اندازي شبكه ملي فرهنگ به تصويب معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري رسيده است، افزود: اين طرح به منظور گسترش مرزهاي دانش و فرهنگ غني كشور و مبارزه همه جانبه علمي و جهادي با تهديدهاي بيگانگان و لزوم فراهم نمودن زمينه و زيرساخت هاي لازم به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اجرا درمي آيد.
وي گفت: اين شبكه با هدف استفاده بهينه از فن آوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي براي تحقق اهداف فرهنگي نظام، تحت راهبري و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طراحي و اجرا شده و متناسب با فن آوري هاي روز توسعه و ارتقا مي يابد.
 


گرد و غبار مردم اهواز را خانه نشين كرد

سامانه جديد گردوغبار زندگي مردم در شهرهاي خوزستان و كرمانشاه را تحت تاثير خود قرار داد.
به گزارش ايرنا از اهواز، پديده گردوغبار از صبح ديروز اهواز و چند شهر ديگر خوزستان را فرا گرفت و مردم اين شهر را خانه نشين كرد.
گردوغبار كه همراه با وزش باد است، بيش از همه زنان خانه دار اهواز را كه مشغول خانه تكاني هستند، عصباني كرد.
وزش گردوغبار در سطح شهر اهواز به گونه اي بود كه از منفذ پنجره ها به داخل خانه ها سرايت كرده، و لايه اي نازك از گرد و غبار روي فرش ها و پرده هاي منازل كه بعضي از آنها، به تازگي از خشك شويي برگشته اند، نشست.
در يك هفته گذشته اين دومين بار است كه گردوغبار آسمان شهر اهواز را فرا گرفت. اداره كل محيط زيست خوزستان اعلام كرد: ميزان ريزگردها در آسمان اهواز در پيش از ظهر سه شنبه، چهار هزار و 556 ميكروگرم بر متر مكعب بود كه ين رقم در حالت عادي 150 ميكروگرم بر متر مكعب است. بيشترين ميزان گرد و غبار در شهرستان هاي اهواز و آبادان گزارش شده است.
معاون اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: وقوع پديده گرد و غبار در اهواز شعاع ديد را به 600 متر كاهش داد.
«عليرضا غلامپور» افزود: اين پديده در آبادان نيز شعاع ديد را به 800 متر، بستان 6 كيلومتر و در ماهشهر به پنج كيلومتر كاهش داده است.
از سوي ديگر يك كارشناس اداره هواشناسي كرمانشاه به ايرنا گفت: با ورود سامانه جديد گردوغبار به كشور ديد افقي در قصر شيرين به كمتر از يك هزار متر كاهش يافت. سعيد قاسمي افزود: گرد و غبار ديد افقي در سر پل ذهاب را به دو هزار متر و در گيلانغرب به 6 هزار متر كاهش داده است.
 


اردبيلي ها خريد آجيل شب عيد را تحريم كردند

اكثر شهروندان اردبيلي با تاكيد بر تحريم خريد آجيل شب عيد، برگزاري ساده تر جشن نوروز را ترجيح مي دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري سبلانه با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال 91، شهروندان اردبيلي با ابراز نارضايتي از ارقام نجومي قيمت انواع آجيل همديگر را به نخريدن آجيل تشويق مي كنند.
يك شهروند اردبيلي نخريدن آجيل را بهترين راه مقابله با گراني هاي اخير دانسته و مي افزايد: بايد به فكر كساني باشيم كه توان خريد آجيل شب عيد را ندارند و در اين ايام شرمنده اهل و عيال خود هستند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10