(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 اسفند  1391 - شماره 20447

حديث دشت عشق
داماش آخرين سد سرخپوشان براي رسيدن به فينال جام حذفي
 پيروزي دشوار برابر ذوب آهن پرسپوليس به آسيا نزديك شد
اخبار كوتاه از فوتبال
كارمان اشتباه بود، تعارف هم نداريم
خسروي وفا: اساسنامه كميته المپيك به تغييرات اساسي نياز نداشت
تيم ملي وزنه برداري پوست انداخت
باقري: خوشحال مي شوم المپيكي ها در خانه هايشان آماده شوند!
قهرمان ليگ برتر هندبال تغيير كرد
هفته سوم مرحله پلي اف ليگ برتر واليبال
رونمايي از چهره تيم هاي فيناليست
موافقت شوراي برون مرزي
با سفر تيم ملي كشتي آزاد به آمريكا


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدحسن ياسيني»
انتظار براي شهادت در فاو

علاقه وافري به سربازي امام زمان(عج) و معارف اهل بيت(ع) داشت، بنابراين براي تبليغ دين و فراگيري علوم وارد مدرسه علميه حضرت ولي عصر(عج) خوانسار شد و در محضر استادان آن حوزه فضيلت آموخت.
از خصوصيات ممتاز او ساده زيستي، ساده پوشي، توجه به نماز اول وقت، عشق وافر به امام(ره) و توجه دادن به حجاب بود. او يكي از فعالان اعضاي بسيج بود كه در حفظ امنيت منطقه خود بسيار فعاليت نمود.
اين طلبه مجاهد در عمليات والفجر 8، عاشقانه مجاهدت كرد تا آخرين صفحه زندگي اش در تاريخ 29/1/1367 ورق خورد و پيكر پاكش نه سال در منطقه عملياتي ماند تا تابوتي سبكبار از او كه حال مشتي استخوان و پلاك بود بر روي دستان با كرامت مردم خوانسار تشييع شد.
طلبه بسيجي شهيد «سيدحسن ياسيني»، سال 1346 در خوانسار متولد شد و در 29/1/1367 در فاو به شهادت رسيد.
 


داماش آخرين سد سرخپوشان براي رسيدن به فينال جام حذفي

پيروزي دشوار برابر ذوب آهن پرسپوليس به آسيا نزديك شد

تيم فوتبال پرسپوليس به سختي از سد ذوب آهن گذشت تا به جمع 4 تيم برتر جام حذفي راه يابد.
دو تيم ذوب آهن و پرسپوليس روز گذشته در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال در اصفهان به ديدار يكديگر رفتند كه تلاش دو تيم در پايان وقت قانوني بازي تساوي بدون گل بود اما در وقت هاي اضافه سرخپوشان با تك گل محمد نوري پيروز بازي شدند و به مرحله بعد صعود كردند. در نيمه نخست هر دو تيم تا حدودي ميل به حمله نشان دادند و چند موقعيت گل نيز به دست آوردند. اوايل بازي پرسپوليس چند فرصت خوب گلزني به دست آورد كه در بهترين موقعيت مهرداد پولادي يك ضربه ايستگاهي را از فاصله 25 متري به سمت دروازه ذوب آهن شليك كرد اما دروازه بان اين تيم به سختي آن را مهار كرد. در دقايقي از بازي نيز ذوب آهن تا حدودي بهتر كار كرد. بهترين موقعيت هاي تيم ميزبان در دو دقيقه پاياني نيمه اول به دست آمد. در صحنه اول پيام صادقيان كه با نيلسون تك به تك شده بود، توپش را با اختلاف كمي از كنار دروازه به بيرون فرستاد و يك دقيقه بعد محسن بياتي نيا در موقعيتي تقريبا مشابه توپ را نتوانست به داخل چارچوب دروازه پرسپوليس هدايت كند.
در نيمه دوم هر دو تيم بازي محتاطي در پيش گرفتند و موقعيت گل بسيار كمي روي دروازه ها خلق شد. در دقيقه 77، سانتر مهرداد پولادي از سمت چپ با ضربه سر نه چندان قدرتمند هادي نوروزي با فاصله از كنار دروازه ذوب آهن به بيرون رفت. در دقيقه 81، محمد نوري به عنوان نخستين بازيكن تعويضي پرسپوليس وارد زمين شد. پنج دقيقه بعد ضربه آزادي نصيب پرسپوليس شد كه ضربه نوك پا و محكم نوري از بالاي دروازه با اختلاف كمي به بيرون رفت تا 90 دقيقه تلاش دو تيم با تساوي صفر - صفر به پايان برسد. دروقت اضافه اول و در دقيقه 104 سانتر پيام صالحيان مقابل دروازه پرسپوليس به اسماعيل فرهادي رسيد اما ضربه او با اختلاف كمي از بالاي دروازه به بيرون رفت. در دقيقه 107 حركت سرعتي غلامرضا رضايي از سمت راست با سانتر خوب او براي محمد نوري همراه شد كه كاپيتان پرسپوليس با يك ضربه سر دقيق توپ را تبديل به گل كرد تا پرسپوليس با يك گل پيش بيفتد.
در وقت اضافه دوم و در دقيقه 117 شوت از راه دور محسن مسلمان پس از برخورد به دست نيلسون به تير دروازه خورد و به كرنر رفت. ذوب آهني ها از كرنر هم نتوانستند استفاده كنند. در ادامه پرسپوليسي ها هم دو سه بار در ضد حمله صاحب موقعيت هاي نصفه و نيمه شدند اما هيچكدام به ثمر ننشست تا در پايان پرسپوليس با همان يك گل پيروز بازي شود.
سرخپوشان با اين برد در مرحله نيمه نهايي به مصاف داماش گيلان مي روند؛ ديداري كه تيم ميزبان آن با انجام قرعه كشي مشخص خواهد شد. در ديگر بازي مرحله نيمه نهايي هم تيم هاي استقلال و سپاهان نهم فروردين ماه در ورزشگاه آزادي به مصاف يكديگر مي روند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

فدراسيون فوتبال بالاخره دست به كار شد
فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه اي از فيفا خواست تا بخش بازرسي خود را در رابطه با تباني انجام گرفته در فوتبال لبنان فعال كند. در بخشي از نامه اي كه فدراسيون فوتبال ايران به فيفا ارسال كرده، آمده است از قرار اطلاع در اين رسيدگي، رعايت كامل موارد نشده است و صرفا اين بازيكنان را به خاطر تباني در مسابقات باشگاهي لبنان محروم شده اند. در صورتي كه بررسي ها نشان مي دهد تعدادي از اين بازيكنان در ليگ لبنان فعال نيستند و آنها بازيكناني هستند كه در كشورهاي ديگر بازي مي كنند. اين مساله نشان مي دهد در رسيدگي دبير كل غرب آسيا اين موارد لحاظ نشده است. بنابراين فدراسيون فوتبال ايران از فيفا مي خواهد تا بخش بازرسي خود را براي بررسي اين پرونده فعال كند.فدراسيون فوتبال ايران به كميته بين الملل خود ماموريت داده تا پرونده تباني فوتبال لبنان را با رصد كردن رسانه ها و اظهارات مقامات فدراسيون فوتبال لبنان پيگيري كرده و مسايل را به صورت جزئي در اختيار فيفا قرار دهد.
مخالفت شوراي تامين با برگزاري بازي در اكباتان
دبير سازمان ليگ از مخالفت شوراي تامين با برگزاري بازي پرسپوليس و راه آهن در ورزشگاه اكباتان خبر داد.علي كاظمي درباره نتيجه جلسه شوراي تامين درباره برگزاري مسابقات فوتبال در ورزشگاه هاي اكباتان و تختي تهران، اظهار كرد: در اين جلسه به طور مفصل جوانب برگزاري بازي در اين ورزشگاه ها مورد بررسي قرار گرفت. نهايتا شوراي تامين بخاطر مشكلات محيطي، ترافيكي، فيزيكي و... ورزشگاه اكباتان كه در كوتاه مدت قابل حل نيست، با برگزاري مسابقه هفته آينده پرسپوليس و راه آهن در اين ورزشگاه مخالفت كرد.وي افزود: اما در اين جلسه درباره ورزشگاه تختي نيز صحبت ها و بررسي هايي انجام شد و نهايتا شوراي تامين با قرار گرفتن استاديوم تختي در ميان استاديوم هاي برگزار كننده بازي هاي مهم در فصل آينده موافقت كرد.
بازي دوستانه تيم ملي با يك تيم بزرگ ايتاليايي
دبير كل فدراسيون فوتبال از تلاش اين فدراسيون براي حضور يك تيم بزرگ ايتاليايي براي رويارويي با تيم ملي ايران خبر داد.محمد مهدي نبي گفت: با توجه به نظر سرمربي تيم ملي فدراسيون فوتبال براي انجام يك ديدار دوستانه خوب، فدراسيون در حال مذاكره با يكي از تيم هاي باشگاه هاي بزرگ ايتاليا است تا در ارديبهشت ديداري دوستانه بين ايران و اين تيم برگزار شود. البته هنوز نتيجه كامل حاصل نشده است.سرپرست تيم ملي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه سرانجام تكليف دوم فروردين و بازي دوستانه تيم ملي چه شد؟ گفت: بعيد است كه در آن تاريخ ديداري دوستانه داشته باشيم، چرا كه تيم هاي مختلف در روز چهارم فروردين درگير رقابت هاي انتخابي جام جهاني هستند و به همين خاطر شرايط براي انجام بازي در آن تاريخ وجود ندارد.
واكنش فتح الله زاده به درخواست تراكتورسازي
مديرعامل باشگاه استقلال در واكنش به اظهارات مديرعامل تراكتورسازي مبني بر اينكه استقلالي ها بايد نيمي از سكوهاي ورزشگاه آزادي را براي هواداران تراكتورسازي درنظر گرفته و سهم 10 درصدي تيم ميهمان را فراموش كنند، گفت: چطور آقاي جعفري اين سهم را در بازي رفت در تبريز فراموش نكرد؟! در تبريز حتي 10 درصد هم به ما ندادند. فكر نمي كنم ما در ورزشگاه آزادي جا داشته باشيم اما اگر جا داشتيم، رسم ميهمان نوازي را به جا آورده و به آنها سكو مي دهيم. علي فتح الله زاده در پايان بار ديگر تاكيد كرد كه تيمش نمي تواند نهم فروردين 92 با سپاهان در جام حذفي بازي كند و افزود: چنين امكاني براي استقلال وجود ندارد. كي روش هم يك مربي است آيا او قبول مي كند بازيكنانش را دو روز قبل از يك بازي حساس به او بدهيم؟ مسلما خير.الان هم سازمان ليگ قرار است موضوع را بار ديگر بررسي كند و فكر مي كنم قطعا بازي در نهم فروردين برگزار نشود.
دعوت از عابدزاده به تيم اميد
عليرضا منصوريان سرمربي تيم فوتبال اميد ايران 35 بازيكن را به اردوي اين تيم فراخواند كه در ميان بازيكنان دعوت شده، نام امير عابدزاده هم به چشم مي خورد.تيم فوتبال زير 22 سال ايران روز اول فروردين براي حضور در تورنمنت قطر راهي دوحه مي شود.بر اين اساس 35 بازيكن شامل سردار آزمون، بهنام برزايي، اميرجهان كهن، احمد عبدالله زاده، فرشيد اسماعيلي، احسان پهلوان، وحيد نور محمدي، سعيد غلامي، پيمان ميري، محمد ضيايي، كاوه رضايي، اميد عاليشاه، پيام صادقيان، عليرضا جهانبخش، بختيار رحماني، مرتضي تبريزي، هادي دهقاني، احمد عرب پور، وفا هخامنش، ايمان صادقي، سيد حسين حسيني، عليرضا بيرانوند، امير عابدزاده، محمدرضا خانزاده، محمد امين حاج محمدي، سعيد لطفي، وحيد اسماعيل بيگي، نويد خوش هوا، شهريار شيروند، احمد زنده روح، محسن مسلمان، ميلاد غريبي، مرتضي پور علي گنجي، يعقوب كريمي و شهاب كرمي نفراتي هستند كه از سوي منصوريان به تيم ملي زير 22 سال دعوت شدند. برنامه بازيهاي قطر به شرح زير است: يكم فروردين سال 92:ايران با مراكش،سوم فروردين:ايران با قطر،پنجم فروردين:ايران با تركيه
 


كارمان اشتباه بود، تعارف هم نداريم

خسروي وفا: اساسنامه كميته المپيك به تغييرات اساسي نياز نداشت

نايب رئيس كميته ملي المپيك باتاكيد بر اينكه اساسنامه اين كميته نياز به بازنگري و تغيير اساسي نداشت و بايد حداقل اصلاحات در آن صورت مي گرفت گفت: متاسفانه انتخابات كميته المپيك را بي جهت به تاخير انداخته اند و بايد كميته ملي المپيك و وزارت ورزش در اين خصوص با يكديگر تعامل خوبي مي داشتند.
محمود خسروي وفا در نشست خبري اش در پاسخ به اين سوال كه وزير ورزش و جوانان در جلسه هم انديشي روز دوشنبه براي نخستين بار اعلام كرد كه اساسنامه به هيچ وجه نياز به تغييرات طولاني نداشته است، آيا شما اين مساله را مي پذيريد، اظهار كرد: به نظر من اساسنامه نياز به بازنگري داشت، اما تغييرات اساسي نداشت. كميته ملي المپيك تغييرات كلي در اساسنامه ايجاد كرده است. در اجلاس كپنهاگ سند اساسنامه هاي راهبردي دنيا و IOC مورد بحث قرار گرفته است. بحث دموكراتيك مطرح است. ما يك اساسنامه جديد براي كميته ملي المپيك نوشته ايم. كارمان اشتباه بود، تعارف هم نداريم. بايد اساسنامه بازنگري مي شد و انشاء آن درست مي شد. در صورتي كه ما كل اساسنامه را به هم ريختيم. بايد زودتر از اين ها آن را درست مي كرديم كه دستخوش اين مشكلات نمي شديم .
وي افزود: امسال، سال خوبي براي ورزش بود. در روزهاي آخر انتخابات برگزار نشد و بعد هم دستخوش فشارهايي از سوي مجامع جهاني شديم. اصلا نياز به تغييرات اين چنيني نداشتيم. با يك تغييرات حداقلي مي توانستيم اساسنامه را اصلاح كنيم. ما يك بحث در كشور داريم؛ دولتي مي نويسيم و دموكراتيك عمل مي كنيم. همه عناصر IOC سياسي هستند، پس چطور به عضويت كميته ملي المپيك در آمده اند. آيا واقعا ورزشي بودند؟ در IOC سه درصد از مديران حكومتي و دولتي نيستند. ما اصرار غلط داريم و آن اين است كه دولتي مي نويسيم و دموكراتيك عمل مي كنيم و به آن اصرار داريم . بايد نقش دولت را كم رنگ كنيم، ولي نمي توانيم از مسايل دولتي غافل باشيم. مگر در استراليا ، چين و قطر خارج از دولت كسي تصميم مي گيرد اين اختلاف نظرها وجود دارد؟
خسروي وفا در واكنش به خبرنگاري كه پرسيد آيا كميته ملي المپيك دارد اصلاح اساسنامه را به تاخير مي اندازد تا انتخابات در زمان دولت فعلي برگزار نشود، خاطر نشان كرد: من نظرم اين نيست، كسي به دنبال تاخير انداختن نيست. آن چه كه مهم است اين كه اشكالات بايد زودتر برطرف شود. از سه شرط IOC دو شرط مربوط به كميته ملي المپيك نيست. من معتقدم كه ظرف مدت 15 روز مي شود مي توان مشكل ورزش را حل كرد.
 


تيم ملي وزنه برداري پوست انداخت

 باقري: خوشحال مي شوم المپيكي ها در خانه هايشان آماده شوند!

در پايان رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان كشور، كادر فني تيم ملي از 12وزنه بردار براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت كرد.
مجيد عسكري (هرمزگان) و علي اصغر غفوري (اصفهان) در دسته 62 كيلوگرم، سجاد بهروزي و مرتضي رضاييان (فارس) در دسته 69 كيلوگرم، رسول تقيان (اصفهان) در دسته 77كيلوگرم، ياسين باقري (خوزستان) و سعيد محمدپور (اردبيل) در دسته 94كيلوگرم، كيا قدمي (كرمانشاه) و محسن بهرام زاده (بوشهر) در دسته 105 كيلوگرم و بهادر مولايي (مازندران)، رشيد شريفي (اصفهان) و محسن داوودي (تهران) در دسته 105+كيلوگرم وزنه برداراني هستند كه بواسطه درخشش در ليگ و مسابقات قهرماني كشور به نخستين اردوي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان پس از رقابت هاي المپيك دعوت شده اند.
اين اردو از امروز به ميزباني شركت ملي حفاري در اهواز برگزار مي شود و ملي پوشان در غياب كوروش باقري كه در هشتگرد كرج تمرينات وزنه برداران رده هاي سني نوجوانان و جوانان را زير نظر دارد، در حضور فراز رامهرمزي و جورج زالاي تمرينات آماده سازي خود را سپري مي كنند. از جمع وزنه برداران المپيكي، هيچ كدام به اين اردو دعوت نشده اند.
سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري در خصوص اعلام ليست جديد تيم ملي وزنه برداري و غيبت پنج ملي پوش المپيكي در اين ليست گفت: تيم ملي همانطور كه از اسمش پيداست به شخص خاصي تعلق نداشته و متعلق به يك مملكت است. هر زمان وزنه برداراني كه بيرون از گود مانده و به تيم ملي دعوت نشده اند، آماده شوند و بتوانند ركوردهاي قابل قبولي را از خود به ثبت برسانند در خدمت شان هستيم. كوروش باقري ادامه داد: اميدوارم وزنه برداران المپيكي كه به تيم ملي دعوت نشده اند، بتوانند در هر مكاني حتي در خانه هايشان به شرايط مطلوب و آمادگي ايده آل دست پيدا كنند كه در اين صورت حتي در فاصله يك هفته مانده به هر رقابتي در خدمتشان هستيم. سرمربي تيم ملي وزنه برداري يادآور شد: باز هم تاكيد مي كنم كه قدم المپيكي ها روي چشمم و در صورتي كه آمادگي شان را اعلام كرده و ركوردهاي خوبي بزنند به تيم ملي دعوت خواهند شد. اتفاقا خوشحال هم مي شوم اگر آنها در هر جايي بيرون از اردو خود را آماده كرده و پس از آمادگي به تيم ملي بيايند! اين تعداد پس از كسب مدال المپيك ديگر حرفه اي شده و از همه چيز سر در مي آورند. وي در پايان در خصوص شايعه اختلافش با وزنه برداران المپيكي گفت: هيج اختلاف و مشكلي با كسي ندارم، اما دوست هم ندارم آرامش و نظم و انضباطي كه در اردوها وجود دارد به هم بخورد.
 


قهرمان ليگ برتر هندبال تغيير كرد

قهرمان رقابت هاي اين فصل ليگ برتر هندبال تغيير كرد.
جلسه كميته انضباطي به منظور صدور رأي نهايي درباره مسايل بوجود آمده در هفته پاياني ليگ برتر مردان تشكيل و در نهايت پس از 4 ساعت، رأي نهايي را اعلام كرد. در اين جلسه كه با حضور كوزه گري رئيس فدراسيون و تني چند از مسئولان ديگر برگزار شد، پس از شنيدن صحبتهاي رحيمي مدير عامل فولاد مباركه اصفهان و دفاعيات غير قابل استناد وي حكم نهايي به قهرماني ثامن الحجج سبزوار و حذف فولاد مباركه اصفهان از جدول ليگ برتر 92-91 منجر شد. بر اين اساس تيم فولاد مباركه اصفهان به استناد آيين نامه كميته انضباطي مسابقات و با توجه به عدم حضور اين تيم مقابل نيروي زميني تهران در هفته پاياني ليگ برتر و عدم تمكين از درخواست كتبي فدراسيون مبني بر حاضر شدن در مسابقه هفته آخر و ذكر اين نكته كه دو پيروزي تيم ثامن الحجج مشهد مقابل فولاد به طور خودكار محاسبه نخواهد شد، اين تيم از جدول امسال كنار گذاشته شده و تيم ثامن الحجج سبزوار به عنوان قهرمان امسال معرفي مي شود.
 


هفته سوم مرحله پلي اف ليگ برتر واليبال

 رونمايي از چهره تيم هاي فيناليست

برنده هاي سومين بازي بين تيم هاي متين و سايپا و همچنين پيكان و كاله به فينال ليگ برتر واليبال صعود مي كند.
سومين هفته از مرحله پلي اف ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري دو مسابقه به طور هم زمان از ساعت 30:15 در شهرهاي تهران و ورامين پيگيري مي شود. اگرچه سازمان ليگ فدراسيون واليبال در ابتدا تصميم گرفته بود براي جلوگيري از حاشيه هاي احتمالي، اين دو مسابقه حساس را در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار كند اما پس از اعتراض شديد نمايندگان ورامين و پيكان سرانجام ميزباني بازي هاي سوم طبق روال مرسوم به تيم هايي رسيد كه در مرحله مقدماتي امتياز بيشتري كسب كرده بودند.
نبرد پيكان و كاله، ديدار كلاسيك سال هاي اخير ليگ برتر واليبال است. مهم نيست اين دو تيم در چه مرحله اي به مصاف هم مي روند. معمولاً نبرد ستارگان تهران و آمل براي علاقه مندان واليبال حكم يك فينال تمام عيار را دارد. آنچنان كه نمايش هر دو تيم در گرو حساسيت هاي زياد معمولاً زيبا و تماشاگرپسند اما دورر از كيفيت مورد انتظار فني از بازيكنان رقم مي خورد. حالا شاگردان دو مربي جوان يعني پيمان اكبري و بهروز عطايي در شرايطي به مصاف هم مي روند كه هر امتياز مسابقه برايشان حكم مرگ و زندگي را دارد. تيم پيروز راهي فينال مي شود و بازنده بايد به كسب عنوان سوم اميد داشته باشد.
در ديگر بازي فردا نيز دو تيم متين و سايپا به مصاف هم مي روند. دو تيمي كه نه تنها از نظر تاكتيك هاي فني بلكه از نظر ساختار سني و تفكرات كادر فني شباهتي با هم ندارند. ديدار متين و سايپا به نوعي مصاف شيوه واليبال سنتي و متكي به قدرت مصطفي كارخانه و نمايش واليبال سرعتي و به دور از پيچيدگي فرهاد نفرزاده است. اگرچه روي كاغذ وزنه تيم ورامين به مراتب سنگين تر از سايپاست اما بازيكنان جوان و جوياي نام سايپا كه پيش از اين از مجموع چهار بازي مقابل متين به سه برد دست يافته اند، اميد زيادي دارند تا حريف قدرتمند خود را بار ديگر شكست دهند.
بازي هاي قبلي مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال در حالي به پايان رسيد كه سريال بداخلاقي ها در اين رشته ورزشي نيز تكرار شد. مسئولان فدراسيون واليبال كه در صدد جلوگيري از گسترش ويروس بداخلاقي ها بودند پيشنهاد كردند تا بازي سوم اين مرحله در سالن 12 هزار نفري واليبال آزادي برگزار شود، اما متين و پيكان كه دوست نداشتند ميزباني بازي سوم را از دست بدهند با اين تصميم مخالفت كردند. حالا علاقه مندان واليبال در حالي به استقبال بازي هاي سوم پلي اف مي روند كه نگراني ها از تكرار سريال بداخلاقي همچنان ادامه دارد. بايد ديد مسئولان تيم هاي ميزبان و شوراي تأمين استان تهران مي توانند شرايط را كنترل كنند و يا اينكه باز هم ورزش زيباي واليبال توسط ويروس بد اخلاقي تهديد مي شود.
 


موافقت شوراي برون مرزي

با سفر تيم ملي كشتي آزاد به آمريكا

معاون وزير و جوانان از موافقت شوراي برون مرزي با سفر تيم ملي كشتي آزاد به آمريكا خبر داد.
چندي پيش و بعد از حضور مسئولان فدراسيون كشتي آمريكا در ايران، در حاشيه جام جهاني تهران آمريكايي ها به منظور انجام ديداري نمادين از تيم ملي كشتي ايران براي حضور در آمريكا دعوت كردند. پس از مدتي اين دعوت شفاهي با ارسال دعوت نامه رسمي فدراسيون كشتي آمريكا به فدراسيون كشتي كشورمان شكل جدي تر به خود گرفت. البته اين سفر منوط به موافقت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان شد. حالا از وزارت ورزش و جوانان خبر مي رسد كه شوراي برون مرزي با سفر تيم ملي كشتي آزاد به آمريكا موافقت كرده است. سجادي معاون وزير ورزش و جوانان با تأييد اين خبر گفت: اين موضوع در جلسه اخير شوراي برون مرزي مطرح و با آن موافقت شد. قرار است تيمي متشكل از 18 تا 19 نفر كه 5 تا 6 نفر آنها مربي هستند به آمريكا اعزام شوند.
اين ديدار نمادين كه به صورت تيم به تيم انجام مي شود قرار است ارديبهشت ماه سال آينده در ميدان تايمز نيويورك و در محوطه اي باز برگزار شود. پيش از اين آمريكايي ها در 2 سال گذشته از تيم روسيه براي حضور در اين مسابقه دوستانه دعوت كرده بودند. مسئولان فدارسيون كشتي آمريكا يكي از اهداف برگزاري اين مسابقه را كمك به جلوگيري از حذف كشتي از بازي هاي المپيك عنوان كرده اند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10